Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
CrapperDeCrap schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:40:
[...]

Ik zou iig eerst DS3 doen wanneer je er aan toe bent. Dan gaat de snelheid wat omhoog en DS3 is nog beter met voornamelijk DS1 vers in het geheugen.

BB staat los van DS en is nog sneller en naar mijn mening het beste van From. Draait die nu 60 fps op ps5? Want de 30 fps vond ik eigenlijk het enigste smetje op die game.
Neig ook naar DS3 eerst. Ben alleen retebenieuwd naar BB ook.

Maar had min of meer al besloten aan DS3 te beginnen.

En die 2 weken PS5 uit? Neeeu, die gaat morgen weer aan 🥰😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Wat ik trouwens wel echt heel gaaf vind: Heel DS2 met een Katana gecomplete.

Geen enkele boss met ranged attacks gepakt. Was in DeS wel anders, liep ik toch veel te casten af en toe. Hier echt alles toe-to-toe gedaan.

Volgens mij ben ik best wel 'git gud' geworden 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froooooom
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 12:21
Als stille genieter van je quest in de topics van DeS, DS1 en DS2 wil je ook complimenteren @ArnoldSmiley! Voor veel liefhebbers is DS2 wel de vreemde eend in de bijt van de serie, DS3 is meer richting DS1 en de weapon arts geven toch weer een nieuw sausje aan de spelmechanismen.

Ik ben het eens met @CrapperDeCrap dat qua tempo het verstandiger is om eerst DS3 te spelen, want BB is echt flink sneller! Ik had er persoonlijk wat meer moeite mee, net als Sekiro overigens 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:24:
@ArnoldSmiley gefeliciteerd! Je mag inmiddels stoppen met jezelf tekort te doen, om tot hier te komen vereist doorzettingsvermogen en vaardigheid. Afgezien van die trap in het bos in DS1 valt er weinig te 'cheaten' of af te korten, er is geen makkelijke weg.

Well done, mocht je DS3 opstarten start ik misschien weer ff met je mee.
Thanks! Vond het echt heel leuk om je tips en adviezen te lezen alsmede je eigen DS2 avontuur weer te starten. Dank voor de aansporingen soms ook.

En ja, schaar me inmiddels ook niet meer in de categorie middelmatige gamer, zeker in acht genomen dat elke boss alleen is gepakt in echt gevecht met een zwaard. Wat dat betreft zijn mijn vaardigheden echt gegroeid.

Je ziet mijn tag in het DS3 topic wel een dezer dagen. Had het idee ff paar weekkies die PS5 uit te laten......maar voor het weekend zit de DS3 schijf er wel weer in :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Froooooom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:50:
Als stille genieter van je quest in de topics van DeS, DS1 en DS2 wil je ook complimenteren @ArnoldSmiley!
Thanks! Wist niet dat je de andere topics ook gevolgd had joh.
[b]Froooooom schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:50:[/b

Ik ben het eens met @CrapperDeCrap dat qua tempo het verstandiger is om eerst DS3 te spelen, want BB is echt flink sneller! Ik had er persoonlijk wat meer moeite mee, net als Sekiro overigens 😬
DS3 it will be :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

ArnoldSmiley schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 07:45:
[...]
En ja, schaar me inmiddels ook niet meer in de categorie middelmatige gamer, zeker in acht genomen dat elke boss alleen is gepakt in echt gevecht met een zwaard. Wat dat betreft zijn mijn vaardigheden echt gegroeid.
ijf er wel weer in :D
Hehe, finally :)

Goed gedaan hoor. Blijf het verbazend vinden dat je zoveel moeite hebt met de levels en normal enemies en de bazen juist niet. Bij mij echt totaal omgekeerd. De bazen zijn echt angstgegners voor mij ...

Ik ga je weer volgen bij DS3!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

Hehe, finally :)

Goed gedaan hoor. Blijf het verbazend vinden dat je zoveel moeite hebt met de levels en normal enemies en de bazen juist niet. Bij mij echt totaal omgekeerd. De bazen zijn echt angstgegners voor mij ...

Ik ga je weer volgen bij DS3!
Blijft mooi het dat verschil. Geen enkel baas heeft me echt heeeeel lang geduurd. Denk dat ik aan Pursuer en Rat Vanguard de meeste pogingen heb gewaagd, maar ook daar was ik echt binnen het uur wel klaar mee.

Zelfde als Smelter. Jij zat er 3 uur op te stoeien, en ik had zooooo snel neer dat ik bijna teleurgesteld was.

Tot in het DS3 topic amigo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:15:
Wat ik trouwens wel echt heel gaaf vind: Heel DS2 met een Katana gecomplete.

Geen enkele boss met ranged attacks gepakt. Was in DeS wel anders, liep ik toch veel te casten af en toe. Hier echt alles toe-to-toe gedaan.

Volgens mij ben ik best wel 'git gud' geworden 😎
Dan is het nu tijd voor t zware werk. Great Hammers en Swords?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
CrapperDeCrap schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:51:
[...]

Dan is het nu tijd voor t zware werk. Great Hammers en Swords?!
Vind die Great Swords niks man 😅 Loop je met zo'n knots over je schouder te zeulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:24:
Uitgespeeld! Toch blijft het altijd mooi een Souls game te completen. Weer geweldig genoten, ondanks mijn eerdere bovenstaande comments. Wat een geweldig avontuur was het weer!

Voor nu: Zoals ik aangaf erg veel Souls gespeel afgelopen tijd. 180 uur in DS2, 100 uur in DS1 dacht ik en circa 60 uur in DeS. Neig erna ff de Playstation uit te laten, andere kant ben ik ook wel weer superbenieuwd naar BB en DS3. Weet nog niet wat ik eerst ga doen, kom jullie ongetwijfeld weer tegen in een van de Soul topics :D
Lekker bezig Arnold, kun je nagaan 180 uur aan gameplay en dan nog geen eens DLC of NG+ geprobeerd.
Zoals ik al vaker heb gezegd krijg je echt veel waar voor je geld bij From.

Gefeliciteerd man, hoop wel dat je ooit nog alle DLC's e.d. gaat doen, want daar zit echt nog zoveel moois en vets in.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Gefeliciteerd man, hoop wel dat je ooit nog alle DLC's e.d. gaat doen, want daar zit echt nog zoveel moois en vets in.
Die DLC's komen er zeker wel nog van. Door ze nu bewust niet te doen is een 2e run sowieso interessanter voor mij: Er zit dan toch iets nieuws in nog.

Had ik nu alle DLC's gelijk meegepakt, dan had een 2e run sowieso van de baan geweest voor mij gok ik.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

@ArnoldSmiley Ik weet niet of je Bloodborne al hebt gekocht, maar dei is nu 13,99 in de sale!

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Aaah man, dus je hebt Fume Knight en Sir Alonne niet gedaan? Echt, die had je moeten doen! Echt pure awesomeness om die te bevechten en uiteindelijk te downen.

Krijg je spijt van, al helemaal als je er ff uit gaat en denkt die doe ik ooit later wel, dan ga je toch weer helemaal opnieuw beginnen en moet je DS2 weer vanaf begin gaan doen (athans, dat heb ik dan).

Ik zou ze toch ff doen als ik jou was, je gaat wat meemaken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
-SaveMe- schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:14:
@ArnoldSmiley Ik weet niet of je Bloodborne al hebt gekocht, maar dei is nu 13,99 in de sale!
Ligt hier al, toch dank voor de tip :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Japser schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 15:58:
Aaah man, dus je hebt Fume Knight en Sir Alonne niet gedaan? Echt, die had je moeten doen! Echt pure awesomeness om die te bevechten en uiteindelijk te downen.

Krijg je spijt van, al helemaal als je er ff uit gaat en denkt die doe ik ooit later wel, dan ga je toch weer helemaal opnieuw beginnen en moet je DS2 weer vanaf begin gaan doen (athans, dat heb ik dan).

Ik zou ze toch ff doen als ik jou was, je gaat wat meemaken!
Voor mij werkt het juist andersom: De wetenschap dat ik nog 2 nieuwe DLC's te spelen heb, maken een 2e run ook aanlokkelijk ;)

2022 zal wel jaar worden van 2e Playtroughs, tussen Elden Ring en de nieuwe Souls game in zeg maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hikatomb
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-09-2024
Even een oud topic reanimeren :P

Ik ben begonnen met Dark Souls 2 SOTFS en mijn eerste character ligt al in de prullenbak. Ik ben nu bezig met eigenlijk mijn eerste playthrough (alhoewel sommige dingen iets beter gaan, omdat ik een klein beetje ervaring heb). Nu dan mijn vraag: klopt het dat je de hele tijd geen idee hebt wat je aan het doen bent? Spells gebruik ik bijvoorbeeld niet. Ik loop in de armor waar ik mee ben gestart (alleen de helm van Cale?) Ik gebruik een dex build met 2 rapiers (werkt voor mij redelijk) en ben nu in Huntsman's cope. Ik wil wel de dark souls beleving en dus eigenlijk zo min mogelijk opzoeken, maar ik zou ook wel wat meer het gevoel willen hebben dat ik een beetje weet wat ik doe.

Hopelijk snappen jullie mijn warrige verhaal en kunnen jullie me een beetje helpen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:30

fub

Het leuke aan Dark Souls is dat je zelf kunt bepalen wat je wil doen. Ja, je kunt spells en miracles gebruiken, maar er zijn ook zat manieren om met een melee set het spel te spelen.
Er is wel een verhaal, maar dat is warrig (en ik zou zelfs willen stellen dat het niet eens de bedoeling is dat je alles snapt) -- uiteindelijk komt het er op neer dat je alles/iedereen om legt om verder te komen, totdat je uiteindelijk op de Throne of Want zit (of juist niet, als je het andere einde kiest...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hikatomb
fub schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:08:
Het leuke aan Dark Souls is dat je zelf kunt bepalen wat je wil doen. Ja, je kunt spells en miracles gebruiken, maar er zijn ook zat manieren om met een melee set het spel te spelen.
Er is wel een verhaal, maar dat is warrig (en ik zou zelfs willen stellen dat het niet eens de bedoeling is dat je alles snapt) -- uiteindelijk komt het er op neer dat je alles/iedereen om legt om verder te komen, totdat je uiteindelijk op de Throne of Want zit (of juist niet, als je het andere einde kiest...)
Bedankt voor je antwoord. Ik snap wel waar je heen wilt, maar dit was niet echt naar wat ik op zoek ben. Ik heb continu het gevoel dat ik niet weet wat ik doe. Moet ik mijn wapens upgraden en hoe, armor hoe zit dit, wat doen de items en bijvoorbeeld mijn stats. Heb je daar meerdere playthrough's voor nodig of moet je ook wel het één en ander opzoeken?

Ik zit nu bijvoorbeeld in Earthen Peak en hiervoor in Harvest Valley had ik erg veel moeite met de poison. Is dit een kwestie van al doende leert men of zoek je ook weleens wat op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Hikatomb schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Bedankt voor je antwoord. Ik snap wel waar je heen wilt, maar dit was niet echt naar wat ik op zoek ben. Ik heb continu het gevoel dat ik niet weet wat ik doe. Moet ik mijn wapens upgraden en hoe, armor hoe zit dit, wat doen de items en bijvoorbeeld mijn stats. Heb je daar meerdere playthrough's voor nodig of moet je ook wel het één en ander opzoeken?

Ik zit nu bijvoorbeeld in Earthen Peak en hiervoor in Harvest Valley had ik erg veel moeite met de poison. Is dit een kwestie van al doende leert men of zoek je ook weleens wat op?
Je hebt dan wel wat gemist. In de cardinal tower (bij de forest of fallen giants) zit een merchant, daar kun je de blacksmithing key kopen, dan kun je de blacksmith unlocken in je thuisstadje, vlak bij de bonfire.

Wapen upgrades zijn (bijna) altijd goed, tenzij je het hebt over infusions, die kunnen de stats wel heel erg aanpassen van het wapen. Armor upgrades zijn wat minder interessant.

Als je moeite hebt met de poisen, daar heb je natuurlijk anti-poisen items en gear voor :+

Zelf heb ik met de eerste ds2 playtrough bijna niets gezocht, wat ik me er van herinner tenminste, hetzelfde geld voor ds1 en 3. Het was duidelijk genoeg waar je ongeveer naar toe moest. Hooguit een keer een 'game progress route' zodat je weet welke kant je op moet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hikatomb
Rann schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:02:
[...]

Je hebt dan wel wat gemist. In de cardinal tower (bij de forest of fallen giants) zit een merchant, daar kun je de blacksmithing key kopen, dan kun je de blacksmith unlocken in je thuisstadje, vlak bij de bonfire.

Wapen upgrades zijn (bijna) altijd goed, tenzij je het hebt over infusions, die kunnen de stats wel heel erg aanpassen van het wapen. Armor upgrades zijn wat minder interessant.

Als je moeite hebt met de poisen, daar heb je natuurlijk anti-poisen items en gear voor :+

Zelf heb ik met de eerste ds2 playtrough bijna niets gezocht, wat ik me er van herinner tenminste, hetzelfde geld voor ds1 en 3. Het was duidelijk genoeg waar je ongeveer naar toe moest. Hooguit een keer een 'game progress route' zodat je weet welke kant je op moet ;)
Zo erg is het nog net niet hoor :P . Ik heb wel de blacksmith en ook mijn wapens wel geupgrade. Het ging mij er meer om of dit echt de manier is om te spelen. Daarmee wil ik zeggen alles zelf uitvogelen, ondervinden en proberen. Dit is mijn eerste Dark Souls game en dus weet ik niet wat ik moet verwachten. Het voelt een beetje alsof ik de hele tijd in het duister tast. Welke ring equip ik, welke consumables moet ik gebruiken, spells wel of niet gebruiken en dat soort dingen.

Ik ben nu bij de Iron Keep, dus ik kom wel redelijk vooruit in de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Hikatomb schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

Het ging mij er meer om of dit echt de manier is om te spelen. Daarmee wil ik zeggen alles zelf uitvogelen, ondervinden en proberen.
Dan ja :-)

Ik vind dit plaatje/comic het altijd wel heel goed vertegenwoordigen:

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/Mxxbg6IUVJdZO8DNDfCxFFVeK8b_Dtiw9yQEyNPFBmU.jpg?auto=webp&s=47a21fd742fb400d96665ae631f09bdae8d691df

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Mijn bestelde pin kwam vandaag binnen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p86jxWQTptKayYw1pTlsO1imm8g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AbHluHYHRol9dNccZnbh0NFs.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Weer een nieuw Wereld Record dankzij een nieuwe ontdekking.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:50
@Greatsword blijft verbazingwekkend dit soort runs.. Ik zet mijn console niet eens aan als ik weet dat ik bij een pittige boss zit en ik maar 25 minuten heb. :D

Deze man kan in een halfuur SOTFS uitspelen en nog even snel schijten. Mooi man!

[ Voor 20% gewijzigd door snmght op 19-01-2022 16:26 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:53
Afgelopen paar weken weer DS2 opgepakt. In 2016 de laatste trophies kunnen halen. Nieuwe char gemaakt en sta inmiddels voor de laatste baas.

Net als Ds1 heb ik ook deze game te lang laten liggen. Was daarna met games zoals Bloodborne, Ds3 en Nioh verder gegaan.

10+ club dus eens zien hoe ver we komen :)

edit:
aantal pogingen later en de eindtitels rollen. Geen idee welk einde, daar gaan we ons later maar voor inlezen.
2e soulsgame dit jaar kunnen afronden, dus genoeg ds op de vingers voor volgende maand :) Al zul je eigenlijk nooit genoeg ervaringen hebben bij een nieuwe game.

[ Voor 31% gewijzigd door Henkje.doc op 23-01-2022 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
@Thrace Grumble incoming!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 19:45

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Haha, zeker! Nog niet begonnen eigenlijk, ik ben nog aan het nadenken welke starter class ik wil :9
Ik lees overal dat Adaptability belangrijk is ivm iframes. Maar daarnaast vind ik met shield en sword wel tof. Voor zover ik weet heeft geen starter class én hoge adp en hoge dex voor de swords die ik tof vind.. Keuzes, keuzes.
En daar bovenop nog: ik zou wel eens keer iets met magic willen proberen, maar misschien bewaar ik dat wel voor DS3 :)

[ Voor 43% gewijzigd door Thrace Grumble op 04-02-2022 07:58 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Hier nu level 230 new game+ ( strength build ) .
Juist demon of song nog eens verslagen .

Topgame , amuzeer er mij rot op 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

En we zijn begonnen! Dual wielding nu nog, leken mij voor mijn speelstijl de beste stats. Ik denk dat ik maar gauw ook een shield op de kop tik ;)

Leuke knipoog in het begin vlakbij Majula overigens: die Benhard of Jugo die ook 'in quite a pickle is' en niet verder kan omdat een statue de weg blokkeert. Overduidelijk een knipoog naar DS1 met Siegmeyer of Catarina _/-\o_ . Als DS2 zo blijft, dan ben ik een blij mens :)

Ik merk overigens wel dat de controls heel anders zijn. Net alsof je char slechts een aantal kanten kan oplopen, en dit niet 'traploos/continu' is. Natuurlijk kan je ook veel met de rechterstick, maar het lijkt net alsof de linkerstick een 8 of 16 puntsdruktoets is, met een beperkt aantal richtingen... Ff wennen :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tommy50
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 09:50
Dark souls 2 platinum is binnen 🏆
128u level 240

Fantastische game ! Nu mag elden ring gaan komen ☺️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, ondertussen even een stukje kunnen spelen van DS2.
Het voelt nog steeds een beetje onwennig aan, als je van DS1 komt. Qua controls bedoel ik dan. Speelt weer even lastig, maar dat is met de DS games volgens mij wel standaard: even op gang komen.
Ik heb nu een lift ontgrendeld in Forest of Giants, waar ik vanaf de tower makkelijk naar toe kan lopen, omdat ik daar vlakbij de shortcut open heb. Ik vermoed maar zo dat na deze lift bij de fog-gate een boss op me staat te wachten. We gaan het zien!

Zal wel even een Human Effigy moeten gebruiken, want mijn health staat toch echt helaas wel op 50% ondertussen. Hoe hebben jullie dit gedaan? Elke keer bij 50% een effigy gebruiken, of alleen als het echt niet meer lukt? Ik heb nog geen idee hoe zeldzaam die effigies zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Small white soapstone sign, waarmee je je laat summonen als helper in de game van iemand anders, is de beste manier om je humanity terug te krijgen. Maar dat werkt nu natuurlijk niet omdat de servers offline zijn vanwege die exploit...
Er is, een heel stuk in het spel, een plek waar je gratis je humanity terug krijgt. Tot die tijd zou je de ring of soul protection kunnen gebruiken. Die repareren bij de smit kost maar 3000 souls...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

fub schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:07:
Small white soapstone sign, waarmee je je laat summonen als helper in de game van iemand anders, is de beste manier om je humanity terug te krijgen. Maar dat werkt nu natuurlijk niet omdat de servers offline zijn vanwege die exploit...
Er is, een heel stuk in het spel, een plek waar je gratis je humanity terug krijgt. Tot die tijd zou je de ring of soul protection kunnen gebruiken. Die repareren bij de smit kost maar 3000 souls...
Thnx! Duurt ook nog wel even voordat ik die ring heb ;) Ik ben nu 6 effigies, maar even zuinig op zijn dus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, gisteren The Last Giant boss neergehaald. Stelde bijzonder weinig voor om eerlijk te zijn. Daarna werd het wel ff andere koek: met behulp van de gedropte sleutel een beetje verder verkend, en zit nu in een stukje na een lange gang met skeletons. Dan loop je al gauw tegen óf een groepje van drie super mutant ninja turtles aan met megamaces, óf ik wordt telkens geinvade door ene Dennis (NPC).

Ik vraag me af of ik hier nu wel moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Thrace Grumble schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:46:
Zo, gisteren The Last Giant boss neergehaald. Stelde bijzonder weinig voor om eerlijk te zijn. Daarna werd het wel ff andere koek: met behulp van de gedropte sleutel een beetje verder verkend, en zit nu in een stukje na een lange gang met skeletons. Dan loop je al gauw tegen óf een groepje van drie super mutant ninja turtles aan met megamaces, óf ik wordt telkens geinvade door ene Dennis (NPC).

Ik vraag me af of ik hier nu wel moet zijn...
Is die gang nog wel in de Forest? Volgens mij ben je dan nu op weg naar de Pursuer. Dat is pas andere koek tov de Last Giant. ;) :D

Ik heb het daar als (toch wel) veteraan steevast moeilijk mee. Pittige baas met enorme damage, reach, phantom range.

[ Voor 7% gewijzigd door snmght op 16-02-2022 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

snmght schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:33:
[...]

Is die gang nog wel in de Forest? Volgens mij ben je dan nu op weg naar de Pursuer. Dat is pas andere koek tov de Last Giant. ;) :D

Ik heb het daar als (toch wel) veteraan steevast moeilijk mee. Pittige baas met enorme damage, reach, phantom range.
Yup, nog wel. Je hebt volgens mij twee deuren die je kan unlocken met die key: 1 zal ongetwijfeld naar the Pursuer leiden, dit is een andere. Na deze deur komt een lange trap naar beneden, en je komt dan in een donkere gang uit naar beneden met een stuk of 6 skeletons. Bij dat trio aan turtles op een dak daarna lag het 2H bastard sword, die heb ik met een suicide run weten te pakken. Daarna kom je bij een bonfire (ff snel opgezocht: Soldier's Rest) uiteindelijk uit. Maar na enkele stappan vanaf die bonfire word je dus elke keer geinvade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
@Thrace Grumble ahh dat stukje ja, moest het even opzoeken. As far as I know heb je met dat zwaard het belangrijkste daar wel gehaald. Is een optioneel stukje waar je het beste snel weer vertrekt. Ik ben daar maar sporadisch geweest en vond het extreem punishing. Die Ironclads lijken langzaam maar verrassen je toch vaker dan je lief is..

Snelste route richting Pursuer is even uit mijn hoofd; die Bonfire bij die Merchant in de toren, ladder omlaag en dan door het deurtje waar ook de lift naar de Last Giant is. Verder doorlopen naar het deurtje waar 2 skeletten naast staan en daar moet je naar rechts waar nog een deur is. Daar zit een trappenhuis dat je omhoog brengt naar de Pursuer.

[ Voor 11% gewijzigd door snmght op 16-02-2022 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, Pursuer is wel een stukje lastiger inderdaad. Maar ik heb t al wel door: dodge roll, 1x raken, wegrollen. Duurt ff, maar t gaat wel lukken! Toch weet ik het nog niet goed wat ik er van vind dat je max. health minder wordt bij een dood. Lijkt me echt funest voor je aantal effigies bij een boss fight die niet lukt… ik kan me heel goed voorstellen dat je hierdoor eerder gebruik gaat maken van een summon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Terwijl bijna elke Soulsborne liefhebber zich ondertussen op Elden Ring stort, werk ik in een rustig tempo verder aan DS2! Tot nu toe was de ‘klik’ er nog niet echt en liep ik vast ik Heides Tower. Maar het DS1 gevoel komt terug en ondertussen heb ik de parry timing bij die irritante Heide Knights goed gevonden. Dus het loopt nu lekker, Dragonrider ik 2 pogingen neer (eerste keer iets met achteruit lopen en niet de ‘afgrond’ zien..) en zo langzamerhand kom ik toch weer verder en in de flow.

Pursuer had ik nog ff gelaten voor wat het is (2x geprobeerd) misschien nu ik iets sterker (lvl 35) ben maar weer proberen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, Old Dragonslayer ook neer. Tijd om verder te gaan :). Ik heb het gevoel dat mijn char. eindelijk een beetje op stoom komt en het nu lekker gaat lopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denoiser
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 14-09 07:25
Thrace Grumble schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:25:
Ik heb het gevoel dat mijn char. eindelijk een beetje op stoom komt en het nu lekker gaat lopen!
Sindsdien heeft niemand meer iets van @Thrace Grumble vernomen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

Sindsdien heeft niemand meer iets van @Thrace Grumble vernomen…
Hahahahah :D. Komt wel weer hoor, ik zat meerdere maanden sinds maart in een verbouwing en niet de beschikking over mn Xbox. Die is sinds kort wel weer aangesloten, dus ik ga zeer snel weer verder! Jullie zijn nog niet van me af! ;)

Volgens mij zat ik net voor No-Mans Wharf. Even kijken of ik daar verder ga, of eerst een nieuwe Pursuer poging ga doen :).

[ Voor 12% gewijzigd door Thrace Grumble op 06-08-2022 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:54:
[...]

Hahahahah :D. Komt wel weer hoor, ik zat meerdere maanden sinds maart in een verbouwing en niet de beschikking over mn Xbox.
Begrijpelijk! Soms hebben andere dingen prioriteit. Zelf was ik afgelopen winter heel kort in DS3 gedoken, maar door tijdgebrek heb ik die ook laten liggen. En omdat ik de serie toch liever op volgorde speel ga ik binnenkort aan DS2 beginnen.

Ben heel benieuwd, ik heb toch best wat stevige kritieken op DS2 gelezen, waarvan deze (let op: heel erg lang artikel) wel het best onderbouwd is. Daarin worden vooral de DLC’s, maar ook sommige delen van de main game flink gefileerd. Nou zou SOTFS in ieder geval de enemy placement verbeterd moeten hebben tov het origineel, maar de levels zijn verder niet aangepast. Maar als ik online zoek naar “is Dark Souls 2 worth it” dan zijn mensen overwegend positief.

We gaan het zien, ik heb gewoon zo ontzettend genoten van deel 1 dat ik meer souls wil :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Destijds op ps3 gekocht maar nooit uit gespeeld. Later, op ps4 uiteindelijk toch verknocht geraakt aan souls games en nu heb ik de meeste platinum (inclusief SOSF).

Op verlof (familieoptrekje waar mijn oude ps3 staat) dan toch maar weer de oude versie opgestart. Direct een respec gedaan (level 150 mannetje met 7 vitaliteit was destijds dan toch geen goed idee). Gisteren de allerlaatste baas (darklurker) verslagen. Ook met een nieuw poppetje (strength) begonnen en even gevloekt op de gargoyles. Nu aant twijfelen of ik nog voor platinum ga 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Afgelopen week ben ik ook begonnen aan het grote DS2 avontuur, ruim 8,5 jaar na release!

The Pursuer is echt een pittig baasje, ik had niet zo vroeg in het spel al zo'n difficulty spike verwacht. En de health penalty wanneer je sterft is wellicht logisch, verhaaltechnisch gezien, maar druist totaal in tegen het idee dat sterven onderdeel is van het proces, waarin je het steeds opnieuw probeert en daardoor beter wordt. Als je nu moeite hebt met een bepaalde baas of area, dan wordt het na elke dood nóg moeilijker. Waardeloze game mechanic, als je het mij vraagt.

Het resultaat is dat ik maar heb geaccepteerd dat 50% health de default is, en dat een human effigy een tijdelijke boost geeft. Ik ben dan ook veel levels in vigor aan het stoppen. Met 50% health is de game vrij onvergeeflijk...

Art design is wel echt mooi, en de gameplay toch weer heel verslavend.

Komende week Heide's Tower of Flame verkennen. The Pursuer bewaar ik nog even voor een andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:48:
Afgelopen week ben ik ook begonnen aan het grote DS2 avontuur, ruim 8,5 jaar na release!

The Pursuer is echt een pittig baasje, ik had niet zo vroeg in het spel al zo'n difficulty spike verwacht. En de health penalty wanneer je sterft is wellicht logisch, verhaaltechnisch gezien, maar druist totaal in tegen het idee dat sterven onderdeel is van het proces, waarin je het steeds opnieuw probeert en daardoor beter wordt. Als je nu moeite hebt met een bepaalde baas of area, dan wordt het na elke dood nóg moeilijker. Waardeloze game mechanic, als je het mij vraagt.

Het resultaat is dat ik maar heb geaccepteerd dat 50% health de default is, en dat een human effigy een tijdelijke boost geeft. Ik ben dan ook veel levels in vigor aan het stoppen. Met 50% health is de game vrij onvergeeflijk...

Art design is wel echt mooi, en de gameplay toch weer heel verslavend.

Komende week Heide's Tower of Flame verkennen. The Pursuer bewaar ik nog even voor een andere keer.
Yup! Ik heb nog steeds geen tijd gevonden tussendoor om t weer op te starten. Hopelijk komende week! :D
Succes in de tower, de vijanden daar (Heide Knights?) kunnen best ff pittig zijn, totdat je de parry timing door hebt :)
Je hebt me trouwens al bijna ingehaald ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

Yup! Ik heb nog steeds geen tijd gevonden tussendoor om t weer op te starten. Hopelijk komende week! :D
Succes in de tower, de vijanden daar (Heide Knights?) kunnen best ff pittig zijn, totdat je de parry timing door hebt :)
Je hebt me trouwens al bijna ingehaald ;) !
Ik heb afgelopen week in de avonden steeds een paar uurtjes kunnen spelen en heb de smaak weer goed te pakken :)

Heb vanmorgen toch ook nog even een paar pogingen Pursuer gedaan, en ik begin wat optimistischer te worden. Ik krijg 'm nu bijna voor de helft dood met zelf max. 50% health, dus dat zou - in theorie - betekenen dat ik er bijna ben wanneer ik een human effigy gebruik. De truc is eigenlijk alleen maar op tijd de roll knop indrukken, best te doen eigenlijk!

Parryen heb ik ook geprobeerd maar dat lukt me echt totaal niet. Heb een tijdje geoefend op een gewone hollow soldier, maar ook daar krijg ik de parry-timing niet consistent genoeg te pakken, terwijl parryen in DS1 me redelijk af ging...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub

fub

Denoiser schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:10:
De truc is eigenlijk alleen maar op tijd de roll knop indrukken, best te doen eigenlijk!
Ziehier de essentie van Dark Souls teruggebracht tot 1 zin! >:) Zodra je die timings te pakken hebt, heb je eigenlijk al gewonnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denoiser
fub schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:01:
Ziehier de essentie van Dark Souls teruggebracht tot 1 zin! >:) Zodra je die timings te pakken hebt, heb je eigenlijk al gewonnen.
Yes, de roll timing begin ik inmiddels goed aan te voelen. Zojuist The Pursuer verslagen, love it! Gisteren mislukte een hopeloze hoeveelheid pogingen, maar daarnet was de derde poging raak. Had nog niet eens een human effigy gebruikt en heb het met de health cap op 50% gedaan, alleen 3 estus flasks gebruikt.

Verder met Heide’s Tower of Flame!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Yes, de roll timing begin ik inmiddels goed aan te voelen. Zojuist The Pursuer verslagen, love it! Gisteren mislukte een hopeloze hoeveelheid pogingen, maar daarnet was de derde poging raak. Had nog niet eens een human effigy gebruikt en heb het met de health cap op 50% gedaan, alleen 3 estus flasks gebruikt.

Verder met Heide’s Tower of Flame!
Aarghh, ik wil nu ook verder met The Pursuer. Vanavond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:45:
[...]

Aarghh, ik wil nu ook verder met The Pursuer. Vanavond? :)
Go go go! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Pursuer neer :). Tweede poging, na een aantal maanden niet hebben kunnen spelen. Ben lvl 50, dus was eigenlijk heel eenvoudig nu. Snel verder weer!

Edit: No-Man’s Wharf gaat lekker, totdat je iemand tegen komt die oliebommen gooit, gevolgd door een pijl die in brand staat…. het is een gebied dat je echt systematisch afwerkt, rustig aan doen daar dus @Denoiser !

[ Voor 31% gewijzigd door Thrace Grumble op 24-08-2022 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:32:
[...]

Pursuer neer :). Tweede poging, na een aantal maanden niet hebben kunnen spelen. Ben lvl 50, dus was eigenlijk heel eenvoudig nu. Snel verder weer!
Lekker bezig! Dan ging de Pursuer jou beter af dan mij.
Edit: No-Man’s Wharf gaat lekker, totdat je iemand tegen komt die oliebommen gooit, gevolgd door een pijl die in brand staat…. het is een gebied dat je echt systematisch afwerkt, rustig aan doen daar dus @Denoiser !
Bedankt voor de tip! Vooralsnog worstel ik een beetje met Heide’s Tower, meer dan ik verwacht had. DS2 is echt een stukje lastiger dan DS1, fouten worden sneller afgestraft naar mijn idee. Vooral door die 50% health… Wordt tijd dat ik
spoiler:
die ring of binding ga vinden die ergens in Heide’s Tower moet liggen.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:18:
[...]

Lekker bezig! Dan ging de Pursuer jou beter af dan mij.

[...]

Bedankt voor de tip! Vooralsnog worstel ik een beetje met Heide’s Tower, meer dan ik verwacht had. DS2 is echt een stukje lastiger dan DS1, fouten worden sneller afgestraft naar mijn idee. Vooral door die 50% health… Wordt tijd dat ik
spoiler:
die ring of binding ga vinden die ergens in Heide’s Tower moet liggen.
spoiler:
Draak al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Heb ‘m gevonden! Had al een donkerbruin vermoeden waar die had kunnen liggen en dat bleek te kloppen :)

Inmiddels ben ik zeer bekwaam geworden in het vechten tegen Old Knights en Heide Knights (parry timing voor de zwaardversie heb ik inmiddels in de vingers, je moet naar mijn idee véél eerder op L2 drukken dan in DS1), maar dat stukje voor de draak waar een Old Knight en Heide Knight samen worden getriggerd…. Hoe doet iedereen dat? Ik rende steeds een stuk terug totdat ze beiden omkeerden, waarna ik ze alsnog 1 voor 1 kon doen, maar dat is wel erg omslachtig…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

Heb ‘m gevonden! Had al een donkerbruin vermoeden waar die had kunnen liggen en dat bleek te kloppen :)

Inmiddels ben ik zeer bekwaam geworden in het vechten tegen Old Knights en Heide Knights (parry timing voor de zwaardversie heb ik inmiddels in de vingers, je moet naar mijn idee véél eerder op L2 drukken dan in DS1), maar dat stukje voor de draak waar een Old Knight en Heide Knight samen worden getriggerd…. Hoe doet iedereen dat? Ik rende steeds een stuk terug totdat ze beiden omkeerden, waarna ik ze alsnog 1 voor 1 kon doen, maar dat is wel erg omslachtig…
Ik heb het precies zo gedaan ook :*) Duurt even, maar lukt dan wel. Flink wat aantal pogingen later respawnden ze niet meer, dus dat maakte het veel makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Denoiser schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:47:
[...]

Mijn speelstijl kan het best worden samengevat als "cheese 'em from a distance". In DS2 uiterst succesvol als je de juiste plekken weet te vinden en die ene goede boog te pakken krijgt. Ook soul arrows werken lekker. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

fub schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

Mijn speelstijl kan het best worden samengevat als "cheese 'em from a distance". In DS2 uiterst succesvol als je de juiste plekken weet te vinden en die ene goede boog te pakken krijgt. Ook soul arrows werken lekker. >:)
Dat werkte in DS1 heel goed met Lautrec O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
Ha, dus ik ben niet de enige die het soms wat lafjes aanpakt ;)
Hoewel bedachtzaam spelen natuurlijk ook gewoon een legitieme manier is om het spel door te komen, en slimmer dan overal blind op af stormen.

Ik hoop inderdaad ook nog een keer een betere boog te vinden, al is ‘t maar om vijanden te pullen. Heb nu alleen een short bow en een crossbow.

Ik zit eraan te denken om niet alles op dex te gooien dit keer, maar voor een dex/faith combo te gaan. Is dat een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

DEX speelt wel fijn, FTH geen idee. Ik ga zelf voor STR/DEX, met een kleine beetje INT, zodat ik ook nog een paar spells kan gebruiken vanaf een afstandje als het echt niet anders kan.

Ik heb ondertussen NMD klaar!

Tip voor NMD:
spoiler:
Zorg voor een Pharros’ Lockstone, die gaat je daar helpen
.

[ Voor 35% gewijzigd door Thrace Grumble op 30-08-2022 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andorig
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:49
Zelf vond ik mijn faith build best wel frustrerend. Naar mijn mening is dit vooral leuk als je vooral multiplayer speelt; omdat je dan een ondersteunende functie hebt. Helaas is multiplayer voor ds2 bijna uitgestorven. Indien je ds2 nog nooit gespeeld heb dan zou ik een strength build aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
Ik speel eigenlijk alleen PvE, maar strength is niet helemaal mijn ding. Ik ga dex prioriteit geven, en als ik daar een redelijke basis in heb ga ik wat faith erbij proberen. Ben benieuwd of dat een beetje leuk is, ik heb nog nooit iets met magic geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denoiser
Ben inmiddels aangekomen bij No-Man’s Wharf! Vond Ornstein toch behoorlijk pittig, de timing luistert bij hem nog net wat nauwer dan bij The Pursuer, omdat zijn animaties wat sneller en diverser zijn. Maar ok, wel gelukt. Die andere Dragondude was echt heel simpel.

Voorlopig even geen tijd om nog te spelen, over een week weer verder. Zit er wel weer lekker in hoor, topgame tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Pursuer doet z’n naam wel eer aan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

En ook Lost Bastille is klaar, inclusief boss(es). Duurde even voordat ik door had dat een 100% block shield enorm helpt bij deze bossfight. Uiteindelijk in de eerste poging met dit Shield (zonder summon!) gelukt, door heel veel geduld te hebben en echt de juiste momenten af te wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:37:
En ook Lost Bastille is klaar, inclusief boss(es). Duurde even voordat ik door had dat een 100% block shield enorm helpt bij deze bossfight. Uiteindelijk in de eerste poging met dit Shield (zonder summon!) gelukt, door heel veel geduld te hebben en echt de juiste momenten af te wachten. :)
Nice, tempo zit er lekker in! Hoop zelf ook snel weer verder te kunnen. Is er een goed shield met 100% block voor dex? Ik heb er wel een, maar die vereist meer strength dan ik heb, en is ook aan de zware kant. Heb wel een lichter schild met 90% block, maar speel tot nu toe voornamelijk zonder schild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:41:
[...]

Nice, tempo zit er lekker in! Hoop zelf ook snel weer verder te kunnen. Is er een goed shield met 100% block voor dex? Ik heb er wel een, maar die vereist meer strength dan ik heb, en is ook aan de zware kant. Heb wel een lichter schild met 90% block, maar speel tot nu toe voornamelijk zonder schild.
Hoeveel STR heb je? Drangleic Shield vereist 16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:01:
Hoeveel STR heb je? Drangleic Shield vereist 16.
Drangleic Shield heb ik inderdaad bij me, maar ik heb slechts 11 strength en wilde vooral puntjes in attunement en faith gaan stoppen. Hmm, keuzes, keuzes…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:52:
[...]

Drangleic Shield heb ik inderdaad bij me, maar ik heb slechts 11 strength en wilde vooral puntjes in attunement en faith gaan stoppen. Hmm, keuzes, keuzes…
Die vier puntjes heb je zo binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:11:
[...]

Die vier puntjes heb je zo binnen ;)
True! Had vanavond even wat tijd en strength zit alweer op 13. Zijn er geen bonfires in No-Man’s Wharf? Heb al een redelijk deel van het level gecheckt en ook de bel al geluid, maar geen bonfire te bespeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:15:
[...]

True! Had vanavond even wat tijd en strength zit alweer op 13. Zijn er geen bonfires in No-Man’s Wharf? Heb al een redelijk deel van het level gecheckt en ook de bel al geluid, maar geen bonfire te bespeuren.
Klopt! Geen bonfires daar, dus ff doorzetten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Denoiser schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:15:
[...]

Milde spoiler: er zijn wat shortcuts te openen waardoor je geen extra bonfire 'nodig' hebt.
En anders gewoon alles 15 keer afhakken, loop je er zo doorheen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
fub schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:21:
[...]

Milde spoiler: er zijn wat shortcuts te openen waardoor je geen extra bonfire 'nodig' hebt.
Had inderdaad al een brug gespot die omlaag zou moeten kunnen, daar ga ik dan maar eens werk van maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, Belfry Luna en Sinners’ Rise ook klaar. Gaat lekker zo! Beide bosses zonder summon gelukt, vooral de
spoiler:
Gargoyles
kunnen je t moeilijk maken als je niet voorzichtig je momentjes afwacht.
Tot nu toe alleen bij Flexile Sentry een summon gebruikt, puur omdat ik snel die area achter me wilde laten. Dat ik daardoor niet echt ervaring had met zo’n Sentry, bleek later niet zo handig ;).

Eens even kijken waar ik nu naar toe moet, het is wel ff zoeken nu.

Als Bell Protector ook m’n eerste invade gedaan, die arme speler had geen flauw benul wat hem/haar overkwam. Volgende keer eerst maar even netjes zwaaien en buigen O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Thrace Grumble op 08-09-2022 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Ik snap dat je bosses zonder summons wil kunnen doen, maar NPC summons zijn wel belangrijk voor de verhaallijn van die NPC. Maar aan de andere kant kan je ook stellen dat Dark Souls games geen verhaal hebben. Of ten minste, geen verhaal dat als het speler-karakter te snappen is -- je bent ten slotte een half-crazed hollow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

fub schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:43:
Ik snap dat je bosses zonder summons wil kunnen doen, maar NPC summons zijn wel belangrijk voor de verhaallijn van die NPC. Maar aan de andere kant kan je ook stellen dat Dark Souls games geen verhaal hebben. Of ten minste, geen verhaal dat als het speler-karakter te snappen is -- je bent ten slotte een half-crazed hollow :)
Summonen brengt de verhaallijn altijd een stap verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub

fub

Thrace Grumble schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:50:
Summonen brengt de verhaallijn altijd een stap verder?
Dan kom je ze later weer tegen en vertellen ze je een nieuw stukje van hun verhaal.
spoiler:
Maar volgens mij loopt het met geen enkele NPC echt goed af. Maar goed, je speelt Dark Souls ook niet voor het 'happy end'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

fub schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:53:
[...]

Dan kom je ze later weer tegen en vertellen ze je een nieuw stukje van hun verhaal.
spoiler:
Maar volgens mij loopt het met geen enkele NPC echt goed af. Maar goed, je speelt Dark Souls ook niet voor het 'happy end'...
Ah, ik dacht dat dat ook wel gebeurde zonder ze te summonen. Was in ieder geval wel zo met Siegmeier in DS1 en tot nu toe ook met Lucatiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Goed om te weten! Speel zelf tot nu toe ook zonder summons. Ben inmiddels klaar met No-Man’s Wharf, Flexile Sentry was easy. Ook al een flink deel van Lost Bastille verkend. Schrok wel ineens toen
spoiler:
The Pursuer ineens weer achter me stond! Heb ‘m nog maar even in leven gelaten, maar misschien ga ik dat gevecht nog wel een keer aan.

Strength zit nu op 16. Vanaf nu ga ik Faith levelen, ben benieuwd of dat gaat bevallen.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Skeleton Lords in Huntsman’s Copse down :). Hoe gaat het bij jou @Denoiser ?

Ik ben nu bij
spoiler:
Executioner’s Chariot.
Op zich heb ik het door en is het geen moeilijke fight, maar die route er naar toe vanaf de bonfire… :N Het 1 voor 1 pullen duurt zo lang, maar is echt wel nodig!

[ Voor 60% gewijzigd door Thrace Grumble op 23-09-2022 11:19 ]

• fub

fub

Thrace Grumble schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:59:Het 1 voor 1 pullen duurt zo lang, maar is echt wel nodig!
Dat was de enige plek in het hele spel waar ik het echt nodig had om alles gewoon 15 keer te killen zodat ik zonder problemen bij de fog gate kon komen. Maar het voelde ook goed om ze allemaal gewoon nog weer eens over de kling te jagen >:)
En over het algemeen leent DS2 zich voor een behoorlijk behoudende speelstijl, met zorgvuldig alle hoekjes nakijken, omdat je anders nog wel voor een vervelende verrassing komt te staan. Af en toe zie je spelers die gewoon ergens doorheen rennen en die dan boos worden als ze in de rug worden aangevallen door een tegenstander die ze niet gezien hadden... tja.

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:59:
Skeleton Lords in Huntsman’s Copse down :). Hoe gaat het bij jou @Denoiser ?
Ben jammer genoeg niet meer aan spelen toegekomen, hopelijk heb ik komende week weer wat tijd.

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Hoppa, na 5 pogingen Executioner’s Chariot neer. Die skeletons nekten me elke keer, de weg ernaar toe was uiteindelijk een best makkelijke run (pull 1 voor 1, backstab) en
spoiler:
het paard
was een eitje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Covetous Demon ook neer. Harvest Valley daarvoor was een kwestie van heeeeel veel sprints naar alle items :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denoiser
Lekker bezig! Ga je ook de DLC’s spelen? Ik moet zelf even voorrang aan andere dingen geven, maar kijk ernaar uit om ook weer verder te spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:54:
Lekker bezig! Ga je ook de DLC’s spelen? Ik moet zelf even voorrang aan andere dingen geven, maar kijk ernaar uit om ook weer verder te spelen!
Zeker! Duurt nog wel ff tot ik zover ben denk ik, maar we gaan stug door. Wat blijft het een geniaal spel, gisteren zo nog 2 uur bezig geweest om slechts 1 zone te doorlopen. Iets met heel veel poison, you died, etc... Maar ook dan geldt weer: als je eenmaal zo'n stuk voorbij bent, heb je het toch maar weer mooi gefixt! ;)

Algemene vraag: wanneer is het een goed punt om de DLC te starten? :) Iemand hier ervaring mee/tips voor?
@fub @snmght ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froooooom
Erhm, ik ben er pas aan begonnen rond het eindgevecht van DS2. Qua lore/verhaal is het logischer om iets eerder te doen, maar dan ga ik wel dingen spoilen…

De DLC’s zijn overigens echt absoluut de moeite waard, bevatten de beste bosses van DS2 (SOTFS)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
@Thrace Grumble pfoe daarvoor is het me wat te lang geleden dat ik deze gedaan heb of DS2 uberhaupt. Goed dat je me tagt verder, ik moet echt weer eens DS gaan spelen actually.

De DLC's van From Software zijn stuk voor stuk wel aardig end game content. Voor SL 80 zou ik het niet eens overwegen en afhankelijk van hoe vaardig je bent welicht pas rond de 100 eens een kijkje gaan nemen. Is pittiger dan de main game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

snmght schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 21:16:
@Thrace Grumble pfoe daarvoor is het me wat te lang geleden dat ik deze gedaan heb of DS2 uberhaupt. Goed dat je me tagt verder, ik moet echt weer eens DS gaan spelen actually.

De DLC's van From Software zijn stuk voor stuk wel aardig end game content. Voor SL 80 zou ik het niet eens overwegen en afhankelijk van hoe vaardig je bent welicht pas rond de 100 eens een kijkje gaan nemen. Is pittiger dan de main game. :)
Toch maar eens kijkje nemen dan zodra t kan. Zit nu rond de 90 dacht ik. Maar heb nog geen enkele aanleiding/entry point gevonden hoe ik met de DLC kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Nee dat is ook niet zo evident in deze games. Ik heb het altijd op gezocht, is nou niet zo dat je er tegenaan loopt of dat het duidelijk uitgelegd wordt (in de stijl van de games ofcourse).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Thrace Grumble schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:42:
Algemene vraag: wanneer is het een goed punt om de DLC te starten? :) Iemand hier ervaring mee/tips voor?
@fub @snmght ?
De DLCs zijn echt briljant, maar ook meer 'end-game content'. Zeker ook omdat de zaken die je nodig hebt om de DLCs te kunnen betreden, ook best ingewikkeld zijn om te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Zo, het is weer ff geleden, maar ik ben weer verder gegaan met DS2! Even weer inkomen, maar de klik is er weer! Net Earthen Peak klaar, ik ben nu bij Iron Keep :) Benieuwd wat me daar te wachten staat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froooooom
Veel plezier, zit een geweldige boss fight in Iron Keep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op woensdag 21 december 2022 @ 00:10:
Zo, het is weer ff geleden, maar ik ben weer verder gegaan met DS2! Even weer inkomen, maar de klik is er weer! Net Earthen Peak klaar, ik ben nu bij Iron Keep :) Benieuwd wat me daar te wachten staat…
Nice! Ik hoop zelf tussen kerst en o&n wat tijd te hebben om deze game weer op te pakken. Mis je niet wat scherpte (wat betreft observeren en reageren) na een tijdje niet gespeeld te hebben, of valt het mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Denoiser schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:20:
[...]

Nice! Ik hoop zelf tussen kerst en o&n wat tijd te hebben om deze game weer op te pakken. Mis je niet wat scherpte (wat betreft observeren en reageren) na een tijdje niet gespeeld te hebben, of valt het mee?
Valt erg mee. Je trapt ongetwijfeld weer een aantal keer in de bekende trucjes en valstrikken/surprise attacks, maar daar ben je al best weer snel aan gewend. Gewoon weer verder met DS2 jij! ;)

• Denoiser
Thrace Grumble schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:40:
[...]

Valt erg mee. Je trapt ongetwijfeld weer een aantal keer in de bekende trucjes en valstrikken/surprise attacks, maar daar ben je al best weer snel aan gewend. Gewoon weer verder met DS2 jij! ;)
Haha oké, ga ik doen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denoiser
Zit er inmiddels weer helemaal in. M’n niveau is wel iets gedaald, vooral dingen als parry timings gaan nog niet 100%, en ik had net effe wat meer moeite met Lost Sinner dan de bedoeling was (voor een baas die toch behoorlijk makkelijk is). Maar het gaat de goede kant op, en inmiddels heb ik het grootste deel van Huntsman Copse verkend, en staan er twee bazen op me te wachten (Skeleton Lords en Executioners Chariot) die beiden in de eerste poging nog niet zo lekker gingen.

M’n character heeft inmiddels Faith op 22, maar miracles als Emit force of Lightning spear doen nog niet zo gek veel damage. Misschien even doorlevelen richting de 40. Werk aan de winkel!

Update: ik ga Faith nog even op 22 houden denk ik. Heb het idee dat het upgraden van wapens veel meer zin heeft dan levelen, dus dan heb ik liever meer Vigor en Endurance.

Executioner’s Chariot was uiteindelijk goed te doen, toen ik eenmaal een concreet plan had (op tijd schuilen, necromancers uitschakelen, niet te snel willen gaan). Skeleton Lords deed ik met Creighton of Mirrah (ik ben niet zo goed in overleven tegenover meerdere tegenstanders tegelijk), en dat was toen vrij easy.

Nu aanbeland in Harvest Valley, ziet er pittig uit!

Update #2: heb de meeste loot in Harvest Valley bij elkaar gegraaid, en daarna de Covetous Demon verslagen (easy!). Nu bij de eerste bonfire in Lower Earthen Peak. Ben inmiddels toch ook happy met m’n miracles, zijn een fijne aanvulling.

[ Voor 38% gewijzigd door Denoiser op 02-01-2023 22:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Ik kon het tóch niet verkroppen dat Ik maar niet verder kwam met DS2. Dus onlangs weer opgepakt! En na heel veel pogingen heb ik een mijlpaal bereikt: Smelter Demon is verslagen!! Dodgen naar links, fire resistance ring en flash sweat waren de sleutelcomponenten voor mij. Yay, nu weer verder met mijn DS2, DS3 avontuur _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Ha, je bent zeker niet de enige die vastliep op de Smelter Demon. Fijn dat je d'r nu doorheen bent en verder kunt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Yay! Old Iron King ook down. Ging lekker vanavond :)

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste