Ik snap wel wat je bedoelt. Ik speel games als Bloodborne en Dark Souls als pure ontspanning, deaths en het verliezen van souls doen me echt helemaal niks (meer?). Misschien bekijk je het daardoor op een gegeven moment wel te wetenschappelijk ofzo.
Als ik sommige mensen zie ragen over hoe moeilijk het allemaal is... Ik moet er altijd een beetje om lachen. En ik ben echt geen buitengewoon goede gamer ofzo.
Die mensen doen gewoon dingen fout, punt. Blijven keer op keer op keer in dezelfde fouten hangen. Dit voorkom je door te analyseren wat en nu eigenlijk allemaal gebeurt. Hoeveel moves heeft zo'n boss? Waaraan zie ik wat hij gaat doen? Welke kan ik dodgen? Welke kan ik blocken zonder al teveel verlies van stamina? Etc, etc. Andere tactieken proberen, fouten durven maken, opnieuw proberen met andere uitrusting. Uiteindelijk is het echt niet zo moeilijk als mensen elkaar wijsmaken. Je moet het echter wel allemaal in de gaten hebben en houden. En je moet het willen doorgronden.
Maarja, je hebt ook mensen die gewoon niet tegen hun verlies kunnen bij sporten. Direct sjag bij ook maar 1 keertje doodgaan. Ik ken ook zo iemand. Ik denk dat mensen die kalm kunnen blijven en een goed analytisch vermogen hebben weinig problemen zullen hebben met de Souls games.
Overigens sluit ik ook zeker niet uit dat het ook gewoon te maken heeft met ervaring met deze games, na DeS, DS1, DS2, BB heb je wel door hoe deze games zijn ontworpen en is het misschien daarom ook wel niet zo heel moeilijk meer... Ongeacht wat voor gruwelijk bosses ze voor je bedenken.
Je kunt er in feite niet meer blind in gaan.
Voorbeeld zonder spoilers: Tegen het einde van DS3 is er een bepaalde boss die echt zo intimiderend en over the top op je in begint te hakken... Zonder ervaring met dit soort games denk je waarschijnlijk dat dit echt compleet onmogelijk is om ook maar in leven te blijven zonder hem aan te vallen. Maar door ervaring met de eerdere delen ontdek je al vrij snel plekken waar je gewoon kan staan aanvallen zonder dat je zelfs maar hoeft te dodgen en te blocken.
Ik ben rond de echte release erg benieuwd naar ervaringen van mensen die met DS3 voor het eerst dit soort games spelen eigenlijk.
[
Voor 13% gewijzigd door
Voxalizer op 30-03-2016 12:56
. Reden: dt typos OMG ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.