Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59
Dan is het lastig hem of haar niet gratis en voor niets van een bepaald soort energie te voorzien. YOU DIED. >:)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Buntmans schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:27:
[...]
Kan je gewoon gebruiken, werkt perfect. Ik zou zelfs iedereen afraden -zonder- GeDoSaTo DS2 te spelen... Ziet er gewoon stukken beter en geen performance issues (hangt wellicht wel af van je hardware).
Ja, ik had het reeds geprobeerd en inderdaad ziet het er grafisch stukken beter uit, maar ik heb een 16:10 scherm en daar DS2 steeds 16:9 forceert (via zwarte banden) krijg je in combinatie met GeDoSaTo een beeld dat een beetje vervormd is. Voor de rest is het best speelbaar, maar twijfel of ik het zo ga houden, want de wat vervormde beeldverhouding vind ik toch wel wat jammer en storend.

Steam/uPlay: EvulKlowne

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Je kan in de ini van GeDaSaTo de resolutie zelf opgeven. Ook kan je bijvoorbeeld hier instellen dat de game downscaled. Zo kan je bv 4K downscalen naar ~1080p. Zo heb je naast AO en betere lichting effects en kleuren, ook zeer scherp beeld.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Ja, maar GeDaSaTo laat geen 16:10 resolutie toe als downsample resolutie (enkel 16:9 resoluties). Op een 16:10 scherm geeft dat een beetje een uitgerekt beeld als gevolg wat ik als storend ervaar.
Ik denk wel een oplossing gevonden te hebben. Ik zet DS2 in windowed mode, gebruik Shiftwindow om het windowed fullscreen te maken en als ik dan GeDaSaTo gebruik, is de beeldverhouding correct. Enkel merk ik op die manier wel een serieuze performance impact (avg. 47 FPS met een GTX 780). Zal eens kijken of ik nog wat settings kan tweaken... .

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:15

Sumerechny

2 + 2 = 5...or so I'm told.

Na een pauze van 6wk ofzo weer aan geslingerd. Ik was bang dat het tegen zou vallen na Assassins Creed:BF en Titanfall. Die games zijn toch toegankelijker...

Maar de Skeleton Lords gingen snel neer. Mijn bezoekje bij de Covetous Demon ging minder goed maar toen wilde ik langzaam afsluiten.

En het was weer twee uur later...en mijn bier was warm geworden :+ .

Snel weer verder dus! *twitch* O-)

Edit: Covetous Demon is ook prima te doen. Op naar de volgende.

[ Voor 7% gewijzigd door Sumerechny op 07-09-2014 22:42 ]

• evilpin0
Had dit spel lang laten liggen toen ik begon met new game plus, vond het allemaal maar erg easy. Maar eenmaal in Iron keep aangekomen wordt ik gewoon weer ge-tree-hit. Vet :D

Die smelter Demon deed ook moeilijk. Wat is een goed wapen wat veel schade op hem doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
evilpin0 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:07:
Die smelter Demon deed ook moeilijk. Wat is een goed wapen wat veel schade op hem doet?
Lucatiel :d

• evilpin0
Doen we niet aan :D Ingame ben ik een bad-ass en die hebben geen hulp nodig ! Alles ook gewoon melee, enige wat ik maar weer aan heb gezet is me schild.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 15:06
light armor, veel fire res, great sword en magic of lightning buff
+ learn to dodge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
Zal light armor eens proberen.

Dodgen is toch de B knop? dat kan ik al

• snmght
Bij voorkeur een Gyrm Greatshield als je dat al kan krijgen (bep. area) en kan dragen. 100% fire block. :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

evilpin0 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:59:
Dodgen is toch de B knop? dat kan ik al
Dat denk je :P maar fatsoenlijk rollen kost timing en kennis van de moves(et) die vijanden maken. Je hebt rollen en je hebt rollen. ;)

Armour maakt niet echt uit, je kan voor hele specifieke builds gaan die zich focussen op het blocken van 1 soort aanval. Over het algemeen wil je in DS2 je physical defence lekker hoog hebben, gevolgd door Dark en dan Lightning of Fire. Gyrm's greatshield is daarvoor een mooie, het is een lomp ding maar heeft wel 100% physical en fire defence.

Zorg er sowieso voor dat je equipment load niet boven de 70% komt, dan ga je namelijk fatrollen. Wat inhoud dat je roll's korter zijn (en dus minder frames voor onsterfelijkheid zorgen), maar wel langer duren omdat je er langer over doet om op te staan.

Ik houd er zelf van lekker veel hits te tanken, Gyrm's greatshield heeft een lekkere def bonus en idioot hoge stability. Zelfs van de meest stamina-vretende monsters kan ik nog 2 tot 3 klappen krijgen voordat m'n character stumbled. Rollen vind ik minder belangrijk, al zorg ik er alsnog voor dat m'n equip load onder de 70% is voor vijanden waar je niet constant al te dicht bij moet zitten.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2014 16:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sumerechny

Sumerechny

D4NG3R schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:28:
[.Zorg er sowieso voor dat je equipment load niet boven de 70% komt, dan ga je namelijk fatrollen. Wat inhoud dat je roll's korter zijn (en dus minder frames voor onsterfelijkheid zorgen), maar wel langer duren omdat je er langer over doet om op te staan.
Begrijp ik hieruit goed dat de richting van je roll niet uit zal maken? (voor melee, AoE natuurlijk wel..)

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Bij een melee sweep van bijv Ultra Greatswords maakt de rollrichting geen bal uit zolang het zwaard maar passeert tijdens de invunerability frames. En dat zijn vaak de heavy hitters ;) .

[ Voor 73% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2014 17:33 ]

• Sumerechny

Sumerechny

D4NG3R schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:29:
Bij een melee sweep van bijv Ultra Greatswords maakt de rollrichting geen bal uit zolang het zwaard maar passeert tijdens de invunerability frames. En dat zijn vaak de heavy hitters ;) .
En ik maar moeilijk doen... :$

• snmght
Sumerechny schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:18:
[...]

Begrijp ik hieruit goed dat de richting van je roll niet uit zal maken? (voor melee, AoE natuurlijk wel..)
Niet helemaal natuurlijk. Bij een overhead slash van je tegenstander zou ik je afraden om recht naar voren te rollen.

• Sumerechny

Sumerechny

snamgaah schreef op donderdag 18 september 2014 @ 07:48:
[...]

Niet helemaal natuurlijk. Bij een overhead slash van je tegenstander zou ik je afraden om recht naar voren te rollen.
Daarom vond ik het al een beetje onaannemelijk idd. Maar voor de sweep attacks wel goed om in het achterhoofd te houden.

Ik hang zelf constant tegen de 50% load, beetje puzzelen met wapen/armour combinaties.

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-09 17:25
Voor een sweep attack maakt het wel uit als je met de zwaai mee rolt, dan heb je niet genoeg iframes.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

NoFearz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:06:
Voor een sweep attack maakt het wel uit als je met de zwaai mee rolt, dan heb je niet genoeg iframes.
Klopt, maar het is sowieso niet handig om een aanval in te rollen :P . Zeker sweeps of een overhead slash heeft nogal veel frames waarin het schade kan doen. Zelfs als het zwaard al op de grond is zijn er nog 1 of 2 frames waarin je gehit kan worden als je er een beetje lullig tegenaan rolt.

Al is het lang niet altijd nodig, leer jezelf gewoon aan om van de aanval weg te rollen. Gaat het in de gevallen waar het echt nodig is tenminste ook goed. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door D4NG3R op 18-09-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Ben met een faith based char (lightning defender greatsword, dragon chime) nu in NG+, en ben daarnaast met een dex char begonnen die ik dual-wield powerstance met poison wil maken. Momenteel slaat die met falchions, omdat ik nog geen claws of katanas heb, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me namelijk een beetje af of claws wel viable zijn. Die falchions slaan op +4 bv al 180, terwijl claws op +10 maar 150 zijn ...

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Clay schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:01:
Ben met een faith based char (lightning defender greatsword, dragon chime) nu in NG+, en ben daarnaast met een dex char begonnen die ik dual-wield powerstance met poison wil maken. Momenteel slaat die met falchions, omdat ik nog geen claws of katanas heb, maar heeft iemand hier ervaring mee? Ik vraag me namelijk een beetje af of claws wel viable zijn. Die falchions slaan op +4 bv al 180, terwijl claws op +10 maar 150 zijn ...
http://www.gamefaqs.com/boards/693331-dark-souls-ii/68871589

http://www.gamefaqs.com/boards/693331-dark-souls-ii/68960926

http://steamcommunity.com...8754260227893838/?l=dutch

http://www.reddit.com/r/D...nyone_using_claws_in_pvp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Die had ik uiteraard allemaal al gevonden ;)

Ueberhaupt is power-stance wel enorm komisch trouwens. M'n dex char is nog maar lvl 40 ergens ofzo, maar die dikke gasten in Heide's tower zijn met 2 heavy attacks neer. Nu asap via Huntsman's Copse de ember halen in Iron Keep :) Ik kom er vanzelf dan wel achter of claws me aanspreken of dat ik toch liever wat anders doe.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-08 21:57
vraagje de PS4 versie die er aan komt weet iemand of je je characters van de PS3 kan overzetten /gebruiken op de PS4
heb niet zo heel veel zin om weer helemaal opnieuw te beginnen had er al ruim 300 uur er in gestopt op de PS3
en zou er nog een kortings actie komen voor als je hem al heb op de PS3 ?

PSN: FreakGIB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Om dit topic toch weer leven in te schoppen:

Zelf ben ik bezig met een character met op het moment 46str/22 dex (voor de wat grotere wapens) ;-)

Weten jullie nog leuke combo's voor powerstances? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

FreakGIB schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:27:
vraagje de PS4 versie die er aan komt weet iemand of je je characters van de PS3 kan overzetten /gebruiken op de PS4
heb niet zo heel veel zin om weer helemaal opnieuw te beginnen had er al ruim 300 uur er in gestopt op de PS3
Nee, saves kunnen niet over gedragen worden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

FreakGIB schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:27:
Grappig, ik heb juist heel veel zin om compleet opnieuw te beginnen! :D En die kortings-actie... vast niet. Ik ga er niet op wachten, ik haal 'm gewoon. Can't wait.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Nazanir schreef op maandag 02 maart 2015 @ 10:55:
[...]

Nee, saves kunnen niet over gedragen worden.
al bekend wanneer die uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Na een half jaar niet spelen ben ik gisteren verder gegaan met mijn caster. Casters liggen mij normaalgesproken niet en met deze wilde het destijds ook niet vlotten maar ik dacht fuck it, ik ga er voor! Eerste boss fight waren de Ruin Sentinels en ik had de cut scene verwacht dus haalde mijn blik even van het scherm nadat ik de fog gate in ging en toen ik weer keek was numero uno al op me in aan het hakken. Slechte start. Maar toch heb ik ze alledrie in diezelfde poging neer gekregen. Vervolgens ook de Belfry Gargoyles en Lost Sinner ineens en flink ingekocht bij Straid en geleveld. Overigens wel (gelukkig nadat ik hem aardig leeg had gekocht) per abuis Straid tegen mij in het harnas gejaagd omdat ik Black Fog ging proberen op die mummies bij hem. Straid is genadeloos en heeft me wel een paar keer over de kling gejaagd.

Tijdens het spelen merkte ik dat ik wel erg weinig stamina had om te casten en te dodgen. Ik heb dat met al die souls dus enigzins geleveld maar vroeg me af of iemand met meer ervaring met casters me kan adviseren tot op welke hoogte ik daarmee door moet gaan? Het is mijn eerste caster. Ik heb nu, uit mijn hoofd, het volgende geleveld (de rest is dus nog base)

Endurance: 15
Attunement: 38
Intelligence: 42
Faith: 42

Moet ik nu eerst Endurance tot 20 of is dat echt te veel voor een caster? En is er nog iets dat ik absoluut moet levelen (en waarom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Endurance op 20 is nodig voor elke build. De softcap is 20, dus als je hoger gaat zie je minder terug.

[ Voor 45% gewijzigd door Nfear op 03-03-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

In principe is alles viable in Dark Souls PVE.

Mijn sorcerer heeft momenteel deze build, maar ik level hem gewoon door aangezien er niet echt een meta level cap is door SM. Dit is ook niet mijn PVP character dus is er geen enkele reden om niet door te levellen. Alle punten die ik hier bovenop verdien gaan om en om in int en fth.

Vigor - 15
Endurance - 10
Vitality - 10
Attunement - 40
Strength - 10
Dexterity - 8
Adaptability - 8
Intelligence - 75
Faith - 75

Gebruik tegen normale monsters vooral Dark Orb, tegen bosses Soul Spear/Soul Geyser of Great Lightning Spears. Ik heb met deze build tot nu toe NG+6 verslagen, enkel Lud en Zallen nog te gaan.. Vreselijke fight dat. Vigor en Endurance zijn vrijwel niet nodig voor een caster. 10 Vit is nog vrij veel, maarja ik wil perse wat Fashion Souls kunnen dragen. Ik ben gestopt met de Hexer set te dragen maar die is op zich best okee vroeg in het spel. In principe is 5 vit genoeg voor een great leather shield en catalysts.

Moet wel zeggen dat ik een melee character wat leuker vind spelen dan pure caster.
NoFearz schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:18:
Endurance op 20 is nodig voor elke build. De softcap is 20, dus als je hoger gaat zie je minder terug.
Je ziet minder terug, maar het is niet zo dat het weggegooide puntjes zijn.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:06
Is was extra adaptability niet nuttig voor je?

meer invulnerability frames ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Rann schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:30:
Is was extra adaptability niet nuttig voor je?

meer invulnerability frames ;-)
Mwah, PVE build. Na een jaartje Dark Souls 2 kan ik wel inschatten inschatten waar ik moet staan / wanneer te rollen zonder geraakt te worden. In een PVP build is het een ander verhaal.:)

[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 03-03-2015 11:05 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Goede tips. Ga er wat mee experimenteren. Ik vind tot dusverre, muv Dark Fog de Hexes nog niet zo. Dus mogelijk dat ik de punten van Faith met een Soul Vessel overhevel naar andere stats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
Heb nu net de drie DLC's aangeschaft, nog niet heel veel aan het spelen er van toegekomen. Wel even de Ivory King DLC binnengehupst en - zonder in detail te treden met het risico op spoilers - ik werd niet echt blij van mijn keuze om linksaf te gaan bij de eerste fork, my god. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

snamgaah schreef op maandag 16 maart 2015 @ 10:48:
Heb nu net de drie DLC's aangeschaft, nog niet heel veel aan het spelen er van toegekomen. Wel even de Ivory King DLC binnengehupst en - zonder in detail te treden met het risico op spoilers - ik werd niet echt blij van mijn keuze om linksaf te gaan bij de eerste fork, my god. ;(
Let me guess: YOU DIED? ☺

Heerlijk, volgende maand de PS4 versie, heb op de PS3 alleen de versie zonder DLC gespeeld, nu al zoveel zin in die game...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Na een lange periode 'makkelijke' games spelen weerhoudt de angst voor die melding mij ervan DS2 weer op te starten :+ . Dat terwijl ik het gevoel van 'avontuur' uit de game wel mis O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik ben onlangs weer begonnen aan Demon's Souls om platinum te halen. Gisteren ging ik weer even DaSII spelen en de feeling van combat is totaal anders. Zal vooral aan het verschil tussen de PS3 en Xbox 360 controller liggen die ik op de PC gebruik.

Van de drie dlc heb ik er twee uitgespeeld. De nieuwe editie die binnenkort uitkomt ga ik niet aanschaffen tenzij die onder de 10 euro verkrijgbaar is. Ik heb de "normale" versie plus dlc, dus veel vooruitgang is er niet.

Ook zag ik dat je een DirectX9 en DirectX11 SotFS is volgens hier. Verkoopt Steam dan straks drie versies?

[ Voor 15% gewijzigd door Nfear op 16-03-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb zojuist Dark Souls 2 Scholar of the First Sin gehaald voor de PS4. Nog geen 50 euro bij Mediamarkt stapels op voorraad!

Zeker een aanrader voor mensen die (net als ik) de expansions nog niet hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
spaceboy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:10:
Ik heb zojuist Dark Souls 2 Scholar of the First Sin gehaald voor de PS4. Nog geen 50 euro bij Mediamarkt stapels op voorraad!

Zeker een aanrader voor mensen die (net als ik) de expansions nog niet hebben gespeeld.
dus je krijgt het spel met betere graphics en de 3 DLC's voor de PS4 voor rond de 50
ik zit heel erg te twijfelen heb hem op de PS3 heel veel gespeeld ruim 300 uur maar daar nog niet de DLC's echt gespeeld dus is het de moeite waard hoeveel beter ziet het er uit ?
in vergelijk met de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

FreakGIB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:55:
[...]

dus je krijgt het spel met betere graphics en de 3 DLC's voor de PS4 voor rond de 50
ik zit heel erg te twijfelen heb hem op de PS3 heel veel gespeeld ruim 300 uur maar daar nog niet de DLC's echt gespeeld dus is het de moeite waard hoeveel beter ziet het er uit ?
in vergelijk met de PS3
Ik heb 'm nog niet geprobeerd, vanavond weet ik meer. :)
Het maakt mij niet uit, zelfs met precies dezelfde graphics (sterker nog: zelfs zonder de DLC's) zou ik 'm ook hebben gekocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb hem even gespeeld, ziet er goed uit maar niet meer dan dat. De framerate is echt heerlijk. Ik wil eerst even verder met Bloodborne, maar denk toch dat ik deze meer zal spelen dan BB.

@Hierboven: de DLC is echt zeer goed. Beter dan de base game imo. Echt heel goed. Erg mooie levels en de bossfights zijn echt episch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Voor €15 kon ik de upgrade kopen op Steam, goedkoper dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:53

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Ik heb een tijdje terug Dark Souls 2 uitgespeeld. Blij dat het me gelukt was, vond het nogal een prestatie. Nu opnieuw begonnen, maar is toch weer aldoor hetzelfde. Is het het waard om de DLC's aan te schaffen?

Ook heb ik Dark Souls 1 gratis met xbox live Gold gedownload, is dat nog de moeite na Dark souls 2? Vind het wel jammer dat co-op niet echt kan met je vrienden.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
mirno schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:32:
Hallo,

Ik heb een tijdje terug Dark Souls 2 uitgespeeld. Blij dat het me gelukt was, vond het nogal een prestatie. Nu opnieuw begonnen, maar is toch weer aldoor hetzelfde. Is het het waard om de DLC's aan te schaffen?

Ook heb ik Dark Souls 1 gratis met xbox live Gold gedownload, is dat nog de moeite na Dark souls 2? Vind het wel jammer dat co-op niet echt kan met je vrienden.
Als je via Steam speelt kun je beter de upgrade naar de nieuwe versie aanschaffen. Kost minder dan de season pass als je de base game al hebt.

Dark Souls is ook leuk en uitdagend om te spelen, maar multiplayer is momenteel actiever in deel 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Nfear op 02-04-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

NoFearz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:34:
[...]

Als je op Steam speelt kun je beter de upgrade naar de nieuwe versie aanschaffen. Kost minder dan de season pass als je de base game al hebt.

Dark Souls is ook leuk en uitdagend om te spelen, maar multiplayer is momenteel veel actiever in deel 2.
Oke! Ik doe het wel op de Xbox, gebruik geen Steam :D
Oke, dus multiplayer is in deel 1 juist beter. Daar ben ik nog helemaal op het begin. Ook omdat ik sommige gasten echt niet aankan met mijn class. Is nog wat uitzoek werk, maar met vrienden dark souls 1 doen gaat niet zo gemakkelijk toch?

Dark souls 2 DLC zit ik over te twijfelen, je kan zo'n xbox DVD kopen inclusief die DLC's maar ben bang dat ik mijn oude karakter dan verlies.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
mirno schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:38:
[...]

Oke! Ik doe het wel op de Xbox, gebruik geen Steam :D
Oke, dus multiplayer is in deel 1 juist beter. Daar ben ik nog helemaal op het begin. Ook omdat ik sommige gasten echt niet aankan met mijn class. Is nog wat uitzoek werk, maar met vrienden dark souls 1 doen gaat niet zo gemakkelijk toch?

Dark souls 2 DLC zit ik over te twijfelen, je kan zo'n xbox DVD kopen inclusief die DLC's maar ben bang dat ik mijn oude karakter dan verlies.
Dark Souls 2 heeft een actievere multiplayer/community. Voor deel 1 moet je rekening houden met je Soul Level. In deel 2 moet je rekening houden met je Soul Memory. In beide spellen is een co-op playthrough wel te doen.

Gaat het om een Xbox 360 of Xbox One?

Xbox 360: SotfS is dezelfde versie met drie codes voor DLC.
Xbox One: SotfS is een nieuwe versie met DLC inbegrepen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nfear op 02-04-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

NoFearz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:44:
[...]

Dark Souls 2 heeft een actievere multiplayer/community. Voor deel 1 moet je rekening houden met je Soul Level. In deel 2 moet je rekening houden met je Soul Memory. In beide spellen is een co-op playthrough wel te doen.

Gaat het om een Xbox 360 of Xbox One?

Xbox 360: SotfS is dezelfde versie met drie codes voor DLC.
Xbox One: SotfS is een nieuwe versie met DLC inbegrepen.
Poe, geen idee wat die dingen precies inhouden, Souls level en memory, weet het verschil niet, behalve dat je er soms een hoop kwijt bent als je dood gaat. Meestal hak ik alles stuk met dat grote zwaard, en level ik wat :P. De rest met die souls ontgaat me nogal xD.
Op de 360 doe ik het.

[ Voor 7% gewijzigd door mirno op 02-04-2015 14:47 ]

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
mirno schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:47:
[...]

Poe, geen idee wat die dingen precies inhouden, Souls level en memory, weet het verschil niet, behalve dat je er soms een hoop kwijt bent als je dood gaat. Meestal hak ik alles stuk met dat grote zwaard, en level ik wat :P. De rest met die souls ontgaat me nogal xD.
Op de 360 doe ik het.
Dan kun je het beste een wiki raadplegen.

Voor de DLCs kun je of de SotfS versie kopen, of elke DLC los. Ligt eraan wat het voordeligst is. Volgens mij is er geen season pass voor de 360.

Mocht je de SotfS versie kopen voor de 360, dan kun je nog gewoon je savegame gebruiken. Dan heb je wel twee DaSII DVDs liggen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Nfear op 02-04-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

NoFearz schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:52:
[...]

Dan kun je het beste een wiki raadplegen.

Voor de DLCs kun je of de SotfS versie kopen, of elke DLC los. Ligt eraan wat het voordeligst is. Volgens mij is er geen season pass voor de 360.

Mocht je de SotfS versie kopen voor de 360, dan kun je nog gewoon je savegame gebruiken. Dan heb je wel twee DaSII DVDs liggen 8)7
Ik denk dat ik deze variant van de game download: dark souls 2 scholar of the first sin
Heb ruim 100 games (Als het al geen 200 zijn). En maar 10 CD's :D Dus maak me daar geen zorgen over ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
Voxalizer schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:29:
Ik heb hem even gespeeld, ziet er goed uit maar niet meer dan dat. De framerate is echt heerlijk. Ik wil eerst even verder met Bloodborne, maar denk toch dat ik deze meer zal spelen dan BB.

@Hierboven: de DLC is echt zeer goed. Beter dan de base game imo. Echt heel goed. Erg mooie levels en de bossfights zijn echt episch.
betere framerate dat wist ik niet
dat maakt het wel interessant Mmmm keuzes keuzes keuzes zit ook nog te twijvelen of ik Bloodborne moet spelen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

FreakGIB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:00:
[...]

dat maakt het wel interessant Mmmm keuzes keuzes keuzes zit ook nog te twijvelen of ik Bloodborne moet spelen of niet ?
Twijvel (?) niet te lang. Bloodborne is de moeite. Veel meer dan de moeite. Voor een Souls fan absoluut verplichte kost zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

FreakGIB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 16:00:
[...]

Heb hem net ff getest op de PS4, maar oei, wat ziet het er lekker uit. Het is voor mij even geleden, maar het ziet er volgens mij echt veel beter uit dan de PS3. Zeker vloeiender. Misschien zelfs vloeiender dan Bloodborne...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakGIB
spaceboy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:04:
[...]

Heb hem net ff getest op de PS4, maar oei, wat ziet het er lekker uit. Het is voor mij even geleden, maar het ziet er volgens mij echt veel beter uit dan de PS3. Zeker vloeiender. Misschien zelfs vloeiender dan Bloodborne...
zit in de PS store te kijken bij Dark Souls 2 voor de PS4 staat idd echt 60fps Yum Yum dat is wel erg cool
ik vind het zo'n lekker spel
Maar over Bloodborne lees ik ook goeie dingen alleen wel lange laad tijden maar goed dat ben ik wel gewend van Destiny en andere games
eenigste van Bloodborne is dat de settings mij iets minder aanspreekt dan van Dark Souls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Laatst online: 19-08 19:52
dark souls 2 zit nu door de 60 dps wel overal met de fps bug :) waardoor je wapens dubbel zo snel hun dura. verliezen doordat het op 60fps staat -.-
Die bug zit er al superlang in maar was tot nu enkel maar relevant op de pc...
just FYI. ik zou D2 niet upgrade niet kopen als je al het origineel hebt. Anders wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

willemvh schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 11:27:
ik zou D2 niet upgrade niet kopen als je al het origineel hebt. Anders wel de moeite.
In het geval van de console versie zou ik het wel doen. Niet alleen de FPS is super, ook de nieuwe plaatsing van items en mobs is echt tof.

En die dura bug, ach. Alsof je altijd maar 1 wapen bij je hebt. En het gaat ook weer niet zo snel dat je tijdens een boss gaat moeten switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
Grafische vrijwel hetzelfde als DX 9 versie met GeDoSaTo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 13:34
Aangezien ik , helaas, geen PS4 heb kan ik geen Bloodborne spelen.
Om te tijd de doden ben ik begonnen met Lords of the Fallen maar daar schiet ik al aardig in op.

Anyway, heb alleen de core game van DS2 en dan is Sotfs wel aan te raden toch ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
jep, als je de DLC wil spelen tenminste, anders niet :p

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Las wel dat het niet uitwisselbaar is dus moet ik helemaal opnieuw beginnen.
Wel bizar veel gezeik op forums over deze "remastered" DS2 , hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:09
FreakGIB schreef op donderdag 02 april 2015 @ 20:14:
[...]

zit in de PS store te kijken bij Dark Souls 2 voor de PS4 staat idd echt 60fps Yum Yum dat is wel erg cool
ik vind het zo'n lekker spel
Maar over Bloodborne lees ik ook goeie dingen alleen wel lange laad tijden maar goed dat ben ik wel gewend van Destiny en andere games
eenigste van Bloodborne is dat de settings mij iets minder aanspreekt dan van Dark Souls
De setting van Bloodborne is best wel divers. Je komt op genoeg plekken die nét even anders zijn, maar het draait wel om het plekje Yharnam, dus je vecht veel in steegjes, straatjes en ook indoor. Maar tot nu toe is me dat prima bevallen.

Ik heb heel even DS2 gespeeld en dat voelt iets minder verfijnt aan dan Bloodborne. Wel heb ik het idee dat DS2 iets uitgebreider is, zo zijn er meer stats die je kunt upgraden en heb je geen verschil in armor classes die je langzamer oid maken. De wapens in Bloodborne zetten, in principe, de toon. Daar heb je dan ook minder keuze in. Bloodborne voelt vooral als een uitgeklede DS die nog wel even moeilijk is maar iets minder diep.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Iusedto schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:29:
Las wel dat het niet uitwisselbaar is dus moet ik helemaal opnieuw beginnen.
Wel bizar veel gezeik op forums over deze "remastered" DS2 , hehe
Ik heb de upgrade gekocht voor €15 terwijl ik de normale editie met season pass heb. Heb al een paar uren gespeeld en dat was het zeker waard. Er is echt heel wat veranderd qua vijanden en veranderingen aan gebieden. Samen met verbeterde graphics en grotere limieten in multiplayer voelt het als een semi-nieuwe ervaring.

Er is veel gezeik geweest doordat de versie van vorige jaar niet in de buurt kwam van de geadverteerde graphics en dat er nu voor betaald moet worden terwijl het nog steeds niet in de buurt komt. Daarnaast was tot vlak voor de tweede release onduidelijkheid over de kortingen die iemand zou krijgen als hij de oude versie met of zonder DLC al had.

De durability bug (feature?) zat er op de PC altijd al in. Het is alleen even wennen als je van PS3 of Xbox 360 overstapt naar PC, PS4 of Xbox One. Repair Powders komen nu echt goed van pas.

[ Voor 38% gewijzigd door Nfear op 03-04-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
spaceboy schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:04:
[...]

Bloodborne is dan ook 30fps volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Toch maar SotfS aangeschaft en opnieuw begonnen.
Begin areas zijn toch wel anders en die "hippo" gasten kom je nu ook al in Forrest tegen en bij de Heide tower zitten veel white knights .

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Zit nu alweer redelijk in Dark Souls 2 (PS4-versie), maar ik kom net uit Bloodborne (50+ uur).

Wat valt op:
- DS2 beweegt vloeiender (60fsp)
- DS2 voelt best houten klazig als je BB gewend bent
- DS2 is minder mooi dan BB
- DS2 is eigenlijk best makkelijk (ik was binnen 2 uur level 30 en had -met hulp- 2 eindbazen vermoord)
- Ik moet weer helemaal de combat style wennen. Ik ren overal melee in, maar dat gaat lang niet altijd goed... :) Eerste wat ik deed is mijn wapen 2h vastpakken en dat schild lekker op m'n rug laten hangen. Maar dat moet je dus niet doen misschien.

Toch wel weer tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
Ik gebruik juist puur een schild die stamina regen geeft en die laat ik altijd op de rug. Speel dan ook meer pvp en daar heb je niets aan het blocken met een schild. Voor pve is voor mij bijna hetzelfde, maar alleen in specifieke gevallen gebruik ik een schild.

Wanneer je problemen hebt met dodgen kun je je adaptability iets verhogen. Momenteel heb ik hem op 8 doordat dat de starting stat is van de Sorcerer. Bij een Cleric is dat 4 en dat merk je wel.

Er zijn veel nieuwe spelers en die schuilen vaak achter hun schild. Ze weten dan nog niet dat je na één simpele guard break (LS forward + RB) een riposte kan doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Nfear op 06-04-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Het mooie aan DS2 ten opzichte van BB is dat het zoveel meer diepgang en vrijheid biedt. Wil je een pure caster zijn? Sure, dat kan. Wil je gewoon een dikke havel tank zijn? Sure, dat kan ook. En alles er tussenin kan ook.
Tuurlijk, grafisch is het wat minder dan BB.. Maar die framerate is daardoor weer zo heerlijk (PS4).

Verder vind ik deze nieuwe versie van DS2 op alle fronten eigenlijk gewoon de vloer aanvegen met Bloodborne. Qua moeilijkheidsgraad zijn ze beiden niet erg moeilijk, maar toch vind ik DS2 wat beter in elkaar steken qua bossfights. Fume knight, slumbering dragon, Alonne... Episch gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Komt Bloodborne nog uit voor de PC? Hij komt niet voor Xbox helaas, en heb geen PS4...

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
mirno schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:38:
Komt Bloodborne nog uit voor de PC? Hij komt niet voor Xbox helaas, en heb geen PS4...
Deze zal waarschijnlijk nooit voor de PC komen net zoals Demon's Souls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Voxalizer schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:45:
Verder vind ik deze nieuwe versie van DS2 op alle fronten eigenlijk gewoon de vloer aanvegen met Bloodborne. Qua moeilijkheidsgraad zijn ze beiden niet erg moeilijk, maar toch vind ik DS2 wat beter in elkaar steken qua bossfights. Fume knight, slumbering dragon, Alonne... Episch gewoon.
Grappig, ben 't echt niet met je eens. Ik heb op dit moment echt superveel lol van DS2. En het voelt zeker meer hardcore. Maar voor mij is de sfeer (en dan vind ik het audio-deel minstens zo belangrijk als het visuele) in Bloodborne toch nog mooier. Het spel heeft wel een heel andere feel. Ook is de AI van Bloodborn soms net iets menselijker vind ik. Scheelt ook dat DS2 wat houteriger voelt na BB. Ik had het andersom moeten spelen.

DS2 blijft een topgame, daar hoor je mij zeker niet over. Maar dat met Bloodborne de vloer wordt aangeveegd: hooguit op diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
mirno schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:38:
Een PS4 exclusive met Sony als uitgever en Japan Studio als mede developer? Wat denk je zelf? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
Heb van het weekend voor het eerst maar de poging gewaagd en de Scholar of the First Sin editie gekocht. Knight aangemaakt, lekker defenden dacht ik. Duur schildje gekocht waar ik me achter kan verschuilen, stamina pompen zodat ik kan blokken. Alles ging perfect, zonder dood te gaan Last Giant verslagen. Het vervolg ging ook prima... totdat ik bij de Persuer aan kwam.

Zes uur vastgezeten, zeker 50 keer doodgegaan. Al m'n Human Effigies weg, al m'n lifegems op, alle farmable mobs die ik kon vinden waren al gestopt met respawnen dus ik kon nieteens Souls farmen. Zit nu permanent vast op 50% helaas, dus dat hielp ook niet.

De volgende dag m'n zware armour ingewisseld door wat lichters en ook een schild aan gedaan waarmee je kan parryen. Eerste poging lukt dat ook, twee schoten vanaf die kruisbogen en hij was dood. Heb hem niet aangeraakt verder.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

bram1984 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:44:
[...]

Een PS4 exclusive met Sony als uitgever en Japan Studio als mede developer? Wat denk je zelf? :+
Ah, helaas. Er gingen nog geruchten dat deze misschien voor de PC kwam, maar helaas niet dus :(
Notlupus schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:58:
Heb van het weekend voor het eerst maar de poging gewaagd en de Scholar of the First Sin editie gekocht. Knight aangemaakt, lekker defenden dacht ik. Duur schildje gekocht waar ik me achter kan verschuilen, stamina pompen zodat ik kan blokken. Alles ging perfect, zonder dood te gaan Last Giant verslagen. Het vervolg ging ook prima... totdat ik bij de Persuer aan kwam.

Zes uur vastgezeten, zeker 50 keer doodgegaan. Al m'n Human Effigies weg, al m'n lifegems op, alle farmable mobs die ik kon vinden waren al gestopt met respawnen dus ik kon nieteens Souls farmen. Zit nu permanent vast op 50% helaas, dus dat hielp ook niet.

De volgende dag m'n zware armour ingewisseld door wat lichters en ook een schild aan gedaan waarmee je kan parryen. Eerste poging lukt dat ook, twee schoten vanaf die kruisbogen en hij was dood. Heb hem niet aangeraakt verder.

Zucht...
Kan je hem zo gemakkelijk killen met die kruisboog dan?
Ik heb het eens met hulp van iemand geprobeerd, die ik gesummoned had, meestal werd ik dan zelf gekilled door die kruisboog -.-

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja ik geloof dat een Franse retailer de PC versie ineens online had staan, maar die betreffende site zit er blijkbaar vaker faliekant naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 09:53
mirno schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 11:10:

[...]

Kan je hem zo gemakkelijk killen met die kruisboog dan?
Ik heb het eens met hulp van iemand geprobeerd, die ik gesummoned had, meestal werd ik dan zelf gekilled door die kruisboog -.-
Blijkbaar ja, ik heb hem één keer eerder geraakt een poging of 30 geleden en toen ging er zo'n 80% van zijn HP af. Toen werd ik helaas te enthousiast om hem snel af te maken en ging ik zelf ten onder.

De pogingen daarna alles op alles gezet om hem nogmaals te raken, maar dit lukte dus voor geen meter. Tot ik er aandacht om maar eens te gaan parryen, hij bleef gewoon 3-4 seconden stilstaan! Stelde niks voor uiteindelijk, heel anticlimactisch haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

Notlupus schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:58:

Zucht...
Met die kruisboog (balista?) is hij vrij makkelijk neer te halen. Op youtube zijn wel een paar voorbeeld te vinden. En je 50%, de ring of binding gaan dragen ;)

Nu het topic weer op gang is loop ik ook te denken of Scholar of the First Sin aan te schaffen voor PC (als upgrade, ik heb de DLC nog niet). Hoewel ik DS2 niet uitgespeeld heb ben ik vrij ver gekomen, ik zat al aan een restart te denken...dit lijkt me een goede reden O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Sumerechny op 07-04-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
De "uitbreiding" is zeker aan te raden maar ik moet zeggen dat de game vrij pittig is geworden hoor.

Denk dat nieuwe spelers absoluut niet deze versie moeten kopen maar gewoon lekker beginnen in de gewone DS2.

Ben begonnen als sorceror en daar is het verschil te groot lijkt het wel.
De nieuwe plaatsing van monster, de extra npc's en dan nog vaak zijn ze gelinked aan elkaar (wat voorheen niet zo was) zorgt ervoor dat ik bij de boss al zonder Soul arrows zit en die killen met alleen een dolkje is vrij lastig :)
Als dit mijn eerste play through van DS2 was geweest had ik allang opgegeven denk ik

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Iusedto schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:25:
De "uitbreiding" is zeker aan te raden maar ik moet zeggen dat de game vrij pittig is geworden hoor.

Denk dat nieuwe spelers absoluut niet deze versie moeten kopen maar gewoon lekker beginnen in de gewone DS2.

Ben begonnen als sorceror en daar is het verschil te groot lijkt het wel.
De nieuwe plaatsing van monster, de extra npc's en dan nog vaak zijn ze gelinked aan elkaar (wat voorheen niet zo was) zorgt ervoor dat ik bij de boss al zonder Soul arrows zit en die killen met alleen een dolkje is vrij lastig :)
Als dit mijn eerste play through van DS2 was geweest had ik allang opgegeven denk ik
Vreemd, ik raas er echt juist doorheen. Al moet ik zeggen dat ik ook gretig gebruik maak van coop. Niet om 't gelijk makkelijk te maken, maar omdat ik de extra dynamiek leuk vind. Alleen bij de Dragonrider ging ik 3x achter elkaar dood (hij mepte me het ravijn in) :) de rest van de 4 bosses zover als ik nu ben (net de eerste primal bonfire in de fik gestoken) :*) allen in 1x.

[ Voor 3% gewijzigd door spaceboy op 07-04-2015 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
spaceboy schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 15:33:
[...]

Vreemd, ik raas er echt juist doorheen. Al moet ik zeggen dat ik ook gretig gebruik maak van coop. Niet om 't gelijk makkelijk te maken, maar omdat ik de extra dynamiek leuk vind. Alleen bij de Dragonrider ging ik 3x achter elkaar dood (hij mepte me het ravijn in) :) de rest van de 4 bosses zover als ik nu ben (net de eerste primal bonfire in de fik gestoken) :*) allen in 1x.
Je kan ervoor zorgen dat de Dragonrider valt, maar dat heb ik zelf nooit gedaan. Ik zorg er altijd voor dat alle platformen omhoog zijn zodat niemand kan vallen en na deze boss gelijk door naar de Old Dragonslayer. Daar zit nu een leuke verrassing voor de fog wall _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Nfear op 07-04-2015 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Als beginnend sorceror gaf vooral de Persuer mij gigantische problemen, heb toen maar coop gedaan en toen was hij in 2 minuten dood :(
Beetje anti climax, lol

Dragonrider was een eitje
Vanavond maar op weg naar die andere gast daar.
Zit trouwens ook nog een zeer nare verassing bij het verslaan van de Dragonrider

[ Voor 4% gewijzigd door Iusedto op 08-04-2015 09:06 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 16:57

-db-

Hoi

Ik heb de origine game gespeeld met een strength build, one hand zwaard en schild. Daar ben ik nooit heel ver mee gekomen, uiteindelijk gefrustreerd mee gestopt.

Nu de nieuwe versie helemaal anders aangepakt. Geen schild, light armor, dexterity en adaptability build. Dit gaat veel soepeler. Ik heb nu lvl 70 gehaald op hetzelfde stuk waar ik eerder niet verder dan 40 ben gekomen. Waar ik toen helemaal door de effigies heen was, heb ik er nu pas 4 of 5 in totaal gebruikt. Zonder bij te kopen een stuk of 20 in voorraad.

Ondertussen fire sword op +8, dat kromzwaard van die snelle mobs in earthen peak op +6 met dark damage en ricard's rapier infused met poison op +4.

Speelt nog steeds heerlijk. Vooral dat laatste wapen. 2 keer een boss raken met de heavy attack en rustig toe kijken hoe zijn halve healthbar verdwijnt door de poison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
NoFearz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 17:27:
[...]
Daar zit nu een leuke verrassing voor de fog wall _/-\o_
Yep :(
Die had ik niet meteen door, lol. Nu wel ;)
Vind die hele area vrij pittig maar ben er nu doorheen.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik hoop echt dat ENB weer een leuke let's play gaat doen van de nieuwe versie (of iemand anders die leuk speelt :p )

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dat zou erg leuk zijn ja.
ENB doet nu Bloodborne walkthrough dacht ik.

Heb wel iemand op youtube gevonden die een walkthrough doet en een prettige stem heeft maar heb die link zo niet beschikbaar (op mijn werk en zo, hehe)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Na Bloodborne uitgespeeld te hebben vandaag begonnen met DS2 op de PS4. Eerste indruk valt me een beetje tegen, waarschijnlijk doordat Bloodborne de lat erg hoog heeft gelegd voor mij. De graphics zijn natuurlijk minder, maar daar kijk ik langsaf en ben ik inmiddels al aan gewend.

Wat me wel al meteen opvalt / irriteert is de grote hoeveelheid meppen die de eerste beesten al moeten hebben. Als je net de tutorial dungeon uitkomt kom je in het eerste "dorpje" waar 3/4 varkentjes(?) staan. Ik heb serieus per varken een stuk of 20 / 30 keer moeten uithalen om ze om te krijgen. Gevolg, wapen zo goed als kapot. Ok, je kunt deze weer op magische wijze fixen bij een bonfire, maar wapens gaan wel érg snel kapot, althans, daar lijkt het zo in het begin op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumerechny

Sumerechny

SparksNL schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:52:
Na Bloodborne uitgespeeld te hebben vandaag begonnen met DS2 op de PS4. Eerste indruk valt me een beetje tegen, waarschijnlijk doordat Bloodborne de lat erg hoog heeft gelegd voor mij. De graphics zijn natuurlijk minder, maar daar kijk ik langsaf en ben ik inmiddels al aan gewend.

Wat me wel al meteen opvalt / irriteert is de grote hoeveelheid meppen die de eerste beesten al moeten hebben. Als je net de tutorial dungeon uitkomt kom je in het eerste "dorpje" waar 3/4 varkentjes(?) staan. Ik heb serieus per varken een stuk of 20 / 30 keer moeten uithalen om ze om te krijgen. Gevolg, wapen zo goed als kapot. Ok, je kunt deze weer op magische wijze fixen bij een bonfire, maar wapens gaan wel érg snel kapot, althans, daar lijkt het zo in het begin op.
Haha, die varkens zijn zo bedoelt ;) . Meestal zijn tegenstanders met 3 - 5 meppen wel aardig neer hoor.

spoiler:
Je moet langs de zeezijde afdalen (door een kleine grot en daarna langs een riviertje)

[ Voor 3% gewijzigd door Sumerechny op 12-04-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

SparksNL schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:52:

Welkom in Dark Souls. :-) Dat die wapens snel stuk gaan viel mij (na Bloodborne) ook al op. Maar ik zit nu wel weer lekker in DS2 moet ik zeggen.

Over die kapotte wapens...
spoiler:
... er is een ring die item degradatie tegen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

bram1984 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 10:44:
[...]

Diezelfde vraag kon je ook wel over Dark Souls (1) stellen. En waar zijn we nu? ;)

Ik verwacht niet dat Bloodborne snel naar de PC komt, mocht dit trouwens wel gebeuren dan zal de port iig 100x beter zijn dan die van Dark Souls (1), aangezien de huidige generatie consoles nauwelijks anders zijn dan gewone computers.
spaceboy schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:16:
Over die kapotte wapens...
spoiler:
... er is een ring die item degradatie tegen gaat...
Spoilers zijn ondertussen echt niet meer nodig. Maar ook deze ring zorgt er niet voor dat alles stopt met kapot gaan.

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 12-04-2015 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Laatst online: 14-09 20:33
Inmiddels alweer wat verder gekomen, de grote hoeveelheid Bloodborne uurtjes werpen zijn vruchten af :)
De eerste baas heb ik zojuist neergehaald. Was vrij makkelijk eerlijk gezegd, vergelijkbaar met de eerste BB baas.

Ik heb eerst maar even de ring gehaald waarmee je maar een beperkte hoeveelheid HP kwijtraakt in hollow. Dit maakt het spel voor mij wel een stuk leuker. Ik vind het hele idee dat je HP kwijtraakt na doodgaan maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
D4NG3R schreef op zondag 12 april 2015 @ 22:20:
[...]

Diezelfde vraag kon je ook wel over Dark Souls (1) stellen. En waar zijn we nu? ;)

Ik verwacht niet dat Bloodborne snel naar de PC komt, mocht dit trouwens wel gebeuren dan zal de port iig 100x beter zijn dan die van Dark Souls (1), aangezien de huidige generatie consoles nauwelijks anders zijn dan gewone computers.

[...]

Spoilers zijn ondertussen echt niet meer nodig. Maar ook deze ring zorgt er niet voor dat alles stopt met kapot gaan.
Weet niet wat ervan klopt, maar volgens Wikipedia is DS1 door Namco Bandai uitgebracht en is er ook niet bij de ontwikkeling geholpen door Japan Studios. Daarbij kwam deze zowel voor PS3 als 360 uit. Nul directe banden met Sony dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Dark Souls 1 was vanaf het eerste moment multiplatform (PS3&X360). PC versie kwam iets later. Dit is iets totaal anders dan Demons Souls en nu Bloodborne. Ik snap niet dat mensen niet gewoon accepteren dat Bloodborne gewoon een Playstation exclusive is. Gaat nooit naar PC komen.

Uncharted, God of War, Gran Turismo... Zelfde verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Voxalizer op 13-04-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

De PC versie van DS1 kwam bijna een jaar later pas na grote druk op de ontwikkelaars vanuit de PC community. Ik verwacht zelf ook niet dat BB naar de PC gaat komen, maar dromen mag altijd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Help! Ik ben nu bezig met DS2 voor de PS4.
spoiler:
Ik heb de 4 great souls en de 4 primal bonfires zijn aangestoken. Ik kan nu via de Shaded Woods naar de Shrine of Winter. Die deur gaat ook open. In de Shrine staat zo'n standbeeld van een slang/waterbak waar je examine kan doen. Dan kom ik in een soort sneeuwstorm terecht. Hier staan 8 stenen en er is 1 deur. Daar staat echter CLOSED. Zie ik iets over het hoofd?? Volgens mij moet ik toch echt zo naar Drangleic.

Tweede punt: ik heb nu alle DLC, maar volgens mij heb ik daar nog niets van gezien.

Iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

spaceboy schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 23:00:
Help! Ik ben nu bezig met DS2 voor de PS4.
spoiler:
Ik heb de 4 great souls en de 4 primal bonfires zijn aangestoken. Ik kan nu via de Shaded Woods naar de Shrine of Winter. Die deur gaat ook open. In de Shrine staat zo'n standbeeld van een slang/waterbak waar je examine kan doen. Dan kom ik in een soort sneeuwstorm terecht. Hier staan 8 stenen en er is 1 deur. Daar staat echter CLOSED. Zie ik iets over het hoofd?? Volgens mij moet ik toch echt zo naar Drangleic.

Tweede punt: ik heb nu alle DLC, maar volgens mij heb ik daar nog niets van gezien.

Iemand die mij verder kan helpen?
Je zit verkeerd. Achter dat beeld waar je examine op hebt gedaan is gewoon een deur naar buiten. :) Voor de duidelijkheid: Geen examine doen dus! Volg dat pad en je komt vanzelf in Drangleic Castle. Waar jij heen bent gegaan is de ingang van de Ivory King DLC.

De sleutels naar de DLC gebieden zijn vrij goed verstopt.
spoiler:
DLC 1 Dragon Talon key: Achter de Forgotten Door in de put in Majula. De sleutel krijg je van de twee verborgen reuzen onderin Black Gulch.
DLC 2 Tower Key: Ligt in het lavagebied onderin Forest of Fallen Giants. Het gebied dat je ziet wanneer je met de lift naar The Last Giant gaat. Er is een hoekje waar je je kan laten vallen met de Silvercat Ring. In Iron Keep krijg je een sleutel naar dit gebied.
DLC 3 Frozen Flower key: In Drangleic Castle vlak na eerste bonfire, niet te missen.

De DLC gebieden zijn echt zwaar de moeite waard.

[ Voor 3% gewijzigd door Voxalizer op 15-04-2015 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Voxalizer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 01:36:
[...]

Je zit verkeerd. Achter dat beeld waar je examine op hebt gedaan is gewoon een deur naar buiten. :) Voor de duidelijkheid: Geen examine doen dus! Volg dat pad en je komt vanzelf in Drangleic Castle. Waar jij heen bent gegaan is de ingang van de Ivory King DLC.

De sleutels naar de DLC gebieden zijn vrij goed verstopt.
spoiler:
DLC 1 Dragon Talon key: Achter de Forgotten Door in de put in Majula. De sleutel krijg je van de twee verborgen reuzen onderin Black Gulch.
DLC 2 Tower Key: Ligt in het lavagebied onderin Forest of Fallen Giants. Het gebied dat je ziet wanneer je met de lift naar The Last Giant gaat. Er is een hoekje waar je je kan laten vallen met de Silvercat Ring. In Iron Keep krijg je een sleutel naar dit gebied.
DLC 3 Frozen Flower key: In Drangleic Castle vlak na eerste bonfire, niet te missen.

Super! Gelukt! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBob078
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 00:28
Nadat het me (uiteindelijk) gelukt is om Bloodborne op platinum te halen, kon ik Dsouls 2 niet laten liggen. Heb het vermoeden dat platinum voor ds2 een stuk pittiger gaat zijn.

Ben nu gestart als sorcerer, inmiddels al wat bazen verslagen.

Zijn er nog meer die ds2 op de ps4 spelen? Voeg me maar toe bob078nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:21
Ik heb altijdje bloodborne op de ps4 en ben helemaal verkocht ben nog niet ver maar man man wat is het een gelikt sfeertje, zeggen jullie DS2 ook halen voor de ps4 of zou ik die laten schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Voxalizer schreef op woensdag 15 april 2015 @ 01:36:
[...]
Nog ff over die DLC he...? Ik ben nu redelijk ver (ben in Aldia's Keep) en level 85. Ik heb gisteravond die eerste DLC geprobeerd. Sleutel opgehaald van die 2 reuzen (dat was al nasty) maar als ik vervolgens op die plek kom (wat per keer proberen ook een effigy kost) dan staat daar zo'n blauwe phantom die mij echt compleet kansloos laat. Hij lijkt ook iets van 10 miljard hitpoints te hebben. :P

Laat ik die DLC tot "vlak voor NG+" beter links liggen? Moet ik gewoon naar level 125 levelen? Of, laatste optie, ben ik gewoon een faalhaas? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
DrBob078 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 02:38:
Nadat het me (uiteindelijk) gelukt is om Bloodborne op platinum te halen, kon ik Dsouls 2 niet laten liggen. Heb het vermoeden dat platinum voor ds2 een stuk pittiger gaat zijn.

Ben nu gestart als sorcerer, inmiddels al wat bazen verslagen.

Zijn er nog meer die ds2 op de ps4 spelen? Voeg me maar toe bob078nl
Ik heb ook bijna de platinum trophy binnen en zit te denken om ds2 op te pakken hierna. Wat vind je ervan tot nu toe? En vergeleken met BB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Rico0 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:39:
[...]

Ik heb ook bijna de platinum trophy binnen en zit te denken om ds2 op te pakken hierna. Wat vind je ervan tot nu toe? En vergeleken met BB?
Eerste reactie na BB is "wow, dit voelt ouderwets"... Maar na 10 uur spelen merk je toch dat DS2 meer diepgang heeft. Maar goed, beiden zijn super games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Na DS2 eerst als mage en daarna als 2H Dex build te hebben uitgespeeld, (op de allerlaatste zielloze boss na, weet niet waarom ik daar zo slecht in was) heb ik het laten liggen, 1x NG uitgespeeld en dat was het wel.

Wilde eigenlijk eens gaan kijken naar een deal voor de DLC, kom ik deze Dx11 "PS4/XB1" rework versie tegen.
Hoor links en rechts dat de basis game opeens ook weer de moeite is en aanvoelt als een soort balans tussen NG en origineel. Best een intimiderende gedachte eigenlijk. Eens kijken of ik het nog kan.

Iemand een suggestie voor een leuke build? (Ben niet zo van de parry / blocks of backstabs)
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste