Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.837 views

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Wat denken jullie van de Umi zero?

http://www.coolicool.com/...I718LXgpsICFRMatAod0FgA7Q

De gps van me Jiayu is echt irritantt aan het worden XD.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
bangsat schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:42:

Doe eens gek en zoek eens in dit topic. Is al zat besproken. :*)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

bangsat schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 07:42:

Als je hem dan wil bestellen hier $30 OFF
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

wat moeten we hier van denken btw:
Afbeeldingslocatie: http://www.gizmochina.com/wp-content/uploads/2014/10/doogee-Titans-2-DG7001.jpg

• cihanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-11 17:01
Vandaag als flash sale bij Ibood : diverse Zopo modellen, waaronder de Zopo ZP999 Lion Heart --> http://www.ibood.com/nl/nl/flash-sales/271/zopo-smartphones/

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 20:35

The Wizard

Moderator Mobile
Zie topic waarschuwing, prijzen en winkels in het daarvoor bestemde topic. \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
Bron schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 06:57:
[...]

Tsja, als je de dunste telefoon op je naam wilt hebben dan moet je minderen in hardware.
Deze opmerking raakt echt kant noch wal. 8)7

Vivo's meest geroemde modellen zitten allemaal in het hogere prijssegment. Dus als ze de dunste telefoon ter wereld op hun naam willen schrijven, dan kunnen ze dat gewoon met dure onderdelen doen en een aardig hoge prijs ervoor vragen. Als er daadwerkelijk een MediaTek in komt, dan verwacht ik dat ze het middensegment van de markt aan willen boren en dat de prijs dan ook een stuk lager zal zijn dan de prijs van de Xplay en de Xshot. 10 december weten we meer.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• FlowDesign
Ik heb zojuist zo'n Xiaomi powerbank 10.400 mAh besteld bij Banggood als Kerstcadeautje voor iemand anders. Inclusief Priority Mail shipping voor ongeveer €20,-.
Bij xiaomishop kun je die rechtstreeks vanuit hun EU warehouse bestellen, maar dan ben je in totaal €36,- kwijt :/
Ben zeer benieuwd of Banggood netjes een echte aflevert, volgens de achtergelaten comments wel :)

Verwijderd

Modbreak:Laatste waarschuwing, prijzen en levertijden in daarvoor bestemde topic

[ Voor 106% gewijzigd door The Wizard op 02-12-2014 13:50 ]

Verwijderd

Ik heb van een vriend uit Duitsland een Phablet JIDELAI S9 gekregen omdat het geen Duitse taal heeft , wel Engels en Portugees etc..
Wat kan ik doen om de Nederlandse taal er op te krijgen want ik ben niet zo goed in Engels .
Url: http://nl.aliexpress.com/...re-mobile/2041470978.html
Het grote probleem is dat ik niet in de Bios kan komen en mijn vraag is: wie kent dit Mobiel en heeft eventueel tips want het werkt perfect.
Google eens op "morelocale app", dat is nog het enige wat zou kunnen helpen, want een andere rom ga je er niet voor vinden.

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
FlowDesign schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:15:
[...]

Deze opmerking raakt echt kant noch wal. 8)7

Vivo's meest geroemde modellen zitten allemaal in het hogere prijssegment. Dus als ze de dunste telefoon ter wereld op hun naam willen schrijven, dan kunnen ze dat gewoon met dure onderdelen doen en een aardig hoge prijs ervoor vragen. Als er daadwerkelijk een MediaTek in komt, dan verwacht ik dat ze het middensegment van de markt aan willen boren en dat de prijs dan ook een stuk lager zal zijn dan de prijs van de Xplay en de Xshot. 10 december weten we meer.
Raakt kant noch wal?
Als je minder ruimte hebt, zul je ergens in moeten leveren.
Camera zal niet geweldig zijn, accu zal niet geweldig zijn. Dus dan moet je hetzuiniger aanpakken want je wilt niet energieslurpende onderdelen in een telefoon met een kleine accu gooien.

Leek me best logisch maar goed, volgende keer zal ik een uitgebreide uitleg leveren met mijn post, blijkbaar is dat nodig.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:22
Ik ga het binnenkort nog bijwerken, maar de Elephone G4 valt toch ietwat tegen op de accuduur. De eerste indruk was prima maar voor een gebruiker die redelijk wat WhatsApp, FB en Chrome gebruikt is +- 3 uur schermtijd wel de max. Mijn moeder deed met de Cubot GT99 2 dagen over, de G4 moet absoluut elke nacht aan de lader.

Ik ga het eea nog bijwerken in mijn review wanneer het nog duidelijker is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cihanski
De bezorger net gemist vandaag, balen! De Zopo 3X kan ik dus morgen pas uitgebreid testen. En het is de jongens van oppomart toch gelukt : geen btw en invoerkosten met verzenden via DHL Express Delivery >:) :o :D

[ Voor 3% gewijzigd door cihanski op 02-12-2014 17:07 ]

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 13:04
cihanski schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:07:
De bezorger net gemist vandaag, balen! De Zopo 3X kan ik dus morgen pas uitgebreid testen. En het is de jongens van oppomart toch gelukt : geen btw en invoerkosten met verzenden via DHL Express Delivery >:) :o :D
Jammer dat je ze gemist hebt. Wel weer fijn dat er geen kosten bij komen!
Veel plezier met je 3X en ben benieuwd naar je bevindingen :P

• NVT
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-11-2021

NVT

Zou jij ook de GPS willen testen? Ik ben ook geïnteresseerd in Zopo 3X alleen heb ik nog mijn twijfels over de GPS. Op dit moment heb ik ook een mediatek telefoon ( ruim 14 maanden doet nog prima mijn Cube A5300) GPS doet het wel maar niet nauwkeurig.
Alvast bedankt voor het testen.

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-11 19:50
Is het niet zo dat ze ook een europees warehouse hebben? Zopo mobile shop heeft dat bijvoorbeeld.
Qua specs ziet het er goed uit, maar dat is bij al die elephones zo..,, ;)
Prijs zal nog wel wat veranderen..
Mooie ZTE cloon of niet dan :+

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:22
Ik denk toch dat de Cubot Zorro een iets betere keuze zal zijn. Al is deze P6k wel erg verleidelijk qua specs.

Goed om te zien dat de nieuwe generatie MediaTeks 4G op band 20 gaat ondersteunen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• bangsat
Weet iemand hoe ik mijn standaard locatie kan veranderen naar Nederland?

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/jfggti.png
Dit krijg ik elke keer te zien.

• Hyp Hyper
Quad schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:02:
Ik denk toch dat de Cubot Zorro een iets betere keuze zal zijn. Al is deze P6k wel erg verleidelijk qua specs.

Goed om te zien dat de nieuwe generatie MediaTeks 4G op band 20 gaat ondersteunen.
Ik vraag me vooral af of de nieuwe mediateks BT 4.0 LE fatsoenlijk zullen ondersteunen itt de 6582 en 6592. Dan komen ze bij mij weer in het vizier.
Maar eerst maar kijken of m'n Zorro dit jaar nog verstuurd gaat worden. :)

• FlowDesign
bangsat schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:10:
Weet iemand hoe ik mijn standaard locatie kan veranderen naar Nederland?

[afbeelding]
Dit krijg ik elke keer te zien.
Ik weet dat het mogelijk is, maar ik weet niet meer of dat iets is in de gps.conf of in build.prop
Wel zoiets iig.
Er bestaan ook van die gps fix apps die de instellingen in gps.conf goedzetten.
Je hebt wel root nodig.

• FlowDesign
Bron schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:45:
[...]

Raakt kant noch wal?
Als je minder ruimte hebt, zul je ergens in moeten leveren.
Camera zal niet geweldig zijn, accu zal niet geweldig zijn. Dus dan moet je hetzuiniger aanpakken want je wilt niet energieslurpende onderdelen in een telefoon met een kleine accu gooien.

Leek me best logisch maar goed, volgende keer zal ik een uitgebreide uitleg leveren met mijn post, blijkbaar is dat nodig.
Ik beredeneer het juist compleet anders: wil je alles klein en dun maken, dan zul je juist kleine hoogwaardige componenten moeten gebruiken en die zijn duurder. Over het algemeen geldt kleiner = duurder.
Juist de goedkope componenten zijn vaak groter dan de kleine.

• eev90
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik ben de Cubot Zorro aan het vergelijken met de Doogee Hitman. Is het nu zo dat een 2500mAh batterij (Doogee) per definitie langer mee gaat dan een 2200mAh batterij (Cubot), of hangt dit ook van andere factoren af?

• FlowDesign
eev90 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 00:14:
Ik ben de Cubot Zorro aan het vergelijken met de Doogee Hitman. Is het nu zo dat een 2500mAh batterij (Doogee) per definitie langer mee gaat dan een 2200mAh batterij (Cubot), of hangt dit ook van andere factoren af?
*knip. Ontopic blijven. Als je niks constructiefs te melden hebt, reageer dan niet.

[ Voor 17% gewijzigd door The Wizard op 03-12-2014 15:20 ]

• bangsat
FlowDesign schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:54:
[...]

Ik weet dat het mogelijk is, maar ik weet niet meer of dat iets is in de gps.conf of in build.prop
Wel zoiets iig.
Er bestaan ook van die gps fix apps die de instellingen in gps.conf goedzetten.
Je hebt wel root nodig.
Bedankt voor het meedenken. Dit heb ik tevergeefts allemaal al gedaan. Echter de locatie lijkt vast gezet te zijn op china. Vreemd!

Zelfs met de chilapos rom geeft hij china als locatie aan. hmm.

[ Voor 10% gewijzigd door bangsat op 03-12-2014 07:20 ]

• bangsat
FlowDesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 00:22:
[...]

Met name van de stand van de maan :Y

Welke factoren zouden zoal mee kunnen wegen denk je zelf? :)
Offtopic: Waarom moet er de laatste tijd zo vreselijk irritant gereageerd worden. Kan er even normaal antwoord gegeven worden. Ik zie alleen maar antwoorden staan als. Zoek het topic even door. kijk paar pagina's terug en achterlijke antwoorden als de stand van de maan heeft er mee te maken. De heer stelt een normale vraag dus beantwoord deze ook als zodanig.

Ontopic: Er zijn natuurlijk ook andere factoren die meespelen. resolutie. Welke processor zit erin. Ook optimalisatie van android heeft invloed op de batterijduur. Over het algemeen kun je stellen dat een hogere mah langer mee gaat dan een lagere.

[ Voor 11% gewijzigd door bangsat op 03-12-2014 07:24 ]

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:42
Daarnaast moet je er rekening mee houden dat Chinese fabrikanten niet altijd helemaal eerlijk zijn over de batterijen.

Als een Honkiteq Prettyboy over een 9000mah batterij beschikt en maar 8mm dik is zal deze accu per definitie niet langer meegaan dan een 2000mah batterij in een iNew v3, om maar even een voorbeeld te geven.

Er zit dus ook verschil tussen de fabrikanten. Zelf ben ik niet helemaal bekend met Doogee, maar ik heb zelf een Cubot gehad en daar was ik wel tevreden mee.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
bangsat schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:23:Offtopic: Waarom moet er de laatste tijd zo vreselijk irritant gereageerd worden. Kan er even normaal antwoord gegeven worden. Ik zie alleen maar antwoorden staan als. Zoek het topic even door. kijk paar pagina's terug en achterlijke antwoorden als de stand van de maan heeft er mee te maken. De heer stelt een normale vraag dus beantwoord deze ook als zodanig.
Ik denk dat het ermee te maken heeft dat er de laatste tijd zoveel simpele vragen in dit topic door mensen gesteld worden. Denk dan aan vragen als: "Wat vinden we van toestel X?" of "Ik ben op zoek naar een 4,7' met kitkat, welke raden jullie aan?" zonder dat mensen zelf iets van input leveren of de moeite nemen een topic door te lezen (zoekfunctie gebruiken) of gewoon google te gebruiken.

Edit: een paar mah verschil zegt idd niks over de accu. De aangegeven waarde hoeft niet de daadwerkelijke waarde te zijn. Ook is het sterk afhankelijk van de gebruikte software. Ik heb op eenzelfde toestel met 3 verschillende roms een accuduur gehad van ~11 uur, ~16 uur en ~30 uur. Dit op een elephone en de beste rom was MIUI. Mijn huidige Redmi Note 4G doet het ook erg goed met MIUI V6. Met V5 had ik 1,5 dag, met V6 ben ik naar 2 tot 3 dagen gegaan 8)

[ Voor 21% gewijzigd door John Rambo op 03-12-2014 08:57 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:45
Meizu K52 met 4,6-inch 1080p-scherm op komst?

http://www.phonearena.com:
... it seems that the China-based manufacturer might have yet another device in the pipeline - a user agent profile at GFXBench suggests that another high-end LTE-enabled Meizu handset might be in the works.
Codenamed "k52", this purported Meizu smartphone will come with a 64-bit octa-core MediaTek MT6752 humming at 1.7GHz and a Mali-T7660 GPU unit. In the memory department, we have 2GB of RAM and 16GB of on-board storage. A 4.6” 1080p display with a pixel density of 478ppi will most probably grace the front of the Meizu K52. This Meizu device will probably run Android 4.4.4 KitKat with Meizu's FlymeOS right out of the box, yet we have no information about neither the rear nor the front-facing camera of the device.

According to the rumor mill, the Meizu k52 will not bear a hefty price tag, with different speculations suggesting that it might cost around 1000 yuan (roughly $163).

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
eev90 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 00:14:
Bij Doogee moet je eerst maar eens afwachten of de telefoon het wel minstens zo lang uithoudt als de batterij.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:32

Hoogie2004

Whohooooo

Ik wacht op een telefoon met de nieuwe MT6795 chip + een goede camera chip. De mogelijkheid om super-slomo te capturen lijkt me erg leuk :)

Dan ben je helemaal up-to-date qua tech (64-bit e.d.) het enige dat je dan nog mist is misschien NFC (hier kan ik weinig over vinden).

My iRacing profile | Strava

• bangsat
Deze ziet er ook wel interessant uit.

http://www.coolicool.com/...-44-3g-smartphone-g-35268
John Rambo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:52:
[...]

Ik denk dat het ermee te maken heeft dat er de laatste tijd zoveel simpele vragen in dit topic door mensen gesteld worden. Denk dan aan vragen als: "Wat vinden we van toestel X?" of "Ik ben op zoek naar een 4,7' met kitkat, welke raden jullie aan?" zonder dat mensen zelf iets van input leveren of de moeite nemen een topic door te lezen (zoekfunctie gebruiken) of gewoon google te gebruiken.

Edit: een paar mah verschil zegt idd niks over de accu. De aangegeven waarde hoeft niet de daadwerkelijke waarde te zijn. Ook is het sterk afhankelijk van de gebruikte software. Ik heb op eenzelfde toestel met 3 verschillende roms een accuduur gehad van ~11 uur, ~16 uur en ~30 uur. Dit op een elephone en de beste rom was MIUI. Mijn huidige Redmi Note 4G doet het ook erg goed met MIUI V6. Met V5 had ik 1,5 dag, met V6 ben ik naar 2 tot 3 dagen gegaan 8)
Dan moeten de mensen die er geen zin in hebben hier niet op reageren. Niet iedereen heeft tijd om +- 300 pagina's door te zoeken naar een antwoord. Volgens mij is dit een forum waar dit soort vragen gesteld mogen worden. Ook al zijn deze al eens beantwoord. Niet reageren of reageren met respect.

[ Voor 80% gewijzigd door bangsat op 03-12-2014 10:49 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb paar dagen geleden een Kingzone N3 4G LTE besteld. Ik wil nu wel eens zien met T-Mobile 4GMAX met dit toestel gaat halen qua snelheid. Het toestel is al in Nederland na 2 dagen via DHL (kreeg korting dus ging wel even iets sneller). Het lijkt me wel een gaaf toestel alleen jammer dat er geen FullHD scherm op zit. Reviews zien er goed uit en de features ook dus het is afwachten. Vandaag of morgen zou ik het toestel ontvangen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• FlowDesign
bangsat schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:41:

Dan moeten de mensen die er geen zin in hebben hier niet op reageren. Niet iedereen heeft tijd om +- 300 pagina's door te zoeken naar een antwoord. Volgens mij is dit een forum waar dit soort vragen gesteld mogen worden. Ook al zijn deze al eens beantwoord. Niet reageren of reageren met respect.
Dit heeft helemaal geen fluit met respect of geen respect te maken.

Ik probeer die jongen juist te helpen door hem eerst zelf even na te laten denken over zijn vragen. Het zijn zulke basic vragen, daar zal hij zelf heus wel een passend antwoord voor kunnen verzinnen.
Helpen is namelijk niet iedereen altijd het juiste antwoord voor de voeten te gooien.
Helpen is mensen helpen zelf over iets na te denken om ze zelf tot het antwoord te laten komen.

Ik maak eerst een grapje en daarna stel ik hem de vraag wat hij zelf denkt (plus vriendelijke smiley :) ).

Ik hoop dat je bovenstaande begrijpt en dat ik ook jou bij deze alvast een beetje heb helpen leren :)

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 03-12-2014 10:59 ]

• bangsat
FlowDesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:58:
[...]

Ik probeer die jongen juist te helpen door hem eerst zelf even na te laten denken over zijn vragen. Het zijn zulke basic vragen, daar zal hij zelf heus wel een passend antwoord voor kunnen verzinnen.
Helpen is namelijk niet iedereen altijd het juiste antwoord voor de voeten te gooien.
Helpen is mensen helpen zelf over iets na te denken om ze zelf tot het antwoord te laten komen.

Ik maak eerst een grapje en daarna stel ik hem de vraag wat hij zelf denkt (plus vriendelijke smiley :) ).

Ik hoop dat je bovenstaande begrijpt en dat ik ook jou bij deze alvast een beetje heb helpen leren :)
Ik begrijp dat mensen eerst zelf moeten zoeken. Maar ik zie dit in dit forum heel veel terugkomen en dat is jammer.

• FlowDesign
KlaasKlaas schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:03:
Meizu K52 met 4,6-inch 1080p-scherm op komst?

http://www.phonearena.com:
... it seems that the China-based manufacturer might have yet another device in the pipeline - a user agent profile at GFXBench suggests that another high-end LTE-enabled Meizu handset might be in the works.
Codenamed "k52", this purported Meizu smartphone will come with a 64-bit octa-core MediaTek MT6752 humming at 1.7GHz and a Mali-T760 GPU unit. In the memory department, we have 2GB of RAM and 16GB of on-board storage. A 4.6” 1080p display with a pixel density of 478ppi will most probably grace the front of the Meizu K52. This Meizu device will probably run Android 4.4.4 KitKat with Meizu's FlymeOS right out of the box, yet we have no information about neither the rear nor the front-facing camera of the device.

According to the rumor mill, the Meizu k52 will not bear a hefty price tag, with different speculations suggesting that it might cost around 1000 yuan (roughly $163).
Ik ben vooral wel echt heel erg benieuwd naar hoe goed de nieuwe generatie 64-bits MediaTeks omgaat met Wifi- en Bluetooth-verbindingen. Dat was voor mij echt een ergerlijk punt bij de MT6589, continu wifi en bluetooth die niet met het andere apparaat verbinden willen. We gaan het meemaken :)

• FlowDesign
bangsat schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:12:
[...]

Bedankt voor het meedenken. Dit heb ik tevergeefts allemaal al gedaan. Echter de locatie lijkt vast gezet te zijn op china. Vreemd!

Zelfs met de chilapos rom geeft hij china als locatie aan. hmm.
A-GPS en EPO files, heb je daar al naar gekeken?

Misschien dat dit helpt:
https://www.youtube.com/watch?v=ZnY_425NgB0

• bangsat
FlowDesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:10:
[...]

A-GPS en EPO files, heb je daar al naar gekeken?

Misschien dat dit helpt:
https://www.youtube.com/watch?v=ZnY_425NgB0
Ja gedaan en inderdaad dat werkt. Dit werkt echter maar voor een dag ofzo. De volgende dag werkt het niet meer en moet ik het hele proces weer opnieuw doen 8)7 :? . Los van de GPS is het echt een goede telefoon. Jammer.

• FlowDesign
bangsat schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:27:
[...]

Ja gedaan en inderdaad dat werkt. Dit werkt echter maar voor een dag ofzo. De volgende dag werkt het niet meer en moet ik het hele proces weer opnieuw doen 8)7 :? . Los van de GPS is het echt een goede telefoon. Jammer.
Is het dan niet zo dat ie daarna de verkeerde EPO files download ofzoiets?

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een andere server in te stellen waar ie die EPO files vandaan haalt o.i.d.

Is er een topic van dit type telefoon op XDA of op Needrom? Anders daar ff kijken/vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 03-12-2014 12:01 ]

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
ik heb zelf "gps data plus" en "fasterfix" ook ooit gebruikt voor het instellen van gps data

en natuurlijk de Gps.Conf file gekopierd

• bangsat
FlowDesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:00:
[...]

Is het dan niet zo dat ie daarna de verkeerde EPO files download ofzoiets?

Volgens mij moet het ook mogelijk zijn om een andere server in te stellen waar ie die EPO files vandaan haalt o.i.d.

Is er een topic van dit type telefoon op XDA of op Needrom? Anders daar ff kijken/vragen.
Ja naar gekeken. Ook daar hebben ze er moeite mee. Heb nu de chilapos ROM nogmaals geflashed en GPS kan in ieder geval connectie maken. Nu nog de accuracy bij schroeven. Bedankt voor de hulp allen.

• JesseRT
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-11 18:38
Ik zal maar even mijn ervaring met Chinese Smartphones delen

Ongeveer 6 maanden terug kocht ik een goedkope Quad Core telefoon, op het internet leek het er op dat hij het redelijk zou doen, en dat ik er mee kon Youtuben, internetten en kon whappen.
Youtube was echter onmogelijk, de video's hadden enorme lag en speelden af op zo'n 5 fps, dus moest een aparte yt app hebben, voor de rest was hij wel redelijk. Alleen na 2-3 weken begaf de software het. Hij sloot 1x op een gegeven moment gewoon opeens af, en ja hoor hij starte niet meer op. Na een maand met de Dealer gepraat te hebben kreeg ik mn geld terug (in coupons), en kocht een UMI X3 (zie hieronder). Uiteindelijk lukte het me ooit om weer android opnieuw te flashen op deze telefoon, maar letterlijk iedere knop was fout gecalibreert, en het scherm al helemaal. Je kon maar zo'n 40% van het scherm gebruiken, dusja miskoop was dit
http://www.coolicool.com/...with-dual-sim-p24524.html

Daarna kreeg ik een UMI X3, deze had ik meer vertrouwen in aangezien het een merk was, en op tweakers de X2 goed beoordeeld werd. Maar helaas had ik het weer eens mis.
Deze telefoon deed het de 1e 2 maanden perfect, heb er tussendoor ook MIUI op geflasht, en het werkte allemaal vlot en goed. Maar na deze 2 maanden ging de 3.5mm Plug kapot, dusja moest opeens muziek af gaan spelen op een MP3 speler. Naja ik had geen zin weer de ''garantie'' er bij te halen, dus ik accepteerde het maar en ging gewoon verder met gebruik. Inmiddels een paar weken terug haalde ik mn telefoon uit mn broekzak, en jawel misschien raad je het al, hij was verbogen, niet zo erg als de 6 Plus op youtube, maar de digitizer gaf het wel op... Dus de bovenste 40% werkte nog gewoon, maar de onderste 60% werkte niet meer. Dus ik kon nog niet eens mn telefoon unlocken... (zelfs de home buttons werkten niet meer...), en voor garantie moet ik dat ding terug sturen, naja voor 50-90 euro heb ik daar weinig zin in.
http://umistores.com/umi-x3-39.html

Dusja ikzelf raad het inmiddels zwaar af om een telefoon uit China te kopen, de telefoons zelf zijn imo niet slecht, maar de kwaliteit is echt bagger =|
De enige fabrikant die ik nog een kans wil geven is Xiaomi, ik heb ook oortjes van ze die al 4 maanden mee gaan, terwijl oortjes bij mij normaal al na 1 week kapot zijn =P

Inmiddels koop ik gewoon maar een Motorola of een oude flagship telefoon, zoals de Moto G, Nexus 4-5 of een Xperia Z1.
Je koopt gewoon de verkeerde toestellen.
Hoe kun je ooit 190 dollar betalen voor een mt6582 samsung note cloon :?
Umi net zo; van de X2 was al bekend dat ie qua behuizing niet al te best in elkaar zat, waarom haal je dan de X3?
Met een beetje meer research kom je uit op de kwalitatief betere toestellen, die niet zomaar uit elkaar vallen en het niet meer doen.
Nu doe je alsof alle telefoons uit China kwalitatief ondermaats zijn, maar je koopt juist zelf de waarvan bekend kwalitatief mindere toestellen en deelt daar nu je ervaringen van. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door dutchgio op 03-12-2014 16:53 ]

• FlowDesign
JesseRT schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:41:

Ongeveer 6 maanden terug kocht ik een goedkope Quad Core telefoon, op het internet leek het er op dat hij het redelijk zou doen, en dat ik er mee kon Youtuben, internetten en kon whappen.
Youtube was echter onmogelijk, de video's hadden enorme lag en speelden af op zo'n 5 fps, dus moest een aparte yt app hebben, voor de rest was hij wel redelijk. Alleen na 2-3 weken begaf de software het. Hij sloot 1x op een gegeven moment gewoon opeens af, en ja hoor hij starte niet meer op. Na een maand met de Dealer gepraat te hebben kreeg ik mn geld terug (in coupons), en kocht een UMI X3 (zie hieronder). Uiteindelijk lukte het me ooit om weer android opnieuw te flashen op deze telefoon, maar letterlijk iedere knop was fout gecalibreert, en het scherm al helemaal. Je kon maar zo'n 40% van het scherm gebruiken, dusja miskoop was dit

Daarna kreeg ik een UMI X3, deze had ik meer vertrouwen in aangezien het een merk was, en op tweakers de X2 goed beoordeeld werd. Maar helaas had ik het weer eens mis.
Deze telefoon deed het de 1e 2 maanden perfect, heb er tussendoor ook MIUI op geflasht, en het werkte allemaal vlot en goed. Maar na deze 2 maanden ging de 3.5mm Plug kapot, dusja moest opeens muziek af gaan spelen op een MP3 speler. Naja ik had geen zin weer de ''garantie'' er bij te halen, dus ik accepteerde het maar en ging gewoon verder met gebruik. Inmiddels een paar weken terug haalde ik mn telefoon uit mn broekzak, en jawel misschien raad je het al, hij was verbogen, niet zo erg als de 6 Plus op youtube, maar de digitizer gaf het wel op... Dus de bovenste 40% werkte nog gewoon, maar de onderste 60% werkte niet meer. Dus ik kon nog niet eens mn telefoon unlocken... (zelfs de home buttons werkten niet meer...), en voor garantie moet ik dat ding terug sturen, naja voor 50-90 euro heb ik daar weinig zin in.

Dusja ikzelf raad het inmiddels zwaar af om een telefoon uit China te kopen, de telefoons zelf zijn imo niet slecht, maar de kwaliteit is echt bagger =|
De enige fabrikant die ik nog een kans wil geven is Xiaomi, ik heb ook oortjes van ze die al 4 maanden mee gaan, terwijl oortjes bij mij normaal al na 1 week kapot zijn =P

Inmiddels koop ik gewoon maar een Motorola of een oude flagship telefoon, zoals de Moto G, Nexus 4-5 of een Xperia Z1.
Had je gewoon de betere merken uit China gekocht voor een paar centen meer dan had je een hele andere ervaring gehad. Koop je rommel dan krijg je ook rommel.
Koop je een ZTE, Xiaomi of Huawei om er een paar te noemen dan koop je meer zekerheid :)

• Momus
JesseRT schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:41:

Voor jou lijkt het me inderdaad beter ver van Chinaphones vandaan te blijven...

• Hyp Hyper
Momus schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:16:
[...]

Voor jou lijkt het me inderdaad beter ver van Chinaphones vandaan te blijven...
Van alle phones vandaan misschien zelfs. ;)

Maar serieus: alle ervaringen zijn welkom, toch? Ik denk wel dat dit (deels?) domme pech is geweest. Zelfs de goedkope no-name en kloons die ik heb gekocht hebben het nooit zo snel begeven. Heb ook een Cubot GT90 in m'n omgeving die al bijna een jaar zonder problemen draait.

• eev90
Ik ben een meisje ;)

Is mijn vraag echt zo dom? Ik heb gisteren de hele avond zitten zoeken naar reviews/specificaties/ervaringen, maar ik heb weinig kunnen vinden over de batterijduur van de toestellen. De aantal uren die in de specificaties genoemd worden zijn voor de meeste Chinese smartphones sowieso erg optimistisch heb ik het idee.

Maar goed, de twee toestellen die ik noemde zijn vrij nieuw dus er is nog weinig over bekend natuurlijk.

Ik zoek nog ff verder d:)b
FlowDesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:58:
[...]

• eev90
Thanks.
John Rambo schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:52:
[...]

• Hyp Hyper
eev90 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:44:
Ik ben een meisje ;)

Is mijn vraag echt zo dom? Ik heb gisteren de hele avond zitten zoeken naar reviews/specificaties/ervaringen, maar ik heb weinig kunnen vinden over de batterijduur van de toestellen. De aantal uren die in de specificaties genoemd worden zijn voor de meeste Chinese smartphones sowieso erg optimistisch heb ik het idee.

Maar goed, de twee toestellen die ik noemde zijn vrij nieuw dus er is nog weinig over bekend natuurlijk.

[...]
Oh wacht.. een meisje.. dan helpen we wel. :+

Ik zou gewoon een goede powerbank erbij houden en de telefoon op andere criteria selecteren.
Meisjes hebben handtasjes tenslotte. ;)

• JesseRT
FlowDesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:02:
[...]

Had je gewoon de betere merken uit China gekocht voor een paar centen meer dan had je een hele andere ervaring gehad. Koop je rommel dan krijg je ook rommel.
Koop je een ZTE, Xiaomi of Huawei om er een paar te noemen dan koop je meer zekerheid :)
Van Xiaomi en Huawei wist ik dat het goed was, maar was toch nog net ietsjes te duur (en die UMI koste toen zelfs nog 250 dollar O.o)

En als je op het internet overal video's ziet etc dat de telefoon goed is en goed draait ging ik er al snel van uit dat de telefoon gewoon decent was. En als je Xiaomi's kon kopen in Nederland met soepele garantie had ik dat wel gedaan, maar dit is niet het geval =|

• JesseRT
dutchgio schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:50:
Je koopt gewoon de verkeerde toestellen.
Hoe kun je ooit 190 dollar betalen voor een mt6582 samsung note cloon :?
Umi net zo; van de X2 was al bekend dat ie qua behuizing niet al te best in elkaar zat, waarom haal je dan de X3?
Met een beetje meer research kom je uit op de kwalitatief betere toestellen, die niet zomaar uit elkaar vallen en het niet meer doen.
Nu doe je alsof alle telefoons uit China kwalitatief ondermaats zijn, maar je koopt juist zelf de waarvan bekend kwalitatief mindere toestellen en deelt daar nu je ervaringen van. ;)
Opzich zeg ik nu ook niet dat echt alle toestellen rotzooi zijn, maar ik heb geen zin om dit weer mee te maken. Want zoals ik al aan gaf met garantie gaat het lastig, terugsturen is dan 1 gedoe, en of het dan ook goed komt is maar de vraag...

En okal is de rest goed, dan kan het alsnog 1 keer gebeuren dat hij toch kapot gaat, tja en dan...

• Hyp Hyper
Geen (fatsoenlijke) garantie is zo'n beetje het grootste nadeel idd. Als je al een oplossing krijgt, moet je er een hoop aan doen. (eerst op eigen kosten terugsturen en dan maar wachten en hopen)

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:42
Hyp Hyper schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:00:
[...]

Oh wacht.. een meisje.. dan helpen we wel. :+

Ik zou gewoon een goede powerbank erbij houden en de telefoon op andere criteria selecteren.
Meisjes hebben handtasjes tenslotte. ;)
Laat Xiaomi nou net een 16000mah variant aangekondigd hebben, daar kan je je telefoon wel een paar uur van stroom mee voorzien. :o

Zelf heb ik goede ervaringen met de 5200 en 10400mah varianten. De prijzen vallen ook alles mee, €10 en €20 respectievelijk.

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
Hyp Hyper schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:18:
Geen (fatsoenlijke) garantie is zo'n beetje het grootste nadeel idd. Als je al een oplossing krijgt, moet je er een hoop aan doen. (eerst op eigen kosten terugsturen en dan maar wachten en hopen)
Dat liegt aan de shop/fabrikant dan weer.

@ ugattie1611 ik heb nog nooit meer betaalt dan 200€ aan een chinese phone, en heb er geen enkele die het binnen het jaar begaf.
Zelfs mijn FAEA F1 (welke algemeen gekend is voor zijn problemen) deed het voor een jaar lang goed.

Je zegt dat je het zoveel geld vind, toch heb je meer betaald dan bv een ZTE redbull V5 of een xiaomi Redmi 1S of een Xiaomi Note ofzo.

Je hebt een slechte ervaring met chinese merken gehad zoals ik met de grote Westerse merken heb gehad, verstaanbaar dat je ze niet meer koopt, maar ik denk dat je gewoon de verkeerde modelletjes eruit genomen hebt, en daarom het verkeerd uitgedraaid is.

Xiaomi, ZTE, en huawei hebben ook hun slechtere typje's, of ook hun fouten, maar daar kom je snel achter na wat review's

China blijft china, maar je kan al evengoed problemen hebben met phones die je hier koopt, dus scheer niet alles over één kam ;)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:59

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hyp Hyper schreef op woensdag 03 december 2014 @ 20:18:
Garantie in Nederland is ook niet altijd een zekerheid. Ze kunnen gemakkelijk eruit lullen met "vochtindicator is verkleurd". Tja, dan kan je even goed goedkoper spul uit China laten komen.

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb vandaag de ZTE Nubia Z7 mini ontvangen. Eerste indruk is dat het een mooi dun toestel is!

• cihanski
Vandaag de Zopo 3X binnen gekregen. Eerste indruk ; top toestel!

Mijn vorige toestel (LG Nexus 5) was snel, dacht ik. De Zopo reageert sneller, maakt betere foto's, heeft een beter Wifi bereik en ook een 5.5 inch toestel is voor mij met één hand te bedienen blijkt!

Dual-Sim functionaliteit werkt perfect (met OGWhatsApp ook whatsapp functionaliteit voor beide nummers), de UI is lekker basic en kaal, geen Chinese apps of iets anders. Nederlandse taal aanwezig out of the box. Gesture sensors werken perfect! Een collega van me heeft de OnePlus One ; we hebben de toestellen uitgebreid vergeleken en ze zijn absoluut gelijkwaardig in gebruik!

GPS met Google Maps uitgeprobeerd ; fix binnen 7 seconde en tot 5 meter nauwkeurig.

Al met al erg blij met de keuze voor de Zopo 3X : maar uiteraard moeten we nog voor de langere termijn afwachten of het zo blijft.

Niet veelzeggend wellicht, maar AnTuTu score : 43.941

[ Voor 3% gewijzigd door cihanski op 03-12-2014 22:44 ]

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-11 20:50
Na aanleiding van dit filmpje eens even wat aan het knutselen geweest op advies van een maat van me :)

https://www.youtube.com/watch?v=cDyngdY8rD8

De THL T100s die ik hier heb, die wil schijnbaar nog wel eens wat dippen of in de ergste gevallen compleet wil wegvallen in bijv de auto. Wat je natuurlijk niet wilt als je ergens rijd waar je nog niet eerder geweest bent. Nou pakt ie over t algemeen wel weer snel signaal op, maar toch....dat valt te verbeteren!

GPS test voor de mod

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MQQT03Bl.jpg

Alu folie gevouwen (4x) en in vorm gelegd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Uqn4B74l.jpg

Op de juiste plek op de foon gelegd

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4wunU8Ql.jpg

Toch best een aardige verbetering in GPS ontvangst

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9WkPh6tl.jpg

En dit is binnen, achter m'n PC. Buiten is de ontvangst wel een heeeeel stuk beter geworden :D

• FlowDesign
cihanski schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:43:
Vandaag de Zopo 3X binnen gekregen. Eerste indruk ; top toestel!

Mijn vorige toestel (LG Nexus 5) was snel, dacht ik. De Zopo reageert sneller, maakt betere foto's, heeft een beter Wifi bereik en ook een 5.5 inch toestel is voor mij met één hand te bedienen blijkt!

Dual-Sim functionaliteit werkt perfect (met OGWhatsApp ook whatsapp functionaliteit voor beide nummers), de UI is lekker basic en kaal, geen Chinese apps of iets anders. Nederlandse taal aanwezig out of the box. Gesture sensors werken perfect! Een collega van me heeft de OnePlus One ; we hebben de toestellen uitgebreid vergeleken en ze zijn absoluut gelijkwaardig in gebruik!

GPS met Google Maps uitgeprobeerd ; fix binnen 7 seconde en tot 5 meter nauwkeurig.

Al met al erg blij met de keuze voor de Zopo 3X : maar uiteraard moeten we nog voor de langere termijn afwachten of het zo blijft.

Niet veelzeggend wellicht, maar AnTuTu score : 43.941
Voor 300 dollar mag je ook wel wat verwachten ;)

Hoe zijn foto's in het donker of bij weinig licht? Hoe snel maakt ie verbinding met Bluetooth apparaten? Pakt ie de WiFi telkens weer netjes op als je thuiskomt? Is de GPS stabiel? Hoe is de geluidskwaliteit bij het bellen? En het signaal bij bellen? Algehele stabiliteit van het toestel?

• FlowDesign
Ik ben een meisje ;)

[...]
Iiiieeeeeee! Een meisje! Eng! Run away! :o

Geen domme vragen maar wel zeer voor de hand liggende antwoorden. Eigenlijk is het net als bij een laptop, elk onderdeel verbruikt stroom. Het scherm, de cpu, de grafische kaart (gpu), geheugen etc. Dus al dat soort type onderdelen verschillen in stroomverbruik. Op basis van de specs is het nauwelijks te bepalen en zul je reviews moeten bekijken. Of kijk met name naar het type SoC, de grootte van het scherm en de capaciteit van de accu. 2200 mAh is wel zo ongeveer de ondergrens om een dag te halen, maar dan moet je er niet heel de dag mee spelletjes zitten spelen.

Edit:
Als ik je een tip mag geven, koop sowieso geen cubot of doogee. Daar ga je spijt van krijgen. Koop bijvoorbeeld liever een ZTE V5. Dat is een veilige keuze voor weinig geld.

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 04-12-2014 00:06 ]

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Heb hier een doogee dg550 nergens last van ;)

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Robinator
  • Laatst online: 20-10 00:25
Kijk kunnen we gewoon over blijven discusieren, voor de ene is een doogee meer als genoeg, voor de meer heavy gebruiker kom je daar misschien niet mee toe.

Mijn pa merkt waarschijnlijk niet eens het verschil tussen een Doogee en een Nexus. Ik ben van mening dat je beter een iets groter chinees merk koopt, andere dan weer ni, wat ik persoonlijk wel vind, Doogee en vele andere goedkopere chineesjes ontbreken veel van de belangrijke netwerkbanden, 900/2100 3G bv, wat voornamelijk gebruikt word in belgie en frankrijk, dit is bij alle goedkope chineesjes, stuk voor stuk ontbreken die belangrijke frequenties.

De besparingen en goedkoop komt van ergens, deels de naam, deels de kwaliteit van de gebruikte componenten, daar kan je gewoon niet omheen.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fVP5RRq.jpg

Net even kunnen spelen met de Umi Zero

De X2 / X3 mag dan wel niet zo'n goede bouwkwaliteit hebben maar deze voelt toch behoorlijk goed aan. Best stevig voor zo'n licht toestel.

Beetje jammer alleen van die Z-vormige case erbij, hij protect niet echt veel en is puur voor de sier.

• bangsat
Ik ben een meisje ;)

[...]
Je vraag was niet dom. Er kan hier soms wat fel gereageerd worden omdat mensen het gevoel krijgen dat er zelf geen moeite wordt genomen om te zoeken. Schroom niet om je vragen gewoon te stellen ;)

Verwijderd

bangsat schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:57:
Je vraag was niet dom. Er kan hier soms wat fel gereageerd worden omdat mensen het gevoel krijgen dat er zelf geen moeite wordt genomen om te zoeken. Schroom niet om je vragen gewoon te stellen ;)
Ten onrechte ook, want veel mensen hebben zelf wel degelijk al gezocht. De houding in dit topic lijkt soms wat harder dan op de rest van het forum.

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:01:
[...]

Ten onrechte ook, want veel mensen hebben zelf wel degelijk al gezocht. De houding in dit topic lijkt soms wat harder dan op de rest van het forum.
Omdat we hier telkens overspoeld worden met koopadviesvragen van van die hit & run figuren, waar denk je dat die topicwarning vandaan komt?
Ik kijk zelf ook altijd even naar de registratiedatum van een gebruiker en de postcount, dat beïnvloed zeker wel hoe ik antwoord.
Als mensen zelf inzet tonen dan krijgen ze ook gefundeerde antwoorden terug :)

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:26:
Omdat we hier telkens overspoeld worden met koopadviesvragen van van die hit & run figuren, waar denk je dat die topicwarning vandaan komt?
Ik vind de overlast van de vervelende antwoorden inmiddels vele malen groter dan die van de posts zelf. Het zijn ook steeds dezelfde mensen die zo reageren. Dit topic is echt niet zoveel anders dan andere threads, naïeve vragen kom je overal op Tweakers tegen (en elders veel meer zelfs), maar de consequent ietwat vervelende houding lijkt wel uniek voor dit draadje.

De laatste vraag over accu's was bijvoorbeeld iets waarvoor je een beetje achtergrondkennis moet hebben. Daar valt met uren zoeken misschien zelf een antwoord op te geven, maar de vraag zelf was helder en kort en de randvoorwaarden waren zelf ook al onderzocht. Juist voor dergelijke vragen waarbij mensen met gemak hun kennis kunnen lenen is Tweakers bedoeld :) We zijn allemaal als n00b geboren.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 08:34 ]

• bangsat
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:31:
[...]

Ik vind de overlast van de vervelende antwoorden inmiddels vele malen groter dan die van de posts zelf. Het zijn ook steeds dezelfde mensen die zo reageren. Dit topic is echt niet zoveel anders dan andere threads, naïeve vragen kom je overal op Tweakers tegen (en elders veel meer zelfs), maar de consequent ietwat vervelende houding lijkt wel uniek voor dit draadje.

De laatste vraag over accu's was bijvoorbeeld iets waarvoor je een beetje achtergrondkennis moet hebben. Daar valt met uren zoeken misschien zelf een antwoord op te geven, maar de vraag zelf was helder en kort en de randvoorwaarden waren zelf ook al onderzocht. Juist voor dergelijke vragen waarbij mensen met gemak hun kennis kunnen lenen is Tweakers bedoeld :) We zijn allemaal als n00b geboren.
Mee eens.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-11 19:57

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik heb mijn Jiayu g2f nu ruim twee weken in gebruik, in het gebruik bevalt ie echt prima, maar op heb toch nog wel een paar issues waarvan ik hoop dat ik ze op kan lossen:

1. Zo af en toe (1x per 2 dagen ofzo) loopt ie 'vast'. In de meeste gevallen als ie aan de lader zit, maar heb het ook al eens gehad terwijl ie niet aan de lader zat en het scherm gewoon uit was. Een paar keer was daarbij de accu flink warm, maar heb ook al wel eens gehad dat ie aan de bovenkant achterop warm was (cpu?). Ik heb wel een dag of 5 na aanschaf de boel geroot en met GravityBox van alles ingesteld. Ik heb het twijfelachtige gevoel (maar weet niet zeker) dat het na die tijd ontstaan is. Inmiddels heb ik sinds gisteren een nieuwe accu en die probeer ik vanaf vandaag. Wie weet ligt het daaraan.

2. Meestal heb ik wel wifi, maar die enkele keer dat ik via dataverbinding iets wil doen, lijkt het heel erg traag te zijn. Ik heb Simyo, zie dan ook gewoon een 3g of H+ symbool staan, maar het lijkt op de snelheid van een Edge verbinding. Heb nog niet goed genoeg kunnen testen of dit op elke lokatie hetzelfde is, dus ik ga nog wel wat snelheidstesten doen.

Ik gebruik een Simyo simkaartje die inmiddels al dik 3 jaar oud is. Zou dit eventueel ook nog een oorzaak kunnen zijn van dit soort issues? En dat een nieuwe sim misschien nog iets oplost?

• bangsat
hars73 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:08:
Ik heb mijn Jiayu g2f nu ruim twee weken in gebruik, in het gebruik bevalt ie echt prima, maar op heb toch nog wel een paar issues waarvan ik hoop dat ik ze op kan lossen:

1. Zo af en toe (1x per 2 dagen ofzo) loopt ie 'vast'. In de meeste gevallen als ie aan de lader zit, maar heb het ook al eens gehad terwijl ie niet aan de lader zat en het scherm gewoon uit was. Een paar keer was daarbij de accu flink warm, maar heb ook al wel eens gehad dat ie aan de bovenkant achterop warm was (cpu?). Ik heb wel een dag of 5 na aanschaf de boel geroot en met GravityBox van alles ingesteld. Ik heb het twijfelachtige gevoel (maar weet niet zeker) dat het na die tijd ontstaan is. Inmiddels heb ik sinds gisteren een nieuwe accu en die probeer ik vanaf vandaag. Wie weet ligt het daaraan.

2. Meestal heb ik wel wifi, maar die enkele keer dat ik via dataverbinding iets wil doen, lijkt het heel erg traag te zijn. Ik heb Simyo, zie dan ook gewoon een 3g of H+ symbool staan, maar het lijkt op de snelheid van een Edge verbinding. Heb nog niet goed genoeg kunnen testen of dit op elke lokatie hetzelfde is, dus ik ga nog wel wat snelheidstesten doen.

Ik gebruik een Simyo simkaartje die inmiddels al dik 3 jaar oud is. Zou dit eventueel ook nog een oorzaak kunnen zijn van dit soort issues? En dat een nieuwe sim misschien nog iets oplost?
Gravitybox zelf crashes door gehad. Verwijdert en fabrieksinstellingen heeft ervoor gezorgd dat alles weer vlekkeloos loopt. Ik weet niet of je een SD kaartje gebruikt, maar deze is bij mij wel eens flink warm geworden.

• Hyp Hyper
Kenzi schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:30:
[afbeelding]

De X2 / X3 mag dan wel niet zo'n goede bouwkwaliteit hebben maar deze voelt toch behoorlijk goed aan. Best stevig voor zo'n licht toestel.

Beetje jammer alleen van die Z-vormige case erbij, hij protect niet echt veel en is puur voor de sier.
Inderdaad. Maak je zo'n mooie telefoon..verpest je hem met zo'n lelijke Z. Gelukkig is het gebruik daarvan optioneel. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:31:
[...]

Inderdaad. Ik noem maar geen naam/namen, maar er gaat bijna geen pagina voorbij zonder een 'rotopmerking'. Wellicht ziet degene (zien degenen) het niet zo vanwege het ontbreken van bepaalde sociale vaardigheden (ach ja.. we blijven tweakers tenslotte ;)) maar het loopt de laatste tijd wel uit de klauwen. De inhoud kan best terecht zijn, maar de vorm is dat niet imo.
Wie de schoen passe... please... trekke 'm aan.

[ Voor 27% gewijzigd door Hyp Hyper op 04-12-2014 09:36 ]

Mwa, het niveau van aankoop-adviesvragen was ook wel betreurend laag, terwijl dat hier ook gewoonweg al niet de bedoeling is, maar daar houdt men zich ook niet aan.
En het waren er behoorlijk viel, die vrijwel allemaal hetzelfde luiden:

Hallo,
Ik ben op zoek naar een chinese smartphone
Budget: 150 euro
Moet snel zijn
Batterijduur goed
Mooi scherm
Etc.

En dat is gewoonweg niet de bedoeling, naast dat je ook kunt afvragen in hoeverre je zelf wat hebt opgezocht..
Maar dit topic zelf doornemen heeft meer effect dan de chinese sites afspeuren. Maar dat gebeurd niet, het is puur lijstje met eisen posten. Tja als dat een aantal keer per pagina gebeurt kun je op een gegeven moment wel wat afwijkende antwoorden verwachten ja.

• sketcher
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 12:38

sketcher

gaaaap

itsalex schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:45:
Ik heb paar dagen geleden een Kingzone N3 4G LTE besteld. Ik wil nu wel eens zien met T-Mobile 4GMAX met dit toestel gaat halen qua snelheid. Het toestel is al in Nederland na 2 dagen via DHL (kreeg korting dus ging wel even iets sneller). Het lijkt me wel een gaaf toestel alleen jammer dat er geen FullHD scherm op zit. Reviews zien er goed uit en de features ook dus het is afwachten. Vandaag of morgen zou ik het toestel ontvangen.
Die heb ik ook al een tijdje in het vizier. Ik ben benieuwd naar je ervaringen, Het lijkt mij een mooie, complete telefoon voor een prima prijs Mooi ook die combi van en fingerscanner en nfc en 4g. Ik kan alleen niet zoveel over de betrouwbaarheid van Kingzone vinden.

of topic

Wat een gemier over of iemand nou wel of niet zelf genoeg research heeft gedaan. Ik lees al een hele tijd mee en ik irriteer me inmiddels meer aan die zogenaamde opvoedende en betweterige reacties, dan aan de sporadische gemakzuchtige poster.

Je hoeft niet op dat soort vragen te antwoorden als je dat niet wil. Je kunt er ook gewoon overheen lezen So let it go !! |:(

nostyle

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
Jiayu S3 ziet er goed uit, prijs bekend gemaakt voor rond de 165 Dollar.

Nog geen release date bekend.

Specificaties:

Jiayu S3 4G Mobile Phone
5.5 Inch
1080p IPS Screen,with
MTK6572 Octa Core CPU
64BIT
3GB RAM
3000mAh battery
13.0M Sony Camera AF
Support 4G LTE Network
Support NFC
Dual stereo Speakers

http://www.jiayu-store.co...-4g-lte-mobile-phone.html

Off-topic: Ook ik ben het eens dat er veel vervelende reacties zijn, laten we mensen wat meer verwelkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Bron op 04-12-2014 10:56 ]

• hars73

hars73

bangsat schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:27:
[...]

Gravitybox zelf crashes door gehad. Verwijdert en fabrieksinstellingen heeft ervoor gezorgd dat alles weer vlekkeloos loopt. Ik weet niet of je een SD kaartje gebruikt, maar deze is bij mij wel eens flink warm geworden.
Ja ik gebruik een SD kaartje.. en die warme plek leek de laatste keer inderdaad daar wel ergens in de buurt te zitten. Echte crashes heb ik niet. Het zijn eigenlijk freezes. Het scherm springt op dat moment niet meer aan als ik op de powerknop druk. Ook lang indrukken helpt niet om te herstarten. Enige wat ik dan nog kan is de batterij even los en dan doet ie het weer.

Misschien dan toch maar eens Gravitybox verwijderen en een reboot doen (en eventueel daarna nog eens de boel terug naar fabrieksinstellingen als het nog niet helpt). Neem aan dat je root gewoon zo kunt laten dan he en niet hoeft te unrooten. Heb je Xposed framework wel laten staan?

[ Voor 23% gewijzigd door hars73 op 04-12-2014 11:36 ]

• bangsat
hars73 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:58:
[...]

Ja ik gebruik een SD kaartje.. en die warme plek leek de laatste keer inderdaad daar wel ergens in de buurt te zitten. Echte crashes heb ik niet. Het zijn eigenlijk freezes. Het scherm springt op dat moment niet meer aan als ik op de powerknop druk. Ook lang indrukken helpt niet om te herstarten. Enige wat ik dan nog kan is de batterij even los en dan doet ie het weer.

Misschien dan toch maar eens Gravitybox verwijderen en een reboot doen (en eventueel daarna nog eens de boel terug naar fabrieksinstellingen als het nog niet helpt). Neem aan dat je root gewoon zo kunt laten dan he en niet hoeft te unrooten. Heb je Xposed framework wel laten staan?
Misschien is je SD kaart kapot. Root kan je laten staan inderdaad. Heb zelf de fabrieksinstellingen terug gezet en Xposed framework vervolgens niet meer geinstalleerd. Daarna Chilapos Rom geinstalleerd en geen problemen meer gehad.

• hars73

hars73

bangsat schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:56:
[...]
Misschien is je SD kaart kapot. Root kan je laten staan inderdaad. Heb zelf de fabrieksinstellingen terug gezet en Xposed framework vervolgens niet meer geinstalleerd. Daarna Chilapos Rom geinstalleerd en geen problemen meer gehad.
Chilapos Rom, was dus ook een Jiayu, maar dan de g4s? Kon dus in jouw geval ook nog aan de rom liggen. Naja, ik heb inmiddels Gravitybox gedeinstalleerd, Xposed nog even laten staan. Ga wel even stap voor stap terug en uitzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 04-12-2014 12:05 ]

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:29:
En dat is gewoonweg niet de bedoeling, naast dat je ook kunt afvragen in hoeverre je zelf wat hebt opgezocht..
Maar dit topic zelf doornemen heeft meer effect dan de chinese sites afspeuren. Maar dat gebeurd niet, het is puur lijstje met eisen posten. Tja als dat een aantal keer per pagina gebeurt kun je op een gegeven moment wel wat afwijkende antwoorden verwachten ja.
Dus het topic nog meer vervuilen door er smalend op te reageren? Klik op 'rapporteer' zodat een mod er naar kijkt. Dat werkt beter. Nu zitten we hier weer over te neuzelen; schiet ook niet op. :)

• bangsat
hars73 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:04:
[...]

Chilapos Rom, was dus ook een Jiayu, maar dan de g4s? Kon dus in jouw geval ook nog aan de rom liggen. Naja, ik heb inmiddels Gravitybox gedeinstalleerd, Xposed nog even laten staan. Ga wel even stap voor stap terug en uitzoeken.
Inderdaad de G4s. Lag niet aan de rom. Had hier alleen last van na Gravitybox en Xposed installatie.

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
Heeft iemand ervaring met de wat mindere wWiFi en 3g (hHollandse nNieuw) vverbinding van de HHuawei honor6?

• Gsus86
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-11 12:19
Bron schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:54:

Nog geen release date bekend.

Specificaties:

Jiayu S3 4G Mobile Phone
5.5 Inch
1080p IPS Screen,with
MTK6572 Octa Core CPU
64BIT
3GB RAM
3000mAh battery
13.0M Sony Camera AF
Support 4G LTE Network
Support NFC
Dual stereo Speakers
De 2GB RAM versie zonder NFC komt begin Januari uit. De 3 GB RAM versie met NFC is nog niet bekend. De telefoon ziet er prima uit moet ik zeggen, het heeft een verwisselbare batterij en ook de mogelijkheid om een microSD kaart in te zetten. Ze hebben ook nu meer aandacht besteed aan de GPS en het getest met een productiemodel.

Ik kan alleen maar hopen dat de 3GB versie met NFC snel uitkomt, want de concurrentie staat ook niet stil. Meizu komt eind dit jaar of begin volgend jaar ook met een budget telefoon met dezelfde Mediatek chipset. Xiaomi komt waarschijnlijk ook binnenkort met een opvolger van de Redmi telefoons met mogelijk de Snapdragon 615 chipset.
zuukie schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:14:
Heeft iemand ervaring met de wat mindere wWiFi en 3g (hHollandse nNieuw) vverbinding van de HHuawei honor6?
Toetsenbord werkt ook wat minder? ;)

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:51
Is het toetsenbord ook wat minder dan? Eigen ervaring? Wat raad je me dan aan om als top smartphone te kopen?

• cihanski
FlowDesign schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:54:
[...]

Voor 300 dollar mag je ook wel wat verwachten ;)

Hoe zijn foto's in het donker of bij weinig licht? Hoe snel maakt ie verbinding met Bluetooth apparaten? Pakt ie de WiFi telkens weer netjes op als je thuiskomt? Is de GPS stabiel? Hoe is de geluidskwaliteit bij het bellen? En het signaal bij bellen? Algehele stabiliteit van het toestel?
Ik vind €240 voor een top range toestel niet veel eerlijk gezegd ; zo lang deze goed presteert.

Foto's bij weinig licht zijn goed huis en tuin fotografie, de ingebouwde flitser is lekker fel! WiFi zowel thuis als op werk getest : pakt direct het signaal op hoef er niet naar om te kijken. GPS is dus eerder getest en presteerde goed (5 meter nauwkeurig). Geluidskwaliteit met bellen is top, zowel voor mij als degene met wie ik bel! Goed signaal, geen rare uitval of iets dergelijks. 4G werkt top!

Voor wie de Zopo overweegt ; ik zeg doen!

Detail : in de Zopo staat ook de build date. Mijn Zopo is gemaakt op 15-11-2014, gloedjenieuw :o

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 08:12

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Kenzi schreef op donderdag 04 december 2014 @ 07:30:

Er mooi toestel, de twijfel slaat weer toe 8)7 Ik dacht er uit te zijn met de ZTE Nubia 7 mini, maar deze de Umi Zero is wel erg mooi en met een amoled scherm net als mijn One S. Ik denk dat het af moet gaan hangen van de GPS, anders weet ik het ook niet meer.....
Heb jij de GPS al even kunnen testen?
Hoe zit het nu eigenlijk met de dual sim functie? Als ik de specs goed lees is het 1 sim + 1 sim OF micro SD card. Klopt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door ovaal op 04-12-2014 14:09 . Reden: typo ]

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• JesseRT
robin-sips2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:26:
[...]

Dat liegt aan de shop/fabrikant dan weer.

@ ugattie1611 ik heb nog nooit meer betaalt dan 200€ aan een chinese phone, en heb er geen enkele die het binnen het jaar begaf.
Zelfs mijn FAEA F1 (welke algemeen gekend is voor zijn problemen) deed het voor een jaar lang goed.

Je zegt dat je het zoveel geld vind, toch heb je meer betaald dan bv een ZTE redbull V5 of een xiaomi Redmi 1S of een Xiaomi Note ofzo.

Je hebt een slechte ervaring met chinese merken gehad zoals ik met de grote Westerse merken heb gehad, verstaanbaar dat je ze niet meer koopt, maar ik denk dat je gewoon de verkeerde modelletjes eruit genomen hebt, en daarom het verkeerd uitgedraaid is.

Xiaomi, ZTE, en huawei hebben ook hun slechtere typje's, of ook hun fouten, maar daar kom je snel achter na wat review's

China blijft china, maar je kan al evengoed problemen hebben met phones die je hier koopt, dus scheer niet alles over één kam ;)
Van ZTE wist ik nog niet zo veel af, en de enige Xiaomi Telefoons die ik kende waren de Mi3 en Mi2 etc.
Die andere 2 wist ik toen nog niet echt wat van af, kan best dat ze toen ook nog maar net te koop waren.
rapture schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:34:
[...]
Garantie in Nederland is ook niet altijd een zekerheid. Ze kunnen gemakkelijk eruit lullen met "vochtindicator is verkleurd". Tja, dan kan je even goed goedkoper spul uit China laten komen.
Klopt, daarom koop ik ook echt al mijn PC spullen op Afuture, en alle andere spullen op Coolblue. Je betaald dan soms misschien 10% meer, maar je krijgt er de beste service voor terug die je maar kunt krijgen =)

Verwijderd

Bron schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:54:
Dat zijn mooie specificaties voor een nette prijs, maar jullie weten al wat ik ga zeggen over die MediaTekprocessor.

Wel fijn dat je nu opeens veel FullHD-schermpjes ziet in goedkope telefoons, dat geeft mij wel het nodige vertrouwen dat er binnenkort ook iets van bijvoorbeeld Xiaomi uitkomt met dergelijke spul.

• Momus
ovaal schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:07:
[...]

Er mooi toestel, de twijfel slaat weer toe 8)7 Ik dacht er uit te zijn met de ZTE Nubia 7 mini, maar deze de Umi Zero is wel erg mooi en met een amoled scherm net als mijn One S. Ik denk dat het af moet gaan hangen van de GPS, anders weet ik het ook niet meer.....
Heb jij de GPS al even kunnen testen?
Hoe zit het nu eigenlijk met de dual sim functie? Als ik de specs goed lees is het 1 sim + 1 sim OF micro SD card. Klopt dat?
UMI of ZTE. Ik zou echt geen seconde twijfelen.

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-11 08:12

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Momus schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:15:
[...]

UMI of ZTE. Ik zou echt geen seconde twijfelen.
Jij hebt natuurlijk de ZTE :)
De ZTE is erg mooi maar ook minimaal €50 duurder. En de Umi met het amoled scherm wel mooi. De MTK 6592t kan natuurlijk niet in de buurt komen van de qualcomm 801.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• Momus
ovaal schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:56:
[...]

Jij hebt natuurlijk de ZTE :)
De ZTE is erg mooi maar ook minimaal €50 duurder. En de Umi met het amoled scherm wel mooi. De MTK 6592t kan natuurlijk niet in de buurt komen van de qualcomm 801.
Dat klopt. Maar al had ik die niet, het merk ZTE is in alles beter dan UMI.
Dat kan ik wel beamen, ik heb er ook 1 ;)

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Me three, ZTE is absoluut een kwaliteitsmerk.

"Find what you love and let it kill you"

• FlowDesign
knip

[ Voor 112% gewijzigd door The Wizard op 04-12-2014 19:40 ]

knip

Kijk echt uit naar de Leagoo Elite modellen... duurt wel lang vind ik :'(

[ Voor 114% gewijzigd door The Wizard op 04-12-2014 19:40 ]

• FlowDesign
knip

[ Voor 109% gewijzigd door The Wizard op 04-12-2014 19:40 ]

• FlowDesign
knip

[ Voor 112% gewijzigd door The Wizard op 04-12-2014 19:40 ]

knip

[ Voor 134% gewijzigd door The Wizard op 04-12-2014 19:39 ]

• FlowDesign
knip

[ Voor 95% gewijzigd door The Wizard op 04-12-2014 19:39 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!