Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
geld ook voor hieronder...
[ Voor 26% gewijzigd door krissie100 op 21-11-2014 19:39 ]
Mooi goedkoop en net echt. .
[ Voor 22% gewijzigd door dutchgio op 21-11-2014 19:34 ]
iNew ook met een mooi 4G toestel nu, blijft wel prijzig toch dat 4G...
Ik wil ook graag gratis geldkrissie100 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:18:
begint wat flauw te worden hier jongens
geld ook voor hieronder...
Maar je hebt gelijk. Kreeg zojuist m'n laatste waarschuwing van de modjes dat ik te veel niet nette woorden gebruik, zie me beven. Moet ik weer normaal gaan doen. God, wat saai zeg. Een beetje lol met elkaar hebben ist hier verboten
[ Voor 35% gewijzigd door FlowDesign op 22-11-2014 11:29 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Kijk even naar de Zeaplus M4.Mannie12 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 14:34:
Iemand die een goede smartphone kent met deze specs?
- max 150 euro
- max 5 inch
- scherm minstens 1280x720
- camera: minstens 8 mp (achteraan) en minstens 2(vooraan)
- minstens 1 gb ram
- minstens 1,3Hhz processor
Danku!
Inderdaad, heb me ook rot gezocht naar een volledige NL ROM.
Mijn zusje kon er niet aan wennen
Wel jammer want het is een goed toestel en heb er zelf geen nodig
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Dit ziet er wel heel goed uit. Heb zelf goede ervaring met ZTE (Blade tijden), maar hoe is 1949? Zijn ze betrouwbaar en weten ze wat service is?
Na de naaistreek van FocalPrice zoek ik nog altijd een degelijke telefoon voor m'n zusje
Ik weet van 1949 dat ze in ieder geval leveren, service heb ik nog nooit mee te maken gehadKees Klaassen schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:09:
[...]
Dit ziet er wel heel goed uit. Heb zelf goede ervaring met ZTE (Blade tijden), maar hoe is 1949? Zijn ze betrouwbaar en weten ze wat service is?
Na de naaistreek van FocalPrice zoek ik nog altijd een degelijke telefoon voor m'n zusje
ZTE V5 Red Bull €111
2gb ram - 8GB(uitbreidbaar) - Snapdragon 400 - 720p(5 inch) - 2400Mah(verwijderbaar)
ZTE Nubia Z5S Mini €146
2gb ram - 16GB(uitbreidbaar) - Snapdragon 600 - 720p(4.7 inch) - 2000Mah
IUNI U2 €160
2gb ram - 16GB(niet uitbreidbaar) - Snapdragon 800 - 1080p(4.7 inch) - 2200Mah
Ik vroeg mijzelf af in hoeverre max 16GB(~11gb te gebruiken) irritant gaat worden?
Zelf neig ik naar de IUNI, dit omdat ik gemiddeld toch 4 jaar met een telefoon doe en de specs van deze telefoon toch gewoon het beste zijn(op het opslaggeheugen na).
[ Voor 3% gewijzigd door snoepbanaan op 22-11-2014 16:41 ]
Ik heb de eerste twee onderweg (+ een z7 mini). Ik verwacht dat de zte's betere ondersteuning hebben en meer custom Roms. De iuni is wel veel bang for buck, maar durfde het toch niet aan.snoepbanaan schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:40:
Iemand die een mening heeft over deze 3 toestellen? (waarom wel/niet)
ZTE V5 Red Bull €111
2gb ram - 8GB(uitbreidbaar) - Snapdragon 400 - 720p(5 inch) - 2400Mah(verwijderbaar)
ZTE Nubia Z5S Mini €146
2gb ram - 16GB(uitbreidbaar) - Snapdragon 600 - 720p(4.7 inch) - 2000Mah
IUNI U2 €160
2gb ram - 16GB(niet uitbreidbaar) - Snapdragon 800 - 1080p(4.7 inch) - 2200Mah
Ik vroeg mijzelf af in hoeverre max 16GB(~11gb te gebruiken) irritant gaat worden?
Zelf neig ik naar de IUNI, dit omdat ik gemiddeld toch 4 jaar met een telefoon doe en de specs van deze telefoon toch gewoon het beste zijn(op het opslaggeheugen na).
Kleiner minpunt vind ik de ROM, maar dat kan komen doordat ik die van MTK gewend ben. Instellingen voor Dual Sim zijn wat anders (al mis ik alleen de kleurtjes die je kon toekennen) en bij het opstarten vraagt hij om één of andere reden telkens om 'network model' oid, waardoor hij bij een incidentele spontane reboot (doet ie zelden) niet doorstart. Wellicht is dat iets met de dual sim functionaliteit. (heb het bij alle ROMs gehad die ik erop gezet heb)
Moet je ff preferred network type instellen bij beide sim kaarten (onder msim settings)Hyp Hyper schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:53:
Ik heb een ZTE V5 en enige echte minpunt tot nu toe vind ik de kwaliteit van de casing. Die is vrij krakerig. Ik heb klonen gehad die beter in elkaar zaten wat dat betreft. Verder vind ik het een prima telefoon. Prima scherm, redelijke camera en hij werkt gewoon prima.
Kleiner minpunt vind ik de ROM, maar dat kan komen doordat ik die van MTK gewend ben. Instellingen voor Dual Sim zijn wat anders (al mis ik alleen de kleurtjes die je kon toekennen) en bij het opstarten vraagt hij om één of andere reden telkens om 'network model' oid, waardoor hij bij een incidentele spontane reboot (doet ie zelden) niet doorstart. Wellicht is dat iets met de dual sim functionaliteit. (heb het bij alle ROMs gehad die ik erop gezet heb)
Ik vind persoonlijk de Dual sim settings beter en uitgebreider dan bij Mediatek telefoons.
Is er een mogelijkheid om er eens wat screenshots te posten (moet niet van supergrootte zijn) van de dual sim functionaliteit, vermits ik dit gewend ben bij de mediateks (en hier ook perfect mee kan werken) wil ik wat zien wat je van mogelijkheden hebt?FlowDesign schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:20:
[...]
Moet je ff preferred network type instellen bij beide sim kaarten (onder msim settings)![]()
Ik vind persoonlijk de Dual sim settings beter en uitgebreider dan bij Mediatek telefoons.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Ik ben benieuwd, voor mij is er ook al eentje onderweg... Kon het weer niet laten, ik zal er uiteraard weer een uitgebreide review over makenQuad schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:20:
Ik verwacht dinsdag de Elephone G4 in huis te hebben. Zijn er geïnteresseerden die bepaalde dingen willen weten van dit toestel? Batterij duur zal helaas wat lastig worden, maar oa foto's, video's, GPS, scherm, bouwkwaliteit kan ik wel beoordelen.
Ben vooral benieuwd naar de gps en de kleurweergave van het scherm.
Met name de bouwkwaliteit en de support van elephone. Zijn er al OTA updaten en is het elephone forum al de zelfhulp ontstegen?Quad schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:20:
Ik verwacht dinsdag de Elephone G4 in huis te hebben. Zijn er geïnteresseerden die bepaalde dingen willen weten van dit toestel? Batterij duur zal helaas wat lastig worden, maar oa foto's, video's, GPS, scherm, bouwkwaliteit kan ik wel beoordelen.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Alsturobin-sips2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:46:
[...]
Is er een mogelijkheid om er eens wat screenshots te posten (moet niet van supergrootte zijn) van de dual sim functionaliteit, vermits ik dit gewend ben bij de mediateks (en hier ook perfect mee kan werken) wil ik wat zien wat je van mogelijkheden hebt?
https://drive.google.com/...DZ6JuVGUyU2pna09oYms/edit
Support en OTA zal lastig zijn vermoed ik.John Rambo schreef op zondag 23 november 2014 @ 09:15:
[...]
Met name de bouwkwaliteit en de support van elephone. Zijn er al OTA updaten en is het elephone forum al de zelfhulp ontstegen?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Nog nooit gehad met 1.12 en ook nog niet met 1.15Sneezzer schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:47:
Bij de zte v5 van mijn schoonzus met de multi 1.12 loopt het scherm wel eens vast waardoor je niet meer kunt unlocken en alleen een reboot helpt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Wel met beide heel soms een spontane reboot.
Verwijderd
Het kwam neer op het uitzetten van de 'auto' stand. Het network type instellen is anders grayed out, al stond dat al op wcdma. Maar goed. Eén onhandigheidje minder.FlowDesign schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:20:
[...]
Moet je ff preferred network type instellen bij beide sim kaarten (onder msim settings)![]()
Wel in China met TD-LTE (niet dat je hier veel aan die uitvoering hebt)Sneezzer schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:14:
Nee, ook niet elders
edit: something else. Een review van de Hema telefoon (en tablet) die niet zo goed uitvalt. Interessant in dit topic omdat het Zopo betreft.
[ Voor 31% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-11-2014 19:32 ]
Hetzelfde hier, geen Nederlands dus het werd de V5 mijn phone. Sowieso zet ik mijn gsm altijd in het Engels dus geen probleem. Echter nu wil ik een toestelletje voor m'n moeder en dus valt de ZTE V5 zeker af. Het liefst ook een iets kleiner scherm dan 5" en zeker (Belgisch *) Nederlands anders wordt het stressen vrees ik.arjants schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 11:59:
[...]
Inderdaad, heb me ook rot gezocht naar een volledige NL ROM.
Mijn zusje kon er niet aan wennendus heb maar een redmi besteld, de ZTE gaat in V&A.
Wel jammer want het is een goed toestel en heb er zelf geen nodig
Welke Redmi is dat dan als ik mag vragen? Ik keek even op Mixeshop en kwam onderstaande tegen voor 139$ en 134$
- XIAOMI Hongmi Red Rice-1S WCDMA Snapdragon400 MSM8228 Quad Core 4.7 Inch IPS HD Screen 1GB 8GB Android 4.3 GPS Dual SIM Support Mulit Language
- XIAOMI Hongmi Red rice WCDMA MTK6589T Quad Core 4.7 Inch IPS HD Screen 1GB 4GB OTG Dual SIM Support Mulit Language
(* Dat is dat gekke toetsenbord
Denk dat die nu wel vervangen is voor de Quallcomm versie
Ik heb interesse in een mooie reviewbartws schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:03:
heb nu net twee weken mijn Doogee DG580 binnen. Mooi toestel, redelijke camera. volume kan niet echt heel hard, maar dat scheelt weer een gehoorbeschadiging. Iemand interesse in een volledige review?
http://www.minideal.net/j...screen-2000mah-white.html
jiayu g4c voor 109 dollar? wel out of stock maar die prijs lijkt me zeker te mooi om waar te zijn
http://m.aliexpress.com/i...wwdetail2mobilesitedetail
Voor de v5 red bull kun je gewoon nederlandse (of multi eigenlijk) roms vinden hoor, zie dit topic, het nederlands is tot de namen van de beltonen doorgevoerd.berkely schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:16:
[...]
Hetzelfde hier, geen Nederlands dus het werd de V5 mijn phone. Sowieso zet ik mijn gsm altijd in het Engels dus geen probleem. Echter nu wil ik een toestelletje voor m'n moeder en dus valt de ZTE V5 zeker af. Het liefst ook een iets kleiner scherm dan 5" en zeker (Belgisch *) Nederlands anders wordt het stressen vrees ik.
Welke Redmi is dat dan als ik mag vragen? Ik keek even op Mixeshop en kwam onderstaande tegen voor 139$ en 134$Sorry ik ben niet helemaal up to date met alle specs tegenwoordig.
- XIAOMI Hongmi Red Rice-1S WCDMA Snapdragon400 MSM8228 Quad Core 4.7 Inch IPS HD Screen 1GB 8GB Android 4.3 GPS Dual SIM Support Mulit Language
- XIAOMI Hongmi Red rice WCDMA MTK6589T Quad Core 4.7 Inch IPS HD Screen 1GB 4GB OTG Dual SIM Support Mulit Language
(* Dat is dat gekke toetsenbordMaar dat zetten we er wel op. )
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Camera vervangen? Ik kan geen vervangonderdeel vinden? Kan ik een gelijkaardige camera onderdeel gebruiken?
Er is er geen 1 waarbij de menu's volledig Nederlands zijn...Sneezzer schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:43:
[...]
Voor de v5 red bull kun je gewoon nederlandse (of multi eigenlijk) roms vinden hoor, zie dit topic, het nederlands is tot de namen van de beltonen doorgevoerd.
Al een fabrieksinstellingen reset gedaan? Of andere rom geprobeerd?Mudi schreef op maandag 24 november 2014 @ 02:42:
Mijn camera van de ZTE Geek V975 focust niet meer. Bij normale dagfoto's 's is er geen probleem. Verschillende camera apps geprobeerd, maar steeds zelfde probleem.
Hoe kan ik dit probleem oplossen? Camera vervangen? Ik kan geen vervangonderdeel vinden? Kan ik een gelijkaardige camera onderdeel gebruiken?
Iedereen die hem voor het eerst ziet denkt dat ik een iPhone heb. Hij ziet er inderdaad aan de voorkant ook wel gelijkend uit. Knoppen zitten op een logische plek, de powerbutton bovenop en de volumeknoppen links/boven. De micro usb poort in het midden aan de onderkant. De powerbutton is vrij gevoelig, dus die drukte ik eerst nog wel eens te diep/lang in, maar een kort klikje is voldoende. Verder is de behuizing prima, kraakt niet en lekker compact.
De standaard launcher vervangen door Nova Launcher. Met een enkele klik geroot met Framaroot. Via Gravitybox allerlei aanpassingen gedaan, waaronder de smart radio ingeschakeld. Dit laatste scheelde behoorlijk in accuverbruik. Ik heb de telefoon zondag 24 uur lang niet gebruikt, en had volgens BetterBatteryStats een verbruik van 0.7% per uur. Merk wel dat het verbruik aardig omhoog gaat als je een beetje gaat browsen en appen. Alles loopt erg soepel en smooth. Ik haalde een Antutu score van 20910.
Het scherm is voor mij qua resolutie (854x480) meer dan voldoende op 4.3". De inkijkhoek is voldoende. Standaard staat de helderheid wel erg hoog. Zelfs op de laagste stand is het nog helder genoeg bij gebruik binnen overdag.
De camera voldoet voor foto's overdag. Foto's in schemer of 's avonds worden wel wat korrelig. De camera focussed wel erg snel en ook de foto wordt erg snel gemaakt en opgeslagen.
Al met al een toestel wat tot nu toe volledig aan mijn verwachtingen voldoet.
[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 24-11-2014 09:18 ]
Jawel. Bij de meeste AE sellers heb je nog altijd de keuze.dutchgio schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:53:
Word de oude variant uberhaupt nog verkocht?
Denk dat die nu wel vervangen is voor de Quallcomm versie
[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 24-11-2014 11:06 ]
Ja, fabriekinstellingen of andere rom helpt ook nietMomus schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:51:
[...]
Al een fabrieksinstellingen reset gedaan? Of andere rom geprobeerd?
Ik ben niet de enige die al redelijk gezocht heeft maar misschien is er nog ergens een nieuwe rom die dit wel heeft. Dus als jeen linkje hebt, graag. Ik heb nog geen enkele rom gevonden die deftig in het Nederlands staat. (Zelfs de Engelse roms hebben nog haperingen in de vertaling her en der).Sneezzer schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:43:
[...]
Voor de v5 red bull kun je gewoon nederlandse (of multi eigenlijk) roms vinden hoor, zie dit topic, het nederlands is tot de namen van de beltonen doorgevoerd.
Dat is de ROM van Navin_n, die kun je ook gewoon uit zijn Google Drive downloaden. Volgens mij heeft hij ook al een 1.15 erop staan, maar weet niet zeker of hij daar ook al een multi lang versie van heeft gemaakt.Sneezzer schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:12:
needrom.com de 1.12 is een goede rom.
Ik gebruik zijn 1.15 in het Engels, die doet het goed
prijsverschil is ongeveer 25 euro.
Elephone 69 en de Leagoo lead 2 93
Hij moet gewoon simpel zijn, nederlands .. welke zouden jullie doen?
Helaas is het aanbod aan telefoons op het gebied van "mainstream" chinese 4.0-4.5" telefoons relatief beperkt, liefst met een prijskaartje tot honderd euro.
Ik heb wel een paar apparaten gevonden met vergelijkbare specs, zoals:
- Doogee DG450 - 4.5" 480*854 scherm, MTK6582 1.3GHz quadcore, 2300mAh, 1GB RAM, 4GB ROM

- Leagoo Lead 3 - 4.5" 960*540 pixels, MTK6582 1.3GHz quadcore, 1600mAh, 512MB RAM, 4GB ROM

- Leagoo Lead 3S - hetzelfde als de Lead 3 maar met 1GB RAM en 8GB ROM.

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 24-11-2014 17:44 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Voor de rest is er gewoon weinig te vinden in dit kleine segment. Helaas
Ah, die had ik er al bijgevonden en bijgeschreven inderdaad, die zou in het geval van een keus voor de Leagoo Lead 3 natuurlijk de voorkeur krijgen. Echter schrikt de 1600 mAh batterij me weer af.krissie100 schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:44:
Zou ook kijken naar de leagoo lead 3s, iets meer future proof
Voor de rest is er gewoon weinig te vinden in dit kleine segment. Helaas
Zit trouwens ook nog wel een beetje te kijken naar de Doogee DG800 Valencia, maar dan lijkjt me de DG450 een soort van iets betere opvolger als ik het goed zie?
[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 24-11-2014 17:47 ]
Www.banggood.com/InFocus-...-Smartphone-p-955278.html
De meeste toestellen zullen wel ongeveer gelijk zijn aan de specs van 3S in die prijsklasse. Betaal je iets meer dan kun je gaan voor een Jiayu G2F, en heb je toch een beduidend grotere batterij en kwaliteit.
De Zopo heeft de betere specs, dat is duidelijk. Prijsverschil is te verwaarlozen. Neig toch naar de Zopo, specs en design spreken me meer aan (maar neem ik dan meer 'risico' dan bij het aanschaffen van de ZTE Nubia Z7 Mini??)...
Damn you China-phones
Verwijderd
http://www.banggood.com/U...wsletter&utm_content=xuxu
Lijkt me wel okee.
Soort van Jiayu g4s, alleen dan net iets moderner.
En je krijgt er een Zorro Hoesje bij
Zoals al eerder gezegd is, is er niet heel veel keuze in dat segment. De leagoo heeft net als de iOcean X1 die ik getest heb een magere batterij, let daar wel op. Daarnaast heb je nog de Jiayu G2F en Bluboo X3 en X4.Garyu schreef op maandag 24 november 2014 @ 17:41:
Ik ben op zoek naar een nieuwe relatief kleine telefoon voor mijn vriendin, liefst ook nog voor weinig geld. Ze heeft momenteel een chinees budget-model (Kingsing K2), die van ellende bijna uit elkaar valt.
Ik heb wel een paar apparaten gevonden met vergelijkbare specs, zoals:
knip*
. Het liefst zou mijn vriendin iets hebben waar de camera toch in ieder geval bruikbare beelden levert, en dus dat ie niet te groot is. Alle andere specs zijn minder belangrijk. De foto's van mijn eigen Doogee DG2014 zijn voor haar in ieder geval wél goed genoeg.
Is de Zopo niet meer een risico?cihanski schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:56:
Nu de Zopo 3X en Zopo ZP999 worden uitgeleverd (sinds 15-11) hoopte ik eigenlijk meer hands-on reviews om de vergelijking met de ZTE Nubia Z7 Mini te kunnen maken, twijfel echt tussen de Zopo 3X ($299) en de ZTE Nubia Z7 Mini ($280) --> aangezien ik nog een splinternieuwe 32GB geheugenkaart heb liggen thuis valt de Zopo ZP999 af (enige verschil met de 3X is 32GB ROM ipv 16GB ROM).
De Zopo heeft de betere specs, dat is duidelijk. Prijsverschil is te verwaarlozen. Neig toch naar de Zopo, specs en design spreken me meer aan (maar neem ik dan meer 'risico' dan bij het aanschaffen van de ZTE Nubia Z7 Mini??)...
Damn you China-phones
De Z7 Mini is al bekend op Tweakers en meermaals geïmporteerd, En van de Zopo weet je nog maar weinig.
Spec-wise hoeft het ook niet direct beter te zijn;
Is 5.5 inch beter?
Quallcomm > MediaTek
Quad core > octacore
3gb is overkill.
Camera: onderdelen belangrijker dan alleen MP.
Kwam ik tegen tijdens spitwerk....
Nooit gehoord van dit merk. Iemand hier wel?
Lijkt mij iets te mooi om waar te zijn...
Lijkt me best een redelijke prijs voor zo'n prut telefoon? Een dual-core A7 is niet echt modern, 512MB RAM is erg weinig, en de resolutie van het scherm zou goed passen op een 3.5" scherm, maar zeker niet op een 5.5" scherm, waar je toch minstens HD of FullHD zou verwachten. Ik zou lekker verder kijken.eddie02 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:14:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_24571.html
Te mooi om waar te zijn? Waardeloos ding, zeker voor die prijs.eddie02 schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:14:
http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_24571.html
Dit lijkt mij op zich het juiste onderdeel. Het glas alleen vervangen is niet mogelijk, omdat het glas en de digitizer als een(1) vervangingskomponent wordt geleverd. Maak er een youtube filmpje van voor de andere tweakers/repairders...blauwester schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:42:
Het scherm van mijn asus zenfone 5 is gebroken. Nu wil ik er een nieuw glas in zetten. Op zich werkt het touchscreen nog goed, alleen het glas is kapot.Is het product uit de volgende link dan wat ik nodig heb, en zou deze dealer betrouwbaar zijn?
http://m.aliexpress.com/i...wwdetail2mobilesitedetail
Ooh, dankjewel voor je review van de X1, dat is ook wel een erg mooi apparaat in dit segment. Hoe is de vergelijking met de G2F? Wat me een beetje tegenstaat is dat die ondanks zijn dikkere batterij toch niet veel langer volhoudt. Ook is het al een wat oudere telefoon wat te zien is aan de Android versie (4.2 vs. 4.4). Aan de andere kant is de Jiayu G2F waarschijnlijk weer iets robuuster dan zijn minder bekende counterparts.benbaba schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:07:
[...]
Zoals al eerder gezegd is, is er niet heel veel keuze in dat segment. De leagoo heeft net als de iOcean X1 die ik getest heb een magere batterij, let daar wel op. Daarnaast heb je nog de Jiayu G2F en Bluboo X3 en X4.
Waar heb je hem besteld? Zit er zelf over te twijfelen of ik die ga halen of niet.Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:58:
Ik heb een Umi besteld.
Volgens mij ga ik er spijt van krijgen. Maar we zullen zien.
[ Voor 11% gewijzigd door Kenzi op 25-11-2014 04:08 ]
... Waarom bestel je hem dan?Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 23:58:
Ik heb een Umi besteld.
Volgens mij ga ik er spijt van krijgen. Maar we zullen zien.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Verwijderd
Ben eens aan het orienteren op 4G phones en kwam deze tegen:
4G: FDD-LTE 2100/1800/2600/800MHz(B1/B3/B7/B20)
TDD-LTE 2600MHz/B38
Zopo 3X : groter scherm / NFC / Hot Knot / 'echte' Sony 14MP camera / alle LTE frequenties in NL / Screen Gesturing (telefoon bedienen met het scherm uit) / krachtigere batterij / mooier design (vind ik)dutchgio schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:13:
[...]
Is de Zopo niet meer een risico?
De Z7 Mini is al bekend op Tweakers en meermaals geïmporteerd, En van de Zopo weet je nog maar weinig.
Spec-wise hoeft het ook niet direct beter te zijn;
Is 5.5 inch beter?
Quallcomm > MediaTek
Quad core > octacore
3gb is overkill.
Camera: onderdelen belangrijker dan alleen MP.
ZTE Nubia Z7 Mini : Qualcomm processor / goede support en custom ROM's
Heeft iemand ideeën? Ik kan wel root verkrijgen, maar veel heeft dat nog niet geholpen. Xposed werkt niet eens en SuperSU ipv de KingRoot su erop zetten gaat alsnog moeizaam.
Echter van de toestellen die ik ben tegen gekomen (en die verder voldoen aan mijn eisen) zijn er maar 2 die dit ondersteunen namelijk:
Cubot Zorro
Lenovo Vibe Z2 Pro
Uiteraard kan ik ook voor een toestel gaan met alleen de 1800 en 2600 Mhz band alleen ben ik hiermee ook al tegen de lamp gelopen met mijn Xiaomi Mi2s (T-mobile ging meer uitzenden op een band die de Mi2s niet heeft waardoor mijn bereik behoorlijk verslechterd is in de loop de tijd).
Ik wil voorkomen dat ik nu een toestel koop waarvan het bereik over een half jaar slechter zou kunnen worden.
Goedkoop is toch echt duurkoop geweets in dit geval.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Welke heb je ? En waar gekocht?Cobb schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:47:
Tja ik ben niet zo blij met mijn Doogee. Ik heb hem nu een maand of 4 en het touchscherm doet het niet goed meer, nu bijna helemaal niets meer. Batterij duur valt zwaar tegen een dag red ik soms niet. Ook de wifi ontvangs is altijd slecht geweest. Boven op mijn slaapkamer heb ik geen ontvangst.
Ik heb de dg550 ben er super blij mee
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
via Pandawill.
Hoelang heb je het toestel?
[ Voor 22% gewijzigd door Cobb op 25-11-2014 11:50 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Sinds 7 novemberCobb schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:49:
DOOGEE VALENCIA DG800 Smartphone Creative Back Touch Android 4.4 MTK6582 4.5 Inch OTG
via Pandawill.
Hoelang heb je het toestel?
besteld bij banggood
Mooi toestel alleen ik haal de dag ook niet is ook maar een 2600 Mah batterij
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Maar?robinjoo1 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:51:
[...]
Sinds 7 november
besteld bij banggood
Mooi toestel alleen ik haal de dag ook niet is ook maar een 2600 Mah batterij
2600 is een behoorlijk ruime batterij. Alleen die soc slurpt energie.
S3 van mijn had extra dikke batterij 4800MahMomus schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:59:
[...]
Maar?
2600 is een behoorlijk ruime batterij. Alleen die soc slurpt energie.
Ja? Dus?robinjoo1 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:02:
[...]
S3 van mijn had extra dikke batterij 4800Mah
2600 is gewoon een prima batterij. Mijn 2300 batterij in de Z7 mini redt makkelijk anderhalve dag.
900 MHz is nooit geveild als een 4G (LTE) frequentie. 900 MHz was een 2G (GSM) frequentie, welke nu niet meer wettelijk verplicht gesteld is voor GSM. Daarom heeft KPN bijvoorbeeld deze nu volledig ingezet voor 3G (UMTS).Mrloki schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:30:
Heeft er iemand hier een China phone met 4G i.c.m. T-Mobile? Ik zie veel toestellen met 4G op de 1800/2600 Mhz band maar ik heb tevens gelezen dat T-mobile vanaf volgend jaar meer op de 900 Mhz band gaat uitzenden om dekking te verbeteren.
Echter van de toestellen die ik ben tegen gekomen (en die verder voldoen aan mijn eisen) zijn er maar 2 die dit ondersteunen namelijk:
Cubot Zorro
Lenovo Vibe Z2 Pro
Uiteraard kan ik ook voor een toestel gaan met alleen de 1800 en 2600 Mhz band alleen ben ik hiermee ook al tegen de lamp gelopen met mijn Xiaomi Mi2s (T-mobile ging meer uitzenden op een band die de Mi2s niet heeft waardoor mijn bereik behoorlijk verslechterd is in de loop de tijd).
Ik wil voorkomen dat ik nu een toestel koop waarvan het bereik over een half jaar slechter zou kunnen worden.
Het zou misschien wel kunnen zijn dat T-Mobile hun 900 MHz 2G netwerk om gaat zetten naar een 4G netwerk, maar dat zou ik dan voor de zekerheid eens navragen bij T-Mobile zelf als ik jou was.
Kwam die 4800 mAh accu ook uit China?robinjoo1 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:02:
[...]
S3 van mijn had extra dikke batterij 4800Mah
Vaak zetten ze er namelijk een veel hogere waarde op dan het daadwerkelijk is.
Ik heb voor de Xbox360 ook 2 van die 4800 mAh accu's met oplader gekocht, maar de kans dat het daadwerkelijk 4800 mAh is is zeeeer klein. Boeit verder niet zo want kostte maar 10 euro. Maar geloof niet wat erop staat.
Wel fijn dat die Dual SIM is én 4G 800 MHz ondersteunt, maar ik denk dat weinig mensen verder interesse hebben omdat de prijs nogal aan de hoge kant is voor een MTK6582 SoC met Mali-400 GPU.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:42:
Waarom is de iNew L1 eigenlijk nog niet besproken hier? (of heb ik iets gemist)
Ben eens aan het orienteren op 4G phones en kwam deze tegen:
4G: FDD-LTE 2100/1800/2600/800MHz(B1/B3/B7/B20)
TDD-LTE 2600MHz/B38
Persoonlijk vind ik het ook een lelijk ding
Deze maar dan met orginele samsung 4800 batterijFlowDesign schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:30:
[...]
Kwam die 4800 mAh accu ook uit China?
Vaak zetten ze er namelijk een veel hogere waarde op dan het daadwerkelijk is.
Ik heb voor de Xbox360 ook 2 van die 4800 mAh accu's met oplader gekocht, maar de kans dat het daadwerkelijk 4800 mAh is is zeeeer klein. Boeit verder niet zo want kostte maar 10 euro. Maar geloof niet wat erop staat.
http://www.leka-trading.c...00_S3_2_black-500x500.jpg
Zie onderstaande artikelFlowDesign schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:27:
[...]
900 MHz is nooit geveild als een 4G (LTE) frequentie. 900 MHz was een 2G (GSM) frequentie, welke nu niet meer wettelijk verplicht gesteld is voor GSM. Daarom heeft KPN bijvoorbeeld deze nu volledig ingezet voor 3G (UMTS).
Het zou misschien wel kunnen zijn dat T-Mobile hun 900 MHz 2G netwerk om gaat zetten naar een 4G netwerk, maar dat zou ik dan voor de zekerheid eens navragen bij T-Mobile zelf als ik jou was.
https://www.4gmasten.nl/n...-4g-via-900-mhz-uitrollen
Maar zoals je zegt is het verstandig om het na te vragen bij hun zelf. Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht
Thx!
Lijkt me wel een betrouwbare bronMrloki schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:41:
[...]
Zie onderstaande artikel
https://www.4gmasten.nl/n...-4g-via-900-mhz-uitrollen
Maar zoals je zegt is het verstandig om het na te vragen bij hun zelf. Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht![]()
Thx!
Op zich wel slim van T-Mobile dat ze die GSM frequentie om gaan zetten naar 4G, heeft ze een boel geld gescheeld op de veiling van de 4G frequenties. Hierdoor zijn ze wel volger geworden in Nederland na KPN en na Vodafone, maar je moet wat hè.
Bekend verhaal. Ik had hem van de zomer ook aangeschaft. Veelbelovend, maar teveel tegenvallers. Inderdaad de accu, het 2punts touchscreen en de slechte wifi ontvangst en GPS.Cobb schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:47:
Tja ik ben niet zo blij met mijn Doogee VALENCIA DG800. Ik heb hem nu een maand of 4 en het touchscherm doet het niet goed meer, nu bijna helemaal niets meer. Batterij duur valt zwaar tegen een dag red ik soms niet. Ook de wifi ontvangs is altijd slecht geweest. Boven op mijn slaapkamer heb ik geen ontvangst.
Ben nu blij met mn Jiayu G4S (op de GPS na dan)
T-Mobile heeft ook 2G op 1800 MHz, dus die band gebruiken ze nu ook al voor zowel 2G als voor 4G.dutchgio schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:40:
Ze hebben ook een wat andere aanpak, want ze voegen nu niet alleen 4g op 1800mhz toe maar de apparatuur wordt vervangen, en naast 4g wordt ook 3g op 900mhz uitgerold. Op termijn zou dan het huidige 2g op 900mhz kunnen worden uitgezet en vervangen voor 4g 900mhz, maar daar is volgens mij nog geen concrete planning of datum voor, dus dat zal nog wel even duren.
Ze willen dus hetzelfde gaan doen met de 900 MHz band lijkt me, maar dan ook nog één 5 MHz blok van die band reserveren voor 3G.
T-Mobile zegt dat ze LTE Advanced nog niet gaan implementeren omdat het nog veel problemen zou kennen, maar dat is natuurlijk gewoon marketingtaal omdat ze achterlopen op KPN en Vodafone. Die rollen het nml. nu al probleemloos uit.
Maar het zal nog wel tot eind 2015 duren voordat T-Mobile een landelijk dekkend 4G netwerk heeft (op 900 en/of 1800 MHz).
dit is toch wel een goede prijs vind ik
voldoet eigenlijk aan alles? behalve voor sommigen qualcomm
Dat kan ik nu wel beamen dat T-mobile achter loopt. Heb jarenlang bij T-mobile gezeten en nu sinds een jaar ook een zakelijk toestel met KPN. Buiten het feit dat ik 4G heb bij KPN is het bereik ook een stuk beter. Hoewel ik me wel afvraag in hoeverre dit te maken heeft met het telefoon toestel (Samsung Galaxy S4 mini vs Xiaomi Mi2s). Hoe dan ook heb ik geen behoefte om weg te gaan bij T-mobile aangezien ik hier een mooi Sim only abonnement heb lopen!FlowDesign schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:06:
[...]
T-Mobile heeft ook 2G op 1800 MHz, dus die band gebruiken ze nu ook al voor zowel 2G als voor 4G.
Ze willen dus hetzelfde gaan doen met de 900 MHz band lijkt me, maar dan ook nog één 5 MHz blok van die band reserveren voor 3G.
T-Mobile zegt dat ze LTE Advanced nog niet gaan implementeren omdat het nog veel problemen zou kennen, maar dat is natuurlijk gewoon marketingtaal omdat ze achterlopen op KPN en Vodafone. Die rollen het nml. nu al probleemloos uit.
Maar het zal nog wel tot eind 2015 duren voordat T-Mobile een landelijk dekkend 4G netwerk heeft (op 900 en/of 1800 MHz).
Dat is voor mij ook precies de afweging om een telefoon wel of niet te nemen. Als ik een duurdere telefoon wil waarmee ik een langere periode kan doen (Zoals nu de Mi2s die ik nu ruim anderhalf jaar gebruik) of een wat goedkoper toestel die ik eventueel binnen een jaar alweer vervang.
Zoals ik het nu zie kan ik gewoon beter een toestel nemen die aan al mijn eisen voldoet en binnen een voor mij redelijk budget blijft. Dan kan ik volgend jaar altijd nog een ander toestel kopen die de 900 Mhz band ook ondersteund!
Dit maakt de keuze wel weer lastiger aangezien ik nu mijn keuze vooral had toegespitst op de ondersteunde (4g) frequenties.
Kun je niet van de zaak een vergoeding voor ene telefoon krijgen ipv een toestel van de zaak?Mrloki schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:29:
[...]
Dat kan ik nu wel beamen dat T-mobile achter loopt. Heb jarenlang bij T-mobile gezeten en nu sinds een jaar ook een zakelijk toestel met KPN. Buiten het feit dat ik 4G heb bij KPN is het bereik ook een stuk beter. Hoewel ik me wel afvraag in hoeverre dit te maken heeft met het telefoon toestel (Samsung Galaxy S4 mini vs Xiaomi Mi2s). Hoe dan ook heb ik geen behoefte om weg te gaan bij T-mobile aangezien ik hier een mooi Sim only abonnement heb lopen!
Dat is voor mij ook precies de afweging om een telefoon wel of niet te nemen. Als ik een duurdere telefoon wil waarmee ik een langere periode kan doen (Zoals nu de Mi2s die ik nu ruim anderhalf jaar gebruik) of een wat goedkoper toestel die ik eventueel binnen een jaar alweer vervang.
Zoals ik het nu zie kan ik gewoon beter een toestel nemen die aan al mijn eisen voldoet en binnen een voor mij redelijk budget blijft. Dan kan ik volgend jaar altijd nog een ander toestel kopen die de 900 Mhz band ook ondersteund!
Dit maakt de keuze wel weer lastiger aangezien ik nu mijn keuze vooral had toegespitst op de ondersteunde (4g) frequenties.
Dan kun je gewoon zelf een Dual SIM toestel kopen en hier beide SIM's indoen.
De enige beperking die je dan nu nog hebt is de beperkte keuze in Dual SIM toestellen met 4G op 800 MHz, maar je kunt je eigen T-Mobile SIM only abbo wel terugzetten naar alleen bellen en smsen, scheelt ook weer in de maandelijkse kosten
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?hars73 schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:04:
Ik heb nu sinds een dag of 5 de Jiayu G2F en moet zeggen dat ie toch wel erg goed bevalt. Er stond een hele recente build van de 4.2.2 rom op, namelijk G2FW-20140924-W-R-CN-V0.2.5. Ik had dan ook geen enkele Chinese app erop staan, terwijl ik bij allerlei review lees dat die er wel opstaan.
Verwijderd
http://www.banggood.com/U...-Smartphone-p-945982.htmlKenzi schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 04:08:
[...]
Waar heb je hem besteld? Zit er zelf over te twijfelen of ik die ga halen of niet.
Ik had em op emotie gekocht en een kwartier later ging ik nuchterder denken
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2014 18:22 ]
Faris schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 19:57:
Ik had gisteren ook Zero umi besteld bij banggood, leuk toestel voor die prijs.
Ook jammer dat die Z ook gewoon plastic is en niet metaal oid, nu gewoon buigbaar.
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het smartphones en tablets met een slechte WiFi ontvangst.diquan2001 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:29:
Ik wou deze Umi Zero bijna ook gaan bestellen tot ik deze review zag .
[video]
[...]
Dat die SoC tegenvalt voor die prijs dat was natuurlijk al bekend toen het ding werd aangekondigd, daar heb je geen review voor nodig.
Overigens zegt onze Duitse vriend dat hij het jammer vindt dat er maar 2 en geen 3 GB RAM in de Umi zit, dus echt serieus kan ik die knakker niet nemen. Nogal oppervlakkig gepraat van 33 minuten lang, doorspoelen naar 30 minuten is aan te raden
Verwijderd
vond de review ook niet heel goed..FlowDesign schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:44:
[...]
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het smartphones en tablets met een slechte WiFi ontvangst.
Dat die SoC tegenvalt voor die prijs dat was natuurlijk al bekend toen het ding werd aangekondigd, daar heb je geen review voor nodig.
Overigens zegt onze Duitse vriend dat hij het jammer vindt dat er maar 2 en geen 3 GB RAM in de Umi zit, dus echt serieus kan ik die knakker niet nemen. Nogal oppervlakkig gepraat van 33 minuten lang, doorspoelen naar 30 minuten is aan te raden
Ik wil die telefoon eigenlijk ook wel.. Ik ga nog even wachten tot hij een paar week uit is en er wat meer reviews zinn
Dat is nu net de coupon code die jouw moeder bij me heeft ingediend.FlowDesign schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:15:
[...]
Op Aliexpress is die t/m zondag 12:00u in de aanbieding voor maar $100 met de couponcope "ILIKEPRETTYBOYS" bij alle shops die die verkopen!![]()
* Graag ontopic blijven aub
[ Voor 5% gewijzigd door The Wizard op 26-11-2014 09:16 ]
Deze soc zit toch ook in de jiayu g4s? Ik vind het echt een top soc. Enige waar ik van baal is de GPS, maar los daarvan werkt het top. Ben wel benieuwd naar de umi zero, maar als de wifi slecht is dan houdt het al gauw op.FlowDesign schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:44:
[...]
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het smartphones en tablets met een slechte WiFi ontvangst.
Dit topic is gesloten.
![]()
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!