Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 107 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.535 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
Dit voegt niks toe en is alleen maar negatieve reacties uitlokkend. Zeg dan liever niks

[ Voor 75% gewijzigd door 13art op 19-04-2015 17:01 ]

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
Toch duidelijk dat een octacore meer verbruikt dan een quad. Jij bent tweaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Niet op reageren, liever een TR aanmaken

[ Voor 84% gewijzigd door 13art op 19-04-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
intraxi schreef op zondag 19 april 2015 @ 15:14:
[...]

Toch duidelijk dat een octacore meer verbruikt dan een quad. Jij bent tweaker?
Iets minder cynisme kan geen kwaad

[ Voor 12% gewijzigd door 13art op 19-04-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Knip
Iets subtieler graag
Aantal cores is slechts één van de factoren welke het energieverbruik bepalen. Andere factoren zijn bijvoorbeeld de architectuur, kloksnelheid en software.

[ Voor 95% gewijzigd door 13art op 19-04-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 07:23

Aidix

Geluidspietlut

dutchgio schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:12:
[...]

@hierboven
Gizchina is ook niet meer zo geloofwaardig wat betreft scherpe reviews, die vangt overal geld voor en is dus niet neutraal in z'n oordeel, zal een toestel nooit volledig afkraken maar heel licht wat minpuntjes noemen omdat hij vanuit de fabrikant of verkoper er voor wordt gevraagd om dat te doen. Site staat ook vol met spellingsfouten, ik vind dat niet zo'n betrouwbare bron meer.
Hij heeft net een Doogee volledig afgezeken anders :) En gizchina.de heeft een tijdje geleden ook de poging van een van de leveranciers om het review proces te beinvloeden online gezet.

Volgens mij kan er betaald worden om een artikel bovenaan te zetten en natuurlijk voor de gewone advertenties. Op hun facebook komen ook leuke dingen voorbij die niet bepaald positief zijn, zoals een gebrickte Mlais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Jiayu S3 toch even gecancelled. Las in het andere topic dat sommige mensen problemen hadden met het toestel en daarbij denk ik dat ik de batterij en camera van de Huawei G7 toch net iets fijner ga vinden.
Maar ik zoek ook nog even verder voordat ik opnieuw iets ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:16:
Ik heb mijn Jiayu S3 toch even gecancelled. Las in het andere topic dat sommige mensen problemen hadden met het toestel en daarbij denk ik dat ik de batterij en camera van de Huawei G7 toch net iets fijner ga vinden.
Maar ik zoek ook nog even verder voordat ik opnieuw iets ga bestellen.
Waarom zou je de batterij van de Huawei fijner gaan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die ongeveer 1,5 dag mee schijnt te gaan, terwijl gebruikers van de S3 wisselende ervaringen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:20:
Omdat die ongeveer 1,5 dag mee schijnt te gaan, terwijl gebruikers van de S3 wisselende ervaringen hebben
Buiten dat ik niet snap wat je met een batterij moet die anderhalve dag mee gaat, weet ik zeker dat die Jiayu daar ook aan moet kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommigen halen zelfs de 3 dagen, hangt natuurlijk ook af van hoe intensief je hem gebruikt.
Maar aangezien eigenlijk alleen de accu en camera voor mij belangrijk zijn en ik uit reviews opmaak dat de huawei op deze punten beter scoort, denk ik dat ik toch voor de laatste ga.
Maar nogmaals, ik kijk ook nog naar andere modellen voordat ik iets ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:27:
Sommigen halen zelfs de 3 dagen, hangt natuurlijk ook af van hoe intensief je hem gebruikt.
Maar aangezien eigenlijk alleen de accu en camera voor mij belangrijk zijn en ik uit reviews opmaak dat de huawei op deze punten beter scoort, denk ik dat ik toch voor de laatste ga.
Maar nogmaals, ik kijk ook nog naar andere modellen voordat ik iets ga bestellen.
Er komt altijd wel iets beters, nieuwers en anders op de markt. En altijd lees je verschillende verhalen. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I know, misschien wordt het uiteindelijk toch de S3, maar ik dacht dat het beter was om te cancellen nu het nog kon en wat meer bedenktijd te nemen. Ik heb geen haast namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de Huawei Mate hier al voor 200 euro kopen, terwijl de G7 230 euro kost. Zal ik dan toch voor de eerste gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:03:
Ik kan de Huawei Mate hier al voor 200 euro kopen, terwijl de G7 230 euro kost. Zal ik dan toch voor de eerste gaan?
Een twee jaar oude telefoon met relatief matige resolutie die bovendien duurder is dan die Jiayu S3.
Ik zie geen enkele reden waarom je die Mate boven de S3 zou verkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:43:
[...]

Een twee jaar oude telefoon met relatief matige resolutie die bovendien duurder is dan die Jiayu S3.
Ik zie geen enkele reden waarom je die Mate boven de S3 zou verkiezen.
Hij vergelijkt tussen de Mate & G7, niet de Jiayu. Als je moet kiezen tussen de Mate en de G7 zou ik voor de G7 gaan. Betere camera, LTE support en 5,5" is een lekker formaat.

Jiayu en Huawei zitten in 2 totaal verschillende klasses. Huawei is toch echt een stap hoger wat betrefd bouwkwaliteit, gebruikte onderdelen etc.

(ps. heb jij aandelen Jiayu dat je die zo loopt te pushen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kenzi schreef op maandag 20 april 2015 @ 07:58:
[...]

Hij vergelijkt tussen de Mate & G7, niet de Jiayu. Als je moet kiezen tussen de Mate en de G7 zou ik voor de G7 gaan. Betere camera, LTE support en 5,5" is een lekker formaat.

Jiayu en Huawei zitten in 2 totaal verschillende klasses. Huawei is toch echt een stap hoger wat betrefd bouwkwaliteit, gebruikte onderdelen etc.

(ps. heb jij aandelen Jiayu dat je die zo loopt te pushen?)
Jep. Heel veel.
Die Jiayu heeft hij gisteren gecanceld. Wanneer hij vandaag besluit een Mate te nemen, zou ik daar weinig van snappen. Verder zitten we hier in het topic voor (onbekende) Chinese smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:03:
[...]

Jep. Heel veel.
Die Jiayu heeft hij gisteren gecanceld. Wanneer hij vandaag besluit een Mate te nemen, zou ik daar weinig van snappen. Verder zitten we hier in het topic voor (onbekende) Chinese smartphones.
Jiayu heeft zijn eigen topic > [Jiayu S3] Ervaringen en Discussie

Dat jij er niks van snapt, daar heeft hij weinig mee te maken. Hij vraagt welke van de 2 Huawei's hij moet kiezen.

En nogmaals, specs zeggen niet alles. Huawei is een A-merk, Jiayu is een B-merk (dan wel een goed b-merk).

[ Voor 9% gewijzigd door Kenzi op 20-04-2015 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Momus schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:25:
[...]

Buiten dat ik niet snap wat je met een batterij moet die anderhalve dag mee gaat, weet ik zeker dat die Jiayu daar ook aan moet kunnen komen.
Ik ben een lichte gebruiker (lichter dan gemiddeld volgens mij) en haal twee (werk)dagen. Als ik eens drukker bezig ben is ie na één werkdag toch aardig onder de 50% gedoken, dus ik denk dat een zware gebruiker toch maar één dag gaat halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hyp Hyper op 20-04-2015 08:12 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenzi schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:09:
[...]

Dat jij er niks van snapt, daar heeft hij weinig mee te maken. Hij vraagt welke van de 2 Huawei's hij moet kiezen.

En nogmaals, specs zeggen niet alles. Huawei is een A-merk, Jiayu is een B-merk (dan wel een goed b-merk).
Ik schreef al dat de camera en accu van zowel de Mate als de G7 beter zijn, voor mij toch doorslaggevend. Plus dat ik nog weinig gebruikservaringen kan vinden over de Jiayu, en van de paar die ik kon vinden (bv hier op tweakers) schrok ik eerlijk gezegd een beetje. Vandaar mijn beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kenzi schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:09:
[...]

Ik geef graag eigen input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik waardeer die input! Lastig is wel dat de een dit zegt en de ander dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:58:
Ik waardeer die input! Lastig is wel dat de een dit zegt en de ander dat.
Iets boven budget, maar wellicht het overwegen zeker waard...

http://www.merimobiles.co...b-lte-nfc_p/meri12812.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 08:51:
[...]

Ik schreef al dat de camera en accu van zowel de Mate als de G7 beter zijn, voor mij toch doorslaggevend. Plus dat ik nog weinig gebruikservaringen kan vinden over de Jiayu, en van de paar die ik kon vinden (bv hier op tweakers) schrok ik eerlijk gezegd een beetje. Vandaar mijn beslissing.
Welke Mate bedoel je eigenlijk precies? De Mate of de Mate 2? :?

Vanaf morgen (als het goed is) is ook de gloednieuwe Huawei P8 Lite te koop in Nederland voor €249 :)

http://www.belsimpel.nl/h...8-lite-grey/specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:10:
[...]

Welke Mate bedoel je eigenlijk precies? De Mate of de Mate 2? :?

Vanaf morgen (als het goed is) is ook de gloednieuwe Huawei P8 Lite te koop in Nederland voor €249 :)

http://www.belsimpel.nl/h...8-lite-grey/specificaties
De gewone Ascend Mate. De P8 ziet er ook goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Die zou ik sowieso never nooit niet nieuw kopen.
Veel te groot met 6,1" scherm en dan ook nog 720p op 6,1" scherm... :/

De SoC is nu al een beetje verouderd en je kunt je afvragen of er Android 4.4 voor is, laat staan ooit Android 5 voor komt. Nee, voor datzelfde geld zou ik de G7 of de P8 Lite nemen en als ik moest kiezen tussen die beide dan koos ik de P8 Lite :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FlowDesign schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:09:
[...]

Die zou ik sowieso never nooit niet nieuw kopen.
Veel te groot met 6,1" scherm en dan ook nog 720p op 6,1" scherm... :/

De SoC is nu al een beetje verouderd en je kunt je afvragen of er Android 4.4 voor is, laat staan ooit Android 5 voor komt. Nee, voor datzelfde geld zou ik de G7 of de P8 Lite nemen en als ik moest kiezen tussen die beide dan koos ik de P8 Lite :Y
Gezien de prijs van de Asus Zenfone bij Merimobiles zou ik daarvoor gaan...

Ik waag overigens te betwijfelen of die accu van de P8 lite wel gast voldoen voor hem.

[ Voor 7% gewijzigd door Momus op 20-04-2015 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:10:
[...]

Gezien de prijs van de Asus Zenfone bij Merimobiles zou ik daarvoor gaan...

Ik waag overigens te betwijfelen of die accu van de P8 lite wel gast voldoen voor hem.
Die waar je naar linkte kost 270 USD toch? Dat is ook iets meer dan 250 Euro, maar dan komt er wellicht nog shipping en importkosten bij? Plus geen garantie in Nederland vs. wel garantie in Nederland. Wel service vs. grote kans op weinig tot geen Chinese service.

Gokje: Die nieuwe Kirin 620 SoC is energiezuiniger dan die Intel SoC? Plus een energiezuiniger scherm op de Huawei (minder pixels en kleiner scherm). Dan voldoet de accu van die P8 Lite ook wel :Y

P8 vind ik ook mooier dan de Asus en ik vermoed dat de P8 qua bouwkwaliteit, hardware en software ook een hoger niveau haalt.

[ Voor 3% gewijzigd door FlowDesign op 20-04-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op zondag 19 april 2015 @ 22:32:
[...]

Er komt altijd wel iets beters, nieuwers en anders op de markt. En altijd lees je verschillende verhalen. Succes ermee.
Ja dat klopt daarom kun je ook niet zeggen, dat een nieuw toestel van een merk, dat in het verleden slecht heeft gepresteerd wel weer slecht zal zijn. Je zult dat aan hand van ervaring opnieuw moeten vaststellen m.i. Ook prijs/kwaliteit verhouding speelt een belangrijke rol daarom zijn m.i. sommige afwijzende reakties wat te kort door de bocht... edit: maar ik zie, dat de mods al goed werk hebben gedaan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:12:
[...]

Ja dat klopt daarom kun je ook niet zeggen, dat een nieuw toestel van een merk, dat in het verleden slecht heeft gepresteerd wel weer slecht zal zijn. Je zult dat aan hand van ervaring opnieuw moeten vaststellen m.i. Ook prijs/kwaliteit verhouding speelt een belangrijke rol daarom zijn m.i. sommige afwijzende reakties wat te kort door de bocht... edit: maar ik zie, dat de mods al goed werk hebben gedaan…
Ik wacht je ervaringen met UMI in spanning af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Bestel dan die Umi gewoon, als je 'ons' niet gelooft En denkt dat het wel goed zit. Kun je na 2 maanden een echt toestel bestellen...

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 20-04-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
[...]

Ja dat klopt daarom kun je ook niet zeggen, dat een nieuw toestel van een merk, dat in het verleden slecht heeft gepresteerd wel weer slecht zal zijn. Je zult dat aan hand van ervaring opnieuw moeten vaststellen m.i. Ook prijs/kwaliteit verhouding speelt een belangrijke rol daarom zijn m.i. sommige afwijzende reakties wat te kort door de bocht...
We zijn erg benieuwd naar je review! :)
edit: maar ik zie, dat de mods al goed werk hebben gedaan…
Offtopic:
Ik vind deze reactie beneden elk niveau en heb dit keer heel braaf de 'rapporteer' link gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
FlowDesign schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:55:
Gokje: Die nieuwe Kirin 620 SoC is energiezuiniger dan die Intel SoC?
Wellicht (die Intels zijn erg zuinig en ik zie nog niet echt diepgravende reviews van die nieuwe Huawei dingen), maar qua performance zit er natuurlijk wel een enorm verschil tussen die twee, die Kirin heeft acht Cortex-A53 mini-cores, die Intel Z3580 zit richting Snapdragon 810 niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:26:
[...]

Bestel dan die Umi gewoon, als je 'ons' niet gelooft En denkt dat het wel goed zit. Kun je na 2 maanden een echt toestel bestellen...
Zonder 20 pagina's terug te zoeken, welke Umi overweegt hij? (Umi Zero gebruiker hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:36:
[...]

Zonder 20 pagina's terug te zoeken, welke Umi overweegt hij? (Umi Zero gebruiker hier)
De nieuwe Hammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, want ik kan over de Zero na een week of 2 wel een beetje licht in de duisternis schijnen. Mocht je hem overwegen vanwege design en nog iets twijfelen over specs oid, NIET DOEN. Ik baal als een stekker dat ik mijn Nexus 5 al aan een vriend gegeven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:40:
[...]

Ah, want ik kan over de Zero na een week of 2 wel een beetje licht in de duisternis schijnen. Mocht je hem overwegen vanwege design en nog iets twijfelen over specs oid, NIET DOEN. Ik baal als een stekker dat ik mijn Nexus 5 al aan een vriend gegeven heb.
Zou je dat iets uitgebreider kunnen toelichten? Ik wil graag onderbouwd mijn eventuele mening kunnen vormen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja daar heb je het dus al. Qua specs leuk en aardig, mooie feature foto's etc. Maar uiteindelijk valt het tegen.
Wat voor problemen heb je precies?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:42:
[...]

Zou je dat iets uitgebreider kunnen toelichten? Ik wil graag onderbouwd mijn eventuele mening kunnen vormen...
Bouwkwaliteit: Goed, boven verwachting. Voelt steviger aan dan de Nexus en licht lekkerder in de hand.
De aluminium behuizing/rand verliest zeer snel kleur. Op de hoeken kan ik me best dat best voorstellen dat ik, ook in mijn broekzak, af en toe ergens tegenaan stoot. Maar dat de kleur loslaat op de rand tegen het scherm aan, dus gewoon aan de voorkant in het kiertje tussen het scherm en de rand, dat is onacceptabel.

Daarnaast valt hij gemiddeld 1x per dag random uit. Start dan gewoon opnieuw op. Is geen vast patroon in te vinden, maar gebeurd altijd binnen 10sec nadat je hem wegdrukt en in je zak doet zegmaar.

Accu is VER beneden peil. Dat er concessies gedaan moeten worden snap ik. Maar om het vriendelijk uit te drukken, een "toiletbezoek" met wat surfen, appen, nieuws lezen kost je zo 10% batterij. (nee ik zit er geen uur)

Ondanks dat hij 8core is, is hij merkbaar trager dan mijn Nexus 5 Quadcore (dat had ik kunnen opzoeken, snap ik.)

De simkaartlezer is er een van het type "iphone" je legt je simkaart(en) in een laatje en schuift ze er dan in. Een nanosim in een microsim adapter werkt ALLEEN in de binnenste (SIM1) poort. God weet waarom niet in SIM2, maar ik heb alles geprobeerd. Verschillende sims, verschillende adapters, hij pakt hem niet. Een gewone microsim in SIM2 geeft geen enkel probleem.

Het scherm is ZEER gevoelig voor vette vingers. Als er een beetje vingerafdrukken achterblijven registreert hij je aanraking ineens heel ergens anders op het scherm. Super irritant, en het scherm is dan ECHT niet vies. In de zon zie je wat vettige vegen van je vingers, en het werkt al niet meer. Ik sta 10x per dag mijn telefoon af te vegen aan mijn broek.

De update naar 5.0 is vol kinderziektes. Ringtones werken standaard allemaal niet, die moet je dus allemaal nalopen en instellen. Er zit geen toetsenbord geinstalleerd. Agenda werkt niet om google-play-services-account achtige issues. 3rd party agenda vereist.

Ik kan nog wel uren doorgaan.

Oja, wel mega-grote foto's kunnen maken (kwaliteit ook wel o-k), maximale filmresolutie 640x480. Welk jaar is het????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Hey mods waar is mijn post over de zenfone 2 gebleven? :(
edit: verkeerde topic.

Nog een keer:
Bijna een zenfone 2 besteld, blijkt dat de dual sim slechts een 3/4G dataverbinding op 1 van de 2 simposities ondersteunt. |:(
Damn zoveel goeds aan die telefoon, verprutsen ze het met zoiets.
Mijn zoektocht gaat door naar een niet te dure dual-sim telefoon met 1080 scherm, 800mhz 4G en een bovengemiddelde camera.
Donderdag wordt de nieuwe xiaomi mi4 gepresenteerd, hopelijk wordt dat hem dan eindelijk.

[ Voor 79% gewijzigd door ASW1 op 20-04-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
@Intelligo
Nou dat klinkt inderdaad niet best. Ik wacht wel effe een paar reviews van die hammer af… 8)… pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mi4i is mogelijk geen dual sim. Denk ik in ieder geval niet.

Verder ligt het er een beetje aan, bij de 1 kan je wel binnen de software 3/4g per software switchen, bij de andere nier.

@intraxi
Nog steeds niet overtuigd? Hoopte dat die Hammer inmiddels wel verzonden was.

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 20-04-2015 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
dutchgio schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:26:
Mi4 is mogelijk geen dual sim. Denk ik in ieder geval niet.
Dat zou me verbazen, ding wordt in New Delhi gepresenteerd dus zal voor een belangrijk deel op de Aziatische markt gericht zijn.
Waarom denk jij van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:26:
Mi4 is mogelijk geen dual sim. Denk ik in ieder geval niet.

Verder ligt het er een beetje aan, bij de 1 kan je wel binnen de software 3/4g per software switchen, bij de andere nier.

@intraxi
Nog steeds niet overtuigd? Hoopte dat die Hammer inmiddels wel verzonden was.
Dat ik even uitgebreid antwoord geef over UMI is niet persee een vrijbrief om je onvriendelijkheid los te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:47:
[...]
Dat zou me verbazen, ding wordt in New Delhi gepresenteerd dus zal voor een belangrijk deel op de Aziatische markt gericht zijn.
Waarom denk jij van niet?
De huidigige Mi 4 is ook geen dualsim, en de Mi 3 was dat ook niet.
De Mi 4i volgt de Mi 4 niet direct op, maar neemt de naam wel over.
Grote kans dat dit als 'tussentijdse upgrade' wordt neergezet tot de Mi 5 komt, maar wel met premium look en feel.
Misschien zit het er ook wel in hoor, ze spreken van een Quallcomm SD615 dus het zou best kunnen, maar de mogelijkheid is ook van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:02:
[...]

De huidigige Mi 4 is ook geen dualsim, en de Mi 3 was dat ook niet.
De Mi 4i volgt de Mi 4 niet direct op, maar neemt de naam wel over.
Grote kans dat dit als 'tussentijdse upgrade' wordt neergezet tot de Mi 5 komt, maar wel met premium look en feel.
Misschien zit het er ook wel in hoor, ze spreken van een Quallcomm SD615 dus het zou best kunnen, maar de mogelijkheid is ook van niet.
50% kans.

Wel of niet. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja precies, dus best een gokje waard. Als het dan zo is achteraf kan ik zeggen dat ik het goed had. :+

Doe eens niet

[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 21-04-2015 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Volgens dit artikel wordt het een dual sim, en zouden ook veel banden ondersteund moeten worden: http://www.gsmarena.com/c...n_april_23-news-11975.php

"The Mi4i will have 2GB of RAM, 16GB of storage, a 13 MP rear camera, and a 5 MP selfie shooter. Dual-SIM dual-standby support will be baked in, as will be many more LTE bands than what we saw in the original Mi4. This is going to make the Mi4i more interesting for more markets, naturally."

Als het inderdaad wordt wat hier geschreven wordt dan heb ik eindelijk mijn telefoon gevonden, als de camera een beetje fatsoenlijk is tenminste.

[ Voor 30% gewijzigd door ASW1 op 20-04-2015 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Dreamvoid schreef op maandag 20 april 2015 @ 18:08:
[...]

Wellicht (die Intels zijn erg zuinig en ik zie nog niet echt diepgravende reviews van die nieuwe Huawei dingen), maar qua performance zit er natuurlijk wel een enorm verschil tussen die twee, die Kirin heeft acht Cortex-A53 mini-cores, die Intel Z3580 zit richting Snapdragon 810 niveau.
Dat klopt, maar voor de meeste gebruikers is die Kirin 620 meer dan snel zat toch? :)
Als je zware spellen op je telefoon wilt spelen dan zou ik 'm afraden, maar anders voldoet ie meer dan prima lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ASW1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:14:
Volgens dit artikel wordt het een dual sim, en zouden ook veel banden ondersteund moeten worden: http://www.gsmarena.com/c...n_april_23-news-11975.php

"The Mi4i will have 2GB of RAM, 16GB of storage, a 13 MP rear camera, and a 5 MP selfie shooter. Dual-SIM dual-standby support will be baked in, as will be many more LTE bands than what we saw in the original Mi4. This is going to make the Mi4i more interesting for more markets, naturally."

Als het inderdaad wordt wat hier geschreven wordt dan heb ik eindelijk mijn telefoon gevonden, als de camera een beetje fatsoenlijk is tenminste.
De Honor 6 Plus komt binnenkort in Nederland te koop voor €399.
Men zegt dat ie dual-sim zal zijn en misschien ook wel met 800 MHz FDD-LTE, maar dat weten we pas zeker zodra die officieel in de winkel ligt.
Maar dan heb je sowieso 1080p en een hele goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
400 euro vind ik echt teveel, rond de 200 moet volgens mij wel kunnen voor wat ik ongeveer wil, alleen zie ik nooit de juiste combinatie van specificaties voorbij komen.
Liever ook geen 5,5 inch trouwens, dat vind ik te groot.
Ik vestig mijn hoop even op de mi4i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ASW1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:49:
400 euro vind ik echt teveel, rond de 200 moet volgens mij wel kunnen voor wat ik ongeveer wil, alleen zie ik nooit de juiste combinatie van specificaties voorbij komen.
De 6 Plus is vrij compact voor z'n 5,5 inch maar inderdaad niet goedkoop. Volgens mij ook niet 3/4G op beide kaarten tegelijkertijd, maar je kunt wel switchen zonder de kaarten om te wisselen.

Ben wel benieuwd naar die Mi4i, hopelijk voldoet die aan wat je zoekt :)
Een écht goede camera bij 200 Euro heb ik tot op heden nog niet gezien.
Enig idee wat die Mi4i zal gaan kosten en wat voor camera erin komt?

[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 21-04-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:24
ASW1 schreef op maandag 20 april 2015 @ 23:49:
Die Archos 50 Diamond kost €229, heeft dual sim met 800Mhz 4G, 5" scherm en snapdragon 615 met 2GB ram.

Niet Chinees, dus past wellicht wat minder goed in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
bas-r schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:44:
[...]

Die Archos 50 Diamond kost €229, heeft dual sim met 800Mhz 4G, 5" scherm en snapdragon 615 met 2GB ram.

Niet Chinees, dus past wellicht wat minder goed in dit topic.
Die Archos is net zo Chinees als de andere hier besproken toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:49:
[...]

Die Archos is net zo Chinees als de andere hier besproken toestellen...
Het is een Frans bedrijf. Dat één en ander in China wordt gemaakt kan het toch niet passend maken voor dit topic? Dan kun je de iPhone hier ook wel gaan bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:08:
[...]

Het is een Frans bedrijf. Dat één en ander in China wordt gemaakt kan het toch niet passend maken voor dit topic? Dan kun je de iPhone hier ook wel gaan bespreken.
Archos deed toch gewoon altijd aan rebranding? Net als Wolfgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
FlowDesign schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:43:
[...]

De 6 Plus is vrij compact voor z'n 5,5 inch maar inderdaad niet goedkoop. Volgens mij ook niet 3/4G op beide kaarten tegelijkertijd, maar je kunt wel switchen zonder de kaarten om te wisselen.

Ben wel benieuwd naar die Mi4i, hopelijk voldoet die aan wat je zoekt :)
Een écht goede camera bij 200 Euro heb ik tot op heden nog niet gezien.
Enig idee wat die Mi4i zal gaan kosten en wat voor camera erin komt?
3/4G op beide simkaarten tegelijkertijd heb ik nog nooit van gehoord en dat lijkt me onnodig.
Maar softwarematig kunnen wisselen zonder dus het toestel open te hoeven maken en de kaartjes on te draaien vind ik wel essentieel.

Mi4i zal rond de 200 euro gaan kosten, en ik vind het echt een pre dat die wat kleiner is.

Camera geen idee, ik verwacht geen top-notch hardware maar zoals gezegd ik wil wel bovengemiddeld.
Zenfone 2 zit bijvoorbeeld een prima camera in. Het is geen S6 of iets uit die categorie/prijsklasse, maar het zit er ook weer niet ver vandaan.
Ik heb nu een nexus5, maar ik wel echt een wat betere camera, betere accuduur en dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Momus schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:10:
[...]

Geen idee, maar Wolfgang vind ik persoonlijk ook niet zo'n goed idee. Ook omdat ze bekend(er) zijn in NL.
Kun je een Chinese variant van dat Archosgeval vinden?
ASW1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:18:
3/4G op beide simkaarten tegelijkertijd heb ik nog nooit van gehoord en dat lijkt me onnodig.
Maar softwarematig kunnen wisselen zonder dus het toestel open te hoeven maken en de kaartjes on te draaien vind ik wel essentieel.
Ik vraag me ook af waarom je dat zou willen en hoe dat zou moeten werken. Dan zou je ook per app moeten kunnen aangeven welke verbinding gebruikt moet worden of zo? Of is het voor dubbel 4G? :+

[ Voor 51% gewijzigd door Hyp Hyper op 21-04-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Momus schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:10:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Deze Archos 50 Diamond is schijnbaar een K-Touch Touch 7, http://www.arctablet.com/...g-smartphone-from-archos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
bas-r schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:25:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Deze Archos 50 Diamond is schijnbaar een K-Touch Touch 7, http://www.arctablet.com/...g-smartphone-from-archos/
Ok, da's wel interessant. Toch zou ik het beter vinden hier alleen de echt Chinese varianten te bespreken en de Archos/Wolfgang/Hemaphones als alternatieven alleen aan te stippen. Maar da's slechts mijn voorkeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hyp Hyper schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:29:
[...]

Ok, da's wel interessant. Toch zou ik het beter vinden hier alleen de echt Chinese varianten te bespreken en de Archos/Wolfgang/Hemaphones als alternatieven alleen aan te stippen. Maar da's slechts mijn voorkeur. :)
Ben ik het ook wel mee eens hoor. Wilde alleen aangeven dat Archos gewoon een eigen stickertje op een Chinese telefoon plakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Hyp Hyper schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:29:
[...]

Daar ben ik het ook mee eens hoor. Voor de volledigheid had ik het origineel gelinkt.

En nu weer back ontopique :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Voor de mensen die denken een 2,3 GhZ Asus Zenfone 2 te kopen:
https://www.facebook.com/...6/797504410356412/?type=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

ASW1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:18:
[...]

dual 4G is vrij standaard op smartphones hier in China, zelfs goedkope toestellen hebben het.
Beide sims zijn actief op een 4G netwerk.
dan moeten ze niet die kopen maar het 2,3Ghz model. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kenzi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:36:

dan moeten ze niet die kopen maar het 2,3Ghz model. :?
De boodschap is dus, dat die niet te krijgen is in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Momus schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:40:
[...]

De boodschap is dus, dat die niet te krijgen is in China.
lol .... _/-\o_ _/-\o_ dat moeten die lui betere inkopers gaan zoeken.
De ZE551ML met 4GB is hier echt wel te vinden.

(blijft wel de vraag of het leveren ervan nuttig is gezien asus ook te verkrijgen is in de EU)

[ Voor 15% gewijzigd door Kenzi op 21-04-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Kenzi schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:50:
[...]

lol .... _/-\o_ _/-\o_ dat moeten die lui betere inkopers gaan zoeken.
De ZE551ML met 4GB is hier echt wel te vinden.
Het verhaal was en is, dat die nog niet leverbaar is. Ik heb ook nog geen enkel werkend toestel met die chipset gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Momus schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 11:53:
[...]

Het verhaal was en is, dat die nog niet leverbaar is. Ik heb ook nog geen enkel werkend toestel met die chipset gezien.
http://www.androidauthori...-zenfone-2-review-600414/
http://timesofindia.india.../articleshow/46967712.cms

Ze zijn al een tijdje verkrijgbaar. maar niet erg interessant nog om te resellen tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Bestelbaar al een tijdje ja, er zijn er hier meerdere die hem besteld hebben. Maar volgens mij is hij nog naar niemand verstuurd.
Reviewmodelletjes zeggen me niet zoveel overigens, zeker niet over de verkrijgbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Welke van die Asus Zenfone 2's heeft dual sim met 4G en 800Mhz? Ik ben door de bomen het bos kwijtgeraakt. Liefst ook 5" ipv 5.5".

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
bas-r schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:11:
Welke van die Asus Zenfone 2's heeft dual sim met 4G en 800Mhz? Ik ben door de bomen het bos kwijtgeraakt. Liefst ook 5" ipv 5.5".

Iemand een idee?
http://www.asus.com/Phones/ZenFone_2_ZE500CL/specifications/
Er is een 5 inch model, met verder weinig spannende specs en wel de 800mhz band, maar ik kan niet vinden of die dual sim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Dual sim en alle banden hebben alle zenfone 2 modellen.
De 5 inch heeft helaas wel lower specs qua scherm en camera.

Let op dat de zenfone 2 geen volledig functionele dual sim heeft!
Een van de twee sims kan alleen bellen en 2g, geen 3/4g dus.
Dat verprutst het voor mij helaas, echt jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door ASW1 op 21-04-2015 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ASW1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:24:
Dat is wat ik bedoelde met niet tegelijkertijd een 3/4G verbinding actief, ook al is het alleen voor bellen. Veel toestellen schakelen de 2e SIM helaas nog steeds terug naar 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
FlowDesign schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:21:
[...]

Dat is wat ik bedoelde met niet tegelijkertijd een 3/4G verbinding actief, ook al is het alleen voor bellen. Veel toestellen schakelen de 2e SIM helaas nog steeds terug naar 2G.
Het tweede SIM slot van de ASUS Zenfone 2 kan technisch alleen maar 2G aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
FlowDesign schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:21:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat dit bij alle toestellen zo was? Bij de toestellen die ik heb gebruikt (Chineesjes van Android 4.0 - 4.3; Moto G 2013; ZTE Blade S6; Sony Z3 Dual) moest je altijd kiezen voor de 3g/4g sim en de andere gaat naar 2g.

Dit kan dus ook anders? Bij welke toestellen is dat?

/EDIT:
Wisselen van data gebruikende sim kan bij de laatste drie genoemde in de software, maar ze zijn niet tegelijkertijd actief.

[ Voor 10% gewijzigd door bas-r op 21-04-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Of een dual sim toestel volledige functionaliteit heeft op de 2e sim is een pain in the ass om uit te zoeken.
De meeste fabrikanten vermelden dit helemaal niet, en de beschrijvingen laten vaak te raden over.

De enige manier om er echt achter te komen is om het na te vragen op een forum bij mensen die het toestel in bezit hebben.
En dan nog krijg je vaak tegenstrijdige antwoorden, omdat men het verschil niet kent/begrijpt, of omdat men niet doorheeft dat de 2e sim slechts 2g dataverbinding ondersteunt waar je in de praktijk weinig aan hebt.

[ Voor 64% gewijzigd door ASW1 op 21-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
De Lenovo K3 is inmiddels enkele dagen binnen. Zal even kort mijn bevindingen melden, maar heb er nog niet gigantisch veel mee gedaan en gebeld.

Allereerst dacht ik een DOA te hebben ontvangen, maar na even opladen en de batterij er opnieuw in te doen werkte ie toch gewoon (gelukkig).

De telefoon ziet er echt zeer netjes uit en de afwerking is imo gewoon prima te noemen, zeker gezien het feit dat het een budgettoestel is. Standaard zit er ook screenprotector op en ik had een (mooi) Nilkin Fresh hoesje erbij gekocht.

In het begin was ie ontzettend traag en zoals ook met de Doogee installeert de chinese Android 4.4 niet automatisch je apps opnieuw, ben je je wifi gegevens kwijt, woordenboek is leeg (ook als je het google toetsenbord opnieuw installeert etc etc. Behoorlijk irritant!

Er staat ongelooflijk veel bloatware op, niet te omschrijven!! Gelukkig staat er standaard een tooltje op om dit allemaal te verwijderen met root toegang. Of Geekbuying dit heeft gedaan weet ik niet, maar ik vond het wel erg prettig in ieder geval.

In het begin haperde de telefoon behoorlijk, maar na de onnodige apps verwijderd te hebben en al mijn gebruikelijke apps opnieuw geinstalleerd te hebben loopt ie lekker soepel. Hij lijkt echter niet zo snel te zijn als mijn Doogee DG350, maar dat zal zeer waarschijnlijk wel door Lenovo's launcher komen. Ik heb geprobeerd om google launcher erop te zetten maar kan deze gewoonweg niet selecteren, de telefoon heeft schijnbaar de Lenovo launcher nodig :-(

Ik heb inmiddels wel een paar keer gebeld en de kwaliteit is gewoon prima.

Met de accuduur ben ik zeer tevreden. De telefoon gaat gemakkelijk 1,5 dag mee met redelijk wat surfen, appen, wordfeuden en wat kleine dingetjes. Dit is wel met 3g, kan 4g niet testen omdat ik geen 4g abonnement heb.

Geheugen ben ik tot nog toe niet tekort gekomen en heb toch behoorlijk wat apps geinstalleerd. Standaard zit er ook overigens nog een tooltje bij om het ram geheugen snel vrij te maken, ideaal. Hoef je ook niet 1 voor 1 alle apps apart af te sluiten.

Foto's zien er ook prima uit voor een toestel uit deze prijsklasse. 's Avonds foto's maken heb ik echter nog niet geprobeerd.

Ik zag dat er ook een kleine sw update beschikbaar was. Ik heb gewoon Lenovo smart assistance geinstalleerd en die herkent de Lenovo direct. Die update ga ik zo proberen te installeren.

Tot dusver ben ik dik tevreden, maar het liefst had ik hem gewoon kaal zonder Lenovo schil en bloatware ontvangen. Hopelijk dat iemand op XDA nog een mooie rom hiervoor gaat maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ASW1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:42:
Of een dual sim toestel volledige functionaliteit heeft op de 2e sim is een pain in the ass om uit te zoeken.
De meeste fabrikanten vermelden dit helemaal niet, en de beschrijvingen laten vaak te raden over.

De enige manier om er echt achter te komen is om het na te vragen op een forum bij mensen die het toestel in bezit hebben.
En dan nog krijg je vaak tegenstrijdige antwoorden, omdat men het verschil niet kent/begrijpt, of omdat men niet doorheeft dat de 2e sim slechts 2g dataverbinding ondersteunt waar je in de praktijk weinig aan hebt.
Inderdaad, de omschrijving is ook vaak verwarrend. Soms dan staat er wel dat beide slots 3G/4G ondersteunen, maar er staat niet bij of ze dat tegelijkertijd kunnen of niet.
Dat er maar bij 1 tegelijkertijd data kan is prima, maar als ik met de 2e ook zou kunnen bellen over 3G of 4G zou ik dat wel erg prettig vinden vanwege de betere geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
ASW1 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:24:
Dual sim en alle banden hebben alle zenfone 2 modellen.
De 5 inch heeft helaas wel lower specs qua scherm en camera.

Huawei Honor 6 is dual sim dual active, beetje duurder, maar doet zijn werk prima, ik heb zelf de L-12 variant, en ik vind hem geweldig (na 3tal maand nu)
Enige dat ik er kan aan opmerken, is de afwezigheid van de 800mhz band.

Je kan ook perfect surfen op sim1 terwijl je ermee belt op sim2, dat is ook een probleem bij meeste chinese phones, de Honor 6 is dus "dual sim, dual active" terwijl de meeste "dual standby" zijn.

Stock software is top, enorm goede batterij, ik doe er met normaal gebruik een 3 dagen mee.
Heavy usage (zowat elke dag bij mij) haalt hij het einde van de dag op 32% (7uur beginnen, 32% rond 11u s'avonds)
ik gebruik dus permanent 4G met combinatie van GPS/bluetooth en 3 mails waarvan 2 die om de 15 mins syncen.

Ik vind Huawei zijn geld waard, heb er 3 duurdere types van gehad en die doen allemaal hun werk zoals het hoort, spijtige is dat de 120-150 euro modelletjes hier in europa de low budgets zijn die je daar in china voor 80 euro op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
robin-sips2 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 23:40:
[...]

Huawei Honor 6 is dual sim dual active, beetje duurder, maar doet zijn werk prima, ik heb zelf de L-12 variant, en ik vind hem geweldig (na 3tal maand nu)
Enige dat ik er kan aan opmerken, is de afwezigheid van de 800mhz band.

Je kan ook perfect surfen op sim1 terwijl je ermee belt op sim2, dat is ook een probleem bij meeste chinese phones, de Honor 6 is dus "dual sim, dual active" terwijl de meeste "dual standby" zijn.

Stock software is top, enorm goede batterij, ik doe er met normaal gebruik een 3 dagen mee.
Heavy usage (zowat elke dag bij mij) haalt hij het einde van de dag op 32% (7uur beginnen, 32% rond 11u s'avonds)
ik gebruik dus permanent 4G met combinatie van GPS/bluetooth en 3 mails waarvan 2 die om de 15 mins syncen.

Ik vind Huawei zijn geld waard, heb er 3 duurdere types van gehad en die doen allemaal hun werk zoals het hoort, spijtige is dat de 120-150 euro modelletjes hier in europa de low budgets zijn die je daar in china voor 80 euro op de kop kan tikken.
Maar heb jij op beide SIM's tegelijk een 3G verbinding? Of schakelt de ene SIM naar 2G wanneer de andere op 3G of 4G zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
3G is toch per definitie altijd een dataverbinding en nooit spraak?
4G kan wel spraak vervoeren, maar dat gebeurt geloof ik nog niet of nauwelijks hier.

Maar het is een kek telefoontje hoor, die honor 6. Hij kost geen 400 maar 300 zie ik, ik neem tenminste aan dat je het niet over de plus versie hebt.
Kan alleen nergens vinden hoe dat nu met die dual sim zit, zucht....
Diverse verkopers geven vrolijk het volgende aan:
Dual SIM Dual Standby
SIM card slot 1:
FDD-LTE:B1(2100MHz)/B3(1800MHz);
TDD-LTE:B41(2496-2690MHz);
WCDMA:B1(2100MHz)/B8(900MHz);
GSM:850/900/1800/1900;

SIM card slot 2:
GSM:900/1800/1900
Dus toch alleen maar 2g van simpositie 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ASW1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:31:
Nope, bellen kan tegenwoordig gewoon met het 3G en 4G netwerk en dat verschil merk je wel degelijk vergeleken met GSM. KPN heeft ook alweer eventjes hi-def geluidskwaliteit via 4G, dat schijnt echt zo goed te zijn alsof je gewoon naast elkaar staat.

By the way, de Honor 6 die in Europa wordt verkocht is Single SIM.

[ Voor 7% gewijzigd door FlowDesign op 22-04-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

The Wizard

Moderator Mobile
ASW1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:31:
4G kan wel spraak vervoeren, maar dat gebeurt geloof ik nog niet of nauwelijks hier.
3G en 4G data zijn beiden packet-switched, maar voor telefonie schakelt 3G terug naar circuit-switched, zoals 2G. 4G blijft met VoLTE op packet-switched, het is een soort van VOIP met QoS. Over enkele jaren maken alle providers hier gebruik van.
Nope, bellen kan tegenwoordig gewoon met het 3G en 4G netwerk en dat verschil merk je wel degelijk vergeleken met GSM. KPN heeft ook alweer eventjes hi-def geluidskwaliteit via 4G, dat schijnt echt zo goed te zijn alsof je gewoon naast elkaar staat.
HD Voice heeft KPN al jaren geactiveerd via 3G. De codec is gelijk aan die bij 4G (VoLTE) wordt gebruikt. Of bedoel je 3G ipv 4G? :)

[ Voor 28% gewijzigd door The Wizard op 22-04-2015 10:37 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
The Wizard schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:36:
[...]

3G en 4G data zijn beiden packet-switched, maar voor telefonie schakelt 3G terug naar circuit-switched, zoals 2G. 4G blijft met VoLTE op packet-switched, het is een soort van VOIP met QoS. Over enkele jaren maken alle providers hier gebruik van.

[...]

HD Voice heeft KPN al jaren geactiveerd via 3G. De codec is gelijk aan die bij 4G (VoLTE) wordt gebruikt. Of bedoel je 3G ipv 4G? :)
Ik was in de veronderstelling dat de kwaliteit van HD Voice over 4G nog beter is dan over 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik heb al een maand of negen een Elephone P8 en toestel bevalt prima.

Sinds medio februari was helaas de aan/uit-knop defect geraakt. Op zich geen probleem zolang het toestel niet leeg raakt. Helaas crashte hij afgelopen zaterdag en kon hij dus niet meer aan. Debugging stond aan, maar lukte niet en had ook geen automatisch aan/uit geconfigureerd.

Dus maar één optie: openmaken. Uiteindelijk bleek op de flexprint waarmee de aan/uitknop contact maakt heel veel viezigheid te zitten en na daar een extreem dun laagje tin op te hebben gedaan loopt hij nu weer als een zonnetje.

Met de geluidskaart was na al dat openmaken hetzelfde gebeurd dus net ook maar eens vertind en dat is eveneens opgelost :*).

Leuke klusjes, maar ik hoop dat het toestel nu weer een tijdje zonder problemen meegaat totdat ik denk ik na de zomer een Jiayu S3 bestel (of beter toestel, als die er tegen die tijd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Dennis schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:14:
Ik heb al een maand of negen een Elephone P8 en toestel bevalt prima.
Eerst dit...
Sinds medio februari was helaas de aan/uit-knop defect geraakt. Op zich geen probleem zolang het toestel niet leeg raakt. Helaas crashte hij afgelopen zaterdag en kon hij dus niet meer aan. Debugging stond aan, maar lukte niet en had ook geen automatisch aan/uit geconfigureerd.

Dus maar één optie: openmaken. Uiteindelijk bleek op de flexprint waarmee de aan/uitknop contact maakt heel veel viezigheid te zitten en na daar een extreem dun laagje tin op te hebben gedaan loopt hij nu weer als een zonnetje.

Met de geluidskaart was na al dat openmaken hetzelfde gebeurd dus net ook maar eens vertind en dat is eveneens opgelost :*).

Leuke klusjes, maar ik hoop dat het toestel nu weer een tijdje zonder problemen meegaat totdat ik denk ik na de zomer een Jiayu S3 bestel (of beter toestel, als die er tegen die tijd zijn).
en dan dit.

Het is dus weer binnen 8 maanden kapot. Leuk als je een beetje in staat bent om te hobbyen, maar de meeste mensen zouden het gewoon als een slecht product bestempelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. En daarom koop je dus geen Elephone of Umi etc. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
dutchgio schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:37:
Daar zit wat in heren! :)

Nouja, verder is het toch een aardig toestel. Enige issue dat ik verder nog heb is dat de hoofdpartitie (interne opslag) vrijwel vol is en apps niet goed naar het telefoongeheugen geïnstalleerd worden. Ik snap ook niet waarom die ene partitie zo klein gemaakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel knap dat je het zelf hebt weten op te lossen, dat scheelt weer een dure aankoop. Maar voor iemand die dat niet kan zou het toestel dus na een paar maanden al als defect bestempeld worden.
Van daar die snelle conclusie met dat je dat soort merken beter niet kunt aanschaffen.
Ook wel fijn om die ervaring hier te delen, dat bevestigd de zo vaak genoemde twijfels naar bijvoorbeeld de kwaliteit van Elephone. ;)

Partitie indeling is ook wel te tweaken, dat zou dan meer mijn ding zijn. Met name op XDA kun je daar voor de mediateks aardig wat over vinden, omdat het in grote getale voorkomt dat ze maar een erg klein deel van de beschikbare opslag voor apps inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:21
Het risico is groter bij dat soort merken, maar de Doogee DG500 is hier al weer meer dan anderhalf jaar oud en nog geen enkel probleem gehad. Wel één keer een nieuwe batterij er in gestopt maar voor de rest echt nog toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Jajaja… ik weet het nu wel... Gelukkig houd ik ook wel van een beetje solderen ;)
Die umi hammer blijft verleidelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
intraxi schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:29:
[...]

Jajaja… ik weet het nu wel... Gelukkig houd ik ook wel van een beetje solderen ;)
Die umi hammer blijft verleidelijk…
Had meteen gezegd dat je er een hobbyproject van wil maken. Dan kun je overigens nog beter voor een Elephone gaan, hoewel de Umi wel de naam mee heeft. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
umi hammer is de sterkste telefoon op de hele wereld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Vlizzjeffrey schreef op woensdag 22 april 2015 @ 15:38:
Ha een medestander! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Laat me raden, je hebt hem een paar dagen en omdat de knoppen nog niet eraf gevallen zijn (dat gebeurt volgende maand) roep je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:50
Is je schoonmoeder erop gaan zitten en doet die het nog steeds?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ASW1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 18:06:
[...]

Laat me raden, je hebt hem een paar dagen en omdat de knoppen nog niet eraf gevallen zijn (dat gebeurt volgende maand) roep je dit?
Nee, is gebaseerd op een promotiefilmpje op Gizchina ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 18:51
Wellicht heeft iemand anders dezelfde vraag al gesteld, maar ik heb niet alle 428 pagina's doorgenomen.

Op dit moment heb ik een Jiayu G3S die al anderhalf jaar dienst doet, maar de laatste tijd begint deze wel kleine kuren te vertonen, vandaar dat ik op zoek ben naar een vervanger.

Weet iemand of het GPS-probleem dat ik met deze MTK-chip heb in nieuwere chips is opgelost? Ik rij nu namelijk regelmatig tientallen meters naast de weg, wat in de bebouwde kom erg lastig is omdat hij dan dus een andere weg pakt, en ik niet meer kan zien waar ik heen moet. Anders zal het toch een telefoon met een Snapdragon moeten worden.

Mijn vraag is eigenlijk: welke telefoons bevelen jullie aan, want ik kom een beetje om in het aanbod. Hij hoeft echt geen 4 jaar mee te gaan, maar een beetje bouwkwaliteit vind ik wel belangrijk. Mijn wensenlijstje:
  • Niet te groot van formaat (in ieder geval niet veel groter dan mijn huidige telefoon: 13,5cm bij 6,5cm)
  • Ruim werkgeheugen
  • Goede GPS
  • Dual Sim
  • Overall snelle reactietijden, een "vloeiende" werking
  • Camera maakt me niet uit, gebruik ik toch eigenlijk niet
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Kroesss schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:07:
Wellicht heeft iemand anders dezelfde vraag al gesteld, maar ik heb niet alle 428 pagina's doorgenomen.

Suggesties?
Het topic voor aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroesss
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 18:51
ASW1 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:16:
[...]
Het topic voor aankoopadvies.
Oke, ik wist niet dat die bestond. Meld ik me daar, dank voor het berichtje!
Pagina: 1 ... 107 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!