Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is 24k in Antutu tegenwoordig al weinig?
Komt zeker door die overpowered octa-cores waarmee je 26-28K haalt als alles op volle toeren draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 12:29
dutchgio schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:58:
Komt zeker door die overpowered octa-cores waarmee je 26-28K haalt als alles op volle toeren draait.
Nouja somige telefoons die halen al de 35k.....

Die Xaimi Mi-3 haalt de 35k als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
24k in antutu is meer dan snel zat, het is ook "maar" een Snapdragon 600.
Ik heb de Vega Iron in ieder geval besteld :)

Let wel op de LTE frequenties, er zijn verschillende modellen in de omloop.
Check even welke band je provider ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

dutchgio schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:58:
Tja, dan komt de aap uit de mouw... Je kan Antutu wel op 25k draaien maar haal je met zo'n MTK octa-core buiten benches om wel dezelfde performance als een Snapdragon 600?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
appul schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:12:
24k in antutu is meer dan snel zat, het is ook "maar" een Snapdragon 600.
Ik heb de Vega Iron in ieder geval besteld :)

Let wel op de LTE frequenties, er zijn verschillende modellen in de omloop.
Check even welke band je provider ondersteunt.
Mag ik vragen waar jij heb hebt besteld?

Ik heb KPN als provider, jij toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 11:39
Ik heb de Lenovo P780 binnen, ruim 2 weken na verzending door Pandawill, zonder inklaringskosten.
Ik ben van plan om de eerder vermelde ROM-aanpassingen door Kirpeknots in te zetten maar wat nu al opvalt is dat de LED-notificatie het niet doet. Ben benieuwd of dat met de nieuwe ROM wel zal werken.
Anders zal ik het wel erg missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
Ik heb hem besteld op DHgate, maar mocht je geen creditcard hebben heeft Merimobiles hem ook.

Mijn provider is T-mobile, die LTE uitrolt op de 1800mhz band, dus dat gaat werken op de Iron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mimang schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:15:
[...]

Tja, dan komt de aap uit de mouw... Je kan Antutu wel op 25k draaien maar haal je met zo'n MTK octa-core buiten benches om wel dezelfde performance als een Snapdragon 600?
Nee, dat is m het dus juist.
Voor AnTutu is het leuk maar verder voegt het niet zoveel toe, die 8 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
appul schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:26:
Ik heb hem besteld op DHgate, maar mocht je geen creditcard hebben heeft Merimobiles hem ook.

Mijn provider is T-mobile, die LTE uitrolt op de 1800mhz band, dus dat gaat werken op de Iron.
Appul mag ik dan vragen waarom je deze niet heb gekozen??

http://www.merimobiles.co...a-im-a880s_p/meri7982.htm

Voor 40 dollar meer, heb je een snapdragon 800 =D

Is MErimobiles wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
basbroekhuis schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:21:
[...]

Mag ik vragen waar jij heb hebt besteld?

Ik heb KPN als provider, jij toevallig ook?
Met KPN als provider kan je geen gebruik maken van LTE bij de Pantech toestellen. De 800-band wordt niet ondersteund, enige is 1800. En de kans is aanzienlijk dat je een gebruikt toestel (weliswaar in zeer nette staat) ontvangt, ook bij Merimobiles. En in de stock rom, alsmede bijna alle custom roms, zit er geen Nederlandse taal in, wel Engels. Kwalitatief zijn ze imo stukken beter dan Samsung of LG. Mocht je er toch eentje kopen, neem dan geen "L" versie.

Edit: Mijn (gebruikte) Koreaanse Optimus G Pro F240S heb ik op Ebay gekocht door te bieden bij deze verkoper. Heeft ook veel Pantech toestellen en zegt er naar mijn mening eerlijk bij hoe de staat is. Heeft ook nieuw.

[ Voor 54% gewijzigd door poema op 29-03-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02
poema schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:08:
[...]

Met KPN als provider kan je geen gebruik maken van LTE bij de Pantech toestellen. De 800-band wordt niet ondersteund, enige is 1800. En de kans is aanzienlijk dat je een gebruikt toestel (weliswaar in zeer nette staat) ontvangt, ook bij Merimobiles. En in de stock rom, alsmede bijna alle custom roms, zit er geen Nederlandse taal in, wel Engels. Kwalitatief zijn ze imo stukken beter dan Samsung of LG. Mocht je er toch eentje kopen, neem dan geen "L" versie.
Weet je dat wel zeker T mobile heeft geen freqentie op de 800 Mhz band volgens onderstaande lijst KPN wel.

http://www.4gmasten.nl/acht-inform/lte-banden-en-frequenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
aart44 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:34:
[...]

Weet je dat wel zeker T mobile heeft geen freqentie op de 800 Mhz band volgens onderstaande lijst KPN wel.

http://www.4gmasten.nl/acht-inform/lte-banden-en-frequenties
Hmmm, volgens mij is dat precies wat ik bedoel: Pantech ondersteunt geen 800 (KPN), wel 1800 (T-Mobile, Vodafone een beetje)

Edit: ik ben nu niet meer zo zeker van mijn zaak, hier en daar zie ik wel staan dat KPN ook op de 1800 bezig is. Veel sites geven aan dat er landelijke dekking is van een of andere provider, maar ik vind het onduidelijk op welke frequenties dit gebeurt. LTE toestellen die regulier in Nederland worden verkocht ondersteunen zowel de 800 als de 1800 frequenties dus dat is in principe nooit een probleem. Import toestellen daarentegen hebben vaak (gedeeltelijk) andere ondersteunende LTE frequenties. Mijn F240S heeft in Den Haag topsnelheid 4g, zit ik in Berkel en Rodenrijs of zelfs Leidschendam dan zit ik naar een 3G icoontje te kijken (Vodafone red)

[ Voor 43% gewijzigd door poema op 29-03-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
basbroekhuis schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 14:46:
[...]

Appul mag ik dan vragen waarom je deze niet heb gekozen??

http://www.merimobiles.co...a-im-a880s_p/meri7982.htm

Voor 40 dollar meer, heb je een snapdragon 800 =D

Is MErimobiles wel betrouwbaar?
Looks en grootte bevallen me niet.
Ik heb wel even getwijfeld hoor. :)

Merimobiles is betrouwbaar, in mijn optiek een van de betere webwinkels uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:42
er komt een octa-core doogee aan die erg lijkt op de inew v3!! ziet er zeer netjes uit, verdere specs/prijs nog niet bekend, ik ben benieuwd wat voor accu ze erin gaan proppen 8)7
dg550 lijkt wel te duiden op een 5.5 incher afwachten maar
http://www.doogee.cc/en/gb/index.asp

[ Voor 26% gewijzigd door krissie100 op 29-03-2014 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
appul schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 17:23:
[...]

Looks en grootte bevallen me niet.
Ik heb wel even getwijfeld hoor. :)

Merimobiles is betrouwbaar, in mijn optiek een van de betere webwinkels uit China.
Nouja, ik zit dus ook erg te twijfelen , heb nu namelijk een Iphone 4.
En dat vind ik opzich ideaal, maar ik wil weer een andriod...
Nu denk ik dat een 5.6inch t.o.v een 5inch niet zo heel veel groter is.

Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren bij de chinese smartphones?
En ik heb zo eens rond gekeken , maar bijna niemand heeft het over Pantech Vega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poema schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:40:
[...]

Hmmm, volgens mij is dat precies wat ik bedoel: Pantech ondersteunt geen 800 (KPN), wel 1800 (T-Mobile, Vodafone een beetje)

Edit: ik ben nu niet meer zo zeker van mijn zaak, hier en daar zie ik wel staan dat KPN ook op de 1800 bezig is. Veel sites geven aan dat er landelijke dekking is van een of andere provider, maar ik vind het onduidelijk op welke frequenties dit gebeurt. LTE toestellen die regulier in Nederland worden verkocht ondersteunen zowel de 800 als de 1800 frequenties dus dat is in principe nooit een probleem. Import toestellen daarentegen hebben vaak (gedeeltelijk) andere ondersteunende LTE frequenties. Mijn F240S heeft in Den Haag topsnelheid 4g, zit ik in Berkel en Rodenrijs of zelfs Leidschendam dan zit ik naar een 3G icoontje te kijken (Vodafone red)
T-mobile heeft alleen de 1800 band, en kan niet op de 800 band omdat ze die frequentie niet hebben gekocht.
Vodafone heeft zowel 800 als 1800.
KPN heeft zover ik weet alleen 800 wat volgens hen binnenshuis voor een beter bereik zou zorgen, en het zou deze maand 'landelijke dekkend' zijn. Wel kunnen ze ook de 1800 band gaan gebruiken.

Die Pantech's worden hier denk ik weinig besproken omdat ze in een iets hoger prijssegment liggen waar hier het meest naar gekeken wordt; varierend tussen de 80 en 200 euro.
Ook krijg je dan al snel een tweedehands, gebruikt toestel voor toch een aanzienlijk bedrag...

[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 29-03-2014 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
Dutchgio, Wat is jouw mening over de Pantech Vega LTE?

http://www.gizchina.com/2...-vega-lte-im-a880s-hands/

Hij wordt door gizchina ook goed beoordeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
basbroekhuis schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:25:
Dutchgio, Wat is jouw mening over de Pantech Vega LTE?

http://www.gizchina.com/2...-vega-lte-im-a880s-hands/

Hij wordt door gizchina ook goed beoordeeld
je had toch een budget van 230 dollar?? of ben ik dom nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:28
Mijn desire z begint nu toch wel heeeeeel erg oud te worden
Maar ik kan maar moeilijk een vervanger vinden met toetsenbord
Droid enzo moet allemaal uit het buitenland komen
China ligt ook in het buitenland, maar ik kan maar lastig telefoons vinden met toetsenbord
Misschien kijk ik verkeerd en kan iemand mij even een zetje de goede kant op geven
Zoek dus eigenlijk gewoon een nieuwe desire z maar dan een die met de tijd mee gegaan is (sneller, betere accu, betere camera en niet zo heel veel groter dan de z)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:30:
[...]

je had toch een budget van 230 dollar?? of ben ik dom nu :)
Haha ja dat klopt, maar deze lijkt mij echt supervet, haha.
Eerst maakte het mij niet zoveel uit of er nou 4G op zat of niet.
Nu wil ik het perse hebben, gewoon voor later...

Nu was ik eigenlijk niet van plan om er werkelijk waar 302 euro aan uit te gegeven maar het is niet anders haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
basbroekhuis schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:59:
[...]

Haha ja dat klopt, maar deze lijkt mij echt supervet, haha.
Eerst maakte het mij niet zoveel uit of er nou 4G op zat of niet.
Nu wil ik het perse hebben, gewoon voor later...

Nu was ik eigenlijk niet van plan om er werkelijk waar 302 euro aan uit te gegeven maar het is niet anders haha
haha, eerst zeg je: ik ga absoluut niet hoger, want ik ken mezelf, dan ga ik steeds wéér hoger en kom ik uit bij iets duurs met teveel features voor mij.. en ja hoor! hij komt uit bij iets duurs met teveel features, waarvan je de helft gebruikt.

wel leuk dat je dan jezelf blijkbaar erg goed kent maar er eigenlijk niks tegen kan doen.
wel een prachtige telefoon trouwens. lijkt mij zeker een goede aankoop als je een budget hebt van 400 dollar ipv 230 dollar wat toch een aardig verschil is :) alleen maar voor die 4g en uiterlijk?? dat zijn keuzes
er komt trouwens ook een doogee dg550 octa-core aan, en meestal heeft doogee wel een goede prijs/kwaliteit en hij is ook nog eens prachtig vind ik!
zijn verder nog geen specs/prijzen bekend helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
creon schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:42:
Mijn desire z begint nu toch wel heeeeeel erg oud te worden
Maar ik kan maar moeilijk een vervanger vinden met toetsenbord
Droid enzo moet allemaal uit het buitenland komen
China ligt ook in het buitenland, maar ik kan maar lastig telefoons vinden met toetsenbord
Misschien kijk ik verkeerd en kan iemand mij even een zetje de goede kant op geven
Zoek dus eigenlijk gewoon een nieuwe desire z maar dan een die met de tijd mee gegaan is (sneller, betere accu, betere camera en niet zo heel veel groter dan de z)
ik denk eerlijk gezegd dat je lang kan zoeken en dus niks zal vinden uit china, als zo'n uitschuifbaar toetsenboordje echt een must is heb je denk ik een probleem. want uit china zal je het niet vinden en ook in nederland niet echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:06:
[...]

haha, eerst zeg je: ik ga absoluut niet hoger, want ik ken mezelf, dan ga ik steeds wéér hoger en kom ik uit bij iets duurs met teveel features voor mij.. en ja hoor! hij komt uit bij iets duurs met teveel features, waarvan je de helft gebruikt.

wel leuk dat je dan jezelf blijkbaar erg goed kent maar er eigenlijk niks tegen kan doen.
wel een prachtige telefoon trouwens. lijkt mij zeker een goede aankoop als je een budget hebt van 400 dollar ipv 230 dollar wat toch een aardig verschil is :) alleen maar voor die 4g en uiterlijk?? dat zijn keuzes
er komt trouwens ook een doogee dg550 octa-core aan, en meestal heeft doogee wel een goede prijs/kwaliteit en hij is ook nog eens prachtig vind ik!
zijn verder nog geen specs/prijzen bekend helaas
Haha ja klopt, ik blijf dan altijd maar rondneuzen en kom ik altijd in een duurder segment terecht.
Voornamelijk voor de 4G en die snapdragon _/-\o_ . Uiterlijk maakt mij niet zo heel veel uit, vind hem niet zo heel mooi maar goed.

Die DG550 ziet er ook wel mooi uit, maar inderdaad erg jammer dat er geen specs bij staan!
En voor de rest weet ik eigenlijk geen alternatieven, die Pantech Vega breekt toch echt de meeste concurrentie. Alleen is die 5.6inch toch wel echt groot. Ben bang dat die niet eens in mijn broekzak past -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
basbroekhuis schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:14:
[...]

Haha ja klopt, ik blijf dan altijd maar rondneuzen en kom ik altijd in een duurder segment terecht.
Voornamelijk voor de 4G en die snapdragon _/-\o_ . Uiterlijk maakt mij niet zo heel veel uit, vind hem niet zo heel mooi maar goed.

Die DG550 ziet er ook wel mooi uit, maar inderdaad erg jammer dat er geen specs bij staan!
En voor de rest weet ik eigenlijk geen alternatieven, die Pantech Vega breekt toch echt de meeste concurrentie. Alleen is die 5.6inch toch wel echt groot. Ben bang dat die niet eens in mijn broekzak past -.-
je hebt nu een iphone 4 toch?? en je wilt wat beters? dan moet je idd misschien iets duurders kiezen, al denk ik dat een octa-core 1.7ghz wel een stuk beter is dan een iphone 4, die specs van de doogee zullen waarschijnlijk de komende week erop komen te staan, en waarschijnlijk komt en nóg een octa core model van doogee heb ik gelezen! dus persoonlijk zou ik niet gaan voor wat duurders, ook omdat je vaak voor die 4g nog wat eurootjes meer betaalt per maand, helaas :(

edit: deze al gezien trouwens thl t11?

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 29-03-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:18:
[...]

je hebt nu een iphone 4 toch?? en je wilt wat beters? dan moet je idd misschien iets duurders kiezen, al denk ik dat een octa-core 1.7ghz wel een stuk beter is dan een iphone 4, die specs van de doogee zullen waarschijnlijk de komende week erop komen te staan, en waarschijnlijk komt en nóg een octa core model van doogee heb ik gelezen! dus persoonlijk zou ik niet gaan voor wat duurders, ook omdat je vaak voor die 4g nog wat eurootjes meer betaalt per maand, helaas :(

edit: deze al gezien trouwens thl t11?
Ja daarom, ik wil echt wat beters dan die Iphone 4. Jij hebt nu die Huawei 3C Honor toch? Hanteert dat nog een beetje fijn z'n 5 inch? Opzich lijkt het mij ook wel ideaal, zit vaak 45+- in de bus en dan kan ik wel rustig een serie ofso gaan kijken. Daar is de Iphone 4 namelijk veel te klein voor!

Edit Ja die had ik wel gezien, maar ik wil echt 4G hebben , weet niet waarom maar vind het wel grappig. En daarnaast zal de snapdragon 800 beter presteren dan die Octacore van mediatek.

[ Voor 8% gewijzigd door basbroekhuis op 29-03-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
basbroekhuis schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:37:
[...]

Ja daarom, ik wil echt wat beters dan die Iphone 4. Jij hebt nu die Huawei 3C Honor toch? Hanteert dat nog een beetje fijn z'n 5 inch? Opzich lijkt het mij ook wel ideaal, zit vaak 45+- in de bus en dan kan ik wel rustig een serie ofso gaan kijken. Daar is de Iphone 4 namelijk veel te klein voor!

Edit Ja die had ik wel gezien, maar ik wil echt 4G hebben , weet niet waarom maar vind het wel grappig. En daarnaast zal de snapdragon 800 beter presteren dan die Octacore van mediatek.
ja die huawei honor 3c werkt nog steeds lekker met één hand of met 2 handen, maar als je plotseling 4g opeens wilt een et beste van het beste dus een dure snapdragon dan kom je idd bij prijzen uit boven de 300 euro/400 dollar meestal, en dan is de vraag of je dat over hebt voor een smartphone.. ik persoonlijk niet. als je een goede accu duur wilt kan je denk ik het beste een mtk6582 quad core nemen, die verbruikt weinig en als je die koopt in combinatie met een goede accu, zoals de honor 3c en voor films in openbaar vervoer is goede accu wel lekker.

YouTube: iNew V3 PK iOcean X7 HD PK Umi X1 Pro PK Honor 3C PK ZOPO780 PK DOOGEE2014 QuadCore Phone PK hier mooie vergelijk tussen mtk6582 toestellen
zoals je ziet is de honor 3c overal net iets langzamer maar heeft wel een mooien scherm en betere accu in warmte en percentage. dat zijn afwegingen, en bij wat duurdere modellen 250 euro+ heb je meestal én én

[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 29-03-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 15:06
Ben ook nog steeds aan het kijken naar een opvolger voor m'n Blade. Die bevalt eigenlijk nog wel, maar vernieuwing is ook niet verkeerd.. ;)

Wat ik jammer vind, is dat ik bijna alleen maar +4,7" telefoons voorbij zie komen. Kleinere telefoons (bij voorkeur 4,3" maximaal) zie ik bijna niet voorbij komen.

Mijn eisen:

Min. dual core 1 GHz
Min. 1 GB RAM
Redelijk tot goede accuduur
Resolutie bij voorkeur 1280 x 720
Max afmetingen 130 x 65 x .. (geen eis aan dikte als accuduur hoger is)

Al met al wil ik er niet teveel aan uitgeven, max 150 Euro.

De FAEA F1 valt binnen mijn budget, maar daarover lees ik niet al te veel goede verhalen. De Xiaomi Mi2 ligt boven budget. De Jiayu G2F lijkt me nog steeds een mooie optie, hoewel de schermresolutie naar beneden is aangepast. Ook de hierboven genoemde F9006 vind ik nog wel een optie, hoewel resolutie weer iets minder is..

Welicht dat ook een 'gewone' Samsung Galaxy S3 mini of een Galaxy Core nog niet zo verkeerd is. Maar ja, da's zo gewoontjes, hè.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Stiems4 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:58:
Ben ook nog steeds aan het kijken naar een opvolger voor m'n Blade. Die bevalt eigenlijk nog wel, maar vernieuwing is ook niet verkeerd.. ;)

Wat ik jammer vind, is dat ik bijna alleen maar +4,7" telefoons voorbij zie komen. Kleinere telefoons (bij voorkeur 4,3" maximaal) zie ik bijna niet voorbij komen.

Mijn eisen:

Min. dual core 1 GHz
Min. 1 GB RAM

De FAEA F1 valt binnen mijn budget, maar daarover lees ik niet al te veel goede verhalen. De Xiaomi Mi2 ligt boven budget. De Jiayu G2F lijkt me nog steeds een mooie optie, hoewel de schermresolutie naar beneden is aangepast. Ook de hierboven genoemde F9006 vind ik nog wel een optie, hoewel resolutie weer iets minder is..

Welicht dat ook een 'gewone' Samsung Galaxy S3 mini of een Galaxy Core nog niet zo verkeerd is. Maar ja, da's zo gewoontjes, hè.. ;)
dus hoeveel inch wil je nou eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:54:
[...]

ja die huawei honor 3c werkt nog steeds lekker met één hand of met 2 handen, maar als je plotseling 4g opeens wilt een et beste van het beste dus een dure snapdragon dan kom je idd bij prijzen uit boven de 300 euro/400 dollar meestal, en dan is de vraag of je dat over hebt voor een smartphone.. ik persoonlijk niet. als je een goede accu duur wilt kan je denk ik het beste een mtk6582 quad core nemen, die verbruikt weinig en als je die koopt in combinatie met een goede accu, zoals de honor 3c en voor films in openbaar vervoer is goede accu wel lekker.

YouTube: iNew V3 PK iOcean X7 HD PK Umi X1 Pro PK Honor 3C PK ZOPO780 PK DOOGEE2014 QuadCore Phone PK hier mooie vergelijk tussen mtk6582 toestellen
zoals je ziet is de honor 3c overal net iets langzamer maar heeft wel een mooien scherm en betere accu in warmte en percentage. dat zijn afwegingen, en bij wat duurdere modellen 250 euro+ heb je meestal én én
Ja oké, ik vind 300 euro opzich ook best veel voor een smartphone. Maar ja het voordeel is wel dat je dat kan verrekenen met een sim only abbo, daar verdien je dat echt wel mee terug!

Klopt die gaan inderdaad ook lang mee, die Vega gebruikt een 3100mAh batterij dat loopt ook wel lekker ^,^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
basbroekhuis schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:00:
[...]

Ja oké, ik vind 300 euro opzich ook best veel voor een smartphone. Maar ja het voordeel is wel dat je dat kan verrekenen met een sim only abbo, daar verdien je dat echt wel mee terug!

Klopt die gaan inderdaad ook lang mee, die Vega gebruikt een 3100mAh batterij dat loopt ook wel lekker ^,^
die sim only redenering is wel een beetje scheef ;) want je sim only voor een max 230 dollar toestel is niet duurder dan sim only voor 400+ dollar toestel :0
maar als je een goed gevoel hebt bij die vega en je hebt et budget moet je et gewoon doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 29-03-2014 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
Stiems4 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:58:

Mijn eisen:

Min. dual core 1 GHz
Min. 1 GB RAM

De Xiami Mi2 wordt wel erg erg erg goed beoordeeld hoor! Misschien zou je dan toch die paar tientjes erbij moeten doen, dan heb je wel waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:01:
[...]

die sim only redenering is wel een beetje scheef ;) want je sim only voor een max 230 dollar toestel is niet duurder dan sim only voor 400+ dollar toestel :0
Die 3C honor komt wel het beste uit de test daar :)

Klopt maar ik bedoelde eigenlijk een vergelijkbaar toestel met abbo. Of deze met een prepaid dat bedoelde ik.

Ik betaal wel 170 dollar (123 euries) meer maar aan de andere kant krijg ik daar redelijk veel voor terug.

Een full HD 1920x1080 schermpje IPS,
Snapdragon 800 Quad Core 2.1GHz
Adreno 330 GPU
4G support

Nu is 4G niet zo heel speciaal maar het wel een leuk extra hebben dingetje en daarnaast is het ook meer future proof in mijn mening.

Edit Damm excuus voor de dubbel post

[ Voor 2% gewijzigd door basbroekhuis op 29-03-2014 20:09 . Reden: Excuses toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:59:
[...]

dus hoeveel inch wil je nou eigenlijk?
Zoveel als binnen deze afmetingen passen; over het algemeen 4,3", maar een hele slanke 4,5" is ook nog wel te doen.

De Zopo ZP600+ kan ook aan het rijtje worden toegevoegd.

Wat ik me voor mezelf afvraag: ga ik de extra mogelijkheden t.o.v. mijn Blade ook gebruiken..?

De Xiaomi heeft inderdaad hele goede beoordelingen, maar is weer 2x zo duur dan bv. de Jiayu G2F..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Stiems4 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:10:
[...]

Zoveel als binnen deze afmetingen passen; over het algemeen 4,3", maar een hele slanke 4,5" is ook nog wel te doen.
Wat ik me voor mezelf afvraag: ga ik de extra mogelijkheden t.o.v. mijn Blade ook gebruiken..?
ik denk dat je erg blij wordt als je naar een ander toestel gaat, die zte blade is echt verouders!

deze lijkt me erg geschikt voor je: http://www.to2c.com/jiayu-g3c-basic.html
hij heeft een erg goede accuduur en 4.5 inch, dus misschien wel net ietsie te groot maar ik denk dat je voor 115 euro hier wel een mooie hebt, want goede 4.3 inchers zijn er maar weinig van, de xiaomi mi2 en de jiayu g2f meer eigenlijk niet :(

[ Voor 19% gewijzigd door krissie100 op 29-03-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:47
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:16:
[...]

ik denk dat je erg blij wordt als je naar een ander toestel gaat, die zte blade is echt verouders!

deze lijkt me erg geschikt voor je: http://www.to2c.com/jiayu-g3c-basic.html
hij heeft een erg goede accuduur en 4.5 inch, dus misschien wel net ietsie te groot maar ik denk dat je voor 115 euro hier wel een mooie hebt, want goede 4.3 inchers zijn er maar weinig van, de xiaomi mi2 en de jiayu g2f meer eigenlijk niet :(
Ik kan echt niet inzien waarom iemand ooit nog de 4,5" G3 zou willen nemen, als de 4,7" G4 kleiner is qua afmetingen. Behalve dan als iemand de G3 mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ivo001 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:40:
[...]

Ik kan echt niet inzien waarom iemand ooit nog de 4,5" G3 zou willen nemen, als de 4,7" G4 kleiner is qua afmetingen. Behalve dan als iemand de G3 mooier vind.
oh, is de g4 kleiner in afmetingen? niet opgelet, dan is het dus een grote 4.5 inch toestel.. uhm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Momenteel ben ik ook aan het zoeken. Bij Antelife kun je, mijns inziens, goeie selecties maken. Bij veel sites mis ik dat. Zijn er nog meer bekende sites waarop je op alle verschillende specificaties kunt selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Stiems4 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:01:
Momenteel ben ik ook aan het zoeken. Bij Antelife kun je, mijns inziens, goeie selecties maken. Bij veel sites mis ik dat. Zijn er nog meer bekende sites waarop je op alle verschillende specificaties kunt selecteren?
1949deal.com banggood.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Thnx, zal 'ns kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:14
damn. heb ik na lang zoeken eindelijk me phone (cubot x6) besteld donderdag zie ik hem nu voor 9dollar meer incl 32gb sd kaart staan bij dezefde shop to2c:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
slommer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:15:
damn. heb ik na lang zoeken eindelijk me phone (cubot x6) besteld donderdag zie ik hem nu voor 9dollar meer incl 32gb sd kaart staan bij dezefde shop to2c:(
Die SD-kaart wil je niet. Kan je beter hier bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Momus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:18:
[...]
Heb een 8gb in me huidige zitten en 16gb in de foon zelf dus lijkt me meer als genoeg.
Wel apart dat het free 32gb tf card is maar de prijs wel 9 dollar verhoogd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:18:
[...]

hoezo wil je die niet, tis toch gewoon 32 gb opslag die gewoon iets langzamer is dan de duurdere, ik heb alleen maar van die sd kaartjes en ze doen het allemaal perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:21:
[...]

hoezo wil je die niet, tis toch gewoon 32 gb opslag die gewoon iets langzamer is dan de duurdere, ik heb alleen maar van die sd kaartjes en ze doen het allemaal perfect
Omdat het zwaar inferieure kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slommer
Momus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:22:
[...]
heb ook wel mindere ervaringen met sd kaartjes uit china. 1e 2gb gaan goed. schrijf je meer erop is alles corrupt opeens.
maar gaf me minder gevoel dat je opeens meer kreeg erbij :)

[ Voor 10% gewijzigd door slommer op 29-03-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:22:
[...]

nou ik heb er al 4 uit china met klasse 10 en allemaal doen ze het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:24:
[...]

nou ik heb er al 4 uit china met klasse 10 en allemaal doen ze het perfect!
Dan heb je geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
slommer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:15:
Ik zit ook al zwaar over deze te denken. Lijkt me voor de prijs een aardig toestel. Ding is met coupon bijna net zo duur als deCubot one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
starcopy schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:26:
[...]

Ik zit ook al zwaar over deze te denken. Lijkt me voor de prijs een aardig toestel. Ding is met coupon bijna net zo duur als deCubot one.
zit ook nog een mooice flip cover bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slommer schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:23:
[...]

heb ook wel mindere ervaringen met sd kaartjes uit china. 1e 2gb gaan goed. schrijf je meer erop is alles corrupt opeens.
maar gaf me minder gevoel dat je opeens meer kreeg erbij :)
Sd kaartjes kosten hier ook niets, dus kun je beter een class 10 gewoon in nederland kopen.
Weet je zeker dat ze (bijna) niet kapot gaan :9

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 29-03-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dutchgio schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:39:
[...]

Sd kaartjes kosten hier ook niets, dus kun je beter een class 10 gewoon in nederland kopen.
Weet je zeker dat ze (bijna) niet kapot gaan :9
uit mijn ervaring niet ;) heb altijd goede sd kaartjes uit china ;) altijd bij buyincoins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
omg, de umi x1 heeft de pixels ook doorgevoerd in de flip cover......
http://www.to2c.com/umi-x1-pro-leather-case-solution.html
kijk onderaan bij de plaatjes die to2c heeft gemaakt

[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 29-03-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:28:
[...]

zit ook nog een mooice flip cover bij
De inhoud bij BG is:

1 x Cubot X6 Smartphone
1 x 2200mAh Battery
1 x USB Cable
1 x OTG USB Cable
1 x Charger
1 x Earphone
1 x PU Protective Leather Case
1 x User Manual

Alleen geen 32Gb sd kaartje, maar wel weer ruim 12 bucks goedkoper. Dus toch maar besteld. Jammer genoeg al weer uitverkocht.

Ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit, ding is NL voor mijn vriendin en die is niet al te technisch aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
starcopy schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:07:
[...]

De inhoud bij BG is:

1 x Cubot X6 Smartphone
1 x 2200mAh Battery
1 x USB Cable
1 x OTG USB Cable
1 x Charger
1 x Earphone
1 x PU Protective Leather Case
1 x User Manual

Alleen geen 32Gb sd kaartje, maar wel weer ruim 12 bucks goedkoper. Dus toch maar besteld. Jammer genoeg al weer uitverkocht.

Ben wel heel benieuwd naar de kwaliteit, ding is NL voor mijn vriendin en die is niet al te technisch aangelegd.
bij to2c is ie toch goedkoper?
http://www.to2c.com/cubot...6gb-rom-8mp-gps-wifi.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Allebei $189,99 alleen krijg je er meer bij bij Banggood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:21:
[...]

ja, maar valuta naar euro word anders berekend en is dus goedkoper bij to2c?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:22:
[...]

ja, maar valuta naar euro word anders berekend en is dus goedkoper bij to2c?
Nee, je moet sowieso gewoon in dollar betalen, de wisselkoers van die shops is altijd kut met peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Momus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:23:
[...]

Nee, je moet sowieso gewoon in dollar betalen, de wisselkoers van die shops is altijd kut met peren.
als ik in dollar betaal word het altijd duurder op de wisselkoers van visa kaart dan als ik het direct in euro's betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:24:
[...]

als ik in dollar betaal word het altijd duurder op de wisselkoers van visa kaart dan als ik het direct in euro's betaal?
De wisselkoers van die shop is klote. Je kan altijd beter in dollars betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:21:
[...]

[ eigenlijk of topic mode]

Die hebben er nog een coupon bij van 12 dollar. Scheelt toch weer. was € 133,79 kwijt.

[ eigenlijk of topic mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:43:
omg, de umi x1 heeft de pixels ook doorgevoerd in de flip cover......
http://www.to2c.com/umi-x1-pro-leather-case-solution.html
kijk onderaan bij de plaatjes die to2c heeft gemaakt
Van die plaatjes kun je de pixels ook tellen, geheel in stijl :+ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
dutchgio schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 23:37:
[...]

Van die plaatjes kun je de pixels ook tellen, geheel in stijl :+ |:(
haha ja xD
die zijn gemaakt met een andere umi x1, geheel in stijl

[ Voor 12% gewijzigd door krissie100 op 29-03-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Iemad hier een idee of er veel verschil zit tussen mt6582 en mt6589T ? Ik ben zelf op zoek naar een vervanger voor men s750 van lenovo. Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen de Lenovo s650 vibe en de Xiaomi hongmi. De s650 heeft een 6582 met een mali gpu. De hongmi een 6589T met een 544 gpu. Is hier veel verschil in? En snelheid van de cpu? De s650 gaat vermoedelijk een kitkat update krijgen wat nog niet veel mediatek phones hebben.

Iemand enig advies? Want kom er niet echt uit.

Wat voor mij belangrijk is: goede stabiele gps, dualsim, geen lag tijdens apps switchen (bv gps even closen dan telefooncall doen en derna terug gps maximaliseren), en stevigheid, daarna batterijduur etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
robin-sips2 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:40:
Iemad hier een idee of er veel verschil zit tussen mt6582 en mt6589T ? Ik ben zelf op zoek naar een vervanger voor men s750 van lenovo. Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen de Lenovo s650 vibe en de Xiaomi hongmi. De s650 heeft een 6582 met een mali gpu. De hongmi een 6589T met een 544 gpu. Is hier veel verschil in? En snelheid van de cpu? De s650 gaat vermoedelijk een kitkat update krijgen wat nog niet veel mediatek phones hebben.

Wat voor mij belangrijk is: goede stabiele gps, dualsim, geen lag tijdens apps switchen (bv gps even closen dan telefooncall doen en derna terug gps maximaliseren), en stevigheid, daarna batterijduur etc
waarom twijfel je tussen die twee als ik vragen mag?? want er zijn nog veeel meer van dat soort toestellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:49

Motorola moto G dual sim? Voor 200€ dus zit ook redelijk in het budget van pure chinaphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Lord_Dain schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:49:
[...]

Motorola moto G dual sim? Voor 200€ dus zit ook redelijk in het budget van pure chinaphones.
nou nee, voordat geld heb je wat veels beters uit china, maja dat zijn keuzes, in nl met service en garantie of in china met meer waar voor je geld maar zonder garantie op korte afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemad hier een idee of er veel verschil zit tussen mt6582 en mt6589T ?
Vergelijk de beide chipsets gewoon eens op papier.

MT6589T

CPU: Cortex-A7 (ARMv7) 28mm 1.5Ghz Quadcore
GPU: PowerVR SGX544 @ 357 MHz ( Single core GPU )
CPU Cache: 32 KB L1, 1 MB L2

MT6582

CPU: Cortex-A7 (ARMv7) 28mm 1.3Ghz Quadcore
GPU: Mali-400 MP2 @ 500 MHz ( Dualcore GPU )
CPU Cache: 32 KB L1, 512 KB L2

Welke beter is moeilijk te zeggen, maar als je gaat kijken naar benchmark dan zie je dat de MT6582 zo'n 17000 punten scoort in Antutu en de MT6589T zo'n 15000. Wat ik zelf denk is dat de Mali-400 MP2 @ 500MHz wellicht beter is dan de PowerVR SGX544 @ 357.

En de MT6582 is een nieuwere chipset dan de MT6589T, dus wellicht zitten daar ook nog wat verbeteringen waardoor de MT6582 toch net beter is? Ondanks dat op papier de MT6589T in eerste instantie net iets beter lijkt.

Maar goed ik heb nog nooit een MT6589(T) smartphone gezien voor € 71 inclusief verzenden vanuit China, maar dit heb ik wel bij de MT6582 gezien en toen heb ik ook maar eentje gekocht, dus de prijs lijkt met de MT6582 chipset ook weer iets lager dan bij de MT6589(T) het geval was.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
krissie100 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:51:
[...]

nou nee, voordat geld heb je wat veels beters uit china, maja dat zijn keuzes, in nl met service en garantie of in china met meer waar voor je geld maar zonder garantie op korte afstand
Dat vind ik echt onzin, met mijn dual sim moto die ik voor 200€ heb gekocht haal ik hogere Antutu score, heb ik snel een GPS fix en er zijn veel meer accessoires voor te vinden. Ik heb hiervoor een iOcean X7 en een Zopo zp980 gehad en dan kan ik daar ook nog bij vermelden dat de bouwkwaliteit van deze Motorola vele malen beter/steviger is. Daarbij betere support, update naar Android 4.4 Kitkat.. te veel voordelen. Ja dan was de iOcean X7 misschien 'maar' 216USD, uiteindelijk toch ruim 200€ incl. verzendkosten en de Zopo zelfs duurder. Dus dan is het verschil toch duidelijk?

Chinaphones zijn nog steeds heel scherp in de prijs kwaliteit verhouding vergeleken met high-end toestellen, maar niet meer met de toestellen die nu langzaam aan als budget toestellen worden uitgebracht door de bekendere merken. Dat zijn er echter nog niet veel op dit moment.. maar de Moto G is er een duidelijk voorbeeld van en wat mij betreft in veel opzichten een betere keuze dan de 2 chinaphones die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Lord_Dain schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:04:
[...]

Dat vind ik echt onzin, met mijn dual sim moto die ik voor 200€ heb gekocht haal ik hogere Antutu score, heb ik snel een GPS fix en er zijn veel meer accessoires voor te vinden. Ik heb hiervoor een iOcean X7 en een Zopo zp980 gehad en dan kan ik daar ook nog bij vermelden dat de bouwkwaliteit van deze Motorola vele malen beter/steviger is. Daarbij betere support, update naar Android 4.4 Kitkat.. te veel voordelen. Ja dan was de iOcean X7 misschien 'maar' 216USD, uiteindelijk toch ruim 200€ incl. verzendkosten en de Zopo zelfs duurder. Dus dan is het verschil toch duidelijk?

Chinaphones zijn nog steeds heel scherp in de prijs kwaliteit verhouding vergeleken met high-end toestellen, maar niet meer met de toestellen die nu langzaam aan als budget toestellen worden uitgebracht door de bekendere merken. Dat zijn er echter nog niet veel op dit moment.. maar de Moto G is er een duidelijk voorbeeld van en wat mij betreft in veel opzichten een betere keuze dan de 2 chinaphones die ik hiervoor had.
man, de prijzen zijn laatste tijd gwn stukken lager, OOK in china
hiero: heel vergelijkbaar met moto g: [Doogee Pixels DG350] Ervaringen en Discussie
en dan nog wat, ik heb ook gewoon hele snelle gps fix met de honor 3c, en die heeft wel wat meer te bieden als een moto g en ook de bouwkwaliteit is gewoon niet minder dan de moto g, tegenwoordig komen er gewoon zeer degelijke toestellen uit china

[ Voor 20% gewijzigd door krissie100 op 30-03-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:04:
Chinaphones zijn nog steeds heel scherp in de prijs kwaliteit verhouding vergeleken met high-end toestellen, maar niet meer met de toestellen die nu langzaam aan als budget toestellen worden uitgebracht door de bekendere merken.
Je zal voor een beetje kwaliteit (bouw, maar ook gps, etc) toch eerder naar de wat meer gerenommeerde merken als ZTE, Lenovo en Huawei moeten kijken, ook al haal je dan niet qua specs het onderste uit de kan. Dat soort telefoons zijn nog altijd interessant als je toch tegen de nadelen van een (non-import) Moto G aanhikt (kleine accu, geen dual-sim).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Reden dat ik tussen die 2 toedtellen twijfel is de ui van beiden die handig en vooral enorm goed zijn qua dual sim. Ze onthouden automatisch welk de meest gebruikte sim is bij welk nr. En geeft toch gelijk de keuze bij elke oproep/sms welke sim je gebruikt. Chinaphones hebben gewoon een vele betere dualsim ondersteuning man. En met de zever van bouwkwaliteit enzo krijg je mij niet overtuigd. Ik heb gewoon teveel troep gehad met europese A merken. Bouwkwaliteit is bij meeste a merken in dezelfde prijscategorie vele slechter. En sorry dat ik het vertel maar voor 150 euro heb je geen waterdicht en schokbestendige android met degelijke specs (mijn s750)
Nu even back on topic, dus de 6582 zou beter moeten zijn. Goed om te weten, ik had hier en daar gelezen dat de 544 beter presteerde. Dan denk ik dat ik voor de s650 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
robin-sips2 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:16:
Reden dat ik tussen die 2 toedtellen twijfel is de ui van beiden die handig en vooral enorm goed zijn qua dual sim. Ze onthouden automatisch welk de meest gebruikte sim is bij welk nr. En geeft toch gelijk de keuze bij elke oproep/sms welke sim je gebruikt. Chinaphones hebben gewoon een vele betere dualsim ondersteuning man. En met de zever van bouwkwaliteit enzo krijg je mij niet overtuigd. Ik heb gewoon teveel troep gehad met europese A merken. Bouwkwaliteit is bij meeste a merken in dezelfde prijscategorie vele slechter. En sorry dat ik het vertel maar voor 150 euro heb je geen waterdicht en schokbestendige android met degelijke specs (mijn s750)
Nu even back on topic, dus de 6582 zou beter moeten zijn. Goed om te weten, ik had hier en daar gelezen dat de 544 beter presteerde. Dan denk ik dat ik voor de s650 ga.
Ok succes met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dreamvoid schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:58:
[...]

Je zal voor een beetje kwaliteit (bouw, maar ook gps, etc) toch eerder naar de wat meer gerenommeerde merken als ZTE, Lenovo en Huawei moeten kijken, ook al haal je dan niet qua specs het onderste uit de kan.
Daar ben ik het niet mee eens, ook de b chinezen hebben gwn goede kwaliteit in bouw en gps etc. Je moet alleen goed kijke welk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:19:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens, ook de b chinezen hebben gwn goede kwaliteit in bouw en gps etc. Je moet alleen goed kijke welk
Of de goedkopere toestellen van de grotere merken als Xiami, Lenovo, Huawei etc, maar de kleinere merken als iOcean, Zopo, en Jiayu zijn prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 18:59
Heb zelf laatst een ZTE nubia z5s mini gekocht. Met een custom rom is dit een ongelofelijk fijn toestel.

Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
een redelijke wat berichtjes terug werd er gevraagd of iemand al ervaring had met de Pomp C6S. Ik heb er geen een maar ik moet zeggen dat ie er behoorlijk netjes uitziet en tenminste (volgens opgave) een fatsoenlijke batterij van 3000mah. En met 32gb opslag hoef je ook niet echt te treuren dat er geen sd'tje in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo fellow tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuwe phone, ben al maanden aan het dubben, maar sinds 1 dag of 2 (referenties, referenties) denk ik dat ik er uit ben, met de iOcean X7S. Maar nu begin ik toch te twijfelen, ik lees (vooral van Dutchgio) dat octacores echt geen cent waard zijn, onnodig energie verspillen en nooit tot hun recht komen.
"Okay", dacht ik, "dan koop ik toch gewoon een quadcore", maar dat is sneller gezegd dan gedaan.
Er zijn namelijk twee quadcore klasses, de cheapos, met een Mediatek geklokt op 1,3 of 1,5 gHz, en de highends, met een Snapdragon 800 of vergelijkbaar. Nu hou ik van gamen, ook grote 3d games, en ik wil dat die soepel lopen. Nu is dat sowieso op een Snapdragon 800 geen probleem, maar ik wil maximaal 260 euro (inclusief verzendkosten en andere ongemakken) uitgeven. Dus dan ben ik gebonden aan een crappy telefoon met een Antutu van 12000 ofzo.
Is er geen middenweg? Een phone met een fijne quadcore op 1.7 ofzo gHz, waar je goed op kan gamen, en met vergelijkbare prestaties als een mtk6592?
Alvast bedankt voor eventuele mensen die me uit de brand helpen
PS, enige eisen zijn voor de rest, 2gb ram, niet groter dan 5,5", en minimaal hd scherm.
Thanks!

Edit: Ik ben een redelijke specswhore, dus ik gebruik Antutu als maatstaf voor een phone, ik weet dat dit niet representatief is, maar het liefst een phone met antutu van MINIMAAL 20000 punten. :|

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:50:
Yo fellow tweakers,
Ik ben opzoek naar een nieuwe phone, ben al maanden aan het dubben, maar sinds 1 dag of 2 (referenties, referenties) denk ik dat ik er uit ben, met de iOcean X7S. Maar nu begin ik toch te twijfelen, ik lees (vooral van Dutchgio) dat octacores echt geen cent waard zijn, onnodig energie verspillen en nooit tot hun recht komen.
"Okay", dacht ik, "dan koop ik toch gewoon een quadcore", maar dat is sneller gezegd dan gedaan.
Er zijn namelijk twee quadcore klasses, de cheapos, met een Mediatek geklokt op 1,3 of 1,5 gHz, en de highends, met een Snapdragon 800 of vergelijkbaar. Nu hou ik van gamen, ook grote 3d games, en ik wil dat die soepel lopen. Nu is dat sowieso op een Snapdragon 800 geen probleem, maar ik wil maximaal 260 euro (inclusief verzendkosten en andere ongemakken) uitgeven. Dus dan ben ik gebonden aan een crappy telefoon met een Antutu van 12000 ofzo.
Is er geen middenweg? Een phone met een fijne quadcore op 1.7 ofzo gHz, waar je goed op kan gamen, en met vergelijkbare prestaties als een mtk6592?
PS, enige eisen zijn voor de rest, 2gb ram, niet groter dan 5,5", en minimaal hd scherm.
Thanks!
ZTE nubia z5s mini? Heb hem zelf ook.

Snapdragon 600 1.7ghz quad core
4.7 inch sharp IGZO 1280x720 schermpje
2gb ram
16gb opslag.

$286

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MerlijnD schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:37:
Heb zelf laatst een ZTE nubia z5s mini gekocht. Met een custom rom is dit een ongelofelijk fijn toestel.

Echt een aanrader!
Draait er nou ook nog multilanguage KitKat a la Omnirom/cyanogenmod op?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
dutchgio schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:55:
[...]

Draait er nou ook nog multilanguage KitKat a la Omnirom/cyanogenmod op?!
Ik draai zelf een Multilang MIUI V5 rom erop. Maar ja er is op Needrom is er wel een 4.4.2 omnirom met multilang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MerlijnD schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:55:
[...]

ZTE nubia z5s mini? Heb hem zelf ook.

Snapdragon 600 1.7ghz quad core
4.7 inch sharp IGZO 1280x720 schermpje
2gb ram
16gb opslag.

$286
Klinkt goed, alleen lijkt 'ie vaag wat op een iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:57:
[...]

Klinkt goed, alleen lijkt 'ie vaag wat op een iPhone
Klopt dit dacht ik ook voor de aankoop, maar als je hem eenmaal in handen hebt voelt het niet aan als een 'iPhone'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Yo fellow tweakers,
Thanks!
naja, een octa core van 1.7ghz is wel degelijk sneller dan een quad core 1.3ghz natuurlijk, maar of dat de meerprijs waard is en of de accu's wel daar goed genoeg voor zijn das de vraag. ik persoonlijk merk dat mooie 3d games gewoon prima werken op quad core 1.3ghz mtk6582. en als je er dan uit bent of je quad of octa neemt, dan kun je gaan selecteren welke je wilt. en als je zo'n 210 euro wilt uitgeven aan smartphone heb je vrij veel keuze. misschien nubia z5s mini? http://www.aliexpress.com...ad-Core-1/1521425507.html

edit: is een vervangbare accu nog een vereiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krissie100 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:59:
[...]

naja, een octa core van 1.7ghz is wel degelijk sneller dan een quad core 1.3ghz natuurlijk, maar of dat de meerprijs waard is en of de accu's wel daar goed genoeg voor zijn das de vraag. ik persoonlijk merk dat mooie 3d games gewoon prima werken op quad core 1.3ghz mtk6582. en als je er dan uit bent of je quad of octa neemt, dan kun je gaan selecteren welke je wilt. en als je zo'n 210 euro wilt uitgeven aan smartphone heb je vrij veel keuze. misschien nubia z5s mini? http://www.aliexpress.com...ad-Core-1/1521425507.html

edit: is een vervangbare accu nog een vereiste?
Hier issie 190, en bij Pandawill 220?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:02:
[...]

Hier issie 190, en bij Pandawill 220?
jep, op aliexpress is veel concurrentie en zakt de prijs flink ;)

misschien is dit ook een optie? http://www.1949deal.com/t...ips-screen-nfc-black.html
wel weer een octa core, maar die halen wel boven de 20000 antutu xD

[ Voor 35% gewijzigd door krissie100 op 30-03-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op zondag 30 maart 2014 @ 20:03:
[...]

jep, op aliexpress is veel concurrentie en zakt de prijs flink ;)

misschien is dit ook een optie? http://www.1949deal.com/t...ips-screen-nfc-black.html
wel weer een octa core, maar die halen wel boven de 20000 antutu xD
Of fake sellers :o

Ps:
Benchmarks van de mt6595 verschenen op GizChina.
Op 4.6 inch 1080p, Android 4.4.2 en 4K video opnemen.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 30-03-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Jep, maar die ene in dat linkje niet, gewoon seller met goede feedback nemen, ik heb er nog nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yo fellow tweakers,
<knip>
antutu van MINIMAAL 20000 punten. :|
Xiaomi M2S? Vind ik zelf een geweldig toestel, alleen geen dual sim, voor mij de showstopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiezen voor Een smartphone met 900mhz ondersteuning wordt ook wat bekangrijker;
KPN zou aan het eind van het jaar in heel Nederland 3g op 900mhz willen aanbieden, al is het bij KPN ook interessant om de 4G smartphones even af te wachten. Er zou met een aantal weken landelijke dekking moeten zijn.
T-Mobile heeft sinds vandaag bekend gemaakt dat het in een aantal grote steden 900mhz 3G uitrolt, waarna de rest van de Randstad aan de beurt is, en daarna wordt het uitgerold in de rest van Nederland.
Vodafone gebruikt het ook vast wel. ;)
Op mn iOcean heb ik in de engineering mode wel 900mhz optie, ondanks dat op sites van pandawill etc. Vaak alleen 2100mhz wordt aangegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta letterlijk op het punt om de iOcean X7S te kopen.
Pandawill uitverkocht, dan maar een andere site.
Dit wordt m'n eerste koop uit China, dus ik heb totaal geen ervaring.
Ga ik voor Banggood, of Antelife? Of een andere?
Bij Antelife issie 202 euro, en bij banggood maar 190.
Bij pandawill kan ik wel de witte krijgen desnoods voor 180, maar ik heb toch liever de zwarte.
Heeft iemand hier slechte ervaringen met een van deze winkels?
En voor de mod: verwijder deze post alsjeblieft niet omdat hij offtopic is, dit is de enige plaats waar ik zoiets kan vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ik koop altijd bij Mixeshop en/of pandawill, nog geen problemen gehad met geen van beide, Mixeshop is wel iets sneller, en heeft zeer goede communicatie.

Verder inderdaad zien dat je niet te hard of topic gaat.

Iemand hier ervaringen / idee hoe de gps van de Lenovo S650 is?
Heb een beetje schrik omdat het een low budget modelletje is dat ie niet fantastisch gaat zijn?
Nog steeds aan het twijfelen dus tussen deze en de Hongmi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:05:
Bij pandawill kan ik wel de witte krijgen desnoods voor 180, maar ik heb toch liever de zwarte.
En voor de mod: verwijder deze post alsjeblieft niet omdat hij offtopic is, dit is de enige plaats waar ik zoiets kan vragen :)
Banggood thurien, Zeer betrouwbare shop, nog nooit problemen gehad
mocht je nog wat meer geld willen besparen? http://www.1949deal.com/i...ips-ogs-screen-black.html

ook betriuwbare shop volgesmij en andy ;) http://www.gizchina.com/c...irectory/1949deal-review/

[ Voor 16% gewijzigd door krissie100 op 31-03-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
robin-sips2 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:15:
ik koop altijd bij Mixeshop en/of pandawill, nog geen problemen gehad met geen van beide, Mixeshop is wel iets sneller, en heeft zeer goede communicatie.

Verder inderdaad zien dat je niet te hard of topic gaat.

Iemand hier ervaringen / idee hoe de gps van de Lenovo S650 is?
Heb een beetje schrik omdat het een low budget modelletje is dat ie niet fantastisch gaat zijn?
Nog steeds aan het twijfelen dus tussen deze en de Hongmi....
Honor 3c geen optie? Erg mooie telefoon, gps werkt top!

[ Voor 38% gewijzigd door krissie100 op 31-03-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:05:
BG. Antelife is een ramp, zeker als je garantie claimen wil. Zelden zo'n ellende gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
krissie100 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:29:
[...]

Honor 3c geen optie? Erg mooie telefoon, gps werkt top!
mooi toestel hoor, daar niet van, maar scherm is en beetje te delicaat voor mijn werk (ligt er zowat bovenop zonder randje erond) ook iets stom maar de back knop aan de rechterzijde zit er bij mij al ingebakken van in men Samsung tijdperk :d hoewel ik denk dat dit juist de verkeerde kant is, niet? :D

maar is de bouwkwaliteit van Lenovo niet gelijkaardig aan huawei's? beiden toch bij de grotere merken?
voor het geld kan ik het bijna niet laten, 130 euro ongv inclusief transport dhl naar Antwerpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
wat denken jullie van alliexpress om een xiaomi M2S te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
creon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:19:
wat denken jullie van alliexpress om een xiaomi M2S te bestellen?
hangt van de verkoper af, Aliexpress is zoals ebay, je krijgt een heel groot aanbod van verschillende dealers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
robin-sips2 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:20:
[...]

hangt van de verkoper af, Aliexpress is zoals ebay, je krijgt een heel groot aanbod van verschillende dealers...
http://www.aliexpress.com...-Android-4/709499809.html

30000 feedbacks
98,7% positief

alleen hoe lang zou het duren voordat hij dan hier is
en hoeveel kans heb ik dat hij langs de douane gaat

anders ben ik het prijsverschil meteen weer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
creon schreef op maandag 31 maart 2014 @ 19:30:
[...]

http://www.aliexpress.com...-Android-4/709499809.html

30000 feedbacks
98,7% positief

alleen hoe lang zou het duren voordat hij dan hier is
en hoeveel kans heb ik dat hij langs de douane gaat

anders ben ik het prijsverschil meteen weer kwijt
ja, goede verkoper! hoe bedoel je prijsverschil weer kwijt? met europese merken of zelfde fone bij andere winkel, want bij dezelfde fone maar andere shop maak je natuurlijk ook gewoon kans op extra kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
ik bedoel idd zelfde fone andere shop
er zijn shops die bijna altijd "goed" door de douane komen
ik weet alleen niet hoe dat bij aliexpress is
Pagina: 1 ... 4 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!