Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Lijkt er dus op dat KitKat er voor de mt6592 aan zit te komen, waar bestaande toestellen een upgrade krijgen(Elephone, iOcean, Zopo) en nieuwere toestellen er mee gelanceerd worden.
Werd ook wel tijd ook....
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Is wel aangekondigd, dus wie weet. Pandawill is doorgaans niet zo nep.timovd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:40:
Die info lijkt mij niet betrouwbaar. Een MTK6592 met Android 4.4?
(blijven Chinezen though
Dat bestaat al een tijdje langer hoor...timovd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:40:
Die info lijkt mij niet betrouwbaar. Een MTK6592 met Android 4.4?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
(ik krijg vandaag de Tengda S5 binnen met Jellybean.. ben net te snel geweest denk ik)
[ Voor 26% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-05-2014 12:57 ]
?timovd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:49:
De geruchten dat het er aan kan gaan komen bestaan al lang.
Elephone heeft gewoon een KitKat versie voor 1 van haar MTK6592 toestellen hoor.
Icoontjes, transparante statusbar, witte tinten, printing opties, etc.
Antutu score is wel laag, 'slechts' 22K waar er ook mt6592 toestellen richting de 30K gaan.
"Economical backlight" is wel een rare vertaling voor Auto-brightness
[ Voor 4% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-05-2014 13:03 ]
Nu zag ik ook nog de Iocean X8 tegenkomen en dus de Kingzone K1. Maarja dat zijn wel de iets grotere telefoons. Op zich is 5 inch het fijnste, soms is groter fijner en soms met bv uitgaan is een kleinere fijner.
Ach, dat wordt effe een hoop lezen en vergelijken!
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Geen slechte redeneringHyp Hyper schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:31:
Een goede smoes om meer telefoons te hebben. Per gelegenheid een ander formaat.
Consultant - Autogek
Ik wil dus dat plaatje veranderen wat je als eerste ziet, maar weet echt niet hoe of met welke tool en voordat ik mijn telefoon weer vol gooi met spyware, graag even een suggestie.
Heb al gezocht op XDA maar kan weinig vinden, en lijkt allemaal verouderd wat ik vind
Het is wel aanpasbaar, maar dat moet je op kernel niveau aan gaan passen, en dat zou ik achterwege laten.
ziet er goed uit voor die prijs maar is het handig om een Flying te nemen inverband Support enzo?Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:56:
Het filmpje. Laat de experts hier maar 's kijken of het echt of nep is.
(ik krijg vandaag de Tengda S5 binnen met Jellybean.. ben net te snel geweest denk ik)
[video]
Dat mag je je bij elke telefoon, die in deze topic voorbij komt, afvragen.androidfreaker schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:43:
[...]
ziet er goed uit voor die prijs maar is het handig om een Flying te nemen inverband Support enzo?
Gewoon niet zo vaak opstarten zou ik zeggen. Doe ik eens in de twee weken of zo eens.supayoshi schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:40:
TjaVind het jammer om dat spaanse logo te lezen als ik hem opstart, vooral omdat ik nu met een Miui rom werk
De populairste types worden wel vaak opgepakt op xda en krijgen een eigen topic hier etc.Momus schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:44:
[...]
Dat mag je je bij elke telefoon, die in deze topic voorbij komt, afvragen.
Dat zal met deze niet gebeuren.
[ Voor 33% gewijzigd door Hyp Hyper op 30-05-2014 13:47 ]
Wat zouden de populairste china phones zijn?
- Alle jiayu's
- Inew V3
- Xiaomi's
- ...
Consultant - Autogek
Het kan dus wel, maar zou mijn inziens meer tijd en moeite kosten dan dat het oplevertsupayoshi schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:40:
TjaVind het jammer om dat spaanse logo te lezen als ik hem opstart, vooral omdat ik nu met een Miui rom werk
Je zou zoals hierboven ook wat minder vaak je telefoon uitschakelen waardoor ie ook niet meer hoeft op te starten. Tijdens het opstarten je telefoon in je broekzak doen of de andere kant op kijken is ook een optie
Wil je het toch, kijk dan eerst eens in de MIUI-ROM.zip voor een bestand genaamd logo.bin.
Als dat zo is, is het erg makkelijk. Dan pak je een logo.bin van een ROM die je wel wilt hebben en vervang je daarmee. Dan flash je die opnieuw en zou je het andere logo moeten hebben. Wel even een backup maken voor het geval dat....
Is dat niet zo, kun je het beter zo laten.
@marthew
Kijkend waarvan er hier op Tweakers topics lopen, in mijn volgorde van hoog naar laag
Xiaomi
Jiayu
iOcean
Zopo
Doogie
Newman
iNew
Elephone
Daarnaast heb je nog het bekendere ZTE en Huawei, maar die hebben veelal een stuk minder "bang for buck", daar waar de meesten hier toch voor komen
[ Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 30-05-2014 14:10 ]
misschien kan je hier iets mee:supayoshi schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:34:
Weet iemand een goede tool om het bootlogo te veranderen? Ik heb een Jiayu G4A, en als hij aangaat heb ik het Jiayu.es logo, en daarna de boot animation.
Ik wil dus dat plaatje veranderen wat je als eerste ziet, maar weet echt niet hoe of met welke tool en voordat ik mijn telefoon weer vol gooi met spyware, graag even een suggestie.
Heb al gezocht op XDA maar kan weinig vinden, en lijkt allemaal verouderd wat ik vind
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1953726
'T zou kunnen als er bijvoorbeeld iets van sync bestond dat op beide telefoons identieke telefoon calls staan. Whatsapp gesprekken op beide telefoons dubbel (met alle foto's). Alle camera fotos van beide telefoons op beide telefoons staan, en dan nog de spelletjes met hun save games.Hyp Hyper schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 13:31:
Een goede smoes om meer telefoons te hebben. Per gelegenheid een ander formaat.
Moet in principe goed te doen zijn met een 'cloud' principe. Enfin.
Ik wil dit keer denk ik een hoogwaardigere phone wil. De iocean x8 is geweldig, maar non replaceable accu, etc.
Stel je krijgt een doa(beschadigd of dood) dan zit e toch lekker fijn. Dit is bij iocean nogal eens het geval. Kwestie van slechte QC... Erg erg jammer. Maar als die het goed doet heb je succes!
Dan komen we toch liever uit bij xiaomi. Hier ga ik mij nu eens in verdiepen. Ik ben namelijk alleen op zoek naar FHD phones.
Thanks voor de tips, ik vind deze toestellen echter net iets te grootQuad schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:19:
[...]
De Jiayu G4S misschien?
4,7", grote accu en 720P scherm.
Of de ZTE Z5S Nubia mini, met een Snapdragon 600.
De enige die iets kleiner is de Jiayu G5S, ~ $250 | 4,5inch en is 130 x 63.5 x 7.9mm.Krize18 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:19:
[...]
Thanks voor de tips, ik vind deze toestellen echter net iets te groot. Nubia Z5S mini had ik ook al gespot, maar deze is geen dualsim (sommige chinese webshops promoten deze wel als dual sim...)
Eventueel de Huawei Ascend P6S ~$350, qua formaat vergelijkbaar met de Jiayu G4, maar een stuk dunner waardoor 'ie wellicht makkelijker vasthoudt en draagt.
Xiaomi M2S: 126 x 62 x 10.2mm | Jiayu G5: 130 x 63.5 x 7.9mm | Ascend P6S: 132.6 x 65.5 × 6.48mm
Consultant - Autogek
http://www.tmart.com/ZTE-..._campaign=May30-2014-30op
Hoe kun je er 'eentje over hebben' ? Je hebt er gewoon meerdere besteld (waar niks mis mee is natuurlijk)?mad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:26:
Voor mensen die misgegrepen hebben naar de Newman N2. Ik heb er eentje over....
Welke telefoon gebruik je nu dan ipv je Newman?
Niet te vergeten dat de Newman N2 al ruim een jaar oud is en de concurrent van de G4 en niet de G4S is.
[ Voor 13% gewijzigd door alaintje op 30-05-2014 19:49 ]
Er zijn er meer die er een paar gekocht hebben. PW had ze een tijdje terug in de aanbieding. Ik heb ze hier ook, maar er gaat er ook 1 van in de verkoop. Duurde zo lang voordat ze binnen waren dat ik intussen een Mi3 gekocht heb. En ja, dan is de keus makkelijk welke er weg gaat.alaintje schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 19:47:
[...]
Hoe kun je er 'eentje over hebben' ? Je hebt er gewoon meerdere besteld (waar niks mis mee is natuurlijk)?
Welke telefoon gebruik je nu dan ipv je Newman?
Niet te vergeten dat de Newman N2 al ruim een jaar oud is en de concurrent van de G4 en niet de G4S is.
Dingen zijn overigens allemaal nieuw. Al is het model al wel een jaar uit. Maar maakt dat wat uit dan?
Hier zojuiste de Doogee Dagger gekocht
Consultant - Autogek
5.5 inch vond je toch te groot?matthewk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:07:
Ik heb de tweede die ik had besteld (package deal) ook pas zonet verkocht
Hier zojuiste de Doogee Dagger gekocht

honor 3c ofzo? met officiele miui rom is ie heerlijkmad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:28:
Net m'n Newman N2 de deur uit gedaan en nu aan het shoppen voor een ander toestel. Iemand ervaring met de werkelijke verschillen tussen 1 of 2GB bij dezelfde chipset? Het aanbod van toestellen met 1GB is toch wel wat groter, maar gezien mijn ervaringen met de Iocean X7(retetraag na korte tijd) neig ik meer naar 2GB
werkelijke verschil is niet heel groot vind ik, maar ik ben misschien niet zo'n enorme grote gebruiker
Doet ie snel. Ik had 5 maanden nodig om van 4,5" naar 5" te gaan en hij doet het in 4 uur.
5,5" is wel het minimum. Wordt toch vooral binnenshuis gebruikt(heb al een Moto G)krissie100 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:31:
[...]
honor 3c ofzo? met officiele miui rom is ie heerlijk
werkelijke verschil is niet heel groot vind ik, maar ik ben misschien niet zo'n enorme grote gebruiker
Verwijderd
Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor muziek en video's en wat te internetten.
De twee toestellen die ik tot nu toe ben tegengekomen en waar ik bij bleef hangen waren de Xiaomi Hongmi 1s en de Jiayu G4S. welke van de twee heeft jullie voorkeur qua specs en misschien nog een ander toestel wat binnen het budget past?
ah ok, hongmi note dus? als je 2gb een prettig gevoel vind en je gebruikt vrij veel apps naast elkaarmad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:37:
[...]
5,5" is wel het minimum. Wordt toch vooral binnenshuis gebruikt(heb al een Moto G)
hongmi 1s lijkt mij een zeer goed toestel op dit moment, zeker door die snapdragon en de prijsVerwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:38:
Zoals Mad-dog hierboven ook opzoek naar een nieuw toestel, budget tot rond de 160 euro.
Ik gebruik mijn telefoon voornamelijk voor muziek en video's en wat te internetten.
De twee toestellen die ik tot nu toe ben tegengekomen en waar ik bij bleef hangen waren de Xiaomi Hongmi 1s en de Jiayu G4S. welke van de twee heeft jullie voorkeur qua specs en misschien nog een ander toestel wat binnen het budget past?
Leuk toestel, alleen mij net te prijzig. Ben wel bereid iets meer te betalen als de Newman N2(100 dollar), maar niet meer dan 2x zoveel...krissie100 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:49:
[...]
hongmi 1s lijkt mij een zeer goed toestel op dit moment, zeker door die snapdragon en de prijs
kan ik me voorstellenmad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:51:
[...]
Leuk toestel, alleen mij net te prijzig. Ben wel bereid iets meer te betalen als de Newman N2(100 dollar), maar niet meer dan 2x zoveel...
of
http://www.1949deal.com/d...-screen-3g-otg-black.html
Verwijderd
Ik ben het toestel tegengekomen vanaf rond de 120 euro. Nette prijzen geloof ik.mad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:51:
[...]
Leuk toestel, alleen mij net te prijzig. Ben wel bereid iets meer te betalen als de Newman N2(100 dollar), maar niet meer dan 2x zoveel...
niet 120, 120 is de hongmi 1sVerwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 20:57:
[...]
Ik ben het toestel tegengekomen vanaf rond de 120 euro. Nette prijzen geloof ik.
zo goed als wel, bij iemand is ie al bijna binnensander817 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:02:
dagger is toch nog niet leverbaar?
Zou het dan toch komen dat het scherm van de Iocean X7(Full-HD) teveel vroeg van de MTK6589T waardoor ie zo retetraag was?
Er zijn er via dual slim nl (dankzij een tweakers) nog twee beschikbaar (ja heb 30 euro teveel betaald, maar heb snel eentje nodig).
En de switch naar 5" is niet in een paar uur gegaan
Mijn smartphones:
3.5' -> 4' -> 5.5' -> 5' -> 4.7' -> 4.7' en nu weer 5.5'
[ Voor 76% gewijzigd door matthewk op 30-05-2014 21:05 ]
Consultant - Autogek
6589 kan inderdaad moeilijk een fhd aanmad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:03:
Had die DG550 ook al op het oog, maar twijfel echt hoe het nou zit met de 1GB of 2GB. Nu moet ik zeggen dat mijn Moto G ook maar 1GB heeft en verder prima loopt.
Zou het dan toch komen dat het scherm van de Iocean X7(Full-HD) teveel vroeg van de MTK6589T waardoor ie zo retetraag was?
Dan hou ik de DG550 in het achterhoofd. Iemand ervaring met de GPS van Doogee toestellen?
Consultant - Autogek
[ Voor 15% gewijzigd door matthewk op 30-05-2014 21:12 ]
Consultant - Autogek
30 euro? Maak daar maar 40 van..matthewk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:10:
Dus, voor wie de dg 550 wilt en graag 30 euro extra betaalt kan hem volgende week al hebben via www.dualslim.nl dankzij tweaker SittingDuck. Volgens hem komen er trouwens ook snel accesoires.
Loop je alleen niet het risico van inklaringskosten en BTW...
... en garantie in nederland wat voor mij toch het belangrijkste is. Als de telefoon slechts 1x stuk is of DOA is dan betaalt zich dat meteen terug.mad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:16:
[...]
30 euro? Maak daar maar 40 van..
Loop je alleen niet het risico van inklaringskosten en BTW...
169.99+22 usd dhl = 181 USD + 21% btw en 14 euro inklaringskosten. Dat komt op 175 euro ongeveer. Gratis verzendoptie is er natuurlijk ook, maar dat is echt hit en mis geworden de laatste tijd.
[ Voor 32% gewijzigd door matthewk op 30-05-2014 21:20 ]
Consultant - Autogek
True.matthewk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:17:
[...]
... en garantie in nederland wat voor mij toch het belangrijkste is
Heeft er iemand een bevestiging van DualSlim dat het daadwerkelijk 3-6 dagen duurt? Dan neig ik toch daar te bestellen. M'n X7 Turbo kwam er ook vandaag, volgende dag binnen. Prima verzorgd
hij kan je vertellen of er nog eentje over is.
Consultant - Autogek
hoe weet sittingduck dat dan? eigenaar?matthewk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:19:
Stuur een berichtje naar sittingduck [Verwijderde gebruiker]
hij kan je vertellen of er nog eentje over is.
Lijkt er wel op. De website staat in z'n gallery aangegeven. DM gestuurd
Off-topic:
Nu koffie
[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 30-05-2014 21:23 ]
Edit:
En besteld. Ben benieuwd!
[ Voor 25% gewijzigd door mad-dog op 30-05-2014 21:36 ]
haha snelle koopmad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:28:
Net DM terug, maandag binnen. Woensdag/donderdag @ home
Edit:
En besteld. Ben benieuwd!
edit: ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen!
[ Voor 10% gewijzigd door krissie100 op 30-05-2014 21:37 ]
Consultant - Autogek
Thnx voor de kortingsbon!matthewk schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:37:
Geen dank voor de info ha
Sja. Dan moet je maar niet aan Nederlanders verkopen. Moet op de kleintjes blijven letten he
Haha tsja hij had hem zelf ook wel gevonden
Consultant - Autogek
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Welke dan?

Qua android updates ben je daar zo goed als afhankelijk van

Zijn die er al? Heb eerlijk gezegd nog niet gekeken erna
/me Spit de favo's even door....
[ Voor 33% gewijzigd door Joopieboy op 30-05-2014 22:04 ]
Ben benieuwd. 4.4 ROMS zijn er nog maar amper voor MTK toestellenJoopieboy schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:03:
Volgens mij wel wat ik zo tegenkwam.
/me Spit de favo's even door....
mooi tochmad-dog schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 22:24:
Bedenk me ineens dat ik dat ding eigenlijk gewoon blind heb besteld, iets wat ik normaal gesproken niet doe.. Blijkt dat ie een alu-body heeft
Consultant - Autogek
Las her en der wel dat er MHL op zit. Zou leuk zijn, Netflix met Hola kijken op TV. Wat ik toch wel mis met m'n Chromecast
[ Voor 79% gewijzigd door mad-dog op 31-05-2014 01:00 ]
Eerste indrukken:
+Bouwkwaliteit
+Mooi scherm
+Snelheid interface en in apps. (Nog geen software bugs tegen gekomen)
-Touch screen sensitivity iets minder verfijnd dan vorige telefoons.
-Wellicht prijzig
-Foto kwaliteit niet super na eerste tests.
Tot nu to erg tevreden, erg snel gewend aan het toch vrij grote formaat.
Mocht er interesse zijn, kan ik na verloop van tijd een review maken.
Zijn accesoires zijn wel prijzig, maar die komen bij mij toch uit China aangezien die geen haast hebben.
Hij heeft wel de Cubot X6, maar helaas is die alleen in zwart-wit. Wat ik een beetje een rare kleur vind...
Verwijderd
Op zich prima toestel, maar voor dat geld heb je ook een chinese quad coreVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:05:
ik heb voor mn moeder een swees 5 gekocht via ebay in engeland en ik moet zeggen het is een best telefoontje voor 80 euro! iemand hier ook ervaring mee?
Wel fijn om te horen dat ie bevalt
Verwijderd
ja, dat begrijp ik helemaal, ik ben ook helemaal fan geworden van de chinese kwaliteitVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 11:14:
ja maar waar ik ook op gelet heb is dat ik hem niet in china hoefde te bestellen dat ie groot genoeg was voor mn moeder en dat er maar beperkte features nodig waren en deze was redelijk populair in het bestelgedrag van andere mensen. ik weet wel (heb nu een galaxy s4) dat ik zodra mijn abbo afgelopen is hier een beetje rondsnuffel en er een in het buitenland ga bestellen want het scheelt veel en ik vind het leuk!
Verwijderd
En.. al binnen? En met Kitkat?StevoMark10 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:47:
[...]
Ik verwacht hem binnenkort in de spreekwoordelijke brievenbus! Zal zsm wat plaatsen over het toestel dan!
Deze zou je met invite kunnen kopen, maar is ook gewoon te koop op www.oppomart.com
Dat is toch de officiele kanaal van Oppo? Ik heb het heel snel gezien en dacht ik deel het even, voor wie het interessant vindt.
oppomart.com is een fake website:
http://forums.oneplus.net...585304/?q=oppomart&o=date
[ Voor 83% gewijzigd door Dirrukje op 31-05-2014 12:54 ]
Verwijderd
Cubot X6 is geheel in het zwart.alaintje schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 10:27:
Jammer dat hij de G4S/G5S niet op voorraad heeft, had het daar ook wel willen bestellen.
Zijn accesoires zijn wel prijzig, maar die komen bij mij toch uit China aangezien die geen haast hebben.
Hij heeft wel de Cubot X6, maar helaas is die alleen in zwart-wit. Wat ik een beetje een rare kleur vind...
Er bestaat geen zwart-wit panda variant zoals met de iOcean X7
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2014 12:45 ]
Iocean Mobile Official
Hey guys, we are planning to release Android 4.4 for all Iocean models next month, please stay tuned.
Eerst zien dan geloven!
Consultant - Autogek
Tx. Goed om te weten!
[ Voor 3% gewijzigd door twkr18526 op 31-05-2014 13:08 ]
Eerst zien dan geloven, maar dit zou wel heel mooi zijn!
Dit topic is gesloten.
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!