Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

spaceboy schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 10:17:
[...]

Nog ff over die DLC he...? Ik ben nu redelijk ver (ben in Aldia's Keep) en level 85. Ik heb gisteravond die eerste DLC geprobeerd. Sleutel opgehaald van die 2 reuzen (dat was al nasty) maar als ik vervolgens op die plek kom (wat per keer proberen ook een effigy kost) dan staat daar zo'n blauwe phantom die mij echt compleet kansloos laat. Hij lijkt ook iets van 10 miljard hitpoints te hebben. :P

Laat ik die DLC tot "vlak voor NG+" beter links liggen? Moet ik gewoon naar level 125 levelen? Of, laatste optie, ben ik gewoon een faalhaas? 8)
Dat is geen DLC gebied, haha. Dat is een optioneel covenant gebied. Erg nasty, de boss is wel erg cool. Maar goed, het is dus geen DLC gebied.

Edit: snap waarom je het denkt btw. Die sleutel die je van de reuzen krijgt is bruikbaar op meerdere deuren. In de put in Majula zit ook een van die deuren, daar achter ligt de sleutel tot het DLC gebied. Vervolgens is de ingang naar dat DLC gebied weer na The Rotten in Black Gulch.

[ Voor 14% gewijzigd door Voxalizer op 18-04-2015 23:09 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 00:28
Rico0 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:39:
[...]

Ik heb ook bijna de platinum trophy binnen en zit te denken om ds2 op te pakken hierna. Wat vind je ervan tot nu toe? En vergeleken met BB?
Vergeleken met bb is ds2 qua graphics een (heel) stuk minder mooi. Bb speelt in een andere divisie.

Gameplay kan je goed met elkaar vergelijken. Bb is alleen een stuk vlotter en speelt soepeler.

Ds2 heeft daarentegen meer wapens, classes, pvp-mogelijkheden.

Vond je de gameplay van bb echt leuk en iets mindere graphics geen probleem, dan is ds2 een no-brainer. :)

....en korte laadtijden (geen, als je het met bb vergelijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Voxalizer schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 23:03:
[...]

Dat is geen DLC gebied, haha. Dat is een optioneel covenant gebied. Erg nasty, de boss is wel erg cool. Maar goed, het is dus geen DLC gebied.

Edit: snap waarom je het denkt btw. Die sleutel die je van de reuzen krijgt is bruikbaar op meerdere deuren. In de put in Majula zit ook een van die deuren, daar achter ligt de sleutel tot het DLC gebied. Vervolgens is de ingang naar dat DLC gebied weer na The Rotten in Black Gulch.
Ik denk dat je twee dingen kan doen als je voor een build wilt gaan: je kan wellicht proberen te 'cosplayen' / 'roleplayen' als een ander fictief figuur of je kan voor een typischere build gaan.

Als je het simpel wilt houden, zou ik gaan voor óf Faith build (lightning), hexes of sorceries óf gewoon een leuk wapen uitzoeken wat je fijn vind qua moveset en daar een build omheen bouwen. Dit kan je weer combineren met wat faith/int voor een magic/melee build. Hoe je dit precies bouwt moet je zelf weten, maar ik zit nu bijvoorbeeld met dark infusedCrypt Blacksword die S scaling heeft met hexes, dus heb ik 40/40 faith/int. (overigens heb ik maar 20 strength, als je duel-wield wordt je strength verdubbeld om dat ding te dragen, dus is 20 strength, 10 dex, 12 int, 12 faith genoeg). Gooi er een Dark Weapon op en dan sla je vrij hard, zonder uberhaupt een echte caster te zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anvesi op 19-04-2015 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Fiole schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat je twee dingen kan doen als je voor een build wilt gaan: je kan wellicht proberen te 'cosplayen' / 'roleplayen' als een ander fictief figuur of je kan voor een typischere build gaan.

Als je het simpel wilt houden, zou ik gaan voor óf Faith build (lightning), hexes of sorceries óf gewoon een leuk wapen uitzoeken wat je fijn vind qua moveset en daar een build omheen bouwen. Dit kan je weer combineren met wat faith/int voor een magic/melee build. Hoe je dit precies bouwt moet je zelf weten, maar ik zit nu bijvoorbeeld met dark infusedCrypt Blacksword die S scaling heeft met hexes, dus heb ik 40/40 faith/int. (overigens heb ik maar 20 strength, als je duel-wield wordt je strength verdubbeld om dat ding te dragen, dus is 20 strength, 10 dex, 12 int, 12 faith genoeg). Gooi er een Dark Weapon op en dan sla je vrij hard, zonder uberhaupt een echte caster te zijn :)
Ok, ik wil wel 's zoiets proberen. Ben nu een beetje die DLC's aan het rondstruinen (nu Brume Tower, erg leuk om weer 's wat nieuws te zien), maar als ik een beetje Google... er zijn echt heel veel keuzes. Hebben jullie tips voor iemand die tot nu toe melee heeft gedaan, nu rond soul level 95 zit en over wil stappen op "hexes" bijvoorbeeld? Wat is uberhaupt het verschil met sorceries? Of kan ik beter m'n NG+ pas overstappen qua build? Ben dit nu een beetje gewend (al merk ik wel dat ik redelijk wat tricky bosses alsnog op afstand met pijl en boog te lijf ga dus ik suck als melee speler)... 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

spaceboy schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:42:
[...]

Ok, ik wil wel 's zoiets proberen. Ben nu een beetje die DLC's aan het rondstruinen (nu Brume Tower, erg leuk om weer 's wat nieuws te zien), maar als ik een beetje Google... er zijn echt heel veel keuzes. Hebben jullie tips voor iemand die tot nu toe melee heeft gedaan, nu rond soul level 95 zit en over wil stappen op "hexes" bijvoorbeeld? Wat is uberhaupt het verschil met sorceries? Of kan ik beter m'n NG+ pas overstappen qua build? Ben dit nu een beetje gewend (al merk ik wel dat ik redelijk wat tricky bosses alsnog op afstand met pijl en boog te lijf ga dus ik suck als melee speler)... 8)
Als je nooit caster / magic hebt gespeeld zou ik aanraden nog geen NG+ te gaan maar een sou vessel te gebruiken (of meerdere, je hebt er vast 4+) om gewoon is wat te proberen. Er is niet zo'n drastisch verschil tussen speelstijlen. Je bent vaak iets 'squishier' als caster/magic dan als melee maar je staat wel op afstand dus dat scheelt. Het simpelste is om gewoon is te beginnen met Sorceries, dan hoef je alleen maar punten in intellegence te stoppen (en wat in attunement, en wat 'defensive' naar eigen keuze natuurlijk) en kan je simpelweg een staff pakken en Soul Arrow in je spellslots gooien, en dan wat dingetjes afmaken. Je zult merken dat je in plaats van dichtbij te staan sneller ver weg staat en afstand neemt. Je kan natuurlijk wel wel een schild blijven dragen als je dat fijn vind.
Het verschil tussen soreceries en hexes is lastig. Als eerst gebruik je voor hexes of een staf (die je oo kgebruikt voor sorceries) of met een chime (die je gebruike voor miracles). Als je een chime gebruikt is het vaak zo dat je naast een spell use óók nog is extra souls kwijt bent om het te casten. Zoals Resonant Soul, kost 100 souls per cast, maar doet dan ook veel meer schade dan gemiddelde spells. Hexes is wat meer pvp georienteerd (dit komt voor uit Dark Sousl 1, waar ze niet echte 'officiele' caster spells waren) en Sorceries is vaak wat meer pve, maar natuurlijk kan het beide voor pve en pvp worden gebruikt. Daarnaast is het dus Dark damage vs Arcane damage zeg maar. Het zijn gewoon 2 verschillende type damage, dus zo kan een boss resistence tegen sorceries hebben, of tegen hexes. Oh, en sorceries heeft meer 'utility', zoals repair, cast light, cameleon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, thanks. Heb het een uurtje geprobeerd, maar sorcery is zeker niet mijn ding. Jammer. Ik spec nu snel weer terug. Het zal best krachtig zijn, maar qua speelstijl vind ik er geen moer aan joh. Ik vind het ook gewoon tof om in een zwaar armor rond te rennen merk ik. Het zal zeker meespelen dat ik het niet beheers, maar dat spellcasten... Nah... Misschien een volgende playthrough.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Was begonnen met Sorcery + Hexes in DS2, was opzicht te doen, maar sommige gebieden zijn dan extra taai en andere echt een lachertje.

Met "melee" had ik het idee dat ik weer aan het spelen was zoals het spel bedoeld was.

Vind de DX11 toevoegingen toch een groter verschil maken dan ik dacht, het ziet er inderdaad opeens beter uit, maar het blijft erg "2012" over het algemeen. Maar dan iets beter gefilterd en met een fractie betere shaders.

SOTFS is echt een verschil met de Vanilla uitvoering tot nu toe. Items en mobs husselen maakt veel meer verschil dan ik verwachtte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik speel ook alleen maar melee. Ring of Blades, Flynn Ring build momenteel voor de kenners. Ik heb een erg groot arsenaal aan wapens bij me, maar mijn favorieten zijn de simpele Estoc en het beestachtige Fume Ultra Greatsword(hoewel die niet echt hand in hand gaat met een RobFlynn build, maar goed). Geen zware pantser, geen schilden maar gewoon een parrying dagger in de offhand.

Wel gebruik ik magie voor wapenbuffs, maar dat is eigenlijk pas interessant in NG+ als de basis van mijn build gelegd is. Meer voor de looks dan voor de damage, om eerlijk te zijn.

Mijn favo bossfights zitten allemaal in de voormalige DLCs:
1. Fume Knight
2. Slumbering Dragon
3. Alonne

De muziek bij Alonne is gewoon epic. Als je snel genoeg bent pleegt ie Seppuku, wat een gast.

Dit weekend de platinum trophy binnengehaald in de PS4 versie. Deze game is echt geweldig. Veruit de beste game die ik ook heb gespeeld.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
Voxalizer schreef op maandag 20 april 2015 @ 09:16:
Ik speel ook alleen maar melee. Ring of Blades, Flynn Ring build momenteel voor de kenners. Ik heb een erg groot arsenaal aan wapens bij me, maar mijn favorieten zijn de simpele Estoc en het beestachtige Fume Ultra Greatsword(hoewel die niet echt hand in hand gaat met een RobFlynn build, maar goed). Geen zware pantser, geen schilden maar gewoon een parrying dagger in de offhand.

Wel gebruik ik magie voor wapenbuffs, maar dat is eigenlijk pas interessant in NG+ als de basis van mijn build gelegd is. Meer voor de looks dan voor de damage, om eerlijk te zijn.

Mijn favo bossfights zitten allemaal in de voormalige DLCs:
1. Fume Knight
2. Slumbering Dragon
3. Alonne

De muziek bij Alonne is gewoon epic. Als je snel genoeg bent pleegt ie Seppuku, wat een gast.

Dit weekend de platinum trophy binnengehaald in de PS4 versie. Deze game is echt geweldig. Veruit de beste game die ik ook heb gespeeld.
Goed hoor. Ben zelf nu ook onderweg. Kan af en toe ook wel wat hulp gebruiken :p

Zit nu af en toe te vloeken op die Royal rat baas. Denk dat die ook optioneel is, aangezien ik nu al 4 boss souls heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

DrBob078 schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:54:
[...]
Zit nu af en toe te vloeken op die Royal rat baas. Denk dat die ook optioneel is, aangezien ik nu al 4 boss souls heb.
Als je voor de platinum gaat is er niets optioneel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
Voxalizer schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:01:
[...]

Als je voor de platinum gaat is er niets optioneel. :P
Ben wel van plan om voor platinum te gaan. Ben nu onderweg naar drangleic castle. Kom er alleen niet in en via links kan denk ik niet. Links is naar mijn idee alleen een "rape" corner te vinden. :p

Ben een sorcerer, sta altijd op een afstandje. Daarom heb ik ook wat moeite met die rat baas. Kan in dat gebied ook geen signs vinden om hulp te krijgen.

Iemand hier die zijn sign weer neerleggen om mij te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Helaas. The rat, my friend, you have to face alone. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 20:33
DrBob078 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:59:
[...]

Ben wel van plan om voor platinum te gaan. Ben nu onderweg naar drangleic castle. Kom er alleen niet in en via links kan denk ik niet. Links is naar mijn idee alleen een "rape" corner te vinden. :p

Ben een sorcerer, sta altijd op een afstandje. Daarom heb ik ook wat moeite met die rat baas. Kan in dat gebied ook geen signs vinden om hulp te krijgen.

Iemand hier die zijn sign weer neerleggen om mij te helpen?
Ik heb hem neer gekregen door de volgende tactiek toe te passen. Je rent continu rondjes, alleen maar rondjes. Elk rondje is anders, maar je loopt alleen maar rondjes _/-\o_

Zonder gein... rondjes rennen. Af en toe als er 1 of 2 ratten geïsoleerd zijn mep je ze dood, vervolgens ren je weer rondjes. Als je geluk hebt, wat ik dus had, spawned de baas, na 10 ratten neergemept te hebben, bij de ingang in z'n uppie. Vervolgens ren je erop af en sla je hem in een paar klappen neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Als caster is combustion of great combustion echt super in de fight tegen al die ratten. Alles wat maar AoE damage doet. Of dingen als Shockwave, yearn, etc. Ik denk dat het wel te doen moet zijn! Ik wil best mijn sign er neerleggen, maar zit al rond de 8 miljoen SM dus weet niet of we kunnen connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Hmmmmm, zit nu een beetje aan te klooien met Santiers spear, en weet nog niet goed welke kant ik ermee op wil. Zat te denken aan een lightning infusion en dan faith levelen, wat lightningspears / heals erbij of dat ik wellicht gewoon raw moet doen, en dan RoB en Flynn's moet gebruiken...Ligt een beetje aan de resistences van mobs gok ik. Wat denken andere tweakers ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik vind DS2 met SOTFS eigenlijk een beetje een bizarre game kwa balance nu.

Heide's Tower of Flame:
spoiler:
Na de Dragonrider is deze area echt heel erg moeilijke wegens Heide Knight aggro. De draak moet je daarnaast echt in een keer rushen als die nog rustig ligt, anders kom je daar nooit meer voorbij wegens dat vuur.
Heb dit stuk lang moeten laten liggen, en nu ik er terug ben en na 5-10 pogingen alles kan clearen, wass Ornstein véélste simpel te verslaan. (De centrale hub met 3 Old Knights + Heide Knight duurde langer en was moeilijker!

Black Gulch:
Was blij dat ik bij de Boss was, de voorheen vrij ongevaarlijke, ontwijkbare mobs zijn nu echt nasty en die invasions erbij maken het niet prettiger... Het lijken kleine aanpassingen, maar het is toch wel raar als je naar de baas verlangt om een beetje te kunnen relaxen. Hoewel, de aanpassingen in moveset daar zijn ook niet mis!

Maar over het algemeen vind ik de hoevelheid mobs nu wel een beetje buitensporig. Terwijl juist op andere plekken verder in het spel ze er wat hebben weggenomen, vervangen voor dodelijkere tegenstand.

Ze hadden eigenlijk alle bosses wel wat meer mogen buffen, de gebieden ervoor zijn nu echt véél moeilijker dan de bazen zelf.
Ik krijg daarnaast ook véél meer souls, ik ben nog net niet langs alle primal bonfires en heb al SL 130. Normaal zat ik daar op zonder veel te verliezen rond het punt dat ik door het kasteel heen was. Nu verken ik nu wel weer alles waar mogelijk, en heb ik het stuk naar Smelter weer eens 8 keer gedaan (wel recovered), maar dan nog lijkt het souls te regenen. (early +1 ring te vinden ook nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

djunicron schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:26:

Heide's Tower of Flame:
spoiler:
Na de Dragonrider is deze area echt heel erg moeilijke wegens Heide Knight aggro. De draak moet je daarnaast echt in een keer rushen als die nog rustig ligt, anders kom je daar nooit meer voorbij wegens dat vuur.
Heb dit stuk lang moeten laten liggen, en nu ik er terug ben en na 5-10 pogingen alles kan clearen, wass Ornstein véélste simpel te verslaan. (De centrale hub met 3 Old Knights + Heide Knight duurde langer en was moeilijker!

Black Gulch:
Was blij dat ik bij de Boss was, de voorheen vrij ongevaarlijke, ontwijkbare mobs zijn nu echt nasty en die invasions erbij maken het niet prettiger... Het lijken kleine aanpassingen, maar het is toch wel raar als je naar de baas verlangt om een beetje te kunnen relaxen. Hoewel, de aanpassingen in moveset daar zijn ook niet mis!

Maar over het algemeen vind ik de hoevelheid mobs nu wel een beetje buitensporig. Terwijl juist op andere plekken verder in het spel ze er wat hebben weggenomen, vervangen voor dodelijkere tegenstand.

Ze hadden eigenlijk alle bosses wel wat meer mogen buffen, de gebieden ervoor zijn nu echt véél moeilijker dan de bazen zelf.
Ik krijg daarnaast ook véél meer souls, ik ben nog net niet langs alle primal bonfires en heb al SL 130. Normaal zat ik daar op zonder veel te verliezen rond het punt dat ik door het kasteel heen was. Nu verken ik nu wel weer alles waar mogelijk, en heb ik het stuk naar Smelter weer eens 8 keer gedaan (wel recovered), maar dan nog lijkt het souls te regenen. (early +1 ring te vinden ook nu)
Viel mij ook op ja. Heb nu het spel doorgespeeld maar nog niet toe aan NG+ (want moet nog ff aantal losse eindjes/trophies hebben). Heb het hele spel nooit tekort aan souls gehad. Zeker als je the Memory of Jeigh een paar keer doorloopt.

Waar ik mis zat was met mijn soullevel. Drangleic Castle vond ik al zo stil (en moeilijk) qua oproepbare medespelers. Toen ik van level 80 naar 130 levelde merkte ik opeens dat het drukker werd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

djunicron schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:26:

Heide's Tower of Flame:
spoiler:
Weleens van een bow of crossbow gehoord? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Voxalizer schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:41:
[...]
Weleens van een bow of crossbow gehoord? :P
Mja, tuurlijk kan dat, ik heb het spel Vanilla al eens als Sorc / Hex / Pyro doorspeeld. Als het even kan gebruik ik geen ranged spul.
Het leuke aan DS is dat alles eigenlijk kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Ik ben zojuist, na level 113 bereikt te hebben, he-le-maal klaar met DS2. De game wordt naarmate je verder komt in het spel te makkelijk en te voorspelbaar. Daarnaast ben ik absoluut niet geïnteresseerd in PVP, waardoor sommige gebieden echt bloed en bloedirritant zijn.

De stukken waar je geen "blokkade" kunt opzetten zijn ronduit belachelijk. Als ik geen PVP wil, laat mij dan lekker met rust. Daarbij is het helemaal van de zotte dat je soms wordt invade door mensen die je in 2 klappen dood slaan.

Jammer dat ik de game niet heb kunnen uitspelen, maar voor mij is de lol er simpelweg vanaf. Bloodborne wist me wel tot het einde te boeien, speelt toch net wat lekkerder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Kun je DS2 niet offline spelen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

SparksNL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:37:
Ik ben zojuist, na level 113 bereikt te hebben, he-le-maal klaar met DS2. De game wordt naarmate je verder komt in het spel te makkelijk en te voorspelbaar. Daarnaast ben ik absoluut niet geïnteresseerd in PVP, waardoor sommige gebieden echt bloed en bloedirritant zijn.

De stukken waar je geen "blokkade" kunt opzetten zijn ronduit belachelijk. Als ik geen PVP wil, laat mij dan lekker met rust. Daarbij is het helemaal van de zotte dat je soms wordt invade door mensen die je in 2 klappen dood slaan.

Jammer dat ik de game niet heb kunnen uitspelen, maar voor mij is de lol er simpelweg vanaf. Bloodborne wist me wel tot het einde te boeien, speelt toch net wat lekkerder weg.
Die gebieden zijn volledig optioneel. Afgezien daarvan, PvP hoort er gewoon bij. Als ze je in twee klappen doodslaan is er echt iets heel erg mis.

En tja, je kunt altijd nog offline gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:03

CSB

:D

Ik had ooit Demon souls voor de PS3 gekocht. Dat vond ik helemaal niks.

Toch zag ik DS2 SOTFS voor PS4 liggen en besloten deze een kans te geven. Het is spel is zeer onvergevend, maar daarom des te uitdagender.

Ik ben nu op mijn 3e character bezig (begonnen met een cleric, omdat dit volgens veel guides de gemakkelijkste sterter zou zijn. Echter is dit na het nerfen van de lightningspear nu niet meer relevant. Daar kwam ik achter na het kopen van deze miracle, toen ik dacht: dit valt ff tegen zeg!)

Nog een bandit geprobeerd, de speelstijl viel me tegen, ik miste veel te vaak met de boog.

Nu een swordman en dat speelt eigenlijk wel fijn. Redelijk snel, doet bij normale mobs vrij goede damage met dual falchions+3. Heb pas twee bosses verslagen en heb toch nog veel problemen met het behouden van mijn souls, waardoor ik niet (snel) kan levelen.

Toch is het spel vermakelijk. Zou nog wel een keer co-op willen spelen, maar vind het een "duur" grapje als het je elke keer dure items kost en je persé Human moet zijn.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

CSB, je starting class maakt vrij weinig uit na de eerste paar bazen.

De keuzes zijn meer:

Dodge roll, block of Parry?
(en wat sub-keuzes voor je endurance regen)
100% melee of hybrid of caster?
(Melee is echter toch simpelweg het beste uitgewerkt in deze game, early game moet je wel daarnaast!)
Mid / Late game loont het daarnaast om je of in Str / Dex wapens te specialiseren of elemental te gaan als je spells wilt.

Human Effigies zijn in het begin wat kostbaar, maar later niet meer. Na SOTFS full playthough 1 had ik er nog 88 over. Ik heb op m'n 2e char er nog maar 2 gebruikt en ik ben al richting de 700k soulmem.

Als je een boog wilt gebruiken, moet je even de binoculairs gaan oprapen. Als je ze zelf niet kan vinden, zou ik even een wiki gebruiken. (of ik kan het hier voor je opschrijven).

Probeer lekker wat uit, maar probeer kosten wat kost je souls te houden. Als je 25% kwijt raakt door deaths zonder recovery wordt het uiteindelijk steeds lastiger zonder wat bij te farmen. Nou is terugkeren naar vorige gebieden voor items en wat extra souls sowieso aan te raden als je nog weet waar je alles kunt vinden natuurlijk.

Ondanks dat zeer veel content voor mij niet zo'n uitdaging meer is, moet ik zeggen dat het begin van SOTFS echt veel taaier is dan "early midgame". Endgame met een goede build is de normale campaign ook een lachertje, maar de DLC gebieden zijn andere koek. Begin daar wat later aan zou ik je willen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Thanks djunicron, ik zal me daar eens in gaan verdiepen. Heb wel de Cholaranty ring en de ring of binding al gevonden. Dit maakt overleven al een heel stuk makkelijker.

Ik probeer nu bij meer souls dan 3000 om terug te gaan naar Majula om toch dat ene leveltje maar te uppen, omdat ik doodsbenauwd ben deze souls weer kwijt te raken hahaha.

Kun je overigens ook items verkopen of iets dergelijks? Want wat moet je uiteindelijk met 4 hollow soldier armors enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

CSB schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:14:
Thanks djunicron, ik zal me daar eens in gaan verdiepen. Heb wel de Cholaranty ring en de ring of binding al gevonden. Dit maakt overleven al een heel stuk makkelijker.

Ik probeer nu bij meer souls dan 3000 om terug te gaan naar Majula om toch dat ene leveltje maar te uppen, omdat ik doodsbenauwd ben deze souls weer kwijt te raken hahaha.

Kun je overigens ook items verkopen of iets dergelijks? Want wat moet je uiteindelijk met 4 hollow soldier armors enzo?
Mja, ik ken het ook nog wel, iedere paar souls snel terug om ze veilig te stellen. En voor je het weet ben je er goed in geworden en zit je aan soul level 100+.

Baal wel, ik was nog niets verloren, maar vanavond toch 88.000 souls kwijt geraakt in Iron Keep. Leuk maar niet heus, patch laatst heeft daar het nodige veranderd, het gaat nu wel een beetje de grens over van wat een leuk aantal tegenstanders is.

Er komen wel een paar gelegenheden waar je dubbele items kan verruilen, maar ik wil het niet spoilen. Er zullen op een gegeven moment wel diverse oranje berichten over "wheel" staan, dan ben je er dicht in de buurt. ;) Maar verwacht er niet te veel van, als je van een schone inventory houd kan je dingen net zo goed bij de bonfire in de item box gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Pff. Net die knight semi boss geprobeerd in the forest of fallen giants op die toren. Rijgt ie me opeens op zijn zwaard. Wtf man.

Welke stats zou je als beginner moeten upgraden om een beetje door de eerste gebieden (en bosses) te komen? Ik doe nu voornamelijk END, DEX en soms STR of ADP. Speel nu voornamelijk dual Falchions. Ga ook nog wel vaak dood overigens... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 13:53

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

CSB schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 11:14:
Pff. Net die knight semi boss geprobeerd in the forest of fallen giants op die toren. Rijgt ie me opeens op zijn zwaard. Wtf man.

Welke stats zou je als beginner moeten upgraden om een beetje door de eerste gebieden (en bosses) te komen? Ik doe nu voornamelijk END, DEX en soms STR of ADP. Speel nu voornamelijk dual Falchions. Ga ook nog wel vaak dood overigens... :/
Misschien heb je je eigen manier van spelen nog niet gevonden. Ik was met dodging begonnen eerst maar ging telkens af, daarna lekker tanken met een schild...dat ging een stuk makkelijker. Totdat ik bij jouw grote vriend uitkwam ;) ...ik verbaasde me erover maar uiteindelijk is hij relatief makkelijk neer te halen.

spoiler:
maak gebruik van de balista

Zelf ga ik in het begin voor endurance. Je kan dan meer dodgen/blocken/casten achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Je spoiler tip werkt niet goed, hij is nl. nog leesbaar ;)

Wil je ten zeerste aanraden om de tip niet te gebruiken maar hem of solo te doen of gewoon lekker hulp inroepen. Waarom ? Dit is niet de enige keer dat je hem tegenkomt.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Iusedto schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:45:

Wil je ten zeerste aanraden om de tip niet te gebruiken maar hem of solo te doen of gewoon lekker hulp inroepen. Waarom ? Dit is niet de enige keer dat je hem tegenkomt.
Haha, daar ben ik net achter gekomen. Heb die eikel net verslagen, kom ik later een deurtje tegen, ligt een kist aan het einde bij de muur. Ik open die kist, staat die Pursuer *ssh0le opeens achter me! Tja, dat was dus ;w souls...

Heb mijn falchions inmiddels +4. Merk wel dat ik moeite heb met die Heide Knights in Heide's Tower of Flame nu ze wakker zijn. Misschien toch een shield proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Laatst online: 13:53

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Iusedto schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 12:45:
Typisch, ik wilde het voorbeeld checken om de spoilertag te controleren. Maar kreeg een error (de melding over de uitval van het knooppunt?..)..blijkbaar is er toch gepost. Wel gefixed nu, niet dat het nog erg relevant is :)

Verder goed punt, ik had er toen een stuk minder moeite mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Sumerechny op 13-05-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

CSB schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:39:
[...]

Haha, daar ben ik net achter gekomen. Heb die eikel net verslagen, kom ik later een deurtje tegen, ligt een kist aan het einde bij de muur. Ik open die kist, staat die Pursuer *ssh0le opeens achter me! Tja, dat was dus ;w souls...

Heb mijn falchions inmiddels +4. Merk wel dat ik moeite heb met die Heide Knights in Heide's Tower of Flame nu ze wakker zijn. Misschien toch een shield proberen.
De flow van de game hebben ze redelijk overhoop gehaald, en dit gebied is inderdaad opeens een stuk taaier. Maar je kan het dus best even links laten liggen, nu je dus de boss hebt gedaan en de heide knights agressief zijn geworden.

==

Damn wat de heck hebben ze gedaan met Iron Keep. Eerst de aggro afstanden aanpassen in het gebied voor Smelter, Smelter zelf iets meer armour gegeven, nahjah, ok. Vervolgens een stuk dat best ok is (bijna vanilla) met alleen een paar irritante extra tegenstanders, vooruit.

Maar waarom nou weer de laatste boss aanpassen!? Hij heeft nu meer resists, waardoor ik met deze build (pyro & poison) je vrijwel niets meer uit kan halen. Max int & faith bonus (60 totaal) + dark flame +5, full hollow en ipv 27 dmg per tick nu de minimale 15 (minimum = 12, maar dan buffed foor 60 fai/int) (op NG, niet NG+). Ook m'n fire longsword +10 doet (zoals verwacht) bijna niets; 337 attack = 62 dmg max (heavy 2h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutal1ty
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 16:01
SparksNL schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:37:

Je weet dat dit hetzelfde is als klagen over het feit dat er wapens in shooters zitten heh... :+

Deze mechanica zijn al jaren bekend en juist een van de dingen die deze series onderscheiden van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CSB

CSB

No-man's wharf is kudt zeg! Je ziet geen ene moer, tenzij je al die fakkels gaat aansteken en als je daar dan mee bezig bent wordt je overvallen door hele groepen stalkers of hoe die krengen ook heten. Bloed irritant.

Ik heb iig dat schip kunnen roepen, maar heb volgens mij een hele hoop items gemist. Nu maar richting die boot, dan zien we wel verder.

Zal ik overigens wat punten in INT en FTH stoppen om wat spells en miracles te kunnen gebruiken? Of is dat zonde van de souls?

[ Voor 15% gewijzigd door CSB op 15-05-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Is er iemand die zin heeft om op de PS4 mij eens te helpen verder te komen dan de lost Bastille? Ik heb het idee dat ik gigantisch loop te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

CSB schreef op zondag 17 mei 2015 @ 11:22:
Is er iemand die zin heeft om op de PS4 mij eens te helpen verder te komen dan de lost Bastille? Ik heb het idee dat ik gigantisch loop te klooien.
Wat heb je inmiddels wel/niet gedaan in Lost Bastille? Er zijn 2 bazen in dat gebied en 1 vlak erna, ik ben er zelf net voorbij nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

SD5k schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:38:
[...]

Wat heb je inmiddels wel/niet gedaan in Lost Bastille? Er zijn 2 bazen in dat gebied en 1 vlak erna, ik ben er zelf net voorbij nu.
Ik heb nu één baas gevonden. de lost sinner ofzo? Die gast is abnormaal snel, mijn dodges (met 93 AGL) zijn te traag om hem te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Klopt, dat is de derde waar ik het over had (en ook de lastigste van de drie), ik heb meer geblockt dan gedodged. Wanneer zijn attack animatie klaar is deed ik 1-2 hits om te zorgen dat ik weer snel stamina kon opbouwen. In dit gevecht is het vooral lastig om te healen vond ik zelf, je moet echt geluk hebben dat hij niet meteen weer aanvalt.
En het gevecht is iets makkelijker wanneer je bovenaan de 2 trappen bij de ingang van de bossroom de olie aansteekt, hier moet je wel de Bastille Key voor hebben, deze kan je vinden na het verslaan van 1 van de 2 andere bazen in het gebied, dus ik raad je aan om dat eerst te doen.

Ben je al in het A Tower Apart gedeelte van Lost Bastille geweest? Hier kom je door in het adelaarsnest te gaan staan na het gevecht met de Pursuer in Forrest of Fallen Giants. Je komt vrij snel na de bonfire zo'n beeld tegen wat je met een Fragrant Branch of Yore tot leven kan wekken en zo kan je een ander gedeelte van Lost Bastille in. :)

[ Voor 16% gewijzigd door SD5k op 22-05-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
Om even iemand te quoten uit het PS4 topic:
MisterMichel schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:18:
Bij bol.com zijn er weer aanbiedingen waaronder veel PS4 games zoals:
GTA5, Assassin's Creed Unity, Dragon Age: Inquisition, The Order 1886, Dark Souls 2, FarCry 4, ...
Ik wou de game volgende week al een keer aan gaan schaffen maar daar nu toch maar even haast mee gemaakt voor de 45 euro die het mocht kosten (scheelde 5 euro).

Nu dus vast een beetje aan het inlezen wat voor build ik wil gaan spelen.
Dit leek mij wel een geinige build (een van de eerste resultaten op Google) http://darksouls2.wiki.fextralife.com/Pyro+Warrior
Het sword en board spelen beviel me in Lords of the Fallen erg goed, en dit was ook het grootste gemis met Bloodborne in het begin dus dat wil ik sowieso weer gaan doen.
Mocht iemand nog suggesties hebben dan houd ik me aanbevolen!

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

SD5k schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:59:
Klopt, dat is de derde waar ik het over had (en ook de lastigste van de drie), ik heb meer geblockt dan gedodged. Wanneer zijn attack animatie klaar is deed ik 1-2 hits om te zorgen dat ik weer snel stamina kon opbouwen. In dit gevecht is het vooral lastig om te healen vond ik zelf, je moet echt geluk hebben dat hij niet meteen weer aanvalt.
En het gevecht is iets makkelijker wanneer je bovenaan de 2 trappen bij de ingang van de bossroom de olie aansteekt, hier moet je wel de Bastille Key voor hebben, deze kan je vinden na het verslaan van 1 van de 2 andere bazen in het gebied, dus ik raad je aan om dat eerst te doen.

Ben je al in het A Tower Apart gedeelte van Lost Bastille geweest? Hier kom je door in het adelaarsnest te gaan staan na het gevecht met de Pursuer in Forrest of Fallen Giants. Je komt vrij snel na de bonfire zo'n beeld tegen wat je met een Fragrant Branch of Yore tot leven kan wekken en zo kan je een ander gedeelte van Lost Bastille in. :)
Ah. Ik weet niet of ik nog een Fragrant branch of Yore heb. Heb er één gebruikt bij die gast in die cel bij de bonfire. Misschien vanavond ff kijken als ik tijd heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

De merchant in Majula verkoopt er ook één voor 12.000 souls, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Net gekocht. Door de shitload aan enemies geharkt. Ben daarna met hulp van 2 summoning signs zover gekomen dat ik één sentinel overhield met een halve balk, maar toen ging mijn falchion+5 opeens bijna stuk en moest ik snel swappen. Dat heeft me de das omgedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ja, in het begin heb je nog niet zo veel Yore-stokjes echt een beetje geklooi met de flow van de game naar mijn mening. Afhankelijk van je build forceren ze je nu een beetje de moeilijke gebieden in.

Succes met de Sentinels, ik zou deze dudes goed gebruiken om je eigen besturingsskills mee op te poetsen, ze zijn namelijk eigenlijk vrij eenvoudig wat betreft andere tegenstanders die je gaat krijgen.

En inderdaad, sommige stukken van de game hebben nu zoveel meer trash mobs dat je er verstandig aan doet repair powder op je itembalk te laten zitten. Swappen mid-fight is altijd moeilijk.

==

Sjonge jonge, ben vrij vroeg Brume tower gaan doen, maar wow, wat is dat een verdomd moeilijk gebied. Een Pyro build is zo niet mijn ding en werkt echt onwijs niet daar, net als in Iron Keep... Ah well...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Game net voor PS4 besteld. Iemand goede tips voor beginners? Bloodborne heb ik al uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Laat je vooral niks wijsmaken en ontwikkel je eigen speelstijl en deel je stats in zoals je denkt dat het beste werkt bij die stijl. Anders dan in Bloodborne kun je je punten namelijk opnieuw indelen met een bepaald item, dus maak je daar geen zorgen over.

Verder zitten er mechanics in deze game die je gewoon niet gaat ontdekken/vinden/begrijpen tot je met je zoveelste verschillende character build bezig bent. Wil je hem puur 1 keertje uitspelen en heb je niks met PVP of NG+ dan hoef je er ook niet al te diep in te duiken.

Anders dan in Bloodborne kun je op bijna ieder moment invaded worden in DS2. Niet bang voor zijn, invaden en invaded worden is tof en moet je zeker niet uit de weg gaan.

Tot slot: ga er gewoon blind in en geniet ervan.

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 01-06-2015 09:16 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Betekent dit dat PS Plus verplicht is? Abo is net verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Oh, nou de game werkt ook gewoon offline hoor. :) In dat geval geen invasions en andere multiplayer dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Voxalizer schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:26:
Oh, nou de game werkt ook gewoon offline hoor. :) In dat geval geen invasions en andere multiplayer dingetjes.
Ik vind dat hele invaden maar bloedirritant. Als je invaded bent kun je niet saven, net als je bijv. weg moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

CSB schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:08:
[...]

Ik vind dat hele invaden maar bloedirritant. Als je invaded bent kun je niet saven, net als je bijv. weg moet...
Tja, alsof dat zo vaak voorkomt. Zo'n invasion duurt meestal nog geen minuut. Spring dan gewoon in een gat ofzo vlakbij een bonfire. Het is iig beter dan wanneer iedereen gewoon Save & Quit kan doen wanneer een invasion popt, dat zou echt lame zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Tja ik zit er ook niet op te wachten. Ik ben gewoon met de SP bezig, en ik hoef niemand in mijn game te hebben. 9 Van de 10x zijn ze ook veel beter. Indien mogelijk, zet ik dit gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Zelf vind ik het najuist een heerlijke spannende toevoeging. Je weet nooit wat er komt... 'Will the read text appear' ?

Vaak zijn het zelfs helemaal geen ervaren PVP-ers...of ik moet gewoon geluk hebben :+

Terzijde, de vele nieuwe invasions in SOTFS zijn ook best verrassend zo af en toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Invasions zijn zeker bloed irritant maar dat zijn sommige mobs ook :)
Ik ben een "grinder" in DS2 en daarom krijg ik nu veel invasions terwijl ik bijna nog in de beginfase zit qua game.
Voordeel is dat ik zeer snel dood ben, hehe

Gisteren had 1 van de invaders dat door en gaf me zelfs wat spullen etc.
Waanzinnig leuk en spannend eerlijk gezegd.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Iusedto schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:06:
Invasions zijn zeker bloed irritant maar dat zijn sommige mobs ook :)
Ik ben een "grinder" in DS2 en daarom krijg ik nu veel invasions terwijl ik bijna nog in de beginfase zit qua game.
Voordeel is dat ik zeer snel dood ben, hehe

Gisteren had 1 van de invaders dat door en gaf me zelfs wat spullen etc.
Waanzinnig leuk en spannend eerlijk gezegd.
Dat maakt het leuke aan dit spel, tenminste vind ik, you never know what you're gonna encounter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ook offline kun je gewoon op ieder moment invaded worden door NPCs overigens. Het hoort gewoon bij de game. Speel je offline dan krijg je vaker bijvoorbeeld the Forlorn tegenover je dan online.

Maar kom op, laten we wel wezen. Als je tijdens je eerste playthrough een keer of vijf invaded word door een echte speler is het al veel. Het gebeurd echt niet constant ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
NPC invasion is continue op dezelfde plek en dat is toch anders.
Denk dat de meeste mensen moeite hebben met PVP invasions omdat ze willekeurig zijn.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik ben allang blij als ik levend door een leveltje kom. Heb overigens nog nooit co-op gespeeld. Is dat wat? en zitten daar limieten / nadelen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Iusedto schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:45:
NPC invasion is continue op dezelfde plek en dat is toch anders.
In Scholar of the First Sin niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Voxalizer schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:54:
[...]
In Scholar of the First Sin niet hoor!
Die speel ik ook. :?
Tot nu toe, als ik een NPC niet kill, blijft hij exact op dezelfde plek terug komen
Maar ik ben nog vrij in het begin, misschien is het later anders

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
CSB schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 11:48:
Ik ben allang blij als ik levend door een leveltje kom. Heb overigens nog nooit co-op gespeeld. Is dat wat? en zitten daar limieten / nadelen aan?
Coop, zeker doen, helpt je O+

Als jij met een small white soapstone(of een normale) iemand anders goed helpt, dan spawn je weer in je eigen wereld met al je spells/flasks/repaired :+ , kan dus een enorme hulp zijn! Ook met bosses kan soms wat hulp, of extra souls(als je iemand anders helpt) handig zijn.
Iusedto schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:05:
[...]

Die speel ik ook. :?
Tot nu toe, als ik een NPC niet kill, blijft hij exact op dezelfde plek terug komen
Maar ik ben nog vrij in het begin, misschien is het later anders
Klopt, in sotfs is het allemaal ietsie dynamischer, in de gewone game is het inderdaad steeds op dezelfde plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Even klagen....

Black Gulch :(

Keertje of 10 doodgegaan daar, vreselijk gebied met al die statues! Straks weer verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Maar wel een van de beste plekken om Titanite Chunks te farmen, dat is ook wat waard. :p

Ik heb hiervoor Bloodborne gespeeld, waar je aan het eind van NG één wapen op +10 kan krijgen, in DS2 zit ik nu op ongeveer 2/3e van de game en heb al 3 wapens op +10 en dan nog een paar vlak daar onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

SD5k schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:10:
Maar wel een van de beste plekken om Titanite Chunks te farmen, dat is ook wat waard. :p

Ik heb hiervoor Bloodborne gespeeld, waar je aan het eind van NG één wapen op +10 kan krijgen, in DS2 zit ik nu op ongeveer 2/3e van de game en heb al 3 wapens op +10 en dan nog een paar vlak daar onder.
Ik speel met een swordsman en heb nu dual falchion +5 geloof ik. Zit te denken ze misschien in te ruilen voor een goeie katana i.v.m. de reach, hoewel ze wel erg snel kapot gaan.

twijfel ook nog of ik meer punten in INT zal stoppen, om zo toch wat simpele magic kan gebruiken voor de vijanden op een afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mijn PS4 exemplaar staat inmiddels op Marktplaats en V&A. Ik kan er niet inkomen, de setting vind ik echt totaal oninteressant en sfeer is zo goed als niet aanwezig. Ik wist dat het grafisch minder is dan Bloodborne, maar dit viel wel ff tegen zeg, zo op mijn eigen TV. Dat had zelfs door 120fps niet gemaskeerd kunnen worden. En tot slot de besturing. Ik wist dat het trager was, maar het speelt ook gewoon totaal niet lekker. Het voelt log en de camera roteert niet lekker mee. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
bram1984 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 17:47:
Mijn PS4 exemplaar staat inmiddels op Marktplaats en V&A. Ik kan er niet inkomen, de setting vind ik echt totaal oninteressant en sfeer is zo goed als niet aanwezig. Ik wist dat het grafisch minder is dan Bloodborne, maar dit viel wel ff tegen zeg, zo op mijn eigen TV. Dat had zelfs door 120fps niet gemaskeerd kunnen worden. En tot slot de besturing. Ik wist dat het trager was, maar het speelt ook gewoon totaal niet lekker. Het voelt log en de camera roteert niet lekker mee. Jammer maar helaas.
Het is maar wat je gewend bent en welke eisen je stelt ;-)

DS1 is nogsteeds awesome _/-\o_
DS2 is ok
DS2:SOTFS is wel wat meer dan ok, maar niet awesome :+

Bloodborn.. Moet eerst iemand hebben met een PS4 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik vind DS2 echt heel cool, maar het moet je maar net liggen natuurlijk. De setting en sfeer worden verderop wel beter, maar er zijn in het begin een paar gebieden die niet zo interessant zijn.
De besturing vind ik prima, het is inderdaad iets logger dan BB, maar wanneer je bepaalde stats levelt wordt dat een stuk beter.

Als ik hem uitgespeeld heb ga ik m'n PS3 maar weer aansluiten om aan Dark Souls en Demon's Souls te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind Bloodborne echt geweldig, maar DS2 is imo echt een heel stuk beter. Inderdaad, DS2 is wat logger, maar dit kun je door levellen van bepaalde stats enorm verbeteren.
Kijk, zo snel als Bloodborne gameplay zal het nooit worden, echter kun je best in de buurt komen.

Graphics en sfeer, tja. Kan ik op zich begrijpen. Sommige gebieden zien er erg goed uit, sommige een stuk minder. Geen dealbreaker imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ging me niet zo zeer om de snelheid, maar gewoon de besturing zelf. Bloodborne voelt veel directer. Als ik in DS een dodge doe, lijkt het alsof mijn character een fractie later reageert. En ja, dan die pratende kat op het begin en die rare mini varkens. Het voelt een stuk minder duister, en dat vind ik echt tof aan Bloodborne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik speel deze game ook vooral om de gameplay, dat constante schaakspel wat je tegen elke vijand speelt werkt enorm verslavend op me. Zeker nu ik door bepaalde stats te hebben verhoogd beter kan dodgen heb ik m'n schild niet vaak meer nodig, vooral tegen bosses werkt deze speelstijl goed denk ik.

In INT en FTH heb ik nog niet geïnvesteerd, maar ik ben nu ook al zo ver in de game dat ik me er bij neer heb gelegd dat dit een melee playthrough wordt, misschien dat ik later nog een extra character aan maak of deze zaken in NG+ ga levellen om pyro en magic te kunnen gebruiken.

Overigens ben ik het wel met je eens dat BB de betere game is van de twee, maar DS2 is wel een stuk completer.

[ Voor 8% gewijzigd door SD5k op 06-06-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Toch blijft deel 1 vetter qua nouja...levelbouw en gameplay!

Ik vind het briljant hoe in deel 1 alles aan elkaar vast zit, hoe de gebieden naadloos in elkaar overvloeien. En dat mis ik toch wel heel erg in deel 2, de wereld voelt daar iets doodser aan, alhoewel dat met de SOTFS patch het al wel een stuk beter is.

DS 1 heeft gewoon een bepaalde.. Ruwheid... Blijft aanlokkelijk _/-\o_

(Heb nog geen BB gespeeld, dus dat kan ik nog niet vergelijken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Nouja, ik ben echt een enorme fan van de Souls games (incl Demons), ik zou ze niet graag in een rangorde willen zetten. DS1 is zeker een pareltje, maar toch... Laat ik het zo zeggen: DS1 totdat je de Lord Vessel hebt: Fucking briljant. Daarna, toch echt minder sterk. Artorias of the abyss en sowieso Lord Gwynn (die muziek alleen al)... Dat is dan wel weer van een enorm hoog niveau. Machtig gewoon.

DS2, en dan vooral de SOTFS versie, vind ik over de gehele lijn wat sterker. Sure, het is minder connected allemaal. Niet het Miyazaki level design. Maar dan nog:
Alleen al dat Iron King gebied met sir Alonne, Raime the Fume Knight. Of de instant rage als je Fume Knight aanvalt terwijl je Velstadt's gear draagt. Dat soort details, die overal in de game verstopt zitten, maken het imo echt een meesterwerk.
Steek voor de gein eens alle torches aan in het tutorial gebied, the Gutter of Aldia's keep. Of steek het licht aan in Undead Crypt. Al die nasty verrassingen en out-of-the-box dingen maken het echt een unieke game. Dragon Aerie, hoe episch is dat? Overvliegende draken met in de achtergrond dat kasteel waar je langzaam steeds dichterbij komt.

Ik kan nog wel even doorgaan. Ik denk dat de Souls games wat meer voor de echte fijnproevers zijn. Het zijn games waarbij je het niet bij één playhrough laat, maar waarbij je elke keer weer iets nieuws kunt ontdekken.
De massa zal een Bloodborne leuker vinden; modernere graphics, snelle en toegankelijke gameplay.. Tuurlijk, can't blame them. Maar toch had die game zoveel beter kunnen zijn met meer mechanics uit de Souls games. Iets simpels als Bonfire Ascetics of Soul Vessels bijvoorbeeld, NG+ dat meer biedt dan alleen maar vijanden met meer health. Etc.

[ Voor 0% gewijzigd door Voxalizer op 07-06-2015 00:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB

CSB

Ik heb ooit Demon Souls geprobeerd, maar ik snapte er gewoon geen ene hol van. Nu DS2 SOTFS ben ik er echt voor gaan zitten en ik "begrijp" de gameplay nu. Het verhaal nog niet, het enige wat ik weet is dat je een undead bent en een koning moet vermoorden of zoiets. Maar ik ben ook pas in de Lost Bastille, dus dat zegt het wel denk ik.

EDIT: Net ff de Lost Sinner doodgemaakt. Dat ging toch wel een stuk makkelijker met twee phantoms ter ondersteuning. Vlak voor een bossfight dus altijd om je heenkijken of je geen summoning signs ziet. Hebben jullie tips voor waar nu naar toe te gaan?

[ Voor 27% gewijzigd door CSB op 07-06-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Je hebt in principe vrije keuze maar met het oog op crafting materials zou ik voor Huntmans Copse gaan. Na dat gebied ga je in Harvest Valley de eerste Titanite Chunks vinden die erg nuttig zijn early game. Let wel: Harvest Valley is redelijk lastig geworden in SOTFS, maar zou desalnietemin te doen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Voxalizer schreef op zondag 07 juni 2015 @ 00:01:
Laat ik het zo zeggen: DS1 totdat je de Lord Vessel hebt: Fucking briljant. Daarna, toch echt minder sterk. Artorias of the abyss en sowieso Lord Gwynn (die muziek alleen al)... Dat is dan wel weer van een enorm hoog niveau. Machtig gewoon.
Daar heb je inderdaad wel een punt, na het behalen van de LordVessel wordt je een beetje 'losgelaten'. Toch vond ik de Dukes Archives ook erg vet. Het mooie WTF moment als je de boss voor het eerst encountered _/-\o_

Qua DS2, miste ik gewoon de sfeer in vergelijking met deel 1. Verder is deel 2 wel een stuk beter qua gameplay e.d. uiteraard.. en de frames :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik heb inmiddels het exemplaar van bram1984 over genomen en het duurt ook even voordat ik er in kom.
Ook ik heb eerst Bloodborne gespeeld (heeeeeel veel ;)) en ik moet ook enorm wennen aan de logge gameplay van DS2. Toch begint het me wel te pakken en speel ik voorlopig nog wel even verder.
Eerste boss inmiddels verslagen en ik voel me nu ook gelukkig wat minder hulpeloos ;)

[ Voor 12% gewijzigd door rajackar op 12-06-2015 14:40 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Cool dat je hem ook bent gaan spelen, zeker blijven volhouden want het is echt een hele toffe game!

Wat enorm helpt voor die logheid is ADP levellen tot je agility rond de 100 zit, dan heb je meer iframes voor dodges. Daarnaast is het belangrijk om je equipment load laag te houden, ik vind zelf 60% ideaal, wanneer dit niet lukt gewoon je VIT stat omhoog gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Laatst online: 14:56
rajackar schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:39:
Ik heb inmiddels het exemplaar van bram1984 over genomen en het duurt ook even voordat ik er in kom.
Ook ik heb eerst Bloodborne gespeeld (heeeeeel veel ;)) en ik moet ook enorm wennen aan de logge gameplay van DS2. Toch begint het me wel te pakken en speel ik voorlopig nog wel even verder.
Eerste boss inmiddels verslagen en ik voel me nu ook gelukkig wat minder hulpeloos ;)
Ik kom ook van Bloodborne af en heb echt enorme moeite met de game.
Het voelt inderdaad allemaal stroef en ben nog niet tot aan de eerste boss gekomen. Blijf een beetje klooien met de mobs in het begin, en ben ook al de nodige souls aan ze kwijtgeraakt.
Heb je misschien nog tips voor een mede BB speler?

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Fanatix schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 10:28:
[...]

Ik kom ook van Bloodborne af en heb echt enorme moeite met de game.
Het voelt inderdaad allemaal stroef en ben nog niet tot aan de eerste boss gekomen. Blijf een beetje klooien met de mobs in het begin, en ben ook al de nodige souls aan ze kwijtgeraakt.
Heb je misschien nog tips voor een mede BB speler?
Ik zit er denk ik nog tegen kort in om echte tips tegen kunnen geven maar ik zou vooral focussen op de timing van de combat. Die is anders dan bij bb en belangrijker omdat je geen leven terug kan pakken.
Over het algemeen heb ik het idee dat je alles wat rustiger aan moet pakken.
Bb was al moeilijk maar ds2 is nog minder vergevingsgezind.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seoulsfinest
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-07 13:24
Ik heb een tijd terug DS1 gekocht maar nog niet kunnen spelen. Nu las ik dat DS3 er aan komt en wil ik DS1 en 2 beide gaan spelen wanneer ik klaar ben met afstuderen.

Zoals ik al zei heb ik DS1 al en moet ik kiezen of ik DS2 of SOTFS koop. Wat is het verschil precies? Ik weet dat SOTFS een latere versie van DS2 is met betere graphics. Zit er verder nog verschil in verhaal of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Seoulsfinest schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:19:
Ik heb een tijd terug DS1 gekocht maar nog niet kunnen spelen. Nu las ik dat DS3 er aan komt en wil ik DS1 en 2 beide gaan spelen wanneer ik klaar ben met afstuderen.

Zoals ik al zei heb ik DS1 al en moet ik kiezen of ik DS2 of SOTFS koop. Wat is het verschil precies? Ik weet dat SOTFS een latere versie van DS2 is met betere graphics. Zit er verder nog verschil in verhaal of iets dergelijks?
SOTFS kopen, geen verschil in verhaal, maar wel beter uitgewerkt (qua multiplayer, bugs, items etc.) en je hebt alle DLC's er bij in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

DS2 gaat maar niet vervelen, imo is dat toch wel meer dan bij DeS en DS1.

M'n main (faith, verschillende greatswords) is inmiddels level 270 en in ng++ in de dlc's. Nashandra is al neer, dus ik kan technisch naar ng+++ :) Meest hatelijke bosses waren imo toch wel de Fume knight en Lud & Zallen. De blauwe smelter demon heb ik gekaasd met een greatshield, met 3 int was misdodgen gewoon te pijnlijk op ng+ (had die dlcs nog niet op ng met dit char)

Om eens wat anders te doen dan tanks heb ik het ook geprobeerd met een dark glass canon build met uchigatana, meteen ook om de hex en sorcery tropies. En dan in plaats van naar ng+ te gaan voor de nodige ringen en boss soul trades ascetics te gebruiken. Die was in ~ 40u lvl 210, en zwaar overpowered ;) op het hilarische af.

Niet zo lang geleden hebben we met vrienden ook een speedrun gedaan; als explorer beginnen, 2 ascetics ophalen om de Rotten in totaal 4 keer te doen, om vervolgens met 1M soulmemory door de shrine of winter en verder te kunnen. Ik moet zeggen dat je daar wel een betere speler van wordt! Onze speedrun duurde de hele dag ipv een uur, maar het was wel episch met z'n allen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
vanavond weer kopen voor de PS4, dan heb ik:

Demon Souls PS3
Dark Souls PC, PS3
Dark Souls 2 PS3, PS4

:+

en hopelijk nu wel DS2 afmaken :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Ik heb de main story net uitgespeeld (ongeveer 70 uur over gedaan, ben lvl 171), nu aan het einde van de eerste DLC. Wat me op valt is dat het level design van deze DLC wat beter uitgewerkt lijkt te zijn dan de meeste gebieden uit vanilla DS2. Daarnaast vond ik de eerste bossfight die ik heb gedaan (Elana) ook moeilijker dan elke boss die ik hiervoor tegen ben gekomen (die b*tch summoned gewoon Velstadt, heb het zelfs meegemaakt dat ze hem doodleuk nog een keer summoned wanneer ik hem net neer had, dat was wel erg cheap).

Heb heel weinig PVP gespeeld omdat ik ongeveer 90% van de tijd hollow was, misschien dat ik me hier later nog eens in ga verdiepen.

[ Voor 11% gewijzigd door SD5k op 26-06-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Het is niet de 'volledige' versie van hem, veel minder HP voor zover ik weet.

Hoeveel mensen hebben hier trouwens de Scholar of the first Sin editie voor de PC?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
D4NG3R schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:10:
Het is niet de 'volledige' versie van hem, veel minder HP voor zover ik weet.

Hoeveel mensen hebben hier trouwens de Scholar of the first Sin editie voor de PC?
Hier is er één ;) Heb ook de oude versie. Vermaak me zeer met pvp, alhoewel ik weleens iets anders dan een brug wil zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Ah, ik ben zelf net weer bij de Black Gulch, het leukste stukje uit het spel. :')

Al moet ik zeggen dat het nu op m'n 2e run waarschijnlijk makkelijker zal gaan aangezien ik die hidden bonfire vlak voor de boss weet te vinden.

PvP is inderdaad vermakelijk, ik speelde hem hiervoor gekraakt maar damn wat is invaden leuk. :D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

*bump

Met gepaste trots heb ik gister m'n deprived SL1 challenge gecomplete :P (Any % vd bosses op level 1 Nashandra doodslaan), in zo'n 18 uur speeltijd volbracht, met een uiteindelijke soul memory van krap over de 1M. Met 6 STR die two-handed als 12 geldt heb ik het hele spel zo'n beetje met een raw +10 mace en tientallen gold-pine resins gespeeld, wat vooral bij de Dual Dragon Riders - normaal gesproken een van de makkelijkste bosses - en de Guardian Dragon erg lastig was. Velstadt was spannend omdat je agility en dus je dodge zuigt, maar ging toch vrij snel neer.

De speedrun strategie van 4 keer de Rotten slaan was niet toe te passen, omdat je met 6 vigor en de cat's ring de val de put in alsnog niet overleeft (lol), dus alle vier de greater bosses moesten dood. Sowieso wou ik wat gear hebben uit die areas, zoals de southern ritual band voor 2 spell slots (pyromancies ftw). Verder liep ik rond met wat alva en elite knight pieces, een light crossbow, en de hexer's hood voor een extra cast. Qua ringen meestal de 3rd Dragon, Cloranthy +1, Flyn's uit de DLC en de ritual +1.

Erg vette challenge. Je krijgt er ingame niks van (itt no-death en no-bonfire runs), maar ik kan het iedereen toch aanraden.

Ik denk dat ik nu echt klaar ben met DS2. Na de platinum trohpy, alle bosses inc optionals in NG++ verslagen, speedruns en deze SL1 run heb ik het gevoel dat ik alles er wel uit heb. _/-\o_

Kan niet wachten op DS3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Clay schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:21:
*bump

Met gepaste trots heb ik gister m'n deprived SL1 challenge gecomplete :P (Any % vd bosses op level 1 Nashandra doodslaan), in zo'n 18 uur speeltijd volbracht, met een uiteindelijke soul memory van krap over de 1M. Met 6 STR die two-handed als 12 geldt heb ik het hele spel zo'n beetje met een raw +10 mace en tientallen gold-pine resins gespeeld, wat vooral bij de Dual Dragon Riders - normaal gesproken een van de makkelijkste bosses - en de Guardian Dragon erg lastig was. Velstadt was spannend omdat je agility en dus je dodge zuigt, maar ging toch vrij snel neer.

De speedrun strategie van 4 keer de Rotten slaan was niet toe te passen, omdat je met 6 vigor en de cat's ring de val de put in alsnog niet overleeft (lol), dus alle vier de greater bosses moesten dood. Sowieso wou ik wat gear hebben uit die areas, zoals de southern ritual band voor 2 spell slots (pyromancies ftw). Verder liep ik rond met wat alva en elite knight pieces, een light crossbow, en de hexer's hood voor een extra cast. Qua ringen meestal de 3rd Dragon, Cloranthy +1, Flyn's uit de DLC en de ritual +1.

Erg vette challenge. Je krijgt er ingame niks van (itt no-death en no-bonfire runs), maar ik kan het iedereen toch aanraden.

Ik denk dat ik nu echt klaar ben met DS2. Na de platinum trohpy, alle bosses inc optionals in NG++ verslagen, speedruns en deze SL1 run heb ik het gevoel dat ik alles er wel uit heb. _/-\o_

Kan niet wachten op DS3 ;)
Ik kan werkelijk geen ander woord bedenken dan "respect". En een BEETJE getikt moet je wel zijn om dat te gaan doen. :P Maar vooral het respect overheerst absoluut!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatKingRat666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 13:27
Gefeliciteerd.

Ik ben zelf ook bezig met een SL1 run. Ik zit al ruim boven de 25 uur. 18 uur is zeer snel. Heb je all bosses gedaan of alleen de storyline bosses? Ik probeer zelf all bosses te doen, wat vrij pittig is. Qua story line sta ik momenteel voor de foggate van de mirror knight. DLC bosses heb ik er nog niet 1 van dood, die zullen de meeste problemen opleveren. Smelter Demon was ook erg lastig.

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld: "De speedrun strategie van 4 keer de Rotten slaan was niet toe te passen, omdat je met 6 vigor en de cat's ring de val de put in alsnog niet overleeft (lol), dus alle vier de greater bosses moesten dood."

Je moet toch alsnog de put om tegen the rotten te vechten?

Overigens kan je de val met SL1 wel overleven. Life ring, Dragon ring, Cat ring en alle wapens en armor af. Dan overleef je de eerste sprong net.

Ik upload alles naar Youtube. Het zijn momenteel al zo'n 120 uploads :)

Ik kan het ook aanraden aan de wat fanatiekere DS speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay

Clay

cookie erbij?

spaceboy
Ik kan werkelijk geen ander woord bedenken dan "respect". En een BEETJE getikt moet je wel zijn om dat te gaan doen. :P Maar vooral het respect overheerst absoluut!
Thnx :P
GreatKingRat666
Heb je all bosses gedaan of alleen de storyline bosses? Ik probeer zelf all bosses te doen, wat vrij pittig is.
Alleen de storyline bosses, maar dat zijn de meeste wel als je voor de 4 greater souls gaat ipv voor de 1M soul memory om door de shrine of winter te kunnen. De DLCs heb ik niet gedaan, alleen even snel shulva city in om Flynn's ring op te halen. De Fume Knight, haha, ik moet er niet aan denken met 85 agility :P veel succes daarmee!
Ik snap niet wat je hiermee bedoeld: "De speedrun strategie van 4 keer de Rotten slaan was niet toe te passen
In een (any%) speedrun begin je met de explorer en een ascetic als gift, haal je de ascetic in shulva city vlakbij de ingang van de tempelpiramide, en de ascetic een stukje voorbij sentinels. Als je de Rotten 4 keer verslagen hebt (NG en 3x met ascetic), kan je met 1M soul memory door de shrine of winter zonder de andere 3 greater bosses (sinner, iron king en freya) te hoeven doen, en ben je dan meteen lvl 100+ ergens.

De eerste keer Rotten ga je dan onmiddelijk heen na de Giant en Pursuer, dat is binnen tien minuten al. De val overleef je (uit mn hoofd net aan) met 9 vigor en de cat's ring, maar je hebt dus maar 6 vigor. De eerste life ring ligt in de forest of giants, maar alleen daarmee overleef je het niet. De second dragon ring kan je krijgen van Tark nadat je Freya verslagen hebt, maar dat is al helemaal achterin Brightstone Cove, dan zou je beter even de Dragon Rider kunnen doen, en de ladder omlaag gewoon kopen ipv te springen. Maar op level 1 de Rotten op NG+++ doen met een mace +4 lijkt me geen lolletje ;)

Ik heb dus voor de normale route gekozen om ook gewoon mats en gear te verzamelen en upgraden, en heb het vanaf Dranleic Castle een beetje als speedrun behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatKingRat666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 13:27
Ah, bedankt voor de uitleg.

Zojuist Fume Knight gedood. Elana is ook al dood. Sinh is enorm moeilijk. Ik weet nog niet hoe ik hem dood ga krijgen.

Maar Fumey dood. Dat voelt goed :)

Edit: Sinh ook dood. Sweet.

[ Voor 7% gewijzigd door GreatKingRat666 op 29-08-2015 22:18 ]

• Iusedto
Helaas is dit topic niet meer zo actief en krijgt alleen Bloodborne een uitbreiding maar ik heb toch eigenlijk nog wel een vraagje.:)

Speel zelf DS2 en DS2 SotfS op de PC ,en ik vraag me af of er veel verschil tussen de PC en PS4 versie zit ?

Heb enige tijd geleden een PS4 gekocht en ga in ieder geval Bloodborne kopen maar loop al een tijdje met het idee om eigenlijk DS2 op console te spelen.
DS1 heb ik ook op de PC en console omdat ik de games het gewoon waard vind zijn om te sparen maar ik twijfel even over DS2 , ook omdat Bloodborne er is.

FUMES et CARNES

• corset
zitten nauwelijks verschillen tussen :) DS2 heeft ook de SOTFS patch gekregen, hierdoor is enemy placement etc gelijk aan de SOTF versie, en een stuk uitdagender geworden :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Heb hem toch voor de PS4 ook gekocht. Ben benieuwd .

Zie weinig verschil, alleen dat casten via verrekijker een rare lag heeft, pc heeft dat niet.
Wel weer heerlijk om terug te zijn in de game. :)

Voor Bloodborne wacht ik wel op de versie incl DLC's

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ik ga binnenkort weer bezig ermee. Eerst Bloodborne :D Maar wat een spellen blijft From Soft afleveren.. geweldig gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Toch maar weer een sorc begonnen op de PC maar wat is SotfS anders dan de "vanilla" zeg
Wilde op de PS4 maar mijn kids hebben die ingepikt lol.

Met DS2 nooit ver gekomen helaas maar wil met SotfS wel de eindstreep halen.
Snap alleen een aantal zaken niet maar weet nog niet of ik ze zoek in de Wiki of dat ik "blind" doorga.

Wel de Lost Sinner neergehaald en dat voelde goed

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Enige nuttige tip die ik je wil geven (zonder iets te spoilen) wat SotFS betreft is dat het verstandig is om te zorgen dat je AGL (Agility) tot ongeveer 105 levelt, dat maakte de game voor mij een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
SD5k schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:58:
Enige nuttige tip die ik je wil geven (zonder iets te spoilen) wat SotFS betreft is dat het verstandig is om te zorgen dat je AGL (Agility) tot ongeveer 105 levelt, dat maakte de game voor mij een stuk leuker.
Oh, ook als caster geld dat ?

Lost Sinner was een ramp als caster zonder hulp. Ook de schorpioen dame dood gekregen.
Maar volgens mij moet ik nog naar Bastille terug, heb de Gargoyles niet gedaan en ik mis ook de Chariot baas in Undead P. En daarna weet ik het niet meer, hehe (nooit verder gekomen in DS2)

Heb daarna nog 1 area over waar ik wel een Bonfire heb maar niet weet welke kant ik op moet. Weet ook even niet hoe het gebied heet. 8)7
Staat een laagje water met een Mammoetachtig beest en een Dwarf op een Stair

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gargoyles + chariot zijn optional bosses :)

En die dwarf+giant is waar je heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Iusedto schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:18:
[...]

Oh, ook als caster geld dat ?

Lost Sinner was een ramp als caster zonder hulp. Ook de schorpioen dame dood gekregen.
Maar volgens mij moet ik nog naar Bastille terug, heb de Gargoyles niet gedaan en ik mis ook de Chariot baas in Undead P. En daarna weet ik het niet meer, hehe (nooit verder gekomen in DS2)

Heb daarna nog 1 area over waar ik wel een Bonfire heb maar niet weet welke kant ik op moet. Weet ook even niet hoe het gebied heet. 8)7
Staat een laagje water met een Mammoetachtig beest en een Dwarf op een Stair
Als pure caster heb je het niet perse nodig nee, maar als je ook melee gebruikt weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Optional ? Hmmm...
Wil ze eigenlijk wel doen, in ieder geval Chariot. Gargoyles was in die Bell area als ik het me goed herinner en heb niet zo zin in invasions.
Vanavond maar even kijken wat te doen.

Heb wel een Branch gevonden dus wil eigenlijk die Straid vrij maken

FUMES et CARNES

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste