Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.506 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
hoe is de support voor updates voor de chinese types?
CM10 bijvoorbeeld komt die daarop ook zeg maar etc etc?

Zelf nooit echt eentje besteld juist door gebrek aan romsupport/android support.
Echter wel voor een vriendin de LA-Q1 besteld die via SGP wordt verstuurd naar Bosnie, echter vraag ik me af of het heel aankomt. Maar qua updates krijg ze die dan gewoon of??OTA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga maar van niets uit, dan kan het alleen maar meevallen als je een update krijgt.
Al acht ik dat bij die Beidou niet zo groot.

Cyanogenmod is sowieso niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
nu ik kijk zie ik ook inderdaad helemaal geen website ervan alleen over navigatiesystemen etc..
Nja het is een vriendin die weet al die dingen niet. Maar komt het meer omdat het product niet zoveel kost of zijn er andere reden waarvoor er voor zulke telefoons geen support is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:35
theduke1989 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:58:
Maar komt het meer omdat het product niet zoveel kost of zijn er andere reden waarvoor er voor zulke telefoons geen support is ??
Er is inderdaad bij de kleine Chinese merken geen support te verwachten doordat ze zo goedkoop zijn en ze dus geen software-ontwikkelingsteam hebben: ze kopen platform + OS in bij Mediatek en doen zelf echt minimaal iets aan ontwikkeling. Doorontwikkelen wordt dan ook lastig, en levert bovendien geen geld op. Als ze al een ontwikkelaar hebben, dan zetten ze deze op een nieuw uit te brengen model, want die kunnen ze weer verkopen en levert dus inkomsten op.

Ook voor de community is het niet te doen om al die toestellen te onderhouden. Naast dat de Mediatek drivers zo goed als niet beschikbaar zijn voor de community zijn er ook zoveel telefoons die ook maar zo kort op de markt zijn dat het geen doen is om ze te onderhouden.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een Hisiki G2, wat een prima toestel is (op de matige kleurweergave van het scherm en leesbaarheid in de zon na), en die is echt maar enkele maanden te koop geweest. Er zijn dan ook relatief weinig exemplaren van op de markt gekomen, en voor dit toestel zal nooit een andere Android versie uitkomen dan waarmee geleverd (in dit geval 4.1). De fabrikant gaat zeker geen updates leveren: voor de chipset in deze telefoon zijn ook geen drivers voor een hogere versie dan 4.1 uitgekomen, dus het kan niet eens. Gezien het relatief geringe aantal verkochte toestellen is er ook 0,0 community, dus daar valt ook niets van te verwachten. Maar dat hoort allemaal bij een dergelijk goedkoop toestel.

Let wel, grotere Chinese A-merken met modellen welke langer op de markt zijn leveren (soms) wel support en hebben soms ook een community. Maar de B-merk Chinezen zo goed als zeker niet.

[ Voor 5% gewijzigd door displaciamento op 24-05-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Een vraagje voor de meer ingelichte personen alhier:

Mijn vrouw wil zo'n fitbit-armband aanschaffen, maar de vraag is of bv. de MT6582 SoC dit ondersteunt (is er ook Bluetooth 4.0 zónder LE?) en ook welke Android-versie nodig is. (4.3 of pas vanaf 4.4?)

Ik vind her en der dat de mediateks bluetooth 4.0 'hebben', maar kan niet terugvinden of dit ook LE betreft. (of is dat daar onverbrekelijk mee verbonden?)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met LE bedoel je Low Energy?
Volgens mij is dat zo goed als hetzelfde als Bluetooth 4.0, en ondanks dat in die specificatielijsten van de mediaTeks wel 4.0 wordt genoemd, is de ondersteuning ervoor pas in Android 4.3 geïntroduceerd..
Dus eigenlijk zou dat met alle Android 4.2 van de mediateks niet kunnen.

Ik denk dan ook dat het waarschijnlijk niet gaat werken met bluetooth Low Energy. Net zoals bluetooth, mediatek en toyota ook niet goed samen gaan.
Overigens zou je wel moeten kunnen verbinden via bluetooth, alleen dus niet via het low-energy principe, waardoor het wat meer accu nodig zal hebben..

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 24-05-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilhen
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19-03-2023
Bijna een jaar met veel plezier mijn Jiayu G2S gebruikt.
Goed formaat, dun, mooi model, lange accuduur, snel (genoeg).

Maar toen begin deze week mijn telefoon over ging en ik hem pakte, was mijn beeld opeens zwart.
Volgens mij herstarte hij ook.
Nu is het enige wat er gebeurt bij opstarten, dat het achtergrondverlichting aan gaat en er even een paar verticale gekleurde strepen in beeld komen.
Hij start wel door.
Al open gehad voor controle op losse contacten, maar niets gevonden.

Iemand ervaring met dit soort problemen?
Zal het een hardwareprobleem zijn of kan het ook softwarematig zijn?

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?
Of iemand nog één liggen voor onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 11:59:
Met LE bedoel je Low Energy?
Volgens mij is dat zo goed als hetzelfde als Bluetooth 4.0, en ondanks dat in die specificatielijsten van de mediaTeks wel 4.0 wordt genoemd, is de ondersteuning ervoor pas in Android 4.3 geïntroduceerd..
Dus eigenlijk zou dat met alle Android 4.2 van de mediateks niet kunnen.

Ik denk dan ook dat het waarschijnlijk niet gaat werken met bluetooth Low Energy. Net zoals bluetooth, mediatek en toyota ook niet goed samen gaan.
Overigens zou je wel moeten kunnen verbinden via bluetooth, alleen dus niet via het low-energy principe, waardoor het wat meer accu nodig zal hebben..
Ja, gaat om verbinden met zo'n fitbit ding. Die hebben bt4 low energy nodig.
Chinezen hebben natuurlijk kloons ervan die op oudere BT versies draaien, maar die moeten dus erg vaak worden opgeladen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
displaciamento schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:21:
[...]

Er is inderdaad bij de kleine Chinese merken geen support te verwachten doordat ze zo goedkoop zijn en ze dus geen software-ontwikkelingsteam hebben: ze kopen platform + OS in bij Mediatek en doen zelf echt minimaal iets aan ontwikkeling. Doorontwikkelen wordt dan ook lastig, en levert bovendien geen geld op. Als ze al een ontwikkelaar hebben, dan zetten ze deze op een nieuw uit te brengen model, want die kunnen ze weer verkopen en levert dus inkomsten op.

Ook voor de community is het niet te doen om al die toestellen te onderhouden. Naast dat de Mediatek drivers zo goed als niet beschikbaar zijn voor de community zijn er ook zoveel telefoons die ook maar zo kort op de markt zijn dat het geen doen is om ze te onderhouden.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een Hisiki G2, wat een prima toestel is (op de matige kleurweergave van het scherm en leesbaarheid in de zon na), en die is echt maar enkele maanden te koop geweest. Er zijn dan ook relatief weinig exemplaren van op de markt gekomen, en voor dit toestel zal nooit een andere Android versie uitkomen dan waarmee geleverd (in dit geval 4.1). De fabrikant gaat zeker geen updates leveren: voor de chipset in deze telefoon zijn ook geen drivers voor een hogere versie dan 4.1 uitgekomen, dus het kan niet eens. Gezien het relatief geringe aantal verkochte toestellen is er ook 0,0 community, dus daar valt ook niets van te verwachten. Maar dat hoort allemaal bij een dergelijk goedkoop toestel.

Let wel, grotere Chinese A-merken met modellen welke langer op de markt zijn leveren (soms) wel support en hebben soms ook een community. Maar de B-merk Chinezen zo goed als zeker niet.
bedankt voor de informatie. Hopelijk bevalt de telefoon haar.
En qua snelheid als ik de specificaties mag geloven is het een vrij snel toestel. Wat gelijk is aan de HTC ONE X en die ook wel snel was qua ook eigen ervaring ermee.... Dus voortaan de xiaomi's kopen etc...die hebben denk ik nu de allergrootste community qua onbekende merken hier en daar etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:20
voor de geïnteresseerden
http://www.to2c.com/huawei-honor-3c-basic.html
mooie actie dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 18:51
Volgens Google maps bevind ik mij in China ? Dit gebeurd regelmatig, met gps aan heb ik dit probleem niet. Met Wi-Fi en mobiel netwerk wel. Hoe komt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na een paar maanden gebruik, een review van mijn Lenovo P780:
productreview: Lenovo P780 Zwart review door Dreamvoid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Laatst online: 07-09 07:14
welke telefoon kun je beter kopen de Doogee Dg550 of de Tengda S5? aangezien ze allebei nog niet zolang uit zijn?

ik zeg zelf de Tengda S5
iets kleiner scherm
full-HD tegen HD enz

ben wel benieuwd naar jullie mening :) :) :)

[ Voor 34% gewijzigd door androidfreaker op 25-05-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Ik zeg doogee dg550, waarschijnlijk meest support, want tengda is in mijn ogen geen merk, ook is fhd overkill vind ik eb design van de doogee is veel mooier, als je puut naar de specs kijkt is de s5 de beste optie, maar dat is een samsung clone (ben geen fan van no brand clones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
De Doogee DG550 heeft een 720p-resolutie op een 5,5 inch-scherm, dat ga je wel merken hoor. Plus de Tengda S5 heeft 2 GB RAM i.p.v. slechts 1 én een grotere batterij (terwijl het scherm wat kleiner is). Ik zou definitely voor de Tengda gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Domokun schreef op zondag 25 mei 2014 @ 16:18:
De Doogee DG550 heeft een 720p-resolutie op een 5,5 inch-scherm, dat ga je wel merken hoor. Plus de Tengda S5 heeft 2 GB RAM i.p.v. slechts 1 én een grotere batterij (terwijl het scherm wat kleiner is). Ik zou definitely voor de Tengda gaan.
nah, vind ik niet, maja, ook de accu is bij de doogee beter denk ik door minder pixels

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QHD is overkill, full hd of 720p op 5.5 inch moet je wel kunnen zien. Toch zou ik eerder de Doogie halen dan een S5 cloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Omdat er op mijn vakantie Android telefoon (van het merk "Star") soms ineens Chinese apps stonden, die er eerst niet stonden en die ik zelf ook niet geïnstalleerd had, ben ik eens gaan zoeken hoe dat kwam. Het was mij duidelijk dat iets ze moest installeren, en dat dit waarschijnlijk malware zou zijn. Wat vreemd is, want ik download toch vooral uit de Play store.

Het blijkt inderdaad dat er malware op mijn toestel stond, maar niet door mijn toedoen: deze is er vanuit de fabrikant al opgezet. In mijn geval ging het om de (systeem)apps SynllaServ (com.google.hfapservice) en com.android.caivs.app. Overigens heb ik ook Update System, UpdateServices en Systeemupdates verwijderd, want systeemupdates krijg ik toch niet. Er wordt echter veel vaker en ook andere malware vanaf fabriek geïnstalleerd: lees en huiver: http://www.securelist.com...mode=1&weblogid=208213028. Wellicht is het dus handig om te kijken of er ook iets op jouw toestel aanwezig is.

Verwijderen gaat overigens waarschijnlijk alleen als je root bent, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb hier in ieder geval System app remover van Jumobile voor gebruikt, aangezien die bij apps aangeeft of ze kritiek zijn of niet. Als je weet wat je aan het doen bent kan het uiteraard ook met een root-filemanager. Als je niet weet wat je aan het doen bent, wees dan voorzichtig en maak backups, want de verkeerde app uit je systeemmap verwijderen kan ervoor zorgen dat je toestel niet meer opstart. U bent gewaarschuwd... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door displaciamento op 25-05-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Iemand al ervaring met dit toestel?
Ik meende van wel, maar kon de reactie niet meer vinden;

http://www.chinabuye.com/...gps-gesture-sensing-black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 16:56
Vorige week de Xiaomi HongMi1S binnen gehad. Donderdag besteld, dinsdag binnen (via DHL, Euro 128,- incl verzenden).
Mooi formaat met z'n 4,7" display (1280x720 resolutie). Wel ietwat aan de dikke kant en vrij zwaar.
Lekker snel ding, processor is geen Mediatek maar een Qualcomm Snapdragon 400 op 1.6GHz en een Adreno 305 GPU. Dualsim, alleen slot 1 heeft 3G.
Wat zeker snel werkt is de GPS, dat is zo'n beetje aanzetten en een fix, wel een verschil met de Mediatek telefoons die ik heb gehad. Ook geen gedoe met FasterGPS tooltjes enzo, gewoon zo uit de doos werken. Hij lockt ook op de chinese Beidou en de russische Glonass satellieten (ziet nu 12 GPS en 10 Glonass, en 4 Beidou).
Camera nog niet echt getest, wel de wifi, en dat is i.c.m. mijn router erg traag, ik haal maar (via Ookla speedtest) 8Mb, met een upload van 17 Mb (?). Zelfde heb ik met de Xiaomi MI3. Met een iNew V3 is de score zo'n 65 Mb. Geen idee waarom dat is, zal eens een andere router proberen.
Dus, als je een goedkope phone zoekt en GPS is belangrijk dan is dit een goeie kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Ja erg, heb een week of 2 geleden de normale Hongmi nog besteld, als ik da had geweten......
Er was toen nog geen sprake van een WCDMA versie, buiten dat hij binnekort zou uitkomen.

Vind enkel de batterijduur wat tegenslagen, maar dat is omdat ik verwend was van men Lenovo denk ik
de S750 hiervan deed 2dagen met men batterij, gps bluetooth en verschillende apps constant aan.

De Hongmi doet hier "maar" 1dagje mee, voor de rest echt een uitstekend toestel, megagoede support ook op de forums daar vind ik.

Hoelang doe jij met je 1S qua batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
Ik heb met normaal gebruik (beetje internet, email, whatsapp) 'savonds nog zo'n 50% over. WiFi, GPS en 3G staan altijd aan.
De iNew V3 die ik hier ook heb is 's avonds bijna leeg (iets kleinere accu, de HM1S heeft 2 Amp en de iNew 1,8).
robin-sips2 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:41:

Hoelang doe jij met je 1S qua batterij?

[ Voor 22% gewijzigd door 3meter op 26-05-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
displaciamento schreef op zondag 25 mei 2014 @ 21:39:
Omdat er op mijn vakantie Android telefoon (van het merk "Star") soms ineens Chinese apps stonden, die er eerst niet stonden en die ik zelf ook niet geïnstalleerd had, ben ik eens gaan zoeken hoe dat kwam. Het was mij duidelijk dat iets ze moest installeren, en dat dit waarschijnlijk malware zou zijn.
Het blijkt inderdaad dat er malware op mijn toestel stond, maar niet door mijn toedoen: deze is er vanuit de fabrikant al opgezet. Wellicht is het dus handig om te kijken of er ook iets op jouw toestel aanwezig is.
Zojuist bedacht ik mij dat de gratis versie van Kaspersky Internet Security ook systeembestanden kan scannen. Ga hiervoor naar Settings -> Scanner -> Trust system apps (uitvinken). Daarna een full scan uitvoeren. Als je vervolgens een speenvarken hoort, dan is het mis... ;)

Uiteraard geeft dit geen garantie dat alle malware wordt gevonden, maar het is vast beter dan niets.

[ Voor 8% gewijzigd door displaciamento op 25-05-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:34
Kan me er wel in vinden. Ben overigens erg tevreden over dit toestel. Nu twee maanden in bezit, met SLXROM v.23 (SilentLexx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
ik had een vraagje?

ik wil voor de eerste keer een telefoon uit china halen maar wat zijn de kosten van de douane enzo? ik zat zelf te denken aan een Xiaomi RedMi 1s ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
androidfreaker schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:59:
ik had een vraagje?

ik wil voor de eerste keer een telefoon uit china halen maar wat zijn de kosten van de douane enzo? ik zat zelf te denken aan een Xiaomi RedMi 1s ?
Als je mazzel hebt niks, als je pech hebt 21%+13,50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:11
androidfreaker schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:59:
ik had een vraagje?

Gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden. Dit is al 64723 keer gevraagd op dit forum. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
Momus schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:59:
[...]

Als je mazzel hebt niks, als je pech hebt 21%+13,50...
oke dat zal leuk zijn :) :)
Mother_lepard schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:00:
[...]

Gebruik de zoekfunctie en gij zult vinden. Dit is al 64723 keer gevraagd op dit forum. :+
oke je houd het aardig bij dan :) :) :)

[ Voor 39% gewijzigd door androidfreaker op 26-05-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Laatst online: 15-09 12:33
hallo iedereen, ik ben de laatste tijd aan het kijken voor een gsm voor mijn zus. haar budget is max 160 euro, ik heb nu de volgende gsms:
xiaomi hongmi 1s
huawei honor 3c
huewei ascend g700
zijn er gsm waar jullie aan denken die ik over het hoofd gezien heb die ook nog goed zijn? Doogee en inew v3 vond ze niet zo mooi. Ik weet dat de iocean x7 hier ook een vaak terugkomende telefoon is, maar in dat topic zijn er nogal mensen met problemen, en haar gsm zou toch 3 jaar moeten meegaan. Zelfde met de jiayu g4c.

En ik weet dat antutu niet alles zegt over de gsm maar hoe komt het dat de ascend g700 "maar" 13000 behaalt?
Ik weet dat jullie het hier op tweakers waarderen als de mensen zelf dingen opzoeken en uitzoeken, maar ik vraag gewoon een mening. :)
En voor de mensen met het advies om deze thread eens door te nemen: ik volg dit deel al van in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Voor die prijs zou ik de Honor 3C doen. 180$ ongeveer.
Jiayu g4c is ook een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Gezien de snapdragon cpu zou ik dan toch eerder voor de Hongmi S1 kiezen. weet je in elk geval zeker dat Alles goed werkt. Bovendien is Xiaomi toch wel 1 van de betere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de Huawei's doen vaak geen NL taal, tenzij je er nogal veel werk in stopt.
Bij de 1S zou een multi-language rom er standaard op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
rooten en rom flashen heb ik beperkte ervaring mee. Maar als het niet moet doe ik het liever niet, dus huawei valt af. Was toch niet haar grootste voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dutchgio schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:07:
Bij de 1S zou een multi-language rom er standaard op moeten staan.
Misschien niet standaard, maar via rom update is die er in 2 minuten opgezet. Ondersteuning is tenminste ook goed van ze.

[ Voor 11% gewijzigd door starcopy op 26-05-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-02 18:18
starcopy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:32:
[...]

Misschien niet standaard, maar via rom update is die er in 2 minuten opgezet. Ondersteuning is tenminste ook goed van ze.
Sorry ik ben een echte onbenul hierin.
Kun je me uitleggen hoe ik dit moet doen snap er geen hol van en ban bang dat ik iets verkeerds doe.
Ik wil graag op mijn Xiaomi redmi 1s multilanguage en google playstore hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dekilo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:57:
[...]

Kun je me uitleggen hoe ik dit moet doen snap er geen hol van en ban bang dat ik iets verkeerds doe.
Op je telefoon de volgende link openen: http://celogeek.miuiandro...ni_JHCCNBD24.0_jb-4.3.zip

Daarna naar je instellingen->about phone.
System update
Menu toets -> select installation package
Naar je download map gaan en de multilang installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn ook sites die wel standaard de multilanguage zouden leveren, dus als je het echt niet aandurft zou dat ook een optie zijn.
Maar het makkelijkste is om je er een beetje thuis in te worden, dan weet je wat je doet en scheelt weer bij de volgende aankoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 08:51
Donderdag mijn Cubot x6 binnen gekregen.
Prima toestel geen klachten. alleen een probleem is dat facebook app het niet doet valt om de haverklap uit. Maar dat komt door de facebook app zelf. via website benaderen gaat zonder problemen.
GPS: werkt
3g: werkt
Bellen: werkt
smsen: werkt
Wifi: werkt.

De accu gaat 2 dagen mee als ik ongeveer de hele dag de wifi aan heb staan en zo af en toe berichtje verstuurd. bij mij was hij gisteren op 58%.

Als je een spel aan het spelen bent dan loopt hij wel stuk sneller leeg.

Verder prima toestel reageert vlot. Stevig toestel. Voelt niet aan als een crap toestel. Het bijgeleverde hoejse is ook zeer prettig. Echt een aanrader.

Als er nog vragen zijn over dit toestel stuur gericht een berichtje.

Edit: Heb 1 opmerking
Het toestel werkt met mijn Sd kaartje niet goed.
Hierdoor werkt mijn proximity sensor niet goed. en loopt mijn telefoon na een gesprek vast.
Zonder de SD kaart gaat dit goed.

[ Voor 11% gewijzigd door lekrutes op 23-06-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Zottenpedj schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:13:
hallo iedereen, ik ben de laatste tijd aan het kijken voor een gsm voor mijn zus. haar budget is max 160 euro, ik heb nu de volgende gsms:
xiaomi hongmi 1s
huawei honor 3c
huewei ascend g700
zijn er gsm waar jullie aan denken die ik over het hoofd gezien heb die ook nog goed zijn? Doogee en inew v3 vond ze niet zo mooi. Ik weet dat de iocean x7 hier ook een vaak terugkomende telefoon is, maar in dat topic zijn er nogal mensen met problemen, en haar gsm zou toch 3 jaar moeten meegaan. Zelfde met de jiayu g4c.

En ik weet dat antutu niet alles zegt over de gsm maar hoe komt het dat de ascend g700 "maar" 13000 behaalt?
Ik weet dat jullie het hier op tweakers waarderen als de mensen zelf dingen opzoeken en uitzoeken, maar ik vraag gewoon een mening. :)
En voor de mensen met het advies om deze thread eens door te nemen: ik volg dit deel al van in het begin :)
Cubot x6 zou je kunnen toevoegen is 140 euro op banggood.com.
Ook prima toestel. of die 3 jaar mee gaat zo geen idee heb hem net 4 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dekilo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:57:
[...]

http://xiaomi.eu/community/threads/4-5-23.24389/

Ff naar onder scrollen totdat je:

Xiaomi Redmi 1S

Xiaomi Redmi 1S WCDMA - Stable 24 Multilang

Ziet. Deze downloaden, en op je telefoon in de map download zetten. In deze link staat de procedure voor het installeren nog een keer uitgelgd.

http://androidworld.nl/fo...alleren-op-je-xiaomi.html

Komt er feitelijk op neer dat je via de updater op je phone naar de map gaat waar je het zip bestand in hebt gezet. lokaal bestand aanklikken en installeren. De rest gaat vanzelf. Daarna alleen Nederlands instellen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
starcopy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Xiaomi Redmi 1S

Ziet. Deze downloaden, en op je telefoon in de map download zetten. In deze link staat de procedure voor het installeren nog een keer uitgelgd.

Komt er feitelijk op neer dat je via de updater op je phone naar de map gaat waar je het zip bestand in hebt gezet. lokaal bestand aanklikken en installeren. De rest gaat vanzelf. Daarna alleen Nederlands instellen en klaar.
Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
lekrutes schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:13:
[...]

Cubot x6 zou je kunnen toevoegen is 140 euro op banggood.com.
Ook prima toestel. of die 3 jaar mee gaat zo geen idee heb hem net 4 dagen
Deze had ik ook al gezien, maar ben wat bang voor de batterij gezien het een octacore is. Hoelang gaat hij bij jou ongeveer mee?

edit: en hoe zit het met de 3g, want ik zie dat het 850/2100MHz is.

[ Voor 8% gewijzigd door Zottenpedj op 26-05-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51
jimmypop1 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:42:
Volgens Google maps bevind ik mij in China ? Dit gebeurd regelmatig, met gps aan heb ik dit probleem niet. Met Wi-Fi en mobiel netwerk wel. Hoe komt dit ?
Je internetverbinding loopt via een Chinese proxy?

Edward Snowden kom er maar in :P

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
@Jimmypop1,

Dat probleem ken ik niet met mijn Elephone P8.
Wel dat de accu na 5 minuten internetten snel richting de 80% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visophetdroge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 17:16
Kan iemand me vertellen hoe het streamen van stereo geluid via bluetooth gaat met die Mediatek 6592? JellyBean kan last hebben van haperingen, dat heb ik met mijn Note 1 ook ervaren. Die draait nu op een costum KitKat en het probleem is weg.

Maar de telefoon zelf begint kuren te vertonen en ik zit nu te kijken naar die Cubot X6. Bij Banggood ligt hij ook in het Engelse magazijn en blijkt hij dan nòg iets goedkoper en er is een coupon voor $12 korting.

Al met al een zeer goede aanbieding en ik hoop dat de levering vanuit GB ook wat sneller is en minder kans op rompslomp bij de douane. Maar een vloeiende weergave van stereo via bluetooth is voor mij wel een must. En ik verwacht geen upgrade naar KitKat van Cubot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 00:13:
@Jimmypop1,

Dat probleem ken ik niet met mijn Elephone P8.
Wel dat de accu na 5 minuten internetten snel richting de 80% zit.
Same, mijn P8 vind mij altijd in Nederland, Wifi en GPS.

En wat accu betreft, zelfde ervaring ook. Men claimt dat er 2800mah in zit maar volgens mij is dat optimistisch... Ik red net een dag met normaal gebruik, dat haal ik ook met m'n Zp980 met 2000mah. Nu is dit natuurlijk een andere chipset en groter scherm, maar enig verschil had ik toch wel verwacht.
Visophetdroge schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:22:
Kan iemand me vertellen hoe het streamen van stereo geluid via bluetooth gaat met die Mediatek 6592? JellyBean kan last hebben van haperingen, dat heb ik met mijn Note 1 ook ervaren. Die draait nu op een costum KitKat en het probleem is weg.
Hier heb ik zelf geen last van, draai nog op 4.2 en het gaat eigenlijk prima op mn headset en stereo thuis. In m'n auto heb ik er wel problemen mee, maar dat ligt echt aan de set in mn auto, die heeft het met geen enkele telefoon nog soepel gedaan (Qualcomm en Mediatek chips).

[ Voor 34% gewijzigd door M-Opensource op 27-05-2014 09:49 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Iemand de Beidou LA-Q1 al binnen van Pandawill?
17track vertelt mij dat hij gisteren in Nederland is aangekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visophetdroge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 17:16
M-Opensource schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:45:
(...) draai nog op 4.2 en het gaat eigenlijk prima op mn headset en stereo thuis.
Danku! Dat neemt toch weer wat twijfels weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekilo
starcopy schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Xiaomi Redmi 1S

Gisteren alles ingesteld, stelt echt niks voor! super easy!
Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
dekilo schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:40:
[...]

Gisteren alles ingesteld, stelt echt niks voor! super easy!
Nogmaals bedankt.
Graag gedaan. Veel succes. Ze hebben daar overigens weekly updates, dus in de gaten houden kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Zottenpedj schreef op maandag 26 mei 2014 @ 15:51:
[...]

Deze had ik ook al gezien, maar ben wat bang voor de batterij gezien het een octacore is. Hoelang gaat hij bij jou ongeveer mee?

edit: en hoe zit het met de 3g, want ik zie dat het 850/2100MHz is.
Bij mij gaat hij nu een dag mee.
op het eind van de dag is de telefoon op 12% (Dab speel ik 2 uur Plats vs zombies en ongeveer kwart van de dag heb ik wifi aan en ben ik aan het internetten/watsappen). Als ik geen spel speel zit ik aan het eind van de dag op 50+%

Op moment heeft mijn abbonoment geen 3g. Dus ik kan niet zeggen hoe het daar precies mee zit.
Heb een sim kaart van een kennis geleent om te kijken of die het deed. Verder niet grondig getest.
Volgens banggood.com:
Band 2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 850/2100MHz

Ik kreeg afgelope vrijdag zonder problemen verbinding en kon nu.nl openen en mail ophalen meer heb ik niet gedaan

Edit: Eind augustus heb ik pas weer abbonoment met 3g
en typo's verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door lekrutes op 27-05-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
@lekrutes
Bedankt voor de info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Momus schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:30:
De mijne is ook in Nederland. Ik heb de t&t van PostNL al, maar nog geen informatie zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Momus schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:30:
Wanneer was de jouwe verzonden? Ook Singpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
NYzE schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:42:
[...]

Wanneer was de jouwe verzonden? Ook Singpost?
Jazeker, Singapore Post.
2014-05-26 13:45, Arrived at overseas (Country code: NL)
2014-05-22 15:32, Despatched to overseas (Country code: NL)
2014-05-20 15:32, Received from Customer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NYzE
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-01 22:38
Cool!
Kijkend naar mijn status ben ik bang dat mijn pakket bij de douane is terechtgekomen :'(

2014-05-18 15:56, Despatched to overseas (Country code: NL)
2014-05-16 15:56, Received from Customer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Vandaag wordt ie afgeleverd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
NYzE schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:21:
Cool!
Kijkend naar mijn status ben ik bang dat mijn pakket bij de douane is terechtgekomen :'(

2014-05-18 15:56, Despatched to overseas (Country code: NL)
2014-05-16 15:56, Received from Customer
Nee hoor, zo lang er niet staat "Arrived at overseas (Country code: NL)" , hoef je nog niet over extra kosten na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Fest schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:24:
[...]

De mijne is ook in Nederland. Ik heb de t&t van PostNL al, maar nog geen informatie zichtbaar.
Hier ook, zending nog niet volgbaar.

Edit: Vanaf morgen heb ik eventjes een Beidou in mijn bezit. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 27-05-2014 19:42 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 22:19
hoe komen jullie aan de 3s code dan ? ik heb alleen maar een RQ2452xxxxxxSG code met status 2014-05-25 14:25, Arrived at overseas (Country code: NL) zending van antelife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die code doorgeven aan Postnl via twitter/mail, en vragen of ze het of om kunnen zetten naar een 3S code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-09 22:19
Thanks. had het zelf kunnen bedenken ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
M-Opensource schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:45:
[...]

Same, mijn P8 vind mij altijd in Nederland, Wifi en GPS.

En wat accu betreft, zelfde ervaring ook. Men claimt dat er 2800mah in zit maar volgens mij is dat optimistisch... Ik red net een dag met normaal gebruik, dat haal ik ook met m'n Zp980 met 2000mah. Nu is dit natuurlijk een andere chipset en groter scherm, maar enig verschil had ik toch wel verwacht.
Met andere woorden;
we konden net zo goed een telefoon kopen die zo'n 2000-2200mah heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, eerder dat de P8 geen 2800mah heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 11:28
Hallo allen!

Heb men tijdelijke telefoon (Galaxy S3) verkocht, na een jaar dankbaar gebruik gemaakt te hebben van een Cubot M6589. Nu weer (met enige spoed) op zoek naar een nieuw Chinees wonder.

Gewenste specs:
Schermgrootte: 4,7" - 5"
RAM: 2GB
Accu: >2300mAh
Resolutie: 720p (ev. 1080, maar bang voor accu drain)
Prijsklasse: <€230

Kom zelf op de volgende shortlist:
- Huawei Honor 3C: 5.0'' | MT6582 | 2GB | 2300mAh | $185
- Iocean X7S: 5.0'' | MT6592 | 2GB | 2000mAh | $245
- Xiaomi M3: 5.0'' | MSM8974AB | 2GB | 3050mAh | $320

Vragen:
- Erg gecharmeerd van de Huawei, echter vraag me af of de MT6582 wel snel genoeg is?
- Iocean: snellere chip, maar slechtere accu (wel uit te breiden naar 3000mAh, maar dan phone dikker)
- Xiaomi M3: snelheid en accu volgens mij goed, maar toch wel erg aan de prijs.

Zouden jullie me kunnen helpen / adviseren?
Misschien zie ik nog ander interessant toestel over het hoofd.

Alvast bedankt iig!

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt eraan wat je doet. Voor alleen whatsappen, tweakers etc. Is die Huawei snel genoeg.
Maar als je 230 te besteden hebt zou ik de Xiaomi overwegen.
Goedkoopste bij Antelife en Coolicool:
http://www.coolicool.com/...hone-g-33265?currency=EUR

http://www.antelife.com/x...48e8850243be8079a5c74d079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Gebruik bij CooliCool coupon code CICWEBFE voor 2% korting (zo'n 6$).
En de code YOUTUBE bij Antelife voor 2$ korting.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Thanks dutchgio! Gebruik hem redelijk intensief. Facebook, whatsapp, chrome, imdb, camera. GPS mindere mate, geen games. Ervaring is dat ik de meeste smartphones met een dag wel leeg trek qua accu ;)

- Hoe doet de Snapdragon 800-soc (op 1080p scherm) het qua accuverbruik? Zal deze altijd beter zijn dan de
Honor 3C?
- Heb jij ervaring met de OS van de Xiaomi? Zijn er goede custom ROMS beschikbaar? eventueel in NL (al is dat geen must)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:40:
Thanks dutchgio! Gebruik hem redelijk intensief. Facebook, whatsapp, chrome, imdb, camera. GPS mindere mate, geen games. Ervaring is dat ik de meeste smartphones met een dag wel leeg trek qua accu ;)

- Hoe doet de Snapdragon 800-soc (op 1080p scherm) het qua accuverbruik? Zal deze altijd beter zijn dan de
Honor 3C?
- Heb jij ervaring met de OS van de Xiaomi? Zijn er goede custom ROMS beschikbaar? eventueel in NL (al is dat geen must)
Dan is de Mi3 alleen maar aan te raden. Accuverbruik valt goed mee, ik haal een paar dagen op 1 lading. Al kijk ik dan niet hele dagen naar 1080P content.

Multilanguage is er ook.custom is er ook wel voor te vinden, maar kijk hier maar eens.

http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/

De ondersteuning is in mijn ogen prima. Zelf heb ik de 64Gb uitvoering, enige nadeel (vind ik) is dat er geen sd kaartje in kan. Maar voor mij geen ander merk meer, hier kan geen enkele MTK phone tegenop.

[ Voor 5% gewijzigd door starcopy op 27-05-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua accuverbruik is het lastig, maar over het algemeen gaat een Snap800 meer nodig hebben dan een mt6582....
Dat heeft de Xiaomi dan ook ;)
Die is dan ook een stuk sneller, want waar je met de Huawei meer in het budget/mid-end segment zit, kan de Xiaomi mee met de high-end.
De Xiaomi's draaien allemaal standaard MIUI. Momenteel is 4.4 er voor uit, maar dat lijkt nog den redelijke beta release. Voor de Huawei komt er waarschijnlijk sowieso geen KitKat uit. Qua verdere ROM support is het wat matigjes. MIUI is wel gewoon multi-language, standaard erop gezet door de shops zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Ok, nuttige reacties!
starcopy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:45:
[...]
Dan is de Mi3 alleen maar aan te raden. Accuverbruik valt goed mee, ik haal een paar dagen op 1 lading. Al kijk ik dan niet hele dagen naar 1080P content.
Een paar dagen op 1 accu is zeker acceptabel.
starcopy schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:45:
[...]
Multilanguage is er ook.custom is er ook wel voor te vinden, maar kijk hier maar eens.

http://xiaomi.eu/communit...-weekly-rom-releases.103/

De ondersteuning is in mijn ogen prima. Zelf heb ik de 64Gb uitvoering, enige nadeel (vind ik) is dat er geen sd kaartje in kan. Maar voor mij geen ander merk meer, hier kan geen enkele MTK phone tegenop.
Ivm Spotify playlists mss een overweging waard. Wel een beperking idd. Al verwacht ik aan de 16Gb wel genoeg te hebben.
dutchgio schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:47:
Qua accuverbruik is het lastig, maar over het algemeen gaat een Snap800 meer nodig hebben dan een mt6582....
Dat heeft de Xiaomi dan ook ;)
Die is dan ook een stuk sneller, want waar je met de Huawei meer in het budget/mid-end segment zit, kan de Xiaomi mee met de high-end.
De Xiaomi's draaien allemaal standaard MIUI. Momenteel is 4.4 er voor uit, maar dat lijkt nog den redelijke beta release. Voor de Huawei komt er waarschijnlijk sowieso geen KitKat uit. Qua verdere ROM support is het wat matigjes. MIUI is wel gewoon multi-language, standaard erop gezet door de shops zelf.
Dat is idd de overweging. Weg is pech met de Huawei of langere termijn met de Xiaomi. Neig naar die laatste.
Wat vinden jullie van de afmetingen? Ben zelf max 4,8" gewend. Is de Xiaomi (welke nog slag groter is dan de Huawei) broekzak technisch beetje acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3meter
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:57:

Dat is idd de overweging. Weg is pech met de Huawei of langere termijn met de Xiaomi. Neig naar die laatste.
Wat vinden jullie van de afmetingen? Ben zelf max 4,8" gewend. Is de Xiaomi (welke nog slag groter is dan de Huawei) broekzak technisch beetje acceptabel?
De Xiaomi MI3 is prima broekzaktechnisch acceptabel, heb 'm al een maandje of 2 in de spijkerbroekzak (zonder hoesje o.i.d.), merk 'm niet eens. Heb wat meer moeite met de Xiaomi Hongmi1S, die is wat dikker en zwaarder dan de MI3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Heb zelf de honor 3c, heb er ook een topic over gemaakt lees die ff, dan weet je genoeg
Ik vind hem meer dan snel genoeg voor alles, games, internet, whatsapp, etc hartstikke snel

[ Voor 35% gewijzigd door krissie100 op 27-05-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
3meter schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:13:
[...]

De Xiaomi MI3 is prima broekzaktechnisch acceptabel, heb 'm al een maandje of 2 in de spijkerbroekzak (zonder hoesje o.i.d.), merk 'm niet eens. Heb wat meer moeite met de Xiaomi Hongmi1S, die is wat dikker en zwaarder dan de MI3.
Goed te horen! Van wat ik op de filmpjes kan zien, vind ik het qua design zo'n lang toestel. Weet niet of je dat in werkelijk ook zo ervaart?
krissie100 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:26:
Heb zelf de honor 3c, heb er ook een topic over gemaakt lees die ff, dan weet je genoeg
Ik vind hem meer dan snel genoeg voor alles, games, internet, whatsapp, etc hartstikke snel
Ben goed bekend met het topic! Heb het van voor tot achter doorgelezen, vandaar ook men enthousiasme erover. Ben alleen bang dat als ik nu voor de MT6582 (kom van een M6589 Cubot) kies, de snelheid en het niet kunnen upgraden naar hogere versie van OS, me toch tegen gaan vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Voor de Mi3 is er in elk geval al KK, al is die dan nog Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Hoe verhoud de Jiayu G4S zich eigenlijk tot bijvoorbeeld de Xiaomi MI3?
Is echt een stuk goedkoper. Lees echter op het forum van de Jiayu nogal wat wisselende berichten over wegvallende dataverbindingen, GPS en accugebruik van de MT6592. Dat geeft me hiervoor niet echt vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 23:34
Ik heb de Lenovo P780 en zoals eerder gemeld naar volle tevredenheid.
Maar toch één dingetje: als ik apps naar de sd-kaart verplaats, staan ze ineens niet meer op het home-scherm. En kan ik ze alleen nog maar openen via het onderliggend menu. Terugplaatsen naar het homescherm heeft geen zin, zodra ik de app open is hij daar weer foetsie.
Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:30:
Hoe verhoud de Jiayu G4S zich eigenlijk tot bijvoorbeeld de Xiaomi MI3?
Is echt een stuk goedkoper. Lees echter op het forum van de Jiayu nogal wat wisselende berichten over wegvallende dataverbindingen, GPS en accugebruik van de MT6592. Dat geeft me hiervoor niet echt vertrouwen.
Ligt eraan waar je na kijkt. De Mi3 is een echte high-end device en vergelijkbaar met wat je hier ook in de duurste categorie vindt. Hij is voor NL-begrippen (qua-specs) erg goedkoop, maar voor een Chinese smartphone vrij prijzig, maar daar krijg je wel heel veel voor terug. Tevens een van de betrouwbare ''A-merken'' in China en met MIUI heb je eigenlijk geen behoefte aan een custom rom. Voor custom roms moet je sowieso geen China-phone nemen, en met een Mediatek processor kun je het eigenlijk helemaal vergeten.

Het is vooral wat je met het toestel wilt gaan doen en wat je qua snelheid verwacht. Wil je dat echt alles wat je je telefoon voorschotelt vloeiend gaat dan moet je zoals gewoonlijk je portemonnee trekken, kies dan de Mi3, erg mooi geprijsd momenteel. Wil je gewoon een (redelijk) vloeiende Android ervaring vergelijkbaar met de S3 dan zit je goed met de MT6582. Voordeel is dat SoC goedkoop is en zuinig. Echt merkbaar verschil zul je met de MT6592 niet merken, hooguit op grafisch gebied en een wat mindere batterij duur.

Wil je geld besparen en is een MT6582 voldoende dan zou ik voor de Huawei Honor 3C gaan, aangezien het een Chinees A-merk is en het gewoon bewezen kwaliteit biedt. Een andere optie is de Jiayu 4S, voordeel is de lange accu duur, nadeel is dat het een beetje een dikkerdje is. Een andere optie als je 1GB wilt inleveren is de THL 4400, nieuw model met ''maar'' 1GB, maar met de MT6582 en 720p en een 4400mAh is gegarandeerd een erg lange accuduur. Ten slotte eventueel de ZTE v975, snelle(re) intel processor icm met 2GB en ZTE is ook geen kleine speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Valt mee van de 4S, vorige week heb ik een Jiayu 4 in handen gehad met de 3000mAh accu maar het toestel voelt erg slick en degelijk aan. Niet dik ofzo.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
benbaba schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:09:
[...]

Ligt eraan waar je na kijkt. De Mi3 is een echte high-end device en vergelijkbaar met wat je hier ook in de duurste categorie vindt. Hij is voor NL-begrippen (qua-specs) erg goedkoop, maar voor een Chinese smartphone vrij prijzig, maar daar krijg je wel heel veel voor terug. Tevens een van de betrouwbare ''A-merken'' in China en met MIUI heb je eigenlijk geen behoefte aan een custom rom. Voor custom roms moet je sowieso geen China-phone nemen, en met een Mediatek processor kun je het eigenlijk helemaal vergeten.

Het is vooral wat je met het toestel wilt gaan doen en wat je qua snelheid verwacht. Wil je dat echt alles wat je je telefoon voorschotelt vloeiend gaat dan moet je zoals gewoonlijk je portemonnee trekken, kies dan de Mi3, erg mooi geprijsd momenteel. Wil je gewoon een (redelijk) vloeiende Android ervaring vergelijkbaar met de S3 dan zit je goed met de MT6582. Voordeel is dat SoC goedkoop is en zuinig. Echt merkbaar verschil zul je met de MT6592 niet merken, hooguit op grafisch gebied en een wat mindere batterij duur.

Wil je geld besparen en is een MT6582 voldoende dan zou ik voor de Huawei Honor 3C gaan, aangezien het een Chinees A-merk is en het gewoon bewezen kwaliteit biedt. Een andere optie is de Jiayu 4S, voordeel is de lange accu duur, nadeel is dat het een beetje een dikkerdje is. Een andere optie als je 1GB wilt inleveren is de THL 4400, nieuw model met ''maar'' 1GB, maar met de MT6582 en 720p en een 4400mAh is gegarandeerd een erg lange accuduur. Ten slotte eventueel de ZTE v975, snelle(re) intel processor icm met 2GB en ZTE is ook geen kleine speler.
Je bent verkoper van beroep? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhhest
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 14:31
zeg_ik_niet schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 01:21:
[...]

Je bent verkoper van beroep? :+
Deze gebruiker heeft, in tegenstelling tot anderen, geen referral links gebruikt. Geen verkoper, gewoon iemand die je van advies voorziet ;) .

Bezoek mijn blog http://www.chinareview.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Vraagje.
Wat is eigenlijk de makkelijkste manier om een nederlandse spellings controle/woordenboek/woord suggestie op je telefoon te krijgen?

Ik heb in Android nederlands toetsenbord ingesteld maar daar is geen woordenboek aangekoppelt.

(Weet niet zeker of ik dat in dit topic moet vragen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Andere keyboard installeren? Ik ben helemaal fan van SwiftKey en is elke euro waard. :D
Ook de enige app waar ik voor betaald heb en deze dus bijna enkele uren per dag gebruik.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 28-05-2014 10:18 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 15:54
Google Keyboard downloaden. Je kan de apk op xda dev vinden. Werkt heerlijk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
Quad schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:18:
Andere keyboard installeren? Ik ben helemaal fan van SwiftKey en is elke euro waard. :D
Ook de enige app waar ik voor betaald heb en deze dus bijna enkele uren per dag gebruik.
Ik heb die voor 30 dagen geprobeerd op mijn vorige toestel.
Werkte inderdaad goed.
Lord_Dain schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:18:
Google Keyboard downloaden. Je kan de apk op xda dev vinden. Werkt heerlijk imo.
Ik ga dit eens proberen vandaag of morgen. Tik nu net wat te vaak verkeerd omdat ik denk ik nog moet wennen aan mijn 5 inch toestel.
Had 4,5 inch hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Absoluut een snappy toestel met mooi scherm, die Beidou LA-Q1, maar waarom is er in godsnaam zo'n ruimte onder het scherm als er toch on-screen knoppen op zitten? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ik kan zelfs niet meer met andere toetsenborden omgaan, wil gewoon niet hehe.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 18:51
Dragon + swype is ook een goed toetsenbord vind ik persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krize18
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-06 18:04
Hi mede-Tweakers,

ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Mi2S, niet omdat ik hier niet tevreden van ben maar wel omdat ik op zoek ben naar een dual-sim toestel - een Chineesje leek me de beste optie.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een dual sim toestel met gelijkaardige specs als de Mi2S maar dit blijkt niet zo eenvoudig :-(

Eventjes de gewenste specs:
- active dual sim
- max 4.5" schermgrootte - 720p of 1080p
- 2 gb ram
- 32 gb intern geheugen of mogelijkheid tot gebruiken van een geheugenkaart
- snapdragon 600 of gelijkaardig of beter
- rond de 300€

Alle tips zijn welkom! Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Krize18 op 28-05-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
[...]

Bedankt voor het duidelijke advies! Zeker ook vergelijk wat je geeft met de S3 is zinvol.
Als veeleisende gebruiker denk ik toch dat ik voor de Mi3 ga, wat nu een goede prijs / prestatie / kwaliteit verhouding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Krize18 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:59:
Hi mede-Tweakers,

ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Mi2S, niet omdat ik hier niet tevreden van ben maar wel omdat ik op zoek ben naar een dual-sim toestel - een Chineesje leek me de beste optie.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een dual sim toestel met gelijkaardige specs als de Mi2S maar dit blijkt niet zo eenvoudig :-(

Eventjes de gewenste specs:
- active dual sim
- max 4.5" schermgrootte - 720p of 1080p
- 2 gb ram
- 32 gb intern geheugen of mogelijkheid tot gebruiken van een geheugenkaart
- snapdragon 600 of gelijkaardig of beter
- rond de 300€

Alle tips zijn welkom! Thanks!
De Jiayu G4S misschien?

4,7", grote accu en 720P scherm.

Of de ZTE Z5S Nubia mini, met een Snapdragon 600.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 28-05-2014 12:21 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
_Slick_Rick_ schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor het duidelijke advies! Zeker ook vergelijk wat je geeft met de S3 is zinvol.
Als veeleisende gebruiker denk ik toch dat ik voor de Mi3 ga, wat nu een goede prijs / prestatie / kwaliteit verhouding heeft.
Hier de prijs voor de 64Gb uitvoering. Zet die eens af tegenover de 16Gb uitvoering. Met een beetje geluk is deze ook wel goedkoper te vinden denk ik.

http://www.ibuygou.com/p-...am_64gb_rom-5519-eur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn gepeperde Beidou LA-Q1 is binnen.
Toestel maakt een bijzonder degelijke indruk.
Geen oortelefoontje en de oplader is echt crap.
Ga er de komende dagen mee spelen en hou jullie op de hoogte.
Meest benieuwd ben ik of deze, niet mediatek telefoon, goed werkt met de Toyota navigatie.
Maar helaas, de Toyota staat tot vrijdag bij de spuiter omdat iemand het nodig vond hem te bekrassen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
[...]

Dag forumgenoten:

Ik volg stiekem al een tijdje dit topic en heb net de THL4400 bij Antelife besteld, want er is:
$28 OFF Coupon for THL 4400 with up to 860 hours standby time. Coupon: THL28FB (valid before June 3, 2014)

Als ik hem heb laat ik het weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ligt het nu aan mij, of is de Oppo Find 7A terug leverbaar?

http://europe.oppostyle.com/14-find-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
delius schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:32:
[...]

Dag forumgenoten:

Ik volg stiekem al een tijdje dit topic en heb net de THL4400 bij Antelife besteld, want er is:
$28 OFF Coupon for THL 4400 with up to 860 hours standby time. Coupon: THL28FB (valid before June 3, 2014)

ik ben benieuwd! vooral die accu en de achterkant lijken mij lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:52
delius schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:32:
[...]

Dag forumgenoten:

kan goedkoper!
http://www.to2c.com/thl-4400-basic-smart-phone.html

Met de kortingscode 4400 20 dollar korting, wat het totaal op 169,99 brengt. scheelt toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:35
De wcdma versie van de Xiaomi Redmi (Hongmi) Note 2 lijkt nu redelijk goed verkrijgbaar te zijn. Hij is bijvoorbeeld te koop bij Antelife en 1949deal.

Lijkt me een goed moment om er 1 te bestellen, of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1 ... 19 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!