Mijn eigen mening over MIUI:
Ik vind het een geweldig besturingsysteem, zeker als je zoals mij veel aan de blauwtand hangt en tegelijk handsfree moet kunne werken.
MAAR, en dit is een grote maar

de updates na de Versie 5.0 stable zijn er stap voor stap op achteruit gegaan, GPS is niet bruikbaar (zelfs niet voor autonav) en alles is sluggisch vind ik, precies of men Redmi dit niet meer trekt.
Verder vind ik de developement van de redmi ook zwaar ondermaats, de bugs die je elke roms vind, worden erger ipv verbetert.
Ik draai momenteel de MIUI v5 stable 5.0 van xiaomi.eu, ook niet perfect maar deze loopt wel als een trein tov de laatste versie (stable 17 dachtek).
Daarnaast heb ik zelf een rom geport, noemt Darkmod Hongmi, is een Aosp die een 4.4 look heeft, werkt helemaal vlekkeloos met een hoopje script erin gestopt, maar de Led notificatie krijg ik niet aan de praat zoals het hoort.
Aosp draait bovendien 10x beter dan eender welke rom, zeker qua ram usage. Dus al die mooie grafics van miui zorgen voor de nodige problemen....
Bovendien sinds enkele dagen een groot probleem ontdekt bij men Redmi, weet niet of ander mensen hier ervaring mee hebben bij hun chinaphones, maar als ik de hele dag door heavy phone usage heb, in combinatie met bluetooth, dan ziet je batterij wel stevig af, welja normaal was men phone plat ergens rond 15u30 a 16u, maar ik vinkte altijd mediasound af in men bluetooth settings, omdat ik het storend vond dat die hele tijd de gps in men oren zat te spreken. Nu heb ik 2 dagen geleden een nieuwe headset gekocht welke vele beter werkt, nu die media over men bluetooth laten aanstaan, opeens gaat men batterij veel langer mee, maar echt veeeeeeel langer, om u een idee te geven, men batterij staat op dit ogenblik nog op 45%
Zou er een batteryleak zijn in de speaker?