Boh. Dies lastig mansnmght schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 23:31:
Off you go! Maar de Pursuer is meteen een ander level!
Snap hier geen fluit van. Kan je me dit alsjeblieft nog eens in Jip en Janneke taal uitleggen?fub schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Volgens mij hebben schilden een 'stability' stat. Hoe hoger die stability, hoe kleiner de hit in Agility is als je een attack er mee blockt. Iets om op te letten.
Agility verhoogd iets met frames zodat je meer tijd hent te hitten o.i.d.?
Heeft het zin veel SL in Agiltity te stoppen, uitgaande van een puur DEX melee build?
@ArnoldSmiley hoe hoger de stability van een schild hoe minder stamina er draint als je dezelfde klap blokt.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
@ArnoldSmiley en thanks voor die ring locatie! Komt al dagen niet van spelen maar als ik weer inlog neem ik een kijkje.
Ja, maar er is nog iets anders. IFrame, of Invincibilttt Frame?snmght schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:22:
@ArnoldSmiley hoe hoger de stability van een schild hoe minder stamina er draint als je dezelfde klap blokt.
Moet je ijkbaar stats voor in ADP pompen?
@ArnoldSmiley klopt, ik ga dat nog wel ietsje levelen wellicht maar het is wel veel wat je in dit deel omhoog moet pompen..
Daarom. Net als ik nu 2 he 🤔snmght schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:26:
@ArnoldSmiley klopt, ik ga dat nog wel ietsje levelen wellicht maar het is wel veel wat je in dit deel omhoog moet pompen..
Ben der klaar mee voor vandaag. Zwaar gefrustreerd, Pursuer is echt ellende.
[ Voor 24% gewijzigd door ArnoldSmiley op 14-07-2021 21:35 ]
I feel you, Pursuer kan echt een stevige brick wall zijn.ArnoldSmiley schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:51:
[...]
Daarom. Net als ik nu 2 he 🤔
Ben der klaar mee voor vandaag. Zwaar gefrustreerd, Pursuer is echt ellende.
Weet je welke baas ik nooit verslagen heb?
Er is een fight met twee Pursuers. Geen grap.
Overigens schijnt parryen effectief te zijn (zowel in jouw fight als bij de dubbele versie) maar daar ben ik ronduit slecht in..
[ Voor 14% gewijzigd door snmght op 14-07-2021 21:49 ]
Ja, zat strategien te lezen en me bek viel open toen ik 2 Pursuers las. 2 Maneaters uit DeS, 2 Gargoyles uit DS1....ok, niet tof. Maar 2 Pursuers...pfff.snmght schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:47:
[...]
I feel you, Pursuer kan echt een stevige brick wall zijn.
Weet je welke baas ik nooit verslagen heb?
Er is een fight met twee Pursuers. Geen grap.
Overigens schijnt parryen effectief te zijn (zowel in jouw fight als bij de dubbele versie) maar daar ben ik ronduit slecht in..
Parry-en ben ik echt heel slecht in. Heb je ook bijna nooit nodig. Ik moet zijn moves beter leren. Dodge, tik, dogge tik. Is een hele lamge bossfight......
Wat doet doe Ballista trouwens in die area? Wilde hem bedienen maar dat ging niet echt zeg maar......
Als je coop speelt kan één iemand 'm bedienen en een andere Pursuer in lijn met het schot houden. Je kunt het ook zelf door een goede positie en dan parry en naar de ballista rennen, maar dat is wel next level.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
@ArnoldSmiley ja wat @True zegt, je kunt er wel degelijk hem mee doden. Dit it once, beetje gimmicky eigenlijk.
Heel die Pursuer is next levelTrue schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:55:
Als je coop speelt kan één iemand 'm bedienen en een andere Pursuer in lijn met het schot houden. Je kunt het ook zelf door een goede positie en dan parry en naar de ballista rennen, maar dat is wel next level.

Kon ff niet op de naam komen, maar dus achterin die ruimte waar die 5 Balista's staan opgesteld. Kan je naar beneden nog, ik heb die ring inmiddels opgepiktsnmght schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:23:
@ArnoldSmiley en thanks voor die ring locatie! Komt al dagen niet van spelen maar als ik weer inlog neem ik een kijkje.
Brick wall downsnmght schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:47:
[...]
I feel you, Pursuer kan echt een stevige brick wall zijn.

Om 10.00h even de PS5 aangezet; 10.23 uur nu en 17K Souls rijker.
Die Pursuer Soul ga ik niet verpatsen, dat Great Sword wil ik hebben. Scaled mega op DEX volgens mij
Als je een schild vast hebt en je gebruikt dat schild om een aanval mee te blocken, dan verlies je stamina met elke klap. Daar klaagde je over een paar posts geleden.ArnoldSmiley schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:13:
Snap hier geen fluit van. Kan je me dit alsjeblieft nog eens in Jip en Janneke taal uitleggen?
Als je naar de stats van een schild kijkt, dan zit daar een 'stability' bij. Dat is dus een eigenschap van het schild, niet van je karakter. Bij schilden met een hogere stability verlies je minder stamina als je blockt met dat schild. Stabielere schilden vangen dus meer van de klap op.
Dat gedeelte is crystal clear; hetzelfde principe als in Dark Souls 1.fub schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:19:
[...]
Als je een schild vast hebt en je gebruikt dat schild om een aanval mee te blocken, dan verlies je stamina met elke klap. Daar klaagde je over een paar posts geleden.
Als je naar de stats van een schild kijkt, dan zit daar een 'stability' bij. Dat is dus een eigenschap van het schild, niet van je karakter. Bij schilden met een hogere stability verlies je minder stamina als je blockt met dat schild. Stabielere schilden vangen dus meer van de klap op.
Wat bedoel je alleen met ''hoe hoger de stability, des te kleiner agility impact?''
https://steamcommunity.co...ons/0/451848854992672088/
Heb ik gelezen, maar dan nog:
Ongeacht of ik het principe wel of niet snap: Hogere Agility = makkelijker spelenPutting points in Adaptability will raise your Agility, and you should get 92 immediately. It only takes a handful of points in ADP to get Agility to 92, and the difference is huge; the game is practically unplayable with less. It's certainly unfair to new players with less.
A higher-level build will have 96, 99, or 105 Agility, and has to consider the smaller amount that comes from Attunment, in addition to the contribution from Adaptability. If you want to "worry it this later", worry about this part later. But get 92 Agility immediately.
Hoeveel punten dien ik in ADP te pompen @fub volgens jou?
[ Voor 41% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-07-2021 13:31 ]
Dat schrijf ik helemaal niet, ik heb het nergens over agility. Ik schrijf: hoe hoger de stability van het schild, des te kleiner de stamina impact bij het opvangen van klappen met dat schild.ArnoldSmiley schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:26:
Dat gedeelte is crystal clear; hetzelfde principe als in Dark Souls 1.
Wat bedoel je alleen met ''hoe hoger de stability, des te kleiner agility impact?''
Dank voor je uitleg Deze snap ik, hier staat inderdaad niets over agility.fub schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:02:
[...]
Dat schrijf ik helemaal niet, ik heb het nergens over agility. Ik schrijf: hoe hoger de stability van het schild, des te kleiner de stamina impact bij het opvangen van klappen met dat schild.
Echter, in een paar berichten terug schrijf je wel iets over agility i.c.m. shield stabilty. Juist die snapte ik niet.
Sorry for being stupid. Je uitleg waardeer ik.fub schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:50:
[...]
Volgens mij hebben schilden een 'stability' stat. Hoe hoger die stability, hoe kleiner de hit in Agility is als je een attack er mee blockt. Iets om op te letten.
Ja, daar ging ik de mist in. Dat had dus 'stamina' moeten zijn, en niet agility. En zo is de spraakverwarring verklaard.ArnoldSmiley schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:20:
[...]
Echter, in een paar berichten terug schrijf je wel iets over agility i.c.m. shield stabilty. Juist die snapte ik niet.
Agility moet rond de 92 zitten, volgens div bronnen
AGL calc = ATT + ( 3 x ADP)
Snap dan alleen niet hoe ze erbij komen dat je maar een 'handvol' SL in ADP moet stoppen
Heb een AGL calculator gebruikt.
http://stiemannkj1.github...frame-agility-calculator/
AGL calc = ATT + ( 3 x ADP)
Snap dan alleen niet hoe ze erbij komen dat je maar een 'handvol' SL in ADP moet stoppen
Heb een AGL calculator gebruikt.
http://stiemannkj1.github...frame-agility-calculator/
[ Voor 24% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-07-2021 18:16 ]
Kan jij wat zinnigs zeggen over mijn voorgaande post? ADP van 2 naar 15 brengen is namelijk nogal wat....True schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:49:
[...]
http://darksouls2.wikidot.com/agility
https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Agility
In het kort: Agility verhoogt de snelheid van acties (drinken van Estus e.d. zaken) ook verhoogd met bepaalde thresholds de hoeveelheid frames dat je onsterfelijk bent tijdens bepaalde acties. Hoe meer frames hoe langer je onsterfelijk bent en des te inaccuraat je timing hoeft te zijn om met een roll of backstap damage te ontwijken.
Agility gaat voornamelijk omhoog door adaptability en attunement.
Wat ik doe is berekenen op een character of ik att. wil hebben en zo ja hoeveel. Dan berekenen wat efficient is om qua agility te behalen op dat character (dex build veel meer nodig, str build met gigantisch shield minder). Zie hiervoor de wiki
Pfff wat een discussie over Adaptability en agility.
Wat mij betreft de minst belangrijke stat die er bestaat. Ik zag speedrunners e.d. er ooit wel mee spelen maar ik zou me souls en tijd gewoon in andere dingen steken.
Wat mij betreft de minst belangrijke stat die er bestaat. Ik zag speedrunners e.d. er ooit wel mee spelen maar ik zou me souls en tijd gewoon in andere dingen steken.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Mooi. That's enough voor nu 😉Greatsword schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:24:
Alleen naadje dat die Knighs nu allemaal rondhupsen. Zijn er nogal wat naar Blue Cathedral 😲snmght schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 13:12:
@ArnoldSmiley kan hem je aanbevelen! De weg er naar toe is niet de allergemakkelijkste maar wel vrij kort vanaf Majula. Als je voorbij het huisje van de blacksmith loopt vind je een doorgang naar Heide's Tower of Flame. Daar kom je op een gegeven moment in een soort (grote) kapel met drie vijanden. Ga je naar rechts kom je uiteindelijk bij de Dragonrider bossfight en daarna door naar No Man's Wharf. Ga je naar links dan heb je te dealen met een vuurspugende draak (geen baas maar respawnt ook niet) waarna je nog een bossfight verwijderd bent van de NPC die dit prachtige wapen draagt. Je zult hem er helaas wel voor moeten omleggen maar gezien hij zeer hautain met mij communiceerde had ik daar weinig moeite mee.
Die met die speer sucks zeg
[ Voor 7% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-07-2021 21:32 ]
@ArnoldSmiley als je de vorige Ornstein neer krijgt en Pursuer denk ik dat deze enigzins mee zal vallen.
Jup. Isssss down.snmght schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:10:
@ArnoldSmiley als je de vorige Ornstein neer krijgt en Pursuer denk ik dat deze enigzins mee zal vallen.
Die NPC praat inderdaad nogal hautain.
Is die nog van nut verder in de game?
Die Halberd die jij hebt is wellicht interesting totdat ik een Utchigatana of Black Katana kam bemachtigen.
Due Utchigatana in DS1 was echt 😍 Die Black Katana is helemaal het einde schijnt he 😎
Wat ik jammer vind: al die boss weapons hebben hele hoge STR requirements.
Zowel met die Pursuer Soul als Old Dragslayer Soul heb ik 30 STR nodig. Heb nu 10 STR.....20 punten levellen is wel veel. Hoop dat er nog wat DEX based boss weapons te maken zijn
[ Voor 19% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-07-2021 22:30 ]
Voor mij is ADP ook totaal niet belangrijk, maar AGL is voor mij de belangrijkste. Die paar frames meer geven je zo veel meer ruimte. Als je echt elke mob en boss perfect kent heb je aan standaard AGL genoeg. Als je nooit rollt heb je ook geen AGL nodig overigens.Greatsword schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 19:24:
@ArnoldSmiley is volgens mij van een covenant maar hem doden is de enige weg naar dat wapen. Up to you.
Ik snap nu wat hoge AGL oplevert: makkelijker gameplay.True schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 22:45:
[...]
Voor mij is ADP ook totaal niet belangrijk, maar AGL is voor mij de belangrijkste. Die paar frames meer geven je zo veel meer ruimte. Als je echt elke mob en boss perfect kent heb je aan standaard AGL genoeg. Als je nooit rollt heb je ook geen AGL nodig overigens.
Maar naar mening is gedoe met framerates niet echt chique om dat in een Souls game te stoppen.
AGL levellen als Bandit ook bijna niet te doen: 90
Ik rol overigens wel heel veel 😅 Plus die Estus drinken zou eem fractie sneller wel fijn zinn
ArnoldSmiley schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:01:
AGL levellen als Bandit ook bijna niet te doen: 90= 30 pt die ik eigenlijk wel heel goed kan gebruiken ergens anders.
offtopic:
Ik zal dat even na rekenen als ik jou was.
AGL = ATT + (3 x ADP)True schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:05:
[...]
offtopic:
= 2 + ( 3 x 3)
= 11
Als op +90 wil komen moet ik ADP naar 30 brengen
Edit: Je hebt gelijk, zit een foutje in:
To calculate Agility up to 110, use the following formula:
When ATN + (3 * ADP) is less than or equal to 120: ((ATN + (3 * ADP)) / 4) + 80.
Zit nu dus op 83.5 met ADP op 4 en ATT op 2. Zou ik ADP idealiter dus naar 13 moeten brengen.
[ Voor 34% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-07-2021 09:27 ]
@ArnoldSmiley
In mijn ogen; je kunt je build niet compleet vernagelen, het is je eerste playthrough doe gewoon wat je leuk vind
.
Ook kun je je build eventueel resetten. En meerdere playthroughs zijn ook leuk.
Als ik kijk naar je huidige stats en de lvls nodig in ADP om meer iFrames te krijgen zie ik:
ADP 10, 16, 21 en 25 dus +1, +4, +5, +4. Je moet voor je zelf beslissen of je soullevels hiervoor gebruiken het waard vindt. De +1 is een no brainer dat zal iedereen snappen
, ik zou 'm zelf denk ik naar 21 ADP levelen kost je dan 10 soul levels maar de 10 iFrames zijn wel heel chill. Je kunt ook kiezen om te gaan voor 10 ATT, 13 ADP dat kost je 12 soul levels maar heb je wel 1 spell slot. Kun je met pyro nog één spell casten, ook wel leuk en kost niet echt veel soul levels meer.
Maar behalve als je PvP wilt doen is alles personal preference, niets meer niets minder. Niets is fout en alles mag.
edit: AGL > meer iFrames
Zie: https://mugenmonkey.com/darksouls2/88923 & https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Agility & http://stiemannkj1.github...frame-agility-calculator/Ik wordt beetje dol van het levellen van die stat's in DS2
Mijn doel is een DEX based build te maken. Equipment Elite Knight Set + Katana + Schild, that's it. Geen magic, geen pyromancy, en STR wapens vind ik ook 3 x niks omdat je timing zeer nauw komt.
Heeft het zin, uitgaande van start class Bandit, met 3 punten in ADP, mijn ADP te levellen naar 15?
Zijn namelijk wel heel veel Souls die ik daarin moet gaan stoppen.
Momenteel heb ik VIG + END + VIT alle drie op 20, DEX op 34 and ADP al naar 9 gebracht.
Kan je wat richting geven, ben anders bang dat ik mijn build compleet vernachel.
In mijn ogen; je kunt je build niet compleet vernagelen, het is je eerste playthrough doe gewoon wat je leuk vind
Ook kun je je build eventueel resetten. En meerdere playthroughs zijn ook leuk.
Als ik kijk naar je huidige stats en de lvls nodig in ADP om meer iFrames te krijgen zie ik:
ADP 10, 16, 21 en 25 dus +1, +4, +5, +4. Je moet voor je zelf beslissen of je soullevels hiervoor gebruiken het waard vindt. De +1 is een no brainer dat zal iedereen snappen
Maar behalve als je PvP wilt doen is alles personal preference, niets meer niets minder. Niets is fout en alles mag.
Dank u! Duidelijk, kunnen we het AGL boek defintief gaan sluiten.True schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:08:
@ArnoldSmiley
[...]
Zie: https://mugenmonkey.com/darksouls2/88923 & https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Agility & http://stiemannkj1.github...frame-agility-calculator/
In mijn ogen; je kunt je build niet compleet vernagelen, het is je eerste playthrough doe gewoon wat je leuk vind.
De angst om het te vernachelen is dat in deze Souls game de te verkrijgen Souls niet oneindig zijn doordat enemies niet blijven respawnen. In Dark Souls 1 haperde de STAT machine halverwege ook even. Daar kon ik echter eindeloos een bepaald gebied blijven farmen en de boel nog rechttrekken.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze in deze editie die Soul Vessel hebben gestopt. Goed om achter de hand te houden, als ik geen verschil ga merken met die AGL gooi ik alsnog nog alles op DEX
[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-07-2021 12:27 ]
Als je klaar bent met je run doe je gewoon een NG (new game)ArnoldSmiley schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:24:
[...]
Dank u! Duidelijk, kunnen we het AGL boek defintief gaan sluiten.
De angst om het te vernachelen is dat in deze Souls game de te verkrijgen Souls niet oneindig zijn doordat enemies niet blijven respawnen. In Dark Souls 1 haperde de STAT machine halverwege ook even. Daar kon ik echter eindeloos een bepaald gebied blijven farmen en de boel nog rechttrekken.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze in deze editie die Soul Vessel hebben gestopt. Goed om achter de hand te houden, als ik geen verschil ga merken met die AGL gooi ik alsnog nog alles op DEX
Fuck. 15.000 spuls verloren in No Mans Wharf.
Ik kan daar echt zo vetschrikkelijk ziek van zijn...
Ik opende zo boobytrapkist. Bij terughalen legde ik het loodje.
Echt....krijg zin om de hele bende bij elkaar te vloeken. Nog eens 8k door het putje
Ik kan daar echt zo vetschrikkelijk ziek van zijn...
Ik opende zo boobytrapkist. Bij terughalen legde ik het loodje.
Echt....krijg zin om de hele bende bij elkaar te vloeken. Nog eens 8k door het putje
[ Voor 44% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-07-2021 22:15 ]
Schip is ieder geval aangemeerd 😎
Die shortcut helpt ook niet heeeeel erg veel zeg.
Kijken of we boss nog kunnen vinden ff snel voor ik ga pitten. Lange sessie man, 4 uur in No Mans Wharf.
Die spideys vond ik nog het makkelijkst...
Die shortcut helpt ook niet heeeeel erg veel zeg.
Kijken of we boss nog kunnen vinden ff snel voor ik ga pitten. Lange sessie man, 4 uur in No Mans Wharf.
Die spideys vond ik nog het makkelijkst...
En down. Leuke boss fight die Flexile Sentry. 2 pogingen, kwestie van rust bewaren en veel dodgen.
Die Soul ga ik niet verpatsen. Mooi katana boss sword van maken 😍 Edit: is geen katana dat Arced Sword 🤔 Misschien toch die boss soul maar inruilen dan voor Souls
Die Soul ga ik niet verpatsen. Mooi katana boss sword van maken 😍 Edit: is geen katana dat Arced Sword 🤔 Misschien toch die boss soul maar inruilen dan voor Souls
[ Voor 49% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-07-2021 00:27 ]
Nee hoor. Je kan gewoon Covenant of Champions joinen en dan blijven ze oneindig spawnen. Ook kan je bonfire intensity steeds omhoog gooien (wordt t wel moeilijker van). Dus ik zou me daar niet druk om maken. Soul Vessels zijn wel beperkt (stuk of 4-5 per NG cycle) dus spaarzaam mee omgaan.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:24:
[...]
Dank u! Duidelijk, kunnen we het AGL boek defintief gaan sluiten.
Dat Covenant heet natuurlijk niet voor niets zoThijs schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 07:19:
[...]
Nee hoor. Je kan gewoon Covenant of Champions joinen en dan blijven ze oneindig spawnen. Ook kan je bonfire intensity steeds omhoog gooien (wordt t wel moeilijker van). Dus ik zou me daar niet druk om maken. Soul Vessels zijn wel beperkt (stuk of 4-5 per NG cycle) dus spaarzaam mee omgaan.
Maak er niet heeeeel erg zorgen om, maar houd er wel rekening mee.
Ik ben SL 75, en ga beginnen aan The Lost Bastille. Redelijk op koers voor me eindbuild
Ga mijn DEX asap levelen naar 40, END levelen naar 30 en de rest van me punten knal ik verspreid over VIT, VIG en ADP.
Bij The Lost Bastille is het zaak asap die Merchant te gaan vinden, en mijn geliefde Utchigatana te kopen, en naar +10 te brengen.
[ Voor 32% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-07-2021 08:21 ]
Jeuh. Mijn beloved Utchigatana gekocht net in Lost Bastille en naar +6 gebracht. Moet alleen nu op zoek naat Tit. Chunks om verder te reinforcen.
Die zijn voorlopig nog nergens te krijgen tenzij ik 2x Bonfire Ascetic doe in Cardinal Tower. Das beeeeetje jammer.
Die zijn voorlopig nog nergens te krijgen tenzij ik 2x Bonfire Ascetic doe in Cardinal Tower. Das beeeeetje jammer.
[ Voor 67% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-07-2021 22:43 ]
Fuck zeg. Die Ruin Sentinel Bosses 😲 Maar ze zijn verslagen 🙃
Maar wat een groot en vaag level zeg dat Lost Bastille. 5 bonfires ofzo, heb er pas 3. En die Boss Soul Merchant heb ik ook nog niet.
Sowieso is DS2 veeeeeel groter als game dan DS1 of niet? Volgens de wiki iets van 30 levels 🤪 Heb er nu al reeds een uurtje of 30 inzitten man, en ben pas net begonnen.
Stikt er trouens wel van de zelfmoordterroristen 😅
Maar wat een groot en vaag level zeg dat Lost Bastille. 5 bonfires ofzo, heb er pas 3. En die Boss Soul Merchant heb ik ook nog niet.
Sowieso is DS2 veeeeeel groter als game dan DS1 of niet? Volgens de wiki iets van 30 levels 🤪 Heb er nu al reeds een uurtje of 30 inzitten man, en ben pas net begonnen.
Stikt er trouens wel van de zelfmoordterroristen 😅
[ Voor 85% gewijzigd door ArnoldSmiley op 17-07-2021 23:17 ]
Verdwaal echt hopeloos man in Lost Bastille.
Heb de doorgang naar Sinner nog wat gevonden.
Maar er moet nog een ander level benaderbaar zijn.
Dat Bonfire bij McDuff de smid: die deuren cq hekken zitten allemaal op slot. Ik kan alleen via die Ruin Sentinel Boss ruimte weg. Dan kom ik bij bonfire Servants Quarters uit, en dat leid naar Sinners Rise uit. Hoe kom ik naar Belfry Luna, vanaf welk bonfire?
Tower Apart Bonfire is nutteloos. Dat leidt uiteindelijk ook naar Sinners Rise.
Ik zoek dus Belfry Luna en die Soul Boss Merchant Ophidia ofzoiets.
Daarnaast zie ik door het boss de zwaarden niet meer.
Any advice on curved swords cq katana's?
Heb nu die Utchigatana +6.
Intersante opties:
Arced Sword of Warped Sword in ruil voor Flexile Sentry Soul. Alleen voor Arced heb ik wel een hoge STR nodig 🤷
Heb de doorgang naar Sinner nog wat gevonden.
Maar er moet nog een ander level benaderbaar zijn.
Dat Bonfire bij McDuff de smid: die deuren cq hekken zitten allemaal op slot. Ik kan alleen via die Ruin Sentinel Boss ruimte weg. Dan kom ik bij bonfire Servants Quarters uit, en dat leid naar Sinners Rise uit. Hoe kom ik naar Belfry Luna, vanaf welk bonfire?
Tower Apart Bonfire is nutteloos. Dat leidt uiteindelijk ook naar Sinners Rise.
Ik zoek dus Belfry Luna en die Soul Boss Merchant Ophidia ofzoiets.
Daarnaast zie ik door het boss de zwaarden niet meer.
Any advice on curved swords cq katana's?
Heb nu die Utchigatana +6.
Intersante opties:
Arced Sword of Warped Sword in ruil voor Flexile Sentry Soul. Alleen voor Arced heb ik wel een hoge STR nodig 🤷
[ Voor 19% gewijzigd door ArnoldSmiley op 19-07-2021 22:27 ]
Belfry Luna gevonden. Wat een bullshit zeg, exact kopie boss fight uit DS1? Vond dat 1 van de meest vervelende fights. En dat kostte me dan een Pharos Lockstone en 9k souls omdat ik voor de zoveelste keer een Pursuer tegenkom.
Eindelijk ook die ellendige Bastille Key gevonden.
Snapt er geen zak van waarom The Last Sinner niet lockte 🤨
Eindelijk ook die ellendige Bastille Key gevonden.
Snapt er geen zak van waarom The Last Sinner niet lockte 🤨
Zit nu op 92 AGL. Ben inmiddels SL96, en nog in het begin van de game voor mijn gevoel.True schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:08:
@ArnoldSmiley
[...]
Zie: https://mugenmonkey.com/darksouls2/88923 & https://darksouls2.wiki.fextralife.com/Agility & http://stiemannkj1.github...frame-agility-calculator/
ADP 10, 16, 21 en 25 dus +1, +4, +5, +4. Je moet voor je zelf beslissen of je soullevels hiervoor gebruiken het waard vindt. De +1 is een no brainer dat zal iedereen snappen, ik zou 'm zelf denk ik naar 21 ADP levelen kost je dan 10 soul levels maar de 10 iFrames zijn wel heel chill. Je kunt ook kiezen om te gaan voor 10 ATT, 13 ADP dat kost je 12 soul levels maar heb je wel 1 spell slot. Kun je met pyro nog één spell casten, ook wel leuk en kost niet echt veel soul levels meer.
Forest of Giant, NoMans Wharf, Lost Bastille en Sinners Rise completed. Mocht ik straks nog heel ounten over hebben level ik wel door.
Maar met 40 DEX en 30 END zit ik wel ff goed zo. Ga STR iets verhogen vanwege dat Warped Sword. En dan kijken we weer eens verder naar VIG en ViT die op 20 staan nog.
Covetous Demon inmiddels ook gone, ik vertoef dus in Earthen Peak.
Moet nog een 2e boss, hopelijk pak ik die nog ff voor mijn vakantie begint.
Ben er ff een weekkie uit, geen updates ;
Moet nog een 2e boss, hopelijk pak ik die nog ff voor mijn vakantie begint.
Ben er ff een weekkie uit, geen updates ;
Iron Keep inmiddels.
Maarre....als ik de DS2 game progression advice zie laat ik die heeeeel even voor wat het is 😲 Zie ook wel beeeetje tegen Smelter Demon op 😲
Door naar de Gutter. Maar waarom zit er in elke Souls game een dergelijk level a Valley of Defilment (DeS) of Blighttown? 🤨
Maarre....als ik de DS2 game progression advice zie laat ik die heeeeel even voor wat het is 😲 Zie ook wel beeeetje tegen Smelter Demon op 😲
Door naar de Gutter. Maar waarom zit er in elke Souls game een dergelijk level a Valley of Defilment (DeS) of Blighttown? 🤨
[ Voor 106% gewijzigd door ArnoldSmiley op 23-07-2021 22:05 ]
Iron Keep vond ik echt een tof level, lekker ook om even te levellen indien nodig.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:39:
Iron Keep inmiddels.
Een Bow is wel fijn om de vijanden te lokken
Levels als Blighttown zijn inderdaad echt pure hel, maar tegelijkertijd ook wel iconisch voor de game serie.
Er zijn nog genoeg mooie locaties waar je gaat komen (vooral de DLC) dus even doorbijten
Edit: zit in de Pit, opgelost 😉Greatsword schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:30:
[...]
Iron Keep vond ik echt een tof level, lekker ook om even te levellen indien nodig.
Een Bow is wel fijn om de vijanden te lokken
Levels als Blighttown zijn inderdaad echt pure hel, maar tegelijkertijd ook wel iconisch voor de game serie.
Er zijn nog genoeg mooie locaties waar je gaat komen (vooral de DLC) dus even doorbijten
[ Voor 33% gewijzigd door ArnoldSmiley op 24-07-2021 15:17 ]
Mm The Pit is maar een onding zeg. Ik ben nu direct al in The Gutter. Plan was eigeijk Grave of Saints, maar daar kom ik niet in via de The Pit.
Begin nu wel meerdere gebieden nig niet gecleared te hebben: Belfry Luna, wel gevonden maar erg lastig.
Undead Purgetery, geen idee waar die zit en nu dus weer Grave of Saints.
T.o.v. DS1 vind de wereld wat minder in elkaar zitten.
DS1 was echt een meesterwerk hoe alles.met elkaar connected was; dat mis ik enigszins in DS2
Begin nu wel meerdere gebieden nig niet gecleared te hebben: Belfry Luna, wel gevonden maar erg lastig.
Undead Purgetery, geen idee waar die zit en nu dus weer Grave of Saints.
T.o.v. DS1 vind de wereld wat minder in elkaar zitten.
DS1 was echt een meesterwerk hoe alles.met elkaar connected was; dat mis ik enigszins in DS2
Ja. Absuut hel. The Gutter 🙄🙄 Ik zie geen zak, geen idee waar ik heen moet, overal poise ellende.Greatsword schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:30:
[...]
Ok, toch maar eerst Grave of Saints. Zit erin 🙃
Rat Vanguard 😒 Lastig man was.
Hebben ze dat level er nog ff snel ingefietst ofzo?
Nu door naar The Gutter 😎
Hebben ze dat level er nog ff snel ingefietst ofzo?
Nu door naar The Gutter 😎
[ Voor 18% gewijzigd door ArnoldSmiley op 24-07-2021 21:40 ]
In DS1 is de wereld echt een aan elkaar geschakeld geheel, en DS2 is echt een serie levels die aan elkaar geplakt zijn. Het meest waarzinnige vind ik nog steeds dat je van Earthen Peak, aan de top van die windmolen, een lift omhoog neemt, waardoor je onder in het lava-veld van de Iron Keep komt... That just makes no sense.ArnoldSmiley schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:06:
Nou je het zegt 😅fub schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:58:
[...]
In DS1 is de wereld echt een aan elkaar geschakeld geheel, en DS2 is echt een serie levels die aan elkaar geplakt zijn. Het meest waarzinnige vind ik nog steeds dat je van Earthen Peak, aan de top van die windmolen, een lift omhoog neemt, waardoor je onder in het lava-veld van de Iron Keep komt... That just makes no sense.
Qua enemies is The Gutter makkelijker als Valley of Defilement dan wel Blighttown. Alleen qua orientatie is het echt een nachtmerrie. Ik zoek me echt de tering naar de boss van dit level. Bonfire 2 is vertrekpunt nu.Greatsword schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 22:30:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door ArnoldSmiley op 25-07-2021 21:51 ]
@ArnoldSmiley je bent lekker bezig! Ik heb afgelopen zaterdag een uur of 3 gestoeid met de Smelter Demon. Geen idee waarom precies want hij is niet extreem lastig te doorgronden maar op een gegeven moment krijg je voortdurend damage als je in zijn buurt bent. Enniehoe hij is wel down. 
Heb hem uiteindelijk afgemaakt met de Zweihander die je vlak voor hem kunt vinden.
Heb hem uiteindelijk afgemaakt met de Zweihander die je vlak voor hem kunt vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door snmght op 26-07-2021 08:45 ]
Komende dagen speel ik ff niet. Weekje vakantie met kids. Jij ook lekker bezig, Smelter down is knap.snmght schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:45:
@ArnoldSmiley je bent lekker bezig! Ik heb afgelopen zaterdag een uur of 3 gestoeid met de Smelter Demon. Geen idee waarom precies want hij is niet extreem lastig te doorgronden maar op een gegeven moment krijg je voortdurend damage als je in zijn buurt bent. Enniehoe hij is wel down.
Die Zweihander is een STR weapon gok ik.
Doe het wel met mijn +8 Utchi en 50 DEX.
Ben er net achter dat The Gutter geen boss heeft 🙈
Wel ff doorgang vinden, moet die Estus Shard en Tit chunk ook nog vinden. Echt een pokkelevel man
Terug van weekkie weg. Pokkeweer gehad, s'avond geen fluit te doen. Had me PS5 mee moeten slepen eigenlijk. Maar goed, wel.lekker met de kleintjes overdag me goed vermaakt.
Vandaag de PS5 aangesloten thuis, haal dat ding altijd ff weg als ik op vakantie ben en weer verder met the Gutter.
Die tit chunk en estus shard gevonden.
Maar nergens doorgang naar Black Gulch.
Heb er nu 4 a 6 uur inzitten en was het spuugzat dus guide bekeken.
Vandaag de PS5 aangesloten thuis, haal dat ding altijd ff weg als ik op vakantie ben en weer verder met the Gutter.
Die tit chunk en estus shard gevonden.
Maar nergens doorgang naar Black Gulch.
Heb er nu 4 a 6 uur inzitten en was het spuugzat dus guide bekeken.
[ Voor 13% gewijzigd door ArnoldSmiley op 31-07-2021 22:25 ]
DS2 trein weer aan de gang. The Rotten down. Was 1ste keer pittig, had lock aan. Lock uit is zo te doen.
Het is me overigens ook niet helemaal duidelijk wat ik nou moet doen.
DS1 was beter daarin vond ik. De gameplay is weliswaar hetzelfde maar in DS1 was het duidelijk dat ik 4 Old Souls moest verzamelen, en ook waarom. Je had die 4 bosses, de 4 waar het verhaal van de game ook mee begon, dat ze de draken enzo versloegen.
DS2 loop ik level na level af, versla overal een boss maar er zit niet in echt een verband in. Of althans, ik zie het niet of mis teveel lore.
Overigens merk ik wel dat ik enigzins een FromSoftware gamer wordt.
Je had me in mijn 1ste Souls game eens moeten zien in boss fights 😅 Lekker lafjes verstoppen, beetje ranged attacks waar mogelijk en vooral erg schijterig in 1 op 1 fights terwijl ik nu er recht op af ga.
Nu vond ik de bosses uit DeS , want dat was mijn 1ste, ook veeeel indrukwekkender als in beide DS games tot nu toe.
Al bij al blijft het meesterlijk weer, ook deze DS2. Hij tipt echter niet aan DS1 (nog)
Het is me overigens ook niet helemaal duidelijk wat ik nou moet doen.
DS1 was beter daarin vond ik. De gameplay is weliswaar hetzelfde maar in DS1 was het duidelijk dat ik 4 Old Souls moest verzamelen, en ook waarom. Je had die 4 bosses, de 4 waar het verhaal van de game ook mee begon, dat ze de draken enzo versloegen.
DS2 loop ik level na level af, versla overal een boss maar er zit niet in echt een verband in. Of althans, ik zie het niet of mis teveel lore.
Overigens merk ik wel dat ik enigzins een FromSoftware gamer wordt.
Je had me in mijn 1ste Souls game eens moeten zien in boss fights 😅 Lekker lafjes verstoppen, beetje ranged attacks waar mogelijk en vooral erg schijterig in 1 op 1 fights terwijl ik nu er recht op af ga.
Nu vond ik de bosses uit DeS , want dat was mijn 1ste, ook veeeel indrukwekkender als in beide DS games tot nu toe.
Al bij al blijft het meesterlijk weer, ook deze DS2. Hij tipt echter niet aan DS1 (nog)
[ Voor 114% gewijzigd door ArnoldSmiley op 02-08-2021 23:30 ]
Mm Shadow Woods. Vrij eenvoudig begin.
Loop zo in 1x door naar Drangleic castle. Maar daar heb je dus die 4 Old Ones voor nodig, heb er reeds 2.
Of: 1 miljoen vergaarde Souls. En die heb ik wel 🤔
Dus met andere woorden: zonder alles bosses te verslaan kan je eigenlijk DS2 uitspelen???
Wie en waarom in Drangleic Castle is, zie voorgaande post, nog steeds niet duidelijk.
Maar goed. Ga uiteraard wel ff boss fights clearen first. Met name Iron Keep lijkt me enorm pittig.
Smelter Demon is een soort Flamelurker a la DeS 😏 Was een lastige
Loop zo in 1x door naar Drangleic castle. Maar daar heb je dus die 4 Old Ones voor nodig, heb er reeds 2.
Of: 1 miljoen vergaarde Souls. En die heb ik wel 🤔
Dus met andere woorden: zonder alles bosses te verslaan kan je eigenlijk DS2 uitspelen???
Wie en waarom in Drangleic Castle is, zie voorgaande post, nog steeds niet duidelijk.
Maar goed. Ga uiteraard wel ff boss fights clearen first. Met name Iron Keep lijkt me enorm pittig.
Smelter Demon is een soort Flamelurker a la DeS 😏 Was een lastige
Inderdaad. Een tactiek van speedrunners is om de Rotten vier keer te verslaan met drie Bonfire Ascetics (er zit een bonfire daar dicht in de buurt), zodat ze daarna door kunnen naar het kasteel.ArnoldSmiley schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:36:
Beeeeetje lame wel vind ik. Souls game uitspelen = alle bosses verslaan 👌fub schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:01:
[...]
Inderdaad. Een tactiek van speedrunners is om de Rotten vier keer te verslaan met drie Bonfire Ascetics (er zit een bonfire daar dicht in de buurt), zodat ze daarna door kunnen naar het kasteel.
ff vraagje tussendoor:
Mijn END staat nu op 30, DEX 55.
Heeft het nou nog veel toegevoegde waarde hier Souls in te blijven investeren?
Per 1 DEX omhoog is ook maar 1 puntje omhoog qua weapon damage.
Mijn VGR en VIT staan op 20. VGR levellen lijkt onnodig: ik ga toch nooit genoeg hebben om one hitters te weerstaan.
Ik heb weinig gear (Elite Knight set + Utchi+ bow + Shield) dus das ook niet echt nodig.
ADP 16, dus AGL 92 met 10 frames.
Kan wel punten in STR duwen, maar is dat wijsheid boven DEX?
[ Voor 40% gewijzigd door ArnoldSmiley op 04-08-2021 20:57 ]
Smelter Demon komt eraan ook bijna. Is een Marakumo iets om mee aan de slag te gaan?snmght schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:45:
Loop nog met mijn +10 Utchi. Twijfel of ik daar de end game mee ga bereiken 🤔
Mwah. Ik vind: eind credits zien == uitgespeeld. Een optionele boss als de Darklurker vind ik ook echt gewoon niet leuk om te doen. Dan maar geen 100%, het leven is te kort om je gefrustreerd te voelen over een game.ArnoldSmiley schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:52:
Beeeeetje lame wel vind ik. Souls game uitspelen = alle bosses verslaan 👌
Daarin zijn de Souls games voor mij echt de uitzondering, er zit nog zoveel meer in, extra wapens, magic spells, DLC bosses etc. Wil je alles gezien en gedaan hebben dan kan dat alleen met meerdere playthroughs.fub schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Mwah. Ik vind: eind credits zien == uitgespeeld. Een optionele boss als de Darklurker vind ik ook echt gewoon niet leuk om te doen. Dan maar geen 100%.
Wat dat betreft geeft een souls game dus echt waar voor je geld.
Ja, natuurlijk heb je meerdere playthroughs nodig om alles te zien. Maar het ging over wanneer je een game hebt "uitgespeeld". Wat mij betreft is dat als je de eind-credits krijgt te zien. Dat er nog allerlei dingen zijn die je had kunnen doen, doet daar niks aan af. Het heet niet voor niks 'New Game Plus'.Greatsword schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:13:
Daarin zijn de Souls games voor mij echt de uitzondering, er zit nog zoveel meer in, extra wapens, magic spells, DLC bosses etc. Wil je alles gezien en gedaan hebben dan kan dat alleen met meerdere playthroughs.
Wat dat betreft geeft een souls game dus echt waar voor je geld.
Mee eens. Ik bedoelde dan ook enkel de niet-optionele bosses zeg maar.fub schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Mwah. Ik vind: eind credits zien == uitgespeeld. Een optionele boss als de Darklurker vind ik ook echt gewoon niet leuk om te doen. Dan maar geen 100%, het leven is te kort om je gefrustreerd te voelen over een game.
4 x The Rotten verslaan en dan door naaar kasteel is niet mijn stijl, maar ieder zijn ding natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door ArnoldSmiley op 05-08-2021 15:31 ]
OK. Ik gaaaa Dual Wielden ☺ 10+ Utchi i.c.m 10+ Black Katana is echt een bazen combinatie 😍😍😍ArnoldSmiley schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:52:
[...]
Mijn END staat nu op 30, DEX 55.
Heeft het nou nog veel toegevoegde waarde hier Souls in te blijven investeren?
Per 1 DEX omhoog is ook maar 1 puntje omhoog qua weapon damage.
Kan wel punten in STR duwen, maar is dat wijsheid boven DEX?
Nice dat lijkt me ook wel vet!ArnoldSmiley schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
OK. Ik gaaaa Dual Wielden ☺ 10+ Utchi i.c.m 10+ Black Katana is echt een bazen combinatie 😍😍😍
Dual Wield / Power Stance is echt gruwelijk, kwam hier zelf pas later achter dat het mogelijk was door middel van Triangle paar sec in te houden.ArnoldSmiley schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:32:
[...]
OK. Ik gaaaa Dual Wielden ☺ 10+ Utchi i.c.m 10+ Black Katana is echt een bazen combinatie 😍😍😍
Niets zo vet als strength build om enemies met 2 Ultra Greatswords te lijf te gaan
Ik wist tot 20 minuten geleden niet wat Power Stancen was. Van horen kende ik de term wel, dus ff zitten uitvogelen hoe en wat.Greatsword schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:
[...]
Dual Wield / Power Stance is echt gruwelijk, kwam hier zelf pas later achter dat het mogelijk was door middel van Triangle paar sec in te houden.
Niets zo vet als strength build om enemies met 2 Ultra Greatswords te lijf te gaan
Maar het lukt niet echt. Als ik driehoekje druk gaat ie naar 2 handed.
Stats voor de left handed +10Utchi: 10 STR en 16 DEX
Ik heb 15 STR en 60 DEX.
Die STR moet ik dan zeker als vokgt gaan tellen:
100% voor right handed black katana en 150% voor de lefthanded Utchi??
Dan moet ik wel veeeeeeel STR points erin knallen 🤔
[ Voor 24% gewijzigd door ArnoldSmiley op 05-08-2021 20:47 ]
Wel weer wat bosses omgelegd sinds The Rotten:
Scorpion Nakja
Royal Rat Authority
Prowling Magnus
En nu op weg naat Dukes Freja
Scorpion Nakja
Royal Rat Authority
Prowling Magnus
En nu op weg naat Dukes Freja
Haha, jup. Of twee Great Clubs. Pancake maker 9000.Greatsword schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:15:
[...]
Dual Wield / Power Stance is echt gruwelijk, kwam hier zelf pas later achter dat het mogelijk was door middel van Triangle paar sec in te houden.
150% van de hoogste STR en DEX waardes tussen beide wapens. Bij mijn weten naar boven afgerond, maar dat zou nog wel eens fout kunnen zijn.ArnoldSmiley schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 20:02:
[...]
Ik wist tot 20 minuten geleden niet wat Power Stancen was. Van horen kende ik de term wel, dus ff zitten uitvogelen hoe en wat.
Maar het lukt niet echt. Als ik driehoekje druk gaat ie naar 2 handed.
Stats voor de left handed +10Utchi: 10 STR en 16 DEX
Ik heb 15 STR en 60 DEX.
Die STR moet ik dan zeker als vokgt gaan tellen:
100% voor right handed black katana en 150% voor de lefthanded Utchi??
Dan moet ik wel veeeeeeel STR points erin knallen 🤔
21 STR (14 van Blacksteel Katana > 21)
38 DEX (25 van Blacksteel Katana > 38)
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2021 16:57 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Thanks! Effe 5 puntjes in STR pompen. Iron Keep ff farmen dan maar. 770 per Allon Knight tikt lekker aan.D4NG3R schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:51:
[...]
150% van de hoogste STR en DEX waardes tussen beide wapens. Bij mijn weten naar boven afgerond, maar dat zou nog wel eens fout kunnen zijn.
The Dukes Dear Freja 🤭
1 poging, down. Volgens diverse bronnen 1 van de moeilijkste bosses 🤔
1 poging, down. Volgens diverse bronnen 1 van de moeilijkste bosses 🤔
Heb je DS2 "saga" ff gelezen, mooi man. Straks DS3, Bloodborne, Sekiro en dan direct door met (svp geen delay) Elden Ring? Wel een beetje jaloers. Eerste blind playthrough van een From game is een stukje game magie qua beleving, voor mij althans.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:31:
[...]
Thanks! Effe 5 puntjes in STR pompen. Iron Keep ff farmen dan maar. 770 per Allon Knight tikt lekker aan.
Veel plezier nog.
Haha, mooi deze comment! Eigenlijk begon het voor mij met Demon's Souls in Mei dit jaar (zie het DeS topic, je lacht je kapot wellicht. 1ste avond Demons Souls was echt een schok.).CrapperDeCrap schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 21:22:
[...]
Heb je DS2 "saga" ff gelezen, mooi man. Straks DS3, Bloodborne, Sekiro en dan direct door met (svp geen delay) Elden Ring? Wel een beetje jaloers. Eerste blind playthrough van een From game is een stukje game magie qua beleving, voor mij althans.
Veel plezier nog.
Hoop wikken en wegen om als casual gamer Demons Spuls te beginnen. Deed daarvoor altijd beetje Assassins Creed enzo, altijd alle games op standje easy.
Maar sinds DeS he-le-maal verkocht aan From games.
Weet je wat ik allerlekkerste eraan vind? Geen bullshit instructies van NPC van doe dit dat zus zo en ga daarheen en haal dat etc. In die zogenaamde open world games wordt je van hot naar her gedirigeerd, terwijl ik om de haverklap op een kaart zit te kijken.
Dat maakt die 1ste playtrough idd zo gaag
Bij Fromsoftware games heb je alleen een levensbalk, je inventory als HUD and thats it en zoek he maar uit.
Heb na DeS gelijk DS1 gespeeld, nu DS2 ( achterlijk grote game, reeds 120 uur erin zitten), dan door met DS3 en Bloodborne.
Ben ik eind 2021 wel doorheen en op tijd voor Elden Ring (release 27 jan, ik 30.jan jarig. Mooi kado).
Is Elden delayed dan eerst Sekiro.
[ Voor 6% gewijzigd door ArnoldSmiley op 06-08-2021 22:16 ]
Gelukt! SRR naar 21 gepompt, voor het verslaan van Freja kreeg ik 40K Souls en die Boss Soul ook maar verpatst voor 25K. Kan toch niet met meer als 2 boss weapons rondlopen. Met 65K de 3 missende punten geleveld.D4NG3R schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:51:
[...]
150% van de hoogste STR en DEX waardes tussen beide wapens. Bij mijn weten naar boven afgerond, maar dat zou nog wel eens fout kunnen zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door ArnoldSmiley op 06-08-2021 22:17 ]
Aanrader! Zie eruit like a boss en je hit verdomd hard ermee. Net ff wat geprobeerd in Belfry Luna met die midgets. Das trouwens maar raar, die midgets meppen echt fokking hard.
Ik 3 minuten. In poging 1 was ie neer. De weg ernaar toe wel een keer of 10 moeten doen 😉 Blijft toch opvallend wat jij ook al bij DS1 constanteerde: Ik.blijf meer moeite met de levels hebben dan met bosses. Maar goed, die 2 Pursuers moet ik nog dus niet te hard juichensnmght schreef op maandag 26 juli 2021 @ 08:45:
Edit: niet liegen, iets meer als 3 minuten. Niet getimed. Maar hij is vrij eenvoudig. Dodgen, niet locken, achter hem omlopen en 2 keer erop inhakken en weer weg
[ Voor 26% gewijzigd door ArnoldSmiley op 07-08-2021 00:27 ]
Mm Old Iron King. Lijkt verdomd veel op Dragon God uit DeS. 1ste poging ging niet heeeel soepeltjes. Rookpauze, zo in de herkansing.
Edit: Nice. Down. Dit was er echt een met dikke adrenaline rush man. Shakie handjes achteraf 🥰
Next level dan maar. Belfry Sol sla ik ff over. Grave of Saints al completed voor Iron Keep.
Dan is het dus op naar Drangleic Castle!
ff denken wat ik qua wapens ga doen.
Dat dual wielden en power stancen ziet er toffer uit dan echt behulpzaam. Loop meestal 2H rond met die Black Steel Katana.
Die heb ik nu 2x trouwens. Eens kijken of ik hem kan infusen met Raw ofzo.
Edit: Nice. Down. Dit was er echt een met dikke adrenaline rush man. Shakie handjes achteraf 🥰
Next level dan maar. Belfry Sol sla ik ff over. Grave of Saints al completed voor Iron Keep.
Dan is het dus op naar Drangleic Castle!
ff denken wat ik qua wapens ga doen.
Dat dual wielden en power stancen ziet er toffer uit dan echt behulpzaam. Loop meestal 2H rond met die Black Steel Katana.
Die heb ik nu 2x trouwens. Eens kijken of ik hem kan infusen met Raw ofzo.
[ Voor 75% gewijzigd door ArnoldSmiley op 07-08-2021 22:44 ]
Dragleic Castle is een fokking drama so far. Die Syan Soldiers en Ruin Sentinels zijn erg lastig man. Kom geen meter vooruit bij dat 1ste bonfire.ArnoldSmiley schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 22:55:
[...]
Ik blijf meer moeite met de levels hebben dan met bosses. Maar goed, die 2 Pursuers moet ik nog dus niet te hard juichen
Met goed pullen kun je ze 1 voor 1 lokken. En als je die trap omlaag rent of terug naar de bonfire dan volgen ze je dacht ik niet?ArnoldSmiley schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:22:
[...]
Dragleic Castle is een fokking drama so far. Die Syan Soldiers en Ruin Sentinels zijn erg lastig man. Kom geen meter vooruit bij dat 1ste bonfire.
Ja, die Sentinel.moet je pullen. Maar die Syrans zijn ook stevig. Moet je eerat al die Syrans afmaken en dan 3 Snetinels. Pokkezooisnmght schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:30:
[...]
Met goed pullen kun je ze 1 voor 1 lokken. En als je die trap omlaag rent of terug naar de bonfire dan volgen ze je dacht ik niet?
Die Sentinels respawnen natuurlijk ook. Moet ik ze dan echt allemaal infinite uitroeien totdat ze niet meer spawnen? 😲
Edit: 1ste deur rechts en ik was klaar. Lekker laten zitten verder die Sentinels. Inmiddels bij Dragonriders
Edit: 1ste deur rechts en ik was klaar. Lekker laten zitten verder die Sentinels. Inmiddels bij Dragonriders
[ Voor 31% gewijzigd door ArnoldSmiley op 09-08-2021 21:06 ]
Looking Glass Knight ook foetsie.
Sowieso Boss Fight Night 😅 3 x Pursuers, incl. de 2 in 1, de Bell Gargoyles ook ff snel meegepakt nog en nu in Shrine of Anama. Wow. Die lichtjes en muziek 😍
Ook 2 Soul Vessels..... ik ga ff kijken hoe en wat met punten.
Power stance met 2 katana's....niet echt jevanhet behoudens de looks. Toch 5 Soul Levels.
En dat AGL gebeuren....wellicht dat ik die punten ook overhevel.
Sowieso Boss Fight Night 😅 3 x Pursuers, incl. de 2 in 1, de Bell Gargoyles ook ff snel meegepakt nog en nu in Shrine of Anama. Wow. Die lichtjes en muziek 😍
Ook 2 Soul Vessels..... ik ga ff kijken hoe en wat met punten.
Power stance met 2 katana's....niet echt jevanhet behoudens de looks. Toch 5 Soul Levels.
En dat AGL gebeuren....wellicht dat ik die punten ook overhevel.
[ Voor 24% gewijzigd door ArnoldSmiley op 10-08-2021 21:57 ]
Echt.....die Shrine of Anama vind ik wel zoooo'n pokkelevel met die mages. Gvd zeg....
1ste keer dat ik er echt echt ff helemaal genoeg van heb. Heb ik die 1ste fog wall gehad, staat er een hele army van mages na die tunnel met die ongein over 100 m afstand te casten
1ste keer dat ik er echt echt ff helemaal genoeg van heb. Heb ik die 1ste fog wall gehad, staat er een hele army van mages na die tunnel met die ongein over 100 m afstand te casten
[ Voor 53% gewijzigd door ArnoldSmiley op 11-08-2021 23:02 ]
Ok, dag dag Shrine of Anama. Song Demon is neer, hoop Human Eggify's verzameld, Estus Shard opgepikt.
Maar wat een fucked up level is die hele shrine man.
Nu verder met de endgame, volgens mij heb ik hem op de DLC's na dan bijna uit toch:
- Undead Crypt
- Aidas Keep
- Dragon Shrine
- Dragon Aerie
Waar ik ook echt de pest in heb is dat ik die Milibet gedood hebt. Mijn Soul Vessel is nu onbruikbaar. Strowen & Co afgemaakt ook maar, maar kan nu nergens hun grafstenen vinden.
Ik wil die 7 STR punten gaan het verdelen, dat Power Stancen is niks voor mij
Maar wat een fucked up level is die hele shrine man.
Nu verder met de endgame, volgens mij heb ik hem op de DLC's na dan bijna uit toch:
- Undead Crypt
- Aidas Keep
- Dragon Shrine
- Dragon Aerie
Waar ik ook echt de pest in heb is dat ik die Milibet gedood hebt. Mijn Soul Vessel is nu onbruikbaar. Strowen & Co afgemaakt ook maar, maar kan nu nergens hun grafstenen vinden.
Ik wil die 7 STR punten gaan het verdelen, dat Power Stancen is niks voor mij
[ Voor 148% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-08-2021 08:20 ]
Dragon Shrine!
Flinke jongens man die daar knights die daar rondhupsen 😳
Flinke jongens man die daar knights die daar rondhupsen 😳
Mm die Ancient Dragon is wel een flinke kluif zeg. Alleen al om er te komen.
Ancient Dragon verslagen. Eigenlijk was ie niet zo moeilijk, toch poging of 10 nodig gehad.
Op naar de Throne of Want vanavond, en de hele zooi afronden. DLC's laat ik even voor wat het is, DS2 was leuk maar ergens ben ik wel blij dat ik hem kan uitspelen.
Op naar de Throne of Want vanavond, en de hele zooi afronden. DLC's laat ik even voor wat het is, DS2 was leuk maar ergens ben ik wel blij dat ik hem kan uitspelen.
Mm, Giant of Kinship eerst halen....
Ik zou de DLC niet overslaan, want die is echt top bij DS2!
Ik zou bijvoorbeeld Sir Alonne en de Fume Knight willen noemen als behoorlijk uitdagende bosses om solo te doen!
Ik zou bijvoorbeeld Sir Alonne en de Fume Knight willen noemen als behoorlijk uitdagende bosses om solo te doen!
[ Voor 49% gewijzigd door Froooooom op 16-08-2021 16:05 ]
Dank voor jw tip! 👊👍Froooooom schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 15:56:
Ik zou de DLC niet overslaan, want die is echt top bij DS2!
Mm ja, nee, twijfel. Heb nu bijna 180 uur in DS2 zitten. Toffe game, zeer uitdagend, gruwelijk mee vermaakt.
Dat ie niet kan tippen aan Demon's Souls: Kan ik mee leven. Dat was mijn 1ste Souls game. Plus ook nog eens op de PS5.
Maar DS2 pakt me veeeel minder als DS1. Dat was echt junkiestyle gamen geblazen. Hoe daar ook alles in elkaar zat 😲 In DS2 vind ik het meer level na level, en het leveldesign sowieso wat minder. Weinig shortcuts te unlocken bijv.
Denk dat ik de DLCs even laat voor wat ze zijn. Een 2e playtrough komt er sowieso wel, pak ik ze dan mee.
Heeft er wellicht ook wel.mee te maken dat ik misschien iets teveel DS heb gespeeld, 1 + 2 + DeS flinke kluif geweest in 4 maandjes. Misschien idee dat de PS5 ff 2 weekkies uitgaat alvorens me in DS3 te storten
Uitgespeeld! Toch blijft het altijd mooi een Souls game te completen. Weer geweldig genoten, ondanks mijn eerdere bovenstaande comments. Wat een geweldig avontuur was het weer!
De eerste levels waren weer taai zeg, niet te geloven. Om in @snmght zijn woorden te spreken: De Soul-train moet altijd even op gang komen.
Ik heb weer geweldige boss fights mogen beleven. The Pursuer, The Sentinel Ruins, Royal Rat Vanguard waren echt de meest lastige voor mij.
Ik blijf de bosses altijd redelijk snel onder de knie krijgen, de weg erna toe is vaak wel drama. Black Gulch en alle levels rondom The Pit....bleeeeh. Moeizaam, taai. Idem dito voor No Mans Wharf, heb me daar toch lopen kloten zeg.
Daarentegen kostelijk vermaakt met Iron Keep, Drangleic Castle, Shrine of Anama.
@fub @Greatsword @snmght @Froooooom @CrapperDeCrap Dank weer voor jullie participatie in dit topic. Ondanks dat deze game al oud is en door de meesten al lang gespeeld is blijft het leuk in dit soort topics te vertoeven tijdens een Soul playtrough
Voor nu: Zoals ik aangaf erg veel Souls gespeel afgelopen tijd. 180 uur in DS2, 100 uur in DS1 dacht ik en circa 60 uur in DeS. Neig erna ff de Playstation uit te laten, andere kant ben ik ook wel weer superbenieuwd naar BB en DS3. Weet nog niet wat ik eerst ga doen, kom jullie ongetwijfeld weer tegen in een van de Soul topics
De eerste levels waren weer taai zeg, niet te geloven. Om in @snmght zijn woorden te spreken: De Soul-train moet altijd even op gang komen.
Ik heb weer geweldige boss fights mogen beleven. The Pursuer, The Sentinel Ruins, Royal Rat Vanguard waren echt de meest lastige voor mij.
Ik blijf de bosses altijd redelijk snel onder de knie krijgen, de weg erna toe is vaak wel drama. Black Gulch en alle levels rondom The Pit....bleeeeh. Moeizaam, taai. Idem dito voor No Mans Wharf, heb me daar toch lopen kloten zeg.
Daarentegen kostelijk vermaakt met Iron Keep, Drangleic Castle, Shrine of Anama.
@fub @Greatsword @snmght @Froooooom @CrapperDeCrap Dank weer voor jullie participatie in dit topic. Ondanks dat deze game al oud is en door de meesten al lang gespeeld is blijft het leuk in dit soort topics te vertoeven tijdens een Soul playtrough
Voor nu: Zoals ik aangaf erg veel Souls gespeel afgelopen tijd. 180 uur in DS2, 100 uur in DS1 dacht ik en circa 60 uur in DeS. Neig erna ff de Playstation uit te laten, andere kant ben ik ook wel weer superbenieuwd naar BB en DS3. Weet nog niet wat ik eerst ga doen, kom jullie ongetwijfeld weer tegen in een van de Soul topics