Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.806 views
Is 5 inch niet wat klein om mee te surfen? :+
Qua performance zal dat niet heel veel uitmaken, is ook niet heel erg veel eisend natuurlijk.

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
Xiaomi mi 3 en als je wat meer wilt uitgeven de Xiiaomi m4 of de Honor 6

• Koennnnnn
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-01-2022
Heeft iemand tips voor en smartphone rond de €100,-125,-. Zag de leagoo lead 2 en de doogee DG550, maar heb zelf met beide geen ervaring.
Eisen zijn scherm van 4,5 tot maximaal 5,5 inch, 4G is niet belangrijk (ook niet haalbaar...)

Heb gezocht naar webshops met een vestiging oid in Nederland ivm garantie. Maar niet gevonden, kan ook aan mij liggen ;)

Iemand tips? :)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:18
Koennnnnn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:35:
Heeft iemand tips voor en smartphone rond de €100,-125,-. Zag de leagoo lead 2 en de doogee DG550, maar heb zelf met beide geen ervaring.
Eisen zijn scherm van 4,5 tot maximaal 5,5 inch, 4G is niet belangrijk (ook niet haalbaar...)

Heb gezocht naar webshops met een vestiging oid in Nederland ivm garantie. Maar niet gevonden, kan ook aan mij liggen ;)

Leagoo Lead 1, elephone G4/5/6, Umi c1

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Nice, ik kan een BYOD vergoeding van m'n nieuwe werkgever krijgen van 350 euro per 2 jaar. Dan ga ik denk ik een Nubia Z7 bestellen, is echter op het moment overal uitverkocht? :?

Behalve de Lenovo Vibe Z2 Pro kan ik eigenlijk niks vergelijkbaars met Dual SIM bedenken, of mis ik iets?

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Verwijderd

Koennnnnn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:35:

Doogee DG550 voor €125 ga je in NL niet legaal vinden :)

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
FlowDesign schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:52:
Nice, ik kan een BYOD vergoeding van m'n nieuwe werkgever krijgen van 350 euro per 2 jaar. Dan ga ik denk ik een Nubia Z7 bestellen, is echter op het moment overal uitverkocht? :?
Oppomart lijkt ze op voorraad te hebben? De Max en Mini tenminste.
FlowDesign schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:52:

Behalve de Lenovo Vibe Z2 Pro kan ik eigenlijk niks vergelijkbaars met Dual SIM bedenken, of mis ik iets?
De mini? Vast wel op voorraad >:)

• Koennnnnn
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:55:
[...]

Doogee DG550 voor €125 ga je in NL niet legaal vinden :)
Zal dan wat door elkaar gehaald hebben... Iets meer is trouwens geen probleem
Twijfelde of ik nu OPO oid zou halen of een goedkope en over een jaartje iets nieuws ;)

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
Merk dat de eisen die ik stel voor de vervanger van m'n ZTE Geek V975 met mijn beperkt budget echt heel erg moeilijk te vinden zijn :( Hoe zijn jullie nou echt te spreken over de kwaliteit van THL? Ik krijg er uit dit topic niet heel veel hoogte van...

Ga toch fietsen.

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Zal ik de 'gok' wagen en de nubia z7mini bestellen of toch voor de veilige Sony Xperia Z3 compact gaan? Lastig!!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
Gewoon doen. En vertel ons effe hoe die het doet :P ;)

[ Voor 4% gewijzigd door kakanox op 01-10-2014 23:48 ]

Ga toch fietsen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
JackL89 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:43:
Zal ik de 'gok' wagen en de nubia z7mini bestellen of toch voor de veilige Sony Xperia Z3 compact gaan? Lastig!!
De Z7 mini is geen gok, maar een top toestel. En dat tik ik vanaf dat top toestel.

• FlowDesign
dutchgio schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:59:
[...]

De mini? Vast wel op voorraad >:)
Ik bedoel dé Z7. Dus zonder toevoeging van max of mini ;)

• FlowDesign
kakanox schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:20:
Merk dat de eisen die ik stel voor de vervanger van m'n ZTE Geek V975 met mijn beperkt budget echt heel erg moeilijk te vinden zijn :( Hoe zijn jullie nou echt te spreken over de kwaliteit van THL? Ik krijg er uit dit topic niet heel veel hoogte van...
Volgens mij is THL een hele grote fabrikant die wel goed spul maakt. Zijn zij ook niet de fabrikant van Archos?

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Momus
Is dat tegen buigen?

• John Rambo
Ze mogen wel uitkijken dat Apple daarmee niet aan de haal gaat _/-\o_

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:31
Is het trouwens 'makkelijk' mogelijk de Lead 2 naar standard Android te zetten? Kan wel de Google Launcher installeren, maar veel icoontjes zijn dan nog 'Leagoo-isch'. Of kan ik die icoontjes makkelijk aanpassen? ;)

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Martijn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:11:
Is het trouwens 'makkelijk' mogelijk de Lead 2 naar standard Android te zetten? Kan wel de Google Launcher installeren, maar veel icoontjes zijn dan nog 'Leagoo-isch'. Of kan ik die icoontjes makkelijk aanpassen? ;)
Als je voor apex of een andere launcher gaat zou je een 'stock' icon pack kunnen gebruiken.

• John Rambo
Martijn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:11:
Volgens mij zijn er voor de Leagoo toestellen nog haast geen roms beschikbaar, voor de Lead 2 zie ik er zowieso geen op needrom. Mijn Lead 1 is nog steeds niet binnen dus ik weet niet of je dat kan aanpassen. Bij MIUI kan je wel verschillende thema's downloaden, maar betwijfel of dat op de Leagoo ook kan.

• Koennnnnn
De Elephone G6 ziet er qua specs interessant uit, alleen de batterij lijkt wat klein.
Kan er alleen nog geen reviews van vinden, iemand die hier meer van weet?

En hoe zit het met de android updates? Geven de meeste fabrikanten die snel vrij?

• Momus
Koennnnnn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:18:
De Elephone G6 ziet er qua specs interessant uit, alleen de batterij lijkt wat klein.

En hoe zit het met de android updates? Geven de meeste fabrikanten die snel vrij?
Logisch als ie nog helemaal niet verkrijgbaar is.
En Android updates zijn zeer uitzonderlijk.

• Koennnnnn
Momus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:19:
[...]

Logisch als ie nog helemaal niet verkrijgbaar is.
En Android updates zijn zeer uitzonderlijk.
Excuses, zag op een site dat die 1 October uit kwam maar andere sites geven data van 9-16 oktober aan 8)7

Zal daar dus even op moeten wachten.

• Momus
Koennnnnn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:21:
[...]

Excuses, zag op een site dat die 1 October uit kwam maar andere sites geven data van 9-16 oktober aan 8)7

Zal daar dus even op moeten wachten.
Etotalk geeft 20 oktober aan. Daar zou ik maar vanuit gaan en rekening houden met nog wat weekjes later.

• Koennnnnn
Momus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Etotalk geeft 20 oktober aan. Daar zou ik maar vanuit gaan en rekening houden met nog wat weekjes later.
Hmm, jammer, dat duurt dan nog even :O

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Voor mijn moeder heb ik gisteren de Doogee Voyager2 DG310 besteld bij Banggood UK, kostte een euro meer dan normaal en was dus 94$ (€74)Incl shipping kwijt. Scheelt het niet hoeven te betalen van invoer en btw en snel binnen (4-7 werkdagen). Gaat de Cubot GT99 vervangen omdat de GPS wel belangrijk is geworden vanwege fietsroutes. De GPS werkt niet op de GT99 dus aan die straks de verkoop in.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Momus
Quad schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:46:
Voor mijn moeder heb ik gisteren de Doogee Voyager2 DG310 besteld bij Banggood UK, kostte een euro meer dan normaal en was dus 94$ (€74)Incl shipping kwijt. Scheelt het niet hoeven te betalen van invoer en btw en snel binnen (4-7 werkdagen). Gaat de Cubot GT99 vervangen omdat de GPS wel belangrijk is geworden vanwege fietsroutes. De GPS werkt niet op de GT99 dus aan die straks de verkoop in.
Beste gok als de GPS de reden is om te switchen.

• krissie100
Momus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:17:
[...]

Tegenwoordig niet echt meer hoor

• Momus
krissie100 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:21:
[...]

Tegenwoordig niet echt meer hoor
Tegenwoordig ook nog. Auto navigatie gaat vaak wel, maar de wat meer secure fiets en looproutes zijn toch echt vaak nog steeds een probleem.

• krissie100
Momus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:29:
[...]

Tegenwoordig ook nog. Auto navigatie gaat vaak wel, maar de wat meer secure fiets en looproutes zijn toch echt vaak nog steeds een probleem.
Naja, zoals ik al vaker heb gezegd, al mijn gpsjes zijn goed voor de auto, voor hardlopen/fietsen heb ik geen idee.

• John Rambo
Koennnnnn schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 16:18:

Neem van mij aan dat de support van Elephone beroerd is. Het forum van elephone is er alleen voor gemaakt zodat gebruikers elkaar een beetje kunnen helpen om de problemen op te lossen, van de kant van Elephone zelf komt er nauwelijks iets.

• Cosmo_nl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2022
kakanox schreef op wo1 oktober 2014 @ 23:20:
Ik heb een THL W8S 32GB gehad toen die net uit was.
Was toen een prima toestel om mee te bellen en te internetten.
Film kwaliteit was goed, foto's waren redelijk maar zat een ruis op.
GPS was ruk.
Behuizing is erg sterk en gorilla 3 scherm.
Ik moest een ander toestel kopen omdat die meermaals een val heeft gemaakt van de zolder naar beneden en een kindje die er dagelijks mee aan de haal ging xd. Behuizing en scherm bleef heel, alleen ging er van binnen alles kapot zoals de microfoon, geheugen problemen en de camera.
De redenen voor mij om geen THL meer te nemen waren.
Gps was slecht.
Ruis op de foto's.
Geen update's of weinig tot geen custom roms.
(Misschien nu meer te verkrijgen op de nieuwe modellen).
Net niet kwaliteit.

• Quad
  • Nu online
Momus schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:17:
[...]

Van geen gps naar een beetje gps zal de moeite al waard zijn. ;)
Ik ken het toestel al van een ander persoon die hem al heeft en de gemiddelde acduraatheid is zo'n 15-20ft maximaal wat ik voor zo'n toestel vrij goed vind. Daarbij de beschikking over Android 4.4 en een iets beter scherm kwaliteit, de Cubot GT99 is veel en veel te blauw. Het toestel zelf is ook iets wat minder glad dan de Cubot GT99 wat ook prettig is.

Voor weinig is het een fikse upgrade dus zal goed aankomen hier. Ze weet het nog niet. ;)

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MPIE G7

Afbeeldingslocatie: http://cdn.techgyd.com/Mpie-G7-Featured-Image.jpg
CPU: MTK6582
GPU: Mali-400 MP
RAM: 2GB RAM
ROM: 8GB
External memory: TF card up to 64GB (not included)

Network
Network type: GSM+WCDMA+FDD-LTE
Frequency: GSM 850/900/1800/1900MHz WCDMA 850/1900/2100MHz FDD-LTE 800/1800/2100/2600MHz

Display
Screen size: 5.0 inch
Screen resolution: 1280 x 720 (HD 720)

SIM Card Slot: One is micro SIM slot, Dual SIM, Dual Standby

Product size: 143.5 x 71 x 7 mm
Battery: 1 x 2200mAh Battery
Als ik Wikipedia erbij pak is 800Mhz Band 20, 1800Mhz Band 3 en 2600Mhz Band 7 en daarmee heeft deze MPIE G7 dus alle 4G banden voor Nederland aan boord zitten :) Das voor 150 dollar toch een mooie combi lijkt mij zo. Andere Chinaphones missen nog weleens band 20 en zonder dat is 4G bereik in NL brak. Voor omgerekend 116,50 euro zulke specs met volledig werkende 4G in NL is toch wel een doorbraak. Wel een onbekend merk, maar goed, we hadden eerder ook nog nooit van iNew en Doogee gehoord no ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 03-10-2014 12:50 ]

• Quad
  • Nu online
Lijkt qua uitstraling een beetje behoorlijk op een OnePlus One. Verder wel tof dat band 20 ondersteund wordt heb je landelijke 4G dekking met kpn / Hi.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Maar dan weer geen 3G op 900mhz :+
Gizchina levert ook vaak de lokale prijs aan, dus dat zou nog wel iets hoger uit kunnen vallen..

• Joosie200
  • Niet online
Bij die ene shop bieden ze ook NL Post aan trouwens voor 1 dollar verzendkosten :+ Betalen kan via Paypal en ze hebben nu een presale periode tot 7 oktober, altijd maar weer afwachten tot ze genoeg stock hebben natuurlijk. En tja, 900Mhz op 3G mist, maar wat heb je liever tegenwoordig? Een missende 4G frequentie of 3G frequentie als je bij tig providers nu 4G in je pakket hebt zitten? Niet dat voor mij 4G boeiend is, want mijn oude en nieuwe telco bieden het voor als nog niet aan :P Maar met het oog op de toekomst altijd handig

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Quad schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:52:
Lijkt qua uitstraling een beetje behoorlijk op een OnePlus One. Verder wel tof dat band 20 ondersteund wordt heb je landelijke 4G dekking met kpn / Hi.
Interessante telefoon als de specs kloppen. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Koennnnnn
Joosie200 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:58:
Bij die ene shop bieden ze ook NL Post aan trouwens voor 1 dollar verzendkosten :+ Betalen kan via Paypal en ze hebben nu een presale periode tot 7 oktober, altijd maar weer afwachten tot ze genoeg stock hebben natuurlijk. En tja, 900Mhz op 3G mist, maar wat heb je liever tegenwoordig? Een missende 4G frequentie of 3G frequentie als je bij tig providers nu 4G in je pakket hebt zitten? Niet dat voor mij 4G boeiend is, want mijn oude en nieuwe telco bieden het voor als nog niet aan :P Maar met het oog op de toekomst altijd handig
Bij welke shop? :)

Iemand ervaring met dit merk? Specs zien er goed uit, maar ben vaak wat huiverig ivm garantie.
Kent iemand anders een winkel met afdeling in Europa zodat garantie/retourneren etc wat makkelijker gaat?

• FlowDesign
Ik weet niet precies waarom, maar om één of andere reden wil ik het hebben! ;) :9~

http://www.gizchina.com/2...ve-mini-4-specifications/

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Er zijn zeker twee flinke redenen die ik kan bedenken na het klikken op je linkje :)

Te koop....

• Joosie200
  • Niet online
Koennnnnn schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:26:
[...]

Bij welke shop? :)

Iemand ervaring met dit merk? Specs zien er goed uit, maar ben vaak wat huiverig ivm garantie.
Kent iemand anders een winkel met afdeling in Europa zodat garantie/retourneren etc wat makkelijker gaat?
Zie het levertijden topic om de boel netjes OT te houden :)
FlowDesign schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:39:
Ik weet niet precies waarom, maar om één of andere reden wil ik het hebben! ;) :9~

Lijkt haast: chinabrides.cn + gratis iFive mini als aankoopbonus :+

[ Voor 42% gewijzigd door Joosie200 op 03-10-2014 14:44 ]

• Quad
  • Nu online
FlowDesign schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:39:

Dat is een tablet, geen smartphone.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Momus
Quad schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:59:
[...]

Dat is een tablet, geen smartphone.
Dus? Ik zie ook Chinese vrouwen met tieten, klopt ook niet.

• Quad
  • Nu online
Omdat het een smartphone topic is, voor tablets moet je maar in het andere topic posten. :+

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• FlowDesign
Quad schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:11:
Omdat het een smartphone topic is, voor tablets moet je maar in het andere topic posten. :+
www.hahgay.com

• Hyp Hyper
albino71 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:41:
Er zijn zeker twee flinke redenen die ik kan bedenken na het klikken op je linkje :)
Zouden ze ook al siliconenimplantaten verkopen?

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
Hyp Hyper schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:22:
[...]

Zouden ze ook al siliconenimplantaten verkopen?
met standaart 1Year waranty vermoed ik, en iets minder kwaliteitscontrole, ik wil me gerust "opofferen" om deze te controleren? ;)

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Momus schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:02:
[...]

Dus? Ik zie ook Chinese vrouwen met tieten, klopt ook niet.
Benieuwd naar welk topic onze mods gaan verwijzen... ;)

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Mooie Features denk ik :F

[ Voor 6% gewijzigd door jroersma op 03-10-2014 23:11 ]

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024

• arjants
  • Niet online
DX heeft een leuke presale, naast de Elephone G4 verkopen ze nu ook de Elephone TV box voor 63,-
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/OverviewImage/YB02015/sku_350063_8.jpg

let op de volgende tekst:
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/OverviewImage/YB02015/sku_350063_4.jpg
"the movie resources will be updated frequently"
Gaan ze popcorntime meeleveren ofzo :P

[ Voor 92% gewijzigd door arjants op 04-10-2014 02:00 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• FlowDesign
arjants schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 01:51:
DX heeft een leuke presale, naast de Elephone G4 verkopen ze nu ook de Elephone TV box voor 63,-
[afbeelding]

let op de volgende tekst:
[afbeelding]
"the movie resources will be updated frequently"
Gaan ze popcorntime meeleveren ofzo :P
Meh, voor hetzelfde of minder geld zijn er veel meer RK3188 Android tv-sticks te koop :Y

En is er niet alweer een snellere opvolger van de RK3188 beschikbaar? Bijvoorbeeld de RK3288 :)

Terug on-topic:
Ik heb sinds een paar weken al een issue met mijn ZTE.
Wanneer ik telefoneer via bluetooth (in de auto) dan hoor ik de stem van de andere persoon prima, maar de andere persoon hoort mij alsof ik een robotstem heb. Dit heb ik alleen wanneer ik via de 3G-SIM bel. Wanneer ik via de 2G-SIM bel, dan is alles ok.
Nu heb ik een andere auto en het probleem is nog exact hetzelfde, dus het ligt aan m'n telefoon.
Ik heb al andere ROM's uitgeprobeerd en een paar keer een clean install gedaan en het helpt allemaal niets.
Iemand nog een idee wat ik kan uitproberen? :?

[ Voor 31% gewijzigd door FlowDesign op 04-10-2014 17:33 ]

• Robinator
FlowDesign schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:35:
[...]

Meh, voor hetzelfde of minder geld zijn er veel meer RK3188 Android tv-sticks te koop :Y

En is er niet alweer een snellere opvolger van de RK3188 beschikbaar? Bijvoorbeeld de RK3288 :)

Terug on-topic:
Ik heb sinds een paar weken al een issue met mijn ZTE.
Wanneer ik telefoneer via bluetooth (in de auto) dan hoor ik de stem van de andere persoon prima, maar de andere persoon hoort mij alsof ik een robotstem heb. Dit heb ik alleen wanneer ik via de 3G-SIM bel. Wanneer ik via de 2G-SIM bel, dan is alles ok.
Nu heb ik een andere auto en het probleem is nog exact hetzelfde, dus het ligt aan m'n telefoon.
Ik heb al andere ROM's uitgeprobeerd en een paar keer een clean install gedaan en het helpt allemaal niets.
Iemand nog een idee wat ik kan uitproberen? :?
Kan als ik me niet vergis ook provider gebonden zijn, hier in Belgie durf ik hetzelfde af en toe te hebben met mijn Base sim van het werk (is zelfs maar 2G) met Proxi geen problemen.

Kan natuurlijk altijd aan de gsm liegen, of misschien zelfs de Modem.img (meeste rom bouwers houden de orginele)

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 20:33:
[...]

Kan als ik me niet vergis ook provider gebonden zijn, hier in Belgie durf ik hetzelfde af en toe te hebben met mijn Base sim van het werk (is zelfs maar 2G) met Proxi geen problemen.

Kan natuurlijk altijd aan de gsm liegen, of misschien zelfs de Modem.img (meeste rom bouwers houden de orginele)
Heb er zojuist MIUI opgeknald, nog steeds hetzelfde probleem.
Heb het zojuist met MIUI even in Duitsland uitgeprobeerd, dan zit ik ook op een andere provider en dat maakt ook geen verschil.

Correspondeert de Modem.img nu wel of niet met de "Baseband version"?

• Robinator
Heeft voor zover ikzelf weet geen invloed op je baseband zelf qua frequentie gebruik, je kan dus geen 850 band unlocken als je gsm dit niet ondersteund. Maar het heeft wel invloed in de mate van de ontvangst. Ik ben nog vollop aan het leren in het Rom bouwen ;) dus schiet me niet dood als ik ongelijk heb.
Ik weet wel dat met men Redmi en men vroegere Lenovo s750 die modem.img veel ontvangst problemen kon veroorzaken. China modems zijn veel slechter qua bereik dan internationale versies.

Ik weet enkel niet of deze uitwisselbaar zijn van een ander toestel (nooit durven proberen)

• FlowDesign
Wat ik bedoelde is wanneer je een andere modem.img (van een andere ROM installeert), dan zie je dat als het goed is terug aan de Baseband version (onder Settings > About Phone) :)

Maarrrr ik heb zojuist het probleem eindelijk opgelost en je wilt niet weten hoe...
simpelweg even de Duitse T-Mobile SIM van m'n vriendin erin gedaan, toen was de geluidskwaliteit gewoon prima. Vervolgens weer mijn eigen KPN SIM erin gedaan en toen was die ook ineens goed! Koekoek 8)7
Ik had m'n eigen SIM-kaart gisteren al een keer eruit en weer erin gedaan, dat hielp niet. Maar nu werkt het weer :)

• Robinator
FlowDesign schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:27:
Wat ik bedoelde is wanneer je een andere modem.img (van een andere ROM installeert), dan zie je dat als het goed is terug aan de Baseband version (onder Settings > About Phone) :)

Maarrrr ik heb zojuist het probleem eindelijk opgelost en je wilt niet weten hoe...
simpelweg even de Duitse T-Mobile SIM van m'n vriendin erin gedaan, toen was de geluidskwaliteit gewoon prima. Vervolgens weer mijn eigen KPN SIM erin gedaan en toen was die ook ineens goed! Koekoek 8)7
Ik had m'n eigen SIM-kaart gisteren al een keer eruit en weer erin gedaan, dat hielp niet. Maar nu werkt het weer :)
idd weird, ik denk dat wat jij bedoelt gewoon aanpasbaar is in de build.prop, (kon ook in boot.img zijn)

kijk effe mijn eigen geporte en zwaar aangepaste AOSP rom voor de redmi MTK wcdma:

ik heb het op de een of andere manier ergens aangepast ;)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/112h6ki.png

• FlowDesign
MIUI V5 (met V6 theme) draait best prima op mijn ZTE V987 :)

Ik had voor de installatie van MIUI een Nandroid backup van mijn stock Android installatie gemaakt, mocht MIUI me toch niet bevallen dan gooi ik het er wel weer af.
Maar ik denk dat m'n vriendin het ook wel fijn vindt wanneer ze straks mijn telefoon krijgt (mijn ZTE Red Bull is al sinds 1 oktober in Duitsland maar nog niet bezorgd).

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 05-10-2014 01:17 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Hoi,

ik heb sinds een jaar een Jiayu G4 en sinds kort heb ik keihard freezes. Hij loopt gewoon vast. Meestal komt ie dan niet meer uit slaapstand, soms loopt ie gewoon vast tijdens gebruik. Enige oplossing is de batterij eruit en er weer in. Is nu een maandje aan de gang en het wordt steeds frequenter. Tot 4 keer per dag wel.
Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee. Zou hou het loodje aan het leggen zijn of kan ik de boel mss redden met factory reset ed?

• FlowDesign
Heb je er al een andere Recovery op zoals bijvoorbeeld CWM? Zo ja, dan zou ik eerst eens in naar Recovery booten en beginnen met je cache en je Dalvik cache te verwijderen. Vervolgens rebooten en kijken of het dan beter is.
Mocht dat ook niet helpen dan zou je nog een factory reset kunnen doen.
Helpt dat ook niet dan naar een andere ROM zoeken.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik raak al niet in rec mode sinds de GSM nieuw gekocht heb. Heb verschillende versies geprobeerd, waaronder CWM, maar iedere keer krijg ik gewoon een wit scherm. Maakt het er allemaal niet makkelijk op natuurlijk :S
Heb het hier een jaartje geleden ook al eens aangehaald en zijn er eigenlijk niet aan uitgeraakt. heb de foto nog in mijn album staan hier.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xRlC9qgQWn4Kd16gqkBCXGTm/full.jpg
Zo ziet het er dus uit. Reboot in recovery, via mobile uncle, verschillende recoveries geprobeerd... altijd hetzelfde

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 22:54
Ik heb een redmi note 4g maar de galerij is verschrikkelijk traag met foto's laden en loopt zelfs soms vast. Ik heb al een andere galerij app geprobeerd maar hetzelfde probleem. Zou dit aan de sd kaart kunnen liggen of aan de telefoon zelf ?

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Mijn g5s gaat helaas weer terug. De blauwe coating op de camera lens is nu al beschadigd. Ernstig. Geen idee hoe dat kan. Hij is niet gevallen. Nergens anders krassen. Uitgelegd en ik kan hem retouren. Iemand anders bekend in de oren?

Eerst dit
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/m806f4.jpg

Later dit

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vg5s49.jpg

• Hyp Hyper
Het is zeker weten geen protector oid die er gewoon af kan/moet?

• ET1992
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-11 16:17
Voor mensen die de Meizu MX4 willen bestellen, bestel deze absoluut niet bij de officiele online winkel van Meizu (Meizumart). Ze beweerden dat alle belastingen vooraf door hun zouden betaald worden. Dat is dus niet het geval en ik moet nu ruim 100 euro aan BTW etc. betalen....

Voor de rest is het wel een erg mooie telefoon.

• Momus
In het geval van die G5 lijkt het me ook gewoon een beschermfolie ja.

• krissie100
Momus schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:12:
In het geval van die G5 lijkt het me ook gewoon een beschermfolie ja.
Haha idd, wie wilt er nou een blauwe camera ;)
Had ik eerst ook op m'n Nubia, foto's waren wel erg blauw. Toen ondekte ik dat het beschermfolie er nog op zat :+ Ik zie hier alleen niet dat het er nog af moet. Het lijken ook niet zozeer krassen maar luchtbubbels maar dat kan ook aan de foto liggen.

• Momus
Het lijkt mij wel heel sterk dat er een folie op een camera hoort te zitten. Dat lijkt mij echt bescherming.

• Robinator
bij mijn Redmi zat er ook zoiets op, met wat krabben met men nagel kwam plots de folie ervanaf, dus idd goed nakijken, lijkt me inderdaad iets bizar.

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-11 11:58
Even een vraag aangezien ik het chinese nieuw zelf niet heel erg in de gaten hou.

Iemand enig idee wanneer Oppo met een nieuwe aankondiging gaat komen?

Verwijderd

Momus schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 21:34:
Het lijkt mij wel heel sterk dat er een folie op een camera hoort te zitten. Dat lijkt mij echt bescherming.
Dus dat, m'n vriendin maakte ook wel behoorlijke blauwe foto's met haar T6 totdat de folie eraf kwam.

• bangsat
krissie100 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 20:20:
[...]

Haha idd, wie wilt er nou een blauwe camera ;)
Het lijkt op folie maar dan is het folie welke er niet af kan XD. hij maakt ook geen blauwe fotos. Was het maar zo dan had ik zekerheid. Vreemd

• Hyp Hyper
bangsat schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:30:
[...]

Het lijkt op folie maar dan is het folie welke er niet af kan XD. hij maakt ook geen blauwe fotos. Was het maar zo dan had ik zekerheid. Vreemd
Ik zie op productfoto's nergens een blauwe cameralens. Niemand anders die deze telefoon heeft te vinden?

• bangsat
Hyp Hyper schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:33:
[...]

Ik zie op productfoto's nergens een blauwe cameralens. Niemand anders die deze telefoon heeft te vinden?
Nee helaas. Ze willen de telefoon gelukkig wel terug nemen maar ik heb geen idee wat het is. Vandaag is het nog erger geworden. Tevens worden witte muren nu lichtlijk roze. Dit zal wel met de lichtval te maken hebben door de beschadiging.

Hele vreemde zaak. Nog geen 2 weken in bezit.

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Dat glaasje lijkt een beetje op de problemen die ik jaren geleden met mijn HTC Desire had.
Daar zat ook een coating op die een beetje ging barsten (zweet van je handen en zo).

Uiteindelijk de hele coating met tandpasta eraf gepoetst, toen kon je er weer fatsoenlijke foto's mee maken.

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:22
bangsat schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:38:
[...]

Nee helaas. Ze willen de telefoon gelukkig wel terug nemen maar ik heb geen idee wat het is. Vandaag is het nog erger geworden. Tevens worden witte muren nu lichtlijk roze. Dit zal wel met de lichtval te maken hebben door de beschadiging.

Hele vreemde zaak. Nog geen 2 weken in bezit.
Welke shop heb je je G4S vandaan? En zou je kunnen laten weten hoe het afloopt mocht je hem terugsturen, aftersale service is steeds belangrijker aan het worden :)

• jan_schrik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Is er al iemand die deze phone in huis heeft?

• Momus
jan_schrik schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:32:
?
Ik heb een phone in huis. Maar welke je bedoelt met deze, is me niet helemaal duidelijk.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
jan_schrik schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:32:
Ik heb een Jiayu S2, en die heeft ook een blauwe gloed over de camera lens...als ik hem in het licht houd dan.. Ik krijg niet zo snel een "folie" eraf ofz... Ik heb nergens last van iig.

• bangsat
Kees Klaassen schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:50:
[...]

Welke shop heb je je G4S vandaan? En zou je kunnen laten weten hoe het afloopt mocht je hem terugsturen, aftersale service is steeds belangrijker aan het worden :)
Pandawill en zal ik doen. Hij gaat vanmiddag op de post. Zeer tevreden met het toestel. Jammer van dit probleem. Terug sturen en afwachten. Bedankt voor de hulp.

• Johanvdv38
  • Laatst online: 11:47
Vraagje, mijn huidige telefoon begint langzaam aan de geest te geven. Ik zit wel te denken aan een chinaphone, maar ik heb nog wat koudwatervrees.

De telefoon die mij wel wat lijkt is een iocean x8 mini pro. Bij banggood is deze 180 euro. Heeft iemand ervaringen met deze telefoon, of met iocean? Of zijn er betere alternatieven voor die prijs?

• Momus
Johanvdv38 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:51:
Vraagje, mijn huidige telefoon begint langzaam aan de geest te geven. Ik zit wel te denken aan een chinaphone, maar ik heb nog wat koudwatervrees.

De telefoon die mij wel wat lijkt is een iocean x8 mini pro. Bij banggood is deze 180 euro. Heeft iemand ervaringen met deze telefoon, of met iocean? Of zijn er betere alternatieven voor die prijs?
Voor 2 of 3 tientjes meer, zou ik persoonlijk voor de ZTE Nubia Z7 mini gaan.

• bangsat
Helaas gaat de verzender van de Jiayu G5s nu toch nog zeggen dat het waterschade is. Hij wilt alvast aangeven dat dit geen garantie gevalletje is. Geen water in de buurt geweest, maar hoe bewijs je het.

Zie foto's

Eerst dit
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/m806f4.jpg

Later dit

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/vg5s49.jpg

Nog later dit:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fctu9w.jpg

Wat denken jullie??

• krissie100
Het lijkt wel alsof er iets loslaat

• Joosie200
  • Niet online
Geen schimmel tussen de buitenste lens en binnenste lens die zich uitbreid? Of anders een coating die los laat?

• bangsat
Ik denk zelf dat de coating gewoon niet goed is en dus steeds erger schade vertoont. hun willen het op waterschade gaan gooien. Hier word ik niet vrolijk van. Support is eerst top. totdat ik de telefoon dan ook echt wil opsturen

• FlowDesign
bangsat schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:46:
Ik denk zelf dat de coating gewoon niet goed is en dus steeds erger schade vertoont. hun willen het op waterschade gaan gooien. Hier word ik niet vrolijk van. Support is eerst top. totdat ik de telefoon dan ook echt wil opsturen
En waar had je die gekocht?

Edit: Sorry, beetje lange dag vandaag.

Maar goed, Pandawill dus. Tsja... misschien kun je nog via PayPal of je Creditcardmaatschappij iets regelen/afdwingen?
Als je die telefoon net binnen hebt dan is het eigenlijk te gek voor woorden dat ze nu al geen service meer willen verlenen.
Anders een mailtje naar Jiayu?

[ Voor 30% gewijzigd door FlowDesign op 06-10-2014 18:59 ]

• Hyp Hyper
bangsat schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:43:
[...]

Pandawill en zal ik doen. Hij gaat vanmiddag op de post. Zeer tevreden met het toestel. Jammer van dit probleem. Terug sturen en afwachten. Bedankt voor de hulp.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:31
Iemand een idee over het volgende.

Heb dus sinds een week een Lead 2, op zich erg tevreden mee maar krijg op geen enkele manier Exchange (Office 365) van mijn werkgever aan de gang. Als ik het account instel zegt ie dat ie allerlei security settings moet aanpassen maar ook als je dat doet (zelfs encrypten van telefoon) werkt het nog niet.

Enige wat me lukt is via IMAP de mail te krijgen, maar de agenda werkt zo niet... Veel collega's met Samsungs, HTCs etc hebben allemaal geen issue, daar werkt het gewoon met de standaard apps...

• Robinator
de shop gaat hiervan zijn handen proberen af te trekken, het is waarschijnlijk te wijten aan de fabrikant, maar daar zal de shop niet willen tussenkomen.

Dit is het nadeel van de chinese smartphone's :S spijtig genoeg heb ik dezelfde slechte ervaring met dit bepaalde merk, ze stralen mooi design uit, en de specs zijn zeker niet mis, maar qua materiaal en afwerking vindk ik ze persoonlijk ondermaats naar gelang de naam die ze hebbe....

Maar dat is mijn magere mening op 2 van deze toestelletjes (G3 en G2S)
Martijn schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:40:
Iemand een idee over het volgende.

Heb dus sinds een week een Lead 2, op zich erg tevreden mee maar krijg op geen enkele manier Exchange (Office 365) van mijn werkgever aan de gang. Als ik het account instel zegt ie dat ie allerlei security settings moet aanpassen maar ook als je dat doet (zelfs encrypten van telefoon) werkt het nog niet.

Enige wat me lukt is via IMAP de mail te krijgen, maar de agenda werkt zo niet... Veel collega's met Samsungs, HTCs etc hebben allemaal geen issue, daar werkt het gewoon met de standaard apps...
dit is volgens mij op kitkat? dan moet je eens naar de security block zien. ik heb zelf een axchange voor het werk lopen op men redmi, maar afhankelijk van de rom/app kan het zijn dat deze ook niet werkt.

om tekijken of het rom/app probleem is kan je eens testen met Aquamail als test. werkt deze dan is de stock mail app niet goed, afhankelijk van de android versie is dit wel te fixen.

[ Voor 50% gewijzigd door Robinator op 06-10-2014 22:44 ]

• Quad
  • Nu online
Kan aan de policy liggen, zou het eens kijken of navragen, in mijn geval moest mijn toestel toendertijd handmatig toegelaten worden.

Waar Samsung, HTC's en iPhones perfect werkten.

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 06-10-2014 22:44 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Robinator
Quad schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:44:
Kan aan de policy liggen, zou het eens kijken of navragen, in mijn geval moest mijn toestel toendertijd handmatig toegelaten worden.

Waar Samsung, HTC's en iPhones perfect werkten.
of idd dit, bij mijn werkgever hebben we via onze webmail account toegang tot onze phone instellingen, en kunnen we daar de nodige aanpassingen zelf doen.

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:45:
[...]

of idd dit, bij mijn werkgever hebben we via onze webmail account toegang tot onze phone instellingen, en kunnen we daar de nodige aanpassingen zelf doen.
Kun je in de webmail client (OWA) ook ergens zien wat je kunt invullen in de stock Android email app? Ik zit daar altijd mee te kloten, maar krijg het nooit aan de praat omdat Exchange niet toegankelijk is via Internet zonder VPN-verbinding.
Waarom werken zulke apps niet gewoon via https?

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-11 12:19
foutje..

[ Voor 96% gewijzigd door kanem0chi op 07-10-2014 00:44 ]

• Quad
  • Nu online
Link is stuk.

Gaat om deze vermoed ik?

[ Voor 84% gewijzigd door Quad op 07-10-2014 00:38 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Robinator
FlowDesign schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:29:
[...]

Kun je in de webmail client (OWA) ook ergens zien wat je kunt invullen in de stock Android email app? Ik zit daar altijd mee te kloten, maar krijg het nooit aan de praat omdat Exchange niet toegankelijk is via Internet zonder VPN-verbinding.
Waarom werken zulke apps niet gewoon via https?
bij ons kunnen we dit opvragen, althans bij mijn eigen werkgever toch, het grote telecom bedrijf waarvoor ik werk heeft dit dan weer niet in zijn webmail opties staan.

normaal gesproken heb je een account login, wat gekoppeld is aan je mailserver
bv robinsips@BEDRIJF (is caps gevoelig in ons geval)
met bijhordend pass:
Dit is mijn geval anders dan mijn mail adres, robinsips@bedrijf.be

probleem is dat je van je firma je serverinstellingen moet weten, want deze kunnen helemaal aangepast worden door de IT, bij mij moet ikzelf allerhande zaken aanpassen, mailadres is anders dan men account login, dan heb ik een andere mailserver etc..

kan een hoop scheef op lopen, dan nog het verschil tussen de security protocollen van 2010/2012 enzovoorts/

Ik wou dat ik dit beter kon uitleggen, maar kan moeilijk onze bedrijfsgegevens online smijten ;)

• Robinator
kanem0chi schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 00:35:
Mis ik iets, dit kan toch nooit zo goedkoop zijn? 149 dollar, 1080p op 5 inch, 2gb ram, 32rom en quad core processor? http://www.minideal.net/n(...)am-2gb-rom-32gb.html
is al verouderde chipset, 6589 zou ik nu zowat aan de kant laten liggen voor prijzen boven de 130 dollar. De MT6582 doet het op meeste vlakken evengoed en is energievriendelijker gebouwd.

Trouwens full hd op 6589 draait niet gelijk het hoort, maar das ieder zijn mening natuurlijk, mijn Zopo C2 draaide met zijn turbo cpu zelfs niet optimaal.
Pagina: 1 ... 59 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!