Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.797 views

Verwijderd

Hallo mensen!

Mijn vader is op zoek naar een robuuste smarphone. Op internet ben ik al verschillende modellen tegengekomen, maar aan alle modellen mankeert wel iets volgens mij. De Discovery V5 leek mij tot nu toe het beste toestel, maar is dit toestel in Nederland goed te gebruiken (bellen, sms'en en 3G) ?

Groetje!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:29
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:36:
Hallo mensen!

Mijn vader is op zoek naar een robuuste smarphone. Op internet ben ik al verschillende modellen tegengekomen, maar aan alle modellen mankeert wel iets volgens mij. De Discovery V5 leek mij tot nu toe het beste toestel, maar is dit toestel in Nederland goed te gebruiken (bellen, sms'en en 3G) ?

Groetje!
Ga zelf eens nadenken vóórdat je een account aanmaakt speciaal om deze vraag te stellen. Het is echt niet moeilijk om het antwoord te vinden hoor :W

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• FlowDesign
Aggressor schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:32:
je kan het altijd proberen, maar dan is het toch duurder als je van eu warehouse doet?
en coolpad f1 is ook een super telefoon.

zoek maar eens wat reviews op
Via een EU warehouse kost inderdaad meestal wat extra. Wanneer het om een goedkope telefoon gaat zou ik het risico op BTW betalen gewoon nemen en het rechtstreeks uit China laten versturen.

Voor dat geld zou ik ook de gok wagen en de Coolpad F1 nemen, stuk snellere SoC :Y
Alleen geen idee wat voor camera erin zit. Hopelijk wel met een beetje acceptabel diafragma en BSI.

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:38:
[...]

Ga zelf eens nadenken vóórdat je een account aanmaakt speciaal om deze vraag te stellen. Het is echt niet moeilijk om het antwoord te vinden hoor :W
Dat is omdat Hoshimaru zei:

Die Discovery V5 heeft ook enkel TD-SCDMA aan boord... 2025-2075 Mhz of zoiets?
WCDMA zit dan weer op 2100Mhz. In die Discovery zijn geval beschikt het toestel niet over de nodige hardware om 2100Mhz aan te kunnen.

Op zich niet zoveel verschil, maar je moet blijkbaar wel de juiste antenne en chip in je telefoon hebben steken. Dat de MTK6572 ermee overweg kan is één ding, maar dat het signaal ontvangen en verwerkt kan worden is een andere.
Bij sommige toestellen volstaat het om de juiste baseband/RIL te flashen als die al ergens te vinden is.

Dat zegt mij dus helemaal niks ....

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:40:
[...]

Dat is omdat Hoshimaru zei:

Die Discovery V5 heeft ook enkel TD-SCDMA aan boord... 2025-2075 Mhz of zoiets?
WCDMA zit dan weer op 2100Mhz. In die Discovery zijn geval beschikt het toestel niet over de nodige hardware om 2100Mhz aan te kunnen.

Op zich niet zoveel verschil, maar je moet blijkbaar wel de juiste antenne en chip in je telefoon hebben steken. Dat de MTK6572 ermee overweg kan is één ding, maar dat het signaal ontvangen en verwerkt kan worden is een andere.
Bij sommige toestellen volstaat het om de juiste baseband/RIL te flashen als die al ergens te vinden is.

Dat zegt mij dus helemaal niks ....
Dat flashen zou ik ook niet aan beginnen.

Waar je op moet letten is het volgende:
In Nederland werkt 3G op zowel 900 als op 2100 MHz en heet WCDMA.
4G is FDD-LTE en werkt op 800, 1800 (en 2600) MHz.

Alles waar TD of TDD voor staat werkt hier niet.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:18

hilgo

Clear your mind of can't.

sprintkanon schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:27:
Thx voor de snelle reacties.

Zat zelf inderdaad te twijfelen tussen de Umi C1/ Honor 3c en de Coolpad F1.
Is dan de 3c het beste? De Coolpad lijkt me ook geen slechte telefoon.

Maar Minideal.net dus niet doen? Ze zijn toch nog goedkoper, omdat die Free DHL shipping hebben en ook vanuit warehouse Europe leveren, aldus Minideal.net zelf natuurlijk...
Als ik de beide Europese magazijnen vergelijk is Antelife toch goedkoper met de C1. Bij Antelife kost hij €113.99 exlusief verzenden. Ik was bij hun inclusief DHL €128,- kwijt. Als ik dan bij minideal naar de Europese C1 kijk dan is het toestel $179.99 inclusief verzenden en omgerekend is dat ~€139,-

Discogs

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:42:
[...]

Okee bedankt! Hier kan ik wel wat mee denk ik :)
FlowDesign schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:42:
[...]

Gaat ook niet werken, het is waarschijnlijk een andere hardware modem en niet alleen software waarmee je extra frequenties kunt aanzetten door te flashen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
FlowDesign schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:39:
[...]

Via een EU warehouse kost inderdaad meestal wat extra. Wanneer het om een goedkope telefoon gaat zou ik het risico op BTW betalen gewoon nemen en het rechtstreeks uit China laten versturen.

Voor dat geld zou ik ook de gok wagen en de Coolpad F1 nemen, stuk snellere SoC :Y
Alleen geen idee wat voor camera erin zit. Hopelijk wel met een beetje acceptabel diafragma en BSI.
Camera wordt als meer dan prima beoordeeld door GizChina.

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-11 18:33
hilgo schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:43:
[...]

Als ik de beide Europese magazijnen vergelijk is Antelife toch goedkoper met de C1. Bij Antelife kost hij €113.99 exlusief verzenden. Ik was bij hun inclusief DHL €128,- kwijt. Als ik dan bij minideal naar de Europese C1 kijk dan is het toestel $179.99 inclusief verzenden en omgerekend is dat ~€139,-
Goede vergelijking, maar nadeel van Antelife vind ik dan weer dat ze geen accessoires zoals leather case erbij hebben om te bestellen.
Er is toch iets met die 3C wat me niet bevalt en dan ga ik wel voor de Coolpad F1, via Mixeshop denk ik, daar lees ik ook wel goede verhalen over.

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:34
Ik zoek een telefoon voor m'n schoonmoeder, eisen zijn niet al te hoog (heb zelf een Jiayu G4S en dat is eigenlijk al overkill denk ik), maar: ze wil graag een klein toestel. Dat wordt erg lastig zeker? Is er nog iets actueels met een 4.3" of 4.5" scherm? Anders is de G4S ongeveer de meest compacte zeker?

• Momus
Indiaan706 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 12:18:
Ik zoek een telefoon voor m'n schoonmoeder, eisen zijn niet al te hoog (heb zelf een Jiayu G4S en dat is eigenlijk al overkill denk ik), maar: ze wil graag een klein toestel. Dat wordt erg lastig zeker? Is er nog iets actueels met een 4.3" of 4.5" scherm? Anders is de G4S ongeveer de meest compacte zeker?
De G2F van Jiayu.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

De bugs die in heb gevonden kunnen zeer waarschijnlijk gewoon via een update worden gepatched.
Geen enkel merk is volgens mij perfect in de eerste maand na de release.
Alle bugs die ik vind stuur ik eigenlijk ook gelijk door.
Voorbeeld: als je de camera app start en dan de front camera pskt, dan kun je niet door de settings van het eerste tabje scrollen.

Vergeleken met een top merk als Xiaomi, zijn zo weinig zichtbare bugs zeer bijzonder te noemen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 11-09-2014 12:59 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:00
Ik wil een Leagoo Lead 2 bestellen, maar zou er ook eigenlijk wel een extra accu voor willen hebben. Iemand die daar wat voor weet? Kan het op de gebruikelijke sites eigenlijk niet vinden...

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:59
Martijn schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:12:
Ik wil een Leagoo Lead 2 bestellen, maar zou er ook eigenlijk wel een extra accu voor willen hebben. Iemand die daar wat voor weet? Kan het op de gebruikelijke sites eigenlijk niet vinden...
Die komen nog, hij is net uit. Gewoon even wachten

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Voor mijn zusje heb ik vorig jaar een Cubot GT99 besteld.
Nu lijkt het erop dat KPN aanpassingen in het netwerk aan het uitvoeren is, nl het vernieuwen van de zendmasten op zo'n manier dat 3G900 gebruikt wordt ipv GSM900. Gevolg is dus dat ze binnenshuis vaak onbereikbaar wordt.
Ik heb nu een firmwareupdate gedaan in de hoop dat er op de 900MHz band nog iets mogelijk gaat zijn qua spraak etc.

Hebben jullie met niet 3G900 enabled chinaphones vergelijkbare problemen of heb ik enige kans dat de firmwareupdate iets uithaalt? Ik lees dat er nog steeds genoeg mensen telefoons kopen zonder 3G900. Gaat dat nu nog goed met KPN?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:00
krissie100 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:14:
[...]

Die komen nog, hij is net uit. Gewoon even wachten
OK, thx, iemand hier al toevallig een Lead 2 in gebruik?

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 15:26

RobertowNL

For your gear!

Review van de ThL 5000 online ;)
productreview: ThL 5000 Zwart review door RobertowNL
Hier en daar is de rievieuw wat ruw, maar dat zal ik de komende week een beetje aanpassen.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
bigfoot1942 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:24:
Voor mijn zusje heb ik vorig jaar een Cubot GT99 besteld.
Nu lijkt het erop dat KPN aanpassingen in het netwerk aan het uitvoeren is, nl het vernieuwen van de zendmasten op zo'n manier dat 3G900 gebruikt wordt ipv GSM900. Gevolg is dus dat ze binnenshuis vaak onbereikbaar wordt.
Ik heb nu een firmwareupdate gedaan in de hoop dat er op de 900MHz band nog iets mogelijk gaat zijn qua spraak etc.

Hebben jullie met niet 3G900 enabled chinaphones vergelijkbare problemen of heb ik enige kans dat de firmwareupdate iets uithaalt? Ik lees dat er nog steeds genoeg mensen telefoons kopen zonder 3G900. Gaat dat nu nog goed met KPN?
ben ik ook wel benieuwd naar
een helehoop telefoons hebben ook:

3g wcdma: 850mhz en 2100mhz..

aan die 850 heb je dan ook niks?
Nee, voor 3g alleen 900/2100.
Maar 900 is nog niet landelijk beschikbaar, dat is nieuw en wordt uitgerold.

• Aggressor
  • Nu online
oke, maar als ik nu een telefoon koop met alleen 2100mhz op 3g...
dan zou ik in de toekomst nog wel eens problemen kunnen krijgen?

want de meeste telefoons hebben:

-2G:GSM:850/900/1800/1900MHz,3G:WCDMA:2100MHz

[ Voor 24% gewijzigd door Aggressor op 11-09-2014 15:41 ]

• sprintkanon
sprintkanon schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:51:
[...]

Goede vergelijking, maar nadeel van Antelife vind ik dan weer dat ze geen accessoires zoals leather case erbij hebben om te bestellen.
Er is toch iets met die 3C wat me niet bevalt en dan ga ik wel voor de Coolpad F1, via Mixeshop denk ik, daar lees ik ook wel goede verhalen over.
Verrassend....het is de A850+ van Lenovo geworden.... :-)

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ga waarschijnlijk de Coolpad F1 halen, maar ik twijfel ook een beetje met de Jiayu S1. Qua specs en prijs is die ook nice, maar er is zo weinig over te vinden. Ook geen updates of custom roms. Wel een negatief bericht hier op fok:
http://forum.fok.nl/topic/2067102

http://www.pandawill.com/...less-charging-p82382.html

De twee toestellen vergeleken met elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/313261z.jpg

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Dacht dat 4.2.2 binnenkort uit zou komen voor de S1 (nu nog interne test oid). En dat Jiayu zich wel geroepen voelde om ook 4.4 uit te brengen voor het toestel.

Verwijderd

Die Octa cores schijnen trouwens wel echt batterij drainers te zijn, ik zou in iedere geval eerdere voor of een MTK6582 gaan of zo'n Snapdragon als het meer high end moet zijn i.p.v. mid end.

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:01:
Die Octa cores schijnen trouwens wel echt batterij drainers te zijn, ik zou in iedere geval eerdere voor of een MTK6582 gaan of zo'n Snapdragon als het meer high end moet zijn i.p.v. mid end.
Nogal, heb Zopo ZP 990+. Ik heb alles aan en ik kijk 's ochtends een uur een film in de bus en dan om 12 uur zit die al op 40%.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb het wellicht gemist, maar waarom geen goedkopere Xiaomi Redmi 1s met een 4,7" scherm? Of wil je minimaal 5" + 2GB hebben waardoor deze afvalt?

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 19:19
Pfff wat moeilijk allemaal.
Zoek vervanger voor de Desire X voor ij en mijn vriendin. Vond de Z7 mini mooi maar eigenlijk net slagje te groot...
Iemand nog tips? Punten die ik wil verbeteren tov DX is geheugen (2gig=blij), opslag (16gig+sd) en misschien processor (ben nerd en wil liefst snapdragon 800 :-P, hoewel ik weet dat biet nodig is )

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 08-11 11:11
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:58:
Ik ga waarschijnlijk de Coolpad F1 halen, maar ik twijfel ook een beetje met de Jiayu S1. Qua specs en prijs is die ook nice, maar er is zo weinig over te vinden. Ook geen updates of custom roms. Wel een negatief bericht hier op fok:
http://forum.fok.nl/topic/2067102

http://www.pandawill.com/...less-charging-p82382.html

De twee toestellen vergeleken met elkaar:
[afbeelding]
ik heb ook een tijd getwijfeld om die coolpad f1 te halen, maar die 2500 mah batterij en die octocore processor is geen goede combo voor zwaar gebruik, ik heb uiteindelijk toch iets meer betaald en een mi3 aangeschaft en daarmee kom ik heel de dag door met zwaar misbruik

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
houtig schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:18:
Zoek vervanger voor de Desire X voor ij en mijn vriendin. Vond de Z7 mini mooi maar eigenlijk net slagje te groot...
Iemand nog tips? Punten die ik wil verbeteren tov DX is geheugen (2gig=blij), opslag (16gig+sd) en misschien processor (ben nerd en wil liefst snapdragon 800 :-P, hoewel ik weet dat biet nodig is )
Xiaomi Mi3 of Mi4 misschien? Ook al vind ik de meerprijs wat veel tussen die 2. Alleen geen sd, maar daarvoor weer een 64Gb uitvoering.

• Momus
starcopy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:42:
[...]

Xiaomi Mi3 of Mi4 misschien? Ook al vind ik de meerprijs wat veel tussen die 2. Alleen geen sd, maar daarvoor weer een 64Gb uitvoering.
Die Mi3 is groter dan de Z7 mini...

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 08:41
houtig schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:18:
Als je geen dual sim nodig hebt de Nubia Z5s Mini misschien. Sinds de komst van de Z7 is die hier en daar sterk in prijs gezakt (230$?). Wel een kleine batterij.

EDIT: ondersteund ook geen 3G op 900 Mhz...

[ Voor 3% gewijzigd door Thmz159 op 11-09-2014 22:04 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:51:
[...]

Die Mi3 is groter dan de Z7 mini...
Yup, zie nou pas dat ik het verkeerd gelezen had. :$

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
@Flowdesign, Yeps dual sim is een must, ik gebruik namelijk 2 providers door elkaar, eentje voor het werk met veel belwaarde en dus voornamelijk voor het werk, de 2de is men prive sim voor Data die ik gebruik voor de GPS in combinatie met verkeersinfo en men mail.

@kiswum ik ben idd een poweruser qua batterij, ik gebruik een smartphone om al die andere toestellekes nimeer mee te hoeven zeulen in mijn camionetje. Vroeger had ik 3 raamhouders, eentje voor de gsm, een voor de gps en eentje voor de verklikker ;) nu kan dit bijna allemaal in 1 toestelletje.

Ook in Antwerpen centrum kan je uw wagen niet al te lang laten staan met zo'n 3 dingen aan je raam, dan zitten ze gelijk je raam in te timmeren :S

Ik trek meer naar de Huawei Honor 6 ivm batterij en snelheid, enige waar ik een beetje over twijfel is een phone met de 800 band voor 4G in belgie
ik heb de andere 2 banden wel voor in de drukke steden, maar niet voor landelijke dekking. Natuurlijk is de vraag of ik dit echt nodig heb :p als ik nu 3G heb, ben ik al blij, al gebruik ik het raar of zelden, door de dag tijdens het werk is het meestal Edge.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
robin-sips2 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:08:
@Flowdesign, Yeps dual sim is een must, ik gebruik namelijk 2 providers door elkaar, eentje voor het werk met veel belwaarde en dus voornamelijk voor het werk, de 2de is men prive sim voor Data die ik gebruik voor de GPS in combinatie met verkeersinfo en men mail.

@kiswum ik ben idd een poweruser qua batterij, ik gebruik een smartphone om al die andere toestellekes nimeer mee te hoeven zeulen in mijn camionetje. Vroeger had ik 3 raamhouders, eentje voor de gsm, een voor de gps en eentje voor de verklikker ;) nu kan dit bijna allemaal in 1 toestelletje.

Ook in Antwerpen centrum kan je uw wagen niet al te lang laten staan met zo'n 3 dingen aan je raam, dan zitten ze gelijk je raam in te timmeren :S

Ik trek meer naar de Huawei Honor 6 ivm batterij en snelheid, enige waar ik een beetje over twijfel is een phone met de 800 band voor 4G in belgie
ik heb de andere 2 banden wel voor in de drukke steden, maar niet voor landelijke dekking. Natuurlijk is de vraag of ik dit echt nodig heb :p als ik nu 3G heb, ben ik al blij, al gebruik ik het raar of zelden, door de dag tijdens het werk is het meestal Edge.
Waarom dan niet gewoon een 2e (reserve) batterij nemen? Omwisselen kost 1 minuut en je gebruikt geen extra device tijdens het rijden. Hier ligt er 1 met externe lader in de la. Gewoon voor de zekerheid. ( oude tic van vroeger)

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

RobertowNL schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:52:
Dacht dat 4.2.2 binnenkort uit zou komen voor de S1 (nu nog interne test oid). En dat Jiayu zich wel geroepen voelde om ook 4.4 uit te brengen voor het toestel.
Waar heb je dit gevonden? Ik vind maar erg weinig info over de S1..
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:01:
Die Coolpad houdt het 1,5 tot 2 dagen vol op de accu als ik de reacties van gebruikers lees (wel custom rom)
Kiswum schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:28:
Ik heb het wellicht gemist, maar waarom geen goedkopere Xiaomi Redmi 1s met een 4,7" scherm? Of wil je minimaal 5" + 2GB hebben waardoor deze afvalt?
Ik wil persé 2GB. En een lengte van 140/145mm is toch wel echt mijn max (liever kleiner dus)
Vlizzjeffrey schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:38:
[...]

ik heb ook een tijd getwijfeld om die coolpad f1 te halen, maar die 2500 mah batterij en die octocore processor is geen goede combo voor zwaar gebruik, ik heb uiteindelijk toch iets meer betaald en een mi3 aangeschaft en daarmee kom ik heel de dag door met zwaar misbruik
Ik lees volgens mij alleen positieve berichten over de tijd dat de batterij meegaat in de Coolpad F1

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

offtopic:
dubbelpost? Foutje in tweakers?

[ Voor 96% gewijzigd door Markos op 11-09-2014 23:36 ]

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:35:
[...]

Waar heb je dit gevonden? Ik vind maar erg weinig info over de S1..
OllieH in "[JiaYu S1] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 12-09-2014 00:18 ]

• FlowDesign
sprintkanon schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:53:
[...]

Verrassend....het is de A850+ van Lenovo geworden.... :-)
Lekker pixels tellen, heujjj :')

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:08:

Koop gewoon die Honor 6, daar lees ik alleen maar goede verhalen over en die 4G ga je toch niet missen :)

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
starcopy schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:02:
[...]

Waarom dan niet gewoon een 2e (reserve) batterij nemen? Omwisselen kost 1 minuut en je gebruikt geen extra device tijdens het rijden. Hier ligt er 1 met externe lader in de la. Gewoon voor de zekerheid. ( oude tic van vroeger)
dan is het handiger van men powerbank/lader gewoon te gebruiken tijdens het rijden vind ik persoonlijk ;)
Ik zou gewoon iets willen zonder extra laden etc, geen zorgen, gewoon hele dag kunne gebruiken.
Het is veeleisend, maar het moet kunnen, ik snap ook niet waarom grote fabrikanten hier geen werk van maken, Lenovo/Xiaomi/ZTE/Huawei, een powerbattery met grotere backcover, het zou een gat in de markt zijn denk ik.

Dat is een van de redenen waarom clones hard in trek zijn, je kan zo'n zaken gewoon gebruiken van het echte toestel bij de 1:1 copy's

@flowdesign idd komt er waarschijnlijk aan, enkel eerst nieuw pctje want deze heeft voorang :D men Hongmi doet het voorlopig nog goed genoeg, al begint het wel te kriebelen om die Huawei te hale :D

[ Voor 9% gewijzigd door Robinator op 12-09-2014 00:27 ]

• Momus
FlowDesign schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:19:
[...]

Haha, mensen komen hier voor advies en dan kopen ze zoiets. Tja.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Pff.. dan vind je het scherm echt niet belangrijk. qHD op 5,5" :X
Ik heb het op 4,7" gehad en dat ging (in mijn beleving althans) nog net, maar toen ik naar 5" HD ging was dat toch een wereld van verschil. Vooral in images/plaatjes/foto's bij bv. internetbrowsen.

[ Voor 69% gewijzigd door Hyp Hyper op 12-09-2014 08:10 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• houtig
Volgens mij start er iets verkeerd in de start post:
Nubia Z7 Mini5.0'' | MSM8974AA | 2GB | 2300mAh | $289ZTE Nubia Site

Moet dat geen snapdragon 801 wezen?

• FlowDesign
720p is voor mij echt het minimum voor een 4,5 tot 5,5 inch scherm. Boven 5,5 minimaal 1080p. Maar goed, ieder z'n ding. Het moest blijkbaar nóg goedkoper.

@robin-sips:
Van de Lenovo Vibe X2 welke binnenkort te koop zal zijn, heeft Lenovo een accessoire laten zien: er kan een andere backcover opgeplaatst worden met een flinke accu :)
Ik wacht nog even op de Huawei Ascend G7 die deze maand uitkomt in veel landen, in Duitsland sowieso voor €299. Ik hoop een klein beetje dat ook hier een Dual SIM versie uitkomt met FDD LTE. Waarschijnlijk zal het net als de Ascend Mate 7 een 2e slot worden waar of een SD kaartje of een nano SIM in geplaatst kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 12-09-2014 11:11 ]

houtig schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:24:
Volgens mij start er iets verkeerd in de start post:
Nubia Z7 Mini5.0'' | MSM8974AA | 2GB | 2300mAh | $289ZTE Nubia Site

Moet dat geen snapdragon 801 wezen?
Dat is de 801, staat alleen geen V3 bij ;)

• houtig
dutchgio schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:29:
[...]

Dat is de 801, staat alleen geen V3 bij ;)
Niet wakker geweest :$

• sprintkanon
FlowDesign schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:19:
[...]

Klopt, zag ik later pas, ben na bestelling nog geswitched naar de Umi C1.
Rare jongens, die van Lenovo......

• Momus
Die van Umi zijn nog raarder, maar dat merk je nog wel.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
Heeft iemand nog een link om de Meizu MX4 te bestellen voor een normale prijs?
Ik wilde deze telefoon gisteren bestellen op de officiele site, maar ik was te laat.
Anders wacht ik wel af totdat deze telefoon weer beschikbaar komt.
Op DHgate staan ze nog wel., maar tegen fors hogere prijzen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oke dat was lekker snugger van mezelf. Ik heb overal naar aparte topics over de Jiayu S1 zitten zoeken behalve hier op tweakers (ik had alleen in dit topic zelf gezocht)
Ik zal hem eens doorlezen

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Ben druk bezig met m'n review van de Nubia Z7 mini, dit wilde ik alvast even delen met jullie:

Dit is hoe een GPS hoort te werken... ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0xDz6QAAOK1eD91grjEuGrBZ/full.png

(edit) whoops... zou het nu moeten doen.

[ Voor 9% gewijzigd door M-Opensource op 12-09-2014 13:36 ]

"Find what you love and let it kill you"

• Momus
Foto niet te zien :)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
M-Opensource schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:29:
Ben druk bezig met m'n review van de Nubia Z7 mini, dit wilde ik alvast even delen met jullie:

[afbeelding]
Deze foto staat in een map die beveiligd is met een wachtwoord; ga naar gallery: M-Opensource om het wachtwoord voor deze map in te voeren.
In verkeerde map gezet? :+

• FlowDesign

[afbeelding]

GPS + Glonass bedoel je? :*)

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024

[afbeelding]

Jouw review is mede bepalend voor mijn nieuwe smartphone. Wanneer heb je 'm af denk je? _/-\o_

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

GPS+Glonass+BeiDou is nog mooier :P
Xperia Z3c, Redmi 1s

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-11 15:36
Iemand met een Redmi 1S hier die in omgeving Amsterdam woont? Heb een defecte 1S van FocalPrice gekregen, zou graag even zien of het aan de batterij ligt :)

Verwijderd

Ik ben ook om , mede door de review van
Kwisum, een net toestel voor een net zo nette prijs. De goede Gps zoals beschreven maakt het compleet.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Momus schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:28:
Die van Umi zijn nog raarder, maar dat merk je nog wel.
Heb je het over 720p op een 5,5" scherm bij de C1?
Ja dat is wel een vreemde keuze, maar wel begrijpelijk in dit geval.

Eigenlijk is het een regelrechte concurrent van de Redmi Note en ik denk dat hij er qua gebruikerservaring er wellicht wel van zou winnen ;) (al heb ik alleen de Redmi + Redmi 1s getest en niet de Redmi Note.)

Mocht ik het mis hebben, dan ben ik wel benieuwd wat er nog meer vreemd is aan UMi, dan zal ik dat nog in de review verwerken die ik voor volgend weekend af heb.
(Het kost vooral zoveel tijd, doordat ik maar 1-3 uur per dag aan de review kan schrijven :()

• Momus
Kiswum schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:30:
[...]

Heb je het over 720p op een 5,5" scherm bij de C1?
Ja dat is wel een vreemde keuze, maar wel begrijpelijk in dit geval.

Eigenlijk is het een regelrechte concurrent van de Redmi Note en ik denk dat hij er qua gebruikerservaring er wellicht wel van zou winnen ;) (al heb ik alleen de Redmi + Redmi 1s getest en niet de Redmi Note.)

Mocht ik het mis hebben, dan ben ik wel benieuwd wat er nog meer vreemd is aan UMi, dan zal ik dat nog in de review verwerken die ik voor volgend weekend af heb.
(Het kost vooral zoveel tijd, doordat ik maar 1-3 uur per dag aan de review kan schrijven :()
Alles wat ze tot nu gebracht hebben voor de C1 was troep. Zonder enige verdere support op zowel software als hardwaregebied.

• krissie100
Momus schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:33:
[...]

Zonder enige verdere support op zowel software als hardwaregebied.
nog erger dan bij doogee? :9

[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 12-09-2014 15:38 ]

• FlowDesign
Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:19:
Iemand met een Redmi 1S hier die in omgeving Amsterdam woont? Heb een defecte 1S van FocalPrice gekregen, zou graag even zien of het aan de batterij ligt :)
Ik zou ook meteen ff met die tool van Xiami checken of het wel een echte is ;)

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Kees Klaassen schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:19:
Vandaag is er bij mij een Redmi 1S geleverd. (besteld voor schoonzus)
Werk in Amsterdam Zuid Oost. Kan hem maandag wel even naar het werk meenemen als je wilt. Als mijn schoonzus de telefoon niet al heeft opgehaald ofc.

DM me maar if needed

[ Voor 8% gewijzigd door Vreesie op 12-09-2014 16:11 ]

• M-Opensource
JackL89 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:08:
[...]

Jouw review is mede bepalend voor mijn nieuwe smartphone. Wanneer heb je 'm af denk je? _/-\o_
Ik denk dat dat in het weekend wordt, wil nog even een extra dag de batterij checken :)

• krissie100
vandaag de leagoo lead 1 ontvangen, op het eerste gezicht een zeer fijn toestel, uitgebreide review volgt op mijn website!

• Aggressor
  • Nu online
zijn er zo weinig hoesjes voor de Jiayu g4s?

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
Aggressor schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:13:
zijn er zo weinig hoesjes voor de Jiayu g4s?
Niet zo heel veel inderdaad. Ik heb zelf zo'n zwarte S-Line case op Banggood gekocht. Voor een paar euro een erg fijn hoesje!
(http://www.banggood.com/S...tery-Edition-p-86367.html)

vind hem overigens zelf fijner dan die 'officiële' van Jiayu (http://www.banggood.com/T...ery-Edition-p-907595.html)

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Erg snel M-Opensource, ik ben benieuwd en veel plezier met schrijven ;)

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:56
ik zit een vergelijk te doen voor een nieuwe telefoon. Ik twijfel tussen de Huawei Honor 3c (via antelife 140 Euro) en de Acer Liquid E700 (niet veel over te vinden, trouwens).

De voordelen voor de Acer zijn, triple sim, mega accu van 3500mAh en ik kan hem vanmiddag ophalen bij Saturn, net over de grens. Hij is alleen 40 Euro duurder dan de Huawei (het merk dat ik tot nu toe altijd gehad heb en goed bevallen is).

Welke adviseren jullie?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Marsjee
  • Laatst online: 22-06 12:44
Hm... krijg nog even geen Recovery op mijn Jiayu S2.. heb net maar weer een standaard rom erop gezet met recovery... alleen zodra je in recovery boot krijg ik het android logo met een rode uitroepteken.

Geprobeerd een recovery van de Jiayu G4S erop te zetten, maar dan gebeurd er ook niet veel.

Clockworkmod geinstalleerd en die zegt dat er 2 recovery's aanwezig zijn... TWRP en clockwork... in de stock rom ? Snap er even niets meer van..

• FlowDesign
groxgrox schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:10:
ik zit een vergelijk te doen voor een nieuwe telefoon. Ik twijfel tussen de Huawei Honor 3c (via antelife 140 Euro) en de Acer Liquid E700 (niet veel over te vinden, trouwens).

De voordelen voor de Acer zijn, triple sim, mega accu van 3500mAh en ik kan hem vanmiddag ophalen bij Saturn, net over de grens. Hij is alleen 40 Euro duurder dan de Huawei (het merk dat ik tot nu toe altijd gehad heb en goed bevallen is).

Welke adviseren jullie?
180 euro is wel wat veel geld voor een mtk6582 die geen 2100 MHz op 3G heeft.

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Hallo.
Heeft er iemand ervaring met de Jiayu G4S ?

Verwijderd

Timbom schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:23:
Hallo.
Heeft er iemand ervaring met de Jiayu G4S ?
Bekijk het Jiayu topic eens...

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Ik had die van de G4 al bekeken maar daar stond weinig tot niks in...

• krissie100
Timbom schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:37:
Ik had die van de G4 al bekeken maar daar stond weinig tot niks in...
Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2
lees dit gewoon allemaal (had je ook zelf wel kunnen vinden) xD

Verwijderd

Even een vraag, mijn vriendin heeft sinds een week de THL T6 en gebruikt alleen wifi, naar mijn weten heb ik de gegevensoverdracht (internet ) uit gezet. Nu kreeg ze vanmorgen onderweg naar huis toch mail binnen. Welke zaken moet ik nog uitschakelen om het internet definitief uit te zetten?

• Vlizzjeffrey
  • Laatst online: 08-11 11:11
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 12:48:
Even een vraag, mijn vriendin heeft sinds een week de THL T6 en gebruikt alleen wifi, naar mijn weten heb ik de gegevensoverdracht (internet ) uit gezet. Nu kreeg ze vanmorgen onderweg naar huis toch mail binnen. Welke zaken moet ik nog uitschakelen om het internet definitief uit te zetten?
heeft ze onderweg niet zonder dat ze het wist verbinding gemaakt met een open netwerk?

Verwijderd

Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:16:
[...]

heeft ze onderweg niet zonder dat ze het wist verbinding gemaakt met een open netwerk?
Naar mijn weten niet, ze stond een een gebied zonder huizen in de buurt.

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-11 08:41
Ik heb geen data abbo en verander altijd de APN instellingen :) Gewoon even bij die adressen een lettertje toevoegen zodat ze niet meer kloppen.

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-11 22:54
Ik heb deze lader gekocht voor in de auto:

http://www.amazon.co.uk/g...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar als ik mijn gsm gebruik met waze (gps) en bluetooth, trekt hij verder de gsm leeg (als ik hem nu in de 2.1 amp steek of de andere).

Kan dit liggen aan de usb kabel die ik gebruik of ligt het aan de gsm zelf ?

PS ik heb een elephone P8

Verwijderd

Thmz159 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 14:06:
Ik heb geen data abbo en verander altijd de APN instellingen :) Gewoon even bij die adressen een lettertje toevoegen zodat ze niet meer kloppen.
Ik kom alleen in de algemene Vpn instellingen, bied ook weinig soelaas.

• krissie100
http://www.banggood.com/E...-Smartphone-p-945474.html
deze ziet er onder de 4g users onder ons toch wel heel aantrekkelijk uit
Is alleen niet helemaal duidelijk of het nou 5.5 of 5 inch is, dat staat door elkaar heen genoemd.
En bij die Elephone lijkt het allemaal iets te veel "too good to be true", leuke specificaties en functies maar als puntje bij paaltje komt...

• krissie100
Hij is iig 5 inch
Maar we gaan het zien, zoals het er nu staat zeer interessant

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 12:51
jimmypop1 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 18:26:
Ik heb deze lader gekocht voor in de auto:

http://www.amazon.co.uk/g...age_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Maar als ik mijn gsm gebruik met waze (gps) en bluetooth, trekt hij verder de gsm leeg (als ik hem nu in de 2.1 amp steek of de andere).

Kan dit liggen aan de usb kabel die ik gebruik of ligt het aan de gsm zelf ?

PS ik heb een elephone P8
Al eens een andere USB kabel getest? Heb er hier een pak liggen en je wil niet weten wat voor rommel er tussen zit.
Ook raad ik iedereen om dit ding te kopen. Meten is weten en het breekt de bank niet.
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item5d4db26c13

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
Luke-san schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:12:
[...]
Ook raad ik iedereen om dit ding te kopen. Meten is weten en het breekt de bank niet.
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item5d4db26c13
Leuke tip, lijkt me heel handig en geinig, ga ik zeker doen!

• jimmypop1
dringend: ik zoek een vervanger voor mijn P8 (daarjuist gevallen en scherm kapot)

Liefst octacore, goed werkende gps, 5,5 of 5,7 scherm en als het kan via een site die vanuit europa verscheept (om douane kosten zeker te vermijden)

4G mag, niet noodzakelijk

max 200 euro

[ Voor 5% gewijzigd door jimmypop1 op 14-09-2014 15:06 ]

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Zopo ZP 980+? 5 inch voor 190 in europa of 6 inch voor 250.

• Aggressor
  • Nu online
jimmypop1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 15:02:
dringend: ik zoek een vervanger voor mijn P8 (daarjuist gevallen en scherm kapot)

Liefst octacore, goed werkende gps, 5,5 of 5,7 scherm en als het kan via een site die vanuit europa verscheept (om douane kosten zeker te vermijden)

4G mag, niet noodzakelijk

max 200 euro
bij to2c kan je een paar dollar extra bijbetalen.

als je dan wel douane kosten moet betalen dan krijg het retour van hun.
(zeer betrouwbare site) en met dhl heb je het zo binnen.

• jimmypop1
bedankt voor de snelle antwoorden al

Zou die elephone p3000s iets zijn ?

• krissie100
jimmypop1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:09:
bedankt voor de snelle antwoorden al

Zou die elephone p3000s iets zijn ?
is idd een erg interessant toestel door goede 4g etc. alleen die is 5 inch

• jimmypop1
maar ik vraag me idd af, zoals dutcgio hierboven of zo'n mooi toestel wel kan aan die prijs ?

edit: zie net dat het preorder is, dus nogo

[ Voor 20% gewijzigd door jimmypop1 op 14-09-2014 16:16 ]

• krissie100
jimmypop1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:14:
maar ik vraag me idd af, zoals dutcgio hierboven of zo'n mooi toestel wel kan aan die prijs ?

edit: zie net dat het preorder is, dus nogo
Leagoo lead 1 misschien een mooie goedkope oplossing?

• jimmypop1
elephone p2000 ziet er ook goed uit ?..

wat bedoelen ze met TF card solution ?

[ Voor 35% gewijzigd door jimmypop1 op 14-09-2014 17:30 ]

• M-Opensource
Dit is hier niet de bedoeling.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 14-09-2014 23:47 ]

Waar blijft de review van die Z7 Mini? ;)

• M-Opensource
dutchgio schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:35:
Waar blijft de review van die Z7 Mini? ;)
Hard mee bezig, maar het mooie weer op de zondag gooide roet in het eten, dus iets vertraagd :)

• FlowDesign
jimmypop1 schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:29:
elephone p2000 ziet er ook goed uit ?..

wat bedoelen ze met TF card solution ?
Dat is Chinees voor SD-kaartslot :)

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-11 19:24
FlowDesign schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:30:
[...]

Dat is Chinees voor SD-kaartslot :)
Op to2c is dat meer een soort deal waarbij je voor weinig extra geld er een microSD bij krijgt.
Pagina: 1 ... 52 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!