Ik heb gewoon de meteos-mtk6589 app gebruikt (link staat ook in die xda thread), dat is veel eenvoudiger…Quad schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:00:
[...]
Aww yeah! En gefixt!
Door het volgen van deze tut heb ik het interne geheugen voor apps en installaties verhoogd naar 2,3GB.
[afbeelding]
Qua specs de 2e, steekt er ruim bovenuit.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:08:
Het is black friday en dat maakt mij kooplustig. De vraag aan jullie is simpel. Welke vandeze 3 zouden jullie kiezen?
Umi Zero
Iuni U2
Elephone P3000s
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Die iuni is een heel mooi toestel met fantastische specs, maar volgens mij is er bijzonder weinig ondersteuning voor, dus dan zit je opgescheept met de stock rom en is het hopen dat die soepel werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 12:08:
Het is black friday en dat maakt mij kooplustig. De vraag aan jullie is simpel. Welke vandeze 3 zouden jullie kiezen?
Umi Zero
Iuni U2
Elephone P3000s
De ZTE z5s mini zit ook een beetje in dit segment qua specs en prijs. Hiervoor zijn al weer meer roms beschikbaar.
Hoe de ondersteuning voor de Umi en Elephone zijn durf ik niet te zeggen.
Verwijderd
Rom support is wel een belangrijke. Ik heb gemerkt dat daar een telefoon toch mee wordt gemaakt of niet. dus ik ga de ZTE z5s mini nog maar weer eens bekijken
Overigens heeft de iuni u2 geen stock rom hoor
Je noemde wel 2x MTK6582 toestellen. Voor 150 euro zou je ook kunnen gaan voor de Xiaomi Redmi Note (4G). Voor 180 dollar heb je die al te pakken. Er zijn veel roms voor beschikbaar, MIUI V6 is net uit, veel support op fora enz. Dit toestel is snel (snap 400, 2Gb), goede accuduur (3200mah), ik haal nu 3 dagen met een accu, maakt redelijk goede foto's.Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 14:54:
Thanks guys. Ik heb op het moment een Inew V3. Mooi toestel, maar de batterij en GPS beginnen me een beetje de keel uit te hangen. Bovendien is combi MT6582 / 1GB RAM net te weinig voor mijn behoefte. Dus ik zoek iets in de prijsklasse 150 euro. Inew koste me 122. Telefoons als de Zeaplus M4 zijn nu al 80 euro voor dezelfde specs als een Inew v3, maar goed dat is me dus net te weinig.
Rom support is wel een belangrijke. Ik heb gemerkt dat daar een telefoon toch mee wordt gemaakt of niet. dus ik ga de ZTE z5s mini nog maar weer eens bekijkenElephone belooft MIUI support, maar volgens mij loopt dat nog niet helemaal. Telefoon is net een week uit. Evenals de Umi Zero btw.
Overigens heeft de iuni u2 geen stock rom hoorheeft iuni OS.
Elephone had altijd een zeer beroerde support (geen support) en ik zou van dat soort toestellen eerst reviews afwachten. Bovendien is dit model meerdere keren uitgesteld.
De Umi zou een goed toestel moeten zijn maar voor 150 euro kan je beter krijgen.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Verwijderd
Ik heb al weer een hele tijd geleden een Xiaomi Hongmi gekocht voor mijn vriendin. Top toestel! Ik zou ook voor een hongmi 1 kunnen gaan. De note is me te groot. Wellicht toch nog maar even wachten dan. MijnInew met Kitkat is niet slecht. Kan alleen beter
Vandaag voor € 131,42: http://www.to2c.com/xiaom...lte-enhanced-version.htmlVerwijderd schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:33:
De pre-release review van de umi Zero laat zien dat het eignelijk best een tegenvaller is. De elephone ben ik ook wat wantrouwend naar de support. Dus ja dan blijft de iuni over...maar die heeft danweer geen custom roms.
Ik heb al weer een hele tijd geleden een Xiaomi Hongmi gekocht voor mijn vriendin. Top toestel! Ik zou ook voor een hongmi 1 kunnen gaan. De note is me te groot. Wellicht toch nog maar even wachten dan. MijnInew met Kitkat is niet slecht. Kan alleen beter.
Als ik hem zelf al niet had zou ik hem meteen bestellen.
Tot nu toe alleen de Nubia Z7 (nee niet de mini of max, maar gewoon Z7) kunnen vinden die aan deze wensen voldoet. Iemand die nog een toestel kent dat hieraan voldoet?
Edit:
De IUNI U3 niet, die vind ik te groot en te dik en bovendien zijn daar weinig ROM's voor en is het nog maar de vraag of er überhaupt Google Gapps op draait.
[ Voor 28% gewijzigd door FlowDesign op 28-11-2014 17:08 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
Ik heb hem besteld bij Pandawill. Daar deden ze nog een paar "gifts" erbij voor een minimale meerprijs tov coolicool. Ik ben benieuwd
Ja, een APN instellen.Kasj schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 20:02:
Een vraagje aan de mede eigenaren van de ZTE v5,: moet je iets speciaals doen om een mobiele data verbinding te krijgen?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
[ Voor 79% gewijzigd door The Wizard op 29-11-2014 09:36 ]
Verwijderd
Namelijk de Zopo 3x en de ZTE nubia z7 mini.
Ik heb een goede site waar de 2 worden vergeleken (ze verschillen praktisch niet van elkaar) maar mijn voorkeur gaat wrsch lichtjes uit naar de ZTE nubia.
http://www.devicespecifications.com/en/comparison/429011a63
Nu was mijn vraag of jullie weten of de telefoons ondersteund worden? Ik vind veel custom rom's, maar ik ga er nu van uit dat er geen officiële updates komen?
Ook jullie bevindingen zou ik enorm waarderen
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik heb dagenlang precies met dezelfde vraag gezeten en heb uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor de Zopo 3X (waar de ZTE vaker werd aangeraden!). Waarom? Paar redenen:Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:13:
Na lange avonden zoeken (en twijfelen) heb ik eindelijk nog maar 2 kanshebbers over.
Namelijk de Zopo 3x en de ZTE nubia z7 mini.
Ik heb een goede site waar de 2 worden vergeleken (ze verschillen praktisch niet van elkaar) maar mijn voorkeur gaat wrsch lichtjes uit naar de ZTE nubia.
http://www.devicespecifications.com/en/comparison/429011a63
Nu was mijn vraag of jullie weten of de telefoons ondersteund worden? Ik vind veel custom rom's, maar ik ga er nu van uit dat er geen officiële updates komen?
Ook jullie bevindingen zou ik enorm waarderen
- Groter scherm
- 'Echte' Sony 14MP camera
- 3GB RAM
- Wél alle 4G frequenties die in Nederland worden gebruikt (800/1800/2600MHz)
- De nieuwe OctaCore MediaTek MT6595 werkt snel, ook goede GPS fix
Ik heb nu een 'risico' genomen volgens velen, gelukkig zijn de eerste reviews over de Zopo louter lovend, bij de ZTE zie ik vooral veel bugjes met custom ROMS (bijvoorbeeld 4G niet werkend of camera die niet goed focust). Dus elk voordeel heeft z'n nadeel
Daarbij is 3gb RAM overkill en zegt een soc niet zo veel over de prestaties van gps, dat hangt toch echt van de antenne die gebruikt wordt af.
En van die bugjes heb ik geen last op m'n Z7 Mini.
Enige voordeel is de 4G ondersteuning, de rest is bijzaak en eenvoudig te weerleggen.
Verwijderd
Dit zijn een heleboel non-argumenten.cihanski schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:31:
[...]
Ik heb dagenlang precies met dezelfde vraag gezeten en heb uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor de Zopo 3X (waar de ZTE vaker werd aangeraden!). Waarom? Paar redenen:
- Groter scherm
- 3GB RAM
Ik heb nu een 'risico' genomen volgens velen, gelukkig zijn de eerste reviews over de Zopo louter lovend, bij de ZTE zie ik vooral veel bugjes met custom ROMS (bijvoorbeeld 4G niet werkend of camera die niet goed focust). Dus elk voordeel heeft z'n nadeel
ZTE gebruikt sowieso een echte Sony 13 MP camera. Maar ik snap niet waarom je 'echte' tussen aanhalingstekens zet, is die van Zopo niet van Sony dan?
Focus probleem bij ZTE, waar haal je dat vandaan? Is waarschijnlijk een incident en geen structureel probleem.
2GB of 3GB RAM is per definitie niet boeiend. Dat je het überhaupt als argument gebruikt zegt wel iets over je kennis.
Snapdragon 801 is meer dan snel genoeg en alle bijbehorende drivers (kernel) per definitie veel minder buggy dan van Mediatek. Komt met name tot uiting in Bluetooth, WiFi en GPS.
Bouwkwaliteit en software support van ZTE is veel beter dan van Zopo, zowel officieel als van de community.
Dus het enige voordeel is de 4G ondersteuning van de Zopo
Ik haal de bugjes van de ZTE gewoon vanuit het forum op Tweakers, daar vertrouw ik wel op (is ook geen phone issue, maar zoals eerder gezegd een ROM issue). De camera van Zopo kan ik niet bevestigen, vandaar tussen haakjes. Voor mij was 4G ondersteuning key en dan voor dezelfde prijs : het risico waard!FlowDesign schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 11:45:
[...]
Dit zijn een heleboel non-argumenten.
ZTE gebruikt sowieso een echte Sony 13 MP camera. Maar ik snap niet waarom je 'echte' tussen aanhalingstekens zet, is die van Zopo niet van Sony dan?
Focus probleem bij ZTE, waar haal je dat vandaan? Is waarschijnlijk een incident en geen structureel probleem.
2GB of 3GB RAM is per definitie niet boeiend. Dat je het überhaupt als argument gebruikt zegt wel iets over je kennis.
Snapdragon 801 is meer dan snel genoeg en alle bijbehorende drivers (kernel) per definitie veel minder buggy dan van Mediatek. Komt met name tot uiting in Bluetooth, WiFi en GPS.
Bouwkwaliteit en software support van ZTE is veel beter dan van Zopo, zowel officieel als van de community.
Dus het enige voordeel is de 4G ondersteuning van de Zopo
volgens mij root Elephone de toestellen zelfVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 15:25:
Pandawill geeft overigens aan dat zij de P3000S niet rooten...
dus dat hoeft Pandawill niet meer te doen
Verwijderd
Dat zou mooi zijn. Scheelt weer wat tijdkrissie100 schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 17:46:
[...]
volgens mij root Elephone de toestellen zelf
dus dat hoeft Pandawill niet meer te doen
http://www.mgyun.com/en/getvroot
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Verwijderd
De belangrijkste eigenschap is een goede batterij en goede camera. (voor iemand anders)
Voor 225€ is er de 16gb (mss iets te weinig), voor 250-270€ is er de 64gb.
Welke site is het meest betrouwbaar eigenlijk?
Ik heb op verschillende sites, verschillende prijzen gevonden.
Ik zie hier meestal mixeshop, ibuygou, coolicool en to2c passeren, welke is de beste ?
thanks
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 20:52 ]
EU direct shipping, 241 Euro:
http://www.xiaomishop.com...ps-13mp-camera-black.html
[ Voor 51% gewijzigd door FlowDesign op 29-11-2014 20:51 ]
Verwijderd
Ja sorry, ik bedoel dus de mi3.FlowDesign schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:44:
Bedoel je de Mi3? Kan er een micro SD in? Dan gewoon de 16GB nemen.
EU direct shipping, 241 Euro:
http://www.xiaomishop.com...ps-13mp-camera-black.html
Nee er kan geen SD kaart in, enkel vast geheugen van 16 of 64 GB
en zou dit betrouwbaar zijn? Toch wel een heel scherpe prijs
http://www.aliexpress.com....31&promotionId=256228105
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2014 21:00 ]
Het gaat erom dat Zopo nog niet bewezen heeft dat ze een smartphone kunnen afleveren die in de eerste half jaar geen gekke dingen doet. Antenne niet goed aangesloten, firmware die voor niet responsieve home en back knoppen zorgen, sleep of death, vastlopen door oververhitting dat alleen met accu eruit halen op te lossen valt, verticale lijnen op het scherm,...cihanski schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:31:
Ik heb dagenlang precies met dezelfde vraag gezeten en heb uiteindelijk toch de keuze gemaakt voor de Zopo 3X (waar de ZTE vaker werd aangeraden!). Waarom? Paar redenen:
- Groter scherm
- 3GB RAM
Klinkt als een Top Gear aflevering over British Leyland (auto's met doorzakkende achteras, versnellingsbak kapot na 2000km, na 1 jaar al doorgeroest, stakingswagens met half aangesloten kabelboom (als ze werk onderbreken, dan krijg je gewoon een half afgewerkte auto,...),...).1. GPS problem-
2. Tethering problem
3. Random signal loss on main line.
4. WiFi disconnecting
5. Black screen during call and unable to hang-up
6. Problem with Downloading Google Play
7. Overheating of phone.
8. Camera problem.
9. Touch screen problem.
10. Battery issue
Mijn Redmi Note is zoals een Skoda met de bouwkwaliteit van een Volkswagen.
Ja, het is een risico en een offer om aan 4G band 20 800 MHz met dual sim te geraken zonder over 300 euro te moeten gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 29-11-2014 21:10 ]
Ook een reden waarom ik toch gekozen heb voor een betrouwbaardere shop als oppomart : niet tevreden, geld terug (zoals we hier ook gewend zijn), dan is de keuze snel gemaakt (Nubia Z7 mini) maar ik wilde toch zelf eerst ervaren wat Zopo levert (en de eerste reviews zijn positief dus hopelijk zijn de jongens bij Zopo ook wakker geschud).rapture schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:08:
[...]
Het gaat erom dat Zopo nog niet bewezen heeft dat ze een smartphone kunnen afleveren die in de eerste half jaar geen gekke dingen doet. Antenne niet goed aangesloten, firmware die voor niet responsieve home en back knoppen zorgen, sleep of death, vastlopen door oververhitting dat alleen met accu eruit halen op te lossen valt, verticale lijnen op het scherm,...
[...]
Klinkt als een Top Gear aflevering over British Leyland (auto's met doorzakkende achteras, versnellingsbak kapot na 2000km, na 1 jaar al doorgeroest, stakingswagens met half aangesloten kabelboom (als ze werk onderbreken, dan krijg je gewoon een half afgewerkte auto,...),...).
Ja, het is een risico en een offer om aan 4G band 20 800 MHz met dual sim te geraken zonder over 300 euro te moeten gaan.
Dan is 16 GB wel wat weinig idd.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:53:
[...]
Ja sorry, ik bedoel dus de mi3.
Al gekeken naar een Mi4?
Daar zou ik me niet aan wagen op Aliexpress, kan goed een namaak zijn. Sowieso erg weinig feedback bij die verkoper. Koop liever bij een goede shop.en zou dit betrouwbaar zijn? Toch wel een heel scherpe prijs
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Koop dat ding bij een goede shop, de ellende achteraf is de moeite van die paar dollar niet waard. En voor de meerprijs zou ik voor de 64Gb gaan. Ik heb die een paar maand geleden juist gekocht omdat je er geen SD kaart in kunt stoppen. En met wat muziek en andere multimedia zit die 16 zo vol.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 20:53:
[...]
Ja sorry, ik bedoel dus de mi3.
en zou dit betrouwbaar zijn? Toch wel een heel scherpe prijs
Ik heb er ook nog steeds geen spijt van dat ik de Mi3 gekocht heb. Beste toestel wat ik gehad heb. 4G was voor mij niet belangrijk, das voor stadsmensen.
En dual sim net zo min. Betrouwbaarheid ivm hardware, gps, wifi en dat soort zaken des te meer.
http://www.to2c.com/xiaomi-m3-mi3-basic-64g.html
Redelijke prijs, en snel in huis als het moet. Ibougou is ook goed, maar weer duurder. AE mag je gokken, zeker als je een nepper krijgt, of na een paar maand garantie wil hebben.
Ben dat toch niet helemaal met je eens. Misschien zijn er wat meer maandagochtend modellen bij, maar dat heb je ook bij de meer gerenommeerde merken. Ik heb zelf al 1,5 jaar een goed werkende Zopo C2 (die nu vervangen wordt door een Zopo 3X) en m'n vrouw heeft bijna 2 jaar gedaan met een Zopo ZP900, zonder problemen. Hij bleek alleen niet zo val bestendig te zijn 😝, maar welke iPhone van € 600,- is dat wel. Veel is ook afhankelijk van wie'm in z'n handen heeft.rapture schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 21:08:
[...]
Het gaat erom dat Zopo nog niet bewezen heeft dat ze een smartphone kunnen afleveren die in de eerste half jaar geen gekke dingen doet. Antenne niet goed aangesloten, firmware die voor niet responsieve home en back knoppen zorgen, sleep of death, vastlopen door oververhitting dat alleen met accu eruit halen op te lossen valt, verticale lijnen op het scherm,...
[...]
Klinkt als een Top Gear aflevering over British Leyland (auto's met doorzakkende achteras, versnellingsbak kapot na 2000km, na 1 jaar al doorgeroest, stakingswagens met half aangesloten kabelboom (als ze werk onderbreken, dan krijg je gewoon een half afgewerkte auto,...),...).
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies
[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 30-11-2014 14:55 ]
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Lees de topicwaarschuwing eens:unrealbe schreef op zondag 30 november 2014 @ 12:29:
Xiaomi Mi3 ziet er interessant uit, iemand nog tips?
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Welke versie heb jij besteld ?
Ik vind de 3Gb 32GB wel interessant goede specs mooi prijsje .
En weet jij toevallig of er al google play opzit ?
Kasj schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:29:
Wegens het bricken van een z5s mini, deze toch maar gereordered. Helaas duurder dan op 11/11, maar nog steeds een nette prijs ($ 189). Uit nieuwsgierigheid toch ook maar de Iuni U2 eens besteld om ze te vergelijken. Toch wel een heel erg leuk toestel met de snapdragon 800, aluminium body en FHD scherm op 4,7 inch. Al lijkt hij wel wat dik (11mm) en zwaarder dan de mini z5s. Ik heb begrepen dat Iuni OS nu ook in het engels beschikbaar is. En ik hoop erop dat dit custom OS nog doorontwikkeld blijft worden. Ben wel erg benieuwd naar de vergelijking. Hopen dat ik ze niet opnieuw softbrick :-)
Verwijderd
Waar heb je de z5s mini vandaan voor die prijs als ik vragen mag? Mooie prijs namelijk.Kasj schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:29:
Wegens het bricken van een z5s mini, deze toch maar gereordered. Helaas duurder dan op 11/11, maar nog steeds een nette prijs ($ 189). Uit nieuwsgierigheid toch ook maar de Iuni U2 eens besteld om ze te vergelijken. Toch wel een heel erg leuk toestel met de snapdragon 800, aluminium body en FHD scherm op 4,7 inch. Al lijkt hij wel wat dik (11mm) en zwaarder dan de mini z5s. Ik heb begrepen dat Iuni OS nu ook in het engels beschikbaar is. En ik hoop erop dat dit custom OS nog doorontwikkeld blijft worden. Ben wel erg benieuwd naar de vergelijking. Hopen dat ik ze niet opnieuw softbrick :-)
Ik heb de 2gb 16gb versie besteld bij coolicool.com. Ik heb daar ruim voldoende aan. Standaard zit google play er niet op, maar er zijn wel shops waar ze het als een service voorinstalleren (had ik misschien ook moeten doen.diquan2001 schreef op zondag 30 november 2014 @ 13:32:
Hey wat toevallig ik was gisteren nog aan het kijken naar de Iuni U2 .
Welke versie heb jij besteld ?
Ik vind de 3Gb 32GB wel interessant goede specs mooi prijsje .
En weet jij toevallig of er al google play opzit ?
[...]
Bij merimobiles.com. Wel een bekende naam, maar geen idee of dit super betrouwbaar is.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 14:32:
[...]
Waar heb je de z5s mini vandaan voor die prijs als ik vragen mag? Mooie prijs namelijk.
http://www.merimobiles.co...martphone_p/meri10261.htm
Tot op heden 3x iets besteld bij merimobiles (2x een pipo P4, 1x een pipo P9 en 2x een ZTE v5 (eentje helaas gebricked en retour gezonden, wacht nog op de afhandeling daarvan , is pas een week geleden door mij op de post gedaan)). Via de chat krijg ik toch steeds redelijk snel respons op de vragen die ik heb.
Mijn grootste probleem is DHL, die laten me aan de deur contant betalen én sturen vervolgens 4 weken later alsnog een rekening (DHL == niet doen!). Hebben meer mensen dit?
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Maarre: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. voor winkels. prijzen en zo toch?
[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-11-2014 16:13 ]
Moet wel eerlijk zeggen dat de Rabobank Merimobiles minder leuk vond. Binnen een minuut na mijn creditcard betaling werd deze automatisch geblokkeerd. Maar volgens mij is het een prima shop inderdaad.Hyp Hyper schreef op zondag 30 november 2014 @ 16:12:
Merimobiles is juist één van de meer betrouwbare. Zie ook trustpilot.
Maarre: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. voor winkels. prijzen en zo toch?
Weer ontopic: zijn er hier eigenlijk al ervaringen met de iuni u2? Zou mooi zijn!
- Car entertainment systeem. Van mij mag het schermpje zo groot als dat van een VW RNS-510 zijn. Inderdaad een double DIN autoradio.
- Tablet/laptop-vervanger. Zolang de browser de webpagina's kan laden. Ookwel het Aziatisch gebruik genoemd, wegens het feit dat ze na werk/school in de metro direct online zijn, hun favoriete TV-programma kunnen zien,... alsof ze al thuis zijn. Vandaar komt de drang naar grotere schermen.
- Data-link voor laptop in de meest bizarre lokaties bovengronds, ondergronds en afgelegen lokaties waar je auto door loslopend vee aangevallen kan worden. Landelijk ontvangst, binnenhuis ontvangst, dikke accu, battery packs,...
- Internationale data-link met SIM-kaartjes voor elk land dat ik bezoek. Dual SIM voor on-the-fly overschakelen naar buitenlandse SIM-kaart op 3G of sneller zonder de telefoon uit elkaar te moeten halen.
- 4G

Geen enkele twijfel dat de secundaire SIM-kaart harder dan Edge gaat. Veel merken zijn niet duidelijk over de functionaliteit van de secundaire SIM-kaart.- Gewichtsreductie van 20% en langs de 3 dimensies een millimetertje eraf geschaafd.
- Dual channel geheugen, snellere cores en Qualcomm MSM8974AC Snapdragon 801. Combinatie meer oomph, betere community support (niet voor altijd aan 1 bepaalde Android versie blijven hangen) en minder vage SOC-gerelateerde bugs.
- Dual band WiFi (ook 5 GHz) om van de overdaad aan 2,4 GHz access points in de binnenstad te kunnen ontsnappen.

Mobistar 3 GB bonus voor een herlaadbeurt met 15 euro belkrediet in goede omstandigheden.

Gemiddelde omstandigheden.
En plattelands/autosnelweg-minimum is tussen 10 en 25 Mbps dat nog altijd lichtjaren vooruit loopt op Edge.
Tegelijkertijd worden ook 3G 900 MHz uitgerold om Edge nog meer uit te bannen, dan kan ik tijdens het doorkruisen van het land speedtesten draaien om te zien of 3G 900 MHz voldoende verbeteringen meebrengt.
Nu valt mijn frank dat degene die mijn telefoon wilt, alleen maar Skype-achtigen (gratis videoconferencing) binnenhuis wilt. Mijn Galaxy Nexus met kapotte mobiele netwerk gedeelte (WiFi-only) kan dus uit de mottenballen gehaald worden en de druk om snel, snel iets te bestellen valt weg.
- Blijkbaar bestaat een mod voor dual SIM Mediatek telefoons om 3G op secundaire SIM-kaart te activeren. Er zit blijkbaar geen hardwarereden erachter, alleen eventjes ontbrekende code toevoegen in de juiste apk-bestanden. Voor inspiratie kan je kijken in de apk-bestanden van een telefoon die 3G op tweede SIM-kaart heeft en zoek de verschillen.
- De gebarsten Nillkin Amazing H+ tempered glass screen protector vervangen.
- Opening voor micro-USB in het hoesje openvijlen voor beter contact.

Indien nodig, zelfs de micro-USB-AB-poortje vervangen door een gewoontje (die verder eruit steekt) voor betrouwbaar opladen. bv Samsung laadkabel gaat niet diep genoeg zodat het maximaal maar 300 mA in de accu terecht komt, terwijl een Nokia micro-USB-kabel 1 A in de accu jaagt.
Redmi Note nu al vervangen is wel erg snel lijkt me, kun je wellicht beter ook richten op een goedkoper toestel met 800mhz 4g, als je ze toch zo kort gebruikt en weer vervangt..
Wat een lelijk ding. Een telefoon met aligator-look? Serieus?Vlizzjeffrey schreef op zondag 30 november 2014 @ 17:51:
niemand anders nieuwsgierig naar die Doogee dg700? 4000 mah batterij en 4.5 inch qhd scherm en waterdicht.
Het is net een goedkope ouwelullenportemonnee:

Dan neem ik met líefde een powerbank mee en ga ik gewoon niet zwemmen met mijn telefoon. (voor zover ik dat zou willen en voor zover ik Doogee zou vertrouwen met 'waterdicht')
[ Voor 17% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-11-2014 19:26 ]
Dat 2 SIM-kaarten niet tegelijkertijd gebruikt kan worden, weet ik. Het is bedoeld om niet bij elke grensovergang de phone uit elkaar te moeten halen om een buitenlandse SIM-kaart te laden of om prive/werk te scheiden of om een vaste inbound nummer te hebben terwijl je in elk land een andere outbound nummer hebt.dutchgio schreef op zondag 30 november 2014 @ 19:04:
3g/4g geeft vaak gewoon aan dat je er gebruik van kunt maken, ongeacht in welk sim-slot. Dat wil niet zeggen dat je met 2 simkaarten tegelijk 4g kunt hebben, zo werkt dual sim niet.
Wat ik bedoelde met 3G/4G op de beide SIM-sloten vermelden, is ongeacht in welk sim-slot. Er zijn secundaire SIM-slotjes die maximaal 2G ondersteunen.
Iemand biedt 150 euro voor mijn Redmi Note als een nood-aankoop. Nu blijkt dat het WiFi-only gebruikt zal worden, dus mijn defecte Galaxy Nexus (WiFi-only) bovenhalen als een nog goedkopere oplossing dat direct meegegeven kan worden.Redmi Note nu al vervangen is wel erg snel lijkt me, kun je wellicht beter ook richten op een goedkoper toestel met 800mhz 4g, als je ze toch zo kort gebruikt en weer vervangt..
De 2G naar 3G mod van de secundaire SIM-slotje ga ik uitproberen. Nog wat andere oplapmiddelen erop los laten, dan kan ik de aankoop nog gerust half jaar uitstellen. Er is geen goede Redmi Note vervanger die ook 4G band 20 800 MHz ondersteunt. Op de Nubia Z7 Max ontbreekt alleen de 4G band 20 800 MHz.
Langer dan dat zal ik niet uitstellen, Redmi Note wordt dan secundaire phone en een vervanger wordt de primaire. Het is beter om op een goed moment een goede deal binnen te halen en in mijn broekzak te hebben, dan wachten totdat de phone sneuvelt en halsoverkop een emergency bestelling plaatsen van een compromistelefoon met risico in bouwkwaliteit, te kleine accu, ontbrekende frequentiebanden,... en uiteraard de weken "downtime" terwijl je op het pakketje wacht.
Genoemd op XDA
Verwijderd
Voordeel is wel dat de officiële shop vanuit EU verzend, dus is er dan geen risico op bijkomende douanekosten (of wel?)
http://www.xiaomishop.com...camera-wcdma-version.html
Of toch via To2c
http://www.to2c.com/xiaomi-m3-mi3-basic-64g.html
[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 30-11-2014 21:25 ]
Verwijderd
Ja ik zag het op de website.FlowDesign schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:25:
Vanuit de EU verstuurd hoef je nooit btw of andere kosten te betalen.
Enigste nadeel is dat ik 285€ voor een gsm die +1j oud is veel vind
Zeker omdat de markt enorm snel veranderd en misschien zakt de prijs met de kerstperiode?
De DG850 lijkt me ook wel wat.
Denk juist pas na de kerstperiode.Verwijderd schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:26:
[...]
Ja ik zag het op de website.
Enigste nadeel is dat ik 285€ voor een gsm die +1j oud is veel vind
Zeker omdat de markt enorm snel veranderd en misschien zakt de prijs met de kerstperiode?
Voor dat geld (of minder) zou je ook een 2ehands Nexus 5 kunnen kopen. Die zou ik liever hebben dan een Mi3.
Hoe komt dat? Vinden jullie het geen overweging, en waarom niet?
Hij lijkt perfect:
Alle juiste banden
Full HD
5 inch, niet te groot
Mooi design ( persoonlijk)
Het enige wat me tegenhoudt is dat er niet zulke goeie reports zijn over de batterijduur. Hoewel dit verbeterd schijnt te zijn met de laatste firmware update die ook de camera heeft verbeterd en nu 4G keuze geeft op sim 1 of sim 2.
Wat is jullie kijk op deze telefoon?
Iemand die hem al heeft en zijn/haar ervaringen kan geven?
Ben nog een beetje huiverig om 'm te bestellen...
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
€ 260,- valt toch wel mee?Momus schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:48:
Volgens mij is dat apparaat schreeuwend duur voor china Phone.
Vergelijkbaar met de Honor 6
[ Voor 6% gewijzigd door birdibird op 30-11-2014 21:49 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
http://shopap.lenovo.com/...e/vibe-x2/#tab-tech_specs
- 4G Network: LTE FDD Band 1/3/7, TDD B40 or LTE FDD Band 1/3/7/30
- 3G Network: 2100/900 Mhz or 2100/900/850 Mhz
- 2G Network: GSM 850/900/1800/1900 Mhz
Het begint met de onduidelijkheid dat de website van de fabrikant aan het strooien is.Operating Freq GSM - 850, 900, 1800, 1900; UMTS - 2100; 4G: LTE (FDD) - Band 1, Band 3, Band 7, Band 20, LTE (TDD) - Band 40
http://www.flipkart.com/l...seja?pid=MOBEF9643YBYZMF7
4G band 20 800 MHz, is het nu een ja of een nee?
En op een 2300 mAh accu zit ik niet te wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 30-11-2014 21:52 ]
Het enige misschien plus wat ik aan die Nexus kan ontdekken is 4G. Verder qua hardware bijna identiek en een stuk kleinere batterij. Ook geen sd kaart en voor die prijs 16Gb.FlowDesign schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:44:
[...]
Denk juist pas na de kerstperiode.
Voor dat geld (of minder) zou je ook een 2ehands Nexus 5 kunnen kopen. Die zou ik liever hebben dan een Mi3.
En die is qua ontwerp dus net zo oud als de Mi3. Moet je toch eens vertellen wat ik dan over het hoofd zie.
In mijn ZTE Nubia Z7 mini voldoet die prima.rapture schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:51:
[...]
[...]
Het begint met de onduidelijkheid dat de website van de fabrikant aan het strooien is.
4G band 20 800 MHz, is het nu een ja of een nee?
En op een 2300 mAh accu zit ik niet te wachten.
Waar koop je die voor die prijs?birdibird schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:49:
[...]
€ 260,- valt toch wel mee?
Vergelijkbaar met de Honor 6
Zat er geen Mediatek SoC in dan zou ik 'm meteen bestellen.
Hmm ja, nu je het zegt. Eigenlijk zijn ze beide aan de dure kant. De Nexus 5 heeft wel een camera met OIS, dat vind ik wel een groot pluspunt. Maar er zijn vast betere alternatieven. ZTE Z7 Mini?starcopy schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:51:
[...]
Het enige misschien plus wat ik aan die Nexus kan ontdekken is 4G. Verder qua hardware bijna identiek en een stuk kleinere batterij. Ook geen sd kaart en voor die prijs 16Gb.
En die is qua ontwerp dus net zo oud als de Mi3. Moet je toch eens vertellen wat ik dan over het hoofd zie.
Een met band 1,3,7,20
Een met band 1,3,7,30
Een met band 1,3,7,40
Die in India is 260,- en met band 20
Inderdaad, dat is wat onderschat en lijkt weinig maar voldoet bij mijn Z7 Mini ook meer dan prima.Momus schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:55:
[...]
In mijn ZTE Nubia Z7 mini voldoet die prima.
Volgens flipkart eentje van India met FDD LTE band 1,3,7,20.birdibird schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:15:
Er zijn 3 versies van de lenovo:
Een met band 1,3,7,20
Een met band 1,3,7,30
Een met band 1,3,7,40
Die in India is 260,- en met band 20
Volgens Lenovo:
- eentje met LTE FDD Band 1/3/7 (als de komma gelezen wordt als een extra versie)
- eentje met LTE TDD B40 (als de komma gelezen wordt als een extra versie)
- eentje met LTE FDD Band 1/3/7 en LTE TDD B40 (als de komma gelezen wordt als opsomming van specs van dezelfde versie)
- eentje met LTE FDD Band 1/3/7/30
[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 30-11-2014 22:31 ]
Edit:
Op lenovo India staan de frequenties niet eens, ze verwijzen door naar flipkart, die banden 1,3,7,20,40 vermeldt
[ Voor 38% gewijzigd door birdibird op 30-11-2014 22:44 ]
Ze mogen miljoenen exemplaren verkopen in Azië, op Georgië en Tadzjikistan (in totaal 3 telco's die aan band 20 800 MHz doen) na gaat niemand in Azië het verschil zien.birdibird schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:30:
Ik vertrouw zo'n 10 verkoop en review sites die ik heb bezocht. Ik zag het op lenovo idd, vreemd.
Edit:
Op lenovo India staan de frequenties niet eens, ze verwijzen door naar flipkart, die banden 1,3,7,20,40 vermeldt
Copy/paste is gemakkelijk voor de pers, winkeliers, reviewers,... maar is het ook echt getest. De gemiddelde review is geschreven met een Chinese TDD LTE versie om snel, snel iets online te kunnen gooien. Voor mij zijn reviews ontoereikend omdat ze de vragen dat ik stel bijna altijd overslaan, dan moet ik maar googlen naar foto's van tekst/etiketten op dozen, tekst aan de binnenkant van de telefoon,...
Of een foto van de specs-etiket op de doos kan ook een goede indicatie zijn.
Linkje naar de frequenties op Lenovo India website: http://shopap.lenovo.com/...e/vibe-x2/#tab-tech_specs
[ Voor 36% gewijzigd door rapture op 30-11-2014 23:10 ]
Eigenlijk is wat mij betreft de keuze tussen deze twee simpel namelijk de ZTE V7 Mini en zou de Cubot Zorro alleen in aanmerking komen vanwege de prijs en vanwege de volledige 4G dekking. Aangezien ik met mijn Mi2s toch wel verwend ben qua kwaliteit is het denk ik toch verstandiger om dan voor de ZTE te kiezen.
Enige punt waardoor ik nog twijfel is de 4G frequenties. De telefoon ondersteund alleen 1800 en 2600 Mhz en dit zal in Nederland veelal in de drukke gebieden gebruikt worden en niet in het hele land. Ik heb gezocht naar een kaartje van Nederland waarop de dekking van deze frequenties wordt aangeduid maar deze kan ik niet vinden (KPN toont alleen kaarten met 4G dekking in het algemeen en dan vooral 800 MHz) maar misschien kijk ik er wel overheen?). Hetzelfde geld voor T-mobile hier kan ik ook geen kaart vinden voor specifieke dekking van 1800/2600 MHz. Ik woon wel in de randstad net onder Amsterdam dus ik zou verwachten dat het met de dekking wel goed zit?
Tevens naar een Xiaomi Redmi 1s aan het kijken voor mijn vriendin. Zij gebruikt op dit moment mijn HTC Desire met nog een antieke versie van Cyanogen dus voor haar is elke huidige smartphone een verbetering.
Daar kun je een selectie maken op provider en dan inzoomen op de kaart om de frequenties te zien.
http://forum.xda-develope...e-warning-custom-t2802220FlowDesign schreef op zondag 30 november 2014 @ 21:16:
Linkje naar xda?
In de comments is te lezen dat het zich ook in de stock versie zit van jiayu g4s. Heb de bestanden zelf ook op me tel gevonden
Thanks!FlowDesign schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:47:
Zoek een linkje van mij naar 4gmasten dat ik al 2 keer eerder in dit topic heb gepost![]()
Daar kun je een selectie maken op provider en dan inzoomen op de kaart om de frequenties te zien.
Als ik naar de kaart kijk op onderstaande link zie ik dat KPN bijna alleen maar 800 MHz masten heeft? Ook in de regio waar ik woon/werk zie ik alleen 800 Mhz masten. Dit zou dus betekenen dat ik nergens 4G bereik heb met de ZTE Nubia Z7 Mini?
Mijn tweede provider T-Mobile heeft dan wel weer veel masten op de 1800 Mhz frequentie.
Deze conclusie wordt dagelijks 3x getrokken op elke pagina van deze topic, ja.Mrloki schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:10:
[...]
Thanks!
Als ik naar de kaart kijk op onderstaande link zie ik dat KPN bijna alleen maar 800 MHz masten heeft? Ook in de regio waar ik woon/werk zie ik alleen 800 Mhz masten. Dit zou dus betekenen dat ik nergens 4G bereik heb met de ZTE Nubia Z7 Mini?
Mijn tweede provider T-Mobile heeft dan wel weer veel masten op de 1800 Mhz frequentie.
Batterijverbruik is erg persoonlijk, want afhankelijk van hoe je je telefoon gebruikt. Zelf haal ik makkelijk de dag met een relatief kleine batterij, maar andere mensen nauwelijks met een batterij met 1,5 keer die capaciteit. Als je veel screentijd hebt, veel belt en bv. games speelt, ga je er stukken sneller doorheen dan wanneer je voornamelijk bereikbaar wil zijn, af en toe belt en voornamelijk standaard apps gebruikt zo nu en dan gedurende de dag.Momus schreef op zondag 30 november 2014 @ 22:24:
Op een drukke dag zit ik bij het naar bed gaan op 25%, maar ik ben ook weleens gaan slapen dat ie nog op 75% zat...
Dat snap ik, ik lees dagelijks mee. Maar ik was in de veronderstelling dat ik op de 1800/2600 MHz frequentie bij KPN in de drukkere gebieden gebruikt werd. Aangezien ik vlak onder Amsterdam woon ben ik er vanuit gegaan dat ik daar in ieder geval 1800/2600 dekking zou hebben (enigszins beperkt dan wel) bij KPN maar ik zie echter alleen maar 800 Mhz masten en geen enkele 1800/2600 mast.Momus schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:12:
[...]
Deze conclusie wordt dagelijks 3x getrokken op elke pagina van deze topic, ja.
Ik zal voornamelijk gaan internetten via mijn T-mobile sim kaart en die bied wel dekking op 1800 Mhz op meer plaatsen (tenzij ze dit op korte termijn gaan veranderen naar 900 Mhz). Dus in die zin kan ik uit de voeten met de Z7 Mini.
Het zal vast wel eens meer gepost zijn in dit forum maar ik kan het niet zo snel vinden. hoe gaat de Z7 Mini om met dual sim i.c.m. mobiel internet. Ik neem aan dat er maar via 1 sim tegelijkertijd het internet gebruikt kan worden. Kun je dit expliciet aangegeven welke sim gebruikt moet worden?
[ Voor 31% gewijzigd door Mrloki op 01-12-2014 10:59 ]
Data connection:
[ ] SIM 1
[ ] SIM 2
[ ] Off
[ Voor 25% gewijzigd door Garyu op 01-12-2014 11:02 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Verwijderd
Eventuele bevindingen zou leuk zijn.
Mijne moet nog verstuurd worden. Geen idee of iemand er al één onderweg heeft..Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:08:
Heeft er toevallig iemand de Cubot Zorro 001, ik ben van plan deze aan te schaffen of zijn er betere alternatieven in die prijsklasse max.150€.
Eventuele bevindingen zou leuk zijn.
Ik ben er wel benieuwd naar. SoC lijkt prima te zijn. Ik maak me zo snel alleen wat zorgen over de kwaliteit van de camera.
Verwijderd
Waar heb jij besteld ?Hyp Hyper schreef op maandag 01 december 2014 @ 11:50:
[...]
Mijne moet nog verstuurd worden. Geen idee of iemand er al één onderweg heeft..
Ik ben er wel benieuwd naar. SoC lijkt prima te zijn. Ik maak me zo snel alleen wat zorgen over de kwaliteit van de camera.
Bij een AE seller. Altijd een gokje.
(tot nu toe altijd wel goedgekomen linksom of rechtsom)
Verdere vragen over shops etc. in het andere topic graag.
[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-12-2014 13:00 ]
Nee, KPN maakt in totaliteit nauwelijks gebruik van 2600 MHz. Het 1800 MHz netwerk gaan ze deze maand mee beginnen, maar dat zal de eerste tijd (lees: > 1 jaar) niet landelijk gebeuren.Mrloki schreef op maandag 01 december 2014 @ 10:20:
[...]
Dat snap ik, ik lees dagelijks mee. Maar ik was in de veronderstelling dat ik op de 1800/2600 MHz frequentie bij KPN in de drukkere gebieden gebruikt werd. Aangezien ik vlak onder Amsterdam woon ben ik er vanuit gegaan dat ik daar in ieder geval 1800/2600 dekking zou hebben (enigszins beperkt dan wel) bij KPN maar ik zie echter alleen maar 800 Mhz masten en geen enkele 1800/2600 mast.
Ik zal voornamelijk gaan internetten via mijn T-mobile sim kaart en die bied wel dekking op 1800 Mhz op meer plaatsen (tenzij ze dit op korte termijn gaan veranderen naar 900 Mhz). Dus in die zin kan ik uit de voeten met de Z7 Mini.
Ze gaan echter wel beginnen in Amsterdam.
T-Mobile gaat in de zomer van 2015 beginnen met de uitrol van 4G900, naast het 4G1800.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
KPN heeft 1800 MHz al wel een beetje uitgerold in en rondom Delft/Den Haag/Zoetermeer.The Wizard schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:30:
[...]
Nee, KPN maakt in totaliteit nauwelijks gebruik van 2600 MHz. Het 1800 MHz netwerk gaan ze deze maand mee beginnen, maar dat zal de eerste tijd (lees: > 1 jaar) niet landelijk gebeuren.
T-Mobile gaat in de zomer van 2015 beginnen met de uitrol van 4G900, naast het 4G1800.
Maar als je 4G bij T-Mobile hebt en in de randstad woont, dan zit je met de Z7 Mini gewoon goed, want 1800 MHz
Lekker dan. En blijkbaar is het ook in een Zopo ROM gevonden.bangsat schreef op maandag 01 december 2014 @ 09:57:
[...]
http://forum.xda-develope...e-warning-custom-t2802220
In de comments is te lezen dat het zich ook in de stock versie zit van jiayu g4s. Heb de bestanden zelf ook op me tel gevonden
The Wizard schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:30:
[...]
Nee, KPN maakt in totaliteit nauwelijks gebruik van 2600 MHz. Het 1800 MHz netwerk gaan ze deze maand mee beginnen, maar dat zal de eerste tijd (lees: > 1 jaar) niet landelijk gebeuren.
Thanks voor de info! Nog even extra verdiepen in de Z7 Mini en dan ga ik hem binnenkort maar eens bestellenFlowDesign schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:00:
[...]
KPN heeft 1800 MHz al wel een beetje uitgerold in en rondom Delft/Den Haag/Zoetermeer.
Maar als je 4G bij T-Mobile hebt en in de randstad woont, dan zit je met de Z7 Mini gewoon goed, want 1800 MHz
Kan ik beamen, 4G van T-Mobile werkt als een trein. Ook buiten de randstad is het meestal prima.FlowDesign schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:00:
[...]
KPN heeft 1800 MHz al wel een beetje uitgerold in en rondom Delft/Den Haag/Zoetermeer.
"Find what you love and let it kill you"
Klinkt erg goed! Ook het lezen van jou review trekt mij steeds meer over de streep om hem gewoon te bestellen!M-Opensource schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:18:
[...]
Kan ik beamen, 4G van T-Mobile werkt als een trein. Ook buiten de randstad is het meestal prima.
Netjes 4.4.2 met een aanpassing eraan zodat ART nu volledig werkt op deze telefoon
Moet zeggen dat ik ERG tevreden ben. De overstap vanaf mijn Galaxy S2 is enorm goed te merken.
GPS doet het beter dan op mijn S2. Snellere lock en is VEEL preciezer.
Wat een gigantische upgrade voor een schijntje vergeleken met de meeste competitie
Nu maar wachten tot Android Lollypop voor deze telefoontjes beschikbaar komt en er nog wat meer efficiëntie gehaald kan worden uit die 8 cores
Maar goed, deze zal waarschijnlijk ook niet zo'n goede camera hebben als de Xshot en de Xplay 3S.
www.androidheadlines.com/...er-10th-x5-max-event.html
Tsja, als je de dunste telefoon op je naam wilt hebben dan moet je minderen in hardware.FlowDesign schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:21:
Nou moe, komt Vivo daadwerkelijk eindelijk met een Dual SIM toestel, zal er waarschijnlijk een Mediatek SoC inzitten
Maar goed, deze zal waarschijnlijk ook niet zo'n goede camera hebben als de Xshot en de Xplay 3S.
www.androidheadlines.com/...er-10th-x5-max-event.html
Dit topic is gesloten.
![]()
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!