Dit dus.m3gA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:09:
Hoe maken jullie je cloud key trouwens vast? Ik vind het niks dat ie maar wat aan mijn switch hangt. Heeft iemand daar al iets slims voor bedacht?

Power via USB op USG-PRO-4, werkt prima!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dit dus.m3gA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:09:
Hoe maken jullie je cloud key trouwens vast? Ik vind het niks dat ie maar wat aan mijn switch hangt. Heeft iemand daar al iets slims voor bedacht?
Heb je hem vastgezet tussen de kabelgeleiders? Ziet er goed uit inderdaad.JeeEs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:00:
[...]
Dit dus.
[afbeelding]
Netjes!JeeEs schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:00:
[...]
Dit dus.
[afbeelding]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Ja, hij zit mooi vastgeklemd. Geen velcro o.i.d. nodig.m3gA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:01:
[...]
Heb je hem vastgezet tussen de kabelgeleiders? Ziet er goed uit inderdaad.
Die krijg je bij Aliexpress oa. https://nl.aliexpress.com...cs-Black/32708729962.htmlHellStorm666 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:03:
[...]
Netjes!
Weet ik direct dat de USG-Pro m kan voeden
Waar heb je die afdichtdopjes vandaan? ik heb heel wat porten ongebruikt en zou die ook wel netjes willen afdoppen. (zowel SFP als LAN)
Het zijn deze: https://netwerkproducten.com/webshop/stof-dopjes-c-401.htmlm3gA schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:11:
[...]
Die krijg je bij Aliexpress oa. https://nl.aliexpress.com...cs-Black/32708729962.html
maar ik vind die van hem handiger aangezien er een dopje zit om ze er uit te peuteren.
Ja, geen problemen, draait al maanden zo. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik vond dat hij erg heet werd bij voeding via POE.HellStorm666 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:03:
[...]
Weet ik direct dat de USG-Pro m kan voeden
[ Voor 76% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2017 19:16 ]
Een fatsoenlijke PoE switch is voldoende. Let wel op met de UAP AC LR, die werkt alleen met passive PoE en de meeste PoE switches ondersteunen dat niet. De UAP AC Pro werkt wel met 802.3af.paul-s83 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:33:
Wat heb ik nodig om de AP's aan te sluiten? Is een fatsoenlijke POE switch voldoende, of is het beter om er alsnog een Edgerouter tussen te zetten die alles af handelt?
[ Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 18-01-2017 22:58 ]
Als ik mij niet vergis zit er een 24v PoE adapter bij, dus dan is in principe elke PoE switch geschikt.Zr40 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:46:
[...]
Een fatsoenlijke PoE switch is voldoende. Let wel op met de UAP AC LR, die werkt alleen met passive PoE en de meeste PoE switches ondersteunen dat niet. De UAP AC Pro werkt wel met 802.3af.
Hoe groot is je nieuwe huis? Voor binnenshuis heb je eigenlijk weinig voordeel aan het grotere bereik van de LR. In mijn nieuwbouwhuis heb ik zelfs met één UAP AC Pro overal bereik, ook een verdieping hoger en buiten. Al zou ik er wel een per verdieping nemen als je niet de enige gebruiker bent.
Wat betreft de router; een EdgeRouter kan veel, maar deze heeft verder niets speciaals in combinatie met Unifi APs. Voor de APs maakt het niet uit welke router je gebruikt. Als je de clients in verschillende VLANs wil onderbrengen dan moet je router daar natuurlijk wel mee om kunnen gaan.
Aangezien je geen veeleisende gebruiker bent, zou ik kiezen voor optie 1.paul-s83 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:33:
Wat ik graag zou willen is 2-3 AP-AC-LR (afhankelijk vd dekking) plaatsen.
Nu zit ik in dubio hoe ik mijn netwerk verder in wil richten mbt router en switches om alle netwerkapparatuur te verbinden.
Wat ik heb is een glasvezelverbinding van KPN met een EB V10 als basis, deze hoeft niet perse te verdwijnen en kan dus dienst doen om het IPTV gedeelte te verzorgen.
Experiabox Lan 1 poort --> switch met IMGP snooping --> tv decoders
Lan 2 poort --> switch met POE --> Access Points & security cams
Lan 3 & 4 --> overige switches om NAS en andere netwerkapparatuur aan te sluiten
Ik ben geen veeleisende gebruiker, dus heb ook (nog) niet de behoefte om verschillende VLAN's etc aan te maken, maar vind het wel leuk om net wat verder te gaan dan de standaard.
Thanks! Dat van die cloud key is wel een goed idee om eenvoudig alles in te richten en te beheren.akatar schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:18:
[...]
Aangezien je geen veeleisende gebruiker bent, zou ik kiezen voor optie 1.
Maar zonder de switch met imgp, gewoon beide tv decoders op de eb,
sommige ap's worden geleverd met poe adapter en anders inderdaad op een goede poe switch.
Ik zou wel een cloud key aanschaffen, puur omdat ik dit handig vind, en voor de prijs van 90-95 euro hoef je dat niet te laten.
Ik heb op dit moment 2x een AC LR aan een Edgerouter X SFP hangen. PoE werkt prima met deze router en heb je ook geen injector nodig.Zr40 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:46:
[...]
Een fatsoenlijke PoE switch is voldoende. Let wel op met de UAP AC LR, die werkt alleen met passive PoE en de meeste PoE switches ondersteunen dat niet. De UAP AC Pro werkt wel met 802.3af.
In principe bepaalt de client of en wanneer hij verbindt met een andere access point. De access points kunnen hier wel aan bijdragen door de client eraf te schoppen wanneer deze onder een bepaalde signaalsterkte komt (middels de Minimum RSSI instelling), maar in feite beperk je hier je bereik mee en de client kan het interpreteren als een actieve weigering.loeberce schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:12:
Mijn grootste frustratie van mijn huidige WiFi-setup thuis is het niet automatisch overschakelen naar het sterkste wifi-AP. In ons nieuwe huis wil ik investeren in hardware die dit mogelijk maakt. Ik lees verschillende verhalen over de mogelijkheden van Ubiquiti, waarbij het onduidelijk is of de AP-AC-lite (of Pro) die handoff kan of dat je de nieuwe Mesh APs moet hebben. Kan iemand mij dit uitleggen?
Duidelijk antwoord, waarvoor dank. Maar hoe is de ervaring dan met telefoons en tablets met deze APs? Werkt dit goed?
Thanks, dan gaat dit m worden denk ikrusman schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:58:
[...]
Ik heb op dit moment 2x een AC LR aan een Edgerouter X SFP hangen. PoE werkt prima met deze router en heb je ook geen injector nodig.
Verwijderd
Lijkt me in jou geval een bijzondere keuze. Denk er nog eens over na
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Scientia Potentia Est
Voor zover ik begrepen heb is het vermogen niet eens het belangrijkste aan de LR. Maar voornamelijk de antenneopzet is anders. Je kunt een AP wel een sterk signaal laten uitsturen wat dan nog ontvangen kan worden door bv een telefoon "ver weg". Maar als die telefoon wat terug wil sturen moet het AP het ook nog kunnen ontvangen. En v.z.i.w. is de LR dus ook geschikte voor het oppikken van zwakkere signalen.HellStorm666 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:33:
Maar voor die paar € extra dat de LR maar kost t.o.v. de Lite zou ik ALTIJD de LR kiezen. Desnoods zet je het vermogen naar beneden als ie te sterk is
De retailprijs van de HD zal $350 worden geeft Ubiquiti zelf aan. Voor een thuisomgeving vind ik dat persoonlijk erg aan de hoge kant.mbhoek schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:02:
- is het het waard om te wachten op de HD versie van de AP (4x4)?
Je kunt de controller op een gewone PC installeren om de APs in te regelen. Verder is de controller ook niet verplicht voor de basisfunctionaliteit. Alleen logging, gastnetwerk met captive portals etc vereisen dat de controller 24/7 bereikbaar is. Daarnaast kun je ook de app gebruiken voor de configuratie. Maar ik neem aan dat die nog beperkter is als de controller.- is het mogelijk de APs te configureren zonder 'cloud omgeving' (wil het graag allemaal binnen m'n eigen netwerk houden)
Mag ik dan eens vragen wat jij mist in de controller t.b.v. de configuratie van de AP's?RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:14:
[...]
Maar ik neem aan dat die nog beperkter is als de controller.
Ik had het op m'n tablet zo snel verkeerd verwoord. Ik bedoelde beperkter dan een niet 24/7 draaiende controller. Maar ik heb zelf mijn APs (+ USW + USG) pas ~1 week in gebruik dus heb ook nog niet zoveel ervaring ermee. Maar ik mis in ieder geval niks. Maar ik kan mij wel indenken dat de app (als controller) nog beperkter is in mogelijkheden dan als je de controller eenmalig op een PC gebruikt voor de configuratie.Shaggie_NB schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:32:
[...]
Mag ik dan eens vragen wat jij mist in de controller t.b.v. de configuratie van de AP's?
Kan gebeuren. Maar ik was gewoon benieuwd want zelf mis ik niets v.w.b. de AP configuratie.RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:37:
[...]
Ik had het op m'n tablet zo snel verkeerd verwoord. Ik bedoelde beperkter dan een niet 24/7 draaiende controller. Maar ik heb zelf mijn APs (+ USW + USG) pas ~1 week in gebruik dus heb ook nog niet zoveel ervaring ermee. Maar ik mis in ieder geval niks. Maar ik kan mij wel indenken dat de app (als controller) nog beperkter is in mogelijkheden dan als je de controller eenmalig op een PC gebruikt voor de configuratie.
Die bedoel ik inderdaad. Is dit ook ergens nog helemaal uit te schakelen, of te blokkeren?Zr40 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:10:
Welke terms of use bedoel je precies? De algemene privacy policy?
Daarin staat dat ze inderdaad gegevens over de Unifi devices zouden kunnen verzamelen. Maar uitdrukkelijk niet het verkeer dat daar overheen gaat.
Volgens mij is het plafond het beste.mbhoek schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:02:
Ik heb nu 2 Linksys LAPAC 1750 hangen (bgg en zolder) maar de dekking is op diverse plaatsen slecht, daarom kijk ik nu naar een andere oplossing zoals de Ubiquiti.
- maakt het qua dekking uit of ze gemonteerd worden op muur of plafond (ergo horizontaal of verticaal?)
- is het het waard om te wachten op de HD versie van de AP (4x4)?
- is het mogelijk de APs te configureren zonder 'cloud omgeving' (wil het graag allemaal binnen m'n eigen netwerk houden)
bvd
[ Voor 15% gewijzigd door m3gA op 20-01-2017 14:36 ]
Nee. Als dat echt iets is dat je wil blokkeren dan moet je al het verkeer tegenhouden in je firewall, net zoals je dergelijk verkeer van andere software en devices inmiddels al in je firewall geblokkeerd hebt.Sppak schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:02:
[...]
Die bedoel ik inderdaad. Is dit ook ergens nog helemaal uit te schakelen, of te blokkeren?
[ Voor 17% gewijzigd door Zr40 op 20-01-2017 15:04 ]
RobertMe schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:14:
[...]
De retailprijs van de HD zal $350 worden geeft Ubiquiti zelf aan. Voor een thuisomgeving vind ik dat persoonlijk erg aan de hoge kant.
[...]
Bedankt voor de reacties. Ik had in mijn originele post direct moeten zeggen dat het om een bedrijfswoning gaat. Tussen woningdeel en bedrijfsdeel zijn brandvertragende wanden geplaatst, die niet goed lijken voor het signaal. Daarnaast heb ik gemiddeld 20 draadloze clients, dus wellicht dat dat een reden zou zijn voor die HD versie. Zelf een server draaien is geen probleem, goed dat het niet in de cloud hoeft te draaien.m3gA schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:26:
[...]
Volgens mij is het plafond het beste.
[..]
De HD staat trouwens voor High Density. Veel clients met goede dekking op een relatief klein oppervlakte. Voor een groot bereik is de Pro beter.
[..]
Je kunt zelf een servertje draaien op een Pi of een cloudkey maar deze is niet nodig als je gewoon de basis functionaliteit gebruikt.
Bij ons op kantoor hebben we één Pro staan. Die heeft echt geen moeite met zoveel clients. Ziggo is nog steeds de bottleneckmbhoek schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Daarnaast heb ik gemiddeld 20 draadloze clients, dus wellicht dat dat een reden zou zijn voor die HD versie.
Teveel APs kan altijd natuurlijk. Vanaf de vierde AP moet je 2.4GHz kanalen gaan hergebruiken, als je dan twee APs die ruim binnen elkaars bereik geplaatst zijn op hetzelfde kanaal hebt zitten, dan biedt die tweede geen capaciteitsvoordeel.Ik merk nu dat extra APs bijplaatsen (ongeacht merk) niet helpt of zelfs averechts werkt. Begrijp ik goed dat als ik de Pros in 802.11krv (roaming) gebruik, je niet meer teveel APs kunt hebben? Dan lijkt me dat namelijk de ideale oplossing.
[ Voor 49% gewijzigd door Zr40 op 20-01-2017 17:03 ]
Ah, ik dacht dat je bij 802.11krv sowieso 1 kanaal moest gebruiken voor al je eigen APs (en dat daarmee gelijk een nadeel is als je een 'drukke buurt' hebt). Ik ga me er nog eens in verdiepen, bedankt voor de antwoorden!Zr40 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:58:
[...]
Teveel APs kan altijd natuurlijk. Vanaf de vierde AP moet je 2.4GHz kanalen gaan hergebruiken, als je dan twee APs die ruim binnen elkaars bereik geplaatst zijn op hetzelfde kanaal hebt zitten, dan biedt die tweede geen capaciteitsvoordeel.
[...]
Helaas, werkt blijkbaar toch nog niet helemaal goed. Heb een tweede AP AC Lite gekocht, die is nu aan het upgraden. Echter zag ik toen dat mijn eerste AP weer in adopting state staat met af en toe disconnected er tussendoor. Ik heb echter wel gewoon verbinding via de AP. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?Shinji schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:24:
[...]
Kijk, dat schiet al een eind op, bijzonder dat dit er bij de overige images niet bij staat. Nu overigens overgestapt op die van jacobalberty (5.3.11). AP blijft nu helaas in een adopting state staan. Firewall op NAS staat verder uit.
Nu wel op de AP ingelogd, kan pingen naar NAS, default gateway en internet, dus dat lijkt in ieder geval allemaal goed te gaan.
//edit
Handmatig inform url er in geschopt en daarna deed hij het!
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 20:44 ]
Verwijderd
Je hebt toevallig niet de 5.5.x controller ? Daar is dat een bekend probleem bij.Shinji schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:25:
[...]
Helaas, werkt blijkbaar toch nog niet helemaal goed. Heb een tweede AP AC Lite gekocht, die is nu aan het upgraden. Echter zag ik toen dat mijn eerste AP weer in adopting state staat met af en toe disconnected er tussendoor. Ik heb echter wel gewoon verbinding via de AP. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
"reboot now" werkt altijdVerwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 20:41:
Support van Ubnt weet het niet. Ook weten zij niet hoe je dat ding via SSH kan restarten.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Commando voor reboot is "init 6". (zonder aanhalingstekens natuurlijk)m3gA schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 08:22:
[...]
"reboot now" werkt altijd
De eerste revisie cloudkeys is volgens mij met wat te weinig ruimte geleverd. De nieuwe versie heeft wat meer.
https://community.ubnt.co...495/highlight/true#M37452
Binnenin het appartement is geen gewapend beton te zien en zou ik zelfs durven zeggen dat je met 1 enkele AP AC Lite zult toekomen. Als ik zie hoe goed de dekking in mijn eigen woning is (waar wel gewapend beton in zit) alsook hoe ver buiten mijn woning ik de signalen blijf opvangen van mijn eigen Lite APs zouden 2 APs echt overkill zijn.GEi schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:53:
Gezien de betonnen muur (met wapening) zou ik opteren voor 2 AP's.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dat kan hoor, ik heb op een appartement gewoond waar de meterkast op het balkon stondEthirty schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:
Een meterkast buitenshuis? Waar ga je de router etc laten dan? Laten ze ook gelijk vaste bekabeling aanleggen? Coax is waarschijnlijk nog standaard in huis, maar bij een andere vorm van tv heb je al snel netwerk nodig.
Verder ga ik mee in het advies van 2 AP's, 1 is waarschijnlijk nét te weinig.
There are no secrets, only information you do not yet have
Nee, heb 5.3.11 draaien. Heb nu L2 discovery aangezet en tot nu toe blijven ze "online"m3gA schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:48:
[...]
Je hebt toevallig niet de 5.5.x controller ? Daar is dat een bekend probleem bij.
Probeer anders het volgende: https://community.ubnt.co...756/highlight/true#M43078
Heeft bij mij ook geholpen.
Modem en router komen inderdaad in de meterkast, met mogelijk nog een Raspberry Pi om de elektriciteitsmeter in de gaten te houden. Maar daar zal dan wel een stopcontact aanwezig zijn om dit te faciliteren. Coax en UTP worden vanaf daar ook aangelegd naar een aantal plekken in de woning.Ethirty schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 14:29:
Een meterkast buitenshuis? Waar ga je de router etc laten dan? Laten ze ook gelijk vaste bekabeling aanleggen? Coax is waarschijnlijk nog standaard in huis, maar bij een andere vorm van tv heb je al snel netwerk nodig.
Verder ga ik mee in het advies van 2 AP's, 1 is waarschijnlijk nét te weinig.
Er zit inderdaad geen gewapend beton in, behalve in de muur tussen woonkamer en slaapkamer. Daar is het plafond ook het hoogst en leunt het dak dus ook op.Blokker_1999 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 19:03:
[...]
Binnenin het appartement is geen gewapend beton te zien en zou ik zelfs durven zeggen dat je met 1 enkele AP AC Lite zult toekomen. Als ik zie hoe goed de dekking in mijn eigen woning is (waar wel gewapend beton in zit) alsook hoe ver buiten mijn woning ik de signalen blijf opvangen van mijn eigen Lite APs zouden 2 APs echt overkill zijn.
Neemt niet weg dat je altijd al de bekabeling kunt laten klaarleggen, mocht ooit blijken dat je toch een tweede AP wenst.
[ Voor 40% gewijzigd door m3gA op 24-01-2017 08:36 ]
Die feature hebben ze toch gewoon laten vallen omdat het een beetje, tja hoe zeg je dat, ooit slecht verzonnen is?Ik heb niet begrepen dat ze hier iets voor gaan repareren.Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:41:
De Unifi UAP-AC heeft inderdaad een probleem met ZeroHandOff
Het is dan ook een oude post uit 2014. De Gen1s hebben nog zero hands-of. De nieuwe (gen 2/3) een gedeeltelijke implementatie van 802.11r.stormfly schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:19:
[...]
Die feature hebben ze toch gewoon laten vallen omdat het een beetje, tja hoe zeg je dat, ooit slecht verzonnen is?Ik heb niet begrepen dat ze hier iets voor gaan repareren.
Verwijderd
Grappig, ik zet 'm er inm3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:07:
Een leuke nieuwe tool om het aantal access points etc te berekenen. https://design.ubnt.com/#/ Handig voor de topicstart?
Er komt in februari nog een uitgebreide coverage tool in waar je een kaart in kan uploaden.
Oef het is even wennen dat ik het forum omgedraaid heb -> nieuwste bovenaan. Denk dat mijn bookmarks nog verkeerd om staan.
Waarom verborgen? Met een eenvoudig tooltje kan je deze achterhalen...Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:26:
Het zijn verborgen netwerken 2,4 en 5 GHZ met dezelfde naam.
Wat is dat...inactief gezet?Het vervelende is dat de Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO in inactief wordt gezet
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
Volgens mij beïnvloed dit je roaming nadelig, immers je broadcast niet actief je SSID waardoor de client geen meeting kan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:11:
En ja het verborgen netwerk is voor mijn eigen gevoel :-)
Hmm beetje nutteloze tool, leuk dat je het aantal vierkante meters kan invullen, maar ze vragen niks over hoeveel muren (en van welk materaal) er staan, welke vorm de ruimte heeft, hoe hoog de APs komen te hangen, enz.m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:07:
Een leuke nieuwe tool om het aantal access points etc te berekenen. https://design.ubnt.com/#/ Handig voor de topicstart?
Er komt in februari nog een uitgebreide coverage tool in waar je een kaart in kan uploaden.
Het is dan ook bedoeld als indicatie.mvds schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:38:
[...]
Hmm beetje nutteloze tool, leuk dat je het aantal vierkante meters kan invullen, maar ze vragen niks over hoeveel muren (en van welk materaal) er staan, welke vorm de ruimte heeft, hoe hoog de APs komen te hangen, enz.
*Disclaimer: Any wireless environment should have a proper survey to arrive at accurate AP counts.
This tool is meant to provide a ballpark estimate but doesn't take the place of real-world design.
Zoals gezegd wordt de tool in februari uitgebreid met een mogelijk om kaarten in te laden etc.Yes. We actually are working on one step better, a visual predictive planner so you can enter models, your layout, types of walls, and see coverage:
https://drive.google.com/...wDbmdpRBvlZktrWmV5c0JGXzg
This way you can more easily see how coverage will work, without having to break out the calculator.
Additionally, we'll be releasing the radiation pattern shapes for the APs as well. We are vetting for accuracy now.
[ Voor 24% gewijzigd door m3gA op 26-01-2017 11:32 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Borne op 24-01-2017 11:01 ]
Daar ben ik ook over aan het denken. Scheelt het veel?Borne schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:01:
Afgelopen weekend de UAP-Outdoor+ verruild voor een UniFi AC Mesh AP
[afbeelding]
Voor relatief weinig geld nu Dual band en AC in de tuin.
Ik haal op 15 meter van het AP nu 130 Mbit met mijn telefoon (Nexus 5X). Ik ben er erg tevreden over!m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:01:
[...]
Daar ben ik ook over aan het denken. Scheelt het veel?
Ik heb nu een Outdoor 5.
Dan ga ik de outdoor 5 maar eens op V&A zetten vanavondBorne schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:42:
[...]
Ik haal op 15 meter van het AP nu 130 Mbit met mijn telefoon (Nexus 5X). Ik ben er erg tevreden over!
1
2
| UPnP: Found device: Ubiquiti Networks, Inc.: ERLite-3 (on 192.168.10.5 subnet) UPnP: Device no longer available: Ubiquiti Networks, Inc.: ERLite-3 [0.0.0.0] (on 192.168.10.5 subnet) |
1
2
3
4
5
6
| upnp2 { listen-on eth1 nat-pmp enable secure-mode enable wan pppoe0 } |
1
2
3
4
5
6
7
| root@ubnt:/# show upnp2 rules Firewall pin holes pkts bytes target prot opt in out source destination NAT port forwards pkts bytes target prot opt in out source destination pkts bytes target prot opt in out source destination |
1
2
3
4
5
6
7
| service { upnp { listen-on eth2 { outbound-interface eth0 } } } |
[ Voor 19% gewijzigd door Zr40 op 24-01-2017 13:48 ]
Review!
Heb het even kunnen testen, deze instellingen zouden moeten werken. Mijn Mac kan er in ieder geval zonder problemen mee overweg (middels Back to my Mac):tmaniac schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:16:
De config van UPNP in m'n ERL is als volgt:
code:
1 2 3 4 5 6 upnp2 { listen-on eth1 nat-pmp enable secure-mode enable wan pppoe0 }
Zijn er zaken die ik nog meer aan moet passen om UPNP te laten werken of zou dit goed moeten zijn?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| zr40@edgerouter:~$ show upnp2 rules Firewall pin holes pkts bytes target prot opt in out source destination 0 0 ACCEPT udp -- * * 0.0.0.0/0 10.0.3.1 udp dpt:5353 0 0 ACCEPT udp -- * * 0.0.0.0/0 10.0.3.1 udp dpt:4500 NAT port forwards pkts bytes target prot opt in out source destination 0 0 DNAT udp -- * * 0.0.0.0/0 0.0.0.0/0 udp dpt:5353 to:10.0.3.1:5353 0 0 DNAT udp -- * * 0.0.0.0/0 0.0.0.0/0 udp dpt:4500 to:10.0.3.1:4500 pkts bytes target prot opt in out source destination zr40@edgerouter:~$ |
heb je daar nu dan een LAN verbinding voor nodig of kan die, zoals ik in de QIG zie staan naar een Pro verbinden? want ik zie alleen plaatje niet hoe dat dan in te stellen is. Indien dat het geval is kan ik hem aan de schuur hangen zodat ik achter in de tuin beter bereik heb want de Pro hangt in huis .. verbinding is dan stabieler..Balance schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:00:
[...]
Review!
Als alles volgens de planning loopt ga ik in maart twee Mesh Pro's installeren op een locatie, ik zal dan de bevindingen laten weten.
There are no secrets, only information you do not yet have
m3gA schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 11:46:
[...]
Dan ga ik de outdoor 5 maar eens op V&A zetten vanavond
Als op termijn er ipv6 only netwerken komen, en ik mijn interne netwerk puur ipv6 wil laten draaien wil ik dat dat ook mogelijk is.Zr40 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:35:
Wat bedoel je precies met IPv6 ondersteuning? Voor een switch maakt het niets uit wat voor verkeer clients er overeen sturen. Voor de communicatie tussen de switch en de controller wordt voor zover ik weet nog steeds IPv4 gebruikt.
[ Voor 42% gewijzigd door Zr40 op 25-01-2017 11:58 ]
In de Pricewatch kun je die dingen toevoegen dus de gene die het product toegevoegd heeft zal dat niet aangevinkt hebben. Je kunt dat zelf ook verbeteren etc.Shinji schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:39:
[...]
Als op termijn er ipv6 only netwerken komen, en ik mijn interne netwerk puur ipv6 wil laten draaien wil ik dat dat ook mogelijk is.
Bij de 8 poorts in de pricewatch staat er expliciet een groen vinkje bij ipv6 ondersteuning. Deze ontbreekt bij de 16 poorts versie.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Nee enkel de Unifi reeks.Basmeg schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
Kan ik met de Unify Cloud Key ook Edge en Tough routers en switches beheren?
Verwijderd
Basmeg schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:36:
Kan ik met de Unify Cloud Key ook Edge en Tough routers en switches beheren?
Klopt, maar dat ligt niet aan de Cloud Key maar aan de controller software zelf
[ Voor 19% gewijzigd door sweeeetje op 26-01-2017 18:21 ]
Nee alles is nog niet aangesloten...., moet eerst goede kabels hebben voor ik alles aansluit (platte kabels met korte schoentjes) die ik nu heb liggen passen niet lekker...stormfly schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:28:
Haha bizar:) gave kast. Maar hadden alle patches niet in een switch gekund 😂
leuk kastje snoepgoed! wat voor merk/type kast is het als ik vragen mag?LightStar schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:33:
[...]
Nee alles is nog niet aangesloten...., moet eerst goede kabels hebben voor ik alles aansluit (platte kabels met korte schoentjes) die ik nu heb liggen passen niet lekker...
Tevens ben ik er in de meterkast zelf al aardig wat nodig (2 microservers met elk 4x utp en 1x ilo dan gaat het hard...)
Ik heb er een converter tussen die van 802.3af na 24 valt gaat op die manier kan ik ze aansluiten op een PoE+ poort, dus ja het kan als je een converter hebtDomino schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:00:
Kan een AC Lite gevoed worden door een 802.3af switch?
Ik weet dat er een technisch verschil is tussen de passive POE van de Lite en 802.3af, maar geraak er niet helemaal uit of zo het AC kapot kan gaan.
Iets zegt me dat het niet kan/mag.
https://netwerkproducten....diep-zwart-p-4335301.htmlrasper schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:08:
[...]
leuk kastje snoepgoed! wat voor merk/type kast is het als ik vragen mag?
[ Voor 32% gewijzigd door LightStar op 26-01-2017 21:27 ]
Nice leuke verzameling speelgoed !robcoenen schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:17:
We kunnen weer even vooruit(met de nadruk op even)
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, als je een config.gateway.json gebruikt hebt, dan laadt ie de correcte config weer in na een upgrade.sweeeetje schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:19:
Hi,
Ik heb van het forum elders hier de KPN iTV configuratie actief op mijn SecGateway. Werkt top... tot.... haha
Nu heb ik hem geupgrade, maar nu werkt de tv niet.
Moet ik bij lek upgrade de file opnieuw inlezen ? Waarschijnlijk wel Is er een mogelijkheid dat dit niet hoeft, of kan ik dit op een andere manier oplossen?
Iemand tips? Of niet meer upgraden? Of na upograde altijd opnieuw inlezen.
Ik hoor t graag. De vrouw is nu niet blij, ze kan niet tv kijken en ik ben niet thuis haha
U+
Nice!LightStar schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:07:
Nog een update van mijn kant, vandaag een US16-150 bijgeplaatst en de ontvangen converters van Ubiquiti in gebruik genomen, totaal verbruik op PoE atm 15watt (3 AP-AC-LR en 1 CloudKey)
plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
En mijn verzameling aan doosjes
[afbeelding]
Volgende stap is de bekabeling en panelen tussen de switches.
Scientia Potentia Est
Thanks.Jeroen_ae92 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:12:
[...]
Nee, als je een config.gateway.json gebruikt hebt, dan laadt ie de correcte config weer in na een upgrade.
Wel is het zo dat je kans hebt een nieuwe gateway moet configureren voor de IPTV.
Maar daar staan ook genoeg voorbeelden van al dan niet verspreidt over dit topic.
Probeer hem eerst te updaten naar de laatste versie. Ik kan me herinneren dat er een firmware versie is waarin PPPoE niet helemaal lekker werkt. (settings worden niet onthouden)Nightwatchman schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:59:
Vanmiddag de Unifi USG binnengekregen en net even een uur proberen in te stellen. Heb dit topic doorgelezen, maar ik krijg internet niet aan de praat (XS4ALL glasvezel).
Binnen de Unifi-controller (UC) heb ik de gegevens voor PPPoE ingevoerd:
Verbindingstype: PPPoE
Gebruikersnaam: FB7581@xs4all.nl
WachtwoordL 1234 (maar ik begrijp dat dat niet uitmaakt?)
Gebruik VLAN-id: 6
Ik zie de USG netjes onder 'WAN' in de UC en zie ook mijn LAN-apparaten via de Unifi-switch. Toch geen internet.
Welke fout maak ik hier?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq