Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 08:56:
[...]

Het leveldesign schijnt overigens ook niet zo goed te zijn als BB/DS1/Demons Souls. Dus verwacht niet al te veel 'WTF!' momentjes.
Lees overal dat DS2 het minst is, maar tweakers heeft toch een 9 gegeven, dus het zal best vermakelijk zijn, toch?

Maar ik ga hem alleen spelen als ik een goed dealtje kan vinden en ik relatief snel 'klaar' ben met BB, anders gewoon DS3 natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-05 19:54

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ookal is het leveldesign wat minder, DS2 is echt een fantastische game die absoluut het spelen waard is. Zeker de SOTFS versie.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 11:28

rajackar

Blood Minister

Absoluut, de minste zijn in een series van briljante games wil niet zeggen dat het een slechte game is.
Ik ben nu bijna klaar met DS1 en DS2 SotFS heb ik een tijdje geleden uitgespeeld.
Moet alleen nog twee bazen in DS1 waar ik nog niet langs kom. De laatste en een optionele.
Bijna helemaal klaar voor DS3. Ik heb er zin in :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Enige minpunt is het leveldesign inderdaad. Voor de rest is het een heerlijke souls game die ook veel beter doet dan deel 1.

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 13:01

ye-roon

knaak

Ik vond het grootste minpunt aan DS2 de enemies. Bijna alle enemies zijn humanoids. Ook bijna alle bosses zijn dat. Dat betekend veel parry bait. De beste bosses imho, waren een aantal DLC bosses. Ook die anti-climax waar ze probeerden een O&S fight te maken. De final boss was ook echt een grapje. Al met al vond ik DS2 gewoon te makkelijk. Dat maakt DS2 wel de minste 'Soulsborne' voor mij.

DaS though, omg, de spanning in m'n lijf toen ik dat speelde. Ik heb een paar keer gehad waar ik de game gewoon maand niet aan geraakt heb omdat ik met teveel spanning aan het spelen was. Inmiddels ben ik wel gewent aan dit soort games en kan het me ook niet meer schelen als daar een hoopje souls liggen. Ik kill gewoon die boss en farm die souls wel keertje bij of zo.

Aan de ene kant jammer, want die spanning is wat voor een intense gameplay ervaring zorgt. Maar ja, misschien ben ik wel te relaxed tegenwoordig. Ik kan iig niet wachten op het gescheld van mensen als ze net 20k souls verliezen, tilten en daarna nog 20 keer met die boss bezig zijn, terwijl ik de paterns ga leren en die souls wel keertje terug haal :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik speel games als Bloodborne en Dark Souls als pure ontspanning, deaths en het verliezen van souls doen me echt helemaal niks (meer?). Misschien bekijk je het daardoor op een gegeven moment wel te wetenschappelijk ofzo.

Als ik sommige mensen zie ragen over hoe moeilijk het allemaal is... Ik moet er altijd een beetje om lachen. En ik ben echt geen buitengewoon goede gamer ofzo.
Die mensen doen gewoon dingen fout, punt. Blijven keer op keer op keer in dezelfde fouten hangen. Dit voorkom je door te analyseren wat en nu eigenlijk allemaal gebeurt. Hoeveel moves heeft zo'n boss? Waaraan zie ik wat hij gaat doen? Welke kan ik dodgen? Welke kan ik blocken zonder al teveel verlies van stamina? Etc, etc. Andere tactieken proberen, fouten durven maken, opnieuw proberen met andere uitrusting. Uiteindelijk is het echt niet zo moeilijk als mensen elkaar wijsmaken. Je moet het echter wel allemaal in de gaten hebben en houden. En je moet het willen doorgronden.

Maarja, je hebt ook mensen die gewoon niet tegen hun verlies kunnen bij sporten. Direct sjag bij ook maar 1 keertje doodgaan. Ik ken ook zo iemand. Ik denk dat mensen die kalm kunnen blijven en een goed analytisch vermogen hebben weinig problemen zullen hebben met de Souls games.
Overigens sluit ik ook zeker niet uit dat het ook gewoon te maken heeft met ervaring met deze games, na DeS, DS1, DS2, BB heb je wel door hoe deze games zijn ontworpen en is het misschien daarom ook wel niet zo heel moeilijk meer... Ongeacht wat voor gruwelijk bosses ze voor je bedenken.
Je kunt er in feite niet meer blind in gaan.
Voorbeeld zonder spoilers: Tegen het einde van DS3 is er een bepaalde boss die echt zo intimiderend en over the top op je in begint te hakken... Zonder ervaring met dit soort games denk je waarschijnlijk dat dit echt compleet onmogelijk is om ook maar in leven te blijven zonder hem aan te vallen. Maar door ervaring met de eerdere delen ontdek je al vrij snel plekken waar je gewoon kan staan aanvallen zonder dat je zelfs maar hoeft te dodgen en te blocken.

Ik ben rond de echte release erg benieuwd naar ervaringen van mensen die met DS3 voor het eerst dit soort games spelen eigenlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Voxalizer op 30-03-2016 12:56 . Reden: dt typos OMG ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mwah ik heb er 2 Bloodborne playthroughs op zitten en bijna alle dungeons wel gehad nu, maar ik kan er nog wel ziek van zijn als ik een miljoen Echoes verlies hoor. Dat zijn toch weer 3 of 4 levels. Oké, minder dan op het begin, maar alsnog. Gisteren verloor ik er een half miljoen in de Chalice Dungeons en het lukte me niet meer die terug te krijgen. Toch wel jammer, maar lekker doorgaan tot het is gelukt.

Verder vind ik het bij dit soort games juist horen dat je lekker Wiki's uitpluist en Lore bestudeert. Achter sommige dingen was ik zelf nooit gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

bram1984 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:07:
Verder vind ik het bij dit soort games juist horen dat je lekker Wiki's uitpluist en Lore bestudeert. Achter sommige dingen was ik zelf nooit gekomen.
Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die dit zullen ontkennen. :)
Maar dat doe ik dan pas na de eerste playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Voxalizer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:27:
[...]

Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die dit zullen ontkennen. :)
Maar dat doe ik dan pas na de eerste playthrough.
Yep. upper cathedral ward bijvoorbeeld in BB.. Eerste playthrough nooit ontdekt. :)

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Deze game interesseert me ... sfeer ziet er goed uit, graphics best te pruimen, maar heb helemaal geen ervaring met de gameplay en ben bang van de moeilijkheidsgraad. Persoonlijk wil ik mezelf in een spel oppermachtig voelen, of daarnaar toewerken. Ok, je begint zwak, maar er moet progressie zijn. Is er ooit een moment dat je kan zeggen in Dark Souls dat je echt goeie gear en skills hebt en minder bang moet zijn van huge bosses? Of zit het hem veel meer in de tactics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SideShow schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:43:
Deze game interesseert me ... sfeer ziet er goed uit, graphics best te pruimen, maar heb helemaal geen ervaring met de gameplay en ben bang van de moeilijkheidsgraad. Persoonlijk wil ik mezelf in een spel oppermachtig voelen, of daarnaar toewerken. Ok, je begint zwak, maar er moet progressie zijn. Is er ooit een moment dat je kan zeggen in Dark Souls dat je echt goeie gear en skills hebt en minder bang moet zijn van huge bosses? Of zit het hem veel meer in de tactics?
Als je een PS4 hebt kun je Bloodborne eerst proberen. Die is iets toegankelijker. En ja, die momenten komen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:26
Die momenten komen best snel, om maar even Blooborne aan te halen, Cathedral ward is in het begin kut, maar als je de eerste 3 bosses plat hebt (Cleric Beast, Gascoine en Vicar) dan voel je echt sterk als je alles oneshot in Cathedral ward.

Totdat je die k*t forest inkomt. Wat een rot gebied was dat.

Dark Souls 1 moment; als je de bells in de church hebt gepakt, en dus de 2 gargoyles dood hebt. Dan gaat alles in dat gebied plat voordat je het doorhebt.

Dark Souls 2, als je Ornstein, Last Giant en die dikke gast dood hebt :D

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 30-03-2016 14:22 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

Oppermachtig kan heel goed, maar niet zo goed als in een game als DA:I waar je na een craft sessie ineens groepen vijanden plat legt met 1 spell. Of in Fallout 4 waar je met 1 wapen, wat gewoon te koop is en teveel ammo van beschikbaar is, de hele game triviaal maakt(zelfs op de oude survival).

Maar wel in de zin dat je een wapen kan vinden die precies bij je stijl past, die zo snel mogelijk volledig upgrade en je daarna eigenlijk levelt, punten stopt om dat wapen nog sterker te maken en je walst overal overheen. Dat had ik in Bloodborne met Ludwig's Holy Blade. Vanaf dat wapen was de hele game makkelijk voor mij. De moveset lag me enorm en ik kon gewoon volledig m'n gang gaan daarmee.

Let wel, als je weinig tot geen ervaring hebt met een game als dit, dan zal dat "overpowered" gevoel misschien helemaal niet komen. Je zult waarschijnlijk wel eens een boss one-shotten, maar ga er van uit dat je meerdere attempts nodig hebt voor elke boss, ook al ben je goed met je wapen en voel je je lekker met je playstyle, je kan altijd ineens dood zijn.

Als je naast dat gevoel van overpowered-ness ook een goed verhaal nodig hebt, dan zit je best wel goed, echter niet op een manier waar je gewend ben. Lore en verhaal word verteld door npc's, maar vooral door het lezen van item beschrijvingen. Je vind een black knight sword, daarop lees je dat het van een oude ridder is die veranderd is door het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Laatst online: 09:09
corset schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:21:
[...]

Totdat je die k*t forest inkomt. Wat een rot gebied was dat.
Zoals een wijs man ooit zei:
Snakes.. Why'd it have to be snakes?
:*)

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Fanatix schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:25:
[...]

Zoals een wijs man ooit zei:

[...]
:*)
Mijn eerste gedachte "We're gonna need a whole lot of napalm" maar helaas..

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Terwijl Forbidden Woods in principe wel meevalt. Kan door de sfeer best intimiderend zijn de eerste keer, maar in Yahar'Gul en Cathedral Ward kom je overall gezien gevaarlijkere dudes tegen, om over Mensis en Frontier nog maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
bram1984 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:13:
Terwijl Forbidden Woods in principe wel meevalt. Kan door de sfeer best intimiderend zijn de eerste keer, maar in Yahar'Gul en Cathedral Ward kom je overall gezien gevaarlijkere dudes tegen, om over Mensis en Frontier nog maar te zwijgen.
Eerste keer NIghtmare Frontier pfff wat ik heb daarop gevloekt haha! Ben je dat eerste stuk voorbij staat er (volgens mij voor het eerst) een Winter Lantern voor je neus. Met geluk maai je die neer.. WTF m'n leven compleet weg?! Ok, frenzy.. that's new... Een paar meter verder val je in een soort grotje omlaag. Je draait je om met half leven, knuffelt de volgende Winter Lantern je, omdat ie je zo lief vindt... Frenzy.. You DIED...

Ow wat een heerlijke game de eerste keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Eerste Winter Lanterns kom je tegen in Mergo's Loft vlak voor de Blood Rock. Frontier is met al die fucking poison en die reuzen die je als bowling kegel gebruiken.

[ Voor 81% gewijzigd door bram1984 op 31-03-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:38:
Haha yep. Maar ik had het meer op het begin daar, met die Silver Beasts. Als je die sloopt, dan komen er allemaal slangen uit + Frenzy van Mother Brain. Toen dat ik echt 'wtf, hoe ga ik hier in hemelsnaam langs komen?'.
Inderdaad, dat had ik ook. Sterker nog, ik ben nog op dat stuk. Mooier nog, 2 hunters neer gemaaid, tunneltje door en dan ineens BAM rots op je kop, dood, opnieuw :o.

Heerlijk dit.

Heb overigens Dark Souls 2 van een medetweaker overgenomen voor een mooie prijs :) Zal die eerst doen na BB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Haha yep. Maar ik had het meer op het begin daar, met die Silver Beasts. Als je die sloopt, dan komen er allemaal slangen uit + Frenzy van Mother Brain. Toen dat ik echt 'wtf, hoe ga ik hier in hemelsnaam langs komen?'.
Dat is Mensis ;) Maar dat was ook zoiets ja. Na verschillende pogingen dacht ik fok it, ik ren voor mijn leven. Haal je dat gebouw flikkeren al die spinnen op je hoofd.

Het lijkt me geweldig om bij From de lead enemy placement te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Zie edit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Eerste Winter Lanterns kom je tegen in Mergo's Loft vlak voor de Blood Rock. Frontier is met al die fucking poison en die reuzen die je als bowling kegel gebruiken.
Als je de optionele gebieden doet wanneer je erin kan, kom je eerder in Nightmare Frontier dan Mensis/Mergo's Loft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:34
Voxalizer schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:52:
De eerste playthrough zit erop! Ik heb zojuist DS3 uitgespeeld. In totaal heb ik er 42 uur over gedaan, Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heb ik slechts 1 optionele boss gevonden. Nog lang niet alles gezien dus. Wel alles solo gedaan. Tegen het einde werd het toch nog erg pittig, hoewel ik over de hele lijn gezien wel zou zeggen dat dit de makkelijkste Souls game is.

Overigens voor wie het zich afvroeg: Je gaat na het verslaan van de laatste boss niet automatisch door naar NG+. Je kunt dus nog lekker exploren, levellen, coop hulp bieden na het uitspelen, zonder direct in NG+ te zitten.

Al met al stelt de game niet teleur en maakt de hype imo volledig waar.
Ik heb em gisteren ook uitgespeeld. En ben het wel eens met je dat dit de makkelijkste souls game is (al heb ik een paar bazen niet solo gedaan)

Overigens hier een hele toffe 80's themed trailer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voxalizer schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:52:
De eerste playthrough zit erop! Ik heb zojuist DS3 uitgespeeld. In totaal heb ik er 42 uur over gedaan, Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heb ik slechts 1 optionele boss gevonden. Nog lang niet alles gezien dus. Wel alles solo gedaan. Tegen het einde werd het toch nog erg pittig, hoewel ik over de hele lijn gezien wel zou zeggen dat dit de makkelijkste Souls game is.

Overigens voor wie het zich afvroeg: Je gaat na het verslaan van de laatste boss niet automatisch door naar NG+. Je kunt dus nog lekker exploren, levellen, coop hulp bieden na het uitspelen, zonder direct in NG+ te zitten.

Al met al stelt de game niet teleur en maakt de hype imo volledig waar.
Hoe is de game overall eigenlijk in vergelijking met Bloodborne? BB is dus moeilijker? Welke vind je vetter qua gameplay/setting/mechanics/enemy- en leveldesign?

Vraag geldt ook voor hierboven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:34
bram1984 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Hoe is de game overall eigenlijk in vergelijking met Bloodborne? BB is dus moeilijker? Welke vind je vetter qua gameplay/setting/mechanics/enemy- en leveldesign?

Mijn eerste Dark Souls game was Bloodborne O+ . Ik vind de wapens (vooral trick weapons) van Bloodborne vetter. Level design ongeveer gelijk. Bloodborne vond ik moeilijker, maar dat kan ook komen doordat het genre totaal nieuw was voor mij.
Ik had bij Bloodborne echt vaak het gevoel van, 'i'm fucked' ;w . Bij Dark Souls 3 had ik dat toch minder.
Voor mij is het: BB > DS1 > DS3 > DS2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

bram1984 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:32:
[...]

Ik vind DS3 een betere game dan BB. De setting van Bloodborne is in zekere zin origineler, maar DS3 heeft ook absoluut geen generieke fantasy setting zoals bijvoorbeeld een Skyrim of Dragon Age.
Zowel BB als DS3 hebben echt totaal bizarre vijanden die je alleen in de FromSoft games tegen zult komen. Enemy design is dus echt heel goed.

Mechanics zijn niet helemaal eerlijk om te vergelijken. DS3 is op alle fronten uitgebreider.
Wel kun je vanuit BB zonder al teveel problemen direct losgaan met DS3. De movement is gewoon superstrak, net als in BB.

Over de moeilijkheidsgraad oordelen vind ik lastig. Zoals ik hierboven al aangeef. Deze games hebben qua mechanics geen geheimen meer voor me. Ik weet niet hoe moeilijk het is voor mensen die er niet zo inzitten als ikzelf. Ik zou zeggen dat de DLC van BB en DS3 elkaar niet zo heel erg ontlopen. Misschien is BB iets toegankelijker en daardoor makkelijker in te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

wes- schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:12:
[...]

Mijn eerste Dark Souls game was Bloodborne O+ . Ik vind de wapens (vooral trick weapons) van Bloodborne vetter. Level design ongeveer gelijk. Bloodborne vond ik moeilijker, maar dat kan ook komen doordat het genre totaal nieuw was voor mij.
Ik had bij Bloodborne echt vaak het gevoel van, 'i'm fucked' ;w . Bij Dark Souls 3 had ik dat toch minder.
Voor mij is het: BB > DS1 > DS3 > DS2
Huh, kan jij DS3 al spelen nu dan? Is toch nog niet uit, of dit weer zo'n console-first dingetje?

DS1 > DS2 vind ik ook wel, hoewel de expo's van DS2 wel echt op een bijzonder hoog niveau zaten. Die poison stuff in die sunken piramide zooi, het level design daar maakte het toch wel een plek waar ik 500x ben doodgegaan. Ook de vuur expansion had bizar taaie stukken, waar ik met sommige toch wel sterke builds echt moeite mee had. Die Knight eindbaas was daarnaast ook niet mis, net als dat ik nadat ik em gevonden had echt moeite had met de samurai baas.

Gezien ik eigenlijk al die namen niet meer ken is het denk ik hoog tijd dat ik het eens revisit. (helaas saves kwijt, zuur...) Kan ik meteen even wennen aan die steamcontroller, want man man, ik kan er werkelijk geen hol van met een controller. (ja, ik vond keyboard + mouse zonder double click eigenlijk best erg goed spelen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
djunicron schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:03:
[...]

Huh, kan jij DS3 al spelen nu dan? Is toch nog niet uit, of dit weer zo'n console-first dingetje?
Console first dingetje? Je weet dat hij allang uit is in Japan toch? Je weet dus ook dat er genoeg legale manieren zijn om hem te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:15
djunicron schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 23:03:
[...]

Japanse versie van DS3 kopen op PS4 en spelen in het Japans

OF

Japanse versie van DS3 kopen op XB1 en dan de amerikaanse downloaden, spelen in het Engels.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Vette short gemaakt door Eli Roth:

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripwire999
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 21:33
Klopt het dat er voor de PC geen collectors edition uitkomt? Kan deze nergens vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NintendoSmasher
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04-2024
Die komt wel maar de kans is groot dat die uitverkocht is.

http://www.budgetgaming.n...ouls%203/console-all.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Iemand enig idee wanneer de winkels hem doorgaans binnenkrijgen ?

Zal dat eerder dan vrijdag zijn of echt pas op maandag.

Bewust geen pre order gedaan in de hoop 'm al eerder ergens aan te kunnen schaffen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Greatsword op 04-04-2016 13:26 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Niet online
Destianto schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:25:

Bewust geen pre order gedaan in de hoop 'm al eerder ergens aan te kunnen schaffen ;)
Ik denk dat je op maandag de meeste kans maakt, maar op zondag zou je het ook (afhankelijk van welke locatie natuurlijk) kunnen proberen. Waarom niet vanaf vrijdag even langs gaan bij een rijtje en vragen? Misschien willen ze je wel tegemoet komen ;)

Ik wacht er even mee, moet BB nog NG+ doen en daarna DS2 nog, haha.

Lees en hoor overal steengoede verhalen over Dark Souls 3, dat belooft wat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Wewt, daarnet een Dark Souls 3 steam key gekocht op g2a voor de leuke prijs van 45 euro.
Dit wordt mn eerste DS spel, ik ken er niks van en heb er schrik van, maar bon :)

[ Voor 11% gewijzigd door SideShow op 04-04-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Tripwire999 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 22:15:
Klopt het dat er voor de PC geen collectors edition uitkomt? Kan deze nergens vinden :(
Als je de versie met beeldje wilt hebben, is compleet uitverkocht, eerste dag al :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon

ye-roon

knaak

corset schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:35:
[...]

Als je de versie met beeldje wilt hebben, is compleet uitverkocht, eerste dag al :-(
Nedgame heeft nog wel de PS4 en xbone versie: https://www.nedgame.nl/zo...ls_3_collector_s_edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Destianto schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:25:

Zou toch moeten kunnen zonder embargo en het feit dat de game al te koop is in Japan. Zou mij niet verbazen dat retailers de game direct (mogen) verkopen zodra deze binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Ik ben vanaf vrijdag vrij, dus dan zal mijn zoektocht beginnen in omgeving Amsterdam.

De wat grotere retailers (mediamarkt, bart smit etc) zullen waarschijnlijk niet lukken ook al zouden ze hem al wel binnen hebben, dus zal op zoeken moeten gaan naar de wat kleinere shops.

Mocht iemand iets weten, dan mag je me een DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 12:44
Ik heb nogal veel naar de streams van fighting cowboy op twitch en youtube gekeken en ik heb er enorm veel zin in. bossfights lijken inderdaad makkelijker maar sommige mobs...... fantastisch.

Ik denk wel dat ik voor het eerst 'shieldless' ga spelen met parry/dodge. dit zal voor mij een flinke moeilijkheidsgraad geven aangezien ik altijd sword n board gespeeld heb. Eerste build wordt een dex/katana build.

Zoals Voxalizer al zegt, de stances zijn zoveel interessanter dan een beetje alles gaan blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 20:42
Ik heb hier ook wel heel erg veel zin in inmiddels, zeker na wat reviews gelezen te hebben.

Kan je dit spel trouwens een beetje op z'n Bloodborne's spelen en welke keuzes horen daar bij? Dat wat mijn bovenbuurman zegt of is er nog meer om rekening mee te houden?

[ Voor 16% gewijzigd door Spud82 op 04-04-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Spud82 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:52:
Kan je dit spel trouwens een beetje op z'n Bloodborne's spelen en welke keuzes horen daar bij? Dat wat mijn bovenbuurman zegt of is er nog meer om rekening mee te houden?
Ja. Dat kan. Als ik zie hoe afwachtend sommige mensen Bloodborne spelen denk ik niet dat ze moeite hebben met de overstap naar DS3, haha. Het grootste verschil zit hem in het healen. Je kunt in DS3 geen 20x bijna instant healen en je kunt ook geen health terugpakken met aanvallen na het incasseren van een klap.
Verder kosten aanvallen in DS3 iets meer stamina dan in Bloodborne.

Parryen doe je met een schild ipv een gun. Verder is het qua mechanics precies hetzelfde. Ipv op het juiste moment schieten ram je gewoon op het juiste moment je shield in de baan van de aanval die je wil pareren. Let wel dat je niet met alle schilden kan parryen. En er zijn bovendien bepaalde wapens waarmee je zelfs zonder schild kan parryen.

Je kunt niet dodgen als in Bloodborne. Maar je kunt wel net zo snel rollen als in Bloodborne. Dit is gelinkt aan het gewicht van je uitrusting en je "Vitality" stat. Simpel gezegd: Draag lichte uitrusting om snel te kunnen rollen. Er is bijvoorbeeld zulke lichte armor beschikbaar dat je rustig een enorm zwaard en schild kunt dragen en nog steeds vrij goed kan rollen.
Dit systeem gaat vrij diep, er zijn een hoop ringen en andere items speciaal gemaakt voor dit soort builds met lage vitality.

Verder zijn bijna alle movesets van de wapens in Bloodborne ergens wel gebaseerd op de wapens uit de Dark Souls serie. Neem bijvoorbeeld een Ludwigs Holy Blade. De standaard snelle versie van dat wapen is een Longsword uit Dark Souls. De langzamere trick versie is een standaard Greatsword uit Dark Souls. Beide wapens met dezelfde movesets zitten dus ook weer in DS3. Als je dus een favoriet wapen hebt in Bloodborne zul je op een gegeven moment vast wel iets kunnen vinden dat erop lijkt. Met uitzondering van een paar wapens uit de DLC van Bloodborne (die toch wat unieker zijn) zit volgens mij ieder wapen op een of andere manier wel in DS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-05 20:42
Super, bedankt voor je duidelijke verhaal! Ik ben inderdaad (toevallig) erg gesteld op Ludwig Holy Blade, gebruik deze zo goed als altijd in Bloodborne.

En qua class in het begin, nog iets aan te raden? Sorry Souls-noob hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hopelijk kan ik ook pizza's snijden met 27% gems erop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:12
Ben vorige week weer met Bloodborne begonnen om in de mood te komen. Was even vergeten hoe awesome het was. Kan niet wachten!

Zit nog wel te twijfelen tussen PS4 en PC versie. De aloude discussie over fps vs comfort. Als PC-man had ik in het begin best moeite met de 30 fps van Bloodborne, maar na een tijdje boeit het niet meer. Het is niet alsof je een shooter aan het spelen bent. Neig daarom toch naar de PS4 versie.

Ik val overigens wel steeds in de valkuil (althans met DS1, 2 en BB) dat ik er toch niet helemaal blind in ga. Ik wil altijd minimaal een progression path weten qua gebieden. Als ik eenmaal in een gebied ben zoek ik het zelf uit, maar als ik het gebied 'uit' heb dan zoek ik alsnog op of ik alles gehad heb (items, secrets, bosses). Ik wil met DS3 écht proberen om m'n eerste playthrough helemaal alleen te doen.

Hoe pakken jullie dit aan? Ook blind er in of met info achter de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
yinx84 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:34:
Ben vorige week weer met Bloodborne begonnen om in de mood te komen. Was even vergeten hoe awesome het was. Kan niet wachten!

Zit nog wel te twijfelen tussen PS4 en PC versie. De aloude discussie over fps vs comfort. Als PC-man had ik in het begin best moeite met de 30 fps van Bloodborne, maar na een tijdje boeit het niet meer. Het is niet alsof je een shooter aan het spelen bent. Neig daarom toch naar de PS4 versie.

Ik val overigens wel steeds in de valkuil (althans met DS1, 2 en BB) dat ik er toch niet helemaal blind in ga. Ik wil altijd minimaal een progression path weten qua gebieden. Als ik eenmaal in een gebied ben zoek ik het zelf uit, maar als ik het gebied 'uit' heb dan zoek ik alsnog op of ik alles gehad heb (items, secrets, bosses). Ik wil met DS3 écht proberen om m'n eerste playthrough helemaal alleen te doen.

Hoe pakken jullie dit aan? Ook blind er in of met info achter de hand?
Gewoon blind dat vind ik toch het leukste om te doen. Gewoon gaan en zie wel waar ik terecht kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
Ga er ook redelijk blind in. Is toch het leukste.
Speel deze serie sinds Demon Souls en deze serie blind spelen blijft toch de beste game ervaring van de afgelopen jaren (mijn mening)

Bloodborne heb ik nooit aangeraakt , en zal ik ook niet doen. :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Hier ook volledig blind. Dingen missen maakt de tweede keer des te leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Iusedto schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:04:
Ga er ook redelijk blind in. Is toch het leukste.
Speel deze serie sinds Demon Souls en deze serie blind spelen blijft toch de beste game ervaring van de afgelopen jaren (mijn mening)

Bloodborne heb ik nooit aangeraakt , en zal ik ook niet doen. :)
Hoezo niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Weet ik niet precies.En misschien heb ik het wel helemaal mis hoor :)

Ik wil altijd met schild spelen en dat kan in Bloodborne niet. Dit is mijn grootste reden om bij Souls te blijven.
Wat ik gezien heb van BB is meer het snellere dodgen en attacken terwijl ik meer speel als een "meat shield/juggernaut". Wil klappen incasseren :)

Setting en verhaal van Bloodborne spreken me ook niet zo aan maar ook dat is zeer persoonlijk.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Lol :)

Nah, ben toch meer een Souls speler.
Heb ook nog teveel te doen in DS2. Wil nog wel eens een pyromancer run doen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Bloodborne was mijn eerste Souls game, en om te kijken of ik het wat vond heb ik toch eerst wat gameplay vids zitten kijken dus was niet blind. DS1 en 2 erna ook niet volledig.

Maarrrrr ga ik met DS3 wel doen! Ik kijk van Fightingcowboy best vaak zijn walkthroughs maar DS3 nog niet aangeklikt. Zo weinig mogelijk ook gelezen. ENB gaat ook een blind playthrough doen dat vind ik wel stoer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Had ergens eens gelezen dat Demon Souls voor de PS4 een remake krijgt . Weet niet of dit een gerucht was maar ik vond dat de allermoeilijkste Soul game (tot nu toe).
Schijnt dat DS3 ook erg pittig is.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mmm, DS3 pittig? Ik hoor juist eigenlijk wat anders. Wist eerst dus niet dattie al uit was voor sommige gebieden. (ook hier, een paar pagina's terug)

38-45 uur en je zou wel door DS3 heen kunnen zijn, waarbij mensen opmerken dat het gemakkelijker speelt dan BB / DS2 SOTFS.

Nu vind ik zelf ook de DLC bazen in DS2 zo nu en dan een tandje teveel, maar goed. De vraag is of DS3 makkelijker is omdat die spelers / reviewers dus al eerdere Souls hebben gespeeld of omdat het echt makkelijker is geworden.

Net DS2 dus opnieuw aan het spelen, met Steam controller (wow, frustratie, weer helemaal terug bij af kwa skill) na DS2 (en éémaal DS1) met key+muis te hebben gespeeld voor 200+ uur over de twee versies).

Toch eens kijken of ik daaraan kan wennen voordat DS3 uit komt. (beste controller ooit, maar gamepads zijn gewoon niet echt mijn ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Gisteren eindelijk DaS1 uitegespeeld. Ik ben er nu echt helemaal klaar voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Iemand al een fysiek exemplaar weten te bemachtigen? Zo ja, waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
djunicron schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:38:
Mmm, DS3 pittig? Ik hoor juist eigenlijk wat anders. Wist eerst dus niet dattie al uit was voor sommige gebieden. (ook hier, een paar pagina's terug)

38-45 uur en je zou wel door DS3 heen kunnen zijn, waarbij mensen opmerken dat het gemakkelijker speelt dan BB / DS2 SOTFS.

Nu vind ik zelf ook de DLC bazen in DS2 zo nu en dan een tandje teveel, maar goed. De vraag is of DS3 makkelijker is omdat die spelers / reviewers dus al eerdere Souls hebben gespeeld of omdat het echt makkelijker is geworden.

Net DS2 dus opnieuw aan het spelen, met Steam controller (wow, frustratie, weer helemaal terug bij af kwa skill) na DS2 (en éémaal DS1) met key+muis te hebben gespeeld voor 200+ uur over de twee versies).

Toch eens kijken of ik daaraan kan wennen voordat DS3 uit komt. (beste controller ooit, maar gamepads zijn gewoon niet echt mijn ding)
De meeste opmerkingen van "het is makkelijk" was voor de day 1 patch, dus voordat de press difficulty eraf was gehaald. Dan lijkt het inderdaad makkelijker.

En aan de andere kant zal DS3 makkelijker zijn, de meeste mensen die het nu spelen zijn de 1e 2 games + Demon Souls + Bloodborne gewend. Dan weet je al een stuk meer dan dat je kaal begint zonder kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Heb ik ook gelezen ja. Press versie was stuk makkelijker.

Wat ik een beetje denk/lees is dat het korter en moeilijker is.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Volgens mij is feitelijk gewoon te stellen dat DS3 makkelijker is dan 1 en 2. Alleen al de superstrakke besturing is hier een oorzaak van. Maar maak je niet druk, de uitdaging is er nog steeds en tegen het einde wordt het alsnog vrij pittig.

En tja, anders level je toch gewoon niet meer? Je kunt deze games zo moeilijk/makkelijk maken als je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 09:58

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Damn, deze is vet! (licht NSFW, trouwens)

Heb er zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Die was al gepost :)

Ben gisteren maar weer eens begonnen met DS2 SotfS. Ga deze keer eens voor een pyromancer.
Volgens mij viel de glove pas na de baas in Wharf ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 11:34
Iusedto schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:37:

Ben gisteren maar weer eens begonnen met DS2 SotfS. Ga deze keer eens voor een pyromancer.
Of je start als pyromanen en dan heb je hem zga meteen al dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Brutal1ty schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:55:
[...]
Of je start als pyromanen en dan heb je hem meteen al.
Je weet dat je dat niet kunt in Ds2 ? 8)7

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Laatst online: 09:15
Iusedto schreef op donderdag 07 april 2016 @ 08:37:

Die glove zit in een kist direct na de baas :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ja, dus toch.
Ben benieuwd hoe Pyro is. Weet ik nog niet hoe ik char ga levelen. Niet als puur caster.

Ben maar full nerd mode gegaan en heb de Collectors edition guide gekocht van DS3.
Aangezien er niets is voor de PC game. Had graag dat beeldje willen hebben.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
SqueakyClean schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:29:
Damn, deze is vet! (licht NSFW, trouwens)

[video]

Heb er zin an!
Wow wat gaaf joh, is dat engiszins relevant aan de game? of?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Laatst online: 09:58

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

weszz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:58:
[...]

Wow wat gaaf joh, is dat engiszins relevant aan de game? of?
Niet aan de game, maar wel aan DS. Het is een toffe, fan made trailer geregisseerd door een vent die een gave rol had in Inglorious Basterds.

Gaaf toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Als welke class gaan jullie starten ?
Vind zelf de Warrior, Herald en Pyro het meest aanspreken.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:15

SD5k

>4&X

Ik neig naar Assassin, in ieder geval een DEX based starting class, dus het zou ook nog een Mercenary of Thief kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Deprived.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-05 15:45
Ik zie dit wel vaker, vraag is alleen waarom je dit zou willen doen? Lijkt mij dat je met een flinke achterstand begint op het gebied van armor en wapens.

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

tabee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:02:
[...]

Ik zie dit wel vaker, vraag is alleen waarom je dit zou willen doen? Lijkt mij dat je met een flinke achterstand begint op het gebied van armor en wapens.
Die wapens en armor heb je zo geregeld. Ik vind het gewoon bij Dark Souls horen. Bovendien komen er op deze manier geen stats waar ik ze niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Voxalizer schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:18:
[...]

Die wapens en armor heb je zo geregeld. Ik vind het gewoon bij Dark Souls horen. Bovendien komen er op deze manier geen stats waar ik ze niet wil hebben.
Is dat laatste nog een issue wanneer je kan re-speccen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

SD5k schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:02:
[...]

Is dat laatste nog een issue wanneer je kan re-speccen?
De base stats die je krijgt bij het maken van je character zijn niet opnieuw in te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Voxalizer schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:04:
[...]

De base stats die je krijgt bij het maken van je character zijn niet opnieuw in te delen.
Ahh, dat wist ik niet, dan is Deprived inderdaad de enige optie om te min/maxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
De vakantie is begonnen !

Morgen begint mij zoektocht naar een dark souls 3 exemplaar.

Hoop dat er wat kleinere game shops zijn die hem al binnen hebben.

Iemand nog suggesties in de buurt van Amsterdam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:39
Ik zie in de pricewatch en op de site van Bart Smit dat deze al te koop is. Op voorraad en voor 22:00 uur besteld morgen in huis.. ik betwijfel het maar je kunt het natuurlijk proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Heb je een link ? Ik zie namelijk 12 april erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epamel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-06 20:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Bij bezorginformatie staat netjes dat hij 12 april verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 22:20
epamel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:15:
Ik zie in de pricewatch en op de site van Bart Smit dat deze al te koop is. Op voorraad en voor 22:00 uur besteld morgen in huis.. ik betwijfel het maar je kunt het natuurlijk proberen..
Bij bart smit is dat altijd op de webshop, volgens mij is dat zodra ze op voorraad staan dan krijgen de mensen die opgegeven hadden voor pre-order een mailtje en gaat de game in de verkoop (daarvoor kan je alleen inschrijven dat je de game wilt, wat vrijblijvend is). Vaak staat er dan dat het de volgende dag wordt geleverd (want op voorraad) en wordt de zending voor aangemeld bij postnl (track code krijg je).

Maar uiteindelijk krijg je de game dan toch op de dag van release binnen en niet eerder. Mocht het dit keer anders zijn dan laat ik dat wel horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SD5k schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:12:
[...]

Ahh, dat wist ik niet, dan is Deprived inderdaad de enige optie om te min/maxen.
Hoe moet ik dit zien? Als je Deprived kiest, kun je de stat punten opnieuw indelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
bram1984 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:38:
[...]

Hoe moet ik dit zien? Als je Deprived kiest, kun je de stat punten opnieuw indelen?
Dat kan als elke class.

Maar deprived begint als level 1, waar de rest tussen level 7 en 10 begint. Als je de punten opnieuw gaat indelen begint je deprived weer als level 1 en de andere weer op hun hogere level waardoor je mogelijk verspilde punten hebt.

Overigens is het niet de enige manier om te min/maxen, als je bijvoorbeeld geen luck wilt levelen heeft deprived 3 stat waste. Want een deprived begint met 10 in alles, waar andere classes soms minder dan 10 in iets hebben. Hierdoor is deprived vooral het best als je op 1 character wilt kunnen wisselen tussen totaal verschillende builds. Als je al een build voor ogen hebt kan 1 van de andere juist beter zijn.

Dit is vooral belangrijk als je rond de "pvp meta" level uit wilt komen en een zo goed mogelijke build daarvoor wilt hebben. Anders maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Sorry maar ik begrijp je uitleg niet en snap derhalve nog steeds het voordeel daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
bram1984 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:01:
Sorry maar ik begrijp je uitleg niet en snap derhalve nog steeds het voordeel daar niet van.
Uh oke, stel je hebt 2 classes en 3 stats,

Y begint met:
Stat A - 2
Stat B - 2
Stat C - 2

Z begint met:
Stat A - 4
Stat B - 4
Stat C - 1

Z heeft in totaal 9 punten verdeeld en Y maar 6. Z is hoger level dus op het begin.

Als je de stats leveld en een "respec" doet op beide beginnen ze weer vanaf waar ze begonnen zijn. Oftewel na een respec zijn beide weer:
Y na respec:
Stat A - 2
Stat B - 2
Stat C - 2

Z na respec:
Stat A - 4
Stat B - 4
Stat C - 1

Z gaat dus nooit lager dan waar het mee begon.

Als je twijfelt wat je wilt, misschien wil je een A of C spec dan is class Y de beste min/max keuze omdat je geen gedwongen stat punten in A en B hebt. Weet je zeker dat je een A+B build wilt dan is class Z de beste keuze omdat die minder punten in C heeft.

Y is in dit voorbeeld dan de deprived.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oké dat snap ik inderdaad. Met respeccen ben ik denk ik niet bekend, want dat zit volgens mij niet in Bloodborne. Zal het eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-05 15:45
Voxalizer schreef op donderdag 07 april 2016 @ 17:18:
[...]

Ah alright, zit wat in. :P Als je trouwens gaat "respeccen" kan je dan alle toegewezen levels die je momenteel hebt, weer direct toewijzen? Of begin je weer met base stats en moet je weer souls verzamelen om ze vervolgens te spenderen aan stats?

[ Voor 26% gewijzigd door tabee op 08-04-2016 09:23 ]

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 09:11:
Oké dat snap ik inderdaad. Met respeccen ben ik denk ik niet bekend, want dat zit volgens mij niet in Bloodborne. Zal het eens opzoeken.
Respeccen wil gewoon zeggen dat je al je punten terug krijgt om opnieuw te verdelen, iets wat veel veel langer nodig was in de Souls/Borne games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dat "druk" maken om beginner stats is wel heel erg min/max hoor :)

Uiteindelijk zal je SL zo stijgen dat het niet echt meer uitmaakt.
Je zal je toch moeten aanpassen aan bijvoorbeeld de wapens die droppen of de move set daarvan die je leuk vind.

Persoonlijk neig ik naar de Herald omdat die als enige begint met 100 phys schild en ook nog een heal heeft. De speer is handig maar is vermoedelijk Dex wapen en ik wil STR build maken.
Maar net als in de voorgaande delen komen er wel meerdere Alts , hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 16:17
Ik ben eigenlijk benieuwd naar wat het grote Dark Souls nieuws is waar Namco Bandai schijnbaar vandaag mee gaat komen. Men gokt een DS1 Remaster (aangezien ik die nog moet spelen zeker niet slecht) maar dat weten we later vandaag.

Kan ook niet wachten om deze te gaan spelen dinsdag (of wellicht maandag met wat geluk). Heb me iig zo spoilervrij mogelijk gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
Vermoed een Demon Souls remake voor de PS4

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik hoop ook een demon souls remake maar dan zou het nieuws van Sony moeten komen. Die was volgens mij de publisher van DeS.

Kan dus een DaS remake zijn. En die heb ik net uitgespeeld op de xbox 360. Wel een drama qua performance btw dus een remake mag wel.
Heb hem ook op de pc en met moderne hardware en een berg mods ziet dat er toch best indrukwekkend uit. En 60fps op 2560x1440 is ook heerlijk spelen.

Maar het kan natuurlijk ook een dlc aankondiging zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door rajackar op 08-04-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Iusedto schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:35:
Dat "druk" maken om beginner stats is wel heel erg min/max hoor :)

Uiteindelijk zal je SL zo stijgen dat het niet echt meer uitmaakt.
Je zal je toch moeten aanpassen aan bijvoorbeeld de wapens die droppen of de move set daarvan die je leuk vind.

Persoonlijk neig ik naar de Herald omdat die als enige begint met 100 phys schild en ook nog een heal heeft. De speer is handig maar is vermoedelijk Dex wapen en ik wil STR build maken.
Maar net als in de voorgaande delen komen er wel meerdere Alts , hehe
Is het ook, geen enkele goede max pvp'er boeit het, omdat je met het meta SL vaak genoeg ruimte hebt om de build te maken die je wil. "ja, die 1 point strength/skill heeft echt alles beter gemaakt" werkt niet op SL 120 :+

@rajack, kunnen we proberen het performance ding uit dit topic te houden? na 12-04 zit het hier toch al vol met kinders die schreeuwen dat alles onder 4k 120FPS gewoon niet te spelen is, mensen die reageren dat ogen niet meer kunnen zien dan 30 fps, "PC master race" etc etc :-(

[ Voor 14% gewijzigd door corset op 08-04-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wat is SL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Iusedto schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 10:41:
Vermoed een Demon Souls remake voor de PS4
Namco Bandai heeft alleen de Europese versie uitgegeven, dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Sony heeft hem uitgegeven in Japan, Atlus in de US, dus het is nogal een ingewikkelde zaak.

DS1 remaster zie ik best zitten, kan nog wel een paar builds bedenken die ik wil proberen in die game.
Soul Level, gewoon je level dus. :P

[ Voor 15% gewijzigd door SD5k op 08-04-2016 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Soul Level, het level van je character :) Zoals ik die met SL 150 naar de laatste boss in bloodborne ging in m'n eerste NG (ja, ik hou van grinden in Souls Games)

[ Voor 26% gewijzigd door corset op 08-04-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ah. Bloodborne n00b hier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Slacker! gewoon platinum ha.. ow wait die heb ik niet :X

Gewoon cursed chal.. ow wait, die doe ik niet :X

same here :D

Pagina: 1 2 ... 29 Laatste