Gents, meningen gevraagd please
Na een paar nachten woelen en dagelijks een uur of 3-4 forum lezen heb ik gewoon goed advies nodig (lees mening van tweakers)
de noob vraag die ik haat te stellen, maar ik kom er niet uit ; welke nieuwe phone
Scherm:
wilde eerst niet groter dan mijn iphone 4s, na paar nachten woelen en een nachtmerrie over mijn eerste 'gsm' (nokia 2010.. de baksteen voor wie hem nog kent) realiseer ik me daar maar overheen moet zetten - 5 inch of groter bij betere specs bijv. voor battery is prima
Resolutie:
1080 is must
Proc:
octacore
Behuizing / look;
Liefst metaal(achtig), chiquie/stijlvol, dun, etc.
Memory:
2gb ram of hoger / 16gb rom of hoger / bij voorkeur SD maar niet noodzakelijk
Camera:
Heel belangrijk! 13mp rear, 8mp front of beter
Battery:
2000mAH, bij voorkeur groter
Android, nooit meer iets anders! helemaal klaar met Apple
(en eerlijk gezegd na een mk908 en nu minix7 snap ik niet dat ik het niet eerder gedaan heb)
4.2 of hoger, liefst een waar de rom community lekker actief mee is.. een week tweaken om de juiste rom te vinden, of net een setting beter te krijgen graag
GPS:
prettig als die goed werkt, kan er mee leven als dat het enige manco is
Merken en modellen?
Hier is het stuk HELP wat ik nodig heb.. zit ik goed met mijn shortlist.. zie ik een model over het hoofd.
Ik heb er nu zo'n 20 uur forum lezen opzitten deze week
Jiayu:
Ken de G4 Advanced (mijn vriendin gegeven paar maanden terug) - top phone!
Mijn shortlist: S2 of G6
Voorkeur op G6 (mede omdat ik niet begrijp waarom de S2 ongeveer hetzelfde kost, maar minder biedt qua specs.. zie ik iets over het hoofd?)
Oneplusone / Oppo
heb me best lang op ingelezen, maar voor iemand die het merk niet kent zoveel klachten lezen over Oppo levert zo'n nare smaak op dat ik niet weet of ik er nog verder naar moet kijken
Xiaomi:
Mi3 / Mi4
Lenovo:
Overwegen of niet? Ik wil eigenlijk nou net niet shoppen in de poule met merken die we hier al hebben in NL zoals ook Samsung, maar door de tientallen modellen die ze hebben mis ik misschien een import pareltje die ik niet zie?
ZTE:
gekeken naar een Vec 4G, maar viel af vanwege de front cam (2mp)
ook hier.. mis ik een shortlist kandidaat?
Huawei:
mjah.. korte tijd een Huawei windows phone gehad (van een medetweaker gekocht),
maar was niet echt onder de indruk
Wat ik kort gezegd zoek:
Een android chinaphone die voldoet aan bovenstaande eisen, chique oogt, best wat mag kosten, en vooral niet bij iedere gsm winkel in de vitrine ligt.
Alvast bedankt voor jullie aanvulingen/opmerkingen