Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.809 views

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-11 12:19
robin-sips2 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 00:43:
[...]

is al verouderde chipset, 6589 zou ik nu zowat aan de kant laten liggen voor prijzen boven de 130 dollar. De MT6582 doet het op meeste vlakken evengoed en is energievriendelijker gebouwd.

Trouwens full hd op 6589 draait niet gelijk het hoort, maar das ieder zijn mening natuurlijk, mijn Zopo C2 draaide met zijn turbo cpu zelfs niet optimaal.
Ah oke, dan laat ik die wel lekker liggen dan. Vroeg me al af wat de deal breaker zou zijn voor die prijs. Dan ga ik me vriendin maar eens blij maken met de Umi C1, Cubot s308 of de Amoi A900W

Allemaal ze voor en nadelen, Umi C1 heeft 4.4, Cubot 2 GB ram en amoi 5,5 inch scherm + design.

Toch neig ik meer naar de Umi vanwege de iets grotere batterij en 4.4, of hebben jullie nog een onderbouwing voor de cubot of Amoi?

[ Voor 8% gewijzigd door kanem0chi op 07-10-2014 00:48 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
kanem0chi schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 00:47:
[...]

Ah oke, dan laat ik die wel lekker liggen dan. Vroeg me al af wat de deal breaker zou zijn voor die prijs. Dan ga ik me vriendin maar eens blij maken met de Umi C1, Cubot s308 of de Amoi A900W

Allemaal ze voor en nadelen, Umi C1 heeft 4.4, Cubot 2 GB ram en amoi 5,5 inch scherm + design.

Toch neig ik meer naar de Umi vanwege de iets grotere batterij en 4.4, of hebben jullie nog een onderbouwing voor de cubot of Amoi?
De Umi is ook 5,5 inch en heeft een kleinere batterij dan de amoi. 2430 VS 2500.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:29
[...]

Leagoo Lead 1 ook al in overweging genomen?

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:32
robin-sips2 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 00:38:
[...]

bij ons kunnen we dit opvragen, althans bij mijn eigen werkgever toch, het grote telecom bedrijf waarvoor ik werk heeft dit dan weer niet in zijn webmail opties staan.

normaal gesproken heb je een account login, wat gekoppeld is aan je mailserver
bv robinsips@BEDRIJF (is caps gevoelig in ons geval)
met bijhordend pass:
Dit is mijn geval anders dan mijn mail adres, robinsips@bedrijf.be

probleem is dat je van je firma je serverinstellingen moet weten, want deze kunnen helemaal aangepast worden door de IT, bij mij moet ikzelf allerhande zaken aanpassen, mailadres is anders dan men account login, dan heb ik een andere mailserver etc..

kan een hoop scheef op lopen, dan nog het verschil tussen de security protocollen van 2010/2012 enzovoorts/

Ik wou dat ik dit beter kon uitleggen, maar kan moeilijk onze bedrijfsgegevens online smijten ;)
Ik snap wat je bedoelt en dat is precies mijn probleem. Ik moet ff bij een collega gaan vragen hoe het ingesteld moet worden :)

Edit: Voor de gein eens dezelfde URL geprobeerd als via waar je naar OWA gaat en toen deed ie het *O*
Krijg wel meteen zo'n Device Administrator policy naar m'n mobieltje gepushed, dat is dan weer minder maar geen ramp. Zo lang er maar niet van zo'n kloterige security app geïnstalleerd hoeft te worden dan vind ik het wel prima :)

Edit 2: Ben overigens nog steeds heel erg te spreken over MIUI V5 :o _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 07-10-2014 11:24 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-11 18:33
[...]

Heb de Umi C1 voor mijn vrouw gekocht. Ze loopt nu al 2 weken met big smile met haar Ummie rondt.....en ik ben jaloers.
Heb hem 1 dag "gebruikt" en was toen wel onder de indruk van de bouwkwaliteit. Foto's zijn niet super, maar goed genoeg. Eigenlijk wel ideaal om op de bank even te surfen op Internet. Enige minpuntje is denk ik wel dat als hij valt, hij ook wel echt kapot zal zijn. Het geheel voelt namelijk hard/glasachtig aan.
Maar voor dit geld absoluut een aanrader.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 16:30

hilgo

Clear your mind of can't.

sprintkanon schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:41:
[...]
Enige minpuntje is denk ik wel dat als hij valt, hij ook wel echt kapot zal zijn. Het geheel voelt namelijk hard/glasachtig aan.
Hij is bij mij toevallig afgelopen weekend gevallen op de houten vloer maar hij heeft het gelukkig zonder schade overleefd. Enkel het aluminium randje heeft een klein schaafje. Was erg blij want ik zag hem tijdens de val, bij wijze van spreken, al in 1000 stukken uit elkaar vallen.

Discogs

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:31
robin-sips2 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:42:
dit is volgens mij op kitkat? dan moet je eens naar de security block zien. ik heb zelf een axchange voor het werk lopen op men redmi, maar afhankelijk van de rom/app kan het zijn dat deze ook niet werkt.

om tekijken of het rom/app probleem is kan je eens testen met Aquamail als test. werkt deze dan is de stock mail app niet goed, afhankelijk van de android versie is dit wel te fixen.
Aquamail werkt idd wel, maar mail krijg ik met IMAP nog wel aan het werk in de standaard mailclient, dat vind ik niet zo belangrijk. Mijn agenda is belangrijker. Vreemde is dat ik voorheen het account gewoon kon toevoegen via de normale weg (in Settings), en vervolgens klaagde hij over security settings dat ik mijn device moest Encrypten. Dat heb ik nu gedaan, maar nu kan ik geen verbinding meer met de server maken... :S Als ik een verkeerd wachtwoord in tik zegt ie wel 'wrong password' maar het goede geeft geen verbinding...

Wist niet dat het op Android zo lastig was om Office365 werkend te krijgen, nooit bij stil gestaan. De Lead 2 heeft inderdaad 4.4.2.

--UPDATE--
Heb de app Nine geinstalleerd en daarmee krijg ik het gewoon direct voor elkaar! Kennelijk doet die app zich net anders voor als dat de telefoon doet via de standaard methode.

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn op 07-10-2014 13:36 ]

• kanem0chi
krissie100 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 06:38:
[...]

Leagoo Lead 1 ook al in overweging genomen?
Die ga ik nu ook eventjes in overweging nemen. :) Eventjes kijken wat me vriendin vind (vooral qua design dan haha).
Momus schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 06:11:
[...]

De Umi is ook 5,5 inch en heeft een kleinere batterij dan de amoi. 2430 VS 2500.
Yes, heb je gelijk in :)
sprintkanon schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:41:
[...]

Heb de Umi C1 voor mijn vrouw gekocht. Ze loopt nu al 2 weken met big smile met haar Ummie rondt.....en ik ben jaloers.
Heb hem 1 dag "gebruikt" en was toen wel onder de indruk van de bouwkwaliteit. Foto's zijn niet super, maar goed genoeg. Eigenlijk wel ideaal om op de bank even te surfen op Internet. Enige minpuntje is denk ik wel dat als hij valt, hij ook wel echt kapot zal zijn. Het geheel voelt namelijk hard/glasachtig aan.
hilgo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:53:
[...]

Hij is bij mij toevallig afgelopen weekend gevallen op de houten vloer maar hij heeft het gelukkig zonder schade overleefd. Enkel het aluminium randje heeft een klein schaafje. Was erg blij want ik zag hem tijdens de val, bij wijze van spreken, al in 1000 stukken uit elkaar vallen.
Thanks for the info guys! :)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
kanem0chi schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:01:
[...]

Die ga ik nu ook eventjes in overweging nemen. :) Eventjes kijken wat me vriendin vind (vooral qua design dan haha).
Dat zal dan wel de Umi C1 worden :P
70mah verschil bij een Chinese accu is niet echt een significant verschil denk ik. Bij die goedkope accu's is het misschien maar de vraag of deze waarden wel zo nauwkeurig zijn en gehaald worden.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• FlowDesign
Martijn schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

Aquamail werkt idd wel, maar mail krijg ik met IMAP nog wel aan het werk in de standaard mailclient, dat vind ik niet zo belangrijk. Mijn agenda is belangrijker. Vreemde is dat ik voorheen het account gewoon kon toevoegen via de normale weg (in Settings), en vervolgens klaagde hij over security settings dat ik mijn device moest Encrypten. Dat heb ik nu gedaan, maar nu kan ik geen verbinding meer met de server maken... :S Als ik een verkeerd wachtwoord in tik zegt ie wel 'wrong password' maar het goede geeft geen verbinding...

Wist niet dat het op Android zo lastig was om Office365 werkend te krijgen, nooit bij stil gestaan. De Lead 2 heeft inderdaad 4.4.2.

--UPDATE--
Heb de app Nine geinstalleerd en daarmee krijg ik het gewoon direct voor elkaar! Kennelijk doet die app zich net anders voor als dat de telefoon doet via de standaard methode.
Er is overigens nu ook een OWA voor Android app beschikbaar in de PlayStore.
Google Play: OWA for Android (Pre-Release)

Moet je telefoon wel aan bepaalde eisen voldoen: minimaal Android 4.4, je mailbox op Office365 en een minimale DPI (schermgrootte en resolutie).

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
FlowDesign schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:29:
[...]

Kun je in de webmail client (OWA) ook ergens zien wat je kunt invullen in de stock Android email app? Ik zit daar altijd mee te kloten, maar krijg het nooit aan de praat omdat Exchange niet toegankelijk is via Internet zonder VPN-verbinding.
Waarom werken zulke apps niet gewoon via https?
Werkt gewoon hoor. Is kleine configuratie aan de kant van je bedrijf. "Outlook Anywhere" heet die feature als je MS-taal wil gebruiken. Komt er op neer dat je outlook (en andere clients):
-automatisch kunnen geconfigureerd worden als je het e-mail adres opgeeft (juiste DNS records zijn oa wel vereist)
-outlook werkt vanaf je internetverbinding hebt (geen vpn nodig) (connect to ms exchange using http; msstd: adres)

Echt niet moeilijk hoor en je kan al deze settings makkelijk pushen naar je clients.
Maar ik heb idd nog klanten die in de jaren 90 leven en liggen klooien met VPNs voor mail 8)7

• kanem0chi
Toch nog eventjes een update, qua verschil zie ik niet veel. maar toch een leuke smartphone is de happy up550 http://en.comebuy.com/cel...-inch-phones-om46935.html voor dezelfde prijsklasse als de umi C1.

Behalve het verschil in frequentie, volgens mij zijn de volgende phones identiek op batterij en design na?

http://en.comebuy.com/cel(...)-phones-om46935.html

&

http://en.comebuy.com/cel(...)-phones-om46823.html

Persoonlijk zou ik voor de UP550 gaan vanwege de iets grotere batterij en design, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 38% gewijzigd door kanem0chi op 07-10-2014 16:11 ]

• FlowDesign
whackertje schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:27:
[...]

Werkt gewoon hoor. Is kleine configuratie aan de kant van je bedrijf. "Outlook Anywhere" heet die feature als je MS-taal wil gebruiken. Komt er op neer dat je outlook (en andere clients):
-automatisch kunnen geconfigureerd worden als je het e-mail adres opgeeft (juiste DNS records zijn oa wel vereist)
-outlook werkt vanaf je internetverbinding hebt (geen vpn nodig) (connect to ms exchange using http; msstd: adres)

Echt niet moeilijk hoor en je kan al deze settings makkelijk pushen naar je clients.
Maar ik heb idd nog klanten die in de jaren 90 leven en liggen klooien met VPNs voor mail 8)7
Beetje mosterd na de maaltijd, ik had het al werkend gekregen. Kwestie van de juiste URL invullen en gáán :)
Maar je moet wel weten wat de URL is :P

Ok, back on-topic: De Nubia Z7 (niet mini of maxi) heeft gisteren pas zijn netwerk licentie ontvangen. Om één of andere reden had ie die nog niet en daardoor was het geval dus nog niet te koop. Hopelijk komt daar nu snel verandering in. Gaat echter wel zo'n 570 à 600 USD kosten. Ga uit van minimaal €480.

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
iemand die ervaringen met de asus zenfone 5 heeft
ik kan er zelf maar weinig over vinden

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Huaw schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:17:
Juist, want zoeken via Google op 'Asus Zenfone 5 review' levert echt niet ruim twee miljoen resultaten op. Oh wacht, toch wel.

Verwijderd

Mijn oude telefoon staat op instorten, ik ben nogal old school wat telefoons betreft en wil daarom graag een smartphone met clamshell en met toetsenbord. Na een beetje zoeken kwam ik op de Samsung Hennessy W789 uit Die heeft ook nog een s een touchscreen. Jottum!! Wat wil een mens nog meer :-) Er is alleen een piepklein probleempje die krengen zijn blijkbaar alleen uitgebracht voor de Chineese markt

Ik ben al aan het google gegaan om te achterhalen waar ik die telefoon kan kopen. Door te google ben ik op dit forum gestuit dus ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe en waar ik die telefoon op de kop kan tikken.

Alvast bedankt !!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 19:14
@used2bmelody heb het even voor je gezocht, op de welbekende Chinese sites (merimobile, antelife, enz.), die vooral mobiele telefoons en tablets verkopen, nope, zie het niet langskomen, het is ook een toestel van 2013.

Ook even op http://samsung.tmall.com gekeken en daar staat het ook niet op.

Ik heb het wel gevonden voor $600 (exclusief) op Tmall.com, deze kun je alleen importeren door middel van een agent (Bestellen bij Tmall.com via een agent).

Gevonden resultaten:
- China Telecom
- AC Telecom

Houd rekening dat er nog verzendkosten, commissie (8%) en andere kosten (zoals douane, btw en inklaringskosten) bij kunnen komen. Als je dat allemaal bij elkaar optelt, weet ik niet of het verstandig is om deze te importeren.

Voor meer informatie:
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 07-10-2014 18:23 ]

Verwijderd

Oef!! Dat valt inderdaad nogal tegen. Ik had ook al gevonden dat het een telefoon uit 2013 was maar ik hoopte dat ik hem nog ergens voor een redelijke prijs op de kop kon tikken.

Wel heel erg bedankt voor het uitzoeken!!! Dat had ik zelf nooit kunnen vinden.

Zouden er nog meer van dat soort clamshell telefoons op de markt zijn of moet ik er gewoon aan geloven en kom ik er niet onderuit om een "gewone" smartphone te kopen?

• krissie100
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:30:
Oef!! Dat valt inderdaad nogal tegen. Ik had ook al gevonden dat het een telefoon uit 2013 was maar ik hoopte dat ik hem nog ergens voor een redelijke prijs op de kop kon tikken.

Wel heel erg bedankt voor het uitzoeken!!! Dat had ik zelf nooit kunnen vinden.

Zouden er nog meer van dat soort clamshell telefoons op de markt zijn of moet ik er gewoon aan geloven en kom ik er niet onderuit om een "gewone" smartphone te kopen?
je moet er aan geloven denk ik, en als je zo´n ''gewone'' smartphone dan hebt en gebruikt ben je best blij ;)

Verwijderd

@ krissie100 Misschien wel ja maar ik geef me niet meteen gewonnen. Ik heb het wel eens geprobeerd met een "gewone" smartphone maar ik word er gillend gek van. Mijn nagels zijn te lang en ben dus altijd in gevecht met die letters op het touchsreen. Ik typ dan dus van alles behalve wat ik wil typen.

Maar....... Ik heb er weer een gevonden en wel een uit 2014 Jawel!...... Komtiedan he.... de Samsung G9098 Hij heeft echter het zelfde probleem als zijn oudere broertje. Hij voelt zich geen wereld burger en blijft dus op de Chineese markt.

Wat een toestand.

• krissie100
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:50:
@ krissie100 Misschien wel ja maar ik geef me niet meteen gewonnen. Ik heb het wel eens geprobeerd met een "gewone" smartphone maar ik word er gillend gek van. Mijn nagels zijn te lang en ben dus altijd in gevecht met die letters op het touchsreen. Ik typ dan dus van alles behalve wat ik wil typen.

Maar....... Ik heb er weer een gevonden en wel een uit 2014 Jawel!...... Komtiedan he.... de Samsung G9098 Hij heeft echter het zelfde probleem als zijn oudere broertje. Hij voelt zich geen wereld burger en blijft dus op de Chineese markt.

Wat een toestand.
knip je je nagels af... :9
nee geen gekkigheid maar...
ben wel bang dat het een lange zoektocht wordt

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:50:

Wat een toestand.
Zoek iets met een resistief touchscreen. Dan kun je met je nagels typen. (werkt met capacitief niet of nauwelijks)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Goed idee!!! Dan koop ik wel een hoesje met klepje naar boven. Kan ik die toch hard dicht klappen als ik diegene aan de telefoon kotsbeu ben.

Thanks allemaal :-)

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:21:
Goed idee!!! Dan koop ik wel een hoesje met klepje naar boven. Kan ik die toch hard dicht klappen als ik diegene aan de telefoon kotsbeu ben.

Thanks allemaal :-)
Alleen verbreek je dan niet automatisch de verbinding, dus hoort die persoon je wel nog schelden, ;)

Verwijderd

^ haha tja shit happens

Schijnt toch dat die telefoons bijna niet meer te vinden zijn. Alternatief is dan een samsung note 4 en die bedien je dus met een stokje, niet met je nagels

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:36:
^ haha tja shit happens

Schijnt toch dat die telefoons bijna niet meer te vinden zijn. Alternatief is dan een samsung note 4 en die bedien je dus met een stokje, niet met je nagels
De oplossing. :P

Verwijderd

hahaha ze zit erg druk te tekenen en er gebeurd niet veel op dat scherm Dat werkt dus voor geen meter.

Ze hebben wel een TE schattig vingerhoedje speciaal voor mannen!

Ik ga verder op onderzoek uit.

In ieder geval bedankt voor alle hulp :-)

Verwijderd

Kiswum schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:14:
@karretje Als de Mi2s een goede optie is, maar niet leverbaar/perfect genoeg is. Dan kan je wellicht de Z1 compact overwegen. Dat is een zeer goede telefoon, met alles erop en eraan. De perfecte opvolger lijkt me echter de Sony Xperia Z3 compact te zijn. Deze is niet zo duur als een iPhone en over een maandje is deze ongeveer 450 euro.
Thanks Kiswum. Mijn fout ,had misschien gelijk kunnen schrijven dat ca. 200 euro wel genoeg is voor een
smartphone. Heb wel de sony bekeken en inderdaad mooi toestel (had nooit gedacht aan een sony. Sony???Oh ja vroegah had ik er een cassttedeck van.
Voor diegene die geen flauw idee heeft wat het is: ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Cassettedeck )
Ik denk dan toch dat het de mi2s gaat worden of.....................

Heeft iemand toevallig de leagoo lead 3S???
(Dealsmachine heeft hem voor 68 euro. Nadeel is de groote 133 mm., nauwelijks kleiner dan de remi 1s, die ik echt te groot vond.

• krissie100
Zie mijn review over de normale lead 3, zie mijn signature
Heeft idd vrij grote bezels

[ Voor 20% gewijzigd door krissie100 op 07-10-2014 20:59 ]

Verwijderd

Thx krissie100. Voor dat geld vind ik dat je best nog wat krijgt.

Net gevonden in mij zoektocht naar winkels die de lead 3s hebben:
Iocean X1, ca, 90 euro
http://www.1949deal.com/iocean-x1.html

• krissie100
Ook mooi, qua specs bijna identiek? Misschien iets kleiner?

Verwijderd

Specs kijk ik bijna niet meer na, eerst hoe groot die is.Xi bijna zelfde formaat als de redmi 1s en die heb ik weer weggedaan, gewoon veel te groot.Maar qua specs wel een mooi ding(1s dus)
Lead 3s is ca. 50 euro goedkoper en de x1 is met ca. 90 euro ook een stuk goedkoper, dus dan wil ik misschien wel een heel klein beetje misschien een ietse peitsie groter.

Toch ff specs bekenen en ja zo goed als indentiek
(X1 is iets groter en 10 gram zwaarder, verder zag ik zo snel geen verschil

off topic: Waarom fotograveren mensen altijd hun huisdier???
(van de 8erkant)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 21:36 ]

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
FlowDesign schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:46:
[...]

Edit 2: Ben overigens nog steeds heel erg te spreken over MIUI V5 :o _/-\o_
Mijn eigen mening over MIUI:

Ik vind het een geweldig besturingsysteem, zeker als je zoals mij veel aan de blauwtand hangt en tegelijk handsfree moet kunne werken.

MAAR, en dit is een grote maar ;) de updates na de Versie 5.0 stable zijn er stap voor stap op achteruit gegaan, GPS is niet bruikbaar (zelfs niet voor autonav) en alles is sluggisch vind ik, precies of men Redmi dit niet meer trekt.

Verder vind ik de developement van de redmi ook zwaar ondermaats, de bugs die je elke roms vind, worden erger ipv verbetert.

Ik draai momenteel de MIUI v5 stable 5.0 van xiaomi.eu, ook niet perfect maar deze loopt wel als een trein tov de laatste versie (stable 17 dachtek).

Daarnaast heb ik zelf een rom geport, noemt Darkmod Hongmi, is een Aosp die een 4.4 look heeft, werkt helemaal vlekkeloos met een hoopje script erin gestopt, maar de Led notificatie krijg ik niet aan de praat zoals het hoort.

Aosp draait bovendien 10x beter dan eender welke rom, zeker qua ram usage. Dus al die mooie grafics van miui zorgen voor de nodige problemen....

Bovendien sinds enkele dagen een groot probleem ontdekt bij men Redmi, weet niet of ander mensen hier ervaring mee hebben bij hun chinaphones, maar als ik de hele dag door heavy phone usage heb, in combinatie met bluetooth, dan ziet je batterij wel stevig af, welja normaal was men phone plat ergens rond 15u30 a 16u, maar ik vinkte altijd mediasound af in men bluetooth settings, omdat ik het storend vond dat die hele tijd de gps in men oren zat te spreken. Nu heb ik 2 dagen geleden een nieuwe headset gekocht welke vele beter werkt, nu die media over men bluetooth laten aanstaan, opeens gaat men batterij veel langer mee, maar echt veeeeeeel langer, om u een idee te geven, men batterij staat op dit ogenblik nog op 45%

Zou er een batteryleak zijn in de speaker?

• FlowDesign
Misschien dat de speaker zelf gewoon veel stroom verbruikt? Gaat uiteindelijk ook om het aansturen van een spoeltje. Maar zou verwachten dat dat verwaarloosbaar is.

Ik draai de MIUI V5 – 4.6.13 ROM Android 4.2.1 voor ZTE V987 van 13 juni 2014 (officiële port van MIUI voor de V987) welke ik van Needrom heb gehaald. Die is superstabiel en zeker niet trager dan de enige andere beschikbare officiële 4.2.1 ROM met Gravitybox. Tot nu toe nog geen enkele bug kunnen ontdekken, alleen heel soms als ik van het ene naar het andere scherm of app switch dat het scherm even blijft hangen. Even aan/uitknop 2 maal drukken en hij gaat dan direct weer verder. Maar dat komt zeer sporadisch voor.
De accu gaat overigens zeer lang mee. Meer dan 2 dagen is bij mij zeer normaal. Maar moet erbij zeggen dat ie in de auto met Bluetooth en Flitsmeister aan wel altijd aan de stroom hangt, maar verder hangt ie bijna nooit aan een lader.

[ Voor 15% gewijzigd door FlowDesign op 08-10-2014 07:16 ]

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
FlowDesign schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:38:
Ok, back on-topic: De Nubia Z7 (niet mini of maxi) heeft gisteren pas zijn netwerk licentie ontvangen. Om één of andere reden had ie die nog niet en daardoor was het geval dus nog niet te koop. Hopelijk komt daar nu snel verandering in. Gaat echter wel zo'n 570 à 600 USD kosten. Ga uit van minimaal €480.
Leuke telefoon maar inmiddels wel wat laat natuurlijk, vooral in combinatie met deze prijs. Zou een stunt zijn mochten ze hem met de 805 soc uitbrengen ipv de 801.

• FlowDesign
Ik zag gisteren op nubia.cn dat er op 30 oktober iets gepresenteerd gaat worden. Misschien een opvolger van de Z7? Zou wel erg snel zijn.
Er zit ook een iets grotere nieuwe ZTE V5 aan te komen, maar die aankondiging zou ik dan weer niet op de nubia site verwachten.
Nouja, eerst maar eens met m'n nieuwe ZTE Red Bull klooien en afwachten wat er de komende periode nog gepresenteerd wordt.

De Nexus 6 zal ook nog deze maand gepresenteerd gaan worden (net als waarschijnlijk de Nexus 9 tablet) en ik vermoed dat die weer eerder in Duitsland te koop zal zijn, dus die ga ik dan ook sowieso bestellen. Maar die zal helaas geen Dual sim zijn ga ik vanuit.

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:11:
Ik zag gisteren op nubia.cn dat er op 30 oktober iets gepresenteerd gaat worden. Misschien een opvolger van de Z7? Zou wel erg snel zijn.
Er zit ook een iets grotere nieuwe ZTE V5 aan te komen, maar die aankondiging zou ik dan weer niet op de nubia site verwachten.
Nouja, eerst maar eens met m'n nieuwe ZTE Red Bull klooien en afwachten wat er de komende periode nog gepresenteerd wordt.

De Nexus 6 zal ook nog deze maand gepresenteerd gaan worden (net als waarschijnlijk de Nexus 9 tablet) en ik vermoed dat die weer eerder in Duitsland te koop zal zijn, dus die ga ik dan ook sowieso bestellen. Maar die zal helaas geen Dual sim zijn ga ik vanuit.
Hier de Z7 ook nog steeds op 1 staan na de tegenvallers rondom de UMI Zero al baal ik er wel van dat het zo langzaam aan wel heel lang duurt. Een opvolger zou idd wat snel zijn aangezien er nog maar weinig te winnen valt op de Z7.

De Nexus is echt te groot, wanneer er geen MINI variant is (en dat zal wel niet) sla ik hem over,

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
Hebben jullie het nou over de Z7 max of de Z7 mini?
Of is er nog een model dat ik niet ken?

Zijn beide mooie toestellen. Op de prijs na voldoen ze precies aan mijn eisen :)

Ga toch fietsen.

Er zijn er 3; de Mini, de Max en de 'gewone' Z7 ;)

@flow
Waarom per se een nieuw toestel?
Lijkt me niet dat ze de opvolger van de Z7 reeks gaan aankondigen, kan natuurlijk ook iets anders zijn. Wearable, software etc.

[ Voor 63% gewijzigd door dutchgio op 08-10-2014 14:23 ]

• franss44
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 21:21
Huaw schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:17:
Ik heb de versie met 2GB Ram 16GB Rom en Intel Z2580 Dual Core 2.0GHz en ik ben er tevreden mee.
Hij is stevig gebouwd, draait heerlijk soepel en heeft een prima helder scherm (720x1280 is scherp zat voor een 5")
De UI is handig. De accuduur is gemiddeld, maar zeker niet slecht. GPS werkt goed en is redelijk nauwkeurig.
De phone werd geleverd vanuit China met een aangepaste multi-language ROM. Deze loopt prima en alles zit er op, maar om de ROM te updaten moet er helaas flink worden getweakt. Daarover is veel te vinden op het xda-forum.
Ik weet niet of elke leverancier vanuit China de zenfone met een dergelijke ROM aflevert maar het is wel zaak om daar op te letten.

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:09
Even een update in de defecte Redmi 1S bij aankomst zaak bij FocalPrice.
FocalPrice claimt dat het pakket nooit zou zijn aangekomen of althans dat zij hem niet hebben ontvangen.
PayPal eist daarop verzendbewijs anders vervalt mijn claim. Geweldig die FocalPrice!

Was gelukkig zo verstandig om foto's te nemen van het pakket met zegel erop voor de verzending.
Moraal van het verhaal, dek jezelf goed in. Ze proberen van alles om eronderuit te komen :)

• FlowDesign
Kees Klaassen schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:33:
Even een update in de defecte Redmi 1S bij aankomst zaak bij FocalPrice.
FocalPrice claimt dat het pakket nooit zou zijn aangekomen of althans dat zij hem niet hebben ontvangen.
PayPal eist daarop verzendbewijs anders vervalt mijn claim. Geweldig die FocalPrice!

Was gelukkig zo verstandig om foto's te nemen van het pakket met zegel erop voor de verzending.
Moraal van het verhaal, dek jezelf goed in. Ze proberen van alles om eronderuit te komen :)
Bedankt voor de update, maar dit hoort eigenlijk in het andere topic thuis :)
Bij Focalprice moet je ook gewoon niets bestellen ;)
Had je wel met track en trace en verzekering verzonden? Zo ja, dan kun je altijd nog een claim indienen bij de shipper.

Over de Nubia Z7, ik heb het inderdaad over het flagship model. Deze is qua design de mooiste en heeft Optical Image Stabilisation :9 Maar ik heb geen haast met een nieuw toestel.

[ Voor 17% gewijzigd door FlowDesign op 08-10-2014 15:43 ]

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:09
FlowDesign schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:39:
[...]

Bedankt voor de update, maar dit hoort eigenlijk in het andere topic thuis :)
Bij Focalprice moet je ook gewoon niets bestellen ;)
Had je wel met track en trace en verzekering verzonden? Zo ja, dan kun je altijd nog een claim indienen bij de shipper.

Over de Nubia Z7, ik heb het inderdaad over het flagship model. Deze is qua design de mooiste en heeft Optical Image Stabilisation :9 Maar ik heb geen haast met een nieuw toestel.
Een kleine waarschuwing wellicht voor mensen zoals bangsat die ook problemen hebben met de verkoper.
Zorg ervoor dat je overal foto's van neemt. Pakket voor verzending incl. adres en na postzegel.

Mochten geschillen en waarschuwingen inderdaad in het andere topic (levertijd/prijzen?) thuishoren dan verkas ik het natuurlijk met plezier :)

• FlowDesign
Kees Klaassen schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:24:
[...]

Een kleine waarschuwing wellicht voor mensen zoals bangsat die ook problemen hebben met de verkoper.
Zorg ervoor dat je overal foto's van neemt. Pakket voor verzending incl. adres en na postzegel.

Mochten geschillen en waarschuwingen inderdaad in het andere topic (levertijd/prijzen?) thuishoren dan verkas ik het natuurlijk met plezier :)
Goed om het hier ook te melden, daarbovenop zou het eigenlijk in de openingspost van het andere topic moeten staan :Y

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30
Nou daar is hij weer :)

Maar dit keer nog geen video review maar jawel een geschreven review van de Xiaomi Note 4G LTE..

Wat een mooi toestel ;)

Hoop dat jullie er iets aan hebben .

http://tweakers.net/produ...ote-(enhanced)-zwart.html

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:22
Staat er miui 5 op het toestel? Dan is het toch Android 4.2?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• berkely
  • Laatst online: 17-02 21:15
Hallo,

Ondertussen ook door wat hier te lezen de ZTE V5 gekocht.

Ik wou toch even mijn ietwat mindere ervaringen meedelen.
Ik heb hem geflashed met Android 4.4 van XDA omdat ik echt wel dual sim nodig heb en de stock rom ondersteunt blijkbaar geen dual sim.
  • Het toestel is bij momenten erg traag, het duurt somes enkele seconden vooraleer je de tekst van het keyboard op je scherm ziet verschijnen. Een "background task clean functie"doet wel weer het e.e.a versnellen voor xx tijd lijkt me. Het is niet alleen de tekst, ook scrollen in forums zorgt ervoor dat de tekst soms opnieuw gerenderd moet worden als je even naar beneden en boven scrolt (screenshot). Hij voelt gewoon veel lomper aan in response dan de Jiayu G4 wat ik helemaal niet verwacht had.
  • Minor: Niet alles is netjes van het Chinees naar het Engels vertaald, dit wist ik. Deze rom heeft ook enkel Chinees en Engels
  • De 32Gb SD card van mijn eerste Jiayu G4 wordt niet herkend, wel netjes in de G4. De 2de SD-card van een andere G4S wordt wel netjes herkend.
  • Voor de Belgen die de ING app willen installeren, deze is niet beschikbaar voor deze gsm/rom. Ik heb hem extract van de G4S en op de V5 gezet maar de installatie faalt volgens de gsm, beetje jammer dit is echt wel iets wat ik gebruik. (De nederlandse App is blijkbaar geen probleem :? )
    EDIT: Dit komt blijkbaar doordat er een niet complete versie van de Google Apps op staat, met de juiste GAPPS te installeren zoals gemeld van Flowdesign werkt dit wel!!
Het scherm is net ietsje groter dan de Jiayu G4 wat ik dan wel heel aangenaam vind.

Ik heb ook nog eens de MIUI rom geflashed (miui_x9180_Heavenke_4.9.29_2e0974a389_4.4.zip) maar dit was geen succes en bleek nog veel te veel chinees te bevatten in de Engelse versie..

Als ik bovenstaande wist had ik me wellicht iets anders gekocht. Misschien dat een officiele ZTE update (rom) beterschap brengt... Ideetjes zijn altijd welkom.

Groeten
B.

[ Voor 6% gewijzigd door berkely op 17-10-2014 19:03 ]

• FlowDesign
Die 4.4 ROM is toch een officiële van ZTE?

Ik heb de mijne vanaf aanstaande vrijdagavond in m'n handen als het goed is, dan zal ik eens kijken of ik hetzelfde ervaar als jij :)

[ Voor 61% gewijzigd door FlowDesign op 08-10-2014 21:26 ]

• berkely
FlowDesign schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:25:
Die 4.4 ROM is toch een officiële van ZTE?

Ik heb de mijne vanaf aanstaande vrijdagavond in m'n handen als het goed is, dan zal ik eens kijken of ik hetzelfde ervaar als jij :)
Wat ik begrijp uit het bericht van de ROM TS:
"19.+.2014: Till now ZTE didnt released propper 4.4. firmware, although they promised to. There is a 1.12 unofficial release, but seems to be bugs free, and from 1.10 firmware the dual sim cards work well."

Dus het zou een unofficial release zijn. (Wellicht wel van ZTE).

• FlowDesign
En welke heb je geïnstalleerd? Die 1.12 zou ik erop zetten. Tenzij er ergens een goede MIUI te vinden is.

Heb je trouwens de versie met 1GB RAM of die met 2GB RAM?

Hier op Needrom staat iig die 1.12 ROM welke op alle versies moet werken
http://www.needrom.com/do...5-v9180-dual-sim-support/

Ik zie hier (rechtsonderaan) ook nog een MIUI staan, heb zojuist ook even aan de maker van die ROM op XDA in het topic gevraagd of dat een echte MIUI port is of dat het alleen een skin is.

[ Voor 73% gewijzigd door FlowDesign op 08-10-2014 23:37 ]

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
franss44 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:32:
[...]

Ik heb de versie met 2GB Ram 16GB Rom en Intel Z2580 Dual Core 2.0GHz en ik ben er tevreden mee.
Hij is stevig gebouwd, draait heerlijk soepel en heeft een prima helder scherm (720x1280 is scherp zat voor een 5")
De UI is handig. De accuduur is gemiddeld, maar zeker niet slecht. GPS werkt goed en is redelijk nauwkeurig.
De phone werd geleverd vanuit China met een aangepaste multi-language ROM. Deze loopt prima en alles zit er op, maar om de ROM te updaten moet er helaas flink worden getweakt. Daarover is veel te vinden op het xda-forum.
Ik weet niet of elke leverancier vanuit China de zenfone met een dergelijke ROM aflevert maar het is wel zaak om daar op te letten.
Tof! Ik ben wel geïnteresseerd in z'n grote broer ;) Hoe is jouw GPS zonder A? ;) (dus met de dataverbinding uit). Is de fix een beetje okee? Of bijvoorbeeld de snelheidsaflezing nauwkeurig?

Ga toch fietsen.

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
robin-sips2 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:48:
Daarnaast heb ik zelf een rom geport, noemt Darkmod Hongmi, is een Aosp die een 4.4 look heeft, werkt helemaal vlekkeloos met een hoopje script erin gestopt, maar de Led notificatie krijg ik niet aan de praat zoals het hoort.
Een niet werkende LED-notificatie heb ik ook gehad met een custom ROM voor mijn Lenovo s650. Misschien werkt de volgende oplossing ook op de Hongmi?

Voor die LED-notificatie kan je dit proberen op de Hongmi-mtk.

Wanneer het notificatie lampje moet branden laat het de drie 'touch buttons' aan de onderkant branden/knipperen.

Als het werkt, loont het misschien de moeite om de source te veranderen en opnieuw te compilen zoals beschreven hier (vanaf posting #36) zodat i.p.v. de drie 'touch buttons' het LED-lampje gaat branden.

• berkely
FlowDesign schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:36:
En welke heb je geïnstalleerd? Die 1.12 zou ik erop zetten. Tenzij er ergens een goede MIUI te vinden is.

Heb je trouwens de versie met 1GB RAM of die met 2GB RAM?

Hier op Needrom staat iig die 1.12 ROM welke op alle versies moet werken
http://www.needrom.com/do...5-v9180-dual-sim-support/
Ik heb de 2GB RAM (van Mixeshop). Die ROM is Navin zijn ROM, die kan ik misschien nog eens proberen.

Ik vrees dat die ROM die Navin aanhaalt degene is die ik geprobeerd heb. Als je een goede MIUI vindt, link dan even als je wil. Dan probeer ik die ook even.

Groeten
B.

• FlowDesign
berkely schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 06:31:
[...]

Ik heb de 2GB RAM (van Mixeshop). Die ROM is Navin zijn ROM, die kan ik misschien nog eens proberen.

Ik vrees dat die ROM die Navin aanhaalt degene is die ik geprobeerd heb. Als je een goede MIUI vindt, link dan even als je wil. Dan probeer ik die ook even.

Groeten
B.
Klopt, die op de MIUI site is die jij al uitgeprobeerd hebt.

Maar goed, als die gewone 1.12 met Nubia OS goed werkt dan ben ik ook tevreden en dan wacht ik wel of er nog een betere MIUI port komt. Misschien wel V6 nog :)

• tonytang
  • Laatst online: 10-11 12:14
Vraagje:
Ik heb een ZTE V5 Redbull, klopt het dat alleen de Home button licht geeft en de back en menu toetsen niet oplicht?

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:35
Mijn vriendin heeft momenteel een Jiayu G4S, maar daar heeft ze problemen met de wifi mee. (Zet wifi aan, kan internetten, legt de telefoon vervolgens weg en als hij vervolgens na een tijdje uit standby word gehaald is er geen verbinding meer met internet maar wel met de router. Dit zelfde probleem heb ik ook met mijn mediatek tablet, dus ik vermoed dat het daar aan ligt.

Ik ben dan ook op zoek naar een nieuwe telefoon met een Qualcomm processor of een andere goede processor, maar in elk geval geen mediatek processor. Budget maximaal € 200,-.
Zat zelf te denken aan een ZTE Nubia Z5s Mini, maar misschien zijn er nog andere goede opties?
- Niet al te groot. 4.7" scherm lijkt ideaal. Iets van maximaal 68mm breed.
- Maximaal rond de € 200,-
- 2GB aan ram.

• FlowDesign
Robbie T schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:31:
Mijn vriendin heeft momenteel een Jiayu G4S, maar daar heeft ze problemen met de wifi mee. (Zet wifi aan, kan internetten, legt de telefoon vervolgens weg en als hij vervolgens na een tijdje uit standby word gehaald is er geen verbinding meer met internet maar wel met de router. Dit zelfde probleem heb ik ook met mijn mediatek tablet, dus ik vermoed dat het daar aan ligt.

Ik ben dan ook op zoek naar een nieuwe telefoon met een Qualcomm processor of een andere goede processor, maar in elk geval geen mediatek processor. Budget maximaal € 200,-.
Zat zelf te denken aan een ZTE Nubia Z5s Mini, maar misschien zijn er nog andere goede opties?
- Niet al te groot. 4.7" scherm lijkt ideaal. Iets van maximaal 68mm breed.
- Maximaal rond de € 200,-
- 2GB aan ram.
Dat wifi probleem herken ik en dat heeft tevens met de router te maken. Bij m'n vriendin thuis heb ik hetzelfde probleem met haar Samsung Galaxy S2 en mijn ZTE V987 icm een nieuw modem van O2. Hier bij mij thuis KPN en nergens last van.

• Quad
  • Laatst online: 18:22
tonytang schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:59:
Vraagje:
Ik heb een ZTE V5 Redbull, klopt het dat alleen de Home button licht geeft en de back en menu toetsen niet oplicht?
Als je de filmpjes ervan ziet wel.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C0M1Ax2.png

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:21
Momenteel heb ik de Doogee DG550 Dagger. De telefoon bevalt me erg goed maar ik wil toch een nog iets grotere. Nu zie ik dat de lenovo S939 ook een octacore processor en een mooi scherm heeft. Kent of heeft iemand deze telefoon en kan er iets meer over vertellen? Ik kan nog geen goede review vinden; enkel de verkoopfilmpjes van de bekende Chinese webshops.
Wil er graag iets meer van weten, mn hoe die bevalt.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
ET1992 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 19:42:
Voor mensen die de Meizu MX4 willen bestellen, bestel deze absoluut niet bij de officiele online winkel van Meizu (Meizumart). Ze beweerden dat alle belastingen vooraf door hun zouden betaald worden. Dat is dus niet het geval en ik moet nu ruim 100 euro aan BTW etc. betalen....

Voor de rest is het wel een erg mooie telefoon.
Er zijn meer mensen met dit probleem en die hebben van Meizu te horen gekregen dat ze hun invoice van DHL moeten mailen. Misschien kan je toch nog iets met ze regelen. Staat ook wel wat op Meizu fans.
Ik zou Meizumart even een mailtje sturen.

Ik heb dit keer wel het geluk dat mijn invoer rechten en alle tax netjes zijn betaald door de verkoper.
Deze had een magazijn in de UK en verscheepte van daaruit naar de rest van europa.
Maar betaalde dus de tax aan de UK.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Hyp Hyper
Ik zit een beetje op de Elephone P3000(s) te wachten. Die heeft alle 4G banden en verder ook aardige specs voor een vooralsnog nette prijs. Hij ziet er alleen wat bulky uit, vind ik.

• Hyp Hyper
In elk geval wat minder dik. (meteen ook minder grote batterij natuurlijk)

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

NFC aan boord en de GPS ondersteunt GLONASS. Mooi ding inderdaad!
Voor een 5 inch scherm ook een erg compact formaat (lengte 129.8mm volgens de afbeelding??), maar volgens de beschrijving issie 143.8mm lang. 8)7

• krissie100
http://en.kingzone.cc/products_cs.aspx?Id=104
hij is 143mm lang en heeft een 2800mah accu volgens de site van kingzone
lijkt er ook op dat de voorkant speakers heeft, maar dat zal denk ik wel niet meer zijn dan design ;)

[ Voor 30% gewijzigd door krissie100 op 10-10-2014 12:23 ]

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Ik zoek een 4:3 android tablet of telefoon liefst rond de 6 inch, maar ik krijg niks gevonden, hebben jullie toevallig iets voorbij zien komen want ik krijg het niet gevonden.

• BertvanErnie
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mail van gearbest na order van paar dagen geleden:

Subject: [Presale Order] Update regarding your MPIE G7 Android 4.4 4G Smartphone

Thank you so much for your recent presale order for the MPIE G7 Android 4.4 4G Smartphone

Due to an error on the part of the manufacturer, the technical specifications listed for the phone were incorrect. The supplier had informed us about the following corrections:
1. SIM Card Slot: Single SIM, Single Standby and not Dual SIM, Dual Standby
2. Screen resolution: 960 x 540 (QHD), not 1280 x 720 (720P HD)
)

The manufacturer has apologized extensively for the incorrect information. We have since updated the product description on the associated page and wish to extend our sincere apologies for any inconvenience caused. This was an honest mistake on the part of the manufacturer due to miscommunication from their marketing department.

We would therefore be extremely grateful if you could confirm whether you will accept this product with the revised specifications. Your item is currently waiting to be shipped out, pending your reply to this email.Please note: if you accept to receive this product, we will send you a Premium Toughened Glass Screen Protectorcompletely free of charge and gift you a $15 cash coupon in your customer account.

However if you wish to cancel your order, please contact us with your associated details.

Het was ook net te mooi om waar te zijn.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
BertvanErnie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:31:
mail van gearbest na order van paar dagen geleden:

Het was ook net te mooi om waar te zijn.
Jammer :'( Had hem willen bestellen met de specs zoals ik ze als eerste tegen kwam, met de hernieuwde specs zijn er tig anderen die hetzelfde bieden voor minder geld.

• Hyp Hyper
Joosie200 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:43:
[...]

Jammer :'( Had hem willen bestellen met de specs zoals ik ze als eerste tegen kwam, met de hernieuwde specs zijn er tig anderen die hetzelfde bieden voor minder geld.
Ik had al m'n twijfels:
Hyp Hyper schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:11:
[...]

Interessante telefoon als de specs kloppen. :)
Maar gelukkig hebben we nog de Elephone P3000 en Kingzone N3 over. ;)

• Robinator
niet blindstaren op specs, dat is nr1 dat je moet leren als je bij china shopt, Elephone heeft een k*t service, ken iemand die er dikke zever mee heeft gehad, en enkele hier op de forum hebben net dezelfde ervaring.
Sterk zijn de toestelletjes ook niet echt te noemen.

Kingzone heb ik geen ervaring mee, wel heb ik de laatste tijd enkele Huawei's getest, simpelweg omdat ik van plan bent mezelf eentje aan te schaffen.

Ze hebben goede toestelletjes, en kunnen stevig concureren tegen de grotere merken qua looks/design, hardware en chipsets. Ik heb zelfs onlangs een budget toestel vastgehad de Huawei G6 4G, werkt zoals een speer, snel vloeiend supergoede gps en 4G verbinding (single sim natuurlijk) en die chipset is al iets of wat verouderd, maar hun software is gewoon goed te noemen.

Dit bevestigd ook weer het verhaal dat vele hier al duidelijk probeerde te maken, je mag een octacore 4G met 4GB ram hebben, als de software rommel is, is de phone niets meer waard, verder heb je dit in het normale dagelijkse "niet gamer" wereldje niet nodig.

Een trage quadcore met degelijk software draait beter in dit geval.

• krissie100
Waarschijnlijk komt volgende week de Elephone G5 hieraan, ben benieuwd, heb er goede hoop in 😁

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 11-11 14:40
wow zeker een mooie phone, ben benieuwd naar de bevindingen als iemand hier er eentje besteld.

• Robinator
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 01:07:
[...]

wow zeker een mooie phone, ben benieuwd naar de bevindingen als iemand hier er eentje besteld.
is bijna een exacte kopie van de Xiaomi Hongmi, zelfs de kleurtjes van de buttons hebben ze overgenomen....

• krissie100
robin-sips2 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 02:00:
[...]

is bijna een exacte kopie van de Xiaomi Hongmi, zelfs de kleurtjes van de buttons hebben ze overgenomen....
LoL, ik vind hem er totaal niet op lijken weet je, ja rode buttons...
MaR voor de rest totaal niet

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
it0 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 17:07:
Ik zoek een 4:3 android tablet of telefoon liefst rond de 6 inch, maar ik krijg niks gevonden, hebben jullie toevallig iets voorbij zien komen want ik krijg het niet gevonden.
Het enige met een 4:3 scherm dat in me opkomt is volgens mij de Xiaomi MiPad (7.9 inch). Verder is die scherm verhouding volgens mij erg zeldzaam.
Verkocht LG niet een tijdje zulke telefoons in de VU lijn?

• Hyp Hyper
robin-sips2 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:44:
niet blindstaren op specs, dat is nr1 dat je moet leren als je bij china shopt, Elephone heeft een k*t service, ken iemand die er dikke zever mee heeft gehad, en enkele hier op de forum hebben net dezelfde ervaring.
Sterk zijn de toestelletjes ook niet echt te noemen.
Ik sta me vooral blind op de looks en formaat. :P
[...]

Meh... niet meer dan zo veel telefoons op elkaar lijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Hyp Hyper op 11-10-2014 11:32 ]

• Robinator
welja, ieder zijn ding natuurlijk, ik heb het niet zo met die witte productjes die met zware specs beginnen smijten.
Zoals gezegd, geef me liever een betrouwbare tragere phone met goede software.

@Hyp Hyper, looks moeten er inderdaad altijd zijn, en formaat ben ik je compleet mee eens, de eerste zaken waar ik naartoe kijk is de grootte en de batterij, en of ie dual sim heeft. Daarna resolutie, software support, en of er foutjes te vinden zijn in de hardware. Software is meestal fixbaar, mits je een beetje handig bent met android.

ik heb al zoveel keer tegen problemen gelopen, met zowel de grote als de kleine merken. Maar 1 ding is zeker sub 100€ en dan goede specs, is meestal te goed om waar te zijn.

• franss44
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 21:21
kakanox schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:41:
[...]

Tof! Ik ben wel geïnteresseerd in z'n grote broer ;) Hoe is jouw GPS zonder A? ;) (dus met de dataverbinding uit). Is de fix een beetje okee? Of bijvoorbeeld de snelheidsaflezing nauwkeurig?
Over het algemeen vindt de GPS in 10-30 sec een fix, met Amerikaanse èn Russische satellieten. Daarbij zijn de wifi- en de data-verbinding altijd uitgeschakeld.
Maar een enkele keer duurt het wel 5 min voordat-ie een fix heeft. Overigens heeft mijn gewone losse "echte" TomTom in de auto dat net zo.
Ik heb een stuk gereden met de TomTom-app op de zenfone. Navigeren gaat perfect; ook het zonodig herberekenen van een route gaat perfect. De snelheidsaflezing is in principe wel juist doch niet altijd stabiel. Dus bij constant 50km/h wijst-ie aan: 47-50-53 etc. De phone ligt bij mij los in de auto, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt. Ik heb ook nog geen andere navigatie-app uitgeprobeerd.

Aanvulling: Ik bebruik de GPS nu wat langer en ik heb de Zenfone nu keurig in een houder op het dahboard van mijn auto gemonteerd. TomTom en ook Sygic werken nu perfect. De snelheid wordt netjes constant aangegeven en de GPS-fix gaat nu ook veel vlotter. Ik ben er heel tevreden mee.

[ Voor 12% gewijzigd door franss44 op 27-11-2014 15:23 . Reden: Aanvulling ]

• krissie100
robin-sips2 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:18:
Maar 1 ding is zeker sub 100€ en dan goede specs, is meestal te goed om waar te zijn.
Ik kan me hier totaal niet in vinden, heb tot nu toe nooit meer geinvesteed dan 140 euro en tot nu toe allemaal goed hard/software matig, Doogee Dg100/500, Leagoo Lead 1/3, huawei Honor 3C, allemaal goed, ben wel benieuwd hoe het zit bij de Elephone G5

Maar ik weet dat jij iets meer eisen stelt aan de software dan dat het alleen maar soepel loopt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 11-10-2014 21:39 ]

Jij bent gewoon snel tevreden, dat is iets anders dan dat het goed werkt :+

• krissie100
dutchgio schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:48:
Ik ben tevreden als alles goed werkt zoals het hoort te doen, als de gps het niet doet ben ik niet tevreden, als kijkhoeken ruk zijn ben ik niet tevreden etc. Maar tot nu toe doet alles het gewoon goed ;), call me a lucky boy or not maar het gaat mij erom dat alles gewoon goed werkt ;)
En uiteraard moet je daarbij in mijn ogen ook rekening houden met de prijs, voor 100 euro mag je niet denken dat je iets koopt van €200, wqnt van 200 euro verwacht je gewoon meer.

[ Voor 15% gewijzigd door krissie100 op 11-10-2014 21:58 ]

• Momus
krissie100 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:52:
[...]

Ik ben tevreden als alles goed werkt zoals het hoort te doen, als de gps het niet doet ben ik niet tevreden, als kijkhoeken ruk zijn ben ik niet tevreden etc. Maar tot nu toe doet alles het gewoon goed ;), call me a lucky boy or not maar het gaat mij erom dat alles gewoon goed werkt ;)
En uiteraard moet je daarbij in mijn ogen ook rekening houden met de prijs, voor 100 euro mag je niet denken dat je iets koopt van €200, wqnt van 200 euro verwacht je gewoon meer.
Doogee is gewoon troep. Grote verhalen, weinig daden.

• krissie100
Momus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

Doogee is gewoon troep. Grote verhalen, weinig daden.
Vergeten bij te melden: ik heb het niet over zogenaamde toekomstige update(wat bij doogee idd DRAMA is en nu al bij Leagoo 100x beter is) maar over de software die er op staat op het moment, en die werkt gewoon soepel.

[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 11-10-2014 22:08 ]

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Ik heb zojuist deze ZTE V5 red bull besteld: http://www.merimobiles.co...martphone_p/meri10108.htm maar vraag me nu af of dit wel de juiste versie is (ik zie single sim, en twijfel over de chipset) wie kan er een licht over schijnen? Ik krijg anders een boze schoonzus -)

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Robinator
Ja kijk, een smartphone moet dienen om niet de hele tijd een hoop andere aparaten mee te lopen zeulen.
Telefoon moet zonder problemen werken tijdens het verplaatsen, geen onderbrekingen tijdens het rijden/bellen met de tech support (anders elke keer wachttijd van zoveel mins....), verder graag een dual sim onder de 900mhz band en een werkende gps voor autonavigatie in dicht bebouwde steden zoals antwerpen.

Verder een werkende exchange en een batterij dat niet leeg is na een uurtje gps.

Zo gek zijn mijn eisen toch niet denk ik ;) mijn nokia 3310 kon dat bellen en smsen vlekkeloos. Nu wil ik gps mail en blauwtand erbij zonder dat die phone na een half jaar grellig begint te doen.

Sub100 category valt meerendeel al af op de 900mhz band en dat vlekkeloos bellen via bluetooth.... dan zwijgen we nog van gps in dicht bebouwde steden, fix zal hij wel op de meeste gsms hebben, maar 5m nauwkeurig zijn tijdens het rijden ipv stilstaan, daar vallen ze ookal af ;)

• Momus
Sneezzer schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:26:
Ik heb zojuist deze ZTE V5 red bull besteld: http://www.merimobiles.co...martphone_p/meri10108.htm maar vraag me nu af of dit wel de juiste versie is (ik zie single sim, en twijfel over de chipset) wie kan er een licht over schijnen? Ik krijg anders een boze schoonzus -)
Hij is dual sim, je zult alleen wel een Rom erop moeten zetten waarmee dat werkt. En dat zijn roms die alleen Engels zijn.
En wat is de twijfel over de chipset?

• Sneezzer
Momus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:36:
[...]

Hij is dual sim, je zult alleen wel een Rom erop moeten zetten waarmee dat werkt. En dat zijn roms die alleen Engels zijn.
En wat is de twijfel over de chipset?
Ik zit vooral in over het wel of niet HSDPA ed.
Zoals hier tegenover elkaar gezet: http://system-on-a-chip.f...mm-Snapdragon-400-MSM8226

Of ben ik de afgelopen tijd teveel onder een steen gaan liggen en heb ik netwerk dingen gemist ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Sneezzer op 11-10-2014 22:39 ]

• FlowDesign
Sneezzer schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:37:
[...]

Ik zit vooral in over het wel of niet HSDPA ed.
Zoals hier tegenover elkaar gezet: http://system-on-a-chip.f...mm-Snapdragon-400-MSM8226

Of ben ik de afgelopen tijd teveel onder een steen gaan liggen en heb ik netwerk dingen gemist ;)
Heb de mijne vandaag opgehaald bij het postkantoor (in Duitsland) en hoefde niet bij te betalen *O*
Maar er gaan gewoon 2 simkaarten in, beide doen het alleen wanneer je minimaal versie 1.10 van de firmware installeert (zie topic op xda of needrom) maar ik zou versie 1.12 aanraden, of miui erop zetten.
De telefoon is gewoon GSM/WCDMA dus ja ook HSDPA enzo.

• krissie100
@robin sips
900mhz band ben ik het mee eens, maar dat staat los van de software, over gps in dichte stad kan ik niks over zetten ;)

• Sneezzer
FlowDesign schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:45:
[...]

Heb de mijne vandaag opgehaald bij het postkantoor (in Duitsland) en hoefde niet bij te betalen *O*
Maar er gaan gewoon 2 simkaarten in, beide doen het alleen wanneer je minimaal versie 1.10 van de firmware installeert (zie topic op xda of needrom) maar ik zou versie 1.12 aanraden, of miui erop zetten.
De telefoon is gewoon GSM/WCDMA dus ja ook HSDPA enzo.
Dus je hebt ook dezelfde chipset er in zitten? _/-\o_
En weet je of het ook in het nederlands gezet kan worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Sneezzer op 11-10-2014 22:50 ]

• Momus
Sneezzer schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:48:
[...]

Dus je hebt ook dezelfde chipset er in zitten? _/-\o_
En weet je of het ook in het nederlands gezet kan worden?
Niet wanneer je werkende Dual sim wil hebben.

• Robinator
moet je zo enzo leren doen, engels is beter vertaalt 9/10. Ik verkies EN boven nl op zo'n zaken, jullie niet?

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:48:
Haha, ik denk dat ik mezelf ook in die club moet scharen. :P
Ik kan een telefoon veel dingetjes vergeven, als hij het in de basis maar goed doet.

Tot nu toe doen m'n relatief goedkope Chinaphones het een stuk beter dan m'n budget Sony Sola het ooit gedaan heeft, dus zo snel krijg je mij niet aan het klagen met dit spul. :)

• FlowDesign
Momus schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Niet wanneer je werkende Dual sim wil hebben.
Ik weet niet zeker of het zal werken of niet, maar voor de miui v5 installatie van mijn ZTE V987 is er ook een multilanguage zip beschikbaar.

En wat te denken van de app morelocale, zou dat niet werken?

Maar goed, mij boeit het niet want ik heb altijd alles op Engels staan ;)

Morgen ff die 1.12 op m'n zte red bull installeren en kijken hoe nubia os er dan uitziet. Ik heb nu nog gebaseerd op Android 4.3 erop staan, nubia op v2.0 geloof ik, en dat is minder leuk dan miui. We shall see :)

[ Voor 28% gewijzigd door FlowDesign op 12-10-2014 00:24 ]

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:32:
Ja kijk, een smartphone moet dienen om niet de hele tijd een hoop andere aparaten mee te lopen zeulen.
Telefoon moet zonder problemen werken tijdens het verplaatsen, geen onderbrekingen tijdens het rijden/bellen met de tech support (anders elke keer wachttijd van zoveel mins....), verder graag een dual sim onder de 900mhz band en een werkende gps voor autonavigatie in dicht bebouwde steden zoals antwerpen.

Verder een werkende exchange en een batterij dat niet leeg is na een uurtje gps.

Zo gek zijn mijn eisen toch niet denk ik ;) mijn nokia 3310 kon dat bellen en smsen vlekkeloos. Nu wil ik gps mail en blauwtand erbij zonder dat die phone na een half jaar grellig begint te doen.

Sub100 category valt meerendeel al af op de 900mhz band en dat vlekkeloos bellen via bluetooth.... dan zwijgen we nog van gps in dicht bebouwde steden, fix zal hij wel op de meeste gsms hebben, maar 5m nauwkeurig zijn tijdens het rijden ipv stilstaan, daar vallen ze ookal af ;)
Mijn eerste China Phone was van zo'n onbekend goedkoop merk en die was niet zozeer slecht maar alleen al de geluidskwaliteit bij bellen was knudde en volgens mij kwam er ook een bak straling bij vrij van heb ik jou daar. Snel weer verkocht en eentje van ZTE besteld. Ik betaal liever een paar tientjes meer :)

• Sneezzer
Dus de chipset zal geen probleem zijn voor 3g verbindingen ed.?

• Robinator
FlowDesign schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:28:
[...]

Mijn eerste China Phone was van zo'n onbekend goedkoop merk en die was niet zozeer slecht maar alleen al de geluidskwaliteit bij bellen was knudde en volgens mij kwam er ook een bak straling bij vrij van heb ik jou daar. Snel weer verkocht en eentje van ZTE besteld. Ik betaal liever een paar tientjes meer :)
volledig akkoord, ZTE Lenovo en Huawei (zelfs Xiaomi, al heb ik wat pech met mijn Redmi) steken er toch kop en nek bovenuit in de dual sim verianten vind ik, ik ben ver van een merken fanaat, maar als je het zoals mij voor je werk en of belangrijke zaken gebruikt, kan je idd best die paar tientjes meer betalen.

Verder ook als je vergelijkt een gsm van 150 a 200 euro van deze merken hebben aardige kwaliteit en vind je veel zaken voor zoals covers etc. vergelijk in datzelfde segment met de normale westerse merken, en je hebt een brak toestel.

@Krissie begrijp me niet verkeerd ik wil niet zeggen dat sub 100euro toestellen allemaal rommel zijn, ik heb voor mijn schoonfamilie al enkele goedkope dingen moeten bestellen waar ik men twijfels over had, en die dingen werken tot de dag van vandaag nog uitstekend. Wat ik wel denk, is dat de bouwkwaliteit toch aardig wat lager ligt dan een Lenovo/huawei/ZTE met dezelfde specs (ookal zijn deze 50 dollar duurder)

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 11-11 14:40
[...]

ik vind hem totaal niet op de hongmi lijken, ik vind hem mooier

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
robin-sips2 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 22:32:

Mooie samenvatting van basis eisen!

Oh enne.. Nokia 3310.. * bordeauxactive hides.. het moddersmijten begint altijd als iemand daarover begint ;)

• FlowDesign
Sneezzer schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:30:
Dus de chipset zal geen probleem zijn voor 3g verbindingen ed.?
Ik snap niet waar je twijfel vandaan komt, natuurlijk werkt dat ding met 3G, maar dan moet je wel de WCDMA versie bestellen: de V9180 (het gaat om die V). Als daar een andere letter staat is het de verkeerde versie en dan werkt 3G hier niet.

Pagina: 1 ... 60 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!