Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.815 views

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
FlowDesign schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:22:
[...]

Een ZTE met Qualcomm vs. een Elephone met Mediatek. Wat denk je dat beter is qua stabiliteit, kwaliteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid? :)
Voor bijna alle toestellen geldt denk ik dat je gewoon een hele rits reviews en gebruikservaringen moet uitpluizen. Voor wat betreft Elephone heb ik behoorlijk negatieve ervaringen met de P10C en als je naar het Elephone forum kijkt dan springen de tranen je in de ogen (ik ben al een tijdje niet op het forum geweest dus weet niet of het nu beter is). Aan de andere kant zijn er ook veel gebruikers van de P8 die schijnbaar wel erg tevreden zijn, het kan dus binnen een merk ook van het toestel afhangen blijkbaar. Ik zie nu de laatste weken hier in het forum veel mensen de G6 bijvoorbeeld aanraden, maar ik weet niet of daar inmiddels genoeg reviews van zijn.

Gisteren overigens mijn Qualcomm moeten gebruiken voor navigatie omdat mijn TomTom het begaf, bij aankomst op bestemming gelijk even een eitje gebakken op het toestel, altijd lekker :9

Edit: Nu maar hopen dat mijn Mediatek snel arriveert :*)

Ik zag ook de Elephone P3000 weer voorbij komen. Ik weet dat dat toestel al maanden bij webshops in de etalage staat maar het heeft echt lang geduurd voordat dat ding nu eindelijk echt beschikbaar is. Wellicht een slecht teken?

[ Voor 11% gewijzigd door John Rambo op 27-10-2014 08:08 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gisteren wat batterijproblemen met de ZTE Red Bull van mijn vriendin.
Vraagtekentje in het batterij icoontje en continu 50% als percentage.
Na een factory reset en daarna nog wat batterypulls, deed ie het blijkbaar weer, maar ik ben bang dat de batterij niet heel betrouwbaar meer is... :(
Iemand ergens al een originele aangeschaft?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31
Momus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:08:
Gisteren wat batterijproblemen met de ZTE Red Bull van mijn vriendin.
Vraagtekentje in het batterij icoontje en continu 50% als percentage.
Na een factory reset en daarna nog wat batterypulls, deed ie het blijkbaar weer, maar ik ben bang dat de batterij niet heel betrouwbaar meer is... :(
Iemand ergens al een originele aangeschaft?
Welke ROM heb je erop?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Momus
De standaard aangeleverde Multilang. Dus op basis van Jelly Bean nog.
Is er eigenlijk al een nieuwere multilang?

• FlowDesign
Momus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

De standaard aangeleverde Multilang. Dus op basis van Jelly Bean nog.
Is er eigenlijk al een nieuwere multilang?
Hier staat een 1.12 Multilang tussen:
https://drive.google.com/...wVjRKUFE&usp=sharing#list

Ik gebruik die Custom V3 van hem (ook gebaseerd op 1.12) in het Engels.

1.12 is gebaseerd op Android 4.4.2 met Nubia 2.5.1 en werkt erg lekker :Y

Ik weet alleen niet of bij die Multilang alle Chinese apps er al uitgehaald zijn, maar dat zou je ook zelf kunnen doen met bijvoorbeeld Titanium backup.

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:18
Vriendin van me zoekt een samsung note4 sized phone. Ziet qua leeftijd wat minder dus groot scherm is wel prettig. Verdere eis was eigenlijk alleen dat de camera goed moet zijn.
Zat zelf aan de redmi note te denken.

Nu komt binnenkort ook de note2 aan. Volgens mij redelijk zelfde specs maar 50% duurder?
En iemand nog andere tips qua phone?

[ Voor 0% gewijzigd door slommer op 27-10-2014 11:02 . Reden: type ]

• Momus
FlowDesign schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Ik weet alleen niet of bij die Multilang alle Chinese apps er al uitgehaald zijn, maar dat zou je ook zelf kunnen doen met bijvoorbeeld Titanium backup.
Oh ja, die weggooien lukt me wel. Maar er moet wel een multilang op.

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Iemand ervaring met de THL 5000?

Ben vooral benieuwd naar de Camera. (Momenteel heb ik een Iocean X7 Turbo dus ik moet er wel iets op vooruit gaan)

Reviews gelezen, die lijken allemaal wel goed te zijn.

Zijn er inmiddels vergelijkbare telefoons te koop met dezelfde Specs, of komen die er binnenkort?

Octa core 2GHz 13Mpixel en 5000mAh ?

[ Voor 12% gewijzigd door elroy_b1 op 27-10-2014 11:49 ]

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
elroy_b1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:48:
Iemand ervaring met de THL 5000?

Ben vooral benieuwd naar de Camera. (Momenteel heb ik een Iocean X7 Turbo dus ik moet er wel iets op vooruit gaan)

Reviews gelezen, die lijken allemaal wel goed te zijn.

Zijn er inmiddels vergelijkbare telefoons te koop met dezelfde Specs, of komen die er binnenkort?

Octa core 2GHz 13Mpixel en 5000mAh ?
Ervaring ja.Heb hem zelf in gebruik.
Wat wil je weten van de camera?
voor mij worden er foto's gemaakt die voldoen (mijn compact camera maakt betere foto's).

Mijn vrouw heeft een ZTE nubia z7 mini. Ze doet net zol;ang / langer met een geladen telefoon als ik.
Is alleen een quadcore, en een kleinere accu. voor de rest wel een fijne telefoon.

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:52
Een tijdje op zoek geweest naar mijn nieuwe telefoon. Ik twijfel nu tussen de ZTE V5 Red Bull 2GB en de XIAOMI redmi 1S.

In dit topic wordt vaker aangehaald dat de xiaomi een grotere community heeft. Zijn er dan mensen die dat als nadeel ervaren bij de ZTE? Of moet ik dat eerder zien als nadeel voor non-tweakers...

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:52
robin-sips2 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 20:50:
puur op batterijgebied ook lees ik her en der, de MT6592 met of zonder de combinatie van de LTE chip heeft niet de reputatie om energievriendelijk te zijn.

Lees op vele site's dat een 3000mah snel leeggetrokken word, praktisch even erg als ik doe met een 2000mah van men verouderde mt6589T

nu niet over merken, maar ik denk dat een degelijke quadcore nog steeds minder verbruikt dan de mt6592? of ben ik dan verkeerd?
Denk dat die CPU erg meevalt. Hier met een Jiayu G4S (MT6592, 3000mAh): met mijn licht gebruik (2G only, af en toe wifi) haal ik 4 dagen, 3u schermtijd (scherm is ca 5% van stroomverbruik). Bij mijn Galaxy S4 (Snapdragon 600, 2600) haalde ik bij identiek gebruik ca. 2 dagen en 1.5u schermtijd.

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 22:54
@Frietsje

ik heb de xiaomi redmi note 4g en ben er HEEL tevreden over !

(de ZTE v5 ken ik niet) maar ik wil alleen zeggen dat je met xiaomi geen miskoop zal doen

[ Voor 4% gewijzigd door jimmypop1 op 27-10-2014 14:59 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
jimmypop1 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:59:
@Frietsje

ik heb de xiaomi redmi note 4g en ben er HEEL tevreden over !

(de ZTE v5 ken ik niet) maar ik wil alleen zeggen dat je met xiaomi geen miskoop zal doen
Zeker een goed merk, maar de redmi note kun je niet zo goed vergelijken met de zte v5 en Xiaomi hongmi 1s natuurlijk. Een groter scherm en (voor mij vooral het probleem) single SIM.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-10 01:10
@Freggel,

Hoe is de GPS en wat zijn voor jou nadelen aan het toestel?
Anders koop ik die ook wel

• FlowDesign
frietsje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 14:09:
Een tijdje op zoek geweest naar mijn nieuwe telefoon. Ik twijfel nu tussen de ZTE V5 Red Bull 2GB en de XIAOMI redmi 1S.

In dit topic wordt vaker aangehaald dat de xiaomi een grotere community heeft. Zijn er dan mensen die dat als nadeel ervaren bij de ZTE? Of moet ik dat eerder zien als nadeel voor non-tweakers...
Gezien het enorme aantal gebruikers van beide telefoons kun je haast wel zeggen dat er qua development en ondersteuning vanuit de community eigenlijk nauwelijks verschil te bemerken is.

Voor de ZTE V5 bestaan inmiddels al een stuk of 5 verschillende ROM's waaronder stock (Nubia), stock (Nubia) zonder Chinese rommel, gebaseerd op CyanogenMod (2 verschillende smaken/ontwikkelaars) en MIUI.

Dus in dit opzicht is er lijkt mij geen voordeel of nadeel tussen deze twee toestellen.

• freggell
zeg_ik_niet schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:03:
@Freggel,

Hoe is de GPS en wat zijn voor jou nadelen aan het toestel?
Anders koop ik die ook wel
Voor wat ik tot nu toe met de GPS gedaan heb, is deze erg goed.
Kan er gewoon mee navigeren in de auto. Hij wil me af en toe naast de rijbaan plaatsen of op een parallel weg, maar voor mij is dat geen probleem. Heb wel een offline navigatie gebruikt. En de keer dat deze de mist inging was in antwerpen toen ik de instelling op alleen GPS had staan. (Modus: alleen aparaat, modus grote nauwkeurigheid werkt bij mij goed.)

Daarnaast komt de fix voor mij snel genoeg als ik deze nodig heb, zowel binnen als buiten.
Ook andere GPS zaken geen probleem mee (Ingress, maps, e.d.)

Nadeel: Wifi geeft bijh mij verbinding geen data, als ik thuis ben. Nu ligt dit volgens mij aan mijn eigen netwerk aangezien ik er op andere plekken (nog) geen last van heb. Maar de THL 5000 is wel alleen in dit probleem. (ZTE Nubia Z7 mini en nexus 7 hebben geen problemen)

Voor de rest goed toestel. Ik gebruik ook de dual sim functionaliteit. en haal 2d10u oid met 1x opladen.
Dit is met middelmatig gebruik en als ik thuis ben een slecht mobiel bereik (0-2 bars) op beide sims afhankelijk van waar in huis ik ben.

• zeg_ik_niet
Oké, bij mijn vrouw d'r telefoon zit de navigatie er soms 10-50 meter naast :/
Valt bij de THL dus wel mee. Ik zal 'm overwegen :)

Thanks

• elroy_b1
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik heb zelf de Iocean X7 turbo met 3000mAh accu.
Na het plaatsen van een nieuwe GPS antenne geeft deze hetzelfde beeld als jij omschrijft.. soms iets naast de weg.. verder goed.

ws. voor mij dus niet echt een "upgrade" om 200 euro voor uit te geven.
Camera zal hetzelfde beeld geven als de 8 (12) Megapixel van de Iocean..

• zeg_ik_niet
Heb de Oneplus One maar besteld (:

• Momus
FlowDesign schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:57:
[...]

Ik heb hem met het batch bestand proberen te flashen, maar hij doet nu helemaal niets meer :(
Als ik hem op de USB aansluit, krijg ik een heleboel drives erbij, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit nu weer werkend krijg...

• FlowDesign
Momus schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 21:35:
[...]

Ik heb hem met het batch bestand proberen te flashen, maar hij doet nu helemaal niets meer :(
Als ik hem op de USB aansluit, krijg ik een heleboel drives erbij, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe ik dit nu weer werkend krijg...
Heb je er al een andere Recovery op weten te flashen?
Twrp kun je sowieso beter vermijden, alleen CWM of stock recovery gebruiken.
Als je CWM erop hebt, dan kun je vanuit CWM update zip from sd gebruiken om de ROM erop te zetten.
Als je tegen problemen aanloopt dan kun je altijd nog de stock Recovery terug flashen en daarmee stock ROM terug erop flashen.
Kom je niet meer in Recovery, dan kun je met de andere volumeknop en powerknop ingedrukt houden altijd nog in Fastboot komen en van daaruit in Recovery.
(Of in Fastboot booten en dan vanaf je pc via adb console werken is ook nog een last resort).

(sowieso stelregel: stock ROM kun je alleen flashen met stock Recovery en aangepaste ROM alleen met cwm)

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 27-10-2014 22:08 ]

• Momus
Werkt niet, hij gaat helemaal niet aan...

• Momus
Als ik hem aansluit, ziet hij hem wel. Ik kan hem alleen niet aan krijgen en ook niet in ADB krijgen...
Halve nacht aan het kloten geweest, vooralsnog zonder resultaat :(

Beetje gezocht, maar lijkt een brick door een corrupte bootpartitie. Godver. Zijn er foonshops die kunnen unbricken? Iemand ervaring mee toevallig?

[ Voor 30% gewijzigd door Momus op 28-10-2014 08:55 ]

• Quad
  • Nu online
Een Europese tegenhanger van Chinese telefoons door Archos: http://www.archos.com/cor...0_Diamond_PR_20141022.pdf

Archos 50 Diamond.
- OctaCore Qualcomm SnapDragon 615 (4x1.7Ghz 4x1Ghz)
- 2GB RAM
- 16GB ROM (uitbreidbaar)
- 16MP camera
- FullHD IPS scherm
- 2700mAh accu
- Dual SIM
- 4G op alle ondersteunde frequenties in NL.
- Almost stock Android 4.4

Enige nadeel die ik kan vinden is de adapter, deze levert maximaal 1A, dus duurt relatief lang om het toestel op te laden.

De prijs voor dit toestel zal €199 bedragen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Hyp Hyper
Quad schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 10:17:
Een Europese tegenhanger van Chinese telefoons door Archos: http://www.archos.com/cor...0_Diamond_PR_20141022.pdf

Enige nadeel die ik kan vinden is de adapter, deze levert maximaal 1A, dus duurt relatief lang om het toestel op te laden.

De prijs voor dit toestel zal €199 bedragen.
Zou niet slecht zijn voor een hier te verkrijgen toestel.

• vingibson
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik zag hem indd ook voorbij komen, zeker geen slecht toestel. Zit je ook niet met het gezeik van importeren als het goed is.

• Robinator
  • Laatst online: 20-10 00:25
mooi toestel, enkel beetje aan de grote kant voor mij persoonlijk.

THL 5000 gebruikers, enige problemen met de GPS en bluetooth verbinding gelijktiijdig te gebruiken? bv bellen en gps'en gelijktijdig? Dit was in het begin een groot probleem met die toestel, maar weet niet of dit al gefixt is?

Verder ook niet echt een voordeel van die 5000mah als hij evensnel leeg is als een Z7s mini die maar bijna de helft van de accu heeft?

De Honor 4X lijkt me wel wat, hoewel ik ook weer vrees dat hij te groot gaat zijn voor mij persoonlijk, nog even wachten op de juiste specs ;)

http://www.gizchina.com/2...s-international-networks/

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 21:32
Gister kwam een collega van mij even langs want hij had een JIAYU G5 gekocht zei hij... dus ik was wel benieuwd... kwam hij aan met deze: http://www.aliexpress.com...d-4-4/2044584166.html?s=p

Heb er heel even mee gespeeld, maar kreeg nou niet het idee dat het echt een echte JIAYU is. Ik heb zelf een G3, G4, G4s en F1 gehad, maar deze haalde het echt niet bij de bouwkwaliteit van die ander toestellen van jiayu...

Edit:
Fake dus: http://www.gizchina.com/2...s-models-flooding-market/

[ Voor 10% gewijzigd door boppos op 28-10-2014 14:35 ]

Kijk ook eens naar die specs... Klopt natuurlijk niks van :+
Waarschijnlijk heeft hij dit niet gelezen:
http://www.gizchina.com/2...s-models-flooding-market/

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:12

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Dutchgio was mij net voor (refreshen volgende keer)
Kijk hier eerst maar even

En gezien de aantallen reviews van de seller heb ik ook niet veel vertrouwen

@Dutchgio Is de Nubia Z7 mini een goede vervanger van een HTC One S?

[ Voor 25% gewijzigd door ovaal op 28-10-2014 14:46 ]

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-10 21:32
dutchgio schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:36:
Kijk ook eens naar die specs... Klopt natuurlijk niks van :+
Waarschijnlijk heeft hij dit niet gelezen:
Dat berichtje op gizchina is van gister. Hij heeft de telefoon sinds vorige week dus dat had hij niet kunnen lezen. Tevens heb ik zomaar een link van aliexpress gepakt en niet naar de seller gekeken (het ging me even om de telefoon). Maar voor iedereen hier: Kijk uit voor die vage Jiayu's bij verschillende winkels.

• Quad
  • Nu online
ovaal schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:43:

@Dutchgio Is de Nubia Z7 mini een goede vervanger van een HTC One S?
Meer dan een uitstekende vervanger voor de One S.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
is de doogee dagger dg550 beter als de samsung s3 ?

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 21:58
Momus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:10:
Als ik hem aansluit, ziet hij hem wel. Ik kan hem alleen niet aan krijgen en ook niet in ADB krijgen...

Beetje gezocht, maar lijkt een brick door een corrupte bootpartitie. Godver. Zijn er foonshops die kunnen unbricken? Iemand ervaring mee toevallig?
Dat wordt een JTAG unbrick aktie ben ik bang.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1000175
Zelf nog niet uitgevoerd op een telefoon, maar wel op een media player.
Quad schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:56:
[...]

Meer dan een uitstekende vervanger voor de One S.
Dat lijkt me ook wel ja, een goede vervanging.

• freggell
robin-sips2 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:11:

THL 5000 gebruikers, enige problemen met de GPS en bluetooth verbinding gelijktiijdig te gebruiken? bv bellen en gps'en gelijktijdig? Dit was in het begin een groot probleem met die toestel, maar weet niet of dit al gefixt is?
Ik heb daar nog geen problemen mee gehad. Maar heb ook nog maar 1x die situatie gehad.
Verder ook niet echt een voordeel van die 5000mah als hij evensnel leeg is als een Z7s mini die maar bijna de helft van de accu heeft?
Als die conclusie van mijn antwoord afkomt, dan kan ik je vertellen dat daar ook een groot gebruik verschil inzit.
Die Z7 mini wordt gebruikt voor whatsapp, facebook, bellen en sms. af en toe wat browsen.
Mijn THL wordt wel iets intensiever gebruikt, ook aangezien dat naast prive ook een werk telefoon is.
en ik er ook wel wat spelletjes op speel.

Daarnaast is de hardware van beide ook verschillend. en dat telt zeker ook mee in het gebruik.

En als je die archos aan de grote kant vind, dan hoef je ook niet de THL 5000 te overwegen.
Of ging het je niet om de 5inch scherm grote?

[ Voor 6% gewijzigd door freggell op 28-10-2014 15:27 ]

• Robinator
scharmgrootte is niet het punt bij mij, ik vind gewoon in het algemeen een gsm groter dan 140mm op 70mm te groot.

Mijn Redmi vond ik vroeger al echt groot :p nu is ie het kleintje onder al de rest :D

ik ga effe wachten op komende releases van phones, men Redmi doet het nog wel, maar ben stilletjes op zoek naar iets nieuws ;)

• FlowDesign
Momus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 07:10:

Batterij eruit trekken en vervolgens met volume - en powerknop tegelijkertijd aanzetten, dan kom je niet in Fastboot?

Ik had ongeveer hetzelfde en dacht ook dat ik 'm had gebricked, maar dit was bij mij de oplossing.

Als je PC de telefoon nog wel ziet dan zou die nog te redden moeten zijn (zonder JTAG).

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
voor een vriend zoek ik een toestel met redelijke specs. Genoeg te vinden voor een appel en een ei. Nu zoekt hij specifiek een toestel wat goede foto's maakt. Daar valt dus niet op de filteren, 13MP zegt namelijk helemaal niks.
Vervelende is dat ie vanaf een iPhone komt, dus eigenlijk niet echt wil inleveren.
Qua prijs zoekt ie dan weer iets onder de 200 euro.

Iemand enig idee? Ik kan wel specifieke chinaphones vinden met een goede camera, maar dan weer voor 300 euro en meer...

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
ik geloof dat gizchina heel erg enthousiast was over de camera van de xiaomi hongmi 1s. hij was volgens andy beter dan de camera van de mi3

• Robinator
blauwester schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:39:
ik geloof dat gizchina heel erg enthousiast was over de camera van de xiaomi hongmi 1s. hij was volgens andy beter dan de camera van de mi3
Zelfs mijn normale Redmi 1 trekt betere pics dan de Iphone 5s/6 hangt veel af van de camera app en de instellingen, maar met stock MIUI heb ik echt mooie foto's.

Op en.Miui.com doen ze er ook regelmatig wedstrijden om met een bepaald thema, daar moet je maar eens naartoe kijken, dan trekt je soms wel ogen hoe mooie niet getruceerde foto's je kan krijgen.

Verwijderd

robinjoo1 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:09:
is de doogee dagger dg550 beter als de samsung s3 ?
Ik vind beter een groot woord in dit geval, ik bedoel ik persoonlijk zou liever voor een Samsung Galaxy S3 gaan dan een Doogee dat lijkt mij ondanks de Octacore nog steeds beter. Maar op papier zou ik zeggen dat de Doogee beter is ;)

Maar het grootste verschil lijkt mij dat de Doogee acht Cortex Arm A7 cores heeft welke ongeveer 20% langzamer zijn dan een Cortex Arm A9 ;) En de Samsung heeft gewoon een quadcore Cortex Arm A9 chipset van Samsung.

• zeg_ik_niet
@Momus,

Werkt het toestel alweer?

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55
robin-sips2 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:50:
[...]

Zelfs mijn normale Redmi 1 trekt betere pics dan de Iphone 5s/6 hangt veel af van de camera app en de instellingen, maar met stock MIUI heb ik echt mooie foto's.

Op en.Miui.com doen ze er ook regelmatig wedstrijden om met een bepaald thema, daar moet je maar eens naartoe kijken, dan trekt je soms wel ogen hoe mooie niet getruceerde foto's je kan krijgen.
Sorry, maar dit is dus gewoon onzin.
De Redmi is gewoon minder (s of niet). Dit is ook helemaal niet erg, het prijsverschil is natuurlijk ook gigantisch.
Maar laten we wel realistische informatie geven. Als je van een oudere iPhone (4 ofzo) komt dan zou een nieuwe budget chinees nog best aardig kunnen zijn, maar als je van een nieuwere (5s of 6) komt dan zul ook een top model chinees moeten kopen om vergelijkbaar resultaat te halen.

Alle waar naar z'n geld is volgens mij het gezegde :+

• robinjoo1
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:03:
[...]

Ik vind beter een groot woord in dit geval, ik bedoel ik persoonlijk zou liever voor een Samsung Galaxy S3 gaan dan een Doogee dat lijkt mij ondanks de Octacore nog steeds beter. Maar op papier zou ik zeggen dat de Doogee beter is ;)

Maar het grootste verschil lijkt mij dat de Doogee acht Cortex Arm A7 cores heeft welke ongeveer 20% langzamer zijn dan een Cortex Arm A9 ;) En de Samsung heeft gewoon een quadcore Cortex Arm A9 chipset van Samsung.
LOL
s3 is kleiner als de dg550

s3 is 4,8 inch dg550 is 5,5
had s3 vervangen voor een dg550 :>
die A9 draait op 1.4 GHZ
en die octa draait op 1,7
dus dacht is dhg550 sneller

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

• Robinator
Smobbo schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:07:
[...]

Sorry, maar dit is dus gewoon onzin.
De Redmi is gewoon minder (s of niet). Dit is ook helemaal niet erg, het prijsverschil is natuurlijk ook gigantisch.
Maar laten we wel realistische informatie geven. Als je van een oudere iPhone (4 ofzo) komt dan zou een nieuwe budget chinees nog best aardig kunnen zijn, maar als je van een nieuwere (5s of 6) komt dan zul ook een top model chinees moeten kopen om vergelijkbaar resultaat te halen.

Alle waar naar z'n geld is volgens mij het gezegde :+
Iphone 6 kan ik zelf niet bevestigen, maar een Iphone 5S trekt echt heus niet zo'n geweldige foto's hoor, ik heb dit zelf gehad op een uitstapje met de vrienden, Iphone 5S heeft veel problemen om geen wazige foto's te maken, op papier zal hij vele beter zijn, maar zo gek is hij echt niet, je mag me gerust zelf het tegendeel bewijzen, ik spreek enkel uit één persoonlijk voorval wat misschien aan dit eigen model te wijten is? (we hadden de foto's daarna op een netbookje bekeken, en de redmi zijn pics waren op dat ogenblik vele zuiverder en beter van kwaliteit, uitstapje in daglicht met veel zon op het strand)

Ik vind het spijtig dat ik de foto's niet bij de hand heb, anders kon ik het je laten zien.

Maar goed kwil er ook geen discussie om maken, het zou maar al te erg zijn om een toestel dat zo duur is nog eens slechtere foto's maakt ;)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:18
robinjoo1 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:08:
[...]

LOL

die A9 draait op 1.4 GHZ
Maak je maar geen zorgen hoor :)

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
Grappig, Huawei heeft blijkbaar besloten om De Honor 6 uit te brengen in Nederland:

http://nl.hardware.info/n...-smartphone-voor-299-euro

Maar dan onder de merknaam Honor?

edit: bij Bol.com waarschijnlijk vanaf €299. Bij Pandawill / To2c staat hij (omgerekend) vanaf 275/281. En dan komen daar mogelijk alle extra kosten nog bovenop.

[ Voor 27% gewijzigd door JayWay op 28-10-2014 17:36 ]

Verwijderd

robinjoo1 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:08:
[...]

LOL

die A9 draait op 1.4 GHZ
Daarom zeg ik ook op papier is hij zeker beter, maar de Samsung Galaxy S3 was in 2012 :+ een high end smartphone met een degelijke camera en mooi scherm etc etc. Dus de Doogee zal vast meer paardenkracht hebben, maar of de camera ook beter is bijvoorbeeld?

Als je van een Samsung Galaxy S3 naar een Chinese smartphone wilt upgraden dan zou ik gewoon de Mediatekjes links laten liggen, want een bijsterend verbetering in vergelijking met je Samsung Galaxy S3 zijn die echt niet.
Jan-Willem P. schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:32:
Grappig, Huawei heeft blijkbaar besloten om De Honor 6 uit te brengen in Nederland:

De lijn heeft altijd Honor geheten, verbaast me een beetje dat ze er nu een apart merk van maken? Of is het puur dat de productlijn Honor heet? Nou goed deze telefoon is natuurlijk vergelijkbaar met onlangs gereviewed.

reviews: Huawei Ascend Mate 7: smartphone met beste accuduur tot nu toe

De Huawei Honor 2 heeft bij mij in iedere geval 22 maanden trouw dienst gedaan, en nu helpt de camera van de Huawei Honor 2 mij om product foto's van de Oneplus One te maken wat gewoon een betere deal is dan deze Honor 6.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 17:37 ]

• Momus
FlowDesign schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Batterij eruit trekken en vervolgens met volume - en powerknop tegelijkertijd aanzetten, dan kom je niet in Fastboot?

Ik had ongeveer hetzelfde en dacht ook dat ik 'm had gebricked, maar dit was bij mij de oplossing.

Als je PC de telefoon nog wel ziet dan zou die nog te redden moeten zijn (zonder JTAG).
De pc ziet alleen een heleboel rare partities, dus ik denk dat ie zijn partitie indeling helemaal kwijt is. Gaat niets meer worden ben ik bang.

• intraxi
Jan-Willem P. schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:32:

Knip. Off topic, en voegt niks toe!

[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 28-10-2014 18:54 ]

• robinjoo1
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:33:
[...]

Daarom zeg ik ook op papier is hij zeker beter, maar de Samsung Galaxy S3 was in 2012 :+ een high end smartphone met een degelijke camera en mooi scherm etc etc. Dus de Doogee zal vast meer paardenkracht hebben, maar of de camera ook beter is bijvoorbeeld?

Als je van een Samsung Galaxy S3 naar een Chinese smartphone wilt upgraden dan zou ik gewoon de Mediatekjes links laten liggen, want een bijsterend verbetering in vergelijking met je Samsung Galaxy S3 zijn die echt niet.
wel mijn s3 was beetje stuk CPU was sloom dus we zien wel

en scherm zat barst in wel nog kunnen verkopen voor 120 EUR
en de dg550 voor 149,33 nieuw gekocht :9 :P

[ Voor 7% gewijzigd door robinjoo1 op 28-10-2014 18:12 ]

Beetje rare opmerking in dit topic :o
En daarvoor is de TR knop ;)

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 28-10-2014 18:55 ]

• FlowDesign
Momus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:36:
[...]

De pc ziet alleen een heleboel rare partities, dus ik denk dat ie zijn partitie indeling helemaal kwijt is. Gaat niets meer worden ben ik bang.
Als je iets nauwkeurig zou antwoorden op de vragen en bovendien op alle vragen dan zou ik je wellicht beter kunnen helpen :)

Nogmaals: Je komt dus niet in Fastboot?

En als je 'm aan de PC hant kun je wel/niet nogmaals een Recovery erop flashen?
https://drive.google.com/...tJ_3kQkZSWjNsazJZbGc#list

Welke Recovery had je er eigenlijk opgezet en op welke manier had je dat gedaan??

• Momus
FlowDesign schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:15:
[...]

Als je iets nauwkeurig zou antwoorden op de vragen en bovendien op alle vragen dan zou ik je wellicht beter kunnen helpen :)

Nogmaals: Je komt dus niet in Fastboot?

En als je 'm aan de PC hant kun je wel/niet nogmaals een Recovery erop flashen?
https://drive.google.com/...tJ_3kQkZSWjNsazJZbGc#list

Welke Recovery had je er eigenlijk opgezet en op welke manier had je dat gedaan??
CWM stond erop, met het batch bestand van die Tsjech van XDA. Die vriend van je.
Maar hij gaat op geen enkele manier aan. Dus nee, ik kom niet in fastboot. Aan de pc ziet hij enkel een COM13, een communication port, maar geen device.
En als ie geen device ziet, kun je er ook niets naartoe flashen.

• Momus
Maar die ZIP voor die multilang op de link die jij gaf, is niet flashable. Dus ik heb hem uitgepakt en het batch bestand aangeroepen dat erbij zat.
En daar is het halverwege misgegaan.

• zeg_ik_niet
Graag ontopic blijven.

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 28-10-2014 18:56 ]

• Robinator
ook belangrijk 4G op alle banden! en dat van cubot, welke toch al bekend stonden om hun degelijke low budgets ;)

• FlowDesign
Momus schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:27:
Maar die ZIP voor die multilang op de link die jij gaf, is niet flashable. Dus ik heb hem uitgepakt en het batch bestand aangeroepen dat erbij zat.
En daar is het halverwege misgegaan.
Aha, ok. Dan kun je wellicht beter op xda ff die gast vragen die die multilang en Custom ROMs gemaakt heeft (navin_n) of hij misschien nog een oplossing weet.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Voor 120,- kan ik hem wel mooi gaan vinden;-)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Hyp Hyper
Okay. Mijn volgende telefoon is dus gespot. ;)
Hopelijk snel leverbaar en de ZTE V5 maar weer kwijt zien te raken. (als ie nog binnenkomt.. heb een dispute gestart omdat m'n tracking na 8 dagen nog niet werkt en de enige reactie daarop was dat ze me toch een tracking nr. gestuurd hadden :P)

• FlowDesign
Hyp Hyper schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:29:
[...]

Hopelijk snel leverbaar en de ZTE V5 maar weer kwijt zien te raken. (als ie nog binnenkomt.. heb een dispute gestart omdat m'n tracking na 8 dagen nog niet werkt en de enige reactie daarop was dat ze me toch een tracking nr. gestuurd hadden :P)
Wil je perse 4G hebben dan? Anders zou ik niet weten waarom je een ZTE zou willen verruilen voor zo'n gare Cubot.

• Robinator
[...]

Welke versie is het? Moest het de 2gb variant van de redbull zijn heb ik misschien intresse indien hij in perfecte staat is?
pm me eventueel voor meer details?

• zwembroek
  • Laatst online: 12:49
Voor de liefhebbers:

Congratula​tions, you got the Meizu MX4 $105 Coupon from Gizmochina​!!!‏

Gearbest is Meizu's Official distributor, you will get the best warranty.
Coupon code: Gizmochina (can only be used in 24 hours from now)...

Succes!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• zeg_ik_niet
[...]

Ga je serieus een dispute openen na 8 dagen? :F

• intraxi
dutchgio schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:12:
[...]

Beetje rare opmerking in dit topic :o
[mbr]En daarvoor is de TR knop ;) [/mbr]
Sorry dit begrijp ik niet zo. Er zijn aanwijzingen, dat Xiaomi in zijn telefoons een achterdeur heeft ingebouwd waardoor informatie naar chinese servers kan worden geupload. Als ik daar dan een opmerking over maak ivm de proprietary soc, die in de huawei honor wordt gebruikt wordt dit klakkeloos als 'off-topic' weggemod... 8)7 maar ja mod is right….

• Momus
FlowDesign schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:03:
[...]

Aha, ok. Dan kun je wellicht beter op xda ff die gast vragen die die multilang en Custom ROMs gemaakt heeft (navin_n) of hij misschien nog een oplossing weet.
Die Tsjech had hetzelfde en heeft hem uiteindelijk teruggestuurd. De tips van Navin_n voor hem bekeken, maar dat wordt te ingewikkeld vanaf chinese sites enzo...

• zeg_ik_niet
zwembroek schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:02:
Voor de liefhebbers:

Congratula​tions, you got the Meizu MX4 $105 Coupon from Gizmochina​!!!‏

Gearbest is Meizu's Official distributor, you will get the best warranty.
Coupon code: Gizmochina (can only be used in 24 hours from now)...

Succes!
Werkt niet :+

• Robinator
intraxi schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:44:
[...]

Sorry dit begrijp ik niet zo. Er zijn aanwijzingen, dat Xiaomi in zijn telefoons een achterdeur heeft ingebouwd waardoor informatie naar chinese servers kan worden geupload. Als ik daar dan een opmerking over maak ivm de proprietary soc, die in de huawei honor wordt gebruikt wordt dit klakkeloos als 'off-topic' weggemod... 8)7 maar ja mod is right….
Is niet zozeer in de gsm zelf maar wel de firmware, maar als een chinees dat doet is het Bang groot in de krant en op het internet, Wat Apple al jaren doet, (het recente Icloud schandaal waar al die meiden opeens verschieten dat ze naakt te bekijken zijn op het internet)

De vraag is in hoever dit gebruikt word en voorwat. Google heeft ook een hoop info over je, ik denk als je met zo'n zaken allemaal bezig bent dat je dan beter gewoon terug naar je leuke 3310/3210/5210 gaat die had geen verbinding met het internet in de mate zoals we het nu kennen ;)

• intraxi
robin-sips2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 01:25:
[...]

Is niet zozeer in de gsm zelf maar wel de firmware, maar als een chinees dat doet is het Bang groot in de krant en op het internet, Wat Apple al jaren doet, (het recente Icloud schandaal waar al die meiden opeens verschieten dat ze naakt te bekijken zijn op het internet)

De vraag is in hoever dit gebruikt word en voorwat. Google heeft ook een hoop info over je, ik denk als je met zo'n zaken allemaal bezig bent dat je dan beter gewoon terug naar je leuke 3310/3210/5210 gaat die had geen verbinding met het internet in de mate zoals we het nu kennen ;)
Ach het ging erom, dat mijn opmerking over de proprietary huawei soc klakkeloos als OT werd weggemod en dat er hier mensen wel erg snel op de 'klikknop' duwen als iets hen niet bevalt of ze het niet begrijpen. Beetje jammer…

• FlowDesign
intraxi schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 06:16:
[...]

Ach het ging erom, dat mijn opmerking over de proprietary huawei soc klakkeloos als OT werd weggemod en dat er hier mensen wel erg snel op de 'klikknop' duwen als iets hen niet bevalt of ze het niet begrijpen. Beetje jammer…
Misschien lag het aan de manier waarop. Maar goed, lekker belangrijk, gewoon even slikken en weer doorgaan :+
Ik denk dat alle bedrijven op allerlei manieren informatie van je verzamelen. Zelfs een heleboel onschuldig lijkende apps hhebben permissies waarvan ik me afvraag waarom ze die nodig hebben. Maar Huawei is heus niet zo stom om je inloggegevens en dergelijke te gaan stelen.

• Hyp Hyper
FlowDesign schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:48:
[...]

Wil je perse 4G hebben dan? Anders zou ik niet weten waarom je een ZTE zou willen verruilen voor zo'n gare Cubot.
Ja, ik houd van een beetje risico en 4G is voor mij een plus, want ik houd ook wel van nieuwe technologiën. Ook zijn mijn ervaringen tot nu toe niet slecht, zelfs niet met kloontjes. En Zorro klinkt cool. En de ZTE schijnt nogal te bricken te zijn. :P ;)
robin-sips2 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:55:
[...]

Welke versie is het? Moest het de 2gb variant van de redbull zijn heb ik misschien intresse indien hij in perfecte staat is?
pm me eventueel voor meer details?
Nee, 1GB versie.
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:35:
[...]

Ga je serieus een dispute openen na 8 dagen? :F
Als ik geen fatsoenlijke reactie krijg op een vraag wel, ja. Dat wekt weinig vertrouwen.
Nu 9 dagen en geen reactie en niet bestaande tracking#. Bij hoeveel dagen vind jij het wel goed? Dan houd ik je op de hoogte...

[ Voor 67% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-10-2014 08:41 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
[...]

Heb je op aliexpress besteld? Indien ja, dan heb je als je iets besteld een bepaalde periode, meestal een paar dagen, waarin de verkoper het product moet versturen. Je kunt dan ook een timer zien lopen op de site die aftelt. Meestal krijg je na een paar dagen een trace code maar die werkt soms de eerste paar dagen nog niet omdat het pakket wel aangemeld is maar nog niet fyiek afgeleverd of verwerkt op een postkantoor.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Hyp Hyper
John Rambo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Heb je op aliexpress besteld? Indien ja, dan heb je als je iets besteld een bepaalde periode, meestal een paar dagen, waarin de verkoper het product moet versturen. Je kunt dan ook een timer zien lopen op de site die aftelt. Meestal krijg je na een paar dagen een trace code maar die werkt soms de eerste paar dagen nog niet omdat het pakket wel aangemeld is maar nog niet fyiek afgeleverd of verwerkt op een postkantoor.
Dat weet ik, maar die code werkt na 9 dagen nog niet en de verkoper geeft een nietszeggend antwoord. En ik lees tussen zijn negatieve feedback een soortgelijk issue van nota bene iemand anders uit NL. Misschien toch maar meer onderzoek doen voortaan. Ook als ze een hoge feedbackscore hebben...

• Momus
John Rambo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:54:
[...]

Of je krijgt gewoon een code. Zodat ze hun verzendtermijn gehaald hebben en zo nog wat extra tijd hebben om te versturen.

• FlowDesign
Hyp Hyper schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:32:
[...]

Ja, ik houd van een beetje risico en 4G is voor mij een plus, want ik houd ook wel van nieuwe technologiën. Ook zijn mijn ervaringen tot nu toe niet slecht, zelfs niet met kloontjes. En Zorro klinkt cool.
Mijn eerste Chinaphone was een Cubot... daar was ik zeer snel op uitgekeken... prulding. Vriend van me had dezelfde die was er ook snel klaar mee. Dan zou ik zelf liever een 4G toestel van een ander merk kopen.
En de ZTE schijnt nogal te bricken te zijn. :P ;)
Als je niet weet wat je precies aan het doen bent dan kun je elk toestel bricken (Sorry Momus).
Als ik geen fatsoenlijke reactie krijg op een vraag wel, ja. Dat wekt weinig vertrouwen.
Nu 9 dagen en geen reactie en niet bestaande tracking#. Bij hoeveel dagen vind jij het wel goed? Dan houd ik je op de hoogte...
Gelijk heb je. Het is op Aliexpress tegenwoordig een trend om een niet bestaand shippingnummer te geven omdat ze iets niet op voorraad hebben maar niet willen dat die eerste termijn verloopt. Dan kun je lang gaan wachten en vervolgens krijg je (als je geluk hebt) het echte shippingnummer. Gewoon dispuut openen en full refund vragen is het beste. En ook gewoon zeggen dat ze wat je besteld hebt niet hebben en dat je een klacht bij Aliexpress in gaat dienen als je niet snel een refund krijgt.

• Momus
Ook als je het wel weet, maar een losse USB kabel gooit op het verkeerde moment roet in het eten.

• Hyp Hyper
FlowDesign schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:57:
Mijn eerste Chinaphone was een Cubot... daar was ik zeer snel op uitgekeken... prulding. Vriend van me had dezelfde die was er ook snel klaar mee. Dan zou ik zelf liever een 4G toestel van een ander merk kopen.
Ik ben er nog niet uit hoor. Ben er alleen zeker van dat ik een Quallcomm wil en daar komt deze nu dus ook bij in het rijtje. De prijs is natuurlijk ook van belang. Als hij veel goedkoper is dan bv. de Z7 mini, wil ik wel een gokje wagen.
Gelijk heb je. Het is op Aliexpress tegenwoordig een trend om een niet bestaand shippingnummer te geven omdat ze iets niet op voorraad hebben maar niet willen dat die eerste termijn verloopt. Dan kun je lang gaan wachten en vervolgens krijg je (als je geluk hebt) het echte shippingnummer. Gewoon dispuut openen en full refund vragen is het beste. En ook gewoon zeggen dat ze wat je besteld hebt niet hebben en dat je een klacht bij Aliexpress in gaat dienen als je niet snel een refund krijgt.
Het is leuker geworden... ik hevel dit even over naar het levertijdentopic. :)

• FlowDesign
Momus schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:01:
Ook als je het wel weet, maar een losse USB kabel gooit op het verkeerde moment roet in het eten.
Oh fuck! Ja dat is echt balen :'( :( :-(

• FlowDesign
Hyp Hyper schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:32:
[...]

Ik ben er nog niet uit hoor. Ben er alleen zeker van dat ik een Quallcomm wil en daar komt deze nu dus ook bij in het rijtje. De prijs is natuurlijk ook van belang. Als hij veel goedkoper is dan bv. de Z7 mini, wil ik wel een gokje wagen.
Ik vind het wel een goede ontwikkeling dat nu ook de Snapdragon 410, 610 en 615 steeds meer aangekondigd worden in goedkopere Chinese toestellen :)

Eerst was er ook geen fatsoenlijke softwarematige implementatie van Dual-SIM functies op Qualcomm. Als ik nu zie hoe ZTE het bijvoorbeeld op de V5 heeft geïmplementeerd, dan is dat echt weer een vooruitgang ook t.o.v. hoe het eerst bij Mediatek was (of nog steeds is).

• Quad
  • Nu online
nieuws: Oppo presenteert smartphone met automatisch draaiende camera

De R5 ziet er wel aardig uit, maar mist een headphone jack, je kan dus geen hoofdtelefoons met een 3.5mm plug erop aansluiten, enkel BT.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Robinator
Enige nadeel van Qualcomm wat ik zelf ervaren heb (let wel op toestelletjes die allemaal nu 1.5 jaar oud, of zelfs ouder zijn) is dat ze snel warm lopen bij heavy usage (mijn dagelijkse routine zoals jullie al wel weten)

Verder ook zoals momus meegemaakt heeft en ikzelf ook weet, een Qualcomm is vele sneller te bricken als een mediatek, Mediatek met een dood scherm die nog herkent word in flash tool krijg je 9/10 aan de praat. Ik heb nog geen enkele mediatek gebricked, Ik heb ze al met verkeerde software geflashed en alles. Software matig zijn die dingen bijna niet stuk te krijgen (het kan altijd natuurlijk)

Qualcomm zal vandaag deze dag veel beter zijn, maar hoe ervaar jij het warm worden van de gsm flowdesign? is er een verschil te merken tov je mediatek ZTE? Is natuurlijk ook normaal moest dit zo zijn, die nieuwe chip is pakken sneller natuurlijk.

Verder ook zowat het batterijverbruik waar ik naar nieuwsgierig ben, heb je misschien een screenshot van de batterijstats nadat hij bijna leeg is?

thanks alvast ;)

• zeg_ik_niet
Hyp Hyper schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:32:
Ik doe dat meestal rond de 30-45 dagen.
Heb het idee dat Paypal na 8 dagen zelf zal zeggen, wacht eerst maar of het wel/niet aankomt.
Nu heb je heb de korter de tijd om wel/niet op te voeren naar een claim. Succes igg! :Y

EDIT
Laat maar ja, het was een dispute wat je geopend had, geen claim :z

[ Voor 6% gewijzigd door zeg_ik_niet op 29-10-2014 12:21 ]

• FlowDesign
Quad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:57:
nieuws: Oppo presenteert smartphone met automatisch draaiende camera

De R5 ziet er wel aardig uit, maar mist een headphone jack, je kan dus geen hoofdtelefoons met een 3.5mm plug erop aansluiten, enkel BT.
Schraal zeg :/
robin-sips2 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:12:
Enige nadeel van Qualcomm wat ik zelf ervaren heb (let wel op toestelletjes die allemaal nu 1.5 jaar oud, of zelfs ouder zijn) is dat ze snel warm lopen bij heavy usage (mijn dagelijkse routine zoals jullie al wel weten)

Verder ook zoals momus meegemaakt heeft en ikzelf ook weet, een Qualcomm is vele sneller te bricken als een mediatek, Mediatek met een dood scherm die nog herkent word in flash tool krijg je 9/10 aan de praat. Ik heb nog geen enkele mediatek gebricked, Ik heb ze al met verkeerde software geflashed en alles. Software matig zijn die dingen bijna niet stuk te krijgen (het kan altijd natuurlijk)

Qualcomm zal vandaag deze dag veel beter zijn, maar hoe ervaar jij het warm worden van de gsm flowdesign? is er een verschil te merken tov je mediatek ZTE? Is natuurlijk ook normaal moest dit zo zijn, die nieuwe chip is pakken sneller natuurlijk.

Verder ook zowat het batterijverbruik waar ik naar nieuwsgierig ben, heb je misschien een screenshot van de batterijstats nadat hij bijna leeg is?

thanks alvast ;)
Tot nu toe nog niks gemerkt van warm worden. Is niet anders dan bij de ZTE V987 die ik eerst had.
V5 ligt nu naast me al een poosje te laden, tegelijkertijd speel ik muziek met Spotify af, ik heb ontzettend kouwe tengels as we type en het toestel voelt lauw aan (net iets hoger dan 20 graden kamertemperatuur).

Mijn gebruik van mijn telefoon is niet echt vergelijkbaar met het jouwe omdat ik 'm altijd aan de lader heb in de auto terwijl Bluetooth, GPS en Flitsmeister aanstaan (scherm uit). Jij gebruikt het ding voor navigatie zonder 'm aan de lader te hebben hangen. Daarmee trek je ELKE telefoon aardig snel leeg ;)
Desondanks denk ik dat je het wel een werkdag uit zult houden. Maar eerlijk gezegd denk ik tevens dat je eisen niet realistisch zijn op dat vlak :)
Zo af en toe wanneer je een iets langer ritje hebt gewoon ff aan de lader hangen en je kunt weer een tijd vooruit :)

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/kpjjvFK82XYc5Zd79lNBrxaZAbwDHwcihZlyUX9hUFXEUYII-IVUohvQaqi-dJGScyCwyBgNMsA=w1896-h835

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/OY10MYQwze9ilYvX9z3--q2cgB-_FVSxMomhIK1QgaZqulI_SKsdpq0nLAdSCKoVBhjZJoWg1zk=w1896-h835

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 29-10-2014 12:32 ]

• Robinator
FlowDesign schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Schraal zeg :/

[...]

Tot nu toe nog niks gemerkt van warm worden. Is niet anders dan bij de ZTE V987 die ik eerst had.
V5 ligt nu naast me al een poosje te laden, tegelijkertijd speel ik muziek met Spotify af, ik heb ontzettend kouwe tengels as we type en het toestel voelt lauw aan (net iets hoger dan 20 graden kamertemperatuur).

Mijn gebruik van mijn telefoon is niet echt vergelijkbaar met het jouwe omdat ik 'm altijd aan de lader heb in de auto terwijl Bluetooth, GPS en Flitsmeister aanstaan (scherm uit). Jij gebruikt het ding voor navigatie zonder 'm aan de lader te hebben hangen. Daarmee trek je ELKE telefoon aardig snel leeg ;)
Desondanks denk ik dat je het wel een werkdag uit zult houden. Maar eerlijk gezegd denk ik tevens dat je eisen niet realistisch zijn op dat vlak :)
Zo af en toe wanneer je een iets langer ritje hebt gewoon ff aan de lader hangen en je kunt weer een tijd vooruit :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Op zich ben ik akkoord, als ik prive rondrijd doe ik net hetzelfde effe aan de lader en klaar, maar voor mijn werk heb ik een scansysteem dat om de haverklap aan de lader hangt, samen met men Laptop en eventueel mijn bluetooth headset die bijgeladen moet worden ;)

Probleem is dus gewoon dat ik anders bij stilstand, bij de startstop de batterij stevig belast, en die gaan tegenwoordig niet zo lang mee als je er een laptop en wat ander materiaal samen laat aan laden.

Powerbankje bij, en ik doe hetzelfde eigenlijk he ;)

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 19:15
Momenteel doet mijn iOcean X7 het nog prima maar ik wil overstappen naar een mogelijke MTK6592 met 1GB RAM. Is een MTK6592 met 1GB RAM een slechte combi?

Animu~

• FlowDesign
Siefat schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:14:
Momenteel doet mijn iOcean X7 het nog prima maar ik wil overstappen naar een mogelijke MTK6592 met 1GB RAM. Is een MTK6592 met 1GB RAM een slechte combi?
Ik ben zeer benieuwd naar waarom je dat denkt.

• Quad
  • Nu online
Ik zou altijd voor 2GB gaan, op mijn OnePlus One zie ik dat hij regelmatig de 1.5GB aan tikt, alhoewel deze 3GB heeft.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FlowDesign
De ZTE V5 moet je overigens wel voorzichtig op tafel leggen kom ik sinds gisteren achter. Ik vond het gek dat ie ineens wat vaak spontaan ging rebooten. Heb dit ook al een keer meegemaakt met een HTC Sensation. Blijkbaar zit de accu niet strak genoeg tegen de contactpunten vastgedrukt.
ff een stukje van een businesscard o.i.d. ertussen frotten :')

• Momus
Quad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:28:
Ik zou altijd voor 2GB gaan, op mijn OnePlus One zie ik dat hij regelmatig de 1.5GB aan tikt, alhoewel deze 3GB heeft.
Ja natuurlijk, hoe meer RAM, hoe meer hij erin gooit.
Het feit dat je regelmatig 1,5GB vol hebt, betekent helemaal niet dat 1GB onvoldoende zou zijn.

• robinjoo1
of gebruik de app Greenify
Google Play: Greenify
die doet bij mijn wonderen :P

• Momus
robinjoo1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:31:
of gebruik de app Greenify
doe doet bij mijn wonderen :P
Wat voor wonderen doet ie?

• Robinator
Quad schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:28:
zegt niets, Android werkt niet zoals Windows of stock linux, hij gebruikt meer naarmate hij kan, zodra je richting het maximum van je ram gaat sluit hij automatisch de apps die het minst in gebruik zijn en toch nog in de achtergrond open staan.

Er word veel slechte info hierover rondverspreid zoals apps die de ram cleanen, het enige dat je dan doet is ervoor zorgen dat android terug opnieuw zijn apps moet openen ipv uit de achtergrond te halen, wat zorgt voor meer CPU en ram gebruik, wat dan weer zorgt voor mindere batterijduur ;)

heb je een gsm met maar 512mb ram, zal hij sneller de apps sluiten, en dus minder in de achtergrond kunnen gelijktijdig open hebben staan, Heb je er eentje met 1GB dan zijn dit er nog meer, heb je er eentje met 2GB of meer, dan kan je al een hoopje apps gelijktijdig open hebben staan.

Dus meer ram is gewoon simpel gezegd, meer apps samen gelijktijdig kunnen draaien, niet meer of minder.

• robinjoo1
Momus schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:32:
[...]

Wat voor wonderen doet ie?
een app als je die niet gebruikt "zet hem in hibernation"
soort van hetzelfde wat er op een iphone gebeurt

• Momus
robinjoo1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:33:
[...]

een app als je die niet gebruikt "zet hem in hibernation"
soort van hetzelfde wat er op een iphone gebeurt
En wat is daarvan het wonder? En bovenal het voordeel?

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-10 19:15
FlowDesign schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar waarom je dat denkt.
zie vaak comments dat 1GB ram meestal niet voldoet en vroeg me af wat jullie er van vinden.

Animu~

• robinjoo1
Momus schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:34:
[...]

En wat is daarvan het wonder? En bovenal het voordeel?
hij zorgt ervoor dat apps niet op de achtergrond blijven draaien

zie ook de uitleg bij de app zelf

[ Voor 24% gewijzigd door robinjoo1 op 29-10-2014 16:37 ]

• Momus
robinjoo1 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:37:
[...]

hij zorgt ervoor dat apps niet op de achtergrond blijven draaien

zie ook de uitleg bij de app zelf
Apps die in de achtergrond draaien zijn juist makkelijk. Kan je snel tussen ze switchen.
Pagina: 1 ... 66 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!