http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Ligt helemaal aan je gebruik van je telefoon. Als jij maar 2 apps gebruikt bij wijze van dan is 1Gb overkill, als jij veel apps draait en snel wilt kunnen switchen dan is meer Gb beter.Siefat schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:36:
[...]
zie vaak comments dat 1GB ram meestal niet voldoet en vroeg me af wat jullie er van vinden.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Ja. En als Android dat geheugen nodig heeft, sluit het die apps zelf.robinjoo1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:41:
[...]
ja maar als je zeg voor lange tijd gebruikt vreten ze je ram geheugen op naarmate je meer app's opent
Unused RAM is useless RAM.
wist ik nietMomus schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:41:
[...]
Ja. En als Android dat geheugen nodig heeft, sluit het die apps zelf.
Unused RAM is useless RAM.
waar heb je dat gelezen
http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk
Lees mijn bericht van hierboven, en als je mij niet gelooft google dan Ram usage Android in google, hoe meer je u ram cleaned, hoe sneller je batterij plat is, geloof me (ben een batterijfreak tot en met) voor het normaal niet extreme social media/game gebruik voldoet 1gb nog ruim als zat, enkel willen sommige mensen meerdere zaken gelijktijdig kunnen openen.
Om een vb te geven, Tomtom draait in achtergrond met de route terwijl je belt, en een mail aan het lezen bent, daarnaast synct er een Facbook/twitter/hangouts/whatever, dan wil je niet dat je GPS afgesloten wordt omdat de ram te weinig is, anders kan je na je gesprek elke keer je GPS opnieuw instellen.
Je android draait niet sneller omdat hij 384/1gb ram gebruikt ipv bv 768/1gb ram, in vele gevallen zal zelfs het 2de geval snappier zijn dan het eerste, omdat hij de apps al open heeft staan.
Wat wel is, een 512MB gsm is trager dan een 1GB omdat deze hele tijd apps opnieuw dient op te starten.
Ben je mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Robinator op 29-10-2014 16:55 ]
Ok, maar wat heeft dat met de SoC te maken? Is toch irrelevant?Siefat schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:36:
[...]
zie vaak comments dat 1GB ram meestal niet voldoet en vroeg me af wat jullie er van vinden.
Met 1GB kun je overigens prima leven hoor. Ik heb nu wel 2GB, maar daarvan is continu 700 MB beschikbaar. Dus 1GB was ook wel prima geweest.
3GB of meer is sowieso belachelijk i.c.m. Android. Dan betaal je echt voor lucht.
Wat ik veel interessanter vind is de ROM grootte. Als die minimaal 8GB is dan kun je het OS en zo'n beetje alle apps op het ROM geheugen kwijt en hoef je geen apps op je SD-kaart te installeren.
[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 29-10-2014 16:54 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Waarom quote he mij?robin-sips2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:48:
[...]
Lees mijn bericht van hierboven, en als je mij niet gelooft google dan Ram usage Android in google, hoe meer je u ram cleaned, hoe sneller je batterij plat is, geloof me (ben een batterijfreak tot en met) voor het normaal niet extreme social media/game gebruik voldoet 1gb nog ruim als zat, enkel willen sommige mensen meerdere zaken gelijktijdig kunnen openen.
Om een vb te geven, Tomtom draait in achtergrond met de route terwijl je belt, en een mail aan het lezen bent, daarnaast synct er een Facbook/twitter/hangouts/whatever, dan wil je niet dat je GPS afgesloten wordt omdat de ram te weinig is, anders kan je na je gesprek elke keer je GPS opnieuw instellen.
Je android draait niet sneller omdat hij 384/1gb ram gebruikt ipv bv 768/1gb ram, in vele gevallen zal zelfs het 2de geval snappier zijn dan het eerste, omdat hij de apps al open heeft staan.
Wat wel is, een 512MB gsm is trager dan een 1GB omdat deze hele tijd apps opnieuw dient op te starten.
Ben je mee?
Mijn excuses, was naar robinjoo1 bedoelt momus
Hmm... tot zo ver de superieure bouwkwaliteit?FlowDesign schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:29:
De ZTE V5 moet je overigens wel voorzichtig op tafel leggen kom ik sinds gisteren achter. Ik vond het gek dat ie ineens wat vaak spontaan ging rebooten. Heb dit ook al een keer meegemaakt met een HTC Sensation. Blijkbaar zit de accu niet strak genoeg tegen de contactpunten vastgedrukt.
ff een stukje van een businesscard o.i.d. ertussen frotten
(deze verwachtte je zeker al
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Ik kop hem bij deze ook eventjes inHyp Hyper schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:14:
[...]
Hmm... tot zo ver de superieure bouwkwaliteit?
(deze verwachtte je zeker al)
Edit: bedankt aan flowdesign om dit te melden, daar dient dit topic voor, goede en slechte punten van bepaalde modelletjes aanhalen.
Er zijn trouwens wel meer phones die hier last van hebben, Jiayu Topic maar eens doorlezen
[ Voor 51% gewijzigd door Robinator op 29-10-2014 19:38 ]
Okrobin-sips2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:37:
swel straf dat er nu ook maar 2 man opvliegt die toevallig nooooooit geen problemen hebben met hun gsm's?
Toevallig??
Aan elk toestel mankeert wel iets
Inderdaad, dat is ook mijn bevinding, alleen zijn ze bij de een wat erger als de ander, het perfecte toestel is ook voor iedereen anderskrissie100 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:40:
[...]
Ok
Toevallig??
Ik wil batterijduur met dualsim met goede gps met een niet te groot formaat, welke iets of wat bewezen heeft om een degelijk toestel te zijn voor zijn prijs. Iemand anders let meer op design/naam
Verwijderd
Aan mijn Oneplus One niet in iedere gevalkrissie100 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:40:
[...]
Ok
Toevallig??
Het is gewoon allemaal rotzooi, joh.robin-sips2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:37:
swel straf dat er nu ook maar 2 man opvliegt die toevallig nooooooit geen problemen hebben met hun gsm's?
Edit: bedankt aan flowdesign om dit te melden, daar dient dit topic voor, goede en slechte punten van bepaalde modelletjes aanhalen.
Er zijn trouwens wel meer phones die hier last van hebben, Jiayu Topic maar eens doorlezen
Liegt aan de rom, niet aan android zelfVerwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:59:
[...]
Aan mijn Oneplus One niet in iedere geval( Althans nog niks tegen gekomen ), behalve aan Android zelf mankeert afentoe wat waardoor er op mysterieuze wijze batterij drain ontstaat.
Waarom draai je geen goede versie van CM, deze is toch beschikbaar voor hem? Althans daar is de gsm toch zo bekend door geworden dacht ik?
Verwijderd
Ligt helemaal niet aan de rom, want de apps die vaak verantwoordelijk zijn voor de battery drain zijn van Google zelfrobin-sips2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:02:
[...]
Liegt aan de rom, niet aan android zelfen daar is Oneplus verantwoordelijk voor
Waarom draai je geen goede versie van CM, deze is toch beschikbaar voor hem? Althans daar is de gsm toch zo bekend door geworden dacht ik?
CM is normaal juist bekent om hun werk om zaken zoals dit te voorkomen, wel een beetje spijtig voor zo'n mooie phone
Maar die drain heb je met de OPO, met CM11S en met andere toestellen niet.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:17:
[...]
Ligt helemaal niet aan de rom, want de apps die vaak verantwoordelijk zijn voor de battery drain zijn van Google zelfCM 11S draait de Oneplus One
Dus on hoeverre het dan niet aan (de software van) het toestel ligt maar aan Android...
Dus er mankeert weldegelijk iets aan.. Wat de oorzaak daarvan is is dan even niet belangrijk
Verwijderd
Ik heb dit probleem net zo goed met mijn andere Android toestellen gehad, dus dat ligt echt niet aan OPO maar aan de Google Play Services etc.dutchgio schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:16:
[...]
Maar die drain heb je met de OPO, met CM11S en met andere toestellen niet.![]()
Dus on hoeverre het dan niet aan (de software van) het toestel ligt maar aan Android...
Dus er mankeert weldegelijk iets aan.. Wat de oorzaak daarvan is is dan even niet belangrijk
Het is dus een probleem dat Google zou moeten fixen, maar goed het komt niet altijd voor die drain.
Hoe ben je erachter gekomen dat het aan Google Play Services ligt?Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:23:
[...]
Ik heb dit probleem net zo goed met mijn andere Android toestellen gehad, dus dat ligt echt niet aan OPO maar aan de Google Play Services etc.
Het is dus een probleem dat Google zou moeten fixen, maar goed het komt niet altijd voor die drain.
Ik heb een ZTE Nubia Z7 mini en daar staat Android op en draaien de Google Play Services op. Geen battery drain. Vaag zeg.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:23:
[...]
Ik heb dit probleem net zo goed met mijn andere Android toestellen gehad, dus dat ligt echt niet aan OPO maar aan de Google Play Services etc.
Verwijderd
Het lijkt mij dat ik dit niet hoef uit te leggenFlowDesign schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:54:
[...]
Hoe ben je erachter gekomen dat het aan Google Play Services ligt?
Nou zoals ik al zei, ik heb een HTC Sensation gehad waarbij ook een stukje karton tussen de accu geklemd zat. Die Sensation was qua stevigheid verder de beste Android smartphone die ik ooit heb gehad. Die kun je echt letterlijk op een betonnen vloer laten vallen en dan heeft ie hooguit een klein deukjeHyp Hyper schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:14:
[...]
Hmm... tot zo ver de superieure bouwkwaliteit?
(deze verwachtte je zeker al)
Bovendien vind ik de stabiliteit van de software en connectiviteit en de duurzaamheid van de gebruikte hardwarecomponenten veel belangrijker
Oh zo. Tsja, ik dacht dat je verder gekeken had dan dat om de werkelijke oorzaak vast te stellenVerwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:57:
[...]
Het lijkt mij dat ik dit niet hoef uit te leggenWant dat is namelijk heel simpel omdat het verbruik ja bij gehouden word.
CM heeft z'n eigen aangepaste Gapps toch? Als je die nou vervangt door bijvoorbeeld PA Gapps, misschien helpt dat
ik download zo enzo mijn eigen gapps op men toestel en reflash hem altijd, gewoon omdat je dan altijd zeker de laatste hebt, bij CM is dit supereasy zonder al te veel problemen normaal.
wat wel mogelijk kan zijn, is dat een andere app play services altijd aanspreekt, en dan voor jou het lijkt alsof deze services de oorzaak zijn. Bestaan speciale apps voor (weet nu niet juist vanbuiten hoe hij weer noemt) die echt alles continu in de gaten houden, ipv de stock google battery meter
edit: hier heb je hem: http://forum.xda-develope...hp?p=15869886&postcount=2
Sommige Redmi 1S users klagen hier ook over op de miui forum, dus het is een veel voorkomend probleem, maar kan aan allerlei apps liegen
[ Voor 13% gewijzigd door Robinator op 29-10-2014 23:18 ]
Zet ik er zoveel emoticons bij, neem je me nog serieus.... tsk.FlowDesign schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:00:
[...]
Nou zoals ik al zei, ik heb een HTC Sensation gehad waarbij ook een stukje karton tussen de accu geklemd zat. Die Sensation was qua stevigheid verder de beste Android smartphone die ik ooit heb gehad. Die kun je echt letterlijk op een betonnen vloer laten vallen en dan heeft ie hooguit een klein deukjeDus nee, ik vind je opmerking eerlijk gezegd nergens op slaan.
Bovendien vind ik de stabiliteit van de software en connectiviteit en de duurzaamheid van de gebruikte hardwarecomponenten veel belangrijker
Ik kan ze net zo goed weglaten denk ik. Waarom moet het altijd meteen zo'n strijd zijn onder nerds.
Ik heb nota bene zelf zo'n ding in bestelling staan. (niet dat ik het idee heb dat ie verstuurd is/gaat worden, maar toch)
[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-10-2014 08:41 ]
Shit, je hebt helemaal gelijk!Hyp Hyper schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 08:38:
[...]
Zet ik er zoveel emoticons bij, neem je me nog serieus.... tsk.
Ik kan ze net zo goed weglaten denk ik. Waarom moet het altijd meteen zo'n strijd zijn onder nerds.
Ik heb nota bene zelf zo'n ding in bestelling staan. (niet dat ik het idee heb dat ie verstuurd is/gaat worden, maar toch)
Normaliter zie ik het sarcasme wel... heb er dit keer helemaal overheen gekeken
Volgende keer een paar van deze erbij zetten:
[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 30-10-2014 11:42 ]
Verwijderd
Dat probleem heb ik inderdaad al weten op te lossen, maar dat is voor digibeten een andere verhaal.robin-sips2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:15:
Stock gapps kan normaal dit probleem niet geven, anders zou elke tweaker hierover moeten klagen, versta me niet verkeerd Jigu-Yong, de One is een fantastisch toestel, moest hij dualsim hebben had hij hierthuis al gelegen, die battery drain moet je toch opgelost krijgen denk ik.
ik download zo enzo mijn eigen gapps op men toestel en reflash hem altijd, gewoon omdat je dan altijd zeker de laatste hebt, bij CM is dit supereasy zonder al te veel problemen normaal.
wat wel mogelijk kan zijn, is dat een andere app play services altijd aanspreekt, en dan voor jou het lijkt alsof deze services de oorzaak zijn. Bestaan speciale apps voor (weet nu niet juist vanbuiten hoe hij weer noemt) die echt alles continu in de gaten houden, ipv de stock google battery meter
edit: hier heb je hem: http://forum.xda-develope...hp?p=15869886&postcount=2
Sommige Redmi 1S users klagen hier ook over op de miui forum, dus het is een veel voorkomend probleem, maar kan aan allerlei apps liegen
Ik heb op dit moment een Galaxy S2 en die is redelijk traag met een GPS fix, maar ik heb ook een Galaxy S4 in mijn handen gehad en die had binnen een aantal seconden een fix. Graag zou ik een soortgelijke snelheid in een GPS-fix hebben aangezien ik het erg handig vindt snel een fix te kunnen hebben als het nodig is.
Is een Doogee Dagger snel met een fix of is het beter te wachten op de nieuwe generatie smartphones met 64-bit?
Graag advies!
Net als die Uggs bij de Mediamarkt.. de producent zegt zelf niet eens te weten of ze wel echt zijn gezien de lage prijs. Hoezo vaag.. Alsof ze het gewoon toestaan nep te laten verkopen wat niet eens mag.
zitten er ook tussen met goede feedback hoorzeg_ik_niet schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:11:
Verwacht je nou echt dat iemand met 0 feedback een echt toestel verkoopt voor 50% van de werkelijke prijs?
Net als die Uggs bij de Mediamarkt.. de producent zegt zelf niet eens te weten of ze wel echt zijn gezien de lage prijs. Hoezo vaag.. Alsof ze het gewoon toestaan nep te laten verkopen wat niet eens mag.
edit: sterker nog, nu ik zo kijk is het over grote deel goede feedback met allemaal diamantjes
[ Voor 9% gewijzigd door krissie100 op 30-10-2014 21:21 ]
Dan neem ik m'n woorden terug
Alleen 10 stuks beschikbaar, dus alleen Russen kunnen dat kopen....zeg_ik_niet schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:30:
Oké, dat wist ik niet.
Dan neem ik m'n woorden terug
Zoek een toestel dat Glonass heeft en je zult een snelle fix hebben.skqouil schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:02:
Ik volg al een tijdje de ontwikkelingen rond de chinese smartphones (Jiayu, Doogee, Meizu, Xiaomi bevallen me wel) maar iets wat me erg tegenhoud er een aan te schaffen is de GPS van mediatek processors. Het liefst heb ik een goedkope smartphone om te proberen waarbij mijn oog is gevallen op de Doogee Dagger DG550.
Ik heb op dit moment een Galaxy S2 en die is redelijk traag met een GPS fix, maar ik heb ook een Galaxy S4 in mijn handen gehad en die had binnen een aantal seconden een fix. Graag zou ik een soortgelijke snelheid in een GPS-fix hebben aangezien ik het erg handig vindt snel een fix te kunnen hebben als het nodig is.
Is een Doogee Dagger snel met een fix of is het beter te wachten op de nieuwe generatie smartphones met 64-bit?
Graag advies!
Dat is echt veel te kort door de bocht. Doe maar eens nadenken waaromCosmo_nl schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 22:29:
[...]
Zoek een toestel dat Glonass heeft en je zult een snelle fix hebben.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
hij heeft altijd oude nokias gebruikt enz.
- Hoe goedkoper hoe beter, liefst max 100 euro
- Geen 5.5 inch ... denk eerder 4.5 a 5 inch (maar hoe kleiner het toestel hoe beter)
- Geen hoge resoluties, dan wordt alles zo klein ... (omdat hij dikke vingers heeft)
en het liefst een aardige accu ... wat is dan een goed toestel?
En hij moet werken met zijn parrot
De ZTE's hebben een easy mode. Een modus waarin heel grote pictogrammen staan, zelf in te stellen.Aggressor schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:46:
ff een vraagje, ik ben opzoek naar een nieuw toestel voor mijn vader. (zijn eerste smartphone)
hij heeft altijd oude nokias gebruikt enz.
- Hoe goedkoper hoe beter, liefst max 100 euro
- Geen 5.5 inch ... denk eerder 4.5 a 5 inch (maar hoe kleiner het toestel hoe beter)
- Geen hoge resoluties, dan wordt alles zo klein ... (omdat hij dikke vingers heeft)
en het liefst een aardige accu ... wat is dan een goed toestel?
En hij moet werken met zijn parrot
Daarom heb ik de ZTE Red Bull V5 voor mijn moeder besteld. Is op AliExpress te vinden voor 137$...
Maar los daarvan is de red bull ook zeker een leuke telefoon. Ik zou alleen als eerste smartphone niet te groot beginnen. Het is toch al een hele stap om te wennen. Vooral voor een generatie voor ons
[ Voor 33% gewijzigd door LoeWn op 31-10-2014 10:17 ]
Een groter scherm is juist veel makkelijker dan een klein priegelschermpje met typen enzo.LoeWn schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:14:
Die is alleen wel aardig groot. Ik zat meer te denken aan een Jiayu G2F of iets in die richting. Dat is een wat meer compacte telefoon met toch wat kwaliteit en stabiliteit in huis. Als je zelf nova launcher er op zet (of een andere launcher) kun je zelf wat spelen met de icoontjes en de groottes, en dan kun je zelf ook wel maken dat het voor iedereen te begrijpen is (één homepagina, simpele dock en een overzichtelijke verticale drawer met zoveel mogelijk apps op hidden)
Maar los daarvan is de red bull ook zeker een leuke telefoon. Ik zou alleen als eerste smartphone niet te groot beginnen. Het is toch al een hele stap om te wennen. Vooral voor een generatie voor ons
Moet je 's kijken hoe groot de oude Nokia's waren.LoeWn schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:14:
http://nokiamuseum.info/category/launching-year/1997/
[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 31-10-2014 11:08 ]
Vanochtend een V5 besteld op Pandawill, 136 dollar. Wellicht handig om te weten dat Pandawill tegenwoordig voor 5% van het aankoopbedrag een verzekering aanbiedt tegen douanekosten (als je pech hebt dat je heffingen moet betalen, betalen zij die terug). In totaal was ik 117 euro kwijt voor het toestel met de garantie dat er geen cent meer bijkomt. Niet verkeerd lijkt me.Momus schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:56:
[...]
De ZTE's hebben een easy mode. Een modus waarin heel grote pictogrammen staan, zelf in te stellen.
Daarom heb ik de ZTE Red Bull V5 voor mijn moeder besteld. Is op AliExpress te vinden voor 137$...
Pandawill lijkt me wel zodanig betrouwbaar dat ze geen geld gaan innen door diensten te verkopen die ze vervolgens niet waarmaken. Maargoed, als je dat niet vertrouwt is er altijd Paypal nog.
Daarom vinden wij ze ook veelbelovend!Momus schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:29:
Beloven is een specialiteit van Chinese smartphonebouwers.
Met Paypal betalen en als ze het vertikken een claim starten voor dat bedrag. Want dan is het product immers niet wat je afgesproken hebt.dutchgio schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:03:
Dat houdt niet in dat je niet hoeft bij te betalen, maar dat je achteraf die kosten die je extra hebt moeten betalen terug kunt krijgen, maar daar moet je dan wel weer achteraan en kijken of Pandawill dat ook echt doet..
Die "fix binnen # seconden"-meting vind ik maar heel onbetrouwbaar... of ik weet niet hoe het moetskqouil schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:02:
Ik heb op dit moment een Galaxy S2 en die is redelijk traag met een GPS fix, maar ik heb ook een Galaxy S4 in mijn handen gehad en die had binnen een aantal seconden een fix.
Met dezelfde telefoon op dezelfde plek (balkon zonder plafond) zonder bewolking heb ik soms pas een fix na meer dan een minuut, terwijl ik soms binnen enkele seconden al een fix heb nog voordat ik de deur naar het balkon heb geopend.
Een zelfde ervaring heb ik ook met mijn oude telefoon (ZTE Blade) en, heel lang geleden, met een PocketPC met een soort WindowsOS.
Overigens, alle hierboven genoemde apparaten doen het in de praktijk goed qua snelheid en precisie, ik vind het alleen moeilijk om te meten hoe goed ze zijn.
Verwijderd
Nee het word niet kleiner, maar gewoon scherper en duidelijkereAggressor schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:46:
http://www.234buy.com/v-p...gb-rom-hd-ips-screen.html
Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G
[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 31-10-2014 23:02 ]
Single Card Dual Standby
Ook nog 16 MP camera
Mooie prijs, per airmail neem ik aan.PeeFizz schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:43:
[...]
Vanochtend een V5 besteld op Pandawill, 136 dollar. Wellicht handig om te weten dat Pandawill tegenwoordig voor 5% van het aankoopbedrag een verzekering aanbiedt tegen douanekosten (als je pech hebt dat je heffingen moet betalen, betalen zij die terug). In totaal was ik 117 euro kwijt voor het toestel met de garantie dat er geen cent meer bijkomt. Niet verkeerd lijkt me.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Voor die prijs? 100 procent zekerSneezzer schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 22:14:
Ik neem aan dat het de 1gb/4gb versie is?
Sorry ik bedoelde eigen GPS + GLONASS, ondersteuning van beide.FlowDesign schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 23:26:
[...]
Dat is echt veel te kort door de bocht. Doe maar eens nadenken waarom
Waarbij het toestel gebruik maakt van beide systemen.
Zoals hierboven al werd aangegeven spelen er nog meer factoren mee zoals de kwaliteit van de antenneCosmo_nl schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:10:
[...]
Sorry ik bedoelde eigen GPS + GLONASS, ondersteuning van beide.
Waarbij het toestel gebruik maakt van beide systemen.
Je bent toch wel met me eens dat wanneer je een zwakke chip en een zwakke antenne hebt, je een snellere fix tot stand brengt met een dual system dan met een single systeem ?FlowDesign schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 09:29:
[...]
Zoals hierboven al werd aangegeven spelen er nog meer factoren mee zoals de kwaliteit van de antenne
Gps en glonass hebben bijde minimaal 24 werkende satellieten in de lucht hangen.
Dus wanneer heb je dan een snellere fix en een nauwkeuriger vebinding juist vooral met een zwakke antenne en een habbiekabbie chip, met 24 ondersteunende satellieten of met 48 satellieten ?
Met 2 loten win je toch ook eerder de loterij dan met 1 lot.
EensCosmo_nl schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 10:16:
[...]
Je bent toch wel met me eens dat wanneer je een zwakke chip en een zwakke antenne hebt, je een snellere fix tot stand brengt met een dual system dan met een single systeem ?
Gps en glonass hebben bijde minimaal 24 werkende satellieten in de lucht hangen.
Dus wanneer heb je dan een snellere fix en een nauwkeuriger vebinding juist vooral met een zwakke antenne en een habbiekabbie chip, met 24 ondersteunende satellieten of met 48 satellieten ?
Met 2 loten win je toch ook eerder de loterij dan met 1 lot.
Maar met een slechte antenne is het zelfs met het dubbele aantal satellieten huilen met de pet op.
Ehh.. troll? Mijn vrouw had aan 1gb ram, 8gb rom niet voldoende. Daarnaast zat er een sdkaart in van 16gb in.PeeFizz schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 08:25:
Klopt, voor de vrouw is dat ruim voldoende :-)
Heb nu een 1+1 besteld voor haar
-Red Bull 1/4 (maar die vind ik eigenlijk, net niet)
-Lenovo A8 Golden warrior 2/16 (is hier een multi language rom voor?)
[ Voor 38% gewijzigd door Sneezzer op 01-11-2014 15:14 ]
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
In augustus heb ik deze octacore smartphone gekocht bij Banggood voor de prijs van ongeveer €100. Het betrof mijn allereerste aankoop van een smartphone. Ik was eerder nog nooit in de verleiding gekomen tot de aanschaf van een smartphone omdat ik deze producten in Europa gewoon te duur vond. Tot ik dit ‘prachtexemplaar’ vond op Banggood. Ik deed verder research naar andere smartphones maar ik kwam telkens toch terug bij Kingsing T1. Het frustrerende aan deze telefoon was dat ik geen enkele (degelijke) review vond over deze smartphone. Ik was dus uiteindelijk volledig in het ongewisse of ik alles zou kunnen gebruiken. Enkel waren er op youtube unboxing videos van webshops die deze telefoon verkopen. Niet echt betrouwbaar maar ik heb het erop gewaagd.

Zo kwam mijn telefoon aan na 21 dagen van transport. Stevige verpakking met het ‘Samsung gekopieerde’ doosje waar de telefoon in zat. Verder zat er nog een screen protector in, een user manual, oortjes, adapter en een micro-usb kabel.

De grootte van deze telefoon is perfect (14cm * 7,1cm * 0,8cm), ligt goed in de hand en de powerknop en de volumeknoppen liggen op een perfecte hoogte om deze met 1 hand te bedienen. Wat mij deze telefoon heeft doen verkiezen is het mooi afgerond design. Ook de achterkant welke ‘gestikt’ lijkt had een aantrekkingskracht op mij.
Ondertussen heb ik er 3 maanden mee kunnen werken en ik kom toch tot de vaststelling dat de snelheid nog steeds niet verminderd is. Het systeem werkt nog steeds erg vloeiend en ik heb er nog maar zeer zelden een probleem mee gehad.
Wat ik alvast ondertussen veel heb uitgetest:
- GPS werkt zonder Wi-Fi of 3G. Zowel in België als elders in Europa. Het duurt wel een tijdje voor hij een signaal oppakt maar voor de rest werkt hij zeer goed.
- Geen problemen met WI-FI. Altijd een zeer goede verbinding.
- 3G werkt perfect. Hiervoor bezit de telefoon WCDMA 850/2100
- Dual-sim ofwel single-sim als je een SD kaart gebruikt. (zie volgende voor foto)
- 2800mAh batterij. Geeft een screentime van meer als 4-5 uur. Bij normaal gebruik haal je zeker een volledige dag. Achterkant telefoon
- Geen Chinese (rommel)apps op de telefoon. Heb zelf geen verstand van rooten dus dit maakte het mij wel enorm gemakkelijk. Ook heb ik volledig toegang tot alle bestanden op mijn telefoon terwijl dit bij de Jiayu G2F moeilijkheden geeft (ongeroot).
- Android play store en alle andere standaard google apps zijn direct bruikbaar
- FM Radio
- Licht sensor
- Selfiecamera (2.0MP)
- Gewone camera (5.0MP). Kwaliteit is soms zeker niet slecht maar er is verbetering mogelijk. Met panoramafunctie! (klikken op foto voor volledige versie)

- Geheugen van 16GB (en 1GB RAM)
- Een zeer goed werkend touchscreen (alsook de touch buttons onderaan). De telefoon reageert onmiddellijk en zeer vlot op de bewegingen.
- Resolutie is Quarter High Definition, 960*540 pixels. Voor een 5 inch telefoon eerder aan de lage kant. Filmpjes zijn slechts te bekijken op 360p.
Kans is groot dat er nog enkele punten zijn die ik vergeet te vermelden. Het is gewoon een uitermate goede telefoon voor zijn prijs. Ik heb ook nog een AnTuTu Benchmark test gedaan waarvan de resultaten hieronder staan.

Verder geef ik jullie nog wat extra screenshots

Moest ik kunnen, ik koop hem direct nog eens, moesten er geen andere telefoons met dezelfde of betere specs voor ongeveer dezelfde prijs op de markt komen. Jammer genoeg staat deze bij Banggood al een tijd op sold out. Of dit nog terug zou komen betwijfel ik. Het nadeel van deze telefoon is dat er geen accessoires zijn. Er zijn geen cases, screenprotectors of batterijen voor deze telefoon. Of toch in ieder geval geen cases. De screenprotector en batterij is namelijk dezelfde als de Kingsing T2. Deze smartphone is bijna exact dezelfde versie als de T1. Deze staat nog wel te koop en heeft een betere camera (8.0MP) maar wel slechts een geheugen van 4GB. Een overstap naar de T2 versie lijkt me dus ook eerder logisch.
Tenslotte vermeld ik jullie nog een link van de producten. Alvast bedankt voor het lezen van mijn (allereerste) review.
Kingsing T1 Banggood – Sold out
Kingsing T2 Banggood
Hoezo troll? Ik spreek over mn eigen vrouw die wat Wordfeud speelt en af en toe wat Whatsappt en een fotootje schiet. Ik had het toch duidelijk niet over de jouwe of vrouwen in het algemeen.zeg_ik_niet schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 12:03:
[...]
Ehh.. troll? Mijn vrouw had aan 1gb ram, 8gb rom niet voldoende. Daarnaast zat er een sdkaart in van 16gb in.
Heb nu een 1+1 besteld voor haar
http://www.gizchina.com/2...ngsing-t1-unboxing-hands/
veel pleizier met je telefoon
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen.. Interessant budgettelefoontje.
Zeker interessant. Helaas (weer) niet alle NL 4G banden, maar voor een aardig merk met dual sim qualcomm valt dat voor deze prijs wel te vergeven. Jammer dat ik m'n ZTE V5 al onderweg heb.Thijs_g schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:08:
http://www.pandawill.com/...50-inch-black-p94778.html
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen.. Interessant budgettelefoontje.
[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 02-11-2014 11:58 ]
Voor 5 euro meer geen invoer betalen bij PW.Dreamvoid schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:56:
Ik zie niet helemaal wat die Huawei zoveel interessanter maakt dan een Moto G, zeker als je invoerrechten + garantie meetelt? Als er nou een 4000 mAh accu in zat...
Nieuwe actie van ze.
Voor mij groter scherm, niet zo loeidik, camera wellicht niet zo slecht en de batterij inderdaad. En als je bij inklaring niet wordt aangeslagen, toch nog tientjes goedkoper.Dreamvoid schreef op zondag 02 november 2014 @ 11:56:
Ik zie niet helemaal wat die Huawei zoveel interessanter maakt dan een Moto G, zeker als je invoerrechten + garantie meetelt? Als er nou een 4000 mAh accu in zat...
5% van de prijs. Nog altijd een koopje vergeleken met 21% plus 13 euro natuurlijk.starcopy schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:10:
[...]
Voor 5 euro meer geen invoer betalen bij PW.![]()
Nieuwe actie van ze.
[ Voor 23% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-11-2014 12:15 ]
Zie ik het verkeerd, hij heeft toch een even groot scherm, dezelfde batterij, en is even dik?Voor mij groter scherm, niet zo loeidik, camera wellicht niet zo slecht en de batterij inderdaad.
Nou ja, zolang de douane er in trapt..anyway, ik vroeg het me gewoon af, het is een vrijwel 1:1 Moto G kloon (qua specs) en aangezien je die tegenwoordig voor 155 euro al koopt (Amazon.fr), met korte levertijd, incl garantie, Lollipop update, etc leek het me gewoon niet echt zinnig.
[ Voor 57% gewijzigd door Dreamvoid op 02-11-2014 12:24 ]
Je krijgt je geld achteraf terug van PW zelf, de Douane heeft er niets mee te maken.. Zijn nog een paar shops die dat doen. Is voor hen gewoon een leuke winst, zo vaak hoeven ze niet terug te betalen.Dreamvoid schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:17:
[...]
Zie ik het verkeerd, hij heeft toch een even groot scherm, dezelfde batterij, en is even dik?
[...]
Nou ja, zolang de douane er in trapt..
Maar enfin, zeker nu zelfs Huawei met een eigen sublabel via Bol.com de Honor 6 gaat verkopen, loont het voor mij niet echt de moeite meer om te shoppen in China. Die douane-verzekering is een mooie vondst, maar je bent wel afhankelijk van de snelheid waarmee Pandawill je dan terugbetaalt. En je blijft zitten met dat je voor garantie hem toch retourtje China moet geven. Die Cubot Zorro bijvoorbeeld, prima ding specswise/pricewise. Niks mis mee, maar qua kwaliteit vond ik Cubot met hun Cubot GT99 minder dan een Jiayu G3, dus in hoeverre weet Cubot met die Zorro wel een toestel neer te zetten die minder plastic fantastic aanvoelt, duurzamer is in gebruik, kwalitatief beter?
Door een actie van de MM vwb Ziggo-diensten kon ik voor 60 euro een nieuwe Motorola g 4g kopen. Daar kan geen Cubot, Faea, Leagoo, Doogee tegen op. Zeker niet qua garantieafhandeling + updates van Android. Tuurlijk is ook dat geen perfect toestel, maar ach: voor mijn gebruik werkt zoiets prima.
Ah verrek.. zat bij deze te kijken pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB ZwartDreamvoid schreef op zondag 02 november 2014 @ 12:17:
[...]
Zie ik het verkeerd, hij heeft toch een even groot scherm, dezelfde batterij, en is even dik?
De 2014-variant is zo te zien wat rijker uitgerust.
Wel nog altijd veel dikker toch? 8,5mm tegen 11 mm. Meer dan een centimeter vind ik lomp aanvoelen. In een review zag ik dat de camera nog altijd slecht is. Nu zal het vast niet zo erg zijn als de Moto E (ik kan er soms niet eens een barcode mee scannen) maar ik lees er weinig goede dingen over. De Chinezen zijn ook niet de top, maar meestal wel scherp genoeg.
Maar de verschillen zijn inderdaad minder groot dan ik dacht.
Verwijderd
Ik bedoel heeft de Moto G niet een vergelijkbare chipset als de MT6582 maar dan van Qaulcomm? Want als ik even 1,2,3 Google op de Antutu score dan is die score ongeveer gelijk aan wat een MT6582 scoort. En een MT6582 smartphone kost minder dan € 100, dus dat scheelt alsnog een redelijk bedrag.
En kijkend naar de duurdere categorie, welke overigens bewust vermeden word door sommige omdat ze perse een smartphone willen hebben die ze kunnen betalen van vier maanden zakgeld
Schitterend design, mooi scherm, goede camera ( in daglicht ), snelste hardware, 64GB opslag etc en dat voor een fractie van de prijs van wat een vergelijkbare smartphone van HTC of Samsung gekost had en vergeet daarbij dan niet dat de Oneplus One ruim 64GB opslag capaciteit en 3GB Ram heeft.
Tenzij je BT4.0 Low Energy nodig hebt voor wearables, want dat heb ik met geen enkele Mediatek SoC goed aan de gang gekregen. Fitbit, WeLoop, Vidonn, LG G watch werken half of helemaal niet. Getest met MTK6572, MTK6582 en MTK6592. Met Qualcomm tot nu toe geen problemen ondervonden. Ook zijn de meningen over de kwaliteit van GPS op Mediatek verdeeld. Zelf heb ik er nog geen problemen mee ondervonden in combinatie met autonavigatie, maar het schijnt dat ook goedwerkende GPS op MTK niet nauwkeurig genoeg is voor hardlopers en wellicht fietsers die hun route exact willen opslaan.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:14:
Ik bedoel heeft de Moto G niet een vergelijkbare chipset als de MT6582 maar dan van Qaulcomm? Want als ik even 1,2,3 Google op de Antutu score dan is die score ongeveer gelijk aan wat een MT6582 scoort. En een MT6582 smartphone kost minder dan € 100, dus dat scheelt alsnog een redelijk bedrag.
Al met al: Mediatek is zeker geen troep, maar Qualcomm zie ik wel als een plus.
Als ie dual sim was geweest, had ik hem waarschijnlijk aangeschaft. Fractie van de prijs is overigens weer wat overdreven.[b]Jigu-Yong schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:14
Schitterend design, mooi scherm, goede camera ( in daglicht ), snelste hardware, 64GB opslag etc en dat voor een fractie van de prijs van wat een vergelijkbare smartphone van HTC of Samsung gekost had en vergeet daarbij dan niet dat de Oneplus One ruim 64GB opslag capaciteit en 3GB Ram heeft.
Edit: Nog ff gekeken naar die Moto G. Ik zie dat je kunt kiezen tussen een oudere (nog dikkere) versie met een 4,5" scherm mét 4G of een nieuwere versie met 5" scherm zónder 4G. Dan houd ik het toch nog maar ff bij een Chineesje voor 50 euro minder, denk ik.
[ Voor 29% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-11-2014 20:47 ]
Voor de mensen die azen op een Elephone P3000.. Zoals ik laatst al zei heeft het lang geduurd voordat die P3000 er was. Nu lees ik op gizchina dat er weer vertraging is. LinkJohn Rambo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:06:
[...]Ik zag ook de Elephone P3000 weer voorbij komen. Ik weet dat dat toestel al maanden bij webshops in de etalage staat maar het heeft echt lang geduurd voordat dat ding nu eindelijk echt beschikbaar is. Wellicht een slecht teken?
Ik heb even terug gezocht en in juli stond de P3000 al bij webshops aangekondigd.
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Ik hou me in voor enkele hier onder ons, maar dit was dus waar ik een groot vermoeden van had, hoewel het nog erger kan, als je kijkt naar Jiayu, die kunnen nooit op tijd een phone laten uitkomenJohn Rambo schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:02:
[...]
Voor de mensen die azen op een Elephone P3000.. Zoals ik laatst al zei heeft het lang geduurd voordat die P3000 er was. Nu lees ik op gizchina dat er weer vertraging is. Link
Ik heb even terug gezocht en in juli stond de P3000 al bij webshops aangekondigd.
Maar zou ook zomaar een maand kunnen duren:)
Misschien dan toch maar de kingzone n3...
Dat die design... I love it
[ Voor 34% gewijzigd door krissie100 op 02-11-2014 21:53 ]
Heb hier namelijk een hele mooie rom geport naar men Redmi, heeft nu alles op en top op punt behalve de camera, heb er dit weekend al hele tijd mee bezig geweest en alles geprobeerd dat ik online gevonden heb, maar zonder resultaat
Enige mensen hier met wat kennis van Lib files en of editen van de bootimg? (heb dit laatste al enkele pogingen gegeven met het editen van de init.rc maar zonder resultaat)
Voor diegene die niet mee zijn, sry voor het Chinees :d haha
Want de p3000 volgens to2c is die gorilla glas 3 drop proof en scratch proof ..
hangt veel af van het gebruikte materiaal van de plastic en de interne bevestigingen, dit kan je moeilijk zien van buitenaf natuurlijk.patrickkok schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:00:
Hoe betrouwbaar zijn Chinezen met `drop proof `
Om effe een vb te geven, een Lenovo S750 heeft een megadikke plastic scherm, met intern rubbers aan de batterijklep, usb aansluiting etc, binnenin zit een soort van gel om de boel "spatwaterdicht" te maken.
De behuizing is van het soort plastic waar wel krassen op komen, maar vele kleindere kans om barsten te vertonen.
Dat is natuurlijk bij elke gsm anders.. en de s750 is ondertussen een beetje voorbij gestreeft qua specs voor zijn prijs.
Ik zou goed kijken naar gebruikte materialen en dikte en rand van het scherm etc, want als dare geen randje over zit, dan is het scherm er bij het eerste smakje op de grond er al aan (vermijd modellen als de zopo C2 dat is mijn persoonlijke ervaring
[ Voor 3% gewijzigd door Robinator op 02-11-2014 22:06 ]
Geen enkel gebruikt glas voor mobiele telefoons is drop proof en scratch proof.patrickkok schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:00:
Hoe betrouwbaar zijn Chinezen met `drop proof `
Ja.patrickkok schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:18:
Maar de xiaomi Remi Note 4g zal die bij de eerste val al kapot kunnen zijn
Tenzij er toevallig net een oplettend eekhoorntje 'm opvangt, dan natuurlijk niet.
De iuni u3 is ook nog steeds niet te koop. Maar ik snap denk ik ook waarom. Die fabrikanten die een toestel heel goedkoop willen produceren, komen telkens onderaan op de wachtlijst te staan bij de producten van de onderdelen. Dus er is geen goedkope productiecapaciteit beschikbaar en daarom komen die toestellen niet op de markt.robin-sips2 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:45:
[...]
Ik hou me in voor enkele hier onder ons, maar dit was dus waar ik een groot vermoeden van had, hoewel het nog erger kan, als je kijkt naar Jiayu, die kunnen nooit op tijd een phone laten uitkomen
Als hij verkeerd valt wel. Maar dat geldt voor vrijwel iedere telefoon.patrickkok schreef op maandag 03 november 2014 @ 07:18:
Maar de xiaomi Remi Note 4g zal die bij de eerste val al kapot kunnen zijn
Zelf heb ik mijn RedMi S al een aantal keer laten vallen. Waaronder op een stenen badkamer vloer. Maar dat heeft hij gewoon overleefd. Waarschijnlijk zal het glas minder snel barsten bij een val op de hoek doordat er een opstaand randje rond het scherm bij de RedMi S (en ook bij de Note geloof ik) zit.
Maar daar zijn natuurlijk oplossingen voor. Ik heb deze om mijn Note en hij bevalt me prima: http://www.banggood.com/D...ongmi-Redmi-p-932070.htmlHades.NL schreef op maandag 03 november 2014 @ 11:47:
[...]
Als hij verkeerd valt wel. Maar dat geldt voor vrijwel iedere telefoon.
Zelf heb ik mijn RedMi S al een aantal keer laten vallen. Waaronder op een stenen badkamer vloer. Maar dat heeft hij gewoon overleefd. Waarschijnlijk zal het glas minder snel barsten bij een val op de hoek doordat er een opstaand randje rond het scherm bij de RedMi S (en ook bij de Note geloof ik) zit.
Bied toch iets meer bescherming. Xiaomi biedt trouwens veel accessoires.
Ja die kingzone n3 lijkt mij een prima toestel specswise en heeft ook de goede lte banden. Bij 1949deal staat ie voor usd120 op de site, maar out of stock. Iemand hier al ervaring met dit toestel?krissie100 schreef op zondag 02 november 2014 @ 21:48:
Haha, p3000 is inderdaad weer een week vertraagd, ook volgends de site van elephone zelf, duurt zo wel erg lang
Maar zou ook zomaar een maand kunnen duren:)
Misschien dan toch maar de kingzone n3...
Dat die design... I love it
Zelfde probleem als de p3000, hij moet nog uitgebracht wordenintraxi schreef op maandag 03 november 2014 @ 17:50:
[...]
Ja die kingzone n3 lijkt mij een prima toestel specswise en heeft ook de goede lte banden. Bij 1949deal staat ie voor usd120 op de site, maar out of stock. Iemand hier al ervaring met dit toestel?
Dit topic is gesloten.
![]()
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!