Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.521 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchtoro
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik zie vaak, met name bij Pandawill dat bij diverse toestellen, o.a. Cubot S208 een Antutu benchmark plaatje staat met G-sensor not supported. Terwijl er onderaan bij de specificaties staat Gravity sensor = yes.
Weet iemand wat dit betekend? Werkt automatisch kantelen dan wel of niet? En kun je dan bepaalde racespellen dmv je telefoon te bewegen niet spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 10:06
rik schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:33:
Ben toch wel benieuwd of de Neo M1 daadwerkelijk straks te flashen is naar Windows Phone 8.1, alleen daarom al overweeg ik hem aan te schaffen.
Hield ik ook met een schuin oog in de gaten.
Als ik dit op hun forum lees, denk ik nooit: http://forum.neomobile.me/viewtopic.php?f=3&t=87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvH
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:06:
Is er toevallig al een oplossing voor het probleem 'slechte internetverbinding vermeden'? Ik heb nu namelijk dit probleem met de Jiayu g4 advanced. Hij werkt verder top alleen de wifi werkt niet meer. Alvast bedankt voor de hulp!!
Bij Samsung S4 kan je bij Settings van Wifi dat instellen. Neem aan dat dit bij Jiayu g4 niet anders zou zijn.
Je kan daar meteen kijken of je de instelling van "dataverbinding gebruiken bij slechte wifi" aan of uit wil hebben. Als je een kleine databundel hebt, kan je die beter uitzetten zodat hij zoveel mogelijk wifi gebruikt. Ondanks dat het wifi signaal mogelijk bijna nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
vhaaren schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:43:
[...]

Hield ik ook met een schuin oog in de gaten.
Als ik dit op hun forum lees, denk ik nooit: http://forum.neomobile.me/viewtopic.php?f=3&t=87
Sinds wanneer ondersteunt Windows Phone 8.1 Mediatek chips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
In principe ondersteunt Windows Phone volgens mij alle ARM-compatible chips, maar heeft niemand de moeite genomen om hier drivers voor de schrijven. Microsoft zou zelf Qualcomm drivers hebben geschreven (of hieraan meegeholpen) en omdat dat de enige beschikbare drivers zijn hebben alle fabrikanten tot nu toe besloten om maar gewoon Qualcomm te gebruiken...

<lichtelijk offtopic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Mediatek gaat in ieder geval voorlopig niet voor Windows Phone op haar apparaten zorgen.
De kans dat er dus een Windows Phone voor de Neo M1 komt, die te flashen is, is bijna gelijk aan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Installeren ze een WP launcher uit de Play Store en brengen dat uit als WP8.1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
MediaTek kondigt ook de een na de andere chip aan...
Ze hebben nu de 6795 cortex a53 8-core op 2,2 ghz (max. Clock) aangekondigt.
Het high-end segment van de toekomst bij MediaTek zal dus bestaan uit de mtk 6595 en de 6795. Vanavond maar eens bekijken want het verschil qua ondersteuning is. Allebei 4g (150/50, cat 4). Ook ben ik benieuwd welke een betere gpu heeft. 15 juni komen we meer te weten.

http://www.gizmochina.com...cta-core-64-bit-lte-chip/
http://www.gizchina.com/2...4bit-socs-chinese-phones/
blauwester schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:52:
Dat is typisch chinees je komt een maand geleden meer te weten xd
:+ Nu zie ik het zelf ook pas Typfout in artikel van gizmochina. De datum is nu helemaal uit het artikel gehaald, dus de officiële launch is op een onbepaald tijdstip in 2014 ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Willian40 op 07-07-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 05:25
Dat is typisch chinees je komt een maand geleden meer te weten xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:29
Waarom is de Huawei Honor 6 een stuk goedkoper dan de P7 en toch beter qua specs? Mis ik iets?
Of is de chinese versie niet geschikt voor Europa en betalen wij meer voor Europese versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste waarschijnlijk.
Lokale Chinese prijzen liggen sowieso al lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Maandag1987 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:17:
Waarom is de Huawei Honor 6 een stuk goedkoper dan de P7 en toch beter qua specs? Mis ik iets?
Of is de chinese versie niet geschikt voor Europa en betalen wij meer voor Europese versie?
Inderdaad. De Honor 6 die op dit moment in de shops verschijnt, is niet geschikt voor de Europese 3G en 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Helaas, geen mail maar wel een refund. Toch maar even aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga. Het heeft geen zin maar je weet nooit. 5% is natuurlijk wel erg luizig aangezien ze nu zelf een code hebben voor 8%... :F
Hier ook geen verder bericht maar wel Paypal bericht van terugstorting. Tot zover Buy in Coins :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen. voor dit soort zaken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hyp Hyper op 08-07-2014 08:55 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:52:
Weet iemand waar ik de doogee dg800 kopen? Ik weet niet of die sites allemaal te vertrouwen zijn, daarom hoopte ik dat jullie mss een site wisten waar ik deze phone kan kopen, liefst zo goedkoop mogelijk. Een ander voorstel qua smartphone mag ook, maar liefst niet te duur.
Je mag die van mij overnemen (2 weken oud). Ik ben er zelf niet tevreden over, dus voor 50€ mag je hem hebben ☺

Iemand tips voor een chinaphone?

Niet te groot (max 5"), voornamelijk voor whatsapp en de accuduur moet goed zijn (2 a 3 dagen). Minimaal 1GB werkgeheugen, budget, max 130$

[ Voor 15% gewijzigd door vingibson op 08-07-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Maandag1987 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:17:
Omdat de Huawei Acsend-lijn en de Honor-lijn in principe twee ''verschillende'' merken zijn. De Honor lijn richt zich op de (hogerekant van de) mid-range markt. De Ascend P7 is dan ook de flagship van de Ascend series en en de Honor 6 is de flagship van de Honor series. Beiden series richten zich op verschillende marksegementen. Een soort van submerk net zoals ZTE en Nubia. Over Nubia gesproken hebben ze net 3 intressante toestellen gelanceerd. De Z7-series, alle 3 LTE telefoons met een 801 SoC en een leuk prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
benbaba schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:55:
[...]

Omdat de Huawei Acsend-lijn en de Honor-lijn in principe twee ''verschillende'' merken zijn. De Honor lijn richt zich op de (hogerekant van de) mid-range markt. De Ascend P7 is dan ook de flagship van de Ascend series en en de Honor 6 is de flagship van de Honor series. Beiden series richten zich op verschillende marksegementen. Een soort van submerk net zoals ZTE en Nubia. Over Nubia gesproken hebben ze net 3 intressante toestellen gelanceerd. De Z7-series, alle 3 LTE telefoons met een 801 SoC en een leuk prijskaartje.
Interessant indeed. Het lijkt er op dat in ieder geval het type LTE dat hier zou moeten werken wordt ondersteund. Ik kan alleen nog niets vinden over de frequenties. Dat is even afwachten. Wel jammer dat de versie met hoogste resolutie ook gewoon met een 801 soc komt, en niet zoals de geruchten ons wilde doen geloven, met een 805.

Maar goed, omgerekend € 188,- voor de Z7 mini is natuurlijk geen geld, als de retailers dezelfde prijs gaan hanteren. 5 inch full HD, 2Gb, 16Gb, 801. Als de LTE ondersteuning dan goed is, dan is dat een geweldig alternatief voor de Westerse telefoons rond de 5 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Hoppa! schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:36:
[...]

Interessant indeed. Het lijkt er op dat in ieder geval het type LTE dat hier zou moeten werken wordt ondersteund. Ik kan alleen nog niets vinden over de frequenties. Dat is even afwachten. Wel jammer dat de versie met hoogste resolutie ook gewoon met een 801 soc komt, en niet zoals de geruchten ons wilde doen geloven, met een 805.

Maar goed, omgerekend € 188,- voor de Z7 mini is natuurlijk geen geld, als de retailers dezelfde prijs gaan hanteren. 5 inch full HD, 2Gb, 16Gb, 801. Als de LTE ondersteuning dan goed is, dan is dat een geweldig alternatief voor de Westerse telefoons rond de 5 inch scherm.
Frequenties zijn voor de gehele Z7-serie als volgt:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA: 850/900/1900/2100 Mhz (EVDO: 800)
FDD-LTE: 1800/2100/2600

In Nederland zijn de 4G banden als volgt:
KPN: 800 MHz/1800 (in dichtbevolkte gebieden)/2600 MHz.
Vodafone: 800/1800/2600 MHz
T-Mobile: 1800 MHz

Met andere woorden bellen en 3G gaat overal goed en met 4G/LTE met T-Mobile 100% en met KPN en VF 'gedeeltelijk'. Zelfde verhaal als bij de 1+1 eigenlijk. Reken de import/retailprijzen 30 a 40 euro duurder, dan de Chinese adviesprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Okey. Zelfde verhaal als de oneplus dus inderdaad. Jammer, betekent met Vodafone dus alleen dekking in de grote steden omdat ze daar 1800mhz uitrollen. Verder zit VF inderdaad op de 800mhz.

Zonde, maar maakt de Mini toch nog steeds een mooi alternatief aangezien ik in één van de grote steden woon.... Ik vind de toestellen alleen niet heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet te hopen dat de mediateks ook alleen die frequenties doen, dan heb je hetzelfde als de Oneplus One en nu dus ook die nieuwe ZTE'S, die wel erg scherp geprijsd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Hoppa! schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:36:
[...]

Ik vind eigenlijk deze ZTE Z7's er veel beter uitzien als de OPO. De Z7 mini is inderdaad echt perfect kwa specs, alleen de batterij is iets aan de kleine kant (2300mAh). Het 5" scherm tegenover 5.5" van de OPO spreekt mij zeker wel aan, anders zou de Z7 Max ook wel mooi zijn. Op Nextpowerup en GSMArena vond ik wat meer info over de telefoons en de accu's: Z7 3000mAh, Z7 max 3100mAh en de Z7 mini 2300mAh.
Bij Oppomart is die al binnenkort te koop, momenteel vragen ze er $600 voor.

De enige telefoons waar ik nog zeker naar benieuwd ben zijn de Xiaomi Mi3s / Mi4 en de meizu mx4 :9~

Edit: De Z7 max is 152.7 x 76 x 8.7mm en de Z7 mini is 140.9 x 69.3 x 8.2mm groot. Vergeleken met de OPO 152.9 x 75.9 x 8.9 mm is de Max ongeveer evengroot, wat te verwachten is met zijn 5,5" scherm. Op GSMArena zeggen ze alleen dat de Z7 mini zelfs groter is dan de andere twee Z7's, maar denk dat ze even een mooie type hebben gemaakt zoals ze onderaan ook vertellen.

Vergeleken met de SGN (135.5 x 67.9 x 8.9 mm) die ik momenteel heb is de Z7 mini het meest gelijkwaardige.

[ Voor 15% gewijzigd door Salmon op 08-07-2014 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
vingibson schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Je mag die van mij overnemen (2 weken oud). Ik ben er zelf niet tevreden over, dus voor 50€ mag je hem hebben ☺

Iemand tips voor een chinaphone?

Niet te groot (max 5"), voornamelijk voor whatsapp en de accuduur moet goed zijn (2 a 3 dagen). Minimaal 1GB werkgeheugen, budget, max 130$
Geef dan eerst even aan wat je niet beviel aan de DG800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Het 2 punts touchscreen, onhandig met typen. De accu is veel te snel leeg (volgens mij software probleem). Hij is nog niet eenvoudig te rooten. GPS werkt niet, maar dat hebben meerdere chinaphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
http://www.aurabuy.com/do...b-4gb-assorted-color.html

Goede deal, helaas Rabobank eruit om prepaid CC op te waarderen.
Aurabuy krijgt het ook druk nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
remcoboy1479 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:09:

Hele mooie deal ja. Opnieuw een DG350 besteld, maar nu in zwart en met DHL voor €57 ipv wit en Singapore voor €67 ooit via Focalprice :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
remcoboy1479 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:09:

Nice, besteld! Bedankt voor de link.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
En alweer out of stock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik ben toch maar voor die Jiayu F1 gegaan vanwege de goede bouwkwaliteit en software van de Jiayu modellen, de grotere batterij en zuinig SoC (handig voor op vakantie). Voor 51 euro aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
En dan wel de WCDMA versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Ja natuurlijk, anders heb ik er niet zoveel aan.
Heb eerst gevraagd of die nog in stock was, omdat hij bijna overal is uitverkocht en de eerste op aliexpress die snel reageerde en goed prijs had, heb ik hem gehaald. http://www.aliexpress.com...M-4GB-ROM/1666865349.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvH
dangerousp schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:25:
[...]

Ja natuurlijk, anders heb ik er niet zoveel aan.
Heb eerst gevraagd of die nog in stock was, omdat hij bijna overal is uitverkocht en de eerste op aliexpress die snel reageerde en goed prijs had, heb ik hem gehaald. http://www.aliexpress.com...M-4GB-ROM/1666865349.html
Enig idee wat ze met die "Ion Tomsa" bundel bedoelen?
Je kan dan niet kiezen tussen GSM of WCDMA en ook niet de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
vhaaren schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:42:
[...]

Enig idee wat ze met die "Ion Tomsa" bundel bedoelen?
Je kan dan niet kiezen tussen GSM of WCDMA en ook niet de kleur.
Geen idee, staan wel vaker gekke dingen in aliexpress advertenties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Yes ik heb eindelijk mijn Z5S mini binnen! Ik verwacht er veel van, zal binnenkort ook een review plaatsen waarin ik vergelijkingen maak met de Moto X, zo'n beetje de enige andere "high end" 4,7" telefoon met een respectabele breedte (enige andere die ik ken zijn de Jiayu's).

Zelde CPU als de Galaxy S4, HTC One, Xiaomi Mi2S en dat zijn allemaal geen langzame toestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

thefal schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:09:
Yes ik heb eindelijk mijn Z5S mini binnen! Ik verwacht er veel van, zal binnenkort ook een review plaatsen waarin ik vergelijkingen maak met de Moto X, zo'n beetje de enige andere "high end" 4,7" telefoon met een respectabele breedte (enige andere die ik ken zijn de Jiayu's).

Zelde CPU als de Galaxy S4, HTC One, Xiaomi Mi2S en dat zijn allemaal geen langzame toestellen!
Zeker benieuwd naar, laat het ons weten! De nieuwe Z7 is ook zeer interessant en dus is t handig om te weten hoe de Z5s presteerd, gisteren even op YouTube gezocht en de Z5s zag er al zeker goed en snel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb zonet een Goophone S5 gekocht, maar deze maakt geen connectie met mijn netwerk (Telenet).
Ik heb juist hetzelfde probleem met een NO.1 S6, deze kan ook geen connectie maken met mijn netwerk, waardoor ik geen berichten kan versturen of ontvangen en niet kan bellen.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Mijn excuses voor de crosspost, hopelijk is dit toegestaan:
Chippu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:52:
Ik heb sinds gisteren de Xiaomi Note binnen en wil er graag een andere (multilang) rom opzetten. Het valt me echter nu ik er mee bezig ben pas op dat het dus onverstandig is om een ML rom op je telefoon te laten zetten vanuit de store. De originele Engelse/Chinese rom was dus beter geweest, helaas. ;(

Nu wil ik dus de factory rom erop flashen en heb hier (als het goed is) twee guides voor gevonden.

http://xiaomi.eu/communit...nbrick-your-device.24488/
of
http://en.miui.com/thread-23259-1-1.html

Als ik me niet vergis komen beide guides op hetzelfde neer. Kan iemand echter bevestigen of dit inderdaad de juiste manier is?

Edit: de telefoon is al geroot door Antelife, maakt dit nog verschil voor het flash proces?
Edit: indien ik enkel download is het dan nog steeds noodzakelijk om een backup van mijn nvram (imei) te maken?

[ Voor 6% gewijzigd door Chippu op 09-07-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Chippu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:47:
Mijn excuses voor de crosspost, hopelijk is dit toegestaan:

[...]
Waarom is een ML rom onverstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:22:
[...]

Waarom is een ML rom onverstandig?
Omdat het onvolledige versies zijn. De meeste nissen oa de updater app.En laat die nu net erg belangrijk zijn voor een Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja, de ML update die ze er bij de shop zelf opzetten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Daar ben ik helaas dus te laat achter gekomen. ;)

Vooralsnog heb ik alleen ooit Cyanogenmod op een S3 geïnstalleerd, vandaar dat ik nog even om feedback vraag eer ik aan dit nieuwe avontuur begin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:43:
Nou ja, de ML update die ze er bij de shop zelf opzetten dan...
Had ik erbij moeten zetten, ja. :$
Chippu schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:18:
Daar ben ik helaas dus te laat achter gekomen. ;)

Vooralsnog heb ik alleen ooit Cyanogenmod op een S3 geïnstalleerd, vandaar dat ik nog even om feedback vraag eer ik aan dit nieuwe avontuur begin. :)
Uitleg over hoe en wat voor het flashen staat een pagina of wat terug uitgebreid beschreven. Stelt geen biet voor. Ook niet voor iemand met 2 linkerhanden zoals ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Faea F1 van men vriendin heeft het begeven, toestel op zich werkt nog (voor zover sms'en en bellen betreft, want gps en wifi zijn rampzalig, alsook de camera) maar batterij heeft het dus dik begeven, gaat van gisteren opeens nog maar enkele uren mee.

Voordien deed ze er een weekje en half mee (geen 3G etc, gebruikt hem echt enkel voor te sms'en)

Op zoek dus naar een vervanger, Grootte is voor haar van prioriteit, mag dus echt niet groter zijn, alsook een redelijke GPS (moet niet snel zijn maar gewoon bruikbaar voor als ze even de weg kwijt is)
Ik ben voorstander van mediatek quadcore, mag single sim zijn voor haar, hoewel dual sim nog steeds de voorkeur heeft.

Enige mensen met ideeën, Ik ben zelf Lenovo en Xiaomi voorstander, maar budget moet zo laag mogelijk zijn voor haar, ze wil echt niet veel geld kwijt aan een gsm max 130-150 euro inclusief verzending (reken op DHL shipping van 20 euro)

Dus:
Compact (max 130mm hoog, 65mm breed, dikte maakt niet echt veel uit)
GPS voor eens af en toe te navigeren
Quadcore
Liefst mediatek ;)
hoe een grotere batterij hoe beter ;)

Wat er niet inkomt: Jiayu (weet dat hier direct hoop mensen me deze willen adviseren)
reden is simpel, hebben er al beide eentje van gehad, en zijn beide nog minder lang meegegaan als de Faea F1, welke toch ook niet echt kwaliteit was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Xiaomi Hongmi 1S? 4.7 inch. En alles werkt goed. Geen geknoei met gps die niet of nauwelijks werkt, wifi is goed. En qua prijs binnen je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
starcopy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:22:
Xiaomi Hongmi 1S? 4.7 inch. En alles werkt goed. Geen geknoei met gps die niet of nauwelijks werkt, wifi is goed. En qua prijs binnen je budget.
ja idd voor mij perfect, maar Madam vind hem te groot en te breed ;)

Moet dus echt kleiner dat is haar grootste voorwaarde.

Ze vind de schoonzus haar chineesje beter, enkel en alleen omdat ie zo compact is.
(mt6572 512mb ram you know, extreme low specs)

Maar ik ken haar al te goed, over 3weken komt ze zeuren dat het ding retetraag is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
robin-sips2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:29:
[...]

ja idd voor mij perfect, maar Madam vind hem te groot en te breed ;)

Moet dus echt kleiner dat is haar grootste voorwaarde.

Ze vind de schoonzus haar chineesje beter, enkel en alleen omdat ie zo compact is.
(mt6572 512mb ram you know, extreme low specs)

Maar ik ken haar al te goed, over 3weken komt ze zeuren dat het ding retetraag is....
Dat ken ik, maar de mijne is inmiddels toch verliefd geworden op die 1S. Ik mag er alleen nog bij uitzondering aankomen. :)

Maar kleiner dan 4.7? Dat zal niet makkelijk worden om daar nog wat in te vinden wat ook nog goed werkt. Ja, een Mi2. Maar dat is al buiten budget.

Eigenlijk zou ze zo'n 1S in werkelijkheid moeten zien. Ding is nog leuk te pimpen ook voor dames. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Ik heb zelf de Gewone Hongmi, is identiek van formaat aan de 1S dacht ik? ze wilt hem echt niet :D heb het al meerdere keren proberen aan te malen.
Den uitleg van ons madam: Da moe kunne belle en sms'en schat, en kmoe da me 1 hand kunne, af en toe is een patience en de gps ;)

kheb misschien wel iets op het oog, al is het ook niet echt kwaliteit, maar de prijs is ook sub 70 euro dus dan kan ik me da nog veroorloven.

Mini S5 noemt da ding, resolutie is niet om naar huis te schrijven, maar valt binne haar specs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jiayu G2F?
De G4 is ook klein ondanks 4.7 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 21:29
Jiayu G2F inderdaad. Komende vrijdag in de Happy Hour van Pandawill voor $99. Als ik niet gisteren een DOOGEE DG350 had gevonden voor een actieprijs van $65, had ik die waarschijnlijk ook wel besteld. Compact formaat, grote accu in combinatie met een bescheiden scherm, dus je zult lang doen met een lading.

Wel even de countdown-teller in de gaten houden en er snel bij zijn, want ze zullen snel gaan.

Edit: Ik lees nu dat je geen Jiayu wilt, maar voor die 99$ kun je je er niet echt een buil aan vallen, toch?

[ Voor 12% gewijzigd door HenkPatat op 10-07-2014 08:43 ]

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Laatst online: 15-07 12:13
@robin-sips2 (pm verstuurd :+ )

Als je haar toch kan overtuigen van Xiaomi....
Deze shop levert in ieder geval ook vanuit de EU.
Scheelt weer tijd, import en je hebt je EU garantie rechten.
http://www.xiaomishop.com/28-eu-direct

Burp }:O Sta even te kijken op de shop van Faemobile.com

$69,99 voor de F1...helaas alles uitverkocht bij ze...lijkt wel een 'clearance' sale..

[ Voor 40% gewijzigd door kwakzalver op 10-07-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Om de een of andere reden lukt het me niet om de updater.apk van Xiaomi te installeren op mijn Xiaomi Note. Wanneer ik deze wil installeren vanaf mijn SD-kaart krijg ik de melding "app not installed."

Third party installaties zijn toegestaan in de security settings. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je m niet als systeem app installeren?
Dus verplaatsen naar system/app met een root browser en permissies op RW R R zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
Wilde net mijn post editen! Met ES file manager de app in system/app geplaatst en met TWRP de permissions gefixed. Tweede probleem is nu dat de rom niet kopieert naar de SD-kaart 8)7

Bedankt voor de tip, gio!

Edit: laat ik gelukkig nog een sd-to-USB gevalletje hebben liggen.
Edit2: nog advies met welk programma ik het best een back-up kan maken?
Edit3: backup gemaakt via TWRP! Ik leer steeds meer 8)
Edit4: en klaar is kees! ML23 staat er nu op 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Chippu op 10-07-2014 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Er is weer wat informatie over de (Full-load) 64 bits octa-core mtk 6752 ''gelekt'' *kuch*(vrijgegeven). I.p.v. 533 mhz (ddr3) geheugen zoals de voorganger (6592)heeft die nu 933 mhz (ddr3 geheugen). Dat zorgt mede met de snellere cpu voor vloeiendere multitasking. Maar het meest benieuwd was ik nog naar hoe snel de gpu is. De clocksnelheid is nu bekend en het precieze model(We weten het aantal cores helaas nog niet, maar dat zijn er 2 of 4 ): De IMG PowerVR Sgx Rogue G6200 geclockt op 700 mhz. De leaks bij de mtk 6592 kwamen ook uit, dus hopelijk gaat het bij deze SoC ook gebeuren. Bij gizchina liepen ze hard van stapel met ''Snapdragon 810 killer'', de SoC heeft i.i.g. op lte-advanced na (Wat we pas in 2017 hebben) dezelfde ondersteuning.

Wat ik vrij apart vind, is dat MediaTek toch een (full-load, 8 cores kunnen tegelijk actief zijn) octa-core gebruikt. Ik dacht na de door (MediaTek bevestigde) leaks van de mtk 6595, dat ''MediaTek's future'' 4 cores tegelijk actief (big.LITTLE) zou zijn. Maar dit wordt toch echt ''de high-end'' chip want op gebied van ondersteuning is de mtk 6595 wel gelijk maar op hardwaregebied bijvoorbeeld niet(trager geheugen en mindere gpu, 32 bits i.p.v. 64 bits tegenover de 6752 ).

De mtk 6595 is dus het zoethoudertje van MediaTek voor begin Q1 2014 :O .

[ Voor 28% gewijzigd door Willian40 op 10-07-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:25
Vraagje voor de china-phone kenner, welke heeft de betere camera ?
De Jiayu G4s of de Xiaomi Redmi 1S ?
Heb foto's gezien van de G4s (heb m zelf) en die zien er zeer goed uit maar vriendin wil ook een ander toestel, camera is belangrijkste voor haar en Redmi 1S is ook een leuk toestel dus.... ?

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janitjoe
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 20:12
Helaas,

Voor een vriend een Tengda S5 gekocht hij wilde hem zo graag, maar man wat is dat een slecht ding zeg.
Leek te mooi om waar te zijn. Octacore, 2/16gb, 5" en een look and fiel van een Samsung S5.

Deze gaat retour en we zoeken een nieuwe maar wel een degelijke.
Wie kan mij adviseren.

Octa core, 5", FHD, 2/16Gb o.i.d. en vooral betrouwbaar.hopelijk rond 200 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Laatst online: 17-08 13:12
janitjoe schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:45:
Helaas,

Voor een vriend een Tengda S5 gekocht hij wilde hem zo graag, maar man wat is dat een slecht ding zeg.
Leek te mooi om waar te zijn. Octacore, 2/16gb, 5" en een look and fiel van een Samsung S5.

Deze gaat retour en we zoeken een nieuwe maar wel een degelijke.
Wie kan mij adviseren.

Octa core, 5", FHD, 2/16Gb o.i.d. en vooral betrouwbaar.hopelijk rond 200 dollar
Geen Chinaphone, en ik weet niet of het een dualsim moet zijn, maar vandaag is op ibood de Sony Xperia ZL voor 250 euro in de aanbieding. Quad Snapdragon, 5 inch FHD, 2/16gb, 4G, SD mogelijkheid etc.

Misschien is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Rare wisselkoers houd jij aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janitjoe
thx Jan-Willem voor de tip niet verkeerd deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 16:39
robin-sips2 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 00:19:
Faea F1 van men vriendin heeft het begeven, toestel op zich werkt nog (voor zover sms'en en bellen betreft, want gps en wifi zijn rampzalig, alsook de camera) maar batterij heeft het dus dik begeven, gaat van gisteren opeens nog maar enkele uren mee.

Voordien deed ze er een weekje en half mee (geen 3G etc, gebruikt hem echt enkel voor te sms'en)

Op zoek dus naar een vervanger, Grootte is voor haar van prioriteit, mag dus echt niet groter zijn, alsook een redelijke GPS (moet niet snel zijn maar gewoon bruikbaar voor als ze even de weg kwijt is)
Ik ben voorstander van mediatek quadcore, mag single sim zijn voor haar, hoewel dual sim nog steeds de voorkeur heeft.

Enige mensen met ideeën, Ik ben zelf Lenovo en Xiaomi voorstander, maar budget moet zo laag mogelijk zijn voor haar, ze wil echt niet veel geld kwijt aan een gsm max 130-150 euro inclusief verzending (reken op DHL shipping van 20 euro)

Dus:
Quadcore
Liefst mediatek ;)

Wat er niet inkomt: Jiayu (weet dat hier direct hoop mensen me deze willen adviseren)
reden is simpel, hebben er al beide eentje van gehad, en zijn beide nog minder lang meegegaan als de Faea F1, welke toch ook niet echt kwaliteit was ;)
Misschien een Jiake V3 of een Doogee DG800?
Of een Mini S5 clone.

[ Voor 3% gewijzigd door ivo001 op 10-07-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
''Leek te mooi om waar te zijn'' tja dat kan je verwachten met zoon no-name clone. Als je de rare wisselkoers aan houd kan je ook voor de de Xiaomi Mi3 gaan, goedkopere opties die wel rond de $200 zijn de Asus ZenFone 5, ZTE V975 of de Honor 3C. Lever je wel FHD in, maar dat is geen ramp, krijg je tenminste kwaliteit voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08

Dus:
Quadcore
Liefst mediatek ;)

Waarom geen Xiaomi mi2s? Die is nog voor onder de 200 euro te krijgen en heeft een snapdragon 600 quad core met een HD 4.3 inch scherm. Lekker klein en compact en gewoon retesnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janitjoe
Kent iemand de Doogee Dagger DG550?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janitjoe
Gelukkig dat men mij even op weg wilde helpen thx zal in het vervolg search optie gebruiken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39

Dus:
Quadcore
Liefst mediatek ;)

Ik zoek met je mee. Mijn Faea is vandaag stuk gevallen :(.
De Redmi komt het dichts in de buurt, maar is lomp groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de net aangekondige ZTE Nubia Z7 (mini / max) wel een erg interessant toestel :)
nieuws: ZTE presenteert dualsim-smartphones met Snapdragon 801-soc

Alleen jammer dat ze nou net de FDD-LTE op 800 MHz niet aan hebben gezet :/
Wel 1800 en 2600, maar die uitrol begint pas net.

KPN is per 1 juli begonnen met 4G op 1800 uit te rollen en bovendien om het te kunnen koppelen aan de 800 voor LTE Advanced. In een proefopstelling in Delft halen ze al 200 Mbit/s _/-\o_
YouTube: De volgende stap van 4G, nóg sneller en meer capaciteit

Heb een KPN-collega even gevraagd hoe snel de 1800 (en 2600) in Nederland uitgerold worden en of het landelijk zal worden of alleen in de grote steden.
Mocht de dekking op 1800 toch vrij goed worden, dan ga ik toch een ZTE Z7 max of mini kopen :Y

Tenzij er in de tussentijd ineens interessante MTK6595 toestellen uitkomen die wél FDD-LTE op 800 ondersteunen, dan wordt de keuze misschien anders.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:39
Ashen Shugar schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:00:
[...]

Ik zoek met je mee. Mijn Faea is vandaag stuk gevallen :(.
De Redmi komt het dichts in de buurt, maar is lomp groot.
Ik ga voor een ouder model denk ik.
http://www.xiaomishop.com...16grom-wcdma-version.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees maar heel weinig ervaringen over de doogee valencia. Zijn er inmiddels al mensen die hem hebben? Ben voor mijn vriendin op zoek, en twijfel tussen de valencia of toch de jiayu g2f.

Allebei hebben ze hun voor - en nadelen. iemand advies? Iemand inzichten? Mijn gevoel neigt naar de doogee, ondanks de 2 punt touch. Maar de jiayu biedt misschien toch wat meer bekendheid.

Edit: inmiddels het topic op xda gevonden over de doogee, en de slechte batterij en slechte wifi ontvangst schrikken me toch wel af.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Deze week in aanbieding bij pandawill.

http://www.pandawill.com/...ch-3g-gps-red-p90815.html

Is blijkbaar een rebranded jiake s820.

Lijkt me niet slecht voor 58 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvH
Iemand de ZTE Nubia Z7 al ergens gezien?

Via AliExpress wel de Max versie met mindere specs: http://www.aliexpress.com/item/-/1964222603.html
Ook niet heel duur, voor $ 426.99 exclusief shipping costs.

Nieuws: http://tweakers.net/nieuw...t-snapdragon-801-soc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Voor de Max is dat achterlijk duur, vergeleken met de adviesprijs die Xiaomi zelf noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:33:
Lees maar heel weinig ervaringen over de doogee valencia. Zijn er inmiddels al mensen die hem hebben? Ben voor mijn vriendin op zoek, en twijfel tussen de valencia of toch de jiayu g2f.

Allebei hebben ze hun voor - en nadelen. iemand advies? Iemand inzichten? Mijn gevoel neigt naar de doogee, ondanks de 2 punt touch. Maar de jiayu biedt misschien toch wat meer bekendheid.

Edit: inmiddels het topic op xda gevonden over de doogee, en de slechte batterij en slechte wifi ontvangst schrikken me toch wel af.
om even hierop terug te komen. Ik heb de g2f voor haar besteld. Was 99 dollar in de happy hour bij pandawill, maar 102 (+2 voor een doos erbij=104) bij to2c, dus heb hem daar besteld. Ben ontzettend benieuwd. De g2s was mijn eerste chinaphone waar ik naar zat te kijken een jaartje geleden, tot de 6589's ineens uit de grond schoten en het toen de cubot gt99 is geworden. Nu kan ik toch nog even met een jiayu spelen ;) .

Nu voor mezelf de redmi bestellen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:44:
Voor de Max is dat achterlijk duur, vergeleken met de adviesprijs die Xiaomi zelf noemt.
Waarom zou Xiaomi een prijs voor de Nubia noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
ZTE, Xiaomi, Eén pot nat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Momus schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:04:
[...]

Waarom zou Xiaomi een prijs voor de Nubia noemen?
Excuus, stom van me. Blijft het veel duurder dan de genoemde adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:33:

Doogee Valencia is momenteel erg slecht verkrijgbaar vandaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik weet niet of dit het juiste topic is, het lijkt hier vooral te gaan om de hardware en minder over de software. Ik probeer het toch maar:

Ik ben erg tevreden met mijn ZTE Z5S mini, dit zou wel een telefoon kunnen zijn waar ik nog jaren mee vooruit kan. Ik heb er CM11 op gezet en dat draait erg vloeiend, vooral in combinatie met ART. Ik heb een telefoon nog nooit zo zien vliegen! (niet letterlijk natuurlijk :P)

Ik heb echter een probleem met Google Now. Ik kan namelijk wel zoeken, maar ik krijg geen kaarten. Ook doen sommige commando's het niet. Vragen als "Who is the tallest man alive" werken prima, maar commando's als "Set a reminder to call my mom in 20 minutes" werken niet, alsof het nog een oude versie is van Google Search/Now. Het is echter exact dezelfde versie als op mijn Moto X.

Het enige verschilt lijkt dat ik Location Services niet aan kan zetten. Ik krijg dan de melding "niet beschikbaar in China". Nu staat de telefoon vanaf het begin ingesteld op Engels, en ik bevind me in Nederland.

Iemand een idee hoe ik dit werkend krijg?

Wat ik heb geprobeerd:
Op Nederlands zetten
Met Titanium Backup deinstalleren, installeren uit Google Play
Volledige wipe

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/oktulj.png

[ Voor 5% gewijzigd door thefal op 12-07-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je niet via Google Maps een keer je locatie ophalen en forceren dat je je niet in China bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Laatst online: 18:02
Wobcat schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:19:
Vraagje voor de china-phone kenner, welke heeft de betere camera ?
De Jiayu G4s of de Xiaomi Redmi 1S ?
Heb foto's gezien van de G4s (heb m zelf) en die zien er zeer goed uit maar vriendin wil ook een ander toestel, camera is belangrijkste voor haar en Redmi 1S is ook een leuk toestel dus.... ?
Ben hier ook over aan het dobben. Zusje wil een nieuwe gsm voor rond de 120,- en camera is voor haar het belangrijkst. Lijkt me dus dat de G4S en de Redmi 1S de enige verstandige keuzes zijn.
Ze wil geen doogee want doet der denken aan http://goo.gl/cEhmGO :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08
Kan zijn dat je de build.prop moet aanpassen en je locatie even naar NL nl moet zetten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kees Klaassen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:09:
[...]

Ben hier ook over aan het dobben. Zusje wil een nieuwe gsm voor rond de 120,- en camera is voor haar het belangrijkst. Lijkt me dus dat de G4S en de Redmi 1S de enige verstandige keuzes zijn.
Deze is beter, maar die associatie kun je inderdaad vrij makkelijk maken :+
http://i.huffpost.com/gen/1451579/thumbs/o-DOGE-570.jpg?6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:46
Iemand nog een idee wat ik kan proberen om mijn z5s mini weer werkend te krijgen? Hij start op tot het nubia logo en blijft dan hangen. Ik kom niet in de recovery. Verder herkent de pc wel iets als ik hem aan de usb hang, maar niet dat het een telefoon is (wel drivers geïnstalleerd). Met fastboot op de pc kom ik ook niet verder helaas (device wordt niet gevonden) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UntoldStories
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09-2023
Pamelala schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:29:
Iemand nog een idee wat ik kan proberen om mijn z5s mini weer werkend te krijgen? Hij start op tot het nubia logo en blijft dan hangen. Ik kom niet in de recovery. Verder herkent de pc wel iets als ik hem aan de usb hang, maar niet dat het een telefoon is (wel drivers geïnstalleerd). Met fastboot op de pc kom ik ook niet verder helaas (device wordt niet gevonden) :-(
Het lijkt erop dat hij dus vastloopt op het booten van Android. Heb je enig idee hoe dit kon gebeuren? Wellicht een verkeerde ROM geinstalleerd of wijzigingen aangebracht aan Android (d.m.v Root access)? Heb je misschien een backup van je device gemaakt? Anders raad ik je aan om op zoek te gaan naar de stock ROM van de z5s mini zodat je deze met SP Flash Tool op je telefoon kunt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Z5S is een quallcomm 800, geen mediaTek dus heb je iets anders dan SP Flashtool nodig. Maar de procedure is hetzelfde; nieuw me firmware flashen als je geen backup achter de hand hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:25
Kees Klaassen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:09:
[...]

Nou, knoop maar gewoon doorgehakt, G4s besteld bij pandawill. Toestel bevalt prima, mooi scherm, mooi formaat, super batterij en goede foto's.
Voorbeeldje (klik voor groter) :
Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/8ko57oj2r/kittykat.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
De camera in de 4G doet het heel goed in close up. In het donker, thuis of op een feestje heb je er niet veel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
  • Laatst online: 18:02
DaBuzzzzz schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:19:
De camera in de 4G doet het heel goed in close up. In het donker, thuis of op een feestje heb je er niet veel aan
Yes, dat heb ik ook met de G4T en de G3. Op Gizchina hebben ze een review staan voor de Redmi sinds een maand: http://www.gizchina.com/2...i-redmi-1s-quite-rounder/ Camera kwaliteit zijn ze erg over te spreken, denk dat ik toch maar voor deze ga. Bij to2c is ie $154 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamelala
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 17:46
Ik had de kitkat miui rom erop gezet, en toen was de recovery weg. Heb de telefoon met Vroot geroot en daarna de recovery proberen te installeren. Dit lukte niet, dus verschillende versies geprobeerd en daar is het fout gegaan.

De stock rom heb ik op mijn computer staan, maar een flash tool vinden is nog lastig... Ik heb er net 1 geprobeerd van sony (doordat ik zocht op snapdragon 600), maar dan vindt hij de telefoon niet.

Zal de telefoon nog te redden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kees Klaassen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:37:
[...]

Yes, dat heb ik ook met de G4T en de G3. Op Gizchina hebben ze een review staan voor de Redmi sinds een maand: http://www.gizchina.com/2...i-redmi-1s-quite-rounder/ Camera kwaliteit zijn ze erg over te spreken, denk dat ik toch maar voor deze ga. Bij to2c is ie $154 :)
Als je deze gaat bestellen, neem hem dan met de engels/chinese rom. De ML versie die ze er op zetten mist het ea. Als je hem hebt kun je er een goede ML rom zelf opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Kees Klaassen schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:37:
...................................http://www.gizchina.com/2014/06/05/review-fortnight-xiaomi-redmi-1s-quite-rounder/ ....................Bij to2c is ie $154 :)
Bij Focalprice tot zondag 13/7 $146,99, wel zonder free gifts en met een of andere ML ROM , dus geen keus voor origineel Engels/Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Quad schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:13:
Kan zijn dat je de build.prop moet aanpassen en je locatie even naar NL nl moet zetten.
Thx! cn veranderd in gb en zhin uk, nu werkt Google Now wel!

Toen kwam ik er achter dat ik een pin mis in de simlezer waardoor bellen en mobiel internet niet werkt... :( Het zit ook niet mee :P

[ Voor 19% gewijzigd door thefal op 13-07-2014 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13

ikt

*knip*
Dubbele reactie, perongelijk op versturen gedrukt toen mijn tablet/Windows 8 flipte.

[ Voor 85% gewijzigd door ikt op 13-07-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ik ben momenteel op vakantie en ik heb een Gionee CTRL V5 gekocht voor 3400000VND. Prima ding maar ik kan er gigantisch weinig over vinden. Straks na het opladen eens wat benchmarks gebruiken, en mijn gebrekkige Vietnamees eens oppoetsen. Kan geen Engelse informatie vinden op forums en dergelijke. Chinees gaat mij te ver.

Specs:
4.7 inch scherm met geen idee welke resolutie. Ziet er 720p uit, doos zegt qHD, straks benchmarken.
1.3GHz Quad code
1GB RAM
8GB opslag
SD slot
Dual sim, 3G voor de micro-sim, 2g voor de niet micro sim.
8MP achtercamera

Ik heb er 14 dagen returnpolicy op en 1 jaar garantie. Prima service daar. Ze vroegen zelfs of hij in moest worden gesteld :+

Is dit een beetje schappelijk? Mijn Galaxy Nexus vertoont kuren dus 120 euro voor zo'n redelijke telefoon vond ik een goede koop. Beter dan wat je in de Aldi vindt en zeker beter dan een Samsung oid. (Ze probeerde me een slechtere duurdere Samsung aan te smeren)

[ Voor 4% gewijzigd door ikt op 13-07-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Beter dan een Samsung? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
ikt schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:19:
Ik ben momenteel op vakantie en ik heb een Gionee CTRL V5 gekocht voor 3400000VND. Prima ding maar ik kan er gigantisch weinig over vinden. Straks na het opladen eens wat benchmarks gebruiken, en mijn gebrekkige Vietnamees eens oppoetsen. Kan geen Engelse informatie vinden op forums en dergelijke. Chinees gaat mij te ver.

Specs:
4.7 inch scherm met geen idee welke resolutie. Ziet er 720p uit, doos zegt qHD, straks benchmarken.
1.3GHz Quad code
1GB RAM
8GB opslag
SD slot
Dual sim, 3G voor de micro-sim, 2g voor de niet micro sim.
8MP achtercamera

Ik heb er 14 dagen returnpolicy op en 1 jaar garantie. Prima service daar. Ze vroegen zelfs of hij in moest worden gesteld :+

Is dit een beetje schappelijk? Mijn Galaxy Nexus vertoont kuren dus 120 euro voor zo'n redelijke telefoon vond ik een goede koop. Beter dan wat je in de Aldi vindt en zeker beter dan een Samsung oid. (Ze probeerde me een slechtere duurdere Samsung aan te smeren)
Kan dat ding wel op wcdma, of alleen op de lokale 3G? Anders kun je dat ding hier alleen nog gebruiken om te bellen. Voor de rest heb je er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij wel, zelfs op 900mhz, qua resolutie verschilt het; de 1 noemt 720p, de ander qHD. Ga maar uit van dat laatste. ;)
Het is volgens mij een Indiase rebrand, maar niet heel speciaal qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Ah, het is gewoon qHD. Frequenties zijn 900 en 2100MHz voor 3G, scoort 17178 op Antutu.
Zodra DropBox/internet meewerkt laat ik een screentje zien.
https://www.dropbox.com/s...t_2014-07-13-18-45-43.png

[ Voor 20% gewijzigd door ikt op 13-07-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
Hmm :)

nieuws: 'Xiaomi Mi4 krijgt 5,5"-scherm met 2560x1440 pixels en Snapdragon 805'

Ziet er goed uit, en net als ik een Mi3 wil bestellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat die M en Mi toestellen single SIM zijn.

Ik vind het erg verleidelijk om een ZTE Nubia Z7 mini te bestellen (incl. DHL shipping voor €221, maar aangezien er dus geen FDD-LTE op 800 MHz op zit ga ik nog even wachten wat er in Augustus nog op de markt gaat komen met MT6595 SoC's.
Wachten is altijd moeilijk :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Toch gek hoor dat mijn specificatielijstje door geen enkele telefoon ingevuld wordt:

* 5 inch FHD
* Goeie camera
* dual sim
* vrij sd card slot
* flinke accu/accuduur

1 nice to have en dat is strak design met niet teveel afgeronde hoeken (ik vind samsungs dus lelijk en Mi3's heel mooi)

Het past steeds net niet, is toch raar eigenlijk?

[ Voor 21% gewijzigd door DaBuzzzzz op 14-07-2014 11:34 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!