Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Afbeeldingslocatie: http://static.giantbomb.com/uploads/original/15/152532/2814492-3673044505-60917.jpg

Dark Souls III is an action role-playing game set in a third-person perspective, similar to previous games in the series. According to director Hidetaka Miyazaki, the game's gameplay design "follows closely from Dark Souls II". Players are equipped with a variety of weapons including shortbows, explosives like fire bombs, greatswords and dual-wielding swords to fight against enemies, and shields that can be used to deflect an enemies' attack and protect the player from suffering damage. In addition, attacks can be evaded through dodge-rolling. Bonfires, which serve as checkpoints, return from previous installments. Ashes, according to Miyazaki, play an important role in the game. Magic is featured in the game and the magic meter returned, similar to Demon's Souls. Each attack has two different styles. One of them is standard attack, while another provides power-ups to players, and is slightly more powerful. When performing miracles and spells, the players' magic points are consumed and decreased. In order to refill these points, they need to consume an "Ash Estus Flask". There are two different Estus Flasks in the game. One of them can help refill magic points, while another refills hit points. Combat and movements were made faster and more fluid in Dark Souls III. Several players' movements, such as backstepping and swinging heavy weapons, can be performed more rapidly, allowing players to deal more damage in a short period of time.

Throughout the game, players encounter different types of enemies, each with different behaviors. Some of them change their combat pattern during battles. New combat features are introduced in Dark Souls III, including "Ready Stance", which are special abilities for players that allow them to deal much more damage to enemies than ordinary attacks are capable of. Small gravestones are introduced. These gravestones light up when interacted with and not only serve as players' torches, but also provide additional lore to the game. The game puts more focus on role-playing, in which the character builder is expanded and weapons are improved to provide more tactical options to players. The game features fewer maps than its predecessor Dark Souls II, but levels were interconnected and were made larger, which encourages exploration. The adaptability stat from Dark Souls II was removed from Dark Souls III. The game features multiplayer elements, like the previous games in the series.

Trailer:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=90WsbSYuCmI]

Dark Souls 3 Starting Classes

Dark Souls 3 Fextralife Wiki

Dark Souls 3 Homepage

Komt uit op de PS4, XboxOne en PC.

Release in Japan was op 24 april. Wereldwijde release op 12 April.

[ Voor 14% gewijzigd door Scrisissszzz op 24-03-2016 14:08 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Bij deze een Dark Souls 3 topic! Las dat er toch behoefte aan is, ook vanuit mezelf :)

Mijn eerste Topicstart, dus aanvullingen, opmerkingen e.d. zijn welkom!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Mooi begin hoor!

Misschien nog handig:

Komt uit op de PS4, XboxOne en PC.

Release in Japan was op 24 april. De Japanse versie is ook in het Engels te spelen in de rest van de wereld.
Wereldwijde release op 12 April.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Staat erbij. Omdat ik er over dik 2 weken ook graag blind in ga heb ik de topicstart spoilervrij gelaten. Geen links naar early playthroughs ofzo. Puur basis info. Ik zal kijken of ik die nog kan aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Uitstekend. Ik doe namelijk ook erg mijn best om er blind in te gaan.

Misschien nog wat pricewatch links:

Normal edition:
pricewatch: Dark Souls 3, PC
pricewatch: Dark Souls 3, PlayStation 4
pricewatch: Dark Souls 3, Xbox One

Collectors edition:
pricewatch: Dark Souls III Collectors Edition, PC (Windows)
pricewatch: Dark Souls III Collectors Edition, PlayStation 4
pricewatch: Dark Souls III Collectors Edition, Xbox One

[ Voor 86% gewijzigd door rajackar op 24-03-2016 13:35 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb er ook nog niet zo heel veel van gezien. Heb ze allemaal wel gespeeld en bloodborne ook erg veel dus kan niet wachten :) maar goed ik wacht wel gewoon op de EU versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:04

SD5k

>4&X

rajackar schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:26:
De Japanse versie is ook in het Engels te spelen in de rest van de wereld.
Is dat zo? Teksten blijven in het Japans toch? Of verschilt dit per platform?

edit: nvm, werkt dus alleen op Xbox One. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 24-03-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

SD5k schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:42:
[...]

Is dat zo? Teksten blijven in het Japans toch? Of verschilt dit per platform?

edit: nvm, werkt dus alleen op Xbox One. :'(
Op de Xbone lijkt dit wel te werken en op de PS4 niet.
http://www.eurogamer.net/...sing-this-one-weird-trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Heeft Microsoft dat nu niet geblokkeerd? Volgens mij wel, kan het zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Goed nieuws :)

http://www.ign.com/articl...he-hardest-dark-souls-yet

En ja, het is spoiler free!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ja klopt, had ik ook gelezen!

Erg leuk en idd spoilervrij omschreven van IGN. Ben ik niet gewend van ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Bemoedigend stukje inderdaad voor iemand die alleen BB ervaring heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Laatst online: 20:51
Ik heb vorige week ook DS3 besteld nadat ik sinds een aantal weken hooked ben aan SOTFS. Ik had SOTFS al langer liggen maar na BB kon ik er maar niet doorheen komen. Uiteindelijk toch maar weer eens opnieuw begonnen en nu inmiddels in de DLC aangekomen.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 19:54

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Bekendheid met Bloodborne is een goede basis voor deze game. Moeilijker is het wel, maar ik heb itt tot zo'n flutjournalist die er waarschijnlijk gewoon niks van kan na drie bosses juist het gevoel dat dit de makkelijkste Souls tot nu toe is.

Maar boeiend, deze game is echt gewoon waanzinnig goed. En het kan aan mij liggen maar moeilijkheidsgraad is echt niet het belangrijkste aspect wat deze games zo goed maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Voxalizer op 24-03-2016 18:06 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor wie geen moeite heeft met spoilers:
http://gamer.nl/articles/...-souls-3-gameplay-gelekt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Sinds ik BB doe kijk ik telkens meer uit naar Dark Souls 3. Zelf geen ervaring met de souls games, maar ben helemaal verzot op BB.

Denk dat ik Uncharted 4 maar even aan me voorbij laat gaan en DS3 eerst ga halen!

Zijn er meer mensen die vanaf BB naar DS3 gaan/willen? Is het überhaupt aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Tuurlijk is het aan te raden. Het is pittig maar je moet ook weer niet overdrijven.

Als je nog nooit een Soulsgame of Bloodborne hebt gespeeld moet je het alsnog gewoon proberen. Niet vooraf al bang laten maken. :) Iedereen kan dit leren.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Fuff schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:33:
Sinds ik BB doe kijk ik telkens meer uit naar Dark Souls 3. Zelf geen ervaring met de souls games, maar ben helemaal verzot op BB.

Denk dat ik Uncharted 4 maar even aan me voorbij laat gaan en DS3 eerst ga halen!

Zijn er meer mensen die vanaf BB naar DS3 gaan/willen? Is het überhaupt aan te raden?
Staat in de pre-order. Maar vanaf 10 mei gaat de disc er gewoon een weekje uit voor Uncharted.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik wil eigenlijk niet al teveel over de inhoud van de game posten aangezien de meesten in dit topic nog drie weken moeten wachten, maar... Fuck wat een ongelofelijk leveldesign heeft deze game zeg. Ik heb vanavond een gebied gecleared dat op zoveel manieren door elkaar heen liep en tot de nok toe gevuld met verborgen shortcuts, hoog, laag. Van daken naar riolen en weer terug. Niet normaal. Zelfs tijdens de bossfight. Wat een game.

Ik zal proberen de komende weken de boel niet al teveel verder op te hypen, hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Voxalizer schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 00:05:
Ik wil eigenlijk niet al teveel over de inhoud van de game posten aangezien de meesten in dit topic nog drie weken moeten wachten, maar... Fuck wat een ongelofelijk leveldesign heeft deze game zeg. Ik heb vanavond een gebied gecleared dat op zoveel manieren door elkaar heen liep en tot de nok toe gevuld met verborgen shortcuts, hoog, laag. Van daken naar riolen en weer terug. Niet normaal. Zelfs tijdens de bossfight. Wat een game.

Ik zal proberen de komende weken de boel niet al teveel verder op te hypen, hihi.
Klinkt goed! En top dat je spoilerfree post. :)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:09:
[...]

Staat in de pre-order. Maar vanaf 10 mei gaat de disc er gewoon een weekje uit voor Uncharted.
Voxalizer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:47:
Tuurlijk is het aan te raden. Het is pittig maar je moet ook weer niet overdrijven.

Als je nog nooit een Soulsgame of Bloodborne hebt gespeeld moet je het alsnog gewoon proberen. Niet vooraf al bang laten maken. :) Iedereen kan dit leren.
Ah ja Bloodborne is zo gaaf, iets moeilijker is geen probleem dan!

Hoe is het grafisch ten opzichte van Bloodborne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28

-db-

Hoi

Het is niet zozeer dat Dark Souls moeilijker is dan Bloodborne, het is vooral anders.

Ik zelf ben van DS naar BB gegaan. Omdat ik in DS altijd al een voorkeur had voor snelle builds zonder schild, ging die overgang eigenlijk heel soepel.

Als je de overgang andersom maakt moet je, vooral in het begin, denk ik veel voorzichtiger te werk gaan. Je kan pas snel en agressief gaan spelen als je een stukje endurance en dexterity geleverd hebt en een wapen gevonden hebt waarmee die speelstijl goed is te doen.
Je hebt in DS namelijk geen health regen als je direct weer aanvalt na geraakt te zijn. Daar komt bij dat healen veel trager gaat.
Je wordt daardoor veel harder gestraft op je fouten. Keerzijde van de medaille is dat tegenstanders vaak veel minder agressief zijn dan in BB en dat je een schild kan gebruiken. Maar daar heb je niets aan als je er in vliegt zoals in BB normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Bloodborne is in feite een nieuw IP van FromSoft. Een hele goede dat wel. Maar de game was wat kort en miste qua build wat diepgang. Daarom hoop ik stiekem nog steeds op een veel grotere opvolger.

Dark Souls is veel groter en gaat stuk verder met je character. Wat ik wel erg tof vind. Ik ben DS1 4 keer opnieuw begonnen omdat ik in het begin al niet tevreden was met mijn starting class haha. Nu kun je genoeg levelen en maakt je starting class niet veel meer uit maar goed, dat wist ik toen nog niet echt.

Grafisch vind ik dat beetje wat ik gezien heb prima. Ik heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik toch ook niet meer kan wachten op het spel. Duurt nog zolang haha. Maar goed daarna als het zover is gordijnen dicht en gaan met die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Hoe werkt dat eigenlijk met levelen en items kopen in DS? Ik heb DSII maar heel kort gespeeld en toen kwam ik ergens een of andere chick tegen en ik begrijp dat je daar kon levelen?

Er is geen hub wereld zoals in Bloodborne, van waaruit je overal naartoe kan en waar je kunt levelen?

En de overige mechanics als het fortify'en van je wapens. Werkt dat hier ongeveer hetzelfde? Inclusief runes en attires enzo?

Edit: Volgens Digitalfoundry draait de Xbox One versie op 900p met upscale tot 1080p en dips tot 20fps. PC en PS4 zijn perfomance-wise de preferred platforms.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 25-03-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Dit soort hype posts kan ik prima hebben hoor. Ik wordt er alleen maar blij van en krijg nog meer zin in deze game :)
Maar hoe komt het dat jij er al mee aan de slag kan eigenlijk? Schrijf je ergens voor?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de grafische stijl. In het materiaal dat ik nu gezien heb lijkt het dat er ook hier best wat invloed is over komen waaien van BB. Dat bevalt me uitstekend wat qua design is BB ook één van de vetste games die ik ooit heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:11:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk met levelen en items kopen in DS? Ik heb DSII maar heel kort gespeeld en toen kwam ik ergens een of andere chick tegen en ik begrijp dat je daar kon levelen?

Er is geen hub wereld zoals in Bloodborne, van waaruit je overal naartoe kan en waar je kunt levelen?

En de overige mechanics als het fortify'en van je wapens. Werkt dat hier ongeveer hetzelfde? Inclusief runes en attires enzo?

Edit: Volgens Digitalfoundry draait de Xbox One versie op 900p met upscale tot 1080p en dips tot 20fps. PC en PS4 zijn perfomance-wise de preferred platforms.
In deel 1 had je wel een hub en kon je bij ieder bonfire levelen. Ik weet niet hoe dat nu is geregeld. De hub is er wel iig. Deel 2 moest je het in Majula doen idd. Wapens levelen doe je waarschijnlijk bij een smid. Die misschien wel in je hub te vinden is. Runes heb je niet.

Attires, dus armor, is veel meer uitgebreid dan in BB. Daar had het zin om je attire aan te passen voor een bepaalde baas ofzo, omdat je dan hogere poison resist hebt. In DS is je armor veel belangrijker in de zin van je wordt trager van zware armor, en de stats zijn uitgebreider. Het gaat een stuk dieper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:11:
[...]

- Levellen doe je bij een bonfire, er is geen hub wereld maar wel een soort van veilige thuishaven waar je ook merchants kan vinden die zich ieder op verschillende zaken richten, maar sommigen bevinden zich ook verspreid over de wereld

- Wapens upgraden doe je bij een blacksmith, hier heb je titanite voor nodig, dat werkt hetzelfde als bloodstone in BB alleen kun je door andere soorten titanite te gebruiken een damage modifier toevoegen om oa fire en lightning damage te doen

- Runes zijn er niet, wel ringen, dat komt ongeveer op hetzelfde neer.

- DS heeft gelukkig geen equivalent aan Blood Gems

- Attire en armor hebben veel meer effect op stats in vergelijking met BB, maar heeft ook effect op je rolling speed. Daarnaast kun je dit ook upgraden.

Edit: spuit 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Eh, als jullie het over DS3 hebben zitten jullie fout. Er is een main hub in DS3. Deze breidt zich uit naarmate de progress. Verder kun je niet levellen bij bonfires maar doe je dat bij een NPC, zoals in DS2, Bloodborne en Demon's Souls.

Upgrade systeem uit DS2, met infusion dus.

Movement systeem is lastig te omschrijven. Het lopen voelt zo vloeiend als BB maar dan met de traagheid van DS1 wat betreft het rollen. De impact van meppen op je schild en verliezen van je poise is exact DS1. Ook de parrys en backstab mechanics allemaal 1 op 1 regelrecht uit DS1.

[ Voor 41% gewijzigd door Voxalizer op 25-03-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voxalizer schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:32:
Eh, als jullie het over DS3 hebben zitten jullie fout. Er is een main hub in DS3. Deze breidt zich uit naarmate de progress. Verder kun je niet levellen bij bonfires maar doe je dat bij een NPC, zoals in DS2, Bloodborne en Demon's Souls.
En die NPC is in de hub aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Voxalizer schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:32:
Dus die hub staat los van de wereld? Ik had het idee dat je zo door kon lopen, vooral omdat het op andere sites de nieuwe Firelink Shrine wordt genoemd.
Qua look lijkt het wel op de Nexus van Demon's in ieder geval.

Heb je zelf al iets met INT of FTH gedaan? Hoe bevalt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door SD5k op 25-03-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

SD5k schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:38:
[...]

Dus die hub staat los van de wereld? Ik had het idee dat je zo door kon lopen, vooral omdat het op andere sites de nieuwe Firelink Shrine wordt genoemd.
Qua look lijkt het wel op de Nexus van Demon's in ieder geval.
Ja, en nee. Lastige vraag haha. Als je de game zelf speelt zul je snappen waarom.

En idd, lijkt op die van Demon's, maar ook op die van Bloodborne. En ook op die van DS2 eigenlijk. :+

@Bram, yes. Die NPC is in die hub.

Check verder mn edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voxalizer schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:49:
[...]

Ja, en nee. Lastige vraag haha. Als je de game zelf speelt zul je snappen waarom.

En idd, lijkt op die van Demon's, maar ook op die van Bloodborne. En ook op die van DS2 eigenlijk. :+

@Bram, yes. Die NPC is in die hub.

Check verder mn edit.
Thanks. Ik krijg er steeds meer zin in.

Vind je de game tot nu toe vetter dan Bloodborne? En dan doel ik even op sound-, level- en enemydesign en met name ook de sfeer enzo.

Mocht je iets verder zijn en zin hebben om een "things I wish I new before starting Dark Souls 3" lijstje willen maken, heel graag. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

justifire

Shut up and squat !!

Sinds gisteren is Dark Souls 1 ook backward compatible op de Xbox One.
Gratis bij pre-order van Dark Souls 3 :)
Zo komen we de laatste dagen wel door tot 12 April
Try tongue but hole.... :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 493811

Als grafische kaart heb ik de Geforce GT 650m. Dark souls 2 vond ik daarop prima draaien. Hoe zal dit met Dark souls 3 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:30:
[...]

Thanks. Ik krijg er steeds meer zin in.

Vind je de game tot nu toe vetter dan Bloodborne? En dan doel ik even op sound-, level- en enemydesign en met name ook de sfeer enzo.

Mocht je iets verder zijn en zin hebben om een "things I wish I new before starting Dark Souls 3" lijstje willen maken, heel graag. 8)
Ik zal eens kijken, hoewel zo'n lijstje naar mijn mening juist iets is wat je niet zou moeten willen. Fouten maken en dingen ineens ontdekken is all psrt of it.

Of ik het vetter vind dan Bloodborne? Na twee avonden en daarbij natuurlijk in het achterhoofd houdend dat nieuwigheid ook een rol speelt vind ik Dark Souls 3 zelfs beter dan deel 1. En dat zegt wat aangezien ik al tijden loop te orakelen dat DS1 de beste game ooit is. Of dat over een half jaar nog zo is moet blijken, maar deze game is echt heel wreed imo. Maarja, twee avondjes dus.

Het pakt iig echt de beste dingen uit voorgaande delen.

Even over vragen over mijn build. Aangezien ik de game via account sharing in het japans speel hou ik het sinpel: Puur strength en met een zo groot mogelijk wapen. Het experimenteren gaat pas gebeuren bij de echte release, op mijn eigen account. Ik kan dus niet echt wat zeggen over int, faith, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

justifire schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:31:
Sinds gisteren is Dark Souls 1 ook backward compatible op de Xbox One.
Gratis bij pre-order van Dark Souls 3 :)
Zo komen we de laatste dagen wel door tot 12 April
Try tongue but hole.... :P
Ik speel DS 1 nu op mijn xbox 360. Ben eigenlijk wel benieuwd of XBone op de plaatsen waar de performance nogal dramatisch was nu beter presteert.

Haha, mooi die flauwe messages. Ik moest ook even grinniken bij een message vlak voor Gwyndolin, "Amazing Chest".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
rajackar schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:49:
[...]

Ik speel DS 1 nu op mijn xbox 360. Ben eigenlijk wel benieuwd of XBone op de plaatsen waar de performance nogal dramatisch was nu beter presteert.

Haha, mooi die flauwe messages. Ik moest ook even grinniken bij een message vlak voor Gwyndolin, "Amazing Chest".
Ik denk het niet. De X1 emuleert de game gewoon zoals ie is in een virtuele X360 omgeving. Dus je krijgt gewoon de originele ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Scrisissszzz schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:53:
[...]

Ik denk het niet. De X1 emuleert de game gewoon zoals ie is in een virtuele X360 omgeving. Dus je krijgt gewoon de originele ervaring.
fps dips zijn er helaas nog steeds, laadtijden zijn echter wel een flink stuk korter *O*

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Jammer. Had wel gelezen dat een aantal games zelfs iets beter presteren op de XBone (en anderen weer veel slechter).
Maar goed, ik heb niet eens een XBone ;)

Bedankt me nu dat dat misschien wel een leuke poll is. Waarop ga je DS3 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Een schrale troost voor iedereen die netjes op de EU release wacht: de day one patch wordt ook pas in April uitgerold. Vox is dus voor ons aan het béta testen. :P

http://www.pu.nl/artikele...ns-namco-bandai/#c2840380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
justifire schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:54:
[...]

fps dips zijn er helaas nog steeds, laadtijden zijn echter wel een flink stuk korter *O*
Dat scheelt dan. Ik heb eind vorig jaar voor €5 deel 1 opgepikt op steam. Met dsfix erbij loopt ie prima :)

Deel 3 heb ik voor de ps4 besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Scrisissszzz op 25-03-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hier trouwens een uitgebreide X1 analyse:

http://www.eurogamer.net/...dborne-engine-on-xbox-one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Die engine is eigenlijk gewoon te zwaar / slecht geoptimaliseerd om op de huidige generatie consoles te draaien, had gehoopt dat ze hem nog enigszins geoptimaliseeerd hadden na de tegenvallende resultaten in Blood Born.
In de DS3 beta test was er ook al duidelijk sprake van fps dips.
En lees op verschijdende fora dat zelfs op ultra-highend pc systemen de framerate vaak niet stabiel is 8)7
Ach, zolang de gameplay maar op orde is en het enigszins speelbaar blijft, dat zit wel goed bij From :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
justifire schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Die engine is eigenlijk gewoon te zwaar / slecht geoptimaliseerd om op de huidige generatie consoles te draaien, had gehoopt dat ze hem nog enigszins geoptimaliseeerd hadden na de tegenvallende resultaten in Blood Born.
En lees op verschijdende fora dat zelfs op ultra-highend pc systemen de framerate vaak niet stabiel is 8)7
Ach, zolang de gameplay maar op orde is en het enigszins speelbaar blijft, dat zit wel goed bij From :)
Bedenk wel dat deze analyse zonder day one patch is gedaan. Blood Born Bloodborne speel ik nog wekelijks en die draait gewoon stabiel en als een zonnetje inmiddels, en ook de laadtijden vallen inmiddels goed mee. Dat zegt natuurlijk weinig over de performance op de X1 en het feit dat die al op 900p draait, maar het kan alleen maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

justifire schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:16:
[...]

Wat bram zegt. Bloodborne draait als een trein op de PS4. Ja, het is geen 60 fps maar buiten dat speelt het heerlijk en het ziet er fantastisch uit.
Geen hinderlijke framedrops zoals op de vorige generatie.

Waar lees je de PC ervaringen eigenlijk? Voor zover ik kan zien is die namelijk ook n Japan nog helemaal niet uit.

[ Voor 64% gewijzigd door rajackar op 25-03-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
60fps voegt ook geen ene reet doe bij dit soort games. Het is leuk meegenomen, maar na een kwartier heb je dit niet meer door. Liever dat het gewoon stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Denk dat het meer met optimaliseren te maken heeft dan de engine, kijk maar na bloodborne dat er achter af nog winst kon worden gemaakt met updates voor laadtijden en een stabielere frame rate. Plus de game is nou niet echt een grafisch wonder, denk dat from soft ook meer richt op gameplay en design. Ze zullen vast niet z'n groot programmeer team hebben als een rockstar of naugthy dog ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Naar*

Ik vind het anders een van de mooiere games deze generatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Gisteravond weer wat verder gekomen. Ik blijf erbij dat ik het tot nu toe (5 bosses) nog niet moeilijk vind. Misschien komt het door veel ervaring met deze games, misschien doordat de besturing gewoon zo vreselijk goed is en dat invloed heeft op de moeilijkheidsgraad. Of misschien wel door het ontbreken van de Day One patch? Weet niet. Nog niet doodgegaan tijdens een bossfight iig. De bosses die ik gehad heb zitten ook dusdanig logisch in elkaar dat het direct duidelijk is wat hun zwakke punten zijn. Episch zijn ze wel. Als je zo iemand bent die vindt dat de bosses in DS2 allemaal op elkaar lijken? Maak je dasr hier maar geen zorgen over.

Verder ben ik tot de conclusie gekomen dat shields gewoon echt niet werken bij mijn speelstijl. Die nieuwe stance mode is echt zo vreselijk gruwelijk. Deze werkt alleen wanneer je een wapen 2-handed gebruikt. L2 werkt dan vervolgens als een soort shift-knop waarbij je andere, sterkere attacks krijgt. Ik ben ook al wapens tegengekomen die een buff (fire, poison, etc) krijgen bij het gebruik van de stance knop.
Dit kost stamina en iets wat moeilijk is om vanuit het japans te vertalen. De afkorting is FP iig. Zal wel iets met Focus Points zijn.

Wat me verder opvalt: weinig upgrade materials. Als ik dit van tevoren had geweten had ik me langer bij 1 wapen gehouden. Nu zit ik in een situatie waar ik 3 wapens 1x heb geupgrade ipv 1 wapen 3x.

Over het grafische aspect: Af en toe is het gewoon net Bloodborne. De engine is hetzelfde natuurlijk, maar ook de sfeer en stijl lijken er af en toe best veel op. DS3 is wel een stuk meer open. De levels vertakken zich ook meer dan in BB. Voelt grootser. De framerate is op de PS4 zonder Day One patch al erg goed vind ik.
Wat ik vooral erg mooi vind zijn de details. Een hoop sets en wapens in DS3 zijn weer de bekende vertrouwde items uit DS1 en 2, maar ze zien er echt zo mooi uit in deze engine. Ook details in de wereld en hoe ver je af en toe kan kijken maakt het grafisch al met al erg indrukwekkend. Binoculars ftw.

Waanzinnige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Zijn er geen winkels die hem al "stiekem" fysiek verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 20:42
Pandemic schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 11:26:
Zijn er geen winkels die hem al "stiekem" fysiek verkopen?
Ruim een halve maand van te voren? Lijkt me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Thanks voor de update weer Vox. Ik krijg steeds meer zin om te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:34
Vox speel je op de X1 NA/EU versie? Daar is het idd dat het net wat makkelijker is, vergeleken met de Japanse patched versie.

Blijkbaar is dit de build voor reviewers, zodat ze wat sneller door de games kunnen gaan.

Anyways, weer een gruwelijk goed spel van From. Ook packed qua wapens en uitrusting. Zeker tot aan de 4e boss zijn er al meer dan 80 wapens te vinden.
spoiler:
5e als je optional boss meerekent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik speel op de PS4. Japanse versie, inmiddels met day one patch.

Zo'n 7 of 8 bosses gehad, inmiddels wel wat pittigere bosses tegengekomen. Moet wel zeggen dst ik vandaag niet echt verder gegaan ben. Had een
spoiler:
unbroken Red Eye Orb voor onbeperkt invaden
gevonden dus heb flink veel PVP gedaan in een zeker moeras vandaag. Geweldig. Veel lol gehad, van verstoppertje spelen met iemand die maar bleef vluchten in dat gigantische gebied tot een enorm lange fight op een brug als echte Samurai (Uchigatana ftw). Best game evah. PVP als invader tegen 2 tegenstanders in knie-diep water terwijl er ook nog een enorme krab meevecht is best priceless.

[ Voor 99% gewijzigd door Voxalizer op 27-03-2016 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-03 07:45
Voxalizer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:47:

Deze steun had ik nodig. In BB bij een pater afgehaakt. Ik ga het nu echt proberen, hoop ik?

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mouse_NL schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Deze steun had ik nodig. In BB bij een pater afgehaakt. Ik ga het nu echt proberen, hoop ik?
Pater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oh je speelt ook in Nederlands. :+

Volgens mij is BB een stuk toegankelijker dan DS, dus die zou ik sowieso nog een kans geven. Je mist een briljante game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
bram1984 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:04:
Oh je speelt ook in Nederlands. :+

Volgens mij is BB een stuk toegankelijker dan DS, dus die zou ik sowieso nog een kans geven. Je mist een briljante game.
Game heb ik gewisseld voor Uncharted 3 in 1.

En neen ik speel niet in het Nederlands . Me games speel ik in het Engels. NL vertaling is 9 van de 10 keer zo plat vertaald. Back on Topic. Ik wil DS gaan proberen ..... steun mij lol.

8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 04:50
Klinkt allemaal goed!

Souls serie is inderdaad wel goed te doen als je het geduld kunt opbrengen. Het zal aan het begin een beetje wennen zijn als dit je eerste kennismaking wordt, maar het is zeker te doen. Geduld en de patronen van enemies leren is belangrijk, dan nog zitten er altijd n paar onvergeeflijke bosses in, maar als je die naar poging zoveel kapot maakt, bereid je dan maar voor op n vreugde dansje en voldaan gevoel zoals weinig andere gamed je dat kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-05 08:54
Ik heb sinds gisteren toegang tot de XB1 versie, dus volledig in het engels.
Ik moet zeggen dat deze game DS en DS2 volledig het water uitblaast wat sfeer en design betreft. Holy shit! :)

Heb inmiddels 3 bosses down, waarvan er dus eentje kennelijk optioneel was :-) Vanavond weer verder... Can't wait! :)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

greyfox1987 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:11:
Ik heb sinds gisteren toegang tot de XB1 versie, dus volledig in het engels.
Ik moet zeggen dat deze game DS en DS2 volledig het water uitblaast wat sfeer en design betreft. Holy shit! :)

Heb inmiddels 3 bosses down, waarvan er dus eentje kennelijk optioneel was :-) Vanavond weer verder... Can't wait! :)
Let wel op, als je de engelstalige Xbox One versie speelt zit deze nog op versie 1.00 (unpatched), oa health en damage van bepaalde vijanden schijnt naar beneden te zijn geschaalt zodat reviewers wat vlotter door de game heen kunnen komen.
Wil je de Dark Souls 3 die voor consumenten bedoeld is zul je de Japanse versie moeten downloaden, deze is wel gepatched naar versie 1.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
SD5k schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Let wel op, als je de engelstalige Xbox One versie speelt zit deze nog op versie 1.00 (unpatched), oa health en damage van bepaalde vijanden schijnt naar beneden te zijn geschaalt zodat reviewers wat vlotter door de game heen kunnen komen.
Wil je de Dark Souls 3 die voor consumenten bedoeld is zul je de Japanse versie moeten downloaden, deze is wel gepatched naar versie 1.01.
Volgens mij scheelt het echt heel weinig :) Als het goed is ben ik nu op het punt waar die scaling weer naar zo goed als normaal is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Inmiddels 11 bosses down. 2 ervan waren flink pittig, maar tegelijkertijd waren dit echt hele gave fights.

Een aantal bosses bestaan uit een soort truukje. Een bepaalde manier die je moet ontdekken om ze te kunnen verslaan. Bijvoorbeeld een bepaalde plek blijven raken tot het stuk gaat, boss verliest ineens een kwart van zijn health, volgende stukje vinden. Ik ben geen fan van dit soort bosses. Ik vind het niet echt in Dark Souls passen maar meer in een MMO. Eerste kleine minpuntje.

Wat ik zonder spoilers verder nog kan zeggen is dat qua lore en wereld deze game echt heel bijzonder is als je deel 1 en 2 hebt uitgespeeld. Er was een moment dat ik echt even de controller neer moest leggen en "Holy shit" mompelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:08

ye-roon

knaak

Oh man, zo hyped voor DS3. Vrije dagen zijn al geplanned.

Alleen zo jammer dat zo veel streamers en youtubers de game al hebben. Daarmee heeft het gros van de "kijkers" al zo veel gezien hebben dat beginnende twichers/yt-ers bijna geen views meer gaan halen.

Ik heb de network test gespeeld op PS4 en de game draaide heel soepel en laadtijden waren erg goed. Ik was van plan de PC versie te halen, maar gezien vrienden de PS4 versie gaan spelen, koop ik die eerst. Tijd voor some Jolly Cooperation! Ik koop de PC versie wel in een steam sale of zo :)

Ik moet zeggen dat de movement wel enorm misleidend was in de network test. Het is gewoon de bloodborne engine, maar meer refined. De movement van je character is gewoon helemaal bloodborne. Echter heb je niet die regain die je BB wel had. Dat was echt een omschakeling voor mij, ik moest weer langzamer spelen, goed me parries timen etc. Maar met die vloeiende bewegingen was het erg lastig om niet gewoon snoeihard er in te lopen en alles te meppen en dan: oh ja, geen regain.

Als fan van de souls games (please From, geef me een demon's souls remaster op ps4) sinds Dark Souls voelt het als een goede evolutie van de souls games. Het is meer Dark Souls 1 dan Dark Souls 2 en dat is for the best als je het aan mij vraagt. Maar het is dus ook weer wat bloodborny.

Kan ik het internet nog 2 weken af zetten om geen spoilers tegen te komen? :(

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 13:11
Ik heb al een uurtje of 40 in DS3 zitten. Hoewel het gewoon weer een hele dikke game is snap ik waarom dit het laatste deel gaat worden. Echt veel verassingen zitten er gewoon niet meer in als je DS1 en DS2 hebt gespeeld.
Verder valt het reuze mee om in het Japans te spelen, het enige wat mij stoort is dat de PS4 variant een ontzettende gare framerate krijgt als de DS-servers offline zijn. Echt haast onspeelbaar. (komt wel een patch voor uit)

Steam preorder had ik al staan, dit spel komt beter tot z'n recht @60fps naar mijn mening

[ Voor 12% gewijzigd door wes- op 29-03-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Alle spellen komen beter tot hun recht @60fps. Daar is geen rocketscience voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
bram1984 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:54:
Alle spellen komen beter tot hun recht @60fps. Daar is geen rocketscience voor nodig.
bram1984 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:13:
60fps voegt ook geen ene reet doe bij dit soort games. Het is leuk meegenomen, maar na een kwartier heb je dit niet meer door. Liever dat het gewoon stabiel is.
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
HAHAHAHAHAHAHA xD

On topic:

Hebben jullie ook gemerkt dat het doden van attacks een stuk makkelijker lijkt? Ik heb hiervoor DS2 SoTFS gespeeld en daar leek het een stuk moeilijker.. Zou het kunnen zijn omdat je dezelfde hoeveelheid iframes hebt maar omdat de game op 30FPS loopt de timing een stuk vergeeflijker is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Beetje begrijpend lezen. Ieder game voelt in principe beter op 60fps, maar het voegt in dit geval niets toe in de zin van dat je er beter mee kan mikken (want in FROM games hoef je niet te mikken) o.i.d. Bij shooters heb je een fundamenteel voordeel met een hogere framerate, omdat het gewoon preciezer speelt. Een stabiele fps voldoet in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
1.02 patch is uit (ps4)

- Fixed performance issues which occurred when playing offline.
- Killing the big crystal lizard at the beginning before the game finished installing/downloading could lead to not being able to use the main bonfire.
- After being summoned as a spirit you sometimes stayed as a spirit after returning to your game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:21
gaan we dit topic nou ook al verzieken met die E-peen 60 fps discussie? Wat een onzin. Ik blijf vergeten dat oude DOS games, oude Naughty Dog games allemaal kut zijn omdat ze geen 60 fps hebben.. /headdesk

Wil je FPS, speel de PC versie en stop met klagen, wil je het spel spelen omdat het dark souls is? speel het en stop met klagen.

En 60 fps gaat je niet helpen met minder dood gaan of falen...

Anyway, back on topic;

Iemand al een idee welke build je gaat spelen? Ik ga denk ik voor mijn standaard eerste run; full 100% turtle build. Daarna waarschijnlijk een Bow build, en daarna misschien caster. Maar daar moet ik bij mikken, en dat is natuurlijk kut op 30 fps :X

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
corset schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:29:
gaan we dit topic nou ook al verzieken met die E-peen 60 fps discussie? Wat een onzin. Ik blijf vergeten dat oude DOS games, oude Naughty Dog games allemaal kut zijn omdat ze geen 60 fps hebben.. /headdesk

Wil je FPS, speel de PC versie en stop met klagen, wil je het spel spelen omdat het dark souls is? speel het en stop met klagen.

En 60 fps gaat je niet helpen met minder dood gaan of falen...

Anyway, back on topic;

Iemand al een idee welke build je gaat spelen? Ik ga denk ik voor mijn standaard eerste run; full 100% turtle build. Daarna waarschijnlijk een Bow build, en daarna misschien caster. Maar daar moet ik bij mikken, en dat is natuurlijk kut op 30 fps :X
Ik weet nu niet zeker wie je hiermee aanspreekt, maar ik klaag niet. Ik klaag wel over de offline play bug, maar die schijnt in de nieuwe patch verholpen te zijn.
Verder mag ik best wel mijn mening geven over hoe ik het liefst het spel zou willen spelen O+

Mijn PS4 class is deprived, de eerste helft van de game kunnen doorstaan met alleen een knuppel, vodjes als armor en hooguit een helm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik klaag ook niet. :)

Ik moet me eens verdiepen in builds in Dark Souls, als iemand die alleen signifieke Bloodborne ervaring heeft binnen de FROM titels.

Wat adviseren jullie aan newbies? In Bloodborne heb ik me voornamelijk gefocussed op Strength in het begin. Veel met ranged melee wapens (Axe) gespeeld. Ik heb niet zo gek veel met magic en echte ranged wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
bram1984 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:09:

Ik moet me eens verdiepen in builds in Dark Souls, als iemand die alleen signifieke Bloodborne ervaring heeft binnen de FROM titels.

Wat adviseren jullie aan newbies? In Bloodborne heb ik me voornamelijk gefocussed op Strength in het begin. Veel met ranged melee wapens (Axe) gespeeld. Ik heb niet zo gek veel met magic en echte ranged wapens.
Ik zou gewoon lekker een STR Build nemen met een zooitje Vigor en Endurance... tijdens het spelen kan je altijd nog "een puntje hier en een puntje daar" stoppen voor als je een vet wapen vindt wat je wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
greyfox1987 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:23:
[...]

Ik zou gewoon lekker een STR Build nemen met een zooitje Vigor en Endurance... tijdens het spelen kan je altijd nog "een puntje hier en een puntje daar" stoppen voor als je een vet wapen vindt wat je wil gebruiken.
Thanks. Ik wil graag voorkomen dat ik halverwege spijt krijg omdat ik al mijn punten zo gelijkmatig mogelijk heb verdeeld. In de regel ben ik wel iemand die overal lekker tussen in gaat zitten, maar dat moet je volgens mij juist niet doen bij deze games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-

Knight of toch Deprived en dan idd strength / skill omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Warrior werkt overigens ook heel erg lekker :) Daar ben ik mee begonnen... die axe is echt een hazenwapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
wes- schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:27:
[...]

Knight of toch Deprived en dan idd strength / skill omhoog.
En nu in taal voor mij als beginnende kleuter in Dark Soul - serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Mouse_NL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:29:
[...]

En nu in taal voor mij als beginnende kleuter in Dark Soul - serie?
Dat zijn 2 beginclasses :)
Deprived begint als Level 1 met alle stats op 10 en met schijtgear. Het voordeel is dat je geen enkele stat verspeeld maar het begin is wat moeilijker.. Een character begonnen als deprived is wel vaak uiteindelijk het sterkst, alleen wel marginaal.

Knight begint op hoger level en dan zijn er al wat stats ingevuld. De knight begint ook met flink betere gear.

Een lijstje met alle begin-stats: http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Classes

[ Voor 6% gewijzigd door greyfox1987 op 29-03-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:21

Ik zou zeggen begin met of Caster, of een Turtle build. Die zijn alle 2 de Dark Souls en in Demon Souls zwaar OP geweest. Ook een claymore build is aan te raden, maar erg lastig als je van BB komt omdat de roll toch trager is, en de mobs eigenlijk niet echt lekker ontworpen waren in DS1/2 voor rolling builds. (Weet niet hoe het bij DS3 is)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
greyfox1987 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:32:
[...]

Dat zijn 2 beginclasses :)
Deprived begint als Level 1 met alle stats op 10 en met schijtgear. Het voordeel is dat je geen enkele stat verspeeld maar het begin is wat moeilijker.. Een character begonnen als deprived is wel vaak uiteindelijk het sterkst, alleen wel marginaal.

Knight begint op hoger level en dan zijn er al wat stats ingevuld. De knight begint ook met flink betere gear.

Een lijstje met alle begin-stats: http://darksouls3.wiki.fextralife.com/Classes
Thnx zat hetnet op de wiki te lezen. Maw Deprived is dus niet voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik ga beginnen met een thief of pyromancer. Nog nooit gedaan :)

Daarna ga ik wel een build vol op STR gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 19:08

ye-roon

knaak

Uitgaande van de starting classes en specifiek hun gear en stats. Een knight. Knight heeft goede melee stats, goede defense, goed wapen en een 100% block shield.

Voor de makkelijkste ervaring: Sorcerer. Magic is altijd sterk geweest in Souls, van wat ik begreep was er niet veel veranderd met magic ten opzichte van network test, daarmee is het ook hier heel sterk. Pyromancer is ook goede keuze als je meer van vuur houdt.

Zelf ga ik 100% voor een quality build. Waarschijnlijk start ik als Knight. Misschien als thief voor de 14 luck. Ik ben niet van plan zelf punten in luck te stoppen, dus beginnen met een hoge base luck kan de drop rates misschien beinvloeden :p

Quality voor het geval je dat niet weet is een str/dex build. Waarschijnlijk 40/40 of 50/50 ligt aan waar de cap ligt in dit spel. Zo heb ik Bloodborne gespeeld met Ludwig's sword en dat beviel me enorm. Souls 1 en 2 heb ik gespeeld met een dex/faith build met lightning infused Claymore. Maar Quality Claymore is ook super goed. Ik weet niet of de Claymore in het spel zit, beter van wel anders vallen er doden bij een zeker ontwikkel kantoor. Maar mocht die er in zitten, 100% weer quality claymore dit spel. Also, als je weet of de claymore in dit spel zit, reply dan aub niet met een spoiler tag waar in staat: JAA HIJ ZIT ER IN. Nee, gewoon nee, doe dat niet.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Zo ver ik het begrepen heb is sorcery echt nog een No Go in DS3 hoor.
Schijnt heel erg slecht te zijn.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

ye-roon schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:34:
Uitgaande van de starting classes en specifiek hun gear en stats. Een knight. Knight heeft goede melee stats, goede defense, goed wapen en een 100% block shield.

Voor de makkelijkste ervaring: Sorcerer. Magic is altijd sterk geweest in Souls, van wat ik begreep was er niet veel veranderd met magic ten opzichte van network test, daarmee is het ook hier heel sterk. Pyromancer is ook goede keuze als je meer van vuur houdt.

Zelf ga ik 100% voor een quality build. Waarschijnlijk start ik als Knight. Misschien als thief voor de 14 luck. Ik ben niet van plan zelf punten in luck te stoppen, dus beginnen met een hoge base luck kan de drop rates misschien beinvloeden :p

Quality voor het geval je dat niet weet is een str/dex build. Waarschijnlijk 40/40 of 50/50 ligt aan waar de cap ligt in dit spel. Zo heb ik Bloodborne gespeeld met Ludwig's sword en dat beviel me enorm. Souls 1 en 2 heb ik gespeeld met een dex/faith build met lightning infused Claymore. Maar Quality Claymore is ook super goed. Ik weet niet of de Claymore in het spel zit, beter van wel anders vallen er doden bij een zeker ontwikkel kantoor. Maar mocht die er in zitten, 100% weer quality claymore dit spel. Also, als je weet of de claymore in dit spel zit, reply dan aub niet met een spoiler tag waar in staat: JAA HIJ ZIT ER IN. Nee, gewoon nee, doe dat niet.
spoiler:
:+
Iusedto schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:38:
Zo ver ik het begrepen heb is sorcery echt nog een No Go in DS3 hoor.
Schijnt heel erg slecht te zijn.
Sorcery en Miracle casters schijnen nu inderdaad heel erg lastig zijn door lage damage output, misschien dat het wel goed is met infused melee wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Ik heb een beetje hetzelfde als bram1984: alleen ervaring met Bloodborne en wil met DS3 geen spijt krijgen van een beslissing. Wat denken jullie: eerst DS1+2 spelen of direct naar DS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Fuff schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:04:
Ik heb een beetje hetzelfde als bram1984: alleen ervaring met Bloodborne en wil met DS3 geen spijt krijgen van een beslissing. Wat denken jullie: eerst DS1+2 spelen of direct naar DS3?
Ik ga meteen naar DS3. DS2 voelt op alle vlakken een flinke stap terug als je BB gewend bent. Maar sommige mensen komen er wel in, dus ik kan de beslissing niet voor je maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Ik zou als beginner juist wel voor Deprived gaan. Leer je meteen hoe je met enemies moet omgaan, dodgen, en niet meteen 'this is sparta!!' stijl moet chargen.

Daarnaast kan je veel beter een class respec uitvoeren, mocht je ergens foute punten in geinvesteerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:05:
[...]

Ik ga meteen naar DS3. DS2 voelt op alle vlakken een flinke stap terug als je BB gewend bent. Maar sommige mensen komen er wel in, dus ik kan de beslissing niet voor je maken.
Ik lees dat DS2 de minste is van de reeks en ik weet niet hoe ik DS1 zou kunnen spelen sinds mijn ps4 het enige apparaat is waarop ik game.
Silversin schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:15:
Ik zou als beginner juist wel voor Deprived gaan. Leer je meteen hoe je met enemies moet omgaan, dodgen, en niet meteen 'this is sparta!!' stijl moet chargen.

Daarnaast kan je veel beter een class respec uitvoeren, mocht je ergens foute punten in geinvesteerd hebben.
Ja dat ga ik doen, klinkt als de manier om te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Deprived + Ring of Life als gift is een goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Fuff schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:04:
Ik heb voor exact dezelfde keuze gestaan, al had ik DS2 SOTFS al thuis liggen. In eerste instantie kon ik er ook echt niet in komen. Na een paar maanden een nieuwe poging gewaagd te hebben is het spel toen wel blijven hangen! :)
Nu druk bezig met de DLC voordat DS3 uitkomt en dan gaan we vrolijk verder met vloeken en dansjes maken in de woonkamer :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Fanatix schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:51:
[...]

Ik heb voor exact dezelfde keuze gestaan, al had ik DS2 SOTFS al thuis liggen. In eerste instantie kon ik er ook echt niet in komen. Na een paar maanden een nieuwe poging gewaagd te hebben is het spel toen wel blijven hangen! :)
Nu druk bezig met de DLC voordat DS3 uitkomt en dan gaan we vrolijk verder met vloeken en dansjes maken in de woonkamer :+ :D
Maar wel met DS2 begonnen dus? Goede keuze? Of ben je met DLC van Bloodborne bezig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

De eerste playthrough zit erop! Ik heb zojuist DS3 uitgespeeld. In totaal heb ik er 42 uur over gedaan, Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heb ik slechts 1 optionele boss gevonden. Nog lang niet alles gezien dus. Wel alles solo gedaan. Tegen het einde werd het toch nog erg pittig, hoewel ik over de hele lijn gezien wel zou zeggen dat dit de makkelijkste Souls game is.

Overigens voor wie het zich afvroeg: Je gaat na het verslaan van de laatste boss niet automatisch door naar NG+. Je kunt dus nog lekker exploren, levellen, coop hulp bieden na het uitspelen, zonder direct in NG+ te zitten.

Al met al stelt de game niet teleur en maakt de hype imo volledig waar.

[ Voor 8% gewijzigd door Voxalizer op 29-03-2016 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
Misschien ben ik niet zo ver, maar het lijkt erop
spoiler:
dat ik armor niet kan upgraden?

Ben op het moment tegen het einde van undead crypt (sorry ken de exacte naam niet, gelijk na 1e lords of cinder). Er was een altaar met 'touch goblet'. Niet gedaan, teruggelopen en naar beneden geklommen via die collapsed bridge. Kwam uit op een geheel nieuw area. Ben benieuwd =P

Tot nu toe best easy zoals Voxalizer zegt. Durf het bijna niet te zeggen, maar ik had meer plezier met het spelen van DS2 SOTFS =p

[ Voor 5% gewijzigd door Silversin op 29-03-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Silversin schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:32:
Misschien ben ik niet zo ver, maar het lijkt erop [spoiler] dat ik armor niet kan upgraden?
Dat kan idd niet. Gast ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
Fuff schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:58:
[...]

Maar wel met DS2 begonnen dus? Goede keuze? Of ben je met DLC van Bloodborne bezig ?
Sorry, ik was misschien niet helemaal duidelijk.
Ik ben inderdaad aan DS2 begonnen en nu dus met de DLC bezig van DS2. De DLC voor Bloodborne heb ik ook nog liggen, maar omdat ik net aan een nieuwe playthrough was begonnen kon nik schijnbaar niet meteen met de DLC aan de slag. Dus dat staat nog op m'n lijstje na DS2 en DS2.
Mocht je nog wat tijd hebben dan zou ik zeker aan DS2 beginnen, ondertussen ben ik al ruim 50 uur bezig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Fanatix schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:11:
[...]

Sorry, ik was misschien niet helemaal duidelijk.
Ik ben inderdaad aan DS2 begonnen en nu dus met de DLC bezig van DS2. De DLC voor Bloodborne heb ik ook nog liggen, maar omdat ik net aan een nieuwe playthrough was begonnen kon nik schijnbaar niet meteen met de DLC aan de slag. Dus dat staat nog op m'n lijstje na DS2 en DS2.
Mocht je nog wat tijd hebben dan zou ik zeker aan DS2 beginnen, ondertussen ben ik al ruim 50 uur bezig. :9~
OK. Nice.

Ik denk niet dat ik klaar ben met Bloodborne voor de release van DS3. Maar misschien ga ik sowieso eerst wel met DS2 aan de slag :)

Heb nu net een uurtje of 50 in BB zitten :9 Daar kan zeker nog wel wat meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Fuff schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:27:
[...]

OK. Nice.

Ik denk niet dat ik klaar ben met Bloodborne voor de release van DS3. Maar misschien ga ik sowieso eerst wel met DS2 aan de slag :)

Heb nu net een uurtje of 50 in BB zitten :9 Daar kan zeker nog wel wat meer bij.
Het leveldesign schijnt overigens ook niet zo goed te zijn als BB/DS1/Demons Souls. Dus verwacht niet al te veel 'WTF!' momentjes.
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste