Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

Die Bellfry Luna heb ik ook overgeslagen, geen trek in allerlei invasions. Paar keer rondgelopen en alles afgeslacht en de bel geluidt, maar toen toch verder gegaan.
Gisteren de Skeleton Lords er onder gekregen, nu op de drempel van de Undead Purgatory...

(En iedereen scheldt altijd op DS2 en vindt dat DS1 beter is, maar tot nu toe bevalt DS2 mij beter. Het despawnen van enemies na 15 keer afslachten maakt dat ik me, ook als ik het moeilijk heb, me langzaam naar de bosses kan toe "grinden". En het warpen van bonfire naar bonfire, da's ook gewoon een goed idee. Uren je een weg terug naar Firelink Shrine terugvechten, dat voegde niet echt iets toe aan de spelbeleving, vond ik.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
fub schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:20:
En iedereen scheldt altijd op DS2 en vindt dat DS1 beter is, maar tot nu toe bevalt DS2 mij beter. Het despawnen van enemies na 15 keer afslachten maakt dat ik me, ook als ik het moeilijk heb, me langzaam naar de bosses kan toe "grinden"
Dat is exact hoe ik het ook voel. Is voor mij de grootste reden waarom ik DS2 zo goed vindt.
Bloodborne heeft dit niet dacht ik en is de reden waarom ik die game nog niet gekocht heb.
Ben benieuwd wat ze doen in Dark Souls 3 :X

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

fub schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:20:
Uren je een weg terug naar Firelink Shrine terugvechten, dat voegde niet echt iets toe aan de spelbeleving, vond ik.)
Dan ben je niet ver genoeg gekomen, later kun je wel fast travellen in DS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Iusedto schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:37:
[...]

Dat is exact hoe ik het ook voel. Is voor mij de grootste reden waarom ik DS2 zo goed vindt.
Bloodborne heeft dit niet dacht ik en is de reden waarom ik die game nog niet gekocht heb.
Ben benieuwd wat ze doen in Dark Souls 3 :X
Ik denk zelf dat dit er niet in zal zitten, en dat vind ik eigenlijk wel beter. Ik vind het zelf uitdagender om langzaam alle vijanden in een gebied te leren kennen zodat ik ze daarna allemaal achter elkaar aan kan, daarnaast vind ik het wel fijn om materials te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

In elke Soulsborne game kun je fast travelen, dus ik verwacht dat het ook gewoon in DS3 zit.

In Dark Souls 1 kun je nadat je de Lord Vessel gevonden hebt warpen tussen bonfires. Niet allemaal maar wel de belangrijkste.
In Bloodborne kun je niet tussen bonfires warpen, maar je kunt vanuit de main hub naar iedere bonfire warpen die je wilt. Tussenstapje naar main hub daargelaten, zo veel verschilt dat systeem niet met dat in DS2.

Edit: Demon's Souls werkt precies als Bloodborne trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door Voxalizer op 13-10-2015 12:48 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Net even gezocht maar er is nog niets bekend wat DS3 voor systeem gaat hebben qua respawn feature.
Ik hoop persoonlijk op een DS2 systeem (de-spawn) maar we zullen zien, april 2016 is niet zo heel ver weg :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Gezien het feit dat Miyazaki director is van DS3 is de kans groot dat er geen despawn in zit, maar we zullen zien inderdaad.

Ik heb er niks op tegen in DS2, maar het kwam op mij meer over als een manier om te zorgen dat je niet eindeloos in een gebied kan blijven farmen. Daarnaast vraag ik me af in welke gebieden je despawn echt nodig hebt om er doorheen te komen. Misschien Heide's Tower wanneer je daar als nieuwe speler heel vroeg in de game naartoe gaat, maar zelfs dat gebied vind ik meer een kwestie van leren dodgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Iets wat ik continue helemaal leeg speel is Bastille met die zombies die voorover vallen en dan een explosie geven.
Ik haat, haat en haat die gasten en ik ga net zo lang door tot er geen 1 meer spawned :)
Mijn Bastille is ..leeg , hehe

Maar ook Heide's Tower (vooral in SotfS) moet haast wel met despawn vooral als de Dragon rider neer is en de Knights gaan agro'en

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik ben niet echt een fan van het despawnen. Ik kan me zo voorstellen dat het handig is als je lang over een boss doet, echter denk ik dan weer van: voor welke boss in DS2 heb je nou werkelijk zoveel pogingen nodig? Verder is het naar mijn mening maar een goedkope mechanic. Ook irritant als je een bepaald uniek item van een mob nodig hebt (Heide Knight gear bijvoorbeeld).
Nu kun je overigens sinds Sotfs wel (al dan niet tijdelijk) het Covenant of Champions joinen om mobs die despawned zijn terug te halen.

Wat ik echt ontzettend kan waarderen in DS2 ten opzichte van deel 1 en Bloodborne is dat je na het verslaan van de laatste boss niet direct doorklapt naar NG+. Ik hoop echt dat DS3 dit net zo aanpakt als DS2.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Er is in een interview (weet de bron niet meer) al bevestigd dat er geen bonfire ascetics in de game zitten, dus waarschijnlijk ook geen despawn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

SD5k schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:07:
[...]

Dan ben je niet ver genoeg gekomen, later kun je wel fast travellen in DS1.
Mjah, dat punt heb ik bereikt, maar dan nog kan je niet van elk bonfire naar elk ander bonfire fast-travellen. Ben je nog door zinloze mobs aan het waden om ergens te komen. Gaat mijn bloed niet sneller van stromen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Voxalizer schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:10:
Ik ben niet echt een fan van het despawnen. Ik kan me zo voorstellen dat het handig is als je lang over een boss doet, echter denk ik dan weer van: voor welke boss in DS2 heb je nou werkelijk zoveel pogingen nodig? Verder is het naar mijn mening maar een goedkope mechanic. Ook irritant als je een bepaald uniek item van een mob nodig hebt (Heide Knight gear bijvoorbeeld).
Voor mij is het de sport om een area helemaal leeg te farmen totdat alles despawnt (of eigenlijk "niet meer spawnt"). Dat is het sein voor mij dat ik die area en die vijanden helemaal door heb, en dat het tijd is om de boss te gaan aanpakken. Meestal lukt dat dan in 1 poging.
(Soms ook per ongeluk. Ik was hollow maar was van plan om een summon te doen voor die drie Ruin Sentinels in de Last Bastille, omdat dat toch een lastig gevecht is. Maar ik dacht: kom, ik ga even eerst er in mijn eentje doorheen, om het gevoel te krijgen. Lukte het me toch mooi om ze alle drie, zonder hulp, in de pan te prakken.)
En dan: door naar de volgende area!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
fub schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:16:
[...]

Mjah, dat punt heb ik bereikt, maar dan nog kan je niet van elk bonfire naar elk ander bonfire fast-travellen. Ben je nog door zinloze mobs aan het waden om ergens te komen. Gaat mijn bloed niet sneller van stromen...
Zie het als checkpoints, het is geen 'ik teleport gelijk naar de boss en gaan' game nee.. Maar dat wist je ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

fub schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:24:
[...]

Voor mij is het de sport om een area helemaal leeg te farmen totdat alles despawnt (of eigenlijk "niet meer spawnt"). Dat is het sein voor mij dat ik die area en die vijanden helemaal door heb, en dat het tijd is om de boss te gaan aanpakken. Meestal lukt dat dan in 1 poging.
(Soms ook per ongeluk. Ik was hollow maar was van plan om een summon te doen voor die drie Ruin Sentinels in de Last Bastille, omdat dat toch een lastig gevecht is. Maar ik dacht: kom, ik ga even eerst er in mijn eentje doorheen, om het gevoel te krijgen. Lukte het me toch mooi om ze alle drie, zonder hulp, in de pan te prakken.)
En dan: door naar de volgende area!
Ieder z'n ding natuurlijk, zo haal je wel het maximale uit je eerste playthrough, alleen lijkt het me dat je zo wel erg snel overpowered wordt.

Ik ga zelf altijd pas co-op vragen en aanbieden in mijn 2e playthrough, in de eerste moet ik alles van mezelf in m'n eentje doen (Fume Knight was echt een bitch).

Offtopic: Wie van jullie zitten er in de Dark Souls 3 beta? Ik wel, maar als ik het goed begrijp kunnen we vrijdag, zaterdag en zondag alleen van 20:00u tot 23:00u spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

SD5k schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

Ieder z'n ding natuurlijk, zo haal je wel het maximale uit je eerste playthrough, alleen lijkt het me dat je zo wel erg snel overpowered wordt.

Ik ga zelf altijd pas co-op vragen en aanbieden in mijn 2e playthrough, in de eerste moet ik alles van mezelf in m'n eentje doen (Fume Knight was echt een bitch).
Ik ben zo slecht in dit spel dat ik het ook echt nodig heb om overpowered te zijn om enigszins vooruit te komen. >:)

Er zijn NPCs die een questline hebben die pas volledig is als je met ze bosses in coop neerhaalt (en ze het overleven!), dus dat wil ik wel graag proberen. Zo bezien ook een extra complicerende factor, want je kan de NPC niet in hun eentje laten tanken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Overigens: haat aan de Mannikins op Earthen Peak! Ik heb ze met genoegen een keer of vijftien afgeslacht.
Misschien ben ik een te hoog level voor deze area, maar met de boss ('bazin'?) had ik geen problemen.
Nu samurai hakken in de Iron Keep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zijn er nog mensen op de XBOX one die me mee willen helpen/ stukje co-oppen met softs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Afgelopen week ook weer eens verder gegaan en ik had er echt bizar veel moeite mee.
En toen kreeg ik door dat je een schil kon gebruiken ;)
Ik heb Bloodborne helemaal stuk gespeeld en probeerde die speelstijl toe te passen op DS2 SotFS, Het grappige is dat het lijkt te kunnen maar totaal niet werkt. Pas toen ik de defensieve speelstijl met shield ben gaan gebruiken ging het lukken. Was inmiddels wel stevig geleveld door alle pogingen en nu ga ik er lekker doorheen. Inmiddels bij de Iron Keep aangeland :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

rajackar schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 10:30:
Afgelopen week ook weer eens verder gegaan en ik had er echt bizar veel moeite mee.
En toen kreeg ik door dat je een schil kon gebruiken ;)
Ik heb Bloodborne helemaal stuk gespeeld en probeerde die speelstijl toe te passen op DS2 SotFS, Het grappige is dat het lijkt te kunnen maar totaal niet werkt. Pas toen ik de defensieve speelstijl met shield ben gaan gebruiken ging het lukken. Was inmiddels wel stevig geleveld door alle pogingen en nu ga ik er lekker doorheen. Inmiddels bij de Iron Keep aangeland :)
Mwah. Met de juiste build kan spelen zonder schild echt een stuk effectiever zijn. Tenzij je in superzwaar armor loopt kun je maar beter gewoon zorgen dat je snel kan rollen (ADP en ATT levellen tot AGI rond de 105-110 zit) en niet hoeft te blocken met dat schild. Bovendien hou je de mogelijkheid over om je wapen te two handen extra damage.

In tegenstelling tot Bloodborne heeft het gewicht van je armor/wapens enorm veel invloed op je mobiliteit. Draag het lichtste armor dat je kan vinden, combineer dat met je favoriete wapen (ongeacht gewicht), regel een Ring of Blades en een Flynn ring en ram binnen 30 seconden welke boss dan ook kapot.

Of je de items om dit soort builds te maken in een eerste playthrough gaat vinden is natuurlijk een ander verhaal. Zonder twijfel is sword & board is wel de meest toegankelijke manier van aanpak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Goede tips. Ga het zeker meenemen. Ik ben vooral blij dat ik er inmiddels aan gewend. Kan me nu iig erg goed vermaken met DS2.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Het eerste stuk van de Iron Keep heb ik nu grotendeels "schoongeveegd". Lukatiel gesummoned en een Sunbro, en toen de Smelter Demon aangepakt. In 1x gelukt, en Lukatiel is nog in leven gebleven ook, dus dat is voor het plot ook goed.
Nu weer eens de Pursuer 'doen' (die qua HP wel een upgrade heeft gekregen, lijkt), en dan verder de Keep in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hulp summonen heeft wel een flinke impact bij DS2.
Zo heb ik de laatste bosses van de main game aangepakt.

Ben nu bezig met de ivory king DLC. Dat is de enige waar ik een item voor heb om binnen te komen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Na wel wat gedoe de Pursuer die verschijnt na de Smelter Demon er onder gekregen, en net ook (met behulp van een phantom) de Old Iron King er onder gekregen! Tweede 'grand soul' is binnen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Lekker bezig! Met die Iron king had ik nog wel wat moeite.
Gisteren nog twee knights bevrijd voor het gevecht met de ivory king. Dat was ERG pittig.

• fub

fub

rajackar schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:43:
Lekker bezig! Met die Iron king had ik nog wel wat moeite.
Lastigste vond ik overzicht houden over waar ik was ten opzichte van de redelijk beperkte ruimte die je hebt om te manoevreren. Met de phantom als 'aas' had ik daar genoeg tijd voor!
Gisteren nog twee knights bevrijd voor het gevecht met de ivory king. Dat was ERG pittig.
Het bevrijden of het gevecht? Ik heb diverse mensen die knokpartij zien doen (via Twitch), en ik... maak me er toch wel zorgen over.

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:43
Ik heb net dark souls 2 voor de PS4 besteld, als goed is krijg ik hem morgen binnen.

Zijn er hier nog mensen die op de ps4 spelen en eventueel mij beetje op weg kunnen helpen? Dan kunnen we gewoon een chat party maken en je kan me wat tips geven etc. Ik heb nog nooit een souls game gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

fub schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:34:
[...]
Lastigste vond ik overzicht houden over waar ik was ten opzichte van de redelijk beperkte ruimte die je hebt om te manoevreren. Met de phantom als 'aas' had ik daar genoeg tijd voor!
Haha, precies zoals ik hem ook verslagen heb. Als hij niet meer 100% op jou gefocussed is kun je wat makkelijker bewegen.
[...]
Het bevrijden of het gevecht? Ik heb diverse mensen die knokpartij zien doen (via Twitch), en ik... maak me er toch wel zorgen over.
Ik had heel veel moeite met één van de knights bevrijden. Het stuk met de rollende stekel beesten. Bijna tot waanzin gedreven.
Het gevecht is ook pittig maar niet erg leuk helaas. Het is voornamelijk moeilijk omdat er zo veel vijanden zijn. Naar mijn mening is dat niet echt goed boss design. Maar ik dacht "Dat kan ik ook!" en heb 3 allies gesummoned en inclusief mijzelf en de 4 knights kwamen we daar met z'n achten aan. Dat was een stuk eerlijker en uiteindelijk wel tof om in Dark Souls een soort van veldslag te ontketenen.
Inhumanous schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:12:
Ik heb net dark souls 2 voor de PS4 besteld, als goed is krijg ik hem morgen binnen.

Zijn er hier nog mensen die op de ps4 spelen en eventueel mij beetje op weg kunnen helpen? Dan kunnen we gewoon een chat party maken en je kan me wat tips geven etc. Ik heb nog nooit een souls game gespeeld.
Op tweakers lijkt het rustig maar er zijn vrij veel spelers online. Ik weet niet precies hoe het online gedeelte werkt om iemand te helpen maar eventueel zou ik dat wel willen doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Inmiddels ook de Shaded Woods door en de schorpioen-dame neergelegd. Met Tark en Bradley of the Old Guard erbij hoefde ik eigenlijk niet veel te doen -- heb op een afstandje pijlen geschoten.
Ik heb (bijna) al die versteende Lion Warriors laten staan in de Shaded Ruins -- zitten er in die kisten nog dingen die echt de moeite waard zijn, of kan ik beter mijn Fragrant Branches of Yore bewaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

De meeste kun je bewaren. Er is er één die je kunt ontwaken om een sleutel te krijgen om daarna een deur te openen. Die deur is vlakbij in dat gat waar je in kan vallen. Daar zit vervolgens een NPC die later wapens voor je kan maken uit boss souls. Ik ben de details even kwijt maar die kun je vat googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

rajackar schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:55:
De meeste kun je bewaren. Er is er één die je kunt ontwaken om een sleutel te krijgen om daarna een deur te openen. Die deur is vlakbij in dat gat waar je in kan vallen. Daar zit vervolgens een NPC die later wapens voor je kan maken uit boss souls. Ik ben de details even kwijt maar die kun je vat googlen ;)
Dat is inderdaad de enige die ik heb 'ontsteend', dus die NPC is nu inderdaad bevrijd. Maar er is toch ook een versteende magier bij het bonfire in de Lost Bastille, bij die nare ontplof-zombies, die boss souls om kan smeden naar wapens? Of kan deze NPC (volgens mij een aanhanger van Velka...) andere souls omsmeden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

fub schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:02:
[...]

Dat is inderdaad de enige die ik heb 'ontsteend', dus die NPC is nu inderdaad bevrijd. Maar er is toch ook een versteende magier bij het bonfire in de Lost Bastille, bij die nare ontplof-zombies, die boss souls om kan smeden naar wapens? Of kan deze NPC (volgens mij een aanhanger van Velka...) andere souls omsmeden?
Oh dat zou ik zo niet weten. Ik heb die eigenlijk een beetje gelaten voor wat het was. Misschien toch eens naar kijken.
Heb gisteren ook de Crown of the Iron King uitgespeeld. Dat was ook een pittige klus en ik heb ook weer wat hulp moeten gebruiken.
Hopelijk kan ik vanavond Crown of the Sunken King uitspelen en dan ben ik helemaal klaar om morgen met de Bloodborne DLC aan de gang te gaan 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

fub schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:02:
[...]

Zeker aan te raden om ze beiden te bevrijden, ze geven verschillende wapens. De magier Straid verkoopt bovendien spells en de Agape Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

rajackar schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:55:
Gisteren, nadat ik van de schorpioen-meneer nog een takje had gekregen, toch maar eens wat van die lion warriors 'ontsteend'. De opbrengst viel me niet tegen -- en in een kist zat nog een takje zelf, dus die 'investering' was zelfs neutraal. Een Sublime Bone Dust is ook niet verkeerd om te hebben... Onderin het hoofdloze lichaam bevochten, misschien dat het hoofd daar nog een beloning voor heeft.
Al met al dus niet heel erg ontevreden met wat ik er uit gekregen heb. Ik heb nu nog twee Fragrant Branches of Yore over, als ik die niet nodig blijk te hebben, dan kan ik altijd nog wel terug gaan en kijken wat er nog verder te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dat lichaam bevechten is ook een goed idee inderdaad.
En een sublime bone dust vinden is altijd een klein feestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:43
Ik heb hem net binnen gehad duurde wat langer als verwacht, maar zijn er mensen die mij wat op weg kunnen helpen?

Voeg me toe op psn: kraantjed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Inhumanous schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:35:
Ik heb hem net binnen gehad duurde wat langer als verwacht, maar zijn er mensen die mij wat op weg kunnen helpen?
Gewoon beginnen en wat dingen uit proberen, Het spel begint best wel rustig en bouwt langzaam op. Kan haast niet mis gaan. De grote keuzes komen pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 12:37
Ja, gewoon beginnen. Je krijgt het vanzelf in de vingers (let op de 'Aha!' momenten) en dan kun je opnieuw beginnen omdat je dan weet wat je doet en welke stats je wilt upgraden. Dat is hoe ik ben begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Inhumanous schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:35:
En? Hoe is het gegaan?

Ben nu zelf in Brightstone Cove Tseldora. Beetje on-overzichtelijk, en ik ga rap door de Homeward Bones heen... Nog niet naar de boss hier gegaan, eerst nog een beetje farmen en ontdekken.
Royal Rat Authority heb ik overigens overgeslagen, te veel gedoe. Kom ik nog wel eens voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Wacht... is de Duke's Dear Freya een Greater Soul? Valt een beetje tegen, zo moeilijk was ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Toch nog even terug gegaan voor de Executioner's Chariot -- is me wel gelukt, maar alleen met hulp van Bashful Ray. Al mijn Estus was al op voordat het eind-gevecht begon, dus ik heb Ray laten tanken en heb zelf lafjes met mijn boog van een afstandje meegeholpen...
Ook de Royal Rat Authority had ik overgeslagen, maar die heeft nu, na een aantal pogingen, ook het onderspit moeten delven.

Nu in de Gutter. Buh, donker, ik hou niet van die kunstmatige moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Interessant: de Stone Soldiers in die ene kamer (je weet wel, die met de zes deuren vlakbij het eerste bonfire in Drangleic Castle) despawnen niet, maar de Ruin Sentinels die achter sommige deuren zitten, wel. Da's dus een oneindige souls-farm mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tostigroover
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04 09:33
fub schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:38:
Interessant: de Stone Soldiers in die ene kamer (je weet wel, die met de zes deuren vlakbij het eerste bonfire in Drangleic Castle) despawnen niet, maar de Ruin Sentinels die achter sommige deuren zitten, wel. Da's dus een oneindige souls-farm mogelijkheid.
Ik meen me ook te herinneren dat je van die stenen soldaten goede upgrade materials kan krijgen zodra je ze verslaat. Titanite Chunks? Het is een tijdje geleden dat ik het speelde op de PS3 en op de PS4 ben ik nog niet zo ver beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

tostigroover schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 17:53:Ik meen me ook te herinneren dat je van die stenen soldaten goede upgrade materials kan krijgen zodra je ze verslaat. Titanite Chunks?
Inderdaad. Maar ik heb eigenlijk genoeg van dat spul, ik speel met mijn +10 Bastard Sword, omdat de moveset zo lekker vlotjes is. Heb nog geen vervanging gevonden die beter schaalt, meer schade doet en niet een lompe moveset heeft.

Overigens is degene die de areas aan elkaar heeft geplakt... een beetje gek. In Dark Souls zit alles heel goed in elkaar: vanaf Firelink Shrine kan je gewoon de Great Hollow zien, en vanuit de toren in Undead Parish zie je Sen's Fortress liggen enzo: het is echt 1 wereld, en als je rond kijkt kan je goed zien waar je je bevindt ten opzichte van de andere areas.
Maar in Dark Souls 2 hebben ze dat principe totaal laten varen. Mooiste voorbeeld vind ik Earthen Peak: dat is een windmolen. Als je daar de boss hebt verslagen, dan pak je een lift naar boven (uh? zo door de lucht de molen uit?) en kom je in de Iron Keep -- dat is een kasteel dat zo zwaar is dat het de lava in zakt. Maar die lava moet dan wel boven Earthen Peak hangen, maar Earthen Peak is in de open lucht... It just doesn't make sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

fub schreef op maandag 14 december 2015 @ 14:19:
Inderdaad. Maar ik heb eigenlijk genoeg van dat spul, ik speel met mijn +10 Bastard Sword, omdat de moveset zo lekker vlotjes is. Heb nog geen vervanging gevonden die beter schaalt, meer schade doet en niet een lompe moveset heeft.
Ik was zelf ook met de bastard sword begonnen, later over gestapt op de claymore, vond die moveset nog net iets beter en hij deed meer damage.
Overigens is degene die de areas aan elkaar heeft geplakt... een beetje gek. In Dark Souls zit alles heel goed in elkaar: vanaf Firelink Shrine kan je gewoon de Great Hollow zien, en vanuit de toren in Undead Parish zie je Sen's Fortress liggen enzo: het is echt 1 wereld, en als je rond kijkt kan je goed zien waar je je bevindt ten opzichte van de andere areas.
Maar in Dark Souls 2 hebben ze dat principe totaal laten varen. Mooiste voorbeeld vind ik Earthen Peak: dat is een windmolen. Als je daar de boss hebt verslagen, dan pak je een lift naar boven (uh? zo door de lucht de molen uit?) en kom je in de Iron Keep -- dat is een kasteel dat zo zwaar is dat het de lava in zakt. Maar die lava moet dan wel boven Earthen Peak hangen, maar Earthen Peak is in de open lucht... It just doesn't make sense.
Ja dat slaat inderdaad nergens op, wordt op reddit vaak aangehaald om aan te geven hoe slecht DS2 is (niet mijn mening overigens). Ik mis wel echt de coole shortcuts en momenten van verbazing die DS1 en BB wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tostigroover
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-04 09:33
[...]
Zodra je een wapen met een lekkere moveset hebt, heb je al een voordeel. Vaak kijken spelers zich echt dood op Attack Rating maar wapens met hoge Attack Rating zijn vaak ook erg langzaam. Dan kan je met een 'zwakker' wapen veel sneller slaan. Dan is het verschil ook snel tenietgedaan.
Haha, inderdaad. Maar in de eerste Dark Souls zie je dat toch ook wel een beetje, hoor. Ash Lake heeft van ie pilaren en daarop moet Blighttown dan rusten. Of het feit dat je in New Londo Ruins heel Firelink Shrine en de tunnel naar de Undead Burg niet kan zien. Maar in deel twee lijkt het echt fysiek onmogelijk inderdaad. In het eerste deel oogt het gek maar is het nog wel in te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dark Souls 2 mist sowieso een beetje dat 'shortcuts ontdekken en unlocken' mechanisme dat de andere From games wel sterk hebben. Het is allemaal wat meer lineair in DS2.

De DLC gebieden hebben dit dan weer wel overigens.
tostigroover schreef op maandag 14 december 2015 @ 16:22:
[...]
Zodra je een wapen met een lekkere moveset hebt, heb je al een voordeel. Vaak kijken spelers zich echt dood op Attack Rating maar wapens met hoge Attack Rating zijn vaak ook erg langzaam. Dan kan je met een 'zwakker' wapen veel sneller slaan. Dan is het verschil ook snel tenietgedaan.
Amen.

[ Voor 48% gewijzigd door Voxalizer op 15-12-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Overigens moet wel worden gezegd dat je binnen de 'levels' (laten we het maar zo noemen, want zo komt het wel over) shotcuts kunt ontdekken/maken, dat is dan wel weer 'ouderwetsch Souls', zullen we maar zeggen. Zoals bij de Cardinal Tower of in de Undead Crypt. Ook leuk bij de Iron Keep: als je er voor kiest om een optionele boss te verslaan, dan vindt je een bonfire die zijn eigen shortcut is.
Maar al die levels zijn gewoon discreet ontworpen en daarna achter elkaar geplakt, dus er zitten geen shortcuts tussen. Maar de noodzaak daarvoor is, door het warpen tussen bonfires, ook verdwenen. En juist dat warpen (van elk bonfire naar elk ander bonfire), dat bevalt me uitstekend.
(Wat ik me overigens afvraag: maken de NPCs nooit gebruik van bonfires? Want er zijn NPCs die je tegenkomt en die je dan weer veel verderop in een level weer ziet, maar daartussen zijn er dan mogelijk bonfires die je zelf aan moet steken. Soms vindt je op de locatie van het bonfire een NPC, maar die heeft het niet aangestoken -- zoals Benhart of Jugo in Central Drangleic Castle.)

Overigens gisteren Velstadt verslagen, viel me eigenlijk wel mee. Ik had die Gravewarden mee als tank -- die deed weinig schade, maar leidde de aandacht lekker af. Daarna was het afstand houden totdat hij ging casten, terugrennen en een paar klappen uitdelen. Rinse, repeat, en klaar.
Wat me tegenviel is dat ik een paar keer geinvade ben. Ik heb een hoog soul level, maar dat heb ik ook nodig omdat ik zo slecht ben. Nadeel is dat degenen die mij invaden juist heel goed zijn, en dat ik dan ook (bijna) steevast het loodje leg. Buh.

Maar nu weet ik niet precies welke kant ik op moet. Nu naar de troonzaal? Maar er zijn nog een aantal deuren waar ik het 'symbol of the king' voor nodig had... Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar nu weet ik niet precies welke kant ik op moet. Nu naar de troonzaal? Maar er zijn nog een aantal deuren waar ik het 'symbol of the king' voor nodig had... Iemand advies?
Nadat je Velstadt hebt verslagen kun doorlopen naar een area waar King Vendrick rondjes loopt. Deze doet niks zolang je hem niet aanvalt. Daar vind je 'King's Ring'. Deze heb je nodig om de poort naar Aldia's Keep te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Vandaag toch maar Scholar of the first sin besteld. Heb er wel zin in na Bloodborne en ter voorbereiding op Dark Souls 3.

Demon Souls ook nog nooit gespeeld maar heb geen ps3 meer. Hopelijk komt die in PS NOW ")

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Scrisissszzz schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:36:
Vandaag toch maar Scholar of the first sin besteld. Heb er wel zin in na Bloodborne en ter voorbereiding op Dark Souls 3.

Demon Souls ook nog nooit gespeeld maar heb geen ps3 meer. Hopelijk komt die in PS NOW ")
Succes ermee ná Bloodborne. Ik kon er helaas totaal niet in komen. DS3 ga ik zeker wel weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
bram1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:01:
[...]

Succes ermee ná Bloodborne. Ik kon er helaas totaal niet in komen. DS3 ga ik zeker wel weer proberen.
Hoor ik inderdaad van meer mensen. Toch eens serieus proberen. Al is het genoeg om het Dark Souls wereldje beetje te leren voor deel 3 :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja ik baalde er wel een beetje van, eerlijk gezegd. De gehele game kwam ook een stuk vager op mij over dan Bloodborne. Niet dat daarin veel wordt uitgelegd, maar kun je nagaan.

Wel 60fps, maar de graphics en animaties zelf zijn echt achterhaald in vergelijking.

Deel 3 ga ik hoe dan ook doorzetten, al duurt het me 50 uur om erin te komen. :P

Edit: lees in de tussentijd ook dat DS2 de briljante shortcuts van Bloodborne mist en laat ik dat nu een van de vetste aspecten vinden. Hopelijk komt dat weer goed terug in deel 3.

[ Voor 20% gewijzigd door bram1984 op 22-12-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Als je ze zou vergelijken dan lijkt Bloodborne in veel opzichten meer op Dark Souls 1 dan op Dark Souls 2. Ik postte er in een ander topic dit over:
Voxalizer schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:25:
[...]

*knip*
Ik durf zelfs te beweren dat Bloodborne meer op Dark Souls 1 lijkt dan dat Dark Souls 2 op Dark Souls 1 lijkt. De controle, de mechanics, leveldesign, de movesets van de wapens, de manier van upgraden, het scalen van stats, soit ik kan nog wel even doorgaan. Hell, zelfs de geluiden en andere assets uit DS1 komen terug in BB.
Bloodborne is echt Dark Souls 1 2.0. Zeker nu met de nieuwe DLC, waar zelfs het Moonlight Greatsword de overstap van DS naar BB maakt.

Overigens zijn schilden echt volledig optioneel in de Dark Souls games. Laat niemand je iets anders wijsmaken.
bram1984 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:30:
Edit: lees in de tussentijd ook dat DS2 de briljante shortcuts van Bloodborne mist en laat ik dat nu een van de vetste aspecten vinden. Hopelijk komt dat weer goed terug in deel 3.
DS3 wordt in tegenstelling tot DS2 gemaakt door de Myazaki, de maker van DS1 en Bloodborne. Zit wel goed waarschijnlijk.

Edit: Neemt overigens niet weg dat ik DS2 SotFS echt een fenomenale game vind.

[ Voor 22% gewijzigd door Voxalizer op 22-12-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik snap wat je bedoelt. Na een paar uur spelen valt me de controls het meest tegen na bloodborne.. die stugheid en traagheid pffff..na de mechanics van bloodborne is dit echt een stap terug.

Denk ook niet dat ik dit ga trekken. Laat staan de graphics enz.. ik weet het is een oudere game maar zo oud ook weer niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Scrisissszzz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:28:
Ik snap wat je bedoelt. Na een paar uur spelen valt me de controls het meest tegen na bloodborne.. die stugheid en traagheid pffff..na de mechanics van bloodborne is dit echt een stap terug.

Denk ook niet dat ik dit ga trekken. Laat staan de graphics enz.. ik weet het is een oudere game maar zo oud ook weer niet...
Grafisch is het wat het is, niet de mooiste game maar echt lelijk vind ik het ook weer niet

Over de controls: Enerzijds speelt het idd niet zoals Bloodborne, gaat ook niet gebeuren.
Anderzijds echter is deze game dusdanig uitgebreid dat je zelfs de lenigheid van je charactet kan beinvloeden. ATN en ADP hebben bijvoorbeeld invloed op de iframes en handelingssnelheid van je character (AGI). Ook moet je rekening houden met het gewicht van je uitrusting. Zware wapens, shields en zwaar pantser maken je lomp en langzaam en verzieken het effect van rollen.
Licht of geen pantser maakt een schild weer overbodig doordat je niet blocked maar juist ontwijkt door te rollen (a la BB).
Nogmaals je krijgt geen sidesteps en dodges als in BB maar de controls zijn door te levellen en je character goed te equipen te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Scrisissszzz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:28:

Haha told you. :p

Voelt inderdaad in alles een stap terug. Dat maakt het overigens geen slechte game (ik speel het liever dan Destiny, GTA, CoD en FIFA), maar het is vrij lastig er goed in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik ga nog even doorzetten. Ik zal mijn armor eens laag houden.

Het gaat een stuk dieper dan bloodborne op t gebied van char ontwikkeling. Dat is wel weer nice.

DS3 komt er zeker dus ff doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Scrisissszzz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:38:
Ik ga nog even doorzetten. Ik zal mijn armor eens laag houden.

Het gaat een stuk dieper dan bloodborne op t gebied van char ontwikkeling. Dat is wel weer nice.

DS3 komt er zeker dus ff doorgaan!
In het kort gezegd: houdt je equipment load zeker onder de 50%, liefst zelfs onder de 25% maar dat is imo niet noodzakelijk. Er zijn ringen om dit makkelijker voor je te maken.
En wat Voxalizer zegt, ik zou zelf aanraden om je Agility minstens op 105 te krijgen.

Als je deze game ter voorbereiding op DS3 speelt zou ik je zelf eerder aanraden om aan DS1 te beginnen, als het kan op de PC met DSfix maar de PS3 versie is ook goed te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 30-12-2015 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Of Bloodborne gewoon. Het is een stuk sneller en dodgen schijnt ook mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:24:
Of Bloodborne gewoon. Het is een stuk sneller en dodgen schijnt ook mogelijk te zijn.
Natuurlijk is dodgen mogelijk, dat is zo in elke Souls game. Ik ging er eigenlijk van uit dat hij BB al had gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Maar niet zoals in BB, en die kant gaat DS3 meer op qua movement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Deels, ik heb hem al gespeeld maar in die versie zat nog geen equipment load, dus kon je altijd dodgen ala BB. In de uiteindelijke versie zal dit wel zitten en kun je dus ook tanken met zware armor en wapens als je dat wil.

Het klopt wel dat de game een soort van BB feel heeft doordat dezelfde engine wordt gebruikt, maar wat opzet en mechanics betreft blijft het toch echt Dark Souls.

[ Voor 56% gewijzigd door SD5k op 30-12-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik hoop vooral dat de moeilijkheodsgraad wat meer richting de Souls games gaat. En dan bedoel ik niet zo zeer bosses maar de wereld. Dingen als die richel in DS1 met die archers, Sen's Fortress in zijn geheel, die Crystal Cave, dingen als Shrine of Amana in DS2, etc. Ik vind Bloodborne net even wat te easy soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SD5k schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:12:
Deels, ik heb hem al gespeeld maar in die versie zat nog geen equipment load, dus kon je altijd dodgen ala BB. In de uiteindelijke versie zal dit wel zitten en kun je dus ook tanken met zware armor en wapens als je dat wil.

Het klopt wel dat de game een soort van BB feel heeft doordat dezelfde engine wordt gebruikt, maar wat opzet en mechanics betreft blijft het toch echt Dark Souls.
Deze bedoel ik dan.

http://www.lazygamer.net/...ornes-quick-dodge-return/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Voxalizer schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:42:
Ik hoop vooral dat de moeilijkheidsgraad wat meer richting de Souls games gaat. En dan bedoel ik niet zo zeer bosses maar de wereld. Dingen als die richel in DS1 met die archers, Sen's Fortress in zijn geheel, die Crystal Cave, dingen als Shrine of Amana in DS2, etc. Ik vind Bloodborne net even wat te easy soms.
Een aantal van die zaken die je noemt vond ik zelf meer de speler pesten dan een uitdaging, Sen's Fortress uitgezonderd, dat was namelijk gewoon goed level design. Bloodborne heeft naar mijn mening gewoon zo'n geweldige sfeer dat je in je eerste playthrough soms bijna niet verder durft. :P
Die waren zo te zien niet op de hoogte dat equipment load niet in de stress test zat maar wel in de release versie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ah. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik heb in de steam sale DS1 gekocht voor €5 :)

Uurtje gespeeld net en het is inderdaad anders dan bloodborne, logisch ook. Maar tot nu toe goed te doen en goed te spelen. Graphics e.d. niet meegerekend natuurlijk :)

Ik vind het dieper gaan met bv weapon load en armor enz wel tof. Eist wat meer denkwerk. Bij Bloodborne was het kies een attire met de goede resist of wat je mooi vind en meer niet. Ik ga me nu qua armor ook gewoon licht houden, dan kan ik dodgen.

Alleen demon souls kan ik helaas niet spelen aangezien ik geen ps3 meer heb. Maar voor nu kan ik me met DS1 en SOTFS nog uren bezig houden lijkt me voordat DS3 uit komt!

Dit gaat weer veel uitzoeken en doodgaan worden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Scrisissszzz op 30-12-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shwam
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-06 22:11

shwam

okdoei

Hey iedereen, ik zit sinds de kerstvakantie in een DaS bui, heb deel 1 in een paar dagen uitgespeeld. Wat was die makkelijk zeg met een Great Scythe +15 :P

Nu ben ik dus met DaS 2 begonnen. Inmiddels op een best hoog lvl (116) en de duo dragon riders gedood. Ik was eerst pure STR maar toch een soul vessel gepopt en mijn mace ge-infused met lightning voor een faith/str build.

[ Voor 37% gewijzigd door shwam op 15-01-2016 13:45 ]

| Intel Core i5 6600 - Sapphire NITRO RX 480 8GB - 16 GB DDR4 - Oneplus 3 64GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
DS1 is speelt op zich wel fijn inderdaad. Maar het is wel echt wennen.
Ben nu net bij de eerste baas aangekomen en het is net als bloodborne, het begin is doorbijten maar heb het idee als je eenmaal wat bent geleveled kom je er ook beter doorheen.

Lees op verschillende plekken dat tegenover bloodborne de normale vijanden pittiger zijn maar de bazen over het algemeen makkelijker.. We shall see.

Vind wel dat ik DS1 en 2 een stuk gedaan moet hebben voordat ik aan 3 begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

DS1 moet ik ook nog aan beginnen. Heb hem inmiddels wel op de PC maar nog niet meer dan de eerste minuten gespeeld.
DS2 SotFS al wel één keer uitgespeeld :)
Voor mij is het ook voornamelijk om voor te bereiden om DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Gisteren in de vijfde poging de Slumbering Dragon van de Sunken King DLC verslagen. Daarna nog tien minuten na zitten trillen tot de adrenaline weg was geebt... Wat een gevecht!
Er is nu ook nog de Cave of the Dead hier, maar ik denk dat ik die maar even oversla -- weinig interessants te halen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 14:10

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Ben pas met Bloodborne begonnen, als pure noob zonder enige Souls reeks ervaring. Moet zeggen dat ik zeker begin aan DS3 na Bloodborne, maar vraag me af of überhaupt deel 1 en 2 benodigd zijn om de lore te kunnen volgen. Als ik zo enkele YouTube video's van DS3 bekijk, merk ik wel dat de gehele Souls reeks vol lore zit.
Ziet er trouwens echt geweldig uit, DS3. Wordt een pareltje :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ben bezig met eerst Dark Souls 1 op de pc. Speelt nog best ok met die dsfix patch er overheen. Heb zelfs Demon Souls gekocht in de store van de week voor €5 haha. Nu nog even ergens een ps3 lenen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Scrisissszzz schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:39:
Ben bezig met eerst Dark Souls 1 op de pc. Speelt nog best ok met die dsfix patch er overheen. Heb zelfs Demon Souls gekocht in de store van de week voor €5 haha. Nu nog even ergens een ps3 lenen ;)
Ik ben nooit gestopt met Dark Souls 1. :P Best game ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Voxalizer schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:10:
[...]

Ik ben nooit gestopt met Dark Souls 1. :P Best game ever.
Ik zit er goed in maar lukken doet t nog niet zo haha.. gaat toch stuk dieper dan bv bloodborne. Krijg nu de moonlight butterfly iet dood. Doe amper damage. En dan steedsmn wapen stuk. Firebombs alles op haha.. kan net zo goed alles weer opnieuw doorlopen om souls te farmen. Alleen de taurus demon nog dood gekregen. Die gargoyles nekken me helemaal steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Bij de Gargoyles kan je Solaire summonen als je er moeite mee hebt. Het is geen moeilijke boss, maar focus je rustig op eentje en dan pas de ander.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Zaterdag dan, na een poging of 20, uiteindelijk de Fume Knight verslagen, met hulp van een 'ganking squad' van gesummonede PCs. Daarna nog wel een half uurtje moeten bijkomen van de adrenaline-rush... :D
(En daarna een aantal keren me zelf laten summonen om mee te helpen. Heb je echt het gevoel dat je het verschil maakt, en da's natuurlijk koel. Bij mijn volgende playthrough ga ik dat meer doen, echt leuk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

Zie dat de Japanse digitale versie van Dark Souls III nu ook in de Xbox store als pre-order staat (24 Maart release)
http://store.xbox.com/ja-...53-4a59-8453-a5dca4d22b66

[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 02-03-2016 09:19 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Inmiddels bijna de vierde knight in Eleum Loyce 'gewekt'. Maar wat is Mordran the Assassin een vuige trol zeg! Ik heb hem met veel plezier afgeslacht.
Bijna door de laatste DLC heen, en dan de troonzaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Met vier 'witte' knights, twee NPCs en 1 PC hadden we de Burnt Ivory King in 1x er onder, en ik had maar twee doses Estus gebruikt... Viel haast tegen. Nu met de kroon van de koning op naar de troonzaal to show who's boss! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 22:20

justifire

Shut up and squat !!

_/-\o_

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik heb een Dark Souls 3 topic aangemaakt:

[Multi] Dark Souls 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Japser

Jeej!

Iemand nog wat tips voor de Smelter Demon? Die is me al de hele week aan het frustreren...kom maar niet verder dan pak em beet 30% van zn health af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Japser schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:55:
Iemand nog wat tips voor de Smelter Demon? Die is me al de hele week aan het frustreren...kom maar niet verder dan pak em beet 30% van zn health af.
Wat voor build speel je? Een mage zal flink wat moeite hebben bij die boss, je hebt weinig ruimte en tijd om je spells te casten zonder een flinke klap te incasseren. Een beetje tanky build kan je met een Grym Greatshield uitrusten om de physical en firedamage geheel op te vangen, daarna is het een kwestie van je stamina niet geheel te verliezen en de aanvalspatronen te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Ik speel melee. Speel met een Bone Scythe +3 en wat light armor en die 100% block shield. Heb nog niet de Grym Greatshield in mn inventory helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het is een relatief common drop van die dikke dwergen in Doors of Pharros. Ding is wel loodzwaar en vereist 32 strength om fatsoenlijk te wielden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Geen idee waar dat is, ik ben nog heel niet in dat gebied geweest joh =] Maar mss is dat een route die ik evt even kan afleggen als dat shield cruciaal is in het gevecht met Smeltie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Cruciaal niet, maar het maakt het wel een stuk makkelijker bij lompe melee builds. :P

Tis een van m'n favo shields, lekker lomp, ontzettend hoge stats en ik fatroll (traagste roll animatie) er net niet mee.

[ Voor 42% gewijzigd door D4NG3R op 08-04-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:37
Wat bij de Smelter Demon altijd wel goed helpt is om een hulp in te schakelen (in human vorm een NPC of een andere speler). Krijgt hij weliswaar meer HP van, maar heb je niet continue de aandacht op jezelf en kom je meer aan damage uitdelen toe. Maar verder is dit inderdaad echt een boss waarbij je zijn patronen goed moet leren. Bekijk anders eens wat filmpjes op youtube hoe anderen dat doen. Zo heeft deze boss bijvoorbeeld op een gegeven moment een explosie die je en stunt en veel damage doet. Als je eenmaal geleerd hebt hoe je deze aanval kan herkennen, gaat het vaak al een stuk beter.

Maar voor mij was dit destijds ook de eerste boss die mij tot frustratie dreef. Tot aan deze boss kan je nog vrij goed tanken en zijn de aanvallen van de boss steeds wat het zelfde en een stuk vergevingsgezinder. Vaak zit de sleutel tot succes in kleine dingen zoals bijvoorbeeld naar voren te rollen ipv naar de zijkant. Maar Smelter als melee is vooral een kwestie van weten wanneer je wel en wanneer je niet kan aanvallen en vooral niet greedy worden door te lang te blijven aanvallen. Ook een wapen wat te veel tijd nodig heeft om te slaan kan nadelig zijn en kan een sneller, maar minder damage uitdelende, wapen beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Summoning is een integraal deel van het spel, dus ik haal er altijd graag een andere speler of een NPC bij. Met de Smelter Demon heeft dat bij mij erg goed uitgepakt: ik had er niet zo heel veel moeite mee, misschien drie pogingen.

Je zou ook je summoning sign voor de fog gate kunnen neerleggen en een paar keer meedoen als gesummoned phantom, om zogezegd 'proef te draaien'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Neee ik ga niet een NPC summonen, voor mijn gevoel maakt dat de boel niet meer uitdagend. Ik ga vanavond nog wel ff lekker hakken en mss ga ik wel mn Falchion +5 gebruiken voor de snelle strikes. Dan ben ik maar 15 min bezig maar down gaat ie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Je weet dat het summonen van NPC's niet alleen een belangrijk onderdeel van het spel is, maar dat dit ook sidequests/stories/gear unlocked? Soms is dat nog best lastig, moet je een NPC bijvoorbeeld bij 3 verschillende bosses summonen (en tussentijds moet je ze vaak eerst nog weer vinden, met ze praten, en hun sommoning signs vinden) maar ze ook bij die battles in leven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Bij Smelter kan je Lucatiel summomen, die heeft inderdaad een quest line, maar heeft dacht ik meer te maken met de ontmoetingen met haar dan of je haar summoned. Maar als je je het zelf moeilijk wil maken, wie zijn wij dan om je ongelijk te geven 8)

Oh ja, kleine hint zonder te veel te spoilen. Nadat je smelter verslagen hebt, keer nadat je bij een bonfire gerust hebt voor de grap nog eens terug naar die bossroom. Kan je een oude bekende tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Fire resistent gear kan je ook helpen bij Smelty, en met Gyrm shield erbij is hij ineens best wel makkelijk.
Maar het leukste is wel om zijn patronen te leren en alles te dodgen, zal je later nog van pas komen bij Fume Knight. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Zucht....driewerf fail tot nu toe =] Maar we gaan dapper door...

En met succes! Smeltie is down :) En Pursuer nummer 500000 ook ....

[ Voor 63% gewijzigd door Japser op 09-04-2016 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
Japser schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 22:37:
Zucht....driewerf fail tot nu toe =] Maar we gaan dapper door...

En met succes! Smeltie is down :) En Pursuer nummer 500000 ook ....
Grats! Wat was nu jouw sleutel tot succes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Invisible_man schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 15:25:
Bij Smelter kan je Lucatiel summomen, die heeft inderdaad een quest line, maar heeft dacht ik meer te maken met de ontmoetingen met haar dan of je haar summoned. Maar als je je het zelf moeilijk wil maken, wie zijn wij dan om je ongelijk te geven 8)

Oh ja, kleine hint zonder te veel te spoilen. Nadat je smelter verslagen hebt, keer nadat je bij een bonfire gerust hebt voor de grap nog eens terug naar die bossroom. Kan je een oude bekende tegenkomen :)
Mijn reactie ging dus precies over haar. :>

http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Lucatiel+of+Mirrah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ah, Lucatiel. Hoewel ik het liefst bosses solo doe neem ik Lucatiel toch altijd wel mee voor die quest. Hartverscheurend verhaal en zo'n goede voice acting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Invisible_man schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 11:52:
[...]

Grats! Wat was nu jouw sleutel tot succes?
Mn dodges/rolls heel precies timen, heel veel geduld en max 2 aanvallen per mogelijkheid en nooit aanvallen na die air attack van em...en op gegeven moment kom je in een soort flow van roll/roll/attach/roll/run en dat maar blijven herhalen.

Oh en af en toe afstand nemen, want je wilt niet tussen muur en Smeltie inkomen =]
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste