Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.788 views

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 21:41:
Mijn Cubot GT99 heeft ons weekendje weg helaas niet overleefd. Iemand was iets te enthousiast met ouwehoeren en nu is mijn scherm stuk 8)7 wonderbaarlijk alleen het lcd en het glas is heel

Ik ben dus aan het kijken voor een nieuw toestel want mijn LG Optimus 4X HD (P880) is ook niet veel. De twee die ik op het oog heb is de Jiayu G4S met 2GB en 3000mah accu en de Coolpad Halo F1 ook 2GB en MTK6592 en met een 2500mah. Zijn er nog gelijkwaardige kandidaten? (wil echt perse 2GB of meer geheugen)
Volgens mij is de 2gb versie van de zte v5 red Bull erg geschikt voor jou.

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-10 15:51
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 16:18:
Ik ga 25 september terug naar Nederland vanuit China en ik heb nog ruimte over in mijn koffer. Voor een kleine vergoeding, na eigen keuze, kan ik voor de mensen die interrese hebben iets meenemen bijvoorbeeld een Xiaomi telefoon. Het zal in ieder geval een stuk goedkoper en veiliger zijn dan het te importeren.
PM gestuurd! :)

Verwijderd

Hallo,
ik heb nét dit topic een deel 1 doorgespit... wat een boel informatie! d:)b

Ik ben op zoek naar een leuk toestel voor mijn vrouw. Ze 'heeft' niet zoveel met mobieltjes en het hoeft geen high-end toestel te zijn. Het toestel zal vooral gebruikt worden voor het whatsappen, facebooken, netflix, fotootje maken voor online gebruik e.d. Ik ben al flink wat kandidaten tegengekomen. Budget is tot de 125 euro.

De meest interessante zijn op dit moment:
- UMI C1 (Nieuwste versie Android, redelijke camera en accu en de verdere specificaties zijn ook niet slecht voor een toestel van deze prijs)
- iNew V3 (Oudere versie Android, maar wel prima camera en de verdere specificaties zijn ook niet slecht voor een toestel van deze prijs).

Heeft iemand ervaring met deze telefoons? Zijn er vergelijkbare toestellen, die beter zijn? Ik wil wel graag een toestel met minimaal 16 GB ROM geheugen.

Welke ik ook gezien heb:
- Cubot S308 (ziet er ook best interessant uit, maar heeft een oudere versie van Android en een mindere camera las ik. Wel 2 GB RAM.)
- DOOGEE Pixels DG350? (Leuk uiterlijk, mindere camera?)
- Cubot X6 (vind ik persoonlijk niet fraai)

Alvast bedankt voor jullie hulp. Kunnen jullie ook een specifieke site aanbevelen? Is rooten nodig?

Greetz,
Dick

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Xiaomi Hongmi 1s.
Xiaomi redmi 1s en Jiayu G4S ook overwogen? ;)

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:25

hilgo

Clear your mind of can't.

Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:43:

De meest interessante zijn op dit moment:
- UMI C1 (Nieuwste versie Android, redelijke camera en accu en de verdere specificaties zijn ook niet slecht voor een toestel van deze prijs)
- iNew V3 (Oudere versie Android, maar wel prima camera en de verdere specificaties zijn ook niet slecht voor een toestel van deze prijs).

Heeft iemand ervaring met deze telefoons? Zijn er vergelijkbare toestellen, die beter zijn? Ik wil wel graag een toestel met minimaal 16 GB ROM geheugen.
Ik heb sinds kort de UMI C1 (via Antelife Spain warehouse, €128 incl. verzenden met DHL - geen invoerrechten gedoe) en hij beval prima. Mooi 5.5" scherm en ik vind het allemaal prima draaien met KitKat en de MTK6582. GPS is matig als je A-GPS uit zet maar dat doe ik toch nooit dus niet belangrijk voor mij. De camera maakt, in vergelijking tot mijn vorige toestel (THL T5S, ingepikt door de vrouw ;)) prima foto's maar niet zo goed als mijn Lumia 920 deed.
Enige gekke wat ik heb gehad is dat de weergave van het verbruik vreemd doet. 1e accu lading bleef hij bijna een dag op 62% hangen om daarna ineens weg te vallen naar 15%. En gisteren gaf hij bij 15% aan dat hij aan de lader moest om in 3 minuten tijd helemaal leeg te zijn. Misschien moet een en ander nog even "in werken" maar buiten dat ben ik erg tevreden over het toestel.

Discogs

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46
Leagoo lead 2 ;)

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!

Xiaomi Redmi 1S is zeker een mooie en interessante optie.

Die Leagoo Lead2 ziet er ook goed uit zeg.... en dat voor € 82,50. Is dat wat?

Greetz,
Dick

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:57
Taquila schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 18:47:
Bedankt voor de tip Hyper! Ik heb het refund bedrag aangepast naar de kost van de batterij en een berichtje achtergelaten. Nu is het afwachten of de verkoper hiermee akkoord gaat.
Wat je ook doet, je moet NIET het dispute sluiten voordat je zeker weet dat het probleem met de telefoon wordt opgelost.
Als je dat wel doet, dan heb je de telefoon geaccepteerd zoals je die ontvangen hebt en via Aliexpress doen ze meestal niet aan garantie dus als de nieuwe accu niet de oplossing hebt dan sta je lekker te kijken ;)
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:00:
[...]

inderdaad, voor dat geld kan je toch beter de huawai honor 6 halen.
Want? Die heeft ook geen 4G LTE op 800 MHz :')

[ Voor 16% gewijzigd door FlowDesign op 01-09-2014 11:48 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:20
Vind dit wel een interesant artikel: China Phone Chipset's Compared

Verzameling benschmarks van Qualcomm-, Mediatek,- en nog een stel andere socs.
Makkelijk om de verschillende soc's eens wat met elkaar te vergelijken.

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

KlaasKlaas schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:55:

offtopic: ik word die foto helemaal ingetrokken op die pagina ;)

ontopic: Volgens mij klopt de tabel van de "Benchmark Results – GPU" niet helemaal. De brand komt niet overeen met de chipsets. Beetje door elkaar heen gehusseld/gekopieerd van de CPU tabel erboven. De resultaten lijken wel goed te staan trouwens, dus alleen de brand staat niet op de juiste plek.
Wel een interessant overzicht trouwens.

[ Voor 26% gewijzigd door hars73 op 01-09-2014 12:24 ]

• BuyCheap
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-01-2023
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een nieuw touchscreen gekocht voor mijn STAR W450 op aliexpress. Nu heeft de verkoper - die overigens wel betrouwbaar lijkt - me het volgende bericht gestuurd:
"The W450 touchscreen which you bid is new edition.
So please update your rom to the newest one below:
https://mega.co.nz/#!ip5G...Y9XlCSxoh8uRG212IJIbsoNY"
Valt dit te vertrouwen ?

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:45

Rincewind

Take me in your arms tonight

Een vriendin van mij wil haar Nokia Lumia 625 vervangen door een Android telefoon. Qua budget wil ze maximaal €150 uitgeven. Na wat rond gekeken te hebben zijn we eigenlijk uitgekomen op de volgende 2 toestellen:

• Umi C1 voor €113 (hier) MTK6582 Android 4.4.2 Quad Core 3G Smartphone With 5.5 inch OGS LTPS Corning Gorilla Glass Screen 1GB 16GB Sony Camera 3.2MP +13.0MP
• Cubot S308 voor €117 (hier) MTK6582 Android 4.2 Quad-core 3G Smartphone IPS HD Screen 5.0inch 2GB 16GB

Qua specs ontlopen ze elkaar niet echt maar de belangrijkste verschillen zijn:
• S308 2Gb geheugen heeft t.o.v. 1GB voor de C1
• S308 heeft een 5" scherm t.o.v. 5.5"voor de C1
• S308 heeft 5 MP front en 8 MP back camera terwijl de C1 een 3.2MP front en 13MP back Sony camera heeft
• S308 heeft nog Android 4.2 terwijl de C1 al op 4.4 zit

Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de S308. Wat is jullie mening? Zijn er betere te vinden in deze range? Of zijn dit wel goede toestellen voor normaal dagelijks gebruik en af en toe een spelletje.

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• mottert
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-01 17:15
Xiaomi RedMi 1s!

• Rincewind

Rincewind

Want? Hij heeft maar 1Gb geheugen, 8Gb opslag, Android 4.3, een kleiner scherm (4.7") en duurder. Waarom is deze dan zoveel beter? Alleen vanwege de Snapdragon 400?

• Momus
De ZTE Red Bull V5 in de 2GB/8GB versie.
Zowel de ZTE als de Xiaomi zijn uitbreidbaar met een geheugenkaart overigens.

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Rincewind schreef op maandag 01 september 2014 @ 13:24:
[...]
Want? Hij heeft maar 1Gb geheugen, 8Gb opslag, Android 4.3, een kleiner scherm (4.7") en duurder. Waarom is deze dan zoveel beter? Alleen vanwege de Snapdragon 400?
Niks te tweaken, alles werkt uit de box. Bouwkwaliteit. Rom ondersteuning. En aangezien jij niet opnoemt wat de eisen zijn waar de nieuwe mobiel minstens aan moet voldoen, moeten wij dan maar in een glazen bol gaan kijken.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:23

DancePlaza

ninja

Iemand nog een goed alternatief voor een Android dual sim 3g en voor een goeie prijs rond 50 - 75 euro.

Van het kastje naar de muur lopen...

• FlowDesign
DancePlaza schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:22:
Iemand nog een goed alternatief voor een Android dual sim 3g en voor een goeie prijs rond 50 - 75 euro.
Advies: Ga zelf eens zoeken. Je bent geen n00b hier. Oké, doei :)

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 01-09-2014 14:25 ]

• FlowDesign
KlaasKlaas schreef op maandag 01 september 2014 @ 11:55:

Sow, probeer eens langer dan 3 seconden naar die foto te kijken, word er helemaal lijp van 8)7 :D

Jammer wel dat de MT6595 en de Kirin 920 van Huawei er niet bij staan.

FlowDesign schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:25:
[...]

Advies: Ga zelf eens zoeken. Je bent geen n00b hier. Oké, doei :)
Waar blijft dat aankoopadviestopic toch >:)
Om advies vragen is prima, maar wel nadat je zelf ook al het een en ander hebt opgezocht... ;)

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Doogee DG310 Voyage 2.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Rincewind

Rincewind

starcopy schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:12:
[...]

Niks te tweaken, alles werkt uit de box. Bouwkwaliteit. Rom ondersteuning. En aangezien jij niet opnoemt wat de eisen zijn waar de nieuwe mobiel minstens aan moet voldoen, moeten wij dan maar in een glazen bol gaan kijken.
Om nou te zeggen dat ik niet opnoem waar de telefoon aan voldoet is schromelijk overdreven. Zij stelt ook niet van die specifieke eisen aan een toestel als de gemiddelde tweaker hier. Zoals gezegd, beetje whatsappen, facebooken, mail lezen en bellen. Zware games speelt ze niet. Vandaar mijn vooronderzoek. Plus als jij de Redmi in de groep gooit zou ik wel graag willen weten waarom die beter is als mijn gezocht toestellen. Ik heb de specs er even bij gehaald en qua 'Bang for your Buck' vind ik hem minder als de UMI C1 plus dat de Xiaomi toch weer ruim €20 duurder is.

Maar goed, de shortlist is weer wat groter geworden dankzij wat meer spitwerk:
  1. UMI C1, 113 euro, MTK6582, 1Gb/16Gb
  2. Cubot S308, 117 euro, MTK6582, 2Gb/16Gb
  3. Xiaomi redmi S1, 130 euro, Snapdragon 400, 1Gb/8Gb
  4. Jiayu G4S, 144 euro, MTK6592, 2Gb/16Gb
  5. Leagoo Lead2, 82 euro, MTK6582, 1Gb/8Gb
  6. Doogee DG550,124 euro, MTK6592, 1Gb/16Gb
  7. ZTE Red Bull V5, 151 euro, MSM8926, 2Gb/8Gb
  8. Newman K1s, 114 euro, MTK6592, 2Gb/16Gb (in de aanbieding bij tot morgen voor die prijs !)
Ik denk dat het bij deze lijst blijft want ander wordt het wel heel veel. Mijn aanbeveling zou zijn de Newman K1s, de Cubot S308 of de Doogee DG550. De K1s vanwege de Octacore en de prijs, De Cubot S308 vanwege het gehele pakket qua specs en de DG550 vanwege de specs t.o.v. de prijs. Goede keuze? Nog andere suggesties waarom de een of andere echt veel beter is?

[ Voor 5% gewijzigd door Rincewind op 01-09-2014 14:52 . Reden: vautje ]

• Momus
Welke wisselkoers gebruik jij?
De 1s is voor 117 euro op 1949deal.com te koop en voor nog minder op AliExpress.

En die Redbull V5 is voor 160$ te vinden op AliExpress.

[ Voor 20% gewijzigd door Momus op 01-09-2014 14:42 ]

• Rincewind

Rincewind

Momus schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:41:
Welke wisselkoers gebruik jij?
De 1s is voor 117 euro op 1949deal.com te koop en voor nog minder op AliExpress.

En die Redbull V5 is voor 160$ te vinden op AliExpress.
Prijzen komen bij Antelife vandaan. Ik heb die site als toetssteen gebruikt omdat die ook een warehouse in spanje hebben en ze allemaal op een rijtje staan (min-of-meer). Als ze een keuze heeft gemaakt voor het toestel dan ga ik wel op zoek naar de beste site om te bestellen.

• Momus
Rincewind schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:45:
[...]
Prijzen komen bij Antelife vandaan. Ik heb die site als toetssteen gebruikt omdat die ook een warehouse in spanje hebben en ze allemaal op een rijtje staan (min-of-meer). Als ze een keuze heeft gemaakt voor het toestel dan ga ik wel op zoek naar de beste site om te bestellen.
Prima, maar prijs/kwaliteittechnisch gezien zit je met A-merken ZTE en Xiaomi gewoon erg goed.

• hilgo
  • Laatst online: 16:25

hilgo

Clear your mind of can't.

Rincewind schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:39:
[...]

1. UMI C1, 113 euro, MTK6582, 2Gb/16Gb
De UMI C1 heeft 1GB i.p.v. 2GB werkgeheugen.

Discogs

• Momus
[...]
Om nou te zeggen dat ik niet opnoem waar de telefoon aan voldoet is schromelijk overdreven. Zij stelt ook niet van die specifieke eisen aan een toestel als de gemiddelde tweaker hier. Zoals gezegd, beetje whatsappen, facebooken, mail lezen en bellen. Zware games speelt ze niet. Vandaar mijn vooronderzoek. Plus als jij de Redmi in de groep gooit zou ik wel graag willen weten waarom die beter is als mijn gezocht toestellen. Ik heb de specs er even bij gehaald en qua 'Bang for your Buck' vind ik hem minder als de UMI C1 plus dat de Xiaomi toch weer ruim €20 duurder is.

1. UMI C1, 113 euro, MTK6582, 2Gb/16Gb
  2. Cubot S308, 117 euro, MTK6582, 1Gb/16Gb
  8. Newman K1s, 114 euro, MTK6592, 2Gb/16Gb (in de aanbieding bij tot morgen voor die prijs !)
Ik denk dat het bij deze lijst blijft want ander wordt het wel heel veel. Mijn aanbeveling zou zijn de Newman K1s, de UMI C1 of de Doogee DG550. De K1s vanwege de Octacore en de prijs, De UMI C1 vanwege het gehele pakket qua specs en de DG550 vanwege de specs t.o.v. de prijs. Goede keuze? Nog andere suggesties waarom de een of andere echt veel beter is?
Over de K1s worden heel veel touchscreen problemen gemeld. Lijkt me een aardig risicootje.

• Rincewind

Rincewind

hilgo schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:48:
[...]

De UMI C1 heeft 1GB i.p.v. 2GB werkgeheugen.
Oeps. Ik had de S308 en de C1 omgedraaid in mijn tabelletje. Gecorrigeerd. Dan verandert trouwens ook mijn aanbeveling nu... ;)

• Rincewind

Rincewind

Momus schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:50:
[...]

Over de K1s worden heel veel touchscreen problemen gemeld. Lijkt me een aardig risicootje.
Hm. Ik las het net ook: ghost-touches. Dat gaat hem dan niet worden. Ze moet wel kunnen vertrouwen op een goed toestel. Zoals ook in een post hierboven wordt gezegd zijn ZTE, Jiayu en Xiaomi wel de betere chinese merken. Maar mij zegt de MSM8926 niets. Is dat ook een Snapdragon 400-variant? En in hoeverre is 2Gb geheugen noodzakelijk voor een Android toestel? Is 1Gb ook voldoende?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
[...]

1. UMI C1, 113 euro, MTK6582, 1Gb/16Gb
  2. Cubot S308, 117 euro, MTK6582, 2Gb/16Gb
Ik denk dat het bij deze lijst blijft want ander wordt het wel heel veel. Mijn aanbeveling zou zijn de Newman K1s, de UMI C1 of de Doogee DG550. De K1s vanwege de Octacore en de prijs, De UMI C1 vanwege het gehele pakket qua specs en de DG550 vanwege de specs t.o.v. de prijs. Goede keuze? Nog andere suggesties waarom de een of andere echt veel beter is?
Jij noemde telefoons met verschillende specs, daar is dan niet uit te concluderen wat je precies zoekt.

Maar de Newman zou ik af laten vallen. Slechte ondersteuning en bouwkwaliteit.De fabrikant reageert nergens op. Vraag maar eens aan diegene de de N2 hebben gehad.

Als jouw vriendin ook maar een beetje op de meeste vrouwen lijkt, wil ze een telefoon die werkt als ze op het knopje drukt. Vandaar de Xiaomi. Ook heeft dit merk een zeer actieve community, en dat is ook wat waard.
En de leagooo is voor 80 euro leuk, maar als je 120 te besteden hebt zul je daar toch duidelijke punten tegenkomen waar op bespaard is lijkt me, wat niet nodig is. En dan bijvoorbeeld kwaliteit van het scherm, batterijduur, resolutie etc.

Bij de Xiaomi/ZTE heb je een stukje zekerheid waarvan je kunt verwachten dat het wel goed is. Bij de Newman kun je er ook wel zeker van zijn dat ie waarschijnlijk iets minder goed is... ;)
Umi is afwachten. Kiswum even vragen wanneer z'n review online staat ;)

• Momus
Rincewind schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:56:
[...]
Hm. Ik las het net ook: ghost-touches. Dat gaat hem dan niet worden. Ze moet wel kunnen vertrouwen op een goed toestel. Zoals ook in een post hierboven wordt gezegd zijn ZTE, Jiayu en Xiaomi wel de betere chinese merken. Maar mij zegt de MSM8926 niets. Is dat ook een Snapdragon 400-variant? En in hoeverre is 2Gb geheugen noodzakelijk voor een Android toestel? Is 1Gb ook voldoende?
Ja is een Snapdragon 400. Overigens is Jiayu veel minder een A-merk dan ZTE en Xiaomi.
En 1GB is, zeker voor de basisbenodigdheden in Android, meer dan genoeg. Android heeft een bijzonder efficiënte manier van geheugengebruik.

• Rincewind

Rincewind

Momus schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:58:
[...]

Ja is een Snapdragon 400. Overigens is Jiayu veel minder een A-merk dan ZTE en Xiaomi.
En 1GB is, zeker voor de basisbenodigdheden in Android, meer dan genoeg. Android heeft een bijzonder efficiënte manier van geheugengebruik.
Dus als ik jou redenatie/advies zou volgen dan zou jij de Xiaomi of de ZTE aanbevelen. Ik kan me dat enigszins wel begrijpen: ik heb vroeger ook een ZTE Blade gehad. Dijk van een toestel btw.. Maar waarom niet de Doogee? Daar lees ik ook goede verhalen over...

• Momus
Rincewind schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:04:
[...]
Dus als ik jou redenatie/advies zou volgen dan zou jij de Xiaomi of de ZTE aanbevelen. Ik kan me dat enigszins wel begrijpen: ik heb vroeger ook een ZTE Blade gehad. Dijk van een toestel btw.. Maar waarom niet de Doogee? Daar lees ik ook goede verhalen over...
Mijn broertje heeft een Doogee gehad. Wat een meuk. En ontstellend slechte service, maar wel heel veel praatjes.
Nee Doogee vind ik echt helemaal niks.

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:09
Momus schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:58:
[...]

Dat dacht ik ook... Helaas loopt het toch redelijk snel vol en moet ik apps verplaatsen naar SD kaart met Link2SD... Nu heb ik wellicht iets meer apps op mijn toestel, dan nodig voor de basisbenodigdheden maar geen spelletjes o.i.d. Dus als je kan kiezen...

• Momus
BB-One schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:13:
[...]

Dat dacht ik ook... Helaas loopt het toch redelijk snel vol en moet ik apps verplaatsen naar SD kaart met Link2SD... Nu heb ik wellicht iets meer apps op mijn toestel, dan nodig voor de basisbenodigdheden maar geen spelletjes o.i.d. Dus als je kan kiezen...
Volgens mij haal je RAM en ROM door elkaar.

• FlowDesign
dutchgio schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:33:
[...]

Waar blijft dat aankoopadviestopic toch >:)
Om advies vragen is prima, maar wel nadat je zelf ook al het een en ander hebt opgezocht... ;)
Ik heb nog wel een tip voor iedereen van algemene aard:

Wacht even een weekje met telefoons bestellen. De IFA in Berlijn is nml. van 5-10 september en daar gaan veel nieuwe toestellen onthuld worden en veel daarvan zullen ook per direct of zeer snel leverbaar zijn :)

Denk niet dat onze Chinese vrienden daar aanwezig zijn, hooguit MediaTek met een nieuwe aankondiging, maar voordat je dat dan in een telefoon ziet en je die daadwerkelijk kunt bestellen ben je maanden verder ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

starcopy schreef op maandag 01 september 2014 @ 14:56:
[...]

Maar de Newman zou ik af laten vallen. Slechte ondersteuning en bouwkwaliteit.De fabrikant reageert nergens op. Vraag maar eens aan diegene de de N2 hebben gehad.
Die newman k1s ben ik nu aan het terugsturen. Niet aan beginnen, zitten touchscreen bugs in die wel heel veel mensen hebben. |:(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• FlowDesign
dutchgio schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:55:
Denk niet dat onze Chinese vrienden daar aanwezig zijn, hooguit MediaTek met een nieuwe aankondiging, maar voordat je dat dan in een telefoon ziet en je die daadwerkelijk kunt bestellen ben je maanden verder ;)
Hmmm ja, heb het even gecheckt op de site van de IFA en er staan inderdaad erg weinig minder onbekende smartphone producenten tussen. Op de CeBit stierf het altijd van de onbekende Chinese rommel :P
HTC, Lenovo en Huawei zijn er dan weer wel.

HTC zal hoogstwaarschijnlijk de HTC Desire 820 laten zien (eerste Qualcomm met 64-bit SoC).

Lenovo heeft nog een leuke verrassing in petto m.b.t. de Vibe X2.

En Huawei zal officieel de Mate 7 presenteren.

• krissie100
Leagoo lead 3 of een doogee

• krissie100
Rincewind schreef op maandag 01 september 2014 @ 15:04:
[...]
Hier in tegenstelling tot momus al 2 keer tevreden over een doogee

• FlowDesign
Houd nou gewoon op met die vragen te beantwoorden anders blijven mensen ze stellen. :F

• krissie100
FlowDesign schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:02:
[...]

Houd nou gewoon op met die vragen te beantwoorden anders blijven mensen ze stellen. :F
Ik ben gewoon sociaal in tegenstelling tot andere mensen (ik noem geen namen...)
:+ :)F

. ik stuur voortaan wel een PM als jij er last van hebt -_-

[ Voor 9% gewijzigd door krissie100 op 01-09-2014 18:05 ]

• FlowDesign
krissie100 schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:03:
[...]

Ik ben gewoon sociaal in tegenstelling tot andere mensen (ik noem geen namen...)
:+ :)F

. ik stuur voortaan wel een PM als jij er last van hebt -_-
Afbeeldingslocatie: http://i236.photobucket.com/albums/ff128/lajimi/emo.jpg

Het is gewoon niet waar topics op GoT voor bedoeld zijn. Uitleg vragen kun je doen bij de modjes :*

En nee, ook geen PM. Dan blijven ze namelijk nog steeds die vragen stellen, slimme :F

Als je zo graag "sociaal" wil doen, dan doe je dat maar op een ander forum :P

[ Voor 22% gewijzigd door FlowDesign op 01-09-2014 18:15 ]

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 01 september 2014 @ 10:45:
Xiaomi redmi 1s en Jiayu G4S ook overwogen? ;)
Het is een Xiaomi redmi 1s geworden! :Y Ik heb 'm bij antelife (Spain Warehouse) besteld omdat ik 'm snel wil hebben en ik het een prettig idee vind, dat ik niet voor verrassingen kom te staan wat betreft kosten (invoerrechten, e.d.).

Bij Antelife komen er natuurlijk wel verzendkosten overheen en ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje vreemd vind, dat je eerst naar paypal gestuurd wordt om het bedrag over te maken (exclusief verzendkosten) en dat je daarna terug gaat naar Antelife en dan pas ziet wat de verzendkosten zijn en de order moet bevestigen…. (Of niet natuurlijk) ;)

Maar al met al heb ik toch een net bedrag betaald en ik ben ik nieuwsgierig naar het toestel.

Bedankt allemaal!

Greetz,
Dick

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Dus twee keer naar paypall gestuurd?

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Waarom wordt er hier weinig gesproken over de Coolpad F1?
http://www.antelife.com/c...48e8850243be8079a5c74d079
Afbeeldingslocatie: http://www.antelife.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/471x471/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/g/fgf_6_9.jpg
$166.99
- MTK6592 Octa-core 1.7GHz
- 5.0inch IPS OGS HD Gorilla Glass Screen
- 2GB
- 8GB
- Frequency: GSM 900/1800/1900MHz WCDMA 900/2100MHz
- Product size: 141 x 71.8 x 8.8mm
- Battery 2500mAh

Review:
http://www.gizchina.com/2...e-coolpad-halo-f1-review/

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/coolpad-halo-f1-1.jpg?resize=500%2C375
Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/coolpad-halo-f1-review-5.jpg?resize=500%2C375
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/coolpad-halo-f1-antutu-scores.jpg?resize=480%2C427

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-11 11:11
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:36:
Waarom wordt er hier weinig gesproken over de Coolpad F1?
http://www.antelife.com/c...48e8850243be8079a5c74d079
[afbeelding]
$166.99
- MTK6592 Octa-core 1.7GHz
- 5.0inch IPS OGS HD Gorilla Glass Screen
- 2GB
- 8GB
- Frequency: GSM 900/1800/1900MHz WCDMA 900/2100MHz
- Product size: 141 x 71.8 x 8.8mm
- Battery 2500mAh

Review:
http://www.gizchina.com/2...e-coolpad-halo-f1-review/

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
lijkt me ook een goede telefoon valt weinig op aan te merken volgens mij, zit nog steeds te twijfelen om er 1 te bestellen, ook 3g op 900 band is ook mooi, alleen jammer dat er niet stock android 4.4 opzit

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:10
krissie100 schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:58:
[...]

Hier in tegenstelling tot momus al 2 keer tevreden over een doogee
Ikzelf heb sinds n dag of 3 n DooGee DG550 en ik heb 2 problemen
- zwak GPS signaal (dat is voor mn werk niet handig)
- zwak bluetooth audiostreaming en dus stopt de play (bellen geen probleem)

Verder n prachtig ding, mooi gebouwd, heel mooi scherm

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/imagejpg1_zpsfdd165c5.jpg

• krissie100
Ferry34 schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:27:
[...]

[afbeelding]
Dat zijn inderdaad wel vaak de zwakke punten van chinese telefoons, van elk merk dan ook, maar als taxichauffeur is dat idd niet echt handig, en erg vervelend

• Robinator
  • Laatst online: 20-10 00:25
krissie100 schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:29:
[...]

Dat zijn inderdaad wel vaak de zwakke punten van chinese telefoons, van elk merk dan ook, maar als taxichauffeur is dat idd niet echt handig, en erg vervelend
Ken het probleem, maar ik blijf erbij, het is soms niet hardwarematig dat het scheef zit. laatste Update van miui stablev17 heeft mijn Hongmi zijn gps ook naar de haaien gedaan, ik ben het kotsbeu dat bij elke update MIUI wel ergens de mist in gaat, ben dus maar mooi zelf beginnen bouwen, nog even en men eigen AOSP is gebouwd, wellis waar geport, maar alles werkt zoals het hoort (op de Notificatieled na)

Mijn gps neemt zonder 3G/wifi/2G een lock op minder dan 30secs, op meer dan 6 sattelieten, en ja dat is de mediatek varriant, je moet mazzel ermee hebben denk ik, en goede software ;)

Om een idee te geven, mijn Schoonbroer zijn Lenovo s650, op Jellybean had hij half minuutje nodig voor fix, op kitkat heeft hij instant fix, dus het liegt voor een groot deel ook te wijten aan de rom/software.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
krissie100 schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:29:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. (overigens ontkende je een tijdje terug nog dat gps op veel modellen ruk was ;) )

De verschillende snapdragon uitvoeringen, en met de name de niet budget uitvoeringen werken erg goed met gps, Wifi, en Bluetooth. Al klaagt mijn vrouw ook niet over de 1S.

Maar Robin-sipps heeft ook wel gelijk, de software kan ook een hoop verprutsen. Ook al begint de ellende bij de meeste met domweg slechte antennes.

• Robinator
  • Laatst online: 20-10 00:25
Qualcomm zou deze tijd beter moeten zijn dan mediatek, gewoon puur op het feit dat ze ook Glonass ondersteunen, zelfde voor kirin en intel chips, meeste hebben glonass support wat we een aanzienlijke snelheidsverhoging is.

Als je zoals mij en of Ferry34 elke dag gps gebruikt in de wagen weet je dat een degelijk gps systeem veel vertraging kan voorkomen, men Hongmi doet het hier erg goed, maar opnieuw dit kan mazzel zijn, ik lach altijd opnieuw als ik de ring van Antwerpen voorbij passeer en iedereen mooi zie aanschuiven, Igo of tomtom brengt me waar ik moet zijn ;)

Verder kan ik enkel zeggen dan men Garmin (in bruikleen van het werk) of men Navigon (prive) er niet kunnen aan typen qua snelheid en precision, want die lopen in vergelijking met de hongmi hopenloos achter.

Tomtom is een goede gps om te testen of je echt goede gps hebt op je phone, die stelt relatief stevige eisen om degelijk te kunnen navigeren, je merkt direct of je gps uit koers gaat en of begint te onderbreken.

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
"Dit topic is bedoelt om alle relevante informatie over Chinese en Aziatische mobile devices te bespreken.
Of het nu gaat over die nieuwe octa-core smartphone met 4k-scherm, die (on)betrouwbare dealer in Beijing of die 30 dollar kostende telefoon van 5 mm dik, dit is het topic om de discussie hieromtrent te voeren en nieuws & geruchten met je mede-tweakers te delen." [topicstart]

Zonder een enorme discussie te willen starten: of een telefoon geschikt is of minder geschikt, lijk me hier gewoon onder vallen. En sociaal gedrag is te prijzen, lijkt me. Zonder dat kunnen we bij Tweakers wel inpakken. Anderzijds is het natuurlijk niet teveel gevraagd om eerst zèlf eens goed te speuren. Mja, wie ben ik....
Neem de Tweakers GoT FAQ dan ook even door, dan weet je dat eigen inzet wel gewaardeerd wordt.... ;)

• Cletje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12-2024
dutchgio schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 01:19:
Neem de Tweakers GoT FAQ dan ook even door, dan weet je dat eigen inzet wel gewaardeerd wordt.... ;)
En terecht!

• FlowDesign
Cletje schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 00:59:
"Dit topic is bedoelt om alle relevante informatie over Chinese en Aziatische mobile devices te bespreken.
Of het nu gaat over die nieuwe octa-core smartphone met 4k-scherm, die (on)betrouwbare dealer in Beijing of die 30 dollar kostende telefoon van 5 mm dik, dit is het topic om de discussie hieromtrent te voeren en nieuws & geruchten met je mede-tweakers te delen." [topicstart]

Zonder een enorme discussie te willen starten: of een telefoon geschikt is of minder geschikt, lijk me hier gewoon onder vallen. En sociaal gedrag is te prijzen, lijkt me. Zonder dat kunnen we bij Tweakers wel inpakken. Anderzijds is het natuurlijk niet teveel gevraagd om eerst zèlf eens goed te speuren. Mja, wie ben ik....
Dus de vraag "ik zoek een telefoon van maximaal 70 euro" zonder verdere toevoegingen, valt dat onder bovenstaande of niet? Denk gerust even na over wat het juiste antwoord is ;)
robin-sips2 schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:34:
[...]

Om een idee te geven, mijn Schoonbroer zijn Lenovo s650, op Jellybean had hij half minuutje nodig voor fix, op kitkat heeft hij instant fix, dus het liegt voor een groot deel ook te wijten aan de rom/software.
Lenovo is dan ook een fabrikant die fatsoenlijke antennes in z'n telefoons stopt én fatsoenlijke roms uitgeeft :)

[ Voor 18% gewijzigd door FlowDesign op 02-09-2014 02:14 ]

Verwijderd

eddie02 schreef op maandag 01 september 2014 @ 21:09:
Dus twee keer naar paypall gestuurd?
Nee, 1 keer. Na bevestiging van de order ga je niet weer terug naar paypal.
Waar het op neerkomt is dat je paypal opdracht geeft om het bedrag (zonder verzendkosten) over te maken, dat je daarna terug gaat naar de website en pas op 'bevestig order' kunt klikken als je de verzendwijze aanvinkt en dat uiteindelijk het bedrag inclusief verzendkosten wordt afgeschreven. Dat is niet erg, maar wel een beetje vreemd.

Greetz,
Dick

• krissie100
starcopy schreef op maandag 01 september 2014 @ 23:48:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens. (overigens ontkende je een tijdje terug nog dat gps op veel modellen ruk was ;) )
Ik heb nooit ontkend dat gps ruk is hoor, alleen op mijn toestellen doet de gps het gewoon keurig
Rn ja tis ook vaak de software, dus de gps van China phones is niet altijd even goed, of het nou aan hardware of/en software ligt

[ Voor 16% gewijzigd door krissie100 op 02-09-2014 06:22 ]

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Sinds een paar dagen ben ik overgestapt van een iPhone 5s naar een THL T6s. Besteld via Tinydeal en kreeg er een leuke gifts pack bij. http://www.tinydeal.com/t...42-3g-phone-p-133759.html

Ik merkte gelijk dat het qua scherm en qua snelheid wel een stap terug was, maar daar was ik ook wel op voorbereid, omdat het me met kortingscoupon met slechts €59 kostte.
Ik heb er tot nu toe niet echt problemen mee geconstateerd, behalve dat de wifi adapter moeite te lijkt te hebben met de wifi repeater die ik thuis heb. Als ik vanaf de bovenverdieping (repeater) naar beneden loop, waar de router het zou moeten overnemen, moet ik wifi aan en uit-zetten voordat ie weer fatsoenlijk verbinding heeft. Camera valt ook een beetje tegen, met name bij schemer en donker. Met daglicht is het voor mij goed genoeg. GPS gaat als een zonnetje, ik krijg snel een nauwkeurige locatie.

De telefoon kwam met een aantal voor geinstalleerde Chinese apps, maar die konden zonder problemen verwijderd worden.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
krissie100 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 06:18:
[...]

Ik heb nooit ontkend dat gps ruk is hoor, alleen op mijn toestellen doet de gps het gewoon keurig
Rn ja tis ook vaak de software, dus de gps van China phones is niet altijd even goed, of het nou aan hardware of/en software ligt
Ook mijn ervaring tot nu toe. Het heeft op al m'n Mediatek-toestellen redelijk tot goed gewerkt. Voldoende om met de auto te navigeren iig. Kán natuurlijk vast beter. :)
Ferry34 schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:27:
[...]

[afbeelding]
Op je foto vind ik het scherm van de HTC een stuk levendiger overkomen. De Doogee lijkt wat dof. Wellicht alleen de brightness-stand?

[ Voor 37% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-09-2014 08:18 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik ben rond aan het loeren voor een vervanger voor mijn HTC one X. Mijn oog was gevallen op de ZTE Nubia Z7 mini. Maar ik twijfel hier nogsteeds aan.
De altijd aanwezige Xiaomi Redmi 1S trekt ook mijn aandacht, net als een Elephone P9(of een cloon als de Lenteen W92). De ZTE V5 Red Bull is ook op de radar maar die heeft naar mijn gevoel een hoog net niet gehalte(net te duur voor de snapdragon 400 ten opzichte van een Redmi).

Voor de top van m'n budget(plusminus 250 euro) zoek ik een mooi toekomst bestendig toestel wat makkelijk 2 jaar mee kan. Dus een fatsoenlijk vlotte Qualcom soc met 2GB ram en 16GB opslag ofzo, daarnaast is een goedwerkende GPS gewenst.
Voor een plusminus 150 euro wil ik een minder toekomstbestendig toestel overwegen als een Redmi 1S met maar 1GB ram en een snapdragon 400 ofzo daarnaast is ook hier weer een functionerende GPS zeer wenselijk.

In alle gevallen geld dat het scherm tussen de 4.5 en 5.0 inch groot mag zijn. 3G op 900mhz is wenselijk en alleen een eis bij een toestel uit het de hogere prijs regionen binnen mijn budget.
Fatsoenlijke(lees vol NL spectrum) 4G zou leuk zijn maar niet realistisch. Lange batterij duur is ook een plus net als NFC.

Kort gezegd mag een leuke telefoon voor een jaar of anderhalf een euro of 150 kosten, en een telefoon die langer mee zou moeten kunnen omdat de hardware sneller is zou tegen de 250 mogen kosten. Eigenlijk zit ik meer naar de 150 euro kant te kijken gezien dit ook mijn eerste China avontuur wordt.
Dus welk degelijk toestel die ik absoluut overwogen moet hebben zie ik hier over het hoofd?

Ik mis vast hele goede alternatieven

edit:

Ik zie al dat ik de Xiaomi Mi3 vergeet mee te nemen naast de Z7 mini.

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Je kunt ook nog middenin gaan zitten met een Xiaomi Mi3 (á 200EUR210) of Jiayu G4S (á 150EUR), dan zit je redelijk toekomst bestendig en heb je wat meer aan specs in huis. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Kwabbernoot op 02-09-2014 12:06 ]

Meizu MX4 met mt6595, Flyme OS, 5.4 inch en 15:9 verhouding aangekondigd;
nieuws: Meizu toont smartphone met 5,4"-scherm met 15:9-verhouding

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:10
Aparte ontwikkelingen op mn problemen:
Moest vanochtend ff n andere taxi meenemen en....geen enkel probleem met GPS!!

Na 2 uur mn vaste auto weer gepakt (moest iets aan gedaan worden) en nu was die t nnpaar keer ff kwijt.

Komt dusnomdat ik de fone aan t ventilatierooster heb hangen en bij de nieuwe Mercedes zit die meer de auto in.
De oude zit die dichter bij het raam.

Ook bizar: nadat ik die app antennebooster ofzo heb geinstalleerd hebbik ineens overal 3G en....mn bluetooth audiostreaming doet t perfect!

Die DooGee is dus n goed toestel

• y2kbug
  • Laatst online: 22-09-2022
De Mi3 had ik inmiddels ook op de radar en met de forse accu erin lijkt me dat ook wel wat. Kon nog niet direct een prijs van onder de 210 vinden... Waar had jij 200 gezien Kwabbernoot?
Hij was een tijd terug wat gedaald en voor 200 euro te koop, maar inmiddels is de
prijs weer wat gestegen en zit ie weer boven de 210+ euro.

• Kwabbernoot
  • Laatst online: 21-09 20:24
dutchgio schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:25:
Hij was een tijd terug wat gedaald en voor 200 euro te koop, maar inmiddels is de
prijs weer wat gestegen en zit ie weer boven de 210+ euro.
Dit. Die van mij heb ik tijdens de AliExpress sales zelfs kunnen halen voor 180 incl. Nu inderdaad weer een tientje in prijs gestegen overal. Minimaal 280USD excl. Eccuus :)

• FlowDesign
Ferry34 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 11:19:
Aparte ontwikkelingen op mn problemen:
Moest vanochtend ff n andere taxi meenemen en....geen enkel probleem met GPS!!

Na 2 uur mn vaste auto weer gepakt (moest iets aan gedaan worden) en nu was die t nnpaar keer ff kwijt.

Komt dusnomdat ik de fone aan t ventilatierooster heb hangen en bij de nieuwe Mercedes zit die meer de auto in.
De oude zit die dichter bij het raam.

Ook bizar: nadat ik die app antennebooster ofzo heb geinstalleerd hebbik ineens overal 3G en....mn bluetooth audiostreaming doet t perfect!

Die DooGee is dus n goed toestel
Of de ene auto heeft meer zonnewerend materiaal in de voorruit zitten dan de andere :)

• FlowDesign
Qua specs alles mooi en wel, maar het design een kopie van de iPhone 2 / 3? Nee, daar ga ik niet mee rondlopen :N

Dat had ik nog niet eens gezien, maar dan wordt het wel wat minder interssant ja ;)

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Vlizzjeffrey schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:21:
[...]

lijkt me ook een goede telefoon valt weinig op aan te merken volgens mij, zit nog steeds te twijfelen om er 1 te bestellen, ook 3g op 900 band is ook mooi, alleen jammer dat er niet stock android 4.4 opzit
Hier ook nog een review en veel handige links en roms voor dit toestel.
En veel voorbeeld foto's kun je er ook vinden.
http://www.modaco.com/top...nfo-software-custom-roms/

Benchmarks

Results from several benchmark tools:

Antutu: 27078
Passmark: 3088
Quadrant Standard: 14305
Vellamo HTML5: 1417
Vellamo Metal: 704
3D Mark – Ice Storm Unlimited: 6175
Conclusion:

Coolpad F1 is a great phone. That's all...
Plus: Almost everything
Minus: Slight LCD clouding, speakerphone aperture design, bad for a dictaphone use
En een duitse review, zelf nog niet gelezen
http://www.chinahandys.net/coolpad-f1-smartphone-handy-test/

• Jouel
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10 21:56
http://www.oppomart.com/phones/meizu-mx4.html

Oppomart is volgens mij best betrouwbaar... lijkt dus grotendeels bevestigd

[ Voor 3% gewijzigd door Jouel op 02-09-2014 13:29 ]

• M-Opensource
  • Laatst online: 26-09 11:33
Er zijn nog weinig Nubia Z7 mini reviews te vinden, het kriebelt echt om deze te gaan bestellen en mn Elephone P8 te verkopen... blijkt toch iets te groot te zijn, en wil graag dual-sim met 4G.

Zijn er al Tweakers die m binnenkort binnen krijgen? Je eerste indruk hier bespreken wordt zeer gewaardeerd :)

"Find what you love and let it kill you"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Een bekende van mij heeft hem wel besteld, via Oppomart.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• M-Opensource
  • Laatst online: 26-09 11:33
Ik zag hier 3 of 4 bestel-meldingen langskomen, verwacht dat iemand 'm onderhand al heeft :D

(edit) omg, er is een topic. Ik verhuis. Dank voor de tip!

[ Voor 25% gewijzigd door M-Opensource op 02-09-2014 13:37 ]

"Find what you love and let it kill you"

Hier op Tweakers ook al een paar, in het Nubia 7 topic ;)

• ralphterror
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08-2024
Status van mijn Z7 mini is enkele dagen terug verandert naar verzonden, via Singapore Post.
Maar ik verwacht dat dat dus nog wel ff kan duren voordat die binnen is.
Of wat verwachten jullie van de snelheid van levering?

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:52
Zat op needrom te kijken of er nieuwe rom was voor me Cubot X6.
Zie ik daar dus opeen android 4.3 image staan ipv de standaard 4.2.2 versies en hij werkt ook nog es lekker snel lijkt het vooralsnog.

Schijnt het dan toch te kunnen dat er nieuwere versie geport kunnen worden voor de MTK cpu's??

• Momus
ralphterror schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:56:
Status van mijn Z7 mini is enkele dagen terug verandert naar verzonden, via Singapore Post.
Maar ik verwacht dat dat dus nog wel ff kan duren voordat die binnen is.
Of wat verwachten jullie van de snelheid van levering?
Een week duurde het bij mij...

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-11 22:10
@Slommer

Interestant.
Misschien ook maar installeren op mijn Cubot X6.
Al bevalt hij mij nu prima
Er staat bij androidversie "4.3 >>>>+ xposed<<<"
Grote kans dat ze dus alleen het nummertje veranderd hebben :+

Overigens is de X6 een mt6592 toch? Dan ligt het deels ook aan de fabrikant, KitKat is dan in principe mogelijk maar voor de Cubot niet zo lijkt het.

Overigens onofficieel op de iOcean X7 met mt6589(t) nu ook, dus het kan wel ;)

• slommer
dutchgio schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:04:
Er staat bij androidversie "4.3 >>>>+ xposed<<<"
Grote kans dat ze dus alleen het nummertje veranderd hebben :+

Overigens is de X6 een mt6592 toch? Dan ligt het deels ook aan de fabrikant, KitKat is dan in principe mogelijk maar voor de Cubot niet zo lijkt het.

Overigens onofficieel op de iOcean X7 met mt6589(t) nu ook, dus het kan wel ;)
Het is de MTK6592 ja.
Zat ook al te twijfelen of ze alleen nummer aangepast hebben of het echt 4.3 is.
In about staat 4.3 en ff snel gezocht nog, maar 4.2 heeft weinig verschil met 4.3

[ Voor 12% gewijzigd door slommer op 02-09-2014 14:12 ]

Het feit dat dit de enige rom voor de X6 is die 4.3 aangeeft, en daarachter nog + xposed heeft staan zegt eigenlijk al wel genoeg denk ik.

• Rincewind

Rincewind

Ze heeft gekozen uit mijn shortlist (zie eerder postings hierboven) en wil de DG550 kopen in China. Wat is beter: een 'bekende' shop zoals antelife, banggood, pandawill of een goed beoordeelde seller op Alixpress?

• FlowDesign
slommer schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:07:
[...]

Het is de MTK6592 ja.
Zat ook al te twijfelen of ze alleen nummer aangepast hebben of het echt 4.3 is.
In about staat 4.3 en ff snel gezocht nog, maar 4.2 heeft weinig verschil met 4.3
Als je het echt zeker wilt weten moet je ff tig keer achter elkaar op het Android versienummer tikken met je vinger :)

• FlowDesign
Jouel schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:28:
[...]

http://www.oppomart.com/phones/meizu-mx4.html

Oppomart is volgens mij best betrouwbaar... lijkt dus grotendeels bevestigd
Wat me naast het iPhone-design ook een beetje tegenvalt, is dat die Sony IMX220 camera F/2.2 heeft en niet F/1.8 of F/2.0.

FlowDesign schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:47:
[...]

Als je het echt zeker wilt weten moet je ff tig keer achter elkaar op het Android versienummer tikken met je vinger :)
Ook dat kun je tegenwoordig aanpassen zonder al te veel moeite en is dus geen goede test ;)

Overigens is het wel 20mp in die MX4, al zegt dat ook niet alles natuurlijk :+

• Momus
Ook de F/2.2 F/2.0 of F/1.8 zegt me niet zoveel. Mijn lieftallige wederhelft heeft de Red Bull V5 en die maakt prima foto's.

• slommer
FlowDesign schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:47:
[...]

Komt er deze uit.
Maar sowieso knap dat iemand een rom update naar 4.3 en direct alles werkt.
Met me vorige toestel (sony xperia pro) was er zeker in het begin issues met wifi/camera enzo.

[ Voor 19% gewijzigd door slommer op 02-09-2014 14:57 ]

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
ZTE nubia z& mini binnen. Niks mini! ;) en echt met de Sony IMX 214, camera en dito goeie HDR software.....eerste indruk....Premium toestel, met DTS geluid, mooie UI, zeer responsive (apple like).......wordt vervolgd

Verwijderd

Misschien dat iemand mij kan helpen. Ben een leek, maar probeer een probleem voor mijn vrouw op te lossen :)

Ze heeft een Newman K1S en heeft af en toe het probleem dat haar scherm flipt (als ie te heet wordt). Nu is er een update maar ik vraag mij af hoe je die precies op de telefoon zet.

http://www.pandawillforum...an-K1S-Smartphone-MTK6592

De laatste berichten gaan over de update. Ik heb die zip file gedownload, maar ik vraag me af wat ik nou precies moet doen. Waarom ik het niet daar vraag? Heb meer vertrouwen in de kennis hier :)

• Momus
Je hoeft niks te vragen, in de 1 na laatste post daar, staat precies wat je moet doen.

Verwijderd

Apply update from SD card etc etc... staat er dan. Wat is de etc etc?

• Momus
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:54:
Apply update from SD card etc etc... staat er dan. Wat is de etc etc?
Volg de eerste post, alleen dan met de update.zip van de 1 na laatste post.

Verwijderd

Okee. Thanks! Ga het vanavond proberen :)

Verwijderd

Rincewind schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:19:
Ze heeft gekozen uit mijn shortlist (zie eerder postings hierboven) en wil de DG550 kopen in China. Wat is beter: een 'bekende' shop zoals antelife, banggood, pandawill of een goed beoordeelde seller op Alixpress?
Ik prefereer de bekendere shops, maar dat is meer mijn gedachtegang. Ik heb het zelf niet zo op Alie.

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 09:16
rambo12345 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 00:25:
Gisteren elephone p2000 ontvangen.

Vrije ramgeheugen is ongeveer 1300 MB van de 2 GB. Opslag voor apps was 1.14 GB. Dit heb ik kunnen uitbreiden naar 8 GB middels ebr files welk te vinden is op het forum van elephone.
Kun je mij nog eens vertellen waar die files precies te vinden zijn en hoe je dat geheugen uitbreidt? Ben er al effe mee bezig maar zie het nog niet.

//aanvulling:

Heb de EBR files ondertussen gevonden, maar het is mij niet helemaal duidelijk hoe e.e.a. te installeren. Ben bang om de telefoon te verkloten als ik het niet goed zou doen. De handleiding op het forum is net een tikje te summier of mijn kennis is niet goed genoeg.

Heb net wel van Needrom de nieuwste ROM gedownload en geïnstalleerd en dat werkt allemaal goed.

///Update

Gelukt en ik heb nu 7Gb. vrij! Misschien wordt het nu toch nog een leuke telefoon.....

[ Voor 33% gewijzigd door Wiend op 02-09-2014 18:03 ]

Pagina: 1 ... 48 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!