Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.805 views

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Dus ik was te vroeg...
Hoe cancel je zo awaiting payment order bij ali

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:53
Gewoon wachten wordt automatisch gecanceld als je niet betaald

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-11 06:36

Lucaz

Ondertiteling

Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:54:
[...]

Werkte pas kwart over. Maar wel alleen in de app...
Ja zat ook in de app.. Maja was te vroeg dus :/ en dacht rond 9:10 nouja werkt niet.. Soms is later zijn dus beter dan op tijd :P nouja pech :) jij geluk! :)

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:37
jroersma schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:57:
Dus ik was te vroeg...
Hoe cancel je zo awaiting payment order bij ali
kan nog niet, je payment moet eerst goedgekeurd worden en dan kan je pas cancel doen.
en je moet kiezen voor de optie "i ordered the wrong products" dan wordt het heel snel goedgekeurd.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Aggressor schreef op zondag 21 september 2014 @ 11:24:
[...]

kan nog niet, je payment moet eerst goedgekeurd worden en dan kan je pas cancel doen.
en je moet kiezen voor de optie "i ordered the wrong products" dan wordt het heel snel goedgekeurd.
Bij awaiting payment hoef je niets te doen.

• Aggressor
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:48:
[...]

Geen code. Via de mobiele app bestellen. Vanaf 9:00 uur 's ochtends, eerste 5000 bestellingen ofzo.

5,5 inch. Te groot voor mij...
is nu al te laat denk ik ?:)
ik log in via mobiele app. maar ik heb geen 20 discount

[ Voor 87% gewijzigd door Aggressor op 21-09-2014 12:09 ]

• Aggressor
-verkeerd

[ Voor 96% gewijzigd door Aggressor op 21-09-2014 12:09 ]

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Mijn Engelstalige UMi C1 review zal vandaag online komen, helaas loop ik continu tegen de beperking aan van 65536 karakters. Ik zal hierdoor mooie tabellen moeten verwijderen om de tekst zo plat mogelijk te maken.

Mensen met een Engelse talenknobbel mogen contact met me opnemen, om hem op basis van grammatica te keuren/af te branden zodra hij online is. ;)

Hier alvast een preview van de benchmarks:
Benchmarks

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

Die benchmarks zien er erg netjes uit Kiswum! Mocht mijn redmi 1s onverhoopt niet aankomen, ga ik voor de Umi.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dank je!

Als 5,5" geen probleem is, dan is het een prima keus voor mensen die voor een Redmi/Redmi1s willen gaan.
Uiteraard bied de Snapdragon 400 bij de Redmi 1s, wel meer keuzes op het gebied van ROM's en op het gebied van specifieke navigatie spellen.

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Kiswum schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:42:
Hier alvast een preview van de benchmarks:
[afbeelding]
AnTuTu 3.4 terwijl we al bij 5.1 zijn?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Kijk en daarom laat ik hem controleren als ik klaar ben. De laatste reviews zijn inderdaad op versie 5 uitgevoerd.
Bedankt Domokun!

Edit:
Bij een refresh zijn de versies weggehaald.

[ Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 21-09-2014 14:56 ]

Verwijderd

Draai je ook CF-Bench? En GFXbench? Vooral de eerste hecht ik veel waarde aan, want deze benchmarkt de CPU alleen en GFXBench is een goede benchmark om de GPU te benchmarken.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

CF-Bench heb ik vorig jaar voor de Mi2 en Hongmi gedaan, maar de score wordt verdeeld in 4 groepen. Dat is niet handig als je maar 1 score per apparaat wilt laten zien.
Teveel gedoe voor mij en de score kan de verkeerde indruk geven. Deze heb ik sinds dit jaar geschrapt en 3D mark voor in de plaats gebracht als 4e benchmark.
Hier een voorbeeld van vorig jaar:

Benchmarks_file
(ik zie dat er 1 score verkeerd is overgenomen, namelijk die van Quadrant..)

Er waren ook andere tooltjes die ik heb geprobeerd, maar die apps crashte of lieten niets zien. Ik weet niet of GFXbench daar ook onder viel, maar de screenshots komen me niet bekend voor :)

Voorlopig zijn dit de enige 4 benchmarks die ik draai en waarmee ik het kan vergelijken met oudere telefoons.

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
@Flowdesign
Thanks voor de uitgebreide rundown!

Octa -> snap het, maar ik moet toch ergens op wegstrepen :)
Had ik dat niet gedaan was de Meizu Mx4 (2gb/32) nog blijven staan,
maar alsnog afgevallen op de 2mp front cam.

Huawei -> I know en je hebt ook gelijk!
In auto termijn, bij Skoda heb ik het probleem compleet niet, 4 jaar met plezier Skoda Superb gereden (ondanks gniffels van collega's detijds),
maar had op dezelfde auto een Lada sticker gezeten niet.. gevoel is niet altijd logisch :)
M.a.w. Jiayu is mijn skoda als je snapt wat ik bedoel :)

ZTE -> yes.. de Z7 mini heb ik lang in de lijst gehouden, was tempting :)

Lenovo z2 -> kon ik alleen in pro vinden - maar tempting!
Fingers crossed dat we op de zaak over gaan van Samsung op Lenovo komende jaar.
(We doen IBM producten en dat gaat per 1 dec. naar Lenovo) dus mijn zakelijke telefoon in tijd misschien :)

Oneplus One -> thanks :) heb van Momus al een PM gehad, maar thanks voor je aanbod :)

Wat scherm betreft, yes gezien.. kritisch zijn op de yellow line.

De lens.. indeed, op papier awesome, maar ook in de line up met de rest nog altijd min. gelijk als zou hij wat onderperformen.

Last but not least.. gevoel.. flagship killer.. *big grin* yeah i'll bite!
Krijg een super gevoel bij deze phone, kan niet wachten :)

@Momus
thanks man!

• Taquila
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:38
Voor zij die volgende zondag nog eens opnieuw willen proberen om $20 korting te krijg op AliExpress, dit is wat je zou moeten te zien krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ossgVBMs.png

Merk op dat het een kwartier geduurd heeft eer ze begonnen met de korting te activeren. Dus blijven proberen tot je de korting ziet is de boodschap.

Verwijderd

Ik heb gewoon aan Oneplus gevraagd of ik niet gewoon terug een toestel van hun kan kopen aangezien al mijn vrienden die een toestel hebben gemaakt in augutus geen probleem meer hebben.

Ik vind gewoon geen andere GSM met:

- Snapdragon 801 2,5Ghz
- 3GB ram
- 5.5" scherm
- LTE
- Onder de €400

Officieel Cyanogenmod of MIUI en gegarandeerd android L.
Zo'n invite is echt wel aan te komen hoor, zo moeilijk is dat niet meer.
De hype is wel over en de slechte beschikbaarheid neemt ook af.
En ze stappen volgende maand over op een pre-ordersysteem in plaats van de invites.

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:54:
Zo'n invite is echt wel aan te komen hoor, zo moeilijk is dat niet meer.
De hype is wel over en de slechte beschikbaarheid neemt ook af.
En ze stappen volgende maand over op een pre-ordersysteem in plaats van de invites.
Ja ik weet het ik heb zelf al 5 invites gehad :) (Inclussief die van mij) Het was echt het beste toestel dat ik ooit gehad heb, moest ik geen problemen gehad hebben met de touchscreen was het het perfecte toestel geweest!

Wat ik wel niet goed snap is waarom het probleem met de multitouch blijft bestaan (Zie sectie 3: LINK)

Als dit software matig is waarom is dit nog niet gepatched, mensen klagen hier al over sinds het begin, en als dit hardware is waarom hebben toestel die nu geproduceerd worden nog steeds dit probleem? Weten ze dat dit een hardware defect is maar blijven ze gewoon door produceren, of zijn ze zelf overtuigd dat dit kernel/software problemen zijn.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 19:31:
Ik heb gewoon aan Oneplus gevraagd of ik niet gewoon terug een toestel van hun kan kopen aangezien al mijn vrienden die een toestel hebben gemaakt in augutus geen probleem meer hebben.

Ik vind gewoon geen andere GSM met:

- Snapdragon 801 2,5Ghz
- 3GB ram
- 5.5" scherm
- LTE
- Onder de €400

Officieel Cyanogenmod of MIUI en gegarandeerd android L.
Ik zou zeggen een ZTE Z7 Max is vergelijkbaar.
2GB of 3 GB RAM maakt geen drol uit.
CM of MIUI is er misschien wel voor verkrijgbaar of komtnog wel.
Gegarandeerd Android L, ik vermoed dat die update nog wel zal komen maar garanties heb je niet.
Heb je die garantie wel bij een 1+1?

ZTE Z7 Max heeft een betere camera en een beter scherm. Is ook wel wat waard.

Ik vind zelf de gewone Z7 overigens qua design erg nice. Denk alleen niet dat ik er de meerprijs t.o.v. een Z7 max voor over zou hebben. Ik ga ff kijken hoe Nubia UI me gaat bevallen op de ZTE Red Bull en dan misschien toch ook een Z7 bestellen, weet alleen nog niet welke versie maar ik denk de max.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• bordeauxactive
YES!

OnePlus One 64GB net besteld!
Mega thanks to Momus voor de invite!!!

En uiteraard iedereen die geholpen heeft met suggesties, thanks!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De Oppo Find 5 had een hoop problemen in de software. Wordt dit herhaald bij het dochter bedrijf OnePlus One? Ik hoop dat de software problemen niet aan komen waaien, maar dat dit nu wel adequate wordt opgelost.

• Momus
Kiswum schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:15:
De Oppo Find 5 had een hoop problemen in de software. Wordt dit herhaald bij het dochter bedrijf OnePlus One? Ik hoop dat de software problemen niet aan komen waaien, maar dat dit nu wel adequate wordt opgelost.
De software van de OnePlus One wordt gebouwd door een zeer gerespecteerd ROM bouwers team. Niet echt vergelijkbaar.

Verwijderd

FlowDesign schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:45:
[...]

Ik zou zeggen een ZTE Z7 Max is vergelijkbaar.
2GB of 3 GB RAM maakt geen drol uit.
CM of MIUI is er misschien wel voor verkrijgbaar of komtnog wel.
Gegarandeerd Android L, ik vermoed dat die update nog wel zal komen maar garanties heb je niet.
Heb je die garantie wel bij een 1+1?

ZTE Z7 Max heeft een betere camera en een beter scherm. Is ook wel wat waard.

Ik vind zelf de gewone Z7 overigens qua design erg nice. Denk alleen niet dat ik er de meerprijs t.o.v. een Z7 max voor over zou hebben. Ik ga ff kijken hoe Nubia UI me gaat bevallen op de ZTE Red Bull en dan misschien toch ook een Z7 bestellen, weet alleen nog niet welke versie maar ik denk de max.
Ja Oneplus heeft beloofd om Android L te porten en hij krijgt ook MIUI V6 support, ik vind het design van de Oneplus echt 10 keer mooier dan die van de Z7. Wie zegt dat de camera en scherm van de ZTE beter is?

Had de ZTE een sectie gehad op XDA en officieel cyanogenmod had ik hem wss al gehad :D.

Er is gewoon heel veel development voor de OPO.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:21:
[...]

De software van de OnePlus One wordt gebouwd door een zeer gerespecteerd ROM bouwers team. Niet echt vergelijkbaar.
Dan zou het dus aan de hardware/drivers kunnen liggen die zijn gebruikt bij het gebruik van de telefoon. De software moet goed kunnen communiceren met de hardware. Dan kan CM perfect zijn, maar ik hoop dan maar dat ze wonderen kunnen verrichten als het probleem hardwarematig zou zijn.

• Momus
Kiswum schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:26:
[...]

Dan zou het dus aan de hardware/drivers kunnen liggen die zijn gebruikt bij het gebruik van de telefoon. De software moet goed kunnen communiceren met de hardware. Dan kan CM perfect zijn, maar ik hoop dan maar dat ze wonderen kunnen verrichten als het probleem hardwarematig zou zijn.
Het probleem? Voor de mensen die ik ken die hem hebben, spelen er geen problemen.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-11 00:09
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:22:
[...]

Ja Oneplus heeft beloofd om Android L te porten en hij krijgt ook MIUI V6 support, ik vind het design van de Oneplus echt 10 keer mooier dan die van de Z7. Wie zegt dat de camera en scherm van de ZTE beter is?

Had de ZTE een sectie gehad op XDA en officieel cyanogenmod had ik hem wss al gehad :D.

Er is gewoon heel veel development voor de OPO.
pas wel op met de scherm van de OPO ;) die is niet de beste van alle, toont gele kleuren etc etc op het scherm...

daarnaast enige voordeel van de OPO is gewoom dat ze CM11 op de europese versie hebben meer niet.
Anders heb je gewoon de OPO echte ROM erop gehad namelijk de ColorOS ...
En daarom er meer support is op XDA voor de telefoon. Als er meer telefoons standaard met CM11 komen of wat dan ook met een bekend OS dan zouden er meer op XDA komen die een eigen pagina hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 21-09-2014 21:34 ]

• RobertowNL
  • Laatst online: 11-11 19:59

RobertowNL

For your gear!

theduke1989 schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:32:
[...]

pas wel op met de scherm van de OPO ;) die is niet de beste van alle, toont gele kleuren etc etc op het scherm...
Scherm is prima. De nieuwe batches hebben ook minder of geen last van gele band op het scherm. Heb het zelf niet bij mijn toestel
daarnaast enige voordeel van de OPO is gewoom dat ze CM11 op de europese versie hebben meer niet.
Anders heb je gewoon de OPO echte ROM erop gehad namelijk de ColorOS ...
Nouja, dat voordeel is mijn inziens wel redelijk groot. Regelmatig updates (maandelijks) en de dingen die de community aangeeft worden redelijk snel gefixt. En wat bedoel je met ''echte'' ROM, ze zijn beiden echt en officieel zowel CM11S als ColorOS (en wisselen is niet verboden).
Daarnaast heb je (op papier) 2 jaar garantie ;) (praktijk kan anders worden natuurlijk)

[ Voor 6% gewijzigd door RobertowNL op 21-09-2014 21:39 ]

Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:21:
[...]

Zijn anders behoorlijk wat software issues mee (geweest?!), neem het OPO topic maar eens door ;)

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-11 00:09
RobertowNL schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:37:
[...]
Scherm is prima. De nieuwe batches hebben ook minder of geen last van gele band op het scherm. Heb het zelf niet bij mijn toestel
[...]

Nouja, dat voordeel is mijn inziens wel redelijk groot. Regelmatig updates (maandelijks) en de dingen die de community aangeeft worden redelijk snel gefixt. En wat bedoel je met ''echte'' ROM, ze zijn beiden echt en officieel zowel CM11S als ColorOS (en wisselen is niet verboden).
Daarnaast heb je (op papier) 2 jaar garantie ;) (praktijk kan anders worden natuurlijk)
Heb alleen slechte ervaring met ColorOS omdat het ook niet de meest geweldige was voorop de OPPO FIND7. Daarom zeg ik omdat CM een groot community heeft, is het logisch dat het ook op XDA komt en met je problemen op beide boards terecht kan.

Maar ja overal een mooi telefoon, had een tijdje ze in de verkoop en als je ze ziet erg mooi vooral de sandblack .. Alleen wat te groot voor mij. Maar er zijn niet zoveel telefoons met de laatste SD805 SoC of wat dan ook nu dan de MI4/ NUBIA Z7 etc en nog een paar meer niet...

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bij deze even een notering van mijn nieuwe blog.
Het is een Engelstalige review over de UMi C1.
Volgende week zal ik een NL versie van deze review maken en onder de standaard locatie van de reviews plaatsen.

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
@flowdesign, de red bull is deze 900/2100 op 3G band, want op mixeshop duiden ze enkel de 2100 band aan...
verder wel goede prijs kwaliteit, zou hier graag wat meer van weten zodra je de dual sim firmware erop gezet hebt.

De Honor 6 is mijn eerst optie voor het ogenblik, die is echt wel stevig qua power, batterij en 4G ondersteuning. de ZTE redbull lijkt me ook wel degelijk voor zijn prijs.

• FlowDesign
Kiswum schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:31:
Volgende week zal ik een NL versie van deze review maken en onder de standaard locatie van de reviews plaatsen.
Zal 'm later vandaag lezen en checken op grammatica :)
.
.
robin-sips2 schreef op maandag 22 september 2014 @ 00:44:
@flowdesign, de red bull is deze 900/2100 op 3G band, want op mixeshop duiden ze enkel de 2100 band aan...
verder wel goede prijs kwaliteit, zou hier graag wat meer van weten zodra je de dual sim firmware erop gezet hebt.

De Honor 6 is mijn eerst optie voor het ogenblik, die is echt wel stevig qua power, batterij en 4G ondersteuning. de ZTE redbull lijkt me ook wel degelijk voor zijn prijs.
Ik heb op sommige sites gezien dat ie ook 900 mhz ondersteund, bijna alle modellen van zte hebben dat maar ik zal er een korte review over schrijven zodra ik 'm heb :)

• XanderDrake
  • Laatst online: 11-11 15:16

XanderDrake

Build the future!

Review van de THL 5000: http://www.gizchina.com/2014/09/17/thl-5000-review/

2 dagen en 19 uur draaiend met 5,5u screen time: gamen, GPS, alles erop en eraan! :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

XanderDrake schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:54:
Review van de THL 5000: http://www.gizchina.com/2014/09/17/thl-5000-review/

2 dagen en 19 uur draaiend met 5,5u screen time: gamen, GPS, alles erop en eraan! :)
Ze draaien daar blijkbaar nog oudere firmware. Die reboot bug is er al lang en breed uit sinds 1.09. Ondertussen is 1.10 al uit die nog meer verbeteringen met zich meebrengt:
Een van de dingen die ik lees is dat het toestel sinds de update meer throttling toepast. Dit voorkomt dat het toestel uitschakelt bij langdurig zeer zwaar gebruik (gamen, benchmarks) zoals dit bij enkele persoon het geval was. Daarnaast lijkt de interface sinds deze update iets soepeler te lopen.
Review

[ Voor 8% gewijzigd door RobertowNL op 22-09-2014 11:04 ]

• XanderDrake
  • Laatst online: 11-11 15:16

XanderDrake

Build the future!

RobertowNL schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:02:
[...]

Ze draaien daar blijkbaar nog oudere firmware. Die reboot bug is er al lang en breed uit sinds 1.09. Ondertussen is 1.10 al uit die nog meer verbeteringen met zich meebrengt:

[...]

Review
Dusss dat houdt in, nog langere accutijden?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

XanderDrake schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:16:
[...]

Dusss dat houdt in, nog langere accutijden?
Naar mijn idee (heb 2 updates gedaan) is het in de tussentijd wel (iets) beter geworden.
Daarnaast dus geen random reboot meer zoals ze wel in de review aangeven.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:32
bordeauxactive schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:03:
YES!

OnePlus One 64GB net besteld!
Mega thanks to Momus voor de invite!!!

En uiteraard iedereen die geholpen heeft met suggesties, thanks!
Ik was / ben net zo zoekende als jou. Alleen heb ik voor de Meizu MX4 gekozen. Mijn keuze ging tussen de Oneplus one en de MX4. Ik heb zonet bericht ontvangen dat hij op 25 september vanuit de UK naar mij wordt toegestuurd.(Denk dat Meizu daarom adverteerd met we have payed your tax.) Dus geen gedonder meer met extra belastingen. Erg goed geregeld dus. En dat voor 275 euro voor de 32GB versie inclusief DHL verzending.
Maar toch kan ik de Oneplus one niet loslaten. Daarom ben ik voornemens om de Oneplus ook aan te schaffen en dan op basis van mijn eigen hands on eentje te houden. Dus ik ga vandaag op zoek naar een invite. Dan doe ik binnenkort wel even een side by side vergelijking.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 12:06
Iemand zoiets al geprobeerd? Een universal QI wireless receiver, doe je tussen je accu en je cover, en de low profile micro usb in je telefoon, je knalt m op een qi charger en hij laad op :D

Wat ik me vooral af vraag, is of hij blijft zitten op zo'n schuine charger, zoals die van de nexus 5.

Dat werkt via magneten, en ik ben bang dat de universele receiver niet de nodige magneetkracht hebben om je telefoon op zijn plaats te houden...

• FlowDesign
Kiswum schreef op zondag 21 september 2014 @ 23:31:
Weer een hele nette review _/-\o_
Moet eerlijk bekennen dat ik niet woord voor woord alles gelezen heb, maar na het lezen van de eerste alinea dacht ik, met die Engelse grammatica zit het wel goed :)

Wel jammer dat de C1 last heeft van wat bugjes qua wi-fi en bluetooth. Als ik me niet vergis zit dit geïntegreerd in de SoC (MT6582) en lijkt het op bugs die ik ook heb (gehad) in mijn ZTE V987 met MT6589. Met de ROM welke ik nu op mijn V987 heb staan werkt Bluetooth feilloos, maar ik heb ook andere versies van deze ROM erop gehad (allemaal Android 4.2 overigens) waarbij ik dezelfde problemen heb ervaren met Bluetooth en niet willen verbinden etc. Toch een dingetje waar die Mediatek chips wat gevoelig voor kunnen zijn blijkbaar.
Qua prijs-kwaliteit verhouding is het natuurlijk wel ok, maar ik denk niet dat je deze telefoon ooit 5 sterren zal kunnen geven. Ik zou zeggen nu 3 uit 5 met kans op 4 als de bugs eruit zijn.
Bovendien lees ik in een Duitse review dat er toch regelmatig hardwareproblemen zijn met de C1, wat natuurlijk ook geen geruststelling is.
http://www.gizchina.de/te...hte-2/umi-c1-im-test.html

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
Nog steeds aan het twijfelen tussen Moto G 4G (eigenlijk te klein), Hongmi 4G (net iets te duur) of een tweedehands flagship van vorige generatie.

Moeilijk... :)

• Momus
whackertje schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:30:
Nog steeds aan het twijfelen tussen Moto G 4G (eigenlijk te klein), Hongmi 4G (net iets te duur) of een tweedehands flagship van vorige generatie.

Moeilijk... :)
De Moto G 4G is duurder dan de Hongmi 4G.
Alternatief is nog de Z7 mini. Maar die is weer iets duurder dan de Hongmi 4G.

• whackertje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02-2024
179 euro op amazon.de voor Moto 4G.
Hongmi vind ik pas vanaf 189 op banggood.

Nuja, misschien moet ik gewoon nog even wachten tot er een optie komt met groot scherm én met alle 4G banden :)

[ Voor 18% gewijzigd door whackertje op 22-09-2014 14:44 ]

• Momus
whackertje schreef op maandag 22 september 2014 @ 14:43:
179 euro op amazon.de voor Moto 4G.
Hongmi vind ik pas vanaf 189 op banggood.

Nuja, misschien moet ik gewoon nog even wachten tot er een optie komt met groot scherm én met alle 4G banden :)
http://www.aliexpress.com...re-1-7GHz/1885305631.html

En zondag nog 20$ extra korting als je op tijd bent.

• Momus
Nieuwe qualcomm 64-bits processor in een nieuwe Huawei die ook nog eens heel gunstig geprijsd gaat zijn.
Ziet er goed uit...
http://www.gizchina.com/2...-64-bit-computing-4g-lte/

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 21 september 2014 @ 21:41:
[...]

Zijn anders behoorlijk wat software issues mee (geweest?!), neem het OPO topic maar eens door ;)
Ja dat klopt maar de meeste zijn gepatched nu, het grootste probleem blijft de touchscreen en de gele tint. Maar ook de gele tint is weg bij de laatste batchen de meeste van men vrienden hebben dit niet meer.

Ik zou eigenlijk een nexus toestel willen dus zou ik best wachten op de Nexus 6, maar ik vermoed dat die een pak meer zal kosten. Ik ga 26 november naar australie en ik weet niet of het mogenlijk zou zijn om daarvoor al een nexus 6 te bemachtigen.

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
Theelichtje schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:31:
Iemand zoiets al geprobeerd? Een universal QI wireless receiver, doe je tussen je accu en je cover, en de low profile micro usb in je telefoon, je knalt m op een qi charger en hij laad op :D

Wat ik me vooral af vraag, is of hij blijft zitten op zo'n schuine charger, zoals die van de nexus 5.

Dat werkt via magneten, en ik ben bang dat de universele receiver niet de nodige magneetkracht hebben om je telefoon op zijn plaats te houden...
Weet je of dit ook voor een Jiayu G4 A/S werkt? Kan bijna niet geloven dat het compleet universal is eigenlijk :P

ps: ik zie hem ook voor 12.88 usd langskomen op Ali

• birdibird
  • Laatst online: 08-11 23:07
Al het geweld van 5" of hoger is prachtig, maar komend van mijn good ol' Blade (3,5") lijkt het me wel erg groot. Dus ging ik aan de slag om iets van 4,5" oid te vinden, maar da's nog niet zo makkelijk.

De telefoon moet dual sim hebben en LTE (800 niet perse nodig) en minimum 1280 x 720 en het liefs een sd kaart

Het kan dus een model zijn met een extra MTK6290 of de MTK6595, of een Q 615 of 410

Ik vind slechts de TCL Alcatel pop 2, maar die heeft een lagere resolutie.
Toch maar nog langer wachten?

:S

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Momus
5 inch ben je zo aan gewend. Denk dat het lonender is daaraan te wennen dan in de lengte van dagen ergens op wachten wat toch niet komt.
Als je nog een jaar wacht gaan ze 5.5 inch misschien 'Mini' noemen in plaats van 5 inch nu :+
4.5 inch is gewoon niet gebruikelijk meer, zelfs de iPhone is tegenwoordig groter :+

• birdibird
alsof de iPhone trendsettend is LOL

Tja, ik heb al gedacht dat ik er aan moet geloven.
Wellicht dan eentje die dun is en smal...

[ Voor 58% gewijzigd door birdibird op 22-09-2014 18:48 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Momus
birdibird schreef op maandag 22 september 2014 @ 18:48:
alsof de iPhone trendsettend is LOL

Tja, ik heb al gedacht dat ik er aan moet geloven.
Wellicht dan eentje die dun is en smal...
Dun en smal heb ik geen ervaring mee. Sorry.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

@FlowDesign, bedankt voor je complimenten!
Ik moet bekennen dat ik de score vooral baseer op de Europese concurrentie en telefoons bij mij in de omgeving.
Ik vraag me dan af: Hoe goed is de hardware, software, Android versie, gebruiksgemak, design, accu, stabiliteit en zijn er unieke factoren. Het belangrijkste vind ik, wat krijg je bij de concurrentie voor die prijs?
Als ik hier een Android koop van €130,-, dan is de kans zeer groot, dat de C1 beter zal zijn. De camera vind ik wel bij deze prijsklasse horen en die moet je niet vergelijken met een telefoon die 2-5x zo duur is. De bugs met wifi en GPS mogen bij geen enkele telefoon aanwezig zijn, maar in deze prijsklasse komt dit helaas wel vaker voor.
In reviews zie je eigenlijk nooit dat de instellingen van de camera worden gecontroleerd of dat bluetooth wordt getest. De kans is vrij klein dat mijn moeder deze settings ooit zal zien, maar het is wel erg belangrijk dat dit wel aangepakt gaat worden.

Mede hierdoor vind ik de score 3,8 (kleine 4) momenteel wel terecht :)

De review van gizchina is volgens mij in diverse talen uitgebracht, waaronder in het Engels:
http://www.gizchina.com/2014/09/07/umi-c1-review/

@Dutchgio, de Umi C1 is eigenlijk de mini versie van de Cross C1 (Red Bull) ;) ik vind ze overigens voor geen meter op elkaar lijken ;)

Er werd nog met een half oog gevraagd of ik de Umi Zero nog wilde reviewen, maar de kans is groot dat ik daar geen tijd voor heb. Eerst de Z3 Compact (een telefoon die zich ook wel mini mag noemen) testen en review en daarna trouwen + vakantie vieren.

• birdibird
Ja, de Z3 Compact oid en dan in dual sim :+

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Als ik er geld bij moet leggen, dan zou ik het direct doen! :)

• bordeauxactive
zwembroek schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:49:
[...]

Ik was / ben net zo zoekende als jou. Alleen heb ik voor de Meizu MX4 gekozen. Mijn keuze ging tussen de Oneplus one en de MX4. Ik heb zonet bericht ontvangen dat hij op 25 september vanuit de UK naar mij wordt toegestuurd.(Denk dat Meizu daarom adverteerd met we have payed your tax.) Dus geen gedonder meer met extra belastingen. Erg goed geregeld dus. En dat voor 275 euro voor de 32GB versie inclusief DHL verzending.
Maar toch kan ik de Oneplus one niet loslaten. Daarom ben ik voornemens om de Oneplus ook aan te schaffen en dan op basis van mijn eigen hands on eentje te houden. Dus ik ga vandaag op zoek naar een invite. Dan doe ik binnenkort wel even een side by side vergelijking.
Heuh.. EUR 275 inclusief shipping vanuit UK? slik.. slik.. :)
ik heb enkel een snel rondje langs het veld gedaan (Aliexpress, en dan de goedkoopste met 1000+ reviews, en volgens mijn cheat-sheet zat ik op +/- 342 incl. import etc.
Linkje om me lekker te maken? :P

Mocht ik nog een invite voor de OnePlus krijgen op basis van mijn aankoop meldt ik me wel even bij je.. maar doe me eeeeeen plezier.. zeg s.v.p. dat de selfie-front straks heeeeel erg tegenvalt op de Meizu, hehe) Veel plezier ermee alvast.. zag hem vaak aanbevolen, was moeilijk om uit mijn lijst te zetten, dus komt vast goed :)

• mellie2000
  • Laatst online: 20-07-2023
Ik heb veel gelezen over de chinese phones en alle sites waarop ze aangeboden worden. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil bij CooliCool bestellen, mensen ervaring mee?

Formaat tussen de 4.7 en 5 inch
Liefst dun, maar bij betere specs is dat ondergeschikt
Goed scherm
Nederlandse taal (liefst zonder rooten, daar snap ik nix van)
Prijs max. 120 euro (exc. invoer)

Twijfel tussen de volgende phones, zit k daar goed mee?
http://www.coolicool.com/...-42-3g-smartphone-g-33595

http://www.coolicool.com/...-44-3g-smartphone-g-34531

• John Rambo
  • Laatst online: 09-10 21:07
mellie2000 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:30:
Ik heb veel gelezen over de chinese phones en alle sites waarop ze aangeboden worden. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil bij CooliCool bestellen, mensen ervaring mee?

Goed scherm

Ik zou van de elephone eerst even wat reviews afwachten of het wat is. Over de 1s is in ieder geval genoeg te vinden.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• FlowDesign

Goed scherm

Hongmi /Redmi 1S kun je volgens mij vanuit Antelife Spain warehouse bestellen. Andere optie is een ZTE v5 red bull wcdma bij Mixeshop bestellen.

Coolicool heb ik geen ervaring mee.

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)

Goed scherm

Coolicool/efox is bagger. De laatste is bedoeld om via Duitsland te verkopen. Lees maar eens wat Duitse forums over die jongens. Ben je gelijk genezen om daar te kopen. In dit topic heb ik ergens al een paar links geplaatst over die jongens. Staan volgens mij op 1 van de laatste pagina's daar.

Wbt je eisen zou ik zeggen de Xiaomi 1s. Werkt goed uit de box en zelfs een leek met 10 linkerhanden kan die laatste EU rom installeren. En wil/kun je niet wennen aan de miui interface, dan zet je er gewoon een standaard launcher op. Er is zelfs een heel topic alleen over de 1S om je te helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door starcopy op 22-09-2014 22:31 ]

• mellie2000
  • Laatst online: 20-07-2023
starcopy schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:29:
[...]

Coolicool/efox is bagger. De laatste is bedoeld om via Duitsland te verkopen. Lees maar eens wat Duitse forums over die jongens. Ben je gelijk genezen om daar te kopen. In dit topic heb ik ergens al een paar links geplaatst over die jongens. Staan volgens mij op 1 van de laatste pagina's daar.

Wbt je eisen zou ik zeggen de Xiaomi 1s. Werkt goed uit de box en zelfs een leek met 10 linkerhanden kan die laatste EU rom installeren. En wil/kun je niet wennen aan de miui interface, dan zet je er gewoon een standaard launcher op. Er is zelfs een heel topic alleen over de 1S om je te helpen.
Okay, heb geen zin in gezeur dus ff opzoek naar een betrouwbare verkoper.
Slaap er nog een nachtje over maar de Xiaomi 1s gaat het toch denk ik worden. _/-\o_

• FlowDesign
Review van de IUNI U3 staat op gizchina.com.
Ik denk dat ik deze definitief van m'n lijstje schrap. Hij is nog steeds niet te koop, wcdma werkte nog niet, nog geen Google Play en matige camerasoftware. ROM ondersteuning internationaal zal ben ik bang ook geen vlucht gaan nemen op korte termijn.

Begin nu toch heel erg naar een zwarte Z7 Max te neigen. Wil sowieso een Qualcom chip en een goede camera. Jammer dat rechtstreeks van de nubia site bestellen niet mogelijk is.

De ZTE Red Bull die ik al besteld heb wordt dan de nieuwe telefoon voor m'n vriendin :)

• Momus
Vanwaar de max en niet de mini?
Oh ja, zondag, iets met korting enzo :)

• Momus
Ik denk dat ik na het flashen van een ROM de verkeerde LCD drivers heb gekregen op een Star W92. Echter het flashen van een goede rom, lost het probleem niet op.
Iemand een idee hoe ik weer de juiste LCD drivers op de telefoon krijg?

• FlowDesign
Momus schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:18:
Vanwaar de max en niet de mini?
Oh ja, zondag, iets met korting enzo :)
Net iets groter scherm, grotere accu, snellere SoC, ietsiepietsie mooier design (speakergrill aan de voorkant), wel duurder natuurlijk maar nog steeds goed betaalbaar voor zo'n telefoon :)

Zondag korting idd, had ik al onthouden *D ;)

• Momus
FlowDesign schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:41:
[...]

Net iets groter scherm, grotere accu, snellere SoC, ietsiepietsie mooier design (speakergrill aan de voorkant), wel duurder natuurlijk maar nog steeds goed betaalbaar voor zo'n telefoon :)

Zondag korting idd, had ik al onthouden *D ;)
Hij is 33% duurder, vind ik nogal wat voor relatief kleine verschillen. Gelukkig is 5,5 inch te groot voor mijn handen :)

• FlowDesign
Momus schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:44:
[...]

Hij is 33% duurder, vind ik nogal wat voor relatief kleine verschillen. Gelukkig is 5,5 inch te groot voor mijn handen :)
Ja is ook zo. Moet er nog ff over nadenken. Ik heb vrij grote handen met lange vingers dus dat scheelt :)
Telefoon die ik nu heb weegt 172 gram tegenover 160 voor de Z7 Max, dus dat is ook een vooruitgang. Zwaarder moet het sowieso niet worden.
Maar het is met name dat grotere scherm dat me wel bevalt.

Ik ga echter even wachten. Ik zie namelijk een melding op de site van Mixeshop, iets met Chinese customs checking bij DHL, US en Fedex. Dan wil ik liever eerst even zien hoe de aflevering in Duitsland van de ZTE Red Bull met Nederlandse post (TNT?) gaat verlopen qua snelheid en wel of niet importheffing betalen.

Edit: Ohja... en de dollarkoers is momenteel een beetje matig :/

[ Voor 25% gewijzigd door FlowDesign op 23-09-2014 15:40 ]

• Aggressor

• Momus
FlowDesign schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:08:
[...]

Ja is ook zo. Moet er nog ff over nadenken. Ik heb vrij grote handen met lange vingers dus dat scheelt :)
Telefoon die ik nu heb weegt 172 gram tegenover 160 voor de Z7 Max, dus dat is ook een vooruitgang. Zwaarder moet het sowieso niet worden.
Maar het is met name dat grotere scherm dat me wel bevalt.

Ik ga echter even wachten. Ik zie namelijk een melding op de site van Mixeshop, iets met Chinese customs checking bij DHL, US en Fedex. Dan wil ik liever eerst even zien hoe de aflevering in Duitsland van de ZTE Red Bull met Nederlandse post (TNT?) gaat verlopen qua snelheid en wel of niet importheffing betalen.

Edit: Ohja... en de dollarkoers is momenteel een beetje matig :/
De eurokoers is een beetje matig ja :D

• janitjoe
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 20:12
Das gek op de Elephone site staat 2550mAh

• John Rambo
  • Laatst online: 09-10 21:07

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:05
tis heel simpel: ik heb hem gister besteld, dus als je even wacht ;)
ik vroeg me ook al af 3000 of 2550mah... we zien het wel ;)

• krissie100
janitjoe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:29:
[...]

Das gek op de Elephone site staat 2550mAh
op de elephone site staat het beide, in die tekst boven het plaatje 3020 en in dat plaatje 2550 ;)
ze zijn er nog niet over uit ^^

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Denken jullie dat de Jiayu G2F nog kan voor een max 4.3" budget-telefoon plus dualsim? De 3G variant heeft maar 480 pixels breed, maar op dat scherm moet dat niet heel veel uitmaken lijkt me?

Cubot GT99 heeft hopeloze wifi, er is nog een ZOPO maar die is duurder en de helft aan ram (512) en een ZTE V970 maar dat is maar dualcore.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Kwabbernoot schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:00:
Denken jullie dat de Jiayu G2F nog kan voor een max 4.3" budget-telefoon plus dualsim? De 3G variant heeft maar 480 pixels breed, maar op dat scherm moet dat niet heel veel uitmaken lijkt me?

Cubot GT99 heeft hopeloze wifi, er is nog een ZOPO maar die is duurder en de helft aan ram (512) en een ZTE V970 maar dat is maar dualcore.
Heb de G2F toevallig gisteravond besteld. :)
Volgens mij is het een prima telefoontje met een prima scherm. Voldoende pixels per inch en wat ik lees een fijn OGS ips scherm. Nadeel van hogere resoluties is ook altijd wel weer meer accuverbruik.
Edit: in dit geval 4.3", dus 228ppi om precies te zijn :P

[ Voor 4% gewijzigd door hars73 op 23-09-2014 21:04 ]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Kwabbernoot schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:10:
[...]

Focalprice heeft hem voor 100 en daar zijn vast ook wel ergens codes voor. Bestel ik hem daar.
Als dat tenminst de 3g variant is :S
Let wel op he. Want bij Focalprice staat wel ergens in de specs dat het WCMDA is, maar de resolutie staat vermeld van 1280x720 en dat zou betekenen dat het de TD versie is, waarmee je dus in Nederland geen 3g ontvangst hebt. Tis dus maar de vraag welke het nou precies is :?
http://www.focalprice.com...ouch_Screen_1280x720.html

De foto's die erbij staan gaan duidelijk over de TD versie (kijk de 2e foto maar eens waar je de simkaart kunt plaatsen, daar staat TD)

Ook de talen van Android lijken te wijzen naar de TD versie: English, Arabic, Russian, Simplified Chinese, Thai, Vietnamese

En de afbeelding van de touchtest heeft een Y-waarde van 1145 erbij zitten. Dus een resolutie van 1280 en geen 848. Ook een aantal X-waarden zitten boven de 480, dus dat zal echt een 1280x720 scherm zijn.

Het is voor meer mensen niet helemaal duidelijk: http://forums.focalprice.com/showtopic-55875.aspx

Ik persoonlijk zou de gok niet wagen ;)

[ Voor 45% gewijzigd door hars73 op 23-09-2014 21:40 ]

• Kwabbernoot
Hoogstwaarschijnlijk de 2g inderdaad.

[ Voor 132% gewijzigd door PaT op 24-09-2014 10:15 ]

• FlowDesign

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ondanks talloze waarschuwingen wordt er hier toch weer over winkels, prijzen en dergelijke gepraat. Dit topic gaat even een tijdje op slot tot er iemand langskomt om de boel op te ruimen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:En die iemanden zijn nu dus langs geweest. VOOR JE POST, lees dan het rode vakje. Denk je dan: "Hé, verrekt, ik heb een opmerking die gerelateerd is aan het bestellen, de wachttijd tot ik hem heb uit China of over hoe weinig ik er voor besteld heb bij shop X of Y".

Dan zit je dus in het verkeerde topic te posten!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Kwabbernoot schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:00:

Ik vind van wel.
Gebruik 'm nu ruim een week en ik ben er erg blij mee. Lekker handzaam, prima ontvangst en goede batterijduur.

Ik had hiervoor de Cubot GT99. Daar was voor mij overigens niet de wifi maar de hopeloze GPS het grote probleem. Bij de G2F werken beide goed, en hij voelt een stuk beter en degelijker aan dan de GT99.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Graag geen offtopicdiscussie starten hier. Was de modbreak niet duidelijk genoeg? Commentaar op de moderatie mag via mail of DM.

[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 24-09-2014 10:51 ]

• Jaspergk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-02 08:12
Ik ben momenteel op zoek naar een vervanger voor mijn compleet gare nexus 4 (batterij houdt het nog maar zeer kort vol en scherm + achterkant vol barsten).

Ik volg dit topic al een redelijke tijd en ben dus ook geïnteresseerd in Chinese smartphones.

De Jiayu G5S trekt mijn aandacht. Erg mooie telefoon en specs vallen ook niets tegen. Hoe presteert verder de mediatek soc? Ook qua GPS en 4G?

Bij voorbaat dank,

Jasper

[ Voor 28% gewijzigd door PaT op 24-09-2014 14:52 . Reden: aankoopadvies deel weg ]

• Kwabbernoot
nee hoor
pinball schreef op woensdag 24 september 2014 @ 10:28:
[...]

Ik vind van wel.
Gebruik 'm nu ruim een week en ik ben er erg blij mee. Lekker handzaam, prima ontvangst en goede batterijduur.

Ik had hiervoor de Cubot GT99. Daar was voor mij overigens niet de wifi maar de hopeloze GPS het grote probleem. Bij de G2F werken beide goed, en hij voelt een stuk beter en degelijker aan dan de GT99.
Dit zijn de reacties waar ik eigenlijk alleen naar op zoek was. Dank je. Gaan hem bestellen, nog even kijken waar.

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 24-09-2014 14:53 ]

• WutuS
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11-2024
Heb een paar weken geleden mijn UMI C1 in gebruik genomen. Bevalt over het algemeen erg goed. Een snelle telefoon met een mooi scherm, de nieuwste android en een overall goede bouw en prima batterijduur.

De enige issue die ik nu heb ondervonden is de Wi-Fi die niet mee werkt.. Is blijkbaar een bekende bug, maar tot op heden nog niet verholpen. Ik kan met de meeste wifi netwerken gewoon geen verbinding maken, of hij valt na een paar seconden weg.. Mijn databundel is dan ook voor de eerste keer in twee jaar op geraakt sinds ik mijn C1 heb.

Overall is de UMI C1 een aanrader. Ik lees op internet niet veel reports over Wi-Fi problemen, dus het kan zijn dat mijn telefoon een uitzondering is. Ik ga nog even verder zoeken. Voor de rest; een prima aankoop!

• EdwinnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08-2023
Beste medetweakers,

Ik zoek voor mij zus een betrouwbare smartphone met een ca. 4'' insch scherm. Een snelle betrouwbare CPU (Snapdragon), goede resolutie en batterijduur zijn ook welkom natuurlijk. Wie o wie heeft wat tips? :)

• krissie100
EdwinnR schreef op woensdag 24 september 2014 @ 16:54:
Beste medetweakers,

Ik zoek voor mij zus een betrouwbare smartphone met een ca. 4'' insch scherm. Een snelle betrouwbare CPU (Snapdragon), goede resolutie en batterijduur zijn ook welkom natuurlijk. Wie o wie heeft wat tips? :)
bestaat niet ;)

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-10 19:24
ik denk de Xiaomi Redmi / Hongmi 1S

• zwembroek
  • Laatst online: 08:32
bordeauxactive schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:16:
[...]

Heuh.. EUR 275 inclusief shipping vanuit UK? slik.. slik.. :)
ik heb enkel een snel rondje langs het veld gedaan (Aliexpress, en dan de goedkoopste met 1000+ reviews, en volgens mijn cheat-sheet zat ik op +/- 342 incl. import etc.
Linkje om me lekker te maken? :P

Mocht ik nog een invite voor de OnePlus krijgen op basis van mijn aankoop meldt ik me wel even bij je.. maar doe me eeeeeen plezier.. zeg s.v.p. dat de selfie-front straks heeeeel erg tegenvalt op de Meizu, hehe) Veel plezier ermee alvast.. zag hem vaak aanbevolen, was moeilijk om uit mijn lijst te zetten, dus komt vast goed :)
Ik wil je wel een link sturen alleen ging het om een eenmalige actie die geldig was voor de eerste 10 orders. Toevallig was ik op het juiste moment op de juiste plaats. Nu kost de MX4 daar 350$ voor het 16GB model en 410$ voor het 32GB model. (Inclusief gratis DHL en belastingen i.v.m. UK shipping)
Je krijgt er nu wel de Meizu headphones bij. Maar ik ga toch de Xiaomi Pistons gebruiken.

Bedankt voor het aanbod voor de invite, maar ik had er binnen een uur twee via het OPO forum.

En die 2MP front camera schijnt wel goed te zijn ondanks zijn lage mega pixels. Het is ook een Sony sensor capable of capturing 1080p . ;)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• bordeauxactive
zwembroek schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:05:
[...]

Ik wil je wel een link sturen..

..knip..

Bedankt voor het aanbod voor de invite, maar ik had er binnen een uur twee via het OPO forum.

En die 2MP front camera schijnt wel goed te zijn ondanks zijn lage mega pixels. Het is ook een Sony sensor capable of capturing 1080p . ;)
Ah thanks.. nee nee.. doe nog maar even niet :) hehe.. zit nog in de verliefheid's-mood voor mijn nog te shippen OnePlus, maar klinkt inderdaad als dat je een top deal gehad hebt!
Meldt me vast wel bij je mocht ik weer de kriebels krijgen (zo rond de kerst wellicht :P )

Oh en als je hem binnen hebt.. nog altijd erg nieuwsgierig naar een shot van die front camera, als je de moeite wilt doen eentje bij normaal daglicht, eentje 's avonds met normaal kamerverlichting.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

gram501 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:04:
ik denk de Xiaomi Redmi / Hongmi 1S
Als je een telefoon zoekt met een 4" scherm, dan is de redmi/redmi 1s verre van interessant. Ondanks de 4,7" scherm is hij bijna net zo groot als de Mi4/Samsung S4.

Verder is het voor die poster wel goed om zelf op zoek te gaan. Wellicht is de Mi2s een zeer interessante telefoon van 4,3".

@Wouter, ik heb afgelopen zondag een Engelstalige review geplaatst.
Wellicht komt dat overeen met jouw eigen ervaringen. Ik ben momenteel bezig om een NL versie hier tussen de andere Tweakers reviews te plaatsen (het artikel is gisteren toegevoegd).
Tweaker Kiswum: UMi C1 review (UK version)

@admins, ik heb zojuist de Umi C1 toegevoegd als product voor dit artikel, maar ik zie dat dit eigenlijk alleen het merk Umi had moeten zijn. Kan het toestel verwijderd worden of kan het blijven staan?

[ Voor 40% gewijzigd door Kiswum op 24-09-2014 22:01 ]

• FlowDesign
Ik vind de Redmi 1S eigenlijk bestwel overrated. Ja, hij is goedkoop. Maar voor daily use valt ie toch tegen als ik een beetje de laatste verhalen lees. Blijkbaar niet zo foutloos ook qua software en MIUI heeft zoveel RAM nodig dat ie er traag van wordt. Camera's zijn ook niet zo best. Je moet wel echt krap bij kas zitten wil je niet iets meer geld uitgeven aan een betere telefoon.

• Momus
FlowDesign schreef op woensdag 24 september 2014 @ 23:50:
Ik vind de Redmi 1S eigenlijk bestwel overrated. Ja, hij is goedkoop. Maar voor daily use valt ie toch tegen als ik een beetje de laatste verhalen lees. Blijkbaar niet zo foutloos ook qua software en MIUI heeft zoveel RAM nodig dat ie er traag van wordt. Camera's zijn ook niet zo best. Je moet wel echt krap bij kas zitten wil je niet iets meer geld uitgeven aan een betere telefoon.
In zijn prijsklasse, en ik heb er al meerdere gezien, is ie de beste. Met wellicht de Red Bull als concurrent. De rest komt serieus niet in de buurt.

• jg77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 13:04
Als ik op zoek ben naar een telefoon met minimaal de volgende specs, waar kom ik dan op uit?

5" (mag groter), minimaal HD resolutie, MTK 8-core of soortgelijk, 4G (NL), 2GB ram èn dual-sim.. met name dat laatste in combinatie met 4G voor Europa kan ik niet vinden. Zie ik iets over het hoofd, of hebben de Chinese fabrikanten dual-sim overboord gegooid?

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Meizu MX4, OnePlus One, prachtige telefoons, maar beiden enkele sim. M'n vrouw heeft de Xiaomi Redmi Note, brent Xiaomi de 4G variant uit, halen ze de 8-core eruit en 1 sim kaart....

[ Voor 23% gewijzigd door jg77 op 25-09-2014 07:52 ]

ZTE NUBIA Z7 Mini?
Snapdragon 801, 2gb ram, 5 inch, full-hd én dual-sim ;)
En nog goedkoper dan de Opo en MX4 ook :+

• jg77
dutchgio schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:00:
ZTE NUBIA Z7 Mini?
Snapdragon 801, 2gb ram, 5 inch, full-hd én dual-sim ;)
En nog goedkoper dan de Opo en MX4 ook :+
Dat is inderdaad een mooie vervanger voor m'n Zopo C2 Platinum!

Hoe zit dat nou precies met de 4G banden? Ik lees in het ZTE Nubia Z7 mini artikel hier op Tweakers dat de 800MHz band (KPN/Vodafone) ontbreekt. Is dat een softwarematig iets of heeft dat met het modem te maken? Met name 4G voor KPN is een must ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jg77 op 25-09-2014 08:11 ]

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
@momus

Als jou gsm verschrikkelijk slecht is zijn er altijd enkele zaken die je in het begin relativeert. Ik heb een Hongmi mediatek, deze trekt het niet meer zoals gezegd door Flowdesign. Hij is met de laatste miui updates zo traag...

Verder ook sinds enkele dagen stabiliteits problemen, blackscreen of death noem ik het, je screen gaat uit en opeens doet hij niets meer. Verder ook veel problemen bij iemand in men vriendenkring, die heeft een redmi 1s. Word stevig warm tijdens lichte games en of gps bv. Ook veel problemen met sim2 die opeens wegvalt.

Begrijp me niet verkeerd Xiaomi is geen rommel maar de software voor de redmi staat niet op punt voor heavy usage elke dag.

Mijn schoonbroer zijn s650 met maar een qhd resolutie doet het op alle vlakken beter, mooier scherm, betere behuizing betere gps etc.

Ik denk dat de zte redbull zo enzo betere keuze is.

Iedereen vind redmi gekgoed omwille van miui, meeste vinden dit strak design enzo. Maar een redmi is geen Mi2s....
@jg
Dat is hardwarematig, dat kun je niet zelf later nog aanzetten.
En dat lijken alle Chinasmartphones met 4G te missen; de Mediateks met 4G, de OPO etc.
Wel wordt 1800mhz nog uitgerold.

• jg77
dutchgio schreef op donderdag 25 september 2014 @ 08:15:
@jg
Dat is hardwarematig, dat kun je niet zelf later nog aanzetten.
En dat lijken alle Chinasmartphones met 4G te missen; de Mediateks met 4G, de OPO etc.
Wel wordt 1800mhz nog uitgerold.
Geduld op brengen dus ;)
Bedankt voor je reacties!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik vind het vreemd dat de Hongmi en Redmi 1s zo slecht is geworden. Ik heb ze beide getest, maar ik kan me totaal niet vinden in de huidige problemen. Ik heb het vermoeden dat de Hongmi/Redmi en Redmi 1s sinds juni 2014 een stuk onstabieler zijn geworden.

Ik heb om het forum van Miui eens de tip gegeven om terug te gaan naar een versie die ik toentertijd had gebruikt tijdens mijn review. Misschien is het voor de mensen met veel problmenen ook goed om helemaal terug te gaan naar de versies van eind juni/begin juni. Vergeet niet dat je daarna je data geheel moet wissen door hem terug te zetten in de fabrieksinstellingen.

Het toestel was toen snel, stabiel en erg goed. Ik had geen problemen met de camera, GPS, Wifi, BT, etc. Het was eigenlijk de perfecte telefoon (op de grote bezels na).
Verder was het toen (en nu) niet mogelijk om je foto's direct op je SD kaart op te slaan. Dit is een probleem van Miui, maar ook zeer zeker binnenin Android 4.1 en hoger.

Pagina: 1 ... 56 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!