• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:01
Odieus schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:40:
[...]

Misschien tijd om hem (voorlopig) readonly te maken?
idd slim idee, maar ik ben de owner niet van het bestand

nothing stops this train

Daquilaf schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:31:
[...]

Via Music Unlimited neem ik aan? Het is jammer dat er (nog) geen Spotify integratie is, ben ook benieuwd of dit überhaupt gaat gebeuren aangezien MU van Sony zelf is.
Via al mijn iOS apparaten. Spotify op de PS4 is in mijn geval echt niet nodig.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Vraagje. Ik zit te twijfelen welke game ik moet halen. Krijg de 23e deze maand een oude vriend die blijft cashen bij mij. En dacht lekker gamen op de PS4. COD 2 players is mogelijk, maar kan dit alleen online of ook offline? Zoals de story mode?

Ik heb geen PSN abo en dat online hoeft voor mij ook niet zo. Ik kan namelijk nergens achterhalen dat je het spel 2 players, co-op dus offline kan doen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Kol Nedra
Xtr3me4me schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:41:
Vraagje. Ik zit te twijfelen welke game ik moet halen. Krijg de 23e deze maand een oude vriend die blijft cashen bij mij. En dacht lekker gamen op de PS4. COD 2 players is mogelijk, maar kan dit alleen online of ook offline? Zoals de story mode?

Ik heb geen PSN abo en dat online hoeft voor mij ook niet zo. Ik kan namelijk nergens achterhalen dat je het spel 2 players, co-op dus offline kan doen.
Diablo 3 Reaper of Souls voor ps4! hij komt op 19 augustus uit :)
betere offfline multiplayer ervaring zul je niet vinden

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 04-08-2014 16:43 ]

nothing stops this train

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kol Nedra schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:42:
[...]

Speel ik al op de PC al heel lang :P Zit hier ook op de D3 RoS forum. En in de SG clan.
Om die ook voor de PS4 te halen gaat mij iets te ver.

Jammer dat er nog niet veel games uit zijn nog. Maar CoD leek mij wel tof. Fifa 14 schaf ik niet aan, aangezien Fifa15 uitkomt dit jaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Xtr3me4me op 04-08-2014 16:45 ]

• Kol Nedra
Xtr3me4me schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:44:
[...]

Speel ik al op de PC al heel lang :P Zit hier ook op de D3 RoS forum. En in de SG clan.
Die discussie wil ik eigenlijk niet beginnen, maar Diablo 3 speelt veel beter op een console dan de pc :)

nothing stops this train

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kol Nedra schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:45:
[...]

Die discussie wil ik eigenlijk niet beginnen, maar Diablo 3 speelt veel beter op een console dan de pc :)
Je komt op glad ijs terecht met die uitspraak :P

• Kol Nedra
Xtr3me4me schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:46:
[...]

Je komt op glad ijs terecht met die uitspraak :P
is echt zo, ik heb hem op pc gespeeld en op de x360, ik kan ook niet w88 op de ps4 versie :)

nothing stops this train

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Kol Nedra schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:48:
[...]

is echt zo, ik heb hem op pc gespeeld en op de x360, ik kan ook niet w88 op de ps4 versie :)
Ben meer voor de PC zelf ermee :)

• Daquilaf
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023

Trials: Fusion is ook een hele toffe offline co-op game. Ook elkaars tijd/score verbeteren op een singelplayer map is lachen.

Verwijderd

Daquilaf schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:00:
[...]

Trials: Fusion is ook een hele toffe offline co-op game. Ook elkaars tijd/score verbeteren op een singelplayer map is lachen.
's toch niet co-op? Gewoon multiplayer right? Of zitten er samenwerkings elementen in?

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12 16:33
Vraagje. Krijg de 23e deze maand een oude vriend die blijft cashen bij mij.
Lekkere vrienden heb jij die alleen op je geld uit zijn :p

PSN: Maichel

• DarkElement
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12 20:44
Daquilaf schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:00:
[...]

We hebben ook een Trials topic :D

[Multi] Trials Fusion

[ Voor 11% gewijzigd door DarkElement op 04-08-2014 19:11 ]

Gear | Last.fm | twitch.tv

• Origins
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Zo Destiny Digital Guardian Editie is besteld and now we wait..
Ik vind local multiplayer in trials echt slecht. Echt niet de moeite waard imho.Omstebeurten dezelfde baan rijden is niet echt multiplayer toch?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Kol Nedra
daarom zei ik al, Diablo 3 is echt helemaal geweldig offline multiplayer.
zelfs Knack is best lache :)

nothing stops this train

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12 07:37
AtlAntA schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:50:
Ik vind local multiplayer in trials echt slecht. Echt niet de moeite waard imho.Omstebeurten dezelfde baan rijden is niet echt multiplayer toch?
Ik kon toen samen met een vriend tegelijk de baan op hoor..
colorsone schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:15:
[...]

Ik kon toen samen met een vriend tegelijk de baan op hoor..
Ja ik weet wat je bedoelt maar dat zijn heel andere banen

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-12 21:53
AtlAntA schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 20:33:
[...]

Ja ik weet wat je bedoelt maar dat zijn heel andere banen
Kan wel lollig zijn met de fiets

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:49
Helaas heeft de local mp niet meer dezelfde feeling als Trials Evolution wel had. Evolution helemaal plat gespeeld met vrienden op de bank, maar er is iets met het geluid dan wel de afstand van de camera die het gevoel totaal anders maakt. Na 2 x proberen opgegeven en nu weer gewoon Evolution als er vrienden zijn. (wat hoe dan ook een veeeeeeel betere versie is).

[ Voor 9% gewijzigd door Beakzz op 04-08-2014 21:48 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:43
Ik zit ook te kijken naar Diablo 3 voor ps4. Heb hem ook voor op de laptop. Nu vind ik het toch veel leuker om op mn ps4 te gamen. Ook zin in co-op met mn vriendin :p dat kan nog lache worden! Toch denk ik niet dat hij veel verkocht gaat worden. Twijfel zelf ook nog wel een btje. Veel mensen hier die hem op de verlanglijst hebben?

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-12 12:05

Pykow

Angelo OTR

Tijd voor een nieuwe controller. Pookje is al glad geworden en speelt niet fijn. Ik was toch al van plan om een nieuwe te halen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Pykow schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:59:
Tijd voor een nieuwe controller. Pookje is al glad geworden en speelt niet fijn. Ik was toch al van plan om een nieuwe te halen.
Gewoon garantie claimen lijkt me ?

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-12 18:29

Kan op alle modi behalve singleplayer, dus: alien extinxion offline/online, squads offline/online en multiplayer standaard offline/online. Genoeg plezier met een splitscreen!

• iSpaceman
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-12 18:47
Pykow schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:59:
Las toevallig dit, http://www.evilgamerz.com...-4-in-beeld-gebracht.html
Zou dus opletten welke versie je neemt ;)

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:06

quelake

PSN Quelake

......Krijg de 23e deze maand een oude vriend die blijft cashen bij mij.....
Kan ik ook ff bij je cashen?! >:)

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12 19:56
Enig idee of je op de doos kan zien welke versie het is?

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-10 20:53

Bellerophon

Persona non grata

Kol Nedra schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:42:
[...]

Eens! :Y

Ik heb hem op de PS3 al gehaald en ga hem ook op de PS4 halen :D

PSN: Bellerophon-

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-10 01:10

solique

Fire is all I need

Sinds gisteren ps4 weer terug. O+
Andere is DOA verklaard en gaat naar Research omdat storing niet te repareren viel.
Heb dus een nieuwe ontvangen zonder tot op heden geconstateerde problemen. :D

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-12 19:19
Bij mij ook e pookjes aan de bovenkant erg glad. Als je even gegamed hebt en hebt wat zweterige handen dan is het niet handig. Vind de pookjes overigens ook iets te kort. Zijn de XB1 pookjes die sommigen erop zetten nou ook hoger dan de standaard pookjes? Weet iemand dat? Anders moet ik van die opzetstukken gaan scoren die de grip en de hoogte verbeteren (iemand tips voor goeie?).

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Kol Nedra schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:45:
[...]

Ik speel ook op de laptop maar heb geen zin om helemaal opnieuw te beginnen. Als je alles van de PC over zou kunnen zetten, of in ieder geval de levels en paragonpoints dan zou ik meteen op de console verder gaan. Speelt veel lekkerder met een controller. Het is ook niet zomaar dat er veel vraag naar controllerondersteuning voor de PC versie is.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Diablo 3 speelt anders op de console dan op de PC.
het 1 beter vinden dan het andere is een kwestie van smaak en wat je dus zelf fijn vindt.

• jayesh
  • Laatst online: 19-11 15:44
dangerpaki schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:00:
[...]

Bij mij ook e pookjes aan de bovenkant erg glad. Als je even gegamed hebt en hebt wat zweterige handen dan is het niet handig. Vind de pookjes overigens ook iets te kort. Zijn de XB1 pookjes die sommigen erop zetten nou ook hoger dan de standaard pookjes? Weet iemand dat? Anders moet ik van die opzetstukken gaan scoren die de grip en de hoogte verbeteren (iemand tips voor goeie?).
Kontrolfreek of een soortgelijke

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:08
Tristan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:00:
[...]

Enig idee of je op de doos kan zien welke versie het is?
Op de doos niet, geloof ik. Ik heb ergens gelezen dat het serienr van de controller met een 2 moet beginnen wil je een 'goede' hebben. Ik heb de ps4 bundel met tlou gekocht, grootste kans dat het een 'nieuw' model betrof. Is idd zo. Ik denk dat de oude batch inmiddels al aardig uitverkocht is.

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-12 08:47

Willybubba

Nut up or shut up.

Zo, na een kleine week PS4 toch ook maar even evalueren ;)

Bevalt prima moet ik zeggen. Mooi om te zien, waar de One meer een soort jaren '80 video recorder is is de PS4 toch wel een beetje een blikvanger. De controller bevalt me ook prima, ook al was ik daar nou net wat bang voor. Ik had niks met eerdere Dual Shocks, vond ze allemaal te klein of krap, maar de DS4? Prima ding. Net groot genoeg.

Qua games: nu bezig met The Last of Us, en dat is op zich ook de reden om nu een PS4 te halen. Ik denk dat deze heel hoog gaat scoren op mijn beste games ever-lijst. Daarnaast bezig met Infamous. Ziet er prachtig uit, qua verhaal en diepgang... Mwah. En Transistor staat nog klaar om mee te starten ;)

Naast games: Xbox One wint het daar hands down. Meer apps, snellere UI, voice commands (Jaja. Ik mis ze écht op de PS4. Had ik nooit verwacht.) maar dit zal nog wel veranderen denk ik zo.

Minor issues:

- de lightbar! Leuk ding, maar waarom kan 'ie niet uit!
- de controller wil niet zo makkelijk los uit als ik NetFlix kijk... Of is daar een truukje voor?

Kortom, dik tevreden.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59

Pinjataaa

Hit me!

Willybubba schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:24:

Naast games: Xbox One wint het daar hands down. Meer apps, snellere UI, voice commands (Jaja. Ik mis ze écht op de PS4. Had ik nooit verwacht.) maar dit zal nog wel veranderen denk ik zo.

Minor issues:

- de lightbar! Leuk ding, maar waarom kan 'ie niet uit!
- de controller wil niet zo makkelijk los uit als ik NetFlix kijk... Of is daar een truukje voor?

Kortom, dik tevreden.
- Snellere UI, is de PS4 UI traag dan?
- PS4 heeft ook voice commands als je de camera hebt. Of ze goed werken: Geen idee.
Oh ik lees nu dat het ook met je mono-headset kan! Dat ga ik vanavond even proberen :)
- Lightbar, ik los het op met een sticker. Niet echt een oplossing, want het is nog steeds batterijverbruik.
- Controller uitzetten: Eens, erg omslachtig. Je kan de PS4 met je telefoon bedienen met de PS app, misschien is dat een oplossing voor je.

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 05-08-2014 09:34 ]

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
Ik geloof je hele post maar niet dit. Iedereen klaagt dat de XO UI traag is, en ook het installeren en downloaden van spellen maar jij zegt dat die sneller is?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-12 14:12

Bullet NL

Eigen Wijs

Brutal1ty schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:42:
[...]

Ik geloof je hele post maar niet dit. Iedereen klaagt dat de XO UI traag is, en ook het installeren en downloaden van spellen maar jij zegt dat die sneller is?
Ik merk geen snelheidsverschil, feit is dat de Xbox One veel en veel sneller wordt met het opstarten van games op moment dat je er een externe schijf aan hangt. Ik merk wel dat de PS4 langzamer is met het downloaden van games, de Xbox One is hier sneller. Overal maakt het niets uit.

Het grote verschil tussen beide consoles zit in de games, verschil in Multi-platorm titels zie je alleen op moment dat je de games naast elkaar draait. Het gaat dus puur om de games, is Forza of Titanfall je ding, koop dan een Xbox, ben je meer van TLOU dan zit je op de PS4 goed.

Verder is het geneuzel in de ruimte, beide consoles zijn prima apparaten!

Cogitationis poenam nemo patitur

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 07:52
Bullet NL schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:48:
[...]

Ik merk geen snelheidsverschil, feit is dat de Xbox One veel en veel sneller wordt met het opstarten van games op moment dat je er een externe schijf aan hangt. Ik merk wel dat de PS4 langzamer is met het downloaden van games, de Xbox One is hier sneller. Overal maakt het niets uit.

Het grote verschil tussen beide consoles zit in de games, verschil in Multi-platorm titels zie je alleen op moment dat je de games naast elkaar draait. Het gaat dus puur om de games, is Forza of Titanfall je ding, koop dan een Xbox, ben je meer van TLOU dan zit je op de PS4 goed.

Verder is het geneuzel in de ruimte, beide consoles zijn prima apparaten!
De PS4 die ik had (had ja) downloade bijna net zo snel als m'n Steam account, maar misschien had ik mazzel :D

M'n Ps3 daarentegen... is... drama... Ongelovelijk hoe 56K dat ding kan downloaden en hoe windows 3.1 hij kan installeren om het met kromme termen maar even aan te geven |:(

Gezonde instelling heb je trouwens mbt beiden consoles. Dat kan ik altijd waarderen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Brutal1ty op 05-08-2014 09:52 ]

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Maichel schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:37:
[...]

Lekkere vrienden heb jij die alleen op je geld uit zijn :p
Miste een S ertussen :+

• Origins
  • Niet online
Brutal1ty schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:52:
[...]

De PS4 die ik had (had ja) downloade bijna net zo snel als m'n Steam account, maar misschien had ik mazzel :D

M'n Ps3 daarentegen... is... drama... Ongelovelijk hoe 56K dat ding kan downloaden en hoe windows 3.1 hij kan installeren om het met kromme termen maar even aan te geven |:(

Gezonde instelling heb je trouwens mbt beiden consoles. Dat kan ik altijd waarderen. :)
PS3 was inderdaad een verschrikkelijke drama, PS4 is erg snel met downloaden! koop daarom mijn games dan ook vaak digitaal nu.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Wat is nu de situatie over de DS4 controllers? Ik lees heel veel tegenstrijdige berichten overal.

Bekende problemen:
- Afslijten van het rubber op de analoge sticks
- Piepende/krakende L2/R2 triggers

Er schijnt een nieuwe serie te zijn, vermoedelijk verpakt in de nieuwere bundels en mogelijk de losse verkoopt. Deze zou herkenbaar zijn aan het serienummer (begint met een 2) of modelnummer. Ook lees ik berichten dat controllers van de tweede serie de problemen ook vertonen. Maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

Ik heb een DS4 uit de Watch_Dogs bundel en voor zover ik het modelnummer kan herkennen is dat 1 uit de eerste serie. Ik heb een piepend R2 knopje, maar dat is niet echt storend. Ik heb zo'n 70 uur erop gegamed en de linker thumbstick is wel herkenbaar als niet meer nieuw, maar zeker niet glad of kapot. Het ziet er zeker niet zo uit als plaatjes van sommigen die zeggen dat het na 2 week al stuk is. En ik heb boven gemiddeld zweterige handen, mijn duim glijd er regelmatig vanaf, maar dat heb ik met elke controller die bestaat.

Ik vraag me af wat ik kan verwachten.

• Tristan
Origins schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:54:
[...]

PS3 was inderdaad een verschrikkelijke drama, PS4 is erg snel met downloaden! koop daarom mijn games dan ook vaak digitaal nu.
Tristan schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:09:
Over downloaden van games gesproken. Is het niet een nadeel om geen fysieke games te bezitten als je ooit van plan bent om je ps4 te verkopen? Of verkoop je een ps4 net zo makkelijk zonder games als met games?
Hoe kijk jij hier tegenaan?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 21:54
Games downloaden is nog steeds drama.

Heb een PS+ abbo, maar ik download nooit games, omdat dat uren duurt. De PS3 is de enige device in het netwerk die zo traag is met downloaden, de rest download allemaal rond de 100mbit

Bij de PS4 was dit om één of andere reden al wel wat beter bij mij, maar heb de PS4 weg gedaan omdat er nog geen games waren die mij heel erg konden boeien.

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 05-08-2014 10:00 ]

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Downloaden van games gaat bij mij prima. TLOU digitaal gekocht die was na 45 min ong volledig binnen. De SP dan, de MP ging verder op de achtergrond las ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Scrisissszzz op 05-08-2014 10:07 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12 15:09
RedHat schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:59:
Games downloaden is nog steeds drama.

Heb een PS+ abbo, maar ik download nooit games, omdat dat uren duurt. De PS3 is de enige device in het netwerk die zo traag is met downloaden, de rest download allemaal rond de 100mbit

Bij de PS4 was dit om één of andere reden al wel wat beter bij mij, maar heb de PS4 weg gedaan omdat er nog geen games waren die mij heel erg konden boeien.
Bij de PS3 was het bij mij ook traag. Maar de PS4 download gewoon 15GB in een paar minuutjes.(Mag ook wel met 200Mb down)
edit:
Is dus over Gbit LAN, geen WIFI.

[ Voor 3% gewijzigd door Meekoh op 05-08-2014 10:27 ]

Computer says no

• BlackMage
Wellicht wel handig om te vermelden welk soort verbinding je gebruikt. Ik heb het gevoel dat de wifi-verbinding van de PS4 waardeloos is. Ik gebruik wel de wifi en moest gister zelfs een kwartier wachten op een download van 500mb. En dat terwijl het zo'n 3 meter van de accesspoint staat en ik met andere apparaten er geen last van heb.

• Daquilaf
Zijn er nog meer mensen die volledig digitaal zijn met de PS4?

Tegenwoordig vind ik het een stuk fijner om alle games uit de PS Store te halen en rechtstreeks op mijn PS4 te zetten. Hiermee bespaar ik vooral ruimte op mijn kamer doordat ik geen hoesjes meer op.

Ook heb ik geen herrie meer van de drive die soms nog wel eens wilt gaan spinnen, ook al is de installatie afgerond. De games zijn wel een tikkeltje duurder in de store, dat is voor mij het enige nadeel.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:59

Pinjataaa

Hit me!

Mijn PS4 zit op een Gbit router met 90Mbit internet.
Het downloaden van games gaat soms heel goed (volledige 90Mbs), maar soms is het ook niet vooruit te branden (2Mbs max).
Ik merk wel dat het downloaden op mijn US account vaker traag is.

Het liefst heb ik alle games digitaal, ik vind het een verademing dat ik gewoon kan switchen tussen games, zonder een schijfje te verwisselen.
Ik ben alleen bang dat mijn PS4 in no-time vol zit, want alleen BF4 met alle DLC gebruikt al gigantisch veel ruimte..En dan heb ik TLOU, NFS en Knack ook nog als download gekocht.

Weet iemand wat de verhouding is met schijfruimte bij een digitale aankoop en een schijfje?

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 05-08-2014 10:15 ]

Verwijderd

Daquilaf schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:11:

Tegenwoordig vind ik het een stuk fijner om alle games uit de PS Store te halen en rechtstreeks op mijn PS4 te zetten. Hiermee bespaar ik vooral ruimte op mijn kamer doordat ik geen hoesjes meer op.

Ook heb ik geen herrie meer van de drive die soms nog wel eens wilt gaan spinnen, ook al is de installatie afgerond. De games zijn wel een tikkeltje duurder in de store, dat is voor mij het enige nadeel.
Ik heb alleen Ghosts op disc en de rest allemaal digitaal.

Ik heb de PS4 via kabel direct aan mijn router.

Werkt super en snel , plus ik kan lekker op de bank blijven zitten.

Ik hoop alleen nog op ondersteuning van een externe HD om games op te zetten.

Dan koop ik een 2TB externe HD en daar kan dan een deel van mijn collectie games op.

Verwijderd

Daquilaf schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:11:
Absoluut niet. De digitaal only games uiteraard wel maar wanneer het kan koop ik games fysiek. Niet omdat ik ze weer door kan verkopen maar ik vind het gewoon mooier. Misschien een beetje nostalgie. Ik weet nog dat ik vroeger RollerCoaster Tycoon kreeg, man wat zat daar voor een doos om heen zeg en vijf bomen aan boekjes erbij. Prachtig. :D

• Origins
  • Niet online
Tristan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:58:
[...]

[...]

Hoe kijk jij hier tegenaan?
Uhm ik denk niet dat het een nadeel is om een PS4 zonder games te verkopen, als je het met games verkoopt zullen er toch altijd wel weer mensen zijn die het niet kopen omdat er games bijzitten wat niet hun smaak is.

Ik weet zeker dat ik mijn PS4 niet zal verkopen, dus ik ondervind er dan ook geen nadeel om games digitaal te kopen.

Niet alles hoor, maar wel een groot aantal.

[ Voor 5% gewijzigd door Origins op 05-08-2014 10:23 ]

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 11:36

MetalPool

Boe!

Even een vraagje.....beetje oftopic qua hardware gerelateerd maar hier zitten genoeg mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden. Afgelopen weekend een Ps4 aangeschaft. Ik heb op mijn ps3 Diablo 3. Nou heb ik mij laten vertellen dat je een Diablo 3 upgrade kan doen van Ps3 naar Ps4 voor ik geloof €10? Klopt dit en hoe werkt dat precies?

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

• Daquilaf
Pinjataaa schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:14:
Mijn PS4 zit op een Gbit router met 90Mbit internet.
Het downloaden van games gaat soms heel goed (volledige 90Mbs), maar soms is het ook niet vooruit te branden (2Mbs max).
Ik merk wel dat het downloaden op mijn US account vaker traag is.

Het liefst heb ik alle games digitaal, ik vind het een verademing dat ik gewoon kan switchen tussen games, zonder een schijfje te verwisselen.
Ik ben alleen bang dat mijn PS4 in no-time vol zit, want alleen BF4 met alle DLC gebruikt al gigantisch veel ruimte..En dan heb ik TLOU, NFS en Knack ook nog als download gekocht.

Weet iemand wat de verhouding is met schijfruimte bij een digitale aankoop en een schijfje?
Volgens mij zit er geen tot weinig verschil in schuifruimte van een installatie tot download. Met The Last of Us zit er volgens mij geen verschil in. De volledige download was 47gb en de installatie bij de fysieke versie was dit geloof ik hetzelfde, don't quote me on that :P

Verwijderd

Daquilaf schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:22:
[...]

Volgens mij zit er geen tot weinig verschil in schuifruimte van een installatie tot download. Met The Last of Us zit er volgens mij geen verschil in. De volledige download was 47gb en de installatie bij de fysieke versie was dit geloof ik hetzelfde, don't quote me on that :P
Ik doe het toch. :p Klopt hoor fysiek is het bij mij 47GB inderdaad. Net een paar games eraf gegooid omdat ruimte gebrek wel een issue begon te worden. (Had nog 50GB over.) Killzone, Knack en AC4 en wat kleine games verwijderd; 293GB over. :)

• Maichel
Ghosty schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:21:
Even een vraagje.....beetje oftopic qua hardware gerelateerd maar hier zitten genoeg mensen die mijn vraag kunnen beantwoorden. Afgelopen weekend een Ps4 aangeschaft. Ik heb op mijn ps3 Diablo 3. Nou heb ik mij laten vertellen dat je een Diablo 3 upgrade kan doen van Ps3 naar Ps4 voor ik geloof €10? Klopt dit en hoe werkt dat precies?
Nooit van gehoord, die "upgrade games" waren eigenlijk alleen in het begin (COD upgrade enzo).

Edit: Zie ook hier

[ Voor 7% gewijzigd door Maichel op 05-08-2014 10:31 ]

• BlackMage
Persoonlijk heb ik juist een afkeer tegen digitale edities als er ook een disk versie beschikbaar is. Een schijfje wisselen vind ik absoluut geen probleem, doorgaans speel ik toch 1 spel tot ik er zat van ben, dus het is niet alsof ik meerdere malen per avond er een andere disk in doe.

De primaire reden voor mij is de 'restwaarde' van games op disk. Ik heb nog nooit een spel verkocht, maar vind het prettig om te weten dat het kan. In mijn hoofd reken ik deze 'restwaarde' niet mee in wat een spel mij kost, dus als ik voor een nette disk nog minimaal 20 euro kan krijgen, dan kost een spel waar ik 60 voor heb moeten pinnen maar 40. Het kunnen uitlenen en de verzameling in de kast hebben zijn voor mij de tweede en derde belangrijke reden.

Een indirecte reden is het verschil in prijs. Ik vind het erg kwalijk dat een digitale versie duurder is dan een disk in de winkel. Dat is een businessmodel dat ik gewoon niet steun, concurrentie is belangrijk voor de consument. Zolang je per platform maar 1 winkel hebt is er geen concurrentie en blijven de prijzen hoog. Sony bepaalt niet wat een spel waard is. De uitgevers bepalen niet wat een spel waard is. Ik, en alle andere consumenten, bepalen de waarde van een spel. Vrije winkel keuze en de gebruikte games markt zijn daar hele belangrijke onderdelen van. En die macht raken we kwijt met het verdwijnen van de fysieke exemplaren in de winkel.

• Daquilaf
Ghosty schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:21:
Is niet bevestigd of er een PS3 -> PS4 upgrade voor €10 mogelijk is voor Diablo. Het is wel mogelijk om je saves van de PS3 versie te importeren in de PS4 versie.

• Origins
  • Niet online
Destiny krijgt in EU ook een pre-load optie toch? als je de game digitaal heb besteld?

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:21
BlackMage schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:32:
Persoonlijk heb ik juist een afkeer tegen digitale edities als er ook een disk versie beschikbaar is. Een schijfje wisselen vind ik absoluut geen probleem, doorgaans speel ik toch 1 spel tot ik er zat van ben, dus het is niet alsof ik meerdere malen per avond er een andere disk in doe.

De primaire reden voor mij is de 'restwaarde' van games op disk. Ik heb nog nooit een spel verkocht, maar vind het prettig om te weten dat het kan. In mijn hoofd reken ik deze 'restwaarde' niet mee in wat een spel mij kost, dus als ik voor een nette disk nog minimaal 20 euro kan krijgen, dan kost een spel waar ik 60 voor heb moeten pinnen maar 40. Het kunnen uitlenen en de verzameling in de kast hebben zijn voor mij de tweede en derde belangrijke reden.

Een indirecte reden is het verschil in prijs. Ik vind het erg kwalijk dat een digitale versie duurder is dan een disk in de winkel. Dat is een businessmodel dat ik gewoon niet steun, concurrentie is belangrijk voor de consument. Zolang je per platform maar 1 winkel hebt is er geen concurrentie en blijven de prijzen hoog. Sony bepaalt niet wat een spel waard is. De uitgevers bepalen niet wat een spel waard is. Ik, en alle andere consumenten, bepalen de waarde van een spel. Vrije winkel keuze en de gebruikte games markt zijn daar hele belangrijke onderdelen van. En die macht raken we kwijt met het verdwijnen van de fysieke exemplaren in de winkel.
Ik vind digitale versies heerlijk. Als het een game is die ik niet snel mee zou nemen naar een vriend, heb ik em juist liever digitaal.
Wisselen tussen spellen gaat zo snel. De ruimtebesparing is ook mooi meegenomen, want op een gegeven moment heb je kasten vol met van die schijfjes. Nu installeert de PS4 altijd de data van een game, ook al is hij op disc dus je bespaart altijd ruimte. Plus bij een digitale versie heb je het voordeel dat het allemaal net iets vlotter kan lopen.

• Tristan
Kan je digitale games ook 'uitlenen'?

• Maichel
Tristan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:44:
Kan je digitale games ook 'uitlenen'?
Nee niet zelf. Sony later zelf wel via PS Now :)

• Daquilaf
Origins schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:41:
Destiny krijgt in EU ook een pre-load optie toch? als je de game digitaal heb besteld?
Volgens mij wel. Destiny Beta was hier ook beschikbaar voor te pre loaden. Er is al een lijst op de US Playstation Blog welke games voor pre load beschikbaar worden gemaakt. Dus denk dat dit voor EU hetzelfde zal zijn.

http://blog.us.playstatio...-load-upcoming-ps4-games/

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-12 18:41
Zowel mijn X1 als mijn PS4 zitten via een draadje aan internet gekoppeld. Downloaden gaat retesnel bij beide consoles maar de PS3 blijft een drama. Een game van 5 gieg koste me 7 uur. Snap niet dat Sony met de komst van de PS4 het downloaden van de PS3 niet ook sneller heeft gemaakt.

Verder zijn beide consoles voor mij topapparaten.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Als ik een game heb uitgespeeld, dan zet ik hem direct in de verkoop. Als je eenmaal het verhaal weet, dan is een 2e keer toch niet meer leuk? Zo heb ik bijvoorbeeld Tomb Raider en Watch Dogs op de PS4 gespeeld en ik zie het echt niet zitten om deze nogmaals te gaan spelen. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk voor multiplayer zoals Fifa, BF/COD en GTA. Maar ook die verkoop ik weer als er een nieuw deel uitgebracht wordt; ik ga het vorige deel dan toch niet meer spelen.

En wat heb je er bijvoorbeeld aan om 30 games digitaal in je lijstje te hebben, ga je die dan allemaal nog spelen? Dat is precies de reden waarom ik van PC gaming ben afgestapt. De games zijn op de PC vaak goedkoper, maar alles werkt tegenwoordig met Steam of Origin (ook de DVD versie) en kan daarna dus niet meer doorverkocht worden omdat de serial gebruikt is. Ik heb nu een enorme Steam- en originlijst, en ga al die games waarschijnlijk nooit meer spelen omdat ik er simpelweg te weinig tijd voor heb, maar ook omdat dit allemaal oude games zijn die inmiddels overtroffen zijn. En het account doorverkopen mag ook niet...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Origins
  • Niet online
Daquilaf schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:55:
[...]

Volgens mij wel. Destiny Beta was hier ook beschikbaar voor te pre loaden. Er is al een lijst op de US Playstation Blog welke games voor pre load beschikbaar worden gemaakt. Dus denk dat dit voor EU hetzelfde zal zijn.

http://blog.us.playstatio...-load-upcoming-ps4-games/
Thanks dude! d:)b

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:55:
Wat is nu de situatie over de DS4 controllers? Ik lees heel veel tegenstrijdige berichten overal.

Bekende problemen:
- Afslijten van het rubber op de analoge sticks
- Piepende/krakende L2/R2 triggers

Er schijnt een nieuwe serie te zijn, vermoedelijk verpakt in de nieuwere bundels en mogelijk de losse verkoopt. Deze zou herkenbaar zijn aan het serienummer (begint met een 2) of modelnummer. Ook lees ik berichten dat controllers van de tweede serie de problemen ook vertonen. Maar ik kan er geen touw aan vast knopen.

Ik heb een DS4 uit de Watch_Dogs bundel en voor zover ik het modelnummer kan herkennen is dat 1 uit de eerste serie. Ik heb een piepend R2 knopje, maar dat is niet echt storend. Ik heb zo'n 70 uur erop gegamed en de linker thumbstick is wel herkenbaar als niet meer nieuw, maar zeker niet glad of kapot. Het ziet er zeker niet zo uit als plaatjes van sommigen die zeggen dat het na 2 week al stuk is. En ik heb boven gemiddeld zweterige handen, mijn duim glijd er regelmatig vanaf, maar dat heb ik met elke controller die bestaat.

Ik vraag me af wat ik kan verwachten.
Het typenummer is niet veranderd, maar de controllers zelf wel. Ze hebben de controllers gefixt waardoor de rubbers niet meer kapot zijn binnen 2 uur. Als je nog een "oude, slechte" controller hebt, moet je hem opsturen naar Sony Repair en zij ruilen hem om voor een nieuwe, "goede".

Als je er 70 uur mee hebt gegamed, en het rubber zit er nogsteeds op, dan heb je een nieuwe en hoef je je nergens zorgen over te maken:)

• Adlermann
  • Laatst online: 16-12 21:44
Mick1990 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:58:
Als ik een game heb uitgespeeld, dan zet ik hem direct in de verkoop. Als je eenmaal het verhaal weet, dan is een 2e keer toch niet meer leuk? Zo heb ik bijvoorbeeld Tomb Raider en Watch Dogs op de PS4 gespeeld en ik zie het echt niet zitten om deze nogmaals te gaan spelen. Enkele uitzonderingen daargelaten natuurlijk voor multiplayer zoals Fifa, BF/COD en GTA. Maar ook die verkoop ik weer als er een nieuw deel uitgebracht wordt; ik ga het vorige deel dan toch niet meer spelen.

En wat heb je er bijvoorbeeld aan om 30 games digitaal in je lijstje te hebben, ga je die dan allemaal nog spelen? Dat is precies de reden waarom ik van PC gaming ben afgestapt. De games zijn op de PC vaak goedkoper, maar alles werkt tegenwoordig met Steam of Origin (ook de DVD versie) en kan daarna dus niet meer doorverkocht worden omdat de serial gebruikt is. Ik heb nu een enorme Steam- en originlijst, en ga al die games waarschijnlijk nooit meer spelen omdat ik er simpelweg te weinig tijd voor heb, maar ook omdat dit allemaal oude games zijn die inmiddels overtroffen zijn. En het account doorverkopen mag ook niet...
Zo denk ik er ook over hoor. Ook al die trophy hunting haal ik niet echt. Verhaal uit = game uit en dan heb ik geen zin meer in het spel.

Verwijderd

lol @ dat filmpje, een paar aannames die niet te zien zijn op de camera. Daarnaast is die "oude" versleten en gaar, en gaat hij die vergelijken met een "nieuwe".
Verder heeft Sony bevestigd dat er niets te zien is aan type nummers ofzo, als je nu een nieuwe koopt of opgestuurd krijgt na een reparatie, heb je gewoon de "goede"

Verwijderd

Adlermann schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:10:
[...]

Zo denk ik er ook over hoor. Ook al die trophy hunting haal ik niet echt. Verhaal uit = game uit en dan heb ik geen zin meer in het spel.
Bijvoorbeeld bij Infamous Second Son vond ik het erg leuk om de game op Platinum te halen, omdat het allemaal "echte" missies waren.

Bij Watch Dogs bijvoorbeeld moet je heel veel drinking games halen die niet eens meer leuk zijn na 5 keer, dus daar hunt ik niet op

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 16:20
Je kunt digitale games "uitlenen" door je account en wachtwoord door te geven. Dan kan de ander op zijn/haar ps4 inloggen en games onder jouw naam spelen.

• Maichel
HaskoF schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:24:
Je kunt digitale games "uitlenen" door je account en wachtwoord door te geven. Dan kan de ander op zijn/haar ps4 inloggen en games onder jouw naam spelen.
Dus kan het eigenlijk niet, omdat je dan zelf ook niet meer kan spelen met je account ;)

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12 17:00
Maichel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:26:
[...]

Dus kan het eigenlijk niet, omdat je dan zelf ook niet meer kan spelen met je account ;)
niet zo makkelijk als op ps3 maar niet onmogelijk
http://www.psx-sense.nl/1...-hoe-werkt-het-op-de-ps4/

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-12 08:47

Willybubba

Nut up or shut up.

Nog even een nabrander... Remote Play op Vita is wel geniaal!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-12 17:00
Willybubba schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:36:
Nog even een nabrander... Remote Play op Vita is wel geniaal!
ja maar mis wel de L2 en R2 knop bij sommige games

• BlackMage
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze het uitlenen moeilijk maken.

Ik heb onlangs Infamous Second Son geleend van een kameraad die er klaar mee was. Ik heb er ook mijn plezier van gehad en de disk kan terug. Die 65 euro blijft in mijn portemonee en staat niet op de rekening van Sony. En dat is het eerste voorbeeld, waar vast nog wel vele anderen van zullen komen in de komende jaren.

En dat is een stukje vrijheid die ik ook niet graag kwijt raak :)

• HaskoF
Maichel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:26:
[...]

Klopt.

Wat je eventueel wel zou kunnen doen is, dat je je account met 1 iemand deelt.
Dan stel je bij de ander jou account als primair in. Dit is nodig om alleen de games te downloaden. Nadat de installatie compleet is kan de ander met zijn/haar account "Jouw" spellen spelen.

Lees eerdere topis voor meer uitleg. ASNnetworks heeft veel over account sharen gepost.

• HaskoF
Ik had juist het probleem dat mijn L1 en R1 bleven haken met beide controllers. Was echt irritant tijdens online FIFA of BF4.
Ik heb 2 controllers en heb 1 opgestuurd en teruggekregen. Het rubber lijkt van een ander stof. Het voelt meer stevig aan en niet meer zo zacht. Nu mijn 1e controller terug is, is de 2e controller op weg naar Sony.

• Maichel
HaskoF schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:39:
[...]

Klopt.

Wat je eventueel wel zou kunnen doen is, dat je je account met 1 iemand deelt.
Dan stel je bij de ander jou account als primair in. Dit is nodig om alleen de games te downloaden. Nadat de installatie compleet is kan de ander met zijn/haar account "Jouw" spellen spelen.

Lees eerdere topis voor meer uitleg. ASNnetworks heeft veel over account sharen gepost.
Yes bedankt, ik ken de truukjes voor account sharen een beetje maar de eigenlijke vraag -kan je games uitlenen- is nee (althans, niet zonder "truukjes").

• Maichel
HaskoF schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:44:
Ik had juist het probleem dat mijn L1 en R1 bleven haken met beide controllers. Was echt irritant tijdens online FIFA of BF4.
Ik heb 2 controllers en heb 1 opgestuurd en teruggekregen. Het rubber lijkt van een ander stof. Het voelt meer stevig aan en niet meer zo zacht. Nu mijn 1e controller terug is, is de 2e controller op weg naar Sony.
Mijn derde is er nu ook, en al 3 weken ook. De eerste twee keer had ik 'm binnen 3 dagen of minder terug maar nu dus al weken omdat "er geen DS4's meer beschikbaar zijn" volgens Sony helpdesk :/

• HaskoF
ik ben nu ook ongeveer 1,5 aan het wachten. De eerste duurde bijna 3 weken.

• Maichel
HaskoF schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:52:
ik ben nu ook ongeveer 1,5 aan het wachten. De eerste duurde bijna 3 weken.
Ik zal ze zo eens bellen weer en vragen om een update, is alweer paar dagen terug. Wachten is niet zo erg, maar zou fijn zijn als ze kunnen zeggen hoelang het ongeveer is....

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-12 21:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Ik had 2 weken terug een controller terug gehad van Sony na 3 weken wachten. Echter is deze nu alweer glad. Dat terwijl ik niet eens heel veel heb gegamed.
Heb inmiddels van die grips besteld.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:16:
[...]

Bijvoorbeeld bij Infamous Second Son vond ik het erg leuk om de game op Platinum te halen, omdat het allemaal "echte" missies waren.

Bij Watch Dogs bijvoorbeeld moet je heel veel drinking games halen die niet eens meer leuk zijn na 5 keer, dus daar hunt ik niet op
Infamous platinum halen had ik ook binnen na 2 keer door de game heen gaan. Omdat ik hem als evil en good karma wilde spelen. Tweede keer alleen niet alle optionele dingen gedaan en er sneller doorheen gegaan :)

Verder deel ik de mening, Als een game klaar is, zal ik hem niet meer aanraken dus verkoop ik hem door.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Verwijderd

Resident Evil krijgt wederom remake

Resident Evil krijgt opnieuw een remaster op de Playstation 3, Xbox 360, PlayStation 4, Xbox One en pc. Dit maakt Famitsu bekend in zijn blad.

In Japan komt de titel dit jaar nog uit voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Voor de PlayStation 4, Xbox One en pc komt het spel in 2015 uit. Of dezelfde data ook voor Europa gelden is nog niet bekend.

De remake is gebaseerd op de remake die voor de GameCube verscheen. Het verschil met die versie is dat deze nieuwe editie op de PlayStation 4, Xbox One en pc in een resolutie van 1080p te spelen is. Op de PlayStation 3 en Xbox 360 is dit 720p. Daarnaast wordt er 5.1 surround sound toegevoegd. Daarnaast krijgt het spel een besturing die past bij de moderne tijdsgeest.

Op ieder moment is het mogelijk om terug te schakelen naar de oude besturing en graphics. Zo kan de speler in plaats van 16:9 er ook voor kiezen om in 4:3 te spelen.

Bron : http://www.gamer.nl/nieuw...vil-krijgt-wederom-remake

Dit ga ik heerlijk op de PS4 uitspelen en ik heb er al flink zin in.

Meer Resident Evil fans hier in dit topic?

• Daquilaf
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:33:
Resident Evil krijgt wederom remake

Resident Evil krijgt opnieuw een remaster op de Playstation 3, Xbox 360, PlayStation 4, Xbox One en pc. Dit maakt Famitsu bekend in zijn blad.

In Japan komt de titel dit jaar nog uit voor de PlayStation 3 en Xbox 360. Voor de PlayStation 4, Xbox One en pc komt het spel in 2015 uit. Of dezelfde data ook voor Europa gelden is nog niet bekend.

De remake is gebaseerd op de remake die voor de GameCube verscheen. Het verschil met die versie is dat deze nieuwe editie op de PlayStation 4, Xbox One en pc in een resolutie van 1080p te spelen is. Op de PlayStation 3 en Xbox 360 is dit 720p. Daarnaast wordt er 5.1 surround sound toegevoegd. Daarnaast krijgt het spel een besturing die past bij de moderne tijdsgeest.

Op ieder moment is het mogelijk om terug te schakelen naar de oude besturing en graphics. Zo kan de speler in plaats van 16:9 er ook voor kiezen om in 4:3 te spelen.

Bron : http://www.gamer.nl/nieuw...vil-krijgt-wederom-remake

Dit ga ik heerlijk op de PS4 uitspelen en ik heb er al flink zin in.

Meer Resident Evil fans hier in dit topic?
Een kleine Resident Evil fan hier :P. Ben begonnen bij RE4 en heb vervolgens ontzettend veel plezier met beide RE5 en 6 gehad met co-op. Dus ben benieuwd hoe ik de classic RE zal ervaren...

• v8power67
  • Laatst online: 11-12 13:53
Zojuist the last of us weer uitgespeeld.
Them feelings!!!
Wat een spel. Zelfs voor 2e keer is het nog steeds briliante game. Goty so far for me again !!
Het einde :
spoiler:
Dat joel dus besluit te liegen tegen ellie.
Ergens begrijpelijk maar anderzijds weer kut ivm geen vaccine. Echt de sfeer icm muziek aan einde is zo pakkend. Damn.

Wat een spel zeg, heb hem op hard icm listen mode uit gespeeld. Was een battle, ben letterlijk 97 keer dood gegaan volgens mijn stats ;)
Maja care... it was worth it!!
Heb er 14 uur over gedaan. Vorige keer op normal was het 12 uur volgens mij.
Nu zsm een the last of us 2 , maar eerst uncharted 4 uiteraard !! Naughty gods is toch momenteel mijn favo dev geworden!!

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 05-08-2014 14:11 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

v8power67 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:09:
Them feelings!!!
Wat een spel. Zelfs voor 2e keer is het nog steeds briliante game. Goty so far for me again !!
Het einde :
spoiler:
Ergens begrijpelijk maar anderzijds weer kut ivm geen vaccine. Echt de sfeer icm muziek aan einde is zo pakkend. Damn.

Wat een spel zeg, heb hem op hard icm listen mode uit gespeeld. Was een battle, ben letterlijk 97 keer dood gegaan volgens mijn stats ;)
Nu zsm een the last of us 2 , maar eerst uncharted 4 uiteraard !! Naughty gods is toch momenteel mijn favo dev geworden!!
Tof man! Ik ben nog niet eens op de helft, speel op Survivor en doe met alle collectables vinden. Listen mode uit is echt een stuk beter voor de ervaring van TLOU. Op NeoGAF zijn ze aan het speculeren over een deel 2. Maar dat lijkt me voor Naughty Dog nog knap lastig, vooral omdat TLOU gewoon een heel mooi geheel is. Uncharted 4 kijk ik ook echt naar uit, zo weinig over bekend maar zoveel zin in.

• Adlermann
Them feelings!!!
Het einde :
spoiler:

spoiler:
Ik had preventief ook alle artsen in de operatie kamer afgemaakt, maar dat maakt dus niets uit voor het verhaal :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:14:
[...]

Tof man! Ik ben nog niet eens op de helft, speel op Survivor en doe met alle collectables vinden. Listen mode uit is echt een stuk beter voor de ervaring van TLOU. Op NeoGAF zijn ze aan het speculeren over een deel 2. Maar dat lijkt me voor Naughty Dog nog knap lastig, vooral omdat TLOU gewoon een heel mooi geheel is. Uncharted 4 kijk ik ook echt naar uit, zo weinig over bekend maar zoveel zin in.
Them feelings!!!
Het einde :
spoiler:
Hier voor de eerste keer gespeeld. Maar die 2de keer zal niet lang uitblijven. De gameplay enz zit goed in elkaar, maar het verhaal, de muziek, sfeer, characters. Dat is zo goed uitgebelanceerd. Je wordt echt in die wereld gezogen.
spoiler:
Vooral dat stuk als Joel op die staaf valt. En Ellie zegt: '''You gotta tell me what to do!'. Kippenvel
[...]

Een deel van mij hoopt dat er geen 2de deel komt. Dit spel is opzich zelf gewoon een meesterwerkje. Moet je niet meer mee gaan knoeien.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12 16:35
Moet toch wel een briljante game zijn :P

Heb hem zelf nog nooit gespeeld, koop hem nog wel eens in de aanbieding of van marktplaats.

Is het verhaal erg ala the walking dead?

psn: HertogJack

• v8power67
  • Laatst online: 11-12 13:53
Nu the making of aan het kijken van tlou. Echt een aanrader. Leuk om te zien. Wel pas kijken na het uitspelen btw !!!!

En moet even de soundtrack aanraden op bv spotify. Heerlijk om aan te zetten tijdens computeren. Of als chill muziek.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 12:09

rajackar

Blood Minister

Adlermann schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:33:
[...]

spoiler:
Ik had preventief ook alle artsen in de operatie kamer afgemaakt, maar dat maakt dus niets uit voor het verhaal :)
spoiler:
Ik vond het einde juist enorm tegen vallen. Zo jammer dat je geen keuze had. Het hele spel heb ik met een andere mindset gespeeld en ik vond het bijzonder goedkoop dat je die keuze zo opgedrongen kreeg.

Sowieso snap ik de hype niet helemaal. Het was een bijzonder mooi spel. Maar het verhaal is toch niet zo heel bijzonder? En de levels en gameplay toch ook niet echt vernieuwend. Maar ik geloof dat ik iets mis want bijna iedereen is er laaiend enthousiast over ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Them feelings!!!
Afbeeldingslocatie: http://th07.deviantart.net/fs70/200H/f/2011/288/7/a/i_know_that_feel_bro_by_rober_raik-d4cxn5a.png

Zelf gister ook voor de 2de keer uitgespeeld nu op Survivor. Binnekort nog ff Left Behind op grounded :> En daarna hele spel wellicht :>

PS: cutscenes kan je ook kijken met commentaar in bonusus/gallery met driehoekje kan je het aan en uitzetten.

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Chaos-Zero schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:00:
Ik had 2 weken terug een controller terug gehad van Sony na 3 weken wachten. Echter is deze nu alweer glad. Dat terwijl ik niet eens heel veel heb gegamed.
Heb inmiddels van die grips besteld.
Ja het is irritant wanneer dat gebeurd.
dit had ik niet met de DS2 vroeger haha.

• Adlermann
rajackar schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:22:
[...]

spoiler:
Ik vond het einde juist enorm tegen vallen. Zo jammer dat je geen keuze had. Het hele spel heb ik met een andere mindset gespeeld en ik vond het bijzonder goedkoop dat je die keuze zo opgedrongen kreeg.

Sowieso snap ik de hype niet helemaal. Het was een bijzonder mooi spel. Maar het verhaal is toch niet zo heel bijzonder? En de levels en gameplay toch ook niet echt vernieuwend. Maar ik geloof dat ik iets mis want bijna iedereen is er laaiend enthousiast over ;)
Ik vind het ook een erg goed spel, maar idd de hype snap ik niet zo. Ik vind uncharted bv net zo goed...

spoiler:
En het einde was gewoon RUK, dikke anticlimax. Hier had echt een keuzemoment in gemoeten. Of gewoon Ellie dood laten gaan, je gaat toch niet de mensheid opofferen voor 1 kind... Ellie had het geaccepteerd en Joel deed dit alleen omdat hij niet nog een kind wilde kwijtraken.

• Origins
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:48:
[...]

Ik vind het ook een erg goed spel, maar idd de hype snap ik niet zo. Ik vind uncharted bv net zo goed...

spoiler:
En het einde was gewoon RUK, dikke anticlimax. Hier had echt een keuzemoment in gemoeten. Of gewoon Ellie dood laten gaan, je gaat toch niet de mensheid opofferen voor 1 kind... Ellie had het geaccepteerd en Joel deed dit alleen omdat hij niet nog een kind wilde kwijtraken.
spoiler:
Einde is juist wat het goed maakt, niets goed einde (wat bij veel games gewoon standaard is)
Overigens is juist omdat Joel een hele goede band krijg met een kind niet de makkelijkste keuze om er weer een kwijt te raken.
Ik vind het juist goed dat hij dit gedaan heeft en ik denk wel dat iedere persoon in zo'n situatie zoiets gedaan had.

Denk dat dit wel qua verhaal en emotie de beste game ooit is, ik kan er eerlijk gezegd geen een game herinneren waar ik zo meeleefde met het verhaal.
Gister is voor het eerst de PS4 verticaal gezet, ziet er geweldig uit maar was met gamen meteen 2x zo luidruchtig omdat de luchtsleuven aan 1 kant nu compleet worden geblokkeerd. Heb dus onderstaande vertical stand van Ebay maar besteld, de originele is me te duur.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=281392572600

Hier zit een rooster in en door het grotere oppervlak staat hij nog wat stabieler.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:02

Edd

Bedankt voor de tip van de stand! Wil hem ook vertical zetten en voor die 2,50 euro kan ik wel een poging wagen hiermee ;)

-

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

[...]

...speel op Survivor en doe met alle collectables vinden. Listen mode uit is echt een stuk beter voor de ervaring van TLOU. ...
Ben nu bezig met de Grounded Mode (na hem eerst op Hard uit te hebben gespeeld), dat is ook een erg toffe ervaring!

Je hebt namelijk geen HUD meer in beeld en moet dus alles een beetje op gevoel doen (Op tijd herladen, op tijd verband aanbrengen etc.)

Werkt goed voor de immersie!

PSN: fonsmeister

Pagina: 1 ... 81 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Topic regels:
-Geen XBO vs PS4 discussie
-Geen offtopic discussie over andere bedrijfstakken van Sony (financieel, Tv's, etc.).~~~[/html]