Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.750 views

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-10 08:19
Als je echt laag wilt gaan in prijs en de camera niets uitmaakt, net als bij bovenstaand toestel, dan is http://www.pandawill.com/...-3g-gps-black-p89221.html ook het overwegen waard. Overigens heb ik geen ervaring met dit toestel, maar voor 50 dollar een dualcore Android 4.3 toestel met WVGA scherm - kennelijk zelfs IPS - is echt geen geld, zelfs niet als het niets blijkt te zijn... ;)

EDIT: ik zie dat ze inmiddels de prijs met 6 dollar hebben verhoogd.

[ Voor 4% gewijzigd door displaciamento op 01-07-2014 22:35 ]

• UntoldStories
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22-09-2023
Hmm.. Eerder vanavond heb ik de gok ook maar gewaagd en op BIC een DG550 besteld. Toch twijfel ik na deze Facebook-reactie van Doogee gelezen te hebben;

"NO,don't buy DG550 on buyincoins,it is impossible to buy one only cost $125 ,and FREE shipping!"

Ik vertrouw BIC verder wel, maar het kan best zijn dat ze een verkeerde prijs hebben ingevoerd o.i.d..

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:56
UntoldStories schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:48:
Hmm.. Eerder vanavond heb ik de gok ook maar gewaagd en op BIC een DG550 besteld. Toch twijfel ik na deze Facebook-reactie van Doogee gelezen te hebben;

"NO,don't buy DG550 on buyincoins,it is impossible to buy one only cost $125 ,and FREE shipping!"

Ik vertrouw BIC verder wel, maar het kan best zijn dat ze een verkeerde prijs hebben ingevoerd o.i.d..
Gewaagd van je, heb zelf wel vertrouwen in bic, maat het is wel erg goedkoop idd

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10 21:58
robin-sips2 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:02:
deze is een ongeloofelijk goed ding voor zijn prijs, kan ik iedereen aanbevelen echt waar, alles werkt ervan, GPS wifi etc, en is snel voor de lage specs. (sneller dan sommige quad cores)

http://www.mixeshop.com/s...era-smartphone_p2595.html

camera doet wat het moet doen maar is geen wonder fototoestel ;)

Ook goede zaken zoals harde speakers die je tenminste hoort etc, echt niks aan te merken op dat ding, hebber er hier al 4 in de familie zo eentje die er na een half jaar nog steeds super tevreden van zijn.
Hallo ga toch hier geen mtk6572 dual core met 512Mb aanprijzen? Dat was van 2 jaar geleden...sorry hoor maar dan is er wel wat beters te koop… :>
Voor die bedragen word dat moeilijk..

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
UntoldStories schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:48:

Waar staat die FB reactie dan?

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-10 11:30
En al niet meer te bestellen. Waarschijnlijk toch foutje geweest. Afwachten wat ze met de lopende bestellingen doen.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04:30
DitisKees schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:06:
En al niet meer te bestellen. Waarschijnlijk toch foutje geweest. Afwachten wat ze met de lopende bestellingen doen.
Serieus? Ik heb hem net nog besteld via mijn telefoon. Ben benieuwd dan.

• Crazyhead
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-10 14:32
Hey all,

Ik ben sinds kort ook opzoek naar een nieuwe telefoon om mijn oude htc desire te vervangen.
Mijn grootste probleem bij de htc desire was dat de locale schijf altijd vol zat (~120mb) en dat die altijd bleef klagen dat er geen ruimte meer was en erg traag werd.

Ik ben nu opzoek naar een nieuwe "High-end" telefoon waar ik weer een aantal jaar mee kan doen. Ik heb zelf een beetje rond gekeken en ik kwam deze telefoon tegen: http://www.pandawill.com/...2-3g-otg-pink-p85598.html
De telefoon is ~180 euro, hij is echter wel 5.7 inch (wat best groot is..), maar de specs zien er erg goed uit.
Hij heeft ook een mtk6592 processor, maar ik las net hierboven dat er ook een mtk6595 aankomt, zit hier veel verschil in? kan ik beter een maandje wachten en deze nemen of is dit vrijwel hetzelfde?

IK vraag me echter af.. Deze telefoon draaid op android 4.2.2, maar je heb nu ook al 4.4.2. Zit hier veel verschil in? Kan ik beter zoeken naar een 4.4.2 of maakt dit niet uit? of zijn ze updatebaar?

Als iemand opmerking, of suggesties naar andere telefoons heeft, dan hoor ik ze graag :)
( mijn bugget is rond de 200 euro +- 50)

[ Voor 1% gewijzigd door Crazyhead op 02-07-2014 10:10 . Reden: kleine aanpassing ]

• Momus
Voor die prijs kan je heel veel beters vinden.

• Crazyhead
Momus schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:11:
Voor die prijs kan je heel veel beters vinden.
Heb je suggesties voor me?

• Sheva
Crazyhead schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:09:
Hey all,

Ik ben sinds kort ook opzoek naar een nieuwe telefoon om mijn oude htc desire te vervangen.
Mijn grootste probleem bij de htc desire was dat de locale schijf altijd vol zat (~120mb) en dat die altijd bleef klagen dat er geen ruimte meer was en erg traag werd.

Ik ben nu opzoek naar een nieuwe "High-end" telefoon waar ik weer een aantal jaar mee kan doen. Ik heb zelf een beetje rond gekeken en ik kwam deze telefoon tegen: http://www.pandawill.com/...2-3g-otg-pink-p85598.html
De telefoon is ~180 euro, hij is echter wel 5.7 inch (wat best groot is..), maar de specs zien er erg goed uit.
Hij heeft ook een mtk6592 processor, maar ik las net hierboven dat er ook een mtk6595 aankomt, zit hier veel verschil in? kan ik beter een maandje wachten en deze nemen of is dit vrijwel hetzelfde?

IK vraag me echter af.. Deze telefoon draaid op android 4.2.2, maar je heb nu ook al 4.4.2. Zit hier veel verschil in? Kan ik beter zoeken naar een 4.4.2 of maakt dit niet uit? of zijn ze updatebaar?

Als iemand opmerking, of suggesties naar andere telefoons heeft, dan hoor ik ze graag :)
Wat is je budget? Want als ie lang mee moet, kun je beter voor een telefoon gaan die ook softwarematig lang ondersteund wordt. De OnePlusOne is via Aliexpress te bestellen, betaal je 365 dollar ongeveer(incl. DHL shipping) en heb je een van de beste telefoon die jarenlang meegaat(Schatting, maar CM wordt was erg lang ondersteund).

Maar goed, dat is afhankelijk van je budget natuurlijk.

• Momus
Sheva schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:14:
[...]

Wat is je budget? Want als ie lang mee moet, kun je beter voor een telefoon gaan die ook softwarematig lang ondersteund wordt. De OnePlusOne is via Aliexpress te bestellen, betaal je 365 dollar ongeveer(incl. DHL shipping) en heb je een van de beste telefoon die jarenlang meegaat(Schatting, maar CM wordt was erg lang ondersteund).

Of gewoon wachten tot de 16GB versie voor 269€ hier in NL te koop is.

• krissie100
Crazyhead schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:09:
Hey all,

( mijn bugget is rond de 200 euro +- 50)
dit lijkt mij meer wat: de xiaomi hongmi note
http://www.to2c.com/xiaom...cdma-3g-mobile-phone.html
bekende telefoonmaker, die ook lang de software bijhoudt en wekelijks updates brengt en het zijn kwalitatief de beste telefoons.

of natuurlijk mijn favoriete merk >:)
een doogee
http://www.to2c.com/dooge...en-3g-otg-smartphone.html
heeft 1gb ram ipv 2gb, maar ik merk en lees dat 2gb ram eigenlijk een beetje overkill is voor de meeste gebruikers
+ eventueel een hoesje:
http://www.1949deal.com/d...rotector-cover-black.html

[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 02-07-2014 10:34 ]

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Dit wellicht ook een optie:
ZTE Grand S2:
- Snapdragon 801
- 2GB RAM
- 16GB ROM
- Micro SD kaart slot
- FHD scherm
- 5.5''
-3100 mAh

Normale prijs: $329.99
Nu voor: $2xx.99 op Aliexpress via: Togetho
Kosten DHL: $8.74
Voor 220 euro zo'n toestel, _O_ (Ga er vanuit dat 2xx.99 = 299)
Gewoon de 6 stappen in het gele blok onder aan de pagina volgen, bestellen is niet heel lastig :)

[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 02-07-2014 10:35 ]

• Crazyhead
krissie100 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:29:
[...]

dit lijkt mij meer wat: de xiaomi hongmi note
http://www.to2c.com/xiaom...cdma-3g-mobile-phone.html
bekende telefoonmaker, die ook lang de software bijhoudt en wekelijks updates brengt en het zijn kwalitatief de beste telefoons.
De specs zien er vrijwel het zelfde uit tussen de twee, de rom is echter 8gb ipv 16gb maar hij is daar in tegen wel weer 1080p ipv 720..
Sheva schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:14:
[...]

Ik zat te denken aan een bugget van 200 +- 50 euro. Ik heb zelf ook al gekeken naar de Oneplus One, maar voor deze telefoon heb je ( voor nu ) een invite nodig. En tot nu toe heb ik deze nog niet gehad..
De prijs op de website toont wel een iets lagere prijs nu. http://oneplus.net/nl/one
De 16gb voor 269 dollar en 64 voor 299 dollar.

Maar dat schijnt alleen voor de /nl/ versie te zijn? Oo http://oneplus.net/one is weer duurder..
Ik moet ook even uitzoeken wat de CyanogenMod precies is, ik heb hier nog niet zo heel veel van gehoord en weet ook niet precies wat het doet / inhoud.

Bedankt voor de tips / suggesties zover :)

• krissie100
Crazyhead schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:39:
[...]

De specs zien er vrijwel het zelfde uit tussen de twee, de rom is echter 8gb ipv 16gb maar hij is daar in tegen wel weer 1080p ipv 720..
de xiaomi note is ook 720p, maar ik raad je wel een om een echt chinees merk te kopen en geen no-name zooi bij pandawill of waar dan ook.
dus denk een een doogee, xiami, thl, iocean, ZTE, jiayu etc.

edit: 1gb ram lijkt mij genoeg, maar dat moet je zelf weten, maar de doogee dg550 heeft ook 16gb rom.

EDIT: wat dacht je van de iocean x8? bekend merk en mooi design
http://www.to2c.com/iocea...lla-glass-ips-screen.html
en 32gb rom
of de jiayu g6 met een dikkere accu
http://www.to2c.com/jiayu...droid-4-2-smartphone.html

[ Voor 35% gewijzigd door krissie100 op 02-07-2014 10:49 ]

• Sheva
Crazyhead schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:39:
[...]

[...]

Ik zat te denken aan een bugget van 200 +- 50 euro. Ik heb zelf ook al gekeken naar de Oneplus One, maar voor deze telefoon heb je ( voor nu ) een invite nodig. En tot nu toe heb ik deze nog niet gehad..
De prijs op de website toont wel een iets lagere prijs nu. http://oneplus.net/nl/one
De 16gb voor 269 dollar en 64 voor 299 dollar.

Maar dat schijnt alleen voor de /nl/ versie te zijn? Oo http://oneplus.net/one is weer duurder..
Ik moet ook even uitzoeken wat de CyanogenMod precies is, ik heb hier nog niet zo heel veel van gehoord en weet ook niet precies wat het doet / inhoud.

Bedankt voor de tips / suggesties zover :)
Via Aliexpress geen invite nodig. RobertowNL, die een paar posts boven mij post, heeft hem al in huis. Benader hem even en je hebt je High End telly in korte tijd binnen.

• Momus
Sheva schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:49:
[...]

Via Aliexpress geen invite nodig. RobertowNL, die een paar posts boven mij post, heeft hem al in huis. Benader hem even en je hebt je High End telly in korte tijd binnen.
Alleen wel de Chinese versie.

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Momus schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:53:
[...]

Alleen wel de Chinese versie.
Tja, verschil is niet groot hoor.
4G ondersteuning van de Chinese versie is voor Nederland ook band 3/7 (1800 / 2600 dus :'( ). En Color OS was binnen no-time vervangen door CM11S.

• krissie100
http://www.everbuying.com/product561476.html
coupon LEAGOO en je betaald er 95 euries voor!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Is dat zo'n echt Chinees merk waar je het een posts hierboven over hebt? :P

En moet je hem eerst nog met blokjes in elkaar zetten? ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-07-2014 12:43 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• krissie100
Hyp Hyper schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 12:42:
[...]

Is dat zo'n echt Chinees merk waar je het een posts hierboven over hebt? :P

En moet je hem eerst nog met blokjes in elkaar zetten? ;)
geen van beide ;)
tis een nieuw onbekend merk, net zoals doogee dat was in het begin ;)
en nee, lego houden chinese niet van ;) >:) :P

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-11 21:22
Wobcat schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 09:25:
[...]

Als je via To2c besteld kun je voor $6 (~€4) een soort van verzekering hiervoor afsluiten. Mocht je pakje door de douane eruitgepikt worden dan vergoed men tot max. $70 (~€50)
Heb hier gisteren de JIAYU G4s gekocht, zal laten weten hoe het verlopen is als ik de telefoon binnen heb.
Vandaag binnengekregen, via de mailman, krabbeltje en verder geen extra kosten. Dus heeft er 12 dagen over gedaan, aardig snel aangezien ik op een vrijdag besteld heb en het toestel dinsdag pas verstuurd is.

speeltijd 8)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• PatrickvH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-10 20:00
RobertowNL schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:16:
[...]Tja, verschil is niet groot hoor.
4G ondersteuning van de Chinese versie is voor Nederland ook band 3/7 (1800 / 2600 dus :'( ). En Color OS was binnen no-time vervangen door CM11S.
Afgezien van die 4G en ColorOS heb je ook géén garantie terwijl je via EU shop wél garantie hebt.
Zie het uitgebreide topic bij OnePlus zelf: http://forums.oneplus.net/forums/nederlands/

Voor mij nu nog een showstopper en reden om naar Xiaomi Mi3 te blijven kijken.
Of toch slim en geduldig en (heel?) lang wachten op de EU versie...

Verwachting is dat (eind?) augustus hij toch ook mondjesmaat wel zonder invites te bestellen zal zijn.

Naast niet altijd betrouwbare AliExpress kan je hem in vele andere shops waaronder BangGood (met NL Direct) ook gewoon bestellen.

Verwijderd

DitisKees schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:06:
Mailtje gehad van ze dat hij niet meer in stock is maar ze gaan hem binnen 3~5 werkdagen alsnog versturen. Geld is ook (nog) niet teruggeboekt oid. Zal wel een standaard mailtje zijn maar het zou leuk zijn als hij toch deze kant op komt. :)

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Weten jullie toevallig nog een Chinees merk dat wél hun telefoons update zoals xiaomi, maar dan met stock/near stock android..?

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36
digital_ownage schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:53:
Weten jullie toevallig nog een Chinees merk dat wél hun telefoons update zoals xiaomi, maar dan met stock/near stock android..?
Doogee :)
Dat zijn vooralsnog ook alleen maar woorden en geen daden....
Overigens krijg je bij Xiami wel heel veel MIUI updates, maar vooralsnog brengt dat ook geen nieuwe Android versie met zich mee.
Daarvoor moet je niet bij de chineesjes zijn, want via developer roms kan het ook niet..

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:29:
[...]

Overigens krijg je bij Xiami wel heel veel MIUI updates, maar vooralsnog brengt dat ook geen nieuwe Android versie met zich mee.
Daarvoor moet je niet bij de chineesjes zijn, want via developer roms kan het ook niet..
De Mi3 heeft anders al KK. :+

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
starcopy schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:31:
[...]

Op de Mi2S kun je ook KitKat gebruiken, zoals ik dat nu doe. Zie: http://xiaomi.eu/communit...k-multilanguage-v5.24298/
Werkt bij mij prima. :)

• RobertowNL
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

vhaaren schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:46:
[...]

Afgezien van die 4G en ColorOS heb je ook géén garantie terwijl je via EU shop wél garantie hebt.
Zie het uitgebreide topic bij OnePlus zelf: http://forums.oneplus.net/forums/nederlands/

Voor mij nu nog een showstopper en reden om naar Xiaomi Mi3 te blijven kijken.
Of toch slim en geduldig en (heel?) lang wachten op de EU versie...

Verwachting is dat (eind?) augustus hij toch ook mondjesmaat wel zonder invites te bestellen zal zijn.

Naast niet altijd betrouwbare AliExpress kan je hem in vele andere shops waaronder BangGood (met NL Direct) ook gewoon bestellen.
Garantie is het grootste nadeel ja. Seller ET buying / Grace etc zijn betrouwbare bedrijven waar ik (zeer) goede ervaringen mee heb. Ook met garantie na een maand of 10 :).
Overigens was hij toen nog niet via Banggood te krijgen en het verschil in prijs is toch nog weer ruim 30 euro :)

Maar ik snap je wel. Garantie binnen de EU is beter :).
[...]

Nee, ontwikkeling gaat maar mondjesmaat bij dit soort toestellen.
L-update kunnen de MTK toestellen van dit moment wel vergeten denk ik zo :P
starcopy schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:31:
[...]

Doogee zit meer in het redmi (1S) segment ;)

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 18:40:
[...]

Doogee zit meer in het redmi (1S) segment ;)
En daarom dan maar even onderstaande. >:)

Updated: On the Singapore MIUI Fan Meet Up, it is confirmed that KK4.4 will be released for Redmi/ Hongmi!

Bron: http://en.miui.com/thread-19436-1-1.html

• janitjoe
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-07 20:12
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:43:
[...]

Mailtje gehad van ze dat hij niet meer in stock is maar ze gaan hem binnen 3~5 werkdagen alsnog versturen. Geld is ook (nog) niet teruggeboekt oid. Zal wel een standaard mailtje zijn maar het zou leuk zijn als hij toch deze kant op komt. :)
Nou idd het lijkt er op dat ze een foute prijs hebben getoond want ik krijg een bericht waarin toch vooral wordt aan gedrongen om m'n order te annuleren en 5% code voor de t ongemak.
Was te mooi om waar te zijn.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:21

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mijn HTC One V is zo ondertussen wel een keer aan vervanging toe en na een erg goede ervaring met een Chinese tablet (iFive X2) durf ik een Chinese telefoon ook wel aan.

Ik ben echter bang dat ik wel wat advies nodig heb. De markt is natuurlijk wat minder doorzichtig dan de Westerse markt.

Wat is 'momenteel' nou dé Chinese telefoon, in een budget van ~ €300 - €400? En welke telefoons hebben een actieve ROM-community? Dat is eigenlijk voor mij één van de belangrijkste punten. Ook met mijn One V merk ik momenteel dat het toestel eigenlijk niet populair genoeg is, waardoor er niet al te actief custom ROMs voor worden ontwikkeld, wat weer resulteert in een telefoon met jarenoude Android-versies.

Andere eisen: Goed scherm (IPS of vergelijkbaar), stevige behuizing (liefst alu unibody, geen glimmend plastic iig), goede SoC

Op basis daarvan, naar welke merken moet ik dan vooral kijken? Oppo? Xiaomi?

Ik zag ook dat Tweakers binnenkort weer een review gaat doen. Misschien dat ik daar beter even op kan wachten?

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 03-07-2014 01:15 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Met een budget van 300-400 euro is het in China eigenlijk niet zo interessant. Dat richt zich met name op een prijssegment daaronder. De review van Tweakers gaat daar ook over.

Er is wel wat, maar veel minder keus dan bij < 250.

Enige wat je zou kunnen overwegen is de Xiaomi Mi3 en de Oppo Find 7(A), waarvan die laatste een verkapte OnePlus One is. De OnePlus is zo slecht leverbaar en onduidelijkheid over dat ik die niet zou overwegen.

Maar met 300-400 te besteden zou je ook 'gewoon' de Nexus 5, Samsung Galaxy S4 of LG G2 kunnen overwegen. Dan ben je verzekerd van die custom rom community > laatste android versie.
Qua Soc zit dat wel goed, en qua design en scherm kun je wel in reviews lezen..

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik vind het natuurlijk niet erg om mijn budget naar beneden te gooien. Dat komt natuurlijk omdat de prijs/kwaliteit-verhouding van Chinese telefoons een stuk hoger is.

Maar als ik je goed begrijp zit het met de custom ROM community van Chinese telefoons eigenlijk niet zo goed? Of is dat niet per se waar?

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Custom roms op zich niet echt nee. Althans als je dingen als Cyanogen verwacht. Al heeft die One Plus One dat dan weer wel aan boord als je de internationale variant koopt ;) Als men al custom roms krijgt is dat in de vorm van MIUI die geport wordt.

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 12:39
en MIUI werkt echt prima!
Wekelijkse updates, stabiel, etc.

Verwijderd

Ik zit ook al een tijdje in dit topic te kijken en wil ook een telefoon in de prijscategorie tussen de 60 - 100 euro kopen. Welke webshops en/of merken zijn het betrouwbaarst en bieden de beste kwaliteit aan?
Zijn de meeste telefoons ook voorzien met 4G?

Ik ben niet van plan om costums rom te draaien, wel zou ik graag de laatste android versie erop willen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2014 11:44 ]

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:41:
Ik zit ook al een tijdje in dit topic te kijken en wil ook een telefoon in de prijscategorie tussen de 60 - 100 euro kopen. Welke webshops en/of merken zijn het betrouwbaarst en bieden de beste kwaliteit aan?

Ik ben niet van plan om costums rom te draaien, wel zou ik graag de laatste android versie erop willen hebben.
Das nogal algemeen. Wat wil je? 5 inch, 4,7 inch, 4,5 inch, 4,3 inch of 4,0 inch of kleiner? Moet het perse 1280x720 pixels zijn, of 1920x1080, qHD ook goed qua resolutie? Moet ie lang op de accu meekunnen? Zoals je in CAA/DAA een lijstje vooraf in moet vullen, is dat toch ook hier handig om te weten wat je precies zoekt. Een prijsbracket van 60-100 euro is niet genoeg, want dan nog is de keuze reuze.

Je kunt kijken naar de Doogee DG350, 4,7 inch, 1280x720, MTK6582 quadcore voor ~80 euro. Of naar de Doogee DG800 Valencia, 4,5 inch, qHD, MTK6582 maar met KitKat aan boord en back touch button. Maar Jiayu is ook haalbaar in die prijscategorie, maar dan moet je denken aan een Jiayu G4C/G2F. Of je moet toevallig tegen een leuke deal lopen voor de Jiayu G4s. Voor de rest is met 100 euro net buiten je bereik de Xiaomi Redmi 1s, 4,7 inch, 1280x720, Snapdragon 400 voor ~110-120 euro.

Verwijderd

janitjoe schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:37:
[...]

Nou idd het lijkt er op dat ze een foute prijs hebben getoond want ik krijg een bericht waarin toch vooral wordt aan gedrongen om m'n order te annuleren en 5% code voor de t ongemak.
Was te mooi om waar te zijn.
Helaas, geen mail maar wel een refund. Toch maar even aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga. Het heeft geen zin maar je weet nooit. 5% is natuurlijk wel erg luizig aangezien ze nu zelf een code hebben voor 8%... :F

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Helaas, geen mail maar wel een refund. Toch maar even aangegeven dat ik daar niet mee akkoord ga. Het heeft geen zin maar je weet nooit. 5% is natuurlijk wel erg luizig aangezien ze nu zelf een code hebben voor 8%... :F
Hmm.. hier wel een email want ouf of stock. Als ze hem niet binnen 5 dagen kunnen leveren krijg ik als nog een refund. :X
We have arranged the order with the factory. We will arrange dispatch of your order within next 3-5 business days if the new cargo arrives, otherwise we will refund you for the order.
Nevermind, die mail had jij ook gehad. Goed.. dat wordt dus ook een refund :+

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 03-07-2014 12:28 ]

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:41:
Zijn de meeste telefoons ook voorzien met 4G?

4G ga je niet vinden. En al helemaal niet voor die prijs.
Momus schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:46:
[...]

4G ga je niet vinden. En al helemaal niet voor die prijs.
Nu nog niet, maar dat komt mogelijk nog wel O+
The JiaYu F1, a phone costing less than $50, could soon be succeeded by the new JiaYu F2 with LTE and equally low price.

JiaYu really hit the nail on the head with the F1. The phone offered everything you could want from a smartphone at a super low-price, and they soon could repeat the success with the new JiaYu F2.

According to reports from China, the JiaYu F2 will receive a quad-core MT6582 processor with MT5290 LTE modem. This should improve performance and data speeds significantly. The F2 could also get a 5-inch display, of unknown resolution.

Sources are saying the Jiayu F2 will cost around $50 in China, meaning around $70 internationally once resellers add their cut. We should also warn you all not to hold your breath as JiaYu are infamous for taking months to launch new products.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Nu nog niet, maar dat komt mogelijk nog wel O+

[...]
En dan heb je zeer waarschijnlijk de Chinese 4G waar je hier dus niets aan hebt. Net zo als het wcdma en tdmca verhaal met 3G

Er wordt daar zo veel beloofd, en maar weinig waar gemaakt. Pas als het daadwerkelijk te koop is, en geen pre-order, kun je er enig geloof aan hechten.

Was dat trouwens al niet met het verhaal dat er een goedkope mtk 6592 voor onder de 100 euro zou komen met KK en andere snelle features? _O-

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Joosie200 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:29:
Custom roms op zich niet echt nee. Althans als je dingen als Cyanogen verwacht. Al heeft die One Plus One dat dan weer wel aan boord als je de internationale variant koopt ;) Als men al custom roms krijgt is dat in de vorm van MIUI die geport wordt.
De Oppo Find 7 kun je ook met CM krijgen zag ik. Als dat een beetje vaak geupdate wordt vind ik dat ook prima, maar ik heb zeg maar geleerd om te vertrouwen op custom ROMs voor niuewere Android-versies omdat de telefoons die ik tot nu toe heb gehad (bijna) geen updates vanuit de fabrikant hebben ontvangen. En Cyanogenmod zou voor mij sowieso 1e keus zijn als custom ROM.

Ik vind die Oppo Find 7 dan eigenlijk met 5.5 " weer veel te groot...

MIUI ken ik dan weer niet zo goed. Is dat een beetje fatsoenlijk te gebruiken of heb je dan overal en negens Chinese apps enzo staan?

• Joosie200
  • Niet online
Compizfox schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:43:
[...]

De Oppo Find 7 kun je ook met CM krijgen zag ik. Als dat een beetje vaak geupdate wordt vind ik dat ook prima, maar ik heb zeg maar geleerd om te vertrouwen op custom ROMs voor niuewere Android-versies omdat de telefoons die ik tot nu toe heb gehad (bijna) geen updates vanuit de fabrikant hebben ontvangen. En Cyanogenmod zou voor mij sowieso 1e keus zijn als custom ROM.

Ik vind die Oppo Find 7 dan eigenlijk met 5.5 " weer veel te groot...

MIUI ken ik dan weer niet zo goed. Is dat een beetje fatsoenlijk te gebruiken of heb je dan overal en negens Chinese apps enzo staan?
Klopt, maar of je nu Opo of Oppo neemt, Opo = Oppo ;) Waarbij de Find 7A = One Plus One dacht ik.

Enfin, ik heb die ervaring ook, met dank aan mijn niet kapot te krijgen ZTE Blade 8) Begon met Android 2.1, draait nu vrolijk Android 4.4. Zo kan het dus ook gaan voor een toestel uit 2011 met immer crappy specs. Maar dankzij de custom rom scene nog steeds alive and kickin'. MIUI is zeker als je een custom rom neemt van xiaomi.eu meende ik meer dan prima te doen. Dan is MIUI compleet ingericht op Europa, zonder iets Chinees tegen te komen, zij het nu qua taal of apps.

• Momus
Dat laatste is niet helemaal waar, zitten best nog wat Chinese dingetjes in, maar het werkt op zich meer dan prima.

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:11:
[...]

Enig idee wat jouw laatste status was? Mijne staat nu op Packaging Jul 02 2014 23:36. Eens zien wie goedkoop aan een Doogee Dagger DG550 kan geraken :D

• Wodka the cat
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-11 20:51
Iemand ervaring met de Newman K1s? Die is op papier wel interessant:
6592 chip, 2G RAM en 16 GB ROM voor 149,- USD (http://www.antelife.com/n...-13-0mp-camera-black.html)
Ik zie wel een Newman K1 topic ([Newman k1] Ervaringen en Discussie), maar dat is verder uitgestorven.
Dit zal wel de nieuwe versie met versere soc zijn.....

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Wodka the cat schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:47:
Iemand ervaring met de Newman K1s? Die is op papier wel interessant:
6592 chip, 2G RAM en 16 GB ROM voor 149,- USD (http://www.antelife.com/n...-13-0mp-camera-black.html)
Ik zie wel een Newman K1 topic ([Newman k1] Ervaringen en Discussie), maar dat is verder uitgestorven.
Dit zal wel de nieuwe versie met versere soc zijn.....
Als dat ding net zo crappy gebouwd is als de N2. En net zo goed (niet dus) door de fabrikant ondersteund wordt, dan is het een grote afrader. Een probleem wordt dan jouw probleem omdat de fabrikant domweg nergens op reageert. ook kunnen onderdelen een grote ramp zijn.

Volgens mij is zijn een hoop shop's bezig om van onverkoopbare rommel af te komen.

• Wodka the cat
  • Laatst online: 04-11 20:51
starcopy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:54:
[...]

Als dat ding net zo crappy gebouwd is als de N2. En net zo goed (niet dus) door de fabrikant ondersteund wordt, dan is het een grote afrader. Een probleem wordt dan jouw probleem omdat de fabrikant domweg nergens op reageert. ook kunnen onderdelen een grote ramp zijn.

Volgens mij is zijn een hoop shop's bezig om van onverkoopbare rommel af te komen.
Je kan wel eens gelijk hebben. Je vind ook nergens op XDA of zo een community voor deze telefoon. Toch maar even verder zoeken dan....

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36
[...]

Okee, dan heb ik op mijn Doogee DG800 vorige week geen OTA-update gehad. Jij je zin :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Polyphemus schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:15:
[...]

Okee, dan heb ik op mijn Doogee DG800 vorige week geen OTA-update gehad. Jij je zin :)
Hier ook gehad op de DG800 van m'n vrouw. :)
Kwam hij meteen mee bij het instellen na het uit de doos halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-07-2014 19:21 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• PatrickvH
De Xiaomi Mi3 16GB nu in EU Direct voor $ 309.99: http://www.xiaomishop.com...nch-ips-13mp-camera-.html
Begin van de week nog $ 319.99 en vorige week $ 329.99.
Wie kan even in zijn glazen bol kijken of hij nog (veel) meer gaat zakken? ;)
Als ze nou ook eens de prijs van 64GB lieten zakken, dan wordt het toch deze in plaats van misschien OnePlus. Die Mi3 64GB is namelijk al wekenlang $ 389.99.
Prijzen van anderen heb ik niet in de gaten gehouden dus weet niet of die ook goedkoper zijn nu.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
vhaaren schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:39:
De Xiaomi Mi3 16GB nu in EU Direct voor $ 309.99: http://www.xiaomishop.com...nch-ips-13mp-camera-.html
Begin van de week nog $ 319.99 en vorige week $ 329.99.
Wie kan even in zijn glazen bol kijken of hij nog (veel) meer gaat zakken? ;)
Als ze nou ook eens de prijs van 64GB lieten zakken, dan wordt het toch deze in plaats van misschien OnePlus. Die Mi3 64GB is namelijk al wekenlang $ 389.99.
Prijzen van anderen heb ik niet in de gaten gehouden dus weet niet of die ook goedkoper zijn nu.
Die meerprijs is het wel waard hoor. Je moet niet vergeten dat er geen sd kaartje in kan. En 16Gb is gauw vol. Dat was voor mij ook de doorslag om de 64Gb te kopen. Maar dat realiseren die slimmeriken daar, zich natuurlijk ook. ;)
Wel netjes 235,- voor de Mi3 en verzonden vanuit de EU.
Jammer dat de 64GB versie nog niet zo hard daalt ;)

• StinkyPanda
  • Laatst online: 06-11 18:47
dutchgio schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:45:
Wel netjes 235,- voor de Mi3 en verzonden vanuit de EU.
Jammer dat de 64GB versie nog niet zo hard daalt ;)
Wanneer je hem uit het EU warehouse wil laten verzenden komt er volgens mij nog $48 bij

• PatrickvH
StinkyPanda schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:51:
[...]Wanneer je hem uit het EU warehouse wil laten verzenden komt er volgens mij nog $48 bij
Inderdaad! |:( Was dat altijd al want heb ik vorige keer in mijn shopping cart toch echt niet gezien!
2-5 days Delivery by UPS DHL GLS, without customs issue. $48.00

Overigens dan nog niet heel duur omdat hij binnen 5 (werk-) dagen er is.
Hm,, dan is dat al weer een stuk minder interessant.
Bij Antelife kun je m dan ook met freeshipping oppakken voor €203,-.
64GB is daar €275,-.

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 03-07-2014 21:01 ]

• CIAagentB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
Kan je de 3g van de Redmi Note 1,7 Ghz gewoon in Nederland gebruiken?

• krissie100
CIAagentB schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:03:
absoluut!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:59:
64GB is daar €275,-.
En met een beetje pech een claim indienen omdat het ding niet verstuurd is. Antelife stuurt structureel pas af wanneer jij al een paar weken hebt gewacht. En dan soms nog pas nadat je met een claim hebt gedreigd.

Dan liever een paar cent meer kwijt en minder ergernis. De 64Gb versie is daar dan net 4 euro goedkoper.
CIAagentB schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:03:
Als je de goede, WCDMA versie koopt wel. De TD-SCMA versie werkt alleen in China.

@starcopy
Bij mij ging het destijds met Antelife prima, al gaven ze toen aan te verzenden binnen 24 uur, maar dat bleek niet helemaal waar te zijn.
Maar de erbaringen dat ze af en toe je te lang laten wachten kan ik niet ontkennen..

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:14:
[...]

Als je de goede, WCDMA versie koopt wel. De TD-SCMA versie werkt alleen in China.

@starcopy
Bij mij ging het destijds met Antelife prima, al gaven ze toen aan te verzenden binnen 24 uur, maar dat bleek niet helemaal waar te zijn.
Maar de erbaringen dat ze af en toe je te lang laten wachten kan ik niet ontkennen..
Ik heb de laatste 6 maand toch al de kriebels gekregen van die jongens. Wilde de Mi3 eventueel daar kopen, maar bij dure dingen lees ik altijd de voorwaarden en garantie bepalingen door. Hoe vind je deze?

* After 7 working days since you received the item
If the item becomes defective after 7 working days from shipment, customers will still be allowed to send the unit back to us. We will help forward the item to the manufacturer for repair. buyers cover the send back shipping cost and any cost incurred during the process of repair. If the item is un-repairable after being checked by manufacturer, Antelife will send it back to customer.Antelife will cover the shipping cost which send back to customers .

Het hele verhaal staat hier: http://www.antelife.com/warranty-return

Op mijn vraag hoe ik dit nu moest zien, kreeg ik de wazige reactie: Je hoeft niet bang te zijn, komt goed. 8)7

• krissie100
starcopy schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:24:
[...]

Ik heb de laatste 6 maand toch al de kriebels gekregen van die jongens. Wilde de Mi3 eventueel daar kopen, maar bij dure dingen lees ik altijd de voorwaarden en garantie bepalingen door. Hoe vind je deze?

* After 7 working days since you received the item
If the item becomes defective after 7 working days from shipment, customers will still be allowed to send the unit back to us. We will help forward the item to the manufacturer for repair. buyers cover the send back shipping cost and any cost incurred during the process of repair. If the item is un-repairable after being checked by manufacturer, Antelife will send it back to customer.Antelife will cover the shipping cost which send back to customers .

Het hele verhaal staat hier: http://www.antelife.com/warranty-return

Op mijn vraag hoe ik dit nu moest zien, kreeg ik de wazige reactie: Je hoeft niet bang te zijn, komt goed. 8)7
Eigenlijk staat er in de voorwaarden dat ze geen garantie geven, en als ie niet repareerbaar is dan sturen ze gewoon de kapotte weer naar je toe??? ;)

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-11 17:52
Joosie200 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:40:
[...]

Enig idee wat jouw laatste status was? Mijne staat nu op Packaging Jul 02 2014 23:36. Eens zien wie goedkoop aan een Doogee Dagger DG550 kan geraken :D
Zal wel een verkeerde prijs zijn geweest bij BIC aangezien ze nu nergens meer te vinden zijn voor die prijs.
Als je maar genoeg bij ze besteld dan leveren ze wel voor de getoonde prijs. Heb er namelijk zelf nooit gedonder mee gehad en altijd geleverd ook al was de prijs verkeerd...

[ Voor 30% gewijzigd door MartijnAbel op 03-07-2014 22:54 ]

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:59:
64GB is daar €275,-.
Of Ibuygou voor €211.00,- en free airmail of €17,- met DHL.
http://www.ibuygou.com/p-..._rom_13_0mp-5517-eur.html

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 00:05
Weet iemand hoe het met de gps is gesteld w.b. de Xiaomi Hongmi Note?

• Ernieball_d
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-10 08:42
Ik ben me suf aan het zoeken naar een goeie Chinese smartphone om na 4 jaar de overstap van Apple naar Android te maken.
De onderstaande telefoons spreken mij aan.

Iocean x7s
Xiaomi Mi3
Cubot X6
THL T100s Ironman

Dit zijn mijn wensen voor de nieuwe phone..

5"scherm
Goede hardware (moet 1,5 / 2 jaar mee gaan)
Degelijk (zie punt hier boven)
Goede accu (eventueel verwisselbaar om dit goed te houden)
Dual SIM (active)
Goede ondersteuning Cyanogen Mod
Ondersteuning voor 4G in NL zou mooi zijn

Hebben jullie hier nog tips voor welke wel (of juist niet) geschikt is en wellicht ben ik er een vergeten..

Thx
Met 4G sluit je zo goed als alles al uit; die toestellen zijn er nog niet.
Verder heb je bij de Mediateks; de iocean, thl, en cubot sowieso geen ondersteuning voor Cyanogenmod.
Van de Xiaomi kan ik het zo niet vinden, maar daar zou het in ieder geval aannemelijker zijn dan voor de mediateks...

Enige wat dan nog overblijft is de slecht verkrijgbare OnePlus One, maar die doet ook maar deels 4G.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 04-07-2014 13:55 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33
Voor op vakantie en als reserve telefoon ben ik op zoek naar een vooral goedkope dual-sim telefoon. Zelf zat ik te denken aan een Jiayu F1 of G2S, maar als WCDMA versie nog wel een ietwat duurder dan ik in gedachten had. Ik heb al flink wat Chinese telefoons gehad, dus weet waar ik ongeveer op moet letten. Ik zit alleen niet zo in de nieuwe modellen.

Jiayu voordeel is wel dat de software relatief uit ontwikkeld is (bij Newman N2 en K2S namelijk rampzalig, iOcean die ik had was ook prima, maar niet in het budget segment)

• Ernieball_d
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-10 08:42
dutchgio schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:54:
Met 4G sluit je zo goed als alles al uit; die toestellen zijn er nog niet.
Verder heb je bij de Mediateks; de iocean, thl, en cubot sowieso geen ondersteuning voor Cyanogenmod.
Van de Xiaomi kan ik het zo niet vinden, maar daar zou het in ieder geval aannemelijker zijn dan voor de mediateks...

Enige wat dan nog overblijft is de slecht verkrijgbare OnePlus One, maar die doet ook maar deels 4G.
Bedankt voor je reactie. 4G is slechts een 'nice to have'. Ik heb ook naar de OnePlus One gekeken. Ik ben alleen bang dat 5.5" te groot wordt.

• Sephterra
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb vandaag na lang gekeken te hebben naar verschillende China phones, goed ervaringen op fora e.d. gelezen de knoop doorgehakt en ben voor de Jiayu G4S gegaan. (Mooie specs voor het geld, dikke batterij en niet een voor mijn idee te groot 'phablet' formaat)

Heb via Pandawill besteld en maar voor Singapore Post gekozen (China Post let te veel op batterijen) en
Ik kan best wat langer wachten op het pakketje en ik kies toch liever voor 'minder' kans op naheffing bij AirMail (helemaal omdat je bij DHL sowieso al iets van 15 euro kwijt bent aan shipping costs, dus als je daar dan ook nog een naheffing bij krijgt...)

Het zal mij reuze benieuwen, wordt mijn eerste China phone. Ben mijn trage Iphone 4 nu wel zat :D

[ Voor 6% gewijzigd door Sephterra op 04-07-2014 15:53 ]

Ernieball_d schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:35:
[...]

Bedankt voor je reactie. 4G is slechts een 'nice to have'. Ik heb ook naar de OnePlus One gekeken. Ik ben alleen bang dat 5.5" te groot wordt.
Dan zou ik voor de Mi3 gaan.
Dat is toch een stap hoger dan de Mediateks, de andere toestellen.
Die kostte eerder ook flink meer, maar is tegenwoordig voor rond de 200 euro te krijgen.

• lezzmeister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07 04:15
Edit: Foutje. Moest in de tab hiernaast zijn.

[ Voor 95% gewijzigd door lezzmeister op 04-07-2014 16:53 ]

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33
lezzmeister schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:48:
Besteld op 20 juni, kwam gisteren binnen.
http://i.imgur.com/LUBl1zJ.jpg
Wat krimpkous. Gekozen bij bestelling voor Netherland direct mail, was een paar cent extra. Naar mijn idee wel wat vlugger dan de standaard China post, ook al heb ik niet heel vaak besteld in China.

Er komen ook nog een Xiaomi powerbank en een echt 24 karaats gouden kaartspel (slechts $5,50!) met certificate of authenticity mijn kant op. Ik koop altijd een interessant kaartspel, al ben ik niet een gokker.

Ik zal in dit topic wel laten weten wanneer de rest binnenkomt.
Alleen gaat dit topic over smartphones ;)

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:27
Sephterra schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:49:
Ik heb vandaag na lang gekeken te hebben naar verschillende China phones, goed ervaringen op fora e.d. gelezen de knoop doorgehakt en ben voor de Jiayu G4S gegaan. (Mooie specs voor het geld, dikke batterij en niet een voor mijn idee te groot 'phablet' formaat)

Heb via Pandawill besteld en maar voor Singapore Post gekozen (China Post let te veel op batterijen) en
Ik kan best wat langer wachten op het pakketje en ik kies toch liever voor 'minder' kans op naheffing bij AirMail (helemaal omdat je bij DHL sowieso al iets van 15 euro kwijt bent aan shipping costs, dus als je daar dan ook nog een naheffing bij krijgt...)

Het zal mij reuze benieuwen, wordt mijn eerste China phone. Ben mijn trage Iphone 4 nu wel zat :D
Denk dat je hier geen spijt van zult hebben, ik heb nu al een jaar de eerste jiayu g4 met de oduere mediatek chipset, is nog steeds snel genoeg voor mij.
De batterij is echt niet te geloven hoelang die op 1 acculading meegaat, maar weetniet of de g4s die jij hebt besteld dat ook heeft want volgens mij gebruikt die mediatek 6592 wel meer stroom.

Ik heb eigenlijk niet eens een andere telefoon nodig, maar als je toch telefoons van rond de 100 euro koopt, kan je wel lekker elk jaar een nieuwe kopen, altijd leuk een nieuwe phone, moet het wel een upgrade zijn natuurlijk, zit zelf te kijken naar de xiaomi m3,maar ben bang dat die het lang niet zolang doet met 1 acculading als mijn jiayu, alleen dat is al een dealbreaker jammer genoeg.

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:22:
[...]

Denk dat je hier geen spijt van zult hebben, ik heb nu al een jaar de eerste jiayu g4 met de oduere mediatek chipset, is nog steeds snel genoeg voor mij.
De batterij is echt niet te geloven hoelang die op 1 acculading meegaat, maar weetniet of de g4s die jij hebt besteld dat ook heeft want volgens mij gebruikt die mediatek 6592 wel meer stroom.

Ik heb eigenlijk niet eens een andere telefoon nodig, maar als je toch telefoons van rond de 100 euro koopt, kan je wel lekker elk jaar een nieuwe kopen, altijd leuk een nieuwe phone, moet het wel een upgrade zijn natuurlijk, zit zelf te kijken naar de xiaomi m3,maar ben bang dat die het lang niet zolang doet met 1 acculading als mijn jiayu, alleen dat is al een dealbreaker jammer genoeg.
ik haal met mijn mi3 bijna 2dagen met screentijd van rond de 5uur.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:22

rapture

Zelfs daar netwerken?

Mijn Galaxy Nexus is gesneuveld zodat ik niet meer op de MT6595 kan wachten.

Ik heb het destijds gekozen als een kruising tussen 720p van een Galaxy S3 en dualcore van een Galaxy S2 voor een zacht prijsje.
  • 1.2 GHz dual-core ARM Cortex-A9
  • 307 MHz PowerVR SGX540
  • 1 GB RAM LPDDR2 32-bit dual-channel 7.4 GB/s
  • 16 GB ROM
  • GSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900
  • HSPA 850/900/1700/1900/2100
  • 1750 mAh
  • 4.65 in (118 mm) diagonal HD Super AMOLED with RGBG-Matrix (PenTile) 1280×720 px *(316 ppi)
Ik gebruik het voor het afspelen van filmpjes als achtergrondmuziek, als GPS-navigatie in de auto, lurken op fora, 1000+ woorden posts op een klein schermpje tokkelen, tussendoor de mails lezen,... maar ik gebruik het niet voor games.

Intensief multitasken, plotseling wordt de browser uit mijn 1GB RAM gesmeten en daar gaat mijn 1000+ woorden post. Met 2GB RAM zou ik minder snel tegen deze limiet aanlopen en een groter scherm maakt het typen/touchen gemakkelijker.

720p heeft meer detail dan dat ik kan zien/lezen. 1080p of hoger is niet wenselijk wegens meer cpu-, gpu-, geheugen-vereisten en meer verbruik wegens meer pixels dat verlicht moet worden.

16GB ROM is bijna altijd vol met muziek/filmpjes zodat een microSD-slotje met een 32GB of 64GB kaartje interessant is. 8GB ROM mag ook, 4 GB ROM zou krap voor het installeren van apps kunnen zijn.

Hoe meer frequentiebanden hoe liever, de Galaxy Nexus werkt even goed in Europa als in Azië.

De accu was het beruchte zwakte punt van de Galaxy Nexus, zelfs andere telefoons met dezelfde aantal mAh houden merkbaar langer vol. Het duurt wel eventjes om lange posten te typen.

Hoe verhouden de cores tov Cortext-A9?

CPU IPTargetEstimated DMIPS/MHzbig.LITTLEShipping in Devices/Systems
Cortex A17Mid-range mobile4.0*Yes, big, w/ A7Early 2015
Cortex A15High-end mobile4.0*Yes, big, w/ A7Now
Cortex A12Mid-range mobile3.5No2H 2014
Cortex A9High-end mobile2.5NoNow
Cortex A7Low-end mobile1.9Yes, LITTLE, w/ A15/A17Now

Een A9 op 1.2 GHz levert 3000 DMIPS en A7 heeft 1.6 GHz nodig om dat te evenaren.
32-bit single-channel 533 MHz LPDDR2 (4.3 GB/s)
Daar heb je het addertje van de MT6589 en MT6582 families dat ze met MT6595 gaan oplossen. Ietsje meer dan de helft van geheugenbandbreedte van de Galaxy Nexus, zowel de cpu als de gpu gebruiken het. Schermresolutie gebruikt ook geheugenbandbreedte wegens het feit dat elke frame naar het geheugen weggeschreven wordt (framebuffer). De castratie is zoals de prop in de uitlaat van een brommer.
32-bit dual-channel 933 MHz LPDDR3 (14.9 GB/sec)
De oplossing in MT6595 is weinig subtiel. Zomaar een spong van 3,5 keer vooruit.

Ik zoek de volgende specs:
  • dualcore/quadcore Cortex A7 1.6+ GHz
  • 2 GB RAM
  • 8+ GB ROM, micro-SD uitbreidbaar met 32+ GB
  • 5,5" 720p scherm
  • 3000+ mAh
  • 3G (WCDMA) goed bruikbaar in Europa
  • goede GPS-ontvangst
Nice to have:
  • dual sim
  • 4G
  • processor, modem,... met goede community support, anders ben je van de fabrikant afhankelijk voor nieuwe drivers die voor een nieuwe Androidversie vereist kan zijn. Fabrikanten kunnen gewoon een policy hanteren van een nieuwe aankoop aansmeren voor elke Android upgrade.
Lenovo P780: 163 euro op BG
Lenovo P780Redmi NoteLenovo Vibe Z (mainland)Lenovo Vibe Z (HK)
prijs163 EUR (BG)178 EUR (BG)212 EUR (Pandawill)? EUR
Cortex A7 1.6+ GHz-25%A7 1.7 GHzSnapdragon 800 2.2GHz Quad CoreSnapdragon 800 2.2GHz Quad Core
2 GB RAM1 GB2 GB2 GB2 GB
8+ GB ROM4 GB8 GB16 GB16 GB
micro-SD 32+ GBtot 32 GBtot ? GBtot ? GBGeen
5,5" 720p scherm5" 720p IPS5.5" 720p IPS5.5" 1080p IPS5.5" 1080p IPS
3000+ mAh4000 mAh3100 mAh3050 mAh3000 mAh
3G (WCDMA), frequentiesWCDMA 2100Mhz, niet-Chinese 900/2100WCDMA 900/2100 (volgens BG)WCDMA 850/900/1700/1900/2100MHz (volgens Pandawill)WCDMA 850/900/1900/2100 Mhz
goede GPS-ontvangstjajajaja
dual simJaJaJaNee
4GNeeNeeNee850/1800/2100 Mhz
community supportNee, 4.2Nee, 4.2JaJa
  • P780 ziet lichtjes underpowered eruit.
  • Redmi Note voldoet aan mijn schermresolutie, processor, RAM eisen.
  • Vibe Z (mainland) heeft een krachtige processor, meer ROM, te hoge resolutie en community support.
  • Vibe Z (HK) is westerser: geen dual sim, meer frequentiebanden, geen micro-SD-slot,...

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
http://www.simore.ch/en/t..._sim_card_infinite.php#11

Ik ga het doen met een Mi3 64......als dit werkt dan heb ik alle specs die ik zoek. De mi3 is de telefoon voor me, alleen zonder dual sim. Dit product zou het moeten oplossen. Ik krijg korting van ze omdat de telefoon zelf niet getest is maar de infinite is zo goed als 100% compatible met elke telefoon. Eens zoeken of het op tweakers al gebruikt wordt

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

Soggy

vroemmmm

Iemand ervaringen met de Chinese versie van de Huawei G6, de G6-U00 en dan in combinatie met een Sim kaart van Simyo? Ik heb hier twee toestellen liggen en twee simyo-sims. Beide toestellen geven hetzelfde probleem; op onvoorspelbare momenten verliest de telefoon de Sim kaart. Dit kan zowel wanneer de telefoon in gebruik is als wanneer deze op standby ligt. Uitwisselen van de Sims lost het probleem niet op.

De telefoon zou de Nederlandse netwerken gewoon moeten ondersteunen (support WCDMA 900/2100,GSM 900/1800/1900 mHZ). Wat je ziet gebeuren is dat de telefoon eerst zijn verbinding met 3g verliest en vervolgens verschijnt er en rood kruis in t1.

Ik heb zelf een huawei honor 3c die dezelfde banden ondersteunt, en die werkt super...

If it works, tweak it

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 14:15
Ik heb via de 1949deal facebook actie een Jiayu Smartphone gewonnen ;)

Vraag me wel af welk model het om gaat. Ik hoop op een G4S.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Redmi Note ziet voor mij als een goede balans tussen teveel of te weinig specs en bij BG verkrijgbaar is ook een pluspunt. De mainland-website van de fabrikant geeft voldoende gedetailleerde specs weer, anders loop je het risico tussen verschillende versies die moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn.

Het verkoopt wel snel in Azië.
10 thousand unit of Xiaomi RedMi Note is sold less than 1 second in Taiwan
June 28, 2014

Xiaomi is always sold very fast, and now Xiaomi RedMi Note has been got the new phenomenon in Taiwan since the 10 thousand unit of Xiaomi RedMi Note is sold out less than 1 second, yess only less than 1 second.

According to foreign media, Xiaomi preparing the 10 thousand unit of Xiaomi RedMi Note, this is the first batch for taiwanese market, and all the stuff has sold out less than 1 second, exactly in 0,5 second.

Xiaomi has claim that the company has got the pre-order for 40 thousand units of RedMi Note, and some user has said that the Xiaomi redMi Note has been sold out before the website is showing the content.
http://www.gizmochina.com...-than-1-second-in-taiwan/
En BG zegt: Usually dispatched in 6-9 business days

Besteld op ibuygou.com met screen protector, soft case en DHL-verzending voor 196 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 05-07-2014 12:27 ]

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-11 14:15
Ernieball_d schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:49:
Ik ben me suf aan het zoeken naar een goeie Chinese smartphone om na 4 jaar de overstap van Apple naar Android te maken.
De onderstaande telefoons spreken mij aan.

Iocean x7s
Xiaomi Mi3
Cubot X6
THL T100s Ironman

Dit zijn mijn wensen voor de nieuwe phone..

5"scherm
Goede hardware (moet 1,5 / 2 jaar mee gaan)
Degelijk (zie punt hier boven)
Goede accu (eventueel verwisselbaar om dit goed te houden)
Dual SIM (active)
Goede ondersteuning Cyanogen Mod
Ondersteuning voor 4G in NL zou mooi zijn

Hebben jullie hier nog tips voor welke wel (of juist niet) geschikt is en wellicht ben ik er een vergeten..

Thx
THL T11 of Jiayu G4S

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Hallo,
Heeft er iemand een review van of ervaring met de Doogee DG800 ?

• PatrickvH
rapture schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:48:
Mijn Galaxy Nexus is gesneuveld zodat ik niet meer op de MT6595 kan wachten.
......
• P780 ziet lichtjes underpowered eruit.
• Redmi Note voldoet aan mijn schermresolutie, processor, RAM eisen.
• Vibe Z (mainland) heeft een krachtige processor, meer ROM, te hoge resolutie en community support.
• Vibe Z (HK) is westerser: geen dual sim, meer frequentiebanden, geen micro-SD-slot,...
[/list]
Allereerst mooi opgesomd!
Ik kende die Lenovo Vibe Z nog niet maar zie dat het de K910 is. :)
Hier net iets goedkoper 206,70 euro: http://www.to2c.com/lenov...l-sim-wifi-gsm-wcdma.html misschien ergens anders dan nog wel goedkoper te vinden.

Ik wil zelf eigenlijk groter dan 5.5 inch.
Zou anderzijds wel de Xiaomi Mi3 overwegen in plaats van de Xiaomi Note, als je daarvoor zou gaan.
De OnePlus One blijkt problemen (fabrieksfouten?) te hebben en aftersales slecht te zijn. Zolang ik ook nog geen invite hebt, ga ik die niet uit China halen.
De Oppo Find 7a zou heel misschien nog in je lijst kunnen maar valt denk ik buiten je budget?

Wat je tekst over A9 kan ik bevestigen dat een A9 niet beter hoeft te zijn dan een A7.
Heb een MT6572 A7 die een behoorlijk stuk sneller is dan de oudere MT6577 A9.
(A7=ACT M302/Eastcom M3, A9=Wolffgang AT-AS43D4)

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

vhaaren schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:13:
Zou anderzijds wel de Xiaomi Mi3 overwegen in plaats van de Xiaomi Note, als je daarvoor zou gaan.
De OnePlus One blijkt problemen (fabrieksfouten?) te hebben en aftersales slecht te zijn. Zolang ik ook nog geen invite hebt, ga ik die niet uit China halen.
De Oppo Find 7a zou heel misschien nog in je lijst kunnen maar valt denk ik buiten je budget?
Xiaomi Mi3 heeft een kleiner scherm (weinig verschil met 4.7"), meer performance (verbruikt ook meer), te hoge resolutie (verbruikt ook meer) en om meer dan 16 GB opslag te hebben zou ik naar 281 euro (en met verzendingskosten iets meer dan 300 euro) moeten kijken. Een pak meer dan 154 euro + verzendingskosten.

Oppo Find 7a gaat richting 375 euro + verzendingskosten. Lichtere accu, te hoge resolutie, single SIM, performance, goede LTE support voor Europa en SD-kaartje gaat tot 128 GB. Te westers.

Ik zocht naar een tussenoplossing waarmee ik verder kan. Na het sneuvelen van mijn Galaxy Nexus na 2 jaar geloof ik niet meer erin dat telefoons zo stevig als een 3310 gemaakt worden. En op het werk kan mijn smartphone tijdens het tetheren van grote hoogtes neerstorten of plotseling bij de vissen gaan slapen (zie je nooit meer terug). Zelfs de bouwvakkerstelefoons hebben hun limieten.

En ik had de Xiaomi Redmi Note in de middag al besteld.

[ Voor 15% gewijzigd door rapture op 06-07-2014 00:56 ]

• haito
  • Laatst online: 16-05 22:35
Ik ben super tevreden met mijn xiaomi redmi note die ik via ibuygou heb aangeschaft.
Wellicht niet het goedkoopste adres, maar wel snelle levering en betrouwbaar tot nu toe. Wel een overgang van een s4 naar deze qua grote.
Met de dit toestel ben ik teminste de gehele dag online.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

vhaaren schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:13:
[...]

Allereerst mooi opgesomd!
Ik kende die Lenovo Vibe Z nog niet maar zie dat het de K910 is. :)
Hier net iets goedkoper 206,70 euro: http://www.to2c.com/lenov...l-sim-wifi-gsm-wcdma.html misschien ergens anders dan nog wel goedkoper te vinden.

Wat je tekst over A9 kan ik bevestigen dat een A9 niet beter hoeft te zijn dan een A7.
Heb een MT6572 A7 die een behoorlijk stuk sneller is dan de oudere MT6577 A9.
(A7=ACT M302/Eastcom M3, A9=Wolffgang AT-AS43D4)
Een top toestel die lenovo vibe z. Goedkoop ook nog. Ik heb hem nu in de hand. Ook via to2c gekocht. Levertijd 3 weken van bestelling tot deur.. ik moest wel even een custom rom erop zetten, want die chinezen doen maar wat... Betere batterijduur dan mtk6592 chipset bij hetzefde gebruik (Ik had een mtk6592 toestel en die had ik min of meer al getweakt zover het kon).

Enige wat ik zou willen zeggen is dat die warm wordt.. raar vind ik dat. Dat werd die mtk6592 en mtk6589 nou nooit.
Ik wil de governors tweaken voor de snapdragon 800 om de batterijen te sparen EN minder warm te laten worden. Ik ben nog zoekende..

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

henkleerssen schreef op zondag 06 juli 2014 @ 08:50:
Enige wat ik zou willen zeggen is dat die warm wordt.. raar vind ik dat. Dat werd die mtk6592 en mtk6589 nou nooit.
Ik wil de governors tweaken voor de snapdragon 800 om de batterijen te sparen EN minder warm te laten worden. Ik ben nog zoekende..
Temperature under load (Lower score means better performance):
Afbeeldingslocatie: http://multicorechina.com/wp-content/uploads/2013/12/mediatek-mt6592-vs-qualcomm-snapdragon-800-vs-mediatek-mt6589-vs-qualcomm-snapdragon-600-temperature-minimum-load.jpg

Temperature under full load (Lower score means better performance):
Afbeeldingslocatie: http://multicorechina.com/wp-content/uploads/2013/12/mediatek-mt6592-vs-qualcomm-snapdragon-800-vs-mediatek-mt6589-vs-qualcomm-snapdragon-600-temperature-full-load.jpg
http://multicorechina.com/mtk6592-review/
Het is ook te verwachten als je naar de verschillen tussen A7 en A15 (of andere grotere performance cores) kijkt.
The Cortex A15 island in Samsung’s Exynos 5 Octa occupies 5x the die area as the A7 island, and consumes nearly 6x the power. In exchange for 5x the area and 6x the performance power, the Cortex A15 offers under 4x the performance. http://www.anandtech.com/...erf-sampling-in-late-2014
Een octacore A7 verbruikt en kost minder om de produceren dan een snelle dualcore.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

rapture schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:12:
[...]

[...]

Het is ook te verwachten als je naar de verschillen tussen A7 en A15 (of andere grotere performance cores) kijkt.

[...]
Een octacore A7 verbruikt en kost minder om de produceren dan een snelle dualcore.
Wat niet in de statistieken staat is dat doorgaans de snapdragon 800 tov mtk6592 toch beter met batterijen omgaat. Batterij hier gaat toch minstens 1,5 keer zo lang mee met het zelfde gebruik. En dat heeft niet met de hoeveelheid mAh te maken. Ik heb het idee dat in algemene zin, de batterijen geleverd bij mtk6592 vaak slechter zijn dan de batterijen geleverd bij de snapdragon toestellen (de mAh komt vaak niet overeen met de werkelijk hoeveelheid stroom die ze kunnen leveren).
Dat komt doordat de cores over het algemeen traag zijn, maar wel hoog geclockt wat nogal inefficiënt is en veel batterij vreet.

• Fest
  • Niet online
Fest schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:39:
[...]

Geen klachten over de accuduur? Ik krijg een nieuwe accu toegestuurd, maar ben bang dat het de telefoon zelf is.
Nieuwe accu is afgelopen week binnengekomen, maar de accu is dus niet het probleem. Ongeacht welke batterij en lader ik gebruik, tijdens het laden komt de accu niet meer boven de 4% uit en de telefoon (Beidou Hot Pepper LA-Q1) valt ook binnen enkele minuten uit als de lader er niet meer aan hangt.

Na contact met Pandawill mag ik het terugsturen alleen geven ze aan dat ik de verzendkosten naar China moet dragen. Dat wordt nog een paar keer e-mailen voor een bevredigende oplossing ben ik bang.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-10 21:53

rik

Ben toch wel benieuwd of de Neo M1 daadwerkelijk straks te flashen is naar Windows Phone 8.1, alleen daarom al overweeg ik hem aan te schaffen.

Verwijderd

Weet iemand waar ik de doogee dg800 kopen? Ik weet niet of die sites allemaal te vertrouwen zijn, daarom hoopte ik dat jullie mss een site wisten waar ik deze phone kan kopen, liefst zo goedkoop mogelijk. Een ander voorstel qua smartphone mag ook, maar liefst niet te duur.
Winkels staan allemaal in de OP, de allereerste post...

Verwijderd

Is er toevallig al een oplossing voor het probleem 'slechte internetverbinding vermeden'? Ik heb nu namelijk dit probleem met de Jiayu g4 advanced. Hij werkt verder top alleen de wifi werkt niet meer. Alvast bedankt voor de hulp!!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 21:07 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!