Om misschien enkele hier te helpen, ivm bouwkwaliteit en ervaringen.
China is goedkoop, en kan je op de duur tussen de bomen het bos niet meer zien
mijn persoonlijke ervaringen in gsm toestelletjes van china die ikzelf gebruikt heb voor langer dan 2 weken:
Alcatel One Touch 997d (dualcore mt6577 dacht ik met 1gb ram), bouwkwaliteit uitstekend, snelle gsm voor een dualcore, zeer goed geluid en beeld, alleen crappy resolutie en crappy support qua software en evnetuele mogelijkheden tot custom roms was een ram met de speciale eigen partitionering.
Daarna Jiayu G3, mooie looks, goede batterij, software matig alles top, bouwkwaliteit was in mijn geval een ramp, hoewel ik sommige mensen dit hoor tegenspreken, dus ik kan pech gehad hebben.
Gps antenne zelf moeten maken, schermpje was brak, toestelletje heeft het na een half jaartje begeven.
Faea F1, snapdragon processor, dus geen mediatek, GPS had megasnel een lock, maar was verre van accuraat, problemen met dualsim menu die niet echt aanpasbaar was. Softwarematig waren de eerste roms voornamelijk het probleemgeval, snel warm worden, batterij snel leeg enzovoorts, uiteindelijk was de vriendin hier nog zeer tevreden over, voornamelijk na de laatste rom update, sindien loopt hij niet meer warm en is hij stabiel. (werkt nu nog)
bouwkwaliteit ook aan de goedkope kant, uiteindelijk goed genoeg voor wat whatsapp, hangouts etc.
Zopo C2, fantastisch toestel voor mediatek standaarden, zeer mooi scherm, snel, veel roms (zelfs miui support) goede gps (lock binne de minuut zonder data) bouwkwaliteit van de materialen goed, enkel 1groot nadeel, scharm is zo groot, op zo'n dunne telefoon, bij het bukken buigt hij mee, en met het werken heeft he een rake slag gehad op het scherm, direct helemaal stuk.
Lenovo S750 ip67, waterdicht en iets of wat schokbestendig, goede cover erond en je hebt een tank van een GSM, goede gps opnieuw, goede dualsim, rom ondersteuning is maar mager (her en der op enkele russische site vind je wel iets)
Bouwkwaliteit is zowat de sterkste en beste smartphone die ik gehad heb, moest deze out of the box miui ondersteuning gehad hebben had ik hem gehouden.
Xiaomi Hongmi, Goed toestel over het algemeen, bouwkwaliteit is vergelijkbaar met Zopo, wel een ultrasnelle gps, met goede accuracy, heb meestal binne de 20secs lock, gebruik hem dagelijks voor navigatie. Miui vind ik persoonlijk geweldig, dus softwarematig zit dit goed. De batterij gaat met heavy usage max 11-12u mee, dus is naar mijn standaarden snel leeg.
Onlangs nog voor iemand van de familie een goedkoop ding laten overkomen, moest enkel whatsappen en gmail kunne lezen via wifi/3g en af en toe eens een gps gebruiken.
mocht hoofdzakelijk niet te duur zijn.
Heb op Mixeshop een S9920 gekocht met de MT6572 dualcore, maar 512MB ram, dus ik dacht dat dit ding retetraag gin zijn. heb dit toestelletje 1weekje getest op het werk (dus navigeren naar de klanten, hele dag gsprekken voeren en constant 3G aan)
Ik was aardig onder de indruk, goede GPS (evengoed als men hongmi) batterijduur was best goed, bouwkwaliteit was vergelijkbaar met samsung, dus niets wonderbaarlijks, plastic feeling, maar ook niet brak zoals men Jiayu of men Faea F1. ding kost 54euro, dus voor dat geld had ik een prachtexemplaar vond ik
Hopelijk zijn jullie hier iets mee, ik koop voornamelijk voor mezelf enkel nog van de grote merken, Lenovo, Huawei, ZTE, Xiaomi en misschien nog Zopo, de rest heb ik zowat het gevoel dat je geluk moet hebben op gebied van GPS enzo, hoewel dat el cheap fake samsung ding het best goed deed