Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 110 Laatste
Acties:
  • 584.537 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er tof uit jammer van de on-screen knoppen.
Afbeeldingslocatie: http://i-cdn.phonearena.com/images/articles/181055-thumb/p8-h1.jpg
Kun je bij Huawei de knoppen ook verbergen of is dit alleen met root acces mogelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://youtu.be/89krL6fZ1UU

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Huawei P8 heeft een apart topic :) : [Huawei P8] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Doe even normaal en blijf gewoon ontopic!

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 16-04-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Niet op in gaan

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 16-04-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
knip

[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 16-04-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54
Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 16-04-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:54
Niet doen!

[ Voor 92% gewijzigd door 13art op 16-04-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-03-2021
De camera sensor van de ZTE Z9 Max is volgens ZTE de IMX234 van Sony, maar hier is geen informatie over te vinden. Als ik zoek op IMX230 krijg ik wel hits op Google, iemand enig idee hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
YsWDesign schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:20:
De camera sensor van de ZTE Z9 Max is volgens ZTE de IMX234 van Sony, maar hier is geen informatie over te vinden. Als ik zoek op IMX230 krijg ik wel hits op Google, iemand enig idee hoe dat zit?
Volgens onderstaande SITES is het de IMX234
http://www.nubiamobilesho...9-max-3gb-16gb-black.html
http://www.phonearena.com...ding-edge-innards_id68098

En via de ''officiele website van nubia: http://www.nubia.cn/nubiaz9max?type=3
More powerful
16 million camera
nubia Z9 Max uses Sony ® IMX234 Exmor RS ™ stacked image sensor camera by six precision optical lenses, low power mid-motor hybrid filter composed of blue glass, to enhance the camera experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
theduke1989 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:33:
[...]

Volgens onderstaande SITES is het de IMX234
http://www.nubiamobilesho...9-max-3gb-16gb-black.html
http://www.phonearena.com...ding-edge-innards_id68098

En via de ''officiele website van nubia: http://www.nubia.cn/nubiaz9max?type=3
More powerful
16 million camera
nubia Z9 Max uses Sony ® IMX234 Exmor RS ™ stacked image sensor camera by six precision optical lenses, low power mid-motor hybrid filter composed of blue glass, to enhance the camera experience.
Ja, dat zei ik dus ook in mijn post, maar over de IMX234 is geen informatie te vinden, terwijl over de IMX230 wel veel te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40
YsWDesign schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:39:
[...]

Ja, dat zei ik dus ook in mijn post, maar over de IMX234 is geen informatie te vinden, terwijl over de IMX230 wel veel te vinden is.
Theduke leest posts niet, dat hadden we al ontdekt ;)

Zit er niet een bepaalde logica in de nummering van Sony? Dat 230 de serie is en het laatste getal (4) alleen bijvoorbeeld het aantal MP aangeeft? Ik doe even de gok dat de info over de 230 past bij 23x.

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
Mi Note Pro wordt 6 mei gereleased.

[ Voor 44% gewijzigd door Adipose op 16-04-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede smartphone voor niet teveel geld en vind het een uitdaging om deze keer niet voor de gangbare merken te gaan. Nou is de keus echt enorm en weet ik niet meer waar ik het zoeken moet. 1 merk dat me erg aanspreekt is Elephone, op het internet vind eigenlijk niets dan positiefs over dit merk.
Ik denk aan de Elephone P6000 of de Elephone p7000, die laatste komt pas in mei uit en is ook een stuk duurder.
Daarbij zou ik hier gewoon de Huawei g7 kunnen kopen via een webshop, een stuk makkelijker en die krijgt ook goede beoordelingen. Maar is wel iets boven mijn budget (230 euro, mjaw)
Iemand een tip? De telefoon mag niet duurder zijn dan 200 euro en moet een goed accu hebben (de huawei voldoet daar alvast aan) en het liefst ook een goede camera. En een scherm van tenminste 5 inch.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:40:
Ik ben op zoek naar een goede smartphone voor niet teveel geld en vind het een uitdaging om deze keer niet voor de gangbare merken te gaan. Nou is de keus echt enorm en weet ik niet meer waar ik het zoeken moet. 1 merk dat me erg aanspreekt is Elephone, op het internet vind eigenlijk niets dan positiefs over dit merk.
Ik denk aan de Elephone P6000 of de Elephone p7000, die laatste komt pas in mei uit en is ook een stuk duurder.
Daarbij zou ik hier gewoon de Huawei g7 kunnen kopen via een webshop, een stuk makkelijker en die krijgt ook goede beoordelingen. Maar is wel iets boven mijn budget (230 euro, mjaw)
Iemand een tip? De telefoon mag niet duurder zijn dan 200 euro en moet een goed accu hebben (de huawei voldoet daar alvast aan) en het liefst ook een goede camera. En een scherm van tenminste 5 inch.
Nou Elephone is allesbehalve betrouwbaar. Zijn echt veel betere keuzes vanuit China. De Jiayu S3 bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt, kan over het merk weinig negatiefs vinden, itt huawei. Is deze laatste beter?
Jiayu ken ik niet, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:58:
Ok bedankt, kan over het merk weinig negatiefs vinden, itt huawei. Is deze laatste beter?
Jiayu ken ik niet, bedankt voor de tip!
Jiayu schijnt wel goed te zijn. Elephone inderdaad niet en mijn ervaring met Doogee (DG350) is helaas ook niet al te best.

Ik heb zelf de Lenovo K3 Lemon besteld, lekker goedkoop ding en toch best aardige specs, wellicht iets voor jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ken ik niet, ga direct kijken! De jiayu ziet er mooi uit inderdaad, is de accu daarvan een beetje in orde? Ik heb eigenlijk maar 2 wensen, namelijk dat de accu het langer uithoudt dan een dag en dat ik goede foto's kan maken. Hoeft geen topkwaliteit te zijn, maar wel gewoon bruikbaar. De s3 heb je al voor 200 dollar zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De S3 is prima en velen malen beter dan zo'n Elephone of Doogee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je noemt huawei helemaal niet, is dat geen goede keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Huawei is wellicht de veiligere keuze, want in NL verkrijgbaar met service/garantie en al. (al moet je die wel nog krijgen natuurlijk)

De Jiayu S3 heeft betere specs en is een stuk goedkoper. (zolang de douane 'm niet onderschept that is)

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-04-2015 19:20 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet kunnen met die jiayu binnen 230 euro toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, hij is minder dan 200 euro. Alleen ik woon in Duitsland en hier wordt eigenlijk alles wel onderschept :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-08 11:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 18:40:
Wellicht de Lenovo K3 Note, is iets goedkoper dan de Jiayu S3 (2gb ram). Gelijk een bekend merk, maar geen idee hoe goed de camera is.

goedkoopste waar ik hem kan vinden
http://www.to2c.com/lenovo-k3-note-2g-ram-16g-rom.html

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat dezelfde als die Lemon die hier eerder genoemd werd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:38:
nee, qua specs is de K3 note vergelijkbaar met de Jiayu S3. De gewone K3/Lemon bevat maar 1GB ram, 720p scherm en heeft een zwakkere CPU

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:24:
Moet kunnen met die jiayu binnen 230 euro toch.
Ja, maar dan is het geen stuk goedkoper meer.
Maar zelf dan blijf ik 'm aanraden. Het is een erg fijn ding al moet hij nog bewijzen dat ie lang mee kan gaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Hyp Hyper op 16-04-2015 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
Zenfone 2 misschien, de ZE550ML versie?
Voordeel van de jiayu is wel dat het 1080 scherm tegen 720 bij de asus, en de hjiayu is ook nog eens goedkoper.
Wat de Jiayu S3 echt mist is de 4G 800mhz band.
Die asus heeft echt alle banden, ook voor het buitenland.

[ Voor 26% gewijzigd door ASW1 op 16-04-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat die banden betreft: dat interesseert me niet zo. Een goede accu en camera wel.
Ik neig nu het meest naar de jiayu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siefat
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:38:
hier zijn wat camera samples en linkjes rondom de Lenovo K3 Note

http://gsminsider.com/201...iew-camera-photo-samples/

Animu~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:26:
klopt, hij is minder dan 200 euro. Alleen ik woon in Duitsland en hier wordt eigenlijk alles wel onderschept :(
Oh, ik laat ook bijna alles in Duitsland leveren en via DHL en Deutsche Post nog nooit bij hoeven betalen wanneer er een laag bedrag op staat. Via EMS mocht ik wel meteen betalen.

De S3 is een goed toestel, zeker de moeite waard. Je zou 'm kunnen bestellen en met FedEx via de UK kunnen laten bezorgen of via banggood of ibuygou met importkosten verzekering.

Maar de Huawei Ascend G7 is ook een zeker een goed toestel voor 230 Euro.

De camera's van beide toestellen onderscheiden zich nauwelijks.

Ik zou het een moeilijke keuze vinden :)

[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 16-04-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha, iemand die de Huawei goed vindt! :*)

Moet ik bij die Jiayu allerlei ingewikkelde dingen gaan doen? Rooten enzo is echt niet voor mij weggelegd! En die importkosten vind ik ook maar zozo. Van de 5 keer dat ik iets in China of Amerika bestelde kon ik 4 keer naar de douane, ook al stond er een laag bedrag op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:00

RobertowNL

For your gear!

ASW1 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 19:52:
Zenfone 2 misschien, de ZE550ML versie?
Voordeel van de jiayu is wel dat het 1080 scherm tegen 720 bij de asus, en de hjiayu is ook nog eens goedkoper.
Wat de Jiayu S3 echt mist is de 4G 800mhz band.
Die asus heeft echt alle banden, ook voor het buitenland.
De S3 heeft gewoon 4G @800MHz, 900 heeft hij dan weer niet.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
RobertowNL schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:40:
[...]

De S3 heeft gewoon 4G @800MHz, 900 heeft hij dan weer niet.
Ik zie het, je hebt gelijk. De 900 band wordt in Nl toch niet gebruikt op 4g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:36:
ha, iemand die de Huawei goed vindt! :*)

Moet ik bij die Jiayu allerlei ingewikkelde dingen gaan doen? Rooten enzo is echt niet voor mij weggelegd! En die importkosten vind ik ook maar zozo. Van de 5 keer dat ik iets in China of Amerika bestelde kon ik 4 keer naar de douane, ook al stond er een laag bedrag op de doos.
Ik heb bij die Aliexpress shop waar ik naar linkte mijn Huawei Honor 6 Plus gekocht en via FedEx uk shipping laten leveren, dat is snel en gegarandeerd geen extra kosten. Dan heb je via hen een S3 in huis voor 210 USD.

Ik ben heel erg tevreden over mijn Huawei, maar of de G7 net zo goed is weet ik natuurlijk niet.

Er zijn wel veel reviews over de S3 te vinden, ook van RobertowNL op zijn tweakblog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
ASW1 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:43:
[...]

Ik zie het, je hebt gelijk. De 900 band wordt in Nl toch niet gebruikt op 4g?
T-Mobile is inmiddels begonnen aan de uitrol van 4G op 900 MHz. Alle andere telco's gebruiken 800 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:43:
[...]

Ik heb bij die Aliexpress shop waar ik naar linkte mijn Huawei Honor 6 Plus gekocht en via FedEx uk shipping laten leveren, dat is snel en gegarandeerd geen extra kosten. Dan heb je via hen een S3 in huis voor 210 USD.

Ik ben heel erg tevreden over mijn Huawei, maar of de G7 net zo goed is weet ik natuurlijk niet.

Er zijn wel veel reviews over de S3 te vinden, ook van RobertowNL op zijn tweakblog.
Ga ik lezen, thanks! Inderdaad is er veel te vinden over de S3. Over de Huawei trouwens ook, en de meesten zijn enthousiast. Op amazon.de krijgt hij van iedereen 5 sterren, al waren er pas 50 recensies beschikbaar. En daar zat wel iemand tussen waarvan het toestel al defect was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:00

RobertowNL

For your gear!

Het is en blijft verder ook wel een prima toestel, mis mijn One+ niet (heel erg).
Volgende keer zou ik overigens wel voor de 3GB versie zijn gegaan, maar goed nu had ik het 2GB model ruim een maand eerder en dat is ook wel prima :P.

Overigens las ik dat Lolipop voor de S3 er ook aankomt, toestellen die volgende week in de verkoop gaan (wit ) zijn zover ik begreep straks bij levering uitgerust met 5.0/5.1

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:47:
[...]

Ga ik lezen, thanks! Inderdaad is er veel te vinden over de S3. Over de Huawei trouwens ook, en de meesten zijn enthousiast. Op amazon.de krijgt hij van iedereen 5 sterren, al waren er pas 50 recensies beschikbaar. En daar zat wel iemand tussen waarvan het toestel al defect was...
Als ie kapot gaat dan ben je achteraf gezien natuurlijk blij wanneer je het lokaal hebt gekocht. Ik heb gewoon de gok genomen en toch geïmporteerd. Ik denk dat Huawei toestellen wel betrouwbaarder zijn dan die van Jiayu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige waar ik huiverig over ben bij het importeren is de dode pixel loterij :/. Een dode pixel zou voor mij al een reden zijn om het weer te verkopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dan misschien toch de huawei g7? 230 is ook niet heel duur, al wilde ik eigenlijk onder de 200 blijven. Zit nu ook te kijken naar die Jiayu, spreekt me ook aan. En ik denk dat die kwalitatief gezien wel iets beter is dan de huawei.

Hm, ik ben er eigenlijk wel uit. De jiayu is in het wit verkrijgbaar en dat zoek ik, en daarnaast kost hij op aliexpress maar 205 euro incl verzenden met fedex.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 18:42
Beste mensen,

Ik heb sinds een maand een Jiayu F2 in mijn bezit, reeds van in het begin was het lastig om alles ivm google te activeren. Uiteindelijk kreeg ik de Google play store wel werkend maar kon ik bv niet linken met mijn Gmail.
Na een beetje te zitten spelen met allerlei installs van de Google Play Services en uiteindelij zelfs een nieuwe ROM te flashen (van Jiayu zelf) is het probleem alleen maar erger geworden.
Nu krijg ik de melding dat de telefoon geen verbinding kan maken met de Google servers, ik kan dus mijn account niet meer activeren op de telefoon waardoor hij nu niets meer is dan een toestel om te bellen en om SMS'en te versturen.

Na heel wat uurtjes te googlen en nog meer google related APK's te installeren keer ik mij nu naar jullie, mijn laatste hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
thijsloyez schreef op donderdag 16 april 2015 @ 23:45:
Beste mensen,

Ik heb sinds een maand een Jiayu F2 in mijn bezit, reeds van in het begin was het lastig om alles ivm google te activeren. Uiteindelijk kreeg ik de Google play store wel werkend maar kon ik bv niet linken met mijn Gmail.
Na een beetje te zitten spelen met allerlei installs van de Google Play Services en uiteindelij zelfs een nieuwe ROM te flashen (van Jiayu zelf) is het probleem alleen maar erger geworden.
Nu krijg ik de melding dat de telefoon geen verbinding kan maken met de Google servers, ik kan dus mijn account niet meer activeren op de telefoon waardoor hij nu niets meer is dan een toestel om te bellen en om SMS'en te versturen.

Na heel wat uurtjes te googlen en nog meer google related APK's te installeren keer ik mij nu naar jullie, mijn laatste hoop.
Op needrom staat welgeteld 1 ROM voor de Jiayu F2 en in de comments daar kun je zien dat er meer mensen zijn met exact hetzelfde probleem.
Oplossing is misschien een backup maken en vervolgens een zo oud mogelijke ROM flashen en dan GAPPS flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
FlowDesign schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 00:56:
[...]

Op needrom staat welgeteld 1 ROM voor de Jiayu F2 en in de comments daar kun je zien dat er meer mensen zijn met exact hetzelfde probleem.
Oplossing is misschien een backup maken en vervolgens een zo oud mogelijke ROM flashen en dan GAPPS flashen.
Jep, van Needrom heb ik gisteren een hoop van die roms en updates geprobeerd but no cigar.
Ik zal vanavond nog een paar keer proberen.
Ik zie in de comments daar trouwens ook niet direct een oplossing staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:19:
Enige waar ik huiverig over ben bij het importeren is de dode pixel loterij :/. Een dode pixel zou voor mij al een reden zijn om het weer te verkopen.
Ik heb nog nooit een dode pixel in welk toestel dan ook gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Laatst online: 19-09 16:42
Momus schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:14:
[...]

Ik heb nog nooit een dode pixel in welk toestel dan ook gehad.
Ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsloyez schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 07:36:
[...]

Jep, van Needrom heb ik gisteren een hoop van die roms en updates geprobeerd but no cigar.
Ik zal vanavond nog een paar keer proberen.
Ik zie in de comments daar trouwens ook niet direct een oplossing staan.
Je moet gapps flashen bij je ROM, en niet handmatig APK's installeren. Dat werkt niet.
Gapps is een verzameling van Google services. Door die te flashen heb je alle benodigde services en staan ze op de goede plek, met de juiste permissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
dutchgio schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 08:56:
[...]

Je moet gapps flashen bij je ROM, en niet handmatig APK's installeren. Dat werkt niet.
Gapps is een verzameling van Google services. Door die te flashen heb je alle benodigde services en staan ze op de goede plek, met de juiste permissies.
Heb ik ook al geprobeerd door een zip bestand met gapps te sideloaden via ADB, maar dan krijg ik de melding dat de scatter file ontbreekt (was een zip die ik via de cyanogenmod website heb gevonden). En wanneer ik de zip file push naar de sdcard vind ik hem niet terug wanneer ik hem probeer te installeren in recovery mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsloyez schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:04:
[...]

Heb ik ook al geprobeerd door een zip bestand met gapps te sideloaden via ADB, maar dan krijg ik de melding dat de scatter file ontbreekt (was een zip die ik via de cyanogenmod website heb gevonden). En wanneer ik de zip file push naar de sdcard vind ik hem niet terug wanneer ik hem probeer te installeren in recovery mode.
Kijk eens of er een custom recovery is voor de Jiayu. CWM of TWRP.
En die recovery kijkt naar je 'interne sd', daar moet je m dan opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook niet en heb ondertussen toch al zeker vijftien phones/tablets (laten) importeren.
Nuja ik zou er ook erg ontevreden mee zijn. De meeste shops luisteren wel goed naar je wensen (andere taal/rom/root) dus je kan misschien als comment zetten "please check for dead pixels before sending because i will not accept a device with a dead pixel" oid??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:50:
dus je kan misschien als comment zetten "please check for dead pixels before sending because i will not accept a device with a dead pixel" oid??
Dan moeten ze je dus een toestel met opengemaakte doos toesturen.
Dan wordt het wel heel aantrekkelijk om een RMA van iemand anders te sturen.
Bijvoorbeeld met een dode pixel :+

Maar ik geloof ook dat dode pixels nauwelijks voorkomen bij telefoonschermen, dat is meer iets van grote (tv-)schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ASW1 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:27:
[...]
Dan moeten ze je dus een toestel met opengemaakte doos toesturen.
Dan wordt het wel heel aantrekkelijk om een RMA van iemand anders te sturen.
Bijvoorbeeld met een dode pixel :+

Maar ik geloof ook dat dode pixels nauwelijks voorkomen bij telefoonschermen, dat is meer iets van grote (tv-)schermen
Dat gebeurt nagenoeg altijd, zeker als ze ook een ROM voor je flashen wat in een meerderheid van de gevallen dus gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*kuch*spam*kuch*

Klinkt erg als verkapte spam, niet meer doen.

[ Voor 77% gewijzigd door janvanduschoten op 17-04-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:28:
[...]

Dat gebeurt nagenoeg altijd, zeker als ze ook een ROM voor je flashen wat in een meerderheid van de gevallen dus gebeurt.
Klopt. Niet alleen sturen ze meestal in andere, beter beschermende verpakking (lees: een dikke, dikke laag piepschuim errond), waardoor de de phone al uit de verpakking moeten halen, maar vaak flashen ze een internationale rom of rooten ze de GSM sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Aliexpress genoeg sellers die het erbij hebben staan, dat ze de telefoon voor verzenden eerst even controleren. Meer een zekerheidje dan een nadeel.
Ook genoeg die rooten, updaten, gapps flashen etc., hier zou dat misschien 'not done' zijn maar daar heel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de Jiayu besteld op Aliexpress, voor 208 euro incl verzending met fedex. Hoop dat hij zo goed is als jullie zeggen! Bedankt voor de adviezen, moet toegeven dat ik zelf niet zo snel naar Jiayu zou kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ik lees de laatste tijd nogal wat verhalen over softwareproblemen met de Jiayu S3 en loslatende onderdelen. Iemand meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:00:
Ik lees de laatste tijd nogal wat verhalen over softwareproblemen met de Jiayu S3 en loslatende onderdelen. Iemand meer info?
Grapjas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ondertussen heeft onze mod jouw bericht niet door en mag die blijven staan. Mijn reactie is weggehaald. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mod vindt mij gewoon aardig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal, maar eigenlijk bedoelde ik die van Momus daarboven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Momus schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 14:00:
En niet te vergeten wegvliegende pixels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 20:16:
wat die banden betreft: dat interesseert me niet zo. Een goede accu en camera wel.
Ik neig nu het meest naar de jiayu denk ik.
camera van de s3 schijnt niet geweldig te zijn na het zijn van meerdere reviews, vooral filmen is heel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Vlizzjeffrey schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 15:31:
[...]

camera van de s3 schijnt niet geweldig te zijn na het zijn van meerdere reviews, vooral filmen is heel erg slecht.
Na het zien van deze video wil ik niet zeggen dat het "heel slecht" is, maar goed is het inderdaad ook niet.
Lijkt me wel voornamelijk aan de software te liggen en niet zozeer aan de sensor zelf.
Misschien andere beeldkwaliteit (compressie) kiezen o.i.d.
Zijn er telefoons met dezelfde SoC die vergelijkbare matige videokwaliteit hebben?

YouTube: Jiayu S3 Camera Demo / Kamera Demo (gizchina.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De camera is inderdaad niet supergoed, maar ik denk dat hij wel beter is dan de camera die ik nu heb op mijn motorola moto g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:41:
De camera is inderdaad niet supergoed, maar ik denk dat hij wel beter is dan de camera die ik nu heb op mijn motorola moto g.
Maar de video van een Ascend G7 ziet er wel een stuk beter uit vind ik:

https://www.youtube.com/watch?v=lHPzQtLntXs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlowDesign schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 16:26:
[...]

Na het zien van deze video wil ik niet zeggen dat het "heel slecht" is, maar goed is het inderdaad ook niet.
Lijkt me wel voornamelijk aan de software te liggen en niet zozeer aan de sensor zelf.
Misschien andere beeldkwaliteit (compressie) kiezen o.i.d.
Zijn er telefoons met dezelfde SoC die vergelijkbare matige videokwaliteit hebben?

YouTube: Jiayu S3 Camera Demo / Kamera Demo (gizchina.de)
Dat is toch helemaal niet slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:27:
[...]

Dat is toch helemaal niet slecht?
Ziet er prima uit hoor, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij goed genoeg! maar is de Huawei ascend G7 qua specs vergelijkbaar met de Jiayu S3 of is de S3 echt een beter toestel? Dit even ter geruststelling, heb er namelijk vanmiddag 1tje besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:44:
Voor mij goed genoeg! maar is de Huawei ascend G7 qua specs vergelijkbaar met de Jiayu S3 of is de S3 echt een beter toestel? Dit even ter geruststelling, heb er namelijk vanmiddag 1tje besteld ;)
De Jiayu heeft een betere SoC, beter scherm, grotere batterij.
Kortom, die is echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsloyez
dutchgio schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 09:11:
[...]

Kijk eens of er een custom recovery is voor de Jiayu. CWM of TWRP.
En die recovery kijkt naar je 'interne sd', daar moet je m dan opzetten.
Hmm, heb nu een volledige format gedaan en nieuwe ROM geflasht. Daarna in TWRP geprobeerd om via sideload de gapps.zip te installen maar geeft telkens een error rond de 50% (failed to read command: ).
Dus maar gewoon de telefoon aangezet en zelf gekopieëert, dan geboot in recovery. Hij kan het installeren, maar ik kom nog steeds op het scherm kan geen verbinding met google-servers krijgen wanneer ik een account wil toevoegen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Ik vind persoonlijk de Huawei G7 een heel redelijk (Europees) alternatief voor de Jiayu S3. Ja, de S3 heeft op papier een betere SoC en een hoger resolutie scherm. Het is alleen de vraag of je als eindgebruiker ook gebruik gaat maken van de extra rekenkracht en een ''pixelfreak'' bent.

Gezegd kan worden dat de G7 een betere bouwkwaliteit heeft, omdat ''ie volledig van metaal gemaakt is (wat nogal uniek is in deze prijsklasse). Daarnaast verwacht ik dat EMUI stabieler werkt en dat mede daardoor de camera ook betere foto's schiet. Dan heb je natuurlijk ook nog de ''gewone'' garantie en A vs B merk. De accu is verder ook 3000 mAH in een 7.6mm dunne behuizing ((helaas) niet verwijderbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Looks en vorm van de Huawei zijn idd mooi. Wel blijft hij in beginsel een stuk duurder en ik moet zeggen dat ik het wel echt heb gemerkt toen ik van de Cubot Zorro naar de Jiayu S3 ging. Zowel qua snelheid als qua resolutie. Alles start een stuk sneller op, gaat vloeiender en bij bv. browsen past er simpelweg meer op je scherm.

Wat meer zekerheid heb je bij aanschaf in NL natuurlijk wel. (al lukt garantie halen niet altijd, vaak genoeg lukt het ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van garantie. Meestal verkoop ik mijn telefoon als hij niet meer bevalt en doorgaans gebruik ik ze ook niet langer dan 1,5 jaar. Mocht deze niet bevallen dan denk ik dat ik hem heel gemakkelijk weer verkoop.
Overigens zag ik dat de S3 hier in Duitsland ook gewoon verkrijgbaar is, voor niet eens zoveel meer centjes. Prijs ligt rond de 220 euro, valt dus reuze mee. Als ik dat eerder had geweten had ik hem gewoon hier verkocht, maar ik krijg nu wel een witte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:19:
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van garantie. Meestal verkoop ik mijn telefoon als hij niet meer bevalt en doorgaans gebruik ik ze ook niet langer dan 1,5 jaar. Mocht deze niet bevallen dan denk ik dat ik hem heel gemakkelijk weer verkoop.
Overigens zag ik dat de S3 hier in Duitsland ook gewoon verkrijgbaar is, voor niet eens zoveel meer centjes. Prijs ligt rond de 220 euro, valt dus reuze mee. Als ik dat eerder had geweten had ik hem gewoon hier verkocht, maar ik krijg nu wel een witte!
Alleen de achterkant wit toch. Net als die van mij. Heb er overigens bij Banggood een grijze cover bijgekocht. Staat ook erg mooi.

Je merkt verder wel dat telefoons zoals die Huawei met de huidige dollarkoers interessanter worden dan voorheen. Het prijsgat wordt kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oja, hij is inderdaad zwart-wit, maar ik lees net dat ze een witte cover meesturen. Kun je die verwisselen dan? Ik dacht toch echt dat ik een volledig witte besteld had.

Ik baal juist dat het prijsgat kleiner wordt. Voor ons zijn die toestellen op het moment minder gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 20:19:
Zolang het maar niet bij Efox is, heb zo'n vermoeden dat je die oplichters bedoelt. Daar wil je echt niks kopen.

Het prijsverschil vanwege de dure dollar is idd een stuk kleiner geworden. Ik zou zelf denk ik de Ascend G7 genomen hebben, maar de S3 is ook een prima keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 11:40
FlowDesign schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 21:36:
[...]

Zolang het maar niet bij Efox is, heb zo'n vermoeden dat je die oplichters bedoelt. Daar wil je echt niks kopen.

Het prijsverschil vanwege de dure dollar is idd een stuk kleiner geworden. Ik zou zelf denk ik de Ascend G7 genomen hebben, maar de S3 is ook een prima keus :)
Wat is er mis met eFox dan? Ik heb via Antelife en Coolicool enkele mobieltjes gehaald zonder problemen. Die webshops zijn allemaal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kiezen is gewoon bijna onmogelijk, er is zoveel keus. En voor 200 euro ben je ook nooit klaar denk ik. Ik kan leven met mijn beslissing! En de volgende keer kan ik alsnog gaan voor een Huawei, maar dan is er wellicht nog veel meer keus en is het alleen nog maar moeilijker geworden.

En ja, ik bedoelde Efox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Call of Duty schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 00:35:
[...]

Wat is er mis met eFox dan? Ik heb via Antelife en Coolicool enkele mobieltjes gehaald zonder problemen. Die webshops zijn allemaal hetzelfde.
Onder andere valse producten leveren en dan van niets weten en reken niet op enige vorm van service. Antelife is trouwens pas sinds kort overgenomen.

Hebben we hier allemaal langs zien komen:
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adipose
verkeerde topic. 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door Adipose op 18-04-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 12:15
20 april komt umi met deze phone op de markt: http://www.gizchina.com/2...on-and-first-impressions/
full aluminium frame en een mtk6732. Eigenlijk ongelofelijk voor die prijs van usd. 130. Dubbel gorilla glas... :P het lijkt mij top!

[ Voor 3% gewijzigd door intraxi op 18-04-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:01:
20 april komt umi met deze phone op de markt: http://www.gizchina.com/2...on-and-first-impressions/
full aluminium frame en een mtk6732. Eigenlijk ongelofelijk voor die prijs van usd. 130. Dubbel gorilla glas… :P… het lijkt mij top!
160 dollar staat er. Meestal wordt het duurder.
Vreselijk lelijk trouwens, die enorm uitstekende camera. En of ie uitstekend is, is ook maar de vraag.
Bovendien blijft het UMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:05:
[...]

160 dollar staat er. Meestal wordt het duurder.
Vreselijk lelijk trouwens, die enorm uitstekende camera. En of ie uitstekend is, is ook maar de vraag.
Bovendien blijft het UMI.
Ik heb hem al gezien voor usd. 140 als je effe zoekt. Is wel eea veranderd bij umi…
YouTube: Umi Hammer Amazing Test-Violent test MT6732 2GB/16GB 5.0" 4G Smartphone
Voortschreidend inzicht heet dat… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:12:
[...]

Ik heb hem al gezien voor usd. 140 als je effe zoekt. Is wel eea veranderd bij umi…
YouTube: Umi Hammer Amazing Test-Violent test MT6732 2GB/16GB 5.0" 4G Smartphone
Voortschreidend inzicht heet dat… :+
Dat filmpje zegt me echt helemaal niks. Er zit glas op. 1 keer verkeerd en het breekt.
En er was ook zat aan te merken op de UMI Zero. Het is gewoon een C-merk, met zeer matige hardware en nog matiger software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:18:
[...]

Dat filmpje zegt me echt helemaal niks. Er zit glas op. 1 keer verkeerd en het breekt.
En er was ook zat aan te merken op de UMI Zero. Het is gewoon een C-merk, met zeer matige hardware en nog matiger software.
En daar kan niks aan veranderen? Lelijk, misschien vindt een ander iets anders...
Ze hebben blijkbaar wel hun best gedaan om het ding wat steviger te maken zo te zien. Dat het jou niks zegt... ach jammer.
Ach ja tis ook een c-prijs, maar ik blijf erbij.…vind het een aantrekkelijke propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:28:
[...]

En daar kan niks aan veranderen? Lelijk, misschien vindt een ander iets anders...
Ze hebben blijkbaar wel hun best gedaan om het ding wat steviger te maken zo te zien. Dat het jou niks zegt... ach jammer.
Ach ja tis ook een c-prijs, maar ik blijf erbij.…vind het een aantrekkelijke propositie.
Er kan best iets aan veranderen. Maar tot nog toe bleek goedkoop vooral duurkoop bij UMI. Dat filmpje is reclame, niet meer, niet minder. Ik hoor graag hoe hij straks bevalt. Overigens vind ik die C-prijs nogal meevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Momus op 18-04-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:30:
[...]

Er kan best iets aan veranderen. Maar tot nog toe bleek goedkoop vooral duurkoop bij UMI. Dat filmpje is reclame, niet meer, niet minder. Ik hoor graag hoe hij straks bevalt. Overigens vind ik die C-prijs nogal meevallen.
Volgens mij zijn de mtk6732 phones nog over het algemeen wat duurder. En ja c-merk, alles is relatief. Heb hier al 2 jaar een thl, ook misschien een c-merk, maar best tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:37:
[...]

Volgens mij zijn de mtk6732 phones nog over het algemeen wat duurder. En ja c-merk, alles is relatief. Heb hier al 2 jaar een thl, ook misschien een c-merk, maar best tevreden over.
De betere mtk6752 heb je al voor een klein beetje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 07:23

Aidix

Geluidspietlut

(onzin)

[ Voor 98% gewijzigd door Aidix op 19-04-2015 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leeftijd van een merk zegt niets over kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 07:23

Aidix

Geluidspietlut

Oeps het was een TCL :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
TCL is Alcatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intraxi
Momus schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:38:
[...]

De betere mtk6752 heb je al voor een klein beetje meer...
Ja maar dan is de batterij weer zo leeg. Ach ja altijd wat… ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
intraxi schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:53:
[...]

Ja maar dan is de batterij weer zo leeg. Ach ja altijd wat… ;)
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 17-09 22:32
Zou je dan gelijk even een bron willen geven voor al jouw aannames ten aanzien van UMI? ten tijde van de mtk 6577 was UMI een van de meest gewilde toestellen en was volgens mij de meerderheid hier tevreden over, ik kan mee dus niet echt vinden in jouw reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Smobbo schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:13:
[...]

Zou je dan gelijk even een bron willen geven voor al jouw aannames ten aanzien van UMI? ten tijde van de mtk 6577 was UMI een van de meest gewilde toestellen en was volgens mij de meerderheid hier tevreden over, ik kan mee dus niet echt vinden in jouw reacties.
De laatste toestellen hadden allemaal behoorlijk wat problemen, was het niet hardwarematig, was het wel softwarematig. Mijn bronnen zijn de gebruikservaringen op de verschillende fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasKlaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:04
Andy van Gizchina heeft zijn review exemplaar van de UMI Hammer ook mishandeld. De review volgt nog. Maar als we Andy mogen geloven is het in elk geval een stevig telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smobbo schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:13:
[...]

Umi x2, x1, x1s etc. Allemaal prut en kwalitatief uitermate teleurstellend.
Umi zero heeft ook z'n issues, dat is ook geen zekerheidje van betrouwbaarheid.
Umi is gewoon niet meer wat het voorheen was, en is vpprbij gestreeft door bijvoorbeeld een Jiayu.

@hierboven
Gizchina is ook niet meer zo geloofwaardig wat betreft scherpe reviews, die vangt overal geld voor en is dus niet neutraal in z'n oordeel, zal een toestel nooit volledig afkraken maar heel licht wat minpuntjes noemen omdat hij vanuit de fabrikant of verkoper er voor wordt gevraagd om dat te doen. Site staat ook vol met spellingsfouten, ik vind dat niet zo'n betrouwbare bron meer.

[ Voor 23% gewijzigd door dutchgio op 19-04-2015 12:15 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!

Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!