Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.804 views

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-11 00:09
misschien een domme vraag.
Maar dual-sim als je twee simkaarten erin doet, moet je dan wel switchen tussen de 2, of pakt die ze beide?? Stel je hebt een bedrijfssimkaart en een privesimkaart en je zet ze er beide erin, kan je ze beide op het zelfde moment gebruiken en dan bedoel ik gewoon gebeld worden etc zonder iets ervoor te hoeven doen..

Verwijderd

theduke1989 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:29:
Maar dual-sim als je twee simkaarten erin doet, moet je dan wel switchen tussen de 2, of pakt die ze beide?? Stel je hebt een bedrijfssimkaart en een privesimkaart en je zet ze er beide erin, kan je ze beide op het zelfde moment gebruiken en dan bedoel ik gewoon gebeld worden etc zonder iets ervoor te hoeven doen..
Correct, je hoeft dus niet te switchen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 21:40 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
theduke1989 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:29:
Het enige is, wanneer je op de ene SIM in gesprek bent, ben je op de andere onbereikbaar.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04
tonytang schreef op donderdag 18 september 2014 @ 19:53:
Animo peiling:
Iemand interesse in een 2 dagen oude Leagoo Lead 2, gekocht bij DX.com, met originele case, screen protector en SanDisk 8Gb micro sd card voor 88 euro incl verzenden.
Ik ga toch voor de Xiaomi Note, lekker snel 4G en groot scherm, ideaal voor Clash of Clan. :)

Bij interesse svp DM.
Jammer dat de Note 4G geen Dual SIM heeft.
Aperture 2.2 voor de camera is ook niet je van het.
Verder wel veel waar voor je geld lijkt me.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hebben we eigenlijk een topic voor accessoires voor Chinese smartphones? Ik wil samen met m'n Jiayu G2F volgende week ook een cover bestellen. Wil de telefoon zo klein mogelijk houden, dus zat al te zoeken naar een flipcover die vastzit aan een te vervangen backcover, maar die is niet te vinden voor dit model. De rest zijn allemaal van die covers waar je je telefoon in moet plakken met zo'n plakstrip. Heeft ook niet m'n voorkeur. Misschien dan maar op zoek naar zo'n pulltab, die zijn ook nog vrij compact. Iemand hier nog een aanbeveling voor een fijne compacte cover?

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:09

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ok. Het is absoluut geen gorilla glass 3 in de Kingzone. Er zitten na 2 dagen al meerdere krasjes op en dat terwijl hij alleen in m'n lege broekzak zit en anders op tafel ligt. Dit spul krast nog makkelijker dan autolak..

Nevermind.. er zat nog een screenprotector op... Zucht... Wakker worden Imprezzion.

Maar, serieus, ik vind hem geweldig maar hij is echt gewoon te groot voor mij. Je kunt hem niet eens fatsoenlijk meenemen in je broekzak..

[ Voor 34% gewijzigd door Imprezzion op 19-09-2014 08:40 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Die KingZone K1 Turbo is wel een serieus mooie telefoon, hopen dattie binnenkort wat goedkoper wordt.
Wil voor de Doggee DG550 gaan, met vrijwel dezelfde specs, maar een stuk goedkoper. Maar die heeft geen gorilla glass en aluminium behuizing.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

hars73 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:11:
Hebben we eigenlijk een topic voor accessoires voor Chinese smartphones? Ik wil samen met m'n Jiayu G2F volgende week ook een cover bestellen. Wil de telefoon zo klein mogelijk houden, dus zat al te zoeken naar een flipcover die vastzit aan een te vervangen backcover, maar die is niet te vinden voor dit model. De rest zijn allemaal van die covers waar je je telefoon in moet plakken met zo'n plakstrip. Heeft ook niet m'n voorkeur. Misschien dan maar op zoek naar zo'n pulltab, die zijn ook nog vrij compact. Iemand hier nog een aanbeveling voor een fijne compacte cover?
ik heb voor de g2f van mijn vriendin gezocht naar een pulltab voor de mi2. Veel meer accessoires voor te vinden en vrijwel dezelfde afmetingen. Als je zoekt naar accessoires voor de g2f krijg je veel universele dingen, die ook geschikt zijn voor veel grotere telefoons volgens de beschrijving.

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:29
Ik zit te denken aan de Leagoo lead 3S deze heeft 1/8 GB iemand hier ervaringen mee ?

De 1GB geeft net iets meer dan de gewone uitvoering of kan ik beter een ander toestel nemen ?
de battery moet wel een dag meegaan met in hoofdzaak whatsapp. zag de review van krissie100

Het scherm mag overigens max 4,5" zijn. suggesties zijn welkom.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:05
Aub niet spammen met je eigen website.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 19-09-2014 11:41 ]

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-11 16:29
ja die had ik reeds gelezen.

• FlowDesign
krissie100 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:10:
[mbr]Aub niet spammen met je eigen website.[/]
@RoD: Zo lang het een reviewsite is en geen verkoopsite mag de link w.m.b. gewoon blijven staan hoor.
Oh en die overduidelijke SPAM van theduke op pagina 214 en 215 laat je gewoon staan?

Ontopic:
Haha check dit dan: Als je een sim-kaartje superklein maakt zodat je feitelijk alleen nog de chip overhoudt, dan kun je die in een Huawei smartphone toch samen met een microsd-kaartje in hetzelfde slot frutten :D
Ik zou 'm alleen wel met secondelijm aan het sd-kaartje vastlijmen :Y

http://86digi.com/7221.html

[ Voor 56% gewijzigd door FlowDesign op 19-09-2014 13:40 ]

• hars73
  • Laatst online: 10-11 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:01:
[...]
ik heb voor de g2f van mijn vriendin gezocht naar een pulltab voor de mi2. Veel meer accessoires voor te vinden en vrijwel dezelfde afmetingen. Als je zoekt naar accessoires voor de g2f krijg je veel universele dingen, die ook geschikt zijn voor veel grotere telefoons volgens de beschrijving.
Hmm de mi2 is inderdaad ook nog een goeie optie, die lijkt nog beter in de buurt te komen dan de Samsung S4 mini die ik inmiddels gevonden had qua formaat.
Jiayu G2F: 125x62x9.9mm
Xiaomi mi2: 126x62x10.2mm
Samsung S4 mini: 124.6 x 61.3 x 8.94mm
FlowDesign schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:21:
[...]

@RoD: Zo lang het een reviewsite is en geen verkoopsite mag de link w.m.b. gewoon blijven staan hoor.
Oh en die overduidelijke SPAM van theduke op pagina 214 en 215 laat je gewoon staan?

Ontopic:
Haha check dit dan: Als je een sim-kaartje superklein maakt zodat je feitelijk alleen nog de chip overhoudt, dan kun je die in een Huawei smartphone toch samen met een microsd-kaartje in hetzelfde slot frutten :D
Ik zou 'm alleen wel met secondelijm aan het sd-kaartje vastlijmen :Y

http://86digi.com/7221.html
En je moet wel die telefoon blijven gebruiken, want in een andere telefoon kun je er niks mee :+

• krissie100
krissie100 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:10:
[mbr]Aub niet spammen met je eigen website.[/]
Wtf man, daar staan gwn mijn reviews!
Maar ook excuses want het mag officieel niet, al vind ik het wel ver gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door krissie100 op 19-09-2014 15:23 ]

• FlowDesign
dutchgio schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:51:
[...]

En je moet wel die telefoon blijven gebruiken, want in een andere telefoon kun je er niks mee :+
Ach, nieuwe SIM-kaart bestellen is ook zo gedaan :+
Zie nu pas dat ie volgens mij zelfs het SD-kaartje dunner heeft gemaakt :')

Ik ben overigens overstag, ik ga een ZTE Red Bull 2G/8G bestellen.
Dan kan m'n vriendin als ze wil tijdelijk mijn ZTE V987 gebruiken.
Vervolgens koop ik dan over een paar maanden weer een andere telefoon (bij voorkeur een 64-bit SoC van Qualcom en misschien met Android L) want op het moment zit er eigenlijk niets bij de duurdere modellen wat me echt helemaal zint en dan vind ik het ook zonde om er veel geld aan uit te geven.

• Momus
Design van de Z7 mini stond je tegen, niet?
Die ga ik zondag bestellen. Een ruime 200 voor zo'n toestel vind ik prima, die RedBull is maar een paar tientjes goedkoper...
Zeker ook met oog op doorverkoop, mocht er nog iets komen op termijn, toch wat waardevaster.

[ Voor 21% gewijzigd door Momus op 19-09-2014 14:19 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
krissie100 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:09:
[...]

Wtf man, daar staan gwn mijn reviews!
Ik denk dat het iets te maken heeft met al die affiliate-linkjes.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-11 00:09
hoe is de community van ZTE trouwens?
Is het net zoals Xiaomi.eu/community of minder goed???
Is er uberhaut een community voor die devices???

• FlowDesign
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:19:
Design van de Z7 mini stond je tegen, niet?
Die ga ik zondag bestellen. Een ruime 200 voor zo'n toestel vind ik prima, die RedBull is maar een paar tientjes goedkoper...
Zeker ook met oog op doorverkoop, mocht er nog iets komen op termijn, toch wat waardevaster.
Ik was van plan om de ZTE Red Bull dan door te schuiven naar m'n vriendin :)
Hij lijkt qua design als twee druppels water op de ZTE V987 die ik nu heb en ik wil eigenlijk wel weer iets anders.

M'n oog viel nu ineens op de Lenovo Vibe Z K910 met Snapdragon 800.
Als daar ook een werkende $20 coupon voor aanstaande zondag voor bestaat dan zou die $267 incl. DHL shipping kosten :)
Maar ik weet niet welke code ik dan zou moeten gebruiken... :?

Edit:
NIET de K910e bestellen, dat is de CDMA China versie.
De gewone K910 is met WCDMA op 900 en 2100 en Dual SIM. Is wel ietsje duurder.
Er is ook nog een K910L met LTE ondersteuning (850/1800/2100), maar die heeft dan weer geen Dual SIM.

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 19-09-2014 22:33 ]

• Momus
FlowDesign schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:47:
[...]

Ik was van plan om de ZTE Red Bull dan door te schuiven naar m'n vriendin :)
Hij lijkt qua design als twee druppels water op de ZTE V987 die ik nu heb en ik wil eigenlijk wel weer iets anders.

M'n oog viel nu ineens op de Lenovo Vibe Z K910e met Snapdragon 800.
Als daar ook een werkende $20 coupon voor aanstaande zondag voor bestaat dan zou die $242 (€188) incl. DHL shipping kosten :)
Maar ik weet niet welke code ik dan zou moeten gebruiken... :?
Geen code. Via de mobiele app bestellen. Vanaf 9:00 uur 's ochtends, eerste 5000 bestellingen ofzo.

5,5 inch. Te groot voor mij...

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Ik ben op zoek naar de JiaYu G5s. Iemand een goede website met goede levertijd en leuke prijs?
Iets verder zoeken nog...

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

hars73 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:40:
[...]

Hmm de mi2 is inderdaad ook nog een goeie optie, die lijkt nog beter in de buurt te komen dan de Samsung S4 mini die ik inmiddels gevonden had qua formaat.
Jiayu G2F: 125x62x9.9mm
Xiaomi mi2: 126x62x10.2mm
Samsung S4 mini: 124.6 x 61.3 x 8.94mm
Als je ook nog de specs ernaast zou leggen, dan is er 1 overduidelijke winnaar!

Neem even contact op met Lekzzz, hij heeft hem te koop staan voor € 150,-

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• bangsat
Hahahah. Zoek al een paar dagen Google af. Heb natuurlijk wel wat websites gevonden, maar vroeg me af waar jullie bekend mee zijn.

• FlowDesign
bangsat schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:02:
[...]

Hahahah. Zoek al een paar dagen Google af. Heb natuurlijk wel wat websites gevonden, maar vroeg me af waar jullie bekend mee zijn.
Kijk eens in de openingspost van dit topic zou ik zeggen }:O

• bangsat
FlowDesign schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:03:
[...]

Kijk eens in de openingspost van dit topic zou ik zeggen }:O
Bedankt voor je antwoord. Jullie hebben dus met al de genoemde websites goede ervaringen?
Dat is dan mooi.

• FlowDesign
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:48:
[...]

Geen code. Via de mobiele app bestellen. Vanaf 9:00 uur 's ochtends, eerste 5000 bestellingen ofzo.

5,5 inch. Te groot voor mij...

Afmetingen zijn 149 x 77 x 7.9 mm, dat vind ik wel OK voor een 5,5" telefoon :)
Die ik nu heb is niet veel kleiner.

• FlowDesign
bangsat schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Jullie hebben dus met al de genoemde websites goede ervaringen?
Dat is dan mooi.
Met name de dikgedrukte, daarom zijn die dikgedrukt.

Shortlist: mixeshop, to2c, 1949deal, antelife, pandawill

• krissie100
.

[ Voor 99% gewijzigd door krissie100 op 19-09-2014 15:22 ]

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Op de site van Leagoo:

Afbeeldingslocatie: http://www.leagoo.cc/upfiles/201409/19/0d7db42a0a8425a1.jpg

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Momus
Tja. De plaatjes zien er vaker prima uit. Feit is dat dat ding van jou zijn accu opvreet en de Lead 2 ook niet juichend ontvangen wordt.

• krissie100
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:32:
[...]

Tja. De plaatjes zien er vaker prima uit. Feit is dat dat ding van jou zijn accu opvreet en de Lead 2 ook niet juichend ontvangen wordt.
Jep, klopt, maar het feit blijft dat ik over de rest erg tevreden ben ;)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-11 00:00
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:32:
[...]

Heb een Lead 2 besteld, dus ben wel geïnteresseerd in wat er dan niet goed is volgens jou aan de Lead 2? ;)

• Momus
Als iemand die hem net een dag binnen heeft, alweer voor de kostprijs verkoopt, denk ik niet dat ie heel erg beviel.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-11 00:00
Momus schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:28:
Als iemand die hem net een dag binnen heeft, alweer voor de kostprijs verkoopt, denk ik niet dat ie heel erg beviel.
Beetje vreemde conclusie die jij trekt uit:
Ik ga toch voor de Xiaomi Note, lekker snel 4G en groot scherm, ideaal voor Clash of Clan.
Weet niet of je deze review hebt gezien? Vandaar dat ik me afvroeg wat er niet goed aan was volgens jou...

• EN-IS
  • Laatst online: 19:14
Martijn schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 19:35:
Weet niet of je deze review hebt gezien? Vandaar dat ik me afvroeg wat er niet goed aan was volgens jou...
Het valt mij de laatste tijd meer op dat reviews op GizChina een beetje ruiken naar gesponsorde reviews - ik weet het natuurlijk niet zeker maar dat idee heb ik wel.

Ik zie dit vooral aan de steeds positieve reviews en links naar Chinese shops (in de link zit vaak een affiliate of promotie/campagne informatie - dat geeft het een beetje weg).

Ga dus niet uit van 1 review maar blijf lezen en vergelijken :)

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 19-09-2014 20:46 ]

• tonytang
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 12:14
Her bevalt me just wel goed de Leagoo Lead 2 zodat ik nu meer vertrouwen heb om meer geld uit te geven voor mijn tweede China smartphone met 4G en grotere scherm.😁

Voor 100 Bucks of 80 euro heeft zo een Leagoo Lead 2 echt een super prijs/kwaliteit verhouding.

Als ik de Leagoo vergelijk met bijvb de Samsung Galaxy Ace 3 van mijn nichtje wat twee keer meer kost dan wint de Leagoo in alle opzichten glansrijk.

[ Voor 45% gewijzigd door tonytang op 19-09-2014 21:12 ]

Verwijderd

EN-IS schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:46:
[...]

Het valt mij de laatste tijd meer op dat reviews op GizChina een beetje ruiken naar gesponsorde reviews - ik weet het natuurlijk niet zeker maar dat idee heb ik wel.

Ik zie dit vooral aan de steeds positieve reviews en links naar Chinese shops (in de link zit vaak een affiliate of promotie/campagne informatie - dat geeft het een beetje weg).

Bij GizChina weet ik het eerlijk gezegd wel zeker ;) Op zich niet erg zolang hij objectief blijft, maar hij heeft wel erg de schijn tegen zich met al die affiliatie links.
Dat is wel bekend bij GizChina, en geeft hij zelf ook aan; zo zou hoj graag de Nubia Z7 Mini willen reviewen, maar is het nog niet gelukt om een toestel te verkijgen. Gratis.
Daarnaast ook altijd opvallend positief over bepaalde merken en toestellen, dat neemt de objectiviteit wat weg. Net als nieuwsberichten over Samsung etc. Wat verder helemaal niet van belang is.

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:59

RobertowNL

For your gear!

EN-IS schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 20:46:
[...]

Ze zijn soms overdreven positief als ze het toestel gesponsord hebben gekregen. Vast bang dat ze de volgende keer niet weer iets krijgen.

Ik merk dat ik sinds een poosje weer steeds meer zelf een aantal Chinese (MTK) tech blogs langs ga voor informatie. Gizchina mist wat te veel.

• FlowDesign
RobertowNL schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:54:
[...]

Ze zijn soms overdreven positief als ze het toestel gesponsord hebben gekregen. Vast bang dat ze de volgende keer niet weer iets krijgen.

Ik merk dat ik sinds een poosje weer steeds meer zelf een aantal Chinese (MTK) tech blogs langs ga voor informatie. Gizchina mist wat te veel.
Viel mij ook al op dat ze erg weinig nieuwsberichten plaatsen. Alleen al vergeleken met gizmochina. Hoewel gizmochina bijna niks zelf schrijft maar eigenlijk alleen maar berichten van andere sites neemt en naar het Engels vertaald, maar er staat wel veel op.

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
krissie100 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:46:
[...]

Jep, klopt, maar het feit blijft dat ik over de rest erg tevreden ben ;)
En bij mij is de accuduur van de Lead 1 prima hoor!

• FlowDesign
Ik weet dat er onder ons al ZTE Red Bull bezitters zijn, maar ik kan nergens een review vinden? -O-

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Gents, meningen gevraagd please :)

Na een paar nachten woelen en dagelijks een uur of 3-4 forum lezen heb ik gewoon goed advies nodig (lees mening van tweakers)

de noob vraag die ik haat te stellen, maar ik kom er niet uit ; welke nieuwe phone :(

Scherm:
wilde eerst niet groter dan mijn iphone 4s, na paar nachten woelen en een nachtmerrie over mijn eerste 'gsm' (nokia 2010.. de baksteen voor wie hem nog kent) realiseer ik me daar maar overheen moet zetten - 5 inch of groter bij betere specs bijv. voor battery is prima

Resolutie:
1080 is must

Proc:
octacore

Behuizing / look;
Liefst metaal(achtig), chiquie/stijlvol, dun, etc.

Memory:
2gb ram of hoger / 16gb rom of hoger / bij voorkeur SD maar niet noodzakelijk

Camera:
Heel belangrijk! 13mp rear, 8mp front of beter

Battery:
2000mAH, bij voorkeur groter

Android, nooit meer iets anders! helemaal klaar met Apple
(en eerlijk gezegd na een mk908 en nu minix7 snap ik niet dat ik het niet eerder gedaan heb)
4.2 of hoger, liefst een waar de rom community lekker actief mee is.. een week tweaken om de juiste rom te vinden, of net een setting beter te krijgen graag :)

GPS:
prettig als die goed werkt, kan er mee leven als dat het enige manco is

Merken en modellen?
Hier is het stuk HELP wat ik nodig heb.. zit ik goed met mijn shortlist.. zie ik een model over het hoofd.
Ik heb er nu zo'n 20 uur forum lezen opzitten deze week :S

Jiayu:
Ken de G4 Advanced (mijn vriendin gegeven paar maanden terug) - top phone!
Mijn shortlist: S2 of G6
Voorkeur op G6 (mede omdat ik niet begrijp waarom de S2 ongeveer hetzelfde kost, maar minder biedt qua specs.. zie ik iets over het hoofd?)

Oneplusone / Oppo
heb me best lang op ingelezen, maar voor iemand die het merk niet kent zoveel klachten lezen over Oppo levert zo'n nare smaak op dat ik niet weet of ik er nog verder naar moet kijken

Xiaomi:
Mi3 / Mi4

Lenovo:
Overwegen of niet? Ik wil eigenlijk nou net niet shoppen in de poule met merken die we hier al hebben in NL zoals ook Samsung, maar door de tientallen modellen die ze hebben mis ik misschien een import pareltje die ik niet zie?

ZTE:
gekeken naar een Vec 4G, maar viel af vanwege de front cam (2mp)
ook hier.. mis ik een shortlist kandidaat?

Huawei:
mjah.. korte tijd een Huawei windows phone gehad (van een medetweaker gekocht),
maar was niet echt onder de indruk

Wat ik kort gezegd zoek:
Een android chinaphone die voldoet aan bovenstaande eisen, chique oogt, best wat mag kosten, en vooral niet bij iedere gsm winkel in de vitrine ligt.

Alvast bedankt voor jullie aanvulingen/opmerkingen

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik zou ook eens kijken naar de Meizu MX4: http://www.gizchina.com/2014/09/19/meizu-mx4-review/
Voor 450 dollar heb je dan mogelijk een toppertje in huis, hij is net uit.
Anders een Oneplus of de Mi4

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Momus
Ik lees geen budget, maar de Nubia Z7 lijkt me aardig aan je eisen te voldoen. Is nog niet verkrijgbaar, maar duurt niet lang meer.

• FlowDesign
Ik zou voor frontcamera zeggen minimaal 5 MP, dat maakt ook supergoede foto's maar is veel gangbaarder. Verder zou ik kijken naar zaken als wat voor sensorchip er in zit, wat de aperture is (F/1.8 tot F/2.1), of ie OIS of EIS heeft en hoe goed ie (met HDR) in het donker werkt. Sommige smartphones hebben op papier echt goede specs, maar schieten in de praktijk nog steeds geen geweldige foto's in het donker.
Octacore zou ik ook laten varen, er zijn namelijk ook zat retesnelle Quadcores.

Overigens, als dual sim geen vereiste is. Ik kan vanaf 10 oktober wel een Huawei Ascend G7 voor je meenemen vanuit Duitsland. Die kosten hier €299.

[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 20-09-2014 10:46 ]

• Momus
FlowDesign schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:26:
Ik zou voor frontcamera zeggen minimaal 5 MP, dat maakt ook supergoede foto's maar is veel gangbaarder. Verder zou ik kijken naar zaken als wat voor sensorchip er in zit, wat de aperture is (F/1.8 tot F/2.1), of ie OIS of EIS heeft en hoe goed ie (met HDR) in het donker werkt. Sommige smartphones hebben op papier echt goede specs, maar schieten in de praktijk nog steeds geen geweldige foto's in het donker.
Octacore zou ik ook laten varen, er zijn namelijk ook zat retesnelle Quadcores.
Bovendien is het gros van die quad's veel zuiniger met de batterij.
Zoals al zo vaak gezegd; octa-core is leuk voor benchmarks maar je hebt veel meer aan een snelle quadcore. Octa trekt alleen maar de batterij leeg omdat ze erg hoog geclockt zijn, maar contstant een aantal actief en dus niet bepaald zuinig.

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
dutchgio schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:31:
Zoals al zo vaak gezegd; octa-core is leuk voor benchmarks maar je hebt veel meer aan een snelle quadcore. Octa trekt alleen maar de batterij leeg omdat ze erg hoog geclockt zijn, maar contstant een aantal actief en dus niet bepaald zuinig.
+1

Staat leuk, maar voegt niks toe aan ervaring en/of apps/games.

"Find what you love and let it kill you"

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:23
heeft iemand al ervaringen met de Umi C1?
Momenteel is deze telefoon te krijgen voor 110 euro. Inclusief originele flipcover, 2 screenprotectors en een hard cover.

• EN-IS
Aggressor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:26:
heeft iemand al ervaringen met de Umi C1?
Momenteel is deze telefoon te krijgen voor 110 euro. Inclusief originele flipcover, 2 screenprotectors en een hard cover.
:z Zoekfunctie? Bovenaan staat er een grote brede balk;
Dit Topic - Zoek in het Forum

Waarmee ik direct resultaten over de 'UMI C1' krijg, en een aantal pagina's terug zegt Kiswum zelfs nog dat hij zijn Engelstalige review dit weekend online zal zetten.

* EN-IS valt het vaker op dat Aggressor veel vragen stelt en weinig initiatief toont...

• Aggressor
dat had ik al gevonden (maar niks specifieks gevonden) en misschien zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met de umi c1.
ik heb al genoeg filmpjes gekeken op youtube, maar misschien zijn er meerdere medetweakers die de umi c1 hebben en hun mening kunnen geven.

@ mod EN-IS .. laat eens zien wat jij hebt kunnen vinden over de umi c1 in dit topic? niks.
alleen iets wat ik zelf ook al heb gevonden en waar ik nu nog niks aan heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Aggressor op 20-09-2014 12:43 ]

• FlowDesign
Aggressor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:38:
dat had ik al gevonden (maar niks specifieks gevonden) en misschien zijn er nog andere mensen die ervaring hebben met de umi c1.
ik heb al genoeg filmpjes gekeken op youtube, maar misschien zijn er meerdere medetweakers die de umi c1 hebben en hun mening kunnen geven.

@ mod EN-IS .. laat eens zien wat jij hebt kunnen vinden over de umi c1 in dit topic? niks.
Huilen dan :*

• Aggressor
ik niet ;) ik heb hem trouwens al besteld, voor 139 dollar wil ik het risico wel nemen

• EN-IS
Aggressor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:38:

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet :/ Je stelt dan ook geen specifieke vraag. Je stelt de ene losse vraag na het andere :F . Niet alleen in dit topic maar ik kom je bijna overal wel tegen :) GOT is dan ook geen vraagbak en eigen initiatief juichen we dan ook toe. Tevens ben ik geen mod.

- YouTube - Ongeveer 4.220 resultaten
- Zoeken in het topic - ongeveer 2 pagina's aan resultaten, vooral ervaringen van Kiswum en Hilgo.
- Kiswum komt dit weekend nog met een review en Kiswum kennende zal het een top review worden.

Ik denk dat zijn review meer dan genoeg informatie zal bevatten voor je en als je dan nog vragen hebt, en dan hebben we het over hele specifieke vragen die misschien niet eerder zijn beantwoord, dan ben je vrij om deze te stellen.
Aggressor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:10:
ik niet ;) ik heb hem trouwens al besteld, voor 139 dollar wil ik het risico wel nemen
Ik hoop voor je dat je het dit keer langer dan 3 dagen kunt volhouden en niet annuleert :')
(mompelt iets over DX, AnteLife, CooliCool, eFoxShop)

• FlowDesign
Aggressor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:10:
Lijkt me ook een koopje. Mijn allereerste Chinaphone beviel me ook niet zo, die heb ik toen voor iets minder geld weer doorverkocht. Daar liggen we niet wakker van :)

.

Ik heb zojuist een ZTE V5 Red Bull 2G / 8G besteld bij Mixeshop. Inclusief verzendkosten etc. 139 Euro betaald.
http://www.mixeshop.com/z...dma-smartphone_p5437.html

Ik schrok net wel even want pas na het bestellen zag ik dat in de specs "Single SIM card" staat! :o
Echter al op XDA-Forum gezien dat Dual SIM gewoon perfect werkt met de nieuwe KitKat firmware (v.1.12) :)

• bordeauxactive
WOW, top.. tips waar ik op zat te hopen, thanks gents!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

- Octacore laten varen, dat had ik in alle pages niet gezien thanks!
Battery vs. performance liever langere battery bij. min. performance verlies
- Budget, $250 tot $500
- Camera, Thanks FlowDesign - goede cam vind ik super belangrijk alleen weet inderdaad niet goed waar naar te kijken, lees me daar nog even verder op in.
(ps, thanks voor aanbod Duitsland, maar kan zelf makkelijk de grens over ivm bedrijfswagen)

OK.. dus bijgestelde 'eisen'

- Resolutie: 1080 must
- Proc: snelle quadcore
- Behuizing: Liefst metaal(achtig), chiquie/stijlvol, dun, etc.
- Memory: min. 2gb ram, 16gb rom of hoger (SD = pre)
- Camera: min. 13mp rear, 5mp front (kwaliteit ERG belangrijk)
- Battery: min. 2000mAH
- GPS: Stabiele gsp = pre
- Bugdet: $250 - $500 incl. shipping (ex. invoer)

Line up tot nu to:

- Jiayu: S2 / G6
- Oneplusone: Oneplusone
- Oppo: ???
- Xiaomi: Mi3 / Mi4
- Lenovo: ???
- ZTE: ???
- Meizu: MX4
- Huawei: Ascend G7
- Nubia: Z7

Iemand nog tips, modellen waar naar te kijken of te verwijderen uit deze line-up ?

• FlowDesign
bordeauxactive schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:50:

- Octacore laten varen, dat had ik in alle pages niet gezien thanks!
Battery vs. performance liever langere battery bij. min. performance verlies
- Budget, $250 tot $500
- Camera, Thanks FlowDesign - goede cam vind ik super belangrijk alleen weet inderdaad niet goed waar naar te kijken, lees me daar nog even verder op in.
(ps, thanks voor aanbod Duitsland, maar kan zelf makkelijk de grens over ivm bedrijfswagen)

OK.. dus bijgestelde 'eisen'

- Resolutie: 1080 must
- Proc: snelle quadcore
- Behuizing: Liefst metaal(achtig), chiquie/stijlvol, dun, etc.
- Memory: min. 2gb ram, 16gb rom of hoger (SD = pre)
- Camera: min. 13mp rear, 5mp front (kwaliteit ERG belangrijk)
- Battery: min. 2000mAH
- GPS: Stabiele gsp = pre
- Bugdet: $250 - $500 incl. shipping (ex. invoer)

Line up tot nu to:

- Jiayu: S2 / G6
- Oneplusone: Oneplusone
- Oppo: ???
- Xiaomi: Mi3 / Mi4
- Lenovo: ???
- ZTE: ???
- Meizu: MX4
- Nubia: Z7

Iemand nog tips, modellen waar naar te kijken of te verwijderen uit deze line-up ?
- Lenovo Vibe Z2 (of Vibe Z2 Pro), beide met Sony Exmor IMX2xx en OIS.
- Lenovo Vibe X2
- Huawei Ascend Mate 7
- Meizu MX4
- ZTE Nubia Z7 (mini / max)

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Die nieuwe ZTE Nubia? Ziet er gaaf uit, zowel qua specs en design. Ben niet zeker van de bouwkwaliteit en kwaliteit in het algemeen.

• Momus
FlowDesign schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:24:
[...]

Lijkt me ook een koopje. Mijn allereerste Chinaphone beviel me ook niet zo, die heb ik toen voor iets minder geld weer doorverkocht. Daar liggen we niet wakker van :)

.

Ik heb zojuist een ZTE V5 Red Bull 2G / 8G besteld bij Mixeshop. Inclusief verzendkosten etc. 139 Euro betaald.
http://www.mixeshop.com/z...dma-smartphone_p5437.html

Ik schrok net wel even want pas na het bestellen zag ik dat in de specs "Single SIM card" staat! :o
Echter al op XDA-Forum gezien dat Dual SIM gewoon perfect werkt met de nieuwe KitKat firmware (v.1.12) :)
Klopt, is echter wel alleen Engels/Chinees. Is nog geen Multilang van.
Waarom niet gewacht tot morgenochtend en hem voor veel minder op AliExpress besteld?

• Momus
Kwabbernoot schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:57:
Die nieuwe ZTE Nubia? Ziet er gaaf uit, zowel qua specs en design. Ben niet zeker van de bouwkwaliteit en kwaliteit in het algemeen.
Over bouwkwaliteit en kwaliteit hoef je je bij ZTE geen zorgen te maken.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 15:13

tomic

Smexylittlebabe!

(jarig!)
bordeauxactive schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:50:
...
Die Ascent heeft helaas maar 720p resolutie. :X Waarom brengen ze nog een telefoon uit die geen 1080p heeft?

Toch maar een weblog?

• Quad
  • Laatst online: 00:41
tomic schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:54:
[...]

Die Ascent heeft helaas maar 720p resolutie. :X Waarom brengen ze nog een telefoon uit die geen 1080p heeft?
:? pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Quad
Tomic geeft aan dat 'ze' nog een telefoon uitbrengen die geen 1080P heeft, Huawei dus en niet specifiek op de G of P serie. De G serie is voor Huawei een midden of budget segment, dus logisch dat er geen 1080p toestellen zijn.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Momus
Quad schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:40:
Tomic geeft aan dat 'ze' nog een telefoon uitbrengen die geen 1080P heeft, Huawei dus en niet specifiek op de G of P serie. De G serie is voor Huawei een midden of budget segment, dus logisch dat er geen 1080p toestellen zijn.
Nee, hij vraagt zich af waarom ze een telefoon uitbrengen, de G7, die geen 1080p heeft.

Verwijderd

THL-5000

• FlowDesign
Momus schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:41:
[...]

Nee, hij vraagt zich af waarom ze een telefoon uitbrengen, de G7, die geen 1080p heeft.
720p op 5 inch of 5,5 inch is genoeg vind ik. Lekker boeiend.
Daar zou ik 'm niet om laten liggen.

Wel vet irritant dat de G7 en Mate 7 in Europa dus weer alleen als Singe SIM geleverd gaan worden.
Momus schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:00:
[...]

Klopt, is echter wel alleen Engels/Chinees. Is nog geen Multilang van.
Ik heb altijd alles op Engels, dus is prima :)
Ben opgegroeid met DOS en Windows in het Engels. Een OS in een andere taal vind ik hoogstirritant :P
Waarom niet gewacht tot morgenochtend en hem voor veel minder op AliExpress besteld?
Omdat dat hooguit 5 dollar goedkoper zou zijn en ik dan niet morgenvroeg wakker hoef te zijn en omdat ik Mixeshop veel betrouwbaarder vind dan Aliexpress :)

[ Voor 25% gewijzigd door FlowDesign op 20-09-2014 19:30 ]

• Momus
FlowDesign schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 17:26:
[...]

720p op 5 inch of 5,5 inch is genoeg vind ik. Lekker boeiend.
Daar zou ik 'm niet om laten liggen.

Wel vet irritant dat de G7 en Mate 7 in Europa dus weer alleen als Singe SIM geleverd gaan worden.

[...]

Ik heb altijd alles op Engels, dus is prima :)
Ben opgegroeid met DOS en Windows in het Engels. Een OS in een andere taal vind ik hoogstirritant :P

[...]

Omdat dat hooguit 5 dollar goedkoper zou zijn en ik dan niet morgenvroeg wakker hoef te zijn en omdat ik Mixeshop veel betrouwbaarder vind dan Aliexpress :)
Niet echt.
http://www.aliexpress.com...Phone-5-0/1945334622.html
159,99, dus 124€.

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
Mixeshop ruult dan ook,

Ik twijfel zelf tussen de Ascend p7 (met je SD mod Flowdesign :D) of de Honor 6
Batterij dual sim en gps zijn hoogste prioriteit bij mij, de P7 heeft full 4G, terwijl de Honor 6 enkele banden mist (maar mijn provider gebruikt enkel de 1800 band)
de Honor is duurder, grotere batterij, meer ram, en ondersteund SD en dual sim gelijk out of the box.

Die sd mod is die moeilijk te doen denk je? :D om nu mijn 32GB van 3dagen oud direct gaan te beginnen aanpassen weet ik zo nog niet, maar heb er hier eentje van de Aldi waar ik me kan op uitleven :D

Ook de sim, mijn is microsim, moet dus nog formaatje kleinder en dunner?

beetje aan het twijfelen nu eigenlijk, de Ascend P7 heeft ook alu behuizing dacht ik he?
dit lijkt me dan ook een dikke fake, 1g ram? en vooral omdat er zo ORIGINAL bij staat?

Mixeshop is zowat een van de beter geprijsde shops, dus ik zou ook eerder daar bestellen, omdat je dan altijd een echte krijgt ipv fake

[ Voor 25% gewijzigd door Robinator op 20-09-2014 22:23 ]

• Momus
robin-sips2 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:20:
Mixeshop ruult dan ook,

Ik twijfel zelf tussen de Ascend p7 (met je SD mod Flowdesign :D) of de Honor 6
Batterij dual sim en gps zijn hoogste prioriteit bij mij, de P7 heeft full 4G, terwijl de Honor 6 enkele banden mist (maar mijn provider gebruikt enkel de 1800 band)
de Honor is duurder, grotere batterij, meer ram, en ondersteund SD en dual sim gelijk out of the box.

Die sd mod is die moeilijk te doen denk je? :D om nu mijn 32GB van 3dagen oud direct gaan te beginnen aanpassen weet ik zo nog niet, maar heb er hier eentje van de Aldi waar ik me kan op uitleven :D

Ook de sim, mijn is microsim, moet dus nog formaatje kleinder en dunner?

beetje aan het twijfelen nu eigenlijk, de Ascend P7 heeft ook alu behuizing dacht ik he?
De Honor 6 is echt veel beter dan de P7. Als het prijsverschil je niet boeit, of er niet is, zou ik sowieso voor de Honor 6 gaan.

• Momus
[b][message=42917415,noline]r
[...]

dit lijkt me dan ook een dikke fake, 1g ram? en vooral omdat er zo ORIGINAL bij staat?

Mixeshop is zowat een van de beter geprijsde shops, dus ik zou ook eerder daar bestellen, omdat je dan altijd een echte krijgt ipv fake
Nee, niet fake. Daar heb ik hem zelf ook vandaan.
Je hebt gewoon 2 versies. De 1 en de 2 GB ram.

[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 20-09-2014 22:29 ]

• Robinator
idd kan wel zijn, maar je moet begrijpen, ik kom van een mooie zo goed als nieuwe Xiaomi Hongmi WCDMA (mediatek)

Dus voor mij is die Ascend P7 ookal een grote vooruitgang, verder ook band 850 dacht ik, deze gaat in europa uitgerold worden als band voor landelijke dekking dacht ik? en deze mist de Honor 6.

Momenteel is dit nog niet het geval bij ons in België, maar ze zijn hier zwaar aan het investeren in het aanpassen van de zendmasten, onze 3 enige grote providers op gebied van GSM gaan dus met de loop der tijd deze band ook gebruiken.

Maar nu denk ikzelf of dit wel enig verschil maakt op mijn wensen, ik moet soms wat kunnen surfen op 3G/4G of nou men snelheid dan 3G is of 4G maakt me zelf bitterweinig uit, zolang ik maar eens wat kan opzoeken op google.

• Momus
robin-sips2 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:29:
idd kan wel zijn, maar je moet begrijpen, ik kom van een mooie zo goed als nieuwe Xiaomi Hongmi WCDMA (mediatek)

Dus voor mij is die Ascend P7 ookal een grote vooruitgang, verder ook band 850 dacht ik, deze gaat in europa uitgerold worden als band voor landelijke dekking dacht ik? en deze mist de Honor 6.

Momenteel is dit nog niet het geval bij ons in België, maar ze zijn hier zwaar aan het investeren in het aanpassen van de zendmasten, onze 3 enige grote providers op gebied van GSM gaan dus met de loop der tijd deze band ook gebruiken.

Maar nu denk ikzelf of dit wel enig verschil maakt op mijn wensen, ik moet soms wat kunnen surfen op 3G/4G of nou men snelheid dan 3G is of 4G maakt me zelf bitterweinig uit, zolang ik maar eens wat kan opzoeken op google.
Als het qua prijs amper verschilt, zou ik echt verder niet gaan nadenken en die Honor 6 halen. Ik koop morgenochtend de Z7 mini, die qua prijs/kwaliteit momenteel gewoon het beste is.

• Robinator
is Idd ook een mooie optie, maar de look zegt mij daarvan niks, ook ben ik zowat terughouden van qualcom chipjes, ik ben een "piereke just" daarin, ik kreeg onlangs iemand zijn HTC effe voor een te bekijken, die dingen zijn bakplaten, letterlijk, die worden gek warm als jer effe mee gps't.

Ik gebruik die gps zowat de helft van men dag, dus dat ding word echt warm, bij mediatek is dit bijna niet (word amper lauw), en kan ik tijdens de werken bij men klant dus rustig in men zak steken, zonder men been te verbranden :d

• Momus
robin-sips2 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 22:35:
is Idd ook een mooie optie, maar de look zegt mij daarvan niks, ook ben ik zowat terughouden van qualcom chipjes, ik ben een "piereke just" daarin, ik kreeg onlangs iemand zijn HTC effe voor een te bekijken, die dingen zijn bakplaten, letterlijk, die worden gek warm als jer effe mee gps't.

Ik gebruik die gps zowat de helft van men dag, dus dat ding word echt warm, bij mediatek is dit bijna niet (word amper lauw), en kan ik tijdens de werken bij men klant dus rustig in men zak steken, zonder men been te verbranden :d
Ik weet niet hoe het zit voor die Kirins, maar goed, volgens mij is dat echt model afhankelijk en niet chipset afhankelijk.
Qua prijs/kwaliteit zou ik zeker voor de Nubia gaan, als dat geen optie sowieso voor de Honor 6, want ik zie dat er amper prijsverschil is met de P7.

• Aggressor
EN-IS schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 13:17:
[...]

Ik hoop voor je dat je het dit keer langer dan 3 dagen kunt volhouden en niet annuleert :')
(mompelt iets over DX, AnteLife, CooliCool, eFoxShop)
als hun beweren dat hem op voorraad hebben, en achteraf niet ... dan annuleer ik ja.

• krissie100
Batterijduur van dr Lead 1 lijkt nu toch wel langzaam wat beter te worden nu 3,5 uur scherm aan over 9 uur en nog 17%

• FlowDesign
Plus nog $12,63 verzendkosten. Dus bijna net zo duur. En dan moet je ook nog bij die eerste 5000 bestellingen zijn.
Klinkt allemaal moeilijk. Nee, doe mij maar Mixeshop ;)

.

@robin-sips: als ik me niet vergis heeft de Dual sim versie van de Ascend P7 geen ondersteuning voor 4G op 800 MHz.
En 850 MHz is volgens mij niet geveild in Europa, die wordt alleen gebruikt door 1 of 2 telco's in de USA.
In Europa gebruiken we 800, 1800 en 2600.

[ Voor 26% gewijzigd door FlowDesign op 21-09-2014 00:20 ]

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
krissie100 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 23:34:
Batterijduur van dr Lead 1 lijkt nu toch wel langzaam wat beter te worden nu 3,5 uur scherm aan over 9 uur en nog 17%
Al nieuwe ROM geflasht of wordt ie zonder dat beter?

• krissie100
Cletje schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:18:
[...]

Al nieuwe ROM geflasht of wordt ie zonder dat beter?
Nee niks gedaan, nog steeds wifi op plaats 1 qua verbruik en dat hoort niet zo, inmiddels is het 4 uur geworden met 13% nog, en dat is prima opzich

• bordeauxactive
gents, thanks vool alle suggesties weer!
tijd om weer wat uur specs te vergelijken - thanks :)

• Momus
FlowDesign schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:10:
[...]

Plus nog $12,63 verzendkosten. Dus bijna net zo duur. En dan moet je ook nog bij die eerste 5000 bestellingen zijn.
Klinkt allemaal moeilijk. Nee, doe mij maar Mixeshop ;)

.

@robin-sips: als ik me niet vergis heeft de Dual sim versie van de Ascend P7 geen ondersteuning voor 4G op 800 MHz.
En 850 MHz is volgens mij niet geveild in Europa, die wordt alleen gebruikt door 1 of 2 telco's in de USA.
In Europa gebruiken we 800, 1800 en 2600.
Als je zo gaat vergelijken... Het is inclusief DHL op Aliexpress 172,63 en op Mixeshop 188,23. Met gratis verzenden op Aliexpress 159,99 en met de goedkoopste verzendmethode op Mixeshop 175,43.
Je moet doen wat je wil, snap alleen je rekensommen niet.

• bordeauxactive
Oogjes vierkant.. ruim 3 uur verder met specs nalezen, en tot mijn verbazing zelfs een paar keer van mening veranderd.. grappig hoe alles in een excel lijstje zetten een keuze helder maakt :)

Gents, nogmaals MEGA bedankt - zonder jullie input had me dit een week gekost om eerst nog modellen te selecteren voordat ik hiermee aan de slag kon - thanks!

Ok, here goes.. afgevallen uit mijn selectie..........
- Jiayu G5, G6 en S2 -- met tegenzin en traantje.. blijft de G4 super vinden en aanbevelen als medium model, maar opvolgers dus allen octa core modellen en jullie advies genomen
- Meizu MX4 -- idem, octacore - maar de 20+ MP back camera specs.. kwijlend naar gekeken.. en toen viel mijn oog op de 2MP front.. huh??? omg.. why Meizu why???
- Huawei Honor 6 -- octa core, en jammer 3GB, 3100mAh, 4g .. maar goed toch afgevallen
- THL 5000 -- octa core ook weer, en eerlijk gezegd valt de Jiayu S2 vergelijkbaar met beter in de smaak
- Lenovo Vibe Z2 -- erg mooi, maar met circa $700 fors boven budget
- Huawei Ascend Mate -- 720 ipv 1080, prima prijs verder
- Xiaomi Mi3 -- 2mp front lens, geen 4g support
- Xiaomi Mi4 -- moeilijk maar +/- $390/$480 heeft alles wat ik wil, en toen.. huh geen 4g? onbegrijpelijk

En bleef deze line up over (gesorteerd op aanschaf prijs incl. evt. inklaringen etc)
- Oneplusone 16 white
- ZTE Nubia Z7 mini
- Huawei Ascend P7
- Oneplusone 64 black
- ZTE Nubia Z7 max

Van deze lijst vallen dan nog af:
- ZTE Nubia Z7 max.. de duurste, en naar het excel lijstje met specs starend mijn inziens te duur zonder reden (of ik moet echt iets over het hoofd zien)
- De Huawei Ascend P7.. ik kan er niks aan doen, in auto taal doet het merk Huawei met nog altijd denken aan een Lada Niva, fun om te rijden, maar het blijft een Lada gevoelsmatig.. puur op gevoel :S
- En na lang twijfelen ook de ZTE Nubia Z7 mini.. ik weet niet of ik er verstandig aan doe, maar de 2.0 proc vs. de Oneplus op 2.5.. de 2GB ram vs 3GB.. 5.0" vs. 5.5" en tot slot de 2300mAh vs. 3100mAh.. het is te veel om hem te laten staan.

Goh.. een Oneplus One.. niet verwacht, maar wel blij met de keuze nu ik de line-up van specs zie zo.

Blijft alleen nog de laatste keuze.. 16GB of 64GB..
Dat zou niet moelijk moeten zijn, come on.. de 64GB dus :)

Maar.. maar.. ik wil hem in het wit.. (slaps face).. en er is dus geen witte 64GB?
Ik ga er een nachtje over slapen ;)

• Quad
Je kan misschien wel meer dan 1 nachtje erover slapen, de OnePlus One is niet zomaar te verkrijgen, althans nog niet.

Verder is het wel een super toestel en ben ik er heel erg content mee.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Momus
Die Ali korting doet geen zak...

• Taquila
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:38
Inderdaad, ik krijg ook geen korting via de AliExpress app.

EDIT: nu lukt het wel! Opnieuw proberen toevoegen aan je mandje!

[ Voor 36% gewijzigd door Taquila op 21-09-2014 09:16 ]

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-11 06:36

Lucaz

Ondertiteling

Ali korting werkte niet. Meerdere keren geprobeerd. Was zeker op tijd maar korting ging er niet af.

• FlowDesign
Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:10:
Die Ali korting doet geen zak...
Sorry, maar ik moest hier toch een beetje om lachen :$ :) :*

Ik had overigens die $172 met $175 vergeleken.
Maar zonder die $20 korting was Aliexpress duurder geworden.
Zoals ik eerder ook al had gezegd, duurdere artikelen bestel ik liever niet via Aliexpress. Bij Mixeshop weet ik dat ik er betere service bij krijg. Dat is me ook iets waard.

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Bij mij crashte de app dus heb ook geen korting kunnen krijgen.
Wel de nubia mini besteld..

• Momus
Besteld met korting. Wie het laatst lacht :D

• FlowDesign
bordeauxactive schreef op zondag 21 september 2014 @ 05:50:
Oogjes vierkant.. ruim 3 uur verder met specs nalezen, en tot mijn verbazing zelfs een paar keer van mening veranderd.. grappig hoe alles in een excel lijstje zetten een keuze helder maakt :)

Gents, nogmaals MEGA bedankt - zonder jullie input had me dit een week gekost om eerst nog modellen te selecteren voordat ik hiermee aan de slag kon - thanks!

Ok, here goes.. afgevallen uit mijn selectie..........
- Jiayu G5, G6 en S2 -- met tegenzin en traantje.. blijft de G4 super vinden en aanbevelen als medium model, maar opvolgers dus allen octa core modellen en jullie advies genomen
- Meizu MX4 -- idem, octacore - maar de 20+ MP back camera specs.. kwijlend naar gekeken.. en toen viel mijn oog op de 2MP front.. huh??? omg.. why Meizu why???
- Huawei Honor 6 -- octa core, en jammer 3GB, 3100mAh, 4g .. maar goed toch afgevallen
- THL 5000 -- octa core ook weer, en eerlijk gezegd valt de Jiayu S2 vergelijkbaar met beter in de smaak
- Lenovo Vibe Z2 -- erg mooi, maar met circa $700 fors boven budget
- Huawei Ascend Mate -- 720 ipv 1080, prima prijs verder
- Xiaomi Mi3 -- 2mp front lens, geen 4g support
- Xiaomi Mi4 -- moeilijk maar +/- $390/$480 heeft alles wat ik wil, en toen.. huh geen 4g? onbegrijpelijk

En bleef deze line up over (gesorteerd op aanschaf prijs incl. evt. inklaringen etc)
- Oneplusone 16 white
- ZTE Nubia Z7 mini
- Huawei Ascend P7
- Oneplusone 64 black
- ZTE Nubia Z7 max

Van deze lijst vallen dan nog af:
- ZTE Nubia Z7 max.. de duurste, en naar het excel lijstje met specs starend mijn inziens te duur zonder reden (of ik moet echt iets over het hoofd zien)
- De Huawei Ascend P7.. ik kan er niks aan doen, in auto taal doet het merk Huawei met nog altijd denken aan een Lada Niva, fun om te rijden, maar het blijft een Lada gevoelsmatig.. puur op gevoel :S
- En na lang twijfelen ook de ZTE Nubia Z7 mini.. ik weet niet of ik er verstandig aan doe, maar de 2.0 proc vs. de Oneplus op 2.5.. de 2GB ram vs 3GB.. 5.0" vs. 5.5" en tot slot de 2300mAh vs. 3100mAh.. het is te veel om hem te laten staan.

Goh.. een Oneplus One.. niet verwacht, maar wel blij met de keuze nu ik de line-up van specs zie zo.

Blijft alleen nog de laatste keuze.. 16GB of 64GB..
Dat zou niet moelijk moeten zijn, come on.. de 64GB dus :)

Maar.. maar.. ik wil hem in het wit.. (slaps face).. en er is dus geen witte 64GB?
Ik ga er een nachtje over slapen ;)
Klein misverstand hier, je hoeft een telefoon niet af te schrijven omdat het eentje met octacore is. Wat we bedoelden was dat het geen vereiste hoeft te zijn. Die Kirin octacores van Huawei zijn volgens mij nml. wel energiezuinig, iig zuiniger dan een mtk6592.

Waarom je Huawei met Lada associeert begrijp ik niet. Dan zou je bij ZTE dezelfde associatie moeten hebben. En een jiayu is dan een budget-Lada? :+
De Ascend G7 heeft een 720p scherm.
Maar heb je de Ascend Mate 7 al bekeken? Die heeft een 6 inch 1080p scherm.

Bij de ZTE nubia z7 moet je even opletten, daar zijn niet 2 maar 3 verschillende versies van. In prijs oplopend: z7 mini, z7 max, z7.

Bij Lenovo hetzelfde verhaal, daar heb je 2 verschillende versies. De Vibe Z2 en de Vibe Z2 Pro. De Pro kost idd 700 dollar, maar de gewone Z2 zal ongeveer 430 dollar kosten. Beide komen met zeer goede camera's en OIS.

Ik heb volgens mij maanden geleden al een invite voor het kopen van een oneplusone gehad, maar ik kan die email niet meer terugvinden. Zou ik die nog op kunnen vragen?

Als je fotokwaliteit overigens echt belangrijk vindt, volgens mij is dat nou niet echt waar de oneplusone in uitblinkt. Op papier goede specs maar ik meen dat men een beetje teleurgesteld is over de kwaliteit van de foto's. Het scherm is qua kleurechtheid ook niet geweldig.

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 21-09-2014 10:57 ]

• Momus
Heb 3 invites en hem al een bericht gestuurd...

• FlowDesign
Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:42:
Heb 3 invites en hem al een bericht gestuurd...
Ok goed bezig, scheelt mij weer moeilijk doen :)

• Lucaz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-11 06:36

Lucaz

Ondertiteling

Momus schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:42:
Besteld met korting. Wie het laatst lacht :D
Vaag systeem dan hoor.. Was netjes op tijd 30x geprobeerd in mandje uit mandje zelfs 2 orders awaiting payment maar zonder de korting.. :/ laat ze maar cancelen

[ Voor 8% gewijzigd door Lucaz op 21-09-2014 10:51 ]

• Momus
FlowDesign schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:48:
[...]

Ok goed bezig, scheelt mij weer moeilijk doen :)
Zijn maar zeer beperkt houdbaar, dus sowieso de vraag of de jouwe nog werken.

• Momus
Lucaz schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:50:
[...]

Vaag systeem dan hoor.. Was netjes op tijd 30x geprobeerd in mandje uit mandje zelfs 2 orders awaiting payment maar zonder de korting.. :/ laat ze maar cancelen
Werkte pas kwart over. Maar wel alleen in de app...
Pagina: 1 ... 55 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!