Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.811 views

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
FlowDesign schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:30:
[...]

Ik zou nog geen kilometer ver rijden voor een Zopo aangezien die veel modellen met zeer brakke firmware hebben, maar dat is mijn bescheiden mening.
Vermoedelijk zijn beide shops geen officiële en moet je de kleine lettertjes goed lezen dat ze niet stiekem toch vanuit China verzenden en je toch zelf nog de BTW mag betalen.

Ik zou een andere telefoon bestellen als ik jou was.
Heb nu 4 Zopo's in m'n directe omgeving en iedereen is er erg tevreden mee, min punt is dat de speaker voor bijv. muziek kapot is. Waarschijnlijk door zooi metaal wat erin zit dus m'n eigen schuld denk ik.
Maar goed dat kan ook even kijken voor andere 6inch ish telefoon.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
@Flowdesign, wat voor een type simkaart gaat er in de red bull?

@Chocoball, ik had nog even met ze gechat, en gevraagd of er voorraad problemen waren, maar dat was niet zo (tenminste, voor mijn order niet).
Ik heb 2x Red Bull 2gb/8gb en 2x Pipo P4 besteld.

[ Voor 60% gewijzigd door Sneezzer op 15-10-2014 09:42 ]

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54
FlowDesign schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:31:
[...]

Daar moet ik je wel gelijk in geven, de Honor 3C is echt te duur voor wat je er voor krijgt :Y
Daarom kocht ik hem ook in de aanbieding voor 120, wat wel een groot voordeel is van de honor 3c, er zijn enorm veel accessoires. Tientallen goede hoesjes etc.

Verwijderd

Persoonlijk heb ik altijd liever een telefoon van een bekend Chinees merk gekocht, zoals de Huawei Honor 2 die in december twee jaar oud word :).

Ik herken me echter wel voor een deel in de negatieve reacties over onbekende merken zoals Doogee of Elephone, want ja het is ook mijn ervaring dat dit soort telefoons een grotere kans hebben op issues out of the box.

Echter zijn bepaalde issues gewoon verwaarloosbaar, en ben ik van mening dat je verder gewoon veel waar voor je geld krijgt. Wel kun je er bijna 100% zeker van zijn dat op die echte super goedkope toestellen een slechte camera op zit.

Zou trouwens mooi zijn als er een soort duurzaamheid overzicht opgebouwd word, want maar een enkel zal melden dat zijn onbekende Chinese smartphone het na een jaar al begaf. Maar hetzelfde geld voor bekende merken eerlijk gezegd.

• krissie100
Een grotere kans op issues ben ik met je eens, je betaald nou eenmaal minder, maar zoals je zegd, je kan ook gewoon een pareltje kopen voor het geld.
Maar dat het per definitie troep is vind ik vrij kort door de bocht ;)

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 15:50
Ben het ook met krissie100 eens.

De parreltje moet je gewoon vinden.
Verder zijn veel dingen op te lossen met andere software.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Sneezzer schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:31:

@Chocoball, ik had nog even met ze gechat, en gevraagd of er voorraad problemen waren, maar dat was niet zo (tenminste, voor mijn order niet).
In beide sloten gaat 1 maatje kleiner dan de grootste. Dat is geloof ik micro SIM.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
Ja idd, het is wel zo dat je inderdaad pareltjes vind onder de 100 euro, maar het is niet dat ze er met hopen zijn.
En er zijn evengoed duurdere phones die slecht kunnen zijn.

Evenals hier een zopo zp980 gehad, en een C2 beide problemen met slechte firmware (ghost touches enzo)
Zopo zou ik eerder links laten liggen.

De Honor 3C is best duur voor zijn specs, het is ook een van de weinige mediateks die Huawei maakte (ze hebben er enkele) Huawei hun eigen chipjes zijn vele beter, ook de dual sims zoals de G6 hebben iets of wat verouderde chip, maar de software word elke keer opnieuw geoptimaliseerd voor de phone.

Dat alleen al onderverdeeld grote met kleine merken. En je moet de kleine merken altijd de kans geven om groot te worden, maar je merkt dit snel aan de reviews of het rommel of goed spul is.

Lenovo doen het ook niet op alle punten goed, maar ze hebben wel een grote lijn MTK phones waarvan de gps goed werkt, de wifi niet brak is, en dan maak je snel betere naam.
Zelfde voor Xiaomi Huawei en ZTE.

Ik heb trouwens vorig weekend EmotionUI 1.6 geport naar men Xiaomi Hongmi, er waren enkele ports in omloop, maar allemaal met de nodige problemen en bugs, ben dus maar opnieuw begonnen, en heb hem degelijk afgewerkt. Rom is stabieler dan stock miui, alles werkt naar behoren op enkele kleuren van de notificatieled na (heb enkel rood blauw en groen, ipv de enkele andere kleuren die je standaard nog hebt)

Dus software doet echt veel aan je phone. Dat weten we ook al een tijdje maar hierbij heb ik het duidelijke voorbeeld.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:01

Garyu

WW

krissie100 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:29:
Een grotere kans op issues ben ik met je eens, je betaald nou eenmaal minder, maar zoals je zegd, je kan ook gewoon een pareltje kopen voor het geld.
Maar dat het per definitie troep is vind ik vrij kort door de bocht ;)
Inderdaad, zo ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Doogee DG2014. Ja, de accu-capaciteit is relatief klein, maar verder is het een erg mooie platte telefoon met redelijk goede performance, zeker gezien de zeer geringe prijs :D.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• krissie100
Garyu schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Inderdaad, zo ben ik nog steeds erg tevreden met mijn Doogee DG2014. Ja, de accu-capaciteit is relatief klein, maar verder is het een erg mooie platte telefoon met redelijk goede performance, zeker gezien de zeer geringe prijs :D.
Ik heb zijn grote broer, en idd geringe accu-capaciteit maar voor de rest prima ding ;)

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
Hallo allemaal,

Ik zie dat er veel belangstelling bestaat voor de ZTE Nubia Z5S mini. Erg mooi toestel, en zie deze ook wel als goede optie voor mijn vriendin! Ik zie op de Nubia site zelf ook een versie met wit frontje ... en natuurlijk vind mijn vriendin die 't mooiste. Zie deze site:

http://www.nubia.cn/product.php?id=336

Echter ... ik kan deze echt nergens vinden! Iemand 'n optie waar deze te bestellen? En heeft het zin om een LTE versie te bestellen als we met Telfort bellen (i.v.m. de beperkte LTE banden)?

[ Voor 19% gewijzigd door Troxel op 15-10-2014 21:47 ]

Verwijderd

Hallo allen,

Graag jullie advies!

Ik ben op zoek naar een nieuwe Chinaphone. Momenteel heb ik een THL W100, prima toestel voor die €115,-, maar na anderhalf jaar begint de aan/uit knop flink te haperen. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Het hele topic heb ik doorgekeken en inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer...

Ik zoek:
- dual sim (must!)
- niet groter dan 5"
- wel een redelijke accu
- €150, liever niet veel meer

Wat heb ik ondertussen o.a. bekeken:
- ZTE V5 (las o.a. dat de dual sim niet werkte en zelf nog met een ROM ingesteld moet worden)
- Nubia z7 mini (aii, te duur...)
- Jiayu g4s

Wie kan mij iets aanraden (of absoluut afraden?)?
De z5S mini die boven je wordt genoemd?
Ook iets duurder dan 150,- maar wel een erg goede telefoon, neigt naar de Z7 Mini maar goedkoper..

[ Voor 15% gewijzigd door dutchgio op 15-10-2014 23:21 ]

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:23
dutchgio schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:21:
De z5S mini die boven je wordt genoemd?
Ook iets duurder dan 150,- maar wel een erg goede telefoon, neigt naar de Z7 Mini maar goedkoper..
Omdat de Z5s reeks single sim is ;)

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:18:
Hallo allen,

Graag jullie advies!

Ik ben op zoek naar een nieuwe Chinaphone. Momenteel heb ik een THL W100, prima toestel voor die €115,-, maar na anderhalf jaar begint de aan/uit knop flink te haperen. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Het hele topic heb ik doorgekeken en inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer...

Ik zoek:
- dual sim (must!)
- niet groter dan 5"
- wel een redelijke accu
- €150, liever niet veel meer

Wat heb ik ondertussen o.a. bekeken:
- ZTE V5 (las o.a. dat de dual sim niet werkte en zelf nog met een ROM ingesteld moet worden)
- Nubia z7 mini (aii, te duur...)
- Jiayu g4s

Wie kan mij iets aanraden (of absoluut afraden?)?
Dan zou ik toch voor de ZTE V5 gaan. De juiste ROM erop zetten is niet moeilijk en die is stabiel en dual sim werkt perfect.

Edit:
Ik ben overigens wel zeer benieuwd of en wanneer ZTE en Lenovo Android L uit zullen brengen voor hun nieuwste toestellen. Volgens mij hadden ze daar beloftes over gemaakt.
Sowieso wel een voordeel denk ik om een toestel met Qualcomm SoC te hebben want daar zijn over het algemeen als eerste de nieuwste drivers e.d. voor uit. Nexus 6 is ook een Snapdragon 805.

[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 16-10-2014 00:14 ]

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Pareltjes zijn er inderdaad: een prima toestel voor een superprijs: Leagoo Lead 1. Bovendien een van de allermooiste phones op de markt. Ik betaalde met korting 60 Euro en verbaas me nog steeds over de prestaties. Afgelopen tijd bijna drie dagen op één acculading.
En dan ook nog dit;
nieuws: ZTE gaat stock Android op zijn toestellen zetten

Dat gaat dan wel over de Vec 4g, ondanks dat er een Nubia naast en bij het bericht staat, maar wel met Quallcomm soc. Specifiek noemen ze toestellen waar standaard Google Play services etc. Op staan, en daar valt de Nubia dan weer niet onder. Blijft dus even afwachten m.b.t. Updates maar dat houd je altijd wel.

• FlowDesign
Maar als die toestellen die ze in het Westen met Stock Android uitbrengen ongeveer dezelfde hardware hebben als de Nubia toestellen, dan kan ik me goed voorstellen dat er wel ports beschikbaar komen.

Bijvoorbeeld: Voor de ZTE V5 is er inmiddels ook al een CM11 ROM beschikbaar. Ik heb 'm nog niet geprobeerd omdat ik de ROM die ik nu heb fijner vind dan CM, maar het geeft wel aan dat de juiste Kernel en drivers redelijk snel beschikbaar zijn bij Qualcomm toestellen :)

De prijzen van de nieuwe Nexus 6 zijn overigens wel even van een andere categorie dan voorheen. Vanaf 569 Euro. Dat maakt het ineens een stuk minder interessante concurrentie voor dure Chinaphones.

[ Voor 17% gewijzigd door FlowDesign op 16-10-2014 08:35 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Cletje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 01:09:
Pareltjes zijn er inderdaad: een prima toestel voor een superprijs: Leagoo Lead 1. Bovendien een van de allermooiste phones op de markt. Ik betaalde met korting 60 Euro en verbaas me nog steeds over de prestaties. Afgelopen tijd bijna drie dagen op één acculading.
Welke software versie heb je er op staan?

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

FlowDesign schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:31:
Maar als die toestellen die ze in het Westen met Stock Android uitbrengen ongeveer dezelfde hardware hebben als de Nubia toestellen, dan kan ik me goed voorstellen dat er wel ports beschikbaar komen.

Bijvoorbeeld: Voor de ZTE V5 is er inmiddels ook al een CM11 ROM beschikbaar. Ik heb 'm nog niet geprobeerd omdat ik de ROM die ik nu heb fijner vind dan CM, maar het geeft wel aan dat de juiste Kernel en drivers redelijk snel beschikbaar zijn bij Qualcomm toestellen :)

De prijzen van de nieuwe Nexus 6 zijn overigens wel even van een andere categorie dan voorheen. Vanaf 569 Euro. Dat maakt het ineens een stuk minder interessante concurrentie voor dure Chinaphones.
De Nexus is sowieso niet interessant meer, naast de hoge prijs is een 6 inch scherm ook niet gewenst, toch wel een opmerkelijke keuze want daarmee sluit je een hele grote groep uit, die willen dat echt niet. En het wordt ook niet meer in de markt gezet als high-end specs, mid-range prijs.
Een Nexus 5 die in prijs daalt is een betere optie.

• mesang
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 06:29
Ik zag op Modbreakje: knip, spam. de iOcean X8 voorbij komen, wat een toestel! :D Enige wat echt te lijkt ontbreken is 4G ondersteuning, toch stom dat ze in zo'n snel toestel geen 4G inbouwen....

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2014 09:42 ]

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
mesang schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:13:
Ik zag op www.(knip) de iOcean X8 voorbij komen, wat een toestel! :D Enige wat echt te lijkt ontbreken is 4G ondersteuning, toch stom dat ze in zo'n snel toestel geen 4G inbouwen....
Hij ziet er ook mooier uit dan het vorige model.

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2014 09:43 . Reden: Modbreakje: spam weggeknipt ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
FlowDesign schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 23:52:
Dan zou ik toch voor de ZTE V5 gaan. De juiste ROM erop zetten is niet moeilijk en die is stabiel en dual sim werkt perfect.
Ok, dat maakt hem voor mij interessanter. Dus bv. deze heeft fysiek wel dual sim? Want in de specs staat single. Of moet ik een andere uitvoering hebben?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hyp Hyper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Ok, dat maakt hem voor mij interessanter. Dus bv. deze heeft fysiek wel dual sim? Want in de specs staat single. Of moet ik een andere uitvoering hebben?
Jep, fysiek dual SIM, alleen een latere firmware nodig om dat werkend te krijgen.

• Momus
Hyp Hyper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Ik zou dan trouwens even wachten op de 2G/8G versie, die is 159,99$. Op je wishlist zetten, krijg je bericht als hij weer op voorraad is.

• Hyp Hyper
Momus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Ik zou dan trouwens even wachten op de 2G/8G versie, die is 159,99$. Op je wishlist zetten, krijg je bericht als hij weer op voorraad is.
Ik zie het. Done. :)

Wat is overigens het verschil tussen de U9180 en V9180? De eerste kom ik ook tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-10-2014 10:37 ]

• elroy_b1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-01-2023
Iemand al ervaring met de Iocean X8 mini Pro?

Of zijn er vergelijkbare toestellen met betere / dezelfde specs voor hetzelfde / minder $$$

• Momus
Hyp Hyper schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:13:
[...]

Ik zie het. Done. :)

Wat is overigens het verschil tussen de U9180 en V9180? De eerste kom ik ook tegen.
Volgens mij is de U-variant de Unicom variant voor de Chinese markt.
elroy_b1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:02:
Iemand al ervaring met de Iocean X8 mini Pro?

Of zijn er vergelijkbare toestellen met betere / dezelfde specs voor hetzelfde / minder $$$
Dat is gewoon een doornsee mediatek octacore toestel, verder niet heel bijzonder. Vergelijkbare moet je dus ook wel zelf kunnen vinden..

• Mounty_078
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik ga vandaag waarschijnlijk de ZTE Nubia Z7 Mini bestellen. Redenen zijn vanwege het 1080P scherm en 4G. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag. Ik ga hem van to2c.com halen omdat je er requests kan doen voor hoe en met wat geinstalleerd etc. Ik wil alleen nog weten hoeveel er op het pakketje moet worden geschreven om checken bij de douane te vermijden?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 18:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Cletje schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 01:09:
En waar bestel jij hem voor €60? Als ik hem daarvoor kan kopen, bestel ik hem gelijk.

---RAWE CEEK!!!---

• krissie100
NoFearCreations schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

En waar bestel jij hem voor €60? Als ik hem daarvoor kan kopen, bestel ik hem gelijk.
was bij de aliexpress sale, normaal kost ie zo rond de 90-100 euro.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:56

Chocoball

瞧好吧!

Sneezzer schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:31:

@Sneezzer, dank voor je bericht. Ik ben al 2 weken aan het stoeien met de ramp wat zich klantenservice noemt. Eerst is de Pipo W2 niet meer op voorraad dus nam ik vorige week de ZTE V5. Krijg maandag het mooie bericht dat ik maar een 1GB/4GB met 8 GB SD moet nemen want er is wederom geen voorraad. Dus toen ik om uitleg vroeg kreeg ik het mooie first come, first serve dus ben even klaar met ze.

• FlowDesign
Momus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:10:
[...]

Of gewoon de 2GB ergens anders bestellen? Heb de mijne van Mixeshop en met Netherlands post laten bezorgen.

Ik heb overigens met de app No-frills CPU de CPU op max speed 1 GHz gezet (ondemand governor). Ik merk eigenlijk niet dat ie dan langzamer is dan op 1,2 GHz, maar het accuverbruik neemt wel merkbaar af.

• FlowDesign
Mounty_078 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:25:
Ik ga vandaag waarschijnlijk de ZTE Nubia Z7 Mini bestellen. Redenen zijn vanwege het 1080P scherm en 4G. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het graag. Ik ga hem van to2c.com halen omdat je er requests kan doen voor hoe en met wat geinstalleerd etc. Ik wil alleen nog weten hoeveel er op het pakketje moet worden geschreven om checken bij de douane te vermijden?
Veel beter is er momenteel niet te koop voor die prijs. Houd er wel rekening mee dat er geen 4G op 800 MHz op zit, dus 4G ontvangst is nog wat beperkt afhankelijk van je provider.

Wat betreft douane moet je zelf opzoeken, dat bespreken we hier niet. Maar ik zal je een tip geven, het bedrag is een stuk lager dan 150 Euro.

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 14:40
krissie100 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:49:
[...]

was bij de aliexpress sale, normaal kost ie zo rond de 90-100 euro.
zondag geeft pandawill korting op de lead 1

http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=Sunday

• krissie100
tja, niet echt een superaanbieding, zeker als je de eerste ronde niet haalt(wat bijna nooit lukt)
Maar zeker de prijs waard

• John Rambo
Mounty_078 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:25:
Vrijwel alle Chinezen weten prima hoe ze een pakje moeten versturen en normaal heb je daar geen omkijken naar. Ik heb zelf 1x pech gehad omdat er onderweg een barcode sticker over de waarde sticker was geplakt waardoor deze niet meer leesbaar was en ik alsnog 30 euro moest bijleggen. Ik verstuur overigens altijd via China/Singapore post.
Edit: Ik zou persoonlijk zoveel mogelijk zelf installeren, zeker als het om simpele apps gaat. Soms kan het zijn dat ze bijvoorbeeld facebook er op zetten maar dat je deze vervolgens niet kunt updaten via de play store omdat het een andere versie is. Deze moet je dan weer zelf handmatig verwijderen met een progje en alsnog de juiste versie installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door John Rambo op 17-10-2014 06:50 ]

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:29
wat denken jullie van die Vphone i6 clone het is een toestel voor de kids en die willen graag een i* maar geen geld ;-)
is er iemand die ervaring heeft met de battery en werking algemeen.

http://www.234buy.com/v-p...6gb-rom-hd-ips-screen.htm

• Momus
Er zijn hier weinig voorstanders van clones.
En terecht.

• krissie100
rob2011 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:55:
wat denken jullie van die Vphone i6 clone het is een toestel voor de kids en die willen graag een i* maar geen geld ;-)
is er iemand die ervaring heeft met de battery en werking algemeen.

http://www.234buy.com/v-p...6gb-rom-hd-ips-screen.htm
gewoon niet aan beginnen ;)

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-11 07:26
als je iets wil dat lijkt op de iphone 6 maakt lenovo ook zo'n telefoon Lenovo sisley

• John Rambo
Apple heeft zijn design ook maar van Meizu gekopiëerd :9

Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/pics/14/09/meizu-oppo-jab/gsmarena_001.jpg

Ik zou inderdaad dat ding links laten liggen. Voor die 175 dollar kan je heel veel andere leuke kwalitatief goede toestellen krijgen uit China. Of anders in Nederland kijken voor een Motorola Moto.

• FlowDesign
Beter sla je de Appel nu nog uit je kinderen voordat het te laat is! :o

Koop een cloon en zeg dat het een echte is, dan willen ze daarna geen Apple meer :+

Verwijderd

John Rambo schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:11:
Apple heeft zijn design ook maar van Meizu gekopiëerd :9

[afbeelding]

Ik zou inderdaad dat ding links laten liggen. Voor die 175 dollar kan je heel veel andere leuke kwalitatief goede toestellen krijgen uit China. Of anders in Nederland kijken voor een Motorola Moto.
Ik denk dat ik er liever voor kies om nog wat langer met mijn Huawei Honor 2 te doen, want de volgende generatie mediateks is natuurlijk weer beter dan de huidige :+

• zuukie
  • Laatst online: 23:16
Hi Guys, ik heb even jullie advies nodig. Wil een chinese smartphone aanschaffen. Zit te twijfelen tussen een Xiaomi mi 3 en een zte nubia Z7mini. Waar zouden jullie voor gaan qua performance en stabiliteit van de software?

• Momus
Bij beide is dat prima in orde.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Zucht..... mijn jiayu S2 is uit mijn broekzak gevallen tijdens het sporten :( :(
Kan nog nergens een schermpje online vinden om te vervangen ofz.. Dus tijdelijk maar iets anders zoeken tot de schermpjes leverbaar worden ? Heb jiayu wel gemailed of zei iets kunnen leveren.

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44
Oh thanks... best prijzig dat wel.. en heb ook nog gee idee hoe de jiayu S2 open moet... nergens een schroefje te bekennen.. ff verder kijken dan maar.. thanks.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:29
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat ik er liever voor kies om nog wat langer met mijn Huawei Honor 2 te doen, want de volgende generatie mediateks is natuurlijk weer beter dan de huidige :+
Klopt maar kids kijken alleen maar naar het doosje er omheen. En ja er is veel keus.
De wens was max 5" en een beetje rechthoekig toestel net als de 1s ( deze valt af omdat ze niet dezelfde wil als.. )
dus wel een elcheapo toestel maar ook een redelijk toestel. De lenovo sisley valt ook in de smaak.

Verwijderd

Op pandawill kwam ik nog een aardige tegen. Wie vandaag nog besteld krijgt daar nog wat extra's bij zoals een mSD kaartjhe van 8GB, een extra cover en extra backcase. Met kortingcode
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
gaat daar nog eens $7,00 van de prijs af waardoor die onder de $100,- komt.

Keuze uit 6 kleuren en voor derze prijs, redelijke specs.
Redelijk? Voor die prijs ga je qua specs niet beter vinden. Het is alleen de gok of het ook echt wat is. Genoeg van die Elephones geweest die uit elkaar vielen schijnt het :+

• krissie100
Vandaag de Elephone G5 ontvangen, op het eerste gezicht een mooi, goed toestel, met notificatieled :o
GPS werkt ook goed iig

• Kwabbernoot
  • Laatst online: 21-09 20:24
zuukie schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:07:
Hi Guys, ik heb even jullie advies nodig. Wil een chinese smartphone aanschaffen. Zit te twijfelen tussen een Xiaomi mi 3 en een zte nubia Z7mini. Waar zouden jullie voor gaan qua performance en stabiliteit van de software?
Ik heb zelf een aantal weken geleden de Mi3 gekocht, voornamelijk vanwege de prijs (180 aanbieding). Maar ik denk dat de Nubia net iets betere specs heeft en er (persoonlijk) beter uit ziet. Wel vind ik Miui fijn, maar ook dat is persoonlijk. Zoals al gezegd ontlopen ze elkaar waarschijnlijk niet veel.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Chocoball schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:29:
[...]

@Sneezzer, dank voor je bericht. Ik ben al 2 weken aan het stoeien met de ramp wat zich klantenservice noemt. Eerst is de Pipo W2 niet meer op voorraad dus nam ik vorige week de ZTE V5. Krijg maandag het mooie bericht dat ik maar een 1GB/4GB met 8 GB SD moet nemen want er is wederom geen voorraad. Dus toen ik om uitleg vroeg kreeg ik het mooie first come, first serve dus ben even klaar met ze.
Hmmm, ik hoop dat het wel de goede is, ik verwacht hem eerdaags...

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:56

Chocoball

瞧好吧!

Sneezzer schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:20:
[...]

Hmmm, ik hoop dat het wel de goede is, ik verwacht hem eerdaags...
Als er bij je bestelling de 2 GB versie staat dan zul je die wel krijgen. Ik ben ergens anders al geslaagd maar dit is niet het levertijden en prijzen topic ;)

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
sorry ff offtopic..
weekje met 13-14 uur per dag werken achter de rug pfff.. klinkt stom, maar dit specifieke topic up-to-date doorlezen van een volle week krijg ik zo'n mega glimlach van.. net zakelijke updates, maar dan met humor en sarcasme.. thanks guys :)

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Zit te kijken naar een budget android, en te denken aan de Leagoo Lead 3s. Iemand enig idee hoe de audio/muziek kwaliteit van de lead 3(s) is via oordopjes?

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Beste,

Ik heb wat wifi problemen met de wifi van de jiayu g4s. Hij draait op Android 4.2.2 stock van jiayu.

Hij verbind probleemloos. Echter na een tijdje gaat de telefoon in slaapstand en waarschijnlijk gaat de wifi ook in slaapstand. Als ik de telefoon dan weer aanzet activeert wifi zich vaak niet vanzelf en soms wel. Wifi uitschakelen in slaapstand staat al op uit.

PS: De jiayu g5s retour gestuurd ivm kapotte camera. Jiayu G4s hiervoor ingeruild en geld terug gehad. Pandawill. Voor de geïnteresseerde die dit wilde weten.

• Robinator
Beste Tweakers,

Effe wat hulp nodig bij een S650 met kitkat, blijkbaar is bij kitkat SDcard uitgesloten als standaard locatie voor de belangrijke zaken?

ik bedoel hetvolgende: ik trek foto's, en deze komen op interne SDkaart ipv de externe, zelfs met GPS apps enzo, deze willen allen vanop de interne sdkaart starten (met een hoop gezever als gevolg, krijg bv tomtom of igo ofzo niet aan de praat.

Iemand hier wat ervaring mee? Beste zou zijn dat ik de SD met internal memory kan wisselen, zodat hij voortaan de SD als standaard locatie pakt. op 4.2.2 kon je dit easy fixen door void.stab ofzoiets te editen onder System/etc, maar dit is er niet meer op 4.4?

Nu begin ik al schrik te krijgen om een kitkat phone te kopen........

• michiel_hc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 09:12
robin-sips2 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 13:01:
Beste Tweakers,

Effe wat hulp nodig bij een S650 met kitkat, blijkbaar is bij kitkat SDcard uitgesloten als standaard locatie voor de belangrijke zaken?

ik bedoel hetvolgende: ik trek foto's, en deze komen op interne SDkaart ipv de externe, zelfs met GPS apps enzo, deze willen allen vanop de interne sdkaart starten (met een hoop gezever als gevolg, krijg bv tomtom of igo ofzo niet aan de praat.

Iemand hier wat ervaring mee? Beste zou zijn dat ik de SD met internal memory kan wisselen, zodat hij voortaan de SD als standaard locatie pakt. op 4.2.2 kon je dit easy fixen door void.stab ofzoiets te editen onder System/etc, maar dit is er niet meer op 4.4?

Bij mijn telefoon kan ik onder settings->storage instellen wat de default write disk is. En waar ik bij voorkeur de apps wil hebben geinstalleerd.
Als je root hebt met 1 druk op de knop op te lossen:
Google Play: SDFix: KitKat Writable MicroSD

• elinx
  • Laatst online: 15:49
....... foto's, en deze komen op interne SDkaart ipv de externe, zelfs met GPS apps enzo, deze willen allen vanop de interne sdkaart starten (met een hoop gezever als gevolg, krijg bv tomtom of igo ofzo niet aan de praat.

Google heeft bij 4.4 feitelijk het gebruik van een externe SD kaart door apps uitgesloten. Alle apps slaan hun data op in interne geheugen. Alleen voor media is een uitzondering gemaakt, maar dat moet je per app instellen.
Soms kan dat ook niet en dan is een app zoals genoemd door dutchgio een manier om dat in te stellen (in platform.xml). (Backup programma's zoals bv Titanium werken dan ook weer)
Kan je eea echter niet vanuit een (andere) app instellen, dan komt foldermount van pas.
Het wisselen van interne en externe geheugen ben ik nog niet tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 18-10-2014 15:29 ]

• krissie100
Misschien heeft iemand er verstand van of een oplossing, heb thuis 2 routers, eentje van Linksys en eentje van Ziggo, een ubee, Alle mobiele apparaten(lead 1, Elephone G5, DG500, v975m) doen het allemaal goed op de linksys en houden verbinding, maar de Lead 1 en Elephone G5 verliezen wel vaak internetconnectie met de Ubee(de DG500 en v975m niet) op de lead 1 en Elephone G5 blijft wel gewoon het wifi icoontje in de balk en geeft ook aan dat ie goed verbindig heeft (gewoon alles wit van dat icoontje) maar als je dan gaat internetten gebeurd er niets, dus wifi uit/aan en hij doet het weer, maar het gebeurd elke 5 minuten? Wat voor mij nog niet zo'n ramp is, maar voor iemand(mijn vader) die niet goed weet hoe je wifi uit/aan zet en ook gewoon wilt dat het "werkt". Iemand enig idee?

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb zoon vermoeden dat die ziggo routers maar een beperkt aantal ip's weg geven voor de wifi.
Ik heb zelf de Cisco EPC3925 en heb daar het zelfde probleem mee

• krissie100
Cosmo_nl schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:58:
Ik heb zoon vermoeden dat die ziggo routers maar een beperkt aantal ip's weg geven voor de wifi.
Ip's? Ip adres? Want het is dus structureel met de lead 1 en de elephone, de nieuwste van de mobiele apparaten, maar kan je dan weer wat ruimte vrijmaken ofzo?
Heb al meerdere keren stroom eraf gehaald en later er weer opgezet, maar dat maakt niks uit helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door krissie100 op 18-10-2014 21:11 ]

Verwijderd

Hier ook die problemen met de cisco epc3925. En wij gebruiken hier thuis allemaal westerse merken tablets, telefoons en andere wifi apparaten (zoals een chromecast) en die hebben er allemaal eens in de zoveel tijd last van. Lijkt inderdaad Aan de ziggo routers te liggen.

• bordeauxactive
Hoor twee collega's steen en been klagen sinds de laatste IOS update over hetzelfde trouwens.

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Niet alleen voor Wifi. Ik heb heel veel bedraad maar dan nog geeft het een probleem. Je kan het aantal ipadressen wel ergens aanpassen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Robinator
Deze heb ik er al op staan, maar zoals hieronder gezegd, hij schreeft standaard alles naar de interne SD kaart.

Ben wel op de goede weg om te zoeken naar een oplossing (denk ik), in de boot.img moeten er 3 fstab bestanden aangepast worden volgens wat ik hier en daar lees.
Ben zelf nu wat aan het testen, en het heeft invloed op de SD/intern geheugen, heb enkel Geen sd/intern geheugen meer nu volgens men apps, dus heb ergens iets verkeerds gedaan.

Ga verder op onderzoek uit ;)

Als ik Tomtom installeer, maakt hij bv automatisch de folder structuur op de interne SDkaart, welke te klein is voor Europe erop te zetten, het is daarom dat ik men 32GB wil gebruiken natuurlijk.

Moest ik een oplossing vinden (onder mediatek welliswaar) dan laat ik het hier weten.

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-10 01:10
Pandawill is ook wel lekker waardeloos.
Mijn telefoon opgestuurd voor reparatie.
Nu duurde dit al heel lang, dus al 2 weken iedere dag maar mailen waar mijn telefoon blijft.
Ja is nog bij de fabrikant voor reparatie.
Contact gehad met de fabrikant. Zij zeiden dat de telefoon daar niet eens is.
PW weer gemaild met het hele verhaal.
>we hebben het gecontroleerd maar is nog steeds bij de fabrikant.
Nu alweer 4x gemaild dat de fabrikant zegt dat ie daar niet is. :r

Vandaag zijn we 50 dagen verder sinds ie bij PW aangekomen is -O-
bordeauxactive schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:34:
Hoor twee collega's steen en been klagen sinds de laatste IOS update over hetzelfde trouwens.
Dat is/was en bug in ios, niet zozeer gelinkt aan de route zelf.

• Robinator
dutchgio schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:23:
[...]

Dat is/was en bug in ios, niet zozeer gelinkt aan de route zelf.
Kan toch nooit hé, iOS loopt toch nooit iets mis mee :D ;)
Voor de kenners onder ons, als ze de voorgeschiedenis van IOS/Mac os zouden weten, en de Voorgeschiedenis van Android/Linux platform, dan zouden er enkele Fanaten raar opkijken denk ik :D

EDIT: men probleem met de S650 en kitkat heb ik opgelost gekregen, voor de geintresseerden onder ons, ik heb de Boot.img uitgepakt en daar de volgende bestanden aangepast:
fstab, fstab.fat.nand, fstab.nand, deze openen met wordpad/notepad++ en daar dan sdcard0 met sdcard1 omwisselen, saven en opnieuw rebuilden (gedaan met kitchen)

opnieuw flashen en dan zegt hij bij het opstarten van de rom, SDCARD is damaged, format sdcard?
Na formateren werkt alles naar behoren.

Hopelijk is hier iemand iets mee? ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Robinator op 19-10-2014 00:06 ]

• bordeauxactive
robin-sips2 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:31:
[...]
de Voorgeschiedenis van Android/Linux platform, dan zouden er enkele Fanaten raar opkijken denk ik :D
Shht.. ik ben al 30 jaar in denial ;)
Wikipedia: Commodore BASIC

Ontopic.. het is geen klacht, maar meer iets wat me opvalt.. publieke wifi's ziet mijn Oneplus wel (zelfs bij slap signaal), maar in tegenstelling tot bijv. iphone 4s (ios 7 overigens) die meteen een ip krijgt moet de OPO daar relatief lang op wachten. Daarentegen lijkt hij de lijn stabieler vast te houden zonder drops, aangezien ik dat zelf belangrijker vind, prima.. is dat android eigen of een toevalstreffer?
Ik dacht bij de 1e keer, nah.. zal wel in mijn hoofd zitten, maar is me nu op paar binnensteden in NL/BE voorgekomen.

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:12:
[...]

Hier ook die problemen met de cisco epc3925. En wij gebruiken hier thuis allemaal westerse merken tablets, telefoons en andere wifi apparaten (zoals een chromecast) en die hebben er allemaal eens in de zoveel tijd last van. Lijkt inderdaad Aan de ziggo routers te liggen.
Ik heb het ook met verschillende telefoons/llaptops meegemaakt op een modem van O2 (in Duitsland) maar met diezelfde telefoons/laptops het probleem niet bij mijn KPN Experiabox v8. Het lijkt aan een bug in de router te liggen, iets met DHCP en/of sessies ofzo. Heb het probleem nooit kunnen tackelen, maar het zit ''m in de modems.

• FlowDesign
Beste Tweakers,

vold.fstab, heb ik gewoon in /etc staan op mijn ZTE V5 met Kitkat :Y

• Robinator
FlowDesign schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 00:50:
[...]

vold.fstab, heb ik gewoon in /etc staan op mijn ZTE V5 met Kitkat :Y
Weird is er bij een AOSP kitkat normaal gesproken niet, moet je maar eens achter googlen ;) standaard heeft kitkat dit niet meer (toch niet bij de mediatekjes, en zie ook dat cm11 enzo die niet heeft)

natuurlijk handig als je het daarin kunt aanpassen, veel minder werk ;)

edit: net pics gezien van de honor 6 die uit elkaar gehaald is, daar kan Apple en vele andere grotere merken nog wat van leren. alles mooi ingepakt tegen storingen, geen prulle antennetjes, mooi afgewerkt spul.

later hier nog meer over ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Robinator op 19-10-2014 01:19 ]

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 01:01:
[...]

Weird is er bij een AOSP kitkat normaal gesproken niet, moet je maar eens achter googlen ;) standaard heeft kitkat dit niet meer (toch niet bij de mediatekjes, en zie ook dat cm11 enzo die niet heeft)

natuurlijk handig als je het daarin kunt aanpassen, veel minder werk ;)

edit: net pics gezien van de honor 6 die uit elkaar gehaald is, daar kan Apple en vele andere grotere merken nog wat van leren. alles mooi ingepakt tegen storingen, geen prulle antennetjes, mooi afgewerkt spul.

later hier nog meer over ;)
Ok, ik geloof je meteen :)
Zullen die ZTE Chinezen er dan ingebouwd hebben denk ik.
Maar goed, met een 8GB ROM en daarnaast een 32GB SD gaat alles gewoon prima op mijn V5, geen noodzaak om het om te moeten draaien ofzo.

23 oktober presenteert ZTE overigens een nieuw model V5. Als die echt een camera met OIS krijgt en ongeveer 170 a 180 dollar gaat kosten dan wordt dat zeer interessant :)

• elinx
  • Laatst online: 15:49
robin-sips2 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 23:31:
....... ik heb de Boot.img uitgepakt en daar de volgende bestanden aangepast:
fstab, fstab.fat.nand, fstab.nand, deze openen met wordpad/notepad++ en daar dan sdcard0 met sdcard1 omwisselen, saven en opnieuw rebuilden (gedaan met kitchen)

opnieuw flashen en dan zegt hij bij het opstarten van de rom, SDCARD is damaged, format sdcard?
Na formateren werkt alles naar behoren......
Is de SD kaart nu niet meer FAT32 geformateerd ?

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:05
Geekbuying heeft nu de Zopo ZP999 in presale. Zopo is niet echt mijn merk en hij is een beetje te groot naar mijn smaak, maar wel alle 4G frequenties, i.t.t. de Meizu MX4.

5.5-inch LTPS Full HD (1920×1080 pixels) screen display
CPU: MTK6595M Ture Octa Core, 2.0GHZ
Android 4.4 Kitkat OS, 3GB RAM +32GB ROM
Dual camera:5.0MP front camera and 14.0MP back camera with flashlight
Dual SIM Card Dual Standby (micro sim card)
Support 4G/3G/Wifi/GPS/Bluetooth/Gesture Sensing/Smart Wake/multi-language
Networking:GSM:850/900/1800/1900MHz 3G WCDMA:900/1900/2100MHz 4G FDD-LTE:800/1800
/2600MHz

3Gb/32Gb voor $399,- plus, in pre-sale :1* ibody Smart Sport Wristband;1* Android Quick Button;1* Remote Control Self-Timer;1* Screen Protector;1* Special Protect Case;

2Gb/16Gb voor $299,-

• vingibson
  • Laatst online: 26-07-2023
Als jullie de volgende 2 toestellen met elkaar vergelijken, wat zijn dan de voor- en nadelen?

Jiayu G4S
ZTE Red Bull v5

Ik heb zelf de Jiayu g4s. Heel tevreden over, behalve over de GPS. Dacht dat ik daar wel overheen kon komen, maar stoort me toch enorm..

• FlowDesign
vingibson schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:13:
Als jullie de volgende 2 toestellen met elkaar vergelijken, wat zijn dan de voor- en nadelen?

Jiayu G4S
ZTE Red Bull v5

Ik heb zelf de Jiayu g4s. Heel tevreden over, behalve over de GPS. Dacht dat ik daar wel overheen kon komen, maar stoort me toch enorm..
Nou, dan heb je eigenlijk zelf je eigen vraag al beantwoord want op de ZTE V5 werkt alles, inclusief GPS, namelijk wél en goed ook :)

GPS werkt op de V5 zelfs uitzonderlijk goed met die Qualcomm SoC, ondersteuning voor GPS en Glonass en ook nog wat extra software van Qualcomm erop waardoor het toestel nog sneller een fix krijgt. Nauwkeurig is ie ook en hij houdt z'n lock ook goed vast.

• zeg_ik_niet
Hoe is de GPS op Zopo toestellen dan? ;-)
Zou daar niet teveel op vertrouwen, dat is een gokje als je m besteld ;)

• zeg_ik_niet
Bedankt :-)

• Hyp Hyper
Bij Mediatek lijkt ook Bluetooth 4.0 LE niet goed te werken. Alleen een issue met wearables, denk ik. Daarom heb ik voor voorlopig maar een ZTE V5 besteld. De 1GB, want die vond ik voor 133 euro bij een Aliexpress-seller. (met goede feedback boven de 500 items) Ik denk dat ik het psychologisch gezien beter aan mezelf kan verkopen als het ongeveer 100 euro kost. :P (en nu draai ik ook goed met 1GB)

En dan wacht ik op de komst van een interessanter (non-MTK) toestel met wellicht 4G (alle NL banden) en NFC voor niet te veel geld. De Z7 mini is me nu net te duur voor wat je krijgt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 01:34:
Helaas ben ik blijkbaar over de 45 dagen. Net mail gestuurd dat ik m'n geld terug wil. Hopelijk betalen ze het terug. Ik wil die rotzooi Kingzone niet meer :(
Ik heb al een half jaar de Kingzone K1 turbo. Gewoon hier in Nederland online gekocht.
Een perfecte telefoon voor maar € 269,- .
Prachtige kleuren, mooier dan Samsung, mooie foto's, uitstekend geluid en snel. Zelfs de zwaarste spellen lopen vloeiend.
Google maar en je zult zien dat de reviews allemaal positief zijn. :)

• vingibson
  • Laatst online: 26-07-2023
FlowDesign schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:33:
[...]

Nou, dan heb je eigenlijk zelf je eigen vraag al beantwoord want op de ZTE V5 werkt alles, inclusief GPS, namelijk wél en goed ook :)

GPS werkt op de V5 zelfs uitzonderlijk goed met die Qualcomm SoC, ondersteuning voor GPS en Glonass en ook nog wat extra software van Qualcomm erop waardoor het toestel nog sneller een fix krijgt. Nauwkeurig is ie ook en hij houdt z'n lock ook goed vast.
Klinkt niet slecht. En de accuduur? Hoe is die? Kan me voorstellen dat die minder is. Kleinere accu en een groter scherm.. En is een snapdragon 400 vergelijkbaar met de MTK6952 van de G4S?

Thanks in elk geval voor de info

• Momus
vingibson schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:28:
[...]

Klinkt niet slecht. En de accuduur? Hoe is die? Kan me voorstellen dat die minder is. Kleinere accu en een groter scherm.. En is een snapdragon 400 vergelijkbaar met de MTK6952 van de G4S?

De batterijduur is prima. Een dag red je sowieso.

• krissie100
Momus schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:10:
[...]

De batterijduur is prima. Een dag red je sowieso.
Maar waarschijnlijk niet zo goed als een G4S? :9

• Momus
krissie100 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 17:19:
[...]

Maar waarschijnlijk niet zo goed als een G4S? :9
Geen idee, ik weet niet hoe lang je met een G4S doet...

• FlowDesign
[...]

Ik denk dat de accuduur iets korter is, maar zoals Momus ook al zegt, een dag red je makkelijk. Anderhalve dag ook wel.
Ik heb de maximale kloksnelheid overigens van 1,2 GHz teruggezet naar 1,0 GHz en ik merk niet dat ie daar langzamer van wordt maar wel dat de accu langer meegaat.

Edit: Ohja, Bluetooth werkt ook veel beter op de V5 dan op mijn vorige ZTE, maar die had een MTK6589 SoC.

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 19-10-2014 18:45 ]

• FlowDesign
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:00:
[...]

Ik heb al een half jaar de Kingzone K1 turbo. Gewoon hier in Nederland online gekocht.
Een perfecte telefoon voor maar € 269,- .
Prachtige kleuren, mooier dan Samsung, mooie foto's, uitstekend geluid en snel. Zelfs de zwaarste spellen lopen vloeiend.
Google maar en je zult zien dat de reviews allemaal positief zijn. :)
Een half jaar geleden was dat an sich bestwel een goede koop. Maar momenteel kost die in China 270 dollar, dan zou ik voor een paar dollar meer toch liever een Nubia Z7 mini kopen met Snapdragon 801 :)

• zeg_ik_niet
FlowDesign schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 18:11:
[...]

Ik heb de maximale kloksnelheid overigens van 1,2 GHz teruggezet naar 1,0 GHz en ik merk niet dat ie daar langzamer van wordt maar wel dat de accu langer meegaat.
Hoe heb je dat nu weer gedaan dan? :')
Gewoon CPU app downloaden en de max frequency lager zetten :+

• Hyp Hyper
[...]

Op papier (nouja.. Antutu test) is de MTK6592 een stuk sneller, maar in de praktijk komt het op hetzelfde neer, denk ik. DIe extra cores worden niet vaak aangesproken, heb ik begrepen.

• krissie100
dutchgio schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:12:
Gewoon CPU app downloaden en de max frequency lager zetten :+
Moet wel rooted zijn toch?

• zeg_ik_niet
Oké bedankt!
ff dat ding van m'n vrouw lager zetten (:
Daarna zeggen dat ze toe is aan een nieuwe, want deze is opeens wel erg sloom :+
Pagina: 1 ... 62 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!