Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.535 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdc01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik wil graag de xiaomi mi4 ofwel de oppo find 7 (international) kopen. Het enigste wat mij tegenhoud zijn de importkosten, taxen en de douanekosten. Blijkbaar zou me dat gedeelte alleen al om en beide 130 euro kosten volgens de berekeningen. Ik woon in Belgïe btw. Is dat bij jullie ook zo?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Alle Eindhovense pakketjes komen via Brussel naar Eindhoven. De douane gokt naar mijn idee altijd naar de uiteindelijke prijzen die je aan de deur moet betalen.
Die ene keer dat ik betaalde moest ik 32 euro afrekenen voor een toestel van 380 euro. Zo'n 10% dus.
Voor een Pebble smartwatch uit Amerika moet je blijkbaar 40 euro afrekenen.

Wat mij betreft is het allemaal natte vinger werk en is er voor mijn geen pijl op te trekken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Marijnsp schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:49:
Ik heb sinds enkele dagen mijn xiaomi hongmi note pro binnen. Echt een mooi toestel!

Maar ik heb een vraagje. Weet iemand een goede tutorial om de multi lang rom er op te zetten?
Ik gok via de updater app. Ik heb van de xiaomi.eu site echter nog geen ML gezien voor de note pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50
pietervdc01 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:03:
Ik wil graag de xiaomi mi4 ofwel de oppo find 7 (international) kopen. Het enigste wat mij tegenhoud zijn de importkosten, taxen en de douanekosten. Blijkbaar zou me dat gedeelte alleen al om en beide 130 euro kosten volgens de berekeningen. Ik woon in Belgïe btw. Is dat bij jullie ook zo?

Alvast bedankt.
Gewoon bestellen met importkosten en BTW in achterhoofd, kan het alleen maar meevallen.
Ik snap nog steeds niet waarom men dat niet mee rekent.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [m]engineer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05-2023
starcopy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:14:
[...]

Ik gok via de updater app. Ik heb van de xiaomi.eu site echter nog geen ML gezien voor de note pro.
ik zie het. Dus voor de zekerheid wil ik eerst een originele rom flashen. Het probleem is alleen dat ik de updater app mis.

Ook kan ik niet echt een goede tutorial vinden over hoe ik hem moet flashen via recovery of iets dergelijks.

Zou iemand me daar mee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
Vandaag mijn Elephone P10C ontvangen via Singapore Post. Voor zover ik kan zien is het pakje niet opengemaakt, ook geen inklaringskosten hoeven betalen. Op de verpakking stond 27 dollar als waarde vermeld (communication device).
Het toestel is er dun en erg licht en heeft een mooi scherm. Ik had hem bij Etotalk besteld en aangegeven dat ik geen Etotalk rom mod wilde hebben maar deze hebben ze dus toch geinstalleerd... :( De GPS doet het niet, geeft wel 10 of 11 sattelieten aan maar gebruikt er geen. Aan de onderkant van het scherm voel je wel een klein randje van het glas, voor mij het enige minpuntje qua bouw. Voelt verder wel goedkoop aan. De telefoon is verder wel soepel en snel.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Marijnsp schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:47:
[...]

ik zie het. Dus voor de zekerheid wil ik eerst een originele rom flashen. Het probleem is alleen dat ik de updater app mis.

Ook kan ik niet echt een goede tutorial vinden over hoe ik hem moet flashen via recovery of iets dergelijks.

Zou iemand me daar mee kunnen helpen?
Dat zal hetzelfde zijn als bij de andere snapdragon based modellen denk ik. Rom downloaden via pc, hernoemen naar update.zip, copieren naar de interne sd, via eigen xiaomi recovery installeren, cache wipe via zelfde recovery, herstart, klaar.

Maar je zal eerst een goede rom moeten zien te vinden waar google ed inzitten.

[ Voor 3% gewijzigd door starcopy op 13-08-2014 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2023
starcopy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:33:
[...]

Dat zal hetzelfde zijn als bij de andere snapdragon based modellen denk ik. Rom downloaden via pc, hernoemen naar update.zip, copieren naar de interne sd, via eigen xiaomi recovery installeren, cache wipe via zelfde recovery, herstart, klaar.

Maar je zal eerst een goede rom moeten zien te vinden waar google ed inzitten.
Rom kun je toch vinden bij xiaomi.eu of is dit voor een ander type?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchtoro schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 23:49:
[...]

Rom kun je toch vinden bij xiaomi.eu of is dit voor een ander type?
Is de nieuwe Xiaomi note met snapdragon ipv Mtk cpu. En daar is op xiaomi.eu nog geen rom voor.

• pietervdc01
Kiswum schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 21:10:
Alle Eindhovense pakketjes komen via Brussel naar Eindhoven. De douane gokt naar mijn idee altijd naar de uiteindelijke prijzen die je aan de deur moet betalen.
Die ene keer dat ik betaalde moest ik 32 euro afrekenen voor een toestel van 380 euro. Zo'n 10% dus.
Voor een Pebble smartwatch uit Amerika moet je blijkbaar 40 euro afrekenen.

Wat mij betreft is het allemaal natte vinger werk en is er voor mijn geen pijl op te trekken.
Koop jij veel Chinese high tech?
En je verzending wordt die via DHL verstuurd of door singapore post of iets dergelijks?
Naar welke sites surf je dan voor iets te kopen? De originele site van de producent of eerder een tussenpersoon?
Voor de xiaomi mi4 zit ik te zoeken via antelife maar je kan ook via hun stockagewinkel kopen via Spanje om de kosten te ontlopen maar daar staat mijn favo's niet tussen... Dus zal het via de gewone site worden (antelife)

Btw... Maar als de factuur erbij zit kunnen ze toch makkelijk de formule toepassen voor de extra kosten?

• pietervdc01
John Rambo schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 22:13:
Vandaag mijn Elephone P10C ontvangen via Singapore Post. Voor zover ik kan zien is het pakje niet opengemaakt, ook geen inklaringskosten hoeven betalen. Op de verpakking stond 27 dollar als waarde vermeld (communication device).
Het toestel is er dun en erg licht en heeft een mooi scherm. Ik had hem bij Etotalk besteld en aangegeven dat ik geen Etotalk rom mod wilde hebben maar deze hebben ze dus toch geinstalleerd... :( De GPS doet het niet, geeft wel 10 of 11 sattelieten aan maar gebruikt er geen. Aan de onderkant van het scherm voel je wel een klein randje van het glas, voor mij het enige minpuntje qua bouw. Voelt verder wel goedkoop aan. De telefoon is verder wel soepel en snel.
Hoelang heb je moeten wachten op je pakje?
Hiervoor hebben we het topic met verzendtijden

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 14-08-2014 00:28 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
pietervdc01 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:06:
[...]

En je verzending wordt die via DHL verstuurd of door singapore post of iets dergelijks?
Naar welke sites surf je dan voor iets te kopen? De originele site van de producent of eerder een tussenpersoon?
Voor de xiaomi mi4 zit ik te zoeken via antelife maar je kan ook via hun stockagewinkel kopen via Spanje om de kosten te ontlopen maar daar staat mijn favo's niet tussen... Dus zal het via de gewone site worden (antelife)

Btw... Maar als de factuur erbij zit kunnen ze toch makkelijk de formule toepassen voor de extra kosten?
Vergelijk de specs maar eens met de Mi3. Zit niet echt veel verschil tussen, maar is wel een heel stuk duurder. 4G gaat ook niet volledig werken.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

De 4G versie is niet uit, dus het klopt dat die niet gaat werken. Eind augustus komt de Chinese 4G variant en de EU/ Fdd-Lte is niet aangekondigd. Het blijkt dat er geen NFC meer aanwezig is op de Mi4, misschien is dat in de toekomst wel weer.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

De GPS een keer buiten aanzetten, als eenmaal een fix heeft gehad, is ie daarna snel :)

Heb zelf in ieder geval geen issues met de GPS van de P10c, maar heb hem om eerlijk te zijn ook pas 2x getest. Je kan ook nog proberen met de MTK Engineering Tools een 'GPS fix' toe te passen, die zit ergens in dat menu.

My iRacing profile | Strava

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Interessant. Heb zelf de P10 (met HD scherm dus) op het oog. Laat even weten of je de GPS nog aan de praat hebt gekregen. Als hij zo veel satellieten ziet, moet hij het wel gaan doen denk ik.
Wat bedoel je met goedkoop aanvoelen? Krakerig of voelen de knopjes niet goed oid?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• John Rambo
Ja ik heb nog geen tijd gehad om er aan te sleutelen. Ik heb m alleen binnen getest voor het raam naast mijn Sensation, die vindt er 4 tot 8. De P10C zegt wel dat hij er 10 of 11 ziet, maar geeft altijd hetzelfde getal aan, dus ik weet niet of dat klopt.
Verder is het een mooi toestel hoor. Het goedkoop aanvoelen zit hem denk ik in het gewicht (erg licht) en de achterkant. De achterkant is vrij dus, soepel, een soort rubberachtig plastic. Het achterkantje krijg je makkelijk los (niet te makkelijk hoor). De telefoon kraakt niet, knopjes kraken ook niet. Het enige minpuntje qua bouw vind ik dat je het randje van het glas voelt aan de onderkant van de telefoon. Dat had iets beter weggewerkt kunnen worden imho.
Ongevraagd heb ik dus wel de etotalk zooi er op gekregen, voordeel is wel dat de telefoon wel geroot is, maar dat zou Elephone vanaf nu ook zelf gaan doen.
GPS is wel een voorwaarde voor mij, dus mocht ik dat niet aan de praat krijgen dan ga ik voor de Leagoo lead 1. Mocht de GPS wel gaan werken dan zal ik graag mijn Sensation inruilen voor deze P10C. Het gewicht en formaat zijn wat mijn betreft pluspunten. Ik ben nu mijn degelijke, zware HTC gewend.

EDIT: ik heb de telefoon nu meegenomen naar mijn werk en probeer deze net zoveel te gebruiken als mijn Sensation om te kijken hoe de accu het doet.

[ Voor 6% gewijzigd door John Rambo op 14-08-2014 09:57 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

John Rambo schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 09:56:
Ja ik heb nog geen tijd gehad om er aan te sleutelen. Ik heb m alleen binnen getest voor het raam naast mijn Sensation, die vindt er 4 tot 8. De P10C zegt wel dat hij er 10 of 11 ziet, maar geeft altijd hetzelfde getal aan, dus ik weet niet of dat klopt.
Verder is het een mooi toestel hoor. Het goedkoop aanvoelen zit hem denk ik in het gewicht (erg licht) en de achterkant. De achterkant is vrij dus, soepel, een soort rubberachtig plastic. Het achterkantje krijg je makkelijk los (niet te makkelijk hoor). De telefoon kraakt niet, knopjes kraken ook niet. Het enige minpuntje qua bouw vind ik dat je het randje van het glas voelt aan de onderkant van de telefoon. Dat had iets beter weggewerkt kunnen worden imho.
Ongevraagd heb ik dus wel de etotalk zooi er op gekregen, voordeel is wel dat de telefoon wel geroot is, maar dat zou Elephone vanaf nu ook zelf gaan doen.
GPS is wel een voorwaarde voor mij, dus mocht ik dat niet aan de praat krijgen dan ga ik voor de Leagoo lead 1. Mocht de GPS wel gaan werken dan zal ik graag mijn Sensation inruilen voor deze P10C. Het gewicht en formaat zijn wat mijn betreft pluspunten. Ik ben nu mijn degelijke, zware HTC gewend.

EDIT: ik heb de telefoon nu meegenomen naar mijn werk en probeer deze net zoveel te gebruiken als mijn Sensation om te kijken hoe de accu het doet.
Ik had met de GPS hetzelfde voor het raam. Toen ik naar buiten liep binnen 30 seconden een fix.

• John Rambo
Ok er is nog hoop dus :D Ik ga kijken of ik vanavond wat kan proberen.
Ik heb vanochtend de telefoon helemaal opgeladen en ~6.30 uit de lader gehaald. Zit nu om 10:10 op 68% wat de telefoon aangeeft, met wifi aan en automatische scherm helderheid.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Iemand ervaring met de camera van de ZTE Red Bull V5? Zo ja, hoe bevalt die? Wil hem voor mijn vriendin bestellen, die ontevreden is over de kwaliteit van de NEO.

• Momus
Momus schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:00:
[...]

Nog even terugkomend hierop: http://www.aliexpress.com...z-2GB-RAM/1903114398.html
Hier is ie wel heel betaalbaar...
Nou, geen idee wat de prijs was, maar hij is nu weer aardig gestegen zo te zien :(

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Momus schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:32:
[...]

Nou, geen idee wat de prijs was, maar hij is nu weer aardig gestegen zo te zien :(
Hij zat eerst ergens rond de $160,- / € 120,-. Ik denk dat dat een foutje is geweest, je vindt over het algemeen alleen de 1GB/4GB versie rond die prijzen.

• Momus
PeeFizz schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:14:
[...]

Hij zat eerst ergens rond de $160,- / € 120,-. Ik denk dat dat een foutje is geweest, je vindt over het algemeen alleen de 1GB/4GB versie rond die prijzen.
Nou heb de 2GB ook gevonden voor 168$.
Maar ook een aantal die op 19 augustus in de aanbieding zijn. Bovendien heb ik een 20$ coupon voor 19 augustus. Dus dan ga ik hem bestellen.
Maar ik wil graag camera ervaringen!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Momus schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:23:
Iemand ervaring met de camera van de ZTE Red Bull V5? Zo ja, hoe bevalt die? Wil hem voor mijn vriendin bestellen, die ontevreden is over de kwaliteit van de NEO.
Eerste hit op google, met aantal testfoto's in de complete review:
http://86digi.com/1819.html

Andere voorbeeldfoto:
http://www.gizmochina.com...d-bull-smartphone-camera/

Lijkt zo op het eerste gezicht prima.

• Momus
Denk het ook inderdaad. Dan moet die het maar worden. Hoop dat het een keer tot tevredenheid leidt :P

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
@ john rambo, gps problemen zoals jij beschrijft lijkt me een rom probleem, als ik jou was zou ik de stockrom proberen. Zelf rooten etc...

ik had exact hetzelfde probleem bij mijn zelf geporte rom voor men Hongmi, na de juiste gps.conf te verwisselen uit de orginele miui rom had ik op 10secs een fix.

Dus ik zou de stock rom eerst een kans geven, maak wel eerst een backup met mtk droid tools, dan kan je altijd terug naar orginele instellingen.

Is wel wat werk maar gaat zeker zijn dienst bewijzen.

• John Rambo
robin-sips2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:43:
@ john rambo, gps problemen zoals jij beschrijft lijkt me een rom probleem, als ik jou was zou ik de stockrom proberen. Zelf rooten etc...

ik had exact hetzelfde probleem bij mijn zelf geporte rom voor men Hongmi, na de juiste gps.conf te verwisselen uit de orginele miui rom had ik op 10secs een fix.

Dus ik zou de stock rom eerst een kans geven, maak wel eerst een backup met mtk droid tools, dan kan je altijd terug naar orginele instellingen.

Is wel wat werk maar gaat zeker zijn dienst bewijzen.
Thx, ik zal me er eens in verdiepen, heb nog nooit een telefoon geroot of een andere rom er op gegooid dus dat wordt hoog tijd. Deze P10C is al geroot dus ik neem aan dat root = root?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

John Rambo schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:49:
[...]

Thx, ik zal me er eens in verdiepen, heb nog nooit een telefoon geroot of een andere rom er op gegooid dus dat wordt hoog tijd. Deze P10C is al geroot dus ik neem aan dat root = root?
Hier kun je roms en uitleg vinden (forum van Elephone):
http://service.elephone.h...splay&fid=79#.U-yV_1V_v7s
Echt heel duidelijk vind ik het zelf nog niet, maar heb me er niet echt in verdiept.

Heb zelf nog niet geflashed, ook niet nodig want hij werkt prima. Op mijn telefoon staat deze rom (volgens het versienummer / datum):
http://service.elephone.h...tra=page%3D1#.U-yW_lV_v7s

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-08-2014 13:02 ]

• pindakoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 12:53
Ik ben wel benieuwd naar de Cubot S108, de VKworld VK455 en de ZOPO ZP590.
Deze phones zijn voor zeer redelijke prijzen te koop.

Heeft iemand ervaring met één van deze phones?

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:21
pindakoek schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:40:
Ik ben wel benieuwd naar de Cubot S108, de VKworld VK455 en de ZOPO ZP590.
Deze phones zijn voor zeer redelijke prijzen te koop.

Heeft iemand ervaring met één van deze phones?
neem dan deze: http://www.1949deal.com/l...-ips-screen-3g-black.html
goedkoper, en al veel reviews te vinden over dit toestel, waaronder mijn review, zoek maar op lead 3 in dit topic

• pindakoek
krissie100 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:26:
[...]

neem dan deze: http://www.1949deal.com/l...-ips-screen-3g-black.html
goedkoper, en al veel reviews te vinden over dit toestel, waaronder mijn review, zoek maar op lead 3 in dit topic
Die had ik ook al opgemerkt alleen die batterij is echt een no-go, verder voldoet die wel qua specs.

• John Rambo
Hoogie2004 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 13:01:
[...]

Hier kun je roms en uitleg vinden (forum van Elephone):
http://service.elephone.h...splay&fid=79#.U-yV_1V_v7s
Echt heel duidelijk vind ik het zelf nog niet, maar heb me er niet echt in verdiept.

Heb zelf nog niet geflashed, ook niet nodig want hij werkt prima. Op mijn telefoon staat deze rom (volgens het versienummer / datum):
http://service.elephone.h...tra=page%3D1#.U-yW_lV_v7s
Thx voor de info.

Net even buiten geweest voor een wandelingetje, maar geen GPS fix. Het beste resultaat was 1 satteliet gevonden maar hij gebruikt niks. Mijn HTC Sensation had op dat zelfde moment 10/10.

• Robinator
John Rambo, check deze guide even:

http://droidchina.com/for...-ROM-with-MTK-Droid-Tools

Altijd dit doen voordat je begint te sleutelen, in het ergste geval flash je de verkeerde rom op je toestel, en kan je dus 9/10 terug met de backup die je nu maakt.

Daarna zou ik dit proberen:

http://www.needrom.com/download/elephone-p10c/

Deze rom kan je flashen via flashtool, kan je best op een windows 7 of XP pc doen om de problemen van usb drivers te vermijden (is onder windows 8 etc perfect doenbaar, maar je moet weten wat je doet)

Voor flashtool heb je de MT6582 usb drivers nodig moest je hier een stap voor stap uitleg van willen mag je me gerust pm'en, dan help ik je hier wel even door.

Het kan zijn dat je gps ontvanger gewoon brak is, maar dat weet je pas nadat je enkele rom's getest hebt ;)

• krissie100
pindakoek schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:34:
[...]

Die had ik ook al opgemerkt alleen die batterij is echt een no-go, verder voldoet die wel qua specs.
scherm kan ongeveer 3,5 uur aan op een dag

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 14:31
Ik heb zojuist een update binnen op mijn leagoo lead 1. Alleen zou het een update van vijf augustus zijn(!?).

Het zijn maar kleine zaken die niet ernstig zijn, Camera verbeteringen etc.

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

• pindakoek
krissie100 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:45:
[...]

scherm kan ongeveer 3,5 uur aan op een dag
Ik maak me nu niet druk om die batterij maar binnen een jaar heeft die al minder capaciteit door slijtage.

Hoelang gaat die mee bij normaal gebruik? Dus af en toe whatsapp, paar keer browsen enz.

• krissie100
pindakoek schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:40:
[...]

Ik maak me nu niet druk om die batterij maar binnen een jaar heeft die al minder capaciteit door slijtage.

Hoelang gaat die mee bij normaal gebruik? Dus af en toe whatsapp, paar keer browsen enz.
Max 3,5 uur scherm aan tijd over 15 uur is normaal gebruik per dag, bij tablets ben ik altijd bang voor slijtage van accu, maar bij telefoons niet, want dan koop je gewoon een nieuwe accu

• pindakoek
krissie100 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:45:
[...]

Max 3,5 uur scherm aan tijd over 15 uur is normaal gebruik per dag, bij tablets ben ik altijd bang voor slijtage van accu, maar bij telefoons niet, want dan koop je gewoon een nieuwe accu
Ja oké, die mogelijk ligt er wel maar bij chinese (budget)telefoons is het altijd nog maar de vraag of er na een jaar nog batterijen voor te verkrijgen zijn.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
pindakoek schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:00:
[...]

Ja oké, die mogelijk ligt er wel maar bij chinese (budget)telefoons is het altijd nog maar de vraag of er na een jaar nog batterijen voor te verkrijgen zijn.
Meteen één extra kopen, als ze al beschikbaar zijn.
Voor mij is het overigens niet zo'n issue, want gebruik een Chinaphone nooit zo lang. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• krissie100
pindakoek schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:00:
[...]

http://www.geekbuying.com/Search/?keyword=lead+3
gewoon nu meteen eentje kopen

Verwijderd

Is er iemand die toevallig ook de deals op Aliexpress aan het bekijken is voor de big sales day op 19 aug?
Ik kwam een redmi 1S tegen die 19 aug 50% is afgeprijsd en dan dus 80 dollar kost.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2s184ci.png

http://www.aliexpress.com...hones-4-7/1642580879.html

• krissie100
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:41:
Is er iemand die toevallig ook de deals op Aliexpress aan het bekijken is voor de big sales day op 19 aug?
Ik kwam een redmi 1S tegen die 19 aug 50% is afgeprijsd en dan dus 80 dollar kost.
[afbeelding]

ja, ik hou ze goed in de gaten, en je kan nog spelen voor coins he, waarmee je een 20 dollar coupon kan voor bestellingen boven de 119 dollar enzovoort, ik denk dat ik me 19 aug niet in kan houden ;)

• Momus
Thanks man. Kan ik de Leagoo Lead 2 annuleren voor mijn broertje, dat gaat toch allemaal te lang duren :)

Verwijderd

krissie100 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:54:
[...]

ja, ik hou ze goed in de gaten, en je kan nog spelen voor coins he, waarmee je een 20 dollar coupon kan voor bestellingen boven de 119 dollar enzovoort, ik denk dat ik me 19 aug niet in kan houden ;)
Inderaad, ik heb op het moment genoeg coins voor een 10$ coupon, dat zou dus betekenen dat ik de 1s voor 70$ zou kunnen krijgen, dat is 52.32 euro met de huidige wisselkoers :o

• krissie100
Momus schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:08:
Thanks man. Kan ik de Leagoo Lead 2 annuleren voor mijn broertje, dat gaat toch allemaal te lang duren :)
heb je de carcastische ''thanks man'' tegen mij....
wat kan ik eraan doen dat hun site in stock aangeeft en dat niet is...
heeft je broertje zoveel haast dan???
lijkt mij een beetje overdreven? of is het een cadeau?

• krissie100
btw: mooie aanbieding: http://www.geekbuying.com...3G-GPS---Blue-329264.html
wel helaas de blauwe

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:41:
[afbeelding]

Welke shop is dat? Kan het niet vinden

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39
http://activities.aliexpr...5046.5.1&parentId=1010719

Werkt dit ook weer met 'limited stock' of zijn dit kortingen voor de hele dag?

Verwijderd

sander817 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:23:
[...]

Welke shop is dat? Kan het niet vinden
shop staat onder de afbeelding ;)
het gaat dus om deze shop : http://www.aliexpress.com...hones-4-7/1642580879.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 20:28 ]

• krissie100
Ashen Shugar schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:25:
http://activities.aliexpr...5046.5.1&parentId=1010719

Werkt dit ook weer met 'limited stock' of zijn dit kortingen voor de hele dag?
de hele dag als het goed is, ook zijn er NOG betere kortingen maar daar zijn vaak maar 5 exemplaren van beschikbaar

Verwijderd

krissie100 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

de hele dag als het goed is, ook zijn er NOG betere kortingen maar daar zijn vaak maar 5 exemplaren van beschikbaar
Die zijn er ook nog inderdaad: http://activities.aliexpr...046.1998050732.2&jumpto=1

redmi 1s voor 1 dollar en de note voor 2 :+

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
:9~ Die 1S voor 80 dollar (laat staan 1 dollar) wil ik wel hebben. Leuk speelgoed voor die prijs.

Enig idee hoeveel er beschikbaar zijn? Zou eerste keer Aliexpress worden voor mij... spannund!

Waarom denkt aliexpress dat ik in rusland zit...

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Freakster86 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:41:
:9~ Die 1S voor 80 dollar (laat staan 1 dollar) wil ik wel hebben. Leuk speelgoed voor die prijs.

Enig idee hoeveel er beschikbaar zijn? Zou eerste keer Aliexpress worden voor mij... spannund!

Waarom denkt aliexpress dat ik in rusland zit...
Russische vpn ;)

Edit: Voor die prijs wil ik de 1s ook wel kopen :9~
Meestal zijn er weinig beschikbaar bij een dergelijke actie. Zoals een tijdje geleden een dual-core tablet met 1GB ram voor €19,- waar ze achteraf vermelden dat ze er maar 10 hadden. :(

[ Voor 115% gewijzigd door Willian40 op 14-08-2014 21:15 ]

• Momus
krissie100 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:12:
[...]

heb je de carcastische ''thanks man'' tegen mij....
wat kan ik eraan doen dat hun site in stock aangeeft en dat niet is...
heeft je broertje zoveel haast dan???
lijkt mij een beetje overdreven? of is het een cadeau?
Nee, tegen de poster van die link.
En daar kan jij niets aan doen inderdaad. Zijn huidige telefoon is naar de klote, dus het heeft inderdaad enige haast.

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39
De Mi3 staat er tussen voor 243usd/181eur excl.
Mi2s niet kunnen vinden helaas - iemand?

• Mannie12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-10-2024
Even over 19 augustus bij ali express, de kortingen...

Heeft er iemand goede of slechte ervaringen met deze site?
Aliexpress is zelf geen winkel, maar zie het maar aks de Chinese versie van Ebay waar shops hun producten aanbieden. Per aanbieder moet je dus kijken of het betrouwbaar is, en dat lijkt mee voor die mega sale ook nodig. Misschien krijg je wel helemaal niets opgestuurd...

Verwijderd

Mannie12 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:32:

Ervaringen hangen af van de verkopers, voordat je wat koopt moet je even kijken naar de feedback van de sellers.
De verkoper van de 1S lijkt me redelijk betrouwbaar.

• FrictionNL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-08 10:12
Hoe vinden jullie die aanbiedingen? Wanneer ik sorteer op de hoogste discount, dan kom ik geen redmi 1s met 50% korting tegen...

Verwijderd

Ashen Shugar schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:25:
De Mi3 staat er tussen voor 243usd/181eur excl.
Mi2s niet kunnen vinden helaas - iemand?
De mi4 staat er zelfs tussen voor 357 usd/267.09 euro, de seller heeft wel maar 3 medailles maar zijn feedback rating is 100%.

http://www.aliexpress.com...61.1208504.1998052213.219

Verwijderd

FrictionNL schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:36:
Hoe vinden jullie die aanbiedingen? Wanneer ik sorteer op de hoogste discount, dan kom ik geen redmi 1s met 50% korting tegen...
Ik had hem gevonden via de app van Aliexpress, net ook even op de desktop proberen te zoeken maar daar kom ik hem ook niet tegen op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ik zou ook goed uitzien, na wat opzoek werk lijken veel toestellen ook FAKE, vooral Lenovo en Xiaomi en Huawei worden veel aangeboden, modelletjes zoals de Lenovo s960w enzo lijken nog niet eens op de echte ;)

Er zijn er ook genoeg bij die wel degelijk een goede korting geven, maar kijk zeker uit voor fakes zou ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Jaja het is tijd voor grootschalige china opruiming, want de cheapie mtk 4g lte phones komen eraan bijvoorbeeld deze http://www.1949deal.com/t...-screen-4g-lte-black.html en dus dumpen al die 'soon to be obsolete' modelletjes. Fun! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoepbanaan
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 16:23
Een 1S voor 80$ is wel netjes, beetje jammer dat ik geen creditcard heb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 16:42
Goedemorgen

Mijn vriendin ‘s telefoon is defect.
De aan en uit knop werkt niet meer. Is al geer gerepareerd maar nu houd hij er echt mee op.
Ze had een Jiayu G3

Ik zoek eigenlijk een telefoon met ongeveer de volgende specificaties:
4,5 inch scherm. (Misschien 4.7 maar in ieder geval geen 5" Kleiner is uiteraard ook goed).
1 gb RAM
Out of de box moet hij het doen. Zonder er eerste ander versie er op te zetten.
Max budget ongeveer 100 euro.
Sneller als de Jiayu G3.

Ik had zelf gekeken naar:
Cubot GT99 - Lijkt mij prima telefoon.
Doogee dg800 - Deze heeft mijn moeder nu. Maar denk dat mijn vriendin iets sneller tikt. Hierdoor zit de 2 point touch dan in de weg zit.

Iemand nog andere ideeën wat goede telefoons zijn?

Verder heb ik nog een vraagje.
4 GB ROM? loopt dit snel vol?

Mijn vriendin zit vooral op Facebook, Watsapp, Farmfrenzy, candycrush en kijkt af en toe via de KPN APP tv. Maar deze laatste liep geregeld vast. Omdat de Jiayu net niet genoeg kracht heeft denk ik.

Alvast bedankt voor jullie tijd en reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
Zoals zovelen ben ik mij aan het oriënteren op de Chinese markt. Ik bestel redelijk wat producten via AliExpress (onlangs naar tevredenheid nog een Onda V975M tablet, en wil mij daar nu eens wagen aan een Chinese telefoon. Een maatje van mij is dik tevreden over de THL W200S (goede optie, octa core, 32gb), maar ik ben ook verder aan het kijken. De iOcean X8, Doogee DG550, Elephone P2000, allemaal hele mooie toestellen waarbij mij qua design de iOcean X8 het meest aantrekkelijk lijkt. Ook de specs zijn super, alleen de camera lijkt bij low light wat tegen te vallen. Nu heb ik momenteel een HTC M7, waarbij mijn exemplaar last heeft van de paarse-gloed-bug bij matig licht, dus daar ben ik ook niet zo tevreden over. Ik vind de camera sowieso het enige grote nadeel aan de M7, want verder is het een beest van een apparaat.

Maar goed, terug naar de Chinese toestellen: hebben jullie verder nog suggesties (of do's en dont's) voor Chinese toestellen?

Gewenste specs: minimaal 2gb RAM, liefst 32gb ROM, quad of octa core, camera welke beter is dan de M7 (resolutie van de M7 vind ik namelijk echt te laag). Budget tot ca. € 250,00

Bij voorbaat dank voor jullie input..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh

Ik heb erg goede ervaringen met AliExpress. Zoals eerder aangegeven moet je gewoon goed opletten naar de reviews van de seller. Ik selecteer altijd na een zoekopdracht op aantal verkopen en dan krijg je de meest verkopende sellers bovenaan. Daar kun je je haast geen buil aan vallen, want die feedback score is doorgaans ook dik boven de 95% (mijn ondergrens als ik iets bestel uit het buitenland). Verder gewoon goed de doorlooptijd aanhouden en als je tegen deze deadline aanzit en je hebt nog niets ontvangen, dan maak je een dispute aan. Dat heb ik 2 keer moeten doen en beide keren zonder morren mijn geld terug gekregen.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo

Inderdaad gewoon kijken naar de feedback score, ik heb tot nu toe altijd boven de 98% genomen. Opletten ook hoeveel feedback er is, 3 mensen die 100% geven is minder dan 2000 mensen die gemiddeld 99,% beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

pietervdc01 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:06:
[...]

Ik laat alles boven de €50,- via DHL bezorgen, de rest via China Post.
Ik heb het laatste 1,5 jaar ongeveer 10 bestellingen laten bezorgen uit China en vandaag is er 1 onderweg vanuit Singapore (momenteel in Brussel).
De facturen zitten nooit in de doos, dit krijg je eigenlijk altijd als je de bestelling plaatst. De waarde/reden van transport is iets wat de webshops er vaak zelf op zetten. Het meeste heb ik bij Ibuygou besteld en tot nu toe is alles zonder extra kosten binnen gekomen.
1 keer is een doos open gemaakt, maar mijn nieuwe Xiaomi MiBox + extra hoesjes, covers, usb kabels, MiTu knuffel etc. is niet belast met extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Zouden er binnenkort al telefoons gaan verschijnen met de nieuwe MT6372 (low en mid-end) en MT6752 (high end) chipsets? Iemand daar al iets van gehoord van bepaalde merken?

[ Voor 6% gewijzigd door hars73 op 15-08-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Geen idee, maar als ik dit bericht zie, dan duurt het nog even voordat de eerste telefoons hem zullen hebben.
Het is tegen die tijd, de Snapdragon 805 vs de MT6752
http://www.phonearena.com...super-slow-motion_id58247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ja gaat inderdaad nog eventjes duren zo te lezen. Nou dan misschien binnenkort toch maar eens de beslissing maken en niet langer wachten. De strijd gaat een beetje tussen de Xiaomi 1s Redmi 1s (de gene met de Qualcomm chipset) en de Jiayu G4 (C of S, daar ben ik nog niet uit).

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 15-08-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Xiaomi 1s (ik zie dat vaker staan), volgens mij klopt dat niet helemaal ;)

Xiaomi Redmi 1s
Xiaomi Mi 1s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga er maar vanuit dat de Redmi 1S wordt bedoeld dan ;)

@harmhr
Klem je niet vast op 4.5 inch. Kijk bijvoorbeeld naar de Jiayu G4S, die heeft 4.7 inch maar is in afmetingen kleiner dan de G3, die toch wat lomp oogt...

Die mt6372 en mt6752 laten nog wel even op zich wachten vermoed ik; eerst worden de huidige chips voorzien van 4G modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
@dutchgio

Ik klem mij zeker nergens aan vast hoor. Sterker nog, de iOcean x8 is geloof ik 5,5 inch (formaat Sony Z1/Z2?) maar vind ik qua design wel gruwelijk vet.

Zag overigens inderdaad de OnePlus One ook in diverse deals naar voren komen bij AliExpress op 19 augustus. Toch eens kijken wat die prijstechnisch gaat doen dinsdag..

Ik zal jouw andere suggestie ook eens bekijken, waarvoor dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
harmrh schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:25:
@dutchgio

Ik klem mij zeker nergens aan vast hoor. Sterker nog, de iOcean x8 is geloof ik 5,5 inch (formaat Sony Z1/Z2?) maar vind ik qua design wel gruwelijk vet.

Zag overigens inderdaad de OnePlus One ook in diverse deals naar voren komen bij AliExpress op 19 augustus. Toch eens kijken wat die prijstechnisch gaat doen dinsdag..

Ik zal jouw andere suggestie ook eens bekijken, waarvoor dank!
Wellicht een idee om de X8 mini te overwegen?
http://www.aliexpress.com...rilla/1912814487.html?s=p

Of de X8 mini pro

http://www.aliexpress.com...-4-4-OS-5/2010096559.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Elephone P2000 nu ruim een week, en ben nog niet echt overtuigd. Fantastische specs,maar een niet al te beste ROM (ondanks de eerste updates). Prestaties zijn prima, dual SIM is geweldig, camera is ondanks de 13Megapixels niet best maar valt best mee, geheugen is onhandig ingedeeld, maar grootste bezwaar blijft de zwakke ROM. Vergeet ondersteuning, tenzij je de chinese taal beheerst (en dan nog krijg je weinig/geen reactie van Elephone support), je bent op de hobby-scene aangewezen voor hulp en je moet niet bang zijn voor regelmatig flashen en opnieuw installeren van ROM's waardoor je alle gegevens kwijt bent.
...maar voor die prijs kun je natuurlijk ook geen topper verwachten.
harmrh schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:13:
Zoals zovelen ben ik mij aan het oriënteren op de Chinese markt. Ik bestel redelijk wat producten via AliExpress (onlangs naar tevredenheid nog een Onda V975M tablet, en wil mij daar nu eens wagen aan een Chinese telefoon. Een maatje van mij is dik tevreden over de THL W200S (goede optie, octa core, 32gb), maar ik ben ook verder aan het kijken. De iOcean X8, Doogee DG550, Elephone P2000, allemaal hele mooie toestellen waarbij mij qua design de iOcean X8 het meest aantrekkelijk lijkt. Ook de specs zijn super, alleen de camera lijkt bij low light wat tegen te vallen. Nu heb ik momenteel een HTC M7, waarbij mijn exemplaar last heeft van de paarse-gloed-bug bij matig licht, dus daar ben ik ook niet zo tevreden over. Ik vind de camera sowieso het enige grote nadeel aan de M7, want verder is het een beest van een apparaat.

Maar goed, terug naar de Chinese toestellen: hebben jullie verder nog suggesties (of do's en dont's) voor Chinese toestellen?

Gewenste specs: minimaal 2gb RAM, liefst 32gb ROM, quad of octa core, camera welke beter is dan de M7 (resolutie van de M7 vind ik namelijk echt te laag). Budget tot ca. € 250,00

Bij voorbaat dank voor jullie input..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Elephone P2000 is een hoop telefoon voor weinig geld, ik gebruik hem nu ruim een week.
Specs zijn geweldig, maar in praktijk valt vooral de ROM tegen (ondanks updates). Support is er amper, dus je zult vooral in de hobby scene naar oplossingen moeten zoeken.
Geen telefoon voor een standaard gebruiker, je moet echt wel een tweaker/flasher zijn. Maar dan heb je voor weinig geld een prima (grote) telefoon. Door de dunne randen valt de 5.5" trouwens best wel mee (hoewel je hem niet zo makkelijk in je broekzak stopt) en het design vind ik persoonlijk mooi strak
krissie100 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 22:44:
[...]

Waarom heb je de dg550 verkocht?
Ben erg benieuwd naar je ervaringen over de p2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
@Monus

Ik vraag me af wat daar "mini" aan is. Aan de omvang ligt het volgens mij niet. Hardware is heul iets minder lijkt het.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
harmrh schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:47:
@Monus

Ik vraag me af wat daar "mini" aan is. Aan de omvang ligt het volgens mij niet. Hardware is heul iets minder lijkt het.. :p
Nou ja, 5" ipv 5,7".
Hardware is wat aangepast ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
Marijnsp schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:49:
Ik heb sinds enkele dagen mijn xiaomi hongmi note pro binnen. Echt een mooi toestel!

Maar ik heb een vraagje. Weet iemand een goede tutorial om de multi lang rom er op te zetten?
@Marijnsp
Kun je MI-recovery menu komen?
- telefoon uitzetten
- Druk de power button (aan knop) samen in met de Volume UP button en los laten wanneer je Mi logo ziet

Dan is het dezelfde procedure als de redmi 1S, je rom renamen naar update.zip en deze op je interne sd-card zetten en flashen met mi-recovery.
Rom is te downloaden op:
http://media.celogeek.com...9_WCDMA_29.0.0_jb-4.2.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchtoro schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:17:
[...]

@Marijnsp
Kun je MI-recovery menu komen?
- telefoon uitzetten
- Druk de power button (aan knop) samen in met de Volume UP button en los laten wanneer je Mi logo ziet

Dan is het dezelfde procedure als de redmi 1S, je rom renamen naar update.zip en deze op je interne sd-card zetten en flashen met mi-recovery.
Rom is te downloaden op:
http://media.celogeek.com...9_WCDMA_29.0.0_jb-4.2.zip
Deze niet pakken, die is bedoeld voor de Note met Mtk cpu, NIET voor de Note pro met snapdragon cpu. Ze hebben voor de Pro nog geen eu versie uit.

Xiaomi Redmi Note (Doesn't have weekly releases):

Xiaomi Redmi Note WCDMA - Stable 29.0.0 Multilang
Xiaomi Redmi Note TD-SCDMA - Stable 23.0.0 Multilang

[ Voor 14% gewijzigd door starcopy op 15-08-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
....

Deze niet pakken, die is bedoeld voor de Note met Mtk cpu, NIET voor de Note pro met snapdragon cpu. Ze hebben voor de Pro nog geen eu versie uit.
...
Volgens mij heeft hij de mtk enhanced 2gb versie. De 4g snapdragon met 1 simslot komt pas eind van de maand uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchtoro schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 14:30:
[...]

Volgens mij heeft hij de mtk enhanced 2gb versie. De 4g snapdragon met 1 simslot komt pas eind van de maand uit.
Dan heb ik hem verkeerd begrepen, ik meende echt dat hij de snapdragon had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
starcopy schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:14:
[...]

Dan heb ik hem verkeerd begrepen, ik meende echt dat hij de snapdragon had.
Er is maar 1 die het antwoord weet, @Marijnsp? En als hij een Note snapdragon heeft dan mag hij mij vertellen waar hij hem vandaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Weet iemand of er in de range tot 175 dollar chinese smartphones met glonass zijn? Ik vond de xiaomi redmi s1 al en de infocus m512. Zie ik nog interessante toestellen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog lang bedenk tijd ga ik mij eens wagen aan een Chinaphone. Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar een smartphone voor me. Dus ik kwam uit op een Huawei 3x, Iocean X8 en een Xiaomi Redmi Note. Welke is volgens jullie de beste? Of hebben jullie nog andere voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:04:
Nog lang bedenk tijd ga ik mij eens wagen aan een Chinaphone. Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar een smartphone voor me. Dus ik kwam uit op een Huawei 3x, Iocean X8 en een Xiaomi Redmi Note. Welke is volgens jullie de beste? Of hebben jullie nog andere voorstellen?
Wat zijn je eisen? Dus wat moet absoluut werken, accuduur, geheugen, schermgrootte, enz.

Heb je al eens in de topics gekeken die over de door jou genoemde modellen gaat? Dan weet je in elk geval de sterke en zwakke punten al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 22:27:
[...]

Wat zijn je eisen? Dus wat moet absoluut werken, accuduur, geheugen, schermgrootte, enz.

Heb je al eens in de topics gekeken die over de door jou genoemde modellen gaat? Dan weet je in elk geval de sterke en zwakke punten al.
Mijn eisen:

- Minstens quadcore 1,7 Ghz
- Accuduur moet nog zeker een dag of 2 meegaan
- qua geheugen toch liefst wel iets, maar zeker moet het uitbreidbaar zijn
- de groote van het scherm max 5,7 inch
- Vlot mee op het internet kunnen. (Facebook, Twitter, Mails)
- Maar zeker en vast niet te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En concreet?
Op een quad 1.7 na ben je niet erg specifiek. Waarin je dat per se zou willen is ook nog de vraag, aangezien het vooral overkill is en 2 dagen accu dan lastig wordt..
Vlot op internet kan overal wel mee, net als een max. Scherm van 5.7 inch.

En toch wel de bekendste vraag op Tweakers: "wat heb je zelf al gevonden?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dutchgio schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:10:

En toch wel de bekendste vraag op Tweakers: "wat heb je zelf al gevonden?" :+
Dat heeft ie al gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock ;)
Dan zou ik voor de iOcean X8 of Xiaomi Note gaan, waarvan die laatste nog geen Nederlandse taal ondersteuning heeft. Dus als dat een probleem is wachten op een ML rom of de iOcean bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
..
Dan zou ik voor de iOcean X8 of Xiaomi Note gaan, waarvan die laatste nog geen Nederlandse taal ondersteuning heeft.
....
De Note ( nog niet in bezit) welke ik besteld heb, heeft volgens mij wel NL. Xiaomi Redmi Note Mtk-proc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan het nu niet meer terugvinden, maar ik dacht dat Kwismum dat had gezegd in de Xiaomi topics. Wellicht ging dat over de nieuwe Note, de grote 1S zegmaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:05:
Ik kan het nu niet meer terugvinden, maar ik dacht dat Kwismum dat had gezegd in de Xiaomi topics. Wellicht ging dat over de nieuwe Note, de grote 1S zegmaar ;)
Dat ging inderdaad over de qualcomm note.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:26:
Sherlock ;)
Dan zou ik voor de iOcean X8 of Xiaomi Note gaan, waarvan die laatste nog geen Nederlandse taal ondersteuning heeft. Dus als dat een probleem is wachten op een ML rom of de iOcean bestellen.
Kijk eens, staat netjes bij xiaomi.eu vermeldt. Weet alleen niet of deze ook voor de Note pro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
Kijk eens, staat netjes bij xiaomi.eu vermeldt. Weet alleen niet of deze ook voor de Note pro is.

Het is wel verwarrend 8)7 wat Xiaomi aan het doen is, allemaal modellen in dezelfde behuizing stoppen.

Voor de Xiaomi Note zijn er 3 modellen volgens onderstaand artikel:
http://en.miui.com/thread-33433-1-1.html
- Redmi Note
- Redmi Note Enhanced (ook wel Pro genoemd)
- Redmi Note 4G

En xiaomi.eu heeft 1 forum item met de naam, Xiaomi Redmi Note PRO WCDMA :
http://xiaomi.eu/communit...redmi-note-pro-wcdma.129/
Deze is bedoeld voor de XIaomi Redmi Note enhanced 2G met octa core 1.7 GHZ (mediatek).

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Yup, hier net zo. En bij het vermelden van de weekly updates komt er dan ook al geen verbetering is de duidelijkheid. Wel voor de "oudere" modellen, niet voor de nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
edit: double post ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Robinator op 16-08-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 08:22
Weet iemand op welke banden welke providers zitten in Nederland t.o.v. 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Maartinho schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:01:
Weet iemand op welke banden welke providers zitten in Nederland t.o.v. 4G?
Met google kom je een heel eind.

http://www.gsmhelpdesk.nl/helpdesk/helpdesk.php?id=132

spoiler: NL en B
Nederland:

KPN gebruikt in Nederland frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Vodafone gebruikt in Nederland net als KPN de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
T-Mobile gebruikt in Nederland spectrum in de 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.
Tele2 gaat in Nederland gebruik maken van de 800 MHz (band 20) en 2600 MHz (band 7) frequenties.
Ziggo / UPC hebben in Nederland spectrum in de 2600 MHz (band 7) frequentieband.

België:

Proximus gebruikt in België frequentiespectrum in de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Mobistar gebruikt in België net als Proximus de 800 MHz (band 20), 1800 MHz (band 3) en 2600 MHz (band 7) band.
Base gebruikt in België de 800 MHz (band 20) en 1800 MHz (band 3) frequentieband voor haar 4G / LTE netwerk.

[ Voor 62% gewijzigd door starcopy op 16-08-2014 17:10 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!