JackL89 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:39:
Ik ga toch voor een 4G smartphone (helaas geen 800Mhz), dus de Xiaomi Mi4 valt af voor mij. De 4G-variant is nog niet beschikbaar.
Roept u maar, welke telefoon is in jouw ogen het beste?
- One Plus One (€293.80)
- Huawei Honor 6 (€286.05)
- ZTE Nubia Z7 mini (€231.78)

NFC heb je nu wellicht niet veel gebruikt, maar vanaf januari 2015 zal dat interessanter worden bij kleine betalingen ipv Chipknip. Deze is dan verdwenen bij parkeerautomaten en je kunt niet bij elke parkeerautomaat/garage pinnen/betalen met je telefoon app (park-line).
Verder kan NFC super handig zijn als je weet wat je ermee kunt.
Zie bijvoorbeeld dit filmpje:
http://youtu.be/LfkFgtoQtFQ
Deze test gebruik ik ook in mijn reviews.
Je kunt hierdoor bepaalde acties hangen aan NFC tags.
Voorbeeld:
1e swipe: In de auto: Wifi uit, BT aan, BT hotspot aan, Geluid aan.
2e swipe: Uit de auto: Wifi aan, BT uit, BT hotspot uit, Geluid uit.
1e swipe: In bed: Geluid uit, BT uit, Wifi uit, Do-not-disturb mode aan (alleen gebeld kunnen worden door een voorgeselecteerd aantal mensen)
2e swipe: Uit bed: Geluid aan, Wifi aan, Do-not-disturb mode uit, FB opstarten, Tweakers.net pagina starten.
Wat je hiervoor nodig hebt zijn 2 tags, 1 hang je in de auto aan de spiegel/plak je op je dashbord. De andere leg je op je nachtkastje, leg je bij je telefoonhouder.
Ok nu het antwoord op je vraag.
Qua specs en garantie, zou je voor de OnePlus moeten gaan via de officiële website (niet importeren, dan is de garantie een stuk minder vanzelfsprekend)
Huawei Honor 6: heeft toch geen 3G voor NL?
ZTE Nubia Z7 mini: Lijkt me een prima telefoon, deze zou je in ieder geval moeten importeren. Deze telefoon is interessant als je geen 5,5" zou willen.