Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.734 views

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10 00:25
Misschien een stomme vraag naar de Jiayu fans toe, maar ik heb hierzelf altijd brakke toestelletjes van gehad (heb er zo 2 over de vloer gehad, de G2S en de G3, GPS was gewoon niet te gebruiken,bouwkwaliteit was ondermaats bij mijn toestelletjes, er waren naar mijn mening maar enkele zaken goed aan: Rom was stock perfect, goede batterijduur, en mooi scherm, maar dat weegt niet op naar een werkende GPS/wifi bereik en andere zaken zoals blackscreen tijdens het bellen (als je bv naar een wachtlijn moeten bellen en verschillende keuzes dient in te geven met het numpad schoot de proximitysensor precies opeens in het donker)

Ik vind om deze Reden Jiayu echt ondermaats, gebaseerd op 2 gsm's, of zijn ze er opeens goed op vooruit gegaan, want die batterijduur van een 3000Mah moet geweldig zijn denk ik zo?

Ik ben een Xiaomi/Lenovo gewoon, zijn ze vergelijkbaar of is hier wel degelijk een verschil in?

thanks! ;)

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
De G4 lijn van Jiayu is echt prima in orde.

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:33:
De G4 lijn van Jiayu is echt prima in orde.
Het is mijn beste toestel tot nu toe. Solide , snel en mooi !

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:14
Je kunt sowieso niet alles onder 1 kam scheren, dan houd je geen merk meer over waaruit je kan kiezen.
Mijn ervaring met Jiayu is ook geen onverdeeld succes(G3), maar dat weerhoud me er echt niet van weer een Jiayu te nemen, al zou ik in 1e instantie wel eerst wat reviews afwachten ipv blind op specs te staren.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:30
Amok schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:25:
[...]

Bedankt voor de link Russel88 _/-\o_
Mijn K910 draait nu op 4.4.2 :+
Wel met een custom rom van Needrom. Aangezien Lenovo niet echt belang hecht aan Multi-language.
is het rooten gelukt? En ben je tevreden over de k910? Werkt dual sim naar behoren?
Morgen vlieg ik naar HK en twijfel nog of ik 'm moet halen. Dual sim lijkt me handig, maar ik kan zo weinig info vinden over de k910. Hoor alleen maar dat de Lenevo skin niet top is. Camera wel.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-11 15:32
robin-sips2 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:31:
Misschien een stomme vraag naar de Jiayu fans toe, maar ik heb hierzelf altijd brakke toestelletjes van gehad (heb er zo 2 over de vloer gehad, de G2S en de G3, GPS was gewoon niet te gebruiken,bouwkwaliteit was ondermaats bij mijn toestelletjes, er waren naar mijn mening maar enkele zaken goed aan: Rom was stock perfect, goede batterijduur, en mooi scherm, maar dat weegt niet op naar een werkende GPS/wifi bereik en andere zaken zoals blackscreen tijdens het bellen (als je bv naar een wachtlijn moeten bellen en verschillende keuzes dient in te geven met het numpad schoot de proximitysensor precies opeens in het donker)

Ik vind om deze Reden Jiayu echt ondermaats, gebaseerd op 2 gsm's, of zijn ze er opeens goed op vooruit gegaan, want die batterijduur van een 3000Mah moet geweldig zijn denk ik zo?

Ik ben een Xiaomi/Lenovo gewoon, zijn ze vergelijkbaar of is hier wel degelijk een verschil in?

thanks! ;)
Ik ben geen Jiayu fan, Ik ben namelijk een Xiaomi fan. (hier thuis ligt de 1s, 2s, 3 en HongMi)
Voor mijn moeder heb ik de Jiayu G4c genomen. Puur voor de battetijduur en het goede scherm.

Ik was zelf op voorhand ook een beetje twijfelachtig over de bouwkwaliteit. Ik heb ooit een g2 in mn handen gehad, en dat vond ik 3x niks.
Maar de G4C heeft mij positief verrast. Ziet er mooi afgewerkt uit en de backcover zit goed strak en sluit mooi af.

Mijn moeder doet ongeveer een week met 1 batterijlading. Daarbij heeft ze allewn Wifi aanstaan (ze heeft geen 3G). Maar is ook 90% van de tijd thuis. Na die week heeft ze een onsceen tijd van ongeveer 6 uur.
Dus Oké, ze gebruikt hem niet veel. Ding ligt maar een beetje op tafel, maar een on screen tijd van 6 uur, in combinatie met 6-7 dagen aan.. Mijn Xiaomi mi2s haalt dat echt niet.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ken alleen de Jiayu G4S, welke ik nu heb, dus kan niets zeggen over andere Jiayu's, maar zowel bouwkwaliteit als GPS zijn prima (zeer snelle fix), en de WIFI ook, de WIFI is beter dan mijn vorige telefoon (HTC Desire HD).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:06
Russel88 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 03:24:
[...]

is het rooten gelukt? En ben je tevreden over de k910? Werkt dual sim naar behoren?
Morgen vlieg ik naar HK en twijfel nog of ik 'm moet halen. Dual sim lijkt me handig, maar ik kan zo weinig info vinden over de k910. Hoor alleen maar dat de Lenevo skin niet top is. Camera wel.
Tot nu toe bevalt het toestel uitstekend. Ik heb alleen de nieuwe custom KitKat Rom nog niet goed kunnen testen. Maar Dual Sim doet het gewoon goed hoor, SIM1 data en SIM2 voor bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Amok op 06-06-2014 10:22 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Russel88 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 03:24:
[...]

Waarom twijfel je? Het is een top apparaat. Als je weinig info vindt, dan zoek je niet goed. Ik heb hem besteld bij to2c. Ik ben benieuwd. :P

• Russel88
Uk ben op dit moment in China en niet alle websites werken even goed. En met een telefoon is surfen net iets minder fijn dan een pc. Ook "leen" ik de wifi signaal van de plaatselijke massagesalon. Zit dus letterlijk buiten op een bankje te surfen.
het zoeken naar info gaat dan net iets minder fijn :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Russel88 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:46:
Uk ben op dit moment in China en niet alle websites werken even goed. En met een telefoon is surfen net iets minder fijn dan een pc. Ook "leen" ik de wifi signaal van de plaatselijke massagesalon. Zit dus letterlijk buiten op een bankje te surfen.
Ok.. haha. Nou neem maar van mij aan dat het toptoestel is voor weinig. Als je de dual sim versie kan vinden voor weinig (en die je kan instellen als engels/nederlands), dan heb je in ieder geval geen invoerkosten.. :P Hoef je verder niet meer te zoeken.. ;)

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Russel88 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:46:
Denk er wel aan dat je een wdmca versie koopt, en geen tdmca. Anders heb je er alleen in China en Amerika 3G mee.

Het lijkt mij dat ze daar de tdmca eerder hebben liggen omdat het daar de standaard is.

[ Voor 8% gewijzigd door starcopy op 06-06-2014 12:41 ]

• anandus
  • Niet online
starcopy schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:40:
[...]

Anders heb je er alleen in China en Amerika 3G mee.
Volgens mij alleen in China, ik geloof dat ze die techniek daar ontwikkeld hadden juist om niet afhankelijk te hoeven zijn van westerse technieken

Of die redenering klopt weet ik niet, maar het klopt wel dat TD-SCMA alleen in China werkt.
In Amerika heeft men CDMA en in Europa WCDMA.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:58:
Of die redenering klopt weet ik niet, maar het klopt wel dat TD-SCMA alleen in China werkt.
In Amerika heeft men CDMA en in Europa WCDMA.
Oeps, toch een lettertje vergeten. Krijg je als je te snel wil zijn. :$

• anandus
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:58:
Of die redenering klopt weet ik niet [...]
Blijkbaar wel, maar om andere redenen dan ik dacht, ze wilden gewoon niet voor patenten betalen :P
TD-SCDMA was developed in the People's Republic of China by the Chinese Academy of Telecommunications Technology (CATT), Datang Telecom, and Siemens AG in an attempt to avoid dependence on Western technology. This is likely primarily for practical reasons, since other 3G formats require the payment of patent fees to a large number of Western patent holders

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Amok schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:20:
[...]

Tot nu toe bevalt het toestel uitstekend. Ik heb alleen de nieuwe custom KitKat Rom nog niet goed kunnen testen. Maar Dual Sim doet het gewoon goed hoor, SIM1 data en SIM2 voor bellen.
Kitkat rom waar? Xda?

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-10 13:19
Hoi hoi.

Ik zit een beetje met een vraag. Ik heb mijn FAEA F2S onbedoeld voorzien van een gebroken scherm. Voor het geld dat ik daarvoor terug krijg van de verzekering, koop ik een nieuwe. Nu met iets beter glas.

Nou dacht ik te gaan voor de Jiayu G5s, maar die bleek tijdelijk niet leverbaar. En dan kijk je weer verder he??

Dus nu twijfel ik om de Jiayu S2 of de Jiayu G6 te nemen. Beide groter, maar voor mij nog niet te groot. Maar volgens mij zijn de foto's (en films iig) beter. Maar ik twijfel over de batterij.

Dus, heeft er nog iemand suggesties/aanwijzingen? Mijn gevoel zegt G6. Maar enkel de G5s heeft extra batterijen...maar een slechter scherm..

Alvast dank,

Wdeb

• ovaal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-10 07:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Wdeb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:20:
Hoi hoi.

Ik zit een beetje met een vraag. Ik heb mijn FAEA F2S onbedoeld voorzien van een gebroken scherm. Voor het geld dat ik daarvoor terug krijg van de verzekering, koop ik een nieuwe. Nu met iets beter glas.

Nou dacht ik te gaan voor de Jiayu G5s, maar die bleek tijdelijk niet leverbaar. En dan kijk je weer verder he??

Dus nu twijfel ik om de Jiayu S2 of de Jiayu G6 te nemen. Beide groter, maar voor mij nog niet te groot. Maar volgens mij zijn de foto's (en films iig) beter. Maar ik twijfel over de batterij.

Dus, heeft er nog iemand suggesties/aanwijzingen? Mijn gevoel zegt G6. Maar enkel de G5s heeft extra batterijen...maar een slechter scherm..

Alvast dank,

Wdeb
Ik had tot gisteren een G5S in bestelling bij TO2C.com. Nu blijkt mijn huidige telefoon (One S) onder garantie gerepareerd te kunnen worden dus heb ik de bestelling gecancelled.
Er is bij TO2C dus weer ene telefoon op voorraad ;) .
Wel netjes trouwens, ik kreeg een T&T nummer net na bij cancellation mailtje, er zat 5 minuten tussen. Tich kon de bestelling nog gecancelled worden en ik heb binnen een dag mijn geld terug op PayPal.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

• Fest
  • Niet online
De problemen met de accu van mijn Beidou LA-Q1 zijn verergerd. De batterijstatus verandert pas bij een reboot. Dus geen idee hoe vol of leeg het toestel in de tussentijd is. Gelukkig stuurt Pandawill gratis een nieuwe accu op. Topservice tot zover.

• mad-dog
Wdeb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:20:
Hoi hoi.

Alvast dank,

Wdeb
G6 zou ik niet aan beginnen. Ondanks dat de 6592 best een sterke SoC is trekt FullHD toch wel een zware wissel op de performance. Kijk ook eens naar de Doogee DG550(zie aparte topic). Mijn ervaringen hiermee tot op heden zijn erg goed. Goede GPS, zeer stevig, goed touchscreen en ook nog eens zeer goed betaalbaar.

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:35
Paar dagen geleden via AnteLife een Hongmi Note Enhanced besteld die binnen 24 uur verstuurd zou moeten worden, nog steeds aan het processen. :z

Ik ging er al wel vanuit dat het wat langer zou gaan duren maar de reactie op mijn mailtje vond ik wel weer mooi. Nee, we versturen nooit binnen 24 uur maar binnen 6 á 12 dagen.

Ik ben benieuwd! /3

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:06
Via deze site, wel even 3 dollar doneren voor degene die er tijd insteekt.
Let wel het is een custom rom. Bij mij werkt dus de notificatie led niet bij deze rom.
Ach afwachten op een update.

http://www.needrom.com/mo...4-2-1419-multilang-gapps/

[ Voor 16% gewijzigd door Amok op 06-06-2014 19:27 ]

• cowika
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-10 11:33
Heey, is deze site te vertrouwen? prijs voor de JIAYU G4s is namelijk zo laag (143,99?)

http://www.to2c.com/jiayu...582-quad-core-1-3ghz.html

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:14
Ja.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

cowika schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:46:
Heey, is deze site te vertrouwen? prijs voor de JIAYU G4s is namelijk zo laag (143,99?)

100% ja, één van de betere webshops

Verwijderd

die inew V3 iemand daar ervaring mee? ik heb laatst een chinese swees 5 voor mn moeder gekocht en vind het zo onwijs leuk te neuzen in die onbekende merken dat ik ervan baal dat ik aan een contract vast zit met een 'gewone s4' ik weet wel dat mijn volgende foon zoiets gaat worden!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:59:
die inew V3 iemand daar ervaring mee? ik heb laatst een chinese swees 5 voor mn moeder gekocht en vind het zo onwijs leuk te neuzen in die onbekende merken dat ik ervan baal dat ik aan een contract vast zit met een 'gewone s4' ik weet wel dat mijn volgende foon zoiets gaat worden!
Haha, ja heel veel inew v3 ervaring, bekijk het aparte topic ff zou ik zeggen, if de doogee dg550 topic, zelfde design als de inew v3

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-10 13:19
mad-dog schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:36:
[...]

G6 zou ik niet aan beginnen. Ondanks dat de 6592 best een sterke SoC is trekt FullHD toch wel een zware wissel op de performance. Kijk ook eens naar de Doogee DG550(zie aparte topic). Mijn ervaringen hiermee tot op heden zijn erg goed. Goede GPS, zeer stevig, goed touchscreen en ook nog eens zeer goed betaalbaar.
Ja, dat begrijp ik. Maar het is niet de performance waarvoor ik een foon wil. Raar eigenlijk, omdat ik wel graag het nieuwste wil. En er een beetje mee wil showen.

En ik heb al betaald voor de G5s, dus hoef enkel maar bij te betalen bij de Jiayu-shop.

Nogmaals dank voor de mogelijke verdere tips.

Wdeb

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
cowika schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:46:

Het gaat hier wel om de basic-versie: 1 Gb/ 4 Gb.
Ik heb Jiayu G4s met 2 Gb/ 16Gb: € 138,- (Happyhour bij Pandawill).

• Russel88
Bedankt voor alle info. Zal in hk effe rondneuzen.

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik ben ben op zoek naar een note3 kloon of iets dergelijks 5.5 inch voor mijn vrouw heb al gekeken op het forum en het web maar zie door de bekende bomen het bos niet meer.
Heb ervaring met china phones, helaas slecht met een jiayu 3g die uit mekaar viel.
Ze wil er rond de 130 euro voor uitgeven en ze gebruikt hem alleen voor Fb en Wapp. en af en toe bellen.
Lenovo A850 ging haar voorkeur naar uit.
Maar die lenovo is geen note3 kloon? Of bedoel je qua schermgrootte....
Je kunt ook de Xiaomi Redmi Note overwegen, daarvan weer jr tenminste dat het goed werkt en niet spontaan uit elkaar het vallen.
dutchgio schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:05:
Maar die lenovo is geen note3 kloon? Of bedoel je qua schermgrootte....
Je kunt ook de Xiaomi Redmi Note overwegen, daarvan weer jr tenminste dat het goed werkt en niet spontaan uit elkaar het vallen.
Doogee dg550, erg mooi toestel, zie dg550 topic

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
krissie100 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:13:
[...]

Doogee dg550, erg mooi toestel, zie dg550 topic
De redmi en de doogee had ik al bekeken, maar die zijn nog niet of nauwelijks leverbaar.

• Momus
  • Laatst online: 14-01-2019
Redmi Note is gewoon in stock bij de verschillende aanbieders hoor.
husker186 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:29:
[...]

De redmi en de doogee had ik al bekeken, maar die zijn nog niet of nauwelijks leverbaar.
en de doogee dg550 inmiddels ook wel bij 1949deal.com of op aliexpress

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11 20:09

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

vele zeggen hem te hebben, maar ik betwijfel het op aliexpress
sander817 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:29:
vele zeggen hem te hebben, maar ik betwijfel het op aliexpress
ik betwijfel dat niet, aangezien sommige tweakers hier de doogee dg550 al binnen hebben ;)
naja, ik betwijfel het een beetje aan de tekst te zien op alie ;)

[ Voor 11% gewijzigd door krissie100 op 07-06-2014 13:56 ]

Verwijderd

krissie100 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:54:
[...]

ik betwijfel dat niet, aangezien sommige tweakers hier de doogee dg550 al binnen hebben ;)
naja, ik betwijfel het een beetje aan de tekst te zien op alie ;)
Betwijfel het maar wel:
10 juni massa productie.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:14:
[...]

Betwijfel het maar wel:
10 juni massa productie.
ja precies, maar dat duurt dus als het goed is niet lang meer, Marja et blijven Chinezen xD

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 19:40
Heeft iemant toevallig al de redmi note en zo ja wat mag ik van de gps verwachten
blauwester schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:17:
Heeft iemant toevallig al de redmi note en zo ja wat mag ik van de gps verwachten
als ik alles zo lees over de mtk6592 is de gps op alle toestellen werkend, en op een toestel van xiaomi mag je zeker verwachten dat de gps het gewoon prima doet

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-11 19:40
Mooi zo badankt voor de snelle reactie!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:52
Min HTC heeft het begeven, nu ben ik opzoek naar snelle maar goedkope Android telefoon, kan iemand mij zeggen of deze het "out of de box" gaat doen in Nederland?

http://www.pandawill.com/...nch-black-p81967.html?p=2

Cobot GT90

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-11 01:43
Cobb schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:28:
Min HTC heeft het begeven, nu ben ik opzoek naar snelle maar goedkope Android telefoon, kan iemand mij zeggen of deze het "out of de box" gaat doen in Nederland?

Cobot GT90
Snel en goedkoop gaan niet samen. De telefoon die je hebt gelinkt is niet snel, maar werkt wel in nederland.

Cobot GT90
tja de vraag is wat is snel?
als jij ff je hele verlanglijstje hier dropt kunnen wij tips geven, ik zou sowieso voor een quad core gaan trouwens

• Cobb
Ik had nog een HTC desire uit 2010. Ga er dan al snel op vooruit.

Quadcore, scherm minimaal 4,5, dual sim, uitbreidbaar geheugen, goede accuduur. Redelijke camera.
Max 100 euro? (dat is om te voorkomen dat ik 150 kwijt ben aan BTW etc.

Kom dan uit op deze:
http://www.pandawill.com/...-screen-black-p89644.html

[ Voor 32% gewijzigd door Cobb op 07-06-2014 20:42 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Cobb schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:37:

Quadcore, scherm minimaal 4,5, dual sim, uitbreidbaar geheugen, goede accuduur. Redelijke camera.
ik denk dan meteen aan de http://www.to2c.com/jiayu...582-quad-core-1-3ghz.html
tis wel een octa core ;)
anders is de doogee pixels ook een optie http://www.focalprice.com...oid_4.2.html?Currency=EUR

• Cobb
Die bovenste verzenden met DHL, die slaan altijd 30 euro aan bij aflevering.

Cobb schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:46:
Die bovenste verzenden met DHL, die slaan altijd 30 euro aan bij aflevering.
nee dat valt wel mee, maar ze verzenden ook gewoon met de trage post hoor ;)

• Cobb
Als ik gewone verzending kies dan is het een regulier poststuk?
Dan ga ik denk ik voor die Jiayu

• messinian
  • Laatst online: 03-08-2023
Klopt die site wel?
De link refereert naar de mtk6582 versie, en in de specificatie zeggen ze dat de GPU een Mali-400(die bij de mtk6582 hoort), bij de MTK6592 hoort een Mali 450 MP4 te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door messinian op 07-06-2014 20:53 ]

Cobb schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:50:
Als ik gewone verzending kies dan is het een regulier poststuk?
Dan ga ik denk ik voor die Jiayu
jep, deze moet je hebben trouwens: zonder sd kaartjes ;)
scheelt weer 3 euro

• Tc662
Als je voor die jiayu gaat, koop hem dan hier: http://jiayumart.com/jiay...id-42-os-black-p-136.html

Is nog een stukje goedkoper en dan weet je ook zeker dat je ook echt krijgt wat je besteld. Dat to2c is een beetje vaag.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56

Cobot GT90
Mijn vrouw gebruikt die telefoon nu. Doet het prima, maar de camera is absoluut prut.
Er komt nu een Doogee DG800 voor haar aan. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Tc662 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:55:
Als je voor die jiayu gaat, koop hem dan hier: http://jiayumart.com/jiay...id-42-os-black-p-136.html

Is nog een stukje goedkoper en dan weet je ook zeker dat je ook echt krijgt wat je besteld. Dat to2c is een beetje vaag.
to2c is niet vaag maja, daar is ie wel goedkoper dus aan jouw de keus ;)

edit: hij is daar helemaal niet goedkoper???

[ Voor 4% gewijzigd door krissie100 op 07-06-2014 20:56 ]

• Tc662
krissie100 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:56:
[...]

to2c is niet vaag maja, daar is ie wel goedkoper dus aan jouw de keus ;)

edit: hij is daar helemaal niet goedkoper???
Ik vind het behoorlijk vaag. Staan totaal andere specificaties in de link zelf dat op de pagina. Is misschien wel betrouwbare website, maar vindt dit toch raar en ik zou het dan toch niet vertrouwen :)

• Cobb
jiayumart heeft weer flinke verzendkosten en DHL, waar ik dus echt een slechte ervaring mee heb gehad. Gewoon achteraf nog eens 30 euro aanslaan voor een horloge van 80 Euro.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Tc662 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:55:

Valt wel mee hoor. Mijn 1s is keurig opgestuurd, wel via Dhl. Hopelijk maandag binnen. Ken het ook heel anders.

Maar deze is gewoon free shipping.

http://www.to2c.com/jiayu-g2f-basic.html?options=cart

Ik lees anders wel dat alle modellen onder de G4 ruk zijn wat bouwkwaliteit betreft. Dus ik zou me daar eerst in verdiepen voordat je er 1 besteld. Zijn hier hele topics over.

Onderstaande is een Quote uit dit topic, een paar bladzijdes terug.
robin-sips2 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:31:

thanks! ;)

[ Voor 62% gewijzigd door starcopy op 07-06-2014 21:10 ]

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:21
Ik ben opzoek naar een stevige goede Android telefoon. Is zoiets in China te koop voor max. 150,- euro?
Wat raden jullie aan?

• mad-dog
Wat versta je onder stevig en wat zijn je overige eisen? Van mijn Doogee DG550 durf ik gerust te zeggen dat ie stevig is(steviger dan menig Samsung telefoon), maar het kan ook zijn dat je zoekt naar een bouwvakkers telefoon oid

• endless90
Het moet niet een goedkope behuizing hebben bijvoorbeeld. Bouwvakkerstelefoon hoeft het niet te zijn, als hij maar degelijk gebouwd is. :)

• Cobb

• endless90
En de DG550? Wanneer ik deze bij Banggood bestel, betaal ik dan nog importkosten?

• mad-dog
Gezien je budget is de Dogee DG550 ideaal, mits het formaat je je ook bevalt

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:06
Dotto schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:35:
En de DG550? Wanneer ik deze bij Banggood bestel, betaal ik dan nog importkosten?
Daar moet je altijd rekening mee houden dat het kan maar daar kan niemand je antwoordt op geven als ze je pakje er uit pakken is het bingo.

• endless90
Oke. Dat is even afwachten dus.

Is het mogelijk om de DG350 of DG550 in Nederlandse systeemtaal in te stellen? Of is alleen Engels mogelijk?

• mad-dog
Doogee is ook bij tweaker Sittingduck te bestellen(DualSlim.nl). Wel iets duurder maar niet het risico met importkostem. Is gewoon in het Nederlands, mocht je meer info willen just ask! Ben heel erg blij er mee

• Robinator
of een betrouwbare site nemen als Mixeshop, al over de 6 telefoons laten overkomen naar belgie via DHL, ok verzending is iets duurder, maar je hebt hem gegarandeerd binnen de 7-8 werkdagen.
Nooit geen extra kosten moeten betalen, staat altijd iets op van repair smartphone ofzo.
Is Qua prijs kwaliteit ook prima denk ik?

Ik adviseer deze Site omdat ik met andere chinese sites al wat zever gehad heb (belgische douane waarschijnlijk, maar toch)

Heb ookal goede zaken gelezen van DOA,'s dat ze er helemaal niet moeilijk om doen, en soms zelfs na enkele foto's een ander toestel versturen zonder de oude terug te vragen (Topic van de Zopo C2/zp980 eens doorlopen)

Maar er zijn menig andere goede sites, ieder heeft zo wel zijn favoriet?

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Cobb schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:37:

Kom dan uit op deze:
http://www.pandawill.com/...-screen-black-p89644.html
Ik had ongeveer dezelfde eisen en ben uitgekomen bij de Doogee Valencia DG800. Die is afgelopen week op de post gegaan, dus hoop hem snel te ontvangen :-)

• Cobb
Ik heb de Doogee Valencia DG800 besteld bij Panda.

• Hyp Hyper
Dotto schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:53:
Oke. Dat is even afwachten dus.

Is het mogelijk om de DG350 of DG550 in Nederlandse systeemtaal in te stellen? Of is alleen Engels mogelijk?
Ook NL

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
M'n JiaYu G3 begint nu toch wel kuren te vertonen. Vorig weekend wilde de GPS het ineens niet meer doen, reset van het toestel hielp ook niet meer. Leuk als je dan juist op dat moment de GPS zo hard nodig hebt :(
En omdat het me al langer ergerde dat er stof achter het scherm zit, ben ik gaan rondkijken voor een vervanger. Natuurlijk weer een met een grote batterij, dat heb ik wel nodig.

En nu blijkt m'n liefje via Marktplaats een toestel te hebben gevonden. Het is van iemand die een Cubot en een THL 4400 had gekocht om te vergelijken en besloten heeft de Cubot te houden. Leuk voor mij natuurlijk, die 4400 was ik al aan het bekijken op de Chinese webshops. Ik hoop die binnenkort in handen te hebben, kan ik die vergelijken met de oude G3 (vooral ook de GPS natuurlijk) en de DG350 die m'n lief heeft.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-10 13:39
Omdat de kingzone K1 niet te krijgen is en dat die Top Lenovo geen sdcard reader heeft, effe boos geworden en een OPPO find 7a vorige zondag besteld. Vrijdag afgeleverd.
Een super toestel met een waanzinnige camera. ook leuk een actief forum en ROM development.
(wel duur 399 euro ... maar met een antutu score van 36666 kan ik nog even mee ;-) Meer details in een Oppo 7 thread: [Oppo Find 7] Ervaringen en Discussie

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-11 22:30
Betreft: Beidou Hot Pepper LA-Q1 Smartphone Tegra 3 Quad Core 4.7 Inch HD Gorilla Glass

Ik kan je zeggen dat dit een goede telefoon is voor een zeker schappelijke prijs van €70,- inclusief verzendkosten. Me vriendin heeft hem nu al een tijdje en ze is er reuze blij mee.

Enige nadeel vindt ze de camera voor iets een vage foto geeft het .
Camera achter is wel gewoon goed.
Wi-fi heeft soms last van verliezen van signaal maar overal vindt ze de telefoon gewoon goed en super snel... Dus kopen waard...

• Fest
  • Niet online
theduke1989 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:56:
Betreft: Beidou Hot Pepper LA-Q1 Smartphone Tegra 3 Quad Core 4.7 Inch HD Gorilla Glass

Ik kan je zeggen dat dit een goede telefoon is voor een zeker schappelijke prijs van €70,- inclusief verzendkosten. Me vriendin heeft hem nu al een tijdje en ze is er reuze blij mee.

Enige nadeel vindt ze de camera voor iets een vage foto geeft het .
Camera achter is wel gewoon goed.
Wi-fi heeft soms last van verliezen van signaal maar overal vindt ze de telefoon gewoon goed en super snel... Dus kopen waard...
Geen klachten over de accuduur? Ik krijg een nieuwe accu toegestuurd, maar ben bang dat het de telefoon zelf is.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Blijft toch jammer dat Doogee geen 2GB versie aanbied v/d DG550. Ik zit namelijk te twijfelen tussen de DG550 en Redmi Note waarbij de laatste 31 dollar duurder is, maar 2GB en 3200mAh accu aan boord heeft. Ben geneigd een van beide te halen zodat mijn Nexus 7 de deur uit kan (wordt echt te traag de laatste tijd met 4.4.3). Kitkat is dan wel weer nice, maar als je daarvoor weer een update moet afwachten blijf je bezig.

De Thl5000 verslaat de DG550/Note qua specs, maar ook daarvoor geldt: ik wil graag kitkat op een Chinaphone zien zo langzamerhand. Blijven haken op Jelly Bean zonder echte support is zo 2013 :+ In hoeverre blijft Xiaomi hun oudere toestellen voorzien van updates trouwens? Als in: hoe zeker ben je dat de Note ooit 4.4. zal krijgen?

• arcss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-11 09:31
Ik ben niet thuis op de smartphonemarkt, ik heb vroeger een instapmodelletje gehad (samsung gt-s5660) waar ik mij wel mee heb geamuseerd maar na een jaartje gelaten heb voor wat het was (batterij direct leeg, traag internet, gesprek niet meer kunnen beëindigen, scherm vol met krassen ...).
Aangezien ik toe ben aan een nieuwe gps alsook gsm en ik google maps wel leuk vind ben ik van plan om terug een nieuwe smartphone aan te schaffen. Ik wil er niet te veel geld aan hangen maar ik heb wel enkele vereisten:
- gps: deze moet vlotjes gaan
- dual sim, dan hoef ik niet meer met 2 telefoons rond te lopen
- performance: zolang de gps vlot gaat, ik wat kan surfen, bellen en sms'en ben ik tevreden
- moest er een mogelijkheid zijn om een sd-kaart in te steken ... (Dit is geen hoofdvereiste)
- Liefst een accu die wat langer dan een dag mee gaat.
- Glas zou toch redelijk krasbestendig moeten zijn.

Ik heb dit topic beginnen lezen maar zie nu helemaal het bos niet meer door de bomen, daarom vraag ik raad aan de pro's :) Zou er iemand een voorstel hebben?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
arcss schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:13:
Ik ben niet thuis op de smartphonemarkt, ik heb vroeger een instapmodelletje gehad (samsung gt-s5660) waar ik mij wel mee heb geamuseerd maar na een jaartje gelaten heb voor wat het was (batterij direct leeg, traag internet, gesprek niet meer kunnen beëindigen, scherm vol met krassen ...).
Aangezien ik toe ben aan een nieuwe gps alsook gsm en ik google maps wel leuk vind ben ik van plan om terug een nieuwe smartphone aan te schaffen. Ik wil er niet te veel geld aan hangen maar ik heb wel enkele vereisten:
- performance: zolang de gps vlot gaat, ik wat kan surfen, bellen en sms'en ben ik tevreden
- moest er een mogelijkheid zijn om een sd-kaart in te steken ... (Dit is geen hoofdvereiste)

Ik heb dit topic beginnen lezen maar zie nu helemaal het bos niet meer door de bomen, daarom vraag ik raad aan de pro's :) Zou er iemand een voorstel hebben?
Als je een goede gps wil hebben, vallen de meeste goedkope modellen al af. Glas en krasbestendig bestaat volgens mij niet, zelfs gorillaglas krast. Daarvoor hebben ze ook screen protectors uitgevonden.

Wat is de max wat je uit wil geven?
Qua eisen is het vrij algemeen, een richtprijs zou bijvoorbeeld wel handig zijn..
Voor een goede GPS kun je het beste uitwijken naar de Xiaomi Redmi 1S.
Performance, gps, dual sim, batterij, sd kaart en scherm zit je dan goed, naast dat ie ook nog goedkoop is.

• Joosie200
  • Niet online
arcss schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:13:
Ik wil er niet te veel geld aan hangen maar ik heb wel enkele vereisten:

Zou er iemand een voorstel hebben?
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, dus mogelijkerwijs gaat het je qua prijs ver te boven..

Je kan kijken naar de Doogee DG800 of Jiayu G2F als je een handzaam formaat wilt en het je qua resolutie weinig uitmaakt. Maar een Redmi 1s is ook het overwegen waard, maatje meer maar betere resolutie, draait MIUI en heeft een Snapdragon 400 aan boord wat voor velen een pluspunt is. Ongeveer net zo groot is de Doogee DG350, goedkoper dan de Redmi 1s, maar het biedt hetzelfde qua schermgrootte en resolutie al draait ie geen MIUI standaard en moet ie een Snapdragon 400 missen.

[ Voor 3% gewijzigd door Joosie200 op 09-06-2014 12:20 ]

• arcss
Ik was dus het belangrijkste vergeten :) Richtprijs dacht ik rond de 100-150€.
Over de grootte is het een mes dat langs 2 kanten snijdt. Enigszinds is klein makkelijker in de broekzak, maar groot is terug handiger voor gps ...
arcss schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:25:
Ik was dus het belangrijkste vergeten :) Richtprijs dacht ik rond de 100-150€.
Over de grootte is het een mes dat langs 2 kanten snijdt. Enigszinds is klein makkelijker in de broekzak, maar groot is terug handiger voor gps ...
Xiaomi redmi 1s sowieso

Verwijderd

Joosie200 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:01:
Blijft toch jammer dat Doogee geen 2GB versie aanbied v/d DG550. Ik zit namelijk te twijfelen tussen de DG550 en Redmi Note waarbij de laatste 31 dollar duurder is, maar 2GB en 3200mAh accu aan boord heeft. Ben geneigd een van beide te halen zodat mijn Nexus 7 de deur uit kan (wordt echt te traag de laatste tijd met 4.4.3). Kitkat is dan wel weer nice, maar als je daarvoor weer een update moet afwachten blijf je bezig.

De Thl5000 verslaat de DG550/Note qua specs, maar ook daarvoor geldt: ik wil graag kitkat op een Chinaphone zien zo langzamerhand. Blijven haken op Jelly Bean zonder echte support is zo 2013 :+ In hoeverre blijft Xiaomi hun oudere toestellen voorzien van updates trouwens? Als in: hoe zeker ben je dat de Note ooit 4.4. zal krijgen?
DG550 heeft geen 4.4!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Eensch. Is een prima phone en ook de software ondersteuning is goed.

@ arcss,

Wel over nagedacht dat een Chinaphone geen 4G heeft in dit prijs segment?

• Joosie200
  • Niet online
Puur een marketingkreet dus :F, moeten we nog een generatie geduld hebben. Mag toch hopen dat de Chinaphones dadelijk met MTK6595 LTE/4G enabled dan wel meteen uitgebracht gaan worden voorzien van 4.4.
Een 'Nederlandse' heeft dat ook niet. Voor dat prijssegment heb je waarschijnlijk ook geen 4G nodig.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:39:
Een 'Nederlandse' heeft dat ook niet. Voor dat prijssegment heb je waarschijnlijk ook geen 4G nodig.
Ik heb zelfs in het dure segment geen 4G nodig, maar het is niet iets waar aan gedacht wordt. En dan achteraf denken, ik koop nooit meer, want...
Joosie200 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Puur een marketingkreet dus :F, moeten we nog een generatie geduld hebben. Mag toch hopen dat de Chinaphones dadelijk met MTK6595 LTE/4G enabled dan wel meteen uitgebracht gaan worden voorzien van 4.4.
Doogee garandeerd een update naar 4.4

• arcss
4g heb ik niet nodig, voor mij houdt het surfen vooral "mijn gazet lezen" in :)

• Joosie200
  • Niet online
krissie100 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:59:
[...]
Doogee garandeerd een update naar 4.4
Belofte maakt schuld, maar je kan zoveel garanderen, moet eerst nog maar zien of ze zich aan hun woord houden. Geldt ook voor Xiaomi, want in hoeverre ondersteunen ze nog de Xiaomi Mi1(s), custom roms zijn wel verkrijgbaar voor de Mi2 en Mi2s, maar daar zit je vanuit Xiaomi zelf toch ook vast op 4.2.2?

• Hyp Hyper
Tegen de tijd dat de volgende Android-versie uit is, krijgen we wel Kitkat op alle Chinaphones. ;)

Heb de DG800 in bestelling om te kijken of die iets kan met BT 4.0 (LE)

[ Voor 27% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2014 13:20 ]

• Robinator
kitkat is op sommige Lenovo's al uit, dus ik denk niet dat die uitdraai nog lang gaat duren. Ook op de miui forum zijn er enkele posts die beloven dat er een kitkat gaat uitkomen voor de Hongmi.
Is dacht ik zelfs aangekondigd op een meeting van MIUI zelf?

Dus ik denk niet dat we heel lang op kitkat gaan moeten wachten, kwestie van hoeveel geld de fabrikant hierin wil investeren denk ik, niet?

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-11 18:45
Redmi 1s goede gps fix, batterij ruim 1 dag bij zeer intensief gebruik. En voor gem. 111-125 euro
Zeer snel toestel kan niet direct slechte punten noemen van dit toestel
Wil je meer toestel dan kost het ook meer.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Mijn Mi3 wil ik al niet meer missen, en morgen komt hopelijk de 1s binnen. Dus dan kan ik over die ook wat meer zinnigs zeggen. Qua merk behoort het in elk geval tot de betere.

Verwijderd

starcopy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:19:
Mijn Mi3 wil ik al niet meer missen, en morgen komt hopelijk de 1s binnen. Dus dan kan ik over die ook wat meer zinnigs zeggen. Qua merk behoort het in elk geval tot de betere.
Heb er al een tijdje 4 liggen, maar zijn identiek aan de vorige qua looks :)
Wel is de verpakking kleiner :P

Je weet dus wat je kunt verwachten: Top kwaliteit voor een top prijs van deze Xiaomi!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-11 16:50
starcopy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:19:
Positiebepaling van de Xiaomi Hongmi 1S is dezelfde als de MI3, merk geen verschil. Beide gebruiken naast de GPS satellieten ook BDS en Glonass sat's, een lock heb je meestal binnen een paar seconde.
Ook kwa snelheid merk ik eigenlijk geen verschil tussen m'n MI3 en de 1S, de score bij een benchmarktest is bij de MI3 natuurlijk hoger maar daar merk je met emailen, Whatsapp en internet niets van.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
En de eerste hexa-core met 4G/LTE en Kitkat is verschenen op 1949deal.

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
benbaba schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:41:
En de eerste hexa-core met 4G/LTE en Kitkat is verschenen op 1949deal.
Availability: Out of stock
Pagina: 1 ... 24 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!