[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt maar in de meterkast met een warme dag hoor je hem wel, bij mij althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16
stormfly schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:27:
Klopt maar in de meterkast met een warme dag hoor je hem wel, bij mij althans.
Meterkast is een gesloten ruimte, dus heb je weinig airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:38
@allen.
Bedankt voor het geduld en de tips hier :)

Intussen zijn alle AP-Pro inclusief de 3de aankoop definitief op hun vaste locatie geïnstalleerd.

Ik had voorheen nog nooit van Ubiquiti gehoord, maar man, man, man, toch... wat zijn dit toch prachtige apparaatjes met een zeer mooie interface. Had ik dit maar eerder geweten :)
Installatie is voorlopig volledig naar wens :)

Enige vraag waar ik nog niet uit ben, waar en waarom gebruik je eigenlijk RSSI en wanneer in te schakelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-08 10:03
familyman schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:53:
OK - dankzij byluke.nl heb ik nu mijn usg eindelijk voor mijn kpn router gekregen en kijk ik via ubiquiti naar de tv.

Nu 'zit' ik met het volgende. Ik heb een geldig certificaat voor mijn domein, extern. Als ik die domeinnaam intype, en ik zit niet op het netwerk, werkt het mooi. Als ik binnen ben, niet. Dan krijg ik 'invalid response received from [my domain name]'. Overigens heb ik destijds dit proces doorlopen op mijn Synology NAS, en staan de bijbehorende certificaten dus nu niet ergens op de router/controller.

Ik zie heel veel posts over dit onderwerp. Maar ik snap ze gewoon niet.

Wat ik wil, is dat als ik [my domain name] in de browser type, en ik ben intern, ik gewoon een 'veilige' verbinding krijg, volgens de browser. Daarbij wil ik geen extra handelingen op mijn apparaten hoeven doen, zoals importeren van certificaten.

Het allermooiste zou ik het vinden dat als ik [my domain name] in de browser type, ik dat blijf zien ipv het interne IP adres. Het aller-allermooiste zou ik het vinden als ik kon instellen controller.[my domain name] die dan naar de controller gaat, en bv. synology.[my domain name] naar mijn NAS.

De router zou voor me moeten afhandelen dat hij de hairpin in gaat, of inderdaad op het internet gaat kijken.

Kan iemand me op hoofdlijnen uitleggen over welke techniek ik het dan heb, en dan pas 'doe de volgende kliks, en dan werkt het' oplossing? Dat zou me echt enorm helpen.
Intern en extern zijn verschillende paden maar met default port-forwards beide werkend naar een interne host. Waar is nu het certificaat op ingeregeld? Op een webserver? Want met hairpin NAT kun je bij beide dezelfde route doorlopen. www.hierjeadres.nl wordt extern gezocht (of intern als je een static-host-mapping hebt gemaakt) en resolved naar je externe adres. Daarna volg je gewoon de normale portforwards en kom je op de betreffende machine uit. Maar in beide gevallen dien je wel de volledige url op te geven want anders matched het certificaat niet.

Daarnaast wil je volgens mij je certificaat op je router instellen om dan alles erachter veilig te ontsluiten? Dat heet reversed proxy en gaat de router niet voor je doen. Of bedoel je iets anders?

U+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
familyman schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 08:53:
OK - dankzij byluke.nl heb ik nu mijn usg eindelijk voor mijn kpn router gekregen en kijk ik via ubiquiti naar de tv.

Nu 'zit' ik met het volgende. Ik heb een geldig certificaat voor mijn domein, extern. Als ik die domeinnaam intype, en ik zit niet op het netwerk, werkt het mooi. Als ik binnen ben, niet. Dan krijg ik 'invalid response received from [my domain name]'. Overigens heb ik destijds dit proces doorlopen op mijn Synology NAS, en staan de bijbehorende certificaten dus nu niet ergens op de router/controller.

Ik zie heel veel posts over dit onderwerp. Maar ik snap ze gewoon niet.

Wat ik wil, is dat als ik [my domain name] in de browser type, en ik ben intern, ik gewoon een 'veilige' verbinding krijg, volgens de browser. Daarbij wil ik geen extra handelingen op mijn apparaten hoeven doen, zoals importeren van certificaten.

Het allermooiste zou ik het vinden dat als ik [my domain name] in de browser type, ik dat blijf zien ipv het interne IP adres. Het aller-allermooiste zou ik het vinden als ik kon instellen controller.[my domain name] die dan naar de controller gaat, en bv. synology.[my domain name] naar mijn NAS.

De router zou voor me moeten afhandelen dat hij de hairpin in gaat, of inderdaad op het internet gaat kijken.

Kan iemand me op hoofdlijnen uitleggen over welke techniek ik het dan heb, en dan pas 'doe de volgende kliks, en dan werkt het' oplossing? Dat zou me echt enorm helpen.
Ik weet dat je op de EdgeRouter je een optie hebt om static-host-mapping in te stellen. Aangezien de USG niet heel veel anders zijn.

set system static-host-mapping host-name[controller.jouwdomein.com] inet [jouwipadres]
commit

Als je dan naar dat adres gaat dan stuurt je USG je gewoon naar je interne ipadres maar heb je wel je fancy domeinnaam. Installeer het certificaat van je domein op je USG en dat zou moeten werken. Natuurlijk werkt dit alleen intern, maar daar vroeg je ook om ;)

offtopic:
Te enthousiast met antwoorden en Jeroens antwoord gemist dus een beetje dubbel.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
De USG/Edgerouter doet geen reverse proxy dus het installeren van een certificaat helpt niet in het ontsluiten van HTTPS verkeer door de USG heen. Het certificaat installeer je op de webserver die je ontsluit op HTTPS. Op een Unifi controller importeer je het certificaat in de keystore. Ik verwacht dat dit ook zo werkt met de cloudkey. En andere diensten zoals Apache, Nginx, IIS, etc hebben ook de mogelijkheden hiervoor. Anders moet je echt met een reversed proxy gaan werken en al het HTTPS verkeer hiermee ontsluiten.

Op een Edgerouter kun je wel een certificaat installeren maar daarmee zorg je enkel dat de webinterface hiermee afgedekt is. Een USG heeft geen bruikbare webinterface dus daar is het niet nodig m.i.

Andere vraag, heb je wel een wildcard certificaat waarmee je meerdere subdomeinen kan voorzien? Of enkel de normale naar en de WWW variant? Dit bepaalt nogal wat namelijk.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 22:51
Andere vraag, heb je wel een wildcard certificaat waarmee je meerdere subdomeinen kan voorzien? Of enkel de normale naar en de WWW variant? Dit bepaalt nogal wat namelijk.
Nu een normale, maar wildcard vind ik niet erg. Ik zag ook nog iets over named certificaten.

Over die reverse proxy, ik zag ook iets over de webserver die de controller gebruikt om zijn inlog te tonen. Heel licht, maar daar moet ik ook iets mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Daarnaast wil je volgens mij je certificaat op je router instellen om dan alles erachter veilig te ontsluiten? Dat heet reversed proxy en gaat de router niet voor je doen. Of bedoel je iets anders?
Eigenlijk wil ik alles. En met name alles snappen. Om te beginnen intern, als ik het goed begrijp maak ik de dingen die ik met een hostname wil static IP en gebruik dan de commando's om die static route op te zetten. Dan gaat het intern goed qua nette domein naam typen en naar de goede plek gaan.

Op dit moment staat mijn certificaat op mijn NAS. Ik denk dat die naar mijn router moet. Als ik nu namelijk mijndomein intype, dan laat Chrome me niet verder en Safari laat me zien dat er een ubnt certificaat wordt geserveerd.

Over reverse proxy las ik dat er een webserver op de usg zit, die dit voor kleine toepassingen best kan. (met 5 gebruikers, denk ik dat ik het over een kleine toepassing heb, haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53

zeroday

There is no alternative!

familyman schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 08:20:
[...]

Nu een normale, maar wildcard vind ik niet erg. Ik zag ook nog iets over named certificaten.

Over die reverse proxy, ik zag ook iets over de webserver die de controller gebruikt om zijn inlog te tonen. Heel licht, maar daar moet ik ook iets mee kunnen?
ik zal even een voorbeeld geven wat ik thuis heb:

ik heb domainnaam: xyz.net die gebruik ik zowel voor op het internet als op mijn eigen netwerk
ik gebruik derhalve per subdomein een certificaat op een server waar ik het wil hebben

www.xyz.net draait op het internet en heeft een certificaat
webserver.xyz.net draait intern op het locale netwerk, staat niet in mijn externe DNS server maar wel lokaal en kan dus alleen locaal opgevraagd worden
unifi.xyz.net is een tweede server die thuis draait en heeft ook een certificaat en is ook alleen locaal beschikbaar
nu heb ik ook private.xyz.net en die draait thuis en is vanaf het internet bereikbaar. Ik heb daarom port 80 en port 443 open gezet naar het interne IP binnen mijn netwerk om zo het externe verkeer naar deze private.xyz.net te laten lopen
ook hier draait het certificaat ..

certificaten haal ik op via letsencrypt, vooral als je het cerficaat intern draait dan is dat even en gedoe omdat de authenticatie extern verloopt en je even wat poortjes op je router moet omzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 18-02-2017 08:56 . Reden: tikvouten ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Thanks @zeroday

Nu begin ik het te begrijpen, maar heb ik een ander probleem om te beginnen. Toen ik net op de controller keek, was mijn router "adoption failed". Re-adopt werkt niet. SSH naar de router geeft een time-out. De router doet het wel, want ik heb wel internet toegang.

Voor reset ben ik een beetje bang, want ik heb hem al redelijk opgetuigd, toen ik hem voor mijn KPN Router schoof.

PING naar de router, timed ook uit

[ Voor 4% gewijzigd door familyman op 18-02-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
In principe zou er niets verloren moeten gaan bij een reset. Immers, de controller weet de config en ik vermoed zomaar dat er ook een config.gateway.jason op je controller bestaat. Dus resetten is relatief zonder gevaar. Maar uiteraard op eigen risico ;)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er hier mensen die de unstables van de Unifi controller gebruiken?

En zo ja, hoe bevalt dat? Is het stabiel of komen er regelmatig bugs naar boven?

Alleen voor mijn nieuwschierigheid wat de ervaringen met de unstables zijn.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
Nou ben er weer. Na reset kwam de usg niet terug. Toen de cloudkey ontplugd en replugd. Kwam die in het juiste subnet. Toen adopt. En nu zit hij weer waar hij zat. Ik vermoed dat de adopt niet helemaal stabiel was na de vorige migratie. Dus ik zal zo nog eens via de cli het adopt proces goed doen.

Helaas is mn snelheid bij kpn weer 100 ipv 500mb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53

zeroday

There is no alternative!

rally schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 11:59:
Zijn er hier mensen die de unstables van de Unifi controller gebruiken?

En zo ja, hoe bevalt dat? Is het stabiel of komen er regelmatig bugs naar boven?

Alleen voor mijn nieuwschierigheid wat de ervaringen met de unstables zijn.
vaak genoeg en weinig problemen gekend, maar momenteel weinig tijd, dus laat ik de updates even een beetje hangen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Afgelopen dagen heb ik hier 3x AP-Pro’s geïnstalleerd!
Dankzij de vele tips, werken alle 2.4G en 5G apparaten nu beter als ooit tevoren :9~
Behalve de Bluesound Flex wil geen verbinding met het nieuwe wifi-netwerk maken :(

Opstelling is als volgt.
Ook de Asus RT-N66U staat 2.4G en 5G volledig uit.
Asus router staat als HDCP ingesteld en deelt dus alle ip-adressen uit.
Asus router heeft alle mobiele en vaste apparaten een vast ip gegeven.
Op Unifi Cloud Key = Controller staat HDCP uit.

Voor de Bluesound zelf, heb ik onderstaande stappen reeds doorgenomen.
App en de tablet opnieuw opgestart.
Flex terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Router opnieuw gestart.
AP terug opgestart.
Gewisseld tussen HT20 en HT4o voor de 2.4gGhz

Resultaat..in de Bluesound app vind ik een lege pagina!
Wanneer ik dmv de stappen via de app wordt begeleid om een "nieuwe speler" toe te voegen om vervolgens in hotspot-modus verder te gaan, krijg ik steeds herhaaldelijk de melding geen speler gevonden?

**Maar wanneer ik de oude situatie weer volledig terugdraai, dus op de Asus router de Wifi weer activeer en de AP uit... dan wordt de speler opeens wel gevonden 8)7

Het lijkt er wel op of er aan de Blusound speler geen IP-adres wordt toegekend :?
Hoe kan ik dit nu oplossen?

[ Voor 4% gewijzigd door Moris op 18-02-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 16:28:
Afgelopen dagen heb ik hier 3x AP-Pro’s geïnstalleerd!
Dankzij de vele tips, werken alle 2.4G en 5G apparaten nu beter als ooit tevoren :9~
Behalve de Bluesound Flex wil geen verbinding met het nieuwe wifi-netwerk maken :(

Opstelling is als volgt.
Ook de Asus RT-N66U staat 2.4G en 5G volledig uit.
Asus router staat als HDCP ingesteld en deelt dus alle ip-adressen uit.
Asus router heeft alle mobiele en vaste apparaten een vast ip gegeven.
Op Unifi Cloud Key = Controller staat HDCP uit.

Voor de Bluesound zelf, heb ik onderstaande stappen reeds doorgenomen.
App en de tablet opnieuw opgestart.
Flex terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Router opnieuw gestart.
AP terug opgestart.
Gewisseld tussen HT20 en HT4o voor de 2.4gGhz

Resultaat..in de Bluesound app vind ik een lege pagina!
Wanneer ik dmv de stappen via de app wordt begeleid om een "nieuwe speler" toe te voegen om vervolgens in hotspot-modus verder te gaan, krijg ik steeds herhaaldelijk de melding geen speler gevonden?

**Maar wanneer ik de oude situatie weer volledig terugdraai, dus op de Asus router de Wifi weer activeer en de AP uit... dan wordt de speler opeens wel gevonden 8)7

Het lijkt er wel op of er aan de Blusound speler geen IP-adres wordt toegekend :?
Hoe kan ik dit nu oplossen?
Heb iets meer info over de instellingen van blusound.

Het kan zijn dat deze een statisch ip heeft en dat deze buiten de dhcp range valt.
Of dat het router of dns ip verkeert staat.

Als je zou kunnencontroleren of je blusound een niet op een bast ip staat maar ook echt op dhcp.

Ook kan het zijn dat deze via het gast netwerk is verbonden als je dat op Ap,s aan hebt staan en dat hij gewoon toegan heeft tot de gevraagde info.

Als je ook kan controleren of de blusound op je reguliere WiFi zit.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie jij de bluesound als connected client op de AP-Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
xbeam schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 17:29:
[...]
Heb iets meer info over de instellingen van blusound.

Het kan zijn dat deze een statisch ip heeft en dat deze buiten de dhcp range valt.
Of dat het router of dns ip verkeert staat.

Als je zou kunnencontroleren of je blusound een niet op een bast ip staat maar ook echt op dhcp.

Ook kan het zijn dat deze via het gast netwerk is verbonden als je dat op Ap,s aan hebt staan en dat hij gewoon toegan heeft tot de gevraagde info.

Als je ook kan controleren of de blusound op je reguliere WiFi zit.
Hoe kan ik nu controleren welk vast ip de Bluesound heeft, als het me niet lukt om verbinding via wifi te maken?
Gast-netwerk staat op mijn AC uit.
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:17:
Bekabeld werkt de Bluesound wel en ik kan ik gelijk een bekabeld ip-adres toewijzen of achterhalen.
Helaas krijg ik via deze methode de speler niet via Wifi werkend :(
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 20:17:
Neen.

[ Voor 7% gewijzigd door Moris op 18-02-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 22:22

Ethirty

Who...me?

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar kan je die Bluesound niet resetten om opnieuw te connecten met je netwerk?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ethirty schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:26:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar kan je die Bluesound niet resetten om opnieuw te connecten met je netwerk?
Heb ik helaas al meermaals geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/Bluesound%20Wifi_zpses38ma7c.png

[ Voor 27% gewijzigd door Moris op 18-02-2017 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44
Over de temperatuur van de 16poort switch: Bij mij is die eigenlijk constant 62 graden (volgens het apparaat dan), Dat bij een omgevingstemperatuur van ongeveer 18 graden. Ik vind het nogal veel, maar de fan staat grotendeels uit. Geen probleem dan maar? Want ik heb eigenlijk geen zin om dat ding nog een keer om te ruilen...

Er hangen wel 10 accesspoints aan die gevoed worden via POE, dus dat zou ook nog wel mee kunnen werken...

[ Voor 14% gewijzigd door Poltergeist op 18-02-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:27:
[...]

Heb ik helaas al meermaals geprobeerd, helaas zonder resultaat.
[afbeelding]
Wat eerder gevraagd is; als je naar de controller naar clients gaat zie je daar de bluesound connected staan als de ASUS uitgeschakeld is voor WiFi?

Wireless Manual Setup: If the above method does not work, or if you are on a Windows PC or Apple Mac the below method will also work.

On your tablet or smart phone or computer, look for the WiFi network matching your Player's Hotspot*, and join it.
Open a web browser and visit http://setup.bluesound.com. The Configure Player menu should then appear.
Select Configure WiFi.
Select your Home WiFi Network from the Configure Wireless drop down menu. If your Home WiFi Network does not appear or is hidden, select Manual SSID Entry. Enter the Wireless SSID and select the Protection type your network uses.
Enter your home network’s Wireless Password in the field provided (if it is a protected network).
Select a Room Name from the drop down list, or create a customized room name in the field provided.
Press Update and wait for the unit’s light to turn solid blue, indicating that the player has successfully joined your home WiFi network.
Reselect your home WiFi network from your tablet or smartphone’s main network settings. It may correct to it automatically.
Open the BluOS App.

[ Voor 50% gewijzigd door stormfly op 19-02-2017 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poltergeist schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 23:32:
Over de temperatuur van de 16poort switch: Bij mij is die eigenlijk constant 62 graden (volgens het apparaat dan), Dat bij een omgevingstemperatuur van ongeveer 18 graden. Ik vind het nogal veel, maar de fan staat grotendeels uit. Geen probleem dan maar? Want ik heb eigenlijk geen zin om dat ding nog een keer om te ruilen...

Er hangen wel 10 accesspoints aan die gevoed worden via POE, dus dat zou ook nog wel mee kunnen werken...
Lijkt mij goed, in mijn meterkast springt de switch fan aan. Omdat ik fan noise echt verschrikkelijk vindt, heb ik er 2 grote 12x12 fans opgezet op 8volt (die hoor je niet maar verplaatsen veel lucht). Die blazen over de 2 intel NUC's heen die op de US-16 staan, en blazen ook over de US-16 heen. Daardoor blijft de temp op 57 graden.

Zodra ik die 12x12 fans uitzet gaat de switch temp omhoog en gaat de interne fan soms aan.

Zijn normale temperaturen die je afleest hoef je mijn inziens niets aan te doen. UBNT is een USA product en daar zijn ze nog niet heel bewust van " green IT". De US-8-150 wordt zo heet in een meterkast dat je bijna je hand er niet meer op kunt leggen, kan geen kwaad schrijven ze op hun forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
stormfly schreef op zondag 19 februari 2017 @ 07:17:
[...]

Lijkt mij goed, in mijn meterkast springt de switch fan aan. Omdat ik fan noise echt verschrikkelijk vindt, heb ik er 2 grote 12x12 fans opgezet op 8volt (die hoor je niet maar verplaatsen veel lucht). Die blazen over de 2 intel NUC's heen die op de US-16 staan, en blazen ook over de US-16 heen. Daardoor blijft de temp op 57 graden.

Zodra ik die 12x12 fans uitzet gaat de switch temp omhoog en gaat de interne fan soms aan.

Zijn normale temperaturen die je afleest hoef je mijn inziens niets aan te doen. UBNT is een USA product en daar zijn ze nog niet heel bewust van " green IT". De US-8-150 wordt zo heet in een meterkast dat je bijna je hand er niet meer op kunt leggen, kan geen kwaad schrijven ze op hun forum.
Mijn patchkast heeft onderin 2x 120mm en bovenin 2x120mm (noctua) hiermee hou ik de switches op een normale temp waardoor de fans niet aanslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
stormfly schreef op zondag 19 februari 2017 @ 07:13:
[...]
Wat eerder gevraagd is; als je naar de controller naar clients gaat zie je daar de bluesound connected staan als de ASUS uitgeschakeld is voor WiFi?

Wireless Manual Setup: If the above method does not work, or if you are on a Windows PC or Apple Mac the below method will also work.

On your tablet or smart phone or computer, look for the WiFi network matching your Player's Hotspot*, and join it.
Open a web browser and visit http://setup.bluesound.com. The Configure Player menu should then appear.
Select Configure WiFi.
Select your Home WiFi Network from the Configure Wireless drop down menu. If your Home WiFi Network does not appear or is hidden, select Manual SSID Entry. Enter the Wireless SSID and select the Protection type your network uses.
Enter your home network’s Wireless Password in the field provided (if it is a protected network).
Select a Room Name from the drop down list, or create a customized room name in the field provided.
Press Update and wait for the unit’s light to turn solid blue, indicating that the player has successfully joined your home WiFi network.
Reselect your home WiFi network from your tablet or smartphone’s main network settings. It may correct to it automatically.
Open the BluOS App.
Wanneer Wifi op de Asus is uitgeschakeld, is de Bluesound onder clients niet te vinden.
Reden hiervoor: de configuratie van de Bluesound welke oude Hot-Spot modus gebeurt niet voltooid geraakt, met als gevolg is de speler zonder ip-adres onder clients niet te vinden.

*Nogmaals :)
Wanneer ik Wifi op de ASUS weer AAN zet (Op Unifi Wifi uit) kan ik de configuratie van de Bluesound op de ASUS volledig doorlopen en krijgt de speler een ip-adres toegewezen.
Dit ip-adres kan ik geheel automatisch door de Asus laten toewijzen of ik geef de speler zelf een vast ip. Bekabeld werkt de speler ook geheel probleemloos.
Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/Schermafbeelding%202017-02-19%20om%2012.27.39_zpsjtwkxqlt.png

Wanneer ik nu net dezelfde bovenstaande handelingen toepas op het wifi-netwerk van Ubiquiti, kom ik geen meter verder in de configuratie van de speler..met foutmelding “geen speler gevonden, enz..

Met de methode van Bluesound, kom ik helaas ook geen stap verder!
Wanneer ik via de tablet http://setup.bluesound.com invoer kom ik gewoon op deze website terecht?
https://support.bluesound...esound-General-Wifi-Setup

Ik snap gewoon niet waarom de speler via het wifi-netwerk van de Asus wel te configureren valt, maar niet via de Ubiquiti AP 8)7
Alle ander apparaten doen het hier wel geheel probleemloos op het Ubiquiti wifi-netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je alles op 5G gezet en zit er toevallig een 2G only chip in de bluesound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Bluesound kan alleen 2,4 single band. Dus unifi op 2,4 - 20MHz.
Verder op de client waarop je installeert eerst je oude netwerk verwijderen.
en anders ssid handmatig invoeren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-09 22:47
Wat is trouwens de reden dat je de unifi controller kan toevoegen in de edgerouter?
Heeft dit een reden en/of voordelen als je dit doet?

Afbeeldingslocatie: http://xgamer.nl/uni.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Zie het als een specifieke dhcp option die wordt meegegeven aan de clients. In dit geval wordt dat opgepakt door de Unifi devices. Dus als je geen L2 adoption doet en je controller in een ander subnet zit of wellicht zelfs extern wordt gehost.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 19-02-2017 15:02 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Laatst online: 06-09 22:47
Ik had toch een beetje de hoop dat je de edgerouter zou kunnen terugvinden in de unifi controller software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Een vam mijn AP's blijft om de paar dagen hangen op provisioning. Na een reset van de controller komt het weer goed. Iemand een oplossing? AP terug naar factory settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een usg en deze krijg ik niet verbonden met de cloud controller.

Ik heb mijn huidige ERL het 172 subnet aangemaakt wanneer ik hier iets op aansluit krijgt deze een dhcp lease en heeft internet.

Alleen blijft de wan van de usg aangeven dat hij geen internet heeft. Wat zou nog meer kunnen doen om de de usg met internet te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrytasker schreef op zondag 19 februari 2017 @ 15:52:
Een vam mijn AP's blijft om de paar dagen hangen op provisioning. Na een reset van de controller komt het weer goed. Iemand een oplossing? AP terug naar factory settings?
Welk type Ap en welke firmware draai je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
xbeam schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:10:
Ik heb een klein probleempje.
Ik heb een usg en deze krijg ik niet verbonden met de cloud controller.

Ik heb mijn huidige ERL het 172 subnet aangemaakt wanneer ik hier iets op aansluit krijgt deze een dhcp lease en heeft internet.

Alleen blijft de wan van de usg aangeven dat hij geen internet heeft. Wat zou nog meer kunnen doen om de de usg met internet te verbinden?
Zit de cloud controller in hetzelfde subnet als de LAN zijde van de USG? Zo niet, dan dien je een set-inform command op te geven op de USG.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
xbeam schreef op zondag 19 februari 2017 @ 18:21:
[...]

Welk type Ap en welke firmware draai je ?
AP-AC-LR 3.7.39.6089 Cloud key controller op 5.4.11-9184

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen_ae92 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:11:
[...]

Zit de cloud controller in hetzelfde subnet als de LAN zijde van de USG? Zo niet, dan dien je een set-inform command op te geven op de USG.
De set inform heeft geen zin ik krijg geen internet (wan ip) de usg blijft na meerde fabrieks resets aangeven dat hij geen verbinding kan maken met internet.

Volgens mij hoord de usg toch gewoon op de wan een ip te krijgen van de dhcp van de ERL.
En zolang het subnet van de ERL niet het zelfde is als het local netwerk op usg moet hij toch internet kunnen krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door xbeam op 19-02-2017 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harrytasker schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:20:
[...]

AP-AC-LR 3.7.39.6089 Cloud key controller op 5.4.11-9184
Probeer eens een oudere firmware bijv 3.7.29
Bij de laatste paar firmwares lees je toch een hoop problemen met de connectie naar de controller of dat Ap's vastlopen. Of zomaar een open netwerk creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
xbeam schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:30:
[...]

De set inform heeft geen zin ik krijg geen internet (wan ip) de usg blijft na meerde fabrieks resets aangeven dat hij geen verbinding kan maken met internet.

Volgens mij hoord de usg toch gewoon op de wan een ip te krijgen van de dhcp van de ERL.
En zolang het subnet van de ERL niet het zelfde is als het local netwerk op usg moet hij toch internet kunnen krijgen.
Eens

Maar via CLI, zie je dan wel een IP op eth0? En is de dns resolving in orde? Ik neem aan dat ie pas aangeeft internet toegang te hebben als er ook iets geresolved kan worden.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Laatst online: 13:05
Vandaag een Edgerouter lite geplaatst omdat ik zeer ontevreden was over de nieuwe Ziggo Connect box. Deze heb ik in Bridge modus laten plaatsen.

Alles draait tot nu toe vlekkeloos en ben met de Edgerouter zeer tevreden.

Enige waar ik tegenaan loop is het volgende:

Momenteel heb ik een 200/20 Mbit internetverbinding. In een speedtest haal ik deze snelheden ook. Als ik Smart QOS inschakel en deze waarden invoer, haal ik in een speedtest slechts 70/80 Mbit. Als ik Smart QOS uitschakel dan haal ik wel weer de juiste snelheid.

Neemt QOS zoveel van je verbinding weg of zorgt het er juist voor dat deze optie werkt en de bandbreedte goed verdeelt? Als dit zo is, hoe controleer ik dit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16
Ik probeer een port forward te maken op een USG met 2 adres groupen als whitelist. Op mijn Edgerouter was dit een eitje in de GUI, maar ik krijg het op de USG niet voor elkaar. De port forwards maken automatisch een firewall rule aan als je ze limiteert, maar dit kan alleen op een enkel adres.

Moet dit in de CLI? Adres groups zijn beide al aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
QOS gaat over de cpu en normale packetforwarding niet. Dus je belast de cpu er enorm mee. Gewoon uitlaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Laatst online: 13:05
stormfly schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:10:
QOS gaat over de cpu en normale packetforwarding niet. Dus je belast de cpu er enorm mee. Gewoon uitlaten :)
Vind 100Mbit verschil nogal fors. En met deze internetsnelheden eigenlijk ook niet nodig maar leek mij leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt en het QoS principe berust zich op end to end principe. Dus lokaal op je router wat protocollen voorrang geven op de andere, gaat na jouw voordeur weer op de grote hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen_ae92 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Eens

Maar via CLI, zie je dan wel een IP op eth0? En is de dns resolving in orde? Ik neem aan dat ie pas aangeeft internet toegang te hebben als er ook iets geresolved kan worden.
Probleem op gelost.
Vraag niet hoe maar tijdens het eten de boel even de boel gelaten en het eten had de usg in eens een wan ip en internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Shaggie_NB schreef op zondag 19 februari 2017 @ 13:40:
Bluesound kan alleen 2,4 single band. Dus unifi op 2,4 - 20MHz.
Verder op de client waarop je installeert eerst je oude netwerk verwijderen.
en anders ssid handmatig invoeren..
Inderdaad, de Bluesound ondersteund enkel 2.4Ghz.
Op de bluesound heb ik meermaals SSID handmatig ingevoerd, zelfs wanneer ik 5G op de AP heb uitgezet :(

Na wat speurwerk ben ik het volgende tegengekomen, misschien dat ik hier de oplossing kan vinden.. l ben ik niet z echt thuis in deze materie..

Bluesound vraagt om de volgende zaken aan te zetten.
Deze onderstaande zaken stonden bij de LAN-instellingen onder IPTV reeds geactiveerd.
Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping)
Enable multicast routing (IGMP Proxy)

Voor het WiFi gedeelte zit ik met de vraag of je bij Unifi AC-AP Pro ook IGMP Snooping + IGMP Proxy kan activeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:06:
[...]

Inderdaad, de Bluesound ondersteund enkel 2.4Ghz.
Op de bluesound heb ik meermaals SSID handmatig ingevoerd, zelfs wanneer ik 5G op de AP heb uitgezet :(

Na wat speurwerk ben ik het volgende tegengekomen, misschien dat ik hier de oplossing kan vinden.. l ben ik niet z echt thuis in deze materie..

Bluesound vraagt om de volgende zaken aan te zetten.
Deze onderstaande zaken stonden bij de LAN-instellingen onder IPTV reeds geactiveerd.
Enable efficient multicast forwarding (IGMP Snooping)
Enable multicast routing (IGMP Proxy)

Voor het WiFi gedeelte zit ik met de vraag of je bij Unifi AC-AP Pro ook IGMP Snooping + IGMP Proxy kan activeren :?
To enable/disable IGMP snooping (for multicast enhancement, default is enabled)
config.igmpsnoop_enabled.[ssid]=false

Link;
https://help.ubnt.com/hc/...operties-File-Explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
xbeam schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:41:
[...]

To enable/disable IGMP snooping (for multicast enhancement, default is enabled)
config.igmpsnoop_enabled.[ssid]=false

Link;
https://help.ubnt.com/hc/...operties-File-Explanation
Bedankt, maar ben helaas geen expert in deze stuff :|

Disclaimer/Note: All configurations in this document are advanced configurations and should be used by advanced users only. Particular precautions should be taken as incorrectly applying these settings can disable critical functions. Prior to contacting support such unsupported manual configurations should be removed from your environment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op zondag 19 februari 2017 @ 21:56:
[...]

Bedankt, maar ben helaas geen expert in deze stuff :|

Disclaimer/Note: All configurations in this document are advanced configurations and should be used by advanced users only. Particular precautions should be taken as incorrectly applying these settings can disable critical functions. Prior to contacting support such unsupported manual configurations should be removed from your environment.
Gewoon proberen als het fout gaat en je AP werkt niet meer kan je hem gewoon resseten
Via ssh en als daf niet leukt gewoon met een paperclip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
xbeam schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:13:
[...]
Gewoon proberen als het fout gaat en je AP werkt niet meer kan je hem gewoon resseten
Via ssh en als daf niet leukt gewoon met een paperclip.
Euh, hoe geraak ik buiten de controller in de AP, is dit via debug terminal en hoe ga je dan verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op zondag 19 februari 2017 @ 22:30:
[...]

Euh, hoe geraak ik buiten de controller in de AP, is dit via debug terminal en hoe ga je dan verder?
Op de controller (je pc) heb je een mapje
UniFi base]/data/sites/jesitecode
Waar je tekst bestand kan maken met de instellingen deze worden. Door de controller in de Ap geladen.

Maar als ik het goed heb staat igmp setting standaard goed. Zie de bleusound wel als verbonden appareten terug op de controller?

[ Voor 14% gewijzigd door xbeam op 19-02-2017 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 11:49
Even een vraag hoe zit met geluidsniveau van deze switch

Ubiquiti UniFi Switch US-16-150W

Wil hem in mijn trappenkast hangen maar niet door hele huis het gezoem horen.
Had nog een cisco 3750 liggen maar daar wordt je gek vanl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
sjnelle schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:21:

Ik heb er 1 en die is tot nu toe compleet stil geweest (1x hebben de fans gedraaid en dat was tijdens de cold boot), wel is mijn patchkast (in de meterkast) actief gekoeld met 4x120mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 21:26
sjnelle schreef op maandag 20 februari 2017 @ 08:21:

Over het algemeen staan de fans uit. Bij mij hangt ie in de meterkast en slaan ze in de zomer wel eens aan. Dat maakt best wat geluid, maar buiten de hal niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
xbeam schreef op zondag 19 februari 2017 @ 23:03:
[...]
Op de controller (je pc) heb je een mapje
UniFi base]/data/sites/jesitecode
Waar je tekst bestand kan maken met de instellingen deze worden. Door de controller in de Ap geladen.

Maar als ik het goed heb staat igmp setting standaard goed. Zie de bleusound wel als verbonden appareten terug op de controller?
Ik heb een Cloud Key als controller! Hoe verloopt dit dan via de Cloud Key?
Bluesound is als client op de AP nergens als verbonden apparaat te bespeuren, onmogelijk om deze gekoppeld aan de Ubiquiti AP te krijgen :(
Het vreemde is dat het voorheen altijd geheel probleemloos op de Asus router heeft gewerkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op maandag 20 februari 2017 @ 09:07:
[...]

Ik heb een Cloud Key als controller! Hoe verloopt dit dan via de Cloud Key?
Bluesound is als client op de AP nergens als verbonden apparaat te bespeuren, onmogelijk om deze gekoppeld aan de Ubiquiti AP te krijgen :(
Het vreemde is dat het voorheen altijd geheel probleemloos op de Asus router heeft gewerkt 8)7
Je valt nu in de herhalende modus, dat hoeft van mij niet :*)

Om het nog enigzins inhoudelijk te maken nog een laatste poging:

-Zet je Asus WiFi aan
-reset de bluesound naar fabrieks instellingen via je Asus WiFi
-Zet je Asus WiFi Uit
-Zet je UBNT wifi Aan
-Connect 1op1 naar de bluesound zoals ik recent schreef
-Zie je dan netwerken als je scant via de bluesound?
-Zo nee stap af van kanaal 13 (uit je screenshot zag ik dat je die gebruikt, en ga naar 1, 6, 11
-Scan nogmaals?
-Zie je iets, zo ja verbinden en wachtwoord opgeven
-Zie je niets, vul het netwerk handmatig in zoals ik recent schreef
-Check in de UBNT controller of je bluesound verbonden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik weet het, en nogmaals bedankt voor alle moeite en begrip hier ;)

Ter info:
AP hebben voor de 2G kanalen na jullie hulp hier enkele dagen geleden reeds de 1, 6 en 11 gekregen.
Vanavond weet ik alvast weer wat te doen en koppel het nadien hier even terug :)
Nu maar hopen dat er terug muziek uit de Bluesound te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:56

FutureCow

(C) FutureCow

Ik probeer mijn nieuwe ATAG one thermostaat te verbinden met mijn Unifi AC LR. Krijg het alleen niet voor elkaar. Wat is de makkelijkste manier om dit de debuggen? Op de thermostaat zelf valt natuurlijk weinig te zien of in te stellen. Als ik de thermostaat verbinding laat maken met een gemaakte hotspot, dan werkt de thermostaat wel, zonder problemen. Dus het is een instelling van de AC.
Ik gebruik verder een EdgeRouter POE met 1 AC LR.

Iets van log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Unifi:

Feb 20 13:59:37 Slaapkamer user.info syslog: wevent.ubnt_custom_event(): EVENT_STA_JOIN ath0: bc:30:7e:fd:63:04 / 3
Feb 20 13:59:37 Slaapkamer daemon.info hostapd: ath0: STA bc:30:7e:fd:63:04 IEEE 802.11: associated
Feb 20 13:59:37 Slaapkamer daemon.info hostapd: ath0: STA bc:30:7e:fd:63:04 RADIUS: starting accounting session 58AAC251-0000000B
Feb 20 13:59:37 Slaapkamer daemon.info hostapd: ath0: STA bc:30:7e:fd:63:04 WPA: pairwise key handshake completed (RSN)

EdgeOS:

Feb 20 13:59:37 EdgeRouter dhcpd: DHCPDISCOVER from bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:38 EdgeRouter dhcpd: DHCPOFFER on 192.168.1.230 to bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 0 class decls to leases file.
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 0 deleted host decls to leases file.
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 0 new dynamic host decls to leases file.
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 41 leases to leases file.
Feb 20 13:59:44 EdgeRouter dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 15
Feb 20 13:59:45 EdgeRouter sudo:     root : TTY=unknown ; PWD=/ ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/vtysh.pl -c show ip route summary json
Feb 20 13:59:45 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Feb 20 13:59:46 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Feb 20 13:59:56 EdgeRouter dhcpd: DHCPDISCOVER from bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:56 EdgeRouter dhcpd: DHCPOFFER on 192.168.1.230 to bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:59 EdgeRouter dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 14
Feb 20 14:00:10 EdgeRouter dhcpd: DHCPDISCOVER from bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 14:00:10 EdgeRouter dhcpd: DHCPOFFER on 192.168.1.230 to bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 14:00:13 EdgeRouter dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
Feb 20 14:00:16 EdgeRouter sudo:     root : TTY=unknown ; PWD=/ ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/vtysh.pl -c show ip route summary json
Feb 20 14:00:16 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Feb 20 14:00:17 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Feb 20 14:00:18 EdgeRouter dhclient: No DHCPOFFERS received.
Feb 20 14:00:18 EdgeRouter dhclient: No working leases in persistent database - sleeping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op maandag 20 februari 2017 @ 11:13:
Ik weet het, en nogmaals bedankt voor alle moeite en begrip hier ;)

Ter info:
AP hebben voor de 2G kanalen na jullie hulp hier enkele dagen geleden reeds de 1, 6 en 11 gekregen.
Vanavond weet ik alvast weer wat te doen en koppel het nadien hier even terug :)
Nu maar hopen dat er terug muziek uit de Bluesound te krijgen is.
Je zou ook nog even kunnen kijken, als het niet werkt first stick to the plan ;-) Of je in de instellingen van de controller wat kan stoeien met de legacy settings. Maar dat zou niet nodig moeten zijn, wat is je exacte typenummer van je bluesound? Als dan een 802.11n kaartje is hoef je niet naar de legacy instellingen toe namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FutureCow schreef op maandag 20 februari 2017 @ 14:48:
Ik probeer mijn nieuwe ATAG one thermostaat te verbinden met mijn Unifi AC LR. Krijg het alleen niet voor elkaar. Wat is de makkelijkste manier om dit de debuggen? Op de thermostaat zelf valt natuurlijk weinig te zien of in te stellen. Als ik de thermostaat verbinding laat maken met een gemaakte hotspot, dan werkt de thermostaat wel, zonder problemen. Dus het is een instelling van de AC.
Ik gebruik verder een EdgeRouter POE met 1 AC LR.

Iets van log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Unifi:

Feb 20 13:59:37 Slaapkamer user.info syslog: wevent.ubnt_custom_event(): EVENT_STA_JOIN ath0: bc:30:7e:fd:63:04 / 3
Feb 20 13:59:37 Slaapkamer daemon.info hostapd: ath0: STA bc:30:7e:fd:63:04 IEEE 802.11: associated
Feb 20 13:59:37 Slaapkamer daemon.info hostapd: ath0: STA bc:30:7e:fd:63:04 RADIUS: starting accounting session 58AAC251-0000000B
Feb 20 13:59:37 Slaapkamer daemon.info hostapd: ath0: STA bc:30:7e:fd:63:04 WPA: pairwise key handshake completed (RSN)

EdgeOS:

Feb 20 13:59:37 EdgeRouter dhcpd: DHCPDISCOVER from bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:38 EdgeRouter dhcpd: DHCPOFFER on 192.168.1.230 to bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 0 class decls to leases file.
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 0 deleted host decls to leases file.
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 0 new dynamic host decls to leases file.
Feb 20 13:59:43 EdgeRouter dhcpd: Wrote 41 leases to leases file.
Feb 20 13:59:44 EdgeRouter dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 15
Feb 20 13:59:45 EdgeRouter sudo:     root : TTY=unknown ; PWD=/ ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/vtysh.pl -c show ip route summary json
Feb 20 13:59:45 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Feb 20 13:59:46 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Feb 20 13:59:56 EdgeRouter dhcpd: DHCPDISCOVER from bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:56 EdgeRouter dhcpd: DHCPOFFER on 192.168.1.230 to bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 13:59:59 EdgeRouter dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 14
Feb 20 14:00:10 EdgeRouter dhcpd: DHCPDISCOVER from bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 14:00:10 EdgeRouter dhcpd: DHCPOFFER on 192.168.1.230 to bc:30:7e:fd:63:04 (One_17-01-001-328) via switch0
Feb 20 14:00:13 EdgeRouter dhclient: DHCPDISCOVER on eth0.4 to 255.255.255.255 port 67 interval 5
Feb 20 14:00:16 EdgeRouter sudo:     root : TTY=unknown ; PWD=/ ; USER=root ; COMMAND=/usr/bin/vtysh.pl -c show ip route summary json
Feb 20 14:00:16 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session opened for user root by (uid=0)
Feb 20 14:00:17 EdgeRouter sudo: pam_unix(sudo:session): session closed for user root
Feb 20 14:00:18 EdgeRouter dhclient: No DHCPOFFERS received.
Feb 20 14:00:18 EdgeRouter dhclient: No working leases in persistent database - sleeping.
Eerst weten wat voor type WiFi module erin de thermostaat zit, 802.11(letter). Als je de letter weet kan je misschien nog iets met legacy mode?

Wireless Networks -> WLAN Group (rechts boven) - > "Enable legacy device support (i.e. 11b)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
stormfly schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:59:
[...]

Je zou ook nog even kunnen kijken, als het niet werkt first stick to the plan ;-) Of je in de instellingen van de controller wat kan stoeien met de legacy settings. Maar dat zou niet nodig moeten zijn, wat is je exacte typenummer van je bluesound? Als dan een 802.11n kaartje is hoef je niet naar de legacy instellingen toe namelijk.
Technische specs van de Bluesound PULSE FLEX.
http://www.bluesound.com/nl-eu/products/pulse-flex/?cl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
802.11 b/g/n WiFi dat is een traditioneel kaartje wat nog wel eens van legacy modus kan profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

stormfly schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:01:
[...]

Eerst weten wat voor type WiFi module erin de thermostaat zit, 802.11(letter). Als je de letter weet kan je misschien nog iets met legacy mode?

Wireless Networks -> WLAN Group (rechts boven) - > "Enable legacy device support (i.e. 11b)"
Het is een a/b/g netwerk kaartje dat erin zit. Helaas biedt het aanzetten van legacy niet de oplossing...
Heb nog met oude router geprobeerd, dat werkt zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FutureCow schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:57:
[...]

Het is een a/b/g netwerk kaartje dat erin zit. Helaas biedt het aanzetten van legacy niet de oplossing...
Heb nog met oude router geprobeerd, dat werkt zonder problemen...
Vreemd en wel gewoon kanaal 1,6,11 gekozen geen gekke varianten zoals 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

stormfly schreef op maandag 20 februari 2017 @ 17:30:
[...]

Vreemd en wel gewoon kanaal 1,6,11 gekozen geen gekke varianten zoals 13?
Nee, gewoon kanaal 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
stormfly schreef op maandag 20 februari 2017 @ 10:17:
-Zet je Asus WiFi aan
-reset de bluesound naar fabrieks instellingen via je Asus WiFi
-Zet je Asus WiFi Uit
-Zet je UBNT wifi Aan
-Connect 1op1 naar de bluesound zoals ik recent schreef
-Zie je dan netwerken als je scant via de bluesound?
-Zo nee stap af van kanaal 13 (uit je screenshot zag ik dat je die gebruikt, en ga naar 1, 6, 11
-Scan nogmaals?
-Zie je iets, zo ja verbinden en wachtwoord opgeven
-Zie je niets, vul het netwerk handmatig in zoals ik recent schreef
-Check in de UBNT controller of je bluesound verbonden is
Zoals je kan zien is het netwerk SSID in de Bluesound app te zien (net als voorheen).
Helaas wordt de procedure en volledige integratie van de Bluesound in het netwerk niet voltooid met de onderstaande foutmelding :(

De procedure voor het installeren van de Bluesound Pulse Flex
Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/IMG_0124_zpskhdtyx3c.png

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/IMG_0120_zpsasangfej.png

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/IMG_0122_zpsed3go3x9.png

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/IMG_0121_zpshns99wt1.png
stormfly schreef op maandag 20 februari 2017 @ 16:29:
[...]
802.11 b/g/n WiFi dat is een traditioneel kaartje wat nog wel eens van legacy modus kan profiteren.
Verder ook nog even de data 2G Rate Controle van standaard naar Legacy gezet.
Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/Schermafbeelding%202017-02-20%20om%2017.37.47_zpsoyusbhnm.png

In of uitschakelen van IGMP heeft ook niet mogen helpen.
Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/Schermafbeelding%202017-02-19%20om%2013.47.04_zpsojlizvru.png

Pfff, erg frusterend allemaal :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit maar toch faalt hij :(.

Wil je eens op je WiFi een heel simpel wachtwoord zetten zonder gekke karakters. "Tweakers" bijvoorbeeld. En dan nogmaals kijken of je WPA2 aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Helaas, mocht dit ook niet helpen.
Netwerknaam en wachtwoord, beiden Tweakers geprobeerd, maar ook zonder wachtwoord.

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/IMG_0125_zpsxocpmakl.png

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/IMG_0126_zpsitu7we8o.png

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/IMG_0121_zpscnjuaaxq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt hem niet per ongeluk een paar dagen eerder geblokkeerd in de controller tijden het "verkennen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
In de controller staat er onder "inzichten" geen enkele client geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Probeer eens een ssid zonder spatie of vreemde tekens..

Sorry was iets te snel... je had ssid al verandert...

Hier staat nog iets over een vast IP-adres in de router:
http://thehbproject.com/n...2/Bluesound---installeren

[ Voor 70% gewijzigd door Shaggie_NB op 20-02-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
De Asus router had voorheen het ip-ades voor Wifi kunnen achterhalen en heb ik meteen ook vastgezet.

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/Schermafbeelding%202017-02-20%20om%2020.13.15_zpstge79jom.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ik weet even niet wat er al allemaal wel/niet geprobeerd is.
al contact gehad met bluesound over evt. incompatibiliteit met ubiquity chipset ?
bluesound firmware al geupdate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je zonder WiFi wachtwoord een SSID in stelt? Dus met "OPEN authentication"? Even tijdelijk, om te zien of het daarmee te maken heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Maak eens een nieuw wireless netwerk met alleen 2,4 op high. En hang dat alleen aan het AP die het dichts bij het bluesound device is. (zodat ie niet connect met een ander, verder weg AP)

[ Voor 18% gewijzigd door Shaggie_NB op 20-02-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 12:59
Welke firmware versie gebruik je? Ik had vergelijkbare problemen met versie 3.7.39.6089, nu terug naar 3.7.37.6065 en geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Shaggie_NB schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:42:
Maak eens een nieuw wireless netwerk met alleen 2,4 op high. En hang dat alleen aan het AP die het dichts bij het bluesound device is. (zodat ie niet connect met een ander, verder weg AP)
Zonet voor 1 AP een nieuw draadloos 2.4Ghz netwerk aangemaakt en dit op HT20 als op HT40 met zendsterkte op hoog. Eveneens heb ik de Cloud Key eens rechtstreek op de Asus router gehangen ipv de 16-poort switch. ook dit alles helaas zonder resultaat :(
mcetweaker schreef op maandag 20 februari 2017 @ 20:22:
ik weet even niet wat er al allemaal wel/niet geprobeerd is.
al contact gehad met bluesound over evt. incompatibiliteit met ubiquity chipset ?
bluesound firmware al geupdate ?
Het lijkt er inderdaad op dat Bluesound vs Ubiquity niet compatibel zijn met elkaar |:(
Master__R schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:19:
Welke firmware versie gebruik je? Ik had vergelijkbare problemen met versie 3.7.39.6089, nu terug naar 3.7.37.6065 en geen problemen meer.
Bluesound is van de laatste firmware voorzien.
Euh, dit wil ik nog wel eens proberen. Even controleren hoe je een vorige firmware terug draait?

Mocht dit niet helpen!
Na alle fanatische hulp hier is het misschien de moeite waard om dit probleem toch maar eens bij de engelstalige support van Bluesound te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Laatst online: 12:59
Moris schreef op maandag 20 februari 2017 @ 21:24:
[...]

Bluesound is van de laatste firmware voorzien.
Euh, dit wil ik nog wel eens proberen. Even controleren hoe je een vorige firmware terug draait?
Ik bedoel de firmware van de Ubiquity he. Die kan je downgraden door het pad te kopieren vanaf de site:
https://www.ubnt.com/download/unifi

In de controller kan je die weer plakken door op je AP te klikken, en dan Configuration en dan Manage Device, en dan Custom upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Een downgrade van de firmware mocht helaas ook niet helpen.

Afbeeldingslocatie: https://i1299.photobucket.com/albums/ag67/Joske007/Ubiquiti/Schermafbeelding%202017-02-20%20om%2021.45.03_zpsfibsoype.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Heb je de app wel echt afgesloten voordat je het opnieuw probeerde. Ik heb gelezen dat je de app echt af moet sluiten!! de bluesound app bedoel ik

[ Voor 10% gewijzigd door Shaggie_NB op 20-02-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Yep, zoals het hoort..heb ik de Bluesound app steeds en netjes afgesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

@Moris

Mijn problemen met de thermostaat zijn opgelost met de nieuwste formware (3.7.40) wellicht kun je dat ook proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
Moris schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:01:
Yep, zoals het hoort..heb ik de Bluesound app steeds en netjes afgesloten ;)
Dan gewoon een enkeltje Bleusound-support.
Succes!!!
Laat je de oplossing nog wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
FutureCow schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:09:
@Moris

Mijn problemen met de thermostaat zijn opgelost met de nieuwste formware (3.7.40) wellicht kun je dat ook proberen?
Euh, zie dit nergens tussen de downloads staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow

FutureCow

(C) FutureCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moris schreef op maandag 20 februari 2017 @ 22:29:
[...]

Euh, zie dit nergens tussen de downloads staan?
Dat is ook in de laatste comunitie release (finale stable for release) anders kan je ook 29 gebruiken dat is de laatste stable waar wij op draaien en hebben daar geen problemen mee.

De 34 en 37 heb we in ons mini lab getest maar nooit uit gerold wegens veel problemen die 40 zou moeten oplossen maar die wordt nu groot schaking getest door de communitie. Dus dan ga de slag met firmware waar van je nog zeker weet dat deze zelf geen problemen heeft.

Wanneer 40 stabiel is word hij vanzelf via de controller gepusht

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 20-02-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Deze firmware heeft ook niet geholpen.
UniFi firmware 3.7.29 for UAP-AC-Lite/AC-LR/AC-Pro/AC-EDU/AC-M/AC-M-PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer 3.7.40 even en als dat niet werkt support opschakelen van bluesound?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:11

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben bezig om de IPTV werkend te krijgen icm een USG.

Maar bij het commando
code:
1
2
3
4
5
sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "Route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

krijg ik geen output behalve:

Route 213.75.112.0/21 next-hop

Wat doe ik verkeerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 01:09:
Ik ben bezig om de IPTV werkend te krijgen icm een USG.

Maar bij het commando
code:
1
2
3
4
5
sudo su
r_ip=$(show dhcp client leases | grep router | awk '{ print $3 }');
iptv_static=$(echo "Route 213.75.112.0/21 next-hop $r_ip")
echo -e "$iptv_static"
exit

krijg ik geen output behalve:

Route 213.75.112.0/21 next-hop

Wat doe ik verkeerd ;(
Waarschijnlijk heeft vlan 4 geen juiste dhcp opties.
Wat krijg je terug met :
code:
1
show dhcp client leases interface eth1.4

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 21-02-2017 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ook geen output.
Ik heb eigenlijk gewoon deze handleiding gevolgt:

https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/

En dan om de USG in te stellen op de 192.168.2.x range volg ik deze stappen:
https://help.ubnt.com/hc/...-into-an-Existing-Network

Iemand die me een duwtje in de goede richting kan geven :)

[ Voor 41% gewijzigd door Totaalgeflipt op 21-02-2017 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
@Totaalgeflipt Ik las telkens over die "sudo su" heen. Dat maakte bij mij het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik kopieer gewoon die hele tekst en plak hem in ssd...
Ook al regel voor regel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 07:25:
Ook geen output.
Ik heb eigenlijk gewoon deze handleiding gevolgt:

https://www.byluke.nl/tut...nd-krijgen-kpn-glasvezel/

En dan om de USG in te stellen op de 192.168.2.x range volg ik deze stappen:
https://help.ubnt.com/hc/...-into-an-Existing-Network

Iemand die me een duwtje in de goede richting kan geven :)
Als je geen output krijgt dan doe of het commando verkeert of je je hebt geen dhcp client draaien. Allebij geven. ze geen output maar wel een andere tekst terug.

Kan je de tekst die terug krijgt van : show dhcp client copieren en hier in je bericht plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

6
xbeam schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 08:57:
[...]

Als je geen output krijgt dan doe of het commando verkeert of je jhebt geen dhcp client draaien. Allebij geve. ze geen output maar wel een andere tekst terug.

Kan je de tekst die terug krijgt van : show dhcp client copieren en hier in je bericht plakken.
admin@USG-MTK:~$ show dhcp client
Incomplete command

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:13:
6
[...]

admin@USG-MTK:~$ show dhcp client
Incomplete command
De hele regel zoals in de vorrige post bij code.
code:
1
 show dhcp client leases interface eth1.4

Kan je anders je config.bat en config.json uploaden.
Dan kunnen we alle instellingen bekijken voor je

[ Voor 25% gewijzigd door xbeam op 21-02-2017 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 02-09 13:32
Even een vraagje, heb gisteren m'n edge lite router geconfigureerd (met hulp van https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/) en ga vandaag met m'n TP link switch aan de gang (TP-Link TL-SG1016DE16-poorts). KPN glasvezel hangt nog aan m'n Experia Box.

Nu even concrete vraag: Ik wil met een guest network werken op m'n accesspoints, en zal dan ook een guest vlan aan moeten maken op de edge router, die ik dan meegeef via een trunk port naar de switch.

Hoe moet ik nu uiteindelijk de poorten op de switch, waar m'n APs aan hangen, configureren? Moet ik daar dan m'n local vlan én m'n guest vlan aan koppelen? Wordt dit dan ook een trunk port??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mawi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 09:30:
Even een vraagje, heb gisteren m'n edge lite router geconfigureerd (met hulp van https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/) en ga vandaag met m'n TP link switch aan de gang (TP-Link TL-SG1016DE16-poorts). KPN glasvezel hangt nog aan m'n Experia Box.

Nu even concrete vraag: Ik wil met een guest network werken op m'n accesspoints, en zal dan ook een guest vlan aan moeten maken op de edge router, die ik dan meegeef via een trunk port naar de switch.

Hoe moet ik nu uiteindelijk de poorten op de switch, waar m'n APs aan hangen, configureren? Moet ik daar dan m'n local vlan én m'n guest vlan aan koppelen? Wordt dit dan ook een trunk port??
Volg deze video
YouTube: WiFi Hotspot Set Up from Scratch #2 Router Configuration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Laatst online: 02-09 13:32
Dank voor de link, heb al even snel gekeken. Router config gaat wel lukken denk ik, gaat meer over de switch config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mawi schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:02:
[...]

Dank voor de link, heb al even snel gekeken. Router config gaat wel lukken denk ik, gaat meer over de switch config.
Word ook uitgelegd in de vervolg filmpjes

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.