[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.805 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-09 22:48
vanWalsum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:55:
Vraag. Ik heb op de zaak een Unify AP LR geïnstalleerd, draait goed. Krijgt zijn DHCP adressen via onze server. Echter, hiervoor hadden we een simpele tp-link staan, die het gastnetwerk voor onze klanten regelde. Dit deed hij in een andere ip range zodat klanten niet onze apparaten en servers kunnen benaderen.

Hoe stel ik dit in op de Unifi. Kan de Unifi op een gast wifi zelf ip adressen uitdragen van een andere range, of hoe zorg ik dat klanten niet bij onze server kunnen komen?
Vlan zou het makkelijkste zijn denk ik.
En op dat vlan een aparte dhcp-server draaien. :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:59
vanWalsum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:55:
Vraag. Ik heb op de zaak een Unify AP LR geïnstalleerd, draait goed. Krijgt zijn DHCP adressen via onze server. Echter, hiervoor hadden we een simpele tp-link staan, die het gastnetwerk voor onze klanten regelde. Dit deed hij in een andere ip range zodat klanten niet onze apparaten en servers kunnen benaderen.

Hoe stel ik dit in op de Unifi. Kan de Unifi op een gast wifi zelf ip adressen uitdragen van een andere range, of hoe zorg ik dat klanten niet bij onze server kunnen komen?
Je kunt gewoon de gasten een IP geven met de zelfde range.
Als je in je WiFi Networks zit in de controller kun je de optie Apply Guests Policy aanzetten.

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/tBfJ+

Dan vindt je onder het kopje Guest Control de ip's waar de gasten niet bij mogen.

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/XIxX+

Heb je bijvoorbeeld een printer dan kun je die invullen bij allow doe dan 10.0.0.22/32 voor bijvoorbeeld je printer. 10.0.0.22 is dan je printer /32 heb je nodig om enkel aan te geven dat ze alleen naar die printer mogen.

Verder zorgen die gast opties er dus voor dat ze niet bij andere apparaten kunnen in je netwerk en dus alleen maar van en naar internet kunnen.

Je kunt ook verder gaan met een VLAN maar dan moet je netwerk dat ook ondersteunen en dat VLAN moet je dan met een managed switch aanleveren op het Unifi Access Point en dus tagged op pakken.
Dit zie je ook in het eerste screenshot.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55
djkavaa schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:05:
[...]

Als je in je WiFi Networks zit in de controller kun je de optie Apply Guests Policy aanzetten.

[afbeelding]

Dan vindt je onder het kopje Guest Control de ip's waar de gasten niet bij mogen.

[afbeelding]

Heb je bijvoorbeeld een printer dan kun je die invullen bij allow doe dan 10.0.0.22/32 voor bijvoorbeeld je printer. 10.0.0.22 is dan je printer /32 heb je nodig om enkel aan te geven dat ze alleen naar die printer mogen.

Verder zorgen die gast opties er dus voor dat ze niet bij andere apparaten kunnen in je netwerk en dus alleen maar van en naar internet kunnen.

Je kunt ook verder gaan met een VLAN maar dan moet je netwerk dat ook ondersteunen en dat VLAN moet je dan met een managed switch aanleveren op het Unifi Access Point en dus tagged op pakken.
Dit zie je ook in het eerste screenshot.
Thx voor de verduidelijking. Ik begrijp dat als ik mensen op ons gast netwerk toegang wil geven tot een apparaat is het ip/32. Ik zie ook dat je zegt dat de gast optie er voor zorgt dat de rest afgeschermd is. Echter als ik op het gast wifi netwerk ingelogd ben, en ok 172.16.61.25 in typ, ik toch op onze synology terecht kom. Dit zou dan toch zonder verdere instellingen juist niet de bedoeling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:17
Ik zag het. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 11:39
vanWalsum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

Thx voor de verduidelijking. Ik begrijp dat als ik mensen op ons gast netwerk toegang wil geven tot een apparaat is het ip/32. Ik zie ook dat je zegt dat de gast optie er voor zorgt dat de rest afgeschermd is. Echter als ik op het gast wifi netwerk ingelogd ben, en ok 172.16.61.25 in typ, ik toch op onze synology terecht kom. Dit zou dan toch zonder verdere instellingen juist niet de bedoeling zijn?
Heb je wel je thuisnetwerk bij de restricted networks ingevuld? In jouw geval: 172.16.0.0/16 (denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:55
AtRi schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:16:
[...]

Heb je wel je thuisnetwerk bij de restricted networks ingevuld? In jouw geval: 172.16.0.0/16 (denk ik).
Is nu ingevoerd, nu werkt het zoals gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
TSS_Droopy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:19:
Iemand hier ervaring met IPSEC site-to-site in combinatie met Zone based firewall op een Edgrouter Lite?

Ik kom hier en daar op internet tegen dat ik de ipsec+ als zone interface moet koppelen, maar dat werkt helaas niet. Krijg geen foutmelding maar hij de ruleset die gekoppeld is aan die zone wordt dan gewoon nooit aangeroepen (zie niks in de log, terwijl alles gelogged wordt).
Ik wil bereiken dat ik tussen de VPN-LAN zones een firewall kan inregelen.
Nu is het zo dat tussen de 2 zones alles open staat.

Is er ergens inzichtelijk welke interface er voor de IPSEC wordt gebruikt? Ik zie hem namelijk ook niet bij de interfaces erbij komen.
Ik heb ondertussen het probleem enigzins opgelost.
Ik krijg nog geen echte zone tussen de VPN-LAN maar het probleem dat ik niet kon filteren lag aan het feit dat bij ipsec configuratie de "set vpn ipsec auto-firewall-nat-exclude enable" aanstond.
Hierdoor laat hij dus de communicatie tussen vpn en lan toe (wat logisch is), maar logt dit helemaal nergens (wat voor mij dus een valkuil was, aangezien ik die regel al vergeten was).
Ik heb deze op disable gezet en hierdoor komt netjes een WAN-LAN request binnen die ik dus ook kan managen met de firewall regels.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-08 13:27
Heb al een maandje een AC Lite AP en ben best tevreden maar nu komt er een nieuwe uitdaging namelijk een PC toevoegen maar die moet eerst voorzien worden van een netwerkadapter (pci, usb, ethernet, of...).
Nu zie ik dat Ubiquiti geen producten heeft hiervoor :'(
De PC staat echt op 5tal meter van het accesspoint dus nu had de AC samen met MU-MIMO zich kunnen bewijzen.
Begrijp dat dit eerder aankoopadvies is maar heeft er iemand al een goede combinatie gevonden voor mijn uitdaging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:19
drbootygrabber schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:41:
Heb al een maandje een AC Lite AP en ben best tevreden maar nu komt er een nieuwe uitdaging namelijk een PC toevoegen maar die moet eerst voorzien worden van een netwerkadapter (pci, usb, ethernet, of...).
Nu zie ik dat Ubiquiti geen producten heeft hiervoor :'(
De PC staat echt op 5tal meter van het accesspoint dus nu had de AC samen met MU-MIMO zich kunnen bewijzen.
Begrijp dat dit eerder aankoopadvies is maar heeft er iemand al een goede combinatie gevonden voor mijn uitdaging?
De AC Lite doet geen MU-MIMO. Alleen de nieuwe AC Pro HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
Zandpad schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:44:
[...]

De AC Lite doet geen MU-MIMO. Alleen de nieuwe AC Pro HD.
in de specs staat Mimo 2x2, is dat nog iets anders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
drbootygrabber schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

in de specs staat Mimo 2x2, is dat nog iets anders dan?
MU-MIMO (Multiple User, Multiple In Multiple Out) is de opvolger van MIMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
Zandpad schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

MU-MIMO (Multiple User, Multiple In Multiple Out) is de opvolger van MIMO.
ow ok |:( bedankt om dit te verduidelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
drbootygrabber schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

ow ok |:( bedankt om dit te verduidelijken
Wil niet zeggen dat MIMO niet in je voordeel kan werken. Een ontvanger met 2 antenne's voor de 5GHz band is dus wel aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:09

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

3.7.21.5389 is blijkbaar uit de beta...

We've prepared firmware 3.7.21. Based on feedback and internal testing we believe it's a big step forward from what's currently bundled with 5.2.7/5.2.9 GA releases. That said we're pushing it to both of those releases, as well as any Testing and Unstable releases.

Firmware changes from 3.7.17:
[UAPG2] Enable 802.11r support in hostapd.
[UAPG2] Fix 802.1x Identity, previously did not display.
[UAPG1] Revert update base driver to 10.2.
[UAP] Fix memory corruption, which caused a memory leak and possibly other issues.
[UAP] Fix minor resource leak.
[UAP] Revert disable CCK rates.
[UAP] Changes to help with connectivity issue while STA roams (reported HERE).
[UAP] Further tweaks to rate control logic.
[UAP] Add support for AC-M/AC-M Pro multi-hop uplink.
[UAP] Fix known issues with wireless uplink.
[USW] Fix issue with jumbo frames not passing through LAG groups.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Stormtrooper schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:07:
3.7.21.5389 is blijkbaar uit de beta...
Draait hier al een paar dagen op 2 AC LR en 1 AC Pro op verschillende locaties. Tot nu toe erg tevreden, snelheid is weer goed. Roaming met minRSSI is oke en android telefoons in deep sleep blijven weer verbonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbootygrabber
Zandpad schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:07:
[...]

Wil niet zeggen dat MIMO niet in je voordeel kan werken. Een ontvanger met 2 antenne's voor de 5GHz band is dus wel aan te raden!
Heb in een laptop zo'n intel 7260 AC kaartje, is ook 2x2 maar komt maar op TX/RX rate van 400Mbps uit.
Is er dan nog een manier om hem te boosten naar de max van 867 Mbps of blijft dit 'theory'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:55

Ethirty

Who...me?

Dat is inderdaad een theoretisch maximum en wat je overhoudt is sterk afhankelijk van de afstand tot het AP, de overhead en eventuele storingsbronnen. Ook moet je device zelf die datastroom nog kunnen verwerken, een 5400 toeren laptopdisk is al snel een bottleneck.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb een https://tweakers.net/prod...biquiti-unifi-ap-ac-lite/ heeft iemand het al ooit voor elkaar gekregen om Google Play: UniFi werkend te krijgen?

Ik heb alle instellingen nagelopen, maar mijn AP kan gewoon niet gevonden worden door de app. Heeft er iemand meer geluk?
djkavaa schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:05:
[...]

Ik heb dit nu inderdaad zo ingesteld. Ik zit in de range 192.168.0.x. Mijn router bijvoorbeeld heeft 192.168.0.1. En heb dus 192.168.0.0/16 ingesteld. Ik kan mijn andere apparatuur nu inderdaad niet meer bereiken, maar als ik echter met Fing het netwerk ga scannen, dan zie ik de apparatuur wel. Hoe komt dit?

[ Voor 56% gewijzigd door rens-br op 21-10-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Sinds vandaag een Unifi 24 poort switch in het bezit, bijna gelijk aan de Edgeswitch 24 lite (welke te koop staat)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/Tweakers/2016-10-21%2018.24.47.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mijn OCD blijft het jammer vinden dat die verlichte logo's niet op dezelfde plek zitten.

Verder mooi spul hoor. :)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:50:
Ik heb een https://tweakers.net/prod...biquiti-unifi-ap-ac-lite/ heeft iemand het al ooit voor elkaar gekregen om Google Play: UniFi werkend te krijgen?

Ik heb alle instellingen nagelopen, maar mijn AP kan gewoon niet gevonden worden door de app. Heeft er iemand meer geluk?

[...]

Ik heb dit nu inderdaad zo ingesteld. Ik zit in de range 192.168.0.x. Mijn router bijvoorbeeld heeft 192.168.0.1. En heb dus 192.168.0.0/16 ingesteld. Ik kan mijn andere apparatuur nu inderdaad niet meer bereiken, maar als ik echter met Fing het netwerk ga scannen, dan zie ik de apparatuur wel. Hoe komt dit?
Als je een packet sniffer gebruikt zie je al het verkeer, ook buiten je subnet. Dit zie je ook bij netgear switches, die sturen ook een baken uit, als je het programma gebruikt om het ding te vinden, dan ziet hij hem ook buiten je netwerk, echter moet je wel op het subnet gaan zitten om hem te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Ethirty schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:31:
Mijn OCD blijft het jammer vinden dat die verlichte logo's niet op dezelfde plek zitten.

Verder mooi spul hoor. :)
Dat ben ik met je eens, had ze ook liever onder elkaar gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
rens-br schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:50:

[...]

Dat ga je niet voorkomen gezien je het met zn scan wel kunt zien.
Maar je kunt niets pingen of benaderen etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Je kunt alleen een AP zien die nog niet aan een Unifi geregistreerd is..... Is dat misschien het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zandpad schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:09:
[...]

Draait hier al een paar dagen op 2 AC LR en 1 AC Pro op verschillende locaties. Tot nu toe erg tevreden, snelheid is weer goed. Roaming met minRSSI is oke en android telefoons in deep sleep blijven weer verbonden :).
Waarom draai die beta in productie?

[ Voor 11% gewijzigd door xbeam op 22-10-2016 00:24 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
Waarom niet? Als direct duidelijk is dat er een fix in zit waar je op zit te wachten kun je natuurlijk prima zelf een snelle test doen voor jouw omgeving en vereiste functies, en als dat succesvol is waarom dan langer dan nodig wachten op de fix?

Ik heb hier ook de beta draaien (die nublijkbaar tot release is gepromoveerd.)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NovapaX schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:24:
Waarom niet? Als direct duidelijk is dat er een fix in zit waar je op zit te wachten kun je natuurlijk prima zelf een snelle test doen voor jouw omgeving en vereiste functies, en als dat succesvol is waarom dan langer dan nodig wachten op de fix?

Ik heb hier ook de beta draaien (die nublijkbaar tot release is gepromoveerd.)
Ik dacht dat de beta vaak maar beperkte protecollen bevat en niet voorledig is om nieuwe functies te kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 16:38
Unifi werkt op de Raspberry niet meer, of het aan de laatste update naar 5.2.9 ligt stel ik in twijfel aangezien ik daarna wel op unifi kom. De foutcode RC=134 levert twee resultaten op het forum allebei aan RC-locale gerelateerd maar beiden oplossingen bieden geen soelaas. Wat nu:
[2016-10-22 09:05:07,711] <launcher> INFO  system - UniFi 5.2.9 (build atag_5.2.9_8748 - release) is started
[2016-10-22 09:05:07,711] <launcher> INFO  system - ======================================================================
[2016-10-22 09:05:07,738] <launcher> INFO  system - BASE dir:/usr/lib/unifi
[2016-10-22 09:05:07,781] <launcher> INFO  system - Current System IP: 10.8.0.1
[2016-10-22 09:05:07,783] <launcher> INFO  system - Hostname: meterkastpi
[2016-10-22 09:05:08,717] <launcher> INFO  db     - waiting for db connection...
[2016-10-22 09:05:09,219] <launcher> INFO  db     - Connecting to mongodb://localhost:27117
[2016-10-22 09:05:11,107] <launcher> INFO  db     - Connecting to mongodb://localhost:27117
[2016-10-22 09:05:12,375] <launcher> INFO  webrtc - WebRTC library version: EvoStream Media Server (www.evostream.com) version 1.6.5 build 1971-0b23421-master - Gladiator - (built for Debian-8.2.0-armhf on 2016-08-19T15:27:48.000) OpenSSL version: 1.0.2h usrsctp version: 055966bbf6a90836 compiled on machine: Linux debian-8-2-0-64 3.16.0-4-amd64 #1 SMP Debian 3.16.7-ckt11-1+deb8u6 (2015-11-09) x86_64 GNU/Linux
[2016-10-22 09:05:12,814] <UniFi> ERROR system - [exec] error, rc=134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
xbeam schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:20:
[...]

Waarom draai die beta in productie?
Omdat het kan? :P. Nee, even zonder dollen, op mn werk draaien we de laaste stable. Maar thuis draai ik vaak de beta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24

rally

Deyterra Consultancy

Same here.

Zo zit er in de laatste beta (5.4.1) de mogelijkheid om sites te migreren.

En omdat ik bezig ben om mijn sites naar 1 AWS controller aan het migreren ben heb ik daar veel interesse in om mee te testen.

En als je niet kunt testen weet je nooit van te voren wat je kunt verwachten.

Na de eerste test ben ik er bijvoorbeeld al achter dat migreren (nog) niet zo eenvoudig is. De devices kwamen in een "provisioning" state te hangen en gingen nooit naar "connected" toe. De USG ging zelfs in een reboot loop.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

LightStar schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:27:
Sinds vandaag een Unifi 24 poort switch in het bezit, bijna gelijk aan de Edgeswitch 24 lite (welke te koop staat)

[afbeelding]
Nieuwsgierige vraag: ventileer je die kast actief?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Borromini schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Nieuwsgierige vraag: ventileer je die kast actief?
Ja bovenin met 2x120mm silent fans en onderin op dit moment nog 1x140mm silent (dat worden er ook nog 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb sinds kort ook een Edgerouter Lite met KPN Glasvezel 500/500 alles werkt, alleen is de upload wat hoger dan de download met een speedtest zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EPKhVC5.png

Als ik nu naar een FTP Server upload haal ik maar de halve snelheid, terwijl ik met de Experiabox de volle snelheid haal.

Mijn config ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to Internal"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            description "Allow established/related"
            log enable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            description "Drop invalid state"
            log enable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    options {
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    bridge br0 {
        aging 300
        bridged-conntrack disable
        hello-time 2
        max-age 20
        priority 32768
        promiscuous disable
        stp false
    }
    ethernet eth0 {
        description "eth0 - FTTH"
        duplex auto
        mtu 1512
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description "eth0.4 - IPTV"
            dhcp-options {
                client-option "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;"
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 210
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            description "eth0.6 - Internet"
            mtu 1508
            pppoe 0 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                idle-timeout 180
                mtu 1500
                name-server auto
                password kpn
                user-id **********@internet
            }
        }
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth0.7 - VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.2.254/24
        description "eth1 - LAN"
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description "eth2 - ExperiaBox"
        duplex auto
        speed auto
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth2.7 - ExperiaBox VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    loopback lo {
    }
}
protocols {
    igmp-proxy {
        disable-quickleave
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.35.204.0/20
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.35.204.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        global-parameters "option vendor-class-identifier code 60 = string;"
        global-parameters "option broadcast-address code 28 = ip-address;"
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN {
            authoritative enable
            subnet 192.168.2.0/24 {
                default-router 192.168.2.254
                dns-server 195.121.1.34
                dns-server 195.121.1.66
                lease 86400
                start 192.168.2.50 {
                    stop 192.168.2.200
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            name-server 195.121.1.34
            name-server 195.121.1.66
            options listen-address=192.168.2.254
        }
    }
    gui {
        http-port 80
        https-port 443
        older-ciphers enable
    }
    nat {
        rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth0.4
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "KPN Internet"
            log enable
            outbound-interface pppoe0
            protocol all
            source {
                address 192.168.2.0/24
            }
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user admin {
            authentication {
                encrypted-password $6$YlkZ65sXl$m/LTnqFVAQWIFVCc/UURoujDbfD/jk/3khAUC1VooTrkLLjaFmk79iRq8.sGm/XeZ./yMuQjpWjNB8I8U1u/K/
                plaintext-password ""
            }
            level admin
        }
    }
    name-server 195.121.1.34
    name-server 195.121.1.66
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipv4 {
            forwarding enable
            gre enable
            pppoe enable
            vlan enable
        }
    }
    package {
        repository wheezy {
            components "main contrib non-free"
            distribution wheezy
            password ""
            url http://ftp.debian.org/debian
            username ""
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    task-scheduler {
        task updateIPTVroute {
            executable {
                path /config/scripts/tvroute.sh
            }
            interval 5m
        }
    }
    time-zone UTC
    traffic-analysis {
        dpi disable
        export disable
    }
}

Het lijkt er dan ook dat er misschien wat in de configuratie fout staat wat invloed heeft op mijn upload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Gokje: hwnat offloading staat uit en dat komt door de bridge

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZaZ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:54:
De lite heeft geen hwnat offloading dat heeft alleen de X
[Offload] Add "Hardware NAT" offload function for the ER-X platform (i.e., ER-X, ER-X-SFP, and EP-R6 models), which can significantly improve packet forwarding performance while reducing CPU utilization. Currently this supports IPv4 and IPv6 traffic including VLAN, PPPoE, bridging, etc. Currently this is disabled by default and can be enabled by:
http://community.ubnt.com...lease-v1-8-5/ba-p/1591710

[ Voor 51% gewijzigd door xbeam op 23-10-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emeulman schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 15:02:
Ik heb sinds kort ook een Edgerouter Lite met KPN Glasvezel 500/500 alles werkt, alleen is de upload wat hoger dan de download met een speedtest zie foto.

[afbeelding]

Als ik nu naar een FTP Server upload haal ik maar de halve snelheid, terwijl ik met de Experiabox de volle snelheid haal.

Mijn config ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
firewall {
    all-ping enable
    broadcast-ping disable
    ipv6-receive-redirects disable
    ipv6-src-route disable
    ip-src-route disable
    log-martians enable
    name WAN_IN {
        default-action drop
        description "WAN to Internal"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            log enable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log enable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    name WAN_LOCAL {
        default-action drop
        description "WAN to router"
        enable-default-log
        rule 10 {
            action accept
            log disable
            protocol all
            state {
                established enable
                invalid disable
                new disable
                related enable
            }
        }
        rule 20 {
            action drop
            log disable
            protocol all
            state {
                established disable
                invalid enable
                new disable
                related disable
            }
        }
    }
    options {
    }
    receive-redirects disable
    send-redirects enable
    source-validation disable
    syn-cookies enable
}
interfaces {
    bridge br0 {
        aging 300
        bridged-conntrack disable
        hello-time 2
        max-age 20
        priority 32768
        promiscuous disable
        stp false
    }
    ethernet eth0 {
        description "eth0 - FTTH"
        duplex auto
        mtu 1512
        speed auto
        vif 4 {
            address dhcp
            description "eth0.4 - IPTV"
            dhcp-options {
                client-option "send vendor-class-identifier &quot;IPTV_RG&quot;;"
                client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
                default-route no-update
                default-route-distance 210
                name-server update
            }
        }
        vif 6 {
            description "eth0.6 - Internet"
            mtu 1508
            pppoe 0 {
                default-route auto
                firewall {
                    in {
                        name WAN_IN
                    }
                    local {
                        name WAN_LOCAL
                    }
                }
                idle-timeout 180
                mtu 1500
                name-server auto
                password kpn
                user-id **********@internet
            }
        }
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth0.7 - VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    ethernet eth1 {
        address 192.168.2.254/24
        description "eth1 - LAN"
        duplex auto
        speed auto
    }
    ethernet eth2 {
        description "eth2 - ExperiaBox"
        duplex auto
        speed auto
        vif 7 {
            bridge-group {
                bridge br0
            }
            description "eth2.7 - ExperiaBox VOIP"
            mtu 1500
        }
    }
    loopback lo {
    }
}
protocols {
    igmp-proxy {
        disable-quickleave
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 10.35.204.0/20
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.35.204.1 {
            }
        }
    }
}
service {
    dhcp-server {
        disabled false
        global-parameters "option vendor-class-identifier code 60 = string;"
        global-parameters "option broadcast-address code 28 = ip-address;"
        hostfile-update disable
        shared-network-name LAN {
            authoritative enable
            subnet 192.168.2.0/24 {
                default-router 192.168.2.254
                dns-server 195.121.1.34
                dns-server 195.121.1.66
                lease 86400
                start 192.168.2.50 {
                    stop 192.168.2.200
                }
            }
        }
        use-dnsmasq disable
    }
    dns {
        forwarding {
            cache-size 150
            listen-on eth1
            name-server 195.121.1.34
            name-server 195.121.1.66
            options listen-address=192.168.2.254
        }
    }
    gui {
        http-port 80
        https-port 443
        older-ciphers enable
    }
    nat {
        rule 5000 {
            description IPTV
            destination {
                address 213.75.112.0/21
            }
            log disable
            outbound-interface eth0.4
            protocol all
            type masquerade
        }
        rule 5010 {
            description "KPN Internet"
            log enable
            outbound-interface pppoe0
            protocol all
            source {
                address 192.168.2.0/24
            }
            type masquerade
        }
    }
    ssh {
        port 22
        protocol-version v2
    }
}
system {
    host-name ubnt
    login {
        user admin {
            authentication {
                encrypted-password $6$YlkZ65sXl$m/LTnqFVAQWIFVCc/UURoujDbfD/jk/3khAUC1VooTrkLLjaFmk79iRq8.sGm/XeZ./yMuQjpWjNB8I8U1u/K/
                plaintext-password ""
            }
            level admin
        }
    }
    name-server 195.121.1.34
    name-server 195.121.1.66
    ntp {
        server 0.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 1.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 2.ubnt.pool.ntp.org {
        }
        server 3.ubnt.pool.ntp.org {
        }
    }
    offload {
        hwnat disable
        ipv4 {
            forwarding enable
            gre enable
            pppoe enable
            vlan enable
        }
    }
    package {
        repository wheezy {
            components "main contrib non-free"
            distribution wheezy
            password ""
            url http://ftp.debian.org/debian
            username ""
        }
    }
    syslog {
        global {
            facility all {
                level notice
            }
            facility protocols {
                level debug
            }
        }
    }
    task-scheduler {
        task updateIPTVroute {
            executable {
                path /config/scripts/tvroute.sh
            }
            interval 5m
        }
    }
    time-zone UTC
    traffic-analysis {
        dpi disable
        export disable
    }
}

Het lijkt er dan ook dat er misschien wat in de configuratie fout staat wat invloed heeft op mijn upload snelheid.
Ik heb dat sinds kort ook (1,1/2 maand) ook met glasvezel upload de start loopt op naar 450mbits en zakt dan naar 359/Mbit. Met de EB lijkt hij wel 500 te halen maar dat is ook alleen tijdens de qos burst en zakt daarna ook terug naar 350/mbits. Het lijkt er op dat ze upload strakker hebben gezet want die was eerst met de edge 650 en soms 700 upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

xbeam schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 00:31:
[...]

De lite heeft geen hwnat offloading dat heeft alleen de X

[...]

http://community.ubnt.com...lease-v1-8-5/ba-p/1591710
Dan heb ik mij vergist. My bad.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De EdgeRouter Lite heeft zeker en vast wél hardware offloading. De EdgeRouter X had dat origineel niet, en heeft dat pas bij een EdgeOS v1.8.5 gekregen, daarom staat het in de changelog.

@emeulman: Pas je config aan zodat je geen bridge meer gebruikt. Ik had ook een bridge op mijn EdgeRouter PoE en merkte dat bij speedtestjes de CPU direct naar 100% ging. Bridge verwijderd en vervangen door routed setup en nu werkt de hardware offloading wel (CPU usage zit tussen de 5 en 10%).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Petervanakelyen schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 01:59:
De EdgeRouter Lite heeft zeker en vast wél hardware offloading. De EdgeRouter X had dat origineel niet, en heeft dat pas bij een EdgeOS v1.8.5 gekregen, daarom staat het in de changelog.

@emeulman: Pas je config aan zodat je geen bridge meer gebruikt. Ik had ook een bridge op mijn EdgeRouter PoE en merkte dat bij speedtestjes de CPU direct naar 100% ging. Bridge verwijderd en vervangen door routed setup en nu werkt de hardware offloading wel (CPU usage zit tussen de 5 en 10%).
ubnt@192.168.1.1's password:
Linux ubnt 3.10.20-UBNT #1 SMP Fri Jul 29 16:51:50 PDT 2016 mips64
Welcome to EdgeOS
Last login: Thu Oct 20 03:12:27 2016 from 192.168.1.81
ubnt@ubnt:~$ set system offload
Invalid command
ubnt@ubnt:~$ configure
[edit]
ubnt@ubnt# set system offload
[edit]
ubnt@ubnt# set system offload
hwnat ipsec ipv4 ipv6
[edit]
ubnt@ubnt# set system offload hwnat enable
Error: platform does not support hardware NAT offload

Value validation failed
Set failed
[edit]
ubnt@ubnt#

Heb een ER Lite....

dacht dat 't ding 't had, maar dit krijg ik met de 1.9.0 versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
code:
1
set system offload ipv4 forwarding enable

Die zou het moeten doen

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom krijg je bij de lite dan de melding dat hwnat offloading niet ondersteund wordt en alleen op x werkt als je deze aan of uit wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 20:53

Offloading gaat idd stuk door het gebruik van een bridge. Maar enkel op de interfaces die in de bridge hangen.
In dit geval dus eth0.7 en eth2.7. Het verwijderen van deze bridge helpt dus niet om meer performance te krijgen. Enkel de telefonie doet het dan niet meer. :P
xbeam schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 07:49:
[...]

Waarom krijg je bij de lite dan de melding dat hwnat offloading niet ondersteund wordt en alleen op x werkt als je deze aan of uit wil zetten?
Zoals reeds gezegd, de hwnat offloading werkt enkel op de EdgerouterX series. Deze kun je dus niet enablen op een Edgerouter Lite, Poe of 8(pro). Andersom precies hetzelfde, de ipsec, ipv4 en ipv6 kun je niet enablen op een X.
code:
1
2
3
4
5
6
set system offload 
Possible completions:
  hwnat     Option to enable/disable Hardware NAT offload for EdgeRouter X platform
  ipsec     Settings for IPsec hardware offload
  ipv4      Settings for IPv4 hardware offload
  ipv6      Settings for IPv6 hardware offload

Dus om het verhaal compleet te maken. Zo zet je hardware offload aan op een Edgerouter (niet X):
code:
1
2
3
4
5
6
7
set system offload ipsec enable
set system offload ipv4 gre enable
set system offload ipv4 vlan enable
set system offload ipv6 forwarding enable
set system offload ipv6 vlan enable
commit

en zo zet je het aan op een Edgerouter X:
code:
1
2
3
set system offload hwnat enable
commit

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 23-10-2016 13:03 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeulman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09-2023
Hardware offloading staat gewoon aan zoals in de configuratie te zien is, bridge disablen maakt geen verschil alleen heb ik dan geen telefonie meer.
Vreemd is gewoon dat de upload naar de FTP Server ineens gehalveerd is met de edgerouter en met de experiabox wel gewoon volledige snelheid haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb een Unifi Security Gateway achter een Router van Deutsche Telecom zitten (Zyxel Speedlink 5501). Nu ondersteund die geen DMZ waarmee ik alle poorten naar de USG kan forwarden.

Ik probeer deze site te migreren naar mijn AWS Controller maar dat lukt slechts deels.

De router (USG-3p) en Switch (USW-24-25) zijn wel zichtbaar, maar blijven "hangen" in de [provisioning] status. Moeten er ook poorten worden opengezet voor het versturen van de configuraties? Ik dacht dat de devices die zelf ophaalde van de Controller zodat open poorten cq. portforwards niet nodig waren.

Het vreemde is dat als ik de router en switch via een set-inform weer terug verwijs naar de CloudKey deze na 8-12 uur weer "automatisch" terugspringen naar externe AWS omgeving.

AWS versie : 5.4.1 (i.v.m. de site export/import functie)
Router : 4.3.24.4918432
Switch : 3.7.17.5220

Iemand een idee? Omdat de CK namelijk niet stabiel blijkt te zijn wil ik de hele boel graag migreren naar AWS. En een router reset en re-adopt zie ik niet zitten op 1200km afstand :(
Ben bang dat dit iets boven het niveau van mijn klant is als remote ogen en handen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen_ae92 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:15:
[...]

Offloading gaat idd stuk door het gebruik van een bridge. Maar enkel op de interfaces die in de bridge hangen.
In dit geval dus eth0.7 en eth2.7. Het verwijderen van deze bridge helpt dus niet om meer performance te krijgen. Enkel de telefonie doet het dan niet meer. :P

[...]

Zoals reeds gezegd, de hwnat offloading werkt enkel op de EdgerouterX series. Deze kun je dus niet enablen op een Edgerouter Lite, Poe of 8(pro). Andersom precies hetzelfde, de ipsec, ipv4 en ipv6 kun je niet enablen op een X.
code:
1
2
3
4
5
6
set system offload 
Possible completions:
  hwnat     Option to enable/disable Hardware NAT offload for EdgeRouter X platform

Dus om het verhaal compleet te maken. Zo zet je hardware offload aan op een Edgerouter (niet X):
code:
1
2
3
4
5
6
7
commit

code:
1
2
commit
Inderdaad hardware offloading kan wel op de lite maar ik dacht het over hwnat ging
Zie:
ZaZ schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:54:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
rally schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:18:
Ik heb een Unifi Security Gateway achter een Router van Deutsche Telecom zitten (Zyxel Speedlink 5501). Nu ondersteund die geen DMZ waarmee ik alle poorten naar de USG kan forwarden.

Ik probeer deze site te migreren naar mijn AWS Controller maar dat lukt slechts deels.

De router (USG-3p) en Switch (USW-24-25) zijn wel zichtbaar, maar blijven "hangen" in de [provisioning] status. Moeten er ook poorten worden opengezet voor het versturen van de configuraties? Ik dacht dat de devices die zelf ophaalde van de Controller zodat open poorten cq. portforwards niet nodig waren.

Het vreemde is dat als ik de router en switch via een set-inform weer terug verwijs naar de CloudKey deze na 8-12 uur weer "automatisch" terugspringen naar externe AWS omgeving.

Iemand een idee? Omdat de CK namelijk niet stabiel blijkt te zijn wil ik de hele boel graag migreren naar AWS. En een router reset en re-adopt zie ik niet zitten op 1200km afstand :(
Ben bang dat dit iets boven het niveau van mijn klant is als remote ogen en handen... :X
Het kan zijn dat na het het command set-inform en een adopt, je nogmaals het set-inform commando moet geven. Helemaal bij layer3 setups moet je dit vaak 2x doen.

Maar wat heb je onder Controller Hostname/IP settings staan binnen de AWS site? Resolved ie niet gewoon verkeerd?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Het is vreemd: Ik hoef nl. helemaal niet te adopten als ik set-inform heb gedaan.
En ik heb het commando inderdaad 2x gegeven (maar na de eerste keer verschijnt al in de omgeving).

Als ik de set-inform doe naar : http://unifi:8080/inform (de locale CloudKey controller) verschijnt hij weer in de CK. Maar zoals gezegd na een paar uur wijst hij weer naar de AWS omgeving (erg vreemd).

In AWS heb ik de inform gezet op: http://inform.domeinnaam.com:8080/inform
Override inform host with Controller Hostname/IP heb ik aan staan met : inform.domeinnaam.com

Dan blijft de status dus hangen op "provisioning'
Afbeeldingslocatie: http://pictures.wachtel.nl/pictures/UnifiProvisionProblem201610_tn.png

Het vervelende is ook dat de locale controller instabiel is (deze gaat at random offline) dus ik moet migreren. Alles blijft wel draaien (ook na een reboot), maar ik kan geen enkele wijziging meer doen aan het netwerk.
En camera reboots kunnen dan ook niet meer op afstand.

Nog meer ideeën? Want ik ben even leeg qua inspiratie |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
rally schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:42:
Het is vreemd: Ik hoef nl. helemaal niet te adopten als ik set-inform heb gedaan.
En ik heb het commando inderdaad 2x gegeven (maar na de eerste keer verschijnt al in de omgeving).

Als ik de set-inform doe naar : http://unifi:8080/inform (de locale CloudKey controller) verschijnt hij weer in de CK. Maar zoals gezegd na een paar uur wijst hij weer naar de AWS omgeving (erg vreemd).

In AWS heb ik de inform gezet op: http://inform.domeinnaam.com:8080/inform
Override inform host with Controller Hostname/IP heb ik aan staan met : inform.domeinnaam.com

Dan blijft de status dus hangen op "provisioning'
[afbeelding]

Het vervelende is ook dat de locale controller instabiel is (deze gaat at random offline) dus ik moet migreren. Alles blijft wel draaien (ook na een reboot), maar ik kan geen enkele wijziging meer doen aan het netwerk.
En camera reboots kunnen dan ook niet meer op afstand.

Nog meer ideeën? Want ik ben even leeg qua inspiratie |:( 8)7
Heb je al eens geprobeerd om iets anders te koppelen aan die AWS om uit te sluiten dat het daaraan ligt?
Ik heb hier nog wel een USG liggen die ik eventueel kan koppelen voor je. Let me know,

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb al 5 andere sites draaien in die AWS omgeving, die allemaal zonder problemen draaien.

Heb hier ook nog een spare USG en AP-AC-Lite liggen en die kan ik prima in een testsite adopteren (was ook de reden van de aanschaf: Testen :) ). Dus dat gaat prima.

Helaas heb ik hier geen CloudKey liggen waarmee ik een site migratie kan testen. Krijg pas over enkele weken weer een CK vrij daarvoor.
Dus de test was een goed idee, maar ik moet even een CK ergens vandaan zien te "toveren".

Ben bang dat ik een remote adopt moet gaan doen... altijd spannend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rally schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:18:

Nee de port mapping wordt gedaan door Java.
Mits je Java als app in de firewall open hebt staan op je AWS/VPS.

Waar je wel naar moeten kijken is dat adopting discovery via multicast gaat. Na het vinden gaat adoptie gaat over ssh.

https://help.ubnt.com/hc/...communicate-with-the-UAP-
In basic terms, the process is as follows:

By default, AP “discovery” occurs via Layer-2 broadcast / multicast traffic in order for a “local” controller to see it. UAP beacons, controller replies.
Once “discovered”, the “adoption” takes place via SSH, whereby the controller tells the AP where it’s located on the network. (Layer-3 is possible too)
After that, it's all AP “calling home” to perform tasks that the controller asks it to do.
Veel vps hosters blokken multicast.
TransIP heeft zo ver ik week sinds woensdag een firewall update gedaan waardoor er geen multiecast meer mogelijks.

De mail van TransIP
Multicast-verkeer veroorzaakt een grote belasting op de netwerkapparatuur. Om de stabiliteit van ons netwerk te garanderen wordt multicast-verkeer normaliter automatisch geblokkeerd.

De firewall die deze beperking oplegt blijkt echter niet al het multicast-verkeer tegen te houden. Op woensdag 19 oktober wordt deze firewall aangepast waardoor al het multicast-verkeer geblokkeerd wordt.

De kans is groot dat je onbewust multicast-verkeer verstuurt vanaf jouw VPS. In dat geval zal je het aanpassen van de firewall zeer waarschijnlijk niet merken. Maak je er wel bewust gebruik van, dan raden we je aan de services te controleren na het aanpassen van de firewall.

[ Voor 38% gewijzigd door xbeam op 23-10-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Interessant. Maar het lijkt er op alsof mijn USG & USW al geadopteerd zijn, dus dat dit niet het probleem is.

Dus dat betekend dat ik verder moet zoeken. Ik ben bang dat het een tripje Dusseldorf gaat worden ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jeroen_ae92 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:15:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
set system offload 
Possible completions:

code:
1
2
3
4
5
6
7
commit

code:
1
2
commit
Behalve dat de X sinds 1.9.0 ook aan ipsec offloading doet.
[Offload] Add IPsec crypto offload support for ER-X platform (including the ER-X, ER-X-SFP, and EP-R6 models) which provides significant IPsec performance improvement. This is disabled by default and can be enabled using the CLI (or the equivalent in the Web UI Config Tree):

and then "commit" and "save", and then a router reboot is currently required for the setting to take effect.
One thing to note is that IPsec offload only applies to ESP (for the actual data traffic), not IKE. In addition, not all algorithms are compatible with IPsec offload, and there are also some differences with the other platforms. Therefore here is a summary of the current status. For the ER-X platform:
  • ESP encryption algorithms that can be "offloaded": 3des, aes128, aes256
  • ESP hash algorithms that can be "offloaded": md5, sha1, sha256
  • ESP encryption algorithms incompatible with "offload": aes128gcm128, aes256gcm128. (More specifically, if these are configured then IPsec offload cannot be enabled, and vice versa.)
  • ESP hash algorithms incompatible with "offload": sha384, sha512. (More specifically, if these are configured then IPsec offload cannot be enabled, and vice versa.)
  • IKE encryption algorithms that are not supported: aes128gcm128, aes256gcm128. (More specifically, these are not supported for IKE on the ER-X platform.)
  • All config options for IKE hash algorithms are supported.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Ethirty schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:56:
[...]

Behalve dat de X sinds 1.9.0 ook aan ipsec offloading doet.

[...]
Helemaal correct.. Ik heb hem bijgevoegd

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

significant schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:11:
Unifi werkt op de Raspberry niet meer, of het aan de laatste update naar 5.2.9 ligt stel ik in twijfel aangezien ik daarna wel op unifi kom.
Diezelfde build ("5.2.9 Build: atag_5.2.9_8748") draait hier al weer een tijdje stabiel op de RPI2. Denk dat je 't ergens anders moet zoeken.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Heb een ERL van werk meegenomen om even te testen icm KPN glas. Ik ben niet erg bekend met het IGMP snooping verhaal, en vroeg me af of het alleen gaat werken als de dhcp-server voor LAN op de ERL zelf draait?

Ik heb hier isc-dhcp-server draaien (die is weer gekoppeld aan een foreman smart-proxy, en kan daar niet zomaar van afstappen).

code:
1
2
set service dhcp-server global-parameters "option vendor-class-identifier code 60 = string;"
set service dhcp-server global-parameters "option broadcast-address code 28 = ip-address;"

Ik neem aan dat ik die dhcp options gewoon via isc-dhcp-server mee kan geven, moet dan alleen wat bedenken voor het achterhalen van het next-hop IP..
code:
1
set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 23:16
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik heb thuis een EdgeRouter Lite met daarachter een EdgeSwitch 24. Nu heb ik mij enkele Nest Protect's gehaald en probeer ik die aan de praat te krijgen. Dat lukt echter niet, altijd foutcode P007 welke natuurlijk nergens op de website terug te vinden is. Als ik mijn wifi access point rechtstreeks aan de EdgeRouter Lite hang lukt alles perfect. Ik heb al eens de EdgeSwitch volledig gereset (na het nemen van een backup) en eens zien of het zonder custom configuratie van mijn kant wel zou werken, maar ook daar geen succes. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Worden er standaard ergens bepaalde poorten maar toegelaten? Ik heb mij die apparatuur wat laten aanpraten omdat ze zo goed zouden zijn, maar het probleem is dus dat mijn kennis veel te beperkt is om er voldoende van te begrijpen om dergelijke problemen aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
caoim schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 19:36:
Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik heb thuis een EdgeRouter Lite met daarachter een EdgeSwitch 24. Nu heb ik mij enkele Nest Protect's gehaald en probeer ik die aan de praat te krijgen. Dat lukt echter niet, altijd foutcode P007 welke natuurlijk nergens op de website terug te vinden is. Als ik mijn wifi access point rechtstreeks aan de EdgeRouter Lite hang lukt alles perfect. Ik heb al eens de EdgeSwitch volledig gereset (na het nemen van een backup) en eens zien of het zonder custom configuratie van mijn kant wel zou werken, maar ook daar geen succes. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Worden er standaard ergens bepaalde poorten maar toegelaten? Ik heb mij die apparatuur wat laten aanpraten omdat ze zo goed zouden zijn, maar het probleem is dus dat mijn kennis veel te beperkt is om er voldoende van te begrijpen om dergelijke problemen aan te pakken.
Draait er firmware v1.6 op? Dan even terug naar versie v1.5 en nogmaals testen.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Niet specifiek Unifi relevant maar toch :
Iemand hier ervaring met een USG en een 4g modem als failover voor de default internet lijn? Zo ja, welk 4G modem? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
DennusB schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:55:
Iemand hier ervaring met een USG en een 4g modem als failover voor de default internet lijn? Zo ja, welk 4G modem? :)
Dat ben ik ook wel benieuwd na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
DennusB schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 21:55:
Deze of vergelijkbaar, werkt prima.
Al vaker aan een Edgerouter gehangen.

Type: Huawei E5186S-22A

Link: http://www.wifishop.nl/huawei-e5186s-22a-4g-router/pid=42674

Elk ander 4G modem met DMZ Functie en LAN poort zou moeten volstaan.
Deze heeft ook de optie om externe antennes aan te sluiten, zodat je hem in je meterkast kunt zetten en antennes op je dak, als je daar wat voor voelt;)

No, Joke. Het is een prima apparaat en haalt een prima snelheid op 4G+ naar LAN >:)

[ Voor 0% gewijzigd door Kavaa op 23-10-2016 23:10 . Reden: (4G+) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
djkavaa schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 21:53:
[...]
Dat ga je niet voorkomen gezien je het met zn scan wel kunt zien.
Maar je kunt niets pingen of benaderen etc.
Was daar inderdaad ook al achter. Benaderen en pingen werkt inderdaad niet, dus dat is verder wel prima.
Fairy schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:56:
Je kunt alleen een AP zien die nog niet aan een Unifi geregistreerd is..... Is dat misschien het probleem?
Dat is waarschijnlijk het probleem. Mijn AP heb ik al ingesteld op mijn Windows PC, dus dat zal het probleem zijn. Maar het is wel stom dat je de applicatie dan niet kan gebruiken. Ik wil nog wel eens wat kleine wijzigingen doen en bij gebrek aan een webinterface moet ik dan telkens mijn PC opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

significant schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 09:11:
Unifi werkt op de Raspberry niet meer, of het aan de laatste update naar 5.2.9 ligt stel ik in twijfel aangezien ik daarna wel op unifi kom. De foutcode RC=134 levert twee resultaten op het forum allebei aan RC-locale gerelateerd maar beiden oplossingen bieden geen soelaas. Wat nu:
[2016-10-22 09:05:07,711] <launcher> INFO  system - UniFi 5.2.9 (build atag_5.2.9_8748 - release) is started
[2016-10-22 09:05:07,711] <launcher> INFO  system - ======================================================================
[2016-10-22 09:05:07,738] <launcher> INFO  system - BASE dir:/usr/lib/unifi
[2016-10-22 09:05:07,781] <launcher> INFO  system - Current System IP: 10.8.0.1
[2016-10-22 09:05:07,783] <launcher> INFO  system - Hostname: meterkastpi
[2016-10-22 09:05:08,717] <launcher> INFO  db     - waiting for db connection...
[2016-10-22 09:05:09,219] <launcher> INFO  db     - Connecting to mongodb://localhost:27117
[2016-10-22 09:05:11,107] <launcher> INFO  db     - Connecting to mongodb://localhost:27117
[2016-10-22 09:05:12,375] <launcher> INFO  webrtc - WebRTC library version: EvoStream Media Server (www.evostream.com) version 1.6.5 build 1971-0b23421-master - Gladiator - (built for Debian-8.2.0-armhf on 2016-08-19T15:27:48.000) OpenSSL version: 1.0.2h usrsctp version: 055966bbf6a90836 compiled on machine: Linux debian-8-2-0-64 3.16.0-4-amd64 #1 SMP Debian 3.16.7-ckt11-1+deb8u6 (2015-11-09) x86_64 GNU/Linux
[2016-10-22 09:05:12,814] <UniFi> ERROR system - [exec] error, rc=134
Ik heb met Ubiquiti naar dit issue gekeken, en zij zeiden dat het niet werkte. Ik kreeg als alternatief de optie voor de unifi key of via Amazon.
Daar had ik geen zin in en heb na keuze voor andere os op mijn raspberry pi 3 de controller weer draaien (5.2.7 en nu ook 5.2.9)
Dus het werkt wel. Ik heb Rasbian Jezzy (dacht ik).

Welke Raspberrypi versie heb jij en welke OS? de rbp1 wordt idd niet meer ondersteund....

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 23:16
Jeroen_ae92 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:04:
[...]

Draait er firmware v1.6 op? Dan even terug naar versie v1.5 en nogmaals testen.
Daar draait idd v1.6 op. Vanavond eens v1.5 installeren en zal nogmaals proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet je helaas teleur stellen.
Dit weekend een beurs gehad in de jaarbeurs en daar mijn surface aan de KPN hotspot gehangen bridge aangezet wat binnen 5 sec een freez en blauw scherm opleverde. En een kapote WiFi adapter zodra ik nu WiFi aan zet crasht mijn surface. Ook kan ik de driver niet verwijderen en op nieuw instaleren.

Zodra ik iets met WiFi doe krijg ik een blauw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:33
xbeam schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:08:
[...]

Ik moet je helaas teleur stellen.
Dit weekend een beurs gehad in de jaarbeurs en daar mijn surface aan de KPN hotspot gehangen bridge aangezet wat binnen 5 sec een freez en blauw scherm opleverde. En een kapote WiFi adapter zodra ik nu WiFi aan zet crasht mijn surface. Ook kan ik de driver niet verwijderen en op nieuw instaleren.

Zodra ik iets met WiFi doe krijg ik een blauw scherm.
Oei, dat is klote. ;(
Succes met de afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fonias schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:55:
[...]

Oei, dat is klote. ;(
Succes met de afhandeling.
ik snap er geen snars van het lijkt er op dat de KPN hotspot iets probeerde te injecteren.
wat wil zeggen ik zat op een fake hotspot of het hotspot systeem van kpn is lek.

ik kom dit tegen in de log files van de virus scan
een stuk of 50 regels van dit soort pogingen op het tijdstip van aanzetten en inloggen.
Er is die dag niets anders gedaan dan aangezet en geprobeerd verbinding te maken met de hotspot en daarna ook niets meer want hij was gelijk stuk.

Maar na een scan van de HDD wordt er geen virus gevonden op de Sureface
terwijl het lijkt dat er een callback gedaan wordt vanaf de surface dan zal je code verwachten toch ?
code:
1
2
3
4
5
Schadelijke website http://boxcdn03-61705.onmodulus.net/events/displays/jsonp/d48d6aca-fe3f-47a7-b5f9-b3b26700dec7/6db08f95-4c4d-46ba-93b9-f48c120174a5/empty/empty?callback=_jqjsp&_1477061750151= geblokkeerd

Schadelijke website http://boxcdn03-61705.onmodulus.net/pageviews/jsonp/d48d6aca-fe3f-47a7-b5f9-b3b26700dec7?callback=_jqjsp&_1477061744900= geblokkeerd

Schadelijke website http://lightboxgeoipjsonp-88248.onmodulus.net/jsonp_geoip?callback=_jqjsp&_1477061748323= geblokkeerd

[ Voor 6% gewijzigd door xbeam op 24-10-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Voor alle ZoneBased Firewall freaks... Een UBNT forum users heeft een Zone Wizard gemaakt en beschikbaar gesteld. Vindt deze [kermismode on]hier hier hier hier[kermismode off]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zullen we het ontopic houden aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 16:38
TPA schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:48:
[...]

Ik heb met Ubiquiti naar dit issue gekeken, en zij zeiden dat het niet werkte. Ik kreeg als alternatief de optie voor de unifi key of via Amazon.
Daar had ik geen zin in en heb na keuze voor andere os op mijn raspberry pi 3 de controller weer draaien (5.2.7 en nu ook 5.2.9)
Dus het werkt wel. Ik heb Rasbian Jezzy (dacht ik).

Welke Raspberrypi versie heb jij en welke OS? de rbp1 wordt idd niet meer ondersteund....
Raspberry Pi 2, maar die draaide klaarblijkelijk nog op Wheezy dus maar even alles op een frisse OS opnieuw geinstalleerd, back-ups terug gezet en het draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

significant schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:16:
[...]

Raspberry Pi 2, maar die draaide klaarblijkelijk nog op Wheezy dus maar even alles op een frisse OS opnieuw geinstalleerd, back-ups terug gezet en het draait weer als een zonnetje.
Top, ik had hetzelfde gedaan toen ik naar 5.2.7 en ubiquiti mij niet kon helpen (ondanks dat ze er veel tijd in hebben gestopt (een en al lof voor de service van ubiquiti) en toen draaide hij weer op en top :)

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 00:41
De camera's die ze aanbieden zijn erg mooi.
Nu hebben de meeste PoE tot zijn beschikking, maar kan ik niet op elke plek een utp kabel krijgen, wel stroom (230v).

Is het mogelijk om de unifi camera dan via de utp kabel aan bijv. een tp link (al dan niet met dd wrt erop)pricewatch: TP-Link TL-MR3020 te hangen en de camera zo verbinding te maken met de NVR?

[ Voor 3% gewijzigd door maomanna op 24-10-2016 22:07 ]

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
maomanna schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:07:
De camera's die ze aanbieden zijn erg mooi.
Nu hebben de meeste PoE tot zijn beschikking, maar kan ik niet op elke plek een utp kabel krijgen, wel stroom (230v).

Is het mogelijk om de unifi camera dan via de utp kabel aan bijv. een tp link (al dan niet met dd wrt erop)pricewatch: TP-Link TL-MR3020 te hangen en de camera zo verbinding te maken met de NVR?
Als je een stabiele stream wilt hebben zou ik dat niet doen dan zou ik eerder toch een kabel trekken. Of een point to point wifi bouwen met 2 nanostations.
Dat heb ik al vaker gedaan voor cams en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ik heb al 2 mikrotik wifi routers in huis. als ik een kleine mikrotik zou aanschaffen en de ubiquiti camera daar dan hier op aansluit, dan zou dat ook moeten werken?
met 2 nanostations, wordt het wel weer een dure grap (2x 50,- ex camera)

de reden voor ubiquiti is omdat hun nvr gewoon prima te installeren is op een ubuntu server.
Motion en de andere opties voor unix ogen wat spartaans.

[ Voor 24% gewijzigd door maomanna op 24-10-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
maomanna schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:33:
ik heb al 2 mikrotik wifi routers in huis. als ik een kleine mikrotik zou aanschaffen en de ubiquiti camera daar dan hier op aansluit, dan zou dat ook moeten werken?
met 2 nanostations, wordt het wel weer een dure grap (2x 50,- ex camera)

de reden voor ubiquiti is omdat hun nvr gewoon prima te installeren is op een ubuntu server.
Motion en de andere opties voor unix ogen wat spartaans.
Het kan op die manier uiteraard wel en je zult moeten testen of dit stabiel genoeg (voor je) is. Een nieuwe Unifi Video G3 doet zo'n 3Mbps aan continue data naar de NVR toe. Dit zal dan wel over de Mikrotiks moeten kunnen middels wifi.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 24-10-2016 22:43 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
opzich is de 3Mbps prima te doen.
Theoretisch zijn ze allemaal snel genoeg.
Mijn telefoon (htc M8s) heeft op die plek zo'n 20mbit up en down.
Kabel trekken zou kunnen bedenk ik mij net, maar ziet er niet fraai uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maomanna schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 22:45:
opzich is de 3Mbps prima te doen.
Theoretisch zijn ze allemaal snel genoeg.
Mijn telefoon (htc M8s) heeft op die plek zo'n 20mbit up en down.
Kabel trekken zou kunnen bedenk ik mij net, maar ziet er niet fraai uit.
Het nadeel van streamen over WiFi is dat het onevenredig veel impact kan hebben op overlappende WiFi kanalen. Wat er voor zorgt dat je downloads op andere netwerken helemaal kan in storten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Mmmm dan maar eens kijken naar een kabeloplossing. Met een buiten kabel kan ik de draad door de regenpijp trekken. Onder de zinken daklijst en dan aansluiten.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
maomanna schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:07:
Mmmm dan maar eens kijken naar een kabeloplossing. Met een buiten kabel kan ik de draad door de regenpijp trekken. Onder de zinken daklijst en dan aansluiten.

Dank!
Ik zou hem dan wel in een PVC buis leggen als ik jou was en dus niet open en blood.
Zeker als je geen speciale buiten kabel hebt.
Die buiten kabels hebben altijd een dikke mantel en die kunnen prima buiten / in de grond liggen.
Ik zou dan ook voor het netjes weg werken ene grijze PVC buis halen bij de bouwmarkt. En hem daar doorheen trekken.

Als je een kant en klare kabel hebt neem dan een 3/4 buis dan kun je de RJ45 Connector eraan laten zitten.
Heb je losse kabel dan kun je gewoon een standaard buis nemen.

Het advies zou dus zijn als je een stabiele verbinding wilt hebben waar je niet meer naar om hoeft te kijken om een kabel te trekken met bovenstaande. Kost een paar euro voor je PVC buis en Klemmen maar dan heb je wel de beste en mooiste oplossing >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Kavaa op 25-10-2016 07:57 . Reden: Advies toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien wel het belangrijkste is als de camera voor bewaking dient,dat je sowieso bedraad wilt omdat een wifi jammer de "boefjes" vrij spel geeft.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
djkavaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 07:54:
[...]

Ik zou hem dan wel in een PVC buis leggen als ik jou was en dus niet open en blood.
Zeker als je geen speciale buiten kabel hebt.
Die buiten kabels hebben altijd een dikke mantel en die kunnen prima buiten / in de grond liggen.
Ik zou dan ook voor het netjes weg werken ene grijze PVC buis halen bij de bouwmarkt. En hem daar doorheen trekken.

Als je een kant en klare kabel hebt neem dan een 3/4 buis dan kun je de RJ45 Connector eraan laten zitten.
Heb je losse kabel dan kun je gewoon een standaard buis nemen.

Het advies zou dus zijn als je een stabiele verbinding wilt hebben waar je niet meer naar om hoeft te kijken om een kabel te trekken met bovenstaande. Kost een paar euro voor je PVC buis en Klemmen maar dan heb je wel de beste en mooiste oplossing >:)
Als ik een kabel ga trekken, moet hij zo veel mogelijk uit het zicht zijn.
Vandaar de buitenkabel (met de dikkere mantel). Door het dakbeschot, onder de dakpannen door, de hemelwaterafvoer in (komt uit op plat dak)daar onder de dakrand naar de plek waar hij heen moet.
Heb je geen extra pvc buisjes nodig.
De kabel heeft wel wat meer te lijden.
Kan hem extra inpakken met tape.

EDIT:

ik zie dat de loco ook via PoE gaat en 2 utp poorten kent.
Daarmee zou ik dus buiten mijn wifi bereik kunnen vergroten als de camera erop aan kunnen sluiten?

/EDIT

Dan is de plek voor de tuin geregeld en zit ik niet in het openbare gebied.

De voorkant is natuurlijk een ander verhaal. Daar is de voortuin niet heel groot.
Hoe is het opname bereik van de ubiquiti's?
Het bewegingsbereik/zichtveld kan worden aangepast?

[ Voor 14% gewijzigd door maomanna op 25-10-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:29
Ik heb thuis KPN glasvezel en wil de experiabox gaan vervangen. Ook heb ik nog wat switches nodig. Ik wou hiervoor de USG gaan pakken voor de leuke Unify interface. Wat ik zo lees kan ik hiervoor gewoon de config van kriegsman gebruiken, deze schijnt ook te werken op de USG. Kan iemand dat bevestigen?

Als ik het goed begrijp kan je tegenwoordig IPTV en internet over dezelfde kabel laten lopen, en heb je geen aparte VLANs meer nodig toch?

Als switches wou ik de netgear GS105E gaan gebruiken. Zijn deze switches goed voor internet/IPTV over dezelfde kabel of heb ik wat anders nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:33
djkavaa schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:09:
[...]

Deze of vergelijkbaar, werkt prima.
Al vaker aan een Edgerouter gehangen.

Type: Huawei E5186S-22A

Link: http://www.wifishop.nl/huawei-e5186s-22a-4g-router/pid=42674

Elk ander 4G modem met DMZ Functie en LAN poort zou moeten volstaan.
Deze heeft ook de optie om externe antennes aan te sluiten, zodat je hem in je meterkast kunt zetten en antennes op je dak, als je daar wat voor voelt;)

No, Joke. Het is een prima apparaat en haalt een prima snelheid op 4G+ naar LAN >:)
Dat ziet er goed uit maar zie dat deze een interne sim heeft.
Zijn er ook waar je een eigen sim in kan plaatsen?
Is het mogelijk om deze in bridge te zetten?

Ik ben ook aan het kijken voor een LTE back-up lijn voor als ik ga verhuizen volgend jaar.
Momenteel heb ik een dual-sim abo van Vodafone met 12GB p/m en wil de tweede sim dan eventueel daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
fonias schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

Dat ziet er goed uit maar zie dat deze een interne sim heeft.
Zijn er ook waar je een eigen sim in kan plaatsen?
Is het mogelijk om deze in bridge te zetten?

Ik ben ook aan het kijken voor een LTE back-up lijn voor als ik ga verhuizen volgend jaar.
Momenteel heb ik een dual-sim abo van Vodafone met 12GB p/m en wil de tweede sim dan eventueel daarvoor gebruiken.
Hij heeft toch echt een normaal simkaart slot hoor:

1 Micro SIM-kaartslot

En Bridge dat kan volgens mij, pin me er niet op vast... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankemp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01-2023
Ik ben van plan de Ubiquiti AC LR te kopen. Mijn probleem is namelijk dat de 2.4GHz band stampvol zit in de straat. De AC LR komt goed naar voren en mijn collega heeft er goede ervaringen mee. Nu ben ik van plan de Wifi van de FritzBox uit te schakelen en enkel de AC LR te gaan gebruiken als 'router'. Is dit mogelijk? Of hebben mensen hier ervaringen mee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

daankemp schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:46:
Ik ben van plan de Ubiquiti AC LR te kopen. Mijn probleem is namelijk dat de 2.4GHz band stampvol zit in de straat. De AC LR komt goed naar voren en mijn collega heeft er goede ervaringen mee. Nu ben ik van plan de Wifi van de FritzBox uit te schakelen en enkel de AC LR te gaan gebruiken als 'router'. Is dit mogelijk? Of hebben mensen hier ervaringen mee? Alvast bedankt!
Is zeker mogelijk! Heb 2x de AC-LR hangen. De wifi op mijn Draytek staat gewoon uit.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daankemp
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-01-2023
JB schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Is zeker mogelijk! Heb 2x de AC-LR hangen. De wifi op mijn Draytek staat gewoon uit.
Thanks voor de snelle reactie! Dan gaan we hem bestellen ;-) Iemand nog tips/trucs voor de config?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

daankemp schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Thanks voor de snelle reactie! Dan gaan we hem bestellen ;-) Iemand nog tips/trucs voor de config?
Plug & Pray uhh Play :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
maomanna schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 09:02:
[...]

Als ik een kabel ga trekken, moet hij zo veel mogelijk uit het zicht zijn.
Vandaar de buitenkabel (met de dikkere mantel). Door het dakbeschot, onder de dakpannen door, de hemelwaterafvoer in (komt uit op plat dak)daar onder de dakrand naar de plek waar hij heen moet.
Heb je geen extra pvc buisjes nodig.
De kabel heeft wel wat meer te lijden.
Kan hem extra inpakken met tape.

EDIT:

ik zie dat de loco ook via PoE gaat en 2 utp poorten kent.
Daarmee zou ik dus buiten mijn wifi bereik kunnen vergroten als de camera erop aan kunnen sluiten?

/EDIT

Dan is de plek voor de tuin geregeld en zit ik niet in het openbare gebied.

De voorkant is natuurlijk een ander verhaal. Daar is de voortuin niet heel groot.
Hoe is het opname bereik van de ubiquiti's?
Het bewegingsbereik/zichtveld kan worden aangepast?
Over het bereik zie hier:

Image van Jeroen_AE92: Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/WWql+

Foto's van camera's mij:

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/4znt+
Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/JQOh+
Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/i7ua+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:02

lier

MikroTik nerd

daankemp schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:50:
http://community.ubnt.com/
Als je je aanmeldt voor het beta programma dan kan je ook testen met beta versies. De moeite waard.

O ja, noem een accesspoint nooit meer router, een router doet alleen routeren.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 13:43
djkavaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:58:
[...]

Over het bereik zie hier:

Image van Jeroen_AE92: [afbeelding]

Foto's van camera's mij:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Welke type camera's zijn dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Sypher schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:10:
[...]

Welke type camera's zijn dat precies?
UVC-G3 De nieuwste UniFi Cams dus.

https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera-g3/

Zelf heb ik er dan nog voor de nacht van die IR Ringen op zitten >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Kavaa op 25-10-2016 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je hebt een mooi stekkie djkavaa ;)

Als we dan toch bezig zijn ermee, weten jullie of die cameras werken met de Synology surveillance?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Tylen schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:15:
Je hebt een mooi stekkie djkavaa ;)

Als we dan toch bezig zijn ermee, weten jullie of die cameras werken met de Synology surveillance?
Niet officieel nog, verwacht wel dat ze het in de nieuwe versie opnemen.
Dit omdat ze RTSP (Standalone) optie terug gebracht hebben.
Dus als de Synology een RTSP op kan pakken dan moet het prima werken.

Maar je kunt ook via Docker de NVR draaien.
Hoe goed dat werkt geen idee.
En bij Synology moet je Licenties kopen voor de Camera's bij Ubiquiti / UniFi kun je zoveel cams aansluiten als je wil.
We hebben er momenteel 12 draaien.
Waarvan 4 oude (UVC Cams) en 8 nieuwe UVC-G3.
De oude UVC Cams hangen in de stallen 4 stuks die neer kijken op elk een paardenbox. >:)

Ik heb By The Way de NVR draaien op een HP Microserver (onder Ubuntu) en die heeft een NFS Share gemount bij het opstarten van de Synology NAS.
En dat werkt perfect!
Zo heb ik 20+ TB aan opslag (niet alleen voor Camera's) maar dan is er geen limiet.
En de NVR Schoont zelf op.

Script voor de geïnteresseerde:

code:
1
nano /root/start.sh

Add:

code:
1
2
3
4
/bin/sleep 15
/etc/init.d/rpcbind restart
/bin/sleep 5
/bin/mount 10.200.0.5:/volume1/NVR-Cams /mnt/NVR-Cams -o nolock

code:
1
nano /etc/cron.d/startup

Add:

code:
1
@reboot root /root/start.sh

Pas de gegevens aan naar wens.

[ Voor 28% gewijzigd door Kavaa op 25-10-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
djkavaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:15:
[...]

UVC-G3 De nieuwste UniFi Cams dus.

https://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera-g3/

Zelf heb ik er dan nog voor de nacht van die IR Ringen op zitten >:)
Mooi spul! Ik overweeg deze of de Foscam FI9900EP, wil er 2 á 3 van gaan ophangen om m'n huis en tuin in de gaten te houden van buiten. Aangezien ik al het nodige van Ubiquiti heb en het prijsverschil maar 15 euro is misschien toch deze maar overwegen dan. Zeker aangezien je die NVR software ook blijkbaar zelf kunt draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door Sypher op 25-10-2016 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Sypher schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:41:
[...]

Mooi spul! Ik overweeg deze of de Foscam FI9900EP, wil er 2 á 3 van gaan ophangen om m'n huis en tuin in de gaten te houden van buiten. Aangezien ik al het nodige van Ubiquiti heb en het prijsverschil maar 15 euro is misschien toch deze maar overwegen dan.
Dan zou ik eerlijk gezegd ook gaan voor de UVC-G3 Cams en als je meer IR nodig hebt het IR Accessoire erbij nemen.
Dan kun je alle kanten op.
Enige nadeel dan is dat je wel de NVR Appliance ergens op moet draaien, en dat hoef je wellicht bij Roscam niet. Maar de functies die je ervoor terug krijgt zijn het wel waard.

Wat ik ook een mooie feature vindt van UniFi is dat je met de nieuwe cams kunt inzoomen en het beeld kunt verbeteren hij houdt dan het ingezoomde deel vast.
Dit is een nieuwe feature in de laatste versie:

Zie hier: ;)

Afbeeldingslocatie: https://d.pr/i/1bZVi+

Dit werkt overigens alleen bij den nieuwe UVC-G3 Generatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Kavaa op 25-10-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
djkavaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Dan zou ik eerlijk gezegd ook gaan voor de UVC-G3 Cams en als je meer IR nodig hebt het IR Accessoire erbij nemen.
Enige nadeel dan is dat je wel de NVR Appliance ergens op moet draaien, en dat hoef je wellicht bij Roscam niet. Maar de functies die je ervoor terug krijgt zijn het wel waard.

Wat ik ook een mooie feature vindt van UniFi is dat je met de nieuwe cams kunt inzoomen en het beeld kunt verbeteren hij houdt dan het ingezoomde deel vast.
Dit is een nieuwe feature in de laatste versie:

Zie hier: ;)

[afbeelding]

Dit werkt overigens alleen bij den nieuwe UVC-G3 Generatie.
Heb een prachtige HP Microserver draaien met een aantal containers dus kan er ook eentje hiervoor aan maken. Hoop alleen wel dat die standaard Celeron het wel een beetje trekt (ook in combinatie met de andere containers die er op draaien).

Qua beheer/overview heb ik me er nog niet echt in verdiept. Weet wel dat je voor Foscam schijnbaar iets van ActiveX meuk nodig heeft dus wat dat betreft zou de UVC sowieso een no-brainer zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb van de week een test gedaan met een site export en import (van CloudKey naar AWS) en dat is een waar drama geworden.

Gelukkig was het een test, maar met een productieomgeving had het niet fijn geweest :(

Export van de site gaat prrrrrima. Import van de site gaat prrrrima. Maar als je vervolgens de set-inform doet naar de nieuwe locatie weigert deze de provisioning te voltooien.
Sterker nog... na een reset wil hij wel adopten, maar zijn er gewoon opties verdwenen (config tab bestaat helemaal niet).

Dus voor het migreren van de productieomgeving doen we het weer "ouderwets". Nieuwe site van nul af aan configureren en dan de router, switches en AP's weer adopteren.

Maar gelukkig is dat de reden van testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Sypher schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Heb een prachtige HP Microserver draaien met een aantal containers dus kan er ook eentje hiervoor aan maken. Hoop alleen wel dat die standaard Celeron het wel een beetje trekt (ook in combinatie met de andere containers die er op draaien).

Qua beheer/overview heb ik me er nog niet echt in verdiept. Weet wel dat je voor Foscam schijnbaar iets van ActiveX meuk nodig heeft dus wat dat betreft zou de UVC sowieso een no-brainer zijn >:)
Dat zou die prima moeten trekken, meestal in het RAM wat je nodig hebt.
En als je Video's gaat exporteren dan heb je wat power nodig.
Zelf heb ik de CPU vervangen door een XEON voor meer power maar ik draai dan ook VMWARE enz.
Dus ik draai er wat meer op.

De installatie / interface zal inderdaad prima moeten gaan.
Zeker als je al bekend bent met UniFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
daankemp schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:46:
Had je een gasten netwerk op je Fritzbox in gebruik? Dat is een geheel gescheiden gedeelte met een eigen subnet en DHCP-scope. Dat is wel wat anders als je alleen een Unifi AP ophangt en een gasten SSID aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:15
djkavaa schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:45:
[...]

Hoe ver werkt de IR zonder de IR accessoire ? 10 a 15 meter?
Pagina: 1 ... 80 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.