Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.509 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsssss
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:34:
robsssss ik had je link naar de foon even aangeklikt maar het eerste wat mij opviel was dat in de specs een camera van 13 mp wordt vermeld maar verderop bij de plaatjes gaat het over een 14 mp camera dat vind ik dan weer het nadeel met de fantastische geweldige fotos en verhalen erbij maar waar dus soms geen moer van klopt... ik vind jou modelletje trouwens best duur!
Dat megapixel detail was me nog niet opgevallen, scherp! (maar verkeerde specs op deze websites zijn eerder regel dan uitzondering)
Klopt inderdaad, niet de goedkoopste, ik heb 2x een chinese budget gehhad (cubotgt99 en nog een andere)
En had problemen met slecht signaal en wat andere dingen. Ik besloot nu uit een iets hoger segment te kiezen. Eerst 2 maanden lang op de umi x3 gewacht. Die bleek steeds niet leverbaar. Daarna besloten deze te bestellen vooor 35$ meer.. Wellicht had ik iets soortgelijks voor wat minder geld kunnen kopen. Tot nu toe erg tevreden, prijs kwaliteit vind ik ook goed.

[ Voor 36% gewijzigd door robsssss op 31-05-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Iemand ervaring met een Flying S5 bij PW?
M'n broertje heeft nog een toestel nodig (:
Dit leek hem wel een goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Als je een dergelijke telefoon (specs) zoekt, zou ik toch eerder naar de huawei honor 3c neigen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:46
Aardige specs, maar die batterij is wel erg matig voor dit toestel, aangezien het full-hd betreft. Daarnaast is het een redelijk vaag merk. Ik zou naar een iets bekendere fabrikant kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Voor de gebruikers van Toyota navigatie touch&go: het werkt prima met de Beidou LA-Q1.
Blijkbaar ligt het probleem bij de Mediatek processors en deze heeft een Nvidia.
Verder een heel mooi degelijk toestel.
Waar ik met de HTC desire X wel eens ontvangsproblemen had, kan ik met deze phone goed bellen.
Mooi scherm ook. Wifi werkt prima.
Hij is wel een beetje aan de zware kant, maar dat wist vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Doogee turbo al bekeken? Of de Doogee pixels?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Heeft er iemand ervaringen met de lenovo k910 en hoe deze in vergelijking staat met een xiaomi mi3 of zte nubia z5s. Ik wilde eerst namelijk wachten op de 1+1, maar dat duurt mij te lang. Ik heb als voorwaarden voor mijn smartphone: 2gb RAM, Snapdragon 800, 5inch scherm en niet als harde voorwaarden: een degelijke bouwkwaliteit en goede camera in deze volgorde.

Dan houdt je volgens mijn onderzoek in de prijsklasse van 300 euro de xiaomi mi3, zte nubia z5s en lenovo k910 over (de vivo's en gionee's zijn volgens mij door de prijs uitgesloten). Ik wil ook custom roms draaien, desnoods compileer ik deze zelf: dus de fabrikant moet of een actieve development community hebben of zelf goed de benodigde drivers open source maken, dus niet zoals Samsung dat doet met exynos chips.

Ik kom bovendien ook van de originele galaxy note af, dus een 5inch scherm is eigenlijk al een beetje bekrompen over: in dit opzicht gaat mijn voorkeur naar een 5.5 inch scherm uit. Omtrent mijn hardwarewensen zit het met dit drietal gewoon goed. En kwa software geldt volgens mij in volgorde van best naar slechts ondersteunende: xiaomi, lenovo en dan zte.

MIjn vraag is dus wat vinden jullie? Waar zouden jullie voorkeur naar hebben (op dit moment neig ik naar de lenovo > alle toestellen zijn toch van plastic)? Is er nog een chinaphone met dergelijke specs die ik over het hoofd zie?

Tot slot, zouden jullie anders zeggen dat een Nexus 5 haar meerwaarde ten opzichte van deze chinaphone's waard is, 50 tot 70 euro meer neerleggen, maar is dat het wel waard? (Het probleem bij de nexus zit hem eigenlijk vooral in de grootte van het scherm > in ons huishouden hebben we al een nexus 5, maar het feit dat ik nog verder aan het kijken ben, getuigd dat het scherm waarschijnlijk gewoon te klein is.)

Mijn gebruik is vooral browsen, af en toe een spelletje, custom roms draaien, maar het allerbelangrijkste is dat ik niet op mijn telefoon hoef te wachten: onder geen enkele voorwaarde wil ik dat ik moet wachten op mijn telefoon (en ik geloof dat de chinaphones van tegenwoordig voor 300 euro hier al aan voldoen.) > MTK socs worden dus gelijk afgewezen, doordat de software ondersteuning voor MTK chips gewoon erg slecht is (ik heb al een iocean x7)

[ Voor 111% gewijzigd door moh.moh op 31-05-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meesten hier richten zich niet op de eisen die jij hebt.
Vooral de lage prijzen en dual-sim zijn het motief voor velen.
Qua budget loopt dat uiteen vanaf 75 tot ongeveer 250 euro. Daarboven wordt het al iets minder interessant. Koop je in China voor de lage prijs, dan kijk je daarboven niet. Is dual-sim een vereiste heb je in het segment boven de 250 euro ook niets te zoeken.
Heb je die eisen niet, Dan krijg je alternatieven als de Galaxy S4 of Nexus 5.

Voor de toestellen die jij nu noemt is de ondersteuning die je bij de iOcean X7 mist niet anders, op het feit dat de MIUI van Xiaomi periodiek ge-update word na.

Aangezien je ook een groot scherm wilt, en 5 inch waarschijnlijk te klein vind wordt het misschien toch wachten op de OnePlus One. Al wordt steeds duidelijker dat ook dat toch iets minder is dan aanvankelijk werd gedacht..
Ik zou dan eerder aanraden om de LG G2 te overwegen. Verkrijgbaar voor in de 300 euro, groot scherm, ondersteuning qua roms en snelheid is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

@dutchgio

Lenovo is een topmerk dat zich qua kwaliteit toch echt mag meten met (en boven) samsung, lg, htc,... Het nadeel is dat veel van die toestellen hier niet beschikbaar zijn. Ik heb persoonlijk nog geen enkel toestel gehad waar ik zo tevreden van ben geweest als lenovo. Superieure kwaliteit in alle opzichten.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
matthewk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:05:
@dutchgio

Lenovo is een topmerk dat zich qua kwaliteit toch echt mag meten met (en boven) samsung, lg, htc,... Het nadeel is dat veel van die toestellen hier niet beschikbaar zijn. Ik heb persoonlijk nog geen enkel toestel gehad waar ik zo tevreden van ben geweest als lenovo. Superieure kwaliteit in alle opzichten.
Heb jij de Lenovo K910 dan ook? En wat zijn je ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
matthewk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:05:

Helemaal mee eens, nu al 4 Lenovo's gehad nooit geen problemen gehad.
Makkelijk te verkopen op de zakelijke markt voor een goede prijs, komt waarschijnlijk door de goede naam op de laptop markt hier.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Supertip schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:33:
[...]

Helemaal mee eens, nu al 4 Lenovo's gehad nooit geen problemen gehad.
Makkelijk te verkopen op de zakelijke markt voor een goede prijs, komt waarschijnlijk door de goede naam op de laptop markt hier.
Hmm.. nooit geen problemen..
Vandaar 4x Lenovo..nogal wat.. juist 4x...dát is wat het allemaal heel verdacht maakt als het gaat om kwaliteit.. :+

@ rest, bedankt voor de reactie op de Flying S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
Die K910 lijkt inderdaad wel een leuk telefoontje te zijn. Zelf ben ik nog altijd opzoek naar een goede vervanger voor mijn S2 en twijfel een beetje tussen een Xiaomi (mi3s als die hier bruikbaar zou zijn...), OnePlus One (al twijfel ik daar ook wel over na toch wat negatieve berichten), of misschien wel een Jiayu of deze Lenovo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:40:
Yes! Voor de gebruikers van Toyota navigatie touch&go: het werkt prima met de Beidou LA-Q1.
Blijkbaar ligt het probleem bij de Mediatek processors en deze heeft een Nvidia.
Verder een heel mooi degelijk toestel.
Waar ik met de HTC desire X wel eens ontvangsproblemen had, kan ik met deze phone goed bellen.
Mooi scherm ook. Wifi werkt prima.
Hij is wel een beetje aan de zware kant, maar dat wist vooraf.
Hoe ervaar jij de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Momus schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:42:
[...]

Ik tot nu toe teleurstellend. Misschien wordt het nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fest schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:59:
[...]

Ik tot nu toe teleurstellend. Misschien wordt het nog beter.
Wat is teleurstellend? En in welke modus staat ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Momus schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:34:
[...]

Wat is teleurstellend? En in welke modus staat ie?
De accuduur Is kort bij mij in powersaving mode. De Cubot GT99 gaat twee keer zo lang mee en heeft dezelfde accucapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Lenovo is superieur aan vele merken, zeker op chinese markt. Ik heb nu een Hongmi, OK MIUI is goed (hoofdzakelijk de reden waarom ik deze gsm wou) maar begin de batterijduur van men Lenovo's te missen.

4x lenovo is niets mis mee denk ik, upgrades van ram/OS is er om het jaar/half jaar. verder ook eigen smaak, plus het feit zoals hier gezegd, je kans ze soms met winst hier verkopen.

Mijn S750 verkocht voor de nieuwprijs waarvan ik hem heb aangekocht, vergeet dit maar met een Samsung/LG/Motorola/Sony.

Xiaomi is zonder twijfel keigoed, maar op gebied van pure hardware vind ik Lenovo beter, minder plastic feeling, steviger body enzovoorts.

De P780 is hier al enkele keren vernoemt, zoek maar een gsm met die spec's en 4000mah, die een "goed" werkende GPS heeft? ;)

De meeste niet mediateks verschijnen zonder dualsim, op uitzondering van de Hongmi 1S en de ZTE
Redbull, of ben ik verkeerd? iemand hier ervaring van de kwaliteit van deze phones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fest schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:36:
[...]

De accuduur Is kort bij mij in powersaving mode. De Cubot GT99 gaat twee keer zo lang mee en heeft dezelfde accucapaciteit.
Wat is kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/2014_06_01_09.29.32.png
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/2014_06_01_09.29.54.png

Slechts enkele minuten met het scherm aan. Scherm op minimale helderheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Fest op 01-06-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hm ja.. dat loopt wel snel af voor 7 minuten actief en drie kwartier standby.
Zuipt die Nvidia zoveel meer?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:49:
Hm ja.. dat loopt wel snel af voor 7 minuten actief en drie kwartier standby.
Zuipt die Nvidia zoveel meer?
Nou ja, de HTC One X gebruikt dezelfde chip en die wordt geroemd om zijn goede accuduur. Ik denk dus dat de software niet goed is geoptimaliseerd. De telefoon voelt ook constant warm aan zonder dat er apps actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fest schreef op zondag 01 juni 2014 @ 12:01:
[...]

Nou ja, de HTC One X gebruikt dezelfde chip en die wordt geroemd om zijn goede accuduur. Ik denk dus dat de software niet goed is geoptimaliseerd. De telefoon voelt ook constant warm aan zonder dat er apps actief zijn.
Geen last van. Net anderhalf uur minstens het scherm aan gehad en hij zat op 75%....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
is die beidou nog ergens leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Lijkt er niet op. Alle links op Google naar de Chinese shops resulteren in uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
ja jammer zeg had er graag 1 of 2 besteld wat een prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Vlizzjeffrey schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:09:
is die beidou nog ergens leverbaar?
Niet voor de Pandawill prijs iig...
De rest is allemaal minstens 2x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Blijft wel een Tegra 3 natuurlijk, die in geen verhouding meer staat tot Bv de mtk6592.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
mad-dog schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:23:
Blijft wel een Tegra 3 natuurlijk, die in geen verhouding meer staat tot Bv de mtk6592.
Maar wel tot de 6582, sterker, daar wint ie het van.
En dat voor $86...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 22:44
moh.moh schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 17:43:
Heeft er iemand ervaringen met de lenovo k910 en hoe deze in vergelijking staat met een xiaomi mi3 of zte nubia z5s. Ik wilde eerst namelijk wachten op de 1+1, maar dat duurt mij te lang. Ik heb als voorwaarden voor mijn smartphone: 2gb RAM, Snapdragon 800, 5inch scherm en niet als harde voorwaarden: een degelijke bouwkwaliteit en goede camera in deze volgorde.
Ik heb zaterdag de Lenovo Vibe Z K910 ontvangen.
Besteld via Aliexpress bij deze shop http://www.aliexpress.com...GB/831750_1572235249.html
Deze firma levert het toestel getest/geroot/ en met Google Playstore _/-\o_
Oooh en met gratis Siliconen hoes en Screenprotector :)

Besteld op 20 mei. Ontvangen op 31 mei. (Singapore Post) Betaald voor het toestel 246,75 euro, geen invoerkosten hoeven te betalen.

Dit toestel, is ter vervanging van mijn Inew V3. Ook een leuk toestel maar de crappy GPS/Accu/Foto's
begonnen wel zo te irriteren, dat ik op zoek ben gegaan naar een vervanger.

Tot nu toe uitermate tevreden met het toestel Het Full HD 5.5 inch IPS scherm is helder en scherp, ook in direct zonlicht.
De irritaties die ik ervoer met de Inew V3 heb ik met dit toestel totaal niet. GPS heeft een snelle fix en is accuraat.
De 3050mAh heb ik nog niet goed kunnen testen. Maar deze lijkt groot genoeg om het 2 dagen vol te kunnen houden.
Foto's zien er bij dit toestel gewoon goed uit.
Wifi is top bij dit toestel 8) Ik kan mijn Full HD films gewoon via de XBMC app streamen vanaf mijn Synology.
Dual Sim functie werkt ook fantastisch. Simyo voor Data en mijn intercity sim om te bellen voor de zaak.
Bluetooth geen probleem in mijn Skoda-Octavia van 2012.

Enige minpuntjes, Android versie is 4.2.2 Lenovo is bezig met een 4.4 versie. Afwachten op officiele launch
Er zijn custom roms maar ik wil liever een stock dus nog even afwachten.

Ook al is de telefoon in het nederlands ingesteld, af en toe komen met bepaalde apps de chinese tekens nog in beeld. Dit is verder niet echt hinderlijk.

Conclusie: voor het bedrag van 247,75 een stevig robuust en snel High-end toestel met Dual-Sim optie. Ik ben zeer tevreden.

Nog wat foto's
http://i61.tinypic.com/1qnxn4.jpg
http://i58.tinypic.com/v48gsy.jpg

Foto's gemaakt met de K910.
http://i62.tinypic.com/jl6w3o.jpg
http://i62.tinypic.com/ek5b3a.jpg
http://i59.tinypic.com/zss93p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik had meer verwacht van de foto's. Misschien even spelen met de verzadiging ?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Foto's zijn genomen zonder aanpassingen in de lenovo foto app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:42:
[...]

Batterijduur voor mij prima.
Gewoon de hele dag wifi, bluetooth en mobiel internet aan.
Bellen, whatsappen, foto´s maken en bekijken, mail lezen.
´s nachts aan het infuus.
Gamen ben ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Amok schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:35:
[...]
Ik heb zaterdag de Lenovo Vibe Z K910 ontvangen.
Hoeveel geheugen hou je over voor applicaties en foto's ?
Er zit toch geen microsd slotje in ?
Ik wil een "maatje" voor voor mijn S750 maar ik vrees voor het kleine geheugen.
Veel succes er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amok
Ik hou 14,34 GB over voor Apps en foto/film.
Geen optie tot uitbreiding dmv microSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hoe is het gepartitioneerd dan?
Bij mijn Tengda S5 is de 16GB helaas weer eens verdeeld in 2,5GB voor apps en de rest voor media. Dan moet je hem, dacht ik, rooten om het aan te passen? Gelukkig kunnen veel apps naar sd én kan er een sd-card in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Hyp Hyper schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:37:
Hoe is het gepartitioneerd dan?
Bij mijn Tengda S5 is de 16GB helaas weer eens verdeeld in 2,5GB voor apps en de rest voor media. Dan moet je hem, dacht ik, rooten om het aan te passen? Gelukkig kunnen veel apps naar sd én kan er een sd-card in. :)
hoe bevalt je Tengda S5 zelf verder?
Maakt ie een beetje goede foto's? en hoe is de GPS?
(en alles in combinatie met de batterij natuurlijk) :)
Oh en waar heb je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Oh redelijk...
FHD scherm is mooi en scherp, maar heeft bij lichte kleuren (witte achtergrond vooral) een soort van een symmetrisch vegenpatroon. Lijkt iets met de coating te zijn. Niet heel storend voor mij, maar ook niet fantastisch natuurlijk.
Foto's zijn niet meer dan redelijk zoals bij de meeste Chinezen, GPS nog niet getest en de batterij doet het tot nu toe prima, hoewel ik er geen 2 dagen mee ga halen. Besteld bij Pandawill, maar die hebben hem zo te zien niet meer. (wel een andere kloon met FHD en ook nog kitkat btw)

Bouwkwaliteit is gewoon prima, scherm reageert goed, hij is snel zat (antutu 27000), goede wifi-ontvangst, erg nette europese oplaadstekker en alles draait en werkt prima voor zover ik heb weten te testen. Op dat scherm-issue na ben ik er eigenlijk best tevreden mee. Hij doet me niet teruggrijpen naar m'n reservetelefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-06-2014 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Bedankt voor je reviewtje! (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

De NEO M1 heeft een firmware update :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Kan iemand met de LA-Q1 de app Power Tutor installeren? Ik zou graag een screenshot als van mij zien met het scherm op minimale helderheid, wifi en 3g aan en de telefoon in rust.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22245513/2014_06_02_12.17.12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fest schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:21:
Kan iemand met de LA-Q1 de app Power Tutor installeren? Ik zou graag een screenshot als van mij zien met het scherm op minimale helderheid, wifi en 3g aan en de telefoon in rust.

[afbeelding]
Zal ik vanmiddag eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Niet online
Momus schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:22:
[...]

Zal ik vanmiddag eens doen.
Dank! De app kan trouwens alleen opgenomen vermogen van CPU en scherm meten. Ik heb het net getest op mijn Cubot GT99, en daar krijg ik vergelijkbare resultaten. Dus het probleem zit niet in de CPU of scherm. Zou mijn accu dan gewoon gaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fest schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:39:
[...]

Dank! De app kan trouwens alleen opgenomen vermogen van CPU en scherm meten. Ik heb het net getest op mijn Cubot GT99, en daar krijg ik vergelijkbare resultaten. Dus het probleem zit niet in de CPU of scherm. Zou mijn accu dan gewoon gaar zijn?
Nou nee, hier gaat ie ook aardig hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8716509a
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-02-2022
Even een vraagje tussendoor.
Klopt het dat alle toestellen met MediaTek processoren een lage framerate hebben? Ook merk ik dat ze net wat langzamer reageren op aanrakingen. Ik heb op de Neo N003 en op de Goophone N3 een benchmark gedraaid waaruit bleek dat ze slechts 24 fps weergaven. Mijn iPhone heeft 60fps en mijn Blackberry 9900 is ook een stuk vloeiender. Ligt dit aan de MediaTek processor die de 1080p schermen eigenlijk niet goed aan kan?

[ Voor 0% gewijzigd door 8716509a op 02-06-2014 16:52 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
De MTK6589(T) is eigenlijk niet geschikt voor FullHD, dat heb ik met de Iocean X7 wel ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustFooL
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-12-2021
Ik had afgelopen woensdag de THL4400 gekocht met die kortingscoupon (waar je 28 dollar korting mee kreeg, bedankt aan die poster nog trouwens), 32gb geheugenkaart erbij en via DHL voor nog net geen 160 euro.
Vandaag binnen gekregen, even gekeken of alles wel werkte enz. Camera's (zowel voor als achter) zien er goed uit, toestel voelt iets te groot aan maar dat zal een kwestie van wennen zijn. Tot nu gsm met grootste scherm was/is de Nexus 4.

Eerste indruk is goed, hopelijk blijft het minimaal op niveau goed steken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:52
JustFooL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:28:
Ik had afgelopen woensdag de THL4400 gekocht met die kortingscoupon (waar je 28 dollar korting mee kreeg, bedankt aan die poster nog trouwens), 32gb geheugenkaart erbij en via DHL voor nog net geen 160 euro.
Vandaag binnen gekregen, even gekeken of alles wel werkte enz. Camera's (zowel voor als achter) zien er goed uit, toestel voelt iets te groot aan maar dat zal een kwestie van wennen zijn. Tot nu gsm met grootste scherm was/is de Nexus 4.

Ben benieuwd. Deze telefoon was mij ook al opgevallen. Ik heb sinds januari de Lenovo P780, die een iets kleinere accu heeft ('maar' 4000MaH i.p.v. 4400 bij de THL.) en de Mediatek 6589 i.p.v. de 6582. Verder aardig hetzelfde. Ben vooral benieuwd naar je GPS-resultaten (was voor mij een rede om Lenovo te nemen, dan wist ik bijna zeker dat die wel goed zat). Ben ook wel benieuwd naar je batterijduur. Ik hou 2 dagen goed vol bij normaal gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:48
hier van mijn xiaomi redmi 1s vol in gebruik.

https://onedrive.live.com...1&authkey=AOlTkKni9_i-I1I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Iemand een tip voor een hoesje, liefst een zakje, voor de Beidou La-q1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Momus schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:54:
Iemand een tip voor een hoesje, liefst een zakje, voor de Beidou La-q1?
Zoiets? http://goo.gl/eF6bJB oftwel, zoeken na (bekende) toestellen met vergelijkbaar formaat. Zoiets als de Huawei G740,G2,Hongmi etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
JustFooL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:28:

Heb vandaag ook de THL4400 gekregen, voelt goed aan. Geen krakende behuizing, wat ik bij mijn GT99 wel ervaar. De achterkant voelt a la Samsung, er zit een miniem profiel op, waardoor je goede grip houdt.
Camera's zijn prima, hoewel ik deze nog niet uitgebreid getest heb.
Inderdaad goede eerste indruk, de THL kan ook nog als donorfoon functioneren m.b.v het meegeleverde usb-omkeeradaptertje wat er overigens uitziet als een Android. Zo heb je dus een accupack bij de hand voor powerlijdende vrienden :)

Ik dacht ff rooten, maar eh.... iemand een tutorial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Framaroot al geprobeerd uit de playstore? Werkt op een hoop MTK toestellen

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 02-06-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
mad-dog schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:24:
Inderdaad geprobeerd, maar de THL4400 wordt niet ondersteund.
Ik hou me aanbevolen voor root-tips, wil met Titanium het hele zooitje over pompen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8716509a
Draaien mediatek processoren zoals de mtk6592 soepeler op een toestel met een 720p scherm? Hebben ze dan een hogere framerate dan op een 1080p scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
delius schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:44:
[...]

Inderdaad geprobeerd, maar de THL4400 wordt niet ondersteund.
Ik hou me aanbevolen voor root-tips, wil met Titanium het hele zooitje over pompen. :+
Lijkt me sterk. Laatste versie framaroot erop gezet vanaf xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:52
http://www.thlmobilestore...-smartphone-5-0-inch.html

Grote broertje van de THL4400. De THL5000 :D

Uiterlijk en afmetingen zijn hetzelfde als de THL4400. Maar van binnen...... 8-core. Full-HD. 2Gb Ram. 32Gb Rom. NFC. En 5000MaH batterij!
En dat voor een dollar of 300 :).

**pakt een doekje om het kwijl van het toetsenbord te vegen**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
8716509a schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:46:
Draaien mediatek processoren zoals de mtk6592 soepeler op een toestel met een 720p scherm? Hebben ze dan een hogere framerate dan op een 1080p scherm?
Absoluut! Hoe het met de 6592 zit is me niet duidelijk, aangezien die wel wat rapper is dan de 6589(6582 doet überhaupt geen 1080p). Mijn ervaring met de Iocean x7 is dat deze niet echt lekker werkte met 1080p. Ben dan ook zeer benieuwd naar m'n bestelde Doogee DG550 met 720P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
mad-dog schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:24:
Zal aan mij liggen maar ik zie 'm niet staan de Playstore;)
Heb zelf Elephone P8.
Dit gaat zonder risico hoop ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
Momus schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Lijkt me sterk. Laatste versie framaroot erop gezet vanaf xda?
Laatste versie van xda, alle 3 exploits werken niet mee. Fout #9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Hm was even in de war, staat inderdaad niet in playstore maar op xda. Werkte prima op de newman n2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ik weet dat ik me opeens niet favoriet maak met dit te vragen, maar wat is naar jullie mening de beste 1:1 S4 clone?
Goede kennis van mij wilt kost wat kost een S4 clone waar hij de S4 assecoires op kan gebruiken, dus compatibel in afmetingen enzo.

Belangrijk: Dual sim, goede werkende gps, 1gb ram is voldoende, een scherm waar je geen pixels op kan tellen, en iets of wat bouwkwaliteit. Verder liefst geen samsung logo's.

Ikzelf heb geantwoord dat dit volgens mij niet bestaat (vooral kwaliteit en gps) maar voor zekerheid wil ik me hier toch onder ons tweakers eens informeren.

Ikzelf heb een hongmi, en snap het nut niet van een clone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijwel alle clones zijn niet helemaal 1:1 en hebben afwijkende afmetingen, dus of dat gaat lukken is nog maar de vraag..
Gps zal ook een lastig verhaal worden.
En tja, ik snap ook niet wat je er mee moet, zo'n clone. :+
Je kunt m beter overhalen om ook een Hongmi te kopen >:)

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 03-06-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8716509a
Hmm ik zit zelf erg te twijfelen of ik de Doogee DG550 ga bestellen. Als deze soepel draait zonder frameskip, en boven de 30 fps zit is de keuze snel gemaakt. Ik kan echter op YouTube geen duidelijk beeld krijgen van de telefoon. Is er iemand die een mtk6592 processor heeft icm een 720p scherm? Zoja kan diegene mogelijk een filmpje maken, waarop ik de touch response en fps kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ik heb hem aanstaande donderdag wss. Ik zal hem proberen te reviewen tegen dan :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Ik zal ook proberen een steentje bij te dragen. :) Toestel is inmiddels in bezit van PostNL en morgenochtend in huis :)

Weet iemand trouwens wat die 4.2.9 nou daadwerkelijk voor versienummer hoort te hebben? 4.2.9 bestaat voor zover ik weet helemaal niet

[ Voor 49% gewijzigd door mad-dog op 03-06-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Waarschijnlijk 4.2.2

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Vandaag een Beidou LA-Q1 binnen gekregen, maar na enkele keren de backplate verwijderd te hebben om kaartjes te installeren e.d. doen de power en volume knop het al niet meer :s

Probleem lijkt te zijn dat de kleine verdikkingen op het rubbertje achter de knopjes (zitten in de backplate verwerkt) afgesleten of beschadigd zijn, waardoor ze de daadwerkelijke knopjes (verwerkt in de body) niet mee indrukken....

Iemand ervaring met hoe pandawill met dit soort dingen omgaat? Lijkt makkelijk op te lossen met een vervangende backplate, of zelfs met een vervangend rubbertje waar de knopjes op zitten gemonteerd.

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 13:21
8716509a schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:54:
Hmm ik zit zelf erg te twijfelen of ik de Doogee DG550 ga bestellen. Als deze soepel draait zonder frameskip, en boven de 30 fps zit is de keuze snel gemaakt. Ik kan echter op YouTube geen duidelijk beeld krijgen van de telefoon. Is er iemand die een mtk6592 processor heeft icm een 720p scherm? Zoja kan diegene mogelijk een filmpje maken, waarop ik de touch response en fps kan zien?
De Cubot X6 heeft soortgelijke specs, zoek daar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
RickN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:14:
Vandaag een Beidou LA-Q1 binnen gekregen, maar na enkele keren de backplate verwijderd te hebben om kaartjes te installeren e.d. doen de power en volume knop het al niet meer :s

Probleem lijkt te zijn dat de kleine verdikkingen op het rubbertje achter de knopjes (zitten in de backplate verwerkt) afgesleten of beschadigd zijn, waardoor ze de daadwerkelijke knopjes (verwerkt in de body) niet mee indrukken....

Iemand ervaring met hoe pandawill met dit soort dingen omgaat? Lijkt makkelijk op te lossen met een vervangende backplate, of zelfs met een vervangend rubbertje waar de knopjes op zitten gemonteerd.
Weet je zeker dat de backplate goed zit?
Backplate is sowieso los te bestellen...
http://www.aliexpress.com...-shipping/1166186639.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Uxstyle schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:19:
[...]

De Cubot X6 heeft soortgelijke specs, zoek daar eens op.
Voor de prijs van de X6 heb je ook een Xiaomi Hongmi 1s. Betere specs, en betere ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Al meerdere mensen ervaring met Framaroot op MTK toestellen?
Zijn er ook risico's aan verbonden of kan er weinig mis gaan?

Ohja, en welke versie moet je gebruiken?
Zelf heb ik een Elephone P8.

[ Voor 23% gewijzigd door zeg_ik_niet op 03-06-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:25
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:51:

Gewoon de laatste versie app openen klik op een naam en hoppa... of bij nuet gelukt op de volgende naam etc. Heb er nog nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:51:

Kan weinig misgaan. Als ie niet ondersteund wordt, doet ie het niet.

Laatste versie: http://forum.xda-develope...ntid=2734026&d=1399630277
Downloaden op je foon en installeren en de 3 verschillende exploits proberen tot er 1 succes geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 13:21
starcopy schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:43:
[...]

Voor de prijs van de X6 heb je ook een Xiaomi Hongmi 1s. Betere specs, en betere ondersteuning.
Ik antwoordde meer op zijn vraag. De X6 heeft dezelfde processor en scherm als wat hij daarnet had gevraagd, misschien kon hij daarvan filmpjes kijken op YT. Ik weet trouwens niet zeker of Xiaomi betere specs heeft. Volgens mij scheelt het niet heel veel?

Ik heb trouwens de X6 bij Pandawill besteld voor $ 161.49, verwacht het eind deze week. Niet voor mezelf, maar ga er wel een paar dagen eerst mij spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:58
jooproo schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:49:
http://www.thlmobilestore...-smartphone-5-0-inch.html

Grote broertje van de THL4400. De THL5000 :D

Uiterlijk en afmetingen zijn hetzelfde als de THL4400. Maar van binnen...... 8-core. Full-HD. 2Gb Ram. 32Gb Rom. NFC. En 5000MaH batterij!
En dat voor een dollar of 300 :).

**pakt een doekje om het kwijl van het toetsenbord te vegen**
$200
http://www.coolicool.com/...-42-3g-smartphone-g-33552

http://www.1949deal.com/t...ass-screen-nfc-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
krissie100 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:59:
[...]

Gewoon de laatste versie app openen klik op een naam en hoppa... of bij nuet gelukt op de volgende naam etc. Heb er nog nooit problemen mee gehad
Oké zal ff zoeken dan;)
Alle bestanden worden er toch afgegooid bij het rooten?
Anders haal ik eerst ff wat zooi eraf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:22:
[...]

Oké zal ff zoeken dan;)
Er wordt niks afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messinian
  • Laatst online: 03-08-2023
$200 dollar is waarschijnlijk niet de definitieve prijs, 1949deal gaf voor de Jiayu g6 eerst een prijs van $240 dollar en nu de jiayu op voorraad is is de prijs $370 geworden

Ik verwacht de prijs van de THL tussen $270 en de $300
($200 is ook te mooi om waar te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:22:
[...]

Oké zal ff zoeken dan;)
er worden precies 0 dingen verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Uxstyle schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:18:
[...]

Ik antwoordde meer op zijn vraag. De X6 heeft dezelfde processor en scherm als wat hij daarnet had gevraagd, misschien kon hij daarvan filmpjes kijken op YT. Ik weet trouwens niet zeker of Xiaomi betere specs heeft. Volgens mij scheelt het niet heel veel?

Ik heb trouwens de X6 bij Pandawill besteld voor $ 161.49, verwacht het eind deze week. Niet voor mezelf, maar ga er wel een paar dagen eerst mij spelen.
1S heeft een Snapdragon cpu, alleen 8 ipv 16gb. En een beter werkende gps. Bij die X6 heb ik wel ff moet tweaken voordat de gps wilde werken. Ik heb de X6 gehad, maar mijn vriendin was er niet weg van. Dus nu de 1S. Mij viel vooral het stroomverbruik tegen. Bij normaal gebruik nog geen dag. 1S overigens $.159,99 bij to2c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Niks tegen hongmi van mijn kant, maar het moet wel gezegd worden vind ik, om mensen te informeren, batterijduur is ook niet supergeweldig ;)
Ik kom er de dag perfect mee door, en ok ik ben een poweruser (gemiddeld 3/4 de van de dag gps aan en in gebruik, 2 mails die constant syncen over Edge, Blauwtand die hele tijd op staat voor men headset tijdens het werk, en af en toe wat nieuws apps volgen)

Maar het moet gezegd worden vind ik, mijn Lenovo S750 deed met dezelfde 2000Mah een dagje langer, maar deze had ook wel "maar" een mt6589 ipv de mt6589T.

Hongmi hebben goede support op hun eigen forum, en goede opvolging qua rom's (maar niet zoals de MI2 of mi3)
Verder is de gsm wel compleet in orde, goede gps enzo, werkende dualsim, en goede wifi etc.

Maar ik blijf erbij Lenovo is en blijft beter in mijn opzicht.

Dus als je iets meer durft uit te geven zou ik zo enzo voor een Lenovo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartws
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11-2023
Loop al een tijdje te twijfelen tussen een Lenovo 850+ of de Doogee DG550.
Beide bieden een groot 5.5 inch scherm. Bij pandawill is de prijs bijna gelijk.
Ik dacht dat de DG550 met KitKat zou worden geleverd maar er staat Android 4.2.
De Doogee heeft een 720P resolutie en de lenovo haalt dat niet.
Levono lijkt mij een sterk merk.

iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Lenovo is beter qua materiaal en hardware, ongetwijfeld, maar de resolutie op dat scherm is echt te weinig.
Niets tegen Doogee, fabrikant dat goed bezig is, maar of ze hardwarematig zich gelijk kunnen meten met Lenovo betwijfel ik weer.

Dus je moet zelf uitmaken wat je belangrijk vind, persoonlijk vind ik de 850+ te groot met te lage resolutie, ook is iedereen Octacore fanaat geworden, allemaal mooi en wel, maar de apps maken nog steeds geen volledig gebruik van deze extra cores.

ik denk als je er de Lenovo S650 mini naast legt je weinig of geen verschil gaat ondervinden, enkel is deze gsm wat compacter en heeft deze al een KitKat VibeRom. resolutie is hetzelfde, enkel heb je dan een quadcore.
En voor 105 eurootjes bij mixeshop kan je niet sukkelen denk ik dan weer.

Maar ieder zijn smaak natuurlijk eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Momus schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:26:
[...]

Er wordt niks afgegooid.
_/-\o_
krissie100 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:27:
[...]

er worden precies 0 dingen verwijderd
_/-\o_

Telefoon gaf aan ff opnieuw te moeten herstarten..
Ga er dus vanuit dat het gelukt is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kan je zien of Super SU erbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Momus schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:03:
Kan je zien of Super SU erbij is gekomen.
Ja, wat nu dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Als die erbij is gekomen, is ie geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Momus schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:18:
[...]

Als die erbij is gekomen, is ie geroot.
Nu weet ik nog niet wat ik allemaal kan doen. :P
In ieder geval bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
robin-sips2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:46:
Niks tegen hongmi van mijn kant, maar het moet wel gezegd worden vind ik, om mensen te informeren, batterijduur is ook niet supergeweldig ;)
Ik kom er de dag perfect mee door, en ok ik ben een poweruser (gemiddeld 3/4 de van de dag gps aan en in gebruik, 2 mails die constant syncen over Edge, Blauwtand die hele tijd op staat voor men headset tijdens het werk, en af en toe wat nieuws apps volgen)

Maar het moet gezegd worden vind ik, mijn Lenovo S750 deed met dezelfde 2000Mah een dagje langer, maar deze had ook wel "maar" een mt6589 ipv de mt6589T.

Hongmi hebben goede support op hun eigen forum, en goede opvolging qua rom's (maar niet zoals de MI2 of mi3)
Verder is de gsm wel compleet in orde, goede gps enzo, werkende dualsim, en goede wifi etc.

Maar ik blijf erbij Lenovo is en blijft beter in mijn opzicht.

Dus als je iets meer durft uit te geven zou ik zo enzo voor een Lenovo gaan.
Gezien wat jij allemaal open hebt staan, valt me die tijdsduur alleszins mee. Dat zul je met een Octacore niet halen. Dat is ook gelijk de grootste manco aan die dingen. Stroom vreten en bijna geen app die er ook echt gebruik van maakt. Maar goed, het is de hype denk ik. Jij hebt er maar 4, ik 8. :P

Die 1S is nog te nieuw om te vergelijken met de Mi2 of 3. Voor mijn 3 is de ondersteuning inderdaad erg goed, maar de 1S komt ook steeds meer op gang.

Belangrijkste voor mij, het is geen Mtk chip. Dat is voor mij altijd een beetje half af geweest. Tenzij er een custom rom voor gemaakt wordt, zal je zelden of nooit een upgrade naar een nieuwere android versie krijgen.

Bouw kwaliteit is verder goed van Xiaomi. Lenovo ook, maar die hebben een veel bredere markt die ze (willen) bedienen.

Maar in het prijssegment waarin die 1S zich bevind, is het 1 van de beste keuzes.

En qua informatie is het bijna niet mogelijk om daar een objectief oordeel te geven. Het verschil tussen de gebruikers is domweg te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
Yes, de THL4400 geroot met Root Genius 1.9.3.
Ff aan de USB hangen en ongeveer 6 min later geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
De batterij van de Beidou gaat met het scherm aan inderdaad ontzettend hard.
Zolang het scherm uit blijft, gaat het best prima, maar aan vreet ie die batterij leeg.
Nog tips, buiten het scherm uit houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:48:
De batterij van de Beidou gaat met het scherm aan inderdaad ontzettend hard.
Zolang het scherm uit blijft, gaat het best prima, maar aan vreet ie die batterij leeg.
Nog tips, buiten het scherm uit houden?
Batterij calibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankjawel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 20:42
Hoi allemaal,

Mag ik in dit topic nog om hulp vragen?
Mijn vriendin zoekt een nieuwe telefoon. Ze heeft nu een Galaxy S plus die aan het einde van z'n latijn is. Het formaat van deze telefoon vindt ze prima maar de specs mogen wel wat omhoog. De batterij hoeft geen mega batterij te zijn zolang hij het maar de hele dag volhoudt (liefst langer natuurlijk. Schermresolutie is niet heel belangrijk (oude S plus is 800x480).
De prijs heb ik het liefst onder de E100.

Zelf zag ik de Jiayu F1 staan maar die vindt zij te groot.

Hebben jullie tips?
Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31
Jiayu G2F niet een optie?

http://www.to2c.com/jiayu-g2f-basic.html

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
frankjawel schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:12:
Hoi allemaal,

Mag ik in dit topic nog om hulp vragen?
Mijn vriendin zoekt een nieuwe telefoon. Ze heeft nu een Galaxy S plus die aan het einde van z'n latijn is. Het formaat van deze telefoon vindt ze prima maar de specs mogen wel wat omhoog. De batterij hoeft geen mega batterij te zijn zolang hij het maar de hele dag volhoudt (liefst langer natuurlijk. Schermresolutie is niet heel belangrijk (oude S plus is 800x480).
De prijs heb ik het liefst onder de E100.

Zelf zag ik de Jiayu F1 staan maar die vindt zij te groot.

Hebben jullie tips?
Thanks alvast.
Tja, als ze de jiayu f1 al te groot vind dan kan je fluiten naar goede specs, als het scherm echt zo "klein" moet raad ik ook de jiayu g2f aan, of anders een grotere telefoon, denk dat dit de enige 2 opties zijn

Edit: waarom is de f1 eigenlijk te groot? Hij is namelijk even groot als s plus alleen 2 hele mm langer

[ Voor 5% gewijzigd door krissie100 op 03-06-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hij zit er 3 dagen in. Dus wellicht heeft ie nog wat tijd nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Momus schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:28:
[...]

Hij zit er 3 dagen in. Dus wellicht heeft ie nog wat tijd nodig...
Hoe moet ik dat lezen? 3 dagen op 1 acculading zonder uitzetten, of anders?

Zolang je hem maar niet aan de lader legt als hij nog niet rond de 10% of lager zit dan neem ik aan dat je dat er mee bedoeld. Ik bedoelde eigenlijk meer van app installeren en runnen.
Pagina: 1 ... 22 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!