http://www.gizmochina.com...ebrate-world-record-sale/
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)
Mede tweaker met goede smaak haha
Al moet ik wel zeggen dat ik precies last heb van slechtere ontvangst met men laatste Emui update...
Voordien nooit last van...
Zal er eens op letten of dat op mijn H6+ ook is, tot nu toe geen verschil gemerkt.robin-sips2 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 21:51:
[...]
Mede tweaker met goede smaak haha![]()
Al moet ik wel zeggen dat ik precies last heb van slechtere ontvangst met men laatste Emui update...
Voordien nooit last van...
Heb vorige week de B150 update via OTA geïnstalleerd.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Moest alles los gaan downloaden via APKMIRROR.COM , maar wordt toch wel vervelend nu.
Leuke actie, alleen hebben wij hier in Nederland een andere definitie van streakenJohn Rambo schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:02:
Xiaomi heeft onlangs bij een 1 daagse kortingsactie meer als 2 miljoen toestellen verkocht binnen 12 uur tijd en hiermee het guinnes book or records gehaald. Om dit te vieren zijn de executives van Xiaomi "streakend" de straat over gegaan
Dat kan wel even duren aangezien er zelfs amper reviews te vinden zijn.theduke1989 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:33:
Heb nu al een aantal dagen de ZTE Z9 Mini in bezit, iemand enig idee wanneer er een Multi-lang zou uit kunnen komen? Nu heb je alleen chinees en engels en geen google playstore.
Moest alles los gaan downloaden via APKMIRROR.COM , maar wordt toch wel vervelend nu.
Je kan ook proberen er een custom recovery op te knallen en de GAPPS los te flashen.
Die van mij is onderweg dus ben hier ook wel benieuwd naar. Kun je de google play store niet gewoon downloaden?theduke1989 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:33:
Heb nu al een aantal dagen de ZTE Z9 Mini in bezit, iemand enig idee wanneer er een Multi-lang zou uit kunnen komen? Nu heb je alleen chinees en engels en geen google playstore.
Jawel, kijk:Mrloki schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:33:
[...]
Die van mij is onderweg dus ben hier ook wel benieuwd naar. Kun je de google play store niet gewoon downloaden?
http://www.androidpit.com/how-to-install-the-play-store
Custom recovery duurt ongeveer evenlang als multi-lang rom denk ikMomus schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:32:
[...]
Dat kan wel even duren aangezien er zelfs amper reviews te vinden zijn.
Je kan ook proberen er een custom recovery op te knallen en de GAPPS los te flashen.
Had al zo'n vermoeden inderdaad. Ga het even testen als ik het toestel binnen heb. Thanks!
Dat heb ik al geprobeerd het werkt niet goed. en gaat allemaal trager dan voorheen.Mrloki schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:46:
[...]
Had al zo'n vermoeden inderdaad. Ga het even testen als ik het toestel binnen heb. Thanks!
Nu doe ik het allemaal via APKmirror maar GOOGLE CONTACTS etc is er niet
En je krijgt de baidu browser + een hele nare toetsenbord (chinees volledig)
Maar voor google playstore heb je toch het volgende nodig:
Google framework.apk
Google play services.apk
Google playstore.apk
Verwijder ook meteen 80% shit load aan Chinese apps.
[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 11-04-2015 12:57 ]
Losse apk's installeren werkt niet, want die Google services etc. Zijn systeem apps.
Als je wat roms bouwt weet je dat hij in de goede richting aan het kijken is, hij moet zoals je zelf zegt wel alles in system/app folder plaatsen met juiste rechten en admin flags, meeste apps onder system zijn 775 geflagd, maar ik denk dat google play store idd enkele uitzonderingen op deze regel heeft.dutchgio schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:11:
Rooten > gapps flashen.
Losse apk's installeren werkt niet, want die Google services etc. Zijn systeem apps.
Als je het uzelf gemakkelijk wilt maken, zoek dan naar een Gapps mini for android 4.X.X (afhankelijk van jouw androidversie) Deze zip kan je flashen via custom recovery zoals bv Clockworkmod.
En idd via custom recovery is dit vele makkelijker, je bespaart u een hoopje tijd en "miserie" door ineens gapps te flashen
[ Voor 115% gewijzigd door RoD op 11-04-2015 15:32 ]
Hoe is de build kwaliteit van het toestel? En de GPS? Heb zelf de ZTE blade s6 in bezit sinds 2 weken. Fijn toestel, maar GPS werkt niet goed. Ga hem dus terug sturen.theduke1989 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 09:33:
Vind deze z9 mini wel heel gaaf. Heeft ie ook dat de glasplaat is afgerond (3d glass heet dat geloof ik..)?
Ben benieuwd naar je ervaringen van de Z9 mini :-)
Zit te wachten tot die in stock is, is de 4e uitgekomen

Vind hem overigens wel op Aliexpress voor 60 euro duurder, alleen twijfel of die daar wel in stock is...
Heeft wel de goede frequenties en vind t zelf een mooie telefoon
Komt btw met android 5.0 out of the box (source)
http://www.geekbuying.com...13-0MP---Grey-341649.html
http://www.aliexpress.com...ndroid-5/32287065201.html
[ Voor 10% gewijzigd door thomas1907 op 12-04-2015 02:38 . Reden: linkje ]
Het is een prima telefoon met goede hardware. Achterkant is te vervangen voor andere patronen etc. Lekker snel en soepel alles .vingibson schreef op zondag 12 april 2015 @ 01:26:
[...]
Hoe is de build kwaliteit van het toestel? En de GPS? Heb zelf de ZTE blade s6 in bezit sinds 2 weken. Fijn toestel, maar GPS werkt niet goed. Ga hem dus terug sturen.
Vind deze z9 mini wel heel gaaf. Heeft ie ook dat de glasplaat is afgerond (3d glass heet dat geloof ik..)?
Ben benieuwd naar je ervaringen van de Z9 mini :-)
Alleen je moet deze nog niet halen als je geen zin hebt on losse apk's te downloaden. En er zit alleen chinees en Engels op de telefoon, en er is geen multi-lang voorlopig beschikbaar.
Kan nooit lang meer duren voor er GAPPS geflashed kunnen worden. Multilang kan misschien wat langer duren maar was er bij de vorige modellen ook vrij snel.theduke1989 schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:09:
[...]
Het is een prima telefoon met goede hardware. Achterkant is te vervangen voor andere patronen etc. Lekker snel en soepel alles .
Alleen je moet deze nog niet halen als je geen zin hebt on losse apk's te downloaden. En er zit alleen chinees en Engels op de telefoon, en er is geen multi-lang voorlopig beschikbaar.
Heb die ervaring ook vanuit ZTE Z7 Mini
ZTE is qua smartphone fabrikant echt een uitstekende merk.
Alleen het gebrek aan ontwikkelaars voor de westerse markt mist nog.
''Als ze een community als XIAOMI.EU hadden en dan zonder te irriteren, dan denk ik echt dat ze ook een pareltje hebben qua brand. (Want doe software/ROM staat al gewoon klaar om via een updater zo simpel geïnstalleerd te worden met daarop allerlei talen + gapps''
Omdat ZTE nu gewoon niet toegankelijk is voor de consument en vooral voor de wat ''niet-tweakers'' gaat de voorkeur vaak naar iets anders! Voor mij is het gewoon ik weet dat het er aan komt en snel ook de telefoon is gewoon prima.
BTW: DE GPS doet het voorlopig goed bij mij.
TEST1: Vanuit Dordrecht - Rotterdam centraal (accuraat)
TEST2: Vanuit mijn woonplek - sportschool (accuuraat)
TEST3: Vanuit Dordrecht - Zaandam (accuuraat, alleen soms moest die even opnieuw de weg oppakken)
Omdat er nu nog geen Nederlandse taal op zit en je via APKmirror de maps.apk download krijg je alles in Engels te horen. Het kan daarom soms vervelend zijn qua naam wat het uitspreekt daar moet je wel op letten!
[ Voor 43% gewijzigd door theduke1989 op 12-04-2015 11:46 ]
Ik wil een toestel dat een zeer goede camera heeft en ook snel is... max 5 inch en wil ongeveer rond de 250 uitgeven, de Z9 mini is iets duurder
De Z9 mini is iets toekomstbestendiger met zijn S615?
Of de XIAOMI MI4 4G voldoet ook aan je eisen!Kaya10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:39:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een ZTE Nubia Z7 mini of een ZTE Nubia Z9 mini..
Ik wil een toestel dat een zeer goede camera heeft en ook snel is... max 5 inch en wil ongeveer rond de 250 uitgeven, de Z9 mini is iets duurder
En anders moet je de wat oudere toestel ZTE Z7 Mini aanschaffen.
Voordeel nu is dat er voor de Z7 nu al voldoende ROMS beschikbaar zijn.
Bij de Z9 heb je momenteel nog niks en geen playstore en of google contacts (gmail) contacten toevoegen!
Je hebt voor €350,- de XIAOMI MI4 4G zonder extra kosten als douane, maar als dat over het budget is dan de Z7 ergens vandaan halen?
[ Voor 13% gewijzigd door theduke1989 op 12-04-2015 14:36 ]
Heb nog nooit gewerkt met roms... altijd een htc gehad momenteel een acer e700theduke1989 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:30:
[...]
Of de XIAOMI MI4 4G voldoet ook aan je eisen!
En anders moet je de wat oudere toestel ZTE Z7 Mini aanschaffen.
Voordeel nu is dat er voor de Z7 nu al voldoende ROMS beschikbaar zijn.
Bij de Z9 heb je niks en geen playstore en niks!!!
Die xiaomi mi4G kost 335 dollar, is iets boven mijn budget...
Zie deze topic: [ZTE Nubia 7 Mini] Ervaringen en discussie hier een topic die ook door sommige van hier wordt besproken! En wat je zoal moet doen wanneer je zo'n toestel krijgt...Kaya10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:33:
[...]
Heb nog nooit gewerkt met roms... altijd een htc gehad momenteel een acer e700
Die xiaomi mi4G kost 335 dollar, is iets boven mijn budget...
Wat versta je onder "zeer goede camera"?Kaya10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:39:
Ik zit momenteel te twijfelen tussen een ZTE Nubia Z7 mini of een ZTE Nubia Z9 mini..
In mijn ogen zijn er geen smartphones te koop met een zeer goede camera onder de 300 à 400 Euro.
Maar als ik moest kiezen binnen je budget, dan denk ik dat de Z9 mini een ietsje betere camera heeft dan de Z7 mini. Echter zijn deze camera's wel goed, maar niet uitzonderlijk.
Een goede camera;FlowDesign schreef op zondag 12 april 2015 @ 15:06:
[...]
Wat versta je onder "zeer goede camera"?
In mijn ogen zijn er geen smartphones te koop met een zeer goede camera onder de 300 à 400 Euro.
Maar als ik moest kiezen binnen je budget, dan denk ik dat de Z9 mini een ietsje betere camera heeft dan de Z7 mini. Echter zijn deze camera's wel goed, maar niet uitzonderlijk.
Een camera waarmee ik al mijn foto's kan maken als ik op vakantie ben.
Heb vorige zomer zo'n 1500 foto's gemaakt met mijn HTC One m7, die vond ik best wel goed. Ook nog eens heel wat foto's gemaakt met de LG g2 van mijn pa..
De telefoon die ik zoek mag wel even goede foto's maken als de m7 of g2 of mag beter...
Max budget 250.
De skin van zte, werkt die goed? Toch geen haperingen zoals bij de touchwiz van Samsung?
In dat geval is zowel een Z7 als een Z9 aan te radenKaya10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:33:
[...]
Een goede camera;
Een camera waarmee ik al mijn foto's kan maken als ik op vakantie ben.
Heb vorige zomer zo'n 1500 foto's gemaakt met mijn HTC One m7, die vond ik best wel goed. Ook nog eens heel wat foto's gemaakt met de LG g2 van mijn pa..
De telefoon die ik zoek mag wel even goede foto's maken als de m7 of g2 of mag beter...
Max budget 250.
Hahaha, tsja. Volgens mij is geen enkele skin zo bagger als die van SamsungDe skin van zte, werkt die goed? Toch geen haperingen zoals bij de touchwiz van Samsung?

Ik heb een poos Nubia OS van ZTE op een ZTE V5 met een Snapdragon 400 gehad en daarop draait het al vloeiend, dus dat zit wel goed
Ben wel benieuwd naar je ervaring met dit toestel. Heb hier ook naar gekeken maar zag toen alleen de versie met 3G/4G die alleen geschikt waren voor China. Uiteindelijk voor Cubot Zorro gegaan. Ook een prima toestel alleen ben ik minder te spreken over het scherm qua stevigheid en scherpte.onnaj schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:51:
Ik heb vandaag de gok gewaagd en de Lenovo K3 Lemo besteld. Mijns inziens qua prijs/kwaliteit voor onder de € 130,- de beste die je kunt kopen.
De belangrijkste specs:
- Lenovo K3 Lemo
- 5.0" HD ready IPS scherm (helaas zonder gorilla glass294 PPI
- Qualcomm MSM8916 / Snapdragon 410 Quad Core 64bit processor met Adreno 306
GPU
- 1 gb ram
- 16gb rom
- 4G (heb ik niet nodig maar toch handig voor de toekomst)
- 8 MP sony camera met 28 mm 'groothoek' ;-)
- 802.11n wifi (geen AC helaas en volgens mij single band, dat is dan wel minder)
- Qualcomm® IZat™ Gen8C GPS
- BT 4.0
- gewicht slechts 128 gram
Ik hoop dat de skin van ZTE net zo goed is als de Sense van HTC!, enig idee waar ik de Z9 mini zo goed koop mogelijk kan kopen? Ik heb wel de linkjes gezien in de topics van de Z9 mini maar daar kosten die -+300FlowDesign schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:27:
[...]
In dat geval is zowel een Z7 als een Z9 aan te raden![]()
[...]
Hahaha, tsja. Volgens mij is geen enkele skin zo bagger als die van Samsung
Ik heb een poos Nubia OS van ZTE op een ZTE V5 met een Snapdragon 400 gehad en daarop draait het al vloeiend, dus dat zit wel goed
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door 13art op 13-04-2015 10:03 ]
Sense heb ik voor het laatst gehad op m'n HTC Sensation 2 jaar terug. Maar ik heb het nooit gemist en vond het vaak wat traag (maar wel veel beter dan Touchwiz).Kaya10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:47:
[...]
Ik hoop dat de skin van ZTE net zo goed is als de Sense van HTC!, enig idee waar ik de Z9 mini zo goed koop mogelijk kan kopen? Ik heb wel de linkjes gezien in de topics van de Z9 mini maar daar kosten die -+300
Nubia lijkt meer op MIUI en dat beviel mij goed
Ik zou nog even 1 à 2 weken wachten met bestellen, dan zijn ze overal op voorraad en dalen de prijzen. Nu is het overal nog min of meer presale en prijzen vanaf 300 dollar. Gewoon even geduld opbrengen
Heb toch niet echt haast, ik kan tot eind juni wachten,FlowDesign schreef op zondag 12 april 2015 @ 19:40:
[...]
Sense heb ik voor het laatst gehad op m'n HTC Sensation 2 jaar terug. Maar ik heb het nooit gemist en vond het vaak wat traag (maar wel veel beter dan Touchwiz).
Nubia lijkt meer op MIUI en dat beviel mij goed![]()
Ik zou nog even 1 à 2 weken wachten met bestellen, dan zijn ze overal op voorraad en dalen de prijzen. Nu is het overal nog min of meer presale en prijzen vanaf 300 dollar. Gewoon even geduld opbrengen
Dan maar hopen dat de euro tegen die tijd wat sterker zal worden...
300 dollar bij pandawill + nog importkosten..
http://www.pandawill.com/...n-16mp-black-p100645.html
Geloof me, de perfecte gsm: mooi design, dualsim, dikke batterij (of lange batterijduur), 5inch scherm, kleiner dan 140mm en 4G op elke band, in combinatie met een lange levensduur is moeilijk te vinden
Dit is mijn idee van een goede gsm, bij iedereen is het een andere wens natuurlijk, maar door design alleen zou ik me zeker in china niet laten overhalen.
Supersnelle phone met heel mooi scherm en goede camera, schijnt een apart soort scherm te zijn dat minder batterij verbruikt? ( zullen alle modellen erna ook wel hebben denk ik dan)
Playstore werkte jammer genoeg niet dit kunnen fixen door gapps te flashen, nu doet alleen youtube het nog niet maar misschien valt dit te fixen met een andere rom.
Knopjes '' tikken'' wil als je het toestel schudt, maar dit vind ik niet zo erg.
Raadt dit toestel zeker aan voor de 170-200 euro die die nu kost.
snapdragon 800
2 gb werkgeheugen
13mp sony exmor camera
Geeft ie in YouTube een melding dat ie geen verbinding kan maken?Vlizzjeffrey schreef op maandag 13 april 2015 @ 02:39:
Playstore werkte jammer genoeg niet dit kunnen fixen door gapps te flashen, nu doet alleen youtube het nog niet maar misschien valt dit te fixen met een andere rom.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Er schijnt ook een Xiaomi Mi4 te komen met snapdragon 615 chip. Als je geduld hebt kan je hier op wachten. Ik neem aan dat deze iets goedkoper zal zijn dan de Mi4, dus in de 200-300 euro range.Kaya10 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:39:
Edit: Mi4i:

Weet alleen niet of deze alleen voor India bestemd is. Als datum wordt 23 april genoemd.
[ Voor 14% gewijzigd door John Rambo op 13-04-2015 10:53 ]
4GB RAM en de mindere 1,8 GhZ processor...
Hij is er toch echt.
Die zal ik ook in de gaten houden! DANKJEWEL!!!John Rambo schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:37:
[...]
Er schijnt ook een Xiaomi Mi4 te komen met snapdragon 615 chip. Als je geduld hebt kan je hier op wachten. Ik neem aan dat deze iets goedkoper zal zijn dan de Mi4, dus in de 200-300 euro range.
Edit: Mi4i: [afbeelding]
Weet alleen niet of deze alleen voor India bestemd is. Als datum wordt 23 april genoemd.

uploading images
[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 13-04-2015 13:53 ]
Ook niet echt overtuigende scores.
[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 13-04-2015 13:57 ]
[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 13-04-2015 14:56 ]
Bij de huidige prijzen (vanaf 300 USD) is de Z9 Mini met SD615 idd geen geweldige aanschaf. Dan liever een Z7 of iets van een ander merk.dutchgio schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:57:
Ook niet echt overtuigende scores.
Tuulijk wel, iedereen kan dat topic openen hoor.theduke1989 schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:02:
is niet voor iedereen even toegankelijkanyway OT gain!!!!

Is daar ook relevant, hier niet.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 13-04-2015 14:54 ]
Inderdaad. Dan de Jiayu S3 voor 200 dollar en een score van over de 40.000FlowDesign schreef op maandag 13 april 2015 @ 14:43:
[...]
Bij de huidige prijzen (vanaf 300 USD) is de Z9 Mini met SD615 idd geen geweldige aanschaf. Dan liever een Z7 of iets van een ander merk.
(niet dat dat heilig is uiteraard)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
De Xiaomi is precies zoals ik het gewent ben van Xiaomi. Opstarten, multi lang erop en gaan. De Nubia is ook een erg mooi toestel maar vergt wel wat meer tweaken (Maar daar kies je dan ook zelf voor
Het is nu nog even wachten tot ik een nieuwe sim kaart heb zodat ik het toestel ook in gebruik kan gaan nemen
Als ik de telefoon een beetje heb kunnen testen zal ik kijken of ik een keer een review kan schrijven over de telefoon.
klopt, er valt nog niet zoveel te tweaken!! alleen dan alle crap Chinese apps verwijderen.Mrloki schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:37:
Vandaag dan eindelijk voor mijzelf een Nubia Z9 Mini binnen gehad en voor mijn vriendin een Xiaomi Redmi note 4G Pro.
De Xiaomi is precies zoals ik het gewent ben van Xiaomi. Opstarten, multi lang erop en gaan. De Nubia is ook een erg mooi toestel maar vergt wel wat meer tweaken (Maar daar kies je dan ook zelf voor).
Het is nu nog even wachten tot ik een nieuwe sim kaart heb zodat ik het toestel ook in gebruik kan gaan nemen.
Als ik de telefoon een beetje heb kunnen testen zal ik kijken of ik een keer een review kan schrijven over de telefoon.
baiducom moet je ook verwijderen, is echt een tergende keyboard. Xiaomi daarin tegen is inderdaad erg goed met rom updates uitbrengen (denk de beste van de oosterse markt smartphones)
Dat komt uiteindelijk heus wel goed! Dat is het nadeel als je vooraan wil lopen met dit soort dingen. Als je dat niet wil dan had je daar misschien eerder over na moeten denken. Het heeft geen zin om dat telkens weer te noemen.theduke1989 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:48:
[...]
klopt, er valt nog niet zoveel te tweaken!! alleen dan alle crap Chinese apps verwijderen.
baiducom moet je ook verwijderen, is echt een tergende keyboard. Xiaomi daarin tegen is inderdaad erg goed met rom updates uitbrengen (denk de beste van de oosterse markt smartphones)
Ik heb bewust gekozen voor de Z9 Mini omdat deze voldoet aan mij eisen (Zat eerst te denken aan de Z7 Mini/Max). Echter vind ik 5.5 inch te groot maar wilde ik graag NFC hebben. Hij is qua performance wel een stuk minder (Ik merk veel verschil met toen ik destijds mijn mi2s voor het eerst uit probeerde) maar ook dat was een bewuste keuze dus daar val ik niet over. Ben gelukkig ook geen zware gebruiker dus dat zal wel goed komen.
Al met al denk ik dat ik toch veel plezier ga beleven aan deze telefoon.
Ga kijken hoe dit gaat aflopen!!!
Bijzonder, bij die theduke1981 was ie veel sneller dan de Z7 mini. Die weer een stuk sneller is dan de m2s.Mrloki schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:51:
[...]
Dat komt uiteindelijk heus wel goed! Dat is het nadeel als je vooraan wil lopen met dit soort dingen. Als je dat niet wil dan had je daar misschien eerder over na moeten denken. Het heeft geen zin om dat telkens weer te noemen.
Ik heb bewust gekozen voor de Z9 Mini omdat deze voldoet aan mij eisen (Zat eerst te denken aan de Z7 Mini/Max). Echter vind ik 5.5 inch te groot maar wilde ik graag NFC hebben. Hij is qua performance wel een stuk minder (Ik merk veel verschil met toen ik destijds mijn mi2s voor het eerst uit probeerde) maar ook dat was een bewuste keuze dus daar val ik niet over. Ben gelukkig ook geen zware gebruiker dus dat zal wel goed komen.
Al met al denk ik dat ik toch veel plezier ga beleven aan deze telefoon.
Iets met niet op de man spelen....theduke1989 schreef op maandag 13 april 2015 @ 21:48:
[...]
klopt, er valt nog niet zoveel te tweaken!! alleen dan alle crap Chinese apps verwijderen.
[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 14-04-2015 06:05 ]
[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 14-04-2015 06:05 ]
Ter verduidelijking. De z9 is wel duidelijk sneller dan de mi2s maar ik merk wel verschil met toen ik de mi2s voor het eerst gebruikte. Die was toen qua performance meer high end dan de z9 nu.Momus schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:57:
[...]
Bijzonder, bij die theduke1981 was ie veel sneller dan de Z7 mini. Die weer een stuk sneller is dan de m2s.
Heb zelf weinig ander vergelijk behalve mijn Samsung galaxy s4 mini van de zaak wat ik echt verschrikking vind. Maar daarvoor heb ik ook dual sim genomen.
Moet wel zeggen dat ik het verder tot nu toe een fijne telefoon vind. Maarja ik heb er eigenlijk nog niets mee gedaan.
Iedereen zal uiteindelijk toch voor zichzelf de afweging moeten maken wat die gene fijn vind.
Ontopic, gezien er (over heel de wereld verspreid) meer mensen zijn die inmiddels hun Z9 mini geleverd hebben gekregen, vermoed ik dat er binnen no time op XDA een topic vol staat met root, custom recovery, custom roms en multilang. Kwestie van ff geduld hebben.
[ Voor 50% gewijzigd door 13art op 14-04-2015 06:05 ]
Klopt SMARTDIGI heeft ook gezegd staat in de pre-order of zo bij hun.FlowDesign schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:10:
[...]
Ontopic, gezien er (over heel de wereld verspreid) meer mensen zijn die inmiddels hun Z9 mini geleverd hebben gekregen, vermoed ik dat er binnen no time op XDA een topic vol staat met root, custom recovery, custom roms en multilang. Kwestie van ff geduld hebben.
Zodra ze hem hebben, gaan ze meteen er aan beginnen. CUOCO92 trouwens ook precies het zelfde gezegd.
ZTE mag ook wel zelf wat er aan doen! https://account.server.nubia.cn/nubiaz9mini staat al een tijd offline, vaak komen daar ook ROMS te staan!
want ZTE verkoopt de meeste toestellen eigenlijk niet eens buiten China/Azië dus waarom zouden ze daar support voor leveren?theduke1989 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:37:
[...]
Klopt SMARTDIGI heeft ook gezegd staat in de pre-order of zo bij hun.
Zodra ze hem hebben, gaan ze meteen er aan beginnen. CUOCO92 trouwens ook precies het zelfde gezegd.
ZTE mag ook wel zelf wat er aan doen! https://account.server.nubia.cn/nubiaz9mini staat al een tijd offline, vaak komen daar ook ROMS te staan!
is niet offline is er gewoon nog niet, als je z7 klikt wordt je wel doorgelinkt.theduke1989 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 00:37:
[...]
Klopt SMARTDIGI heeft ook gezegd staat in de pre-order of zo bij hun.
http://www.nubia.cn/product/nubiaz7mini
En kon je vanuit daar v1.xx downloaden.
Dus ik denk dat ze nu iets aan het doen zijn (qua rom) om het binnenkort weer online te zetten!
We zullen zien, denk dat we weer zoals altijd meer kans hebben op needrom / xda / smartdigi of andere fora's
Verwijderd
ben leek. heb vandaag redmi1s binnen (gekocht 125euro bij Ibuygou en geleverd in 5dagen via DHL, geen bijkomende kosten). Bij opstarting chinees en engels. Wat moet ik nu doen om Chinese app's te verwijderen, google play te verkijgen en Xiaomi Market te verwijderen...vraagt ook om Xiaomi-account, wat ik niet weet wat daarmee aan te vangen is. Thx.
Ga eens rustig kijken op www.xiaomi.eu.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 14:19:
Hello,
ben leek. heb vandaag redmi1s binnen (gekocht 125euro bij Ibuygou en geleverd in 5dagen via DHL, geen bijkomende kosten). Bij opstarting chinees en engels. Wat moet ik nu doen om Chinese app's te verwijderen, google play te verkijgen en Xiaomi Market te verwijderen...vraagt ook om Xiaomi-account, wat ik niet weet wat daarmee aan te vangen is. Thx.
En waarom bestel je voor de prijs van een Redmi 2 een Redmi 1S?
Hij is een leek, eerste zin al. Hij wist het niet dat hij hier of specifiek bij jou terecht kon voor vragen.
En misschien achteraf toch dit topic gevonden heeft.
ONT:
inderdaad xiaomi.eu is de site voor de westerse markt.
1. Ga naar xiaomi.eu
2. Ga naar: MIUI Weekly ROM Releases
3. Zoek altijd de laatste ROM versie op, staat altijd bovenaan
4. Download de geschikte rom - in jou geval 1S is (armani) http://htcfanboys.com/dow...?action=list&folder=72963
5. Zodra deze gedownload is plaats je de ''zip'' op je telefoon intern of extern op een microSD.
6. Open de app ''updater'' staat standaard op je smartphone 9/10 keer.
7. ipv OTA , kies je de optie om zelf een rom (pakket) te selecteren en installeren.
8. Selecteer de ROM en de telefoon doet alles voor je.
*Nadat de rom geinstalleerd is en opnieuw opgestart is zul je meteen weer op het scherm komen om de taalinstellingen te kiezen.
Vanaf daar begint je journey met de REDMI 1S verder!!!
Veel plezier met je nieuwe smartphone!!! ROOTEN NIET NODIG!!!!!!!!!
[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 14-04-2015 17:23 ]
Nee.Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 16:19:
thanks voor de uitleg...moet ik voorafgaandelijk rooten ?
Werkt dit met elke telefoon zo of alleen met xiaomi toestellen?theduke1989 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 15:21:
OFT:
Hij is een leek, eerste zin al. Hij wist het niet dat hij hier of specifiek bij jou terecht kon voor vragen.
En misschien achteraf toch dit topic gevonden heeft.
ONT:
inderdaad xiaomi.eu is de site voor de westerse markt.
1. Ga naar xiaomi.eu
2. Ga naar: MIUI Weekly ROM Releases
3. Zoek altijd de laatste ROM versie op, staat altijd bovenaan
4. Download de geschikte rom - in jou geval 1S is (armani) http://htcfanboys.com/dow...?action=list&folder=72963
5. Zodra deze gedownload is plaats je de ''zip'' op je telefoon intern of extern op een microSD.
6. Open de app ''updater'' staat standaard op je smartphone 9/10 keer.
7. ipv OTA , kies je de optie om zelf een rom (pakket) te selecteren en installeren.
8. Selecteer de ROM en de telefoon doet alles voor je.
*Nadat de rom geinstalleerd is en opnieuw opgestart is zul je meteen weer op het scherm komen om de taalinstellingen te kiezen.
Vanaf daar begint je journey met de REDMI 1S verder!!!
Veel plezier met je nieuwe smartphone!!! ROOTEN NIET NODIG!!!!!!!!!
Verwijderd
Platform: Android 5.0 Lollipop with EUI
Display: 6.33-inch Quad HD (1440 x 2560-pixel) display
Dimensions: 167.1 x 83.5 x 4.8mm to 8.95mm (compare with 158.1 x 77.8 x 7.1 mm for iPhone 6 Plus)
System chip: Qualcomm Snapdragon 810
RAM, storage: 4GB LPDDR4 RAM and 64GB/128GB internal eMMC 5.0 storage
Main camera: 21-megapixel main camera with OIS, dual-tone flash, new Sony IMX230 sensor with 192-point auto-focus
Front camera: ‘Ultrapixel’ (4MP) front camera
Battery: 3400mAh/3500mAh
Extras: rear fingerprint sensor, WiHD connectivity, USB Type-C (with USB 2.0 support only), LeHI-FI audio,

Letv pro
Display: 5.5-inch with Quad HD (1440 x 2560-pixel) resolution
RAM, storage: 4GB RAM and 32GB internal storage
Cameras: 13-megapixel main camera with OIS, dual-tone flash, Sony IMX214 sensor; ‘UltraPixel’ (4MP) front cam

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 17:43 ]
Ziet er goed uit! Alleen is dit merk wel erg onbekend (voor mij in ieder geval)..Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:38:
Letv max
Platform: Android 5.0 Lollipop with EUI
Display: 6.33-inch Quad HD (1440 x 2560-pixel) display
Dimensions: 167.1 x 83.5 x 4.8mm to 8.95mm (compare with 158.1 x 77.8 x 7.1 mm for iPhone 6 Plus)
RAM, storage: 4GB LPDDR4 RAM and 64GB/128GB internal eMMC 5.0 storage
Main camera: 21-megapixel main camera with OIS, dual-tone flash, new Sony IMX230 sensor with 192-point auto-focus
Front camera: ‘Ultrapixel’ (4MP) front camera
Battery: 3400mAh/3500mAh
Extras: rear fingerprint sensor, WiHD connectivity, USB Type-C (with USB 2.0 support only), LeHI-FI audio,
[afbeelding]
Letv pro
Display: 5.5-inch with Quad HD (1440 x 2560-pixel) resolution
RAM, storage: 4GB RAM and 32GB internal storage
Cameras: 13-megapixel main camera with OIS, dual-tone flash, Sony IMX214 sensor; ‘UltraPixel’ (4MP) front cam
[afbeelding]
Ook beestachtig groot, dus laat maar zitten.
Ze komen als het goed is ook met wat normaals...
De andere 2 varianten zijn 5.5 inch, dat kan nog wel maar 6.33 is inderdaad een maatje te groot.dutchgio schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:51:
Als je het al een merk kunt noemen...
Ook beestachtig groot, dus laat maar zitten.
LeTV schijnt een soort Chinese Netflix te zijn die nu ook ineens telefoons maken.
Verwijderd

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 19:00 ]
bron: http://www.gsmarena.com/x...80p_screen-news-11894.php
[ Voor 4% gewijzigd door Gsus86 op 14-04-2015 19:13 ]
Ik laat het je weten. Heb zelf geen 4G abonnement maar deze versie zou iig moeten werken met de 1800 Mhz 4g welke meer en meer uitgerold gaat worden. Bij de ene staat dat 800 Mhz 4G wel ondersteund wordt, bij de ander staat t er weer niet bij. Ik heb puur voor een 4G toestel gekozen voor de toekomst. Dus hoop dat tegen die tijd dat ik 4G gebruik de 1800 mhz overal beschikbaar isFJP84 schreef op zondag 12 april 2015 @ 18:28:
[...]
Ben wel benieuwd naar je ervaring met dit toestel. Heb hier ook naar gekeken maar zag toen alleen de versie met 3G/4G die alleen geschikt waren voor China. Uiteindelijk voor Cubot Zorro gegaan. Ook een prima toestel alleen ben ik minder te spreken over het scherm qua stevigheid en scherpte.
Los daarvan vind ik wel dat ze een degelijk forum hebben waar je met je vragen terecht kunt, rooten niet nodig op een Xiaomi? Depends on what you want, maar ik heb een aantal zaken op men GSM die toch wel degelijk beter werken met root, Titanium backup, Root browser etc, bij chinezen word er niet naar garantie gekeken als je root, is een heel ander verhaal bij ons in Europa
Dus als rooten niet de oorzaak is van het probleem heb je gewoon garantie.
Sommige Chinese merkjes "kloten" maar wat aan qua software, en dan is die zelfs standaard al geroot. Shops willen dat ook nog wel eens doen als service. Wat dat betreft draaien ze er niet omheen, waar het soms nodig is om bij voorbaat een nieuwe rom te installeren, omdst de standaard nogal brak is.
Inderdaad volledig waar, als je bekijkt hoeveel grote merken er alles aan doen om te kijken of er met de software gerommelt is, Sammy HTC en sony hebben tegenwoordig er allemaal counters in zitten...dutchgio schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:07:
In Europa was dat misschien zo, maar mag het niet meer. Volgens mij is vastgesteld dat garantie bij een gebrek dat niet ontstaan is door het rooten niet afgewezen mag worden door het rooten.
Dus als rooten niet de oorzaak is van het probleem heb je gewoon garantie.
Sommige Chinese merkjes "kloten" maar wat aan qua software, en dan is die zelfs standaard al geroot. Shops willen dat ook nog wel eens doen als service. Wat dat betreft draaien ze er niet omheen, waar het soms nodig is om bij voorbaat een nieuwe rom te installeren, omdst de standaard nogal brak is.
Is bij mij toch al een hoofdreden om voor een chineesje te gaan, ik rom toch 9/10 er wat op los
Men kirin 920 is de eerste sock die ik niet verwisselt heb qua rom/software, enkel root voor enkele zaken, ook iets wat tegenwoordig al zeldzaam is, fabriekssoftware die goed werkt en volledig is
die aankondiging van Xiaomi vandaag had niks met telefoons te makenGsus86 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:08:
Mogelijk een nieuwe Xiaomi telefoon die misschien morgen of in de toekomst wordt aangekondigd (specs via @upleaks): 1080p scherm en MT6795 chipset, 13MP camera van Samsung aan de achterkant en 5MP camera aan de voorkant van OmniVision. De verwachte prijs volgens gsmarena zou zijn 1499 yuan, dus ongeveer 240 us dollar.
bron: http://www.gsmarena.com/x...80p_screen-news-11894.php
en alles met Ninebot & Segway
http://www.antelife.com/elephone-p3000s-3gb.html
Ik twijfel tussen deze en de Jiayu S3. Iemand bekend met software verschillen tussen Elephone en Jiayu? brengt de 1 bijv. sneller updates uit dan de ander?
Maakt het uit bij Elephone? Na een half jaar is ie toch kapot dus dan heb je geen updates meer nodigMichiel36 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:37:
iemand al de nieuwe Elephone p3000s op het oog? Dus de 2015 versie:
http://www.antelife.com/elephone-p3000s-3gb.html
Ik twijfel tussen deze en de Jiayu S3. Iemand bekend met software verschillen tussen Elephone en Jiayu? brengt de 1 bijv. sneller updates uit dan de ander?
Het enige waarom ik niet 100% achter de Jiayu S3 sta, is omdat ik het scherm te groot vind. Heb nu een tijdje een Xiaomi Note en stoor mij toch aan het formaat. Kan er allemaal nog net bij, maar erg comfortabel is het niet met 1 hand. Is er niet een 5 inch Chinaphone met dezelfde specs als de Jiayu S3 die wel goed is?
En betaalbaar
Voor mij is dit dus een interessante, zelfde SOC als de Jiayu S3, maar dan niet het te grote scherm en met een grotere accu. Iemand al ervaring mee?
[ Voor 46% gewijzigd door Michiel36 op 15-04-2015 13:36 ]
Ik kan alleen de P70-t vinden, met mindere soc. En die is al 190 euro...Michiel36 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:35:
http://shop.lenovo.com/ae...s/p-series/p70/index.html
Voor mij is dit dus een interessante, zelfde SOC als de Jiayu S3, maar dan niet het te grote scherm en met een grotere accu. Iemand al ervaring mee?
Ja en ik zie dat Lenovo geen GLONASS ondersteunt. Wat nu net juist zo interessant is (dacht dat dat op soc niveau was geregeld, dus vreemd dat bij de P70 er dan geen GLONASS ondersteuning is met dezelfde soc.)Momus schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:51:
[...]
Ik kan alleen de P70-t vinden, met mindere soc. En die is al 190 euro...
Mijn zoektocht is gewoon over, dan maar met twee handen typen. Het wordt de Jiayu S3.
Jiayu is bezig met de Jiayu S4, Zelfde soc als S3, 4.7" 720p scherm. Geen idee wanneer die beschikbaar komt en wat de prijs dan is.Het enige waarom ik niet 100% achter de Jiayu S3 sta, is omdat ik het scherm te groot vind. Heb nu een tijdje een Xiaomi Note en stoor mij toch aan het formaat. Kan er allemaal nog net bij, maar erg comfortabel is het niet met 1 hand. Is er niet een 5 inch Chinaphone met dezelfde specs als de Jiayu S3 die wel goed is?
En betaalbaar
Nu reeds beschikbaar, maar iets duurder THL 2015
Verder heb je nog de Siswoo I7 Cooper, maar Siswoo is mij verder onbekend, dus geen idee of het een verstandige keuze is.
En als niet alle 4G banden nodig hebt is er ook nog de Lenovo Vibe X2, niet 64bits, maar wel erg snel, en net als de THL, iets duurder.
Ik heb geen bizar grote handen ofzo en kan gewoon met 1 hand typen op mijn 5,5" toestel.Michiel36 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:57:
[...]
Ja en ik zie dat Lenovo geen GLONASS ondersteunt. Wat nu net juist zo interessant is (dacht dat dat op soc niveau was geregeld, dus vreemd dat bij de P70 er dan geen GLONASS ondersteuning is met dezelfde soc.)
Mijn zoektocht is gewoon over, dan maar met twee handen typen. Het wordt de Jiayu S3.
Gebruik Swiftkey, maar dat zou niet uit moeten maken t.o.v. andere toetsenborden.
Gebrek aan Glonass is niet echt boeiend aangezien alleen GPS meer dan goed genoeg is me dunkt.
Er zijn volgens mij echt nog wel alternatieven, bijvoorbeeld de zte s6 blade.Michiel36 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:57:
[...]
Ja en ik zie dat Lenovo geen GLONASS ondersteunt. Wat nu net juist zo interessant is (dacht dat dat op soc niveau was geregeld, dus vreemd dat bij de P70 er dan geen GLONASS ondersteuning is met dezelfde sod
Dit topic is gesloten.
HET IS VERBODEN OM TE BESPREKEN HOE IMPORTKOSTEN TE OMZEILEN!
Voor prijzen, winkels en levertijden: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Aankoopadvies en vragen daarover horen thuis in een apart forumdeel, : Mobile Aankoopadviesforum
Dit topic is niet bedoeld voor aankoopadvies.
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!