Als ze tevreden was met de 3GS dan zal ze dat ook wel worden van alle andere toestellen. Het verschil in dagelijks gebruik gaat waarschijnlijk niet gemerkt worden. De MT6582 in de G4C en de MT6592 in de G4S hebben beiden een betere GPU dan de MT6589T van de Hongmi. Wordt er veel 3D gegamed zijn de 4C en S waarschijnlijk een betere keuze door de krachtigere GPU. Design, afmetingen, accu-duur, kleur etc. kunnen ook een rol spelen. Ga je voor de hongmi zou ik ook is ergens anders kijken is ie iets goedkoper. Leuk dat ibuygou officiële verkoper is maar er zijn genoeg andere betrouwbare Xiaomi dealers. Bijvoorbeeld 1949dealMichel 023 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:08:
Wie kan mij helpen bij het kiezen van een Jiayu voor mijn dochter?
Ze heeft nu een Jiayu G3S waarvan het scherm stuk is.
In principe was ze tevreden met het toestel.
Als ik bij Banggood kijk, kan ik kiezen tussen:
- G4C: 1,3 Ghz QC, ROM 4 GB, Ram 1 GB voor €119,-
- G4S: 1,4 Ghz Octa, ROM 4 GB, Ram 1 GB voor €127,-
- G4S: 1,7 Ghz Octa, ROM 16 GB, RAM 2 GB voor €156,-
Alle overige specificaties lijken gelijk te zijn.
Via Gizchina (coupon) is bij Spemall de G4S 1,7 Ghz te koop voor €141,-
Mijn vragen:
- Wat is telkens de meerwaarde van een nivo hoger? Wat merk je daarvan in het dagelijkse gebruik?
- Iemand ervaring met Spemall? Die €141,- lijkt mij een scherpe prijs. Of ergens goedkoper te koop?
Dan nog een vraag van een geheel andere orde:
GPS lijkt een structureel probleem voor Jiayu.
Over de XiaoMi Hongmi lees ik goede berichten: een uitstekend werkende GPS (klopt dat?)
De specificaties van de Hongmi komen sterk overeen met de G4C, alleen een kleinere batterij.
Bij ibuygou kost de Xiaomi Hongmi 3G WCDMA MIUI V5 1.5GHz 4.7 Inch €139,-
Is dit toestel te prefereren boven een Jiayu?
Voor degenen met een Lenovo telefoon is er leuk nieuws: al hun recente modellen krijgen een Kitkat update.
http://forum.xda-develope...d-4-3-4-4-update-t2695940
http://forum.xda-develope...d-4-3-4-4-update-t2695940
[ Voor 4% gewijzigd door Dreamvoid op 26-04-2014 14:11 ]
Ik heb een aantal weken geleden voor het eerst een smartphone in het buitenland gekocht:
De "5.0" CHINESE SMARTPHONE Z1 WITH ANDROID 4.2"
Ik heb deze besteld op deze website:
http://www.hongkongeek.co...s-z1-avec-android-42.html
Ik heb de smartphone besteld op deze website omdat ze bepaalde garanties en voorwaarden hebben die mij echt aanstonden. Zo beweren ze bijvoorbeeld dat alle verzendingen gratis gebeuren EN dat alle bijkomstige kosten terugbetaald worden indien je bewijzen kunt voorleggen dat je extra kosten hebt moeten betalen.
Van Singapore tot België:
08/04/2014: Ik bestel de zwarte versie met paypal en krijg direct mijn aankoopbevestiging per mail.
09/04/2014: Ik ontvang een email met de boodschap dat het toestel niet in stock is en ik krijg de vraag of de witte versie ook OK is.
10/04/2014: Na een nachtje slapen heb ik besloten dat de witte versie ok is. Ik reageer op de mail en krijg direct de bevestiging dat de smartphone vandaag nog verstuurd wordt. Ook ontvang ik direct een track&trace nummer van PostNL.
15/04/2014: Ik laat weten dat ik niets terugvindt met de track&trace nummer.
16/04/2014: Ik krijg antwoord met het bericht dat de gegevens nu wel terug te vinden zijn. En inderdaad, volgens de track&trace tool bevind het pakket zich al in een PostNL sorteercentrum. Een paar uur later zie ik al dat het pakket zich bevindt in het land van bestemming, België dus.
22/04/2014: Het pakket wordt geleverd door Bpost bij mijn thuis. Ik teken voor ontvangst.
Slechts 14 dagen van bestelling tot ontvangst. En dat volledig gratis!
Hongkongeek is dus te vertrouwen en komt hun beloftes volledig na.
De Smartphone
De belangrijkste specificaties:
- Dual-SIM ( 1 regular, 1 micro, op beide slots 2G& 3G )
- Quad-band 3G ( 850/900/1800/1900 )
- Quad-band 2G ( 850/900/1800/1900 )
- Quadcore Mediatek 6582
- 1GB RAM
- 8GB intern geheugen + de mogelijkheid voor uitbreiding tot 32GB
- Android 4.2.3
- 5.0" Super Amoled ( 854x480 )
- 8MP Camera
- 2680mAh accu
- Wifi a/b/g/n ( enkel 2.4Ghz )
Eerste indruk:
Wauw! Voor slechts €106 inclusief BTW heb ik een smartphone die er uitziet, aanvoelt en presteert als een smartphone die in mijn land minstens 3x zoveel kost. Je krijgt niet alleen een lader en oortjes in de doos, maar ook nog eens een mooie smartcover die de mogelijkheid geeft om het uur af te lezen, de temperatuur weer te geven, de camera te bedienen, de mediaplayer te bedienen en de agenda te raadplegen zonder dat je de frontcover moet openplooien.
De software:
De software is een mix van de Nexus-ervaring met een paar elementen van de Sony interface ( zoals kleine windows op het startscherm, de sony wallpapers ) met dan de beltonen van een Samsung Smartphone. De standaard launcher is vrij basic, net zoals die van Nexus, dus heb ik Go Launcher geïnstalleerd. De camera en galerij gaan supersmooth aangezien dit de stock-android apps zijn. Er is geen enkele bloatware te bespeuren. Alleen een mediaplayer vergelijkbaar met MX Player. De browser werkt enorm vlot. Inzoomen, scrollen, renderen, de videos op tweakers.net, enz... Ik heb absoluut geen behoefte om chrome of een andere browser te installeren op deze smartphone.
De hardware:
Ik sta versteld van de kwaliteit van het scherm. De kijkhoeken zijn gelijk aan die van mijn S4 en de helderheid is zeer goed. De lagere resolutie valt enkel op wanneer je bepaalde websites zoals tweakers.net volledig uitgezoomd bekijkt. Terwijl alles nog perfect leesbaar is op mijn S4 moet je op deze smartphone echt wel dubbeltappen op het artikel om het te kunnen lezen. ( Hier een foto van 8cm dichtbij: http://i60.tinypic.com/29pvh1j.jpg ) Omdat de software zo licht is ( door praktisch geen aanpassingen door fabrikant ) draait alles enorm vlot. Een spelletje clash of clans, angrybirds, enz... gaat met gemak. Zwaardere games speel ik niet dus heb ik ook niet behoefte om dit te testen. Full HD video kan afgespeeld worden zonder haperingen of framedrops. De behuizing is stevig en enorm mooi afgewerkt. Alleen de power-button zit wat losjes waardoor je deze lichtjes kan bewegen zonder hem in te drukken. De volume kloppen zitten wel stevig bevestigd.
Tot slot:
Ik heb misschien niet alles vermeld wat jullie willen weten, maar vraag gerust en ik zal de komende dagen even de tijd nemen om te reageren. Sowieso zijn de smartphone en de shop waar ik hem besteld heb echte aanraders! Kies zeker niet voor de betalende levering aangezien de gratis levering al snel genoeg is.
De "5.0" CHINESE SMARTPHONE Z1 WITH ANDROID 4.2"
Ik heb deze besteld op deze website:
http://www.hongkongeek.co...s-z1-avec-android-42.html
Ik heb de smartphone besteld op deze website omdat ze bepaalde garanties en voorwaarden hebben die mij echt aanstonden. Zo beweren ze bijvoorbeeld dat alle verzendingen gratis gebeuren EN dat alle bijkomstige kosten terugbetaald worden indien je bewijzen kunt voorleggen dat je extra kosten hebt moeten betalen.
Van Singapore tot België:
08/04/2014: Ik bestel de zwarte versie met paypal en krijg direct mijn aankoopbevestiging per mail.
09/04/2014: Ik ontvang een email met de boodschap dat het toestel niet in stock is en ik krijg de vraag of de witte versie ook OK is.
10/04/2014: Na een nachtje slapen heb ik besloten dat de witte versie ok is. Ik reageer op de mail en krijg direct de bevestiging dat de smartphone vandaag nog verstuurd wordt. Ook ontvang ik direct een track&trace nummer van PostNL.
15/04/2014: Ik laat weten dat ik niets terugvindt met de track&trace nummer.
16/04/2014: Ik krijg antwoord met het bericht dat de gegevens nu wel terug te vinden zijn. En inderdaad, volgens de track&trace tool bevind het pakket zich al in een PostNL sorteercentrum. Een paar uur later zie ik al dat het pakket zich bevindt in het land van bestemming, België dus.
22/04/2014: Het pakket wordt geleverd door Bpost bij mijn thuis. Ik teken voor ontvangst.
Slechts 14 dagen van bestelling tot ontvangst. En dat volledig gratis!
Hongkongeek is dus te vertrouwen en komt hun beloftes volledig na.
De Smartphone
De belangrijkste specificaties:
- Dual-SIM ( 1 regular, 1 micro, op beide slots 2G& 3G )
- Quad-band 3G ( 850/900/1800/1900 )
- Quad-band 2G ( 850/900/1800/1900 )
- Quadcore Mediatek 6582
- 1GB RAM
- 8GB intern geheugen + de mogelijkheid voor uitbreiding tot 32GB
- Android 4.2.3
- 5.0" Super Amoled ( 854x480 )
- 8MP Camera
- 2680mAh accu
- Wifi a/b/g/n ( enkel 2.4Ghz )
Eerste indruk:
Wauw! Voor slechts €106 inclusief BTW heb ik een smartphone die er uitziet, aanvoelt en presteert als een smartphone die in mijn land minstens 3x zoveel kost. Je krijgt niet alleen een lader en oortjes in de doos, maar ook nog eens een mooie smartcover die de mogelijkheid geeft om het uur af te lezen, de temperatuur weer te geven, de camera te bedienen, de mediaplayer te bedienen en de agenda te raadplegen zonder dat je de frontcover moet openplooien.
De software:
De software is een mix van de Nexus-ervaring met een paar elementen van de Sony interface ( zoals kleine windows op het startscherm, de sony wallpapers ) met dan de beltonen van een Samsung Smartphone. De standaard launcher is vrij basic, net zoals die van Nexus, dus heb ik Go Launcher geïnstalleerd. De camera en galerij gaan supersmooth aangezien dit de stock-android apps zijn. Er is geen enkele bloatware te bespeuren. Alleen een mediaplayer vergelijkbaar met MX Player. De browser werkt enorm vlot. Inzoomen, scrollen, renderen, de videos op tweakers.net, enz... Ik heb absoluut geen behoefte om chrome of een andere browser te installeren op deze smartphone.
De hardware:
Ik sta versteld van de kwaliteit van het scherm. De kijkhoeken zijn gelijk aan die van mijn S4 en de helderheid is zeer goed. De lagere resolutie valt enkel op wanneer je bepaalde websites zoals tweakers.net volledig uitgezoomd bekijkt. Terwijl alles nog perfect leesbaar is op mijn S4 moet je op deze smartphone echt wel dubbeltappen op het artikel om het te kunnen lezen. ( Hier een foto van 8cm dichtbij: http://i60.tinypic.com/29pvh1j.jpg ) Omdat de software zo licht is ( door praktisch geen aanpassingen door fabrikant ) draait alles enorm vlot. Een spelletje clash of clans, angrybirds, enz... gaat met gemak. Zwaardere games speel ik niet dus heb ik ook niet behoefte om dit te testen. Full HD video kan afgespeeld worden zonder haperingen of framedrops. De behuizing is stevig en enorm mooi afgewerkt. Alleen de power-button zit wat losjes waardoor je deze lichtjes kan bewegen zonder hem in te drukken. De volume kloppen zitten wel stevig bevestigd.
Tot slot:
Ik heb misschien niet alles vermeld wat jullie willen weten, maar vraag gerust en ik zal de komende dagen even de tijd nemen om te reageren. Sowieso zijn de smartphone en de shop waar ik hem besteld heb echte aanraders! Kies zeker niet voor de betalende levering aangezien de gratis levering al snel genoeg is.
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Een wat lage resolutie voor zo'n groot scherm. En waar staat dat het super amoled is?
Model is wel mooi en hij is plat. Zo te zien weer eens een Huawei P6 knock-off. (waar niks mis mee is, want dat is een mooi toestel; heb zelf ook een Chinaphone met dat model gehad)
Model is wel mooi en hij is plat. Zo te zien weer eens een Huawei P6 knock-off. (waar niks mis mee is, want dat is een mooi toestel; heb zelf ook een Chinaphone met dat model gehad)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dat staat op de doosHyp Hyper schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:31:
Een wat lage resolutie voor zo'n groot scherm. En waar staat dat het super amoled is?
De lage resolutie valt echt niet op. Heb zonet nog gezegd tegen een vriend dat het Full HD was en hij was er mee weg. Pixels zie je niet tenzij je de gsm zo dicht houdt met als doel ze te vinden.
Ik heb net een foto genomen, zeer close up ( minder dan 10cm van scherm ):
http://i60.tinypic.com/29pvh1j.jpg
[ Voor 27% gewijzigd door JRMBelgium op 26-04-2014 17:04 ]
Lijkt me eerder een Xperia Z1 knock-off met samsung invloeden. Dat laatste staat ook op de doos 
Maar nog minder dan qHD op 5 inch is natuurlijk 'not done' lijkt me, aangezien je ook de Doogie pixels met 720p hebt, die nog goedkoper is ook...
Amoled klinkt leuk maar is het natuurlijk niet, net als android 4.2.3
. Ik zou ook mn twijfels hebben bij een batterij van 2680mah.
Dat van de btw terug garantie is wel netjes en fijn om vooraf te weten dat er niets bij komt, dat mogen meerdere shops wel overnemen
Maar nog minder dan qHD op 5 inch is natuurlijk 'not done' lijkt me, aangezien je ook de Doogie pixels met 720p hebt, die nog goedkoper is ook...
Amoled klinkt leuk maar is het natuurlijk niet, net als android 4.2.3
Dat van de btw terug garantie is wel netjes en fijn om vooraf te weten dat er niets bij komt, dat mogen meerdere shops wel overnemen
Denk ook aan de voordelen van een lagere resolutie. Betere performance, langere accuduur.dutchgio schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 17:32:
Lijkt me eerder een Xperia Z1 knock-off met samsung invloeden. Dat laatste staat ook op de doos
Amoled klinkt leuk maar is het natuurlijk niet, net als android 4.2.3. Ik zou ook mn twijfels hebben bij een batterij van 2680mah.
Je overdrijft hoor. Ipad, ipad 2, galaxy tab 1,2,3... Stuk voor stuk lagere ppi dan deze smartphone.
Veel telefoons lijken op elkaar eigenlijk. 
Die resolutie is idd veel te laag. Ik vond qHD op 4,7" nog te doen, maar het verschil met 720p op een scherm van dezelfde grootte is wel goed te zien. Ook voor mijn ogen van bijna middelbare leeftijd.
Ja, het voldoet vast wel voor gemiddeld gebruik, maar dan moet de prijs er ook naar zijn imo.
Die resolutie is idd veel te laag. Ik vond qHD op 4,7" nog te doen, maar het verschil met 720p op een scherm van dezelfde grootte is wel goed te zien. Ook voor mijn ogen van bijna middelbare leeftijd.
Ja, het voldoet vast wel voor gemiddeld gebruik, maar dan moet de prijs er ook naar zijn imo.
[ Voor 16% gewijzigd door Hyp Hyper op 26-04-2014 17:54 ]
De Doogee Valencia DG800 is ook een leuk ding, niet duur en prima specs. OTA update, en standaard al 4.4.2. Jullie mening?
Kan geen 4.4.2 bevatten, aangezien 4.4 nog niet beschikbaar is voor mediatek devicesStevoMark10 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:54:
De Doogee Valencia DG800 is ook een leuk ding, niet duur en prima specs. OTA update, en standaard al 4.4.2. Jullie mening?
4.4.2 hahahaStevoMark10 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:54:
Is ook nog een pre-order...mad-dog schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:06:
[...]
Kan geen 4.4.2 bevatten, aangezien 4.4 nog niet beschikbaar is voor mediatek devices
Tja, wie zegt dat als de telefoon uitkomt dat het ook echt android 4.4.2 is.
KitKat zou best kunnen, volgens dit bericht. Zeker omdat het toestel nog uit moet komen. Geen garanties uiteraard, maar er zal toch echt ooit eens overgestapt gaan worden.
Overigens vind ik de behuizing aan de brede kant voor een 4.5 inch scherm, de resolutie op het randje en jammer dat 900MHZ niet ondersteund wordt voor 3G. Maar verder inderdaad wel een interessant toestel...
Overigens vind ik de behuizing aan de brede kant voor een 4.5 inch scherm, de resolutie op het randje en jammer dat 900MHZ niet ondersteund wordt voor 3G. Maar verder inderdaad wel een interessant toestel...
[ Voor 57% gewijzigd door displaciamento op 26-04-2014 20:16 ]
Vaak maken ze gewoon 4.2.2 en maken ze het toestel een beetje interessant voor de consument.displaciamento schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:12:
KitKat zou best kunnen, volgens dit bericht. Zeker omdat het toestel nog uit moet komen. Geen garanties uiteraard, maar er zal toch echt ooit eens overgestapt gaan worden.
Net als 24h shipping en on stock.
Dat is waar, maar dat wil niet zeggen dat dit nu ook het geval is. Zeker niet omdat er dus wel aan Android 4.4.2 wordt gewerkt voor deze chipset.zeg_ik_niet schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:16:
[...]
Vaak maken ze gewoon 4.2.2 en maken ze het toestel een beetje interessant voor de consument.
Net als 24h shipping en on stock.
[ Voor 16% gewijzigd door displaciamento op 26-04-2014 20:18 ]
Ben er van overtuigd dat er echt 4.4 op komt, net zoals de doogee dg550displaciamento schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 20:17:
[...]
Dat is waar, maar dat wil niet zeggen dat dit nu ook het geval is. Zeker niet omdat er dus wel aan Android 4.4.2 wordt gewerkt voor deze chipset.
@Jelle mees hoe is de gps fix ? Lijkt mij een leuk toestel. En games als smurfen,hayday,jungle heat werken die er op. De kids spelen die het meest., toestel is wel wat minder dan de hongmi maar ook weer goedkoper
Vandaag dan toch maar de Doogee DG550 ge-preorderd. Als het echt mee zit komt deze uit de batch van 30 april 2014, anders is hij regulier vanaf 4 mei te verkrijgen. Ik laat hem met DHL verzenden (grotere kans op douanekosten maar sneller binnen). Zodra ik hem binnen heb zal ik hem uitgebreid reviewen!
Ik ben opzoek naar een leuke telefoon, moet ongv 250-300 max kosten.
Minimaal 5inch en maximaal 6
1080 scherm zou wel erg fijn zijn bij deze grote.
Niet al te dik zou fijn zijn.
En als het kan met kitkat.
Enige suggesties? Ik kom er zelf niet helemaal uit.
Ik heb zelf door dit topic een Xiaomi Mi2S besteld naar volle tevredenheid. Nu ben ik voor een vriend op zoek naar een telefoon met:
- een kleiner dan 5 inch scherm
- dual sim
- minimaal quad core
- Android 4.3 of hoger.
Ik heb het hele topic van voor naar achter en terug gelezen, maar vind geen telefoon die aan die specs voldoet. Hebben jullie een suggestie?
- dual sim
- minimaal quad core
- Android 4.3 of hoger.
Ik heb het hele topic van voor naar achter en terug gelezen, maar vind geen telefoon die aan die specs voldoet. Hebben jullie een suggestie?
Ben benieuwd!tdjnl2006 schreef op zondag 27 april 2014 @ 00:13:
Vandaag dan toch maar de Doogee DG550 ge-preorderd. Als het echt mee zit komt deze uit de batch van 30 april 2014, anders is hij regulier vanaf 4 mei te verkrijgen. Ik laat hem met DHL verzenden (grotere kans op douanekosten maar sneller binnen). Zodra ik hem binnen heb zal ik hem uitgebreid reviewen!
Wat heb je zelf al gevonden? Kitkat kun je vergeten op chinaphones. Pas recentelijk heeft Mediatek aangekondigd een reeks SoC die goed verkochten om die te voorzien van een update naar Kitkat. Maar voor dat het geval is zal Google onderhand al wel Android 4.5/5.0 uitgebracht hebben. Minimaal 5 en maximaal 6 inch is dus de phablet categorie ala de Note 3. Bij menig webshop kun je een selectie toepassen op hun assortiment door prijs, formaat scherm en resolutie in te geven.dudee schreef op zondag 27 april 2014 @ 07:18:
Ik ben opzoek naar een leuke telefoon, moet ongv 250-300 max kosten.
Bijvoorbeeld bij pandawill. Dan krijg je een Zopo ZP980+ of iOcean X7S of Jiayu S2 qua 5 inch. Of een Zopo ZP990 of Thl T200 qua 6 inch.
Zoiets had je ook zelf kunnen vinden maar enfin. Ze liggen allemaal wel in dezelfde lijn qua specs en prijs. Dus dan moet je zien welk design je mooier vind en welke accu je liever hebt met een full hd octa core monster. Ik zou bijvoorbeeld eerder kiezen voor de JiaYu G4s. 4,7 inch, octacore, 2GB ram èn 3000mAh accu om de SoC de dag door te laten komen.
Voor jou gaat precies hetzelfde op. Gooi deze eisen bij menig webshop in het selectie menu et presto. Maar ook hier geldt, zelfs 4.3 kun je al vergeten bij chinaphones. Of ze moeten zoals Opo doet voor de 1+1 het uitbesteden. Verder zijn je eisen zo generiek dat je makkelijk 20/40 toestellen kan vinden die voldoen. Wat is het budget? Welke resolutie moet het toestel minimaal hebben? Nog een voorkeur qua accu? Als je op 4,5 inch en 720p zoekt hou je er nog 20 over.PJOG schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:27:
Ik heb zelf door dit topic een Xiaomi Mi2S besteld naar volle tevredenheid. Nu ben ik voor een vriend op zoek naar een telefoon met:
- dual sim
- minimaal quad core
- Android 4.3 of hoger.
[ Voor 26% gewijzigd door Joosie200 op 27-04-2014 09:14 ]
Iocean x7 had ik zelf ook al na gekeken, lees veel problemen met wifi etc en ik gebruik erg veel wifi.
Zopo ZP980+, nog niet naar gekeken maar ziet er goed uit! Had wel naar andere zopo gekeken maar deze nog niet gevonden.
Erg bedankt dus! Denk dat het de zopo zp word.
Zopo ZP980+, nog niet naar gekeken maar ziet er goed uit! Had wel naar andere zopo gekeken maar deze nog niet gevonden.
Ook pas gekocht bij een webshop in Rotterdam.dudee schreef op zondag 27 april 2014 @ 09:32:
Iocean x7 had ik zelf ook al na gekeken, lees veel problemen met wifi etc en ik gebruik erg veel wifi.
Ze hebben daar al toestellen op voorraad.
Kan iemand mij uitleggen waarom al die mensen die hier hun eisenpakketje neergooien graag android 4.3/4.3 willen hebben?
Wat is er zoveel beter aan dat 4.2?
De noodzaak voor 4.3 zie ik ook niet, maar 4.4 zou wel een goede toevoeging zijn. Zou veel beter op low- end hardware moeten draaien, al zijn de mediateks dat niet direct. maar de recentste Android versie is natuurlijk mooi meegenomen.ivo001 schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:17:
Kan iemand mij uitleggen waarom al die mensen die hier hun eisenpakketje neergooien graag android 4.3/4.3 willen hebben?
Alleen heeft mediatek geen haast... Met 4.2 op de mt6589 standaard leveren hadden ze het prima voor elkaar, dat was toen nog vrij nieuw. Maar inmiddels hadden ze al lang updates uit kunnen rollen en nieuwe modellen standaard van 4.4 kunnen voorzien...
Zou je mij link willen sturen of hier neerzetten als dat mag?eddie02 schreef op zondag 27 april 2014 @ 09:53:
[...]
Ook pas gekocht bij een webshop in Rotterdam.
Ze hebben daar al toestellen op voorraad.
Lenovo brengt 4.4 Kitkat in Mei uit op hun recente Mediatek (MT6589) telefoons als OTA update (de beta's circuleren al), dus het ligt eerder aan de OEMs dan aan Mediatek.dutchgio schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:48:
Alleen heeft mediatek geen haast... Met 4.2 op de mt6589 standaard leveren hadden ze het prima voor elkaar, dat was toen nog vrij nieuw. Maar inmiddels hadden ze al lang updates uit kunnen rollen en nieuwe modellen standaard van 4.4 kunnen voorzien...
Het is niet zo dat ik helemaal niet heb gezocht. In tegendeel! Ik kom er alleen niet uit en vraag daarom naar ervaringen van collega tweakers. Dat ik op Pandawill kan selecteren is voor mij niets nieuws. Ik MOET echter wel alle door mij genoemde eisen hebben. Als je met gemak 1 van de eisen kunt loslaten...ja, dan vind je inderdaad legio.Joosie200 schreef op zondag 27 april 2014 @ 09:06:
[...]
Wat heb je zelf al gevonden? Kitkat kun je vergeten op chinaphones. Pas recentelijk heeft Mediatek aangekondigd een reeks SoC die goed verkochten om die te voorzien van een update naar Kitkat. Maar voor dat het geval is zal Google onderhand al wel Android 4.5/5.0 uitgebracht hebben. Minimaal 5 en maximaal 6 inch is dus de phablet categorie ala de Note 3. Bij menig webshop kun je een selectie toepassen op hun assortiment door prijs, formaat scherm en resolutie in te geven.
Bijvoorbeeld bij pandawill. Dan krijg je een Zopo ZP980+ of iOcean X7S of Jiayu S2 qua 5 inch. Of een Zopo ZP990 of Thl T200 qua 6 inch.
Zoiets had je ook zelf kunnen vinden maar enfin. Ze liggen allemaal wel in dezelfde lijn qua specs en prijs. Dus dan moet je zien welk design je mooier vind en welke accu je liever hebt met een full hd octa core monster. Ik zou bijvoorbeeld eerder kiezen voor de JiaYu G4s. 4,7 inch, octacore, 2GB ram èn 3000mAh accu om de SoC de dag door te laten komen.
[...]
Voor jou gaat precies hetzelfde op. Gooi deze eisen bij menig webshop in het selectie menu et presto. Maar ook hier geldt, zelfs 4.3 kun je al vergeten bij chinaphones. Of ze moeten zoals Opo doet voor de 1+1 het uitbesteden. Verder zijn je eisen zo generiek dat je makkelijk 20/40 toestellen kan vinden die voldoen. Wat is het budget? Welke resolutie moet het toestel minimaal hebben? Nog een voorkeur qua accu? Als je op 4,5 inch en 720p zoekt hou je er nog 20 over.
Ik heb nu een Doogee DG800 gevonden. Android 4.4.2, 4,7" quad core...dus het kan wel degelijk!
De OEMs zijn afhankelijk van MediaTek wat betreft software updates, omdat de hardware daarop aangepast moet worden. Het schijnt dat ze dit een paar weken terug gedaan hebben, waardoor de OEMs een upgrade kunnen uitrollen.Dreamvoid schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:23:
[...]
Lenovo brengt 4.4 Kitkat in Mei uit op hun recente Mediatek (MT6589) telefoons als OTA update (de beta's circuleren al), dus het ligt eerder aan de OEMs dan aan Mediatek.
cheaphardware.nldudee schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:12:
[...]
Zou je mij link willen sturen of hier neerzetten als dat mag?
Wel even kijken welke modellen ze nog hebben.
Tis sowieso wel een goede zaak, 4.2 heeft nog de oude OpenSSL libraries die vatbaar zijn voor Heartbleed.dutchgio schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:44:
[...]
De OEMs zijn afhankelijk van MediaTek wat betreft software updates, omdat de hardware daarop aangepast moet worden. Het schijnt dat ze dit een paar weken terug gedaan hebben, waardoor de OEMs een upgrade kunnen uitrollen.
Verwijderd
Ben op zoek naar een quadcore 4,5"of 4,7".
Ik heb al een W450 gehad en een Doogee Pixels.
Allebei weer gauw weggedaan omdat ze geen verbinding konden maken met mijn Toyota Touch&Go plus navi.
Op marktplaats zag ik ook al een ChinaPhone te koop staan omdat de bluetooth verbinding met Parrot niet lukt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt het aan de mediatek processors of alleen de 6582 van Mediatek?
Allebei weer gauw weggedaan omdat ze geen verbinding konden maken met mijn Toyota Touch&Go plus navi.
Op marktplaats zag ik ook al een ChinaPhone te koop staan omdat de bluetooth verbinding met Parrot niet lukt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ligt het aan de mediatek processors of alleen de 6582 van Mediatek?
Bluetooth Low Energy wordt pas vanaf Android 4.3 ondersteund, als je dan zoals ik een hartslag horloge hebt die hier gebruik van maakt dan kan je die dus op dit moment met bijna geen enkele chinaphone koppelen.ivo001 schreef op zondag 27 april 2014 @ 11:17:
http://www.pandawill.com/...gb-16gb-black-p88187.html
Dit ziet er wel interessant uit. Snapdragon 400, dual sim, full hd, 2 gb ram en een nog aanvaardbare accu. En dat voor minder dan 150 euro.
Dit ziet er wel interessant uit. Snapdragon 400, dual sim, full hd, 2 gb ram en een nog aanvaardbare accu. En dat voor minder dan 150 euro.
Verwijderd
Heeft iemand een recovery.img voor de Iocean G7?
Of weet iemand waar je die kan vinden, op Needrom en Google kan ik niks vinden...
Of weet iemand waar je die kan vinden, op Needrom en Google kan ik niks vinden...
Kun je met mtk droidtools ook wel zelf maken, als jeceen beetje handig bent
Verwijderd
Ik ben niet zo handigdutchgio schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:03:
Kun je met mtk droidtools ook wel zelf maken, als jeceen beetje handig bent
Maar ik zal kijken of het lukt, ik heb ook een mail naar Iocean gestuurd of ze een recovery.img kunnen sturen.
Al de app Bluetooth Auto Connect geprobeerd? Deed wonderen met het systeem van m'n Mazda. (kreeg maar soms een connectie, maar met deze app altijd) Bij de reacties bij die app zag ik, meen ik, ook iets over Toyota staan.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:37:
Verwijderd
Pairen met Toyota Touch&Go heb ik persoonlijk getest met iemand die dezelfde vraag had en MediaTek telefoons werken NIET met dit systeem.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:37:
Getest met iOcean, Zopo,Cubot etc
Wat wel werkt: Qualcomm GSMs.
Verwijderd
Dank voor je advies. Ik ken die app helemaal niet.Hyp Hyper schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:49:
[...]
Al de app Bluetooth Auto Connect geprobeerd? Deed wonderen met het systeem van m'n Mazda. (kreeg maar soms een connectie, maar met deze app altijd) Bij de reacties bij die app zag ik, meen ik, ook iets over Toyota staan.
Verwijderd
Hé, dankje voor het advies!Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:19:
[...]
Pairen met Toyota Touch&Go heb ik persoonlijk getest met iemand die dezelfde vraag had en MediaTek telefoons werken NIET met dit systeem.
Getest met iOcean, Zopo,Cubot etc
Wat wel werkt: Qualcomm GSMs.
Dit is precies wat ik wilde weten.
Ken jij btw de bluetooth auto connect app?
Tja.. best kans dat het met Toyota helemaal hopeloos blijft hoor. Met de Mazda deed hij het namelijk af en toe nog wel voor ik die app gebruikte.
Verwijderd
App niet getest, maar wordt helemaal geen verbinding gemaakt dus lijkt me sterk dat dat met een app wel ineens werkt.Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:24:
[...]
Hé, dankje voor het advies!
Van welke maker? Er zijn er een aantal die zo heten.Hyp Hyper schreef op zondag 27 april 2014 @ 15:49:
[...]
Al de app Bluetooth Auto Connect geprobeerd? Deed wonderen met het systeem van m'n Mazda. (kreeg maar soms een connectie, maar met deze app altijd) Bij de reacties bij die app zag ik, meen ik, ook iets over Toyota staan.
De ROM is beschikbaar hoor!H6nsvV379 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:32:
[...]
"Hi my dear friend, about Elephone P9 Water ROM, we will update later when we get it! so please focus on our website and sub-forum, any question?"
Er is licht aan het einde van de tunnel.....
http://www.chinaphonearen...ighlight=Lenovo+S960+VIBE
Direct link:
http://www.needrom.com/mobile/elephone-p9-water-stock-rom/
Google Play: Bluetooth Auto Connectstarcopy schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:17:
[...]
Van welke maker? Er zijn er een aantal die zo heten.
Hoi Mastermind, dank voor je melding , de juiste ROM staat er ook al een paar dagen op..... heb ik geprobeerd maar het ging niet volgens plan....Mastermind schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:41:
[...]
De ROM is beschikbaar hoor!
http://www.chinaphonearen...ighlight=Lenovo+S960+VIBE
Direct link:
http://www.needrom.com/mobile/elephone-p9-water-stock-rom/

Ok, laat het me weten wat het was, ik heb hetzelfde probleem met mijn Star H9008: Touch screen werkt niet meer na flashen met SP Flash Tool, en bij het terugflashen van de originele ROM nog steeds niet.
edit:
oh bij jou gaat de progress bar niet verder? Dan moet je de batterij er weer indrukken zodra hij "connect". Krijg niet genoeg stroom.
oh bij jou gaat de progress bar niet verder? Dan moet je de batterij er weer indrukken zodra hij "connect". Krijg niet genoeg stroom.
[ Voor 29% gewijzigd door Mastermind op 27-04-2014 20:28 ]
Ik heb deze app wel geprobeerd, ligt zoals SittingDuck al zegt aan de MediaTek. Heb het zelf geprobeerd met o.a. de JIayu G3, Zopo C2 en Faea F2s zonder succes. Met een Faea F1 (en nu de Motorola Moto G) werkt het top! (=Qualcomm)Verwijderd schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:24:
[...]
Hé, dankje voor het advies!
Ik kan dit (helaas) bevestigen. Zopo ZP980 en iOcean X7 werkten niet (goed) op Toyota carkit. Moto G perfect.
De NEO M1 voor de meeste ook wel een interessante smartphone. Ik heb deze gister besteld(pre-ordered). Het voordeel van deze telefoon is dat deze bijna volledig uit aluminium gemaakt is en gorilla glas heeft en dus niet zomaar het glas breekt(wat wel gebeurt is met mijn iocean X7) en NEO beweert dat deze telefoon binnenkort dual boot krijgt met Windows Phone, wat mij zeer interessant lijkt want er is nog geen Mediatek telefoon met WP.
Specs:
5 inch 720p scherm met gorilla glas
1.3 ghz MT6582 processor
13 mp camera
5mp front camera
2000mAh batterij
Dual Boot (alleen android beschikbaar, ik heb me twijfels over dat WP wel beschikbaar wordt ivm MTK chipset)
aluminium body
Wat denken jullie van deze telefoon?
http://www.neomobile.me/neo-m1.html
Specs:
5 inch 720p scherm met gorilla glas
1.3 ghz MT6582 processor
13 mp camera
5mp front camera
2000mAh batterij
Dual Boot (alleen android beschikbaar, ik heb me twijfels over dat WP wel beschikbaar wordt ivm MTK chipset)
aluminium body
[ Voor 20% gewijzigd door messinian op 28-04-2014 16:16 . Reden: extra info ]
Gorilla Glass breekt ook bij onvoorzichtig gebruik...messinian schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:08:
De NEO M1 voor de meeste ook wel een interessante smartphone. Ik heb deze gister besteld(pre-ordered). Het voordeel van deze telefoon is dat deze bijna volledig uit aluminium gemaakt is en gorilla glas heeft en dus niet zomaar het glas breekt(wat wel gebeurt is met mijn iocean X7) en NEO beweert dat deze telefoon binnenkort dual boot krijgt met Windows Phone, wat mij zeer interessant lijkt want er is nog geen Mediatek telefoon met WP.
Interessant. Ik vind het model wel mooi. Vooral in het rood.messinian schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:08:
Specs zijn op zich niet zo bijzonder.
[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 28-04-2014 16:18 ]
Dat is zeker waar, maar ik heb in gorilla glas iets meer vertrouwen. Bij mijn iocean x7 is het glas gebroken toen ik ging zitten.Momus schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:13:
[...]
Gorilla Glass breekt ook bij onvoorzichtig gebruik...
Mijn review van mijn jiake v8 is (bijna) af. productreview: Jiake V8 Wit review door Willian40
Als die op die Jiake geschreven is, heb ik weinig vertrouwen in de snelheid van dat ding.Willian40 schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:00:
Mijn review van mijn jiake v8 is (bijna) af. productreview: Jiake V8 Wit review door Willian40
Momus schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:47:
[...]
Als die op die Jiake geschreven is, heb ik weinig vertrouwen in de snelheid van dat ding.

Momus schreef op maandag 28 april 2014 @ 19:47:
[...]
Als die op die Jiake geschreven is, heb ik weinig vertrouwen in de snelheid van dat ding.

Erg netjes!Willian40 schreef op maandag 28 april 2014 @ 18:00:
[ Voor 33% gewijzigd door eddie02 op 29-04-2014 09:16 ]
Ik heb de Ulefone P6+ nu ook binnen.
FullHD, 2GB / 16GB.
+ Mooi scherm
+ Goed geluid, ook door de oortelefoon
+ Capacitieve toetsen buiten het beeldscherm
+ Zeer dun en mooie hoes
- GPS lockt traag, en alleen in de auto of buiten (ook met EPO aan)
- Niet zo snel als een Snapdragon 801
- Enkele dead pixels
- Het geheel van de behuizing zit niet 100% strak en recht tegen elkaar aan
FullHD, 2GB / 16GB.
+ Mooi scherm
+ Goed geluid, ook door de oortelefoon
+ Capacitieve toetsen buiten het beeldscherm
+ Zeer dun en mooie hoes
- GPS lockt traag, en alleen in de auto of buiten (ook met EPO aan)
- Niet zo snel als een Snapdragon 801
- Enkele dead pixels
- Het geheel van de behuizing zit niet 100% strak en recht tegen elkaar aan
[ Voor 14% gewijzigd door Mastermind op 29-04-2014 11:52 ]
Ja, bij 1949deal. Echter is dat volgens mij alleen de Chinese 4G versie en werkt dat niet in Nederland. Helaas. Ik ben wel benieuwd naar deze smartphone. Eindelijk een dual sim met 4G.boppos schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:06:
Heeft iemand die ZTE Redbull al gevonden in 1 van de shops?
Hallo allemaal,
Graag even jullie advies.
Enkele maanden geleden ging mijn telefoon kapot. Een dag later gelijk de Wolfgang at-as40se (119 euries) bij de Aldi gehaald (een Amoi met een Wolfgang saus). Ik kon destijds mijn telefoon niet missen. Helaas is deze telefoon niet gebleken wat ik er van hoopte. Hij is ondertussen ook nog een keer gevallen en daardoor zit er een barst in het scherm. Het scherm is van slechte kwaliteit. Er zitten continu vlekken en vegen op. Het scherm is dus constant vies en buiten spiegelt hij enorm waardoor ik bijna niks kan zien.
De batterij 1500mAh is ook niet geweldig en er zit helaas geen flitser op. Daarom wil ik graag een nieuwe smartphone en ik wil graag een telefoon uit China proberen. Dit vanwege de kosten (student) en de toch wel redelijke bouwkwaliteit tegenwoordig.
Mijn eisen zijn:
- Goede batterij. In ieder geval meer dan de 1500mAh
- Een helder en goed scherm zodat er geen vlekken en vegen opkomen
- Een camera met minimaal 5mp en flitser en front camera tenminste hoger dan 0.3.
- Niet groter dan 5inch. Anders loop ik strak met een tablet in mijn broekzak.
- Android 4.2 of hoger
Zelf lijken de volgende telefoons interessant:
- DOOGEE VOYAGER DG300 http://tiny.cc/l502ex
- DOOGEE) PIXELS DG350 http://tiny.cc/dm12ex
- CUBOT P9 http://tiny.cc/on12ex
- ST-i9500 http://tiny.cc/0712ex
Hebben jullie advies over deze telefoons of hebben jullie ideeën voor andere telefoons? Mijn budget is ongeveer 75/80
Groeten, Robbert
Enkele maanden geleden ging mijn telefoon kapot. Een dag later gelijk de Wolfgang at-as40se (119 euries) bij de Aldi gehaald (een Amoi met een Wolfgang saus). Ik kon destijds mijn telefoon niet missen. Helaas is deze telefoon niet gebleken wat ik er van hoopte. Hij is ondertussen ook nog een keer gevallen en daardoor zit er een barst in het scherm. Het scherm is van slechte kwaliteit. Er zitten continu vlekken en vegen op. Het scherm is dus constant vies en buiten spiegelt hij enorm waardoor ik bijna niks kan zien.
De batterij 1500mAh is ook niet geweldig en er zit helaas geen flitser op. Daarom wil ik graag een nieuwe smartphone en ik wil graag een telefoon uit China proberen. Dit vanwege de kosten (student) en de toch wel redelijke bouwkwaliteit tegenwoordig.
Mijn eisen zijn:
- Goede batterij. In ieder geval meer dan de 1500mAh

- Een camera met minimaal 5mp en flitser en front camera tenminste hoger dan 0.3.
- Android 4.2 of hoger
Hebben jullie advies over deze telefoons of hebben jullie ideeën voor andere telefoons? Mijn budget is ongeveer 75/80
Groeten, Robbert
dg350sisa schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:52:
lang verhaal
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Verwijderd
Weet iemand of er een proper firmware is voor de Star N3+ ?
Hij flipt soms heel raar tijdens gebruik. Telefoon is pas maand of 2 oud en amper gebruikt.
Er is een nieuwe batterij besteld en onderweg (battery werd heet).
(Volgens focalprice geen garantie op de battery, en voor 8 USD kreeg ik een nieuwe)
Zonder de flipcover flipt die ook. Ik hoop dat de firmware/nieuw battterij dit verbeterd.
Over de telefoon zelf is er amper reviews.
Iemand die een link weet ? Weet niet of de firmware voor de N9800 of THL W200s MTK6592 compatible zijn. Ik kwam het met wat googlen tegen.
Hij flipt soms heel raar tijdens gebruik. Telefoon is pas maand of 2 oud en amper gebruikt.
Er is een nieuwe batterij besteld en onderweg (battery werd heet).
(Volgens focalprice geen garantie op de battery, en voor 8 USD kreeg ik een nieuwe)
Zonder de flipcover flipt die ook. Ik hoop dat de firmware/nieuw battterij dit verbeterd.
Over de telefoon zelf is er amper reviews.
Iemand die een link weet ? Weet niet of de firmware voor de N9800 of THL W200s MTK6592 compatible zijn. Ik kwam het met wat googlen tegen.
Met flippen bedoel je dat het scherm automatisch aanrakingen lijkt te ontvangen?Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 17:20:
Weet iemand of er een proper firmware is voor de Star N3+ ?
Maar dan over het hele scherm..?
Hebben veel 4.2.2 telefoons volgens mij
Verwijderd
Vorige week de Zopo zp1000 ontvangen via Pandawill. Voorheen heb ik altijd de laatste smartfones gehad van Samsung en HTC, die altijd binnen een jaar defect waren door eigen toedoen. Zonde van 't geld. Vandaar mijn blik gericht op chinaphones, me ingelezen en voor de Zopo gekozen omdat:
- Niet de goedkoopste, gerenommeerd merk (?)
- Octacore, ik wilde niet teveel inleveren qua snelheid
- Slank design
- Niet groter dan 5 inch
Hieronder mijn eerste bevindingen na een week gebruik:
-Snel toestel in dagelijks gebruik, ik merk eigenlijk geen verschil qua snelheid met mijn "oude" HTC One (m7). Ik gebruik de phone dan ook niet zwaar (mail, browsen, nieuwsapps, Whatsapp) en speel geen games.
- Mooi dun design, iedereen die hem ziet merkt dat al eerste op.
- Scherm is oké, niks mis mee. Standaard zit er een screenprotector op en is er een extra bij geleverd.
- Bouw kwaliteit is in orde, toestel rammelt niet en zit stevig in elkaar. De materialen voelen niet goedkoop aan.
- Camera maakt goede foto's bij goed licht, bij minder licht wordt de kwaliteit snel minder.
- Batterij is tot nu toe goed, ik kom er ruimschoots de dag mee door, ik ben dan ook geen heavy-user. Helaas is het een build-in batterij.
- Touchscreen reageert goed, behalve als je hem op een bepaalde manier vasthoud (de onder en bovenkant met één hand vasthouden) dan lijkt er "kortsluiting" te ontstaan en werkt het touchscreen nauwelijks.
- WiFi geen problemen mee gehad
- GPS fix de eerste keer binnen 15 sec, verder niet gebruikt.
- Lightsensor lijkt niet goed te werken, automatische helderheid van scherm werkt derhalve niet zo lekker.
- toestel is 1x vastgelopen tot nu toe.
Het is de eerste Chinaphone die ik echt in gebruik heb en het valt me absoluut mee, boven verwachting eigenlijk.
- Niet de goedkoopste, gerenommeerd merk (?)
- Octacore, ik wilde niet teveel inleveren qua snelheid
- Slank design
- Niet groter dan 5 inch
Hieronder mijn eerste bevindingen na een week gebruik:
-Snel toestel in dagelijks gebruik, ik merk eigenlijk geen verschil qua snelheid met mijn "oude" HTC One (m7). Ik gebruik de phone dan ook niet zwaar (mail, browsen, nieuwsapps, Whatsapp) en speel geen games.
- Mooi dun design, iedereen die hem ziet merkt dat al eerste op.
- Scherm is oké, niks mis mee. Standaard zit er een screenprotector op en is er een extra bij geleverd.
- Bouw kwaliteit is in orde, toestel rammelt niet en zit stevig in elkaar. De materialen voelen niet goedkoop aan.
- Camera maakt goede foto's bij goed licht, bij minder licht wordt de kwaliteit snel minder.
- Batterij is tot nu toe goed, ik kom er ruimschoots de dag mee door, ik ben dan ook geen heavy-user. Helaas is het een build-in batterij.
- Touchscreen reageert goed, behalve als je hem op een bepaalde manier vasthoud (de onder en bovenkant met één hand vasthouden) dan lijkt er "kortsluiting" te ontstaan en werkt het touchscreen nauwelijks.
- WiFi geen problemen mee gehad
- GPS fix de eerste keer binnen 15 sec, verder niet gebruikt.
- Lightsensor lijkt niet goed te werken, automatische helderheid van scherm werkt derhalve niet zo lekker.
- toestel is 1x vastgelopen tot nu toe.
Het is de eerste Chinaphone die ik echt in gebruik heb en het valt me absoluut mee, boven verwachting eigenlijk.
Het was vrij simpel. De touchscreen kabel aangedrukt, daarna werkte het wel.Mastermind schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:21:
@Momus?
Wat ga je proberen dan? Ik heb ook een verkeerde Official ROM op mijn MTK6592 toestel geflashed met SP FlashTool. Het flashen van de juiste ROM geeft niet de touch-functionaliteit terug.
Volgens mij moet het Touch-gedeelte op een of andere manier apart geflashed worden, net als met de Zopo waar je ook kan met Fts_Upgrade. Welke drivers sturen de touch aan? Is dit een bin file?
Hoe kan ik die bin laden?
Waarom staat hier niks over op internet.
De DG 350 alle andere zitten op 512 ram..sisa schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:52:
Hallo allemaal,
Mijn eisen zijn:
- Goede batterij. In ieder geval meer dan de 1500mAh![]()
- Android 4.2 of hoger
Groeten, Robbert
Ik zag er zelfs 1 op de v en a staan dacht ik//
Ok, dat had ik ook al gedaan, maar dat was het niet.Momus schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:18:
[...]
Het was vrij simpel. De touchscreen kabel aangedrukt, daarna werkte het wel.
Ik moet denk ik SP MDT gebruiken om de LCD-drivers opnieuw te installeren maar die ondersteunt nog geen mtk6592 (invalid scatter file naming).
Die toyota problemen zijn die enkel bij de Touch & Go versie of zijn die ook bij de Touch versie?Lord_Dain schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:01:
Ik kan dit (helaas) bevestigen. Zopo ZP980 en iOcean X7 werkten niet (goed) op Toyota carkit. Moto G perfect.
Volgens mij bij alle Toyota navi's, ik heb zelfs nog een 2009 in mijn Prius en daar doet ie t ook niet.Mightybunny schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:33:
[...]
Die toyota problemen zijn die enkel bij de Touch & Go versie of zijn die ook bij de Touch versie?
weg, politiek mag achterwegen gelaten worden
[ Voor 149% gewijzigd door 13art op 02-05-2014 10:36 ]
weg, is ook niet relevant, liever een TR aanmaken
[ Voor 151% gewijzigd door 13art op 02-05-2014 10:36 ]
Ben ik de enige die zo vol verwachting uitkijkt naar de MTK..95 telefoons? Voor m'n gevoel duurt het best lang.
Ik ben wel toe aan 4G, m'n ZP980 begint wat kuren te vertonen en heb eigenlijk geen zin om tussendoor geld uit te geven aan een 'tussentelefoon'. Iemand enig idee of er al iets aan zit te komen? Kon tot nog toe alleen maar de ZTE Nubia X6 vinden, die eigenlijk veel te groot is met z'n 6,44".
Ik ben wel toe aan 4G, m'n ZP980 begint wat kuren te vertonen en heb eigenlijk geen zin om tussendoor geld uit te geven aan een 'tussentelefoon'. Iemand enig idee of er al iets aan zit te komen? Kon tot nog toe alleen maar de ZTE Nubia X6 vinden, die eigenlijk veel te groot is met z'n 6,44".
[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 02-05-2014 10:34 ]
"Find what you love and let it kill you"
Wat is er mis mee dan?Ben ik de enige die zo vol verwachting uitkijkt naar de MTK..95 telefoons? Voor m'n gevoel duurt het best lang.
Lijkt mij een mooi toestel.
[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 02-05-2014 10:34 ]
Dat ik 'm te groot vindt, 6,44" is niet comfortabel vasthouden met één hand en ook niet handig in je broekzak heb ik het idee.zeg_ik_niet schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:58:
[...]
Wat is er mis mee dan?
Lijkt mij een mooi toestel.
[ Voor 7% gewijzigd door M-Opensource op 30-04-2014 14:00 ]
"Find what you love and let it kill you"
Verwijderd
Hallo mensen,
Precies een week geleden heb ik de Elephone P8 mogen ontvangen, en dit is wat ik er tot nu toe van vind.
Ik weet niet of dit het juiste topic is; indien dit niet het geval is: mijn excuses, ik ben vrij nieuw hier.
UITERLIJK
Het uiterlijk van de Elephone P8 is gebaseerd op de Samsung Galaxy Note 3. Het nepleer aan de achterkant voelt fijn aan en zorgt voor veel grip.
Hoewel de telefoon vrij groot is (157mm lang, 81mm breed en 8.2mm dik) ligt hij goed in de hand en ik kan hem ook grotendeels met één hand gebruiken (15 jaar, voor mijn leeftijd redelijk kleine handen). De telefoon is absoluut niet zwaar met 171 gram exclusief batterij.
Het Full HD (1080p) scherm van 5.7 inch is schitterend. Full HD films kijken is geen probleem. Met 386 ppi is het scherm heel scherp. Ook de helderheid is goed. De kleurweergave is uitstekend, hoewel zelfs bij lagere helderheid zwarte tinten grijs worden weergegeven.
Net als bij de Note 3 en de meeste andere smartphones zit aan de voorkant de homeknop in het midden. Links naast de homeknop zit een capacitieve menuknop, waar rechts een capacitieve terugknop zit. De powerknop zit aan de rechterzijde van de telefoon; de volumeknoppen links. Beide zij goed bereikbaar. Linksboven zit een 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting, en aan de onderkant vinden we de micro-usb ingang voor het opladen en OTG (ja, deze telefoon ondersteunt OTG).
SPECIFICATIES
Anders dan de Note 3 heeft de Elephone P8 een MediaTek MT6592 1.7GHz Octa-Core processor in samenwerking met een ARM Mali-450 MP4 GPU van 700MHz en 2 gigabytes aan RAM. Grote grafische spellen ondervinden weinig problemen. Gek genoeg zit de aanwezige lag bij sommige spellen als Real Racing 3 zich in het menu. Als je eenmaal moet gaan racen, is er helemaal geen lag meer.
Ook het homemenu en de App Drawer lopen vloeiend; met Nova Launcher werkt dit nog beter. Het opstarten van de telefoon duurt slechts 10 tot 15 seconden. Je krijgt bij de Elephone P8 standaard 16GB aan opslag, wat verdeeld is in 3.9GB intern geheugen en 9.9GB aan telefoongeheugen. Indien je een Micro SD-kaartje in je telefoon hebt gestopt, kan je hier je apps op zetten (dit klinkt misschien raar, aangezien dit bij een heleboel telefoons niet het geval is. Hier dus wel).
Bij de telefoon ontvang je één 2800mAh batterij. Bij normaal gebruik (de hele dag Whatsappen, een beetje op internet, wat video's bekijken en af en toe het nieuws lezen) zit ik aan het eind van de dag tussen de 60% en 75%. In standby-stand verbruikt de telefoon amper batterij. Met Wifi aan en Bluetooth en NFC uit kan je 's avonds je telefoon gewoon laten liggen: in ongeveer 8 uur tijd is er hooguit 2% van je batterijlading weg. Als je een film van 2 uur kijkt op maximale helderheid ben je ongeveer 30 tot 40 procent kwijt. De Elephone ondersteunt dankzij de inbegrepen lader een functie genaamd 'Fast Charge'. Dit houdt in dat de batterij van 0 naar 100 gaat in 1 uur en 45 minuten.
De telefoon ondersteunt 2 SIM-kaarten die gewoon goed werken op Nederlandse netwerken. De Wifi op deze telefoon is erg snel: waar mijn Feiteng H9500+ niet sneller wilde downloaden dan 2.8 MB/s, zit de Elephone al gauw op 5 tot 6 MB/s. Hierdoor kan je een Full HD-film van 2 uur (uitgaande van 2GB) downloaden in ongeveer 6 minuten.
De luidspreker van deze telefoon is een speciaal geval. Als je je back cover van de telefoon haalt, zie je de luidspreker met een tekst ernaast, die luidt "3D-sound". Zelfs in vergelijking met de HTC One S van mijn vader (met Beats Audio speakers) is het geluid van de Elephone helderder en dieper.
SOFTWARE
Op deze telefoon draait Android 4.2.2. Ik verwachtte veel bloatware en Chinese apps tegen te komen, maar er waren helemaal geen apps. Je krijgt dus een nagenoeg kale versie van Android. Nadeel: ik kan mijn achtergrond van het lockscreen niet veranderen. Misschien dat dit in custom ROMs wel mogelijk is.
Alle functies die je verwacht van een moderne smartphone werken gewoon: OTG, NFC, GPS (die overigens erg snel is), MP4 en MP3, FM-Radio (je hebt hiervoor wel oordopjes nodig) en alle apps van Google werken uitstekend.
CAMERA
Persoonlijk vind ik de camera zeer goed. Bij veel licht maakt de 13 megapixel camera foto's met zeer goeie en realistische kleurweergave. Ook video's, gemaakt op 1920x1080 pixels, zijn goed tot zeer goed. Ook de 5 megapixel front camera is goed indien je zo'n type bent die de hele dag selfies zit te maken of voor als je veel doet aan Skype etc. Beide camera's nemen zeer snel foto's; de camera aan de achterkant maakt er ongeveer 100 in een minuut. Als je de sluiterknop ingedrukt houdt, kan je kiezen om 40 of 99 foto's snel achter elkaar te maken. De 40 foto's duren ongeveer 6 seconden; de 99 ongeveer 15 seconden.
INHOUD
In de doos zitten:
1x Elephone P8
1x Oortjes (verrassend goeie kwaliteit)
1x 2800mAh batterij
1x USB-kabel
1x Power adapter (output 1A, 5V)
2x Screen protector
1x Smart view window case
1x Boekje (in het Engels)
CONCLUSIE
Voor €180 is dit een fantastische telefoon. Zelfs als ik het dubbele had moeten betalen was ik nog blij geweest. Als je een phablet wil die gewoon fatsoenlijk kan gamen en die de dag makkelijk doorkomt, is de Elephone een perfecte oplossing. Tip: koop m niet bij DealExtreme, aangezien ze niet de waarde aangeven. Ik moest €50 bijbetalen en 5½ week wachten.
Precies een week geleden heb ik de Elephone P8 mogen ontvangen, en dit is wat ik er tot nu toe van vind.
Ik weet niet of dit het juiste topic is; indien dit niet het geval is: mijn excuses, ik ben vrij nieuw hier.
UITERLIJK
Het uiterlijk van de Elephone P8 is gebaseerd op de Samsung Galaxy Note 3. Het nepleer aan de achterkant voelt fijn aan en zorgt voor veel grip.
Hoewel de telefoon vrij groot is (157mm lang, 81mm breed en 8.2mm dik) ligt hij goed in de hand en ik kan hem ook grotendeels met één hand gebruiken (15 jaar, voor mijn leeftijd redelijk kleine handen). De telefoon is absoluut niet zwaar met 171 gram exclusief batterij.
Het Full HD (1080p) scherm van 5.7 inch is schitterend. Full HD films kijken is geen probleem. Met 386 ppi is het scherm heel scherp. Ook de helderheid is goed. De kleurweergave is uitstekend, hoewel zelfs bij lagere helderheid zwarte tinten grijs worden weergegeven.
Net als bij de Note 3 en de meeste andere smartphones zit aan de voorkant de homeknop in het midden. Links naast de homeknop zit een capacitieve menuknop, waar rechts een capacitieve terugknop zit. De powerknop zit aan de rechterzijde van de telefoon; de volumeknoppen links. Beide zij goed bereikbaar. Linksboven zit een 3.5mm hoofdtelefoonaansluiting, en aan de onderkant vinden we de micro-usb ingang voor het opladen en OTG (ja, deze telefoon ondersteunt OTG).
SPECIFICATIES
Anders dan de Note 3 heeft de Elephone P8 een MediaTek MT6592 1.7GHz Octa-Core processor in samenwerking met een ARM Mali-450 MP4 GPU van 700MHz en 2 gigabytes aan RAM. Grote grafische spellen ondervinden weinig problemen. Gek genoeg zit de aanwezige lag bij sommige spellen als Real Racing 3 zich in het menu. Als je eenmaal moet gaan racen, is er helemaal geen lag meer.
Ook het homemenu en de App Drawer lopen vloeiend; met Nova Launcher werkt dit nog beter. Het opstarten van de telefoon duurt slechts 10 tot 15 seconden. Je krijgt bij de Elephone P8 standaard 16GB aan opslag, wat verdeeld is in 3.9GB intern geheugen en 9.9GB aan telefoongeheugen. Indien je een Micro SD-kaartje in je telefoon hebt gestopt, kan je hier je apps op zetten (dit klinkt misschien raar, aangezien dit bij een heleboel telefoons niet het geval is. Hier dus wel).
Bij de telefoon ontvang je één 2800mAh batterij. Bij normaal gebruik (de hele dag Whatsappen, een beetje op internet, wat video's bekijken en af en toe het nieuws lezen) zit ik aan het eind van de dag tussen de 60% en 75%. In standby-stand verbruikt de telefoon amper batterij. Met Wifi aan en Bluetooth en NFC uit kan je 's avonds je telefoon gewoon laten liggen: in ongeveer 8 uur tijd is er hooguit 2% van je batterijlading weg. Als je een film van 2 uur kijkt op maximale helderheid ben je ongeveer 30 tot 40 procent kwijt. De Elephone ondersteunt dankzij de inbegrepen lader een functie genaamd 'Fast Charge'. Dit houdt in dat de batterij van 0 naar 100 gaat in 1 uur en 45 minuten.
De telefoon ondersteunt 2 SIM-kaarten die gewoon goed werken op Nederlandse netwerken. De Wifi op deze telefoon is erg snel: waar mijn Feiteng H9500+ niet sneller wilde downloaden dan 2.8 MB/s, zit de Elephone al gauw op 5 tot 6 MB/s. Hierdoor kan je een Full HD-film van 2 uur (uitgaande van 2GB) downloaden in ongeveer 6 minuten.
De luidspreker van deze telefoon is een speciaal geval. Als je je back cover van de telefoon haalt, zie je de luidspreker met een tekst ernaast, die luidt "3D-sound". Zelfs in vergelijking met de HTC One S van mijn vader (met Beats Audio speakers) is het geluid van de Elephone helderder en dieper.
SOFTWARE
Op deze telefoon draait Android 4.2.2. Ik verwachtte veel bloatware en Chinese apps tegen te komen, maar er waren helemaal geen apps. Je krijgt dus een nagenoeg kale versie van Android. Nadeel: ik kan mijn achtergrond van het lockscreen niet veranderen. Misschien dat dit in custom ROMs wel mogelijk is.
Alle functies die je verwacht van een moderne smartphone werken gewoon: OTG, NFC, GPS (die overigens erg snel is), MP4 en MP3, FM-Radio (je hebt hiervoor wel oordopjes nodig) en alle apps van Google werken uitstekend.
CAMERA
Persoonlijk vind ik de camera zeer goed. Bij veel licht maakt de 13 megapixel camera foto's met zeer goeie en realistische kleurweergave. Ook video's, gemaakt op 1920x1080 pixels, zijn goed tot zeer goed. Ook de 5 megapixel front camera is goed indien je zo'n type bent die de hele dag selfies zit te maken of voor als je veel doet aan Skype etc. Beide camera's nemen zeer snel foto's; de camera aan de achterkant maakt er ongeveer 100 in een minuut. Als je de sluiterknop ingedrukt houdt, kan je kiezen om 40 of 99 foto's snel achter elkaar te maken. De 40 foto's duren ongeveer 6 seconden; de 99 ongeveer 15 seconden.
INHOUD
In de doos zitten:
1x Elephone P8
1x Oortjes (verrassend goeie kwaliteit)
1x 2800mAh batterij
1x USB-kabel
1x Power adapter (output 1A, 5V)
2x Screen protector
1x Smart view window case
1x Boekje (in het Engels)
CONCLUSIE
Voor €180 is dit een fantastische telefoon. Zelfs als ik het dubbele had moeten betalen was ik nog blij geweest. Als je een phablet wil die gewoon fatsoenlijk kan gamen en die de dag makkelijk doorkomt, is de Elephone een perfecte oplossing. Tip: koop m niet bij DealExtreme, aangezien ze niet de waarde aangeven. Ik moest €50 bijbetalen en 5½ week wachten.
Er zit toch geen NFC op de elephone p8 ?? Heb de telefoon zelf en ben dit nog niet tegen gekomen.
Die fast charge, is dit enkel met de bijgeleverde lader ?
PS: Mooie review
PPS: lockscreen achtergrond veranderen kan je enkel via de stock launcher. Lang drukken op bureaublad en dan kan je kiezen welke achtergrond je wil veranderen
PPS: lockscreen achtergrond veranderen kan je enkel via de stock launcher. Lang drukken op bureaublad en dan kan je kiezen welke achtergrond je wil veranderen
[ Voor 37% gewijzigd door jimmypop1 op 30-04-2014 16:47 ]
Verwijderd
Bedanktjimmypop1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:43:
Er zit toch geen NFC op de elephone p8 ?? Heb de telefoon zelf en ben dit nog niet tegen gekomen.
De fast charge is inderdaad alleen met de bijgeleverde lader. Ik weet niet waarom; als ik hem vergelijk met de lader van mijn andere telefoons valt het mij op dat die van de Elephone veel meer Ampère output heeft... misschien dat het daaraan ligt?
NFC is wel aanwezig. Download maar eens de app 'NFC Enabled'. Daarmee kan je t checken. Ook als je in je app lijst kijkt zie je meerdere apps met betrekking tot NFC. Als je de app 'NFC Eenvoudig Verbinden' van Sony download, kan je makkelijk bestanden sturen. Zo heb ik al meerdere malen mp3'tjes naar de Galaxy S3 van een vriend gestuurd.
PS: Dan kan ik alleen Default achtergronden instellen; dus niet die uit de galerij...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 16:51 ]
Heeft idd NFC. Hm vreemd dat je er dan niets van vind in de instellingen van de telefoon.
Verwijderd
Weet jij hoe je wel je eigen wallpapers kan instellen voor je lockscreen dan?jimmypop1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:30:
Heeft idd NFC. Hm vreemd dat je er dan niets van vind in de instellingen van de telefoon.
Je kan idd niet kiezen vanuit de galerij om de achtergrond in te stellen. Had ik zelf nog niet op gelet eigenlijk.
Verwijderd
Ben ik niet zo blij mee. Was toch altijd wel fijn om gewoon je eigen achtergrond daar te doen. Misschien komt dat in een nieuwe update of een custom ROM.jimmypop1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:58:
Je kan idd niet kiezen vanuit de galerij om de achtergrond in te stellen. Had ik zelf nog niet op gelet eigenlijk.
heb jij al de laatste stock rom geïnstalleerd ?
Deze: http://www.needrom.com/mobile/elephone-p8-p8_20140411/
Ik heb die van maart nog.
U gaat hier gruwelijk in de fout in met uw misleiding!Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:07:
Het Full HD (1080p) scherm van 5.7 inch is schitterend.

Het scherm is 5.8 inch.

Mooie review, heb de telefoon zelf ook :-)
Kun je mij vertellen wat die rom voor voordeel op kan leveren?jimmypop1 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:36:
heb jij al de laatste stock rom geïnstalleerd ?
[ Voor 32% gewijzigd door zeg_ik_niet op 30-04-2014 19:17 ]
Die van maart, bracht veel verandering. De UI ziet er nu uit als die van Samsung en de batterij gaat veel langer mee heb ik de indruk.
De update van april heb ik nog niet geïnstalleerd.
Wat er veranderd is met die van maart weet ik niet.
Op het mtk forum zegt er iemand dat er aan het uiterlijk niets veranderd is maar dat hij wel veel sneller een gps fix heeft.
De update van april heb ik nog niet geïnstalleerd.
Wat er veranderd is met die van maart weet ik niet.
Op het mtk forum zegt er iemand dat er aan het uiterlijk niets veranderd is maar dat hij wel veel sneller een gps fix heeft.
Yep! Als je telefoon (batterij) het aankan, laadt een lader met hogere ampere rating sneller op.Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:50:
[...]
Bedankt
De fast charge is inderdaad alleen met de bijgeleverde lader. Ik weet niet waarom; als ik hem vergelijk met de lader van mijn andere telefoons valt het mij op dat die van de Elephone veel meer Ampère output heeft... misschien dat het daaraan ligt?
P=U*I , waarbij U (relatief) constant blijft
Evolutie in de smartphone wereld?
www.1949deal.com/doogee-v...inch-qhd-screen-blue.html
Een soort touch knopje op de achterkant om foto's te maken en een gesprek op te hangen. Zou het handig zijn? XD
www.1949deal.com/doogee-v...inch-qhd-screen-blue.html
Een soort touch knopje op de achterkant om foto's te maken en een gesprek op te hangen. Zou het handig zijn? XD
Dat het nou van Doogie is en 'anders' dan normaal maakt het niet meteen evolutionair
dutchgio schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:17:
Dat het nou van Doogie is en 'anders' dan normaal maakt het niet meteen evolutionair

Nee, maar het zou opzich best handig kunnen zijn
PS. Hoe weet jij dat ik fan ben van doogee?
[ Voor 9% gewijzigd door krissie100 op 30-04-2014 23:21 ]
Lees je eigen posts van de afgelopen weken eens terug
Dat spat er gewoon vanaf.
^^ ze leveren gewoon goede kwaliteit voor een hele scherpe prijs, daar kan het pixels topic over mee praten.dutchgio schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:25:
Lees je eigen posts van de afgelopen weken eens terug![]()
Geeft niet, iedereen is wel ergens fan vankrissie100 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:44:
[...]
^^ ze leveren gewoon goede kwaliteit voor een hele scherpe prijs, daar kan het pixels topic over mee praten.![]()
Om me nieuwe review maar te promoten
Qua webshops bestel ik bijna alles bij www.coolicool.com
Weet iemand overigens nog een goede tablet die ik kan bestellen uit China? Prijs rond de €150-250(Hoeft geen bekend merk te zijn!) Ik wil nog een tablet reviewen. Ik zat te denken aan een tablet zoals de Onda 975m
[ Voor 13% gewijzigd door Willian40 op 02-05-2014 09:42 ]
Ik heb de v975m zelf, prima tablet, alleen een review is een beetje overbodig aangezien iedereen zijn meningen al heeft gegeven, misschien de ifive 3 retina? Of een pipootje of een Ramos intel tabletWillian40 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 00:08:
[...]
Geeft niet, iedereen is wel ergens fan vanIn mijn kennissenkring zijn ze dol op iOcean, ik vindt iocean ook een goed merk en heb de g7 besteld om te testen (komt wellicht een review van). Naast iocean vind ik Jiake ook een goed merk
Om me nieuwe review maar te promotenproductreview: Jiake X3S 16 GB Wit review door Willian40
Qua webshops bestel ik bijna alles bij pandawill of coolicool en accessoires bij dx.com
Weet iemand overigens nog een goede tablet die ik kan bestellen uit China? Prijs rond de €150-250(Hoeft geen bekend merk te zijn!) Ik wil nog een tablet reviewen. Ik zat te denken aan een tablet zoals de Onda 975m
ik vind Xiaomi gewoon top, ik wist dat ze ok waren, maar sinds ik men Hongmi heb kan ik er gewoon niet meer afblijven.
Camera ook superkwaliteit. GPS etc allemaal vlekkeloos, ben nog enkel een notification probleem aan het oplossen, eens dit gefixt is, werkt alles zoals het hoort, zonder custom rom, Dit is dan ook de eerste android gsm zonder custom rom
Camera ook superkwaliteit. GPS etc allemaal vlekkeloos, ben nog enkel een notification probleem aan het oplossen, eens dit gefixt is, werkt alles zoals het hoort, zonder custom rom, Dit is dan ook de eerste android gsm zonder custom rom
Dit topic is gesloten.
Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!