Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Mijn telefoons zijn nog nooit gevallen dus daar kan ik niet veel over zeggen, 1x viel de doogee dh100 uit mijn broekzak tijdens het fietsen, en die was nergens stuk, ik had voor mijn zus de Honor 3c gekocht, en die valt vaak genoeg(met hoesje) en die werkt nog steeds. Maar natuurlijk is het zo: hoe meer je betaald, hoe meer je krijgt
U9180 (mobile version). De V versie is de China Unicom versie en die is WCDMA.
Ik weet niet of hij ook verstand heeft van Belgische biertjes.krissie100 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 08:58:
@robin sips, met brouwkwaliteit bedoel je hoe goed die van binnen in elkaar zit?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Haha, scherpHyp Hyper schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:32:
[...]
Ik weet niet of hij ook verstand heeft van Belgische biertjes.
Stiekem bedoel ik bouwkwaliteit
Leuk die apple spellingscorrectie
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Hyp Hyper schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:32:
[...]
Ik weet niet of hij ook verstand heeft van Belgische biertjes.
Haha oppassen nu hékrissie100 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 10:37:
[...]
Haha, scherp
Stiekem bedoel ik bouwkwaliteit
Leuk die apple spellingscorrectie
back on topic
Mijn jiayu's hadden beide problemen met loskomende schermplaten (slechte lijm hoogstwaarschijnlijk) en groeven waarin hopen stof problemen gaven, GPS die gewoon niet bruikbaar was, enzovoorts.
Niks tegen jou toestelletjes Krissie, ver van die Honor 3C stond ook op men verlanglijstje is wel een degelijk toestel denk ik. Honor 6 is nu mijn volgende, ben dat topic aan het spammen met vragen om te weten of ik geen slechte koop zou gaan doen.
Wel soms een randje waar wat viezigheid in kan komen, maar ook dat valt alleszins mee,
Ik kan je wel 1 ding zeggen, met die Honor 6 koop je geen troep
Kwaliteit in levensduur zal blijken, qua performance is het natuurlijk gewoon voor wat je betaald.FlowDesign schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:17:
En wat denk je van de kwaliteit van al die chipjes die op het moederbord zitten? Daar zit ook wel degelijk verschil in
hehe.. pas op he, ik heb mijn 2210 nog liggen.. aka de baksteen
Volledig waar, ik doe na men uurtjes nog wat oplapwerk voor iphones en Samsung toestelletjes (vandaar men haat tegen die dingenFlowDesign schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:17:
En wat denk je van de kwaliteit van al die chipjes die op het moederbord zitten? Daar zit ook wel degelijk verschil in
Als je dat vergelijkt met de binnenkant van men Hongmi is er weinig tot geen verschil in gebruikte materialen (flexcables, antennekabels, plaats van de chipjes en microfoons enzo) wat natuurlijk wel is, Samsung/Hongmi/eender welke android, is opgebouwd op een plastiek behuizing, bij de iphones is die allemaal op een alu behuizing eh (wat dan weer voor slechte wifi ontvangst zorgt)
Ook zijn de solderingen van mindere kwaliteit op die goedkope chineesjes, contacten zijn sneller grijs/geoxideerd, terwijl ze bij high end toestelletjes meer blinken (betere legering van het soldeersel)
Dus je betaalt voor wat je krijgt, hoewel ik persoonlijk een Apple zijn geld niet waard vind, niet voor het materiaal dat erin zit, is uiteindelijk allemaal foxconn materiaal, en ja dat is al even chinees als mijn Hongmi....
[ Voor 3% gewijzigd door Robinator op 12-10-2014 13:56 ]
Daarom is deze topic er, High end chineesjes zijn er genoeg, maar welke zijn van degelijke kwaliteit, ergens zouden we een lijst moeten maken met een soort van beste phone in zijn prijs categorie.
ik kan me best voorstellen dat er een Dooge of leagoo is die beste is onder de 100 euro, dat de Redmi 1S de best phone zowa is onder de 140 euro (ik zeg nu zomaar wat)
Zou handig zijn voor de nieuwe onder ons, iets gelijkaardigs zoals de beste PC build topic?
En regelmatige update (om de 2 maand ofzo) zou ook mooi zijn?
gebasseerd op gebruikers reviews ofzo, want je kan wel een intressante phone hebben qua specs, maar daarom kutrommel in je handen hebben dat je pas merkt na 3 weken gebruik ofzo
[ Voor 12% gewijzigd door Robinator op 12-10-2014 14:29 ]
Ben ook stieken wel benieuw hoe zo'n leagoo of ander budgetphone er van binnenuit uitziet
Mede door accu heb ik geen redmi voor mijn vader gekocht, maja hoop volgende week meer te kunnen vertellen over de G5, hopelijk(in mijn ogen) geen rommel
[ Voor 28% gewijzigd door krissie100 op 12-10-2014 14:33 ]
Iets daarboven heb je dan de ZTE Rebull V5 of Xiaomi Redmi 1S.
Tussen de 150-200 zit niet echt een duidelijke, betere telefonon; stuk voor stuk mt6592/2gb ram telefoons zonder heel veel verschil.
Boven de 200 heb je de ZTE Nubia Z7 Mini en Xiaomi Mi3, en als je daar nog weer wat bij op doet kom je op de Mi4, Z7 (Max) etc.
Die heeft weinig pixels enzo, of je moet de chinese versie kopen
Design van dat ding stelt ook weinig voor
android 4.2?
[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 12-10-2014 14:53 ]
die is maar 52 euro
de lead 3s(geupdate versie met 1gbram/8gbrom) is er nu voor 70 euro met qhd scherm
wel leuk dat je em gaar noemt, want hij was gewoon prima, goed afgewerkt etc. ja het is 512... zowat, betekent niet meteen dat ie gaar is
Het valt mij hier (in negatieve zin) op dat veel mensen vooroordelen hebben over goedkope telefoontjes, is dat angst, ervaring van vroeger??
[ Voor 46% gewijzigd door krissie100 op 12-10-2014 14:57 ]
Het was de Jiayu G5s. Hij is ondertussen terug gestuurd. Nu afwachten wat het probleem is. Zal wel weer weken gaan duren. Dat is flink balen aangezien ik me andere telefoon net heb verkocht.Kees Klaassen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:50:
[...]
Welke shop heb je je G4S vandaan? En zou je kunnen laten weten hoe het afloopt mocht je hem terugsturen, aftersale service is steeds belangrijker aan het worden
Klinkt goed, maar die accu klinkt niet fijn. Zeker geen ervaring met de 3 dat je kunt bevestigen dat die accu de dag niet haalt met normaal gebruik?krissie100 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:54:
[...]
de lead 3s(geupdate versie met 1gbram/8gbrom) is er nu voor 70 euro met qhd scherm
De iOcean X1 is gewoon een rebrand van de Leagoo Lead 3s, maar dan voor meer geld
1600mah is niet veel, maar dat is natuurlijk wel relatief.
Ik had met de iOcean X7 ook meer dan genoeg aan 2000mah, en dat was 5 inch full-hd...
4.5 qhd zal niet zoveel nodig hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 12-10-2014 15:45 ]
Weinig ruimte voor apps, brakke camera en geen frontcam zijn de minpunten volgens de tweakers redactie. What else is new ivm mijn Blade
[ Voor 25% gewijzigd door Joosie200 op 12-10-2014 16:05 ]
Vergeet de zte nubia z5s mini niet met een snapdragon 600 en 720p scherm voor 175 euro.dutchgio schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:40:
Tussen de 150-200 zit niet echt een duidelijke, betere telefonon; stuk voor stuk mt6592/2gb ram telefoons zonder heel veel verschil.
Verwijderd
Nu ben ik dus aan het uitkijken voor een nieuwe.
-schermgroote doet er niet echt toe, idem GPS
-2GB RAM (zat bij mijn Cubot steeds vol, ook na vele hulpmiddelen)
-goede batterijduur
-max €150
Na heel wat opzoekwerk ben ik bij deze 3 uitgekomen
-Jiayu G4S http://www.pandawill.com/...2-3000mah-otg-p88087.html
-Huawei Honor 3C (http://www.pandawill.com/...amera-2300mah-p84621.html)
-Elephone P2000 (http://www.pandawill.com/...nfc-otg-black-p91707.html
Heeft er iemand ervaring met die Elephone? Of andere ervaringen? Voordeel Huawei lijkt me dat het een meer 'gevestigde' waarde is. Nu eigenlijk het meest van plan om voor de Jiayu te kiezen. Of zijn er nog andere interessante toestellen?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2014 16:06 ]
Elephone p2000 schijnt een slechte batterijduur te hebben en de g4s spreekt voor zich, die heeft erg goede accu
[ Voor 41% gewijzigd door krissie100 op 12-10-2014 16:07 ]
Hodor! Hodor, hodor.... hodor!krissie100 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 16:07:
Hobor 3c heeft erg goede batterijduur weet ik, zie mijn review die ergens staat
Elephone p2000 schijnt een slechte batterijduur te hebben en de g4s spreekt voor zich, die heeft erg goede accu
I know
Maar ik vond het een grappige typo
Ga je Apple weer de schuld geven?
Ik steun je overigens in je stelling dat goedkope telefoons met 512MB best voldoen. Zeker bij licht gebruik.
[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-10-2014 19:17 ]
is waar, hangt van je gebruik van de phone vanaf.Hyp Hyper schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 19:14:
[...]
Ga je Apple weer de schuld geven?
Ik steun je overigens in je stelling dat goedkope telefoons met 512MB best voldoen. Zeker bij licht gebruik.
Verder weet ik niet wat jullie hiervan vinden, maar naar mijn mening valt de huawei g6 4G toch ergens in de top gsm's voor zijn prijs, de chipset is misschien niet de nieuwste snapdragon, maar hij heeft wel alle 4G banden voor België (weet niet voor nl)
Ding kan je al hebben voor 120euro, volledige 4G band, degelijke bouwkwaliteit, en gpslock binne de 4s, is wel Single Sim (de 4G versie althans, de dualsim heb je enkel in 3G)
de grootte is 130mm op 65 dacht ik, en heeft een mooie kijkhoek/kleuren/camera
Vind het gek dat hij nog niet aan bod gekomen is hier?
Waar krijg je hem voor die prijs? Op zich zeker een interessant toestel, maar voor mij valt hij helaas af omdat dual sim een eis is.robin-sips2 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:17:
Ding kan je al hebben voor 120euro, volledige 4G band, degelijke bouwkwaliteit, en gpslock binne de 4s, is wel Single Sim (de 4G versie althans, de dualsim heb je enkel in 3G)
de grootte is 130mm op 65 dacht ik, en heeft een mooie kijkhoek/kleuren/camera
Vind het gek dat hij nog niet aan bod gekomen is hier?
Overigens is de Kingzone N3 nu ook nog single SIM, (ook volgens kingzone.cc) maar zouden ze dual aangekondigd hebben voor de release volgens een aliexpress-seller. Ook geeft Banggood dual sim aan. Dus ben wel benieuwd of dat allemaal gaat lukken.
http://www.pandawill.com/...-screen-black-p93899.html
De Elephone G4 met coupon code ElephoneG4 voor maar 77 euro, met een gratis back case, kleurrijk achterkantje en een 8gb micro sd
lijkt mij een mooie aanbieding!
Is 84€ minstens...krissie100 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:01:
nu bij Pandawill:
De Elephone G4 met coupon code ElephoneG4 voor maar 77 euro, met een gratis back case, kleurrijk achterkantje en een 8gb micro sd
gewoon pandawill eurokoers aanhouden
wel naar die slechte koers tegenwoordig
[ Voor 10% gewijzigd door krissie100 op 13-10-2014 12:19 ]
Als ik Pandawill in Euro zet, is ie ook 82.krissie100 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:19:
[...]
gewoon pandawill eurokoers aanhouden
wel naar die slechte koers tegenwoordig
daar blijven de meningen over verdeeld, ga die discussie niet meer aan, wat wel vast staat is dat je voor de prijs behoorlijk wat specs krijgt, zegt dus niets over hoe snel/goed de software is en dergelijkeMomus schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:23:
Oh, die miste ik. Aardige specs voor die prijs inderdaad, maar het blijft behelpen met dat soort telefoons.
Ziet er wel goed uit!
Is alleen niet voor mezelf, en daarom jammer dat het ook in het lagere segment de grote schermen worden gebruikt, want eigenlijk was de wens zo rond 4.5 inch, maar dat wordt wat lastig, ook in het lagere segment. Vaak lever je dan in op ROM/RAM of de batterijduur, of je moet een of ander vage no-name willen bestellen.
Deze Elephone lijkt er qua specs erg goed uit te komen.
Nu maar proberen te overtuigen om toch voor 5 inch te gaan...
Verwijderd
Daarom tijd voor een nieuwe, wou de Nexus 6 kopen maar een 5,9" scherm is echt veel te groot!
Daarom opzoek naar 4,5" tot max 5"
Wat vinden jullie van de ZTE Blade Vec 4G? Ziet er leuke gsm uit alleen spec's misschien wat te laag (1GB RAM en quadcore 1,2GHz)
Ik zou toch even afwachten tot morgen, zijn allemaal geruchten.Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:40:
Na 3 jaar werkt mijn ZTE Blade 1 nog altijd perfect, alleen kan hij niet meer volgen kwa snelheid.
Daarom tijd voor een nieuwe, wou de Nexus 6 kopen maar een 5,9" scherm is echt veel te groot!
Daarom opzoek naar 4,5" tot max 5"
Wat vinden jullie van de ZTE Blade Vec 4G? Ziet er leuke gsm uit alleen spec's misschien wat te laag (1GB RAM en quadcore 1,2GHz)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Verwijderd
Ah het is nog iets zeker van de 5,9"?Quad schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:42:
[...]
Ik zou toch even afwachten tot morgen, zijn allemaal geruchten.
Wordt er morgen meer nieuws over de nexus 6 verwacht?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
haha, nee sorry man, ben voorlopig niet van plan iets te bestellen, er komt zoals je weet al een G5 aan, en als je de kleine letters hieronder leest komt er nog wat aan
Elephone G6 komt er ook aan
Verwijderd
Camera is sowieso dikke troep, daar moet je al niets van verwachten en batterij kan soms ook snel leeg zijn. Dus eigenlijk wel beetje opletten met die goedkope Chinese phones. 77 euro is en blijft netjes als je geen camera nodig hebt en niet veel gebruik maakt van een smartphone. Maar voor dat laatste had dat scherm wel kleiner gemogen...krissie100 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:24:
[...]
daar blijven de meningen over verdeeld, ga die discussie niet meer aan, wat wel vast staat is dat je voor de prijs behoorlijk wat specs krijgt, zegt dus niets over hoe snel/goed de software is en dergelijke
Dat is ook wat voorbarig, want qua sensor etc is nog niet bekend, en voor die prijs moet je ook geen high-end verwachten. Maar om nu al te roepen dat het niks is....Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:54:
[...]
Camera is sowieso dikke troep, daar moet je al niets van verwachten en batterij kan soms ook snel leeg zijn. Dus eigenlijk wel beetje opletten met die goedkope Chinese phones. 77 euro is en blijft netjes als je geen camera nodig hebt en niet veel gebruik maakt van een smartphone. Maar voor dat laatste had dat scherm wel kleiner gemogen...
Als ik je een tip mag geven: De Infocus M310. Deze heb ik een tijdje terug voor 109 dollar op Aliexpress gekocht, HD scherm, MT6589T, 4,7 inch, goede camera. Het is geen bekende telefoon en je moet opletten dat je een verkoper hebt die er een taalpakket op zet en google services, maar dan heb je echt een toppertje. Mijn vrouw gebruikt deze telefoon nu een tijdje en het is echt een top ding wat zich kan meten met de categorie Lead 1 / Umi C1. Ik heb er wel wat bloatware af moeten halen, dat was het enige minpuntje. Verder heb je niet veel aan de site van Infocus omdat die gericht zijn op China en eigenlijk niet op het buitenland.dutchgio schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:26:
Die had ik ook al gevonden in de zoektocht voor een sub-100 chinaphone.
Ziet er wel goed uit!
Is alleen niet voor mezelf, en daarom jammer dat het ook in het lagere segment de grote schermen worden gebruikt, want eigenlijk was de wens zo rond 4.5 inch, maar dat wordt wat lastig, ook in het lagere segment. Vaak lever je dan in op ROM/RAM of de batterijduur, of je moet een of ander vage no-name willen bestellen.
Deze Elephone lijkt er qua specs erg goed uit te komen.
Nu maar proberen te overtuigen om toch voor 5 inch te gaan...
Edit: Ik heb de M310 bij deze verkoper vandaan: http://www.aliexpress.com...droid-4-2/1978209646.html
Met free gifts, screen protector, hoesje en een sd card adapter (waarvan alleen het hoesje wel de moeite waard is). Tot nu toe veruit de beste telefoon onder 100 euro die ik tegen ben gekomen. Mijn vrouw haalt 1,5 tot 2 dagen met een accu, en ze zit de hele dag met dat ding in haar handen te whatsappen enz.
[ Voor 16% gewijzigd door John Rambo op 13-10-2014 14:21 ]
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
https://drive.google.com/...wVjRKUFE&usp=sharing#list
Op xda vond ik deze maar kan er verder geen patchnotes bij vinden.
Bedenkt voor de suggestie, het moet alleen eigenlijk een witte zijn. Bij die Elephone is er wel een versie waarbij de achterkant wit is, dat zal ook wel voldoen, maar van de InFocus kan ik dat niet vinden. 4.7 inch is dan wel weer een stukje kleiner.
Ik denk eigenlijk dat een dergelijke gebruikerservaring ook wel moet kunnen met de Elephone, maar dat is nog even afwachten. Mocht 5 inch echt niet aanslaan dan is de Infocus oog en optie.
De M310 is er zover ik weet alleen in zwart en paars, de winkel die ik noemde heeft alleen nog de paarse versie. Je kunt wel hoesjes kopen: http://www.aliexpress.com...tive-case/2031962885.htmldutchgio schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:26:
@Rambo
Bedenkt voor de suggestie, het moet alleen eigenlijk een witte zijn. Bij die Elephone is er wel een versie waarbij de achterkant wit is, dat zal ook wel voldoen, maar van de InFocus kan ik dat niet vinden. 4.7 inch is dan wel weer een stukje kleiner.
Ik denk eigenlijk dat een dergelijke gebruikerservaring ook wel moet kunnen met de Elephone, maar dat is nog even afwachten. Mocht 5 inch echt niet aanslaan dan is de Infocus oog en optie.
Ik had zelf een negatieve ervaring met de Elephone P10C (slechte camera, niet werkende GPS en netwerk ontvangst en slechte tekst invoer). Ik zou wel even wat reviews afwachten, niet alleen unboxing video's van webwinkels maar echte goede gebruikersreviews alvorens wat te kopen.
http://www.gizchina.com/2...tails-64bit-lte-jiayu-s3/
- 5.5 inch 1920*1080
- 3GB RAM
- MT6752
- 3000 mAh (verwijderbaar)
- Dual Speakers
Zou weer een prachtig toestel zijn als ze de prijs en de software goed krijgen...
Verwijderd
Dat komt aardig in de buurt van de Doogee DG350 destijds kwa prijs, en dan ook met vergelijkbare specificaties. En eerlijk gezegd ben ik best geneigd om een te bestellen, ware het niet zo dat het voor mij totaal geen upgrade zou zijn aangezien mijn smartphone de Huawei Honor 2 nog steeds beter is dan deze MT6582 smartphones.krissie100 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 12:01:
nu bij Pandawill:
Een grote downgrade is het echter ook niet, maar bij deze toestellen is de camera meestal niet zo goed.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 17:18 ]
Nu ook in extreme versie verkrijgbaarrobin-sips2 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 20:45:
nog een belangrijk aspect van de Honor 6, hij is blijkbaar DUAL ACTIVE ipv dual standby, dus op beide sims gelijktijdig bereikbaar, ipv dat er eentje op voicemail springt als de andere in gesprek is
http://www.gizchina.com/2...-honor-6-extreme-edition/
Ik heb zojuist zijn "X9180_H1.12_Custom_V3.zip" ROM geïnstalleerd en die is erg goedSneezzer schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 15:02:
Heeft iemand de 1.12 multi language al op de red bull gezet? X9180_Multilang_V1.12.zip Oct 8 Navin Nepali?
https://drive.google.com/...wVjRKUFE&usp=sharing#list
Op xda vond ik deze maar kan er verder geen patchnotes bij vinden.
Alle Chinese meuk is eruit, gapps staat er al op, geen bugs gevonden tot nu toe.
[Downloads op Google drive]
Gezien de uploaddatum vermoed ik dat die multilang gebaseerd is op die Custom_V3, dus die kun je rustig installeren
Ik heb gisterenavond ongeveer elke ROM die beschikbaar is geïnstalleerd behalve die CM11 enzo die op die Russische site staan en op dit moment heeft het echt géén nut een andere ROM te installeren dan die Custom V3.
Ténzij je maar 1 SIM-kaart gebruikt, dan kun je ook die "officiële" MIUI ROM erop zetten: http://en.miui.com/download-243.html
MIUI heeft eigenlijk mijn voorkeur, maar deze ondersteund geen dual sim, wat gewoon een slechte port is dan want MIUI V5 op mijn ZTE V987 had het wel.
Merk overigens goed dat de ZTE V5 toch echt een stuk sneller is dan de ZTE V987, ben er tot nu toe wel blij mee. Geeft me weer wat tijd om te wachten tot er een wat duurder toestel uitkomt dat ik echt graag wil hebben. Met Android L, OIS camera, Snapdragon 805 en dual sim bijvoorbeeld
Sneezzer, Heb jij ook een melding van Merimobiles gekregen dat ze alleen de 1 GB versie kunnen leveren en dat je als compensatie een 8 GB SD kaartje krijgt?Sneezzer schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:26:
Ik heb zojuist deze ZTE V5 red bull besteld: http://www.merimobiles.co...martphone_p/meri10108.htm maar vraag me nu af of dit wel de juiste versie is (ik zie single sim, en twijfel over de chipset) wie kan er een licht over schijnen? Ik krijg anders een boze schoonzus -)
Ja. Ik wel. Telefoon voor mijn moeder besteld.Chocoball schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:42:
[...]
Sneezzer, Heb jij ook een melding van Merimobiles gekregen dat ze alleen de 1 GB versie kunnen leveren en dat je als compensatie een 8 GB SD kaartje krijgt?
Dikke snikkel, dat 8GB kaartje kost ze nog geen euro. Ik ga hem wel op AliExpress halen.
Haha wat een oplichtersMomus schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:03:
[...]
Ja. Ik wel. Telefoon voor mijn moeder besteld.
Dikke snikkel, dat 8GB kaartje kost ze nog geen euro. Ik ga hem wel op AliExpress halen.
Gewoon op Mixeshop bestellen, daar kost de 2GB versie 161 dollar en kun je via Netherlands post voor 12 dollar laten bezorgen en dat gaat best vlot
Ik ben nog steeds tevreden over de mijne. Heb nu ook dat de menu- en backbutton niet oplichten, denk dat het aan de ROM ligt. Heb ik op XDA al gevraagd.
Op Ali is ie 154 inclusief gratis Singapore Post. Laatste keer ging dat ook binnen 2 weken bij mij zijn.FlowDesign schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:47:
[...]
Haha wat een oplichters![]()
Gewoon op Mixeshop bestellen, daar kost de 2GB versie 161 dollar en kun je via Netherlands post voor 12 dollar laten bezorgen en dat gaat best vlot![]()
Ik ben nog steeds tevreden over de mijne. Heb nu ook dat de menu- en backbutton niet oplichten, denk dat het aan de ROM ligt. Heb ik op XDA al gevraagd.
Overigens heeft mijn moeder nog nooit een Smartphone gehad en heb ik deze besteld door de Easy Mode. Volgens mij echt ideaal voor mensen zonder smartphone ervaring.
Oh, die AliExpress shop is ook een oplichter, is de 1G versie.
Prima, op Banggood 159$, doen we hem daar.
[ Voor 18% gewijzigd door Momus op 14-10-2014 11:28 ]
Verwijderd
Heeft iemand hiermee ervaring?
ouwe chagrijnMomus schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:52:
Ik zou even langs hun shop rijden.
Kijk aan. Kan je er gelijk een mooie vakantie van maken.
gekocht via Paypal? en gewoon klagen bij Etotalk dat je je geld terug wilt en dat je anders een claim gaat indienen bij Paypal?
meestal ben ik er voor om het op een sociale manier op te lossen, maar 140 is natuurlijk van de zotte, zelfs een tientje is al te gek voor woorden.
Verwijderd
Gekocht via Paypal. Volgens mij ben ik te laat om een geschil te openen tegen Etotalk.
45 dagen heb je de tijd en als je 4 weken geleden hebt besteld... reken maar uitVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:04:
@ krissie100
Gekocht via Paypal. Volgens mij ben ik te laat om een geschil te openen tegen Etotalk.
http://www.coolicool.com/...-44-3g-smartphone-g-34740
Met coupon code: CICFEG407
nog beter dan Pandawill
Zullen we voor jou een "goedkope meuk uit China topic" maken?krissie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 15:46:
Bij Coolicool nu de Elephone G4 voor 74,60 euro
http://www.coolicool.com/...-44-3g-smartphone-g-34740
Met coupon code: CICFEG407
nog beter dan Pandawill
Ook weer dat verhaal hierboven met die Kingzone... onvoorstelbaar. Voor mij blijven er slechts een aantal Chinese merken over waar ik nog een telefoon van durf te importeren en de rest mag wmb allemaal de vuilnisbak in.
Lekker goedkoop heeft echt een ondergrens en zelfs daarboven kun je nog pech hebben, maar goed.
Zo'n Kingzone is natuurlijk ook gewoon een LG kloon ofzoiets, moet je ook gewoon niet aan willen beginnen.
Dit soort reacties zijn gewoon triest, je koopt gewoon best goede kwaliteit, ook voor die prijs, misschien heb jij slechte (persoonlijke) ervaringen met die goedkope "meuk" maar tegenwoordig is de kwaliteit meestal gewoon goed te noemen, dus houd deze reacties A.U.B. achterwegen.FlowDesign schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:02:
[...]
Zullen we voor jou een "goedkope meuk uit China topic" maken?![]()
![]()
Ook weer dat verhaal hierboven met die Kingzone... onvoorstelbaar. Voor mij blijven er slechts een aantal Chinese merken over waar ik nog een telefoon van durf te importeren en de rest mag wmb allemaal de vuilnisbak in.
Lekker goedkoop heeft echt een ondergrens en zelfs daarboven kun je nog pech hebben, maar goed.
Zo'n Kingzone is natuurlijk ook gewoon een LG kloon ofzoiets, moet je ook gewoon niet aan willen beginnen.
Ik denk dat ieder dat voor zich mag weten en ik persoonlijk zie dit soort zaken graag in dit topic. Zelf heb ik geen echt slechte ervaringen met 'goedkope meuk', dus laat het alsjeblieft komen. Je kunt het gewoon negeren hoor.FlowDesign schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:02:
[...]
Zullen we voor jou een "goedkope meuk uit China topic" maken?![]()
![]()
Er zijn mensen die hun neus ophalen voor Chinese meuk en er zijn mensen die hun neus ophalen voor goedkope Chinese meuk...
Er zit inderdaad een heleboel kaf onder het koren en die komt het meeste voor onder de goedkope phones, die jij hier steeds promoot. Dus laat maar komen die posts dan kunnen we zien wat de kwaliteit van dat goedkope spul nou eigenlijk is.krissie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Dit soort reacties zijn gewoon triest, je koopt gewoon best goede kwaliteit, ook voor die prijs, misschien heb jij slechte (persoonlijke) ervaringen met die goedkope "meuk" maar tegenwoordig is de kwaliteit meestal gewoon goed te noemen, dus houd deze reacties A.U.B. achterwegen.
Sterkte met de claims… gaat wel even duren denk ik…
Als iemand vindt dat bepaalde producten niet besproken mogen worden, moet hij maar naar de mods gaan.
[ Voor 46% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-10-2014 16:23 ]
Ja ok, misschien overdrijf ik het een beetje. Maar ik vrees een beetje dat mede door het promoten van telefoontjes van 75 euro mensen die er niet zo veel vanaf weten met spullen opgezadeld worden die niet goed werken en/of snel kapot gaan. Dat is voor die mensen niet leuk en bovendien geeft het dit topic dan ook geen goede naam.krissie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Dit soort reacties zijn gewoon triest, je koopt gewoon best goede kwaliteit, ook voor die prijs, misschien heb jij slechte (persoonlijke) ervaringen met die goedkope "meuk" maar tegenwoordig is de kwaliteit meestal gewoon goed te noemen, dus houd deze reacties A.U.B. achterwegen.
Ik bedoel, als je voor 130 a 140 euro een Lenovo/Huawei/ZTE/Xiaomi/... kunt kopen, dan heb je kwalitatief gezien een veel beter toestel waar iedereen achter durft te staan. Dan kun je zeggen dat dat meer dan 1,5 keer zo duur is, maar van de andere kant heb je wel t.o.v. in Nederland iets kopen een flinke som geld bespaart. Waar leg je de grens?
Snap ik, maar ik heb nu een leagoo en kom van een Huawei Honor 3c, en die was absoluut niet beter, heb inmiddels dus al 6 "meuk" toestellen gehad, waarvan ze het allemaal deden en alleen de gps van de eerste(doogee dg100) deed het niet.FlowDesign schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:29:
[...]
Ja ok, misschien overdrijf ik het een beetje. Maar ik vrees een beetje dat mede door het promoten van telefoontjes van 75 euro mensen die er niet zo veel vanaf weten met spullen opgezadeld worden die niet goed werken en/of snel kapot gaan. Dat is voor die mensen niet leuk en bovendien geeft het dit topic dan ook geen goede naam.
Ik bedoel, als je voor 130 a 140 euro een Lenovo/Huawei/ZTE/Xiaomi/... kunt kopen, dan heb je kwalitatief gezien een veel beter toestel waar iedereen achter durft te staan. Dan kun je zeggen dat dat meer dan 1,5 keer zo duur is, maar van de andere kant heb je wel t.o.v. in Nederland iets kopen een flinke som geld bespaart. Waar leg je de grens?
Inmiddels heeft die dg100 een ander baasje en leeft dus nu al meer dan en jaar en doet het nog steeds goed.
@intraxi
Lees je alsjeblieft eerst in vóór dit soort opmerkingen, graag weer ontopic nu
[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 14-10-2014 16:38 ]
Nee, dat niet.Chocoball schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:42:
[...]
Sneezzer, Heb jij ook een melding van Merimobiles gekregen dat ze alleen de 1 GB versie kunnen leveren en dat je als compensatie een 8 GB SD kaartje krijgt?
Maar hij staat nog wel steeds op "Awaiting Fulfillment".
Ik heb gisteren even kort gechat met ze, en ze vertelden me dat mijn order goed was, vandaag de deur uit zou gaan.
Nog even afwachten wat er gebeurd dus.
Ik krijg alles geïnstalleerd op m'n nieuwe ZTE V5, behalve Flitsmeister.
Ook een backup-restore vanaf m'n oude telefoon met Titanium backup lukte helaas niet.
Heb alleen geen idee waarop die checked en wat ik aan zou kunnen passen (in bijv. de build.prop) om het wel werkend te maken.
land van herkomst dacht ik van je toestel??FlowDesign schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:29:
ff wat anders, heef tiemand eigenlijk een idee hoe je kunt checken waar een Android app op checked om te bepalen of je device wel of niet compatible is?
Ik krijg alles geïnstalleerd op m'n nieuwe ZTE V5, behalve Flitsmeister.
Ook een backup-restore vanaf m'n oude telefoon met Titanium backup lukte helaas niet.
Heb alleen geen idee waarop die checked en wat ik aan zou kunnen passen (in bijv. de build.prop) om het wel werkend te maken.
Zojuist ro.product.locale.region=US gewijzigd in ro.product.locale.region=NL, Play Store cache en data verwijderd, reboot, helaas geen verbetering.krissie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
land van herkomst dacht ik van je toestel??
Heb ff een ticket ingeschoten bij Flitsmeister zelf, hopelijk kunnen ze me vertellen waar ze precies op checken.
Edit:
Voor het eerst ooit eens logcat gebruikt met adb en dan de installatie van de Flitsmeister APK gestart.
Nu weet ik dat ie de shared library com.google.android.maps niet kan vinden.
Dus ik denk dat ik Gapps ff opnieuw erop moet zetten via CWM.
Edit2:
Juist. Even via CWM nieuwste Gapps erop geknald en nu kan ik 'm zelfs netjes vanuit de Play Store installeren
[ Voor 30% gewijzigd door FlowDesign op 14-10-2014 18:49 ]
Ik ben goed ingelezen hoor en wat is er mis met mijn opmerking? Gebruik zelf een chinese (thl) telefoon en houdt de markt goed bij.. .
Het is toch duidelijk, dat er bij de goedkope chinese toestelletjes heel wat kwaliteits problemen zijn, die dan vervolgens ook hier verschijnen. Daar lijkt mij op zich niks mis mee, want dan raakt iedereen daar ook van op de hoogte.
Ik heb nooit heel wat kwaliteit problemen bij budgetfoons, daarom snap ik het nietintraxi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:31:
@krissie100
Ik ben goed ingelezen hoor en wat is er mis met mijn opmerking? Gebruik zelf een chinese (thl) telefoon en houdt de markt goed bij.. .
Het is toch duidelijk, dat er bij de goedkope chinese toestelletjes heel wat kwaliteits problemen zijn, die dan vervolgens ook hier verschijnen. Daar lijkt mij op zich niks mis mee, want dan raakt iedereen daar ook van op de hoogte.
Dat snap ik dan weer niet, want je kunt er hier en elders genoeg over lezen. Het zijn vooral de touchscreens van die goedkope exemplaren, die er relatief snel (6mnd.) de brui aan geven. Kijk ook eens op youtube voor de filmpjes. Ach ja het prijsverschil zal toch wel ergens aan te merken zijn denk je niet ?krissie100 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:46:
[...]
Ik heb nooit heel wat kwaliteit problemen bij budgetfoons, daarom snap ik het niet
Net ook op XDA gemeld maar deze truuc heeft voor mij ook geholpen om de Belgische ING app op mijn ZTE V5 te zetten. Wellicht dat de GAPPS ietwat lichter mag zijn want de versie die je aanhaalde was een pakket van 350Mb dacht ik. Maar toch, je oplossing werkt zo te zien. bedankt!FlowDesign schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:52:
[...]
Edit2:
Juist. Even via CWM nieuwste Gapps erop geknald en nu kan ik 'm zelfs netjes vanuit de Play Store installeren
Ik draai nu met X9180_H1.12_Custom_V3.zip met pa_gapps-stock-4.4.4-20141011-signed.zip
You're welcomeberkely schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:41:
[...]
Net ook op XDA gemeld maar deze truuc heeft voor mij ook geholpen om de Belgische ING app op mijn ZTE V5 te zetten. Wellicht dat de GAPPS ietwat lichter mag zijn want de versie die je aanhaalde was een pakket van 350Mb dacht ik. Maar toch, je oplossing werkt zo te zien. bedankt!
Ik draai nu met X9180_H1.12_Custom_V3.zip met pa_gapps-stock-4.4.4-20141011-signed.zip
Die 2 heb ik er nu ook op staan. Was inderdaad wel een beetje veel van het goede die Gapps
Ben daarna weer bezig geweest met Titanium Backup om een boel meuk er weer af te gooien.
En de Camera van Nubia zelf was overschreven, dus heb ik die van Google eraf gegooid en de Camera.apk van de ROM weer handmatig geïnstalleerd.
Kleinere PA Gapps vind je overigens hierrrr:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
Nou, het houdt een mens wel van de straat zo'n nieuwe telefoon
[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 14-10-2014 22:13 ]
prijsverschil zit hem vooral in merknaam en specificatiesintraxi schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:34:
[...]
Dat snap ik dan weer niet, want je kunt er hier en elders genoeg over lezen. Het zijn vooral de touchscreens van die goedkope exemplaren, die er relatief snel (6mnd.) de brui aan geven. Kijk ook eens op youtube voor de filmpjes. Ach ja het prijsverschil zal toch wel ergens aan te merken zijn denk je niet ?
ja, er zijn genoeg punten te noemen, zie Doogee Pixels over het touchscreen rechtsonderin, maar bij alle producten die ik heb gehad is alles goed gegaan, en die dg100 leeft nu al een jaar(ook het touchscreen)
maar uiteraard kan ik niet ontkennen dat er soms bij sommige modellen wel wat probleempjes zijn, vaak touchscreen/batterij of bootloop
[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 14-10-2014 22:20 ]
Je kan altijd geluk of pech met een toestel hebben, maar er is een verschil tussen een merk met een hele lijn goede phones, en een merk met een halve lijn goede phones.
Verder ook de zaak wat je verwacht van een gsm, als je enkel wat internet en belt/sms't ga je met een 50 dollar phone al genoeg hebben.
Wat je gewoon moet duidelijk maken in dit topic is wat je mag verwachten van een sub 100 euro phone, hij kan evengoed zijn als andere phones van 150euro, maar meestal is dit toch niet het geval?
het is zoals je een Dacia gaat lopen vergelijken met een Mercedes, ja ze kunne beide met wat geluk 180 halen, ze hebben zetels en een verwarming, je kan zelfs als je geluk hebt de Airco opzetten, ik denk alleen dat de Mercedes sneller warm gaat zijn, en iets comfortabeler rijd
En voor mijn Bomma gaat die Dacia waarschijnlijk net zo goed naar de supermarkt om de hoek rijden als die mercedes
Alleen klopt de vergelijking niet, want we hebben het over telefoons met dezelfde specs maar andere prijs en niet over cheapy dacia en dure Mercedes met totaal verschillende specs, toch?
Ben overigens ook geen voorstander meer van Doogee als ik idd alles zo lees, heb voorlopig nog weinig slechts gelezen over de Leagoos
Maar voor 100 euro krijg je vaak gewoon goed spul, maar de kans op een flop is groter bij €100+- dan bij 150+-?
Maar als ik op mijn eigen ervaringen baseer
Dus Lead 1 VS honor 3c
Dan heeft de lead 1 soepele softwate, smoother, betere afwerking en materialen, betere gps, camera vergelijkbaar en snelheid vergelijkbaar en het scheelt toch 60 euro in prijs en maar 1gb ram in specs
[ Voor 115% gewijzigd door krissie100 op 15-10-2014 00:44 ]
Verwijderd
Hier (voor m'n vrouw) vooralsnog geen grote issues met de goedkope shit. Cubot GT90 heeft ruim een half jaar super gedraaid en is daarna verkocht. Nu al een maand of twee een Doogee DG800 zonder problemen. Wel een lichte gebruiker, want de toestelletjes hebben natuurlijk wel hun tekortkomingen qua specs. (Cubot flut camera, Doogee maar 2 point touch)
Maar we houden het in de gaten. Een punt hebben jullie natuurlijk wel, maar de kostenafweging is ook een punt. De kans is wellicht groter dat een duurder toestel beter werkt, maar als het mis is, ben je wel meer geld kwijt. (tenzij het jezelf overleveren aan de Chinese 'garantieafhandeling' eens goed uitdraait)
[ Voor 72% gewijzigd door Hyp Hyper op 15-10-2014 08:19 ]
Ik zou nog geen kilometer ver rijden voor een Zopo aangezien die veel modellen met zeer brakke firmware hebben, maar dat is mijn bescheiden mening.dudee schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:23:
Ik wilde net nog een Zopo ZP990+ erbij bestellen voor m'n moeder maar blijkbaar heeft Zopo nu een vestiging in Nederland, al beide webshops zeggen dat ze de officiële zijn en beide hebben ze hoge prijzen. De Zopo EU shop kon ik de 990+ voor 250+- euro kopen en bij beide in Nederland toch 350 euro. Ff kijken als ik die van Zopo EU in Duitsland kan laten afleveren want even de grens over rijden is die 100 euro wel waard.
Vermoedelijk zijn beide shops geen officiële en moet je de kleine lettertjes goed lezen dat ze niet stiekem toch vanuit China verzenden en je toch zelf nog de BTW mag betalen.
Ik zou een andere telefoon bestellen als ik jou was.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, de Honor 3C is echt te duur voor wat je er voor krijgtkrissie100 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 00:30:
Haha, leuk die vergelijking, wij rijden in een Dacia
Alleen klopt de vergelijking niet, want we hebben het over telefoons met dezelfde specs maar andere prijs en niet over cheapy dacia en dure Mercedes met totaal verschillende specs, toch?
Ben overigens ook geen voorstander meer van Doogee als ik idd alles zo lees, heb voorlopig nog weinig slechts gelezen over de Leagoos
Maar voor 100 euro krijg je vaak gewoon goed spul, maar de kans op een flop is groter bij €100+- dan bij 150+-?
Maar als ik op mijn eigen ervaringen baseer
Dus Lead 1 VS honor 3c
Dan heeft de lead 1 soepele softwate, smoother, betere afwerking en materialen, betere gps, camera vergelijkbaar en snelheid vergelijkbaar en het scheelt toch 60 euro in prijs en maar 1gb ram in specs
Dit topic is gesloten.
![]()
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!