Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
By popular demand: een topic om de Dark Souls 1-discussies te scheiden van Dark Souls 2.

Ik heb de mijne gister aangeschaft. Ben inmiddels warrior, level 26. Eerste baas verslagen. Vandaag helaas werken, ongelofelijk hoe frustrerend dat kan zijn :p

Ik heb nu ook dat Heide Knight Sword, een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Gister mijn Collectors Edition binnen gehad (PS3). Inmiddels level 33 en 2 bazen verslagen :D
Wat een game weer zeg!

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben ondertussen level 50. Heerlijk spel. Tijd vliegt helaas voorbij... :)

spoiler:
Ik ben nu level 50 maar ik snap het ff niet. Elk monster / kereltje dat ik versla zorgt ervoor dat mijn wapen (maakt niet uit welke, willekeurig zwaard bv) ongeveer 30% beschadigd raakt. 4 monsters verder en mijn zwaard is broken. Iemand een idee waar dat aan ligt? Is best irritant.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
spaceboy schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 13:47:
Ik ben ondertussen level 50. Heerlijk spel. Tijd vliegt helaas voorbij... :)

spoiler:
Ik ben nu level 50 maar ik snap het ff niet. Elk monster / kereltje dat ik versla zorgt ervoor dat mijn wapen (maakt niet uit welke, willekeurig zwaard bv) ongeveer 30% beschadigd raakt. 4 monsters verder en mijn zwaard is broken. Iemand een idee waar dat aan ligt? Is best irritant.
Het is niet echt een spoiler, maar goed:
spoiler:
welk wapen(s) gebruik je? Ik heb zelf als main de Fire Longsword en hiermee kan ik prima doorspelen van bonfire naar bonfire. Deze heeft iirc een durability van 60 of 70, wat heeft jouw wapen? Had je dat al vanaf het begin?

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiscard
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-04-2024
Moest in het begin wennen aan de gameplay(is anders dan DS1) maar na ontelbare pogingen begin ik het nu beetje te snappen. Heb zeker al mijn deel toegevoegd aan de world dead counter :)
spoiler:
Ben nu bij 3 ruin sentinals en kan wel wat hulp gebruiken, 3 tegen 1 is niet eerlijk!
Al mn "humanity" opgemaakt bij deze baas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Weet iemand of het mogelijk is om met een bepaald iemand co-op te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

ETzPliskin schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:01:
Weet iemand of het mogelijk is om met een bepaald iemand co-op te spelen?
Ja, ik heb al meerdere keren met een vriend samen gespeeld. Gewoon afspreken waar je de steen neerlegt. Sowieso ergens achter zodat anderen hem minder snel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Vanitas schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:22:
[...]

Het is niet echt een spoiler, maar goed:
spoiler:
welk wapen(s) gebruik je? Ik heb zelf als main de Fire Longsword en hiermee kan ik prima doorspelen van bonfire naar bonfire. Deze heeft iirc een durability van 60 of 70, wat heeft jouw wapen? Had je dat al vanaf het begin?
Hmm, ons ertussen ben ik eruit dat de durability gewoon strenger is dan bij DS1. Met een beetje "run" verslijt ik 2 zwaarden (60 dur).

Ben ondertussen level 62, op sommige punten lijkt het wel veel op DS1 trouwens. Geen problemen mee overigens. ;-)

Ik zie weinig magie players trouwens.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Laatst online: 13-09 15:01
spaceboy schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:08:
[...]

Hmm, ons ertussen ben ik eruit dat de durability gewoon strenger is dan bij DS1. Met een beetje "run" verslijt ik 2 zwaarden (60 dur).

Ben ondertussen level 62, op sommige punten lijkt het wel veel op DS1 trouwens. Geen problemen mee overigens. ;-)

Ik zie weinig magie players trouwens.
spoiler:
Je hebt de Bracing Knuckle Ring in The Lost Bastille (daar zal je al wel door zijn), deze zorgt dat je gear langer meegaat.

http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Bracing+Knuckle+Ring

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

sorry zie nu pas dat er nog een ander topic was van Dark Souls 2 :)

Dus mijn vraag nogmaals

hey beste mede Dark Souls fans, ik heb thuis nog een PS3 12 GB versie.. nog ongebruikt, kan ik daar gewoon DS2 spelen zonder dat ik tekort kom aan schijfruimte?

Alvast bedankt

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiscard
DJkim schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 19:02:
hey beste mede Dark Souls fans, ik heb thuis nog een PS3 12 GB versie.. nog ongebruikt, kan ik daar gewoon DS2 spelen zonder dat ik tekort kom aan schijfruimte?
Achterkant van het hoesje geeft aan dat je 2 gb nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik kreeg niet gevonden of er nou een pc-beta/demo komt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Wiscard schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:01:
[...]

Achterkant van het hoesje geeft aan dat je 2 gb nodig hebt.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Is het spel goed op de PC te spelen, of echt een console game?

*edit* ik lees dat het met keyboard niet te doen is. Wat voor controller zouden jullie aanraden, 360 of ps3?

[ Voor 47% gewijzigd door Squishie op 16-03-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
Squishie schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:17:
Is het spel goed op de PC te spelen, of echt een console game?

*edit* ik lees dat het met keyboard niet te doen is. Wat voor controller zouden jullie aanraden, 360 of ps3?
Maakt echt weinig uit. Ik vind beide controllers prima. Ben DS3 gewend vanuit Dark Souls 1 (PC versie, DSFix mod). PC versie zal er waarschijnlijk wel heel tof uit zien straks _/-\o_

Vraag me alleen af welke versie de grotere community heeft. PS3 of PC... Dat maakt voor mij meer uit dan de graphics in deze games want ik <3 <3 de multiplayer integratie...

Iemand enig idee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Chaos-Zero schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:27:
[...]

Ja, ik heb al meerdere keren met een vriend samen gespeeld. Gewoon afspreken waar je de steen neerlegt. Sowieso ergens achter zodat anderen hem minder snel zien.
Het lukt niet echt, ik kan zijn Summon Sign niet zien om een of andere reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
In de lost bastille. Yaay

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Souls 1 eindelijk tropy collection op 100%

Dark Souls 2 is heel erg zalig om te spelen, grafisch is het wat minder dan Dark Souls 1 op Ps3 maar hopelijk blijft de gameplay even goed als de 1ste of hopelijk beter dan dat. :)

Denk dat ik rond de level 16 ben als warrior, 1ste boss al verslagen tot zover!

Acalypso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wat zijn jullie psn id's eigenlijk? Misschien ben ik jullie al tegengekomen (moet je wel op dit moment in de range van level 50 - 70 zitten). Ik ben erno1978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

op PS3 spelen is leuker omdat je dan geen trainer kan gebruiken.. spel is soms zo frustrerend dat je hulp kan of wilt gebruiken haha het is soms wel tempting

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

ETzPliskin schreef op zondag 16 maart 2014 @ 10:54:
[...]

Het lukt niet echt, ik kan zijn Summon Sign niet zien om een of andere reden :P
Het is even aanklooien. Er zit een soort van systeem in. De wereld is onderverdeeld in verschillende servers zeg maar. Kleine kans dat je vriend en jij in 1x bij elkaar zitten. Wat helpt is degene die host wordt een paar keer op start te drukken. Elke keer dat je dat vlammetje bovenin ziet, gaat ie naar een andere server.
Wat ook helpt is degene die gesummond wilt worden de steen steeds opnieuw neer laten leggen, elke paar seconde.
Het is even kut, maar uiteindelijk moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Neem de ring allebei. Kies zelfde god. Ook meer kans.

Zit nu vast op

Skeleton lords
Three sentinels

Rot bosses

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik moet die rottige Pursuer. Maar kan geen hulptroepen vinden. Ben level 85 nu. Is dat te hoog of te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
spaceboy schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:28:
Ik moet die rottige Pursuer. Maar kan geen hulptroepen vinden. Ben level 85 nu. Is dat te hoog of te laag?
Van wat ik heb gezien is dat erg hoog. Maar 'te hoog' bestaat niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
85 is erg hoog. Ik heb rond 40 de eerste 4 gedaan

Pursuer
Dragonrider
Giant
Cathedral of the blue boss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
Ben benieuwd hoe het zit met levels en PvP en al die 'regeltjes' uit DS1 zijn die hier nog altijd geldig? Ga eens kijken of ik ergens info kan verzamelen (invasion range, co-op range etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Tja, DAT is dus echt een nadeel van DS (1 en 2). Ik heb gisteren heerlijk zitten gamen, maar vind het ook vooral leuk om anderen wat te helpen. Dan schieten de levels omhoog. Alleen: als je te hoog bent (dat kan dus wel volgens mij), is het lastig om medespelers te vinden. Misschien moet ik maar opnieuw beginnen... :-( Ik heb al wel m'n eerste "old one" (1 vd 4). Vanaf nu ga ik maar niet meer levelen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels na 12 uur spelen zit ik op lvl 76. Heb de warrior gekozen, begint volgens mij al op lvl 25. Gebruik een lekker groot zwaard, Drangleic Sword.

De volgende bazen heb ik verslagen:
Last Giant, The Persuer, Dragonrider, Old Dragonslayer, Ruin Sentinels, Flexible Sentry, Lost Sinner.

Mijn PSN nick: Robje87. Voeg me toe als je ergens hulp nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
Ik vind dat dual wielden toch knap lastig, zijn er meer mensen die dat doen / proberen? Ik heb gister voor het eerst maar even een schild op equipped op left-hand 2. -O-

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
spaceboy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:46:
Tja, DAT is dus echt een nadeel van DS (1 en 2). Ik heb gisteren heerlijk zitten gamen, maar vind het ook vooral leuk om anderen wat te helpen. Dan schieten de levels omhoog. Alleen: als je te hoog bent (dat kan dus wel volgens mij), is het lastig om medespelers te vinden. Misschien moet ik maar opnieuw beginnen... :-( Ik heb al wel m'n eerste "old one" (1 vd 4). Vanaf nu ga ik maar niet meer levelen denk ik.
Je hoeft niet te levelen hoor... Je kan gerust je souls spenderen aan wapens upgraden of wat dan ook. Je hoeft niet te levelen :P Dat zou ik doen iig, net als in DS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
spoiler:
De 'makkelijke' oplossing is om The Persuer te parryen precies in de lijn van een balista. Terwijl hij dan even gestunned is kan je snel achter de balista rennen en schieten. Dit is meteen 99% damage, dan nog 1 mep en klaar is kees! Ik ben echt een parry noob dus ben vond het aardig spannend :F

PSN: Timmehhh84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0cky
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-04 20:09
Zo, ook maar even reageren... Ik ben nu SL 52 met mijn bandit, 25 dex en 11 strength, 20 Vigor en 20 endurance en ik moet zeggen dat het spel een stuk makkelijker is dan DS1. Vooral die Ring of Life Protection oid,
spoiler:
die zorgt gewoon dat je human blijft en geen souls verliest... En het kost maar 3000 souls om hem weer te repareren (althans, de eerste keer, misschien word het meer naarmate je het vaker gebruikt?
. Maarja verder is het wel een erg sfeervol spel met prachtige omgevingen en interessante bossfights, ik ben alleen een stuk minder bang voor vijanden.

Ik denk dat ik tot ongeveer SL 70 ga om adaptability nog naar 20 te krijgen en dan kan ik al mijn souls in upgrades en items gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinjiOnO
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 14:09
Spoiler*

.
.
.
.

Methode 1: Je kunt hem parry'en op moment dat hij die dash en thrust doet, hij is dan 3 a 5 seconden immobiel. Daarna de ballista's gebruiken om hem af te maken, meestal is 1 schot fataal, soms blijft er 1% health over. Edit: Sorry, post van -Timmehhh- niet gezien.

Methode 2: Summon een bro die je helpt om hem af te leiden en dan de ballista's af te schieten. Pas op friendly fire. Zorg daarom ervoor dat JIJ schiet en niet andersom. Zo'n ballista pijl is op je schedel is fataal.

Methode 3: Gebruik schild, naar rechts rondcirkelen. Wees niet hebzuchtig en hit een enkele keer zodat je genoeg stamina over hebt om weg te rollen. Rinse and repeat. Heel belangrijk om zijn stun te ontwijken, zijn stun heeft een curse waardoor je een health handicap hebt.

Trouwens, mijn naam is Sinji en ik ben een Dark Souls verslaafde ;(

[ Voor 3% gewijzigd door SinjiOnO op 17-03-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Yes, the Pursuer is down. Ik blijf op SL 85 en ik hoop dat het nog net niet teveel is. :-P

Heb nu gehad:
- Last Giant
- the Pursuer
- Dragonrider
- Old Dragonslayer
- Flexile Sentry
- Ruin Sentinel
- the Lost Sinner

Wat ik nog niet helemaal door heb is hoe je behalve door gebruik van effigy ook weer human kan worden. Soms ben ik opeens ook weer human nadat ik iemand als phantom heb geholpen maar vaak ook niet. Hoe werkt dit?

Verder ben ik het wel eens dat DS2 makkelijker voelt dan DS1. Maar misschien is het een voordeel als je ervaring hebt met deel 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
Gister avond nog de Belfry gargoyles gedaan. Ik dacht even easy tegen 2 gargoyles te moeten vechten net als in DS1. Krijg ik er gewoon 5 stuks achter elkaar voor m'n kiezen.... En dan ook nog zo slim om met 60k souls op zak effe een kijkje te gaan nemen DOH!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0cky
Goeie post SinjiOnO, Ik heb methode 3 gebruikt maar heb eerst als spirit een andere persoon geholpen om door te krijgen wat de baas precies allemaal kan. Extra tips voor deze methode:
  • gebruik life gems (ik heb er denk ik wel 10 gebruikt, naast alle 3 mijn estus flasks)
  • rol 2 keer naar achter als hij zijn "charge" gebruikt
  • rol- of stap naar rechts of naar achter als zijn zwaard blauw word
  • gebruik je schild!! Zonder schild is deze methode vele malen moeilijker.
Succes! Ik vind dit tot nu toe de moeilijkste boss (ik ben bij de 4e boss).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Timmehhh-
Wat trouwens grappig is, is dat zonder Smough, Ornstein echt een mietje is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinjiOnO
spaceboy schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:09:
Yes, the Pursuer is down. Ik blijf op SL 85 en ik hoop dat het nog net niet teveel is. :-P

Heb nu gehad:
- Last Giant
- the Pursuer
- Dragonrider
- Old Dragonslayer
- Flexile Sentry
- Ruin Sentinel
- the Lost Sinner

Wat ik nog niet helemaal door heb is hoe je behalve door gebruik van effigy ook weer human kan worden. Soms ben ik opeens ook weer human nadat ik iemand als phantom heb geholpen maar vaak ook niet. Hoe werkt dit?
Je moet de effigy gebruiken vanuit je inventory of vanuit je onderste quickslot zoals je dat doet met een Estus drink. Het burnen van een effigy bij de bonfire zorgt ervoor dat je onderaan de lijst komt van de mensen die geinvade kunnen worden.

Sorry begreep de vraag verkeerd. Er is een soort glitch in het spel die ervoor zorgt dat je human wordt zodra een host dood gaat nadat je hebt geholpen als summoner:

YouTube: Dark Souls 2: How to become Human without a Human Effigy

Misschien komt het daardoor?
Verder ben ik het wel eens dat DS2 makkelijker voelt dan DS1..
Dit is in het begin zeker zo. Bovendien heb je al behoorlijk veel geleveled terwijl er nog veel moet gebeuren. Maar die woorden slik je wel terug, geloof me maar >:)
-Timmehhh- schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:20:
Wat trouwens grappig is, is dat zonder Smough, Ornstein echt een mietje is :P
Volgens mij is dit maar een na-aper en niet de echte Ornstein :+

[ Voor 21% gewijzigd door SinjiOnO op 17-03-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Net Ruin Sentinels dood. Wat een rot gevecht.. uteindelijk wat geluk gehad dat er maar 1 per keer omhoog sprong. Dus ik ze per stuk kon afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinjiOnO
lanerios schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:53:
Net Ruin Sentinels dood. Wat een rot gevecht.. uteindelijk wat geluk gehad dat er maar 1 per keer omhoog sprong. Dus ik ze per stuk kon afmaken.
Vind ik zelf ook een vervelend gevecht. Zeer moeilijk als je het doet zonder summoners en je nauwelijks damage doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieV
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-06 08:18
Ben eigenlijk net pas begonnen als ik het hier zo lees. DS1 uitgespeeld en ben nu met de Forest of the Lost Giant in DS 2 op weg. Gelijk weer dat geweldige DS gevoel van afwegen of je terug moet naar een bonfre om te levelen (en alle vijanden weer terug krijgt) of nog even doorgokken in de hoop een nieuwe te vinden.
Ik merk dat na iedere dood je levensmeter iets korter wordt, is er een manier dat ongedaan te maken?

Verder wil ik niks weten (natuurlijk wel hoe dat dan moet, niet alleen "ja" antwoorden svp), ik ga mezelf helemaal te pletter zoeken en heeeel langzaam vooruitgang boeken ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door VinnieV op 17-03-2014 13:30 ]

PSN gamertag: H3nk13024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
VinnieV schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:29:
Ben eigenlijk net pas begonnen als ik het hier zo lees. DS1 uitgespeeld en ben nu met de Forest of the Lost Giant in DS 2 op weg. Gelijk weer dat geweldige DS gevoel van afwegen of je terug moet naar een bonfre om te levelen (en alle vijanden weer terug krijgt) of nog even doorgokken in de hoop een nieuwe te vinden.
Ik merk dat na iedere dood je levensmeter iets korter wordt, is er een manier dat ongedaan te maken?

Verder wil ik niks weten (natuurlijk wel hoe dat dan moet, niet alleen "ja" antwoorden svp), ik ga mezelf helemaal te pletter zoeken en heeeel langzaam vooruitgang boeken ;-)
Ja, je kunt een Human Effigy gebruiken. Die schijnen wel wat zeldzamer te zijn dan Humanity in DS. Ik heb er ongeveer 3 gevonden in ca 6 uurtjes spelen (maar met weinig progress). Als je die verbrand word je weer volledig Human en is die health bar penalty opgeheven. Als je niets doet dan wordt hij korter tot 50% van je health bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

VinnieV schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:29:

En bij mijn weten zijn er nog 2 manieren om dit te voorkomen/ongedaan te maken:

spoiler:
- Hopen op de bug dat als je iemand helpt (terwijl je zelf hollow bent), dat je bij terugkeer ook human bent. Ik weet niet waarom, maar in ongeveer 25% van de gevallen overkomt het me.
- Gebruik de Ring of Life. Als je dan doodgaat behoudt je je humanity. En voor 3k kun je hem altijd laten repareren in Majula.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Timmehhh-
De 3e niet vergeten! :
spoiler:
De Ring of Binding beperkt de penalty tot 75%. Te vinden in bij de ingang van Cathedral of Blue.

[ Voor 51% gewijzigd door -Timmehhh- op 17-03-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0cky
snamgaah schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Ja, je kunt een Human Effigy gebruiken. Die schijnen wel wat zeldzamer te zijn dan Humanity in DS. Ik heb er ongeveer 3 gevonden in ca 6 uurtjes spelen (maar met weinig progress). Als je die verbrand word je weer volledig Human en is die health bar penalty opgeheven. Als je niets doet dan wordt hij korter tot 50% van je health bar.
Human Effigy is niet zo zeldzaam volgens mij, het ligt er een beetje aan hoeveel je er gebruikt denk ik. Zover ik nu weet zijn er maar 2 dingen waarvoor je het kan gebruiken:
spoiler:
Human worden en zorgen dat je niet geinvade word

Ik heb 1 mob gezien die het dropt en 1 vendor gezien die er 5 verkoopt (1500 per stuk). Ik heb er nu een stuk of 10 en ik ben nog niet heel ver in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinjiOnO
Human effigy's kunnen gedropt worden door:

spoiler:
Honden en skeletons. Om de droprate te verhogen raad ik aan om de traveler's hat en coin te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
en weer wat nieuwe bosses.

Skeleton Lords
Rat King's Vanguard

Nu weer vast bij de put onderin.. exploding enemies zuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

snamgaah schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Je moet ze gebruiken, niet verbranden, anders kan je gewoon even niet invaded worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En covetous demon is dood... wat was dat bizar simpel, ging nergens over. Heeft 2 attacks kunnen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
ETzPliskin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:42:
[...]

Je moet ze gebruiken, niet verbranden, anders kan je gewoon even niet invaded worden!
Je hebt gelijk excuus. Ik was het vergeten, tot dusverre maar 1 keer gebruikt, ik blijf er liever een beetje zuinig op. Als je bij een beetje pittige boss komt ben je die humanity toch weer in rap tempo af aan het bouwen.

Ik ben overstag gegaan en heb toch maar een Knight gemaakt. In 1/10e van de tijd op min of meer hetzelfde punt gekomen maar met flink wat meer overlevingskansen. Voor de eerste playthrough maar even op safe en dan kan ik later alsnog verder met die dual swordsman. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu bij de draak aan het eind van de Iron Keep. Gister ongeveer 15 keer doodgegaan, het leven van een melee character gaat niet over rozen.

Ook gister voor het eerst een paar keer achter elkaar door anderen ge-invade. Leuke ervaring weer, en zeer uitdagend. Toch een paar keer gelukt anderen te banishen :)

Hebben jullie ook het idee dat deze game een stuk uitgebreider is dan DS1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

lanerios schreef op maandag 17 maart 2014 @ 18:10:
En covetous demon is dood... wat was dat bizar simpel, ging nergens over. Heeft 2 attacks kunnen doen
Die vond ik ook bizar makkelijk. Gewoon rondlopen, niks ontwijken zelfs. Wel een aangename afwisseling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:52:
Ik zit nu bij de draak aan het eind van de Iron Keep. Gister ongeveer 15 keer doodgegaan, het leven van een melee character gaat niet over rozen.

Ook gister voor het eerst een paar keer achter elkaar door anderen ge-invade. Leuke ervaring weer, en zeer uitdagend. Toch een paar keer gelukt anderen te banishen :)

Hebben jullie ook het idee dat deze game een stuk uitgebreider is dan DS1?
Ja, daar zit ik ook! The Old Iron King is dat toch? Hoe in godsvredesnaam moet die kerel dood joh? :-P Welke level ben jij? Ik zit op 85 maar twijfel om hiervoor toch ff paar levels omhoog te gaan. Ben ook melee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ETzPliskin schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:09:
[...]

Die vond ik ook bizar makkelijk. Gewoon rondlopen, niks ontwijken zelfs. Wel een aangename afwisseling :+
Dat zeker.. ik zit nu te kijken wat ik moet doen

Fog Gate na een brug op de Lost Bastille (geen idee wat daar zit)
Gebied na de Covetous Demon
Gebied na Rat King Vanguard.. een put met een brug en exploderende zombies. Niet te overleven ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
Aan het einde van de Lost Bastille brug is een toren met een lift naar beneden. Daar is de Lost Sinner boss, 1 van de 4 main bosses dacht k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
Heeft iemand al met wat Boss wapens gespeeld? Ik heb gister al m'n boss souls ingeruild voor wat wapens, maar ik vind geen van alle beter dan mijn Drangleic Great Sword. Zijn ze meer voor de sier deze keer of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
lanerios schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:35:
85 is erg hoog. Ik heb rond 40 de eerste 4 gedaan

Pursuer
Dragonrider
Giant
Cathedral of the blue boss
Zou verklaren waarom ik het niet eerder redde. Ben nu zo rond de lvl 30.
Wel No man Wharf uitgespeeld. Na 5* dood te zijn gegaan op de baas eindelijk gevonden wat het was. Je kan het vergelijken met een soft enrage

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Klopt, daar ging ik ook dood lol. "Waarom loop ik zo lang..OWFUCK!"

Jep >< Niet een leuke ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spaceboy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:25:
[...]

Ja, daar zit ik ook! The Old Iron King is dat toch? Hoe in godsvredesnaam moet die kerel dood joh? :-P Welke level ben jij? Ik zit op 85 maar twijfel om hiervoor toch ff paar levels omhoog te gaan. Ben ook melee.
Ik ben nu 111.

Ik heb in het begin die witte knight verslagen in the forest en gebruik nog steeds zijn Heide Knight Sword (inmiddels ge-upgrade tot +10). Iemand ervaring met betere wapens en waar deze te krijgen zijn?

BTW, die baas is op zich wel dood te krijgen, je schijnt achter een muurtje te kunnen gaan staan, las ik ergens. Je moet ook z'n sweeping attack ontwijken want daarmee knikkert ie je in één keer de lava in.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Timmehhh-
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:10:

Ik ben nu 111.

Ik heb in het begin die witte knight verslagen in the forest en gebruik nog steeds zijn Heide Knight Sword (inmiddels ge-upgrade tot +10). Iemand ervaring met betere wapens en waar deze te krijgen zijn?

BTW, die baas is op zich wel dood te krijgen, je schijnt achter een muurtje te kunnen gaan staan, las ik ergens. Je moet ook z'n sweeping attack ontwijken want daarmee knikkert ie je in één keer de lava in.
Ik ben zelf wel fan van de Drangleic sword. Vrij snel en hij heeft een stab-heavy attack die ik heel handig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wel een andere scaling.

C str
B Dex

De Heide sword is net andersom dacht ik. Dus ligt er aan wat je qua scaling/moveset liever wilt hebben :P

Trouwens, ben ik de enige die nog steeds moeite heeft met de kamer in Lost Bastille? Trap op vanaf Mcduff bonfire, dan naar rechts over balk. Daar in een kamer kom je iets van 5 of 6 van die Royal Guards tegen met Greatswords >< Zelfs 3 tegelijk of 2 is een hel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 13:27
lanerios schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:38:
Wel een andere scaling.

C str
B Dex

De Heide sword is net andersom dacht ik. Dus ligt er aan wat je qua scaling/moveset liever wilt hebben :P

Trouwens, ben ik de enige die nog steeds moeite heeft met de kamer in Lost Bastille? Trap op vanaf Mcduff bonfire, dan naar rechts over balk. Daar in een kamer kom je iets van 5 of 6 van die Royal Guards tegen met Greatswords >< Zelfs 3 tegelijk of 2 is een hel.
Terug lopen richting Mcduff, dan kan je ze meestal 1 voor 1 neer leggen. 3 tegelijk is inderdaad erg lastig. Als je geluk hebt slaan ze ook nog zo'n exploderend vat kapot, scheelt weer wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:59
lanerios schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:38:
Wel een andere scaling.

C str
B Dex

Tip: Pull ze allemaal en loop terug naar de toren (Waar je ook Lucatiel of Mirrah aantrof) . Net voor de toren aan de linkerkant loop je voorzichtig over de muur en ga je een klein stukje de ladder op. Met een beetje geluk vallen ze nu allemaal naar beneden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Wat ZIJN de 4 primal bosses eigenlijk? Ik loop doelloos rond en heb er volgens mij 3: Old Iron King, The Rotten, The Lost Sinner. Waar haal ik nummer 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Hoe gaat het nu eigenlijk met de covenants.
Ik heb me geallieerd aan de blue covenant, draag de ring maar heb nog niets mogen doen.

ik heb well blue cracked orbs ontvangenvan mobs, als ik die zou gebruiken, invade ik dan andere spelers ?
Het zegt iets over tegenstanders van blue govenant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spaceboy schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:04:
Wat ZIJN de 4 primal bosses eigenlijk? Ik loop doelloos rond en heb er volgens mij 3: Old Iron King, The Rotten, The Lost Sinner. Waar haal ik nummer 4?
Nummer vier is The Duke's Dear Freja. Deze heb ik gister omgelegd. Moeilijkste baas tot nu toe, vond ik, en dan voornamelijk omdat ik melee speel.

Ik weet niet precies meer hoe ik er kwam, het ligt in ieder geval in een verre uithoek. Volgens mij door dat mistige bos heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sabriel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:11:
Ik heb me geallieerd aan de blue covenant, draag de ring maar heb nog niets mogen doen.

ik heb well blue cracked orbs ontvangenvan mobs, als ik die zou gebruiken, invade ik dan andere spelers ?
Volgens mij werkt dat net zoals bij DS1. Met die blue orb kon je "the world of the guilty" invaden. Als je dan een vijand versloeg kreeg je een Souvenir of Reprisal, die kon je dan weer bij je covenant inleveren voor krachtigere spells.

Het aantal spelers groeit natuurlijk nog steeds en op een gegeven moment heb je targets genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Nummer vier is The Duke's Dear Freja. Deze heb ik gister omgelegd. Moeilijkste baas tot nu toe, vond ik, en dan voornamelijk omdat ik melee speel.

Ik weet niet precies meer hoe ik er kwam, het ligt in ieder geval in een verre uithoek. Volgens mij door dat mistige bos heen.
Ah, thanks. Ook gelukt. Ben nu net in Drangleic Castle. Genoeg gegamed voor vandaag. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiscard
Net bij belfry bell convenant geweest, dat is een huisje waar je constant geinvade wordt. Convenant nog niet gejoined, wel leuk als wilt PVP-en. Ook even de fog gate geprobeerd maar was geen succes.
Tevens blue sentinels gejoined en een arena match gedaan. Erg vermakelijk en spannende arena. Je kan ze joinen door een iemand te helpen met zijn boss/objective zodat je reward krijgt. Daarna praten met NPC achter old dragonrider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

-Timmehhh- schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:35:
Heeft iemand al met wat Boss wapens gespeeld? Ik heb gister al m'n boss souls ingeruild voor wat wapens, maar ik vind geen van alle beter dan mijn Drangleic Great Sword. Zijn ze meer voor de sier deze keer of mis ik iets?
Ik heb even die boss weapons bekeken, maar vind ze niet geweldig. Weet iemand of je nog iets anders kan doen met die boss souls? Of kan ik ze gewoon lekker gebruiken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sabriel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 14:11:

Zoals iemand al aangaf: Je invade met de blue cracked orbs spelers die zonden hebben begaan. Als je als red phantom wilt invaden, dan heb je een cracked red eye orb nodig.

Het probleem met de blue covenants is dat je alleen opgeroepen wordt bij een invasion van een red phantom. Er vinden maar weinig invasions plaats (mede doordat de cracked red eye orbs vrij zeldzaam zijn en doordat je gematched wordt met iemand die ongeveer even veel souls heeft verdiend als jij). Daardoor zul je maar weinig pvp actie zien in die covenants op het moment. (In New game + schijnt dat veel beter beter te zijn)
Wiscard schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 00:50:
Net bij belfry bell convenant geweest, dat is een huisje waar je constant geinvade wordt. Convenant nog niet gejoined, wel leuk als wilt PVP-en.
Belfry covenant is zeker lachen als je wilt PvP-en. Je wordt best vaak opgeroepen om een invasion te doen. De rewards voor het winnen zijn ook niet onaardig.
spoiler:
Titanite chunk voor elke win en een een titanite slab na 10 wins. Die laatste is eenmalig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo. 2 nieuwe bonfires. 1 na de ratking vanguard in e dredge of drudge of zoiets. En dan weer 1 na een fog gate. Wordt echt paranoide van die fog dingen.

Heb 10 uur niet door die fog gate na de brug in bastille gedurfd, en toen getest en erachter gekomen dat er een bonfire was.. derp

Ook lost sinner heeft voor het laatst gesinned. Met 3 man gedaan, werd een geweldig gevecht.
spoiler:
wel leuk dat die bug van bed of chaos er weer was. En dat de sinner een vrouw blijkt te zijn

2 lord souls binnen. Nu vast op die scorpion chick. Die magic spell van haar is echt evil.

[ Voor 8% gewijzigd door corset op 19-03-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totempaal
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-08 11:56
Wat mij opviel als je een stuk niet doorkomt en steeds maar weer opnieuw moet doen omdat je dood gaat. Er op een bepaald moment geen mobs meer spawnen op plekken waar ze eerder wel spawnden??

Is jullie dit ook opgevallen? Dan word het ineens wat makkelijker. Erg jammer vind ik dat.

PSN: Totumpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Inderdaad. Maar je kan ook geen souls meer farmen natuurlijk, waardoor het niet écht makkelijker wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

totempaal schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:47:
Wat mij opviel als je een stuk niet doorkomt en steeds maar weer opnieuw moet doen omdat je dood gaat. Er op een bepaald moment geen mobs meer spawnen op plekken waar ze eerder wel spawnden??

Is jullie dit ook opgevallen? Dan word het ineens wat makkelijker. Erg jammer vind ik dat.
Mwah, als de mobs verdwenen zijn wordt de boss misschien iets makkelijker omdat je meer consumables/spells over hebt, maar heel veel verschil maakt dat voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:24:
[...]

Mwah, als de mobs verdwenen zijn wordt de boss misschien iets makkelijker omdat je meer consumables/spells over hebt, maar heel veel verschil maakt dat voor mij niet.
Eens. Tijd vinden om te healen is vaak ook knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Ik zou graag een weapon willen upgraden. Ik gebruik nu nog een Drangleic sword maar ben inmiddels sl 76 en ik zou denken dat er ergens een beter wapen moet zijn. Mijn class is warrior en heb vooral veel geinvesteerd in strength. Welk wapen adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon3016 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:28:
Ik zou graag een weapon willen upgraden. Ik gebruik nu nog een Drangleic sword maar ben inmiddels sl 76 en ik zou denken dat er ergens een beter wapen moet zijn. Mijn class is warrior en heb vooral veel geinvesteerd in strength. Welk wapen adviseren jullie?
De belangrijkste reden voor het kiezen van een bepaald wapen: Past de moveset bij jouw manier van spelen? Test dus eens wat verschillende wapentjes in bijvoorbeeld forest of fallen giants en kijk wat je bevalt. (Denk er wel aan dat als je niet genoeg stats hebt om het wapentje te gebruiken de animaties trager worden en de damage omlaag gaat)
Alle wapens zijn geschikt om het spel mee uit te spelen. Ze worden allemaal sterk als je ze voldoende upgrade. Zelf gebruik ik een +10 Falchion sinds het begin van het spel.(aan het begin natuurlijk nog geen +10 ;) ) Ik heb net genoeg stat points voor dat ding. (8 strength 14 dex iirc). Ik zit nu op 3/4 van de game en de falchion is sterk genoeg om alles snel zat in melee te slopen.

In het begin van het spel zijn de upgrade materials wat schaars, dus zul je inderdaad een keuze moeten maken. Later worden mats makkelijker verkrijgbaar, dus kun je meerdere wapens upgraden voor de variatie.

Goede strength wapentjes zijn uit mijn hoofd de caestus (dual wield), club, great club. De mace scaled dacht ik ook goed met strength.

In het kort: Pak een wapen waarvan de moveset je bevalt en upgrade die naar een zo hoog mogelijke level. Later kun je nog genoeg shards verdienen om ook andere wapens te upgraden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:50:
[...]

De belangrijkste reden voor het kiezen van een bepaald wapen: Past de moveset bij jouw manier van spelen? Test dus eens wat verschillende wapentjes in bijvoorbeeld forest of fallen giants en kijk wat je bevalt. (Denk er wel aan dat als je niet genoeg stats hebt om het wapentje te gebruiken de animaties trager worden en de damage omlaag gaat)
Alle wapens zijn geschikt om het spel mee uit te spelen. Ze worden allemaal sterk als je ze voldoende upgrade. Zelf gebruik ik een +10 Falchion sinds het begin van het spel.(aan het begin natuurlijk nog geen +10 ;) ) Ik heb net genoeg stat points voor dat ding. (8 strength 14 dex iirc). Ik zit nu op 3/4 van de game en de falchion is sterk genoeg om alles snel zat in melee te slopen.

In het begin van het spel zijn de upgrade materials wat schaars, dus zul je inderdaad een keuze moeten maken. Later worden mats makkelijker verkrijgbaar, dus kun je meerdere wapens upgraden voor de variatie.

Goede strength wapentjes zijn uit mijn hoofd de caestus (dual wield), club, great club. De mace scaled dacht ik ook goed met strength.

In het kort: Pak een wapen waarvan de moveset je bevalt en upgrade die naar een zo hoog mogelijke level. Later kun je nog genoeg shards verdienen om ook andere wapens te upgraden.
Top bedankt _/-\o_

Zal na het werk even wat experimenteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon3016 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:42:
[...]

Top bedankt _/-\o_

Zal na het werk even wat experimenteren :)
Enige dat ik nog heb toe te voegen: hou ook de durability van de wapens in de gaten. Sommige wapens zijn binnen no time stuk (bijvoorbeeld twinblades), die zijn niet handig om als main weapon te hebben!

En nog een edit: twinkling titanite is volgens mij een stuk lastiger te krijgen, dus die wil je misschien niet te makkelijk uitgeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb al een paar keer gehad dat m'n wapen kapot ging tijdens een bossfight, bloedirritant is dat. Zorg ervoor dat je altijd zo'n repair item op zak hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb gewoon altijd 2 zwaarden paraat. Main = broadsword +10. Secondary = broadsword + 8. :-)

Kom net thuis. Wil DS2 spelen: update 1.02 required. Vervolgens server HTTP 503 error. Neeeeeee. Geen DS2 dus...

Edit: net gelukt. Probleem met deze patch is wel shit: summonen werkt niet meer. En net nu ik tegen de Looking Glass Knight mag... Die kan ik niet alleen... :-P

Edit 2: Looking Glass Knight is down. Wel met hulp van die npc, maar toch weer flink wat adrenaline verder. ;-) Na de Glass Knight kan ik wel weer summonen. Raar.

[ Voor 84% gewijzigd door spaceboy op 20-03-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
* dagboek *
Gisteren de eerste van de 4 old ones neergelegd. Dit was de old iron king.
Eerste 3 keer echt uitzoeken met de skills, daarna was het kwestie van het perfect uitvoeren. Neer in 8 tries. Ook de eerste keer dat ik een optionele boss heb overgeslagen in iron keep.

De melding ..... krijg ik tot ongeveer 50%, daarna wordt mijn healthpool te laag maar heb ik geen tijd om healtpotions te nemen. Flaming sword --> auw. ook geprobeerd om als human te gaan maar geen summon sign kunnen vinden.

Naarna naar de bastion gegaan. Moet zeggen een zeer leuke area. Heb op het eind van de avond eindelijk ook de ruin sentinels neer kunnen krijgen
* einde dagboek *

Ik zie mensen praten over boss-weapons, echter als ik met de smith praat kreeg ik geen enkele dialoog om stones om te ruilen. Moet je gewoon use doen en krijg je dan een keze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Ik zit nu bij de Ruin Sentinels. Die zijn niet zo tof. De route naar ze toe ook niet zo, ik aggro steeds 4 of meer van die Hollows en samen zijn ze best pittig. Volgende keer maar eens met summon proberen.

Ik kon The Pursuer trouwens niet vinden.. Heb ik daarvoor dat Symbol of the King of whatsoever nodig bij die grote deur? Of zit ik dan verkeerd?

Nog iets bloedirritants: items die naar onbereikbare plekken vallen, ook als het corpse gewoon aan je voeten blijft liggen. Had ik bijvoorbeeld bij die area met al die turtle knights in FoFG, daar heb je op een gegeven moment die houten verhoging. Daarop zo een turtle knight gekilled, hij dropt iets en dat valt onder het platform.. Eerder ook gehad in die grote area na de mist waar je die boomstam op kunt lopen, met al die archers. Het zou je maar een keer overkomen met een erg zeldzame drop ben je mooi klaar mee. Nog meer mensen die dit meemaken? In DS is het mij 0 keer overkomen, in DS 2 tot dusverre dus 2 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
sabriel schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:42:

Ik zie mensen praten over boss-weapons, echter als ik met de smith praat kreeg ik geen enkele dialoog om stones om te ruilen. Moet je gewoon use doen en krijg je dan een keze ?
Boss weapons kan je traden nadat je de Lost Sinner in Sinners Rise killed. Je krijgt een item waarmee je de npc kan unlocken bij een bonfire in the Lost Bastile.
snamgaah schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:43:

Ik kon The Pursuer trouwens niet vinden.. Heb ik daarvoor dat Symbol of the King of whatsoever nodig bij die grote deur? Of zit ik dan verkeerd?
De Pursuer zit in The forest of fallen giants. Nadat je de giant hebt verslagen krijg je een key. Met die key moet je bij de bonfire (waar die merchant zit) de ladder afgaan en terug naar de kamer waar je dat grote stone zwaard kan oprennen. Rechts in die kamer zit een deur. Als je die opent en de trap opgaat zit de pursuer helemaal boven. Kijk wel uit voor enemies en er zitten ook nog wat items daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Cryostorm schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:52:
De Pursuer zit in The forest of fallen giants. Nadat je de giant hebt verslagen krijg je ene key. Met die key moet je bij de bonfire (waar die merchant zit) de ladder afgaan en terug naar de kamer waar je dat grote stone zwaard kan oprennen. Rechts in die kamer zit een deur. Als je die openend en de trap opgaat zit de pursuer helemaal boven. Kijk wel uit voor enemies en er zitten ook nog wat items daar.
Doh, thanks! Die deur natuurlijk tegengekomen maar eens ik de sleutel had kon ik alleen die andere 2 deuren bedenken die je er mee kan openen. Dan gaat die Pursuer er vanavond aan, kan ik die souls weer investeren in levelen zodat die Sentinels ook weer iets soepeler gaan.

Iemand die vurige salamanders in FoFG, na de Cardinal Tower bonfire laddertje omlaag, al gekilled? Tips? Ik ben iedere keer als ik langsloop aan het overwegen om naar beneden te jumpen en die beesten te slachten maar ik kon voor mijn gevoel wel eens van een koude (pun intended) kermis thuiskomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Cryostorm schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:52:
[...]

Boss weapons kan je traden nadat je de Lost Sinner in Sinners Rise killed. Je krijgt een item waarmee je de npc kan unlocken bij een bonfire in the Lost Bastile.
Heb trouwens ongeveer alle boss weapons wel bekeken, maar vind ze minder impressive dan in DS1. Sterker nog: ik hoef ze niet en heb gisteren alle souls maar opgemaakt om nog even naar level 90 te gaan. Daar laat ik 't maar bij, volgens mij moet ik daar het einde mee doorkomen. Toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Ik zit nu bij de Ruin Sentinels. Die zijn niet zo tof. De route naar ze toe ook niet zo, ik aggro steeds 4 of meer van die Hollows en samen zijn ze best pittig. Volgende keer maar eens met summon proberen.
Je kan ze makkelijk per 2 killen, op weg naar centinel hoef je er zelfs maar 2 te killen

Open deur, pull met ranged (2 mobs komen naar je toe)
daarna door deur, 2 of 3 trappen af, naar links ladder op. Nadat je de ladder op bent naar rechts en stap je door de fog-gate
snamgaah schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:04:
[...]
Iemand die vurige salamanders in FoFG, na de Cardinal Tower bonfire laddertje omlaag, al gekilled? Tips? Ik ben iedere keer als ik langsloop aan het overwegen om naar beneden te jumpen en die beesten te slachten maar ik kon voor mijn gevoel wel eens van een koude (pun intended) kermis thuiskomen..
Hoe kom je daar beneden dan bij de vuursalamander ?
Ik zie geen trap, als ik jump val ik dood, ik kan niet door de lift halverwege uitstappen (alla DS1) en zag ook geen toegangsdeuren.

[ Voor 33% gewijzigd door sabriel op 21-03-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boss spoiler:
spoiler:
Ik vond de Ruin Sentinels lastiger met summons dan zonder. Probleem daar is dat er altijd wel iemand naar beneden dondert en dan als een kip zonder kop de hele kamer door gaat rennen. Mocht je naar beneden vallen: wacht in de hoek onder het platform waar je begint tot je aggro krijgt van een van de Sentinels of totdat alle Sentinels actief zijn. (De enige keer dat ik met een groep won was toen ik zelf naar beneden was gedonderd was en daar geduldig wachtte tot de derde Sentinel actief werd en ik die tankte terwijl mijn medespelers nummero 2 afmaakten.)
Als je solo tips wilt, dan kan ik die ook wel geven
Hoe kom je daar beneden dan bij de vuursalamander ?
Bij 2e bonfire in forest of fallen giants (bij dat omaatje) kun je de ladder naar beneden nemen. Daar heb je een brug met 2 hollow knights. Die brug over en dan links. Als het goed is kun je vanaf daar naar beneden springen. (Wel handig om wat items te equippen die fall damage verlagen)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:08:
[...]

Boss spoiler:
spoiler:
Ik vond de Ruin Sentinels lastiger met summons dan zonder. Probleem daar is dat er altijd wel iemand naar beneden dondert en dan als een kip zonder kop de hele kamer door gaat rennen. Mocht je naar beneden vallen: wacht in de hoek onder het platform waar je begint tot je aggro krijgt van een van de Sentinels of totdat alle Sentinels actief zijn. (De enige keer dat ik met een groep won was toen ik zelf naar beneden was gedonderd was en daar geduldig wachtte tot de derde Sentinel actief werd en ik die tankte terwijl mijn medespelers nummero 2 afmaakten.)
Als je solo tips wilt, dan kan ik die ook wel geven

[...]

Bij 2e bonfire in forest of fallen giants (bij dat omaatje) kun je de ladder naar beneden nemen. Daar heb je een brug met 2 hollow knights. Die brug over en dan links. Als het goed is kun je vanaf daar naar beneden springen. (Wel handig om wat items te equippen die fall damage verlagen)
spoiler:
Ja ik speel solo, doelde op de NPC. Lijkt me wel handig als hij 1 van de 2 zo lang mogelijk tankt als de eerste down is dan kan ik ondertussen er nog 1 omleggen en hoef ik geen moment tegen meerdere sentinels te vechten. Nog meer tips voor solo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snamgaah schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:40:
[...]

spoiler:
Ja ik speel solo, doelde op de NPC. Lijkt me wel handig als hij 1 van de 2 zo lang mogelijk tankt als de eerste down is dan kan ik ondertussen er nog 1 omleggen en hoef ik geen moment tegen meerdere sentinels te vechten. Nog meer tips voor solo?
Meer boss spoiler:
spoiler:
NPC hulp klinkt inderdaad handig. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voor hij neer gaat. (en of hij niet alle sentinels pulled)
Het gevecht wordt idd pas lastig als je meerdere sentinels tegelijk hebt. Ik heb hem zelf melee gedaan zonder summon en de belangrijkste tip is: geduld hebben. Ik bleef telkens op medium range zodat hun aanvallen mij niet konden raken en lette goed op wanneer ze beide een aanval deden. Vaak heb je dan een kort momentje om een tik of twee te geven en weer weg te rollen naar mid range. Dan weer defensief spelen en wachten op een opening. Schildje vond ik ook wel prettig omdat dodgen bij sommige aanvallen nog wel lastig is qua timing.
Nadat de eerste neer is kun je ook snel een resin gebruiken om je wapen te versterken. Nummer 2 is dan al behoorlijk gewond voordat de derde erbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Wat ik vaak doe.

Blijf boven staan en nuke de eerste. Heel makkelijk en snel. Dan wacht tot de 2e bovenkomt en mep die half of 3 kwart neer. Ergens tijdens dit valt de nc naar beneden en die kan de laatste tanken. Dan heb je er 1 per keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik doe:

Vind Greatshield. Upgrade tot +hoog zodat je dikke stability hebt. Slacht de eerste sentinel. Daarna kan je er makkelijk twee tegelijk aan. Laat ze maar lekker rammen op dat schild, doet bijna niks voor je stamina (Cloranthy Ring is ook handig en eigenlijk een musthave). Zoek naar een gaatje en dan is het gewoon hakken totdat ze allebei dood zijn.

Later, in de Drangleic Castle krijg je nog meer van dat soort bitches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik zit ff te zoeken, maar kan het op internet niet zo vinden: wat is nou een goeie soul level om niet verder omhoog te gaan? Ben nu in Drangleic Castle en vraag me af of ik nog verder moet gaat dan 90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spaceboy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:44:
Ik zit ff te zoeken, maar kan het op internet niet zo vinden: wat is nou een goeie soul level om niet verder omhoog te gaan? Ben nu in Drangleic Castle en vraag me af of ik nog verder moet gaat dan 90.
Bij Demon's Souls en Dark Souls 1 was er een ongeschreven consensus dat tussen level 120 en 130 de beste PvP mogelijkheden waren. Dus als je wilt PvP-en denk ik dat je ergens in die regionen moet zijn.

Mijn character is nu level 129, ik ga gewoon lekker door tot ik hem beu ben en dan maak ik een PvP character (veel dark magic, high armor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Weet iemand of er al nieuws is over de PC-versie? Ik heb ergens gelezen dat er meer aandacht aan besteed wordt, maar dat is het dan ook.

Ik heb Dark Souls 1 gekocht tijdens een sale en heb deze een paar dagen geleden proberen te spelen, wat echter onmogelijk bleek te zijn (en ja, ik wil per se een toetsenbord en muis gebruiken ;)). Na DSFix en een mousefix werd alles al iets beter, maar de controls kreeg ik gewoon niet in orde. Alles was onduidelijk en zelfs de game simpelweg afsluiten lukte me niets eens. En toen ik uiteindelijk mijn character kon besturen voelde dit gewoon "verkeerd" aan.

Jammer, want ik zou graag eens een RPG spelen waar echt een uitdaging in zit en dit lijkt me het perfecte spel hiervoor te zijn. Als ik zeker weet dat deze game niet zo'n slechte port is, wil ik 't gerust kopen. Heeft iemand dus een betrouwbare bron die meer info geeft over de PC-versie? Ik heb geen zin om €50 te geven aan een game dat ik nauwelijks kan spelen.

Dat de graphics niet zoals BF3 zijn, maakt me niet uit. Tenslotte gebruik ik toch mijn laptop waarin een mid-end kaartje in zit. Maar de PC-specifieke dingen moeten echt wel in orde zijn deze keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Aaargh, Shrine of Amala is irritant als melee character :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ETzPliskin schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 10:28:
Aaargh, Shrine of Amala is irritant als melee character :X
Ja, bijna niet te doen zonder hulp. Als er van 3 kanten van die wizards hun energy-bolts (of wat het ook zijn... kennelijk helpt mijn anti lightning ring hier niet) op je afschieten moet je of heel veel geluk hebben of heel veel geduld.

Wat ik gedaan heb om hier doorheen te komen is zorgen dat ik (net, moest paar levels erbij halen om genoeg stats te hebben) de Sea Bow kan gebruiken. Deze heeft een enorme range en kun je die lui van enorme afstand met (veel) pijlen afknallen. Wel laf, maar wel te doen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zo. Bijna dumes dear freja dood. Dan alleen de iron king nog. Wel jammer dat de primal bonfire bosses echt heel makkelijk zijn vergeleken met sentinels, scorpion chick etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Sentinels down. Ik was gisteren opeens online zonder Xbox live abo en kon zowaar iemand summonen, is er een of andere actie?

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste