Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.791 views

• rambo12345
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
Fijn om the horen dat het gelukt ik. Misschien kan je overwegen om Marsapa rond te flashen. Tot nu toe heb ik weinig bugs kunnen vinden. Het werkt zeer vlot. Alleen het batterij duur ik nog steeds niet goed naar mijn mening. Ik haal met pijn en moeite 3 uur Screen on time. Heb inmiddels 3200Mah batterij besteld van mlais note pro. Misschien dat dat helpt.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42
slommer schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:54:
[...]

Komt er deze uit.
Maar sowieso knap dat iemand een rom update naar 4.3 en direct alles werkt.
Met me vorige toestel (sony xperia pro) was er zeker in het begin issues met wifi/camera enzo.
Hmmm, dat zegt dus nog steeds niks of het een echte 4.3 is, wat daar hoort niks van + xposed enzo te staan. Is dus sowieso geëdit.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• FlowDesign
DaBuzzzzz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:37:
ZTE nubia z& mini binnen. Niks mini! ;) en echt met de Sony IMX 214, camera en dito goeie HDR software.....eerste indruk....Premium toestel, met DTS geluid, mooie UI, zeer responsive (apple like).......wordt vervolgd
Had je van ZTE verwacht dat er geen echte Sony camera in zou zitten dan? :')
ZTE is geen Cubot/Doogee/Elefphone/Coolpad of weetikveel, maar speelt meer in dezelfde league als Huawei ;)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn ZTE Nubia 7 'mini' is na 2 weken processing eindelijk verzonden. Nog 2 weken geduld gok ik zo en ik kan hem eindelijk gaan reviewen! :) Wordt ook wel tijd, want mijn ZTE Blade wordt met de dag trager en trager :X

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 16:10
Hyp Hyper schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:17:
[...]

Ook mijn ervaring tot nu toe. Het heeft op al m'n Mediatek-toestellen redelijk tot goed gewerkt. Voldoende om met de auto te navigeren iig. Kán natuurlijk vast beter. :)

[...]

Op je foto vind ik het scherm van de HTC een stuk levendiger overkomen. De Doogee lijkt wat dof. Wellicht alleen de brightness-stand?
Het scherm van de DooGee is veel mooier dan de HTC in het echt :)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46
FlowDesign schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:53:
[...]

ZTE is geen Cubot/Doogee/Elefphone/Coolpad of weetikveel, maar speelt meer in dezelfde league als Huawei ;)
Respect graag voor de goedkopere merken ;)

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
krissie100 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 19:02:
[...]

Respect graag voor de goedkopere merken ;)
Zeker respect voor de goedkopere merken, maar het is een feit, Huawei ZTE en Lenovo steken er kop en nek bovenuit op gebied van materiaal dat ze gebruiken in hun gsm's, voor de goedkoop moet je het niet doen tov andere chinese merken, Maar ze kosten nog steeds minder dan de meeste Westerse merken, en zijn even degelijk, soms zelfs beter van afwerken dan bv Samsung/Sony/HTC.

Alles is afhankelijk in de prijs category waarin je kijkt, er is geen beste chinese smartphone, want elke blinkt uit in zijn gebied, kijk je sub 110dollar dan is dit Doogee Leagoo die er momenteel goed in scoren, kijk je tussen 110-160 dollar dan is dit de Redmi/honor3c of enkele Lenovo modelletjes.

Wil je garantie op echt sterk scherm, met degelijke afwerking qua gps/wifi/gebruikte lijm etc.... dan heb je bij ZTE/Huawei/Lenovo toch meer kans dan bv bij een Faea of elephone ofzo.

maar dat is mijn mening ;) ik durf boven de 200 dollar te kopen in china dan krijg je meer inzicht op het verschil tussen merken.

• tonytang
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-11 12:14
Wie heeft ook Leagoo Lead 2 besteld bij DX.com?
Ikheb een week geleden besteld maar nog geen berichtje gekregen wanneer ze het gaan versturen.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Logisch want dat ding is nog steeds niet leverbaar. Zal me niets verbazen als dat een grote farce wordt.

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
(jarig!)
FlowDesign schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:53:
[...]

Nee spuit 11, maar het bevestigd krijgen van deze camera op de mini (er zijn immers 3 versies van de z7) uitvoering lukte niet, en werd hier een daar tegengesproken. Een beetje een gokje dus. Deze camera is niet zomaar een sony ook maar de jongste variant dus voor de mini, die geen drol kost weldegelijk een positieve 'verrassing'

Wordt vervolgd

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Graag :) Zolang ik mijn exemplaar nog niet ontvangen heb is elke vorm van hands-on welkom, bij gebrek aan beter elders op het net.

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 08:52
Hallo, ik ben op zoek naar een device voor tijdens het hardlopen. Dus zo goedkoop mogelijk met een goede gps. Iemand suggesties?

• Momus
dageeknerd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:17:
Hallo, ik ben op zoek naar een device voor tijdens het hardlopen. Dus zo goedkoop mogelijk met een goede gps. Iemand suggesties?
Een GPS horloge.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-11 21:05
Google? :X

Verwijderd

ANWB stratenboek.

• FlowDesign
DaBuzzzzz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:26:
[...]

Nee spuit 11, maar het bevestigd krijgen van deze camera op de mini (er zijn immers 3 versies van de z7) uitvoering lukte niet, en werd hier een daar tegengesproken. Een beetje een gokje dus. Deze camera is niet zomaar een sony ook maar de jongste variant dus voor de mini, die geen drol kost weldegelijk een positieve 'verrassing'

Wordt vervolgd
Ik weet niet welke bronnen je bezocht hebt, maar er zijn genoeg sites te vinden die als spec aangeven "Sony Exmor IMX214" :)

Ik probeer nu te vinden of er een IMX214 bestaat welke F/1.8 is en eentje welke F/2.0 is, maar kan het niet vinden ;(
Een aantal nieuwe toestellen claimt F/1.8 (met OIS) te hebben, maar ik kan dus niet vinden welke sensor dan gebruikt wordt. Ik vermoed ook een Sony Exmor....

[ Voor 19% gewijzigd door FlowDesign op 02-09-2014 22:32 ]

• Robinator
Als GPS echt belangrijk is, ga naar een degelijk qualcomm/Kirin/intel toestel, geen dualsim nodig?

• FlowDesign
Afbeeldingslocatie: http://www.activetoys.co.uk/images/product/full/day%20globe%202010.jpg

• smaaltje1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11-2022
schoenen???...

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-11 11:43
Moest toch wel even lachen om al deze reacties.(arme man die vroeg naar een apparaat voor bij het hardlopen :P )

Maar heeft iemand al veel ervaring met de zte Nubia z7 mini, en de Xiaomi mi4? Ben namelijk erg benieuwd naar die toestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door lhjlu op 02-09-2014 23:32 ]

Ik zal maar niet zoals hierboven antwoorden op jou vraag, maar dat is toch vrijwel van dezelfde strekking. ;)
Ook eens een cursus internetzoeken doen wellicht, want van beide telefoons lopen hier op GoT topics.. :+

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
FlowDesign schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 02:10:
[...]

Dus de vraag "ik zoek een telefoon van maximaal 70 euro" zonder verdere toevoegingen, valt dat onder bovenstaande of niet? Denk gerust even na over wat het juiste antwoord is ;)

[...]
Ik denk dat je dat wel weet ;) en ik ben het ook nog hartgrondig met je eens!

Maar inderdaad, nu weer het èchte werk: de Lead 1 bevalt ook na enkele dagen nog erg goed, verheug je maar, Krissie! De start gestures zijn b.v. erg gebruikersvriendelijk; als je telefoon standby staat, start je door b.v. een W op het zwarte beeldscherm te tekenen direct de browser.
De W van internet/browser/chrome? :+

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
dutchgio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:12:
De W van internet/browser/chrome? :+
Yep ;)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Wij Willen World Wide Web :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• FlowDesign
Cletje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:08:
[...]

Ik denk dat je dat wel weet ;) en ik ben het ook nog hartgrondig met je eens!

Maar inderdaad, nu weer het èchte werk: de Lead 1 bevalt ook na enkele dagen nog erg goed, verheug je maar, Krissie! De start gestures zijn b.v. erg gebruikersvriendelijk; als je telefoon standby staat, start je door b.v. een W op het zwarte beeldscherm te tekenen direct de browser.
Dat is best chill idd. Je kunt die gestures ook zelf aanpassen toch? :)

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 13:45

Rincewind

Take me in your arms tonight

In dit topic heb ik gelezen dat een chinees 4G toestel niet kan werken in NL vanwege de verkeerde LTE-banden. Nu zie ik bij de Huawei Honor 3C de volgende LTE-frequenties staan:
  • 4G:LTE(850/900/1900/2100/2500/2600MHz)
Wij hebben als provider KPN en die gebruikt de volgende frequenties:
  • KPN: 800 MHz, 1800 (in dichtbevolkte gebieden) en 2600 MHz.
Klopt het dat de Huawei dan wel in NL werkt met 4G op 2600Mhz? Kan iemand dat bevestigen?
Ik zie net dat er ook een apart topic is over deze telefoon en daar zeggen ze dat het niet werkt in NL...

[ Voor 11% gewijzigd door Rincewind op 03-09-2014 10:27 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Rincewind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:23:
In dit topic heb ik gelezen dat een chinees 4G toestel niet kan werken in NL vanwege de verkeerde LTE-banden. Nu zie ik bij de Huawei Honor 3C de volgende LTE-frequenties staan:
  • 4G:LTE(850/900/1900/2100/2500/2600MHz)
Wij hebben als provider KPN en die gebruikt de volgende frequenties:
  • KPN: 800 MHz, 1800 (in dichtbevolkte gebieden) en 2600 MHz.
Klopt het dat de Huawei dan wel in NL werkt met 4G op 2600Mhz? Kan iemand dat bevestigen?
Als de specs overeenkomen met de banden die hier gebruikt worden dan zou het gewoon moeten werken. Sommige Chinese toestellen werken inderdaad prima hier op 4G.

"Find what you love and let it kill you"

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-11 13:45

Rincewind

Take me in your arms tonight

M-Opensource schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:26:
[...]

Als de specs overeenkomen met de banden die hier gebruikt worden dan zou het gewoon moeten werken. Sommige Chinese toestellen werken inderdaad prima hier op 4G.
Welke chinese toestellen dan? Zover ik weet zijn die nog vrij zeldzaam...

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

1800 wordt bij elke Chinese telefoon met 4G vaak wel ondersteund, maar 800 vaak niet. Bij KNP heb je dan een probleem...

• M-Opensource
Rincewind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:28:
[...]
Doe even een search in dit topic, volgens mij werkt de OnePlus One onder andere. De ZTE Nubia Z7 ondersteunt ook enkele banden die hier gebruikt worden.

Volgens mij zijn het voornamelijk de Qualcomm chips, maar dat ligt aan de specs. De MT**95 zou ook gaan werken hier, daar komen binnenkort al enkele toestellen van uit.

• Momus
Rincewind schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:28:
[...]
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Er zijn zat toestellen uit China die LTE in Nederland ondersteunen. Alleen niet op alle banden, waardoor je bij KPN een probleem hebt en waardoor je geen landelijke dekking hebt.

• M-Opensource
Momus schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:38:
[...]

Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Er zijn zat toestellen uit China die LTE in Nederland ondersteunen. Alleen niet op alle banden, waardoor je bij KPN een probleem hebt en waardoor je geen landelijke dekking hebt.
Dat laatste valt wel mee toch? KPN ondersteunt het op 3 banden, als de andere banden ondersteunt worden dan heb je nog wel 4G, echter de dekking zal niet optimaal zijn. Of begrijp ik dat verkeerd?

• Ferry34
Heb de DooGee DG550 nu in mn taxi met zo'n raamplopper in n houder links geplaatst en de GPS is nu foutloos.

Heel blij nu want anders had ik n probleem.
Wel jammer want aan de ventilatierooster zit die mooier en handiger.

• Momus
M-Opensource schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:40:
[...]

Dat laatste valt wel mee toch? KPN ondersteunt het op 3 banden, als de andere banden ondersteunt worden dan heb je nog wel 4G, echter de dekking zal niet optimaal zijn. Of begrijp ik dat verkeerd?
De 800 Mhz band ontbreekt op de Chinese toestellen:
http://www.4gdekking.nl/alles-over-4g/

• M-Opensource
Momus schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:51:
[...]

De 800 Mhz band ontbreekt op de Chinese toestellen:
http://www.4gdekking.nl/alles-over-4g/
Klopt, daar doelde ik op. Maar de twee andere banden worden wel ondersteund, dus dan heb je toch werkende 4G? al is het niet dekkend door heel NL.

• Momus
M-Opensource schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:52:
[...]

Klopt, daar doelde ik op. Maar de twee andere banden worden wel ondersteund, dus dan heb je toch werkende 4G? al is het niet dekkend door heel NL.
Ja precies wat ik zeg. Geen landelijke dekking.

• M-Opensource
Momus schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:53:
[...]

Ja precies wat ik zeg. Geen landelijke dekking.
Sorry, je hebt gelijk. Ik las je post een beetje scheef.

• FlowDesign
Echter is KPN ook al begonnen aan de uitrol van 4G op 1800 en 2600 MHz en die zal uiteindelijk ook wel landelijk worden, duurt alleen nog even. Voordeel van 800 én 1800 (of 1800 en 2600, of 800 en 2600) is dat daarmee theoretisch ook LTE-Advanced beschikbaar komt. De Huawei Honor 6 bijvoorbeeld ondersteunt dat al als ik me niet vergis (LTE Cat.6 > 150 Mbps). Je hebt er op dit moment alleen nog geen fluit aan en bovendien heeft ook de Honor 6 geen 800 MHz FDD-LTE.

Lang verhaal kort qua dekking op dit moment: KPN en Vodafone (bijna) landelijke dekking op 800 Mhz en in dichtbevolkte gebieden op 1800 MHz.
T-Mobile op 1800 MHz dekkig in de randstad en is dat aan het uitbreiden.

Edit:
Heb ein-de-lijk een overzicht gevonden van welke frequenties waar in Nederland beschikbaar zijn! *O*

https://mapsengine.google...zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ

[ Voor 14% gewijzigd door FlowDesign op 03-09-2014 11:56 ]

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Waarom wordt de Coolpad F1 niet echt besproken hier? Qua specs en reviews die ik zo ver gezien heb en zeker de prijs erbij lijkt mij dit een van de meest interessante toestellen in een budget tot 200 dollar met 2GB geheugen en in dit geval dan ook nog eens de octacore. En dat voor 160 dollar.
Maar dat niemand er enthousiast over is schrikt me wel af om het toestel te kopen..

Hier kost hij $ 160.99 (€ 123,- !! ) en dan krijg je er twee hoesjes bij
http://www.to2c.com/coolp...97-mtk6592-octa-core.html
Afbeeldingslocatie: http://www.to2c.com/media/wysiwyg/home/coolpad_f1_leathercase_1.jpg

Zie ook mijn eerdere posts over reviews, accessoires, custom roms, etc.

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-11 14:07
Ik zou zeggen, koop hem en laat ons weten hoe hij bevalt!

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Na 2x een telefoon zonder werkende GPS en 1x een grote faal W450 gekocht te hebben kijk ik deze keer liever de kat uit de boom ;)
En vraag ik me af waarom andere dit toestel niet interessant vinden

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:51:
Na 2x een telefoon zonder werkende GPS en 1x een grote faal W450 gekocht te hebben kijk ik deze keer liever de kat uit de boom ;)
Misschien geef je het antwoord zelf al? ;)

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:51:
www.modaco.com/topic/3725...nfo-software-custom-roms/
Lees deze review onder de spoiler en koop hem!
FlowDesign schreef op woensdag 03 september 2014 @ 15:57:
[...]

Misschien geef je het antwoord zelf al? ;)
Iemand moet de eerste zijn ;)

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
1 van de 3 zopo zp 990+ is vandaag retour gegaan, hij werkte niet goed met bellen en bluetooth in auto.

Maar nu zijn ze allemaal uit verkocht en iemand wil er nog 1, zijn er alternatieve websites/andere telefoons die in de buurt komen?

Verwijderd

Voor de mensen die de review niet willen lezen, kort samengevat...

Conclusion:

Coolpad F1 is a great phone. That's all...

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Die had ik al gelezen en al gegeven, kijk maar een paar posts terug van mij

• FlowDesign
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:45:
[...]

Voor de mensen die de review niet willen lezen, kort samengevat...

Conclusion:

Coolpad F1 is a great phone. That's all...
Ik heb het gelezen en ik moet zeggen dat het denk ik veel telefoon is wat je krijgt voor $160 :)
Ook wel grappig dat de reviewer 'm vergelijkt met de ZTE V987, want dat is de telefoon die ik dagelijks gebruik. Hij lijkt er qua design zelfs op :)
Ik heb de ZTE V987 iets meer dan een jaar geleden gekocht voor $180 en ik denk dat de Coolpad F1 wel redelijk vergelijkbaar is, hoewel de kwaliteit van de telefoon blijkbaar te wensen over laat. Dat zou voor mij wel een reden zijn om dat eerst nog eens goed te onderzoeken alvorens deze te kopen, want een telefoon waarbij mensen je slecht kunnen verstaan is heel vervelend. Dat heb ik al een keertje meegemaakt met een telefoon van Cubot.

Ik denk eerlijk gezegd dat deze Coolpad ook net iets te duur is. Dan zou ik eerder voor ongeveer hetzelfde geld zoiets als een ZTE V5 Red Bull kopen of voor minder geld een UMI C1. Of geef iets meer uit en koop een Huawei Honor 3C. Dus nee, ik denk dat de Coolpad te duur is.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10 06:13
Gisteren mijn THL 5000 ontvangen. Eerste indruk erg tevreden.

Maar nu ineens een groot probleem. Na een reboot werkte de PIN voor het apparaat niet meer (SIM PIN wel). Wat standaard codes geprobeerd, 0000, 1234 en wat random nummers, maar geen geluk.

Vervolgens maar recovery mode opgestart om een factory reset te doen. Maar hij vraagt nog steeds om een PINcode. WTF??? Ik kom dus niet meer in de telefoon. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Raar, mijn telefoon vraagt ook alleen maar om pin van netwerk.

Kan je hem resetten via boot menu?

• Byte_Me
dudee schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:02:
Raar, mijn telefoon vraagt ook alleen maar om pin van netwerk.

Kan je hem resetten via boot menu?
Ik stel altijd een pincode in om te unlocken uit slaapstand. De telefoon heeft al een factory reset gehad via het bootmenu, maar blijft om een pincode vragen, wat erg vreemd is.

Om precies te zijn vraagt de telefoon om "please enter the Privacy Protection password to unlock"

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Maar toch raar dat een telefoon met deze specs, prijs en review zo weinig aandacht krijgt hier? Maar een Cubot X6 bijvoorbeeld wel
FlowDesign schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:55:
[...]

Ik heb het gelezen en ik moet zeggen dat het dek ik erg veel telefoon is wat je krijgt voor $160 :)
Ook wel grappig dat de reviewer 'm vergelijkt met de ZTE V987, want dat is de telefoon die ik dagelijks gebruik. Hij lijkt er qua design zelfs op :)
Ik heb de ZTE V987 iets meer dan een jaar geleden gekocht voor $180 en ik denk dat de Coolpad F1 wel redelijk vergelijkbaar is, hoewel de kwaliteit van de telefoon blijkbaar te wensen over laat. Dat zou voor mij wel een reden zijn om dat eerst nog eens goed te onderzoeken alvorens deze te kopen, want een telefoon waarbij mensen je slecht kunnen verstaan is heel vervelend. Dat heb ik al een keertje meegemaakt met een telefoon van Cubot.

Ik denk eerlijk gezegd dat deze Coolpad ook net iets te duur is. Dan zou ik eerder voor ongeveer hetzelfde geld zoiets als een ZTE V5 Red Bull kopen of voor minder geld een UMI C1. Of geef iets meer uit en koop een Huawei Honor 3C. Dus nee, ik denk dat de Coolpad te duur is.
De V987 heeft maar 1GB en een MTK6589
En de MSM8926 van de ZTE V5 Red Bull lijkt in mijn ogen een stuk slechter dan de MT6592, al kan ik hier niet echt een vergelijking van vinden

edit:
Ik kom nu de Lenovo A8 A808T, die was ik eerder nog niet tegengekomen. Ik zal daar eens wat info over zoeken

[ Voor 3% gewijzigd door Markos op 03-09-2014 17:29 ]

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:13:
[...]

De V987 heeft maar 1GB en een MTK6589
Ik zeg toch ook niet dat de V987 gelijkwaardig is? Die is namelijk alweer meer dan een jaar oud en kostte destijds 180 dollar. Dus ja, je krijgt nu een telefoon met betere specs voor minder geld dan een jaar geleden. Echter is me dat niet zo veel waard als het kwalitatief matig is zoals schijnbaar de microfoon. Dan zou ik liever kiezen voor een wat bekender merk, dat bedoel ik.

• Robinator
Byte_Me schreef op woensdag 03 september 2014 @ 17:00:
Gisteren mijn THL 5000 ontvangen. Eerste indruk erg tevreden.

Maar nu ineens een groot probleem. Na een reboot werkte de PIN voor het apparaat niet meer (SIM PIN wel). Wat standaard codes geprobeerd, 0000, 1234 en wat random nummers, maar geen geluk.

Vervolgens maar recovery mode opgestart om een factory reset te doen. Maar hij vraagt nog steeds om een PINcode. WTF??? Ik kom dus niet meer in de telefoon. Iemand enig idee wat ik hiermee aan moet?
was hij geroot?
Anders ineens de grote borstel en andere firmware erop flashen, zolang je in recovery kan valt er iets met te doen.
Flashen van stock firmware via flashtools is ook een mogeijkheid, best ineens geroot dan kan je er cwm of twrp ofzo op zetten.

http://www.needrom.com/download/thl-5000-16p128-mt6592t/ deze bv (check wel of jouw toestel deze versie is?) weet niet of er verschillende versies zijn van de THL5000, van mijne Hongmi alvast wel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Robinator op 03-09-2014 18:27 ]

• Byte_Me
robin-sips2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:24:
[...]

was hij geroot?
Anders ineens de grote borstel en andere firmware erop flashen, zolang je in recovery kan valt er iets met te doen.
Flashen van stock firmware via flashtools is ook een mogeijkheid, best ineens geroot dan kan je er cwm of twrp ofzo op zetten.
Ja dat zou je denken he! Ik heb zojuist de stock firmware (van needrom) erop gezet, en het probleem blijft! Godsonmogelijk natuurlijk, maar het is zo. Ik kom heel even in mn telefoon, kan in settings komen, maar ondertussen starten er processen op en word ik op het lockscreen gezet en moet een "privacy protection password" invoeren. Ik word helemaal gek 8)7

Als ik vervolgens weer reset, kom ik meteen bij dat lockscreen uit. Daardoor weet ik wel dat het flashen goed gaat (alle apps zijn overigens ook weg). Mijn enige hoop is dat ik in die 15 seconde tussen opstarten en locken het probleem kan verhelpen, maar ja, ik heb geen idee wat het probleem is. Ik heb een vermoeden dat het met google authenticator te maken kan hebben, daarmee zat ik ook te werken, om hem over te zetten naar de nieuwe telefoon. Op mij oude telefoon moest ik ook ineens een wachtwoord invoeren, maar dat was verder geen probleem (gewoon google password). Op de nieuwe telefoon kan ik alleen maar cijfers invoeren.

• Robinator
Byte_Me schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:30:
[...]

Ja dat zou je denken he! Ik heb zojuist de stock firmware (van needrom) erop gezet, en het probleem blijft! Godsonmogelijk natuurlijk, maar het is zo. Ik kom heel even in mn telefoon, kan in settings komen, maar ondertussen starten er processen op en word ik op het lockscreen gezet en moet een "privacy protection password" invoeren. Ik word helemaal gek 8)7

Als ik vervolgens weer reset, kom ik meteen bij dat lockscreen uit. Daardoor weet ik wel dat het flashen goed gaat (alle apps zijn overigens ook weg). Mijn enige hoop is dat ik in die 15 seconde tussen opstarten en locken het probleem kan verhelpen, maar ja, ik heb geen idee wat het probleem is. Ik heb een vermoeden dat het met google authenticator te maken kan hebben, daarmee zat ik ook te werken, om hem over te zetten naar de nieuwe telefoon. Op mij oude telefoon moest ik ook ineens een wachtwoord invoeren, maar dat was verder geen probleem (gewoon google password). Op de nieuwe telefoon kan ik alleen maar cijfers invoeren.
Google authenticator kan enkel werken als je u Gmail account ingeeft, geraak je zover?
Anders eens proberen met een nieuwe account, of misschien zelfs zonder een account even, is een probleem dat ik nog nooit zelf op gebotst ben, word trial and error, maar moet te fiksen zijn lijkt me.
Als hij zijn pass vraagt na een nieuwe firm flash van flashtools, dan is het account gebonden lijkt me, op voorwaarde dat je u gmail kan ingeven?

• Byte_Me
robin-sips2 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:46:
[...]

Google authenticator kan enkel werken als je u Gmail account ingeeft, geraak je zover?
Anders eens proberen met een nieuwe account, of misschien zelfs zonder een account even, is een probleem dat ik nog nooit zelf op gebotst ben, word trial and error, maar moet te fiksen zijn lijkt me.
Als hij zijn pass vraagt na een nieuwe firm flash van flashtools, dan is het account gebonden lijkt me, op voorwaarde dat je u gmail kan ingeven?
Maar na het flashen moet toch al mijn persoonlijke info verdwenen zijn van de telefoon? Mijn google account is ontkoppeld, google authenticator staat er niet meer op. Ik snap er niks van hoe zo'n probleem kan blijven bestaan door het flashen heen. Ik zal eens proberen in die korte tijd mijn google account te koppelen.

Edit, kan niet koppelen, want heb geen netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door Byte_Me op 03-09-2014 19:14 ]

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
sd- en simkaartje eruit gehaald? (ik roep maar wat...geen idee verder; misschien slaat de launcher data op op die of de interne opslag)

[ Voor 36% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-09-2014 19:36 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Hyp Hyper schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:32:
sd- en simkaartje eruit gehaald? (ik roep maar wat...geen idee verder; misschien slaat de launcher data op op die of de interne opslag)
Battery pull?

• Robinator
Kan eigenlijk allemaal niet, is het een soort van pincode op de lockscreen? kan je eer een foto van posten? firmware kan normaal niet.

Wat ik persoonlijk zou doen, micro sd eruit, interne flash formateren, en als je custom recovery hebt zoals cwm of TWRP, even system,data en alles wat je maar kan formateren, volledig formateren.

Daarna terug flashtool de stockrom laten flashen, eventueel zelfs een geporte rom ipv stock.

Hij moet die pincode ergens vandaal halen.

edit: Het rare is zoals hij zelf zegt, normaal moet flashtools al deze gegevens leegmaken.
Wat ik steeds doe om zo'n zaken te voorkomen, is direct men phone rooten en met Droidtools een backup maken, op die manier kun je hem altijd terug stock zetten.

Hoewel dit bij hem niet gaat helpen denk ik, flashtools maakt normaal u geheugen leeg, en maakt een cleane install, voor zover ik weet.

[ Voor 29% gewijzigd door Robinator op 03-09-2014 20:55 ]

Of dat flashen met SP Flashtools gaat niet goed, waardoor je alsnog in dezelfde, gelockte rom terugkomt.

• Robinator
dutchgio schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:09:
Of dat flashen met SP Flashtools gaat niet goed, waardoor je alsnog in dezelfde, gelockte rom terugkomt.
Kan natuurlijk ook ;) Hangt er vanaf of hij sp flashtools natuurlijk goed kent :D iemand let hier goed op ;)

• dutchtoro
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2023
Byte_Me schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:30:
[...]

Heb je de cache ook geleegd?

• Robinator
maakt niets uit bij een reset denk ik, cache zijn enkele overbodige bestanden die worden ge"cached" voor alles sneller op te starten, Data en system cleanen, dan rom erop zetten zou voldoende moeten zijn.

Los van dit, als je met flashtool flasht, maak je u gsm normaal compleet leeg, en herschrijft hij heel de flash van je gsm (althans toch bij al mijn phones van mediatek)

een foto van het probleem zou hem het snelste helpen denk ik, niet? ;)

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Resten van een rom kunnen altijd achterblijven. Voor diegene die er 1 gehad hebben, denk maar aan de Newman N2. Om die goed te laten werken moest je eerst via ADB een oudere image terugflashen, voordat je een goede kon installeren via cwm.

Deed je dat niet dan had je met de nieuwe rom dezelfde ellende als met de fabrieks-rom.

• Byte_Me
OK, weer een hoop te proberen dankzij jullie tips :P

Screenshotje komt later, ga nu een andere (stock, maar oudere versie) flashen en stap voor stap hier beschrijven wat ik doe. Het zal maar zo zijn dat ik SP flash tools verkeerd gebruik :D
Ik denk het niet, omdat de telefoon zich anders gedraagd na een flash, maar ik wil het zeker weten.

1) booten naar recovery (stock)
2) wipe cache partition
3) wipe data/factory reset
4) reboot system now
5) tijdens boot trek ik batterij eruit (dat gaat eigenlijk niet, accu is niet verwijderbaar, maar er zit een reset knop aan de binnenkant, daar druk ik op)
6) SPFT openen, scatter uit de gewenste ROM laden, firmware upgrade selecteren uit dropdown menu
7) klik op download in SPFT, steek USB kabel in telefoon, flash proces begint, eerst rode balk, dan paars. dan geel, uiteindelijk een groen rondje "download OK".
8 ) USB kabel uit telefoon, telefoon opstarten
9) Heel kort komt de nieuwe telefoon animatie, waarbij je een paar keer op OK moet tappen.
10) Zelfde probleem :'(
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.com/img908/1607/NozdEc.jpg

Vervolgens een andere custom rom gedownload. ROM en Root zipjes op SD kaartje gezet en in telefoon gedaan. Geboot naar recovery (TWRP). Daar een wipe cache/dalvik gedaan en eerst de ROM geinstalleerd, daarna de Root. Opnieuw opstarten, android begint keurig een setup menu, ik kies de taal, en bam, ik kom uit bij hetzelfde lockscreen waar ik niet voorbij kan.

[ Voor 14% gewijzigd door Byte_Me op 04-09-2014 10:54 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Ehm, na dit gezien te hebben bekruipt mij het idee dat de connector van de sim kapot is. Die melding geeft NL aan dat hij helemaal geen sim herkend. Andere kaart geprobeerd, of pinnetjes van de sim nagekeken?

Ik heb er hier 1 liggen van een ander merk met hetzelfde. Daar ligt 1 pin van de reader eraf.

Wat gebeurt er als je de kaart er uit laat?

[ Voor 7% gewijzigd door starcopy op 04-09-2014 10:55 ]

• Byte_Me
starcopy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:26:
Resten van een rom kunnen altijd achterblijven. Voor diegene die er 1 gehad hebben, denk maar aan de Newman N2. Om die goed te laten werken moest je eerst via ADB een oudere image terugflashen, voordat je een goede kon installeren via cwm.

Deed je dat niet dan had je met de nieuwe rom dezelfde ellende als met de fabrieks-rom.
Zoiets moet het haast wel zijn. Ik ga er eens even iets meer over uitzoeken. Mocht je een linkje hebben, graag.

• Byte_Me
starcopy schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:54:
Ehm, na dit gezien te hebben bekruipt mij het idee dat de connector van de sim kapot is. Die melding geeft NL aan dat hij helemaal geen sim herkend. Andere kaart geprobeerd, of pinnetjes van de sim nagekeken?

Ik heb er hier 1 liggen van een ander merk met hetzelfde. Daar ligt 1 pin van de reader eraf.
Zit geen SIM in, die zit in mijn werkende telefoon. Maar heb het met en zonder SIM geprobeerd, en met en zonder SD. Hij vraagt ook niet om een SIM pin, maar om een security protection password, wat dat ook moge zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Byte_Me op 04-09-2014 10:56 ]

Probeer eens een andere Rom voor je telefoon te installeren, niet elke keer dezelfde.
En niet kiezen voor firmware upgrade als dat niet per se hoeft, maar gewoon download...

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Byte_Me schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:54:
[...]

Zoiets moet het haast wel zijn. Ik ga er eens even iets meer over uitzoeken. Mocht je een linkje hebben, graag.
Aan en link voor jouw toestel kan ik je niet helpen vrees ik. Dit verhaal had specifiek betrekking op de N2. Is in het N2topic ook uitgebreid besproken een tijdje terug. De oplossing toen kwam uit het Vondroid forum.

• Byte_Me
dutchgio schreef op donderdag 04 september 2014 @ 10:57:
Probeer eens een andere Rom voor je telefoon te installeren, niet elke keer dezelfde.
En niet kiezen voor firmware upgrade als dat niet per se hoeft, maar gewoon download...
Heb er al verschillende geprobeerd, zowel verschillende stocks en 1 custom. firmware upgrade en download zijn ook beide al uitgeprobeerd. Heb nu eens CWM erop gezet ipv TWRP. Wat me wel opvalt is dat er na een factory reset en een flash, nog steeds een TWRP folder op de interne SD staat. hoort dat?

Nu weer een stock ROM en CWM, zelfde probleem.

IN SPFT is ook een tab Format, en daar staat "Auto format Flash" en "Format whole flash except bootloader" geselecteerd. Kan dat het probleem zijn? Ik wil overigens liever niet de bootloader formateren, maar ja.

[ Voor 18% gewijzigd door Byte_Me op 04-09-2014 11:30 ]

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

Adviesvraagje....

Goedendag, ik ben op zoek naar een dual sim "chinese" telefoon maar dan eentje die ik in Nederland kan kopen. De reden is dat voor mij het prijsverschil (voor de telefoons die ik tot nu toe onderzocht heb) bijna nihil is. Ik heb namelijk een klein bescheiden bedrijfje en krijg dus de BTW retour. Daarmee is een groot deel van het prijsverschil opgeheven. Het kleine beetje wat ze dan nog duurder zijn is mij het gemak (sneller in huis, makkelijker met garantie) wel waard.

Ik heb nu zelf een Xiaomi MI2S en ben daar prima tevreden over. Het zou leuk zijn als de nieuwe telefoon grofweg net zo snel is. Sneller hoeft niet maar langzamer liever ook niet. Ik draai al maanden dezelfde rom, het gaat mij dus niet om het tweaken van het toestel en de laatste snufjes. Ook installeer ik geen overmaat aan apps etc. Wel handig als een toestel een beetje toekomst proof is. Dat er dus toch een schare tweakers en modders bezig is met zo'n toestel omdat ik daar altijd meer ondersteuning vandaan verwacht dan van de leverancier. Zo heb ik de Newman N2 van vrouwlief toch goed werkend kunnen krijgen.

Waar mijn voorkeur na veel zoeken momenteel naar uitgaat is de Jiayu G4s

Mooie afmeting, ik wil eigenlijk niet groter dan 4.7" en ik vind het persoonlijk een mooie telefoon. Ben alleen geen voorstander van MTK chipsets omdat die nog al eens problemen gaven met de GPS die ik toch heel graag goed werkend heb (ik ga incidenteel wel een geocachen) Aangezien dit echter de nieuwere MTK6592 is ga ik er van uit dat daar geen problemen mee zijn. Kitkat is ondertussen beschikbaar dus lijkt redelijk toekomst veilig. Prijskaartje spreekt mij ook aan met netto 160 euro.

Ik kan eigenlijk geen negatieve eigenschappen vinden voor deze telefoon dus zou graag horen of ik dat wellicht verkeer zie.

Andere telefoons die ik tot nu toe bekeken heb:

Huawei Ascend G700 - Mijn nummer 2. Alleen het prijskaartje is een stuk hoger met netto 205 euro.
Xiaomi Hongmi S1 - Trager dan mijn MI2S wat ik eigenlijk niet wil. Wel de goedkoopste die ik tot nu toe gevonden heb met 140 euro.
IOcean X7 HD - verkeerde chipset. (daarmee trager en gevaar met de GPS)

En zo kan ik nog wel even doorgaan met alternatieven alhoewel het aanbod op in Nederland redelijk beperkt is.

Ik houd me dus aanbevolen voor advies. Ook als iemand wellicht toch een beter alternatief weet wat toch uit China vandaan moet komen. Zo vind ik zelf bijvoorbeeld de ZTE Nubia mini Z7 ook heel aantrekkelijk en zou, mits in Nederland verkrijgbaar, waarschijnlijk mijn eerste keus zijn... Maar zo kan ik nog wel even doorgaan.... het verhaal van de bomen en het bos komt opeens bij mij boven. Laat ik nu dus maar ophouden :)

Bij voorbaat dank !
Gps is niet zozeer mediatek gerelateerd, maar ligt er meer aan dat ze besparen op de antenne. Dat is dus bij de jiayu g4s net zo'n gok..

• Byte_Me
Yes, eindelijk succes!!!

In SPFT heb ik die format optie gebruikt (zonder bootloader). daarna de stock rom erop geflasht, en het probleem is verholpen. Moet je dit eigenlijk altijd doen, eerst formateren? Staat niet in de tutorials die ik gezien heb.

Bedankt voor al jullie hulp! De moed zonk me al bijna in de schoenen _/-\o_

Nu heb ik wel "invalid IMEI" op mn lock screen staan. hoop niet dat dat nog vervelende consequenties heeft...

[ Voor 27% gewijzigd door Byte_Me op 04-09-2014 11:49 ]

Jawel, maar ook dat is te genezen en komt wel vaker voor na een flash, als je de format optie in SPFT gebruikt ;)

Met "MTKdroidtools" (PC) kun je de IMEI codes weer ingeven. Deze staan vaak aan de binnenkant van je telefoon of op de origionele verpakking/doos...

• Byte_Me
dutchgio schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:56:
Jawel, maar ook dat is te genezen en komt wel vaker voor na een flash, als je de format optie in SPFT gebruikt ;)

Met "MTKdroidtools" (PC) kun je de IMEI codes weer ingeven. Deze staan vaak aan de binnenkant van je telefoon of op de origionele verpakking/doos...
OK, tnx. Dr staan er twee in, vanwege dual SIM waarschijnlijk?
Klopt.
In MTKdroidtools kun je dan ook allebei de IMEI's invoeren, per simslot 1. ;)

• FlowDesign
bck schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:19:
Adviesvraagje....

Goedendag, ik ben op zoek naar een dual sim "chinese" telefoon maar dan eentje die ik in Nederland kan kopen. De reden is dat voor mij het prijsverschil (voor de telefoons die ik tot nu toe onderzocht heb) bijna nihil is. Ik heb namelijk een klein bescheiden bedrijfje en krijg dus de BTW retour. Daarmee is een groot deel van het prijsverschil opgeheven. Het kleine beetje wat ze dan nog duurder zijn is mij het gemak (sneller in huis, makkelijker met garantie) wel waard.

Andere telefoons die ik tot nu toe bekeken heb:

Huawei Ascend G700 - Mijn nummer 2. Alleen het prijskaartje is een stuk hoger met netto 205 euro.
Het punt waar je volgens mij een beetje overheen hebt gekeken, is dat je voor die 21% BTW extra in Nederland nog steeds geen telefoon kunt kopen met de specs die je eigenlijk graag zou willen hebben, zoals de G700 die je zelf al noemt. Daarnaast zijn er veel van die "Nederlandse" shops die het dan voor jou in China bestellen en hier laten bezorgen en dan schiet je er nog steeds niks mee op, dan kun je beter zelf rechtstreeks uit China bestellen.

Misschien is het voor jou het beste om gewoon te laten leveren vanuit een European warehouse? Er zijn al een aantal sites die dat aanbieden. Als het goed is krijg je dan een factuur met BTW erop (maar dat weet ik niet zeker).

En als je zelf rechtstreeks vanuit China bestelt en je zou BTW moeten betalen aan de postbode, dan kun je die toch weer van de belasting aftrekken? Of zie ik het verkeerd? Of wil je persé dubbel profiteren? :')

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
bck schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:19:
Adviesvraagje....

Ik heb nu zelf een Xiaomi MI2S en ben daar prima tevreden over. Het zou leuk zijn als de nieuwe telefoon grofweg net zo snel is. Sneller hoeft niet maar langzamer liever ook niet. Ik draai al maanden dezelfde rom, het gaat mij dus niet om het tweaken van het toestel en de laatste snufjes. Ook installeer ik geen overmaat aan apps etc. Wel handig als een toestel een beetje toekomst proof is. Dat er dus toch een schare tweakers en modders bezig is met zo'n toestel omdat ik daar altijd meer ondersteuning vandaan verwacht dan van de leverancier. Zo heb ik de Newman N2 van vrouwlief toch goed werkend kunnen krijgen.
Aangezien je aan geocaching doet, zou ik niet direct aan een "goedkoop" toestel denken. Ik heb hier de Xiaomi 1S en de Mi3. Van beide werkt de gps zeer goed, maar de Mi3 is sneller en nauwkeuriger dan de 1S, verschil is niet groot, maar voor geocaching net groot genoeg denk ik. Ondersteuning van het merk is goed, maar dat weet je al. Alleen ligt de prijs hoger dan je misschien zou willen.

• bck
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11-2023

bck

@flowdesign: dubbel profiteren gaat helaas niet alhoewel ik dat wel graag zou doen :) Een G4S komt in China ongeveer op 150 euro uit. (Pandawill prijs op dit moment) Als ik daar BTW over betaal bij invoer krijg ik die netjes terug dus uit China vandaan komt dat toestel op 150 euro. Eventuele invoerrechten komen daar dan nog wel bovenop. In Nederland koop ik hetzelfde toestel voor 190 euro incl. BTW. BTW krijg je als ondernemer terug dus kom ik op 157 euro. Dat is dus iets duurder maar wel met Nederlandse garantie. Voor 7 euro heb ik dat er wel voor over. Een European wharehouse is inderdaad ook geen gek idee.... dan zit je met garantie toch redelijk in de buurt. (Ik zie het gewoon niet zitten om eventueel naar China te moeten verzenden)

@Starcopy: Ik wil gerust tot 250 euro gaan voor een toestel als het net even dat beetje extra heeft. (Heeft mijn MI2S ook gekost) Voor zover ik kon zien is de MI3 alleen single sim. Weer een Xiaomi was ook het eerste waar ik naar had gekeken overigens omdat mij die prima bevalt. Denk je dus dat die GPS van de Jiayu valt onder "net even niet nauwkeurig genoeg" ?

Beiden dank, groeten

• Momus
bck schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:02:
@flowdesign: dubbel profiteren gaat helaas niet alhoewel ik dat wel graag zou doen :) Een G4S komt in China ongeveer op 150 euro uit. (Pandawill prijs op dit moment) Als ik daar BTW over betaal bij invoer krijg ik die netjes terug dus uit China vandaan komt dat toestel op 150 euro. Eventuele invoerrechten komen daar dan nog wel bovenop. In Nederland koop ik hetzelfde toestel voor 190 euro incl. BTW. BTW krijg je als ondernemer terug dus kom ik op 157 euro. Dat is dus iets duurder maar wel met Nederlandse garantie. Voor 7 euro heb ik dat er wel voor over. Een European wharehouse is inderdaad ook geen gek idee.... dan zit je met garantie toch redelijk in de buurt. (Ik zie het gewoon niet zitten om eventueel naar China te moeten verzenden)

@Starcopy: Ik wil gerust tot 250 euro gaan voor een toestel als het net even dat beetje extra heeft. (Heeft mijn MI2S ook gekost) Voor zover ik kon zien is de MI3 alleen single sim. Weer een Xiaomi was ook het eerste waar ik naar had gekeken overigens omdat mij die prima bevalt. Denk je dus dat die GPS van de Jiayu valt onder "net even niet nauwkeurig genoeg" ?

Beiden dank, groeten
Ik zou dan als ik jou was mijn focus verleggen richting ZTE Nubia Z7 mini, die is dual SIM en is echt een uitermate goed toestel.
High end voor iets meer dan 200 euro.

• FlowDesign
bck schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:02:

Beiden dank, groeten
Die Nederlandse garantie is vaak ook maar betrekkelijk bij die Chinese grijze import. Toestel gaat dan ook gewoon terug naar China en dat duurt dan ook lang. Toestel terugsturen binnen Nederland kost je €6,50 en terugsturen naar China ongeveer 10 euro extra. Dus uiteindelijk is het allemaal een beetje lood om oud ijzer :)

Ik zou eerst bepalen wat je nu echt graag wilt hebben en dan vervolgens pas kijken of je dat toestel toevallig ook in Nederland kunt krijgen voor een schappelijke prijs. Niet eerst beperken op wat er in Nederland te koop is.

Amazon.de levert overigens ook gewoon in Nederland. Misschien dat daar iets tussen staat wat je bevalt?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-10 16:13

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Na lang uitstellen is het er dan toch van gekomen, mijn good old Jiayu G3N gaat na 1.5jr trouwe dienst vervangen worden. Hij is vorig jaar al een keer van het dak van de auto gevallen met 30-40km/h, en afgelopen weekend viel hij uit mijn handen, op straat, in een plas. Aan het eerste ongelukje heeft hij een niet werkende flitser overgehouden, en na de valpartij van afgelopen week lijkt het touchgedeelte van het scherm aan de onderkant niet helemaal 100% meer te werken.

Buiten deze dingen begon ik me toch wel te storen aan de slechte GPS van de Mediatek chipset.

Ik heb net de Lenovo K910 (aka Vibe-Z) met een witte nilkin flip cover besteld bij de EasyTop Store op Aliexpress. Ik zag via dit topic dat deze store de telefoon geroot levert, en dat ze alle talen en de Google Play Store installeren. Nette prijs ook, dus deal maar rond gemaakt. Benieuwd hoe lang hij onderweg gaat zijn!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 20:44
de niet wcdma versie van de jiayu G2F heeft een 20 p scherm.
Werkt deze versie wel gewoon in nederland ? het is een telefoon voor mijn dochter en die heeft geen internet abbonement.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

onyx666666 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:53:
de niet wcdma versie van de jiayu G2F heeft een 20 p scherm.
Werkt deze versie wel gewoon in nederland ? het is een telefoon voor mijn dochter en die heeft geen internet abbonement.
Dat is de TD- SCDMA uitvoering. Die heeft inderdaad een 720p scherm. Volgens mij werkt deze dus wel op 2g/edge en uiteraard wifi, maar niet op 3g. In veel gevallen is edge ook nog prima voor wat whatsappen enzo. (ze gaat misschien over een tijdje toch wel 'eisen' dat ze een data abonnement krijgt :P )

De WCDMA uitvoering heeft een lagere resolutie maar werkt wel op 3g.
Ik twijfel ook nog om deze laatste te kopen, maar lees ook hier en daar issues met batterij percentages die op 1% blijven staan terwijl dit niet klopt.

[ Voor 17% gewijzigd door hars73 op 04-09-2014 15:02 ]

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is de Lenovo A8 A808t hetzelfde als de Lenovo Golden Warrior A8, ik vind tegensprekende info.
Hier worden ze bij hetzelfde artikel genoemd:
http://www.2lenovo.com/le...creen-td-scdma-black.html
Maar hier is de Golden Warrior groter: (146mm ipv van de 140.5mm elders)
http://www.2lenovo.com/le...screen-4g-lte-golden.html
(zelfde site dus)

En dit vind ik over de frequenties:
2G: GSM 900/1800/1900MHz
3G: TD-SCDMA 1880/2010MHz
4G: TD-LTE Band38/39/40
3G: WCDMA 850/900/1900/2100MHz
4G: TD-LTE FDD-LTE
3G: TD-SCDMA 1880/2010MHz (Only work in China)
GSM Version:
--2G:GSM 900/1800/1900MHz
--3G: TD-SCDMA Band34/39
--4G: TD-LTE Band38/39/40
4G LTE FDD Version:
--4G-LTE: FDD-LTE,TD-LTE
--3G: WCDMA 900/2100 MHz
--2G: GSM 900/1800/1900 MHz
3G: TD-SCDMA Band34/39 (1880/2010MHz)
Betekent dit dat 2G en 3G volledig ondersteund wordt en 4G alleen op Band38 voor nederland (2600MHz)?
http://www.4gmasten.nl/acht-inform/frequenties

Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/albu_833709424_00/temp2.0x0.jpg

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 22:10
DynaMikeY schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:19:
Na lang uitstellen is het er dan toch van gekomen, mijn good old Jiayu G3N gaat na 1.5jr trouwe dienst vervangen worden. Hij is vorig jaar al een keer van het dak van de auto gevallen met 30-40km/h, en afgelopen weekend viel hij uit mijn handen, op straat, in een plas. Aan het eerste ongelukje heeft hij een niet werkende flitser overgehouden, en na de valpartij van afgelopen week lijkt het touchgedeelte van het scherm aan de onderkant niet helemaal 100% meer te werken.

Buiten deze dingen begon ik me toch wel te storen aan de slechte GPS van de Mediatek chipset.

Ik heb net de Lenovo K910 (aka Vibe-Z) met een witte nilkin flip cover besteld bij de EasyTop Store op Aliexpress. Ik zag via dit topic dat deze store de telefoon geroot levert, en dat ze alle talen en de Google Play Store installeren. Nette prijs ook, dus deal maar rond gemaakt. Benieuwd hoe lang hij onderweg gaat zijn!
Wat je ook kan doen om een elcheapo backup telefoon te hebben.
Is een nieuwe touchscreen + glas te halen. Is iets van 20 euro.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-10 16:13

DynaMikeY

1976 Kever 1300

lekrutes schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:14:
[...]

Wat je ook kan doen om een elcheapo backup telefoon te hebben.
Is een nieuwe touchscreen + glas te halen. Is iets van 20 euro.
Dat zou wellicht een optie zijn, maar ik vermoed dat het echter niet zozeer in het scherm zit, maar in de onderliggende electronica. Ik denk niet dat ik 20 euro ga investeren in een backuptelefoon die ik waarschijnlijk niet meer ga gebruiken :9

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• FlowDesign
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:14:
Is de Lenovo A8 A808t hetzelfde als de Lenovo Golden Warrior A8, ik vind tegensprekende info.
Hier worden ze bij hetzelfde artikel genoemd:
http://www.2lenovo.com/le...creen-td-scdma-black.html
Maar hier is de Golden Warrior groter: (146mm ipv van de 140.5mm elders)
http://www.2lenovo.com/le...screen-4g-lte-golden.html
(zelfde site dus)

En dit vind ik over de frequenties:

Betekent dit dat 2G en 3G volledig ondersteund wordt en 4G alleen op Band38 voor nederland (2600MHz)?
http://www.4gmasten.nl/acht-inform/frequenties

[afbeelding]
Nee, band 38 is TD-LTE en dat kennen we in Europa niet.
In Nederland kennen we alleen FDD-LTE met 800, 1800 en 2600 MHz (resp. band 20, 3 en 7).

Je moet dus de FDD-LTE versie hebben met 1800 MHz FDD-LTE band 3:
http://www.1949deal.com/l...-screen-4g-lte-black.html

http://www.to2c.com/origi...g-ram-16gb-rom-13-0m.html

Zie ook:
Wikipedia: List of LTE networks

[ Voor 6% gewijzigd door FlowDesign op 04-09-2014 15:48 ]

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 22:10
@DynaMikeY

Je mag hem wel opsturen.
Misschien dat ik hem nog wel wil maken :P
Vind dat wel geinig.

Mijn eigen oude Jaiyu heb ik ook zo gemaakt.
Enige probleem is dat de volume knop het nu niet meer doet...
Gelukkig heb je hier apps voor.

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 20:44
hars73 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:58:
[...]

Dat is de TD- SCDMA uitvoering. Die heeft inderdaad een 720p scherm. Volgens mij werkt deze dus wel op 2g/edge en uiteraard wifi, maar niet op 3g. In veel gevallen is edge ook nog prima voor wat whatsappen enzo. (ze gaat misschien over een tijdje toch wel 'eisen' dat ze een data abonnement krijgt :P )

De WCDMA uitvoering heeft een lagere resolutie maar werkt wel op 3g.
Ik twijfel ook nog om deze laatste te kopen, maar lees ook hier en daar issues met batterij percentages die op 1% blijven staan terwijl dit niet klopt.
ze noemen hem daar gsm versie is dat hetzelfde als TD-SCDMA

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

FlowDesign schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:10:
[...]

Die Nederlandse garantie is vaak ook maar betrekkelijk bij die Chinese grijze import. Toestel gaat dan ook gewoon terug naar China en dat duurt dan ook lang. Toestel terugsturen binnen Nederland kost je €6,50 en terugsturen naar China ongeveer 10 euro extra. Dus uiteindelijk is het allemaal een beetje lood om oud ijzer :)
€ 16,50 om iets naar China te versturen? Dat lijkt me sterk. Heb je daarvoor een site voor me? Ik heb nu 2 keer gehoord dat iemand een toestel getekend terug moet sturen en je zit dan vaak boven de €50,- voor een enkeltje China.

Via NL kun je soms 2 jaar garantie krijgen, dat is nog altijd een extra "zekerheid" voor je als consument.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

onyx666666 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:51:
[...]

ze noemen hem daar gsm versie is dat hetzelfde als TD-SCDMA
Yep, GSM = 2G Wikipedia: GSM (communicatie)

"GSM is een standaard voor digitale mobiele telefonie. De afkorting staat voor Global System for Mobile Communications, eerder voor Groupe Spécial Mobile. GSM wordt beschouwd als de tweede generatie mobiele telefonie (2G)" ;)

Ook interessant om te lezen: http://www.gizchina.com/2013/12/16/td-scdma/
"Will TD-SCDMA work in my country?
The simple answer is ‘No’. If you want to use 3G a 3G data connection and you do not live in China, then TD-SCDMA will not work. However, if you do not require 3G and only rely on 2G/GSM networks and Wi-Fi then a TD-SCDMA phone should happily work on most GSM frequencies meaning you can make calls, send SMS and browse the web at EDGE speed (slow download and surfing)."

De GSM banden van de Jiayu g2f zijn: GSM 850/900/1800/1900 MHz
Maar aan de andere kant, gaat je dochter het verschil zien tussen 1280x720 en 854x480?
Daarbij de 854x480 versie heeft een OGS scherm, de 1280x720 een PenTile matrix scherm. Heb geen idee welke beter is hoor.
En je loopt misschien de kans dat de TD-SCDMA versie geen Nederlandse rom heeft, maar alleen Chinees en Engels.

[ Voor 52% gewijzigd door hars73 op 04-09-2014 16:03 ]

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Die verdomde China smartphones, ik kom er niet aan uit.. 8)7
Ik wil gewoon high-end specs, niet groter dan een 5 inch scherm, een goede camera en een goed draaiend besturingssysteem. Het liefst 4G, maar volledige ondersteuning wordt lastig zo te lezen.. of toch gewoon een 'duurdere' Sony Xperia Z3 Compact? Schiet mij maar lek! :F

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Xiaomi Redmi 1s, redelijk groot 4,7" toestel, goede software ondersteuning, geen 4G, maar wel Baidu/GPS/Glonass, goede camera voor overdag.
4G ondersteuning van Chinese telefoons is inderdaad erg beperkt voor NL providers.
Kosten: ~€`140,-

Oh ja review van de maand (juni)

[ Voor 19% gewijzigd door Kiswum op 04-09-2014 16:13 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Ferry34
Ferry34 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:46:
Heb de DooGee DG550 nu in mn taxi met zo'n raamplopper in n houder links geplaatst en de GPS is nu foutloos.

Heel blij nu want anders had ik n probleem.
Wel jammer want aan de ventilatierooster zit die mooier en handiger.
Ik ben achter de reden van mn matige GPS ontvangst in mn taxi.
Sinds kort hebben we n boordcomputer (buiten de boordcomputer die er al in zat) en die hangt in t andere ventilatierooster.

Dat was dus ook de reden waarom mn HTC helemaal geen GPS signaal ontving.
Het ligt dus niet aan de DooGee!

(Nu ff kijken of ik die boordcomputer kan afschermen)

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Kiswum schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:09:
Xiaomi Redmi 1s, redelijk groot 4,7" toestel, goede software ondersteuning, geen 4G, maar wel Baidu/GPS/Glonass, goede camera voor overdag.
4G ondersteuning van Chinese telefoons is inderdaad erg beperkt voor NL providers.
Kosten: ~€`140,-

Oh ja review van de maand (juni)
Xiaomi is wel een goed en betrouwbaar merk toch? Ik denk zelf aan de Mi4! 140 euro is natuurlijk wel een koopje. Ik wil liever niet meer dan 350 euro uitgeven voor een Chinese telefoon.
JackL89 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:03:
Die verdomde China smartphones, ik kom er niet aan uit.. 8)7
Ik wil gewoon high-end specs, niet groter dan een 5 inch scherm, een goede camera en een goed draaiend besturingssysteem. Het liefst 4G, maar volledige ondersteuning wordt lastig zo te lezen.. of toch gewoon een 'duurdere' Sony Xperia Z3 Compact? Schiet mij maar lek! :F
ZTE Nubia 7 Mini, of Xiaomi Mi3 of Mi4 ;)
Pagina: 1 ... 49 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!