Dat is niet afhankelijk van de reseller die je kiest...
Klein beetje wel. Als je er eentje hebt die heel duidelijk aan de buitenzijde van het pakket de werkelijke waarde vermeld en dan nog met DHL of FedEx verstuurt....gaat je een hoop geld kosten. Momenteel komt er een tablet met DHL mijn kant op. Vermelde waarde: 30$. Waarschijnlijk ga ik dan alleen de invoerkosten betalen, had er 205$ gestaan was hier nog wel wat bovenop gekomen. Mijn inziens gelooft DHL de vermelde waarde wel en rekent alleen invoerkosten (in dit geval) omdat open maken en de werkelijke waarde bepalen meer kost dan het oplevert.dutchgio schreef op maandag 31 maart 2014 @ 20:07:
Dat is niet afhankelijk van de reseller die je kiest...
Welke webshop in China doet dat niet?
Ik heb nog nog nooit iets binnen gehad waar de juiste waarde op stond
Overigens zijn ze bij die vervoerders ook niet gek en werkt dat trucje lang niet altijd. Bij Postnl krijg je dan bijvoorbeeld een brief met dat ze de waarde niet kunnen bepalen en of je de factuur even op wilt sturen...
Ik heb nog nog nooit iets binnen gehad waar de juiste waarde op stond
Overigens zijn ze bij die vervoerders ook niet gek en werkt dat trucje lang niet altijd. Bij Postnl krijg je dan bijvoorbeeld een brief met dat ze de waarde niet kunnen bepalen en of je de factuur even op wilt sturen...
Je kan iig altijd aan de verkoper via chat of mail zeggen wat je erop wilt laten zetten, en daar voldoen ze eiegnlijk altijd aancreon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:59:
ik bedoel idd zelfde fone andere shop
er zijn shops die bijna altijd "goed" door de douane komen
ik weet alleen niet hoe dat bij aliexpress is
Zonet via het nederlandse retailheaven de kingzone k1 besteld. 4g lte, sony lens, alu body, 2 gig ram, 16gb intern geheugen en natuurlijk ook nfc... kan niet wachten. Komt volgende week aan.
Consultant - Autogek
Mooi toestel, alleen zou ik niet zo zeker zijn van 4G. Letterlijk staat er in de tekst:matthewk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 02:06:
Zonet via het nederlandse retailheaven de kingzone k1 besteld. 4g lte, sony lens, alu body, 2 gig ram, 16gb intern geheugen en natuurlijk ook nfc... kan niet wachten. Komt volgende week aan.
4GLTE 850/900/1900/2100/2500/2600FDD/TDD) support in future. Dit is het enige gedeelte waar over 4G gesproken wordt.
Daarnaast ontbreken de nu nog belangrijke frequenties 800 en 1800 in deze opsomming.
[ Voor 4% gewijzigd door poema op 01-04-2014 06:20 ]
100% zeker geen LTE. 100% zeker komt hij niet volgende week aan. Verder klopt de Android versie niet, Mediatek is nog niet verder dan 4.2.2. Ook is hij in China nergens te vinden met 32GB rom, alleen 16 GB rom is in de preorder. En de prijs is belachelijk.matthewk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 02:06:
Verwijderd
Voor dat geld heb je een s4 of mi3, die in de antutu top 5 staan.....matthewk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 02:06:
Stop maar.matthewk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 02:06:
Zonet via het nederlandse retailheaven

Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Het blijft dus niet bij 1 Redmi-clone....
En er trappen nog mensen in ook.
Pff, alsof de Antutu top 5 zaligmakend is.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:06:
[...]
Voor dat geld heb je een s4 of mi3, die in de antutu top 5 staan.....
Idd, ik snap niet zo goed waarom iedereen zoveel waarde hecht aan die meting. Op zich is het leuk om te vergelijken, ik check het ook altijd even met een nieuwe phone, maar uiteindelijk zegt het niet veel over een toestel. Mijn Zopo haalt nog net de 14k, maar doet het prima in het dagelijks gebruik met apps starten en switchen.
"Find what you love and let it kill you"
Verwijderd
Het is voor mij gewoon een maatstaaf voor telefoons, en ik gebruik het hier om te laten zien dat je voor 320 euro een veel betere phone kan krijgen.M-Opensource schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:09:
[...]
Idd, ik snap niet zo goed waarom iedereen zoveel waarde hecht aan die meting. Op zich is het leuk om te vergelijken, ik check het ook altijd even met een nieuwe phone, maar uiteindelijk zegt het niet veel over een toestel. Mijn Zopo haalt nog net de 14k, maar doet het prima in het dagelijks gebruik met apps starten en switchen.
Ja. Maar dat is dus onzin. Ten eerste is Antutu beïnvloedbaar, bovendien is het maar een klein onderdeel van een totaalpakket.Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 09:43:
[...]
Het is voor mij gewoon een maatstaaf voor telefoons, en ik gebruik het hier om te laten zien dat je voor 320 euro een veel betere phone kan krijgen.
Bovendien zijn er mensen die helemaal niet het beste van het beste qua performance nodig hebben.
Ik heb mijn ZTE bij Aliexpress besteld, was binnen 8 dagen bij mij met DHL en geen invoerkosten moeten betalen.creon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:19:
wat denken jullie van alliexpress om een xiaomi M2S te bestellen?
jij hebt de 20 euro extra voor vervoer met dhl gedaan dus, ipv free shippingMudi schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:23:
[...]
Ik heb mijn ZTE bij Aliexpress besteld, was binnen 8 dagen bij mij met DHL en geen invoerkosten moeten betalen.
daar zit ik ook een beetje aan te denken, omdat ik geen zin heb om 60 dagen te wachten
Mijn huidige smartphone is gisteren kapot gegaan: de "oorkant" van de telefoon geeft geen geluid meer, dus kan ik er niet meer mee bellen (zonder koptelefoon, maar om die nou de hele dag te gebruiken...). Daarom ben ik dus op zoek naar een nieuw toestel. Een niet al te dure (onder de €200). Ik ben niet zo'n zware gebruiker en een scherm van (ongeveer) 4,5" met HD-resolutie lijkt mij ideaal.
Ik ben een beetje gaan rondkijken en de telefoons die me het meest aanspreken zijn die van Xiaomi (vooral de Hongmi/Red Mi), Jiayu (G3S) en iOcean (X7 met full HD scherm). Deze toestellen ben ik nu een beetje aan het afwegen tegen de Moto G, die hier wel gewoon in de winkel ligt en niet (veel) onder zou moeten doen voor Chinese concurrenten.
Nu hoop ik dus dat iemand goed advies voor mij heeft. Voor de Hongmi heb ik bijvoorbeeld op antelife.com een leuke aanbieding gezien, maar dat is ook de meest afgerade winkel in dit topic. Ratailheaven zou de Hongmi ook hebben, en ook de Jiayu G3C en G4, maar die is zo te horen ook niet (altijd) te vertrouwen. Wat ik ook nog wil vermelden is dat ik de MIUI ROM heel fijn vind werken, dus dat mijn voorkeur toch wel uitgaat naar een toestel van Xiaomi.
Heeft iemand goede tips voor me? Welke winkel kan ik het best proberen? Welk toestel zou voor mij het best zijn? Is het de moeite waard om uit China te importeren? Ik hoor het graag, ieder advies is welkom. Bij voorbaat dank.
Ik ben een beetje gaan rondkijken en de telefoons die me het meest aanspreken zijn die van Xiaomi (vooral de Hongmi/Red Mi), Jiayu (G3S) en iOcean (X7 met full HD scherm). Deze toestellen ben ik nu een beetje aan het afwegen tegen de Moto G, die hier wel gewoon in de winkel ligt en niet (veel) onder zou moeten doen voor Chinese concurrenten.
Nu hoop ik dus dat iemand goed advies voor mij heeft. Voor de Hongmi heb ik bijvoorbeeld op antelife.com een leuke aanbieding gezien, maar dat is ook de meest afgerade winkel in dit topic. Ratailheaven zou de Hongmi ook hebben, en ook de Jiayu G3C en G4, maar die is zo te horen ook niet (altijd) te vertrouwen. Wat ik ook nog wil vermelden is dat ik de MIUI ROM heel fijn vind werken, dus dat mijn voorkeur toch wel uitgaat naar een toestel van Xiaomi.
Heeft iemand goede tips voor me? Welke winkel kan ik het best proberen? Welk toestel zou voor mij het best zijn? Is het de moeite waard om uit China te importeren? Ik hoor het graag, ieder advies is welkom. Bij voorbaat dank.
De Xiaomi M2s is tegenwoordig zeer fijn geprijsd. Zeker een aanrader!Nonstop decay schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:52:
Mijn huidige smartphone is gisteren kapot gegaan: de "oorkant" van de telefoon geeft geen geluid meer, dus kan ik er niet meer mee bellen (zonder koptelefoon, maar om die nou de hele dag te gebruiken...). Daarom ben ik dus op zoek naar een nieuw toestel. Een niet al te dure (onder de €200). Ik ben niet zo'n zware gebruiker en een scherm van (ongeveer) 4,5" met HD-resolutie lijkt mij ideaal.
ik zou voor de Hongmi gaan.
native MIUI, en erg goede prijs/kwaliteits verhouding.
lees even een paar posts terug en je kan Retailheaven van je lijstje als mogelijke verkoper schrappen..
in de OP staan genoeg shops. volgens mij is BuyInCoins officiele reseller van Xiaomi toestellen, dus zou je die kunnen overwegen.
als dual-sim geen eis is, zou een Moto G ook prima volstaan. al is die wel iets duurder.
native MIUI, en erg goede prijs/kwaliteits verhouding.
lees even een paar posts terug en je kan Retailheaven van je lijstje als mogelijke verkoper schrappen..
in de OP staan genoeg shops. volgens mij is BuyInCoins officiele reseller van Xiaomi toestellen, dus zou je die kunnen overwegen.
als dual-sim geen eis is, zou een Moto G ook prima volstaan. al is die wel iets duurder.
Vorige week heb ik de Xiaomi Mi2s 16Gb besteld, bij Mixeshop.com
Ik was met een cover erbij net onder de €200,- kwijt. Wat je van iedereen mag geloven is het een heel goed toestel met een goede GPS (de toestellen van Jiayu hebben een redelijk slechte GPS) en het is echt een Chinees A-merk, dus de kwaliteit zit wel goed.
Ik was met een cover erbij net onder de €200,- kwijt. Wat je van iedereen mag geloven is het een heel goed toestel met een goede GPS (de toestellen van Jiayu hebben een redelijk slechte GPS) en het is echt een Chinees A-merk, dus de kwaliteit zit wel goed.
Verwijderd
Jiayu G3s is sowieso verouderd. Kijk beter naar de Jiayu G3cNonstop decay schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:52:
Mocht je meer info willen PM me aub.
Bedankt voor de (super)snelle reacties! De Mi2s lijkt mij ook een prachttoestel, dus als ik die makkelijk kan krijgen, graag!
@wouters84: vorige week besteld, dus nog niet in huis? Is mixeshop een bekende/betrouwbare winkel? Ik zie 'm niet in de lijst van "hier heb ik besteld" staan in het andere topic, maar wel bij de "deze zou ik afraden". Ik hoop dat ie snel wordt bezorgd!
Die Jiayu G3C heb ik tot nu toe alleen op retailheaven gezien, maar die is dus niet te vertrouwen. Ik zal later eens kijken of ik daar meer informatie over kan vinden en of ie ook in andere winkels te krijgen is. Mocht dat niet makkelijk te vinden zijn, zal ik zeker een PM sturen.
@wouters84: vorige week besteld, dus nog niet in huis? Is mixeshop een bekende/betrouwbare winkel? Ik zie 'm niet in de lijst van "hier heb ik besteld" staan in het andere topic, maar wel bij de "deze zou ik afraden". Ik hoop dat ie snel wordt bezorgd!
Die Jiayu G3C heb ik tot nu toe alleen op retailheaven gezien, maar die is dus niet te vertrouwen. Ik zal later eens kijken of ik daar meer informatie over kan vinden en of ie ook in andere winkels te krijgen is. Mocht dat niet makkelijk te vinden zijn, zal ik zeker een PM sturen.
ZTE Grand S II prijs is zojuist bekend gemaakt: 1699 yuan (ongeveer 200 euro) voor de standaard editie in China. Het heeft een 2.3Ghz Qualcomm Snapdragon 801 processor, 5.5 Full HD scherm, 2GB RAM, 16GB ROM, 3 microfoons, 2MP camera aan de voorkant, Sony 13MP 2e generatie BSI camera aan de achterkant en een 3100mAh batterij.
Dit lijkt mij een zeer leuke telefoon om in de gaten te houden.
Ik weet niet of het betrouwbaar is, ik wilde eerst bij ibuygou.com bestellen, daar hadden mensen hele goede ervaringen mee, maar daar was ie was vorige week uitverkocht, en nu is ie daar weer duurder ($279,-)
Er zijn op het xiaomi mi2s forum wel een aantal mensen die bij mixeshop hadden gekocht en er tevreden mee waren.
Bij Mixeshop is ie $245,- maar daar kom minimaal $16,- verzendkosten bij.
Ik heb gekozen voor de chinese verzending en die was ongeveer $16,- omdat ik dan hoop dat ik minder kans heb om aangeslagen door de douane te worden, het duurt dan alleen waarschijnlijk 2 tot 4 weken voordat het er is.
Wat bedoel je met het vorige forum waarop Mixeshop.com niet wordt aangeraden?
Er zijn op het xiaomi mi2s forum wel een aantal mensen die bij mixeshop hadden gekocht en er tevreden mee waren.
Ik heb gekozen voor de chinese verzending en die was ongeveer $16,- omdat ik dan hoop dat ik minder kans heb om aangeslagen door de douane te worden, het duurt dan alleen waarschijnlijk 2 tot 4 weken voordat het er is.
[ Voor 6% gewijzigd door wouters84 op 01-04-2014 13:17 ]
Bij 1949deal.com is hij 239$ incl. shipping.wouters84 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:13:
Ik weet niet of het betrouwbaar is, ik wilde eerst bij ibuygou.com bestellen, daar hadden mensen hele goede ervaringen mee, maar daar was ie was vorige week uitverkocht, en nu is ie daar weer duurder ($279,-)
Ik heb slechte ervaring met Aliexpress, moet je maar eens een case openen. De verkoper krijgt altijd gelijk.creon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:30:
aliexpress 231 euro incl DHL
Het is meer dan eens gebeurd dat er clonen worden verstuurd.
Stuk duurder dan die dollarprijs...creon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:30:
aliexpress 231 euro incl DHL
idd foutje van mij, even te snel de verkeerde kant op gerekend met de dollar koers
is die 1949 een beetje betrouwbaar?
Reviews Gizchinacreon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:38:
[...]
idd foutje van mij, even te snel de verkeerde kant op gerekend met de dollar koers
is die 1949 een beetje betrouwbaar?
ik heb daarentegen heeeelllleee goede ervaringen met Aliexpress, heb er al meer dan 50 bestellingen gedaan, en nog nooit fout gegaan, heb ook paar keer case geopend en altijd me geld volledig teruggekregen.barbarian schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:33:
[...]
Ik heb slechte ervaring met Aliexpress, moet je maar eens een case openen. De verkoper krijgt altijd gelijk.
Het is meer dan eens gebeurd dat er clonen worden verstuurd.
maar bij 1949 is het in dit geval goedkoper
[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 01-04-2014 13:41 ]
Ik heb met meerdere verkopers slechte ervaring. Ik heb altijd goed gekeken naar de reviews op alieexpres. Het gaat zeker niet altijd goed.krissie100 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:40:
[...]
ik heb daarentegen heeeelllleee goede ervaringen met Aliexpress, heb er al meer dan 50 bestellingen gedaan, en nog nooit fout gegaan, heb ook paar keer case geopend en altijd me geld volledig teruggekregen.
Heb je gelijk gekregen in die cases? Ik heb het een keer gehad dat ik eerst in het gelijk werd gesteld, omdat het materiaal dat geleverd was niet klopte met de omschrijving. Ik had zelfs foto's gemaakt. Later werd dat weer tegen gesproken door een andere agent en ik kon fluiten naar mijn centen. Ik heb ook een niet werkende telefoon opgestuurd gekregen, daar werd het afgedaan als gebruikersfout. Je snapt dat ik dan niet echt enthousiast word van Alieexpress.
[ Voor 34% gewijzigd door barbarian op 01-04-2014 13:46 ]
bij mij wel en ik houd er ook het volste vertrouwen inbarbarian schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:42:
[...]
Ik heb met meerdere verkopers slechte ervaring. Altijd goed gekeken naar de reviews op alieexpres. Het gaat zeker niet altijd goed.
Heb je gelijk gekregen in die cases? Ik heb gehad dat ik eerst in het gelijk werd gesteld, omdat het materiaal dat geleverd was niet klopte met de omschrijving. Zelfs foto's gemaakt. Later werd dat weer tegen gesproken en ik kon fluiten naar mijn centen. Ik heb ook een niet werkende telefoon opgestuurd gekregen, daar werd het afgedaan als gebruikersfout. Je snapt dat ik dan niet echt enthousiast wordt van Alieexpress.
maar ik snap je wel, er zit wel iets meer risico bij dan als je em bij BG of 1949 koopt, maar het scheelt meestal ook in de prijs, er is nu voor mij een honor 3c onderweg van aliexpress voor 115 euries
[ Voor 13% gewijzigd door krissie100 op 01-04-2014 13:46 ]
@ barbarian
jij had de 16Gb versie voor 240 dollar gevonden?
of was dat de 32Gb versie
ali is de 32 voor 231 euro
De 16Gb versie: http://www.1949deal.com/xiaomi-m2s-3g-smart-phone-qualcomm-snapdragon-600-1-7ghz-android4-1-ram-2gb-rom-16gb-4-3-capacitive-ips-screen-black-color.htmlcreon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:45:
@ barbarian
De 32Gb versie is 217 euro: http://www.1949deal.com/xiaomi-m2-m2s-smart-phone-qualcomm-quad-core-1-7ghz-2g-ram-32g-rom-4-3-inch-ips-multi-touch-retina-screen-black.html
[ Voor 22% gewijzigd door barbarian op 01-04-2014 13:52 ]
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.wouters84 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:13:
tweede poll van de openingspost
(dat is de enige informatie die ik heb bekeken, er zijn vast ook mensen die 'm juist wel zouden aanraden)
P.S.
Dat ziet er best goed uit. Een aanrader dus?barbarian schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:50:
[...]
De 16Gb versie: http://www.1949deal.com/xiaomi-m2s-3g-smart-phone-qualcomm-snapdragon-600-1-7ghz-android4-1-ram-2gb-rom-16gb-4-3-capacitive-ips-screen-black-color.html
De 32Gb versie is 217 euro: http://www.1949deal.com/xiaomi-m2-m2s-smart-phone-qualcomm-quad-core-1-7ghz-2g-ram-32g-rom-4-3-inch-ips-multi-touch-retina-screen-black.html
[ Voor 29% gewijzigd door Nonstop decay op 01-04-2014 13:56 ]
zeg het feit dat je een case moet openen niet al genoeg?krissie100 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:40:
[...]
ik heb daarentegen heeeelllleee goede ervaringen met Aliexpress, heb er al meer dan 50 bestellingen gedaan, en nog nooit fout gegaan, heb ook paar keer case geopend en altijd me geld volledig teruggekregen.
maar bij 1949 is het in dit geval goedkoper
overigens is aliexpress alleen de site, verder ben je afhankelijk van de verkoper, en dan zeggen die 50 ervaringen met verschillende verkopers niet zo veel meer..
Zeer fijn toestel en de winkel is ook prima. Hij wordt snel verstuurd en ze reageren ook snel op problemen.Nonstop decay schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 13:52:
[...]
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
tweede poll van de openingspost
(dat is de enige informatie die ik heb bekeken, er zijn vast ook mensen die 'm juist wel zouden aanraden)
P.S.
[...]
Dat ziet er best goed uit. Een aanrader dus?(Zowel de winkel als het toestel?)
Hebben ook een FB pagina waar je terecht kunt met vragen: https://www.facebook.com/1949deal?fref=ts
bij bekendere shops heb je dat ook hoor, bij BG duurde het shipen van een hoesje heel lang, heb toen na 2 weken mail gestuurd, bleek niet op voorraad en kreeg mijn geld terug. zo gaat dat naar mijn idee bij iedere shop. die 50 ervaringen met verschillende verkopers zegt juist wel wat, de meesten willen het besten voor hun klanten maar sommigen dus blijkbaar niet volgens jullie, jammer van jullie ervaringen.... scheelt je vaak een hoop gelddutchgio schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:02:
[...]
zeg het feit dat je een case moet openen niet al genoeg?
overigens is aliexpress alleen de site, verder ben je afhankelijk van de verkoper, en dan zeggen die 50 ervaringen met verschillende verkopers niet zo veel meer..
https://www.facebook.com/...970134561/?type=1&theater
5.5 inch octa core doogee die erg op het concept lijkt van de inew v3
ben benieuwd naar de batterij
5.5 inch octa core doogee die erg op het concept lijkt van de inew v3
Rofl, niet zo'n klein beetje ook.. Alleen de flitser zit onder de camera ipv ernaast..krissie100 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:14:
https://www.facebook.com/...970134561/?type=1&theater
5.5 inch octa core doogee die erg op het concept lijkt van de inew v3ben benieuwd naar de batterij

⏩ PVOutput☀️
waarom dat uitzwaai emoticon?? ziet er toch vet uit, ik bedoel maar, als je het design van de inew v3 top vindt, maar je wilt wat groters en wat sneller dan is dat toch ideaal, nu maar wachten hoeveel die kostQuad schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:27:
[...]
Rofl, niet zo'n klein beetje ook.. Alleen de flitser zit onder de camera ipv ernaast..
Omdat clone?
⏩ PVOutput☀️
maakt et uit of het een clone is van een b merk? xD als ie maar mooi en goed is toch?Quad schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:32:
Omdat clone?
had alleen liever idd wel iets meer originaliteit verwacht
Clone?Quad schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:32:
Omdat clone?
Grappig dat men denkt dat iNew de eerste was die deze design had. Dan kunnen we gewoon ook zeggen dat de iNew een kloon van goophone v92 was.
Ik denk dat er zo'n bedrijf is die al die telefoons maakt en gewoon verkoopt aan de bedrijven. Zij hoeven dan alleen hun merk erop te plakken en verkopen maar (marketing). Zie is naar de lijn van iNew. De V3 ziet er helemaal niet hetzelfde uit als de andere producten dat ze aanbieden.
Verwijderd
Alsof het design van de iNew V3 zo origineel is? Volgens mij zijn het allemaal designs waar bij afgekeken word bij een grotere populair merk.Quad schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:32:
Omdat clone?
En volgens mij heeft iNew zijn inspiratie op gedaan bij of Sony of Oppo? Hoe dan ook het maakt mij allemaal weinig uit omdat het toch niet om design gaat maar om bang for buck. Je ziet zelfs dat er veel generic designs gebruikt worden.
Zo leken de Xiaomi Mi2, Huawei Honor 2, Meizu MX2 ook erg veel op elkaar en worden bepaalde modellen door verschillende merken gebruikt, meest recente voorbeeld hiervan is de Doogee Pixels DG350 welke ook als UMi X1 Pro verkocht blijkt te worden.
Zeker geen 1 april grap?Gsus86 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:24:
ZTE Grand S II prijs is zojuist bekend gemaakt: 1699 yuan (ongeveer 200 euro) voor de standaard editie in China. Het heeft een 2.3Ghz Qualcomm Snapdragon 801 processor, 5.5 Full HD scherm, 2GB RAM, 16GB ROM, 3 microfoons, 2MP camera aan de voorkant, Sony 13MP 2e generatie BSI camera aan de achterkant en een 3100mAh batterij.
Dat is gewoon een zieke prijs voor zulke specificaties. Mocht dit waar zijn, dan schaf ik me zo snel mogelijk zo'n gsm!
Reken maar wel dat er nog een stuk bijkomt, omdat hij verkocht wordt via resellers.Mudi schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:13:
[...]
Zeker geen 1 april grap?
Dat is gewoon een zieke prijs voor zulke specificaties. Mocht dit waar zijn, dan schaf ik me zo snel mogelijk zo'n gsm!
Verwijderd
In China is dit goed mogelijk hoorMudi schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:13:
[...]
Zeker geen 1 april grap?
75!!!!?????Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:26:
Morgen eindelijk mijn elephone p8 (wel mag ik 75 euro bij betalen)
daar koop je een doogee dg350 voor en houd je nog een zakcentje overQuad schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:29:
€75 is wel heel erg veel..
Moet je voor minstens $325 besteld hebben.
Verwijderd
Dat is balen, heb gisteren een iOcean x7s besteld voor 200 ekkies inclusief verzending, en die is toch een stukje minder.Momus schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:15:
[...]
Reken maar wel dat er nog een stuk bijkomt, omdat hij verkocht wordt via resellers.
Verwijderd
kwam op 190 euro + 3 euro verzendkosten, heb de papieren moeten opsturen naar bpost.
Op de kosten voor het vervullen van de douaneformaliteiten moet ook BTW worden betaald. Bij Bpost bedragen deze kosten 30 euro voor niet vrijgestelde zendingen waarvan de waarde 150 euro of meer bedraagt, zie https://www.bpost.be/site/nl/residen..._pakketten.pdf
De BTW bedraagt dus: (190 + 3 + 30) * 0,21 = 46,83 euro.
Totaal te betalen aan Bpost: 46,83 + 30 = 76,83 euro.
Voor je toestel betaalde je dus in totaal 269,83 euro.
Op de kosten voor het vervullen van de douaneformaliteiten moet ook BTW worden betaald. Bij Bpost bedragen deze kosten 30 euro voor niet vrijgestelde zendingen waarvan de waarde 150 euro of meer bedraagt, zie https://www.bpost.be/site/nl/residen..._pakketten.pdf
De BTW bedraagt dus: (190 + 3 + 30) * 0,21 = 46,83 euro.
Totaal te betalen aan Bpost: 46,83 + 30 = 76,83 euro.
Voor je toestel betaalde je dus in totaal 269,83 euro.
maak je maar geen zorgen hoor, die zte gaat straks toch wel 260 euries kosten. en die x7s is gewoon een toptoestel, ben ik van overtuigd!Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:49:
[...]
Dat is balen, heb gisteren een iOcean x7s besteld voor 200 ekkies inclusief verzending, en die is toch een stukje minder.
Verwijderd
Grand Total to be Charged $254.27Quad schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:29:
€75 is wel heel erg veel..
Moet je voor minstens $325 besteld hebben.
beetje overdrijven XD
rekenvoorbeeld?
edit: één van de nieuwsbrieven van retailheaven die ik dagelijks krijg:
Beide toestellen liggen klaar in China voor ons, maar zoals jullie weten, doen wij pas laten versturen als er genoeg bestellingen liggen, we gaan geen kapitaal steken in telefoons om ze hier op de plank te leggen, niet te verkopen (soms gebeurd dat) en ze dan alsnog met korting te moeten slijten, nog goedkoper, ja daaaaaaaaaag.
Als er minstens 5 van die UMI X1 Pro's worden besteld en 10 van die JiaYu F1's (vanwege de vracht) gaan we ze ook laten komen, en in samenspraak met onze leverancier kan dat heel heel snel. Wie duft alleen maar te zeggen dat we altijd lange levertijden hebben?
ze geven wel echt om klantvriendelijkheid, en die mailtjes zijn qua Nederlandse taal niet van hoog niveau
[ Voor 70% gewijzigd door krissie100 op 01-04-2014 17:12 ]
Belgische Douane en bpost spelen volgens mij wel meer op elkaar in. Heb hier ooit ook het verhaaltje neergetypt van men eerste slechte ervaring met men geimporteerd fake iphone look a like android toestel 
Was een toestelletje van 120 euro (destijds nog android 2.3) Douane Bpost pakketje tegengehouden omdat bpost geflagged had als mogelijke fake.
Douane specialist van Apple pakketje bekeken en klacht ingediend van apple uit, boete te betalen van 100 euro, of anders rechtzaak aan de broek voor importeren van faketoestelletjes.
Ik was toen nog geen 20jaar dus beetje schrik en onder de indruk, dus maar alles betaalt (wat nu niet meer zou gebeuren)
Kwestie van maar zeker te zijn dat je uitkijkt met look a likes van Samsung/HTc/Sony/iphone want het zou wel eens mooi kunnen dat ze voor elk merk iemand hebben, en daarna het pakketje vernietigen (wat waarschijnlijk meenemen naar huis is)
Ik verzend in belgie altijd met DHL, vertrouw ze meer als bpost, ok het is duurder, maar DHL is met trackingnumber enzo, en ze zijn veel sneller.
Was een toestelletje van 120 euro (destijds nog android 2.3) Douane Bpost pakketje tegengehouden omdat bpost geflagged had als mogelijke fake.
Douane specialist van Apple pakketje bekeken en klacht ingediend van apple uit, boete te betalen van 100 euro, of anders rechtzaak aan de broek voor importeren van faketoestelletjes.
Ik was toen nog geen 20jaar dus beetje schrik en onder de indruk, dus maar alles betaalt (wat nu niet meer zou gebeuren)
Kwestie van maar zeker te zijn dat je uitkijkt met look a likes van Samsung/HTc/Sony/iphone want het zou wel eens mooi kunnen dat ze voor elk merk iemand hebben, en daarna het pakketje vernietigen (wat waarschijnlijk meenemen naar huis is)
Ik verzend in belgie altijd met DHL, vertrouw ze meer als bpost, ok het is duurder, maar DHL is met trackingnumber enzo, en ze zijn veel sneller.
Ik ga nog een keer dit draadje 'misbruiken' met mijn probleem, wellicht dat iemand me kan wijzen naar een mooie Chinese phone.
Ik heb dus een Toyota Auris met daarin het fantastische Touch & Go systeem. Na wat teleurstellingen en testen blijkt dat er nogal wat problemen zijn met telefoons met een MTK chipset. Heb getest met een Jiayu G3, Zopo C2, Zopo C2 platinum, iNew v3 en een Faea F2S. (mijn huidige Faea F1, met een Qualcom Snapdragon, werkt dus wel)
Ik ben op zoek naar het volgende en ondanks lang gezoek in de verschillende draadjes hier kom ik niet op een telefoon die voldoet aan de volgende eisen:
Géén MTK chipset
Dual sim
optioneel:
Min. 2 GB RAM
Min. 2500 mah accu
Weet iemand van jullie een telefoon die hier aan voldoet of een site die dit makkelijk kan zoeken (http://www.gizchina.com/compare-chinese-phones/ werkt niet heel makkelijk hiervoor)
Ik heb dus een Toyota Auris met daarin het fantastische Touch & Go systeem. Na wat teleurstellingen en testen blijkt dat er nogal wat problemen zijn met telefoons met een MTK chipset. Heb getest met een Jiayu G3, Zopo C2, Zopo C2 platinum, iNew v3 en een Faea F2S. (mijn huidige Faea F1, met een Qualcom Snapdragon, werkt dus wel)
Ik ben op zoek naar het volgende en ondanks lang gezoek in de verschillende draadjes hier kom ik niet op een telefoon die voldoet aan de volgende eisen:
Géén MTK chipset
Dual sim
optioneel:
Min. 2 GB RAM
Min. 2500 mah accu
Weet iemand van jullie een telefoon die hier aan voldoet of een site die dit makkelijk kan zoeken (http://www.gizchina.com/compare-chinese-phones/ werkt niet heel makkelijk hiervoor)
Jiayu S1, of eender welke qualcomchip met 2GB ram?
Lenovo Vibe Z is er ook eentje denk ik.
Samung heeft ook enkele dual sim modelletjes, weet enkel niet of er bij zijn die effectief 2gb ram hebben.
Enigsinds wel in achterhoofd houden dat de dualsim opties bij qualcom anders zijn dan bv mtk, je krijgt bv niet de optie "always ask to choose sim"
Lenovo Vibe Z is er ook eentje denk ik.
Samung heeft ook enkele dual sim modelletjes, weet enkel niet of er bij zijn die effectief 2gb ram hebben.
Enigsinds wel in achterhoofd houden dat de dualsim opties bij qualcom anders zijn dan bv mtk, je krijgt bv niet de optie "always ask to choose sim"
[ Voor 6% gewijzigd door Robinator op 01-04-2014 17:35 ]
Welke telefoon is kwalitatief beetje fatsoenlijk, met android 4.2 (of hoger) en scherm tussen de 4 en de 5" ? We hebben nu een Jiayu G3S en die is op het eind van zijn leven ;-).. Valt constant uit, crashed etc. etc.. Kortom.. tijd voor een nieuwe.. Ik heb lopen kijken bij Lenovo, Iocean en Opo.. maar ik weet niet zo goed de verschillen tussen de diverse processors en waar ik dan op moet letten..
Prijs max. € 250,-
Jullie input wordt op prijs gesteld.
Prijs max. € 250,-
ik denk vooral eigen smaak, de merken die je noemt zijn redelijk goed en kwalitatief sterk. Ikzelf heb zeer goede ervaringen met Lenovo, ze zijn weliswaar wat overpriced, maar je krijgt geen zaken zoals slechte bouwkwaliteit enzo. Mijn Jiayu G3 was ook snel naar de haaien, had al van int begin totaal geen gps verbinding enzo, bouwkwaliteit is niet zo geweldig denk ik persoonlijk (hoewel het een maandag morgend modelletje kan zijn geweest)houtwurm schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:34:
Welke telefoon is kwalitatief beetje fatsoenlijk, met android 4.2 (of hoger) en scherm tussen de 4 en de 5" ? We hebben nu een Jiayu G3S en die is op het eind van zijn leven ;-).. Valt constant uit, crashed etc. etc.. Kortom.. tijd voor een nieuwe.. Ik heb lopen kijken bij Lenovo, Iocean en Opo.. maar ik weet niet zo goed de verschillen tussen de diverse processors en waar ik dan op moet letten..
Prijs max. € 250,-
ten eerste kan je voor die prijs bijna alle telefoons kopen uit china, misschien de xiaomi mi2s/m2shoutwurm schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:34:
Prijs max. € 250,-
http://www.1949deal.com/x...s-screen-black-color.html er zijn al wat roms met kitkat
De G3 had hier op zich wel goede GPS. Hij valt bij ons uit op degelijkheid idd.. ding valt snel uitelkaar ;-) en nu dus constant vastlopen, vanzelf uitgaan , nummers niet meer herkennen en dat soort gekkigheid.. Dus eigenlijk willen we dit merk nu niet meer proberen.
Ik heb al een aantal keer iets besteld via aliexpress en is altijd goed gegaan. Ik kies wel altijd verkopers met meer dan 5000 reviews en een score van 98%+. Dan kan je er wel van uit gaan dat ze weinig fout doen en dat is tot nu toe dan ook gebleken. Deze bv. http://www.aliexpress.com...OM-4-3-IPS/867557121.html
[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 01-04-2014 18:00 ]
Faea f1.BiggyB schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:22:
Ik ga nog een keer dit draadje 'misbruiken' met mijn probleem, wellicht dat iemand me kan wijzen naar een mooie Chinese phone.
Géén MTK chipset
Dual sim
optioneel:
Min. 2 GB RAM
Min. 2500 mah accu
Geen MTK, wel dual sim. Maar telefoon zelf is niet zo best.
Motorola Moto G dual sim versie importeren;
Geen MTK, wel dual sim. Alleen geen 2gb ram of 2500mah accu, al is dat laatste bij 4.7 inch HD ook niet nodig lijkt me.
Toch liever 60 euro meer betalen voor 4G, snapdragon 801 en 3100 mAh (tenzij je ook de 3000 mAh versie hebt).krissie100 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:54:
[...]
maak je maar geen zorgen hoor, die zte gaat straks toch wel 260 euries kosten. en die x7s is gewoon een toptoestel, ben ik van overtuigd!
En 260 is nog steeds belachelijk laag vergeleken met andere toestellen die hetzelfde aanbieden zoals Oppo Find 7a, Xiaomi mi3, ...
Nu denk ik dat het een 1 april grap is want de vorige grand S koste in het begin meer dan 400. Zelfs de nubia 5z koste tegen 300 euro in het begin.
Er is inmiddels een redelijk berg aan dual sim telefoons met een Snapdragon 400/600/800 chip. Tik in Google "Snapdragon 400" "dual sim" in, en je krijgt er een lading te zien: HTC Desire 601, Xiaomi Hongmi 1S, Moto G, Coolpad K1, HTC One M8 Mini, Xolo Q1100, Galaxy S3 Neo+, Xperia M2 Dual Sim.BiggyB schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:22:
En als het sneller moet is er altijd de HTC One dual sim en Galaxy S4 dual sim.
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 01-04-2014 18:59 ]
Het is geen 1 april grap, op de tmall site van ZTE (soort van Chinese ebay waar Chinese bedrijven een verkoopsite kunnen maken) kun je vandaag een T code bemachtigen waarmee je op een later moment (10 April tussen 10 en 11 uur) met voorrang deze telefoon kunt kopen voor 1699 yuan: http://zte.tmall.com/Mudi schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:41:
[...]
Toch liever 60 euro meer betalen voor 4G, snapdragon 801 en 3100 mAh (tenzij je ook de 3000 mAh versie hebt).
En 260 is nog steeds belachelijk laag vergeleken met andere toestellen die hetzelfde aanbieden zoals Oppo Find 7a, Xiaomi mi3, ...
Nu denk ik dat het een 1 april grap is want de vorige grand S koste in het begin meer dan 400. Zelfs de nubia 5z koste tegen 300 euro in het begin.
Waarschijnlijk wil ZTE de strijd aangaan met Xiaomi, Meizu, Huawei en Oneplus (dochterbedrijf van Oppo). De hevige concurrentiestrijd in China zorgt ervoor dat de consumenten (binnenland en buitenland) voordelige high-end smarphones kunnen kopen.
Blijkbaar is dat inderdaad niet het geval, de enige link met Oppo is dat een ex vice-president van Oppo een nieuwe bedrijf heeft opgestart, Oneplus.Momus schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:48:
OnePlus is geen dochterbedrijf van Oppo.
De roots liggen wel bij Oppo, het is opgericht door medewerkers die bij Oppo zijn opgestapt en verder gaan als apart bedrijf.
Succes met bestellen op die Tmall van ZTE; een en al chinees, vraag me af of die actie wel voor internationale zendingen is bestend..
Succes met bestellen op die Tmall van ZTE; een en al chinees, vraag me af of die actie wel voor internationale zendingen is bestend..
Nee, die site is bedoeld alleen voor mensen die in China wonen. Resellers kunnen wel via deze site bestellen en dat gaan ze waarschijnlijk wel doen.dutchgio schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:54:
De roots liggen wel bij Oppo, het is opgericht door medewerkers die bij Oppo zijn opgestapt en verder gaan als apart bedrijf.
Edit: wat foto's van de ZTE grand S 2

[ Voor 15% gewijzigd door Gsus86 op 01-04-2014 20:05 ]
@biggy, ik heb exact dezelfde ervaring met de carkit in mijn Toyota Prius uit 2009.
iOcean X7, Zopo ZP980 en de Acer Liquid E2 (allen MKT) kunnen niet (goed) pairen en als het al lukt, alleen als telefoon device of als audio device. Met de Moto G gebaseerd op Qualcomm chipset, lukt het altijd in 1 keer en pair ik tegelijkertijd audio + telefoon.. kwalijke zaak anno 2014. Voor mij dus geen MTK meer..
iOcean X7, Zopo ZP980 en de Acer Liquid E2 (allen MKT) kunnen niet (goed) pairen en als het al lukt, alleen als telefoon device of als audio device. Met de Moto G gebaseerd op Qualcomm chipset, lukt het altijd in 1 keer en pair ik tegelijkertijd audio + telefoon.. kwalijke zaak anno 2014. Voor mij dus geen MTK meer..
[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 01-04-2014 20:15 ]
Verwijderd
Natuurlijk is dat niet bestemd voor internationale verkoop en zonder alipay of een Chinese bankrekening ga je niet ver komen.dutchgio schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 19:54:
En als je niet ergens in China in een hotel zit dan ben je gewoon aangewezen op de resellers.
Hallo mensen,
In t kort....
Ik ben van plan een alcatel ot c 7 te kopen, maar laat ik nu de Zopo C3 in de aanbieding zien....
Veeleisend qua phone ben ik niet, maar wil graag nieuw met garantie.
Alcatel krijg ik 2 jaar garantie bij de kijkshop en op de zopo 1 via webshop (rotterdam)
Welke zal ik nou nemen??
grz Ed
In t kort....
Ik ben van plan een alcatel ot c 7 te kopen, maar laat ik nu de Zopo C3 in de aanbieding zien....
Alcatel krijg ik 2 jaar garantie bij de kijkshop en op de zopo 1 via webshop (rotterdam)
Welke zal ik nou nemen??
grz Ed
Welke webshop verkoopt die Zopo?eddie02 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:43:
Hallo mensen,
In t kort....
Welke zal ik nou nemen??![]()
grz Ed
cheaphardware.nl denk ik
http://www.cheaphardware....nch-fhd-scre-3803700.html zeeeer mooie prijs inderdaad! en webshop is nog betrouwbaar ook!
[ Voor 30% gewijzigd door krissie100 op 01-04-2014 21:47 ]
Die Zopo.eddie02 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:43:
Hallo mensen,
In t kort....
Welke zal ik nou nemen??![]()
grz Ed
Spreek je uit ervaring, of hoe kun je t onderbouwen (als dat gaat..)
De specs zijn op alle fronten beter.eddie02 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:56:
[...]
Spreek je uit ervaring, of hoe kun je t onderbouwen (als dat gaat..)
Beter scherm, betere processor, betere batterij. Gewoon een mooier en beter toestel.
En snel ook! Mailt gewoon binnen de 2 minuten terug om kwart voor tien in de avond!krissie100 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:46:
[...]
cheaphardware.nl denk ik
http://www.cheaphardware....nch-fhd-scre-3803700.html zeeeer mooie prijs inderdaad! en webshop is nog betrouwbaar ook!
Mocht er interesse zijn, ik heb hier de meest recente THL smartphones op voorraad.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
hmm.. ziet er op zich leuk uit, maar ik wil wel een zo recent mogelijke android.. 4.1 is al weer wat ouder..krissie100 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 17:43:
[...]
ten eerste kan je voor die prijs bijna alle telefoons kopen uit china, misschien de xiaomi mi2s/m2s
http://www.1949deal.com/x...s-screen-black-color.html er zijn al wat roms met kitkat
is dit iets ? http://www.antelife.com/x...age-smartphone-white.html
Klopt die prijs daar? Dat is wel redelijk laag voor een C3, die normaal zo rond de $250 doet in Chinese winkels?krissie100 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:46:
[...]
cheaphardware.nl denk ik
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Lijkt me een prima webshop, feedback op Tweakers is prima;Garyu schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:51:
[...]
Klopt die prijs daar? Dat is wel redelijk laag voor een C3, die normaal zo rond de $250 doet in Chinese winkels?
http://tweakers.net/shopr...ware-punt-nl/shopreviews/
Misschien een grote inkoopactie waardoor de prijs wat schappelijker is, en om de website te promoten oid deze met wat korting wordt verkocht.
Ik zou het wel weten als ik zoiets zocht
Edit: op de site zelf bij de Zopo C3 pagina;
"Wij gaan stoppen met de verkoop
van Zopo SmartPhones
Daarom sterk afgeprijsd.
OP = OP"
[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 02-04-2014 11:07 ]
Leuke dingen die Zopo's alleen erg jammer van die lage batterijen. Octacore met een 5"+ fullhd scherm op een 2000-2400mAh accu zal het wel niet heel lang volhouden ben ik bang.
De afgeprijsde Zopo's op de site van Cheaphardware hebben geen octacore, maar de mt6589(t) die over het algemeen juist erg zuinig is.
Sorry, ik bedoelde ook de andere Zopo´s die daar verkocht worden voor best fatsoenlijke prijzen
De 998 bijvoorbeeld.
De cubot x6 is binnnen en ziet er goed uit en voelt ook goed.
Alleen nog even kijken hoe ik root access krijg. Kan me titanium backup niet restoren zo
Alleen nog even kijken hoe ik root access krijg. Kan me titanium backup niet restoren zo
Probeer de AIO root tool.slommer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:01:
De cubot x6 is binnnen en ziet er goed uit en voelt ook goed.
⏩ PVOutput☀️
Deze geprobeert maar helaas. Na 2x rebooten nog geen root access.
Vanavond thuis maar ff rustig proberen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!