Ik zal maar even mijn ervaring met Chinese Smartphones delen
Ongeveer 6 maanden terug kocht ik een goedkope Quad Core telefoon, op het internet leek het er op dat hij het redelijk zou doen, en dat ik er mee kon Youtuben, internetten en kon whappen.
Youtube was echter onmogelijk, de video's hadden enorme lag en speelden af op zo'n 5 fps, dus moest een aparte yt app hebben, voor de rest was hij wel redelijk. Alleen na 2-3 weken begaf de software het. Hij sloot 1x op een gegeven moment gewoon opeens af, en ja hoor hij starte niet meer op. Na een maand met de Dealer gepraat te hebben kreeg ik mn geld terug (in coupons), en kocht een UMI X3 (zie hieronder). Uiteindelijk lukte het me ooit om weer android opnieuw te flashen op deze telefoon, maar letterlijk iedere knop was fout gecalibreert, en het scherm al helemaal. Je kon maar zo'n 40% van het scherm gebruiken, dusja miskoop was dit
http://www.coolicool.com/...with-dual-sim-p24524.html
Daarna kreeg ik een UMI X3, deze had ik meer vertrouwen in aangezien het een merk was, en op tweakers de X2 goed beoordeeld werd. Maar helaas had ik het weer eens mis.
Deze telefoon deed het de 1e 2 maanden perfect, heb er tussendoor ook MIUI op geflasht, en het werkte allemaal vlot en goed. Maar na deze 2 maanden ging de 3.5mm Plug kapot, dusja moest opeens muziek af gaan spelen op een MP3 speler. Naja ik had geen zin weer de ''garantie'' er bij te halen, dus ik accepteerde het maar en ging gewoon verder met gebruik. Inmiddels een paar weken terug haalde ik mn telefoon uit mn broekzak, en jawel misschien raad je het al, hij was verbogen, niet zo erg als de 6 Plus op youtube, maar de digitizer gaf het wel op... Dus de bovenste 40% werkte nog gewoon, maar de onderste 60% werkte niet meer. Dus ik kon nog niet eens mn telefoon unlocken... (zelfs de home buttons werkten niet meer...), en voor garantie moet ik dat ding terug sturen, naja voor 50-90 euro heb ik daar weinig zin in.
http://umistores.com/umi-x3-39.html
Dusja ikzelf raad het inmiddels zwaar af om een telefoon uit China te kopen, de telefoons zelf zijn imo niet slecht, maar de kwaliteit is echt bagger =|
De enige fabrikant die ik nog een kans wil geven is Xiaomi, ik heb ook oortjes van ze die al 4 maanden mee gaan, terwijl oortjes bij mij normaal al na 1 week kapot zijn =P
Inmiddels koop ik gewoon maar een Motorola of een oude flagship telefoon, zoals de Moto G, Nexus 4-5 of een Xperia Z1.