[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.728 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
m3gA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:09:
Hoe maken jullie je cloud key trouwens vast? Ik vind het niks dat ie maar wat aan mijn switch hangt. Heeft iemand daar al iets slims voor bedacht?
Dit dus.
MontageCloudkey

Power via USB op USG-PRO-4, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 10:15
JeeEs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Dit dus.
[afbeelding]

Heb je hem vastgezet tussen de kabelgeleiders? Ziet er goed uit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 13:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

JeeEs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:00:
[...]

Dit dus.
[afbeelding]

Netjes!
Weet ik direct dat de USG-Pro m kan voeden :)

Waar heb je die afdichtdopjes vandaan? ik heb heel wat porten ongebruikt en zou die ook wel netjes willen afdoppen. (zowel SFP als LAN)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Niet online
m3gA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:01:
[...]

Heb je hem vastgezet tussen de kabelgeleiders? Ziet er goed uit inderdaad.
Ja, hij zit mooi vastgeklemd. Geen velcro o.i.d. nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
HellStorm666 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Netjes!

Waar heb je die afdichtdopjes vandaan? ik heb heel wat porten ongebruikt en zou die ook wel netjes willen afdoppen. (zowel SFP als LAN)
Die krijg je bij Aliexpress oa. https://nl.aliexpress.com...cs-Black/32708729962.html

maar ik vind die van hem handiger aangezien er een dopje zit om ze er uit te peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Niet online
m3gA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:11:
[...]

Die krijg je bij Aliexpress oa. https://nl.aliexpress.com...cs-Black/32708729962.html

maar ik vind die van hem handiger aangezien er een dopje zit om ze er uit te peuteren.
Het zijn deze: https://netwerkproducten.com/webshop/stof-dopjes-c-401.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeEs
  • Niet online
HellStorm666 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:03:
[...]

Ja, geen problemen, draait al maanden zo. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik vond dat hij erg heet werd bij voeding via POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
In de terms if use las ik dat Ubiquiti data mag ophalen en dat je eigenlijk je data min of meer beschikbaar stelt voor hun analyse. In hoeverre kun je dat uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Welke terms of use bedoel je precies? De algemene privacy policy?

Daarin staat dat ze inderdaad gegevens over de Unifi devices zouden kunnen verzamelen. Maar uitdrukkelijk niet het verkeer dat daar overheen gaat.

[ Voor 76% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:16
Ben mezelf aan het oriënteren welke netwerkapparatuur ik nodig heb om onze nieuwbouwwoning te voorzien van een nette wifi dekking. Dus dan kom je al snel uit bij apparatuur van Ubiquiti.

Wat ik graag zou willen is 2-3 AP-AC-LR (afhankelijk vd dekking) plaatsen.

Nu zit ik in dubio hoe ik mijn netwerk verder in wil richten mbt router en switches om alle netwerkapparatuur te verbinden.

Wat ik heb is een glasvezelverbinding van KPN met een EB V10 als basis, deze hoeft niet perse te verdwijnen en kan dus dienst doen om het IPTV gedeelte te verzorgen.

Wat heb ik nodig om de AP's aan te sluiten? Is een fatsoenlijke POE switch voldoende, of is het beter om er alsnog een Edgerouter tussen te zetten die alles af handelt?

Bijvoorbeeld:

Experiabox Lan 1 poort --> switch met IMGP snooping --> tv decoders
Lan 2 poort --> switch met POE --> Access Points & security cams
Lan 3 & 4 --> overige switches om NAS en andere netwerkapparatuur aan te sluiten

Lan 2 poort --> Edgerouter (X, lite, SPF?)

Edgerouter Lan 1 --> switch met POE --> Access Points & security cams
Lan 2/3/4 --> switches tbv NAS en andere netwerkapparatuur.

Ik ben geen veeleisende gebruiker, dus heb ook (nog) niet de behoefte om verschillende VLAN's etc aan te maken, maar vind het wel leuk om net wat verder te gaan dan de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

paul-s83 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:33:
Wat heb ik nodig om de AP's aan te sluiten? Is een fatsoenlijke POE switch voldoende, of is het beter om er alsnog een Edgerouter tussen te zetten die alles af handelt?
Een fatsoenlijke PoE switch is voldoende. Let wel op met de UAP AC LR, die werkt alleen met passive PoE en de meeste PoE switches ondersteunen dat niet. De UAP AC Pro werkt wel met 802.3af.

Hoe groot is je nieuwe huis? Voor binnenshuis heb je eigenlijk weinig voordeel aan het grotere bereik van de LR. In mijn nieuwbouwhuis heb ik zelfs met één UAP AC Pro overal bereik, ook een verdieping hoger en buiten. Al zou ik er wel een per verdieping nemen als je niet de enige gebruiker bent.

Wat betreft de router; een EdgeRouter kan veel, maar deze heeft verder niets speciaals in combinatie met Unifi APs. Voor de APs maakt het niet uit welke router je gebruikt. Als je de clients in verschillende VLANs wil onderbrengen dan moet je router daar natuurlijk wel mee om kunnen gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Zr40 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:46:
[...]

Een fatsoenlijke PoE switch is voldoende. Let wel op met de UAP AC LR, die werkt alleen met passive PoE en de meeste PoE switches ondersteunen dat niet. De UAP AC Pro werkt wel met 802.3af.

Hoe groot is je nieuwe huis? Voor binnenshuis heb je eigenlijk weinig voordeel aan het grotere bereik van de LR. In mijn nieuwbouwhuis heb ik zelfs met één UAP AC Pro overal bereik, ook een verdieping hoger en buiten. Al zou ik er wel een per verdieping nemen als je niet de enige gebruiker bent.

Wat betreft de router; een EdgeRouter kan veel, maar deze heeft verder niets speciaals in combinatie met Unifi APs. Voor de APs maakt het niet uit welke router je gebruikt. Als je de clients in verschillende VLANs wil onderbrengen dan moet je router daar natuurlijk wel mee om kunnen gaan.
Als ik mij niet vergis zit er een 24v PoE adapter bij, dus dan is in principe elke PoE switch geschikt.

Qua woning betreft het een 2 onder 1 kap van 700 kuub dus wil op elke etage een AP ( heb open zolder dus kan boven wellicht met 1 AP toekomen.)

Alle clients mogen in dezelfde VLAN komen, dus ik denk dat de Edgerouter X dan voldoende is voor mij icm wat deftige switches met PoE en/of IMGP snooping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:16
paul-s83 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:33:

Wat ik graag zou willen is 2-3 AP-AC-LR (afhankelijk vd dekking) plaatsen.

Nu zit ik in dubio hoe ik mijn netwerk verder in wil richten mbt router en switches om alle netwerkapparatuur te verbinden.

Wat ik heb is een glasvezelverbinding van KPN met een EB V10 als basis, deze hoeft niet perse te verdwijnen en kan dus dienst doen om het IPTV gedeelte te verzorgen.

Lan 2 poort --> switch met POE --> Access Points & security cams
Lan 3 & 4 --> overige switches om NAS en andere netwerkapparatuur aan te sluiten

Ik ben geen veeleisende gebruiker, dus heb ook (nog) niet de behoefte om verschillende VLAN's etc aan te maken, maar vind het wel leuk om net wat verder te gaan dan de standaard.
Aangezien je geen veeleisende gebruiker bent, zou ik kiezen voor optie 1.
Maar zonder de switch met imgp, gewoon beide tv decoders op de eb,
sommige ap's worden geleverd met poe adapter en anders inderdaad op een goede poe switch.
Ik zou wel een cloud key aanschaffen, puur omdat ik dit handig vind, en voor de prijs van 90-95 euro hoef je dat niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
akatar schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:18:
[...]

Aangezien je geen veeleisende gebruiker bent, zou ik kiezen voor optie 1.
Maar zonder de switch met imgp, gewoon beide tv decoders op de eb,
sommige ap's worden geleverd met poe adapter en anders inderdaad op een goede poe switch.
Ik zou wel een cloud key aanschaffen, puur omdat ik dit handig vind, en voor de prijs van 90-95 euro hoef je dat niet te laten.
Thanks! Dat van die cloud key is wel een goed idee om eenvoudig alles in te richten en te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:39
Zr40 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:46:
[...]

Ik heb op dit moment 2x een AC LR aan een Edgerouter X SFP hangen. PoE werkt prima met deze router en heb je ook geen injector nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:21
Momenteel heb ik nog een UAP-Outdoor buiten hangen (N).

Nu zie ik dat de AC-Mesh beschikbaar is voor een schappelijke prijs. Ik kan het zo niet direct vinden maar neem aan dat ik deze ook gewoon als Access point kan gebruiken en niet verplicht als onderdeel van een Mesh netwerk. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Mijn grootste frustratie van mijn huidige WiFi-setup thuis is het niet automatisch overschakelen naar het sterkste wifi-AP. In ons nieuwe huis wil ik investeren in hardware die dit mogelijk maakt. Ik lees verschillende verhalen over de mogelijkheden van Ubiquiti, waarbij het onduidelijk is of de AP-AC-lite (of Pro) die handoff kan of dat je de nieuwe Mesh APs moet hebben. Kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

loeberce schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:12:
Mijn grootste frustratie van mijn huidige WiFi-setup thuis is het niet automatisch overschakelen naar het sterkste wifi-AP. In ons nieuwe huis wil ik investeren in hardware die dit mogelijk maakt. Ik lees verschillende verhalen over de mogelijkheden van Ubiquiti, waarbij het onduidelijk is of de AP-AC-lite (of Pro) die handoff kan of dat je de nieuwe Mesh APs moet hebben. Kan iemand mij dit uitleggen?
In principe bepaalt de client of en wanneer hij verbindt met een andere access point. De access points kunnen hier wel aan bijdragen door de client eraf te schoppen wanneer deze onder een bepaalde signaalsterkte komt (middels de Minimum RSSI instelling), maar in feite beperk je hier je bereik mee en de client kan het interpreteren als een actieve weigering.

Wat helpt is ondersteuning voor roaming standaarden zoals 802.11r waardoor clients betere beslissingen kunnen maken voor roaming. Dit wordt ondersteund sinds firmware 3.7.21.

De nieuwe Mesh APs bieden daar geen verandering in. Wat deze doen is met elkaar verbinden zodat er maar één Mesh AP een echte netwerkverbinding nodig heeft. Dat kan met de Lite/Pro ook (wireless uplink), maar niet automatisch zoals met de Mesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:35
Duidelijk antwoord, waarvoor dank. Maar hoe is de ervaring dan met telefoons en tablets met deze APs? Werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
rusman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:58:
[...]

Ik heb op dit moment 2x een AC LR aan een Edgerouter X SFP hangen. PoE werkt prima met deze router en heb je ook geen injector nodig.
Thanks, dan gaat dit m worden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de de EdgeRouter POE met (op dit moment) behoorlijk basis instellingen. Dus eth0 WAN en eth2/3/4 LAN netwerk die naar de AP AC-PRO en 2 switches gaat.

Nu heb ik nog een Cloud Key die ik eigenlijk het liefst op de eth1 aansluiting van de EdgeRouter POE zou willen aansluiten zodat de EdgeRouter de voeding is voor de Cloud Key en ik geen aparte voeding hoef te trekken naar waar de switch staat. (beperkte ruimte en geen 230V in de buurt van switch)

Simpelste zou natuurlijk zijn om eth1 t/m eth4 te bridgen in 1 LAN netwerk. Maar bridgen in de EdgeRouter is een software aangelegenheid waar de processor duidelijk niet snel genoeg voor is. In bridge modus schiet de processor naar 100% gebruik en de snelheid is vervolgens 65Mbit lager bij een simpele download test in vergelijking met de situatie waarin ik geen softwarematige bridge gebruik. Software bridge is dus niet echt een optie.

Kan wel een nieuwe LAN aanmaken op eth1 naast de bestaande LAN op eth2/3/4 maar kan de Cloud Key dan wel communiceren met de AP AC-PRO die op het andere LAN zit en is de Cloud Key dan nog toegankelijk via een computer (direct access) die op het andere LAN zit?

Zo ja, hoe zou dit dan in de EdgeRouter en Cloud key geconfigureerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
paul-s83 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Thanks, dan gaat dit m worden denk ik :)
Lijkt me in jou geval een bijzondere keuze. Denk er nog eens over na :o

Waarom niet twee UAP AC PRO's, Cloudkey en, alleen in het geval je de POE adapters niet wilt gebruiken een Unifi POE switch? Alles in de Unifi lijn, te beheren via 1 interface.

Ik heb thuis een LR en een Pro en ik kan je verzekeren dat de volgende geen LR meer wordt. Meestal is beste vaak om per verdieping 1 AP te hangen en dan is een LR niet nodig (of beter van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Aha ik had de LR op het oog vanwege de hogere doorvoer op 2,4ghz tov de lite versie, niet vanwege het bereik. De pro is overkill denk ik en ook een stukje duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Ach, het is voor iedereen persoonlijk en hangt ook af van de situatie.

Als ik de ervaringen hier zo lees, dan wil ik dus juist wél voor een LR gaan!. Want in een 'gemiddeld' formaat rijtjeshuis kan die waarschijnlijk het hele huis van voldoende signaal voorzien. Meteen ook geen roaming perikelen meer.

Maar wil je maximale performance en/of heb je een groter huis, dan is op iedere verdieping een Pro hangen wrs. weer het beste.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ik heb een LR beneden en een Lite boven.
De LR beneden juist omdat ik op de oprit en achter in de tuin ook goede wifi wil hebben. De Lite komt hier net te kort voor.

Bij m'n ouders hebben we 1 LR hangen voor het hele huis, maar die hebben op zolder geen wifi nodig.

Op de zaak hebben we per etage een LR in t midden hangen.

Allemaal werkt het prima.
Maar voor die paar € extra dat de LR maar kost t.o.v. de Lite zou ik ALTIJD de LR kiezen. Desnoods zet je het vermogen naar beneden als ie te sterk is ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:33:
Maar voor die paar € extra dat de LR maar kost t.o.v. de Lite zou ik ALTIJD de LR kiezen. Desnoods zet je het vermogen naar beneden als ie te sterk is ;)
Voor zover ik begrepen heb is het vermogen niet eens het belangrijkste aan de LR. Maar voornamelijk de antenneopzet is anders. Je kunt een AP wel een sterk signaal laten uitsturen wat dan nog ontvangen kan worden door bv een telefoon "ver weg". Maar als die telefoon wat terug wil sturen moet het AP het ook nog kunnen ontvangen. En v.z.i.w. is de LR dus ook geschikte voor het oppikken van zwakkere signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbhoek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 01:32
Ik heb nu 2 Linksys LAPAC 1750 hangen (bgg en zolder) maar de dekking is op diverse plaatsen slecht, daarom kijk ik nu naar een andere oplossing zoals de Ubiquiti.

- maakt het qua dekking uit of ze gemonteerd worden op muur of plafond (ergo horizontaal of verticaal?)
- is het het waard om te wachten op de HD versie van de AP (4x4)?
- is het mogelijk de APs te configureren zonder 'cloud omgeving' (wil het graag allemaal binnen m'n eigen netwerk houden)

bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mbhoek schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:02:
De retailprijs van de HD zal $350 worden geeft Ubiquiti zelf aan. Voor een thuisomgeving vind ik dat persoonlijk erg aan de hoge kant.
- is het mogelijk de APs te configureren zonder 'cloud omgeving' (wil het graag allemaal binnen m'n eigen netwerk houden)
Je kunt de controller op een gewone PC installeren om de APs in te regelen. Verder is de controller ook niet verplicht voor de basisfunctionaliteit. Alleen logging, gastnetwerk met captive portals etc vereisen dat de controller 24/7 bereikbaar is. Daarnaast kun je ook de app gebruiken voor de configuratie. Maar ik neem aan dat die nog beperkter is als de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:14:
[...]
Maar ik neem aan dat die nog beperkter is als de controller.
Mag ik dan eens vragen wat jij mist in de controller t.b.v. de configuratie van de AP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaggie_NB schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Mag ik dan eens vragen wat jij mist in de controller t.b.v. de configuratie van de AP's?
Ik had het op m'n tablet zo snel verkeerd verwoord. Ik bedoelde beperkter dan een niet 24/7 draaiende controller. Maar ik heb zelf mijn APs (+ USW + USG) pas ~1 week in gebruik dus heb ook nog niet zoveel ervaring ermee. Maar ik mis in ieder geval niks. Maar ik kan mij wel indenken dat de app (als controller) nog beperkter is in mogelijkheden dan als je de controller eenmalig op een PC gebruikt voor de configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:37:
[...]

Ik had het op m'n tablet zo snel verkeerd verwoord. Ik bedoelde beperkter dan een niet 24/7 draaiende controller. Maar ik heb zelf mijn APs (+ USW + USG) pas ~1 week in gebruik dus heb ook nog niet zoveel ervaring ermee. Maar ik mis in ieder geval niks. Maar ik kan mij wel indenken dat de app (als controller) nog beperkter is in mogelijkheden dan als je de controller eenmalig op een PC gebruikt voor de configuratie.
Kan gebeuren. Maar ik was gewoon benieuwd want zelf mis ik niets v.w.b. de AP configuratie.
In de controller mis ik wel de makkelijke configuratie van o.a. VPN (zat schijnbaar al in 5.5.2.) en het opslaan van CLI instellingen zonder het JSON gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Zr40 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:10:
Welke terms of use bedoel je precies? De algemene privacy policy?

Daarin staat dat ze inderdaad gegevens over de Unifi devices zouden kunnen verzamelen. Maar uitdrukkelijk niet het verkeer dat daar overheen gaat.
Die bedoel ik inderdaad. Is dit ook ergens nog helemaal uit te schakelen, of te blokkeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
mbhoek schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:02:
Ik heb nu 2 Linksys LAPAC 1750 hangen (bgg en zolder) maar de dekking is op diverse plaatsen slecht, daarom kijk ik nu naar een andere oplossing zoals de Ubiquiti.

- maakt het qua dekking uit of ze gemonteerd worden op muur of plafond (ergo horizontaal of verticaal?)

bvd
Volgens mij is het plafond het beste.

Ik heb thuis een HD (beta) hangen en het grote voordeel is dat de snelheid redelijk constant blijft als je er verder vanaf gaat en je kunt hem goed belasten met meerdere clients tegelijk. Hij is ook ontzettend snel (met iperf) maar in de praktijk doe je daar volgens mij weinig mee.
De genoemde 350 is een advies prijs zonder BTW. Dus je zult in Nederland rond de 400 euro kwijt zijn. Dan zou ik toch 2 Pro's pakken voor dat geld. Ze verwachten ook dat DFS support pas in juni komt ivm goedkeuringen. Ik had eerst een lite en de HD is echt gigantisch. De lite die nog op zolder hangt lijkt net speelgoed. De afwerking is ook veel mooier. De lite is hard plastic maar de HD heeft een zachte coating maar daar zie je weinig van als hij aan het plafond hangt. Ook is het led licht veel feller. Handig aangezien hij ook als nachtlampje fungeert in de gang.

De HD staat trouwens voor High Density. Veel clients met goede dekking op een relatief klein oppervlakte. Voor een groot bereik is de Pro beter.

Je kunt zelf een servertje draaien op een Pi of een cloudkey maar deze is niet nodig als je gewoon de basis functionaliteit gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door m3gA op 20-01-2017 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Sppak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:02:
[...]

Die bedoel ik inderdaad. Is dit ook ergens nog helemaal uit te schakelen, of te blokkeren?
Nee. Als dat echt iets is dat je wil blokkeren dan moet je al het verkeer tegenhouden in je firewall, net zoals je dergelijk verkeer van andere software en devices inmiddels al in je firewall geblokkeerd hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 20-01-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbhoek
RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:14:
[...]
De retailprijs van de HD zal $350 worden geeft Ubiquiti zelf aan. Voor een thuisomgeving vind ik dat persoonlijk erg aan de hoge kant.
[...]
m3gA schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:26:
[...]
Volgens mij is het plafond het beste.
[..]
De HD staat trouwens voor High Density. Veel clients met goede dekking op een relatief klein oppervlakte. Voor een groot bereik is de Pro beter.
[..]
Je kunt zelf een servertje draaien op een Pi of een cloudkey maar deze is niet nodig als je gewoon de basis functionaliteit gebruikt.
Bedankt voor de reacties. Ik had in mijn originele post direct moeten zeggen dat het om een bedrijfswoning gaat. Tussen woningdeel en bedrijfsdeel zijn brandvertragende wanden geplaatst, die niet goed lijken voor het signaal. Daarnaast heb ik gemiddeld 20 draadloze clients, dus wellicht dat dat een reden zou zijn voor die HD versie. Zelf een server draaien is geen probleem, goed dat het niet in de cloud hoeft te draaien.

Ik merk nu dat extra APs bijplaatsen (ongeacht merk) niet helpt of zelfs averechts werkt. Begrijp ik goed dat als ik de Pros in 802.11krv (roaming) gebruik, je niet meer teveel APs kunt hebben? Dan lijkt me dat namelijk de ideale oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

mbhoek schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Daarnaast heb ik gemiddeld 20 draadloze clients, dus wellicht dat dat een reden zou zijn voor die HD versie.
Bij ons op kantoor hebben we één Pro staan. Die heeft echt geen moeite met zoveel clients. Ziggo is nog steeds de bottleneck :)
Ik merk nu dat extra APs bijplaatsen (ongeacht merk) niet helpt of zelfs averechts werkt. Begrijp ik goed dat als ik de Pros in 802.11krv (roaming) gebruik, je niet meer teveel APs kunt hebben? Dan lijkt me dat namelijk de ideale oplossing.
Teveel APs kan altijd natuurlijk. Vanaf de vierde AP moet je 2.4GHz kanalen gaan hergebruiken, als je dan twee APs die ruim binnen elkaars bereik geplaatst zijn op hetzelfde kanaal hebt zitten, dan biedt die tweede geen capaciteitsvoordeel.

De roaming standaarden helpen alleen om de clients betere beslissingen te maken of en wanneer daadwerkelijk te roamen, en het roamen sneller te laten gebeuren.

[ Voor 49% gewijzigd door Zr40 op 20-01-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Hier een Pro die dagelijks gemiddeld 30 clients heeft. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbhoek
Zr40 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:58:
[...]
Teveel APs kan altijd natuurlijk. Vanaf de vierde AP moet je 2.4GHz kanalen gaan hergebruiken, als je dan twee APs die ruim binnen elkaars bereik geplaatst zijn op hetzelfde kanaal hebt zitten, dan biedt die tweede geen capaciteitsvoordeel.
[...]
Ah, ik dacht dat je bij 802.11krv sowieso 1 kanaal moest gebruiken voor al je eigen APs (en dat daarmee gelijk een nadeel is als je een 'drukke buurt' hebt). Ik ga me er nog eens in verdiepen, bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11
Shinji schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:24:
[...]

Kijk, dat schiet al een eind op, bijzonder dat dit er bij de overige images niet bij staat. Nu overigens overgestapt op die van jacobalberty (5.3.11). AP blijft nu helaas in een adopting state staan. Firewall op NAS staat verder uit.

Nu wel op de AP ingelogd, kan pingen naar NAS, default gateway en internet, dus dat lijkt in ieder geval allemaal goed te gaan.

//edit
Handmatig inform url er in geschopt en daarna deed hij het! :)
Helaas, werkt blijkbaar toch nog niet helemaal goed. Heb een tweede AP AC Lite gekocht, die is nu aan het upgraden. Echter zag ik toen dat mijn eerste AP weer in adopting state staat met af en toe disconnected er tussendoor. Ik heb echter wel gewoon verbinding via de AP. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, (en dame).

Ik heb een Cloudkey in verweggistan (3000 km verder) en deze lijkt in het dashboard van Ubiquiti als "Offline".

Ik heb wel toegang via SSH (ik heb een VPN verbinding naar de site).

Nu kan je wel de firmware updaten via SSH zoals hier beschreven:

https://help.ubnt.com/hc/...ontroller-Version-via-SSH

Dit lijkt te werken, echter ik krijg een foutmelding dat er geen ruimte op de device is:

root@UniFi-CloudKey:/tmp# dpkg -i unifi_sysvinit_all.deb
(Reading database ... 15439 files and directories currently installed.)
Preparing to unpack unifi_sysvinit_all.deb ...
Unpacking unifi (5.3.11-8935) over (5.3.8-8920) ...
dpkg: error processing archive unifi_sysvinit_all.deb (--install):
cannot copy extracted data for './usr/lib/unifi/lib/spring-beans-3.2.8.RELEASE.jar' to '/usr/lib/unifi/lib/spring-bea.2.8.RELEASE.jar.dpkg-new': failed to write (No space left on device)
dpkg-deb: error: subprocess paste was killed by signal (Broken pipe)
abort-upgrade: please reinstall previous version

sudo apt-get install --reinstall unifi=5.3.8-8920
dpkg: error while cleaning up:
subprocess new post-removal script returned error exit status 2

Errors were encountered while processing:
unifi_sysvinit_all.deb

root@UniFi-CloudKey:/tmp#

Support van Ubnt weet het niet. Ook weten zij niet hoe je dat ding via SSH kan restarten.

Enig idee hoe ik meer ruimte kan maken op de Cloudkey, en wat ik weg kan halen? Het ding draait op Debian Linux, maar ik ben niet zo thuis in Linux om te weten wat ik weg mag halen en welke directory.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 07:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank...

Bleek dat de aufs-root ""vol" zat, met 97% vrij. 1 Gb weggehaald, en update werkt gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Shinji schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:25:
[...]

Helaas, werkt blijkbaar toch nog niet helemaal goed. Heb een tweede AP AC Lite gekocht, die is nu aan het upgraden. Echter zag ik toen dat mijn eerste AP weer in adopting state staat met af en toe disconnected er tussendoor. Ik heb echter wel gewoon verbinding via de AP. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Je hebt toevallig niet de 5.5.x controller ? Daar is dat een bekend probleem bij.

Probeer anders het volgende: https://community.ubnt.co...756/highlight/true#M43078

Heeft bij mij ook geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:41:

Support van Ubnt weet het niet. Ook weten zij niet hoe je dat ding via SSH kan restarten.
"reboot now" werkt altijd ;)

De eerste revisie cloudkeys is volgens mij met wat te weinig ruimte geleverd. De nieuwe versie heeft wat meer.

https://community.ubnt.co...495/highlight/true#M37452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 23:05
In januari volgend jaar wordt het appartement van mijn ouders opgeleverd. De meterkast zit buiten het appartement, dus Wi-Fi via daar gaat 'm niet worden. Hierdoor ben ik al even aan het kijken naar het mogelijke netwerk en natuurlijk op Ubuiqiti-apparatuur uitgekomen. Ik ben er nog niet helemaal uit en moet nog wel wat lezen.

Wat wel binnenkort besloten moet worden is waar de gaten voor de accesspoints komen. Ik dacht zelf aan 2x UniFi® AP AC LITE, maar ik weet niet of ik met één AP (bijv. de LR versie) ook uit kom. Dus mijn vraag is wat jullie zouden doen: een of twee accesspoints?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OFfKRGu.png

Het plafond loopt overigens schuin omhoog, met als hoogste punt het midden van het appartement (zie de gele lijn tussen woonkamer en slaapkamer 2. Deze muur is van beton, de rest waarschijnlijk van gasbetonblokken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Gezien de betonnen muur (met wapening) zou ik opteren voor 2 AP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:18

Ethirty

Who...me?

Een meterkast buitenshuis? Waar ga je de router etc laten dan? Laten ze ook gelijk vaste bekabeling aanleggen? Coax is waarschijnlijk nog standaard in huis, maar bij een andere vorm van tv heb je al snel netwerk nodig.

Verder ga ik mee in het advies van 2 AP's, 1 is waarschijnlijk nét te weinig.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Gisteren bij mezelf een tweede AP gezet. Eentje had ik op de bovenste verdieping gezet centraal in huis. Maar merkte dat op de begane grond en kelder het ontvangst toch niet genoeg was. Een tweede erbij gezet ter hoogte van begane grond en verbinding is nu uitstekend. Had nog een probleempje, aangezien ik de eerste 2 jaar geleden gezet had en geen idee wat mijn account was. Een snelle en grondige hulp van de helpdesk (via chat) loste alles op. Helemaal tevreden nu! Alleen van de zomer even kijken hoe het bereik buiten is. Desnoods daar nog een 3e erbij.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m3gA schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 08:22:
[...]

"reboot now" werkt altijd ;)

De eerste revisie cloudkeys is volgens mij met wat te weinig ruimte geleverd. De nieuwe versie heeft wat meer.

https://community.ubnt.co...495/highlight/true#M37452
Commando voor reboot is "init 6". (zonder aanhalingstekens natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

Blokker_1999

Full steam ahead

GEi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:53:
Gezien de betonnen muur (met wapening) zou ik opteren voor 2 AP's.
Binnenin het appartement is geen gewapend beton te zien en zou ik zelfs durven zeggen dat je met 1 enkele AP AC Lite zult toekomen. Als ik zie hoe goed de dekking in mijn eigen woning is (waar wel gewapend beton in zit) alsook hoe ver buiten mijn woning ik de signalen blijf opvangen van mijn eigen Lite APs zouden 2 APs echt overkill zijn.

Neemt niet weg dat je altijd al de bekabeling kunt laten klaarleggen, mocht ooit blijken dat je toch een tweede AP wenst.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:25

zeroday

There is no alternative!

Ethirty schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:
Een meterkast buitenshuis? Waar ga je de router etc laten dan? Laten ze ook gelijk vaste bekabeling aanleggen? Coax is waarschijnlijk nog standaard in huis, maar bij een andere vorm van tv heb je al snel netwerk nodig.

Dat kan hoor, ik heb op een appartement gewoond waar de meterkast op het balkon stond
Daar had ik een patchpaneel, 2x een NAS, de router en kabelmodem in staan. Ik schrok wel toen in de zomer de zon op de deur scheen. Alle apparatuur kreeg zo tussen de 50 en 70 graden op z'n dak .. (en alles heeft het volgehouden). ;-)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
m3gA schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:48:
[...]

Je hebt toevallig niet de 5.5.x controller ? Daar is dat een bekend probleem bij.

Probeer anders het volgende: https://community.ubnt.co...756/highlight/true#M43078

Heeft bij mij ook geholpen.
Nee, heb 5.3.11 draaien. Heb nu L2 discovery aangezet en tot nu toe blijven ze "online" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Laatst online: 23:05
Ethirty schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:

Modem en router komen inderdaad in de meterkast, met mogelijk nog een Raspberry Pi om de elektriciteitsmeter in de gaten te houden. Maar daar zal dan wel een stopcontact aanwezig zijn om dit te faciliteren. Coax en UTP worden vanaf daar ook aangelegd naar een aantal plekken in de woning.
Blokker_1999 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:03:
[...]

Binnenin het appartement is geen gewapend beton te zien en zou ik zelfs durven zeggen dat je met 1 enkele AP AC Lite zult toekomen. Als ik zie hoe goed de dekking in mijn eigen woning is (waar wel gewapend beton in zit) alsook hoe ver buiten mijn woning ik de signalen blijf opvangen van mijn eigen Lite APs zouden 2 APs echt overkill zijn.

Neemt niet weg dat je altijd al de bekabeling kunt laten klaarleggen, mocht ooit blijken dat je toch een tweede AP wenst.
Er zit inderdaad geen gewapend beton in, behalve in de muur tussen woonkamer en slaapkamer. Daar is het plafond ook het hoogst en leunt het dak dus ook op.

Ik denk dat ik mijn ouders dan ook maar ga adviseren om 2 APs (of in ieder geval twee aansluitingen daarvoor) te nemen. Met name omdat ik niet het risico wil lopen dat er slecht bereik is, en je van te voren niet precies weet hoe goed het allemaal gaat uitpakken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
Een leuke nieuwe tool om het aantal access points etc te berekenen. https://design.ubnt.com/#/ Handig voor de topicstart?

Er komt in februari nog een uitgebreide coverage tool in waar je een kaart in kan uploaden.

[ Voor 40% gewijzigd door m3gA op 24-01-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:41:
De Unifi UAP-AC heeft inderdaad een probleem met ZeroHandOff
Die feature hebben ze toch gewoon laten vallen omdat het een beetje, tja hoe zeg je dat, ooit slecht verzonnen is?Ik heb niet begrepen dat ze hier iets voor gaan repareren.

Overigens de UAP-AC-PRO heeft heel veel bugs gehad, maar die zijn allemaal opgelost. Ubiquiti is echt een club die waar maakt wat ze beloven. Ze hebben altijd gezegd "we gaan dit oplossen voor jullie, tot de laatste bug"

Ze hebben ook geleerd van het feit dat je te vroeg een product kan lanceren, lijkt Samsung wel met hun 7 serie ;-). Ze hebben nu een beta store (USA) waarin ze voor lage prijzen hardware verkopen aan de early testers. Om fouten zoals met de UAP-AC-PRO te voorkomen, die bleek onder load door zijn hoeven te zakken, maar dat zagen ze pas in de praktijk. Maar nogmaals dat is allemaal gefixed _/-\o_

Het is nu echt stabiel en je kan met een gerust hart je omgeving volhangen met UAP-AC-PRO's is mijn eigen beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
stormfly schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:19:
[...]

Die feature hebben ze toch gewoon laten vallen omdat het een beetje, tja hoe zeg je dat, ooit slecht verzonnen is?Ik heb niet begrepen dat ze hier iets voor gaan repareren.
Het is dan ook een oude post uit 2014. De Gen1s hebben nog zero hands-of. De nieuwe (gen 2/3) een gedeeltelijke implementatie van 802.11r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,
Ik heb sinds zaterdag een Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO thuis achter mijn EB V10 i.c.m. glasvezel. Het vervelende is dat de Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO in inactief wordt gezet. Al een aantal keren een chat gehad met Ubiquiti en ze doen werkelijk alle moeite en het werkt dan. Ik kan mijn AC-Pro dan perfect benaderen, echter als ik mijn MacBook Pro uit zet en weer opnieuw opstart. Staat hij weer op inactief. Ik heb wel de indruk dat hij het wifi signaal wel doorstuurt, dus dat deel werkt wel.
Bij de laatste chat gisteren gaven ze aan dat er waarschijnlijk iets met de DHCP aan de hand was in mijn experiabox V10. Overigens staat daar wel de wifi aan het publieke staat uit. Het zijn verborgen netwerken 2,4 en 5 GHZ met dezelfde naam.
Kan het idd een instelling op mijn KPN Experiabox zijn? En hoe zou dat moeten zijn. Moet ik de wifi in de EB bijvoorbeeld helemaal uit gaan zetten? Dan heb ik nog een extra AC-Pro nodig.
Het signaal wat van de AC-PRO af komt heeft wel een heerlijk groot bereik vanaf zolder. De EB V10 staat in de meterkast.
André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:07:
Een leuke nieuwe tool om het aantal access points etc te berekenen. https://design.ubnt.com/#/ Handig voor de topicstart?

Er komt in februari nog een uitgebreide coverage tool in waar je een kaart in kan uploaden.
Grappig, ik zet 'm er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:35:
[...]

Het is dan ook een oude post uit 2014.
Oef het is even wennen dat ik het forum omgedraaid heb -> nieuwste bovenaan. Denk dat mijn bookmarks nog verkeerd om staan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:26:
Het zijn verborgen netwerken 2,4 en 5 GHZ met dezelfde naam.
Waarom verborgen? Met een eenvoudig tooltje kan je deze achterhalen...
Het vervelende is dat de Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO in inactief wordt gezet
Wat is dat...inactief gezet?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De rechter cirkel bovenin WLAN welke actieve apparaten is rood gekleurd en geeft aan dat 1 apparaat inactief is.

En ja het verborgen netwerk is voor mijn eigen gevoel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:46
Iemand ervaring met de US48-500watt switch en dan meer bepaald het ventilator lawaai? Naar het schijnt is versie 2 stiller (met de console poort op de achterzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:11:
En ja het verborgen netwerk is voor mijn eigen gevoel :-)
Volgens mij beïnvloed dit je roaming nadelig, immers je broadcast niet actief je SSID waardoor de client geen meeting kan doen.

https://badfi.com/blog/20...-avoid-using-hidden-ssids
https://www.reddit.com/r/...ng_wifi_with_hidden_ssid/
https://blogs.technet.mic...-networks-are-a-bad-idea/

Denk er nog eens over na ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:07:

Hmm beetje nutteloze tool, leuk dat je het aantal vierkante meters kan invullen, maar ze vragen niks over hoeveel muren (en van welk materaal) er staan, welke vorm de ruimte heeft, hoe hoog de APs komen te hangen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mvds schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Hmm beetje nutteloze tool, leuk dat je het aantal vierkante meters kan invullen, maar ze vragen niks over hoeveel muren (en van welk materaal) er staan, welke vorm de ruimte heeft, hoe hoog de APs komen te hangen, enz.
Het is dan ook bedoeld als indicatie.
*Disclaimer: Any wireless environment should have a proper survey to arrive at accurate AP counts.
This tool is meant to provide a ballpark estimate but doesn't take the place of real-world design.
Yes. We actually are working on one step better, a visual predictive planner so you can enter models, your layout, types of walls, and see coverage:
https://drive.google.com/...wDbmdpRBvlZktrWmV5c0JGXzg

This way you can more easily see how coverage will work, without having to break out the calculator.

Additionally, we'll be releasing the radiation pattern shapes for the APs as well. We are vetting for accuracy now.
Zoals gezegd wordt de tool in februari uitgebreid met een mogelijk om kaarten in te laden etc.

[ Voor 24% gewijzigd door m3gA op 26-01-2017 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank jullie wel, dus als ik de Broadcast aan zet op zowel mijn Experiabox als ook mijn AC-Pro zou dit wellicht al kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
Afgelopen weekend de UAP-Outdoor+ verruild voor een UniFi AC Mesh AP

Afbeeldingslocatie: https://store.ubnt.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/400x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/u/a/uap-ac-m-1.png

Voor relatief weinig geld nu Dual band en AC in de tuin.

[ Voor 3% gewijzigd door Borne op 24-01-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Borne schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:01:
Afgelopen weekend de UAP-Outdoor+ verruild voor een UniFi AC Mesh AP

[afbeelding]

Voor relatief weinig geld nu Dual band en AC in de tuin.
Daar ben ik ook over aan het denken. Scheelt het veel?
Ik heb nu een Outdoor 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borne
m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:01:
[...]

Daar ben ik ook over aan het denken. Scheelt het veel?
Ik heb nu een Outdoor 5.
Ik haal op 15 meter van het AP nu 130 Mbit met mijn telefoon (Nexus 5X). Ik ben er erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Borne schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:42:
[...]

Ik haal op 15 meter van het AP nu 130 Mbit met mijn telefoon (Nexus 5X). Ik ben er erg tevreden over!
Dan ga ik de outdoor 5 maar eens op V&A zetten vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-09 10:27
Ik zit een beetje te kijken naar de UPNP config op mijn ERL;
De voornaamste reden is dat ik bij mijn Serv-U de volgende melding in het log zie:
code:
1
2
UPnP: Found device: Ubiquiti Networks, Inc.: ERLite-3 (on 192.168.10.5 subnet)
UPnP: Device no longer available: Ubiquiti Networks, Inc.: ERLite-3 [0.0.0.0] (on 192.168.10.5 subnet)

De config van UPNP in m'n ERL is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
upnp2 {
     listen-on eth1
     nat-pmp enable
     secure-mode enable
     wan pppoe0
}

Zijn er zaken die ik nog meer aan moet passen om UPNP te laten werken of zou dit goed moeten zijn?
Het show commando geeft verder ook niets terug.
code:
1
2
3
4
5
6
7
root@ubnt:/# show upnp2 rules
Firewall pin holes
 pkts bytes target     prot opt in     out     source               destination

NAT port forwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

upnp2 heb ik niet in mijn config. Ik heb wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
service {
     upnp {
         listen-on eth2 {
             outbound-interface eth0
         }
     }
}

Ik zal vanavond eens kijken of upnp2 werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Zr40 op 24-01-2017 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:14
Review! :)

Als alles volgens de planning loopt ga ik in maart twee Mesh Pro's installeren op een locatie, ik zal dan de bevindingen laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

tmaniac schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:16:
De config van UPNP in m'n ERL is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
upnp2 {
     listen-on eth1
     nat-pmp enable
     secure-mode enable
     wan pppoe0
}

Zijn er zaken die ik nog meer aan moet passen om UPNP te laten werken of zou dit goed moeten zijn?
Heb het even kunnen testen, deze instellingen zouden moeten werken. Mijn Mac kan er in ieder geval zonder problemen mee overweg (middels Back to my Mac):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
zr40@edgerouter:~$ show upnp2 rules 
Firewall pin holes
    0     0 ACCEPT     udp  --  *      *       0.0.0.0/0            10.0.3.1             udp dpt:5353
    0     0 ACCEPT     udp  --  *      *       0.0.0.0/0            10.0.3.1             udp dpt:4500

NAT port forwards
    0     0 DNAT       udp  --  *      *       0.0.0.0/0            0.0.0.0/0            udp dpt:5353 to:10.0.3.1:5353
    0     0 DNAT       udp  --  *      *       0.0.0.0/0            0.0.0.0/0            udp dpt:4500 to:10.0.3.1:4500
zr40@edgerouter:~$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:25

zeroday

There is no alternative!

Balance schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Review! :)

Als alles volgens de planning loopt ga ik in maart twee Mesh Pro's installeren op een locatie, ik zal dan de bevindingen laten weten.
heb je daar nu dan een LAN verbinding voor nodig of kan die, zoals ik in de QIG zie staan naar een Pro verbinden? want ik zie alleen plaatje niet hoe dat dan in te stellen is. Indien dat het geval is kan ik hem aan de schuur hangen zodat ik achter in de tuin beter bereik heb want de Pro hangt in huis .. verbinding is dan stabieler..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 12:19

bebopper

I'm an absolute beginner...

Mocht je de outdoor 5 inderdaad in de verkoop zetten laat me dan even wat weten. Heb wel interesse :)
m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:46:
[...]

Dan ga ik de outdoor 5 maar eens op V&A zetten vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Ik zit voor thuis te kijken naar de Ubiquiti Unifi 16 poorts 150W switch. Maar als ik nu filter in de pricewatch op ipv6 ondersteuning dan is deze niet meer zichtbaar. De 8 poorts varianten zijn echter nog wel in de resultaten terug te vinden.

https://dl.ubnt.com/datasheets/unifi/UniFi_PoE_Switch.pdf

Uit bovenstaand document wordt mij de ipv6 ondersteuning niet duidelijk. Iemand hier meer info over? Heb de ondersteuning niet direct nodig maar voor in de toekomst wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat bedoel je precies met IPv6 ondersteuning? Voor een switch maakt het niets uit wat voor verkeer clients er overeen sturen. Voor de communicatie tussen de switch en de controller wordt voor zover ik weet nog steeds IPv4 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Zr40 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:35:
Wat bedoel je precies met IPv6 ondersteuning? Voor een switch maakt het niets uit wat voor verkeer clients er overeen sturen. Voor de communicatie tussen de switch en de controller wordt voor zover ik weet nog steeds IPv4 gebruikt.
Als op termijn er ipv6 only netwerken komen, en ik mijn interne netwerk puur ipv6 wil laten draaien wil ik dat dat ook mogelijk is.

Bij de 8 poorts in de pricewatch staat er expliciet een groen vinkje bij ipv6 ondersteuning. Deze ontbreekt bij de 16 poorts versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Het draaien op IPv6-only is ook geen probleem. Alleen het beheer vereist nog een IPv4 adres voor de betreffende apparaten, althans met de huidige firmware en controller versie. De Unifi apparaten luisteren verder ook gewoon naar IPv6 router advertisements, daar zit het probleem iig niet.

Het probleem is wel triviaal te omzeilen door een RFC1918 adres toe te kennen aan de switch en de controller. Daar heeft de rest van het IPv6-only netwerk geen last van.

Er is verder geen verschil tussen de verschillende switches in dit opzicht :)

[ Voor 42% gewijzigd door Zr40 op 25-01-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 08:57
Shinji schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:39:
[...]

Als op termijn er ipv6 only netwerken komen, en ik mijn interne netwerk puur ipv6 wil laten draaien wil ik dat dat ook mogelijk is.

Bij de 8 poorts in de pricewatch staat er expliciet een groen vinkje bij ipv6 ondersteuning. Deze ontbreekt bij de 16 poorts versie.
In de Pricewatch kun je die dingen toevoegen dus de gene die het product toegevoegd heeft zal dat niet aangevinkt hebben. Je kunt dat zelf ook verbeteren etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basmeg
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:11
Kan ik met de Unify Cloud Key ook Edge en Tough routers en switches beheren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-09 11:02
Basmeg schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
Nee enkel de Unifi reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt, wat ik heb gedaan is de AC-PRO terug naar fabrieksinstellingen en met mijn oude MacBook Pro met LAN aansluiting opnieuw geïnstalleerd. Nu kan ik optimaal gebruik maken van het standaard scherm van de Unifi en alles bedienen.
Het vreemde is als ik dit met mijn nieuwe MBP doe geeft dat zelfde scherm aan dat de Unifi inactief is en kan ik hem dus niet benaderen. De instellingen van beide MBP lijken overeen te komen. Firewall aan of uit maakt geen verschil.
De snelheid en het bereik is nu wel super. Ik haal op mijn iPhone snelheden tot wel 400mbs via speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Basmeg schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
Klopt, maar dat ligt niet aan de Cloud Key maar aan de controller software zelf :) Als je hem op de PC installeert kan het namelijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
@mvds das toch logisch ? De software is namelijk gelijk..., zijn vraag was of hij er ook edge en tough switches mee kan bedienen en dan is het antwoord nee dat kan niet enkel de Unifi reeks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Hi,

Ik heb van het forum elders hier de KPN iTV configuratie actief op mijn SecGateway. Werkt top... tot.... haha
Nu heb ik hem geupgrade, maar nu werkt de tv niet.
Moet ik bij lek upgrade de file opnieuw inlezen ? Waarschijnlijk wel Is er een mogelijkheid dat dit niet hoeft, of kan ik dit op een andere manier oplossen?

Iemand tips? Of niet meer upgraden? Of na upograde altijd opnieuw inlezen.

Ik hoor t graag. De vrouw is nu niet blij, ze kan niet tv kijken en ik ben niet thuis haha :P

[ Voor 19% gewijzigd door sweeeetje op 26-01-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Nog een update van mijn kant, vandaag een US16-150 bijgeplaatst en de ontvangen converters van Ubiquiti in gebruik genomen, totaal verbruik op PoE atm 15watt (3 AP-AC-LR en 1 CloudKey)

plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eUNioS5cevYhC5RIhMypIpXo/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5sYtuh2MqdTofJUSl1RfAAjL/medium.jpg

En mijn verzameling aan doosjes :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDdM4caiNN7YJ0gPxtGCgW27/medium.jpg

Volgende stap is de bekabeling en panelen tussen de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha bizar:) gave kast. Maar hadden alle patches niet in een switch gekund 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
stormfly schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:28:
Haha bizar:) gave kast. Maar hadden alle patches niet in een switch gekund 😂
Nee alles is nog niet aangesloten...., moet eerst goede kabels hebben voor ik alles aansluit (platte kabels met korte schoentjes) die ik nu heb liggen passen niet lekker...

Tevens ben ik er in de meterkast zelf al aardig wat nodig (2 microservers met elk 4x utp en 1x ilo dan gaat het hard...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:50
Kan een AC Lite gevoed worden door een 802.3af switch?

Ik weet dat er een technisch verschil is tussen de passive POE van de Lite en 802.3af, maar geraak er niet helemaal uit of zo het AC kapot kan gaan.

Iets zegt me dat het niet kan/mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08 23:49
LightStar schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:33:
[...]

Nee alles is nog niet aangesloten...., moet eerst goede kabels hebben voor ik alles aansluit (platte kabels met korte schoentjes) die ik nu heb liggen passen niet lekker...

Tevens ben ik er in de meterkast zelf al aardig wat nodig (2 microservers met elk 4x utp en 1x ilo dan gaat het hard...)
leuk kastje snoepgoed! wat voor merk/type kast is het als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Domino schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:00:
Kan een AC Lite gevoed worden door een 802.3af switch?

Ik weet dat er een technisch verschil is tussen de passive POE van de Lite en 802.3af, maar geraak er niet helemaal uit of zo het AC kapot kan gaan.

Iets zegt me dat het niet kan/mag.
Ik heb er een converter tussen die van 802.3af na 24 valt gaat op die manier kan ik ze aansluiten op een PoE+ poort, dus ja het kan als je een converter hebt ;)

pricewatch: Ubiquiti Instant 802.3af Indoor Gigabit PoE Converter
rasper schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:08:
[...]

leuk kastje snoepgoed! wat voor merk/type kast is het als ik vragen mag?
https://netwerkproducten....diep-zwart-p-4335301.html

[ Voor 32% gewijzigd door LightStar op 26-01-2017 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
We kunnen weer even vooruit ;) (met de nadruk op even)

Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/rk21fi9dz/Foto_26_01_17_20_15_35.jpg
Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/ve1bpxob5/Foto_26_01_17_20_15_41.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
robcoenen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:17:
We kunnen weer even vooruit ;) (met de nadruk op even)

[afbeelding]
[afbeelding]
Nice leuke verzameling speelgoed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
sweeeetje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:19:
Hi,

Ik heb van het forum elders hier de KPN iTV configuratie actief op mijn SecGateway. Werkt top... tot.... haha
Nu heb ik hem geupgrade, maar nu werkt de tv niet.
Moet ik bij lek upgrade de file opnieuw inlezen ? Waarschijnlijk wel Is er een mogelijkheid dat dit niet hoeft, of kan ik dit op een andere manier oplossen?

Iemand tips? Of niet meer upgraden? Of na upograde altijd opnieuw inlezen.

Ik hoor t graag. De vrouw is nu niet blij, ze kan niet tv kijken en ik ben niet thuis haha :P
Nee, als je een config.gateway.json gebruikt hebt, dan laadt ie de correcte config weer in na een upgrade.
Wel is het zo dat je kans hebt een nieuwe gateway moet configureren voor de IPTV.
Maar daar staan ook genoeg voorbeelden van al dan niet verspreidt over dit topic.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

LightStar schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:07:
Nog een update van mijn kant, vandaag een US16-150 bijgeplaatst en de ontvangen converters van Ubiquiti in gebruik genomen, totaal verbruik op PoE atm 15watt (3 AP-AC-LR en 1 CloudKey)

plaatjes:
[afbeelding]

[afbeelding]

En mijn verzameling aan doosjes :D
[afbeelding]

Volgende stap is de bekabeling en panelen tussen de switches.
Nice!
Toch wel een ding van de unifi reeks waar ik mij aan stoor.
Reeks is oa opgezet op er netjes uit te zien. En toch zijn de apparaten niet 't zelfde.
Zoals die blauwe led. Zit bij de usg-pro anders uitgelijnd dan bij de usw-24.
Bij jou foto ook. Alle 3 die leds zitten net op een andere plek.

Daarbij is het materiaal, de bouw en de kleur vande usg-pro en de usw-24 ook net anders.
Toch zonde dat daar niet beter op gelet wordt.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Jeroen_ae92 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:12:
[...]

Nee, als je een config.gateway.json gebruikt hebt, dan laadt ie de correcte config weer in na een upgrade.
Wel is het zo dat je kans hebt een nieuwe gateway moet configureren voor de IPTV.
Maar daar staan ook genoeg voorbeelden van al dan niet verspreidt over dit topic.
Thanks.
Vreemd dat het dan niet werkt. Ik zal de hop hop instellingen weer nalopen. Wellicht dat er een IPadres is veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Vanmiddag de Unifi USG binnengekregen en net even een uur proberen in te stellen. Heb dit topic doorgelezen, maar ik krijg internet niet aan de praat (XS4ALL glasvezel).

Binnen de Unifi-controller (UC) heb ik de gegevens voor PPPoE ingevoerd:

Verbindingstype: PPPoE
Gebruikersnaam: FB7581@xs4all.nl
WachtwoordL 1234 (maar ik begrijp dat dat niet uitmaakt?)
Gebruik VLAN-id: 6

Ik zie de USG netjes onder 'WAN' in de UC en zie ook mijn LAN-apparaten via de Unifi-switch. Toch geen internet.

Welke fout maak ik hier? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 07:40
Nightwatchman schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:59:
Vanmiddag de Unifi USG binnengekregen en net even een uur proberen in te stellen. Heb dit topic doorgelezen, maar ik krijg internet niet aan de praat (XS4ALL glasvezel).

Binnen de Unifi-controller (UC) heb ik de gegevens voor PPPoE ingevoerd:

Verbindingstype: PPPoE
Gebruikersnaam: FB7581@xs4all.nl
WachtwoordL 1234 (maar ik begrijp dat dat niet uitmaakt?)
Gebruik VLAN-id: 6

Ik zie de USG netjes onder 'WAN' in de UC en zie ook mijn LAN-apparaten via de Unifi-switch. Toch geen internet.

Welke fout maak ik hier? :X
Probeer hem eerst te updaten naar de laatste versie. Ik kan me herinneren dat er een firmware versie is waarin PPPoE niet helemaal lekker werkt. (settings worden niet onthouden)
Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.