Aangezien ik voor mijn toestel geen volledige review kan schrijven op tweakers (niet in de pricewatch) doe ik het even in een paar zinnen hier.
Als iemand wat over de tel. wil weten vraag maar raak.
Model: KingZone K1 Turbo.
Specs:
5,5" Sharp 1080p LTPS paneel.
Gorilla Glass 3.
Mediatek MTK6592 1.7Ghz 8-core CPU met MALI450-MP4 700Mhz GPU.
2GB DDR3 - 16GB ROM - SD tot 64GB.
2500mAh Accu
Dual-SIM met 1 micro en 1 normaal slot.
Volledig aluminium body.
Remote (QI) Charging.
Enz..
De CPU is razendsnel en de telefoon boot dan ook in enkele secondes. Geen UI lag, alles is super soepel en apps starten razend snel op. Gamen gaat ook perfect maar zware games zoals Asphalt / Modern Combat e.d. geven wel maar 25-30 FPS door de single channel RAM en iets minder snelle GPU. (PowerVR SGX5xx'jes zijn vaak sneller).
Scherm is goed tot zeer goed. Het is een Sharp LTPS LCD. Super resolutie natuurlijk, Zeer hoge max helderheid. Kijkhoeken zijn goed, maar verliest wel helderheid. Kleuren zijn ok, maar niks om over naar huis te schrijven. Hij mist duidelijk wat contrast vergeleken met een IPS / AMOLED.
Software is Android 4.2.2 AOSP gebaseerd en er is een 4.4.2 ROM aangekondigd voor oktober. Momenteel is er een BETA versie van maar die is voor dagelijks gebruik nog te onstabiel want 3G/HDSPA en BT zijn bugged en vallen vaak uit. Custom ROM's zijn er ook al. Verschillende stock based en zelfs MIUI5 al. Natuurlijk allemaal met dezelfde bugs als de BETA

De standaard 4.2.2 ROM is erg schoon, geen bloatware, volledig Nederlandse taal ondersteuning met toetsenbord, spellingscontrole en voorspelling werkt prima. Ik gebruik wel swiftkey nu maar ja. Gewenning. De ROM is standaard Pre-rooted met Kingzones eigen Kinguser app met ingebouwde SuperUser en GUI hiervoor. Titanium backup en NoFrills werken dan bv. ook prima met root.
Komt standaard ook met Google Play Store en Hangouts enz. Geen tot weinig bloatware en geen ads overal.
Accuduur is gemengd. Stand-by is de accuduur juist erg goed door de Hotplug governor die de telefoon gebruikt die cores en core delen uitschakelt als ze niet nodig zijn. 1-2% per uur drain max. met WiFi, GPS, 3G/HDSPA en sync aan. Screen-on is het een stuk minder rooskleurig en 20-25% drain per uur onder flink gebruik (zwaar browsen, games, video) is dan ook niks aparts. Nu na 7 uur uptime met 1 uur screen-on time met zware load is er nog 71% van de accu over
Bereik is over het algemeen gezien uitermate goed. WiFi is erg sterk en verbind snel. Zelfs met maar 1 balkje bereik buiten bij m'n stageplek. M'n oude telefoon was daar al lang z'n wifi signaal kwijt.
3G/HDSPA bereik is ook prima. Veelal maximaal bereik en H+ met Hi als carrier.
A-GPS is een welkome verassing met een prima lock-on tijd en 7 satellieten met 3m accuratie binnen korte tijd. Zelfs binnenshuis bleef daar 4 satellieten met 6m accuratie van over! Ik had veel slechter verwacht van een Chinees toestel!
Bouwkwaliteit is over het algemeen goed. Goede afwerking en goede materialen. Design qua SIM slots en SD slot positie is wel een stuk minder slim uitgedacht. De microSIM is te vervangen zonder de accu te verwijderen. De gewone SIM en de SD kaart niet.. De SD vervang je juist het vaakst lijkt mij dus dat had anders gekund..
Verder is er zo weinig op aan te merken dat ik hem sowieso een 4.5/5 geef. Echt een topding. De prijs is wat
duurder hoger met ~$300 maar dan heb je ook wat!
[
Voor 15% gewijzigd door
Imprezzion op 18-09-2014 13:26
]