Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:10

Japser

Jeej!

Iemand enig idee waar ik nu heen moet? Heb de Old Iron King verslagen net en dan kom ik bij e.o.a. fontein die naar een gesloten deur leidt. Het enige wat ik nog kan verzinnen is in dat grote gat te komen in Mejula (die ladder hangt eral) maar daar kom ik halverwege vast en kan niet verder naar beneden...Verder alleen nog de Shaded Woods maar die leiden naar Drangleic Castle waar ik hopeloos wordt afgemaakt door 2 mammoetsoldaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 21:30

fub

Japser schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:40:
Iemand enig idee waar ik nu heen moet?
Dat gat moet je inderdaad in. Beetje voorzichtig rondspringen, Cat's Ring erbij...
(Die fonteinen en de afgesloten deuren zijn voor de DLC, en die gaan niet zomaar open...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fub

fub

Recentelijk begonnen met een nieuwe playthrough, gericht op jolly coop. Ik plemp overal mijn summon sign neer, en ben een redelijke fan geworden van de small white soapstone: je helpt een mede-speler voor een beperkte tijd, en daarna ben je weer helemaal genezen, heb je al je Estus en is de durability van je wapens gereset -- en je bent weer human! Ik heb tot nu toe nauwelijks Human Effigies hoeven te gebruiken. Ook leuk om te merken dat ik inderdaad beter ben geworden in het spel: ik kon nu in 1x van Majula naar de Cardinal Tower lopen.

Gisteren heb ik rondgetoured in/door Heide's Tower of Flame. Ik ben toen een paar keer een invasion gehad van dezelfde kerel. Ik ben PvP echt heel slecht (ben meer van de steady grind), dus ik ben een paar keer afgemaakt op die manier.
Ik ben geen fan van invaders. Ja, het is onderdeel van het spel, maar je maakt als speler een bewuste keuze om je als een eikel te gedragen tegen een mede-speler die daar niet om gevraagd heeft. (Red Summon Signs zijn natuurlijk een ander verhaal!)

Maar ik had de weg naar de boss vrijgemaakt, en ik werd niet gesummoned, dus ik ging terug naar het bonfire, veegde mijn eigen sign uit en summonde toen hulp voor de boss. (Niet strikt noodzakelijk voor die boss, maar wel gewoon leuk.) En toen werd ik weer invaded door die persoon -- maar nu waren we dus met zijn tweeen, en hebben we hem van het randje afgeduwd.

Een paar seconden daarna kreeg ik een friend request van een Amerikaanse tiener (aan zijn petje te zien typische gamer-bro), met ook een invite voor twee groepen: "People that suck at Dark Souls 2" en "Play honest, man!" Blijkbaar vond hij het summonen van een helper terwijl hij een invasie uitvoerde niet 'eerlijk' -- maar da's toch ook gewoon onderdeel van het spel!
Lachen, die zure reactie van een invader die niet kan hebben wat hij zelf uitdeelt. >:)

(Oh, en als je het summon sign van 'Dread Gazebo' vindt, aarzel niet om me te summonen!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Dark souls 2 op de ps4 maar eens opgepakt. Tot gister waren alle bazen een face roll totdat ik de Fume Knight en Blue Smelter Demon tegen kwam. Man man wat een verschil in difficulty, ze zijn beiden dood maar het heeft aardig wat tijd gekost en een hoop gescheld.

De area voor de Smelter Demon 8)7 Pure frustratie

[ Voor 4% gewijzigd door WillieWuks op 31-01-2019 18:04 ]

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
WillieWuks schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:03:
Dark souls 2 op de ps4 maar eens opgepakt. Tot gister waren alle bazen een face roll totdat ik de Fume Knight en Blue Smelter Demon tegen kwam. Man man wat een verschil in difficulty, ze zijn beiden dood maar het heeft aardig wat tijd gekost en een hoop gescheld.

De area voor de Smelter Demon 8)7 Pure frustratie
Word dit nog een beetje gespeeld online? als er genoeg summons zijn ga ik het ook weer oppakken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillieWuks
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
ThatsHollywood schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 20:14:
[...]

Word dit nog een beetje gespeeld online? als er genoeg summons zijn ga ik het ook weer oppakken O+
Nee, niet echt. Ik ben geen een summon sign tegengekomen en ben zelf ook niet gesummoned nadat ik zelf een sign neer heb gelegd bij de boss fights

psn: vdNiet-forSpeed | [KAAS] Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
Zo, sinds kort weer wat progressie gemaakt met SotS. Ik heb bij al mijn eerdere playtroughs niet alle DLC doorlopen en sowieso zitten er wat wijzigingen in die maken dat ik extra alert moet zijn bij deze game. Wil maar weer even gezegd hebben; wat een f*-ing epische games heeft FromSoftware toch neergezet. _/-\o_

Gisteren in een weg de Smelter Demon, Pursuer, Old Iron King en Twin Dragonriders afgemaakt. Ging lekker!

Ik ben bij Old Iron King dat 'portaal' in gegaan voor de DLC maar stuit daar meteen weer op gesloten deuren. Iemand enig idee waar ik de relevante sleutel kan vinden?

Vorige week ook gerespect en wat punten in Adaptability gekocht omdat ik van een vriend begreep dat het je i-frames bij het rollen ten goede komt. En wat een verschil inderdaad, niet te geloven dat ik dat nooit eerder heb gedaan (speel voornamelijk melee). Ik ging ook nog eens er van uit dat je equip load < 30% moest zijn voor de snelste rolls maar ook dat blijkt helemaal niets uit te maken. Ik heb het mezelf in het verleden dus onnodig moeilijk gemaakt. :')

Speel nu met om- en nabij (kan het hier niet nakijken) ~ 20 VIG, ~ 20 END, ~ 25 ADP en ~34 STR + DEX, pure melee build. Op dit moment met een +10 Halberd en + 10 Bastard Sword. Als iemand nog goede pure melee wapens (STR/DEX) aan kan bevelen, suggesties zijn welkom. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Mijn god he, ik heb na 4 jaar dit spel weer eens geinstalleerd en ik kan er werkelijk helemaal niks meer van :)

Anyway, ik zat eens te kijken naar wat graph mods en kwam deze tegen:

Grit Souls 2 HD Upscale mod : https://www.nexusmods.com/darksouls2/mods/846?tab=posts .

Nou is de vraag: als je dit soort dingen installeert, en je gebruikt steam, kan je dan op e.e.a. manier een ban krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Japser schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:49:
Mijn god he, ik heb na 4 jaar dit spel weer eens geinstalleerd en ik kan er werkelijk helemaal niks meer van :)

Grit Souls 2 HD Upscale mod : https://www.nexusmods.com/darksouls2/mods/846?tab=posts .

Nou is de vraag: als je dit soort dingen installeert, en je gebruikt steam, kan je dan op e.e.a. manier een ban krijgen?
omdat je een mod gebruikt voor mooiere dingen te krijgen
nee ik heb hier game op steam staan met meer dan 200 mods ( extern van steam ) dus het mag gewoon ...

mod is niet verboden , zeker niet bij single player games , bij multyplay is het niet altijd gewenst

ik vraag me trouwens af wat je zou moeten doen om bij steam een ban te krijgen , ik heb er nog niets iemand over gehoord dat die een ban heeft gehad
wel bij bepaalde games niet meer welkom , dat hoor je wel maar van heel steam ???

[ Voor 13% gewijzigd door ravw op 01-05-2020 10:05 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Japser schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:49:

Dit ziet er ook wel veelbelovend uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

ravw schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:03:
[...]

omdat je een mod gebruikt voor mooiere dingen te krijgen
nee ik heb hier game op steam staan met meer dan 200 mods ( extern van steam ) dus het mag gewoon ...

mod is niet verboden , zeker niet bij single player games , bij multyplay is het niet altijd gewenst

ik vraag me trouwens af wat je zou moeten doen om bij steam een ban te krijgen , ik heb er nog niets iemand over gehoord dat die een ban heeft gehad
wel bij bepaalde games niet meer welkom , dat hoor je wel maar van heel steam ???
Probleem bij DS2 is natuurlijk wel dat er een soort van multiplayer component in zit met invades en summoning dus zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:24
Japser schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:16:
[...]

Probleem bij DS2 is natuurlijk wel dat er een soort van multiplayer component in zit met invades en summoning dus zodoende.
dat wel maar hij veranderd niets aan het spel dan alleen het uiterlijk mooier te maken , dat is bijna het zelfde spelen met iemand op een Gtx970 tegen iemand op een RTX2080 ti spelen .... daar voor word je echt niet verbannen
dat zou niet mogen uit maken , want als je mods gebruik die meer kracht geven of andere dingen doet om je char te veranderen dat werk dan wel in het nadeel

maar goed het is ook per maker afhankelijk wat ze willen of vragen

sommige willen dat je helemaal niets aan de game veranderd :D dat doe ik al als ik gaat instaleren
want standaard moet hij op C: maar dat gebeurd hier dus niet :*)

of krijg je daar dan ook een ban voor :o ;) >:) _/-\o_ _/-\o_

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Ola! Ik ga jullie de komende weken hier vervelen met mijn DS2 avontuur.

Mei dit jaar mijn eerste Souls game geprobeerd (DeS) en verslingerd. Net klaar met DS1, nu dus door met 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
Ook hier welkom! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 04-07-2021 21:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Nice en wat voor build heb je dit keer in gedachten?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op zondag 4 juli 2021 @ 23:20:
Nice en wat voor build heb je dit keer in gedachten?
Das een goeie. Heb gisteravond zitten kijken naar wat de DS2 starting builds zijn.

De DEX build uit DS1 is meer zeer goed bevallen; Ik twijfel daarom om als Swordsman te gaan starten.

De omschrijvingen geven aan dat dit wel echt een ''pro'' class is, en wellicht wat te lastig voor mij.

Sorcerer.....blijft aanlokkelijk vanwege de ranged attacks. Anderzijds heb ik nog steeds spijt als haar op mijn hoofd dat ik mijn eerste Souls game met sorcery vernacheld heb...''easy mode'' was soms echt te aanlokkelijk. Anderzijds: Mijn allereerste Souls game, en had het gewoon nodig.

Maar goed. Blijft over een Knight of Warrior.

Warrior ligt de focus teveel of STR melee. Ik ben niet van de achterlijke grote heavy weapons. DIe 2 handed attacks gaan me te sloom. Ik ben eerder van de snelle halen.

Dusssss.....Weet het nog niet, heb nog ff er vandaag over te peinzen voordat de PS5 vanavond aangaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dank u!

Gelijk eerste vraag:

Zit er een verschil tussen Dark Souls 2 en Dark Souls 2: Scholar of the first Sin?? Lees her en der wat op reddit, maar kan het me bijna niet voorstellen dat er echt een wezenlijk verschil is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:18:
[...]

Dank u!

Gelijk eerste vraag:

Zit er een verschil tussen Dark Souls 2 en Dark Souls 2: Scholar of the first Sin?? Lees her en der wat op reddit, maar kan het me bijna niet voorstellen dat er echt een wezenlijk verschil is?
Ik was toevallig al wat rond aan het lezen over wapens en builds en las op een specifieke wapenpagina dat de vijand die dit dropt ergens vroeg in de game te vinden is maar niet in SotFS. Naar aanleiding van je vraag even door Google gehaald en het betreft meerdere voorbeelden van item en enemy placement die anders zijn ten opzichte van het origineel. Welke speel jij?

DS2 is een van de games die ik wel op schijf heb en die is uitgeleend anders was ik gelijktijdig met je gestart. Ga wel eens voorzichtig polsen of die terug kan. Volgens mij heb ik wel SotFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley ik ben zelf sowieso meer een melee speler maar in DS2 zitten wel ook Hexes die aardig wat damage kunnen doen. Voor mijn persoonlijke gevoel is magie in PvE meer viable in DS2 dan in DS1.

Desalniettemin zit je met een warrior nooit verkeerd, maar vlak ook de Swordsman niet uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fub

fub

ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:18:
Ja, dat is er wel. Niet alleen bevat SotFS alle DLCs (en die wil je hebben want die zijn echt briljant), ook de 'main game' is anders in SotFS. Zo zijn er op diverse plekken vijanden bij gekomen en dergelijke. Zelf heb ik alleen de SotFS editie gespeeld, en die vond ik prima te doen -- maar er zijn mensen die er anders over denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:01:
[...]

Ik was toevallig al wat rond aan het lezen over wapens en builds en las op een specifieke wapenpagina dat de vijand die dit dropt ergens vroeg in de game te vinden is maar niet in SotFS. Naar aanleiding van je vraag even door Google gehaald en het betreft meerdere voorbeelden van item en enemy placement die anders zijn ten opzichte van het origineel. Welke speel jij?

DS2 is een van de games die ik wel op schijf heb en die is uitgeleend anders was ik gelijktijdig met je gestart. Ga wel eens voorzichtig polsen of die terug kan. Volgens mij heb ik wel SotFS.
Ik heb Scholar of the first Sin hier liggen als hardcopy. Vind het beetje raar dat er een wezenlijk verschil is met de originele DS2, maar goed: Die heb ik ook niet gespeeld dus op zich heb ik geen vergelijkings-materiaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:03:
@ArnoldSmiley ik ben zelf sowieso meer een melee speler maar in DS2 zitten wel ook Hexes die aardig wat damage kunnen doen. Voor mijn persoonlijke gevoel is magie in PvE meer viable in DS2 dan in DS1.

Desalniettemin zit je met een warrior nooit verkeerd, maar vlak ook de Swordsman niet uit.
Neig ook naar melee, ik vind Sorcery based build enigzins lafjes om eerlijk te zijn. Lekker plekkie uitzoeken en casten maar die Soul Arrows....

Neig naar de Swordsman vanwege de hoge DEX stat's, ik wil alleen niet met 2 zwaarden rondhupsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Neig ook naar melee, ik vind Sorcery based build enigzins lafjes om eerlijk te zijn. Lekker plekkie uitzoeken en casten maar die Soul Arrows....

Neig naar de Swordsman vanwege de hoge DEX stat's, ik wil alleen niet met 2 zwaarden rondhupsen.
Starting wapen is natuurlijk niet zo heel belangrijk, je kunt rap een ander vinden denk ik. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:05:
[...]

Als je voor een DEX build gaat, zorg dan ook gelijk voor een goede Bow, vond zelf de Dragonrider Bow echt fantastisch (uiteraard heb je hier weer een Boss Soul voor nodig).

Wat bedoel je met 2 zwaarden rondhupsen want "Dual Wielding" is wat mij betreft juist een van de vetste dingen qua combat. Om dit te kunnen doen heb je wel 1.5x de stats van een wapen nodig.

Dus stel dat een wapen zegt 20 DEX, dan heb je 30 nodig om 2 van die wapens tegelijkertijd vast te houden voor heel veel damage en vette combo's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:34:
[...]

Als je voor een DEX build gaat, zorg dan ook gelijk voor een goede Bow, vond zelf de Dragonrider Bow echt fantastisch (uiteraard heb je hier weer een Boss Soul voor nodig).

Wat bedoel je met 2 zwaarden rondhupsen want "Dual Wielding" is wat mij betreft juist een van de vetste dingen qua combat. Om dit te kunnen doen heb je wel 1.5x de stats van een wapen nodig.

Dus stel dat een wapen zegt 20 DEX, dan heb je 30 nodig om 2 van die wapens tegelijkertijd vast te houden voor heel veel damage en vette combo's ;)
Met 2 zwaarden rondhupsen = voor mij zeer kwetsbaar zijn zonder schild ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Dan is een speer/schild voor jou misschien een goede optie. Kan je blokken en aanvallen tegelijkertijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Agility voor invincibility frames op je roll en backstep. Als je eenmaal weet hoe je dat gebruikt heb je bijna nergens een schild voor nodig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
True schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:38:
Agility voor invincibility frames op je roll en backstep. Als je eenmaal weet hoe je dat gebruikt heb je bijna nergens een schild voor nodig.
Geen idee wat je bedoelt om eerlijk te zijn? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Overigens: Alles Dark Souls games zijn op zichzelf staande games merk ik na de intro van DS2?

Ik had verwacht voort te borduren op de (flinterdunne) verhaallijn van DS1 namelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:39

reaL_G

G

ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:36:
[...]

Nu moet je niet doen als je nog een beginner bent.
Beetje gameplay skills heb je toch wel?

GiTS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Geen idee wat je bedoelt om eerlijk te zijn? :X
http://darksouls2.wikidot.com/agility
https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Agility

In het kort: Agility verhoogt de snelheid van acties (drinken van Estus e.d. zaken) ook verhoogd met bepaalde thresholds de hoeveelheid frames dat je onsterfelijk bent tijdens bepaalde acties. Hoe meer frames hoe langer je onsterfelijk bent en des te inaccuraat je timing hoeft te zijn om met een roll of backstap damage te ontwijken.
Agility gaat voornamelijk omhoog door adaptability en attunement.

Wat ik doe is berekenen op een character of ik att. wil hebben en zo ja hoeveel. Dan berekenen wat efficient is om qua agility te behalen op dat character (dex build veel meer nodig, str build met gigantisch shield minder). Zie hiervoor de wiki :>

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
reaL_G schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:46:
[...]

Nu moet je niet doen als je nog een beginner bent.
Beetje gameplay skills heb je toch wel?
Hahaha, mooie vent jij ook he.

Nee, na DeS en DS1 ben ik geen beginner, maar ook geen doorgewinterde pro ;)

Schild is gewoon ideaal om levels mee te gaan verkennen.

Denk daarom dat ik lekker voor de Warrior ga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:44:
Overigens: Alles Dark Souls games zijn op zichzelf staande games merk ik na de intro van DS2?

Ik had verwacht voort te borduren op de (flinterdunne) verhaallijn van DS1 namelijk
Als ik dan deze lore video bekijk van DS1:

YouTube: Dark Souls Lore ► Explained!

Vraag ik me serieus af hoe vaak je de game moet spelen om de complete lore te doorgronden?

Is toch bijna niet te snappen of aan elkaar te rijmen? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:29:
[...]

Als ik dan deze lore video bekijk van DS1:

YouTube: Dark Souls Lore ► Explained!

Vraag ik me serieus af hoe vaak je de game moet spelen om de complete lore te doorgronden?

Verhaallijnen in DS zijn inderdaad altijd super vaag, wellicht dat het straks met Elden Ring dankzij George R.R. Martin wat beter wordt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:48:
[...]

Verhaallijnen in DS zijn inderdaad altijd super vaag, wellicht dat het straks met Elden Ring dankzij George R.R. Martin wat beter wordt ;)
Zou mooi zijn. Zou voor mij het onbrekende 0.5 pt zijn om FS titels met een 10 te waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley ik heb het schijfje opgehaald en ben opnieuw begonnen! Bandit Class. Fijne stats en aanzienlijke damage vroeg in de game.

Tip
spoiler:
check de waterput in Majula ff! En langs de klif kun je ergens droppen voor een Morning Star
.

Heb ook gelijk wat geluk en vrij snel de Heide Knight Sword. Geen slechte optie.

Wat me opvalt, zo net na DS1 (was de verschillen weer vergeten) : je kan een ladder snel omlaag nemen (scheelt!!) en vanaf de eerste minuut waren tussen bonfires. Dat laatste gaat wel ten koste van de immersie in het level design van deel 1 imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Oh en deze mag buiten spoilers om het leuk te houden. Word GEEN lid van de Champions covenant. Dit is waarom.

[ Voor 31% gewijzigd door snmght op 06-07-2021 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Nice dat hij jij hem ook start! Ga nu een class aanmaken en je tips checken.

Hier ook Bandit class. High dex en veel damage. Wordt sowieso een DEX build met bow voor ranged attacks.

[ Voor 42% gewijzigd door ArnoldSmiley op 05-07-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Das lekker beginnen. Where the fok is Majula man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:38:
Das lekker beginnen. Where the fok is Majula man
Volg vanaf je eerste spawn plek het licht tot character creation. Daarna ren je rechtdoor en negeer je alle zijwegen dan ben je er zo. Kunt later terugkomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:51:
[...]

Volg vanaf je eerste spawn plek het licht tot character creation. Daarna ren je rechtdoor en negeer je alle zijwegen dan ben je er zo. Kunt later terugkomen. :)
Ik was gelijk die hut bij die bonfire weer uitgelopen man. Niet gezien dat daar een zij-ingang zat.

Daarbij: Mijn zoontjes van 2 en 1 jaar zijn allebei ziek. Schiet niet op dan om even te gamen. Om de 20 minuten kon ik naar boven omdat er eentje huilde of wat nodig had.

Dark Souls moet je ongestoord voor een paar uur achter elkaar spelen is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley eigenlijk mee eens. Kom er ook weinig aan toe. Die korte sessies werken niet heel goed.

Heb gisteren nog wel de eerste baas neergekregen, althans je hebt in DS2 zelf wat vrijheid om je eerste baas te bepalen, ik ben naar Heide tower of Flame gegaan en heb Dragonrider gedood. Daarna uitgezet. :)

Overigens kun je in genoemde area ook een andere baas treffen die wel een heel duidelijke link heeft met DS1, als je dan toch wat verbinding in de lore zoekt. :)

[ Voor 51% gewijzigd door snmght op 06-07-2021 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Net als op alle andere plekken waar je dit aan het spammen bent: verkoop het forum is niet toegestaan

[ Voor 81% gewijzigd door BM op 06-07-2021 11:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fub

fub

ArnoldSmiley schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:29:
Mijn theorie is dat je het ook niet kunt snappen, want je ervaart de wereld door de ogen van een semi-hollow wiens mentale capaciteit nou niet echt je-van-het is. Ik maak me nooit druk om de lore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 10:50:
[mbr]Net als op alle andere plekken waar je dit aan het spammen bent: verkoop het forum is niet toegestaan[/]
Sorry, zal het niet meer doen. Wilde iemand blij maken, excuses best Moderator!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
fub schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 11:17:
[...]

Mijn theorie is dat je het ook niet kunt snappen, want je ervaart de wereld door de ogen van een semi-hollow wiens mentale capaciteit nou niet echt je-van-het is. Ik maak me nooit druk om de lore.
Mooi verwoord. Maak me er ook niet druk om, vraag me af en toe alleen af of het komt doordat ik zelf dingen mis. Maar blijkbaar ben ik verre van de enigste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 09:49:
@ArnoldSmiley eigenlijk mee eens. Kom er ook weinig aan toe. Die korte sessies werken niet heel goed.

Heb gisteren nog wel de eerste baas neergekregen, althans je hebt in DS2 zelf wat vrijheid om je eerste baas te bepalen, ik ben naar Heide tower of Flame gegaan en heb Dragonrider gedood. Daarna uitgezet. :)

Overigens kun je in genoemde area ook een andere baas treffen die wel een heel duidelijke link heeft met DS1, als je dan toch wat verbinding in de lore zoekt. :)
Kijken of ik vanavond wat tijd heb om verder te komen. Moet wel zeggen, na DeS en DS1 heb ik niet zo zin in beginfase van DS2. Kijk, als je eenmaal de eerste paar uur door bent begint het ook beetje leuk te worden.
Maar de eerste uren van FromSoftware games zijn echt wel bikkelhard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:51:
@ArnoldSmiley ik heb het schijfje opgehaald en ben opnieuw begonnen! Bandit Class. Fijne stats en aanzienlijke damage vroeg in de game.

Tip
spoiler:
check de waterput in Majula ff! En langs de klif kun je ergens droppen voor een Morning Star
.

Heb ook gelijk wat geluk en vrij snel de Heide Knight Sword. Geen slechte optie.

Wat me opvalt, zo net na DS1 (was de verschillen weer vergeten) : je kan een ladder snel omlaag nemen (scheelt!!) en vanaf de eerste minuut waren tussen bonfires. Dat laatste gaat wel ten koste van de immersie in het level design van deel 1 imho.
Wat is er zo bijzonder aan die put? Liggen een zooi Soul Items ja, val alleen kapot als ik naar beneden wil.
Ik ga trouwens op zoek naar een curved sword. Even kijken hoe en wat.

Majula is toch alleen te bereiken via dat gat in de muur bij je 1ste Bonfire?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley bedoel de kleine waterput voor een huisje. :)

Was die grote even vergeten. :')

[ Voor 35% gewijzigd door snmght op 06-07-2021 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:37:
Ah bedoel de kleine waterput voor een huisje. :)
Already done. Weet niet meer wat het item was. Niks bijzonders toch?

Forrest of Giants nu bezig. Bonfiretje opzoeken, en dan kap ik ermee. Ultieme rukdag. Vaatwasser naar de klote, koppeling auto kapot, 2 zieke kleintjes en een zeikende baas. Ben moe, altijd slechte motivatie goed te spelen.

Wel iemand superblij gemaakt vandaag. Mijn PS5 lag bij Game Mania. Op MP gezet, opgehaald met de degene die hem wilde overnemen. Die gast kocht er gelijk Demon S bij. Kreeg net een appje dat ik zijn held was. Zelf 5 tientjes in me zak gestoken als moeite.

Maar terug naar DS2: t.o.v. van DS1 veel betere graphics. Wat me overigs zwaaaar verbaasde in DS1: Firelink S. zag er echt niet uit vergeleken met Anor Londo of The Dukes Archive.

Majula ziet er opzich prima uit qua graphics.

Zaak is nu snel te gaan levelen. Raar dat er een aparte stat is voor enkel HP?

Ga VIT END en DEX levelen asap. Zelfde strategie als DS1.

Wil daarom snel een katana hebben.

Nog beginner tips verder voor DS2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley met het item kun je bij de Emerald Herald (level up lady) je Estus Flask uses naar 2 ipv 1 zetten. Toch fijner.

Ik vind zelf de Knights in Heide Tower goed om te farmen, wil je early souls farmen.

Heb gisteren zo een rondje gefilmd:
YouTube: snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
Oh en sterkte. Niet de beste dag voor deze stuff. Stort je op die kleintjes of schakel ff af. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:47:

Maar terug naar DS2: t.o.v. van DS1 veel betere graphics. Wat me overigs zwaaaar verbaasde in DS1: Firelink S. zag er echt niet uit vergeleken met Anor Londo of The Dukes Archive.

Majula ziet er opzich prima uit qua graphics.

Zaak is nu snel te gaan levelen. Raar dat er een aparte stat is voor enkel HP?

Ga VIT END en DEX levelen asap. Zelfde strategie als DS1.

Wil daarom snel een katana hebben.

Nog beginner tips verder voor DS2?
Ik vond DS2 echt prachtig qua level en enemy design.

Zoveel diversiteit dus neem ook de tijd om dat even te bewonderen. (Nadat je iedereen in de omgeving verslagen hebt uiteraard ;)

Raadpleeg de Wiki als je vast loopt https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Dark+Souls+2+Wiki

Verder heeft DS2 een bijzondere toevoeging namelijk: https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Bonfire+Ascetic
Het leuke daarvan is dat je dus bepaalde levels als het ware kan upgraden naar NG+ zodoende kan je dus in je eerste playthrough bazen verslaan van NG+ en dus dubbele boss souls hebben voor specifieke weapons/magic en miracles (Dit is echter meer iets voor mid/end game)

Ook zijn er een paar Lord Vessels in de game, een item waarmee je de stats weer kan resetten. Dus stel je gaat nu voor een DEX build, maar halverwege de game heb je spijt en wil je liever een Strength of Magic build, dan heb je dus de mogelijkheid om al je punten en levels opnieuw toe te wijzen. (Zeer leuke toevoeging)

En als DEX / Katana liefhebber is het eigenlijk verplicht om de DLC te doen en kennis te maken met Sir Alonne voor zijn prachtige zwaard >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Greatsword op 06-07-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:57:
Oh en deze mag buiten spoilers om het leuk te houden. Word GEEN lid van de Champions covenant. Dit is waarom.
Fok. Lees het te laat. Als nu dat Blue covenant weer join, ben ik dan van die extra dmg enzo af? 😲

PS: boodschap ter harte genomen. Boys aandacht gegeven, PS5 uit. Dagje meer of minder komt het ook niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
Ik heb zelf toevallig deze onlangs platinum gehaald gezien het de laatste was in de soulsreeks die ik nog niet plat had.

Om door NG+ en NG++ heen te blazen ben ik overgestapt van een quality build naar (ook) een dex build. Na wat research op internet bleek namelijk dat wapens als de Rapier en Estoc powerstancen (= dualwielden) superhoge damage geeft op bosses. Die wapens hebben namelijk een hoge counterdamage en gezien de meeste bosses lange attack animations = counter window hebben, doe je ze altijd veel damage per hit. Hiervoor moet je wel redelijke hoge dex hebben overigens. Sommige bosses waren zo wel heel eenvoudig dus de vraag is of je dit moet willen voor de ultieme DS-ervaring. :p

Verder kan je je wapens tijdelijke buffen met lightning, magic, fire of dark en de meeste bosses hebben wel een weakness voor 1 van die 4. Als je dan je wapens van tevoren de juiste buff geeft gaat t allemaal nog makkelijker.

Voor de gewone mobs gebruikte ik overigens een normaal zwaardje, want met zo'n "prikwapen" zijn die anders lastiger te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
ArnoldSmiley schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 00:34:
[...]

Fok. Lees het te laat. Als nu dat Blue covenant weer join, ben ik dan van die extra dmg enzo af? 😲
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Greatsword schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:47:
[...]

Ik vond DS2 echt prachtig qua level en enemy design.

Zoveel diversiteit dus neem ook de tijd om dat even te bewonderen. (Nadat je iedereen in de omgeving verslagen hebt uiteraard ;)

Raadpleeg de Wiki als je vast loopt https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Dark+Souls+2+Wiki

Verder heeft DS2 een bijzondere toevoeging namelijk: https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Bonfire+Ascetic
Het leuke daarvan is dat je dus bepaalde levels als het ware kan upgraden naar NG+ zodoende kan je dus in je eerste playthrough bazen verslaan van NG+ en dus dubbele boss souls hebben voor specifieke weapons/magic en miracles (Dit is echter meer iets voor mid/end game)

Ook zijn er een paar Lord Vessels in de game, een item waarmee je de stats weer kan resetten. Dus stel je gaat nu voor een DEX build, maar halverwege de game heb je spijt en wil je liever een Strength of Magic build, dan heb je dus de mogelijkheid om al je punten en levels opnieuw toe te wijzen. (Zeer leuke toevoeging)

En als DEX / Katana liefhebber is het eigenlijk verplicht om de DLC te doen en kennis te maken met Sir Alonne voor zijn prachtige zwaard >:)
Uiteraard de wiki al geraadpleegd :D Leuk hoor die toevoeging, maar probeer het eerst wel ff zo door te komen voor ik me aan NG+ bosses waag.

Thanks voor de tip voor dat zwaard, ben benieuwd!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Nieuwe speelronde tonight. Op de een of andere manier kom ik er nog niet heeeeeel lekker in.

Forest of Giants nu. Dat Champions Covenant maar snel verlaten.

Nu is maar eerst eens beetje verkennen en levellen.

VIG VIT END wil ik asap op 15-20 hebben, en dan ga ik DEX levellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Any tips voor een decent curved sword?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley ben ook weer bezig. Battle Axe gekocht van de blacksmith. Ook de Halberd gebonden die meer damage doet maar vind die Battle Axe wel dope. Kijken of ik de baas in de Forest neer krijg. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
Okay hij is neer. Dat ging makkelijk. Nu naar Pursuer. Die houdt me normaal wel een dozijn pogingen bezig, maar ben nu al relatief sterk voor dit punt in de game. We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
Nou wat Gold Pine resin op die Battle Axe was genoeg. Nu de Lost Bastille.

@ArnoldSmiley ben niet zo thuis in de Curved Swords maar je kan in ieder geval in The Lost Bastille maar misschien eerder als rare drop een Bastard Sword krijgen, die is wel heel fijn. Heb ik in een eerdere playthrough tot aan de final boss gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Gisteren ook nog Ruin Sentinels kunnen verslaan en daarna voor mijn gevoel vrij OP naar No Man's Wharf gegaan maar damn wat word ik daar toch vaak overrompeld. Het blijft toch een DS les dat je nooit kunt rushen.. Na de derde keer dood + souls kwijt maar weer even mee gestopt. Was toch geen slechte run met 4 bazen down; had ook nog de Old Dragonslayer verslagen.

Overigens heb ik na die laatste fight een sicke halberd opgepikt, zowel in damage als in looks: https://darksouls2.wiki.f...com/Blue+Knight's+Halberd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TMhaQ43.jpg
(niet mijn char/screenshot)

Ga daar nu mee verder. Ook een wapen dat ik eerder nog niet heb gebruikt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door snmght op 09-07-2021 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley kan hem je aanbevelen! De weg er naar toe is niet de allergemakkelijkste maar wel vrij kort vanaf Majula. Als je voorbij het huisje van de blacksmith loopt vind je een doorgang naar Heide's Tower of Flame. Daar kom je op een gegeven moment in een soort (grote) kapel met drie vijanden. Ga je naar rechts kom je uiteindelijk bij de Dragonrider bossfight en daarna door naar No Man's Wharf. Ga je naar links dan heb je te dealen met een vuurspugende draak (geen baas maar respawnt ook niet) waarna je nog een bossfight verwijderd bent van de NPC die dit prachtige wapen draagt. Je zult hem er helaas wel voor moeten omleggen maar gezien hij zeer hautain met mij communiceerde had ik daar weinig moeite mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:12:
@ArnoldSmiley kan hem je aanbevelen! De weg er naar toe is niet de allergemakkelijkste maar wel vrij kort vanaf Majula. Als je voorbij het huisje van de blacksmith loopt vind je een doorgang naar Heide's Tower of Flame. Daar kom je op een gegeven moment in een soort (grote) kapel met drie vijanden. Ga je naar rechts kom je uiteindelijk bij de Dragonrider bossfight en daarna door naar No Man's Wharf. Ga je naar links dan heb je te dealen met een vuurspugende draak (geen baas maar respawnt ook niet) waarna je nog een bossfight verwijderd bent van de NPC die dit prachtige wapen draagt. Je zult hem er helaas wel voor moeten omleggen maar gezien hij zeer hautain met mij communiceerde had ik daar weinig moeite mee.
Mm, sla hem ff over. Speren en Helberds vind ik niet zo heeeeel denderend spelen. Toch dank voor de tip 👍

Ben nu 2e Bonfire Forrest of Giants. Lijkt me een groot level en kom niet lekker vooruit 🤔
Ga zoals ik al zei eerst ff als een malle stats pompen. Wel dom dat levellen alleen in Maluja kan 😑

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub

fub

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:09:
Ben nu 2e Bonfire Forrest of Giants. Lijkt me een groot level en kom niet lekker vooruit 🤔
Cardinal Tower vind ik het best ontworpen level in welke game dan ook. Dat en Lost Bastille.
Ga zoals ik al zei eerst ff als een malle stats pompen. Wel dom dat levellen alleen in Maluja kan 😑
Ja, maar je kunt vanuit elk bonfire er naartoe en weer terug, dat maakt het rondreizen toch wel een stuk fijner dan in DS1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
fub schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Cardinal Tower vind ik het best ontworpen level in welke game dan ook. Dat en Lost Bastille.

[...]

Ja, maar je kunt vanuit elk bonfire er naartoe en weer terug, dat maakt het rondreizen toch wel een stuk fijner dan in DS1.
Vond dat rondreizen op zich reuze meevallen in DS1. Ergens had het ook wel zijn charme in een gameindustrie waar fast travel een standaard is geworden. Voordeel van DS1 is dan wel dat je bij elk bonfire kon levelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Mm vanavond eindelijk echte 1ste serieuze run aan het doen. Kids zijn weer wat beter en slapen door.

Tijd zat.

Vallen me paar dingen op:

* DS2 lijkt moeilijker als DS1. Kan ook komen doordat ik DS1 als Pyro gestart ben. Die flames waren soms wel handig.

* Endurance weegt veel zwaarder als in DS1. Loop met een Curved Sword rond. 3 halen en me stamina is op.

* Vijanden in het begin doen al veeeel damage. Die verrekte schildpadden na het 2e Bonfire in Forest of Giants zijn een ramp.

@snmght : hoe kan het dat jij zo makkelijker door die 1ste levels heenvliegt man? Puur sec ondat je hem al een keer gespeeld hebt? Wellicht heb je betere skills als ik, maar dan nog: voor mijn gevoel ben ik mijlenver van een 1ste boss nog. Ook nog geen short cuts unlocked.

Waarom respawnen niet alle vijanden meer? In sommige gevallen respawnen normale vijanden niet meer nadat ik gerust heb bij een bonfire?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Ok, redelijke sessie. Flink.lopen farmen op die schildpadachtigen. DEX en END naar 17 beiden.

Nu dat kasteel beetje aan het verkennen.

Schild gekocht, kan ff niwt op de naam komen.

Gaat stukken beter zo 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley deels zal het ervaring zijn, dat speelt zeker mee. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook steevast die eerste twee grote gasten in Heide Tower farm totdat ze niet meer respawnen. Dat levert wel veel Souls op. Filmpje heb ik hier al eens geplaatst.

Voor de goede orde, heb nu een playtime van 6u55 en ben level 70. 260k soul memory (zie je rechtsboven bij player status, totale verkregen Souls zeg maar).

Heb VGR, END, VIT en DEX op 20 en STR 27. Ik probeer mijn equip load net onder de 70% te houden en kan best wel wat armor aan trekken dus geraakt worden is niet meteen een ramp. Ring of Blades die je van Pursuer krijgt geeft je ook een damage boost, erg prettig.

Weet even niet meer waar ik onderweg de sleutel van de Blacksmith kreeg maar altijd fijn om een wapen wat te kunnen upgraden natuurlijk.

Ik merk wel ook dat de immersie minder is ten opzichte van deel 1. Ik wijt dat toch aan het eindeloos kunnen warpen en het level design op zich. Over het algemeen wisselen de omgevingen elkaar sneller af in dit deel en lijkt er weinig tot geen relatie met voorgaande levels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley laat me nog even met je delen dat je zuinig moet zijn met Pharos Lockstones en Fragrant branch of Yore. Die eerste unlock geheime ruimtes met vaak treasure maar niet noodzakelijk iets dat bij je build past. Die tweede unlockt grotere gedeeltes van de game of bijvoorbeeld de weg naar een specifieke NPC (die boss weapons maakt).

Het is kortom zaak erg zuinig ermee te zijn en misschien toch even de Wiki te checken welke je wel of niet of in welke volgorde zou moeten openen.

Zou zonde zijn als je onbedoeld verkeerde keuzes maakt met deze. Dat kan altijd nog na DS2, DS3, Bloodborne en Sekiro als je een nieuwe playthrough doet. ;)

Ik vind het zelf een lame element in dit deel dat weinig toevoegt. Nee DS2 is nog steeds sfeervol, met geweldige wapens en boss fights en ik ben überhaupt verliefd op de combat maar het is wel de minste van de 3. Imho dan he.

[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 11-07-2021 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley oh en inderdaad, vijanden respawnen na ik meen 12 keer niet meer. Dat lijkt een keuze om het toegankelijker te maken als je in een bepaalde area echt vastloopt dan zullen op termijn de vijanden verdwijnen. Kan ook anti-farmen zijn bedoeld.

Je kunt het verhelpen (zou je juist een item willen farmen) door in die covenant of champions te zitten of door een Bonfire Aescetic te gebruiken. Daarmee maak je de hele area op het moeilijkere NG+ niveau maar keren de vijanden ook terug. Een verslagen boss kun je dan ook opnieuw doen in dezelfde playthrough. Zo kan je alle mogelijkheden van een boss soul in 1 playthrough benutten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley en je bent heel dichtbij een viertal boss fights actually. Dat levert wel lekker wat souls op natuurlijk!

De meest logische om nu aan te pakken is de Last Giant. Je komt er door de ladder naar beneden te pakken bij Cardinal Tower, dan het trappetje af en de boom omhoog lopen. Volg de route tot je weer een ladder omlaag gaat, daar ga je meteen links en steek je een binnenplaats over (make it fast, ze gooien firebombs naar beneden).

Ga je nu naar links vind je een deur waar twee Undeads met speren voor staan. Als je die dood en door die deur gaat en daarna links houdt unlock je een shortcut terug naar de bonfire. Eventueel even opnieuw resten en dan vlakbij die shortcut de lift naar beneden. Bossfight!

De volgende, stukje moeilijker, kun je ongeveer meteen daarna doen. Je krijgt namelijk van de Giant een sleutel waarmee je een deur opent vlakbij die twee Undeads met speren. Deurtje door, trap omhoog en brace yourself want de Pursuer is geen lieverdje. ;)

In Heides Tower zitten twee bazen, locatie al min of meer gedeeld. Voor Dragon rider is het wel fijn als je twee hendels bedient hebt. Doe je dat niet dan vecht je op een rond platform waar je af kunt vallen. De eerste hendel zit ten opzichte van de bonfire achter de derde reus, die je na een trappetje en een grote deur tegenkomt. Lok die overigens door de deur, dat vecht wat veiliger.

Tweede hendel vind je in de eerder genoemde kapel. Je hoeft de hendels maar 1 keer om te zetten.

Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
@fub ja Lost Bastille vind ik wel schitterend, wel doordacht en sfeervol. Verpoos er nu ook. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@snmght thanks voor de uitgebreide antwoorden! Ga er even goed voor zitten na de EK finale. Zie zeer nuttige info. Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:25:
@ArnoldSmiley deels zal het ervaring zijn, dat speelt zeker mee. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook steevast die eerste twee grote gasten in Heide Tower farm totdat ze niet meer respawnen. Dat levert wel veel Souls op. Filmpje heb ik hier al eens geplaatst.

Voor de goede orde, heb nu een playtime van 6u55 en ben level 70. 260k soul memory (zie je rechtsboven bij player status, totale verkregen Souls zeg maar).

Heb VGR, END, VIT en DEX op 20 en STR 27. Ik probeer mijn equip load net onder de 70% te houden en kan best wel wat armor aan trekken dus geraakt worden is niet meteen een ramp. Ring of Blades die je van Pursuer krijgt geeft je ook een damage boost, erg prettig.
Dat zijn flinke stats zo early game. Heb dezelfde strategie. Snel farme, VGR END VIT naar 20, en dan DEX ophogen.

Dank voor je bemoedigende woorden dat de 1ste boss in de buurt is. Ga even kijken of die te doen is, dan door naar Heide's Flame (je video gezien), Knights farmen, en door naar de Purseuer denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:28:
@ArnoldSmiley laat me nog even met je delen dat je zuinig moet zijn met Pharos Lockstones en Fragrant branch of Yore. Die eerste unlock geheime ruimtes met vaak treasure maar niet noodzakelijk iets dat bij je build past. Die tweede unlockt grotere gedeeltes van de game of bijvoorbeeld de weg naar een specifieke NPC (die boss weapons maakt).
Moet ik ff induiken, zegt me nog helemaal niets namelijk, maar goed dat jet het fff duid. Had anders niet geweten dat dit niet omkeerbare keuzes als gevolg heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley hoef je ook nog niet heel uitgebreid in te duiken, de game prompt je wel netjes als je ze wil gebruiken. Maar dan weet je vast dat ze inderdaad gelimiteerd zijn. Liever vooraf dan achteraf. :)

Succes! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@snmght die shortcut is echt om te janken zo slecht man 😅 Op dat stuk na die boom heb ik die turtlle 12 x gefarmed, loop der in 1 x door nu. Scheelt hooguit 30 sec die shortcut 🙈

Edit: Dat is niet DE shortcut die jij bedoeld volgens mij?

Stats nu VIG ViT END op 17, DEX op 19.

Doen alleen te weinig damage door dekkingen heen nog. Die gastjes met die halberds naar de boss door zijn lastig neer te halen

Ga eerst ff naar Heide Flame nu. Ff klaar mwt Forest.

[ Voor 13% gewijzigd door ArnoldSmiley op 12-07-2021 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley rechter trigger plus naar voren is tegen het schild trappen zo uit mijn hoofd. Dat helpt bij die guys. Of er langs sprinten. :D

Die shortcut krijg je pas voorbij die halberd guys maar scheelt inderdaad niet heel veel tijd. Wel makkelijk naar de eerste baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:33:
@ArnoldSmiley rechter trigger plus naar voren is tegen het schild trappen zo uit mijn hoofd. Dat helpt bij die guys. Of er langs sprinten. :D

Die shortcut krijg je pas voorbij die halberd guys maar scheelt inderdaad niet heel veel tijd. Wel makkelijk naar de eerste baas.
Stop ermee voor vandaag. Een brok frustratie.

Je tips wel zeeeer bruikbaar. Dank daarvoor. Moet ff door die zure begin appel heen. Ik dacht lekker verder te gaan waar ik met DS1 was ge-eindigd, maar is natuurlijk onrealistisch.

Zoals ik aangaf heb ik het echt way moeilijker als DS1 in de eerste uren. Paar Knights gefarmed nu.
Bitches, maar op zich wel te doen met een +3 Falchion.

Vraag: Heeft het zin Souls te in investeren in die Elite Knight Set? Of beter stats levellen? In DS1 was dat echt een geweldig armor, hele game mee gedaan. Alleen, armor is loot en stats niet 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:33:

Bij het bonfire is nu een stuk muur eruit. Dacht dat DE shortcut was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley oh die! Ja ik weet dat die er zit maar krijg het zelden nog voor elkaar om die te triggeren. Is verder ook bijna de moeite niet maar toch. :)

Ik zou persoonlijk niet snel investeren in armor early game. Die souls stop je beter in levels zodat je er wat makkelijker doorheen gaat. Later kun je altijd nog wat aanschaffen. Ik had zelf wel wat geluk, van die Old Iron Knights (?) heb ik de helm, armor en leggings - van de Heide Knights heb ik de helm en leggings en van die schildpadguys heb ik ook de leggings. Van de Royal Swordsmen (in Lost Bastille maar ook vlak voor The Pursuer in de Forest, zit je dichtbij) heb ik de helm gekregen. Kortom redelijk wat geluk met drops.

Waar liep je nu op stuk, die gasten met die hellebaarden? Ik vind die ook erg lastig hoor. Het lijken maar gewoon dertien-in-een-dozijn undeads maar dat het er twee tegelijk zijn en dat ze flink blokken maakt het niet eenvoudiger. Je kan eens proberen of je met je boog of een throwing knife niet 1tje kunt pullen naar waar je die ruimte binnenkomt. 1 voor 1 is nog steeds beter.

Zodra je dan de bedoelde shortcut unlockt kun je volgens mij met wat geluk langs ze sprinten als je steeds opnieuw naar Pursuer baas moet (al wil dat ook wel eens backfiren).

Nu even een brick wall maar als het je lukt om die bazen om te leggen pomp je meteen flink wat levels er bij. Mij viel endurance ook op, mijn stamina lijkt veel sneller leeg dan in DS1 early game het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:00:
@ArnoldSmiley oh die! Ja ik weet dat die er zit maar krijg het zelden nog voor elkaar om die te triggeren. Is verder ook bijna de moeite niet maar toch. :)
Wat ik al zei, scheelt hooguit die boom oplopen. Die Turtlle daar is down.
@ArnoldSmiley

Ik zou persoonlijk niet snel investeren in armor early game. Die souls stop je beter in levels zodat je er wat makkelijker doorheen gaat. Later kun je altijd nog wat aanschaffen. Ik had zelf wel wat geluk, van die Old Iron Knights (?) heb ik de helm, armor en leggings - van de Heide Knights heb ik de helm en leggings en van die schildpadguys heb ik ook de leggings. Van de Royal Swordsmen (in Lost Bastille maar ook vlak voor The Pursuer in de Forest, zit je dichtbij) heb ik de helm gekregen. Kortom redelijk wat geluk met drops.
Bevestigd mijn visie. Armor kom je vanzelf wel een keer tegen. Die Ellite Knight set is al snel 10K Souls.
Hopen dat die Heide Knights iets droppen, heb die eerste nu 12 keer omgelegd.
Die Old Knights zijn ook ff lastig maar wel te doen
@ArnoldSmiley

Waar liep je nu op stuk, die gasten met die hellebaarden? Ik vind die ook erg lastig hoor. Het lijken maar gewoon dertien-in-een-dozijn undeads maar dat het er twee tegelijk zijn en dat ze flink blokken maakt het niet eenvoudiger. Je kan eens proberen of je met je boog of een throwing knife niet 1tje kunt pullen naar waar je die ruimte binnenkomt. 1 voor 1 is nog steeds beter.
Die hellebaarden lijken inderdaad heel simpel. Zijn ze niet, zodra ze hun schild raisen ben ik de klos.
Maar goed, komt wel. Eerst ff Heide's Tower leegfarmen, dan terug naar die hellebaarde
@ArnoldSmiley

Zodra je dan de bedoelde shortcut unlockt kun je volgens mij met wat geluk langs ze sprinten als je steeds opnieuw naar Pursuer baas moet (al wil dat ook wel eens backfiren).

Nu even een brick wall maar als het je lukt om die bazen om te leggen pomp je meteen flink wat levels er bij. Mij viel endurance ook op, mijn stamina lijkt veel sneller leeg dan in DS1 early game het geval was.
Dat bedoelde ik eerder al. Stamina is veel zwaarderbepalend als andere stat's lijkt het en veel sneller leeg dan in DS1. Maakt het begin echt heel taai. 3 x 2-handed zwaaien met mijn 3+Falchion en mijn stamina bar is leeg. Ook de impact op schild is erg hoog.

Inderdaad even een brick wall. Moet je doorheen, daaraan refereerde ik ook dat je even door de zure begin-appel heen moet. Mij valt sowieso in alle Souls games op dat de moeilijkheidscurve niet liniair meegroeit, maar eerder exponentieel afzwakte naarmate je sterker wordt op alle vlakken.

[ Voor 43% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-07-2021 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley correct, eigenlijk is het begin steeds het lastigste maar als de locomotief op gang is heb je alleen af en toe nog een station als een baas wat langer duurt. Al leek jij daar minder last van te hebben want normaal is de wachttijd op station Four Kings (om maar iets te noemen) toch best een poosje. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
@snmght Four Kings was echt een lachertje joh. Maakte me al grote zorgen, maar 1 poging en ik had hem neer ja.

Vanavond kijken of we de trein op gang krijgen, nu ff paar uur werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 21:51:
@ArnoldSmiley met het item kun je bij de Emerald Herald (level up lady) je Estus Flask uses naar 2 ipv 1 zetten. Toch fijner.

Ik vind zelf de Knights in Heide Tower goed om te farmen, wil je early souls farmen.

Heb gisteren zo een rondje gefilmd:
YouTube: snmght
Pff. Even goed gekekwn hoe jij deze doet. 1x hitten en wegwezen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
Klopt, als je om ze heen draait mist het meeste van hun aanvallen. Volgens mij kan de 3e swing wel schuin achter ze nog raken. Onder de klappen door rollen kun je ook proberen als je goed bent met timen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
@ArnoldSmiley oh nee vergeet dat rollen. Ik kwam daar met stamina niet mee uit steeds. Niet genoeg over om ook nog te meppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 20:42:
Klopt, als je om ze heen draait mist het meeste van hun aanvallen. Volgens mij kan de 3e swing wel schuin achter ze nog raken. Onder de klappen door rollen kun je ook proberen als je goed bent met timen.
Merk al ik er dicht op blijf het veeeeel beter gaat. Cirkelen aan zijn voeten.

En terug naar Forest of Giant. Got the shortcut!

[ Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-07-2021 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Finally, 1st boss down.

1 poging was genoeg voor Giant Demon, ten minste gok dat ie zo heet. Lekker man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ArnoldSmiley schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:22:

Vanavond kijken of we de trein op gang krijgen, nu ff paar uur werken ;)
Tjoeke tjoeke tuuut tuuut 😅😅😅😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
Off you go! Maar de Pursuer is meteen een ander level!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:31:
Jup. Wilde ik net gaan berichten. Had hem overigens nog bijna hoor de 1ste keer.

Even paar keer oefenen en zijn movesets leren kennen.

Nu begint het leuk te worden 😀😀😀

Totdat je over paar dagen weer een jankverhaal hoort van me dat het boehoe zo moeilijk is 😅

Hoe gaat jouw run nu?

PS: mooie aanwinst voor 020. Beetje jammer voor ons 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:31:
Ben ff naar Heides Tower gegaan. Dragonrider is down 👌😎

Niet het hele gebied gefarmed. Houd die knights achter de hand als ik echt ooit Souls nodig heb.

Kon het niet laten verder: mijn Last Giant Demon Soul verpatst voor 6k souls, en die complete Elite Knight Armor set gehaald.

Of ie net zo goed als in DS1: Don't know, maar vind het cosmetisch echt een bazenset 😍 Die Bandit set zsg er niet uit man. Leek wel een vergiet op zijn kop met een rokje eronder.

VIG en END: Heeft dat zin die hoger als 20 te brengen? Knal liever alles op DEX.

Lekker avondje man. Ook iets te laat geworden 🙈

[ Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 14-07-2021 01:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fub

fub

ArnoldSmiley schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 09:05:
[...]
Ook de impact op schild is erg hoog.
Volgens mij hebben schilden een 'stability' stat. Hoe hoger die stability, hoe kleiner de hit in Agility is als je een attack er mee blockt. Iets om op te letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
fub schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:50:
[...]

Volgens mij hebben schilden een 'stability' stat. Hoe hoger die stability, hoe kleiner de hit in Agility is als je een attack er mee blockt. Iets om op te letten.
Moet me hier echt in gaan verdiepen, je hebt het al eerder uitgelegd maar dit mechanisme is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:28:
Hoe vaak droppen die? Die Chlorenty Ring & Titanite Slab in Forest of Giants klinkt namelijk wel aanlokkelijk. Beetje early game, als ik die stone nog tig nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Oh die ring is zeker de moeite, @ArnoldSmiley. Let me know waar die ligt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
snmght schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:39:
Oh die ring is zeker de moeite, @ArnoldSmiley. Let me know waar die ligt!
Forest of Giants. Dat trapje af rechtsaf na die boomstam. Dan kan je links richting boss, en rechts staan die 4 wagentjes met die pijlen erop. Daarachter kan je naar beneden en die steen toepassen. Volgens wiki ligt die ring daar.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste