Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Nope, die heb ik ook gesummoned en uiteindelijk zelfs 2 runs met 3 gedaan (ik + npc + player). Bijzonder, maar kwam mij van pas.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
snamgaah schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:59:
[...]
Nope, die heb ik ook gesummoned en uiteindelijk zelfs 2 runs met 3 gedaan (ik + npc + player). Bijzonder, maar kwam mij van pas.
spoiler:Iets verderop vond ik een bonfire met 5 enemies en een statue dat de doorgang blokkeert, bonfire bevindt zich in een cel. Wie weet hoe ik er langs kan?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Thanks! Ga ik daar maar eens naar op zoek.spaceboy schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:35:
[...]
spoiler:Je kunt op een paar plekken 1 of ander plantje (fragrance) vinden om statues weer te laten leven...
Hoewel ik een fanboy ben heb ik wel nog een kritiekpunt. De AI van NPC summons is wel echt om te huilen. Liep gisteren met een richting een fog gate en om zijn health bar zo vol mogelijk te houden omzeilde ik 1 enemy, die aggrode niet maar zodra de NPC hem zag stormde hij erop af. Op zich is de AI van je allies in veel games slecht maar in een verder zo goede game had ik wel beter verwacht.
[ Voor 28% gewijzigd door snmght op 24-03-2014 11:56 ]
snamgaah schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:37:
[...]
spoiler:Zit nu bij The Lost Sinner, heb pas 1 poging ondernomen tot dusverre, heb eerst die gasten in dat riool een paar keer omgelegd. Erg goede verhouding effort / souls, zeker met de silver ring.
Ik ben eindelijk bezig in Hunters Copse. Waarom eindelijk? Omdat ik al SL91 ben... Ik speel kennelijk t spel wat te langzaam...
Ik was laatst nog ff een stukje Forest of the Giants aan t doen (was de hele rechter vleugel vergeten). White soapstoan gebruikt en vervolgens word ik gesummoned door een gast met 2 Great Clubs en een mooi pakkie (volgens mij van een vrouwelijke NPC). Samen met nog 1 summon naar de Giant. Ik vervolgens per ongeluk met de lift weer naar boven. Intussen gaan zij door de mist deur en meteen krijg ik en berichtje dat de phantom dood is...Ik denk "hoe krijgt ie dat voor elkaar? Ach, dan doen we t maar met z'n tweeën..." Ik de mist deur door, loop naar z'n voeten toe. Vervolgens word ik één keer door 'm geraakt en meteen dood...
[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 24-03-2014 14:29 ]
Ben ik helemaal met je eens. NPC's blijven alleen leven bij de gratie van hun hoge HP. Als ik zo zou vechten zou ik de eerste baas nog niet dood hebben.snamgaah schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:37:
[...]
Thanks! Ga ik daar maar eens naar op zoek.
spoiler:Zit nu bij The Lost Sinner, heb pas 1 poging ondernomen tot dusverre, heb eerst die gasten in dat riool een paar keer omgelegd. Erg goede verhouding effort / souls, zeker met de silver ring.
Hoewel ik een fanboy ben heb ik wel nog een kritiekpunt. De AI van NPC summons is wel echt om te huilen. Liep gisteren met een richting een fog gate en om zijn health bar zo vol mogelijk te houden omzeilde ik 1 enemy, die aggrode niet maar zodra de NPC hem zag stormde hij erop af. Op zich is de AI van je allies in veel games slecht maar in een verder zo goede game had ik wel beter verwacht.
Gister goeie progressie geboekt. Level 152 nu, weer een aantal bazen dood, ben nu bij de Ancient Dragon. Vecht nu met de Heide Lance +5, en wat een beest is dat. Lompe charge-moves, zeer hoge damage, vette finishing moves en aanvallen terwijl je achter je schild zit zoals bij de speren in DS1/2. Heb ook de Dragonrider Bow ge-upgrade naar +5, die doet ook zo'n 450 damage nu en kan zelfs vijanden in het latere gedeelte van het spel one-shotten. Gister urenlang Twinkling Titanite en Petrified Dragon Bones gefarmed om alles te kunnen upgraden.
Dat is sowieso iets wat ik iedereen aan kan raden. Eerst farmen, dan progress.
Ik dacht al zoiets. Ben nu level 114 en probeer ook af en toe die Old Dragon. Maar dat heeft echt geen nut. Als hij de lucht ingaat en z'n vuur op mijn tedere lichaampje neer laat dalen... tja... oneshot.Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:45:
[...]
Ben ik helemaal met je eens. NPC's blijven alleen leven bij de gratie van hun hoge HP. Als ik zo zou vechten zou ik de eerste baas nog niet dood hebben.
Gister goeie progressie geboekt. Level 152 nu, weer een aantal bazen dood, ben nu bij de Ancient Dragon. Vecht nu met de Heide Lance +5, en wat een beest is dat. Lompe charge-moves, zeer hoge damage, vette finishing moves en aanvallen terwijl je achter je schild zit zoals bij de speren in DS1/2. Heb ook de Dragonrider Bow ge-upgrade naar +5, die doet ook zo'n 450 damage nu en kan zelfs vijanden in het latere gedeelte van het spel one-shotten. Gister urenlang Twinkling Titanite en Petrified Dragon Bones gefarmed om alles te kunnen upgraden.
Dat is sowieso iets wat ik iedereen aan kan raden. Eerst farmen, dan progress.
Misschien eerst maar 's de rest nog 's door. Dat level voor die Old Dragon is wel 'n lekkere qua soul farming.
Ik heb 'm vanmiddag drie keer geprobeerd, één keer zelf en twee keer in een groep. Eerste keer was ik vrijwel meteen dood, tweede keer was de world master vrijwel meteen dood en de derde keer hebben we hem op ongeveer 80% health gekregen, maar we gingen dus hardcore dood.spaceboy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:37:
[...]
Ik dacht al zoiets. Ben nu level 114 en probeer ook af en toe die Old Dragon. Maar dat heeft echt geen nut. Als hij de lucht ingaat en z'n vuur op mijn tedere lichaampje neer laat dalen... tja... oneshot.
Misschien eerst maar 's de rest nog 's door. Dat level voor die Old Dragon is wel 'n lekkere qua soul farming.
Straks nog maar eens proberen...
[ Voor 5% gewijzigd door snmght op 25-03-2014 09:56 ]
ben nu level 75 en Soul Memory rond 880000
ik krijg nu problemen om anderen te summonen hebben jullie ook dat probleem of zit ik misschien kwa level te laag
ben nu bij die boss die grote Spin The Duke's Dear Freja maar ik kan wel gesummond worden maar zelf iemand summonen wil niet echt lukken
[ Voor 4% gewijzigd door FreakGIB op 25-03-2014 10:58 ]
PSN: FreakGIB
Lucky Goldstar
ik kreeg trouwens kauwe fingers van het killen van Royal Rat Authority
je kan niemand summonen Pff ben maar een zwake Magier dus het was niet makelijk
snamgaah schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 07:31:
spoiler:The Lost Sinner geeft me meer trouble dan nodig, gisteren was ik er wel zo fucking dichtbij, was geduldig aan het wachten op een opening om hem de laatste 1 a 2 hits te verkopen, raak ik hem kwijt met die jump attack. YOU DIED. Dat zijn de zuurste.
Nee heb ik niet. Maar ik kan in die area verder niets, alle deuren zijn gesloten. Moet ik daarvoor terug?Jobbie schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:27:
[...]
spoiler:Heb je de lampen aangedaan? Omdat The Lost Sinner zoveel springt, raak je je lock kwijt. De lampen zorgen ervoor dat je 'm langer kan locken... Turtle for the win!
anderen worden tegen hun will gesummoned naar het rijk van de Rat King
als ze zelf in dat gebied rondlopen.
en ik mag dan helpen met mijn mede monsters in dat gebied
als ik win krijg je 1 Pharros' Lockstone, en 1 Rat Tail
die lockstone kan je dan weer gebruiken om meerdere vallen open te zetten en soms leuke goods te krijgen hehe erg leuk anderen tegen werken
[ Voor 6% gewijzigd door FreakGIB op 25-03-2014 13:16 ]
Verwijderd
Ik heb begrepen dat de moeilijkheid gecapped is op +7. Daarna kun je nog wel nieuwe games starten en ascetics gebruiken, maar wordt het niet meer moeilijker.snamgaah schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:58:
Stopt het New Game +++++ principe eigenlijk op enig punt? Ik bedacht me zojuist ineens dat de game in theorie anders op enig moment nagenoeg onmogelijk wordt. De player heeft dan alle stats en gear volledig maxed out maar de Engine wordt met elke New Game opnieuw sterker en heeft meer HP.
snamgaah schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:54:
[...]
Nee heb ik niet. Maar ik kan in die area verder niets, alle deuren zijn gesloten. Moet ik daarvoor terug?
dat gebied beschermt tegen indringers.
wat gebeurd er als je in dat gebied rondloopt heb je de kans om tegen je wil in gesummond te worden naar mijn realm of iemand anders die bij die Covernant zit je word dan aangevallen door de monsters daar en door de host.
als ik dood ga krijg ik niks en word ik meer hollow
als de gesummoned dood gaat krijg ik 1 Pharros' Lockstone, en 1 Rat Tail
maar hij verliest geen souls want hij gaat weer terug naar zijn eigen realm
nu is mijn vraag als ik mijn Bonfire versterk zodat alle monsters daar sterker worden geld dat dan ook voor de spelers die in mijn Realm worden gesummond ik neem aan dat de spelers gelockt zijn aan mijn level/Soul memory en ik hopelijk geen sterkere spelers krijg ?
ik probeer het naartuurlijk zo moeilijk mogelijk te maken voor de indringers.
iemand een idee ?
Ben nu soul level 125, maar vraag me af of levellen nog helpt. Hooguit strength, zodat je hem minder vaak hoeft te raken?
Wat een klere beest... :-P
gewoon een heel gebied gemist ?
blijkt dat ik een heel gebied gewoon gemist heb
[ Voor 255% gewijzigd door FreakGIB op 26-03-2014 13:16 ]
Weet je ook hoe dit met deel 1 zit?Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:18:
[...]
Ik heb begrepen dat de moeilijkheid gecapped is op +7. Daarna kun je nog wel nieuwe games starten en ascetics gebruiken, maar wordt het niet meer moeilijker.
Zo werkte het ook in DaS1.
Ik ben ondertussen bij The Lost Sinner. Wat is me dat toch een bastard zeg! Nog maar 1 attempt gehad maar hij heeft er een handje van om lekker door te blijven rammen waar ik niet zo blij mee ben.
Bosses tot nu toe waren echt piss-easy, op de persuer na. (Parrying werkt echt wazig. Nadat ik dat door had was het ook een kwestie van goed positionen).
Ben alweer SL 62 met een dual wield mace build (STR). Erg leuke mace en best makkelijk om mee te spelen. Aanrader voor mensen nieuw in dit spel.
Boss spoiler:Aekaz schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:29:
[...]
Ik ben ondertussen bij The Lost Sinner. Wat is me dat toch een bastard zeg! Nog maar 1 attempt gehad maar hij heeft er een handje van om lekker door te blijven rammen waar ik niet zo blij mee ben.
Succes!
ik bedoel bij je stats van je wapens/shields/stafs zie je staan A B C D en S vroeger was het bij DS 1 D was minste dan C dan B dan A en S het beste ? maar weet het niet meer zeker
Van goed naar "ignore"
beste wat ik altijd doe, wapens vinden die scalen met de stats die ik wil, en een goede moveset hebben. (Heide Knight sword!)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Thxlanerios schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:44:
S -> A -> B -> C -> D -> E
Van goed naar "ignore"
beste wat ik altijd doe, wapens vinden die scalen met de stats die ik wil, en een goede moveset hebben. (Heide Knight sword!)
Dat is wel een dingetje zeg. Ik heb 2 nog lang niet uitgespeeld (pas 15 uur op de klok) maar moet denken aan het vorige deel waarbij Ornstein & Smough een veel en veel moeilijkere fight was dan Gwyn. Ik zou het toch passend vinden als de final boss ook de moeilijkste is, in dit geval dus qua niveau bijvoorbeeld die Ancient Dragon waar jij het over hebt. Dan is het gevoel van achievement na afloop veel groter.spaceboy schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:23:
Shit hee. Opeens uitgespeeld! Ging (met 2 gesummonede ventjes) ff kijken bij de Throne of Want en hoppa. Wel sick: heb de Ancient Dragon met geen mogelijkheid kunnen verslaan en de eind fight stelde geen bal voor. Ben uiteindelijk uitgespeeld op soul level 132.
Gwyn had ik na mijn eerste playthrough ever - toen kostte hij nog wat tijd om af te tasten - steeds in 1 attempt down. Ornstein & Smough kostte me zelfs de laatste playthrough die ik uiteindelijk deed (en dan heb ik het over new game(!)) een paar weken.
ik moet ook toegeven dat ik tot nu toe de Bossen vrij makelijk vind behalve die Grote Rat maar die is misschien lastig als Magier en omdat je hem alleen moet doensnamgaah schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:31:
[...]
Dat is wel een dingetje zeg. Ik heb 2 nog lang niet uitgespeeld (pas 15 uur op de klok) maar moet denken aan het vorige deel waarbij Ornstein & Smough een veel en veel moeilijkere fight was dan Gwyn. Ik zou het toch passend vinden als de final boss ook de moeilijkste is, in dit geval dus qua niveau bijvoorbeeld die Ancient Dragon waar jij het over hebt. Dan is het gevoel van achievement na afloop veel groter.
Gwyn had ik na mijn eerste playthrough ever - toen kostte hij nog wat tijd om af te tasten - steeds in 1 attempt down. Ornstein & Smough kostte me zelfs de laatste playthrough die ik uiteindelijk deed (en dan heb ik het over new game(!)) een paar weken.
verder geen enkel probleem gehad met Sinner
maar de echte lastige Bossen krijg ik nog denk ik die draak moet ik nog doen
in Dark Souls 1 had ik echt veel lastiger 4kings was hell en zelfs in het begin die Capra Demon
die was echt Hell je kwam binnen en zag iets snel op je afkomen en Dood
Ornstein & Smough had ik eigenlijk nooit veel problemen mee en Gwyn ja beetje om een afgebroken Stagtiet heen straven en het is gebeurd, dan had ik weer meer problemen met the Bed of Chaos en Seath the Scaleless maar die was lastig omdat ik altijd eerst de Staart wilde afhakken dat heb je nu in DS2 ook niet echt.
Oh ja, 4 kings, dat was zeker geen pretje.. Black Dragon Kalameet uit de DLC vond ik ook erg nasty, en Manus.FreakGIB schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:51:
[...]
ik moet ook toegeven dat ik tot nu toe de Bossen vrij makelijk vind behalve die Grote Rat maar die is misschien lastig als Magier en omdat je hem alleen moet doen
verder geen enkel probleem gehad met Sinner
maar de echte lastige Bossen krijg ik nog denk ik die draak moet ik nog doen
in Dark Souls 1 had ik echt veel lastiger 4kings was hell en zelfs in het begin die Capra Demon
die was echt Hell je kwam binnen en zag iets snel op je afkomen en Dood
Ornstein & Smough had ik eigenlijk nooit veel problemen mee en Gwyn ja beetje om een afgebroken Stagtiet heen straven en het is gebeurd, dan had ik weer meer problemen met the Bed of Chaos en Seath the Scaleless maar die was lastig omdat ik altijd eerst de Staart wilde afhakken dat heb je nu in DS2 ook niet echt.
Ik las bossen in je eerste zin als Darkroot Garden, Shaded Woods en zo.
Bedankt! Ik zal het eens proberen.snamgaah schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:19:
[...]
Boss spoiler:
spoiler:Je kunt als je een Pharros Lockstone hebt en de Ruin Sentinels verslagen hebt naar Belfry Luna. Bonfire na de Sentinels, laddertje omlaag, Pharros Lockstone gebruiken en je bent er. Als je in die area de baas verslaat (ook geen kattenpis) dan krijg je uiteindelijk een sleutel, daarmee kun je alle gesloten deuren rondom The Lost Sinner openen. Met een torch kun je dan vuur ontsteken waardoor de fight iets makkelijker wordt. Je kunt dan beter targetten en TLS schijnt iets langzamer te zijn. Dat idee had ik ook wel, had veel problemen voordat ik dat gedaan had en de eerste poging met het licht aan had ik hem solo. Het is ook mogelijk een NPC te summonnen onder aan de lift. In dat geval raad ik je wel aan eerst de weg tot aan de fog gate te clearen want die NPC is echt cannon fudder als je het mij vraagt. Ook bij de boss. Maar het is toch weer een mogelijkheid om wat hits te landen terwijl TLS de NPC afslacht.
Succes!
/E: Ik word schijt en schijtziek van al die bullshit invasions in de belfry luna. Het slaat compleet nergens op dat ik geinvade word voordat ik ook maar bij de boss ben, vervolgens dood ga en ik opnieuw opweg ben naar de boss, ik WEER geinvade word. Dit is me nu al 4x achter elkaar overkomen. Wanneer ik de invader heb gesloopt en ik nog geen 3 minuten wacht om te kijken of ik summon signs zie, word ik weer geinvade maar nu door 2 mensen tegelijk. Wat een achterlijke area. /endrant
Kalameet was een mietje in vergelijking met Artorias en Manus. Het enige moeilijke aan Kalameet was zijn staart eraf hakken.snamgaah schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:00:
[...]
Oh ja, 4 kings, dat was zeker geen pretje.. Black Dragon Kalameet uit de DLC vond ik ook erg nasty, en Manus.
Ik las bossen in je eerste zin als Darkroot Garden, Shaded Woods en zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Aekaz op 27-03-2014 19:17 ]
Ik ken bijna niets van hardware, maar die 2 kaarten zijn toch totaal niet gelijkwaardig? Die ATI HD5870 is toch véél krachtiger dan de NVIDIA 9600GT? Hoe kunnen deze 2 kaarten dan de minimum req zijn...Graphics: NVIDIA® GeForce® 9600GT, ATI Radeon™ HD 5870
Ik heb dit ook op de Steam forums gevraagd, maar daar krijg ik reacties als deze:
The reason being that AMD are for peasants and NVIDIA are for the master race.

[ Voor 19% gewijzigd door Bv202 op 27-03-2014 19:22 ]
je word daar steeds aangevallen door de The Bell Keepers CovernantAekaz schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:04:
[...]
Bedankt! Ik zal het eens proberen.
/E: Ik word schijt en schijtziek van al die bullshit invasions in de belfry luna. Het slaat compleet nergens op dat ik geinvade word voordat ik ook maar bij de boss ben, vervolgens dood ga en ik opnieuw opweg ben naar de boss, ik WEER geinvade word. Dit is me nu al 4x achter elkaar overkomen. Wanneer ik de invader heb gesloopt en ik nog geen 3 minuten wacht om te kijken of ik summon signs zie, word ik weer geinvade maar nu door 2 mensen tegelijk. Wat een achterlijke area. /endrant![]()
[...]
Kalameet was een mietje in vergelijking met Artorias en Manus. Het enige moeilijke aan Kalameet was zijn staart eraf hakken.
je kan even lid worden van hun de ring omdoen even een paar keer zelf wraak terug nemen en dan als je boven bent doe je de ring af en wacht dan op een summonsign volgens mij kan je daar ook door een NPC geholpen worden
Of desnoods even je netwerkkabel / wifi uit.FreakGIB schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:10:
[...]
je word daar steeds aangevallen door de The Bell Keepers Covernant
je kan even lid worden van hun de ring omdoen even een paar keer zelf wraak terug nemen en dan als je boven bent doe je de ring af en wacht dan op een summonsign volgens mij kan je daar ook door een NPC geholpen worden
of probeer ditsnamgaah schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:18:
[...]
Of desnoods even je netwerkkabel / wifi uit.
sucses
Verwijderd
Ligt dat nu aan mij of hebben sommige mensen hier ook last van?
Dat is mij nog niet opgevallen. Ik had dat probleem juist meer in DS 1. Het ligt niet aan de input lag van je TV / monitor?Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:14:
De laatste tijd merk ik dat de response time van de buttons beetje trager zijn in Dark Souls 2 PS3. Ik vind het hatelijk als ik al eerder opmerk dat ik moet blokken maar dat de respons juist te laat waardoor een combo doorgaat op mijn char met alle schade ten gevolg.
Ligt dat nu aan mij of hebben sommige mensen hier ook last van?
Gisteren een keer of 5 die Medusa-look-a-like in Earthen Peak geprobeerd en haar tot zo'n 30% gekregen maar wat een annoying fight met al die poison. Inmiddels ook weer door mijn Charms heen (heal + cure poison) en ook mijn resins zijn nagenoeg op, die had ik gebruikt om haar sneller down te kunnen krijgen.
snamgaah schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:03:
[...]
Dat is mij nog niet opgevallen. Ik had dat probleem juist meer in DS 1. Het ligt niet aan de input lag van je TV / monitor?
Gisteren een keer of 5 die Medusa-look-a-like in Earthen Peak geprobeerd en haar tot zo'n 30% gekregen maar wat een annoying fight met al die poison. Inmiddels ook weer door mijn Charms heen (heal + cure poison) en ook mijn resins zijn nagenoeg op, die had ik gebruikt om haar sneller down te kunnen krijgen.
spoiler:Ik vind Earthen Peak een vreselijk irritante area to be honest. Die pyromancers zijn erg nasty voor een melee character (eer je dichtbij bent smeul je..) die mimic chest is bloedirritant (het was mijn eerste in DS2 en ik was er niet op bedacht) die weggegooide Pharros Lockstone is vreselijk zonde en die invader slaat bijna dwars door mijn greatshield heen. Ik ben Earthen Peak meer dan zat maar die boss wil niet wijken. Dan toch maar weer die scorpion chick in Shaded Woods proberen..
[ Voor 3% gewijzigd door Yokidrink op 31-03-2014 11:46 ]
Yokidrink schreef op maandag 31 maart 2014 @ 11:45:
[...]
spoiler:als je zo'n probleem met haar hebt, je kunt net voor de trap Jester Thomas summonen. die npc kan haar in zn eentje dood krijgen. laat hem gewoon zn gang gaan en blijf bij mytha uit de buurt. val pas aan als de npc dood is. En als je in poison aan het vechten bent dan heb je een cruciaal item niet in de fik gestoken
Thanks!
[ Voor 4% gewijzigd door snmght op 31-03-2014 12:13 ]
PSN: Timmehhh84
Wat trouwens echt lachen is: Ricard's rapier met poison enchant. Ideaal voor irritante mobs, 2x strong attack en rustig van een afstandje toekijken hoe ze dood gaan.
Thanks!-Timmehhh- schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:10:
spoiler:Je kan bij de balustrade van de toren bij de as van de molenwiek komen. Die kan je met een fakkel aansteken. Zo brand die molen af en stopt de toevoer van gif naar de kamer. Zonder gif is het een koekie en had ik de boss in 2 pogingen neer.
Ik lees nu van alles over Mundane builds. Is er hier iemand die daar al ervaring mee heeft? Denk dat als ik SL 120+ ben dat wellicht een keer probeer middels respec. Volgens mij kun je daarmee uiteindelijk ziek veel damage doen.
Voor een mundane build heb je eigenlijk alle stats op 20 nodig en dat geeft je een SL van 180 + (9 attributes op 20 krijgen en dan nog een paar core stats hoger zodat je character exponentieel beter wordt)snamgaah schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:31:
[...]
Thanks!
Ik lees nu van alles over Mundane builds. Is er hier iemand die daar al ervaring mee heeft? Denk dat als ik SL 120+ ben dat wellicht een keer probeer middels respec. Volgens mij kun je daarmee uiteindelijk ziek veel damage doen.
Ah thanks. Niet te vroeg respeccen dus. En heeft het ook nog zin om bijvoorbeeld alle stats op 30 te krijgen?Aekaz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:57:
[...]
Voor een mundane build heb je eigenlijk alle stats op 20 nodig en dat geeft je een SL van 180 + (9 attributes op 20 krijgen en dan nog een paar core stats hoger zodat je character exponentieel beter wordt)
Waarom wordt je character exponentieel beter als je core stats verder upgradet? Ik bedoel ik zie wel de voordelen van enkele stats nog hoger te levelen maar hoe gaat dat exponentiele in zijn werk?
Nog zo een lange weg te gaan. Volgens mij kan ik, zeker gezien ik om en nabij de 10 uur per week aan gamen toe kom, nog jaren vooruit met deze game. Ik wil in ieder geval King's Ultra Greatsword +5 een keertje dual wielden, gewoon omdat het kan. (450 base damage en S - scaling met strength
[ Voor 19% gewijzigd door snmght op 31-03-2014 14:37 ]
Dat kan, maar daar heb je een erg hoge soul memory voor nodig. Kans is groot dat je dan weinig pvp krijgt.snamgaah schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:04:
[...]
Ah thanks. Niet te vroeg respeccen dus. En heeft het ook nog zin om bijvoorbeeld alle stats op 30 te krijgen?
Waarom wordt je character exponentieel beter als je core stats verder upgradet? Ik bedoel ik zie wel de voordelen van enkele stats nog hoger te levelen maar hoe gaat dat exponentiele in zijn werk?
Nog zo een lange weg te gaan. Volgens mij kan ik, zeker gezien ik om en nabij de 10 uur per week aan gamen toe kom, nog jaren vooruit met deze game. Ik wil in ieder geval King's Ultra Greatsword +5 een keertje dual wielden, gewoon omdat het kan. (450 base damage en S - scaling met strength)
Het gaat erom dat je bijvoorbeeld strength nog hoger brengt voor powerstance, life/stamina hoger krijgt, dat soort dingen. Op deze manier heb krijg je erg veel waar voor je souls.
Ik snap hem, thanks! Ik zit inmiddels bij Smelter Demon, die is nasty. Lijkt op Nightmare trouwens!Aekaz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:25:
[...]
Dat kan, maar daar heb je een erg hoge soul memory voor nodig. Kans is groot dat je dan weinig pvp krijgt.
Het gaat erom dat je bijvoorbeeld strength nog hoger brengt voor powerstance, life/stamina hoger krijgt, dat soort dingen. Op deze manier heb krijg je erg veel waar voor je souls.
Word PVP zowiezo niet lastiger later want je Soul Memory blijft groeien zolang je killedAekaz schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:25:
[...]
Dat kan, maar daar heb je een erg hoge soul memory voor nodig. Kans is groot dat je dan weinig pvp krijgt.
waarbij je Soul Level het zelfde blijft?
waar in Dark Souls 1 je Soul Level rond de 120 goed was voor PVP is het in DS2 lastiger omdat dus je Soul Memory blijft groeien.
Voor zover ik heb gemerkt krijg je geen souls van PvP dus kun je in theorie op hetzelfde soul memory blijven.FreakGIB schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:24:
[...]
Word PVP zowiezo niet lastiger later want je Soul Memory blijft groeien zolang je killed
waarbij je Soul Level het zelfde blijft?
waar in Dark Souls 1 je Soul Level rond de 120 goed was voor PVP is het in DS2 lastiger omdat dus je Soul Memory blijft groeien.
Heeft er iemand een Avelyn (verkrijgbaar in Undead Crypt, is een crossbow) over? Ik heb een tweede nodig voor mijn build en een nieuw character speciaal daarvoor aanmaken duurt nogal lang.

Ga je hem ook dual wielden? Dat is wel een dikke build, staat ook een filmpje van op YT. Krijg je in NG hem niet gewoon nog eens?Aekaz schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:21:
[...]
Voor zover ik heb gemerkt krijg je geen souls van PvP dus kun je in theorie op hetzelfde soul memory blijven.
Heeft er iemand een Avelyn (verkrijgbaar in Undead Crypt, is een crossbow) over? Ik heb een tweede nodig voor mijn build en een nieuw character speciaal daarvoor aanmaken duurt nogal lang.
Ja die ga ik dual wielden. Je krijgt hem inderdaad in NG+ nogmaals, maar zo ver wil ik niet progressen ivm soul memory en SL.snamgaah schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:03:
[...]
Ga je hem ook dual wielden? Dat is wel een dikke build, staat ook een filmpje van op YT. Krijg je in NG hem niet gewoon nog eens?
maar nog niet gevonden
FreakGIB schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:59:
weet iemand waar je de Kings Ring kan vinden loop nu rond in Drangleic kasteel
maar nog niet gevonden
thx heb net 2 bossen in 1 kamer verslagen de Dragonriders ging opzich vrij makelijkWalance schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:40:
spoiler:Nee, je moet naar King Vendrick zelf gaan, helemaal achter in de kamer waar hij rond loopt kun je die ring vinden. Hij zal je niet aanvallen, tenzij je veel schade doet.
had meer moeite met die kamer vlak naast de eerste Bonfire dat was lastig als sorcerer
ik heb meestal meer last van de normale monsters in het spel dan de bossen maar dat komt misschien ook wel omdat ik meestal wel hulp krijg bij het killen van een Boss hehe ach als je maar lol hebt.
Die lizard bij de skelleton lords kun je al rennend te grazen nemen met een wapen die een up-down move heeft (R2 attack van de bastardsword bijvoorbeeld). Timing is wel cruciaal.
Holy water urns werken trouwens ook zeer goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Elzavo op 03-04-2014 23:54 ]
Thanks vanavond maar eens proberen!Elzavo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:21:
Die crystal lizard in de Iron Keep kan je killen door van het dak af te springen of rennen (jump attack), dan kom je precies op hem terecht. Geldt trouwens voor meer lizards in deze game.
Die lizard bij de skelleton lords kun je al rennend te grazen nemen met een wapen die een up-down move heeft (R2 attack van de bastardsword bijvoorbeeld). Timing is wel cruciaal.
Holy water urns werken trouwens ook zeer goed.
Gisteren Old Iron King down gekregen, kostte me vooral veel tries omdat ik steeds de lava vlak voor dat muurtje in dook. Stupid!
Daarna nog maar eens die Scorpioness Najka geprobeerd maar dat is toch andere koek, damn wat is dat een bitch!
Waar heb je problemen mee met Scorpioness Najka ?snamgaah schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 06:14:
[...]
Thanks vanavond maar eens proberen!
Gisteren Old Iron King down gekregen, kostte me vooral veel tries omdat ik steeds de lava vlak voor dat muurtje in dook. Stupid!
Daarna nog maar eens die Scorpioness Najka geprobeerd maar dat is toch andere koek, damn wat is dat een bitch!
dragon3016 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 11:26:
[...]
Waar heb je problemen mee met Scorpioness Najka ?
spoiler:Als ze ondergronds gaat kun je op het stenen gedeelte staan. Verder een schild gebruiken met 100% physical block en dichtbij blijven. Zo lok je haar aanvallen uit en het enige wat je dan moet doen is naar achter strafen of blokken en dan 1 hit doen. Als je dichtbij staat doet ze alleen die 5 homing missels spells die kun je blokken of ontwijken. Als ze die stings doet heb je tijd om te healen.
Ik was die homing soul mass ook steeds aan het proberen te dodgen maar dat lukt niet met ze alle 5. Misschien is blokken wel slimmer. Ga het eens naked proberen t.b.v. wat meer snelheid. Thanks voor de tips!
snamgaah schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:58:
[...]
spoiler:Maar die stings komen van boven toch? Die grab-move zeg maar. Kan ik die gewoon blokken? Guess dat ik het verkeerd deed want ik was steeds aan het cirkelen of afstand aan het nemen maar dat was dus geen succes. Kan ik niet geraakt worden door haar als ze naar boven komt en ik op die stenen sta?
Ik was die homing soul mass ook steeds aan het proberen te dodgen maar dat lukt niet met ze alle 5. Misschien is blokken wel slimmer. Ga het eens naked proberen t.b.v. wat meer snelheid. Thanks voor de tips!
Probeer beide eens het is tenslotte niet erg om dood te gaan
Vraagje voor de mensen die de kings ring hebben :
[ Voor 4% gewijzigd door Ninjaman op 04-04-2014 14:27 ]
dragon3016 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:25:
[...]
spoiler:Hoeveel Giant souls kan ik bemachtigen aangezien je maar 1 Ashen Mist Heart krijgt. Of is die te gebruiken voor alle memories?

dragon3016 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:25:
spoiler:Hoeveel Giant souls kan ik bemachtigen aangezien je maar 1 Ashen Mist Heart krijgt. Of is die te gebruiken voor alle memories?
maar voor dat ik het wist deed ik de verkeerde Boss en was het spel afgelopen.
Whut? Ik had begrepen dat DS2 niet meteen / automatisch eindigt zodra je de final boss verslaat.FreakGIB schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:55:
Mmmm Ancient Dragon is idd Baddass ik kan zijn vuur attach wel hebben maar heb nog niet helemaal door hoe en wanneer hij slaat
maar voor dat ik het wist deed ik de verkeerde Boss en was het spel afgelopen.
je heb gelijksnamgaah schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:06:
[...]
Whut? Ik had begrepen dat DS2 niet meteen / automatisch eindigt zodra je de final boss verslaat.
En thanks again dragon3016, dat op de stenen staat i.c.m. naked run was een voltreffer, ging meteen goed.
Ik bedoel deuren in Doors of Pharros zelf. Die wat jij noemt heb ik volgens mij al geopend, ben in Belfry Sol en Luna geweest en ben Smelter Demon ook tegen gekomen. Die heb ik overigens nog niet down, dat is een zaak voor later.Aekaz schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:17:
Ja, twee. 1 in iron keep en 1 in bastille. Het zijn wel optional bosses.
Blacksteel katana is de enige katana met een A scaling in dex (S scaling vanaf +1 zelfs!), fijn wapen met een redelijk snelle moveset en goede range. 14 str 25 dex required.justin0117 schreef op maandag 07 april 2014 @ 19:57:
Ik speel al sinds begin af aan met de falchion (nu +10) en ben nog niet echt een wapen tegen gekomen wat beter is ik heb een dex build wat raden jullie mij aan als een soort gelijk wapen, ik kan me niet voorstellen dat er geen wapen is dat beter is. ben nu soul level 85. Ik speelde in dark souls 1 altijd met de dark knight halbert (die heb ik nu ook) maar toch vind ik hem wat langzamer geworden. kan ook aan mij liggen heb al een tijdje geen darksouls 1 gespeeld.
Als je van speren/halberd houd is BKH de beste halberd voor een dex build. Qua speer kun je pate's spear proberen. (B scaling)
[ Voor 24% gewijzigd door snmght op 08-04-2014 07:49 ]

[ Voor 14% gewijzigd door Nfear op 08-04-2014 10:12 ]
je kan je aansluiten bij de Rat king covernant dan worden andere spelers naar de doors of pharros gesummond als jij daar bent en als jij en je mede monsters de invader verstaalt krijg je als beloning een pharostone en een Rat tail ik heb alle deuren geopend daar maar over het algemeensnamgaah schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:31:
[...]
Ik bedoel deuren in Doors of Pharros zelf. Die wat jij noemt heb ik volgens mij al geopend, ben in Belfry Sol en Luna geweest en ben Smelter Demon ook tegen gekomen. Die heb ik overigens nog niet down, dat is een zaak voor later.
als je uiteindelijk rang 3 behaald bij je covernant krijg je de Slumbering Dragoncrest Ringen die Masks the sounds of the wearer.
kan je dus monsters besluipen kan heel handig zijn.
Ik vind het nogsteeds jammer dat er alleen geen aparte X en Y as normal/inverse is voor aiming (met bows etc). Ik speel graag inversed normaal en wanneer ik met een boog probeer te schieten normal X en inversed Y as. Dit is jammergenoeg wederom niet mogelijk. Ik word dus gedwongen om tegen mijn natuur in normaal te spelen of heel onhandig te schieten...NoFearz schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 10:11:
Ik weet niet of het al eerder gepost is maar dit is een uitgelekte screenshot van de pc settings. Lijkt mij genoeg instellingen die aan te passen zijn
[afbeelding]
Laatste boss wel ver lopen vanaf bon fire. Had van mij wel dichterbij gemogen, zeker 10x dood gegaan.
Lv 114 soul memory 2 miljoen.
Iemand nog tips voordat ik naar NG+ ga, zoals killen van alle NPC's ?
[ Voor 13% gewijzigd door Wiscard op 08-04-2014 15:00 ]
Alles wat je niet nodig hebt verkopen in Doors of Pharros? Ik kwam er gisteren voor het eerst langs en dat leverde 50k op. Ik heb me direct voorgenomen voor NG+ ook nog een stop te maken.Wiscard schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 14:57:
Net uitgespeeld. Op naar NG+ aangezien ik ornifex heb gekilled en ik daar dus geen wapens kan kopen.
Laatste boss wel ver lopen vanaf bon fire. Had van mij wel dichterbij gemogen, zeker 10x dood gegaan.
Lv 114 soul memory 2 miljoen.
Iemand nog tips voordat ik naar NG+ ga, zoals killen van alle NPC's ?
Waar kan je Soul Memory terugzien?
Goed idee, heb best veel ringen waarvan ik ook de +1 heb dus mogen allemaal weg.snamgaah schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:24:
[...]
Alles wat je niet nodig hebt verkopen in Doors of Pharros? Ik kwam er gisteren voor het eerst langs en dat leverde 50k op. Ik heb me direct voorgenomen voor NG+ ook nog een stop te maken.
Soul memory in player status screen menu bovenaan rechts. Als je select drukt zie tekst en uitleg
Opgeteld alle souls die heb gehad.
Verwijderd
waar staat die gast dan ongeveer waar je je spullen kan verkopen ?snamgaah schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 15:24:
[...]
Alles wat je niet nodig hebt verkopen in Doors of Pharros? Ik kwam er gisteren voor het eerst langs en dat leverde 50k op. Ik heb me direct voorgenomen voor NG+ ook nog een stop te maken.
ik kan nu ook naar NG+ gaan maar wacht nog even
die Kat in het dorp is trouwens ook weg gegaan kan je nog ergens anders zien hoe hoog je in een rang staat bij je covernant
ik ben hem tegen gekomen in no manssnamgaah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:46:
Vanaf de 1e bonfire naar de kleinste van de 2 ruimtes, daar bevindt zich een trap, die moet je omhoog en dan kom je hem tegen. Ik kwam hem eerder tegen in No Man's, kan zijn dat je hem daar moet spreken voor hij naar DoP gaat.
en ook in dat level met die molen in het begin buiten waar je bij de Gas veldje bent daar staat hij ook in een klein grotje
zover ik weet is wat die ring doet je Soul memory en je Soul Level wat meer ruimte geven dus je mag iets meer afwijken van elkaar.dragon3016 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 09:22:
Tip voor de mensen die problemen hebben met het summonen van vrienden. Koop de ring Name-engraved Ring. En kies beide dezelfde god. Het zal nu een stuk makkelijker gaan.
en je moet dan de zelfde god kiezen.
ik heb heel die rotten niet gezien gemist/ nog doensnamgaah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:53:
Gisteren The Rotten verslagen, die viel reuze mee maar Black Gulch zelf is echt een vreselijke area, brr.
dat vind ik wel een klein nadeel van DS2 ik ben soms wel kwijt of ik alles al heb gehad je kan nu zo makelijk via de Bonfires terug naar elke plek dat ik soms niet meer weet waar ik nog een boss moet doen
in DS1 moest je veel meer door de levels heen struinen en kende je elk gebied ook beter vind ik
ook kan je hier veel bossen skippen om toch het spel rond te spelen?
vind wel de gebieden mooier en meer variatie zeket uitzicht bij het Epic Dragon gebeid
iemand anders de zelfde ervaring
Ja het is echt ontzettend groot nu, maar ik vind de areas over het algemeen wel mooier dan DS. The Rotten vind je als je afdaalt in dat gat in Majula (met cat ring / ladder). Gaan wel wat vreselijke areas aan vooraf, voor Black Gulch moet je door The Gutter, uiterst onprettig. Maar The Rotten is niet optioneel helaas.FreakGIB schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:26:
[...]
ik heb heel die rotten niet gezien gemist/ nog doen
dat vind ik wel een klein nadeel van DS2 ik ben soms wel kwijt of ik alles al heb gehad je kan nu zo makelijk via de Bonfires terug naar elke plek dat ik soms niet meer weet waar ik nog een boss moet doen
in DS1 moest je veel meer door de levels heen struinen en kende je elk gebied ook beter vind ik
ook kan je hier veel bossen skippen om toch het spel rond te spelen?
vind wel de gebieden mooier en meer variatie zeket uitzicht bij het Epic Dragon gebeid
iemand anders de zelfde ervaring
hoe bedoel je niet optioneel ik heb het spel rond gespeeld en ook in dat gat geweest en heb daar meerdere bossen gedaan geloof ik maar niet de rotten geziensnamgaah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:29:
[...]
Ja het is echt ontzettend groot nu, maar ik vind de areas over het algemeen wel mooier dan DS. The Rotten vind je als je afdaalt in dat gat in Majula (met cat ring / ladder). Gaan wel wat vreselijke areas aan vooraf, voor Black Gulch moet je door The Gutter, uiterst onprettig. Maar The Rotten is niet optioneel helaas.
Dat is deze dikzak:FreakGIB schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:46:
[...]
hoe bedoel je niet optioneel ik heb het spel rond gespeeld en ook in dat gat geweest en heb daar meerdere bossen gedaan geloof ik maar niet de rotten gezien
http://i1.ytimg.com/vi/qTR1MCYpkyg/maxresdefault.jpg
Hij is 1 van de great old ones, samen met The Duke's Dear Freja, Old Iron King en The Lost Sinner.
maar hij is dus wel optioneel blijkbaar?snamgaah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:52:
[...]
Dat is deze dikzak:
http://i1.ytimg.com/vi/qTR1MCYpkyg/maxresdefault.jpg
Hij is 1 van de great old ones, samen met The Duke's Dear Freja, Old Iron King en The Lost Sinner.
Ja, blijkbaar wel. Ik was in de veronderstelling dat je die alle 4 moest downen om verder te kunnen. Ik heb het opgezocht en blijkbaar kun je ze skippen als je ten minste 1m soul memory hebt, althans voor de eerste playthrough. Dat aantal wordt met iedere playthrough hoger. Mogelijk als jij dus NG+ doet en je hebt op dat specifieke punt niet de vereiste soul memory dat je dan niet af kunt ronden zoals je nu hebt gedaan. Dan moet je dus ofwel The Rotten ook doen ofwel meer souls verzamelen.
http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Bosses#.U0UqV6h_t8E
zit nu over de 2m soul memory dus waarschijnlijk was dat het iddsnamgaah schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:11:
[...]
Ja, blijkbaar wel. Ik was in de veronderstelling dat je die alle 4 moest downen om verder te kunnen. Ik heb het opgezocht en blijkbaar kun je ze skippen als je ten minste 1m soul memory hebt, althans voor de eerste playthrough. Dat aantal wordt met iedere playthrough hoger. Mogelijk als jij dus NG+ doet en je hebt op dat specifieke punt niet de vereiste soul memory dat je dan niet af kunt ronden zoals je nu hebt gedaan. Dan moet je dus ofwel The Rotten ook doen ofwel meer souls verzamelen.
http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Bosses#.U0UqV6h_t8E
ik vond het erg mooi in die lift omhoog naar dat eerste gebeid van die drakensnamgaah schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:15:
Gisteren geëindigd (letterlijk en figuurlijk) op de trap naar Drangleic Castle. Ziet er imposant uit!
in de verte al die pilaren met de mist eromheen bewegend erg mooi.
snap all dat gezeur niet over de slechte graphics misschien sommige gebeiden maar persoonlijk vind ik DS2 mooier dan de voorgaande delen.
en als ik het bv vergelijk met Skyrim dan vind ik het kwa kleuren in DS1/DS2 mooier de console versie's
ook meer variatie in monsters.
[ Voor 11% gewijzigd door FreakGIB op 10-04-2014 08:48 ]
Sowieso, mensen die voornamelijk kijken naar de graphics kunnen beter bij Battlefield blijven.