Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.497 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 07:09:
[...]
Want al die keren toen ik in China was kon ik nooit de hier besproken telefoons lokaal vinden, en daarom kocht ik ze vanaf taobao en Amazon.
Is kopen via Taobao goedkoper (incl. de kosten van de tussenpersoon) en ook veilig en betrouwbaar?
Ik heb nl. de Lenovo S650 op het oog en ben op Taobao toevallig ook bezig met het uitzoeken van wat zomerse (zwem)kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44
Mijn vriendin is zeer tevreden over haar Xiaomi Hongmi Red Rice. Vlotte telefoon met een cleane interface (MIUI Multilanguage Stable V13) Camera maakt goede foto's en de accu gaat bijna 2 dagen mee. Gekocht bij Antelife http://www.antelife.com/x...een-wcdma-smartphone.html Kost nu omgerekend ongeveer 125 EURO.

Tip: Laat 'm gratis verzenden via Singapore Post. Duurt wat langer, maar de kans dat je invoerrechten moet betalen is nihil! :)

[ Voor 10% gewijzigd door connos op 22-04-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
Dr. Prozac schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:58:
[...]

Is kopen via Taobao goedkoper (incl. de kosten van de tussenpersoon) en ook veilig en betrouwbaar?
Ik heb nl. de Lenovo S650 op het oog en ben op Taobao toevallig ook bezig met het uitzoeken van wat zomerse (zwem)kleding.
Taobao is toch alleen in het chinees? Of is er ook een engelse versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krissie100 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:28:
[...]

Taobao is toch alleen in het chinees? Of is er ook een engelse versie
Ook Engels. Zie bijv Mistertao.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 18:58:
[...]

Dat ligt eraan, als je langere in China bent dan zou je wellicht iemand kunnen vragen met een Chinees bank account.

Maar anders kom je een Taobao agent te gebruiken zoals Mistertao en via Mistertao is niet altijd goedkopere dan via bijvoorbeeld Focalprice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
[b]connos schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:05
Tip: Laat 'm gratis verzenden via Singapore Post. Duurt wat langer, maar de kans dat je invoerrechten moet betalen is nihil! :)
Fijn dat de telefoon goed bevalt.
Hoe zit het met navigatie?

Maar eh.. dat je minder kans hebt bij de douane wisten we :') :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44
[b][message=42124858,noline]
Hoe zit het met navigatie?
Nog niet geprobeerd. Ze heeft geen rijbewijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navigatie is perfect met de xiaomi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
connos schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:09:
[...]

Nog niet geprobeerd. Ze heeft geen rijbewijs ;)
Ok, bedankt voor je reactie!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 23:20:
Navigatie is perfect met de xiaomi!
jij ook;) bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:47

RobertowNL

For your gear!

Ook maar een pixels DG350 besteld.
http://www.dhgate.com/pro...gs-mtk6582/186351005.html

Seller heeft overigens in zijn geheel geen gekke prijzen:
http://www.dhgate.com/act...es-sale.html#hp1403-mban1
En voor de Villarreal fans:
Afbeeldingslocatie: http://image.dhgate.com/albu_636646364_00/temp2.0x0.jpg

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doogie is blijkbaar sponsor van Villareal, vandaar ook die versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
DHGate werkt nauwelijks bij mij.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:47

RobertowNL

For your gear!

Quad schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:58:
Hmz, hier doet hij het wel goed.
Ach de promotie is nog een dag of 7, geen haast dus :P
Quad schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:58:
Ja, telefoonsponsor :P. Ach eens in de 3 maand wellicht 1 seconde in beeld. Wat zal zoiets kosten 8)7.
Met auto's is het niet anders, spelers die de laatste paar KM voor het stadion wisselen van auto zodat ze aan de contracten kunnen voldoen |:(

[ Voor 45% gewijzigd door RobertowNL op 23-04-2014 12:06 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 17:16
Kwam dit net tegen:

http://www.nu.nl/tech/375...-high-end-smartphone.html

Voor degene die t gemist hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Meh.. lekker voor postnl, even gel*ld gisteren dat pakketje minder waard was dan 22 euro..pakketbezorger is nu onderweg.. scheelt weer een berg centen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik heb een Star H9008 waarvan het touchscreen niet meer werkt nadat ik een Officiele Update geflashed heb. Na het terugflashen van de originele ROM werkt het touchscreen nog steeds niet (wel beeld maar reageert niet op touch).
Iemand idee♪n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
hier goedkoop mensen..
Doogee DG350
http://link.pandawill.com...NTGQpCR_24522_425218_1_22

(zal zakken naar 106 dollar)..
Weet ik veel, vandaag een keer.

[ Voor 24% gewijzigd door zeg_ik_niet op 23-04-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoe zit het nu precies met die 3G frequenties? de meeste chinaphones ondersteunen 850MHz en 2100MHz, mijn provider (KPN) ondersteund 2100MHz maar volgens mij ook 3G op 900 MHz? ik dacht dat deze lage frequentie vooral beter is in gebieden met slechtere dekking (bepaalde gebouwen etc). Als een ChinePhone niet de 900MHz ondersteund en alleen de 2100MHz ga ik dat dan ook merken in een slechtere 3G dekking/ontvangst? ik kan dit uit de startpost niet echt opmaken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Chaoss schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:49:
Hoe zit het nu precies met die 3G frequenties? de meeste chinaphones ondersteunen 850MHz en 2100MHz, mijn provider (KPN) ondersteund 2100MHz maar volgens mij ook 3G op 900 MHz? ik dacht dat deze lage frequentie vooral beter is in gebieden met slechtere dekking (bepaalde gebouwen etc). Als een ChinePhone niet de 900MHz ondersteund en alleen de 2100MHz ga ik dat dan ook merken in een slechtere 3G dekking/ontvangst? ik kan dit uit de startpost niet echt opmaken.
Je gaat iig niet de 3G op 900 ontvangen. Maar slechter dan nu wordt het niet, aangezien er nog niet op 900 aangeboden wordt voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonstop decay
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 15:36
Momus schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:08:
[...]

Je gaat iig niet de 3G op 900 ontvangen. Maar slechter dan nu wordt het niet, aangezien er nog niet op 900 aangeboden wordt voor zover ik weet.
Volgens het figuur hier: reviews: Mobiele netwerken: waarom er soms geen bereik is lijkt het erop dat die frequenties op dit moment alleen voor 2g en voor 3g door KPN en T-mobile worden gebruikt. In dat geval zou je er dus geen last van moeten hebben dat je geen 3g op 900 MHz kunt gebruiken. Maar hoe dat precies zit, weet ik ook niet. :?
Iemand die daar ervaring mee heeft en mijn veronderstelling kan bevestigen/ontkrachten?

Dan ligt het er dus aan of je één van deze providers gebruikt of je daar last van kunt ondervinden, denk ik.

edit: gocorrigeerd, bedankt Thmz159!

[ Voor 11% gewijzigd door Nonstop decay op 23-04-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:59
Nonstop decay schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:52:

Volgens het figuur hier: reviews: Mobiele netwerken: waarom er soms geen bereik is lijkt het erop dat die frequenties op dit moment alleen voor 2g worden gebruikt.
Er staat ook 3G bij hoor ;) (KPN en T-mobile)

3G op 900 Mhz is veel aantrekkelijker voor de providers door het grotere bereik. Ik denk dat in de toekomst dat meer en meer zal toegepast worden.
Hier in België zijn ze alleszins bezig zoveel mogelijk op 900Mhz te steken. Zeker iets landelijkere gebieden krijgen 3G op 900 Mhz.

Dit jaar zijn er trouwens al een stuk meer telefoons met 3G 900Mhz dan vorig jaar. De fabrikanten lijken er rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ten eerste is het niet netjes om mensen "ratten" te noemen, en daarnaast voegt dit niets toe.

[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 23-04-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Lees aub de topicwaarschuwing. Hier geen prijzen/winkels/levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Als je mij bedoelt haal ik mij post wel weer weg :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 12:29
Dit is nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 23-04-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maak dan een TR.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 23-04-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
Ik wou weten of jullie scherp waren. Vanaf de 25e worden er pas invites vrijgegeven. Dit was alleen de aankondiging voor de launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
ehh.. wat is een TR? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tooic report. Dat handje met "rapporteer" bovenaan elk topic. Voor als een mod moet ingrijpen ;)

@bas
Grootste kans op een vroege OnePlus is om een filmpje te maken waarin je je telefoon met "tools" kapot maakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbroekhuis
dutchgio schreef op woensdag 23 april 2014 @ 21:17:
Tooic report. Dat handje met "rapporteer" bovenaan elk topic. Voor als een mod moet ingrijpen ;)

@bas
Grootste kans op een vroege OnePlus is om een filmpje te maken waarin je je telefoon met "tools" kapot maakt. :+
Nee bedankt, zonde van mijn Iphone haha.

Toch ben ik echt verbaast dat die maar 299$ dat vindt ik toch erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Mastermind schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:51:
Ik heb een Star H9008 waarvan het touchscreen niet meer werkt nadat ik een Officiele Update geflashed heb. Na het terugflashen van de originele ROM werkt het touchscreen nog steeds niet (wel beeld maar reageert niet op touch).
Iemand idee♪n?
Niemand :? Dan plemp ik 'm wel in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:56

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Thmz159 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:05:
[...]

Er staat ook 3G bij hoor ;) (KPN en T-mobile)

3G op 900 Mhz is veel aantrekkelijker voor de providers door het grotere bereik. Ik denk dat in de toekomst dat meer en meer zal toegepast worden.
Hier in België zijn ze alleszins bezig zoveel mogelijk op 900Mhz te steken. Zeker iets landelijkere gebieden krijgen 3G op 900 Mhz.

Dit jaar zijn er trouwens al een stuk meer telefoons met 3G 900Mhz dan vorig jaar. De fabrikanten lijken er rekening mee te houden.
Moet zeggen dat ik vooral mediatek telefoons op 850MHz (en 2100MHz) voorbij zie komen? als ik het verhaal over de frequenties zo lees kan dat inderdaad best wel een nadeel gaan worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:59
Bij Pandawill kan je sorteren op frequenties.

http://www.pandawill.com/...one-c551.html?network=286
en
http://www.pandawill.com/...one-c551.html?network=290

Moet zeggen dat het er minder zijn dan ik dacht, maar toch: de "grotere" merken (Jiayu, Zopo, iOcean, Huawei, Lenovo...) hebben het wel. Er ontbreken natuurlijk nog een hoop telefoons in die lijsten, zoals bv de Huawei Honor 3C.

Degene die hier vaker voorbij komen zoals de iNew V3 of telefoons van Doogee hebben inderdaad 850/2100 .

EDIT: bij Antelife gaat dat ook: http://www.antelife.com/m...nd=965%2C967%2C968%2C1122
daar staan er nog paar andere

[ Voor 14% gewijzigd door Thmz159 op 24-04-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-01 20:39
Hoi Allemaal,

Ik heb een smartfoon die opstart en daarna weer normaal uitgaat,dit omdat ik het scherm niet met mijn vingers in beweging kan zetten. hij lijkt helemaal "bevroren".
Heb hem inmiddels geflasht, maar het probleem is er nog steeds ...ik weet nu even niet wat ik moet doen.
Heeft iemand een goed idee waar of welke richting ik moet zoeken ?
Graag jullie advies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 18:06

Zalmanman

So long,

Dan zou het toch wel heel leuk zijn op te weten wat voor smartfoon je hebt ^^.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Display (HW) stuk?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Sorry Zalmanman het is eenStar-W92 ik heb een rom van needrom en ik ben hem nu weer aan het flashen maar nu wil hij niet meer verder dan 6 % .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Garyu , ja daar heb ik niet aangedacht..ik krijg (kreeg) wel veel normale meldingen maar hij reageerd totaal niet op het scherm .
Als ik hem b.v. met de aan/uitknop naar restart ging komt dat wel op mijn scherm maar doet niks als ik hem aanraak !!!!
Dus zou heel goed mogelijk zijn !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Andere optie is natuurlijk dat de touch-screen-drivers op de een of andere manier naar de mallemoeren zijn. Dat zou dan met de goede ROM wel te repareren moeten zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Daar ben ik dus nu mee bezig maar hij stopt steeds onderweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:54
Enige wat ik me kan bedenken dat je een ROM hebt geflasht die een (soft-)brick heeft veroorzaakt. Het blijft link dat flashen van needrom aangezien er tussen revisies van chinaphones soms een verschil zit, neem bv de Zopo ZP980 waarbij er een a en b versie waren en een verkeerde versie flashen een softbrick veroorzaakte.

Als je de phone nog kan zien als device op je PC tijdens het opstarten, is er denk ik nog een kans dat je hem opnieuw kan flashen met flashtools i.c.m. een werkende bootloader/recovery. Dat je telefoon nu niet verder flasht (waar flash je mee) hoeft nog niet per sé te betekenen dat het game over is. Wat je wel moet doen is aan een factory ROM zien te komen en ff niet meer klooien met die custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een rom flashen die je via SP flashtool moet flashen en niet via de recovery modus, want die laatstgenomde doet sowieso niets aan je touchscreen drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
goeie avond mensen, ik heb een probleem, ik wil een update van huawei flashen met de naam update.app, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die moet flashen, in recovery mode is ie niet te vinden en installeert dus ook niet vanzelf... iemand een idee? kan het niet vinden ok g o o g l e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Hoi Mannen, dank voor jullie inbreng maar na een dag klooien mag ie weer naar China vertrekken.
Hij ligt al ingepakt. Dan maar weer 5 [?] weken weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
H6nsvV379 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:44:
Hoi Mannen, dank voor jullie inbreng maar na een dag klooien mag ie weer naar China vertrekken.
Hij ligt al ingepakt. Dan maar weer 5 [?] weken weg....
En de rest. Alleen het heen sturen is al 2 weken. Dan nog beoordelen of je klacht terecht is, en dan omruilen of reparatie. Die 5 weken is als je geluk hebt. Hier mocht er 1 terug naar de fabriek voor reparatie. Heb gisteren bericht gehad dat ze hem terug gaan sturen. Ben al met al toch zeker 3 maand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind het nogal wat dat je de telefoon op gaat sturen. Doe je dat de volgende keer weer als je er iets op flasht wat er misschien niet eens op hoort? Dan zou ik maar eens goed nadenken of een chinaphone met modded ROM's uberhaupt wel iets voor je is. No offense intended.

Was het deze ROM? http://www.needrom.com/mobile/star-w92

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 24-04-2014 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
starcopy ... Ja ik weet het ik mocht hem ook hier laten repareren, maar eerst een prijsopgave er van.
Maar wie repareert hier chineesjes ? ik was al bij een T.telefoonwinkel maar die haalde zijn neus er voor op of wist het ook niet ..
Moet ik gaan leuren voor een reparatie, nou nee dan maar terug.
Kost wel 16 euro aangetekend maar das het risico van het vak..:-) en ik heb meer foons..
Lord_Dainik begrijp je niet helemaal , flashen doe ik regelmatig ook met andere telefoons en ik weet waar ik over praat,maar deze was niet te repareren ( voor mij dan ) dus waarom die opmerking "Dan zou ik maar eens goed nadenken of een chinaphone met modded ROM's uberhaupt wel iets voor je is. No offense intended."? altijd even nadenken voor je wat doet/.....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H6nsvV379 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:26:
starcopy ... Ja ik weet het ik mocht hem ook hier laten repareren, maar eerst een prijsopgave er van.
Maar wie repareert hier chineesjes ? ik was al bij een T.telefoonwinkel maar die haalde zijn neus er voor op of wist het ook niet ..
Kost wel 16 euro aangetekend maar das het risico van het vak..:-) en ik heb meer foons..
Lord_Dainik begrijp je niet helemaal , flashen doe ik regelmatig ook met andere telefoons en ik weet waar ik over praat,maar deze was niet te repareren ( voor mij dan ) dus waarom die opmerking "Dan zou ik maar eens goed nadenken of een chinaphone met modded ROM's uberhaupt wel iets voor je is. No offense intended."? altijd even nadenken voor je wat doet/.....:-)
Dan heb je het met enveloppost verzonden .. wel maar verzekerd tot €50 dan.

Reparatiediensten in NL die Chinese GSMs repareren zijn er maar weinig inderdaad en dan kun je het inderdaad ook zo zelf sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Wel via Flashtools geflashed?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 21:41:
[...]

Wel via Flashtools geflashed?
Bij flashtools heb je toch een scatter file nodig ofzo? Of kan je ook andere bestand nemen om up te daten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Scatterfile zit vaak bij de ROM in meegeleverd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Hoi Quad, ja via de flashtool .. MTK Flash Tool en sp-flash-tool-v3-13 maar was niet vooruit te branden.
en ja Scatterfile zit altijd bij de rom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Wel batterij eruit gehad en juiste drivers?
En wat noem je niet vooruit te branden?

Via Flashtools zou je de meest gebrickte Chinaphone nog kunnen restoren naar originele staat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Hoe ziet een scatter file eruit in een rom? Welke naam heeft ie meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://hrp.rajeshpatelinc.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/09/Names-shown-after-adding-Scatter-file.png

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Mocht aangetekend dan? De meeste willen het niet hebben en dreigen het dan te weigeren. Ik mocht het alleen met een T&T code sturen.

Ik bedoelde ook niet laten repareren, maar eerst zelf nog kijken of er een oplossing te bedenken is. Opsturen is meestal een last resort oplossing omdat het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Dat snap ik maar hou vind je de scatter file in de rom/zip welk bestand moet je dan als scatter gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Je moet de zip wel uitpakken in een folder. Dus kan je hem laten staan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Quad schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:08:
Je moet de zip wel uitpakken in een folder. Dus kan je hem laten staan.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
zip bestand downloaden -> uitpakken.
In flashtools de ROM (.bin bestand) en de scatterfile selecteren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
starcopy schreef op donderdag 24 april 2014 @ 22:04:
[...]

Mocht aangetekend dan? De meeste willen het niet hebben en dreigen het dan te weigeren. Ik mocht het alleen met een T&T code sturen.

Ik bedoelde ook niet laten repareren, maar eerst zelf nog kijken of er een oplossing te bedenken is. Opsturen is meestal een last resort oplossing omdat het zo lang duurt.
Return to Holland +/- 5 weeks more or less , and you may send it by register post , not express to avoid custom tax .
Dus doen we dat op verzoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik denk dat je me goed hebt begrepen en ik denk nog steeds dat je hem te snel terugstuurt. Hoe kom je tot de conclusie dat ie niet te repareren is/was? Dat heb ik al een paar keer eerder gehoord (en zelf ook gedacht) en het is bijna altijd op te lossen.

@krissie, meestal zit de scatter file in de ROM. Je kan evt. zelf delen flashen maar dat is redelijk geavanceerd. Als je bv. alleen de recovery wil flashen dan kan je zelfs handmatig de adressen ingeven. Echter dat is flink tricky dus dat zou ik niet doen als je niet 100% zeker bent van je zaak.

[ Voor 37% gewijzigd door Lord_Dain op 24-04-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
[quote]Lord_Dain schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:25:
Ik denk dat je me goed hebt begrepen en ik denk nog steeds dat je hem te snel terugstuurt. Hoe kom je tot de conclusie dat ie niet te repareren is/was? Dat heb ik al een paar keer eerder gehoord (en zelf ook gedacht) en het is bijna altijd op te lossen.

Het zal best op te lossen zijn, maar mijn kennis stopt op zekere hoogte als ik het helemaal zat ben. 8)7
Wat Quad ook zegt de meest dooie mobieltjes krijg je aan de praat met flashen maar helaas dit keer niet voor mij ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
H6nsvV379 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:39:
[quote]Lord_Dain schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:25:

Het zal best op te lossen zijn, maar mijn kennis stopt op zekere hoogte als ik het helemaal zat ben. 8)7
Wat Quad ook zegt de meest dooie mobieltjes krijg je aan de praat met flashen maar helaas dit keer niet voor mij ;w
Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een vrijwilliger op dit forum dan hem meteen terug naar China te sturen.
Stukken goedkoper en stukken sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Momus schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 06:55:
[...]

Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een vrijwilliger op dit forum dan hem meteen terug naar China te sturen.
Stukken goedkoper en stukken sneller.
Op jou hoeven we dus niet te hopen.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Ik kreeg dit als pm. Maar wat moet ik hiermee!!??
I know you are very popular in the forum, many people respond to your posts. If we can cooperate with you, we feel great honored.

Our team comes from Shenzhen, China. Our online store offers a variety of products and the

major are mobile phone, tablet PC, and car electronics.

www.coolicool.com is one of our web site, we hope to have further cooperation with you. would you like send post ,in which have links, images, details of products from our company? Of course if you have any better suggestions such as product review or

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Ah CooliCool komt mn iNew V3 vandaan.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze willen gewoon gratis reclame op tweakers ;)
Misschien kan je ze zo gek krijgen om een gratis phone op te sturen voor de 'review' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Quad schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:36:
Ah CooliCool komt mn iNew V3 vandaan.
Jep, maar wat betekent dit bericht precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:41:
Ze willen gewoon gratis reclame op tweakers ;)
Misschien kan je ze zo gek krijgen om een gratis phone op te sturen voor de 'review' :P
Daar dacht ik zelf ook over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
H6nsvV379 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:04:
[...]

Op jou hoeven we dus niet te hopen.... :o
Ik wil het best proberen hoor.
Zul je hem wel naar mij toe moeten sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
H6nsvV379 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:21:
[...]

Return to Holland +/- 5 weeks more or less , and you may send it by register post , not express to avoid custom tax .
Dus doen we dat op verzoek :)
Hahaha, da's een goeie van die winkel. Die custom tax is aan hun kant, ze willen geen BTW betalen (die ze gewoon terugkrijgen als ze het toestel terugsturen) en jij draagt al het risico voor terugzenden zonder goede compensatie mocht het misgaan. En je hebt gewoon kans dat wanneer (als!) je toestel terugkomt, je toch nog (opnieuw?) BTW moet aftikken.
En met die 5 weken bedoelt hij niet het complete proces, dat is alleen maar de tijd om het pakje weer naar jou terug te zenden. Vermenigvuldig het maar met 2, dus 10 weken. Dat is veel realistischer. En nogmaals, als je uberhaupt je mobiel nog terugkrijgt.

Je bent sneller uit door hier een reparatieshop te zoeken (of het heel vriendelijk aan een medetweaker te vragen ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door yodeluxe op 25-04-2014 08:06 ]

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:42:
[...]

Daar dacht ik zelf ook over ;)
Gewoon proberen om er een 'reviewtoestel' uit te slepen, als onderdeel van de "samenwerking" ;)
En niet te veel reclame van CooliCool, daar hebben wij geen belang bij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Momus schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:51:
[...]

Kijk even in je mail.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Momus schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 07:51:
[...]

Anders ik wel.
Overigens is het vaak de driver welke het probleem is.

Heb je wel de PDAnet drivers geïnstalleerd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
Hoi Quad Harstikke bedankt voor je aanbod zie mail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
@Momus?

Wat ga je proberen dan? Ik heb ook een verkeerde Official ROM op mijn MTK6592 toestel geflashed met SP FlashTool. Het flashen van de juiste ROM geeft niet de touch-functionaliteit terug.

Volgens mij moet het Touch-gedeelte op een of andere manier apart geflashed worden, net als met de Zopo waar je ook kan met Fts_Upgrade. Welke drivers sturen de touch aan? Is dit een bin file?
Hoe kan ik die bin laden?
Waarom staat hier niks over op internet.

[ Voor 7% gewijzigd door Mastermind op 25-04-2014 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H6nsvV379
yodeluxe schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:03:
[...]

Hahaha, da's een goeie van die winkel. Die custom tax is aan hun kant, ze willen geen BTW betalen (die ze gewoon terugkrijgen als ze het toestel terugsturen) en jij draagt al het risico voor terugzenden zonder goede compensatie mocht het misgaan. En je hebt gewoon kans dat wanneer (als!) je toestel terugkomt, je toch nog (opnieuw?) BTW moet aftikken.
En met die 5 weken bedoelt hij niet het complete proces, dat is alleen maar de tijd om het pakje weer naar jou terug te zenden. Vermenigvuldig het maar met 2, dus 10 weken. Dat is veel realistischer. En nogmaals, als je uberhaupt je mobiel nog terugkrijgt.

Je bent sneller uit door hier een reparatieshop te zoeken (of het heel vriendelijk aan een medetweaker te vragen ;) )
Wat een positief bericht op deze zonnige dag... :*) Dank voor je inbreng in dit topic >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mas_kecil
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45
Na een ZTE Blade en een ZTE V970 ben ik op zoek naar en opvolger. Mijn oog viel op de Lenovo K910, mede omdat er over de Zopo's veel verhalen zijn over de slechte GPS. Ik gebruik de GPS van mijn V970 ook als autonavigatie, dus een goed werkende GPS is voor mij een must.

Is iemand met een K910 die iets kan zeggen over de GPS prestaties van dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online
Volgens mij is dat een highend telefoon met een snapdragon 800 die ook nog eens rond de €300,- kost.
Dan zou ik eerder voor een Nexus 5 gaan, heb je ook nog eens fatsoenlijke garantie en softwareupdates.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mas_kecil
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45
Dank voor je suggesite, maar een Nexus 5 is geen optie, ik wil een dual sim telefoon, aangezien ik van mijn werkgever maar een kleine databundel krijg en niet met twee telefoons wil lopen.

Bovendien kun je dan in het buitenland een lokale sim-kaart kopen voor data en toch nog bereikbaar zijn op je Nederlandse nummer, met de V970 werkt dit allemaal prima.

Android updates interesseren me niet zo, zolang NS reisplanner, instagram en wikipedia het doen, ben ik al tevreden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:28

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb T-Mobile en een Faea F2S met Mediatek die 850, 1900 en 2100 MHz ondersteunt. Dat betekent dat ik alleen gebruik kan maken van de 2100MHz band. Thuis (in Utrecht) heb ik goed bereik en kan ik bellen en gebeld worden. Op het werk (buiten de stad) heb ik voldoende streepjes (bereik) maar kan ik niet bellen of gebeld worden.
Enig idee of ik kan onderzoeken of het niet aan de frequenties ligt? Kan ik handmatig instellen dat hij alleen de 2100 band mag gebruiken?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt via "mobileuncle tools" (google play) in het engineer menu komen. Ga je dan naar de bandmode, kun je frequenties uitzetten.

Overigens zijn In Nederland de frequenties 900/1800 voor GSM en 900/2100 Voor 3G.

Als je helemaal niet kunt bellen heb je dus helemaal geen bereik, in tegenstelling tot wat de telefoon aangeeft. Want bij geen 3G zou die automatisch om moeten schakelen naar 2g zodat je alsnog kunt bellen.
Lijkt me dan ook niet dat het het aan de frequenties ligt maar proberen kan altijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
Probeer eens tussen 2g/3g te schakelen als je geen bereik hebt, wil nog wel eens helpen. Of ff vliegmodus aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

T-Mobile heeft 1800 voor GSM en 2100 voor 3G.
Een MediaTek toestel kan dus alleen i.c.m. T-Mobile gebruik maken van de 2100; correct?
Het toestel geeft wel aan dat er bereik is, maar toch ben ik niet bereikbaar of kan ik zelf bellen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
mas_kecil schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:54:
Na een ZTE Blade en een ZTE V970 ben ik op zoek naar en opvolger. Mijn oog viel op de Lenovo K910, mede omdat er over de Zopo's veel verhalen zijn over de slechte GPS. Ik gebruik de GPS van mijn V970 ook als autonavigatie, dus een goed werkende GPS is voor mij een must.

Is iemand met een K910 die iets kan zeggen over de GPS prestaties van dit toestel?
Pas m'n Zopo nog getest op GPS, niks mis mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
timovd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:32:
T-Mobile heeft 1800 voor GSM en 2100 voor 3G.
Een MediaTek toestel kan dus alleen i.c.m. T-Mobile gebruik maken van de 2100; correct?
Het toestel geeft wel aan dat er bereik is, maar toch ben ik niet bereikbaar of kan ik zelf bellen.
Niet alle Mediateks hebben alleen 2100mhz. Zo heb ik in mn iOcean ook de optie tot 900mhz, maar of het werkt weet ik niet, want er zijn in mijn omgeving geen 900mhz masten.
Maar als je die frequentie niet hebt, kun je alleen op de 2100mhz band gebruik maken van 3g, dat is klopt.

Ik denk dat het aan de software ligt; een tijd terug kreeg ik ongeveer hetzelfde van iemand met een Cubot, die wel bereik had, als in streepjes, maar ook niet kon bellen of sms-en. En dat op een aantal locaties.
Probeer eens 3g uit te zetten en te switchen naar 2g, of je dan wel bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb 'm nu op 1800 GSM en 2000 UMTS (2100 is niet aanwezig) staan. Dit lijkt nu te werken. Straks kijken of ik op andere plekken ook nog voldoende bereik ben.
Bedankt dutchgio voor de gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
Ik heb net mijn JIAYU G4S binnen. Mijn eerste indruk is positief. Mijn full size sim kaart van vodafone kon in het 2e sim slot en de 3G werkt daar ook mee. GPS koude start duurde 161s voor een lock en de warme start duurde 11 sec.
Antutu geeft 27200 ipv 26xxx die in het filmpje op spemall te zien is. Er staat wat chinese meuk op, en het android keyboard geeft voor 'enter' e.d. chinese karakters op het scherm, dus dat wordt vervangen of chinees aanleren :P
De 13mpix camera is erg goed en de accu (3000mah) lijkt me ook goed (5% afname bij 1 uur rommelen).
De levering: via dhl in 6 dagen incl. pasen, aangegeven waarde was 30 dollar. De lader is niet voorzien van een eu verloopje! (US stekker).
Ik had hem met optie B gekocht (screen protector+siliconen stoot kussen), het stootkussen is lichtgevend groen!
Zodra ik meer tijd/ervaring heb en me nog iets opvalt meld ik het.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:50
rapsac schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:
Ik heb net mijn JIAYU G4S binnen. Mijn eerste indruk is positief. Mijn full size sim kaart van vodafone kon in het 2e sim slot en de 3G werkt daar ook mee. GPS koude start duurde 161s voor een lock en de warme start duurde 11 sec.
Antutu geeft 27200 ipv 26xxx die in het filmpje op spemall te zien is. Er staat wat chinese meuk op, en het android keyboard geeft voor 'enter' e.d. chinese karakters op het scherm, dus dat wordt vervangen of chinees aanleren :P
De 13mpix camera is erg goed en de accu (3000mah) lijkt me ook goed (5% afname bij 1 uur rommelen).
De levering: via dhl in 6 dagen incl. pasen, aangegeven waarde was 30 dollar. De lader is niet voorzien van een eu verloopje! (US stekker).
Ik had hem met optie B gekocht (screen protector+siliconen stoot kussen), het stootkussen is lichtgevend groen!
Wat heb je er voor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
rapsac schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:
Ik heb zojuist 2 G4C's besteld voor bekenden van me. Zelfde camera, zelfde accu alleen minder ram en mindere processor. Maar voor wat zij erop doen ruim voldoende. Ben erg benieuwd naar beide toestelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
dutchgio schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:45:
Je kunt via "mobileuncle tools" (google play) in het engineer menu komen. Ga je dan naar de bandmode, kun je frequenties uitzetten.
Bedankt!
Weet ik dat ook weer! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14
FitTiv schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:22:
[...]

Wat heb je er voor betaald?
Het toestel was toen $204,99 (nu $199,90) en $18,62 voor het verzenden.

[ Voor 3% gewijzigd door rapsac op 25-04-2014 21:40 ]

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op woensdag 23 april 2014 @ 11:47:
Ook maar een pixels DG350 besteld.
http://www.dhgate.com/pro...gs-mtk6582/186351005.html

Seller heeft overigens in zijn geheel geen gekke prijzen:
http://www.dhgate.com/act...es-sale.html#hp1403-mban1
En voor de Villarreal fans:
[afbeelding]
Mooi ding, goeie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja inderdaad een goed toestel voor zijn geld, ik ben de mijne al weer kwijt omdat mijn broertje het wel een mooi toestel vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel 023
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 10:49
Wie kan mij helpen bij het kiezen van een Jiayu voor mijn dochter?
Ze heeft nu een Jiayu G3S waarvan het scherm stuk is.
In principe was ze tevreden met het toestel.

Als ik bij Banggood kijk, kan ik kiezen tussen:
- G4C: 1,3 Ghz QC, ROM 4 GB, Ram 1 GB voor €119,-
- G4S: 1,4 Ghz Octa, ROM 4 GB, Ram 1 GB voor €127,-
- G4S: 1,7 Ghz Octa, ROM 16 GB, RAM 2 GB voor €156,-
Alle overige specificaties lijken gelijk te zijn.

Via Gizchina (coupon) is bij Spemall de G4S 1,7 Ghz te koop voor €141,-

Mijn vragen:
- Wat is telkens de meerwaarde van een nivo hoger? Wat merk je daarvan in het dagelijkse gebruik?
- Iemand ervaring met Spemall? Die €141,- lijkt mij een scherpe prijs. Of ergens goedkoper te koop?

Dan nog een vraag van een geheel andere orde:
GPS lijkt een structureel probleem voor Jiayu.
Over de XiaoMi Hongmi lees ik goede berichten: een uitstekend werkende GPS (klopt dat?)
De specificaties van de Hongmi komen sterk overeen met de G4C, alleen een kleinere batterij.
Bij ibuygou kost de Xiaomi Hongmi 3G WCDMA MIUI V5 1.5GHz 4.7 Inch €139,-
Is dit toestel te prefereren boven een Jiayu?

Michel

Pagina: 1 ... 12 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!