Dan zou ik persoonlijk voor de Mi4 gaan (oké, ik persoonlijk niet.. Ik vind 'm veels te groot). Ergens in september komt een 4G versie uit geschikt voor NederlandJackL89 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:22:
[...]
Xiaomi is wel een goed en betrouwbaar merk toch? Ik denk zelf aan de Mi4! 140 euro is natuurlijk wel een koopje. Ik wil liever niet meer dan 350 euro uitgeven voor een Chinese telefoon.
Verwijderd
Ik vind zelf dat consumenten dat goed in overweging moeten nemen bij het kopen van een smartphone uit China, want je gaat bij kleine defecten echt niet je smartphone terug sturen naar China en dat had ik wel gedaan als ik hem in Nederland gekocht had.Kiswum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:52:
[...]
€ 16,50 om iets naar China te versturen? Dat lijkt me sterk. Heb je daarvoor een site voor me? Ik heb nu 2 keer gehoord dat iemand een toestel getekend terug moet sturen en je zit dan vaak boven de €50,- voor een enkeltje China.
Via NL kun je soms 2 jaar garantie krijgen, dat is nog altijd een extra "zekerheid" voor je als consument.
Met Huawei Honor 2 heeft momenteel ook een defect, de oordopjes blijven namelijk niet meer zitten in de 3.5mm jacket. Als Tweaker zijnde heb ik wel een workaround bedacht maar eigenlijk is dat ook niet wenselijk, maar het gaat helaas niet anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2014 16:37 ]
Je moet ook niet de oordopjes in de 3.5mm jacket stoppen, maar het stekkertjeVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:36:
[...]
Ik vind zelf dat consumenten dat goed in overweging moeten nemen bij het kopen van een smartphone uit China, want je gaat bij kleine defecten echt niet je smartphone terug sturen naar China en dat had ik wel gedaan als ik hem in Nederland gekocht had.
Met Huawei Honor 2 heeft momenteel ook een defect, de oordopjes blijven namelijk niet meer zitten in de 3.5mm jacket. Als Tweaker zijnde heb ik wel een workaround bedacht maar eigenlijk is dat ook niet wenselijk, maar het gaat helaas niet anders.
Dan maar weer even een serieuze reactie, ik heb zelfs een keer 2x btw moeten betalen voor een JXD android game handheld. Eerste keer bij de eerste ontvangst. Vervolgens ging de ingebouwde accu kapot was, maar wel buiten garantieperiode. Terugsturen koste nogal wat geld, dus met overleg kreeg ik met korting een nieuwe toegestuurd en daar kon ik vervolgens weer btw en importheffingen op betalen. Dus ja, het is zeker iets waar je rekening mee moet houden bij het aanschaffen van een 'goedkope' telefoon uit China.
[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 04-09-2014 16:49 ]
LoeWn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:30:
[...]
Dan zou ik persoonlijk voor de Mi4 gaan (oké, ik persoonlijk niet.. Ik vind 'm veels te groot). Ergens in september komt een 4G versie uit geschikt voor Nederland
Is dat al officieel bevestigd dat er in september een 4G versie komt?dutchgio schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:28:
[...]
ZTE Nubia 7 Mini, of Xiaomi Mi3 of Mi4
ZTE Nubia 7 mini (sinds wanneer is 5inch mini?) is ook wel een goede smartphone zo te zien!
De Meizu MX4 is ook nog in de race..
http://www.banggood.com/E...-Smartphone-p-944865.html
goede banden zo te zien?
goede banden zo te zien?
Juist niet voor de Mi4. Prijsverschil met de Mi3 is veel te groot voor dat kleine beetje betere hardware. Ding is voor 95% identiek aan de Mi3.LoeWn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:30:
[...]
Dan zou ik persoonlijk voor de Mi4 gaan (oké, ik persoonlijk niet.. Ik vind 'm veels te groot). Ergens in september komt een 4G versie uit geschikt voor Nederland
starcopy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:28:
[...]
Juist niet voor de Mi4. Prijsverschil met de Mi3 is veel te groot voor dat kleine beetje betere hardware. Ding is voor 95% identiek aan de Mi3.
De Mi4 vind ik persoonlijk wel mooier. Maar of dat het geld waard is?
Elephone: Volgens mij ook ja! 800, 1800 en 2600 worden in Nederland gebruikt volgens mij. Vooral 800 is bij KPN/Vodafone toch bijna landelijk dekkend?
[ Voor 5% gewijzigd door JackL89 op 04-09-2014 17:37 ]
Het gaat helemaal los daar op de IFA, net presentatie van Huawei geweest
Nieuwe Mate 7 vanaf oktober ook in Duitsland te koop en er kwam ook nog ineens een G7 uit de lucht vallen
De Mate 7 kost dan wel vanaf 499 en ik weet niet of dat dan een Dual-SIM is of niet. Echter wel zo'n beetje alle FDD-LTE frequenties.
http://www.focus.de/digit...-schlacht_id_4106476.html
Edit:
Ohja, ik geloof dat Lenovo nu met hun showtje bezig is. Onder andere presentatie van de Vibe X2 en Vibe Z2
Nieuwe Mate 7 vanaf oktober ook in Duitsland te koop en er kwam ook nog ineens een G7 uit de lucht vallen
http://www.focus.de/digit...-schlacht_id_4106476.html
Edit:
Ohja, ik geloof dat Lenovo nu met hun showtje bezig is. Onder andere presentatie van de Vibe X2 en Vibe Z2
[ Voor 11% gewijzigd door FlowDesign op 04-09-2014 17:43 ]
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Komt het ook weleens voor dat een dualsim telefoon alleen maar 1 IMEI heeft?dutchgio schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:02:
Klopt.
In MTKdroidtools kun je dan ook allebei de IMEI's invoeren, per simslot 1.
Ik heb nl. een Lenovo s650 en zowel op de doos als ook op de "System Settings > About Phone > Status" staat maar 1 IMEI en ook op het stickertje aan de binnenkant van de telefoon.
Verder werkt alles normaal.
Ik heb een paar weken geleden een satellietontvanger teruggestuurd naar China voor € 19 inclusief trackingnummer. Was wel vanuit Duitsland met Deutsche Post. Maar dat moet vanuit NL dan toch ook wel mogelijk zijn voor die prijs met bijv. PostNL? De truc is om het niet als pakket te versturen maar als grote briefpost (airmail).Kiswum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:52:
[...]
€ 16,50 om iets naar China te versturen? Dat lijkt me sterk. Heb je daarvoor een site voor me? Ik heb nu 2 keer gehoord dat iemand een toestel getekend terug moet sturen en je zit dan vaak boven de €50,- voor een enkeltje China.
Ja, kan zijn. Maar dan moet je wel bij een betrouwbare webshops kopen en niet bij een willekeurige dozenschuiverVia NL kun je soms 2 jaar garantie krijgen, dat is nog altijd een extra "zekerheid" voor je als consument.
Inderdaad. Eindelijk Dual SIM uit china met 800 MHz FDD-LTE
Jammer dat de rest van de specs niet zo denderend zijn, maar voor dat geld is het zeker een toestel om in de gaten te houden voor de instappers!
Inderdaad jammer van de specs. Ik zit te wachten op high-end specs met 800 MHz FDD-LTE! Maar wanneer die gaat komen? Of ik moet genoegen nemen met 1800 en 2600 MHz..FlowDesign schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:54:
[...]
Inderdaad. Eindelijk Dual SIM uit china met 800 MHz FDD-LTE![]()
Jammer dat de rest van de specs niet zo denderend zijn, maar voor dat geld is het zeker een toestel om in de gaten te houden voor de instappers!
Verwijderd
Meestal word dat via de fabrikant geregeld, dus dan kun je ook net zo goed bij een dozenschuiver kopen zoals je het zo mooi noemt.FlowDesign schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:48:
[...]
Ja, kan zijn. Maar dan moet je wel bij een betrouwbare webshops kopen en niet bij een willekeurige dozenschuiver
Ja dat heb ik zelf ook. Na IMEI problemen heb ik geprobeerd de origionele er weer op te zetten, maar dat is er ook maar 1. Toen heb ik alsnog 2 aparte ingesteld maar als ik nu kijk op mn telefoon staan bij beide simsloten dezelfde IMEI. Werkt verder wel gewoonDr. Prozac schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:43:
[...]
Komt het ook weleens voor dat een dualsim telefoon alleen maar 1 IMEI heeft?
Ik heb nl. een Lenovo s650 en zowel op de doos als ook op de "System Settings > About Phone > Status" staat maar 1 IMEI en ook op het stickertje aan de binnenkant van de telefoon.
Verder werkt alles normaal.
Bedankt! Wellicht werkt dat ook wel voor NL verzendingen. Het grote nadeel daarvan is de langdurige route van 3-8 weken. (Ik neem aan dat de snelheid vergelijkbaar is met Chinapost).FlowDesign schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:48:
[...]
Ik heb een paar weken geleden een satellietontvanger teruggestuurd naar China voor € 19 inclusief trackingnummer. Was wel vanuit Duitsland met Deutsche Post. Maar dat moet vanuit NL dan toch ook wel mogelijk zijn voor die prijs met bijv. PostNL? De truc is om het niet als pakket te versturen maar als grote briefpost (airmail).
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Verwijderd
Verzenden naar China kost aangetekend en verzekerd tot €500 per pakketpost €25,95 (€24,30 voor niet verzekerd)
Brievenbuspost aangetekend is wel maar €16 echter maar verzekerd tot €50 en natuurlijk nooit zo goed beschermd tegen Internationale post.
Brievenbuspost aangetekend is wel maar €16 echter maar verzekerd tot €50 en natuurlijk nooit zo goed beschermd tegen Internationale post.
Nee hoor, was in minder dan 2 weken daar. Als ik het me goed herinner was het er al na 8 of 9 dagen zelfs. Gewoon 'Priority' stickers erop laten plakken, dat kost niks extraKiswum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 20:44:
[...]
Bedankt! Wellicht werkt dat ook wel voor NL verzendingen. Het grote nadeel daarvan is de langdurige route van 3-8 weken. (Ik neem aan dat de snelheid vergelijkbaar is met Chinapost).
Hmmm... dan doe ik het via Deutsche Post vanuit Duitsland, want dat was dus goedkoper en voor een veel hoger bedrag verzekerdVerwijderd schreef op donderdag 04 september 2014 @ 21:05:
Verzenden naar China kost aangetekend en verzekerd tot €500 per pakketpost €25,95 (€24,30 voor niet verzekerd)
De gestures zelf (de letters die je op het scherm kan tekenen) niet, maar wèl de app die je eraan wil verbinden.FlowDesign schreef op woensdag 03 september 2014 @ 09:40:
[...]
Dat is best chill idd. Je kunt die gestures ook zelf aanpassen toch?
JackL89 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:58:
[...]
[...]
Is dat al officieel bevestigd dat er in september een 4G versie komt?
ZTE Nubia 7 mini (sinds wanneer is 5inch mini?) is ook wel een goede smartphone zo te zien!
De Meizu MX4 is ook nog in de race..
De eerste 4G versie komt deze week beschikbaar (TD-LTE) versie. de FDD-LTE versie (europees) zal snel volgen.starcopy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:28:
[...]
Juist niet voor de Mi4. Prijsverschil met de Mi3 is veel te groot voor dat kleine beetje betere hardware. Ding is voor 95% identiek aan de Mi3.
95% identiek.. Misschien. Ik zie toch twee belangrijke verschillen:
- 4G
- Grootte. De telefoons hebben beide een 5 inch scherm. Alleen de Mi3 is meer dan 5 mm breder en langer.
Oké qua prijs schelen ze ongeveer 80 euro. Ik zou het er wel voor over hebben. Maar kan me idd voorstellen dat mensen toch voor de Mi3 gaan.
Het prijsverschil tussen de Mi3 en Mi4 is groot.
De grootste verschillen in mijn ogen:
Mi4
+ Design vind ik veel mooier en gaat weer terug richting de ronde vormen van de Mi2
+ Kleiner toestel, maar toch een 5"scherm
+ Kleine upgrade van de CPU
+ 4G ondersteuning (FDD-LTE), al is het nog niet duidelijk of deze ook op alle NL frequenties gaat werken, vermoedelijk alleen op de frequentie die T-Mobile heeft gekocht.
Mi3
+ Prima betaalbaar en er zijn veel accessoires voor verkrijgbaar
+ NFC is ingebouwd
+ Alle uitvoeringen zijn momenteel goed te koop
- Het schijnt dat de Mi3 nog wat software problemen kent/kende, maar dit hoor ik ook over de Xiaomi Redmi 1s. Het kan zijn dat de laatste Miui V5 builds een stuk minder stabiel zijn, dan ik ben gewend van Xiaomi.
De grootste verschillen in mijn ogen:
Mi4
+ Design vind ik veel mooier en gaat weer terug richting de ronde vormen van de Mi2
+ Kleiner toestel, maar toch een 5"scherm
+ Kleine upgrade van de CPU
+ 4G ondersteuning (FDD-LTE), al is het nog niet duidelijk of deze ook op alle NL frequenties gaat werken, vermoedelijk alleen op de frequentie die T-Mobile heeft gekocht.
Mi3
+ Prima betaalbaar en er zijn veel accessoires voor verkrijgbaar
+ NFC is ingebouwd
+ Alle uitvoeringen zijn momenteel goed te koop
- Het schijnt dat de Mi3 nog wat software problemen kent/kende, maar dit hoor ik ook over de Xiaomi Redmi 1s. Het kan zijn dat de laatste Miui V5 builds een stuk minder stabiel zijn, dan ik ben gewend van Xiaomi.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Net bericht van DX gekregen dat ze het hebben verzonden.tonytang schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:09:
Wie heeft ook Leagoo Lead 2 besteld bij DX.com?
Ikheb een week geleden besteld maar nog geen berichtje gekregen wanneer ze het gaan versturen.
WOEI! Ik ooktonytang schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:10:
[...]
Net bericht van DX gekregen dat ze het hebben verzonden.
Alleen ik zie dat mn trace code met RC begint, en daar staat bij dat dit niet naar NL gaat. Heb jij dit ook ?
[ Voor 21% gewijzigd door Mr_DD op 05-09-2014 09:17 ]
Ik heb RC3107xxxxxNLDr0pSHoT schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:14:
[...]
WOEI! Ik ook
Alleen ik zie dat mn trace code met RC begint, en daar staat bij dat dit niet naar NL gaat. Heb jij dit ook ?
Dan maak ik me al minder zorgen, want dat heb ik ook. Op DX staat namelijk:
Netherlands Post
to Netherlands : 3SDUFK0004***
to other countries : RC*********NL
Het leek mij daarom dat het niet onder "to Netherlands" viel.
Maar we wijken van het topic af
Volgens mij hebben al mijn pakketjes van DX een RCxxxx trackingnr. Laatste 2 zeker.
Verwijderd
Ik heb een GDxxxxxxxWW dus het kan alle kanten op...Byte_Me schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:22:
Volgens mij hebben al mijn pakketjes van DX een RCxxxx trackingnr. Laatste 2 zeker.
Edit: wtf bij het tracken Delivered in Copenhagen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 12:07 ]
Kopenhagen wordt wel vaker aangezien als de hoofdstad van NederlandVerwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:37:
[...]
Ik heb een GDxxxxxxxWW dus het kan alle kanten op...
Edit: wtf bij het tracken Delivered in Copenhagen.
Dit is hier offtopic en tevens is het hier geen helpdesk.
[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 06-09-2014 12:06 ]
Het probleem daarmee is het OS en ondersteuning van games. Denk dat je hooguit wat Vita look-a-likes gaat vinden, draaiend op Android met hevig verouderde hardware, geen verschil met wat je op een tablet kunt of misschien zelfs nog wel beter afgaat, afgezien van de besturing. Kun je beter of een Vita/3DS kopen, of een soort bluetooth gamepad voor de tablet
http://www.to2c.com/zte-q705u-basic-smartphone.html
wtf 78 euro????
wtf 78 euro????
Net mijn Doogee voyager 2 ontvangen, en het is echt een fantastische telefoon voor de prijs (77 euro inc DHL). Kleine nadeeltjes zijn dat de camera wat matig is en het scherm een wat lage resolutie heeft, maar daar heb ik vrij weinig last van. Voorderest denk ik niet dat je zo'n goede mobiel goedkoper kan krijgen.
http://dhl.to2c.com/dooge...inch-ram-1gb-rom-8gb.html
Verwijderd
Voor deze specs toch wel redelijke algemene prijzen, net zoals de Thl T6s (Die ook zoiets kostte)?
Wel groot hd scherm en ZTE en dus toch wel interessantVerwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:35:
[...]
Voor deze specs toch wel redelijke algemene prijzen, net zoals de Thl T6s (Die ook zoiets kostte)?
Jiayu S2 besteld via de Jiayu site. Ben benieuwd.. Heb al 2 toestellen gehad, een Star S5 en een Star B95.
Bouw kwaliteit leek goed, maar naar een tijdje ging het kraken en doen.... Ben benieuwd !
Bouw kwaliteit leek goed, maar naar een tijdje ging het kraken en doen.... Ben benieuwd !
Verwijderd
Hd is altijd goed natuurlijk, maar ben verder niet bekend met ZTE.krissie100 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:41:
[...]
Wel groot hd scherm en ZTE en dus toch wel interessant
voor dat geld heb je ook een mi3 of een nubia mini, wat heeft er voor jou voor gezorgd dat de jiayu de voorkeur had?Marsjee schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:58:
Jiayu S2 besteld via de Jiayu site. Ben benieuwd.. Heb al 2 toestellen gehad, een Star S5 en een Star B95.
Goeie... eigenlijk geen.. snel een nieuwe phone nodig, is et niks dan is et niks..Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 01:29:
[...]
voor dat geld heb je ook een mi3 of een nubia mini, wat heeft er voor jou voor gezorgd dat de jiayu de voorkeur had?
Heb verder ook geen 4G ondersteuning nodig ( heb ik toch niet )
[ Voor 8% gewijzigd door Marsjee op 06-09-2014 10:00 ]
Verwijderd
Inderdaad, bij ZTE heb je toch net wat minder kans op mankementen. Ik persoonlijk heb ook gewoon de voorkeur tot de Chinese A merken, dat geeft toch een stukje extra zekerheid.krissie100 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:41:
[...]
Wel groot hd scherm en ZTE en dus toch wel interessant
Alleen jammer dat de euro op zijn gat ligt.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2014 10:04 ]
mi3 heeft ook geen 4G, maar is wel een betere telefoon voor het geld dan een jiayu s2, snellere hardware, betere batterij, betere support.Marsjee schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:53:
[...]
Goeie... eigenlijk geen.. snel een nieuwe phone nodig, is et niks dan is et niks..
Heb verder ook geen 4G ondersteuning nodig ( heb ik toch niet )
Heeft iemand tips hoe je SuperSU installeert en laat werken? Heb zitten prutsen met Rootgenius, en die installeert Kinguser en verwijdert SuperSU. Allemaal harstikke leuk, maar als ik SuperSU installeer via de market, neemt deze de functie van Kinguser niet over. Dit alles begon met SuperSU die z'n binaries niet kon updaten en nu zit ik met Kinguser. Enige oplossing die ik kan vinden, is een bepaalde rom flashen met unlocked bootloader en vervolgens opnieuw m'n huidige rom installeren. Leuk, maar dan verlies ik al m'n instellingen.
Kan ik die binaries van SuperSU opnieuw installeren op de 1 of andere manier, zonder van ROM te wisselen?
Zelf flashen en rooten is niet zo heel moeilijk. Eerste keer kost het je misschien een uurtje of 2 om alles uit te zoeken. Als je 't al eerder gedaan hebt ben je binnen half uurtje wel klaar. Enige wat ik afraad is om je recovery rom te flashen.
Kan ik die binaries van SuperSU opnieuw installeren op de 1 of andere manier, zonder van ROM te wisselen?
Als ik je een tip mag geven: koop voor 2 dollar de modded ROM voor de K910. Hierdoor kun je je lenovo aan elke pc hangen zonder Lenovo Suite die alleen in het Chinees bestaat, heb je geen Chinese crap apps, wel Google Apps incl Play store en ook gewoon alle talen en root als je dat wilt.DynaMikeY schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:19:
Ik heb net de Lenovo K910 (aka Vibe-Z) met een witte nilkin flip cover besteld bij de EasyTop Store op Aliexpress. Ik zag via dit topic dat deze store de telefoon geroot levert, en dat ze alle talen en de Google Play Store installeren. Nette prijs ook, dus deal maar rond gemaakt. Benieuwd hoe lang hij onderweg gaat zijn!
Zelf flashen en rooten is niet zo heel moeilijk. Eerste keer kost het je misschien een uurtje of 2 om alles uit te zoeken. Als je 't al eerder gedaan hebt ben je binnen half uurtje wel klaar. Enige wat ik afraad is om je recovery rom te flashen.
[ Voor 29% gewijzigd door dr snuggles op 06-09-2014 17:39 ]
SuperSU installeren via recovery met de zip file versie.
Heeft iemand hier ervaring met verzekering en Chinese telefoons? Vriend van mij heeft mijn telefoon stuk gemaakt en voor de verzekering moet hij een prijs aantonen voor de reparatie. Maar waar doen ze reparaties aan Chinese telefoons?
Heeft iemand hier ervaring met verzekering en Chinese telefoons? Vriend van mij heeft mijn telefoon stuk gemaakt en voor de verzekering moet hij een prijs aantonen voor de reparatie. Maar waar doen ze reparaties aan Chinese telefoons?
@
[ Voor 99% gewijzigd door janitjoe op 07-09-2014 11:36 ]
Het lijkt mij niet helemaal de bedoeling om hier te pleiten voor fraude.
Jiayu S1 in prijs verlaagd, is ook wel interessant voor 150,-.
5 inch full-hd
Snap600 1.7Ghz.
32gb ROM, 2gb RAM.
OTG, NFC, Wireless Charging.
Enige nadeel is Android 4.1, kan zo ook niet zien of er nog een update is uitgebracht door Jiayu.
http://www.pandawill.com/...less-charging-p82382.html
5 inch full-hd
Snap600 1.7Ghz.
32gb ROM, 2gb RAM.
OTG, NFC, Wireless Charging.
Enige nadeel is Android 4.1, kan zo ook niet zien of er nog een update is uitgebracht door Jiayu.
http://www.pandawill.com/...less-charging-p82382.html
Nee is nooit een update ofzo voor gekomen. Ik wil ook een nieuwe telefoon, mijn mi2s heeft wat rare vlekken in het scherm, maar denk dat ik wacht op de nieuwe generatie mediatek.
Ik vind de nieuwe Huawei Mate 7 erg geslaagd
4G op alle FDD frequenties op beide SIM's, accu van 4100 mAh, 6 inch FHD scherm en toch nog bescheiden afmetingen. Deze zal ook over een paar weken al te koop zijn in o.a. Duitsland. Nadeel is dat de goedkope variant 499 euro gaat kosten
De Ascend G7 voor 299 euro ook binnenkort in Duitsland te koop, echter geen dual sim.
De Lenovo Z2 voor 430 dollar importeren lijkt me dan interessanter, echter zit daar een Snapdragon 410 (64-bit) in en dat is dan toch wel een dure middenklasser.
De Ascend G7 voor 299 euro ook binnenkort in Duitsland te koop, echter geen dual sim.
De Lenovo Z2 voor 430 dollar importeren lijkt me dan interessanter, echter zit daar een Snapdragon 410 (64-bit) in en dat is dan toch wel een dure middenklasser.
Beste tweakers,
Binnenkort gaat men vriendin naar haar thuisland en ze gaat een smartphone naar mijn keuze meenemen. Ik had getwijfeld welke keuze ik echter moet maken. Ofwel de Xiaomi Mi4 ofwel de Meizu Mx4. Welke telefoon zouden jullie nemen?
Vele groeten
Binnenkort gaat men vriendin naar haar thuisland en ze gaat een smartphone naar mijn keuze meenemen. Ik had getwijfeld welke keuze ik echter moet maken. Ofwel de Xiaomi Mi4 ofwel de Meizu Mx4. Welke telefoon zouden jullie nemen?
Vele groeten
Als je geen 4G hoeft zou ik de MI4 nemen, anders de MX4. Maar zie eerst maar eens aan een MX4 te geraken, er zijn er al 3 miljoen van verkocht in de pre-sale. Dat is wel inclusief voorverkoop aan 800 Meizu stores, dus daar geef ik je de meeste kans. Maar wees voorbereid op iPhone-achtige rijen voor de deur e.d.pietervdc01 schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:05:
Beste tweakers,
Vele groeten
Dat gaat helaas niet, want bootloader is locked.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 23:18:
SuperSU installeren via recovery met de zip file versie.
Heb nu maar eest oude rom geinstalleerd met unlocked bootloader, en daarna nieuwe rom + superSU. Toch bedankt voor je antwoord
Hallo.
Ik zoek nog een smartphone.
Mijn eisen zijn:
- minimaal 4 inch en maximaal 5 (5,5 in een compacte body)
- Minimaal quadcore
- android 4.4 (of update binnen nu en 2-3 maanden).
- minimaal 8 gigabyte intern geheugen.
- een sd kaart slot
- het liefst ook nog wat custom roms beschikbaar.
Richt prijs maximaal 150 euro zonder inklaring en verzenden enz.
Ik zat al te kijken naar de Cubot x6 voor vanwege de prijs i.v.m de octa core.
Of een jiayu vanwege de accu..
Hebben jullie nog tips of ideeën ?
Mijn eisen zijn:
- Minimaal quadcore
- een sd kaart slot
[ Voor 6% gewijzigd door Timbom op 07-09-2014 17:46 ]
blackview crownTimbom schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:44:
Hallo.
Mijn eisen zijn:
- Minimaal quadcore
- een sd kaart slot
http://www.banggood.com/B...-Smartphone-p-934140.html
Hey Flow,FlowDesign schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:13:
[...]
Als je geen 4G hoeft zou ik de MI4 nemen, anders de MX4. Maar zie eerst maar eens aan een MX4 te geraken, er zijn er al 3 miljoen van verkocht in de pre-sale. Dat is wel inclusief voorverkoop aan 800 Meizu stores, dus daar geef ik je de meeste kans. Maar wees voorbereid op iPhone-achtige rijen voor de deur e.d.
Eerst en vooral bedankt voor je reactie! Mijn vriendin wil zonder twijfel de MX4 en ik ga de Xiaomi Mi4 proberen. Voor mij (denk ik) is de 4G niet zo belangrijk maar wel de hardware.
En ivm de aankoop en de lange wachtrijen... Mijn vriendin is van Chinese afkomst (dus ze kan Chinees) en gaat de smartphones online bestellen via een Chinese site. Blijkbaar zit er heel veel verschil in. Zowel qua prijs en qua kleur.
Ik wou gewoon nog eens horen want toch twijfel ik nog wat voor mij de beste keuze is, maar ik denk dat dit allebei heel goede smartphones zijn.
Alvast bedankt!
Wat is i.h.a. de beste oplossing, een flex cable bestellen en zelf knutselen? Of beter om de telefoon + flex cable bij een reparateur droppen?
Is er een manier om MTK telefoons via de USB datacable aan/uit te zetten?
[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 07-09-2014 18:55 ]
Weet je zeker dat het een hardwarefout is? Telefoon al opnieuw opgestart?Dreamvoid schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:51:
de power knop van mijn Lenovo P780 werkt niet meer. Toestel is verder nog prima, de Flash Tool diagnostics geven alles OK (RAM, eMMC, etc), het rode LEDje licht gewoon op bij het opladen, etc - het is echt alleen de power knop die niet meer wil.
Wat is i.h.a. de beste oplossing, een [url=HMMSHUYCP7]flex cable[/url] bestellen en zelf knutselen? Of beter om de telefoon + flex cable bij een reparateur droppen?
Is er een manier om MTK telefoons via de USB datacable aan/uit te zetten?
De telefoon inschakelen kan ook met de volumeknoppen en voor uitschakelen kan er vast wel iets met een app/widget denk ik. Of met zoiets als Gravitybox de functie van de volumeknop aanpassen (long press functie)
Flexcable/powerknop vervangen moet wel te doen zijn lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 07-09-2014 20:40 ]
Mijn vriendin heeft nu een week de Red Bull in gebruik. Heerlijke telefoon. Batterij is nog niet onder de 50% geweest bij het slapen gaan, terwijl bijvoorbeeld de beidou little pepper die ze ook had, het einde van de dag vaak niet redde. Mooie foto's, snelle camera en een mooi scherm. Zeker weten een aanrader, zeker de 2G/8G versie, want zij is al enorm tevreden met haar 1G/4G versie.
Voor mensen die een 4G zoeken, ik heb net deze hier besteld, wel enkele sim en maar een Qualcomm MSM8926 1,2 GHz S400, maar dit is voldoende voor mij.
Infocus M512
maar wel 4G en een goeie GPS (GPS/AGPS+GLONASS) en NFC
Infocus M512
helaas mist band 20 voor landelijke dekking.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Wel beperkt; geen band 20 voor KPN/Vodafone en geen 3G op 900mhz..
Of het dan nog zo'n goede koop is
Of het dan nog zo'n goede koop is
Maar goed, S400 + 2500mAh accu is wel lekker, maar als je hem voor 4G hebt gekocht ben je wel zuur mee.
⏩ PVOutput☀️
Voor Belgie is dit toch geen punt.Quad schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:28:
Maar goed, S400 + 2500mAh accu is wel lekker, maar als je hem voor 4G hebt gekocht ben je wel zuur mee.
Ik kan niet ruiken dat je van België bent hè.
Maar ook in België gebruiken de providers Band 20 voor de dekking en met name band 3 voor lokale dekking binnen stedelijke gebieden.
Maar ook in België gebruiken de providers Band 20 voor de dekking en met name band 3 voor lokale dekking binnen stedelijke gebieden.
⏩ PVOutput☀️
Zonder powerknop gaat dat dus lastigFlowDesign schreef op zondag 07 september 2014 @ 20:37:
[...]
Weet je zeker dat het een hardwarefout is? Telefoon al opnieuw opgestart?
Maar het lijkt een powerknop fout te zijn, hij laadt gewoon (incl lampje), de accu heeft spaning en aan de datakabel wordt hij gewoon herkend door MTK Flash Tool, ik kan de complete diagnostics doorlopen van de hardware, en alles lijkt OK. Ik kan ook gewoon nieuwe ROM flashen bv - alleen het opstarten werkt dus niet.
Hoe? Long press? Ik heb een andere Mediatek telefoon hier liggen, en die start ook niet met de volumeknoppen.De telefoon inschakelen kan ook met de volumeknoppen
Ik heb de boel opengeschroefd en het lijkt dat ik het hele board eerst moet demonteren want die flexcable zit tussen het scherm en het bordFlexcable/powerknop vervangen moet wel te doen zijn lijkt me.
En... die G2F al ontvangen en uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd.RobertowNL schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 01:32:
[...]
Morgen kan ik je er meer over vertellen. Zat zelf ook met het zelfde ''probleem'' voor iemand en kwam ook uit bij de G2F uit. Resolutie is helaas wat laag maar verder lijkt het op papier één van de betere keuzes in die prijsklasse.
Ik heb een ZTE V987 met Mediatek SoC en die gaat wel aan als ik op een volumeknop druk.Dreamvoid schreef op maandag 08 september 2014 @ 00:08:
[...]
Zonder powerknop gaat dat dus lastig
Maar het lijkt een powerknop fout te zijn, hij laadt gewoon (incl lampje), de accu heeft spaning en aan de datakabel wordt hij gewoon herkend door MTK Flash Tool, ik kan de complete diagnostics doorlopen van de hardware, en alles lijkt OK. Ik kan ook gewoon nieuwe ROM flashen bv - alleen het opstarten werkt dus niet.
[...]
Hoe? Long press? Ik heb een andere Mediatek telefoon hier liggen, en die start ook niet met de volumeknoppen.
[...]
Ik heb de boel opengeschroefd en het lijkt dat ik het hele board eerst moet demonteren want die flexcable zit tussen het scherm en het bord
Misschien omdat ik er Gravitybox op heb staan. Kun je ook installeren, misschien vind je daarin een oplossing
Met Moblieuncle Tools (app staat gewoon in de Playstore) kun je je toestel ook Reboot en Shutdown commando's geven. (Ook reboot into Recovery of Bootloader).
[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 08-09-2014 12:25 ]
Bij mij gaat het scherm ook aan met de volumeknop, dat heb ik in Gravotybox ingesteld 
Maar volgens mij heeft hij z'n telefoon uit staan. Dan wordt het wat lastig zonder powerknop....
Maar volgens mij heeft hij z'n telefoon uit staan. Dan wordt het wat lastig zonder powerknop....
Mijn kloon met mtk6592 gaat met de home-knop ook aan, dus denk dat het niet SoC-afhankelijk is.
(oh.. idd lastig als ie al uitstaat.. en gaat natuurlijk niet alleen over standby
)
(oh.. idd lastig als ie al uitstaat.. en gaat natuurlijk niet alleen over standby
[ Voor 32% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-09-2014 12:38 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
zijn er nog "goeie" telefoons die roze zijn
zoals de redmi 1s ... spec tussen de 4.7 en 5.2 incch
quad of octa core
quad of octa core
Ik dacht dat de Remdi rood is, maar goed.Aggressor schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:53:
zijn er nog "goeie" telefoons die roze zijn
quad of octa core
De Lenovo S850 komt in het roze.
.
.
.
Scherm gaat toch vanzelf aan zodra je er een USB-kabel inprikt?dutchgio schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:37:
Bij mij gaat het scherm ook aan met de volumeknop, dat heb ik in Gravotybox ingesteld
[ Voor 30% gewijzigd door FlowDesign op 08-09-2014 12:56 ]
Maar de rest van de telefoon niet, dan kom je op zo'n oplaad-scherm. En zonder power-button start ie dan alsnog niet verder op naar Android, dat is het probleem; hij staat uit nu de powerknop kapot is. Anders was het niet zo'n probleem en kon je met gravitybox scherm aan/uit wel regelen via een andere knop.FlowDesign schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:54:
[...]
Scherm gaat toch vanzelf aan zodra je er een USB-kabel inprikt?
Oh, sorry zou er nog wat over zeggenhars73 schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:26:
[...]
En... die G2F al ontvangen en uitgeprobeerd? Ben wel benieuwd.
Wel een leuk toestel. GPS werkte redelijk (goed genoeg voor navigatie), snelheid is prima evenals de bouwkwaliteit. Scherm is op de resolutie na ook prima.
Ook van de gebruiker nog geen klachten gehad op de meegeleverde Chinese microSD na die er na 2 dagen mee stopte
[ Voor 12% gewijzigd door RobertowNL op 08-09-2014 13:31 ]
RobertowNL schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:28:
[...]
Oh, sorry zou er nog wat over zeggen. Heb ik ook wel gedaan (maar niet hier
).
Wel een leuk toestel. GPS werkte redelijk (goed genoeg voor navigatie), snelheid is prima evenals de bouwkwaliteit. Scherm is op de resolutie na ook prima.
Ook van de gebruiker nog geen klachten gehad op de meegeleverde Chinese microSD na die er na 2 dagen mee stopte)
Met die batterij zal het inderdaad wel goed zitten vermoed ik. En die Chinese SD kaartjes, tja.. daar lees je vrijwel altijd slechte verhalen over. Denk dat ik 'm komende maand ook maar eens ga aanschaffen.
Die zwarte achterkant, die lijkt een beetje stroef/rubberig te zijn of niet?
[ Voor 18% gewijzigd door hars73 op 08-09-2014 13:55 ]
Antelife Spain Warehouse (dus geen extra kosten) heeft nu een Honor 3C voor 136 eurootjes
Ja klopt zit zo'n coating op die wat meer grip geeft.hars73 schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:52:
[...]
Ik ga het daar ook nog even lezen
Thanks!
Met die batterij zal het inderdaad wel goed zitten vermoed ik. En die Chinese SD kaartjes, tja.. daar lees je vrijwel altijd slechte verhalen over. Denk dat ik 'm komende maand ook maar eens ga aanschaffen.
Die zwarte achterkant, die lijkt een beetje stroef/rubberig te zijn of niet?
Link svpFlowDesign schreef op maandag 08 september 2014 @ 13:58:
Antelife Spain Warehouse (dus geen extra kosten) heeft nu een Honor 3C voor 136 eurootjes
Bijna een jaar geleden kwam ik hier even polsen naar 'China phones'. Uiteindelijk durvde ik de sprong niet te maken, en heb ik een HTC Desire 601 gekocht. Ik ben zeer tevreden van het toestel, MAAR (er is altijd een 'maar', nietwaar?
) de batterijduur was niet denderend en na de update naar 4.4 is die ronduit erbarmelijk. Toch als ik de telefoon gebruik waarvoor ik m wil gebruiken (gamen en internet). Gewoon als voorbeeld: deze ochtend 7.30 haal ik de GSM van de lader (100% uiteraard
) Na even 'boom beach' te hebben gespeeld, staat de batterij op zo ongeveer 70%. Het is nu 14.23 en ik heb nog 22% over (op de middag een kwartiertje mee gebeld, that's it). 'App gebruik' staat op:
67% 'android systeem', 10% 'google play services', 8% 'geluidsmeter' (best wel veel eigenlijk!), 7% 'kiezer' en 4% 'boom beach'.
Soit, needless to say: ik vind het niet echt tof dat ik de dag (bijna) niet doorkom en denk er dus toch maar over om m te vervangen. En, prijsgewijs, kom je dan toch vaak bij de Chinese telefoons uit. Maar, de keuze wordt er niet minder om. Daarom hoop ik toch dat jullie wat feedback kunnen geven.
De telefoon moet:
- in de eerste plaats vlot de nieuwste (en komende) spelletjes kunnen spelen
- zonder probleem 1 volle dag zonder lader kunnen
- scherm tussen 4.5 en 5.5 inch hebben
- als het kan, dual-sim en 4G: abo van het werk omvat geen data, dus met dual-sim kan ik dat dan eventueel zelf voorzien.
Over de prijs kan gepraat worden, maar zeker niet boven de 300 euro, idealiter rond de 200 (maar dat zal vermoedelijk moeilijk worden).
Zelf dacht ik aan de volgende:
- Jaiyu G4s (http://dhl.to2c.com/jiayu-g4s-2gb-16gb-basic-dhl.html) (maar geen 4G)
- THL 5000 (http://dhl.to2c.com/thl-5...-nfc-5000mah-battery.html) (ook geen 4G)
- Elephone P3000 (http://www.retailheaven.n...-13mp-fingerprint-id.html) (ben niet vertrouwd met het merk)
- Huawei P7, maar ik weet niet of die LTE-FDD heeft (volgens to2c niet, maar Retailheaven verkoopt m precies wel als 4G) en hij is duur en heeft een niet al te grote batterij
- ZTE Nubia Z7 mini (http://dhl.to2c.com/zte-n...amera-wcdma-dual-sim.html) (maar lijkt me kleine batterij)
- ZTE Nubia Z7 max (http://dhl.to2c.com/zte-n...nfc-ram-2gb-rom-32gb.html) (duur)
Wat denken jullie?
Wat nog in me opkomt: toen we onze Chinese tablets kochten, merkten we op dat het interne geheugen nogal 'bagger' is (alleszins in de scores van bepaalde benchmarks). Is dit bij de telefoons ook zo? En zoja, gebruiken bepaalde merken dan wel 'goed' geheugen, of is het allemaal zowat hetzelfde?
Nogmaals, bedankt voor de feedback!
67% 'android systeem', 10% 'google play services', 8% 'geluidsmeter' (best wel veel eigenlijk!), 7% 'kiezer' en 4% 'boom beach'.
Soit, needless to say: ik vind het niet echt tof dat ik de dag (bijna) niet doorkom en denk er dus toch maar over om m te vervangen. En, prijsgewijs, kom je dan toch vaak bij de Chinese telefoons uit. Maar, de keuze wordt er niet minder om. Daarom hoop ik toch dat jullie wat feedback kunnen geven.
De telefoon moet:
- in de eerste plaats vlot de nieuwste (en komende) spelletjes kunnen spelen
- zonder probleem 1 volle dag zonder lader kunnen
- scherm tussen 4.5 en 5.5 inch hebben
- als het kan, dual-sim en 4G: abo van het werk omvat geen data, dus met dual-sim kan ik dat dan eventueel zelf voorzien.
Over de prijs kan gepraat worden, maar zeker niet boven de 300 euro, idealiter rond de 200 (maar dat zal vermoedelijk moeilijk worden).
Zelf dacht ik aan de volgende:
- Jaiyu G4s (http://dhl.to2c.com/jiayu-g4s-2gb-16gb-basic-dhl.html) (maar geen 4G)
- THL 5000 (http://dhl.to2c.com/thl-5...-nfc-5000mah-battery.html) (ook geen 4G)
- Elephone P3000 (http://www.retailheaven.n...-13mp-fingerprint-id.html) (ben niet vertrouwd met het merk)
- Huawei P7, maar ik weet niet of die LTE-FDD heeft (volgens to2c niet, maar Retailheaven verkoopt m precies wel als 4G) en hij is duur en heeft een niet al te grote batterij
- ZTE Nubia Z7 mini (http://dhl.to2c.com/zte-n...amera-wcdma-dual-sim.html) (maar lijkt me kleine batterij)
- ZTE Nubia Z7 max (http://dhl.to2c.com/zte-n...nfc-ram-2gb-rom-32gb.html) (duur)
Wat denken jullie?
Wat nog in me opkomt: toen we onze Chinese tablets kochten, merkten we op dat het interne geheugen nogal 'bagger' is (alleszins in de scores van bepaalde benchmarks). Is dit bij de telefoons ook zo? En zoja, gebruiken bepaalde merken dan wel 'goed' geheugen, of is het allemaal zowat hetzelfde?
Nogmaals, bedankt voor de feedback!
[ Voor 6% gewijzigd door Kwakkel op 08-09-2014 15:54 ]
Was dat nou zo moeilijk?
Geen enkele van de telefoons (behalve de Elephone P3000) die je in je shortlist hebt gezet heeft 4G FDD-LTE op 800 MHz. Dus als je niet in een grote stad woont kun je dat zien als "geen 4G".Kwakkel schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:04:
Wat denken jullie?
De HTC Desire 820 is vanaf januari 2015 in Nederland te koop (en vermoedelijk binnenkort al te importeren uit andere landen), die heeft wel 4G op 800 MHz én Dual-SIM, is dat iets voor je?
Anders misschien je even verdiepen in wat Lenovo en Huawei verder nog aanbieden.
(Lenovo X2 en Z2 plus nog wat modellen in de A en S serie)
(Huawei Honor 6, Honor 3C, Honor 3X Pro, Mate 7)
Dual-SIM én 4G op 800 MHz is nog erg dun gezaaid, maar de afgelopen dagen zijn er (o.a. op de IFA) wel nieuwe modellen gepresenteerd welke het wel hebben en die komen binnen nu en 4 weken op de markt.
Check anders ook ff de nieuwsberichten van de afgelopen 2 weken op Gizmochina.com en op Gizchina.com.
[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 08-09-2014 15:25 ]
@flow
Behalve bij t-mobile, dat bezig is met uitrol van landelijk 1800mhz 4G
Lijkt eraan welke provider je hebt, maar de jiayu, THL en elephone doen sowieso geen 4G.
Lijkt eraan welke provider je hebt, maar de jiayu, THL en elephone doen sowieso geen 4G.
P3000 heeft wel de goede banden als ik het me goed herinner
Ohja idd! Hadden we het laatst nog over toen je dat linkje posttekrissie100 schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:19:
P3000 heeft wel de goede banden als ik het me goed herinner
Zie ook hier de specs:
http://www.elephone.hk/p3000.html
Inmiddels is er ook een P3000S met 2G RAM en 16GB ROM:
http://www.elephone.hk/p3000s.html
[ Voor 13% gewijzigd door FlowDesign op 08-09-2014 15:41 ]
Bovendien heeft de P7 ook gewoon 4G op de 800mhz band.
Ja maar T-mobile zuigt ezelsballen en die landelijke uitrol kan nog wel ff duren. Tegen de tijd dat T-mobile daarmee klaar is hebben KPN en Vodafone hun 1800/2600 uitrol ook alweer flink uitgebreiddutchgio schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:19:
@flow
Elephone doet het dus wel op 4G, was ik ook ff vergeten
Niet wanneer je ook Dual-SIM wilt (als ik me niet vergis).Momus schreef op maandag 08 september 2014 @ 15:26:
Bovendien heeft de P7 ook gewoon 4G op de 800mhz band.
[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 08-09-2014 15:28 ]
Oh dat klopt inderdaad, had de dual sim functionaliteitseis over het hoofd gezien.
Overigens presteert de Nubia Z7 mini op batterijgebied meer dan uitstekend. ZTE biedt gewoon prima software, die zuinig is met de batterij, want dat valt me bij de Red Bull V5 ook al op als enorm pluspunt.
Overigens presteert de Nubia Z7 mini op batterijgebied meer dan uitstekend. ZTE biedt gewoon prima software, die zuinig is met de batterij, want dat valt me bij de Red Bull V5 ook al op als enorm pluspunt.
Heb hem voor €70 gehaald (free shipping) voor iemand van de familie en ben er enorm van onder de indruk. Meer dan snel genoeg, duidelijk scherm (ook al is het maar 480p), reageert perfect op aanrakingen. Wifi ontvangst is gewoon goed te noemen.NickP93 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:31:
Net mijn Doogee voyager 2 ontvangen, en het is echt een fantastische telefoon voor de prijs (77 euro inc DHL). Kleine nadeeltjes zijn dat de camera wat matig is en het scherm een wat lage resolutie heeft, maar daar heb ik vrij weinig last van. Voorderest denk ik niet dat je zo'n goede mobiel goedkoper kan krijgen.
Je kan zo één al 10 keer vervangen eer je aan de prijs van een iPhone komt
Bedankt iedereen!
Dus, als ik het goed lees, zou het de HTC Desire 820, de Elephone P3000 of de Huawei P7 moeten worden.
Al de anderen gaan geen 4G-ervaring kunnen aanbieden vermits (minstens) de 800MHz band ontbreekt. Ik ga er nu even van uit dat er geen verschil in gebruik van banden is tussen Nederland en België.
In welke volgorde zouden jullie deze toestellen plaatsen qua kwaliteit? HTC ken ik uiteraard en Huawei is ook wel bekend (dan niet persoonlijk, maar toch van naam). Bij 'Elephone' heb ik geen idee wat ik mag verwachten.
Of zijn er nog alternatieven? Voel je vooral niet verplicht om je te beperken tot mijn 'lijstje'
Dus, als ik het goed lees, zou het de HTC Desire 820, de Elephone P3000 of de Huawei P7 moeten worden.
Al de anderen gaan geen 4G-ervaring kunnen aanbieden vermits (minstens) de 800MHz band ontbreekt. Ik ga er nu even van uit dat er geen verschil in gebruik van banden is tussen Nederland en België.
In welke volgorde zouden jullie deze toestellen plaatsen qua kwaliteit? HTC ken ik uiteraard en Huawei is ook wel bekend (dan niet persoonlijk, maar toch van naam). Bij 'Elephone' heb ik geen idee wat ik mag verwachten.
Of zijn er nog alternatieven? Voel je vooral niet verplicht om je te beperken tot mijn 'lijstje'
Die Huawei in Dual Sim biedt ook geen 4G op de 800 Mhz band he.
Inderdaad, zag het net met refreshen
Die valt dus ook af
Ik vind persoonlijk 4G zwaar overkill, met een goede 3G heb je hier toch echt snel zat internet.Kwakkel schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:06:
Inderdaad, zag het net met refreshenDie valt dus ook af
Voor zover ik heb begrepen is snelheid niet de enige winst van 4G, maar ook de stabiliteit/kwaliteit van de verbinding. Nu lukt het streamen via m'n telefoon naar het infotainment-systeem in m'n auto niet altijd even goed tijdens het rijden. Als dat met 4G beter gaat, vind ik het wel interessant.Momus schreef op maandag 08 september 2014 @ 16:07:
[...]
Ik vind persoonlijk 4G zwaar overkill, met een goede 3G heb je hier toch echt snel zat internet.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Daarvoor heb ik 4G niet nodig 
Wel voor snel internet, wat over 1, 2, 3, 4 jaar nog steeds voldoende snel is.
Als ik de 4G eis laat vallen, dan is de sky the limit natuurlijk. Wat zijn dan de zeker te overwegen modellen (zelfde prijsklasse en verder zelfde eisen uiteraard)?
Als ik de 4G eis laat vallen, dan is de sky the limit natuurlijk. Wat zijn dan de zeker te overwegen modellen (zelfde prijsklasse en verder zelfde eisen uiteraard)?
Xiaomi Mi3? Geen 4G maar wel een toptoestel voor iets meer dan 200 euro
4G is op het moment pas "nodig" wanneer je regelmatig wilt interneppen op drukke locaties. Dan merk je echt het verschil. Snelheid van HSDPA enzo is in principe snel zat om een Youtube-video te kijken, dus waarom het nog sneller moet kun je je dan afvragen.
@Kwakkel, de Huawei Mate 7 krijgt 4G 800 MHz op beide SIMs, maar die gaat 499 Euro kosten.
Lenovo biedt vanaf oktober ook nog 2 alternatieven met 800 MHz FDD-LTE aan, de Vibe X2 en de Vibe Z2 voor $399 en resp. $429.
Vibe X2: http://www.gsmarena.com/lenovo_vibe_x2-6643.php
Vibe Z2: http://www.gsmarena.com/lenovo_vibe_z2-6642.php
@Kwakkel, de Huawei Mate 7 krijgt 4G 800 MHz op beide SIMs, maar die gaat 499 Euro kosten.
Lenovo biedt vanaf oktober ook nog 2 alternatieven met 800 MHz FDD-LTE aan, de Vibe X2 en de Vibe Z2 voor $399 en resp. $429.
Vibe X2: http://www.gsmarena.com/lenovo_vibe_x2-6643.php
Vibe Z2: http://www.gsmarena.com/lenovo_vibe_z2-6642.php
Aangezien de andere banden ook uitgebreid worden door de providers, heb je met een toestel die geen 800 band heeft, over die termijn ook een goede koop.Kwakkel schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:11:
Daarvoor heb ik 4G niet nodig
Dat is ook mijn verwachting, maar het blijft een gokje natuurlijk.Momus schreef op maandag 08 september 2014 @ 18:22:
[...]
Aangezien de andere banden ook uitgebreid worden door de providers, heb je met een toestel die geen 800 band heeft, over die termijn ook een goede koop.
Maar die heeft geen dual-sim, wel? En dat heb ik wel nodig (voor 3G ipv 4G dan, maar evengoeddutchgio schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:17:
Xiaomi Mi3? Geen 4G maar wel een toptoestel voor iets meer dan 200 euro
Ik zou zeker de ZTE Nubia Z7 mini, of wellicht de duurdere gewone Z7 overwegen.Kwakkel schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:14:
[...]
Maar die heeft geen dual-sim, wel? En dat heb ik wel nodig (voor 3G ipv 4G dan, maar evengoed)
Echt een zeer goed toestel.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!