De Lenovo K3 is inmiddels enkele dagen binnen. Zal even kort mijn bevindingen melden, maar heb er nog niet gigantisch veel mee gedaan en gebeld.
Allereerst dacht ik een DOA te hebben ontvangen, maar na even opladen en de batterij er opnieuw in te doen werkte ie toch gewoon (gelukkig).
De telefoon ziet er echt zeer netjes uit en de afwerking is imo gewoon prima te noemen, zeker gezien het feit dat het een budgettoestel is. Standaard zit er ook screenprotector op en ik had een (mooi) Nilkin Fresh hoesje erbij gekocht.
In het begin was ie ontzettend traag en zoals ook met de Doogee installeert de chinese Android 4.4 niet automatisch je apps opnieuw, ben je je wifi gegevens kwijt, woordenboek is leeg (ook als je het google toetsenbord opnieuw installeert etc etc. Behoorlijk irritant!
Er staat ongelooflijk veel bloatware op, niet te omschrijven!! Gelukkig staat er standaard een tooltje op om dit allemaal te verwijderen met root toegang. Of Geekbuying dit heeft gedaan weet ik niet, maar ik vond het wel erg prettig in ieder geval.
In het begin haperde de telefoon behoorlijk, maar na de onnodige apps verwijderd te hebben en al mijn gebruikelijke apps opnieuw geinstalleerd te hebben loopt ie lekker soepel. Hij lijkt echter niet zo snel te zijn als mijn Doogee DG350, maar dat zal zeer waarschijnlijk wel door Lenovo's launcher komen. Ik heb geprobeerd om google launcher erop te zetten maar kan deze gewoonweg niet selecteren, de telefoon heeft schijnbaar de Lenovo launcher nodig
Ik heb inmiddels wel een paar keer gebeld en de kwaliteit is gewoon prima.
Met de accuduur ben ik zeer tevreden. De telefoon gaat gemakkelijk 1,5 dag mee met redelijk wat surfen, appen, wordfeuden en wat kleine dingetjes. Dit is wel met 3g, kan 4g niet testen omdat ik geen 4g abonnement heb.
Geheugen ben ik tot nog toe niet tekort gekomen en heb toch behoorlijk wat apps geinstalleerd. Standaard zit er ook overigens nog een tooltje bij om het ram geheugen snel vrij te maken, ideaal. Hoef je ook niet 1 voor 1 alle apps apart af te sluiten.
Foto's zien er ook prima uit voor een toestel uit deze prijsklasse. 's Avonds foto's maken heb ik echter nog niet geprobeerd.
Ik zag dat er ook een kleine sw update beschikbaar was. Ik heb gewoon Lenovo smart assistance geinstalleerd en die herkent de Lenovo direct. Die update ga ik zo proberen te installeren.
Tot dusver ben ik dik tevreden, maar het liefst had ik hem gewoon kaal zonder Lenovo schil en bloatware ontvangen. Hopelijk dat iemand op XDA nog een mooie rom hiervoor gaat maken ;-)