[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
lekker dan, ik ben redelijk nieuw met unifi, was net van plan dit uit te rollen bij een bedrijf met meerdere locaties, dit plan maandag maar ff onhold dus, AP's die niet stabiel zijn is onwerkbaar..

dit topic misschien nuttig om te volgen
http://community.ubnt.com...NG-DOWN-HILL/td-p/1703481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Thijs B schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:30:
lekker dan, ik ben redelijk nieuw met unifi, was net van plan dit uit te rollen bij een bedrijf met meerdere locaties, dit plan maandag maar ff onhold dus, AP's die niet stabiel zijn is onwerkbaar..

dit topic misschien nuttig om te volgen
http://community.ubnt.com...NG-DOWN-HILL/td-p/1703481
Je baseert je op 1 topic...? Als je de laatste stable firmware gebruikt is er niks aan de hand man. Draait hier al maanden zonder 1 sec downtime.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal allemaal wel maar over de gehele unifi lijn ben ik al lang niet meer tevreden. Firmwares en controller versies zijn aan alle kanten brak. Ja, kleine sites met weinig clients werkt wel maar grote sites met veel users (400 users over 50 ap's) is het simpelweg ruk. Dan kun je gaan zitten kullen met beta en testfirmwares. Dat is toch onzinnig, tijdrovend en de user heeft er alleen maar hinder van. M.i. Was het met versie 2 en versie 3 beter en stabieler.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
BluRay schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 10:16:
[...]

set vpn ipsec auto-firewall-nat-exclude enable
bedankt, die had ik al...Echter leek het erop dat ik toch nog NAT-T rule moest toevoegen aan de firewall.
opgelost in ieder geval...
_/-\o_

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Jeroen_ae92 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:26:
Dat zal allemaal wel maar over de gehele unifi lijn ben ik al lang niet meer tevreden. Firmwares en controller versies zijn aan alle kanten brak. Ja, kleine sites met weinig clients werkt wel maar grote sites met veel users (400 users over 50 ap's) is het simpelweg ruk. Dan kun je gaan zitten kullen met beta en testfirmwares. Dat is toch onzinnig, tijdrovend en de user heeft er alleen maar hinder van. M.i. Was het met versie 2 en versie 3 beter en stabieler.
Eens, maar als je dat echt zoekt, kan je beter naar Meraki of zo gaan. Betaal je ook 8x zoveel, maar dan weet je in ieder geval zeker dat het stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:53
Ik schrik van de beschreven problematiek met AP's en Apple producten. Zijn de problemen er alleen bij grote netwerk verzoeken zoals in bedrijven? Sta namelijk op het punt 2x AP-AC-Pro aan te schaffen voor thuis gebruik. Moet wel werken aangezien er voornamelijk met Apple producten wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:59
AlexSaxoMusic schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:21:
Ik schrik van de beschreven problematiek met AP's en Apple producten. Zijn de problemen er alleen bij grote netwerk verzoeken zoals in bedrijven? Sta namelijk op het punt 2x AP-AC-Pro aan te schaffen voor thuis gebruik. Moet wel werken aangezien er voornamelijk met Apple producten wordt gewerkt.
Zal prima werken, er licht veel aan de firmware en controller versie.
We draaien zelf nog op 4.7.5 en heb ook alles van apple en geen problemen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 19:34
TPA schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

ok, maar wat heb je nu bij IGMP staan?
Je had/hebt dit staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
 protocols {
    igmp-proxy {
        disable-quickleave
        interface eth0.4 {
            alt-subnet 0.0.0.0/0
            role upstream
            threshold 1
        }
        interface eth1 {
            role downstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
    }
}

ik heb dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
 protocols {
    igmp-proxy {
        interface eth0 {
            role downstream
            threshold 1
        }
        interface eth1.4 {
            alt-subnet 10.16.12.0/16
            alt-subnet 213.75.0.0/16
            role upstream
            threshold 1
        }
    }
    static {
        interface-route6 ::/0 {
            next-hop-interface pppoe0 {
            }
        }
        route 213.75.112.0/21 {
            next-hop 10.200.180.1 {
            }
        }
    }
}

en heb je zoals Jeroen zei in je NAT de rule 5000 en 5001 al omgedraaid? de rule 5001 ziet er goed uit (heb ik ook zo) in je rule 5000 staat pppoe
Je rule 5002 die snap ik niet, ik heb die in elk geval niet staan...

verder staat bij je DHCP "hostfile-update disable" ik heb deze op enable staan
Voor je thuisnetwerk heb je staan: 'authoritative disable" en ik heb enable.

Ik weet niet of alles uit maakt, om het werkend te krijgen voor je. Ik weet enkel wat ik heb staan en dat het bij mij werkt.... ook het activeren van nieuwe ip setup boxen kan zonder EB en werkt dus ook prima....
Probeer eerst die 5000 en 5001 om te draaien en die 5002 er uit te halen. en je IGMP te zetten zoals ik hem heb en kijk of het dan werkt. zo niet pas dan je DCHP aan en kijk dan nog eens.

Als het allemaal niet werkt van scratch af aan weer beginnen ;)

Ik ga er vanuit dat je de setupboxen wel aan je thuisnetwerk op eth1 hebt hangen.... :)

Daarnaast heb ik trouwens veel meer staan voor ipv6-name welke jij niet hebt staan... misschien moet je daar eens naar kijken. Ik krijg netjes een ipv6 en 4 adres van KPN ;)

hoor wel of het gaat werken...
Jouw aanpassingen heb ik doorgevoerd. Maar helaas wederom zonder werkend resultaat :-(

Ik heb het idee dat het ergens fout gaat bij het ophalen van de gegevens bij de KPN DHCP server. Ik krijg geen response. Als ik de pagina http://netwerkje.com/routed-iptv lees, dan staat er o.a.:
Het is belangrijk de volgende extra DHCP option mee te sturen in het DHCP request:

option 60: IPTV_RG

Stuur je deze option niet mee, dan krijg je geen IP adres terug. De DHCP server van KPN blijft dan compleet stil. Ondersteunt je router dit niet, dan kun je dus geen gebruik maken van routed IPTV.
Deze stuur ik wel mee volgens de handleiding van kriegsman.io/2016/01/configuring-a-ubiquiti-edgerouter-lite-for-kpn/, maar de DHCP server van KPN blijft stil.

Geen idee wat er mis is, misschien moet KPN nog iets 'enablen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

B2

wa' seggie?

Ik heb hier thuis 8 Apple producten op de AC Pro hangen, en slechts 1 specifieke MacBook pro heeft problemen ( wegvallen WiFi na ontwaken uit sleep, steeds minder wordende tx rate) De rest functioneert prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:40
Ik heb sinds 2 weken nu 2x een AC Pro en een USG in ons huis en ik ben echt tevreden. Wij gebruiken produkten van meerdere merken (Dell, Apple) en we ondervinden (tot nu toe) geen problemen.
Tot nu toe is alles lekker stabiel en met een prima snelheid!

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

SeD_NcL schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

Jouw aanpassingen heb ik doorgevoerd. Maar helaas wederom zonder werkend resultaat :-(

Ik heb het idee dat het ergens fout gaat bij het ophalen van de gegevens bij de KPN DHCP server. Ik krijg geen response. Als ik de pagina http://netwerkje.com/routed-iptv lees, dan staat er o.a.:

[...]

Deze stuur ik wel mee volgens de handleiding van kriegsman.io/2016/01/configuring-a-ubiquiti-edgerouter-lite-for-kpn/, maar de DHCP server van KPN blijft stil.

En als je alles via de experiabox test werkt het dan wel? zo niet KPN bellen en wel dan opnieuw starten. Let wel de eerste keer duurt het wel wat langer voor de tv gaat werken. Tenminste dat was bij mij zo.

Geeft je IPv6 een adres?

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36

rally

Deyterra Consultancy

Ik herken de problemen ook niet. Vooral de mensen met problemen zijn op de fora te vinden.

En ja, er zijn wat problemen geweest met de nieuwe firmware, maar daar heeft Ubiquiti hard aan gewerkt op het op te lossen.

En om eerlijk te zijn: Mijn netwerk is nog nooit zo snel en stabiel geweest. Het ligt er denk ik aan wie je het vraag.

Oh, en ik beheer 7 Ubiquiti netwerken, van verschillende grootte, inclusief die van mezelf (+/- 25 clients, waarvan 12 draadloos)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeD_NcL schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 22:49:
[...]

[...]

En anders misschien toch eens een delete interfaces ethernet eth0 vif 4, commit, save en reboot en dan opnieuw vlan4 aanmaken. Kijken of dat helpt. Of een TCPDUMP draaien op interface 0.4 (sudo tcpdump -vv -i eth0.4) en kijken of je daar iets uit kan halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 16-10-2016 10:39 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
TPA schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:29:
[...]

En als je alles via de experiabox test werkt het dan wel? zo niet KPN bellen en wel dan opnieuw starten. Let wel de eerste keer duurt het wel wat langer voor de tv gaat werken. Tenminste dat was bij mij zo.

Geeft je IPv6 een adres?
Ik gebruik geen IPv6 adressen en heb die dus ook niet geconfigureerd.
Ik heb nog een oude ExperiaBox v8 in de kast liggen. Zou de routed mode daar op moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

SeD_NcL schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:54:
[...]

Ik gebruik geen IPv6 adressen en heb die dus ook niet geconfigureerd.
Ik heb nog een oude ExperiaBox v8 in de kast liggen. Zou de routed mode daar op moeten werken?
Volgens mij wel. Die heb ik ook gehad en ik kon mijn tvbox op alle poorten aansluiten. Dus daarom denk ik dat het zou moeten werken

Ik gebruik ook geen IPv6 maar het stond in de install en daarom wel gebruikt. Bovendien loopt IPv4 op zijn eind en KPN is inmiddels ook over aan het stappen op IPv6 of in elk geval delen ze die ook uit. Ik heb sinds KPN het gebruikt ook een IPv6 adres van KPN.
Misschien gewoon de hele handleiding incl IPv6 inrichten nadat je de eb getest hebt. Ik heb de eb nog wel in gebruik ipv telefoon. Als er iets niet werkt test ik meestal of het op mijn eb wel werkt. Door wat kabels om te pluggen en de NT en eb opnieuw te starten. Werkt het wel weet ik dat ik in mijn ERL moet zijn en anders bij KPN. 😄

[ Voor 42% gewijzigd door TPA op 16-10-2016 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Jeroen_ae92 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:38:
[...]

En anders misschien toch eens een delete interfaces ethernet eth0 vif 4, commit, save en reboot en dan opnieuw vlan4 aanmaken. Kijken of dat helpt. Of een TCPDUMP draaien op interface 0.4 (sudo tcpdump -vv -i eth0.4) en kijken of je daar iets uit kan halen.
Dump gedraaid:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12:06:39.280377 IP (tos 0x10, ttl 128, id 0, offset 0, flags [none], proto UDP (17), length 328)
    0.0.0.0.bootpc > 255.255.255.255.bootps: [udp sum ok] BOOTP/DHCP, Request from xx:xx:xx:xx:xx:xx (oui Unknown), length 300, xid 0x341458a2, secs 48, Flags [none] (0x0000)
      Client-Ethernet-Address xx:xx:xx:xx:xx:xx (oui Unknown)
      Vendor-rfc1048 Extensions
        Magic Cookie 0x63825363
        DHCP-Message Option 53, length 1: Discover
        Hostname Option 12, length 4: "ubnt"
        Parameter-Request Option 55, length 3: 
          Subnet-Mask, Default-Gateway, Classless-Static-Route
        Vendor-Class Option 60, length 7: "IPTV_RG"

Wat mij opvalt is dat het broadcast-address niet wordt meegestuurd. Ik kan dit overigens nergens in de kriegsman.io terugvinden. Alleen op http://netwerkje.com/routed-iptv staat dat deze meegestuurd moet worden.

Wordt deze wel bij jullie meegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 15:24

MAZZA

Barbie is er weer!

Hmm, heb net mijn Edgerouter X gebricked met een firmware upgrade. :/

Hij kwam weer netjes up na de upgrade, heb nog even door de interface geklikt en toen raakte ik ineens m'n verbinding kwijt. Nu reageert hij nergens meer op. Lampjes van de netwerkpoorten zijn uit en alleen de power led staat aan.

Hardware reset geeft ook geen reactie :F Zal wel een gevalletje RMA worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
*kuch* In mijn hoofd had ik zitten dat NTU -> EdgeRouter -> Switch de opzet was... maar dat is dus NTU -> Switch -> EdgeRouter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
SeD_NcL schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:43:
*kuch* In mijn hoofd had ik zitten dat NTU -> EdgeRouter -> Switch de opzet was... maar dat is dus NTU -> Switch -> EdgeRouter...
Uhm nee....., het moet altijd zijn NTU -> Edgerouter -> Switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Het werkt nu al met NTU -> Switch -> Edgerouter, maar het beeld hangt na twee seconden. Zal de boel eens omhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:16

Ethirty

Who...me?

Volgens mij kan het in theorie wel met een managed switch, maar dan maak je het alleen maar ingewikkelder.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ik heb het nu omgehangen. iTV werkt :) Echter is er iets nog niet goed, want mijn 100Mbit verbinding is volledig ingekakt:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5719207006.png

Ik zal nog wel ergens iets fout hebben staan. In mijn Managed Switch heb ik alle poorten (untagged) op vlan 10 staan.

PS: Zo te zien traag bij de HD kanalen, lijkt alsof deze de hele bandbreedte innemen.

[ Voor 10% gewijzigd door SeD_NcL op 16-10-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeD_NcL schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 13:46:
Ik heb het nu omgehangen. iTV werkt :) Echter is er iets nog niet goed, want mijn 100Mbit verbinding is volledig ingekakt:

[afbeelding]

Ik zal nog wel ergens iets fout hebben staan. In mijn Managed Switch heb ik alle poorten (untagged) op vlan 10 staan.

PS: Zo te zien traag bij de HD kanalen, lijkt alsof deze de hele bandbreedte innemen.
Even checken of hardware offload aanstaat met "show ubnt offload" en anders de volgende commando's erin zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
configure
set system offload ipsec enable
set system offload ipv4 forwarding enable
set system offload ipv4 gre enable
set system offload ipv4 vlan enable
set system offload ipv6 forwarding enable
set system offload ipv6 vlan enable
commit
save

Als het dan nog steeds ruk is, dan even in je switch checken of je nog iets met IGMP snooping moet/kan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen_ae92 op 16-10-2016 14:26 ]

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Jeroen_ae92 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Even checken of hardware offload aanstaat met "show ubnt offload" en anders de volgende commando's erin zetten:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
configure
set system offload ipsec enable
set system offload ipv4 forwarding enable
set system offload ipv4 gre enable
set system offload ipv4 vlan enable
set system offload ipv6 forwarding enable
set system offload ipv6 vlan enable
commit
save

Als het dan nog steeds ruk is, dan even in je switch checken of je nog iets met IGMP snooping moet/kan doen.
Staat allemaal aan. Ik heb in de Switch nu IGMP snooping aangezet. Internet is nu weer snel, maar het TV beeld valt na twee seconden steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, welke switch gebruik je? Merk + type?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Jeroen_ae92 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:20:
Goed, welke switch gebruik je? Merk + type?
TP-LINK TL-SG2216

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishione
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:57
Hoi allemaal,

Men eerste post hier even vraag
Ik ben sinds 2 weken bezitter van edgerouter Poe met 2 unify AP, alles werkt super alleen zou de settopbox van telenet een IP moeten krijgen in de range van 10.0.x.x dit zou moeten verkregen worden door telenet zelf en eth1 zou dus volledig moeten openstaan naar de wan eth0 het lukt me maar niet om dit werkende te krijgen iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:26
Even een check voor de zekerheid.

Ik heb de volgende access points:
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)
pricewatch: Ubiquiti UniFi AP AC LR (1-Pack)

Nu ben ik op zoek naar een switch voor de 10 inch patchkast wat ik heb.

Ik kwam op de volgende uit.
https://www.ubnt.com/edgemax/edgeswitch-8-150w/

Bij de specs staat: PoE+ and 24V Passive PoE

- Klopt het dat ik de access points via POE kan voeden met de switch?
- Werkt de Unifi controller hierop? Of moet ik dan POE hebben met 48v?

Bij de afmetingen van de switch staat: 204 x 43 x 235 mm (8.03 x 1.69 x 9.25").
Is de 204 nou de breedte of de diepte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

De switch kan inderdaad je AP's voorzien van stroom, maar je kunt hem niet met de Unifi CloudKey/Controller manager want het is een Edge-serie en niet een Unifi-serie. Wil je de switch ook kunnen managen, dan zul de de Unifi Switch 8-150w nodig hebben.

Volgens mij is de 235 de diepte. Daar komt nog 1.5 cm bij voor de voedkingskabel in de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Isane schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:51:
- Werkt de Unifi controller hierop? Of moet ik dan POE hebben met 48v?
rally schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:18:
De switch kan inderdaad je AP's voorzien van stroom, maar je kunt hem niet met de Unifi CloudKey/Controller manager want het is een Edge-serie en niet een Unifi-serie. Wil je de switch ook kunnen managen, dan zul de de Unifi Switch 8-150w nodig hebben.

Volgens mij is de 235 de diepte. Daar komt nog 1.5 cm bij voor de voedkingskabel in de achterkant.
Je kan hem inderdaad niet managen, maar je kan natuurlijk wel de Cloudkey er op aansluiten, ik denk dat hij dat bedoelde. PoE+ = 48V

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:26
rally schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:18:

Thanks! Klopt inderdaad, helaas past de Unifi switch niet in een 10"patchkast.
Binnenkort maar even opmeten of de EdgeSwitch in de patchkast past.
Ethirty schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:56:
[...]

[...]

Je kan hem inderdaad niet managen, maar je kan natuurlijk wel de Cloudkey er op aansluiten, ik denk dat hij dat bedoelde. PoE+ = 48V
Dat bedoel ik inderdaad, ik weet dat ik alleen de Unifi producten er mee kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:34
Nou, de EdgeRouter ER-8 en Unifi AP AC Pro ook binnen. Vandaag maar eens mee spelen.

Mensen nog tips? Qua config, goede (voorbeeld)config files etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:41
Voor degene met iPhone/Macbook problemen met de Unifi AC's. Probeer eens om Steer to 5g uit te zetten (off) en Airtime Fairness uit met laatste stable 5.x dat heeft bij ons dus een hoop verholpen bij klanten die hier problemen mee hadden.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

StevoMark10 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:48:
Nou, de EdgeRouter ER-8 en Unifi AP AC Pro ook binnen. Vandaag maar eens mee spelen.

Mensen nog tips? Qua config, goede (voorbeeld)config files etc.?
wat wil je er mee? kijk eens op kriegsman.io bijv., maar alles hangt af van wat je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
TPA schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:03:
[...]

wat wil je er mee? kijk eens op kriegsman.io bijv., maar alles hangt af van wat je wilt...
In eerste instantie gewoon een standaard huis, tuin en keuken netwerk. Later wat meer. Bedankt voor de link, ik zal het er eens naast houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

StevoMark10 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:05:
[...]

In eerste instantie gewoon een standaard huis, tuin en keuken netwerk. Later wat meer. Bedankt voor de link, ik zal het er eens naast houden.
ook voor standaard huis, tuin en keuken netwerk zijn er verschillend opties, op die van https://kriegsman.io zie een oplossing om je KPN EB te vervangen door de ERL (of andere ER).
Daarnaast kan je uiteraard nog een mooi Gastnetwerk instellen afgescheiden van je gewone netwerk en een VPN connectie...
Voor de betere VPN moet je wel CLI gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
TPA schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:20:
[...]

ook voor standaard huis, tuin en keuken netwerk zijn er verschillend opties, op die van https://kriegsman.io zie een oplossing om je KPN EB te vervangen door de ERL (of andere ER).
Daarnaast kan je uiteraard nog een mooi Gastnetwerk instellen afgescheiden van je gewone netwerk en een VPN connectie...
Voor de betere VPN moet je wel CLI gebruiken.
VPN is iets wat inderdaad nog in de pijplijn zit, thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Nieuwe Beta firmware uitgebracht 3.7.21 (het kan zijn dat je hiervoor beta access nodig bent op het ubnt forum)

http://community.ubnt.com...een-released/ba-p/1707596

Tevens Unifi 5.4.1 unstable uitgebracht met o.a. Hotspot authenticatie middels Facebook/google

http://community.ubnt.com...een-released/ba-p/1707174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik wacht even... er zit geen functionaliteit in die ik nodig heb en alles is nu stabiel.

Not going to rock the boat.

Hoewel ik stiekem wel een beetje nieuwschierig ben naar die facebook authenticatie en wat voor data je daar uit kunt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
Ik heb mijn ap's zojuist even geupgrade ben benieuwd..., als het niks is downgrade ik ze weer.

Ik ben ook wel nieuwschierig na dat facebook authenticatie maar om daar nou mijn cloudkey voor te upgraden bedank ik voor...

edit: even snel een speedtest gedaan op mijn iPhone 6 welke op 5ghz draait (ac) down 68Mbps en up 93Mbps

edit2: en op mijn laptop (ik heb een 100/100 lijn)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/80216716/Tweakers/3.7.21.png

[ Voor 36% gewijzigd door LightStar op 17-10-2016 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Probleem inmiddels opgelost door:

1) Snooping Config tab: IGMP Snooping op Enabled te zetten;
2) VLAN Config tab: VLAN ID waar al het internet/itv verkeer opzit in de VLAN tabel toe te voegen;
3) Port Config tab: Voor alle poorten IGMP snooping aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
LightStar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:42:
Nieuwe Beta firmware uitgebracht 3.7.21 (het kan zijn dat je hiervoor beta access nodig bent op het ubnt forum)

Tevens Unifi 5.4.1 unstable uitgebracht met o.a. Hotspot authenticatie middels Facebook/google

Eindelijk FaceBook / Google auth! Hallelujah. Ze zijn lekker bezig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Yes, nog meer delen met de datahoarders. Nofi, maar waarom zou je dat in hemelsnaam willen? Je komt als bedrijf bij mij op een blacklist als je alleen op die manier wifi aanbiedt. Dan maar geen internet.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
Als ik een restaurant of café ofzo had dan had ik het toch zeker ook ingezet. Lijkt mij een van de goedkoopste en effectiefste vormen van reclame maken. En dan eigenlijk wel een optie om nog een andere manier toegang te geven.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij ons op de werkvloer is net deze discussie volop aan het woeden. Marketing wil Facebook auth, IT wil de external captive portal gebaseerd op Apache blijven gebruiken. Ik vrees dat onze directie Facebook "sexy" vindt en dat we het onderspit gaan delven.

Het wallen van internet (en de toegang ertoe) druist regelrecht tegen mijn idee over een intergeconnecteerde wereld in. Nee dankuwel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Iemand hier ervaring met IPSEC site-to-site in combinatie met Zone based firewall op een Edgrouter Lite?

Ik kom hier en daar op internet tegen dat ik de ipsec+ als zone interface moet koppelen, maar dat werkt helaas niet. Krijg geen foutmelding maar hij de ruleset die gekoppeld is aan die zone wordt dan gewoon nooit aangeroepen (zie niks in de log, terwijl alles gelogged wordt).
Ik wil bereiken dat ik tussen de VPN-LAN zones een firewall kan inregelen.
Nu is het zo dat tussen de 2 zones alles open staat.

Is er ergens inzichtelijk welke interface er voor de IPSEC wordt gebruikt? Ik zie hem namelijk ook niet bij de interfaces erbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 23:58:
Bij ons op de werkvloer is net deze discussie volop aan het woeden. Marketing wil Facebook auth, IT wil de external captive portal gebaseerd op Apache blijven gebruiken. Ik vrees dat onze directie Facebook "sexy" vindt en dat we het onderspit gaan delven.
Volgens mij moet je met inhoudelijke argumenten komen waarom ergens voor gekozen moet worden. Sexy is niet het beste argument :P

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Prx

Het wallen van internet (en de toegang ertoe) druist regelrecht tegen mijn idee over een intergeconnecteerde wereld in. Nee dankuwel.
Ach, waarom niet beiden? Met een federated identity en het juiste product kun je eenvoudig een aantal van deze dingen aan elkaar knopen. Daarnaast hoeft Access Control niet in de weg te zitten van je Federation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo wij draaien al heel lang een facebook login op onze unifi external captive portal.
facebook login was altijd al mogelijk op de unifi en nu ubnt het integreert verandert er eigenlijk niets aan de implementatie. het grappige is dat veel gebruikers naar iets vragen wat allang mogelijk is alleen maken ze een vinkje in de controller( wat alleen maar een paar ipadressen in de controller.config zet iets dat je nu zelf al kan doen) maar dat betekent niet in eens dat het makkelijker wordt om het te gebruiken want aan de implementatie verandert namelijk helemaal niets. dus de mensen die het nu niet voor elkaar kregen gaan het ook niet straks zomaar als nog voor elkaar krijgen. want het inlogen met facebook heeft niets met de controller te maken maar met de captive portal die je bouwt.

[ Voor 10% gewijzigd door xbeam op 18-10-2016 16:35 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
xbeam schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 15:16:
[...]

Hoezo wij draaien al heel lang een facebook login op onze unifi external captive portal.
facebook login was altijd al mogelijk op de unifi en nu ubnt het integreert verandert er eigenlijk niets aan de implementatie. het grappige is dat veel gebruikers naar iets vragen wat allang mogelijk is alleen maken ze een vinkje in de controller( wat alleen maar een paar ipadressen in de controller.config zet iets dat je nu zelf al kan doen) maar dat betekent in eens dat het makkelijker wordt om het te gebruiken want aan de implementatie verandert namelijk helemaal niets. dus de mensen die het nu niet voor elkaar kregen gaan het nu niet zomaar als nog voor elkaar krijgen. want het inlogen met facebook heeft niets met de controller te maken maar met de captive portal die je bouwt.
Volgens mij is het nu zo dat ze de optie bieden in het eigen portal.
Dus zonder extra portal servers etc.
Dat is denk ik waar jij op doelt een externe Portal server die een koppeling heeft met Facebook etc.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djkavaa schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Volgens mij is het nu zo dat ze de optie bieden in het eigen portal.
Dus zonder extra portal servers etc.
Dat is denk ik waar jij op doelt een externe Portal server die een koppeling heeft met Facebook etc.
klopt maar je moet nog steeds zelf een Facebook app bouwen en een aanvraag doen welke gegevens je mag inzien. veder heeft de controller geen mogelijkheid om de uitgelezen gegevens in te zien/ weg te schrijven dit zou je dus nog steeds zelf in de portal moet inbouwen. en mijn punt is wanneer je dat kan, dan kan zelf ook wel de login button maken ( standaard script wat je zo van de facebook dev site kan halen) en deze in de standaard unifi portal plaatsen. ik denk dat het probleem daar zit wat mensen niet snappen anders hadden namelijk allang gezien dat er gewoon een standaart html script is die ze in de portal hadden kunnen plakken. zo als het nu werkt de facebook login gewoon het zelfde al een OK button waar mee je inlogt.

verder werkt ook de pop-up functie van de captive portal niet meer en moeten gebruikers eerst zelf de browser openen om te kunnen inloggen. 8) 8)

[ Voor 21% gewijzigd door xbeam op 18-10-2016 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kavaa
xbeam schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

klopt maar je moet nog steeds zelf een Facebook app bouwen en een aanvraag doen welke gegevens je mag inzien. veder heeft de controller geen mogelijkheid om de uitgelezen gegevens in te zien/ weg te schrijven dit zou je dus nog steeds zelf in de portal moet inbouwen. en mijn punt is wanneer je dat kan, dan kan zelf ook wel de login button maken ( standaard script wat je zo van de facebook dev site kan halen) en deze in de standaard unifi portal plaatsen. ik denk dat het probleem daar zit wat mensen niet snappen anders hadden namelijk allang gezien dat er gewoon een standaart html scrip die ze op in de portal hadden kunnen plakken. wat ubnt nu doet is gewoon als je facebook app id geeft dit scrip je met jou gegevens in de portal plaatsen. maar dan moet je eerst bij facebook een app id hebben;-)

verder werkt ook de pop-up functie van de captive portal niet meer en moeten gebruikers eerst zelf de browser openen om te kunnen inloggen. 8) 8)
True, maar wellicht komen ze wel met een andere oplossing of wat dan ook het is nog in beta natuurlijk en er kan nog veel aan veranderen ;)
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TSS_Droopy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:19:
Iemand hier ervaring met IPSEC site-to-site in combinatie met Zone based firewall op een Edgrouter Lite?

Ik kom hier en daar op internet tegen dat ik de ipsec+ als zone interface moet koppelen, maar dat werkt helaas niet. Krijg geen foutmelding maar hij de ruleset die gekoppeld is aan die zone wordt dan gewoon nooit aangeroepen (zie niks in de log, terwijl alles gelogged wordt).
Ik wil bereiken dat ik tussen de VPN-LAN zones een firewall kan inregelen.
Nu is het zo dat tussen de 2 zones alles open staat.

Is er ergens inzichtelijk welke interface er voor de IPSEC wordt gebruikt? Ik zie hem namelijk ook niet bij de interfaces erbij komen.
Als het een ipsec tussen 2 edgerouters betreft kun je deze vermoedelijk beter ombouwen naar VTI interfaces. Deze kun je wel gebruiken binnen de zones omdat het een interface betreft. Anders OpenVPN gebruiken maar zelf vindt ik VTI beter ivm de hogere snelheid van ipsec ten opzichte van OpenVPN.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
Jeroen_ae92 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:02:
[...]

Als het een ipsec tussen 2 edgerouters betreft kun je deze vermoedelijk beter ombouwen naar VTI interfaces. Deze kun je wel gebruiken binnen de zones omdat het een interface betreft. Anders OpenVPN gebruiken maar zelf vindt ik VTI beter ivm de hogere snelheid van ipsec ten opzichte van OpenVPN.
Helaas is de andere kant geen edgerouter maar een Draytek 2925 op kantoor. Die beheer ik overigens ook zelf, dus wellicht moet ik maar eens overwegen die te vervangen. Ik heb de afgelopen week de edgerouter thuis goed leren kennen.
Het is alleen een beetje vreemd om te upgraden naar een apparaat wat slechts een derde van de prijs van de huidige is :P.
Mijn huidige ipsec throughput is ongeveer 50 mbit, beide kanten ligt 100/100 glas. Ik denk dus dat op dat gebied de Draytek ook de beperkende factor is.

[ Voor 8% gewijzigd door TSS_Droopy op 18-10-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen-B
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-08 18:34
Hallo mensen,

Ik ben op het moment opzoek naar een nieuwe accesspoint aangezien de wifi mijn kamer niet bereikt en ik op het moment een Linksys wireless-G AP gebruik uit 2007. Tijd voor wat snellers dus, en ik zit nu te kijken naar de AC Lite (of LR) en na vandaag ook de KPN wifi versterker(https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/). Ik sluit hem op mijn switch aan op mijn slaapkamer en ik zal voornamelijk de enige gebruiker van dit accesspoint zijn. Grootste pluspunt wat ik zo aan de Ubiquiti AP's zie, is dat de software aanzienlijk uitgebreider is(al is het maar de vraag in hoeverre ik dit ga gebruiken), en dat de firmware relatief goed ondersteund wordt.

Dit brengt mij echter ook weer op het grote nadeel en dat is de enigszins buggy software/firmware die ik op verschillende plekken lees.

Wat denken jullie? Ubiquiti overkill voor mijn benodigdheden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeroen-B schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:31:
Hallo mensen,

Ik ben op het moment opzoek naar een nieuwe accesspoint aangezien de wifi mijn kamer niet bereikt en ik op het moment een Linksys wireless-G AP gebruik uit 2007. Tijd voor wat snellers dus, en ik zit nu te kijken naar de AC Lite (of LR) en na vandaag ook de KPN wifi versterker(https://apparatuurvoorthu...wifi-versterker-dualband/). Ik sluit hem op mijn switch aan op mijn slaapkamer en ik zal voornamelijk de enige gebruiker van dit accesspoint zijn. Grootste pluspunt wat ik zo aan de Ubiquiti AP's zie, is dat de software aanzienlijk uitgebreider is(al is het maar de vraag in hoeverre ik dit ga gebruiken), en dat de firmware relatief goed ondersteund wordt.

Dit brengt mij echter ook weer op het grote nadeel en dat is de enigszins buggy software/firmware die ik op verschillende plekken lees.

Wat denken jullie? Ubiquiti overkill voor mijn benodigdheden of niet?
Je kan ook kiezen voor de consumenten producten van Ubnt deze zijn Snel, makelijk te installeren en uit te breiden. Plus ze zien er iets vriendelijker uit.
https://www.amplifi.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 19:08
---

[ Voor 180% gewijzigd door michaell958 op 20-10-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

zeroday

There is no alternative!

LightStar schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:42:

ik snap die facebook authenticatie niet geheel
hoe bepaal ik dat alleen mensen waarvan ik wil dat ze zich mogen authenticeren kunnen inloggen?
ik gebruik nu vouchers

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:17
zeroday schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:58:
[...]

ik snap die facebook authenticatie niet geheel
hoe bepaal ik dat alleen mensen waarvan ik wil dat ze zich mogen authenticeren kunnen inloggen?
ik gebruik nu vouchers
Bij google+ kun je een google apps domein gebruiken. Facebook is voor iedereen. Ik vermoed dat het voor cafe's of andere openbare gelegenheden bedoeld is.

Ze hebben nu een hardware Beta store.
Leek me best leuk om te proberen. Jammer dat het US only is.

http://community.ubnt.com...mber/m-p/1709062#U1709062

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
m3gA schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:12:
[...]
Ze hebben nu een hardware Beta store.
Leek me best leuk om te proberen. Jammer dat het US only is.

http://community.ubnt.com...mber/m-p/1709062#U1709062
Dat had ik net ook gezien idd, wel jammer dat het idd enkel US is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Op de slaapkamer wil ik een AP-AC-PRO plaatsen. Er komt 1 UTP kabel uit de muur en deze gaat naar de KPN reciever voor de tv. Dien ik er nu perse een switch tussen te zetten? Of kan ik vanuit de AP-AC-PRO doorlussen? Want deze heeft 2 poorten lees ik... Namelijk zonde om voor zo'n situatie van 2 producten een switch met meer poorten er tussen te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:23
Je kunt het inderdaad gewoon doorlussen.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:04:
Op de slaapkamer wil ik een AP-AC-PRO plaatsen. Er komt 1 UTP kabel uit de muur en deze gaat naar de KPN reciever voor de tv. Dien ik er nu perse een switch tussen te zetten? Of kan ik vanuit de AP-AC-PRO doorlussen? Want deze heeft 2 poorten lees ik... Namelijk zonde om voor zo'n situatie van 2 producten een switch met meer poorten er tussen te moeten zetten.
Dat gaat niet werken.
De 2e Poort kan wel, maar deze geeft je geen PoE dus je zult dan het volgende AP apart moeten voeden via de PoE Adapter.
Dus je krijgt dan.

PoE Adapter / Switch > AP 1 > PoE Adapter > AP 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
TSS_Droopy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:27:
[...]

Helaas is de andere kant geen edgerouter maar een Draytek 2925 op kantoor. Die beheer ik overigens ook zelf, dus wellicht moet ik maar eens overwegen die te vervangen. Ik heb de afgelopen week de edgerouter thuis goed leren kennen.
Het is alleen een beetje vreemd om te upgraden naar een apparaat wat slechts een derde van de prijs van de huidige is :P.
Mijn huidige ipsec throughput is ongeveer 50 mbit, beide kanten ligt 100/100 glas. Ik denk dus dat op dat gebied de Draytek ook de beperkende factor is.
Is het mogelijk dat je me je config doorstuurt? Ik had een ipsec verbinding met een vriend met een 2920. hij is nu overgegaan naar een 2960 en ik krijg de vpn niet meer aan de gang. Ik wil even kijken hoe iemand anders het heeft ingesteld om te vergelijken. En Drayteks staan niet echt bekend om goede vpn performance. De 2920 haalt op een 100/100 lijn max 24 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AlexSaxoMusic schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:04:
Je wilt dus 1 AP op de slaapkamer en die kabel komt vanaf de meterkast? Ja dit kan werken mits je niet de oude TV setup van KPN hebt met vlans? Je kan namelijk geen vlans bridgen op de UAP-AC-PRO zover mij bekend.

Experia box -> POE Adapter- > kabel -> UAP-AC-PRO 1e port-> TV receiver op 2e port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
stormfly schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:39:
[...]

Je wilt dus 1 AP op de slaapkamer en die kabel komt vanaf de meterkast? Ja dit kan werken mits je niet de oude TV setup van KPN hebt met vlans? Je kan namelijk geen vlans bridgen op de UAP-AC-PRO zover mij bekend.

Experia box -> POE Adapter- > kabel -> UAP-AC-PRO 1e port-> TV receiver op 2e port.
Dat dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
Haha, dan moet dat goed komen! En dit zelfde systeem zou dus ook op zolder moeten werken met een UAP-AC-PRO en PS4.
Experia box -> POE Adapter- > kabel -> UAP-AC-PRO 1e port-> PS4 op 2e port.

Zou ideaal zijn en scheelt 2x een switch met overbodige poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
xbeam schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:07:
[...]
Je kan ook kiezen voor de consumenten producten van Ubnt deze zijn Snel, makelijk te installeren en uit te breiden. Plus ze zien er iets vriendelijker uit.
https://www.amplifi.com
Zijn die dingen al op de markt (in NL)? Zijn er reviews? Volgens mij behoorlijk nieuw en ik ben benieuwd naar hoe en of dit spul werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:51

mvds

Totally awesome!

rookie no. 1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Zijn die dingen al op de markt (in NL)? Zijn er reviews? Volgens mij behoorlijk nieuw en ik ben benieuwd naar hoe en of dit spul werkt.
Nope, US only staat op de site. Ben er ook erg nieuwsgierig naar, vraag me af of het werkt zoals WiFi extenders, dus dat je WiFi snelheid steeds gehalveerd wordt bij elke stap. (Van basisstation naar antenne 1 naar antenne twee, dus effectief maar 1/8 van de maximale snelheid op de zolder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rookie no. 1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:39:
[...]

Hier kan je ze kopen http://www.wifishop.nl/ub...fi-wifi-systeem/pid=46478
&
Hier is je revieuw http://arstechnica.com/ga...i-home-wi-fi-mesh-system/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
mvds schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

Nope, US only staat op de site. Ben er ook erg nieuwsgierig naar, vraag me af of het werkt zoals WiFi extenders, dus dat je WiFi snelheid steeds gehalveerd wordt bij elke stap. (Van basisstation naar antenne 1 naar antenne twee, dus effectief maar 1/8 van de maximale snelheid op de zolder)
Precies, daar ben ik ook benieuwd naar en vraag me af waarom er nou een router functie in zit. Op die manier krijgen consumenten een router na een router (meest voorkomende setup is dat ze al een router hebben).

@xbeam: bedankt voor de review link

[ Voor 18% gewijzigd door rookie no. 1 op 19-10-2016 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Laatst online: 17:33
Sinds deze week een MS Surface Pro 4 in gebruik voor mijn werk.
Deze gebruik ik ook thuis en kwam tot de conclusie dat deze niet lekker connecteert met de UAP-AC-PRO (fw 3.7.17).
Ik krijg maar een max verbinding van 144Mbps en ISO overzetten van Nas naar Surface via Wifi gaat met +/- 4MB/s. Terwijl dit bedraad gaat met 104MB/s.

Band steering en airtime fairness staan aan maar ook uitgeschakeld hetzelfde resultaat.
Vreemde is ook dat indien ik de surface instel om alleen verbinding te maken op 5GHz deze mijn Wifi helemaal niet ziet.
Ook nog geprobeerd door 2,4GHz op 20MHz te zetten ipc 40MHzm wederom hetzelfde resultaat.
Iemand nog ideëen wat er nog meer geprobeerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
fonias schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:28:
Ook nog geprobeerd door 2,4GHz op 20MHz te zetten ipc 40MHzm wederom hetzelfde resultaat.
Welke kanalen gebruik je voor 5Ghz? Wellicht heeft je Surface Pro voor een aantal frequenties geen ondersteuning, valt die daardoor terug op 2,4Ghz en valt je snelheid daardoor tegen.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 19-10-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
mvds schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:53:
[...]

Er zit een eigen 'radio' in dus je hebt minder verlies. Ik heb het op twitter gevraagd en ze verwachten 'later dit jaar' in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Van een bekende hoor ik erg goede verhalen over de range van de access point.
In mijn nieuwe nieuwbouw woning plaats ik twee AP op de overloop. Beneden heb ik een router/switch hangen in de meterkast. Nu heb ik straks een grote tuin van 25x20meter. Wat is handig om achterin in de buitenkeuken goed bereik te hebben? Een AP buiten aan de muur of is die van de overloop toch meer dan prima?

De AP op de overloop laat ik aansluiten via een loze leiding en dan PoE. Vraag mij af of ik naar buiten een loze leiding moet leggen, lijkt mij niet handig qua isolatie? Hoe hebben jullie een grote tuin voorzien van wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantju
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 20:25
^Ik lees mee, nav mijn andere topic ben ik hier ook nieuwsgierig naar. Ik ben van plan om 2 AP's te kopen. Locatie 1 is duidelijk, namelijk de overloop. Maar de 2e weet ik nog niet, om volle dekking in de tuin te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
rens-br schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

Welke kanalen gebruik je voor 5Ghz? Wellicht heeft je Surface Pro voor een aantal frequenties geen ondersteuning, valt die daardoor terug op 2,4Ghz en valt je snelheid daardoor tegen.
Zojuist 5Ghz 20,40 en 80 geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Wackmack schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:23:
In mijn nieuwe nieuwbouw woning plaats ik twee AP op de overloop. Beneden heb ik een router/switch hangen in de meterkast. Nu heb ik straks een grote tuin van 25x20meter. Wat is handig om achterin in de buitenkeuken goed bereik te hebben? Een AP buiten aan de muur of is die van de overloop toch meer dan prima?

De AP op de overloop laat ik aansluiten via een loze leiding en dan PoE. Vraag mij af of ik naar buiten een loze leiding moet leggen, lijkt mij niet handig qua isolatie? Hoe hebben jullie een grote tuin voorzien van wifi?
Een nieuwe AC Pro is spatwaterdicht, dus onder een afdakje moet kunnen. Anders eentje aan de binnenkant van de buitengevel, of een echte outdoor (oude generatie) of Pico M2 achterin de tuin.

Eea is gewoon sterk afhankelijk hoe ver je signaal van je AP op de overloop komt. Een vriend van mij heeft alleen een Fritzbox in de meterkast en heeft achterin de tuin gewoon bereik (8m binnen, 15m buiten).

Ik zou eerst testen voor je nog een derde AP plaatst.
fonias schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:44:
[...]

Zojuist 5Ghz 20,40 en 80 geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat :(
Maar welk kanaal? 48 of >100 maakt wellicht ook nog uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Ethirty op 19-10-2016 18:54 ]

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fonias schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:28:
Sinds deze week een MS Surface Pro 4 in gebruik voor mijn werk.
Deze gebruik ik ook thuis en kwam tot de conclusie dat deze niet lekker connecteert met de UAP-AC-PRO (fw 3.7.17).
Ik krijg maar een max verbinding van 144Mbps en ISO overzetten van Nas naar Surface via Wifi gaat met +/- 4MB/s. Terwijl dit bedraad gaat met 104MB/s.

Band steering en airtime fairness staan aan maar ook uitgeschakeld hetzelfde resultaat.
Vreemde is ook dat indien ik de surface instel om alleen verbinding te maken op 5GHz deze mijn Wifi helemaal niet ziet.
Hier met een surface pro 4 nergens last van haal gewoon de max verbindings snelheid.

Airtime fairnes kan je beter uit zetten daar zit een snelheids penalty op. Je gebruikt dit alleen een drukke omgeving met veel en slechte handsets. Gewoon thuis kost het alleen maar snelheid.

En mischien moet je andere 5ghz kanalen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
rens-br schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:35:
[...]

5GHz had ik op auto staan wat resulteerde dat deze kanaal 149 gebruikt.
Nu heb ik kanaal 48 vast ingesteld en nu geeft wifi 866MHz.
ISO kopiëren gaat iets sneller, nu met 15MB/s.
Dat is sneller maar met laptop ging het sneller, ongeveer 35MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mischien zit dat verschil in de lees en schrijf snelheid van de hdd. Wat voor snelheid krijg je op www.speedtest.net

[ Voor 24% gewijzigd door xbeam op 19-10-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
xbeam schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:43:
Mischien zit dat verschil in de lees en schrijf snelheid van de hdd. Wat voor snelheid krijg je op www.speedtest.net
Neen, bedraad trek ik de ISO met +100MB/s binnen.

Speedtest is voor internet snelheid, deze snelheden liggen meestal ver onder de interne lan snelheden ;)

[ Voor 16% gewijzigd door fonias op 19-10-2016 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
BTW, ik heb ook airtime fairness uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ik wacht tot de nieuwe AP voor buiten hier in NL is, dan ga ik knutselen

Ik heb nu een AP PRO in de kamer op de kast liggen, als ik dan achter in de tuin ben is de verbinding al minimaal, en aangezien ik voor stabiliteit ga zal ik ergens dan een AP ophangen zodat ie de gehele tuin kan bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fonias schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:45:
[...]

Neen, bedraad trek ik de ISO met +100MB/s binnen.

Speedtest is voor internet snelheid, deze snelheden liggen meestal ver onder de interne lan snelheden ;)
speedtest.net was bedoelt om uit te sluiten of die 15MB ( 120 mbit) beperking niet toch toevallig in je ander pc/nas zou zitten. als je dan wel gewoon 500 mbit download haalde. maar ja sorry ik vergis me er wel eens in dat niet iedereen glasvezel heeft. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
xbeam schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:53:
[...]

speedtest.net was bedoelt om uit te sluiten of die 15MB ( 120 mbit) beperking niet toch toevallig in je ander pc/nas zou zitten. als je daat wel gewoon 500 mbit download haalde. maar ja sorry ik vergis me er wel eens in dat niet iedereen glasvezel heeft. 8)7
Helaas geen glas hier :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 101% gewijzigd door xbeam op 22-10-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb tot nu toe alleen verbonden devices en accesspoints uit de buurt gezien, maar nooit die van voorbijgangers. Hoe kom je daar zo bij?

Daarnaast zal de software niet zijn aangepast op lokale regelgeving. Ze lopen vast vooruit op de TTIP, waarbij dat niet meer hoeft.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand ervaring met monitoring van Unifi hardware via json en Icinga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 101% gewijzigd door xbeam op 22-10-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Vanmorgen werd ik door de vrouw des huizes uit mijn bed geschopt omdat er geen internet was ..
uh? oh oh toch niet een van die vele beta firmwares van de unifi AP's ..
maar nee, wifi en locaal netwerk draait als een zonnetje, maar inderdaad geen internet

nu heb ik een EdgeRouter Lite v1.9.0

ga in in de interface kijken zie ik tot 'mijn verbazing' (want ooit moest het er van komen) dat UPC besloten heeft mijn IP adres te veranderen. Dat kan gebeuren met DHCP .. maar wat me verbaasde is dat ik dus wel een nieuw IP adres heb staan in de edgerouter, maar dataverkeer was / is niet mogelijk.

Ik moest de router een reboot geven om alles weer correct te werken .. maar zou het niet gewoon na een DHCP vernieuwing automatisch moeten kunnen?

Mis ik hier een configuratie gedeelte? of is het : jammer joh ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
xbeam schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:58:
[...]

Hier met een surface pro 4 nergens last van haal gewoon de max verbindings snelheid.

Airtime fairnes kan je beter uit zetten daar zit een snelheids penalty op. Je gebruikt dit alleen een drukke omgeving met veel en slechte handsets. Gewoon thuis kost het alleen maar snelheid.

En mischien moet je andere 5ghz kanalen gebruiken.
Wat voor snelheid haal jij bij het overhalen van een ISO via Wifi naar je Surface?
Welk 5GHZ kanaal gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:52

Ik heb een loze leiding naar de schuur aangelegd en dan in de schuur een ap opgehangen heb nu in de hele tuin bereik aangezien schuren vrijwel niet geïsoleerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
fonias schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:18:
[...]

Wat voor snelheid haal jij bij het overhalen van een ISO via Wifi naar je Surface?
Welk 5GHZ kanaal gebruik jij?
Ik zal vanavond eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
xbeam schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:08:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken
thank you _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Valt me nu pas op dat in 5.4.1 unstable ook de mogelijkheid zit om sites te exporteren en te importeren... Dat is echt een geweldige functie waar ik op zat te springen om eenvoudig sites te kunnen migeren.

Dus wellicht toch maar een upgrade gaan doen om dit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

zeroday schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:34:
Vanmorgen werd ik door de vrouw des huizes uit mijn bed geschopt omdat er geen internet was ..
uh? oh oh toch niet een van die vele beta firmwares van de unifi AP's ..
maar nee, wifi en locaal netwerk draait als een zonnetje, maar inderdaad geen internet

nu heb ik een EdgeRouter Lite v1.9.0

ga in in de interface kijken zie ik tot 'mijn verbazing' (want ooit moest het er van komen) dat UPC besloten heeft mijn IP adres te veranderen. Dat kan gebeuren met DHCP .. maar wat me verbaasde is dat ik dus wel een nieuw IP adres heb staan in de edgerouter, maar dataverkeer was / is niet mogelijk.

Ik moest de router een reboot geven om alles weer correct te werken .. maar zou het niet gewoon na een DHCP vernieuwing automatisch moeten kunnen?

Mis ik hier een configuratie gedeelte? of is het : jammer joh ;-)
Dat is op zijn minst vreemd. UPC/Ziggo werkt gewoon met een DHCP lease gekoppeld aan het MAC-adres van je router. Zolang je router hetzelfde blijft hou je normaal gesproken langdurig hetzelfde IP.

Misschien werkzaamheden in de omgeving geweest? Dan is hun standaard praktijk om bij problemen altijd eerst je modem/router te herstarten.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSS_Droopy
m3gA schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:11:
[...]

Is het mogelijk dat je me je config doorstuurt? Ik had een ipsec verbinding met een vriend met een 2920. hij is nu overgegaan naar een 2960 en ik krijg de vpn niet meer aan de gang. Ik wil even kijken hoe iemand anders het heeft ingesteld om te vergelijken. En Drayteks staan niet echt bekend om goede vpn performance. De 2920 haalt op een 100/100 lijn max 24 mbit.
Ik heb je een PM gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:28
Vraag. Ik heb op de zaak een Unify AP LR geïnstalleerd, draait goed. Krijgt zijn DHCP adressen via onze server. Echter, hiervoor hadden we een simpele tp-link staan, die het gastnetwerk voor onze klanten regelde. Dit deed hij in een andere ip range zodat klanten niet onze apparaten en servers kunnen benaderen.

Hoe stel ik dit in op de Unifi. Kan de Unifi op een gast wifi zelf ip adressen uitdragen van een andere range, of hoe zorg ik dat klanten niet bij onze server kunnen komen?
Pagina: 1 ... 79 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.