Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.510 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 20:42
krissie100 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:26:
[...]

Tja, als ze de jiayu f1 al te groot vind dan kan je fluiten naar goede specs, als het scherm echt zo "klein" moet raad ik ook de jiayu g2f aan, of anders een grotere telefoon, denk dat dit de enige 2 opties zijn

Edit: waarom is de f1 eigenlijk te groot? Hij is namelijk even groot als s plus alleen 2 hele mm langer
Bedankt voor je reactie

Dat was ook precies wat ik tegen haar zei. Maar ze de F1 gezien en vond hem te groot :').
Ik ga eens naar de G2F kijken.
Hebben jullie nog andere opties die in de richting van haar wensen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
frankjawel schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:06:
[...]

Bedankt voor je reactie

Dat was ook precies wat ik tegen haar zei. Maar ze de F1 gezien en vond hem te groot :').
Ik ga eens naar de G2F kijken.
Hebben jullie nog andere opties die in de richting van haar wensen zitten?
De Jiayu G2F is eigenlijk de enige optie. Is met z'n 4,3inch scherm nagenoeg even groot als de S plus en de Jiayu F1. De enige kleinere ''beetje'' telefoon is de THL A3 (3,5inch), maar heeft helaas maar 256mb RAM, wordt ze waarschijnlijk niet heel vrolijk van. In het kleine segment is de G2F gewoon de best keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
frankjawel schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:12:
Hoi allemaal,

Mag ik in dit topic nog om hulp vragen?
Mijn vriendin zoekt een nieuwe telefoon. Ze heeft nu een Galaxy S plus die aan het einde van z'n latijn is. Het formaat van deze telefoon vindt ze prima maar de specs mogen wel wat omhoog. De batterij hoeft geen mega batterij te zijn zolang hij het maar de hele dag volhoudt (liefst langer natuurlijk. Schermresolutie is niet heel belangrijk (oude S plus is 800x480).
De prijs heb ik het liefst onder de E100.

Zelf zag ik de Jiayu F1 staan maar die vindt zij te groot.

Hebben jullie tips?
Thanks alvast.
Mijn vrouw ging van een Samsung Galaxy Mini S5570 (3.14inch) naar een 5 inch..
In het begin zaniken dat ie wel erg groot was.
Ik heb liever dezelfde of max. 3.5''-4'' inch..
Blabla....
Na een tijdje is ze verslaafd geraakt aan die facebookspelletjes en andere apps..
Is gewoon een kwestie van wennen.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door zeg_ik_niet op 03-06-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik ook; eerst 3.2 inch en daarna 5 inch.
Naast dat je niet meer terug kunt, wil ik dat ook niet meer. ;)
Enige redelijke optie is dan de Jiayu F1, of een tweedehands iPhone 4(S) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
dutchgio schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:46:
Had ik ook; eerst 3.2 inch en daarna 5 inch.
Naast dat je niet meer terug kunt, wil ik dat ook niet meer. ;)
Enige redelijke optie is dan de Jiayu F1, of een tweedehands iPhone 4(S) :+
Ik ook, zelfde meegemaakt, opeens een 5inch, amai dat surfen en typen gaat vele vlotter....
opens barst men scherm (eigen schuld, Zopo c2) moest ik effe terug naar men Galaxy Ace, what the hell man, dat ik het daarmee zolang uitgehouden heb hahaha :D

nu wil ik rond de 5 inch

Zolang hij maar vlot draait en niet snel stuk gaat.

@Starcopy,
Ik ben zelf ook een voorstander van de 1S, alleen heb ik sinds men laatste Qualcomm avontuur wat schrik genomen van warmte.
Eender welke qualcomm dat ik al vast gehad heb, inclusief de duurdere zoals S4/S5/HTc One x enzovoorts, worden allemaal stuk voor stuk lekker warm tijdens gebruik, lees ook op de miui forum dat er enkele last van hebben.

Mediateks zijn zeker niet beter, maar van dat echt warm worden heeft geen enkele bij mij last gehad.
Liever geen lekker hete chinees in de broekzak ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Robinator op 03-06-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scheelt ook een hoop dat je geen trage singlecore en 128mb RAM hebt, maar het is inderdaad een wereld van verschil ;)
4.7 is ook nog wel het overwegen waard, maar ondanks dat men een paar jaar terug niet zag aankomen dat 5 inch de 'standaard' zou worden, zie ik het eigenlijk niet gebeuren dat het nog groter wordt. Alhoewel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
dutchgio schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:09:
Scheelt ook een hoop dat je geen trage singlecore en 128mb RAM hebt, maar het is inderdaad een wereld van verschil ;)
4.7 is ook nog wel het overwegen waard, maar ondanks dat men een paar jaar terug niet zag aankomen dat 5 inch de 'standaard' zou worden, zie ik het eigenlijk niet gebeuren dat het nog groter wordt. Alhoewel... ;)
Als je nagaat dat het in het verre oosten 6" al erg populair is en in Nederland de Note 3 het ook erg goed doet zie ik 5,5" toestellen toch wel een aardig marktaandeel gaan pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
mad-dog schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:11:
[...]

Als je nagaat dat het in het verre oosten 6" al erg populair is en in Nederland de Note 3 het ook erg goed doet zie ik 5,5" toestellen toch wel een aardig marktaandeel gaan pakken
Voor mij geld de gouden regel als hij ni uit mene broekzak valt terwijl ik in de auto rijd ist in orde, Dus heel simpel, broeken met grote zakken kopen, dan kan er nog wel een 6-7 inch in haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
robin-sips2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:14:
[...]

Voor mij geld de gouden regel als hij ni uit mene broekzak valt terwijl ik in de auto rijd ist in orde, Dus heel simpel, broeken met grote zakken kopen, dan kan er nog wel een 6-7 inch in haha
Je moet ook niet gaan overdrijven :P Mijn Nexus 7 2012 past ook in m'n broekzak, maar noway dat ik daar mee ga lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
starcopy schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:36:
[...]

Hoe moet ik dat lezen? 3 dagen op 1 acculading zonder uitzetten, of anders?

Zolang je hem maar niet aan de lader legt als hij nog niet rond de 10% of lager zit dan neem ik aan dat je dat er mee bedoeld. Ik bedoelde eigenlijk meer van app installeren en runnen.
Was dat maar waar. De telefoon is pas 3 dagen In gebruik.
Zijn er calibratie tools die echt werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
mad-dog schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:15:
[...]

Je moet ook niet gaan overdrijven :P Mijn Nexus 7 2012 past ook in m'n broekzak, maar noway dat ik daar mee ga lopen
Dit dus.. die Nexus 7 2012 past prima in mijn jaszak, binnenzak van een blazer, zelfs wel in mijn broekzak. Maar denk maar niet dat ik daar mee ga lopen, traplopen of ga fietsen :X (als ie in mijn broekzak zit that is) Nee, ik vind die Thl 5000 zeker het volgen waard mocht ie toch onverhoopt voor 200 dollar verkocht gaan worden èn Thl eindelijk eens een KitKat update uitbrengt voor hun MTK6592 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
[...]

Ik heb een 10" in mijn broek maar dat is een andere discussie.... :P

Mijn Red rice is nog steeds niet verstuurd terwijl hij toch echt op voorraad was bij Spemall.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
mad-dog schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:11:
[...]

5.8'' Elephone P8 in bezit..
Toch klein.. :P
Heb nogal grote handen zegt men :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Kapot schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:56:
[...]

Ik heb een 10" in mijn broek maar dat is een andere discussie.... :P

Mijn Red rice is nog steeds niet verstuurd terwijl hij toch echt op voorraad was bij Spemall.... :(
Er was vakantie in China, iets met draken ofzo t/m 2-6. Dus kan indd wat langer duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Als ik in China een telefoon koop, moet ik het thuis dan nog flashen naar een universele rom? Of kan ik de standaard rom blijven gebruiken?
sorry als ik een domme vraag stel, maar heb hier niet altijd wifi en op telefoon lezen is best lastig.
Ben nu in China en denk eraan om de Lenovo Vibe Z te halen. Maar weet niet of ik m zo out of the box kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Het kan nooit kwaad een andere rom te gebruiken, die zijn vaak toch iets meer geoptimaliseerd. Verwacht echter geen aanbod ala cyanogenmod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 20:42
Ok, bedankt allemaal.
Dan koop ik wel een iets grotere telefoon voor haar en moet ze verder niet zeuren :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25
frankjawel schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:58:
Ok, bedankt allemaal.
Dan koop ik wel een iets grotere telefoon voor haar en moet ze verder niet zeuren :D.
verstandige keus xD g2f blijft een goede keus, of misschien de doogee dg800 met touch op de achterkant xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Doogee DG800 heb ik hier voor me liggen. Hij verbaast me. Zeer solide, het scherm is helder en scherp, ondanks de iets mindere resolutie.
Het lijkt mij een meer dan prima koop. Ook gezien de laatste Android versie die erop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Mijn doogee dagger dg 550 is binnen. Zo testen

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:28
De Xiaomi Mi2s lijkt mij ook wel een goede vervanger voor mijn htc one x, die ondertussen niet helemaal meer werkt zoals het hoort, maar dat terzijde.

Ik denk alleen dat de Mi2s een beetje overkill is. Ik gebruik alleen maar whatsapp en browse een beetje op internet.

@mad-dog

Hoe bevalt de rest van de de doogee verder?

[ Voor 9% gewijzigd door Vulchare op 04-06-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mijn Doogee DG550 is ook binnen! De ROM verrast me in positieve zin tov andere chinaphones, aangezien er geen vervelende Chinese rommel aanwezig is. De aanwezigheid van flash verbaast me alleen wel, aangezien die niet meer zou werken in 4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Beetje teleurgesteld wel over foto's. Zijn bij mij vrij korrelig. Straks een andere camera app proberen. ZEEEEEEEEEEER leuke UI. Dat wel.

[ Voor 35% gewijzigd door matthewk op 04-06-2014 10:40 ]

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Foto's zal ik straks eens kijken, maar veel minder dan de moto g zal het niet zijn.
GPS daarentegen is super, binnenshuis in een paar seconden een fix, waar de newman n2 er zeker een kwartier voor nodig had.

Edit: foto's zijn redelijk te noemen, maar ook niet meer dan dat. Voor een gemiddeld kiekje is het echter voldoende.

De UI is erg goed te noemen, mooie platte iconen. Denk dat ik echter toch wel overstap naar Nova

[ Voor 35% gewijzigd door mad-dog op 04-06-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Momus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:47:
Doogee DG800 heb ik hier voor me liggen. Hij verbaast me. Zeer solide, het scherm is helder en scherp, ondanks de iets mindere resolutie.
Het lijkt mij een meer dan prima koop. Ook gezien de laatste Android versie die erop draait.
Ik las ergens dat ie maar 2 punts touchscreen zou hebben? Kan ik me toch niet voorstellen?

Hier trouwens nog een recente Duitse review: http://www.chinahandys.ne...-test-review-testbericht/
De beelden uit de '13mp' camera zijn dus inderdaad toch geinterpoleerd, de camera is 8mp.
Verder lijkt de bluetooth niet verder dan een meter of 3 te komen en is het wifi bereik middelmatig.
Maar volgens mij voor het geld nog steeds een erg leuke telefoon.

[ Voor 30% gewijzigd door hars73 op 04-06-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
mad-dog schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:28:
Mijn Doogee DG550 is ook binnen! De ROM verrast me in positieve zin tov andere chinaphones, aangezien er geen vervelende Chinese rommel aanwezig is. De aanwezigheid van flash verbaast me alleen wel, aangezien die niet meer zou werken in 4.2
Flash is ook gewoon werkend te krijgen in 4.4.2.
Alleen niet met Chrome/stock browser, maar met Dolphin browser werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Hm, ervaar nu wel een probleem. Stotterend geluid. Zowel met bootlogo als in YouTube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Goede punten Doogee dagger so far:

-180 graden viewing angle bijna
- Fantastisch mooie UI
- GPS fix
- Bereik mobiel netwerk en WIFI. Vooral WIFI signaal is ongekend
- Razend snel
- Zeer goed aanraakscherm - Zeer nauwkeurig
- Voelt kwalitatief zeer sterk aan
- Afgewerkt met aluminium

Mindere punten
- Camera
- Nog geen accesoires

Antutu score: 27504. Beter als een S4 dus.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik ben eigenlijk al enige tijd (lees: paar maanden) opzoek naar een chinaphone. Nu is alleen het aanbod van smartphones op de oosterse markt inmiddels dusdanig groot, dat ik jullie hulp wel kan gebruiken. Waarom ik een chinaphone wil ipv een 'normale' telefoon die op de nederlandse markt wordt aangeboden, is het feit dat ik helemaal klaar ben met het betalen van grof geld voor een product dat de grote bedrijven (Samsung, HTC, Apple) aanbieden. Ik wil heel graag het beste van het beste hebben, maar niet voor 700 euro. Ik ben best een zware gebruiker wat betreft mijn telefoon, dus er zijn wel een paar eisen:

- 5 inch FHD scherm (plus minus 5 inch, mag dus ook iets groter zijn)
- 2 gb rom
- quad-core CPU (liever geen octa-core, zuipt batterij)
- grote batterij (heb een gruwelijke hekel aan het opladen van telefoons halverwege de dag, dus liefst > 3000 mah).
- enigszins netjes design

Ik zat al te kijken naar de OPO, OPPO F7, Nubia z5s, Jiayu G6 en Kingzone K1. Maar eigenlijk hebben ze allemaal hun nadelen. Op dit moment neig ik het meest naar de OPPO Find 7 (niet de 7a), maar die is nog niet leverbaar. Iemand enige andere suggesties?

En kan je zomaar op elke chinaphone een custom rom zetten? Of hoe werkt dat? Wordt de accuduur van een telefoon merkbaar beinvloed als je er bv cyanogenmod opzet?

Bij voorbaad dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
[...]

Als er een grote zak in je broek zit wil dat nog niet zeggen dat je telefoon daar ook in past als je begrijpt wat ik bedoel… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:25:
Beste tweakers,

Ik ben eigenlijk al enige tijd (lees: paar maanden) opzoek naar een chinaphone. Nu is alleen het aanbod van smartphones op de oosterse markt inmiddels dusdanig groot, dat ik jullie hulp wel kan gebruiken. Waarom ik een chinaphone wil ipv een 'normale' telefoon die op de nederlandse markt wordt aangeboden, is het feit dat ik helemaal klaar ben met het betalen van grof geld voor een product dat de grote bedrijven (Samsung, HTC, Apple) aanbieden. Ik wil heel graag het beste van het beste hebben, maar niet voor 700 euro. Ik ben best een zware gebruiker wat betreft mijn telefoon, dus er zijn wel een paar eisen:

- 2 gb rom
- grote batterij (heb een gruwelijke hekel aan het opladen van telefoons halverwege de dag, dus liefst > 3000 mah).

Ik zat al te kijken naar de OPO, OPPO F7, Nubia z5s, Jiayu G6 en Kingzone K1. Maar eigenlijk hebben ze allemaal hun nadelen. Op dit moment neig ik het meest naar de OPPO Find 7 (niet de 7a), maar die is nog niet leverbaar. Iemand enige andere suggesties?

En kan je zomaar op elke chinaphone een custom rom zetten? Of hoe werkt dat? Wordt de accuduur van een telefoon merkbaar beinvloed als je er bv cyanogenmod opzet?

Bij voorbaad dank
Kijk eens naar Xiaomi. Gezien je eisen kom je daar aardig in de richting. Alleen geen idee hoe het daar zit met echte custom roms. Ik gebruik zelf de onofficiële multirom voor de Mi3, en die voldoet voor mij.

Bovendien, hoe belangrijk is gps voor je? Dat mis ik in je verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:36:
[...]

Kijk eens naar Xiaomi. Gezien je eisen kom je daar aardig in de richting. Alleen geen idee hoe het daar zit met echte custom roms. Ik gebruik zelf de onofficiële multirom voor de Mi3, en die voldoet voor mij.

Bovendien, hoe belangrijk is gps voor je? Dat mis ik in je verhaal.
Goede vraag. GPS is niet heel belangrijk voor me. Dat gebruik ik eigenlijk zelden. Als ik het gebruik hoop ik wel op mijn bestemming aan te komen, maar vaker dan een paar keer per maand zal het niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Via A-GPS is elke gps dan voldoende.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
matthewk schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:41:
Via A-GPS is elke gps dan voldoende.
Dat is leuk, maar werkt beroerd als je in een gebied met slechte dekking zit.

Assisted GPS, meestal afgekort als A-GPS, is een techniek waarbij plaatsbepaling door een gps-ontvanger wordt ondersteund (assisted) door informatie ontvangen van andere externe bronnen dan de gps-satellieten.

Tijdens het opstarten bepaalt een gps-ontvanger zijn aanvankelijke positie met behulp van informatie ontvangen van de gps-satellieten over omloopbanen en positie van de satellieten. Voor de juiste ontvangst van deze informatie moet het ontvangen satellietsignaal relatief sterk zijn. Wanneer de gps-ontvanger omringd is door hoge gebouwen of zich binnenshuis bevindt kan het moeilijk zijn voor de ontvanger om snel zijn locatie te bepalen.

Bij gps-ontvangers die uitgerust zijn met Assisted GPS gebruikt de ontvanger aanvullende informatie. In het geval dat een gps-ontvanger is ingebouwd in een mobiele telefoon wordt de verbinding met de mobiele centrale gebruikt. Zo kan de mobiele telefoonmaatschappij een ruwe positiebepaling toezenden die afgeleid is van metingen van de sterkte van het signaal van de mobiele telefoon als het ontvangen wordt door verschillende zendmasten in de buurt van de mobiele telefoon. Ook kan informatie over de positie van de satellieten worden verstrekt, zodat de gps ontvanger niet langer afhankelijk is van ontvangst van deze informatie van de satellieten zelf. Verder is het mogelijk om computers in de centrale meer complexe positieberekeningen te laten maken, die de kleine processor in de telefoon niet aan kan.

Naast zendmasten voor mobiele telefonie, kunnen ook wifi-netwerken gebruikt worden om de plaats van het toestel te bepalen.

Op deze manier kan de ruwe locatie al snel worden weergegeven voordat gps met behulp van de ontvangen informatie en de satellietsignalen de exacte locatie kan bepalen.

A-GPS via een smartphone is alleen mogelijk als internet, dus het gebruik van mobiele data, is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:25:
Beste tweakers,

- 2 gb rom

Bij voorbaad dank
lenovo vibe Z K910. Snapdragon 800 processor met 3000mAh batterij voor relatief weinig geld. Op menig chinese site te vinden. Quad core krachtpatser. ..of anders de oneplus one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
mad-dog schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:51:
[...]

Er was vakantie in China, iets met draken ofzo t/m 2-6. Dus kan indd wat langer duren
Het is nu 4-6 en hij is nog steeds niet verstuurd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
henkleerssen schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:50:
[...]

lenovo vibe Z K910. Snapdragon 800 processor met 3000mAh batterij voor relatief weinig geld. Op menig chinese site te vinden. Quad core krachtpatser. ..of anders de oneplus one?
sommigen hebben de k910 geroot naar 4.4.2 :http://m.gsmarena.com/lenovo_vibe_z_k910-reviews-5843p2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljp
  • Laatst online: 03-09 12:10

ljp

Iemand al ervaring met de gps van de Beidou LA-Q1.
Ik krijg zelfs buiten onder een heldere hemel geen fix.
Nauwelijks drie satellieten na 5 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ljp schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:53:
Iemand al ervaring met de gps van de Beidou LA-Q1.
Ik krijg zelfs buiten onder een heldere hemel geen fix.
Nauwelijks drie satellieten na 5 min.
Direct een fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Newman K1 binnen gekregen vandaag van retailheaven. Verademing ten opzichte van bijvoorbeeld de Newman n2. Quad core, 5 inch... niet zo snel als mijn doogee dagger maar zeker goed genoeg voor mijn vader :) Hij gaat blij zijn. Batterij lijkt ook niet kapot te krijgen. Ben voor voltage levels aan het proberen om de batterij leeg te krijgen... lukt dus niet. Loopt sinds vanmorgen op 15% terug en staat nu pas op 14% :/ Gebruik hem bijna niet, maar heb wel wifi, 3g, bluetooth, gps etc aanstaan. Die maakt om de vijftien minuten contact. Best wel indrukwekkend dus. Kostte me 129 euro.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:40
Gisteren m'n nieuwe Jiayu G4S voor het eerst aan de lader gehad.
Wat opviel was dat de stekker behoorlijk warm werd, bijna heet. Er is een europese opzetstekker bijgeleverd maar ik vind die dingen eigenlijk maar niks.
Is het normaal dat die dingen zo warm worden? Overigens ook even een universele Samsung-achtige lader geprobeerd maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Zelf usb stekker kopen, en bijgeleverde kabel gebruiken, is dat geen optie?

Ik heb dit bij al men phones al kunnen doen, ik vertrouw die chinese laders niet echt, probleem is dat ze soms wel eens durven vonken trekken of zelfs uitbranden (zijn hier enkele tweakers die dit weten)

Action heeft zo van dei "eurobrol" stekkers, maar of deze weer beter zijn weet ik niet.

Ik gebruik zelf nog steeds men lader van men Eerste Alcatel smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Probleem met die goedkope laders is dat ze niet zo'n stabiele stroom leveren, waardoor het touchscreen soms totaal de weg kwijtraakt als het toestel is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
mad-dog schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:39:
Probleem met die goedkope laders is dat ze niet zo'n stabiele stroom leveren, waardoor het touchscreen soms totaal de weg kwijtraakt als het toestel is aangesloten.
Dat gezeur heb ik dus al zonder oplader.
Best veel de laatste paar dagen..
Iemand die een fix ofzo weet voor dit gedoe? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdr92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
Vraag mij inderdaad ook wel eens af hoe de opladers van de Chinaphones zich nou houden tegenover de opladers die je bij de bekende merken krijgt. Puur uit nieuwschierigheid overigens, die van mijn Doogee vertoont tot nu toe geen kuren en wordt ook niet erg warm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Dat verschil is best groot. De oplader die ik van Action heb sist bijvoorbeeld als er geen apparaat op is aangesloten. Daarnaast reageert het touchscreen van m'n Moto G heel slecht als hij opgeladen wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Zelf een oplader gekocht voor 15 euro.
Is het geld dan ook dubbel en dwars waard.
Is heel snel en goed opgeladen en zeer goede kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:40
zeg_ik_niet schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:37:
Zelf een oplader gekocht voor 15 euro.
Is het geld dan ook dubbel en dwars waard.
Is heel snel en goed opgeladen en zeer goede kwaliteit!
En wat voor oplader is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

robin-sips2 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:13:
Zelf usb stekker kopen, en bijgeleverde kabel gebruiken, is dat geen optie?

Ik heb dit bij al men phones al kunnen doen, ik vertrouw die chinese laders niet echt, probleem is dat ze soms wel eens durven vonken trekken of zelfs uitbranden (zijn hier enkele tweakers die dit weten)

Action heeft zo van dei "eurobrol" stekkers, maar of deze weer beter zijn weet ik niet.

Ik gebruik zelf nog steeds men lader van men Eerste Alcatel smartphone.
Is dat geen 15a ladee? Terwijl chinaphones, op enkele a merken na, allemaal 2a gebruiken?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisxt
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-03 17:12
Hyp Hyper schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:00:
Oh redelijk...
FHD scherm is mooi en scherp, maar heeft bij lichte kleuren (witte achtergrond vooral) een soort van een symmetrisch vegenpatroon. Lijkt iets met de coating te zijn. Niet heel storend voor mij, maar ook niet fantastisch natuurlijk.
Foto's zijn niet meer dan redelijk zoals bij de meeste Chinezen, GPS nog niet getest en de batterij doet het tot nu toe prima, hoewel ik er geen 2 dagen mee ga halen. Besteld bij Pandawill, maar die hebben hem zo te zien niet meer. (wel een andere kloon met FHD en ook nog kitkat btw)

Bouwkwaliteit is gewoon prima, scherm reageert goed, hij is snel zat (antutu 27000), goede wifi-ontvangst, erg nette europese oplaadstekker en alles draait en werkt prima voor zover ik heb weten te testen. Op dat scherm-issue na ben ik er eigenlijk best tevreden mee. Hij doet me niet teruggrijpen naar m'n reservetelefoon.
Ik denk ik kom ook even terug op de Tengda S5.

Na een aantal dagen gebruik kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben!
Ik ondervindt geen problemen met het schem? het is wat mij betreft het grote pluspunt van het toestel, superscherp!

Hij is razendsnel, ik heb een antutu score van 28387 weten te halen :*)

Ook heeft hij een goede GPS fix heeft en heb al een aantal ritjes met het toestel gemaakt, al moet ik er wel bij zeggen dat hij het laatste ritje eventjes de weg kwijt was en dacht dat ik een trein was.

De camara is in orde, bij goede belichting en focus maakt hij uitstekende foto's, zeer scherp.
LED is sterk genoeg om de boel te verlichten.

Wel jammer is dat sommige games soms niet werken en random terugkeren naar mijn homescreen, ook de nieuwste versie van Facebook heeft hier last van, een oudere versie werkt wel gewoon goed.
er is helaas boven geen notification LED, wel hij heeft een charge LED.

Ben benieuwd of er nog iets van software updates of ROM's voor uitkomen, Heb hem al wel geroot.
Al met al denk ik dat je voor het geld niet veel beter kunt krijgen!

Levering met Pandawill/Singapore post ging goed, voor herhaling vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
hars73 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:47:
[...]

Ik las ergens dat ie maar 2 punts touchscreen zou hebben? Kan ik me toch niet voorstellen?

Hier trouwens nog een recente Duitse review: http://www.chinahandys.ne...-test-review-testbericht/
De beelden uit de '13mp' camera zijn dus inderdaad toch geinterpoleerd, de camera is 8mp.
Verder lijkt de bluetooth niet verder dan een meter of 3 te komen en is het wifi bereik middelmatig.
Maar volgens mij voor het geld nog steeds een erg leuke telefoon.
Ik heb vorige week ook de Doogee DG 800 besteld (geweldige merknaam trouwens, Doogee). Hij is gister verzonden, met Hongkong mail. Ben benieuwd wanneer ik hem kan ontvangen. Zit overigens in de UK, hopelijk zijn ze daar sneller met het invoeren bij de douane. Vraag me af of een telefoon van 85 EUR dezelfde gebruikerservaring kan leveren als mijn Galaxy S3 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Qua bouwkwaliteit hoef je je geen zorgen te maken afgaande op de ervaringen die ik sinds vandaag heb met de Doogee DG550. Qua performance zal het vermoedelijk wel iets minder zijn. Ruwe cpu kracht mag dan wel vergelijkbaar zijn, maar op de overige zaken zul je wel iets moeten inleveren, maar gezien de prijs is dat ook geen schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
vingibson schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:31:
[...]
Ik heb vorige week ook de Doogee DG 800 besteld (geweldige merknaam trouwens, Doogee). Hij is gister verzonden, met Hongkong mail. Ben benieuwd wanneer ik hem kan ontvangen. Zit overigens in de UK, hopelijk zijn ze daar sneller met het invoeren bij de douane. Vraag me af of een telefoon van 85 EUR dezelfde gebruikerservaring kan leveren als mijn Galaxy S3 :-)
Ben benieuwd naar je ervaring, ben zelf ook aan het kijken naar een opvolger voor mijn S3. Tuurlijk zal er wel wat net niet zo snel gaan als op de S3 maar de prijs is dan ook een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
chrisxt schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:07:
[...]

Ik denk ik kom ook even terug op de Tengda S5.

Na een aantal dagen gebruik kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben!
Ik ondervindt geen problemen met het schem? het is wat mij betreft het grote pluspunt van het toestel, superscherp!

Hij is razendsnel, ik heb een antutu score van 28387 weten te halen :*)

Ook heeft hij een goede GPS fix heeft en heb al een aantal ritjes met het toestel gemaakt, al moet ik er wel bij zeggen dat hij het laatste ritje eventjes de weg kwijt was en dacht dat ik een trein was.

De camara is in orde, bij goede belichting en focus maakt hij uitstekende foto's, zeer scherp.
LED is sterk genoeg om de boel te verlichten.

Wel jammer is dat sommige games soms niet werken en random terugkeren naar mijn homescreen, ook de nieuwste versie van Facebook heeft hier last van, een oudere versie werkt wel gewoon goed.
er is helaas boven geen notification LED, wel hij heeft een charge LED.

Ben benieuwd of er nog iets van software updates of ROM's voor uitkomen, Heb hem al wel geroot.
Al met al denk ik dat je voor het geld niet veel beter kunt krijgen!

Levering met Pandawill/Singapore post ging goed, voor herhaling vatbaar.
Het scherm is zeker superscherp (FHG) maar ik heb er dus wat lichte vegen over die zichtbaar zijn op lichte achtergronden. Goed te horen dat die van jou wel ok is.
Dat crashen van Facebook schijnt iets te maken te hebben met de mtk6592. De Jiayu G4S heeft het bv. ook.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Retir schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:54:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring, ben zelf ook aan het kijken naar een opvolger voor mijn S3. Tuurlijk zal er wel wat net niet zo snel gaan als op de S3 maar de prijs is dan ook een stuk minder.
Ja, ik heb precies hetzelfde idee. Het schijnt dat er geen notificatieled op zit, dat vind ik wel jammer. Ik vind de feature dat je de telefoon ook met het touchpad op de achterkant kan bedienen heel interessant. Mocht het niet goed werken, dan kan je altijd nog een gewone achterkant erop zetten.

De Doogee DG800 ziet er op de plaatjes mooi uit en het formaat is prima. Ik weet nog toen ik voor het eerst mijn Galaxy S3 kreeg,dat ik hem gigantisch vond. Mijn huidige telefoon voelt veel groter en ik verlang terug naar het formaat van de S3 / Doogee DG800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
vingibson schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:33:
[...]

Ja, ik heb precies hetzelfde idee. Het schijnt dat er geen notificatieled op zit, dat vind ik wel jammer. Ik vind de feature dat je de telefoon ook met het touchpad op de achterkant kan bedienen heel interessant. Mocht het niet goed werken, dan kan je altijd nog een gewone achterkant erop zetten.

De Doogee DG800 ziet er op de plaatjes mooi uit en het formaat is prima. Ik weet nog toen ik voor het eerst mijn Galaxy S3 kreeg,dat ik hem gigantisch vond. Mijn huidige telefoon voelt veel groter en ik verlang terug naar het formaat van de S3 / Doogee DG800
Het scherm schijnt wat minder fantastisch te zijn. De resolutie is natuurlijk een beetje aan de lage kant, maar hij schijnt ook maar 2 point touch te hebben en niet altijd goed te reageren. (topic op xda meen ik)
Maar goed... heb hem ook maar besteld vanwege de kitkat. Als ie niet bevalt gaat ie wel weer op v&a, want er is vast genoeg interesse voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hyp Hyper schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:44:
[...]
Het scherm schijnt wat minder fantastisch te zijn. De resolutie is natuurlijk een beetje aan de lage kant, maar hij schijnt ook maar 2 point touch te hebben en niet altijd goed te reageren. (topic op xda meen ik)
Maar goed... heb hem ook maar besteld vanwege de kitkat. Als ie niet bevalt gaat ie wel weer op v&a, want er is vast genoeg interesse voor. :)
Dit topic bedoel je vast ;)
http://forum.xda-develope...read.php?t=2744743&page=8
Hij is inmiddels wel geroot. :P

Die 2 point touch zou ik trouwens wel eens willen horen van een DG800 eigenaar hier. Via een touch app is dat heel snel te testen. Kan me dat bijna niet voorstellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJOG
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 13:16
Ik heb nu een Xiaomi Mi2S en deze is naar mijn vrouw gegaan omdat ik de opvolger van de Mi3 wil hebben. Ik zoek me helemaal suf. Iemand al een link naar / info over een Xiaomi event waarop ze deze gaan presenteren? Helaas voorgaande event alleen Mi TV 2 en de Mi Pad...

Can't wait :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
hars73 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:12:
[...]

Die 2 point touch zou ik trouwens wel eens willen horen van een DG800 eigenaar hier. Via een touch app is dat heel snel te testen. Kan me dat bijna niet voorstellen namelijk.
Ik zou het niet erg vinden, als hij verder maar nauwkeurig is. Maar dat schijnt ie ook niet helemaal te zijn, begreep ik. Maar we zien wel hoe het in de praktijk gaat. De één is wat mierenneukeriger dan de ander tenslotte. ;)

Heb hem overigens voor 101 dollar besteld via aliexpress. Als je de mobiele app gebruikt krijg je 3 keer 10 dollar korting op aankopen vanaf 69 dollar. (en 2 dollar vanaf 15 dollar)

[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-06-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Hyp Hyper schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:36:
[...]

Ik zou het niet erg vinden, als hij verder maar nauwkeurig is. Maar dat schijnt ie ook niet helemaal te zijn, begreep ik. Maar we zien wel hoe het in de praktijk gaat. De één is wat mierenneukeriger dan de ander tenslotte. ;)
Heeft de DG350 dat probleem ook al niet? Dat je een soort deadspot ergens in een hoek van je scherm hebt, waar je wat vaker moet drukken om de touch goed te registreren? Dacht ik me ergens vaag te herinneren.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 05-06-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraagje, ik kan een mi note uit china laten bestellen maar voor welk netwerk moet ik dan kiezen want ik zie geen 2100 wdcma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
PJOG schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:19:
Ik heb nu een Xiaomi Mi2S en deze is naar mijn vrouw gegaan omdat ik de opvolger van de Mi3 wil hebben. Ik zoek me helemaal suf. Iemand al een link naar / info over een Xiaomi event waarop ze deze gaan presenteren? Helaas voorgaande event alleen Mi TV 2 en de Mi Pad...

Can't wait :-)
Naar wat ik gelezen heb pas ergens na augustus, en dat is ook twijfelachtig. Ze hebben problemen met de levering van of de soc, of de cpu. En daardoor schuift de hele boel telkens op. Kan het artikel van ze zo snel niet terug vinden. Maar staat geloof ik ook op hun facebook pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdr92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 22:34
hars73 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:52:
[...]

Heeft de DG350 dat probleem ook al niet? Dat je een soort deadspot ergens in een hoek van je scherm hebt, waar je wat vaker moet drukken om de touch goed te registreren? Dacht ik me ergens vaag te herinneren.
Dat lees ik ook regelmatig, maar ik heb met mijn DG350 dan weer nergens last van. Alleen de softwareknop van de camera werkt voor geen meter, maar dat is een probleem in de app als het goed is. Maakt ook niet uit, want vrijwel alle foto's schiet ik met de volumeknoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
hars73 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:52:
[...]

Hij is rechtsonder wat minder nauwkeurig. Je moet een fractie naast de bedoelde plek drukken. In de praktijk vrijwel geen problemen mee gehad overigens. (alleen bij accepteren van machtigingen voor apps en idd de camera gemerkt)

[ Voor 7% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-06-2014 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Ik weet niet of dit besproken hier mag worden zo niet dan zal de post verwijderen.

Ik zag deze telefoon de Thunderbird i5s EX

YouTube: Thunderbird i5S EX MTK6582 2GB/8GB Quadcore - Review!

Qua specs zeer goed en de uitstraling van de iPhone die ik zelf erg mooi en handzaam vind
En dat voor 150 dollar, heb zelf ook nog een waardebon van DHgate voor 40 dollar. dus dan zal het toestel op ongeveer 80 euro komen:)

2Gb ram
1136x640
8mp camera
mtk6582 Quadcore

Al met al een zeer goede telefoon en stylish met me liefde voor android.

Wat vinden jullie

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ik zou iets meer geld uitgeven voor een bewezen merk, dit is me toch een potje wazig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Het is overigens gewoon de Goophone i5s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Momus schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:10:
Het is overigens gewoon de Goophone i5s.
En we weten allemaal wat voor een fiasco de goophone i5 en i5s was. Volledige batches DOA en na enkele weken hardware failures.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Pukson
Dat noemt men ook wel fake. Resolutie klopt niet, en waarschijnlijk 2gb ram ook niet.
Gewoon niet doen, want je krijgt dan een goedkope dual core opgestuurd, die je niet wilt.

Kijk eens naar de Jiayu G5(s).
Dan heb je ook iPhone design, en kun je ervanuit gaan dat de specificaties kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ah oke bedankt, Volgens verschillende reviews kloppen de specs wel. Zoals mayjianjay die wel betrouwbaar is. Deze vraag zal wel al een paar x voorbij zijn gekomen maar waar is de Jiayu g5 te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Pukson schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:16:
Ah oke bedankt, Volgens verschillende reviews kloppen de specs wel. Zoals mayjianjay die wel betrouwbaar is. Deze vraag zal wel al een paar x voorbij zijn gekomen maar waar is de Jiayu g5 te bestellen?
In China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Dat begrijp ik ook wel... Verschillende winkels misschien heb zelf al gevonden maar 250 dollar vind ik wel stukje meer dan voor de gok van 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja maar voor die 80 euro krijgt je ook veel minder, als je al iets krijgt... Genoeg scamners op dhgate..
Les desnoods even de OP door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Is dit wat?

http://www.faeamobile.com/faea-f2s.html zag dat die nu nog maar 120 dollar is? Of is dit scam?

[ Voor 34% gewijzigd door Pukson op 05-06-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Nee, dat is oud. En matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
Pukson schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:34:
Is dit wat?

http://www.faeamobile.com/faea-f2s.html zag dat die nu nog maar 120 dollar is? Of is dit scam?
ZIe de review van Wokke: http://tweakers.net/reviews/3237/faea-f2s-smartphone-met-full-hd-voor-onder-200-euro.html
en: we zijn hier geen helpdesk. Je mag zelf ook wel research doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Voor 29 dollar meer heb je de xiaomi redmi 1s

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
edjedan schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:55:
[...]

En wat voor oplader is het?
Van het merk Celly.
Hier heb je 'm bijvoorbeeld
Gekocht in een plaatselijke winkel dus niet bekend van een keten ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingibson
Hyp Hyper schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:36:
[...]

Heb hem overigens voor 101 dollar besteld via aliexpress. Als je de mobiele app gebruikt krijg je 3 keer 10 dollar korting op aankopen vanaf 69 dollar. (en 2 dollar vanaf 15 dollar)
Begrijp ik het nou goed dat je de Doogee DG800 dus voor 71 dollar (101 - 3*10) hebt besteld? Dan heb ik er met mijn 110 dollar op aliexpress toch veel te veel voor betaald, haha. Nog steeds beter dan een telefoon kopen tegen Europese prijzen..
hars73 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:12:
[...]

Ben inderdaad ook benieuwd naar die 2 point touch, want dat zou ook een behoorlijke tegenvaller zijn. Lijkt me ook zeer vreemd als dit echt het geval is. Iemand die er meer over weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
vingibson schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:05:
Begrijp ik het nou goed dat je de Doogee DG800 dus voor 71 dollar (101 - 3*10) hebt besteld? Dan heb ik er met mijn 110 dollar op aliexpress toch veel te veel voor betaald, haha. Nog steeds beter dan een telefoon kopen tegen Europese prijzen..
Haha nee. Je mag tot 3 items vanaf 69 dollar kopen en dan krijg je per item die 10 dollar korting. Het is dus 101 dollar geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 05-06-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een JiaYu G4S gekocht die tot mijn grote tevredenheid werkt. Het is een schitterend toestel met vele mogelijkheden. Maar ik heb een probleem met de aansluiting op mijn Parrot MKi9000. Ik krijg de telefoon wel gekoppeld maar ik krijg mijn telefoonboek niet overgezet. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:40:
Ik heb een JiaYu G4S gekocht die tot mijn grote tevredenheid werkt. Het is een schitterend toestel met vele mogelijkheden. Maar ik heb een probleem met de aansluiting op mijn Parrot MKi9000. Ik krijg de telefoon wel gekoppeld maar ik krijg mijn telefoonboek niet overgezet. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Als de telefoon gekoppeld is, kun je dan ook bellen en gebeld worden? Ik had hier een soortgelijk probleem en kon alleen maar koppelen, verder werkte niets. Was geen JiaYu, wel dezelfde mtk cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) :(

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:48:
[...]

Als de telefoon gekoppeld is, kun je dan ook bellen en gebeld worden? Ik had hier een soortgelijk probleem en kon alleen maar koppelen, verder werkte niets. Was geen JiaYu, wel dezelfde mtk cpu.
Ik kan bellen en gebeld worden. Ik moet om te bellen wel handmatig de te bellen persoon indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:00:
[...]

Ik kan bellen en gebeld worden. Ik moet om te bellen wel handmatig de te bellen persoon indrukken.
Misschien een open deur, maar dit al gedaan?

http://www.parrot.com/nl/support/parrot-mki9000/

Misschien is de phone niet helemaal compatible met de parrot. Of gaan kijken of je via een omweg de lijst via bv gmail kunt in of exporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:44
Russel88 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 12:54:
[...]

sommigen hebben de k910 geroot naar 4.4.2 :http://m.gsmarena.com/lenovo_vibe_z_k910-reviews-5843p2.php
Bedankt voor de link Russel88 _/-\o_
Mijn K910 draait nu op 4.4.2 :+
Wel met een custom rom van Needrom. Aangezien Lenovo niet echt belang hecht aan Multi-language.

[ Voor 16% gewijzigd door Amok op 05-06-2014 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
  • Laatst online: 09-11-2023
Hallo iedereen,

ik sta op punt van m'n eerste China phone te kopen en heb al uren gezocht naar allerlei verschillende toestellen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer ondertussen.
Graag wat advies voor m'n aankoop:

scherm: 4.7 tot 5.5 inch
2 GB RAM
Grote batterij
Stevig ontwerp

budget 150 - 200 EUR

Ik wil niet na 2 maanden van phone wisselen, dus graag van een betrouwbaar merk. :-)

Zelf had ik gedacht aan de Xiaomi Hongmi Note eventueel, maar geen idee of er voor dit budget iets beter te vinden is.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
GregoryVanG schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:35:
Hallo iedereen,

ik sta op punt van m'n eerste China phone te kopen en heb al uren gezocht naar allerlei verschillende toestellen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer ondertussen.

2 GB RAM
Grote batterij
Stevig ontwerp

budget 150 - 200 EUR

Ik wil niet na 2 maanden van phone wisselen, dus graag van een betrouwbaar merk. :-)

Zelf had ik gedacht aan de Xiaomi Hongmi Note eventueel, maar geen idee of er voor dit budget iets beter te vinden is.

Bedankt!
Je kunt beter aangeven wat je er mee wil gaan doen. Is gps belangrijk, wil je 1080P goed kunnen kijken, goede wifi en internet. en ga zo maar door. Iedereen hier heeft wel een eigen favoriet. Maar jij moet er een poos mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
Hyp Hyper schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:06:
[...]
Haha nee. Je mag tot 3 items vanaf 69 dollar kopen en dan krijg je per item die 10 dollar korting. Het is dus 101 dollar geworden.
Onder het mom 'ons bint zunnig' :P hoe kom jij aan die 10 dollar korting als je mobiel gaat bestellen, ik zie dat nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:58
GregoryVanG schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:35:
Hallo iedereen,

2 GB RAM
Grote batterij
Stevig ontwerp

budget 150 - 200 EUR

Bedankt!
Met die eisen denk ik gelijk aan de Jiayu G4s.

De THL 5000 kan ook interessant zijn, maar daarvan is de releasedatum nog niet bekend en ook nog geen officiële prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
starcopy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:43:
[...]

Je kunt beter aangeven wat je er mee wil gaan doen. Is gps belangrijk, wil je 1080P goed kunnen kijken, goede wifi en internet. en ga zo maar door. Iedereen hier heeft wel een eigen favoriet. Maar jij moet er een poos mee vooruit.
Je hebt gelijk.
Gebruik:

-GPS sporadisch, maar moet dus wel goed werken
-Surfen via Wifi: +/- 1 uurtje/dag
-Surfen via 3G: +/- 1 uurtje/dag
-Scherm moet helder en duidelijk zijn, full HD is echter geen vereiste
-Games: niet zo heel belangrijk, daar heb ik toch geen tijd voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Het is dat je 2GB wil(waarom eigenlijk?), anders zou de Doogee DG550 wellicht iets voor je zijn. In ieder geval een stevig toestel, goede GPS en een prima batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
mad-dog schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:03:
Het is dat je 2GB wil(waarom eigenlijk?), anders zou de Doogee DG550 wellicht iets voor je zijn. In ieder geval een stevig toestel, goede GPS en een prima batterij.
Of de Xiaomi Hongmi 1s, al heeft die wel weer een kleinere batterij. En ga zo maar door. Die 2Gb is meestal iets wat tussen de oren zit, was bij mij ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:57
ivo001 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Met die eisen denk ik gelijk aan de Jiayu G4s.

De THL 5000 kan ook interessant zijn, maar daarvan is de releasedatum nog niet bekend en ook nog geen officiële prijs.
Ik moest ook gelijk aan de Jiayu G4S denken. Toptoestelletje. Vooral de battetijduur en het scherm ben ik erg over te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVanG
mad-dog schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:03:
Omdat ik nu constant te weinig ram heb (wel nog geen 1gb) en dat niet opnieuw wil tegenkomen. Zal waarschijnlijk inderdaad tussen de oren zitten, maar ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:08
LoeWn schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:32:
[...]

Ik moest ook gelijk aan de Jiayu G4S denken. Toptoestelletje. Vooral de battetijduur en het scherm ben ik erg over te spreken
Net eens gekeken, opzich geen onaardige vervanger voor m'n S2 .. hoelang hou je het zo'n beetje uit met die accu ? Capaciteit is +/- 2x die van de s2 .. verbruik zal ook wel wat hoger liggen maar toch zou ik wel mogen hopen dat ik er op vooruit zou gaan :)

En het 2e dingetje is het glas .. m'n s2 is al wel een paar keer gestuiterd .. zonder echte gevolgen .. vraag me af of die Jiayu daar niet gevoeliger voor is ..

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 06-06-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
GregoryVanG schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:36:
[...]

Omdat ik nu constant te weinig ram heb (wel nog geen 1gb) en dat niet opnieuw wil tegenkomen. Zal waarschijnlijk inderdaad tussen de oren zitten, maar ja. :P
Waar merk je aan dat je te weinig ram Hebt? Dat regelt Android over het algemeen prima allemaal. 1GB is voor jouw gebruik echt zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Zolang je niet zwaar gaat multitasken is 1GB ruim voldoende. Ik had voor mezelf in 1e instantie ook 2GB als eis gesteld, maar na doorlezen van wat reviews tot de conclusie gekomen dat het waanzin is. Reden van die harde eis was mijn ervaring met de Iocean X7, die nogal belabberd presteerde, maar dat had uiteindelijk toch te maken met de resolutie(1080p) die een veel te zware wissel trok op het werkgeheugen. Met de moto g en de de dg550(beide 1gb) heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

starcopy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:17:
[...]

Misschien een open deur, maar dit al gedaan?

http://www.parrot.com/nl/support/parrot-mki9000/

Misschien is de phone niet helemaal compatible met de parrot. Of gaan kijken of je via een omweg de lijst via bv gmail kunt in of exporteren.
Ja ik heb hedenmiddag de update al gedaan zonder resultaat !
Pagina: 1 ... 23 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!