Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.806 views

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb al veel gelezen in dit topic en ben op zoek naar een makkelijke smartphone voor mijn ma.
Dit word haar eerste smartphone dus ben gaan zoeken naar MIUI ondersteunde telefoons.
Ik heb er 100-150 voor over waarbij de camera een pre zou zijn.

Ik kom op de volgende shortlist:
  • Elephone P10C, bij to2c met miui voorginstalleerd voor $125
  • Xiaomi Redmi 1S, bij antelife met uiteraard miui voor $144
  • UMI C1, bij minideal voor $140
  • Honor 3C, bij minideal voor $190 (met 2Gb ram, misschien beter voor miui roms?)
Afgevallen zijn DG500c, DG310, Lenovo's, Leagoo Lead 2/3 en inewV3
Ik heb zelf verder weinig android kennis dus simpel flashen lukt evt nog wel maar ik moet het niet te moeilijk maken voor mezelf :P

Iemand die een keuze kan maken voor me? Ik blijf zoeken en twijfelen op het moment ;)

[ Voor 8% gewijzigd door arjants op 28-09-2014 14:08 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Cosmo_nl schreef op zondag 28 september 2014 @ 11:14:
Ze hebben er inderdaad iets ingebouwt.
Een chip die niet vol vermogen gaat als er geen zware apps aanstaan zodat de accu langer mee gaat.
Alleen bij zware apps en degelijke benchmark apps zullen alle core's op vol vermogen draaien.
Maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
De Kirin 920 is een goede chip 4 core's op 1.3 ghz en 4 core's op 1.7ghz, met mali-i-T628mp-4 en cat6 ondersteuning
Begrijp me niet verkeerd ik ben geen fan van iets.
Geen mee loper van een bepaald merk, zoals de iphone
Ik trap geen merken de grond in en prijs huawei niet de hemel in, maar die nieuwe chip is gewoon een goede concurent van de snapdragon 805 en helemaal van de 801. En met de Honor 6 hebben ze voor het eerst een meer dan goede concurent weten te maken tegen over de alle flagships van dit moment.
Quad core > octacore.
Het ingebouwde zit m in dat die juist ineens meer power heeft in die benchmark apps, wat in normale situaties niet gebeurd, ook niet tijdens zware games.
Maar AnTuTu is gewoon geen heel goede meting, het geeft oppervlakkig wel weer wat je kan verwachten, maar niet meer dan dat.

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
arjants schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:51:
Ik heb al veel gelezen in dit topic en ben op zoek naar een makkelijke smartphone voor mijn ma.
Dit word haar eerste smartphone dus ben gaan zoeken naar MIUI ondersteunde telefoons.
Ik heb er 100-150 voor over waarbij de camera een pre zou zijn.

Ik kom op de volgende shortlist:
  • Elephone P10C, bij to2c met miui voorginstalleerd voor $125
  • Xiaomi Redmi 1S, bij antelife met uiteraard miui voor $144
  • UMI C1, bij minideal voor $140
  • Honor 3C, bij minideal voor $190 (met 2Gb ram, misschien beter voor miui roms?)
Afgevallen zijn DG500c, DG310, Lenovo's, Leagoo Lead 2/3 en inewV3
Ik heb zelf verder weinig android kennis dus simpel flashen lukt evt nog wel maar ik moet het niet te moeilijk maken voor mezelf :P

Iemand die een keuze kan maken voor me? Ik blijf zoeken en twijfelen op het moment ;)
Waarom een Chinese Android phone? En wat zoekt ze dan precies? Voor een eerste smartphone kun je volgens mij ook prima de Nokia lumia 530 of 630 nemen.

Als het perse Android uit China moet zijn, zou ik ook nog kijken naar de zte v5 red Bull en de infocus m512.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

bordeauxactive schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:50:
[...]

nice! linkje van de radio? klinkt als iets voor in de auto van mijn vriendin :)

ps.. en over die $20 korting -> ik heb nu bij 3 van dat soort acties geprobeerd maar die korting claimen lukt me niet.. tips? Oh en waar melden ze die trouwens? bij de eerste kreeg ik netjes een spam van ze, de laatste 2 (deze en vorige week niet)
Ik kan je wel een tip geven over een Westerse Android autoradio. De Parrot Asteroid Smart met (helaas een verouderde) Android 2.3. Ik heb die van mij vrij makkelijk geroot met Framaroot en ik kan er nu ook via Google Play rechtstreeks apps op plaatsen. De prijs was vorig jaar rond de €450,- ( enkele maanden na de release).
Ik heb hier overigens ook een review over geschreven, maar helaas niet meer bijgewerkt/up-to-date gemaakt. De laatste software update was enkele weken geleden, dus dat lijkt wel goed te zitten met de support.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Kiswum schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:29:
[...]

Ik kan je wel een tip geven over een Westerse Android autoradio. De Parrot Asteroid Smart met (helaas een verouderde) Android 2.3. Ik heb die van mij vrij makkelijk geroot met Framaroot en ik kan er nu ook via Google Play rechtstreeks apps op plaatsen. De prijs was vorig jaar rond de €450,- ( enkele maanden na de release).
Ik heb hier overigens ook een review over geschreven, maar helaas niet meer bijgewerkt/up-to-date gemaakt. De laatste software update was enkele weken geleden, dus dat lijkt wel goed te zitten met de support.
Thanks.. ook al pm gehad van Flow trouwens.. love it hoe jullie meedenken..
genoeg info om even nachtje over te slapen :)

• Robinator
  • Laatst online: 20-10 00:25
@Flowdesign, de ZTE valt bij mij eigenlijk af puur voor batterijduur, ik wil hem niet voor de wacko specs, want ik weet perfect dat een goede quad beter is als een slechte Octa, maar ik denk dat er in dit geval weinig tot geen verschil is.
Verder ook de wrijvingen die ikzelf gehad heb met de Qualcom chipjes in men verleden, ik heb verschillende merken gehad en verschillende type's, maar allemaal hebben ze de neiging om snel warm te worden ;)

Naast dit is het ook algemeen geweten dat de 801 geen super energie vriendelijk chipje is qua batterijgebruik, en daarop speelt de Honor 6 keigoed in met nog eens de keuze aan de gebruiker te geven om hem te kunnen downscalen naar 720p ipv full hd.

Zoals gezegd batterijduur mag me dat beetje meer kosten, ik ben me hiernaast wel van bewust dat de Z7 mini betere prijs kwaliteit verhouding heeft, maar batterij gaat bij mij wel op de eerste plaats...

Ik wacht nog weekje ofzo af, en dan ga ik de knoop doorhakken ;)

@Arjants, kijk goed uit met MIUI, zoals we net ontdekt hebben op de oude mediatek Redmi, MIUI is sinds de laatste updates best zwaar geworden, dus die 2GB ram zou niet lsecht zijn naar mijn mening ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Robinator op 28-09-2014 20:58 ]

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-11 18:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dit hoort hier inderdaad niet, dus dan ook graag niet doen.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 28-09-2014 23:25 ]

---RAWE CEEK!!!---

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 28-09-2014 23:26 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-10 21:03
Ik zit te kijken naar de ZTE V5 red bull, zijn er mensen die hem nu een tijd gebruiken en nog steeds tevreden zijn?
Hoe is de camera?
-GPS
en Wifi ontvangst?

Is 2GB ram de moeite?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• jens.kock
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 20:54
Een vraagje over een opmerking bij telefoons op www.lightinthebox.com. Er staan daar een aantal interessante telefoons. Alleen bij de "specifications" staat een punt dat ik niet helemaal thuis kan brengen. Bij een aantal staat "Service - Afgesloten", (b.v. http://www.lightinthebox....e-2-gb-8-gb_p1280005.html), terwijl bij andere telefoons staat "Service - Ontgrendeld" (b.v. http://www.lightinthebox....wifi-4050mah_p858608.html).

Bedoelen ze daarmee dat bij de "Service - Afgesloten"-telefoons er een simlock op zit?

Bij beide opties staat wel op het einde bij de specifications dat de telefoon simlockvrij voor wereldwijd gebruik is...

Alvast bedankt!

Jens

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik zou sowieso niet bij lightinthebox bestellen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• John Rambo
Hier ook slechte ervaringen met lightinthebox

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:44
@robin-sips, ze hebben in China nu vakantie t/m 7 oktober dus je kunt sowieso nog ff nadenken. Maar als ik het zo hoor dan heb jij je keuze al gemaakt en dat lijkt me voor jouw wensen ook de beste keuze :Y

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:55
Elephone G4
www.dx.com/p/ele-g4-quad-...tooth-349636#.VCj5jXXCTqA
Erg interessant
83 voor HD scherm

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
dutchgio schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:56:
[...]

Quad core > octacore.
Het ingebouwde zit m in dat die juist ineens meer power heeft in die benchmark apps, wat in normale situaties niet gebeurd, ook niet tijdens zware games.
Maar AnTuTu is gewoon geen heel goede meting, het geeft oppervlakkig wel weer wat je kan verwachten, maar niet meer dan dat.
Eigenlijk zou je dat proefondervindelijk moeten kunnen vaststellen.
De enige reden om zoiets te doen is namelijk oververhitting bij langdurig zo'n hoge belasting.
Een telefoon waarop je dus herhaaldelijk, telkens opnieuw, Antutu blijft draaien die "overklokt" zou extreem heten moeten worden en of A.) vast moeten gaan lopen/stuk moeten gaan, of B.) na verloop van tijd lagere scores weer gaan geven.

Of redeneer ik nu te simpel?

Ga toch fietsen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Sneezzer schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:19:
Ik zit te kijken naar de ZTE V5 red bull, zijn er mensen die hem nu een tijd gebruiken en nog steeds tevreden zijn?
Hoe is de camera?
-GPS
en Wifi ontvangst?

Is 2GB ram de moeite?
Jazeker. Mijn vriendin is er echt heel tevreden mee...

• jens.kock
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 20:54
Quad schreef op maandag 29 september 2014 @ 06:19:
Ik zou sowieso niet bij lightinthebox bestellen.
Heb je slechte ervaring met die webshop? Welke zou je dan aanraden?

• John Rambo
jens.kock schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:13:
[...]

Als je bij de openingstopic kijk zie je webwinkels staan, waarvan een aantal dikgedrukt: http://gathering.tweakers..._messages/1584461/0#Links
Probeer daar eens.

• FlowDesign
jens.kock schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:13:
[...]

LEES DIE TOPICWAARSCHUWING NU EENS :>

\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

• FlowDesign
kakanox schreef op maandag 29 september 2014 @ 08:55:
[...]

Eigenlijk zou je dat proefondervindelijk moeten kunnen vaststellen.
De enige reden om zoiets te doen is namelijk oververhitting bij langdurig zo'n hoge belasting.
Een telefoon waarop je dus herhaaldelijk, telkens opnieuw, Antutu blijft draaien die "overklokt" zou extreem heten moeten worden en of A.) vast moeten gaan lopen/stuk moeten gaan, of B.) na verloop van tijd lagere scores weer gaan geven.

Of redeneer ik nu te simpel?
Ik snap wel je gedachte hierachter, maar ik denk dat het op het type smartphones en SoC's waar we hier over praten niet echt van toepassing is. In principe zou elke SoC in elke smartphone oververhit kunnen raken wanneer je die urenlang of dagenlang op 100% zou gaan belasten (maar een iPhone als eerste ;) ). Echter maakt het dan denk ik weer niet zo veel uit of het nou een single-, dual-, quad- of octacore is. Maar misschien heb je wel gelijk en zal die Kirin 920 wel eerder de geest geven, mocht het zo zijn dat Huawei er echt vanuit is gegaan dat het ding normaliter niet voor de volle 100% benut zal worden. Maar goed, dan kom ik weer terug bij het begin want ik denk dat geen enkele fabrikant daar vanuit gaat.

Over Huawei gesproken, ik zag gisteren op de Duitse televisie de nieuwste aflevering van (Kölner) Tatort en daarin zag ik een agente met een Huawei Ascend Mate 7. Huawei en ZTE hebben hun kantoren in Bonn staan, vlakbij Köln. Hoezo product placement? :P

.
.
Oeh, een grotere ZTE V5 binnenkort met een OIS camera? Dat klinkt interessant :)
http://www.gizmochina.com...screen-version-of-zte-v5/

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 29-09-2014 10:57 ]

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Meh, bel maar terug als ie 70 euro kost. ;)
De Doogee DG350 was toen interessanter.

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 29-09-2014 11:36 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• krissie100
Hyp Hyper schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:35:
[...]

Haha, dat klopt, maar dat was aanbieding en dit is bijna normaal. ;)

• John Rambo
Op de site van Leagoo staan nu de details van de nieuwe Lead 5, ik had er wat meer van gehoopt maar voor sommigen misschien niet heel oninteressant; MTK6582, 5 inch, resolutie helaas 854*480, maar wel een 2800mah accu er in. http://www.leagoo.cc/Lead5.html#

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-11 19:14
y2kbug schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 09:36:
Ik ben rond aan het loeren voor een vervanger voor mijn HTC one X. Mijn oog was gevallen op de ZTE Nubia Z7 mini. Maar ik twijfel hier nogsteeds aan.
De altijd aanwezige Xiaomi Redmi 1S trekt ook mijn aandacht, net als een Elephone P9(of een cloon als de Lenteen W92). De ZTE V5 Red Bull is ook op de radar maar die heeft naar mijn gevoel een hoog net niet gehalte(net te duur voor de snapdragon 400 ten opzichte van een Redmi).

Voor de top van m'n budget(plusminus 250 euro) zoek ik een mooi toekomst bestendig toestel wat makkelijk 2 jaar mee kan. Dus een fatsoenlijk vlotte Qualcom soc met 2GB ram en 16GB opslag ofzo, daarnaast is een goedwerkende GPS gewenst.
Voor een plusminus 150 euro wil ik een minder toekomstbestendig toestel overwegen als een Redmi 1S met maar 1GB ram en een snapdragon 400 ofzo daarnaast is ook hier weer een functionerende GPS zeer wenselijk.

In alle gevallen geld dat het scherm tussen de 4.5 en 5.0 inch groot mag zijn. 3G op 900mhz is wenselijk en alleen een eis bij een toestel uit het de hogere prijs regionen binnen mijn budget.
Fatsoenlijke(lees vol NL spectrum) 4G zou leuk zijn maar niet realistisch. Lange batterij duur is ook een plus net als NFC.

Kort gezegd mag een leuke telefoon voor een jaar of anderhalf een euro of 150 kosten, en een telefoon die langer mee zou moeten kunnen omdat de hardware sneller is zou tegen de 250 mogen kosten. Eigenlijk zit ik meer naar de 150 euro kant te kijken gezien dit ook mijn eerste China avontuur wordt.
Dus welk degelijk toestel die ik absoluut overwogen moet hebben zie ik hier over het hoofd?

Ik mis vast hele goede alternatieven
Volgens mij komt de Elephone P3000s heel aardig in de buurt van je wensen!

Prijs rond de €170 Incl. verzending ;-)
4G LTE ondersteuning
Geen Snapdragon maar wel 1.7GHz octa core + GPU
2GB RAM en 16GB opslag

Enige nadeel: pas leverbaar vanaf ca. 20 oktober

• Hyp Hyper
HaZee schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:55:
[...]

Volgens mij komt de Elephone P3000s heel aardig in de buurt van je wensen!

Prijs rond de €170 Incl. verzending ;)
Note:

Elephone P3000s is presell now, the price and description will be revised when it is available.
Al is het wel een indicatie

Verwijderd

Hyp Hyper schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:35:
[...]

Vergeet niet dat de euro ingezakt is, dus die Doogee aanbieding zou nu ook bijna een tientje duurdere zijn.

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:56:
[...]

Vergeet niet dat de euro ingezakt is, dus die Doogee aanbieding zou nu ook bijna een tientje duurdere zijn.
Die was toen 97 dollar.

Hyp Hyper schreef op maandag 29 september 2014 @ 19:53:
[...]

[...]

Al is het wel een indicatie
800mhz is wel interessant en even afwachten, maar dan zou je wel ook volledige dekking met KPN/Vodafone hebben.
Grote kans dat de prijs nog wat opgeschroefd word :+

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Ik zit wat rond te kijken op aliexpress telefoon ik de volgende telefoon tegen kwam.
Ziet er qua specs (en prijs) goed uit...
Iemand toevallig ervaring mee?

http://www.aliexpress.com...h-4GB-RAM/1925660909.html

• Momus
DrDoo schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:53:
Ik zit wat rond te kijken op aliexpress telefoon ik de volgende telefoon tegen kwam.

100% fake.

• FlowDesign
DrDoo schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:53:

Samsung kloon. Op de plaatjes staan er geen Samsung logo's op maar dikke kans dat die er in werkelijkheid wel opzitten. Wanneer de douane dat ziet dan heb je geen telefoon maar wel een boete van een paar honderd euro, jeej! *O*

Bovendien kloppen die specs niet ;)

• FlowDesign
dutchgio schreef op maandag 29 september 2014 @ 21:51:
[...]

800mhz is wel interessant en even afwachten, maar dan zou je wel ook volledige dekking met KPN/Vodafone hebben.
Grote kans dat de prijs nog wat opgeschroefd word :+
Ik wissel woensdag van werkgever en bij m'n nieuwe werkgever krijg ik ook geen abo met 4G, dat maakt het zoeken een stuk makkelijker ;) Bovendien is m'n ZTE Red Bull onderweg vanuit China dus daar kan ik eerst ff mee klooien :)
3G is eigenlijk snel zat voor wanneer er geen WiFi beschikbaar is en tegenwoordig heb ik ook gratis FON via m'n KPN abo :)

• Quad
  • Nu online
FlowDesign schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:05:
[...]

Samsung kloon. Op de plaatjes staan er geen Samsung logo's op maar dikke kans dat die er in werkelijkheid wel opzitten. Wanneer de douane dat ziet dan heb je geen telefoon maar wel een boete van een paar honderd euro, jeej! *O*

Bovendien kloppen die specs niet ;)
6Ghz, 2x octacore, 4600mAh accu.. wie wil dat nu niet.. *O*

PVOutput☀️
nggyu nglyd

Feedback is ook prima, gewoon bestellen dus :+
En ze hebben er gewoon een dubbele hardware ingestopt; 2x mt6592 en 4gb RAM :)
16 cores dus. Waarschijnlijk is de schermresolutie ook een combinatie van 2 telefoons in 1. Net als de batterij. En de camera van 18MP.

Dus, als je alles deelt door 4 komt het wellicht aardig overeen, al gaat zelfs dat niet overal op :+

• Robinator
idd, daarna nog effe lachen als ie bij de douane paseert, dan word het gelijk een spelletje Monopoly, ga via start en betaal een boete van X aantal eurootjes, en fluiten naar de phone omdat ie vernietigd moet worden.

Die clones zijn niet te vertrouwen, je kan dat geld beter benuttigen voor een toestel met minder looks, maar betere specs....

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:50:
idd, daarna nog effe lachen als ie bij de douane paseert, dan word het gelijk een spelletje Monopoly, ga via start en betaal een boete van X aantal eurootjes, en fluiten naar de phone omdat ie vernietigd moet worden.

Die clones zijn niet te vertrouwen, je kan dat geld beter benuttigen voor een toestel met minder looks, maar betere specs....
Nahja, misschien krijg je er wel een 512 GB SD-kaartje bij die zeker niet binnen 3 dagen kapot is *D

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand ervaring/mening over de Blackview Crown?
http://www.etotalk.com/blackview-crown_p6180.html

Lijkt mij een zeer leuke telefoon voor weinig.

---RAWE CEEK!!!---

• FlowDesign
NoFearCreations schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 00:02:

Nee, maar ik zou 'm ook niemand aanraden. Niemand kent dit.
Voor 163 USD kun je veel betere telefoons kopen (ZTE, Huawei, Xiaomi, Lenovo, THL, Jiayu, Elephone, UMI)
Iets langer zoeken nog :)

• krissie100

Vriend van mij heeft hem en is er erg blij mee, was de goedkoopste octa core 5 inch 2gb ram

• John Rambo

Ziet er uit als een regelrechte Leagoo Lead 1 clone, met name de achterkant dan, alleen met andere specs.
Leagoo is een merk van OTEDA ltd, wellicht brengen ze telefoons uit onder verschillende merken.
http://oteda.manufacturer...oom/3000000149681/ALL.htm

• Momus
John Rambo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:23:
[...]

Ziet er uit als een regelrechte Leagoo Lead 1 clone, met name de achterkant dan, alleen met andere specs.
Leagoo is een merk van OTEDA ltd, wellicht brengen ze telefoons uit onder verschillende merken.
Als ik mij niet vergis was de Blackview er eerder dan de Leagoo.

• krissie100
Momus schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:09:
[...]

Als ik mij niet vergis was de Blackview er eerder dan de Leagoo.
Klopt helemaal

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Iemand interesse in mijn Doogee DG800 zwart? Ik wil er van af. 50 euro mag je hem komen ophalen, of ik stuur hem op (excl verzendkosten).

Verwijderd

Another point of view wanted:

Na chinese smartphones deel 1 een heleboel merken tegengekomen die ik niet kende (oppo, iocean etc) en ook al deze topics gelezen. Wat bleef hangen was dat ik geen mediatek soc wilde en dat eigenlij een xiaomi de beste keus (prijs kwaliteit verhouding) was. Ondertussen ook deel 2 gelezen en een xiaomi redmi 1s besteld bij IBG.(lekker vlotte levering). Helaas na 2 dagen was mij duidelijk dat de redmi1s veel te groot is vvoor mij. (ik ga en kan niet de hele dag met een phone in mijn handen lopen). Redmis 1s verkocht en op zoek naar iets anders:

Iphone 4s 3,5 inch scherm is wel fijn, maar erg duur
Iphone 5/X 4 inch scherm, maar wel erg duur
SGS 4 mini 4,3 inch scherm ca. 225 euro, wel fijn formaat. maar 8 gb opslag maar wel NFC
Xiaomi mi2s 4,3 incjh en ca. 210 euro (32 GB).
of eventueel een mi2 (helaas wel met MTK soc).
Hen ook een HTC disire 310 in mijn handen gehad, maar alleen het opstarten en het draaiwen van een app vond ik al een beetje brak gaan dus die viel eigenlijk al af.

Mijn gedacht gang was:
Iphones te duur.
SGS4 mini heeft NFC (toekomst??) en er zullen genoeg mensen zijn die deze hebben
(Ik vind het wel gaaf om iets te hebben wat niet iederen heeft.)

Is er een belevingsverschil tussen de mi2 en mi2s?
Een 1,5 tegen een 1,7 soc lijkt mij nl. geen verschil te maken,
dus qua financien zal een mi2 (ergens 2e hands) ook niet slecht hoeven zijn.

Of te wel: welke reden is er om voor welke phone te kiezen.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

John Rambo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 08:23:
[...]

Veel betere specs dan de Lead, Octacore, 2gb ram, 1920x1080 scherm.
FlowDesign schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 01:14:
[...]

Nee, maar ik zou 'm ook niemand aanraden. Niemand kent dit.
Voor 163 USD kun je veel betere telefoons kopen (ZTE, Huawei, Xiaomi, Lenovo, THL, Jiayu, Elephone, UMI)
Iets langer zoeken nog :)
Ben al een tijd aan het zoeken, maar kan weinig vinden met de specs die ik hierboven type, voor die prijs.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Sorry hoor maar wat is er mis met de huidige generatie Mediatek chips? Naar mijn mening zijn die mediatek chips echt volwassen geworden, en bieden ze veel waar voor geld.

En what's the big deal met NFC? Dat kun ne toch bijna nergens gebruiken, ik heb het in mijn Nexus 7 2012 ook en heb het 0,0 keer echt gebruikt.

Als je meer zekerheid wilt van een goedwerkende toestel kun je overigens ook voor de a merken gaan zoals Lenovo, ZTE, Huawei, Xiaomi etc.

• Momus
NoFearCreations schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:11:
[...]

Veel betere specs dan de Lead, Octacore, 2gb ram, 1920x1080 scherm.
Het is een HD scherm, geen FHD.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 16:28
Ik ben op zoek naar een telefoontje voor mijn vader.
met de volgende eisen:

- Niet groter dan 135 x 69
- Batterij (moet een dag mee gaan. Zal voornamelijk mee gebeld worden (1 tot 2 uur per dag), beetje whatsappen (half uurtje totaal), klein beetje surfen (half uurtje) en foto's maken (5 per dag)
- rond de 100 euro (max 120)
- 1 gb RAM
- bij minder dan 16gb opslag moet micro sd kunnen
- MediaTek quadcore

Uiteraard ben ik zelf op zoek gegaan. Mijn moeder heeft een Jiayu G4C, en dit is een kanshebber, maar zit hoog in het budget. Plus, een net iets kleinere telefoon zou mijn vader fijner vinden.
Verder heb ik de Jiayu G2F gevonden. Deze is net iets kleiner, wat dus een pluspunt is. De batterij is 2200mah. Over het algemeen zou dat wel goed moeten zitten. de Jiayu G4C heeft dezelfde hardware en gaat met een 3000mah 5 dagen mee, dus dan zal 2200 ook wel genoeg zijn. Het jammere is dat de G2f WCDMA versie op veel plekken toch net wat duurder is.

De DG800 is nog een optie. wederom de MT6582. 4,5 inch met 960x450 op een 2000mah batterij. Dan zal deze beduidend minder lang mee gaan dan de G2f. Of valt dit mee in de praktijk?

De Doogee DG450, Cubot GT99 en de ZOPO ZP590 vallen af. Die zijn net te groot.

Zijn er nog meer mogelijkheden? Op dit moment zou ik voor de G2f gaan. Vooral omdat deze nu voor 100 dollar te krijgen is bij jiayu-store.com (betrouwbare site?). Dit lijkt bijna te mooi om waard te zijn. (ja ik weet het. dan is het dat vaak ook. Helemaal in China)

[ Voor 6% gewijzigd door LoeWn op 30-09-2014 10:49 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Momus schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:31:
[...]

Het is een HD scherm, geen FHD.
Inderdaad, verkeerd gelezen, maar dan nog zijn de rest van de specs goed voor die prijs.

-Edit-

Zie net dat er bijna €23 verzendkosten bij komt, is het al een stuk minder interessant.

[ Voor 17% gewijzigd door NoFearCreations op 30-09-2014 10:51 ]

---RAWE CEEK!!!---

• Momus
NoFearCreations schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:49:
[...]

Inderdaad, verkeerd gelezen, maar dan nog zijn de rest van de specs goed voor die prijs.

-Edit-

Zie net dat er bijna €23 verzendkosten bij komt, is het al een stuk minder interessant.
Op AliExpress voor nagenoeg dezelfde prijs te vinden met free shipping.

• FlowDesign
vingibson schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 09:59:
Iemand interesse in mijn Doogee DG800 zwart? Ik wil er van af. 50 euro mag je hem komen ophalen, of ik stuur hem op (excl verzendkosten).
Je bent niet de eerste die een zgan DooGee kwijt wil. Volgens mij is het echt troep :)

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
LoeWn schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:45:
Ik ben op zoek naar een telefoontje voor mijn vader.
met de volgende eisen:

- Niet groter dan 135 x 69
- Batterij (moet een dag mee gaan. Zal voornamelijk mee gebeld worden (1 tot 2 uur per dag), beetje whatsappen (half uurtje totaal), klein beetje surfen (half uurtje) en foto's maken (5 per dag)
- rond de 100 euro (max 120)
- 1 gb RAM
- bij minder dan 16gb opslag moet micro sd kunnen
- MediaTek quadcore

Uiteraard ben ik zelf op zoek gegaan. Mijn moeder heeft een Jiayu G4C, en dit is een kanshebber, maar zit hoog in het budget. Plus, een net iets kleinere telefoon zou mijn vader fijner vinden.
Verder heb ik de Jiayu G2F gevonden. Deze is net iets kleiner, wat dus een pluspunt is. De batterij is 2200mah. Over het algemeen zou dat wel goed moeten zitten. de Jiayu G4C heeft dezelfde hardware en gaat met een 3000mah 5 dagen mee, dus dan zal 2200 ook wel genoeg zijn. Het jammere is dat de G2f WCDMA versie op veel plekken toch net wat duurder is.

De DG800 is nog een optie. wederom de MT6582. 4,5 inch met 960x450 op een 2000mah batterij. Dan zal deze beduidend minder lang mee gaan dan de G2f. Of valt dit mee in de praktijk?

De Doogee DG450, Cubot GT99 en de ZOPO ZP590 vallen af. Die zijn net te groot.

Zijn er nog meer mogelijkheden? Op dit moment zou ik voor de G2f gaan. Vooral omdat deze nu voor 100 dollar te krijgen is bij jiayu-store.com (betrouwbare site?). Dit lijkt bijna te mooi om waard te zijn. (ja ik weet het. dan is het dat vaak ook. Helemaal in China)
Dat is de 2G versie! Wel met 720p, de 3g heeft 480.
Ik en een andere tweaker hebben net de G2F besteld bij Bangood. Hij is daar 116USD en er is een coupon van 5% korting, dus 110.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 16:28
Kwabbernoot schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:06:
[...]

Dat is de 2G versie! Wel met 720p, de 3g heeft 480.
Ik en een andere tweaker hebben net de G2F besteld bij Bangood. Hij is daar 116USD en er is een coupon van 5% korting, dus 110.
Nee hoor, wel degelijk de WCDMA versie

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Kan nu waarschijnlijk voor weinig een Sony Xperia Z1 van me vader over nemen, denk een beter keuze dan de chinaphones. Me broer krijgt morgen een iOcean X7 Elite binnen, daar ben ik wel benieuwd naar.

---RAWE CEEK!!!---

• Momus
Out of stock, maar in stock volgens de beschrijving. Volgens mij iig niet te bestellen.
Bovendien komt er $12,50 bij in het geval van standard airmail.

[ Voor 7% gewijzigd door Momus op 30-09-2014 14:55 ]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

@karretje Als de Mi2s een goede optie is, maar niet leverbaar/perfect genoeg is. Dan kan je wellicht de Z1 compact overwegen. Dat is een zeer goede telefoon, met alles erop en eraan. De perfecte opvolger lijkt me echter de Sony Xperia Z3 compact te zijn. Deze is niet zo duur als een iPhone en over een maandje is deze ongeveer 450 euro.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Vandaag maar eens een Doogee DG580 besteld. Eens kijken of dat een leuk apparaat is. Voor de 82 euro durf ik de gok wel te nemen.

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:30
Jammer dat er nu vakantie is in china ..Zie dat alle bestellingen met een week vertraagd worden .. :| |:(
bartws schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:18:
Vandaag maar eens een Doogee DG580 besteld. Eens kijken of dat een leuk apparaat is. Voor de 82 euro durf ik de gok wel te nemen.

• Robinator
idd zou ook iets bijkomen van problemen met dhl levering, had ergens iets gelezen over een doos met geld dat ze gevonden hebben waardoor de boel dare op zen kop staat?

Ben voor dezelfde reden aan het wachten ;)

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Misschien ligt daarom de telefoon van me broer al bijna 3 weken in Singapore.

---RAWE CEEK!!!---

• FlowDesign
Iets met juwelensmokkel.
Maar het probleem schijnt inmiddels verholpen te zijn, het loopt weer. Voor zover ze deze week überhaupt iets doen vanwege vakantie.

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022

ken hem niet, maar kwam deze review & draadje tegen over rooten, wellicht handig
http://forum.xda-develope...5inch-octa-core-t2844265/

• vingibson
FlowDesign schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:48:
[...]

Je bent niet de eerste die een zgan DooGee kwijt wil. Volgens mij is het echt troep :)
Ik ben dat helaas met je eens... Maar ik moet er toch van af. Wie biedt?

Heeft iemand trouwens een suggestie voor een goeie Samsung Galaxy S4 clone?

[ Voor 12% gewijzigd door vingibson op 01-10-2014 00:28 ]

• Robinator
vingibson schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:13:
[...]

Ik ben dat helaas met je eens... Maar ik moet er toch van af. Wie biedt?

Heeft iemand trouwens een suggestie voor een goeie Samsung Galaxy S4 clone?
Lees ons advies van bovengaande post even door, Clones gewoon niet kopen, je haalt er een hoop last mee op je schouders.

• vingibson
Ik had het misschien beter moeten verwoorden. Ik zoek een smartphone met dezelfde afmetingen als die van de Galaxy S4 en vergelijkbare specs.. En dan uiteraard voor veel minder geld ;)

• krissie100
Een clone dus, en dat raden wij je niet aan ;)

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 22:54
Hoeft toch niet perse een clone te zijn ?
kijk maar naar de elephone p8 (gelijkt zeer sterk op de samsung note en vergelijkbaar in prestatie) maar zeker geen clone

• krissie100
jimmypop1 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:47:
Hoeft toch niet perse een clone te zijn ?
kijk maar naar de elephone p8 (gelijkt zeer sterk op de samsung note en vergelijkbaar in prestatie) maar zeker geen clone
Dezelfde afmetingen zie ik als een clone ;)

• John Rambo
vingibson schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:47:
Ik had het misschien beter moeten verwoorden. Ik zoek een smartphone met dezelfde afmetingen als die van de Galaxy S4 en vergelijkbare specs.. En dan uiteraard voor veel minder geld ;)
Iets met dezelfde afmetingen hoeft niet altijd een kloon te zijn, gezien het grote aanbod aan telefoons zullen er allicht vele zijn met dezelfde afmetingen. Zolang het uiterlijk maar niet rechtstreeks gekopieerd is.

Misschien was het handig geweest als je de gewenste afmetingen en specs vermeld had zodat mensen die de S4 niet kennen dat niet hoeven op te zoeken.

Dit topic is alleen niet bedoeld voor aankoopadvies, zie topicwarning...

• John Rambo
Ik had dit nog niet voorbij zien komen, gizchina heeft wat meer info over de Umi Zero geplaatst:

"1080 display, Sony front and rear cameras, octacore MT6592T processor, 2GB RAM. Fast charging, 2500mAh battery. 137.37 x 66.36 x 6.4mm, $249.99, geen 4G"

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/umi-zero-official-photos-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/umi-zero-official-photos-2.jpg

bron: Gizchina

[ Voor 11% gewijzigd door John Rambo op 01-10-2014 09:01 ]

• Hyp Hyper
John Rambo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:00:
Ik had dit nog niet voorbij zien komen, gizchina heeft wat meer info over de Umi Zero geplaatst:

"1080 display, Sony front and rear cameras, octacore MT6592T processor, 2GB RAM. Fast charging, 2500mAh battery. 137.37 x 66.36 x 6.4mm, $249.99, geen 4G"

[afbeelding]

[afbeelding]

bron: Gizchina
Mooi foontje. Staat op mijn verlanglijstje. Hopelijk blijft dit zo'n beetje de prijs.

• aukemuis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-10 09:14
diquan2001 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 21:30:
Gisteren de Xiaomi Redmi Note 4G ontvangen vanuit China .

Hierbij even de Unboxing ,
Video review zal volgen na test periode .

[video]
En bevalt de Xiaomi note nog na een paar dagen ervaring?

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 22:54
ik heb ook een 4g en hij bevalt prima !!

Echt een schitterend toestel voor die prijs en 4g (die niet overal zal werken maar proximus gebruikt de 1800 band, dus ik blij)

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
John Rambo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:00:
Volg de ontwikkelingen over deze telefoon al een tijdje en zeer blij dat inmiddels de 5 inch bevestigt is ipv de 5.5 zoals op een aantal sites benoemd. Helaas zijn de geruchten over een Qualcomm soc en 3GB dan weer niet waar. De bezels aan weerszijden lijken wel erg dik voor een 'flagship' of lijkt dat maar zo?

[ Voor 7% gewijzigd door mdrop op 01-10-2014 11:48 ]

• John Rambo
mdrop schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:48:
[...]
Volg de ontwikkelingen over deze telefoon al een tijdje en zeer blij dat inmiddels de 5 inch bevestigt is ipv de 5.5 zoals op een aantal sites benoemd. Helaas zijn de geruchten over een Qualcomm soc en 3GB dan weer niet waar. De bezels aan weerszijden lijken wel erg dik voor een 'flagship' of lijkt dat maar zo?
Mediatek hoeft tegenwoordig denk ik niet altijd meer nadelig te zijn t.o.v. qualcomm. De bezels lijken wel vrij dik inderdaad. Bij de eerste plaatjes van een paar weken geleden lijkt het toestel iets anders, of ligt dat aan mij?
Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/umi-zero.png?fit=1024%2C1024

• Momus
Wat lijkt er anders?
Overigens geen fan van UMI. Zal wel een sof worden, dit toestel.

• mdrop
  • Niet online
John Rambo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:47:
Mediatek hoeft tegenwoordig denk ik niet altijd meer nadelig te zijn t.o.v. qualcomm.
Heb op dit moment eeen mediatek, draait allemaal wel maar vergeleken met een qualcomm toch net niet heb ik het idee.
John Rambo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:47:
Mediatek hoeft tegenwoordig denk ik niet altijd meer nadelig te zijn t.o.v. qualcomm. De bezels lijken wel vrij dik inderdaad. Bij de eerste plaatjes van een paar weken geleden lijkt het toestel iets anders, of ligt dat aan
Dat zijn renders lijkt me dus daar kunnen ze alle kanten mee op, blijkbaar toch iets te positief.

Prijs (299 Dollar) staat vast aldus giz: http://www.gizchina.com/2...-official-price-will-299/

• Momus
Duurder dan een ZTE Nubia Z7 mini...
No good.

• mdrop
  • Niet online
Mede door de bezels en de historie van UMI begin ik idd wel te twijfelen nu, op mn lijstje stonden ook deze nog;

Xiaomi Mi4 (5", SD 801, 3GB) 398,-
ZTE Nubia Z7 Mini (5", SD 801, 2GB) 299,-
iocean X8 mini Pro (5", MT6592, 2GB) 220,-
* Prijzen in dollars!

Qua prijs en mischien ook wel mijn voorkeur staat de MI4 ver bovenaan, maar deze is vooral in het zwart moeilijk te krijgen? Of is het aan te raden om te wachten tot een update van een van deze toestellen. Of mis ik zelfs een topper in deze lijst?

• Quad
  • Nu online
Mag ik vragen waarom je dan niet bijvoorbeeld voor een LG G2 gaat? Je zit in dezelfde prijsrange te kijken.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Momus
Vanwaar de voorkeur voor een telefoon die 100$ duurder is, maar op dit moment nog geen werkende LTE hier heeft t.o.v. de Nubia?

• mdrop
  • Niet online
Quad schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:19:
Mag ik vragen waarom je dan niet bijvoorbeeld voor een LG G2 gaat? Je zit in dezelfde prijsrange te kijken.
Geen fan van LG qua bouw en software. Door de jaren heen te vaak negatieve ervaringen gezien.
Momus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:19:
Vanwaar de voorkeur voor een telefoon die 100$ duurder is, maar op dit moment nog geen werkende LTE hier heeft t.o.v. de Nubia?
Qua design, de 3GB en de ondersteuning voor custom roms.

• Momus
2 of 3 GB zal in de praktijk echt heel weinig uitmaken. Ondersteuning voor custom roms zal er op dit toestel ook echt wel komen.

• Quad
  • Nu online
mdrop schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:22:
[...]
Geen fan van LG qua bouw en software. Door de jaren heen te vaak negatieve ervaringen gezien.

[...]
Qua design, de 3GB en de ondersteuning voor custom roms.
De G2 heeft prima softwareondersteuning, bouwkwaliteit niet zo heel super maar ruim een voldoende. Maar ja, een exotisch toestel is ook altijd mooi.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• MaglevNL
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-10 01:41
mdrop schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:17:
Mede door de bezels en de historie van UMI begin ik idd wel te twijfelen nu, op mn lijstje stonden ook deze nog;

Xiaomi Mi4 (5", SD 801, 3GB) 398,-
ZTE Nubia Z7 Mini (5", SD 801, 2GB) 299,-
iocean X8 mini Pro (5", MT6592, 2GB) 220,-
* Prijzen in dollars!

Qua prijs en mischien ook wel mijn voorkeur staat de MI4 ver bovenaan, maar deze is vooral in het zwart moeilijk te krijgen? Of is het aan te raden om te wachten tot een update van een van deze toestellen. Of mis ik zelfs een topper in deze lijst?
Er is ook nog de Huawei Honor 6, mooi ding maar waarschijnlijk niet veel custom rom support door de Kirin soc.
Ik zit zelf ook te kijken naar een telefoon rond die prijs en kwam op hetzelfde lijstje uit. Voor mij is het vooral van belang dat ik op z'n minst nog Android L krijg, dat kan bij Huawei nog lang duren of helemaal niet..
Van de Xiaomi Mi4 komt er nog een FDD-LTE versie aan maar dat zal wel duur worden aangezien de prijzen van pre-orders van de "gewone" zwarte al aardig oplopen.

Lastig, al die keuze's :9

Verwijderd

Software van Huawei zelf is echter wel dik in orde is mij Ervaring met de Huawei Honor 2.

• GadgetGuy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Is deze Gsm een goede keus?

http://www.to2c.com/elephone-p10-basic.html

Op to2c staat dat ie 1.3 ghz heeft maar in het introductiefilmpje van de gsm staat dat ie 1,5 ghz heeft.
Weet iemand wie gelijk heeft?

• GadgetGuy
Want ik zit te twijfelen tussen die (p10), de elephone G6 en de elephone p2000s

[ Voor 86% gewijzigd door GadgetGuy op 01-10-2014 16:07 ]

• John Rambo
GadgetGuy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:59:
Is deze Gsm een goede keus?

http://www.to2c.com/elephone-p10-basic.html

Op to2c staat dat ie 1.3 ghz heeft maar in het introductiefilmpje van de gsm staat dat ie 1,5 ghz heeft.
Weet iemand wie gelijk heeft?
Ik zou persoonlijk niet voor de P10 gaan. Ik heb zelf de P10C gehad maar erg slechte ervaringen mee, niet werkende GPS en netwerk, zeer slechte camera, matige bouwkwaliteit en slechte tekstinvoer. Ik hoop dat de nieuwe G serie van betere kwaliteit is, maar ik zou eerst flink wat reviews opzoeken en bestuderen.

Als alternatief zou ik eens kijken naar de Umi C1 of Leagoo lead 1 / lead 2.

• krissie100
Heb voor mijn vader de G5 besteld, dus die zal ik (door vakantie) over 3 à 4 weken hebben, helaas net te laat verzonden en ligt nu nog in China ;(

Over de leagoo's lees ik erg weinig slechte verhalen en veel goede verhalen, ben er zelf inmiddels ook erg blij mee, was een stroef begin maar inmiddels prima!

[ Voor 35% gewijzigd door krissie100 op 01-10-2014 16:26 ]

• GadgetGuy
Hier is dit topic niet voor bedoeld, en daarnaast is GoT geen helpdesk.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 01-10-2014 21:26 ]

• mdrop
  • Niet online
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 01-10-2014 21:27 ]

• krissie100
Voor mensen die geïnteresseerd zijn in mijn review over de Lead 1, hij staat inmiddels op mijn reviewkanaal ;)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:31
Vandaag een Lead 2 binnengekregen van DX. Moet toch zeggen dat ik wel onder de indruk ben wat je voor die 85 euro krijgt... Prima toestel vooralsnog. Wat ik echter wel afvroeg, misschien een andere Lead 2 eigenaar die dag weet, als je de standaard beschermfolie eraf trekt lijkt er al een screenprotector op te zitten, klopt dat? Je zit een kring rond de earpiece speaker waardoor hij er op lijkt te zitten. Het is echter zo netjes gedaan dat ik weer twijfel of het wel een screenprotector is, heb er namelijk van DX ook eentje bij gekregen ;).

Aan de hoekjes gaan pulken heb ik ook weer niet zo'n zin in, om te checken of er inderdaad een op zit. Iemand die kan bevestigen dat er een op zit standaard?

• tonytang
  • Laatst online: 10-11 12:14
Martijn schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:50:
Vandaag een Lead 2 binnengekregen van DX. Moet toch zeggen dat ik wel onder de indruk ben wat je voor die 85 euro krijgt... Prima toestel vooralsnog. Wat ik echter wel afvroeg, misschien een andere Lead 2 eigenaar die dag weet, als je de standaard beschermfolie eraf trekt lijkt er al een screenprotector op te zitten, klopt dat? Je zit een kring rond de earpiece speaker waardoor hij er op lijkt te zitten. Het is echter zo netjes gedaan dat ik weer twijfel of het wel een screenprotector is, heb er namelijk van DX ook eentje bij gekregen ;).

Aan de hoekjes gaan pulken heb ik ook weer niet zo'n zin in, om te checken of er inderdaad een op zit. Iemand die kan bevestigen dat er een op zit standaard?
Ja, ik heb ook een Lead 2 gehad, er zit standaard inderddad al een screenprotector op uit fabriek.

• krissie100
Als je ontvangt zit er zo'n stickertje aan en als je die eraf haalt zit daaron nog de screenprotector, als je 2 plastic blaadjes heb verwijderd zit er niks meer op

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:31
Mahah, ok thx, dan zit er nog een op. Ik ben echt onder de indruk, kom van een iPhone5, earpiece kapot, nauwelijks te repareren en dus geen zin in 800 euro voor een iPhone6, nu voor 1/10e een Lead 2, maar ben echt niet naar 1/10e van de kwaliteit gegaan, jemig...

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-11 16:30

hilgo

Clear your mind of can't.

John Rambo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:22:
[...]

Ik zou persoonlijk niet voor de P10 gaan. Ik heb zelf de P10C gehad maar erg slechte ervaringen mee, niet werkende GPS en netwerk, zeer slechte camera, matige bouwkwaliteit en slechte tekstinvoer. Ik hoop dat de nieuwe G serie van betere kwaliteit is, maar ik zou eerst flink wat reviews opzoeken en bestuderen.

Als alternatief zou ik eens kijken naar de Umi C1 of Leagoo lead 1 / lead 2.
Umi C1 is zeker een aanrader, ben er nog steeds erg blij mee. Het batterij probleem wat ik in het begin had lijkt verdwenen en voor de rest doet hij het prima en hij buigt ondanks zijn aluminum rand niet door :P

Discogs

• zuukie
  • Laatst online: 11-11 07:34
Wat is nou beter voor regelmatig surfen: de Xiaomi mi 3, Huawei honor 6 of de zte nubia Z7mini? Help me guys
Pagina: 1 ... 58 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!