[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste
Acties:
  • 653.807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 22:11

Ethirty

Who...me?

Als ik alles zo lees laat ik mijn AP nog wel even op 3.4.19, al tijden stabiel nadat ik gedowngrade heb van de versie die bij 5.0.7 werd meegeleverd.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

Ethirty schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:27:
Als ik alles zo lees laat ik mijn AP nog wel even op 3.4.19, al tijden stabiel nadat ik gedowngrade heb van de versie die bij 5.0.7 werd meegeleverd.
Verstandig... Na mijn automatische downgrade krijg ik automatische disconnects...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:52

zeroday

There is no alternative!

Ethirty schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:27:
als je niet van wat spanning, testen en wat al niet meer houd .. zou ik dat zeer zeker doen.

Vooral nu ze van driver A naar driver B zijn gegaan die enerzijds dingen moet oplossen en anderzijds dingen kapot maakt is het even spannend.

Ik zit zelf op een dev firmware: feature-rate-fixes.5336 ben daar tot op heden uitermate tevreden mee. De 17 firmware die voor de Pro is ingetrokken vind en vond ik zelf niet goed al zou deze bepaalde Apple problemen oplossen (ik kreeg er wat meer problemen mee).

deze feature-rate (including roaming fixes) doe het bij mij zoals ik zou willen.. Dus dit maar even in de gaten houden ;p)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

zeroday schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 07:16:
[...]

als je niet van wat spanning, testen en wat al niet meer houd .. zou ik dat zeer zeker doen.
Oh, daar hou ik op zich wel van, heb ook 2 Edgerouters in huis. Maar helaas maar 1 AP voor zo'n beetje alle connected devices in huis, dus daarmee is het een beetje lastig experimenteren.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Packetloss schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 07:32:
[...]

Thanx, ik ga de vorige firmware proberen, dat is dan volgens mij 3.7.5.4969 van 6 aug 2016:
http://dl.ubnt.com/unifi/...2/3.7.5.4969/firmware.bin
en ik hoop dus dat de nieuwste controller software die ik draai, overweg kan met een oudere firmware op de AP AC Pro.
Op de AP AC Pro draai ik nu sinds gisteren 3.7.5.4969 en haal nu weer gewoon 3,3MBps. scp'en van een bestand van ~1GB groot.

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17
http://community.ubnt.com...p-to/first-unread-message

Unifi Gen1 hardware krijgt een feature freeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
Ergens snap ik dat wel maar aan de andere kant is het wel zuur voor de mensen die de 1ste gen nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 10:59
LightStar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:41:
Ergens snap ik dat wel maar aan de andere kant is het wel zuur voor de mensen die de 1ste gen nog gebruikt.
Als die verder nog prima werken zou dat geen probleem moeten zijn.
En dat doen ze ook. Ergens is het wel logisch dat ze hele nieuwe dingen niet in de oude generatie kunnen bouwen. Gezien het hele andere units zijn.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
LightStar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:41:
Ik heb mijn eerste AP in 2012 gekocht als ik me het goed herinner. Dan heb ik ruim 3,5 jaar updates gehad (en vier als ik ze niet had vervangen door AC-Lites). Dat vind ik best netjes. Wel jammer voor mijn outdoor 5. Die ga ik nog niet vervangen aangezien de vervangers echt te duur zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 03-10-2016 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel goed, je ziet nu dat het continu backporten van de code de totale ontwikkeling enorm vertraagd. Ook alle bugs met Apple producten zal aan de voortgang niet hebben meegewerkt.

Goede zet om te stoppen met de oudere hardware feature uitbreidingen, kunnen ze zich weer gaan concentreren op innovatie ipv oude spullen in de lucht houden :+

Wil je meedoen met nieuwe features, dan moet je de knip trekken en betalen, is bij telefoons en autos in het dagelijks leven niet gek veel anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57

doc

m3gA schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:17:
[...]

Die ga ik nog niet vervangen aangezien de vervangers echt te duur zijn.
Daar komt een nieuwere/goedkopere voor beschikbaar

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
doc schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:49:
[...]

Daar komt een nieuwere/goedkopere voor beschikbaar
Had ik ook al voorbij zien komen. Enig idee wanneer en voor hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
m3gA schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:54:
[...]

Had ik ook al voorbij zien komen. Enig idee wanneer en voor hoeveel?
Dat is nog redelijk onbekend.
Verwacht wel dat het zeer snel komt.
Vooral de outdoor oplossingen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
djkavaa schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Dat is nog redelijk onbekend.
Verwacht wel dat het zeer snel komt.
Vooral de outdoor oplossingen.
Dan maar even afwachten. Ik heb een half jaar geleden een Outdoor 5 voor 80 euro (nieuw) op de kop weten te tikken en in principe werkt hij prima. Dus er moet echt iets in zitten wat de moeite waarde is om te upgraden. Ik heb een lange smalle tuin en de AC-Lite's redden het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
m3gA schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:58:
[...]

Dan maar even afwachten. Ik heb een half jaar geleden een Outdoor 5 voor 80 euro (nieuw) op de kop weten te tikken en in principe werkt hij prima. Dus er moet echt iets in zitten wat de moeite waarde is om te upgraden. Ik heb een lange smalle tuin en de AC-Lite's redden het net niet.
Denk dat de nieuwe Outdoor ook gewoon AC zal hebben dus dan is het wellicht zeker de moeite waard om over te stappen.
En 2.4Ghz en 5Ghz.

Dit gezien de UAP-Pro al Semi waterdicht is, denk ik dat een volledig nieuwe outdoor AC niet lang op zich laat wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m3gA
djkavaa schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:08:
[...]

Denk dat de nieuwe Outdoor ook gewoon AC zal hebben dus dan is het wellicht zeker de moeite waard om over te stappen.
En 2.4Ghz en 5Ghz.

Dit gezien de UAP-Pro al Semi waterdicht is, denk ik dat een volledig nieuwe outdoor AC niet lang op zich laat wachten.
5 ghz in de tuin is wel een probleem als ik een tijdje niet snoei ;) je merkt goed dat het bereik minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:58
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over een nieuwe UAP.

Ik heb momenteel nog een oud exemplaar van de UAP LR in ons huis maar deze wil ik gaan vervangen (of er naast houden) voor een nieuwer model.

Nu twijfel ik tussen de Ubiquiti UAP-AC-LR en de UAP AC PRO.
Ik wil er één op de begaande grond hangen en 1 of op de eerste verdieping of op zolder.

Ik zie dat de AC Pro wat meer MBPS heeft dan de UAP AC LR maar dat de dekking van de LR wat beter is t.o.v. de Pro. Nu weet ik niet of ik dit zo heel erg vind aangezien ook nog overweeg om dan misschien 2x een PRO in huis te hangen.

Wat kan ik het beste doen? Ik heb nu een Linksys Router i.c.m. een ouder model Ubiquiti AC LR maar aangezien dit verschillende WIFI netwerken oplevert wil ik daar vanaf.

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:21
Dan zou ik zelf voor de goedkoopste oplossing kiezen als je toch al overgweegt om allicht een Pro te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
YaYo86 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:08:
Dan zou ik zelf voor de goedkoopste oplossing kiezen als je toch al overgweegt om allicht een Pro te halen.
Bedankt voor je reactie. Het is niet zo zeer dat de goedkoopste oplossing voor mij het belangrijkst is maar wat kan ik het beste doen. Is de Pro beter? Hij heeft op 5GHZ 1300 MBPS en de LR 867 dus op dat terrein wint de PRO, maar de dekking van de LR is beter dan de PRO, daarom is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? 2 x een PRO in huis hangen en ik ben overal van af (van wegvallende verbindingen, meerdere netwerken) of beter één LR en dan voor het hele huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

mvds

Totally awesome!

Ik zou gaan voor een AP per verdieping. 5Ghz komt zeer slecht door plafonds/vloeren heen, en muren zijn ook niet al te best voor het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:21
martin484 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het is niet zo zeer dat de goedkoopste oplossing voor mij het belangrijkst is maar wat kan ik het beste doen. Is de Pro beter? Hij heeft op 5GHZ 1300 MBPS en de LR 867 dus op dat terrein wint de PRO, maar de dekking van de LR is beter dan de PRO, daarom is mijn vraag, wat kan ik het beste doen? 2 x een PRO in huis hangen en ik ben overal van af (van wegvallende verbindingen, meerdere netwerken) of beter één LR en dan voor het hele huis?
Ligt ook aan hoe je huis is gebouwd denk ik, of er veel gewapend betonnen muren zijn etc. Denk dat iemand met ervaring met beide devices er meer zinnigs over kan zeggen. Zou me iig niet doodstaren op de snelheden, zijn vaak theoretisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:53

rally

Deyterra Consultancy

Voordeel is dat de Pro geen speciale "Passive PoE" adapter nodig heeft en met vrijwel iedere PoE switch werkt.

De Lite en LR's werken alleen met de PoE injectors of switches van Ubiquiti. Daarnaast heeft de Pro ook nog een extra netwerk poort waarmee je kunt doorlussen.

Persoonlijk zou ik in een nieuwbouwhuis (of een huis met veel beton) ook op iedere verdieping een AP plaatsen.
Dat heb ik in mijn woning ook gedaan en niet omdat het cool was, maar bittere noodzaak.

[ Voor 27% gewijzigd door rally op 03-10-2016 15:25 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat laatste ben ik ben je eens. Hier ook een nieuwbouwhuis (nou ja, van 2009) en een AP op de begane grond en op zolder. Ontvangst op de slaapverdieping is redelijk drama. Je hebt verbinding, maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik ga dus ook 1 AP vervangen voor een nieuwere AC en dan de oude AP op de slaapverdieping installeren.

Ik ben om die reden ook wel benieuwd hoe de Pro zich verhoudt tot de LR. Meer dan 300 mbit/s heeft in mijn netwerk weinig nut, dus de extra snelheid van de Pro ga ik niet gebruiken. Voordeel van de Pro is da je hem zo overhangt op de plek van de oude AP.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik neig sterk naar 2x een pro versie in huis te halen en mijn oude LR op zolder te laten (of te verkopen).

Ik heb ook een "nieuwbouwhuis" van 2008 (zoals PaT al zegt...nou ja...nieuw ;-). Nu is eigenlijk mijn vraag, waar hangen jullie deze AC's op? Ik vind de mooiste plek aan een plafond maar zoveel "potjes" heb ik nu ook weer niet (of moet ergens zonder licht gaan zitten ;-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Bij mij hangt er 1 in de hal beneden boven de deur van de meterkast. Die had beter in de woonkamer kunnen hangen, maar vrouwlief vindt dat een no go. Die op zolder hangt in het trapgat tegen het plafond van mijn zelfgebouwde vliering.

Nummer drie komt denk ik ergens in de slaapkamer te hangen als ik de kabel een beetje gunstig doorgetrokken krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
Bedankt PaT voor je reactie. Heb je ze dan aan zo'n "potje" hangen? of gewoon "ergens" aan het plafond?

Ik vraag dit omdat ik in elektra niet echt thuis ben, de potjes aan/in mijn plafond zijn gevuld met elektra draden, nu neem ik aan dat ik deze moet verwijderen voordat ik een netwerkkabel erin kan trekken toch? Of kan ik de elektra draden laten zitten en er een netwerkkabel naast trekken? (ik meen een keer iets gehoord te hebben dat het storingen kan veroorzaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:07

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik had de AP in het trapgat hangen zodat zowel de zolder (2e verdieping) als 1e verdieping (slaapkamers) gewoon goed signaal hadden. Een AP op elke verdieping apart was overkill.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
martin484 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:57:
Bedankt PaT voor je reactie. Heb je ze dan aan zo'n "potje" hangen? of gewoon "ergens" aan het plafond?

Ik vraag dit omdat ik in elektra niet echt thuis ben, de potjes aan/in mijn plafond zijn gevuld met elektra draden, nu neem ik aan dat ik deze moet verwijderen voordat ik een netwerkkabel erin kan trekken toch? Of kan ik de elektra draden laten zitten en er een netwerkkabel naast trekken? (ik meen een keer iets gehoord te hebben dat het storingen kan veroorzaken).
Die 'potjes' in het plafond zijn centraaldozen, daarin zitten alle lichtpunten, schakelaars en stopcontacten in doorverbonden. Die kun je niet leeghalen. In een bestaande doos mag je ook zeker geen ethernetkabel bijtrekken.

Je kunt de AP's ook gewoon aan de muur hangen of op een kast leggen.
Ik heb een nieuwbouwwoning waarin ik voor de zolder en de begane grond een aparte plafonddoos had voorbereid, echter ben ik die voor de kelder destijds vergeten aan te leggen dus hij hangt dan maar in een muurkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
[quote]hondapower schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

Die 'potjes' in het plafond zijn centraaldozen, daarin zitten alle lichtpunten, schakelaars en stopcontacten in doorverbonden. Die kun je niet leeghalen. In een bestaande doos mag je ook zeker geen ethernetkabel bijtrekken.

Bedankt Hondapower, dit wist ik niet en zal er dus ook vanaf blijven :-)
ik ga i.p.v. die centraaldozen eens kijken voor andere mooie plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:31
hondapower schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:11:
[...]
Hoezo die kun je niet leeghalen? Dat kan echt wel, moet je wel weten wat je doet natuurlijk. En die ethernet kabel erbij kan ook wel (mits shielded), alleen is het niet via de normeringen waar je (in elk geval) als bedrijf aan moet voldoen.

Beste is natuurlijk een nieuwe aansluiting maken, maar dat kan niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
rookie no. 1 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:29:
[...]

Hoezo die kun je niet leeghalen? Dat kan echt wel, moet je wel weten wat je doet natuurlijk. En die ethernet kabel erbij kan ook wel (mits shielded), alleen is het niet via de normeringen waar je (in elk geval) als bedrijf aan moet voldoen.

Thanks. Die centraaldoos die nu over is gaan we denk ik nooit gebruiken. Hier zitten nu wel stroomdraden ingetrokken. Nu ken ik wel iemand die wel handig en kennis heeft van elektra dus kan het hem vragen of dit betreffende centraaldoosje leeggemaakt kan worden t.b.v. een netwerkkabel. Ja erbij zou dan ook nog kunnen maar ik vraag me af of dat wel past...
Mocht dit niet gaan dan is het ook geen ramp maar is een mooie plek om hem aan het plafond te kunnen hangen.

Een nieuwe aansluiting maken is voor mij geen optie.

[ Voor 3% gewijzigd door martin484 op 03-10-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 10:58
[...]

Over het algemeen zit er in een woonhuis per ruimte 1 centraaldoos en in een grotere misschien 2 of 3.
Vanuit die dingen loopt de bedrading naar o.a. de stopcontacten. Als je zo'n doos leeghaalt, dan vervallen er dus ook stopcontacten.
Daarnaast lopen de centraaldozen niet altijd rechtstreeks naar de meterkast maar via naar andere centraaldozen.
Probeer dan maar eens een ethernetkabel erbij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
En de nieuwe versie is uit 5.2.9 en ook een nieuwe fw voor de cloudkey 0.5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
[...]

Technisch gezien kan het vast. Je netwerk zal het gewoon doen. Het is alleen niet toegestaan/heel sterk af te raden i.v.m. brandveiligheid. Elektra kan warm worden, zeker als de draden strak tegen elkaar aan gedrukt zitten door de CAT kabel.

Ik heb ze zelf door loze leidingen getrokken of COAX kabels vervangen. Mijn netwerk is helemaal met CAT5E aangelegd zodat er makkelijk 4 door een buis kunnen.

Nu heb ik een UAC-LR op de benedenverdieping hangen tegen de onderkant van de trap. Centraal is huis en nog prima bereik op de eerste verdieping en in de tuin.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 15:31

TPA

ESET official partner

LightStar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:24:
http://community.ubnt.com...-is-released/ba-p/1694199

Staat ook al op de site bij downloads.

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:22
PaT schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:34:Voordeel van de Pro is da je hem zo overhangt op de plek van de oude AP.
Ik kan je helaas uit ervaring vertellen dat dat dus niet het geval is.
Ik had het oude type AP en speciaal de PRO gekocht omdat er bij de product launch was gezegd dat je deze zonder problemen kon overzetten. Na maanden wachten was de AP eindelijk binnen en zag ik al gelijk dat het dus niet zou passen. Kon ik alsnog in mijn plafond gaan boren.
Controller Bugfixes/Changes from 5.2.7:
Fix L3 adoption issue.
Is dit serieus de changelog van UBNT? 8)7
Dennischo schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:06:
Hmm, blijft last houden van geen internet maar wel WiFi bereik op Apple Devices. Af en toe helpt het om WiFi aan en uit te zetten maar soms ook niet. Draai nu UniFi firmware 3.7.17. Iemand hier met de zelfde issue of iemand die weet welke firmware wel stabiel is voor deze devices? Erg irritant op dit moment!

Heb een Unifi AP AC LR.
Daar had ik het gisteren met een vriend over. Ik heb er last van met mijn AC Pro, maar hij ook met zijn Netgear Nighthawk achtig apparaat (uit de doos software, geen dd-wrt achtige dingen)
En inderdaad, soms gaat het als de brandweer en soms heb je prima bereik maar 0 internet.
Ik heb een 6s, hij een 7. Ik had dit overigens ook al met mijn 5 op de oude uap's,
LightStar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:24:
Ik heb ook weer iets geleerd door de changelog beter te lezen: De nieuwe CloudKey firmware heeft ook de nieuwe controller software. Waar ik dus eerst altijd de controller ging updaten en daarna de CloudKey, is het dus beter om dat andersom te doen want het scheelt een hoop tijd O-)

[ Voor 68% gewijzigd door Hennie-M op 03-10-2016 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hmm, blijft last houden van geen internet maar wel WiFi bereik op Apple Devices. Af en toe helpt het om WiFi aan en uit te zetten maar soms ook niet. Draai nu UniFi firmware 3.7.17. Iemand hier met de zelfde issue of iemand die weet welke firmware wel stabiel is voor deze devices? Erg irritant op dit moment!

Heb een Unifi AP AC LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 18:06
Draai hier momenteel met de volgende setup zonder enige problemen;

Controller 5.2.7
AC-Lite 3.7.17.5220
AC-Pro 3.7.17.5220

Apple apparatuur in huis;
- iPhone 6 Plus
- MacBook Pro Retina 13 (Early 2015)
- iPad 4
- iPad Air 2

Ga zo eens upgraden naar 5.2.9 :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Hennie-M schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:02:
[...]

Controller Bugfixes/Changes from 5.2.7:
Fix L3 adoption issue.
Is dit serieus de changelog van UBNT? 8)7
Ja, en ik kan je vertellen dat ik een redelijk probleem heb gehad met deze bug en letter.ijk uren heb zitten testen en feedback zitten geven om het verholpen te krijgen.

Dus hoewel kort, wel een belangrijke fix. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:39

Totaalgeflipt

De enige echte

rally schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

Ja, en ik kan je vertellen dat ik een redelijk probleem heb gehad met deze bug en letter.ijk uren heb zitten testen en feedback zitten geven om het verholpen te krijgen.

Dus hoewel kort, wel een belangrijke fix. ;)
Hierover heb ik ook meerdere keer contact gehad met Ubiquiti. Fijn dat dit nu is opgelost.

@rally; Op welke manier heb jij hier last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar

Heb een Unifi AP AC LR.
Ik had ook issue's met 3.7.17 ik heb ze teruggebracht na 3.7.5 en nu totaal geen problemen meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
LightStar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:28:
[...]

Ik had ook issue's met 3.7.17 ik heb ze teruggebracht na 3.7.5 en nu totaal geen problemen meer.
Waar kan ik de oude firmware vinden? Wil het wel eens proberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightStar
https://www.ubnt.com/download/unifi/

Even klikken op see past firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
Controller zojuist laten updaten, AP's bleven dezelfde FW behouden.
Geen van alle Apple apparatuur in huis heeft problemen, ook met roamen van de ene AP naar de andere gaat het zoals het hoort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

DutchCrownNL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:52:
Geen van alle Apple apparatuur in huis heeft problemen, ook met roamen van de ene AP naar de andere gaat het zoals het hoort. :)
Welke controller versie en welke firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
hondapower schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:13:
[...]
Over het algemeen zit er in een woonhuis per ruimte 1 centraaldoos en in een grotere misschien 2 of 3.
Vanuit die dingen loopt de bedrading naar o.a. de stopcontacten. Als je zo'n doos leeghaalt, dan vervallen er dus ook stopcontacten.

Daarnaast lopen de centraaldozen niet altijd rechtstreeks naar de meterkast maar via naar andere centraaldozen.
Probeer dan maar eens een ethernetkabel erbij te krijgen.
Uiteraard vervallen er dan stopcontacten en wat betreft de opmerking dat de centraaldozen niet rechtstreeks naar een meterkast lopen heb je een punt. Dit is natuurlijk uit te zoeken, al is het beter als je een nieuwe aansluiting aanlegt.
DeeD2k2 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:30:
[...]
Technisch gezien kan het vast. Je netwerk zal het gewoon doen. Het is alleen niet toegestaan/heel sterk af te raden i.v.m. brandveiligheid. Elektra kan warm worden, zeker als de draden strak tegen elkaar aan gedrukt zitten door de CAT kabel.
Klopt helemaal. Het is ook verre van ideaal, maar soms heb je geen andere oplossing en kan dit enigszins wél mits je de juiste kabelsoort gebruikt. Ik zou het persoonlijk niet snel doen.

Mijn punt ging meer om de opmerking dat het niet zou kunnen en het kan vaak wel, maar de beste oplossing is het niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
TPA schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:32:
[...]

Welke controller versie en welke firmware versie?
Controller draait nu op 5.2.9
AP's draaien, net als bij 5.2.7, op 3.7.17.5220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

PaT schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:34:
Dat laatste ben ik ben je eens. Hier ook een nieuwbouwhuis (nou ja, van 2009) en een AP op de begane grond en op zolder. Ontvangst op de slaapverdieping is redelijk drama. Je hebt verbinding, maar daar houdt het dan ook mee op.

Ik ga dus ook 1 AP vervangen voor een nieuwere AC en dan de oude AP op de slaapverdieping installeren.

Ik ben om die reden ook wel benieuwd hoe de Pro zich verhoudt tot de LR. Meer dan 300 mbit/s heeft in mijn netwerk weinig nut, dus de extra snelheid van de Pro ga ik niet gebruiken. Voordeel van de Pro is da je hem zo overhangt op de plek van de oude AP.
ik heb een PRO op de plek gehangen van de LR en de LR van de woonkamer naar zolder.
De PRO heeft niet meer bereik dan de LR .. wel meer snelheid en daar was het me ook om te doen.
Ik wil nog een buiten AP hebben, maar ik wacht even op de nieuwe serie. Ben nog aan het uitdokteren hoe ik dat ga doen. of via powerline bij de schuur of via een kabel aan de muur ..
maar ben nog niet tevreden of de snelheid en stabiliteit van powerline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

zeroday schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:01:
[...]
De PRO heeft niet meer bereik dan de LR ..
En andersom? Heeft de LR wel meer bereik dan de Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Heb een Unifi AP AC LR.
ik draai met deze beta
feature-rate-fixes.5336

En ik ben daar erg, maar dan ook erg tevreden mee. de isues die ik had met 3.7.17 zijn weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

PaT schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:04:
[...]

En andersom? Heeft de LR wel meer bereik dan de Pro?
nee . voor mijn gevoel ook niet. In beide gevallen hebben ze in mijn opinie hetzelfde bereik als ik achter in de tuin sta. Maar dat kan ook met andere factoren te maken hebben.

Tis gewoon zo dat de Pro meer Antenne's heeft en daardoor sneller kan zijn, en daar gaat het me om
Als ik wil dat ik achterin de tuin goed bereik heb zal ik er nog een AP bij moeten zetten.

Daarnaast 5Ghz stort in als het signaal door muren/ramen moet .. meer dan op het 2.4Ghz netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:08
Omdat mijn telefoons (samsung) niet automatisch verbinden met 5 Ghz als deze de zelfde naam heeft als 2.4 Ghz heb ik nu 2 gescheiden netwerken aangemaakt zodat ik zelf de 5 Ghz kan selecteren.

Dit werkt nu na behoren na een uur klooien... omdat je dus 2 x op Apply moet drukken omdat anders de verandering niet weggeschreven wordt.

Maar nu moet ik bij elke AP appart aangeven welk netwerk voor 2.4 is en welk netwerk voor 5 Ghz is. Kan dat niet makkelijker? Want ik heb maar 3 ap's maar er zijn ook bedrijven die 20/30 mischien wel 50 ap's hebben en dan wordt het wel een heel tijdrovende klus :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heb een Unifi AP AC LR.
Daar hebben heel veel mensen last van. Was al gelijk bekent en Ubnt heeft de update terug getrokken voor alle 1 gen apparaten om deze de hardware stuk kan maken. En voor 2gen apparaten het advies als je problemen hebt terug te gaan naar de de vorrige versie.

Alleen werd dit voor onzin uitgemaakt door sommige mensen op het forum hier. Dus heb me er niet meer bemoeit ;-( 3.7.17 moet je gelijk verwijderen van je LR mocht je definitieve schade hebben kan je melden bij Ubnt en krijg je gratis een nieuwe.

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Totaalgeflipt schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

Hierover heb ik ook meerdere keer contact gehad met Ubiquiti. Fijn dat dit nu is opgelost.

@rally; Op welke manier heb jij hier last van gehad?
Ik kon op geen enkele manier meer devices adopten.
Na de fix lukte het ook niet, maar dat bleek te zijn omdat ik de 2e set-inform te "traag" gaf. Ik dacht namelijk dat ik moest wachten, maar die moet je z.s.m. na de adopt ingeven.
DutchCrownNL schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:52:
Dat is heeeeel vreemd omdat de controller namelijk in principe niets doet met draadloos. Dat zou allemaal door de firmware afgehandeld moeten worden. Sterker nog. Na deployment zou je de controller zelfs kunnen uitzetten.
Interessant, want dat zou potentieel betekenen dat de controller toch invloed uitoefent op het draadloze verkeer.

[ Voor 39% gewijzigd door rally op 04-10-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Jan-man schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:25:

Maar nu moet ik bij elke AP appart aangeven welk netwerk voor 2.4 is en welk netwerk voor 5 Ghz is. Kan dat niet makkelijker? Want ik heb maar 3 ap's maar er zijn ook bedrijven die 20/30 mischien wel 50 ap's hebben en dan wordt het wel een heel tijdrovende klus :).
Ja "overrides" moet je per ap instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Klein vraagje, ik denk erover na om een Unifi ap aan te schaffen.
Klopt het dat een ac-lite defect gaat als je deze aansluit op een echte POE switch ?
Ik heb dus sowieso het pro model nodig als ik deze wil voeden via mijn switch ?
Vind het nogal stom om hun injector te gebruiken als ik hier een prima POE switch staan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ghostface9000 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:51:
Klein vraagje, ik denk erover na om een Unifi ap aan te schaffen.
Klopt het dat een ac-lite defect gaat als je deze aansluit op een echte POE switch ?
Ik heb dus sowieso het pro model nodig als ik deze wil voeden via mijn switch ?
Vind het nogal stom om hun injector te gebruiken als ik hier een prima POE switch staan heb.
De pro heeft een normale POE aansluiting. De andere units zijn passive POE. Deze zijn dus gevaarlijker, want een normale netwerkkaart ploft daarop. De Lite aansluiten op een normale POE switch zal niet werken, maar kapotgaan doet hij niet, hij kan met de POE switch namelijk geen overeenstemming bereiken over het voltage, dus doet de POE switch niets, tenzij je passive gaat invoeden op 48 volt, dan gaat 't wel fout.

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 04-10-2016 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 12:37

wouter1981

w00t

Jan-man schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 08:25:
Omdat mijn telefoons (samsung) niet automatisch verbinden met 5 Ghz als deze de zelfde naam heeft als 2.4 Ghz heb ik nu 2 gescheiden netwerken aangemaakt zodat ik zelf de 5 Ghz kan selecteren.

Dit werkt nu na behoren na een uur klooien... omdat je dus 2 x op Apply moet drukken omdat anders de verandering niet weggeschreven wordt.

Waarom gebruik je geen band steering?

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
wouter1981 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Dan werkt het ook niet..., wij hebben nog 1 android toestel in huis en die krijg ik ook niet op 5G..., de rest (apple) werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

Dan gebruik je wellicht een kanaal welke jouw Androids niet ondersteunen. Welke kanaal gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
wouter1981 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:46:
Dan gebruik je wellicht een kanaal welke jouw Androids niet ondersteunen. Welke kanaal gebruik je?
36 en 48, zou geen probleem mogen zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Iemand een idee of de SFP poorten op de UBNT-US-8-150W ook als uplink gebruikt kunnen worden? En hebben mensen hier enige ervaring met compatible SFP modules voor deze switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

LightStar schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

36 en 48, zou geen probleem mogen zijn lijkt me.
Dat zou je inderdaad niet verwachten. Welke devices gaat het precies om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 19:01
wouter1981 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Ik heb dat probleem ook. Wat ik wel zie is dat de Android apparaten vrij snel in power safe mode gaan, en daarmee gelijk terug gaan naar 2.4 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
LightStar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:28:
[...]

Nu terug op 3.7.5, ben benieuwd of de problemen nu weg blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
wouter1981 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Samsung Galaxy Alpha, het werkt wel goed als ik meerdere ssid's aanmaken (dus afzonderlijk 1 voor 2G en 1 voor 5G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch is het jammer en ik lijk een van de weinigen te zijn met het steeds aanhoudende Apple/Unifi-probleem:

Inmiddles nieuwste software en andere iPhones, maar het probleem met wegvallende wifi blijft bestaan. Of verbonden zijn met wifi en geen internetverbinding krijgen, terwijl de andere apparaten wel werken. Het begint me aardig te irriteren.

Enige wat ik nog kan doen is de twee Unifi AP's retourneren en nieuwe bestellen. Wellicht zit het probleem in de hardware.

Verbinden met router van Ziggo is wel stabiel, maar dat is nou net niet wat ik wil om in het hele huis gemakkelijk verbinding te hebben.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:46

B2

wa' seggie?

THE_BASE schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:59:
Toch is het jammer en ik lijk een van de weinigen te zijn met het steeds aanhoudende Apple/Unifi-probleem:

Inmiddles nieuwste software en andere iPhones, maar het probleem met wegvallende wifi blijft bestaan. Of verbonden zijn met wifi en geen internetverbinding krijgen, terwijl de andere apparaten wel werken. Het begint me aardig te irriteren.

Enige wat ik nog kan doen is de twee Unifi AP's retourneren en nieuwe bestellen. Wellicht zit het probleem in de hardware.

Verbinden met router van Ziggo is wel stabiel, maar dat is nou net niet wat ik wil om in het hele huis gemakkelijk verbinding te hebben.
Nee hoor, ik heb ook nog steeds problemen met 1 macbook Pro. Duurt tot 10-15 seconden voordat ik verbinding heb na standby. TX rate gaat na enige tijd naar 13 Mbit terwijl ik onder het AP zit.. Andere Macbook Pro ernaast blijft op 878-1160Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1981

wouter1981

w00t

Ik merk ook op mijn Apple (iOS) apparatuur dat er wel een wifi verbinding lijkt te zijn maar geen internetverbinding met firmware 3.7.17.5220.
Ik had hier geen (of heel weinig) problemen mee met firmware 3.7.5.4969 op mijn UAP-AC-Lite en AC-LR.
Ik heb de UAP's dus maar weer terug gezet op de oude versie. Nu even afwachten of de problemen ook weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Dennischo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

Ik zou voorlopig lekker bij 3.7.5.4969 blijven, draaien we hier op het werk ook samen met controller 5.0.7
Uptime 77dagen. We gebruiken iPhone's en andoid telefoons. Daarnaast gebruiken we een tablet voor radiostreaming staat 24h per dag aan. Verder zijn er een aantal laptops op aangesloten. Geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels mijn Ap's aan het downgraden naar 3.7.5.4969 in de hoop dat dat dan wel redelijk stabiel werkt. Deze heb ik nog niet gehad, wel de speciale develop.5126-firmware. Ben benieuwd!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:08
wouter1981 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:28:
[...]

Die pakken mij s6 en s5 van Samsung niet.... Band steering staat wel gewoon aan en de 5 Ghz is gewoon zichtbaar in de wifi analyser app. Tegenwoordig heb je bij de s6 al geen optie meer om alleen op 5 ghz te zoeken wat vroeger wel kon.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan-man op 04-10-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
Het is echt niet erg fijn op het moment met die Unifi dingen (AC LR en Pro), krijg van veel klanten dat er wel wifi is maar dat men geen internet heeft, iedere keer bij opnieuw starten telefoon of laptop werkt het weer een tijdje en dan weer hetzelfde. Dit speelt nu al sinds 5.0.7 volgens mij en 5.2.9 verandert er tot nu toe niet veel aan.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Freestuff schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:06:
Dennischo schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:20:
[...]

[...]
Alleen in de keuken wel bereik, geen internet. Same issue dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
tcviper schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:15:
Het is echt niet erg fijn op het moment met die Unifi dingen (AC LR en Pro), krijg van veel klanten dat er wel wifi is maar dat men geen internet heeft, iedere keer bij opnieuw starten telefoon of laptop werkt het weer een tijdje en dan weer hetzelfde. Dit speelt nu al sinds 5.0.7 volgens mij en 5.2.9 verandert er tot nu toe niet veel aan.
Same here dus. En bij velen. Ze proberen wel iets, maar het lukt ze niet het stabiel te krijgen.

Probeer nu 5.2.7 er op te zetten, telkens na upgrade krijg ik develop.5126 te zien. Iemand een idee? Dat was mijn laatste versie voor ik naar 5.2.9 ging die niet werkte.

Nu dus met geen mogelijkheid een stabielere 5.2.7 er op te krijgen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
tcviper schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:15:
Dit ligt aan de FW op de AP's niet aan 5.0.7 of 5.2.9, omdat ik ook constant mijn internet kwijt was heb ik de AP's gedowngrade (ik kan het thuis niet verkopen als de vrouw geen internet heeft op de telefoon of laptop)

Tot op heden nog geen issue meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:22
THE_BASE schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:19:
[...]

Same here dus. En bij velen. Ze proberen wel iets, maar het lukt ze niet het stabiel te krijgen.

Probeer nu 5.2.7 er op te zetten, telkens na upgrade krijg ik develop.5126 te zien. Iemand een idee? Dat was mijn laatste versie voor ik naar 5.2.9 ging die niet werkte.

Nu dus met geen mogelijkheid een stabielere 5.2.7 er op te krijgen... 8)7
Ik ben op een aantal plekken geswitcht naar Cisco WAP571 wifi punten, die zijn wel stabiel :P
Intussen kan ik alleen maar hopen dat dit nog opgelost word.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
LightStar schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:19:
[...]

Dit ligt aan de FW op de AP's niet aan 5.0.7 of 5.2.9, omdat ik ook constant mijn internet kwijt was heb ik de AP's gedowngrade (ik kan het thuis niet verkopen als de vrouw geen internet heeft op de telefoon of laptop)

Tot op heden nog geen issue meer gehad.
En welke firmware draai je nu dan precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
THE_BASE schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

En welke firmware draai je nu dan precies? :)
Mijn config:
CloudKey: 0.5.5
Controller: 5.2.9
USG Pro: 4.3.21.4909460
UAP-AC-LR: 3.7.5.4969

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Bij mij thuis is het lekker stabiel op mijn AC-LR met v3.4.19, wel gewoon met de 5.2.7 controller.
Als er zoveel gedoe is zou ik serieus overwegen om te kijken of je kan downgraden met een custom firmware.

Gek genoeg zie ik dat Ubiquiti mijn firmware versie niet meer ter download aanbied, maar wel 3.4.18

Enige is dat niet alles naar de 5GHz wil (kan ook nog een bereik dingetje zijn), maar zolang het signaal goed is en ik kan internetten zal me dat verder een worst wezen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) -> Zakt net opeens flink bij Afuture :) Misschien interessant voor mensen hier!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
DennusB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:31:
pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) -> Zakt net opeens flink bij Afuture :) Misschien interessant voor mensen hier!
Begint er op te lijken, maar kijk eens bij deze webshop (Pools dat wel): http://www.ip-sa.com.pl/u...tch-port-150w-p-2164.html

Scheelt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
rookie no. 1 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:37:
[...]

Begint er op te lijken, maar kijk eens bij deze webshop (Pools dat wel): http://www.ip-sa.com.pl/u...tch-port-150w-p-2164.html

Scheelt een hoop.
behalve dat je minimaal 19,- euro aan verzendkosten kwijt bent ;)
En ik heb wel eens 3 maanden op mijn spullen moeten wachten bij deze club. De laatste bestelling ging overigens wel supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Hennie-M schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:11:
[...]

behalve dat je minimaal 19,- euro aan verzendkosten kwijt bent ;)
En ik heb wel eens 3 maanden op mijn spullen moeten wachten bij deze club. De laatste bestelling ging overigens wel supersnel.
Het verschil wordt zo wel kleiner inderdaad, maar als je een lijstje met spullen nodig hebt tikt het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmaniac
  • Laatst online: 05-09 10:27
Ik heb een AP-AC-Lite in de gang hangen, nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan instellen qua kanalen voor gebalanceerde range/snelheid.

Heb hem nu ingesteld op de volgende kanalen.
Radio2G: (HT40) 9 / high pwr
Radio5G: (VHT80) 128 / high pwr

Wat ik eigenlijk nog niet helemaal snap is de DFS afkorting achter de hogere 5g kanalen en of dit een (nadelige) impact heeft.

De controller draait op een Hyper-v guest (ubuntu lts) met versie 5.2.9
De AP is versie 3.7.5.4949

Zojuist eindelijk een goede scan kunnen draaien (heb al meerdere keren gehad dat de AP vastliep tijdens een RF Scan)

Afbeeldingslocatie: http://www.tmaniac.nl/stuff/rf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Ik heb sinds een maandje mijn Mikrotik setup de deur uit gedaan en een USG, CloudKey en een 16poorts switch gekocht (mega overkill, ik weet het).
Nu het wat kouder is wilde ik mijn Nefit Easy aan gaan sluiten. Dit is mijn draadloze CV thermostaat. In het boekje staat dat ik de thermostaat moet resetten als ik deze aan een andere AP wil hangen. Zo gezegd, zo gedaan maar nu komt het;
Ik kan de cv koppelen aan een SSID, de beknopte interface zegt bij het opstarten dat hij kan verbinden met wifi en toegang heeft tot internet.
De rest van de configuratie moet ik doen met een app op mijn telefoon en die geeft aan dat de thermostaat niet bereikt kan worden.

Telefoon en thermostaat zitten op hetzelfde SSID, netwerk (default), ip adres is vanuit mijn pc en telefoon te pingen, thermostaat geeft aan dat er internet toegang is. De USG DPI geeft aan dat er Jabberverkeer overheen gaat maar het blijft in de kb's.. (maar ik geloof die DPI verder ook niet echt, als ik 11Gb via nieuwsgroepen naar binnen haal klopt dat ook niet met wat ik in de DPI zie)

iemand een idee over hoe ik dit kan troubleshooten? Kan ik eventueel een wireshark log aanzetten tussen mijn telefoon en de thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

DennusB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:31:
Dat prijsje stond vanmiddag nog op 200 .. moet je nu eens kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

wouter1981 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 14:04:
Ik merk ook op mijn Apple (iOS) apparatuur dat er wel een wifi verbinding lijkt te zijn maar geen internetverbinding met firmware 3.7.17.5220.
Ik had hier geen (of heel weinig) problemen mee met firmware 3.7.5.4969 op mijn UAP-AC-Lite en AC-LR.
Ik heb de UAP's dus maar weer terug gezet op de oude versie. Nu even afwachten of de problemen ook weg zijn.
Ik heb mijn AC Pro ook zojuist terug gezet naar 3.7.5.4969. Probleem verdwenen... dr zit dus echt iets niet goed in 3.7.17.5220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
ik ben nog bezig mij te verdiepen in een nieuwe UAC en ik denk op dit moment om voor de AC Pro gaan.
Nu zie ik hier dat de Ubiquiti Switch veel genoemd wordt. Nu is mijn vraag, heb ik deze nodig voor mijn UAC Pro? Ik nu wel een switch ...maar niet van Ubiquiti.

En verder, ik heb nu nog een oude linksys E4200 waarvan ik de WIFI wil gaan uitzetten, gaat deze router goed samen met een UAC Pro? of is het een keer aan te raden om een USG aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
martin484 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:46:
ik ben nog bezig mij te verdiepen in een nieuwe UAC en ik denk op dit moment om voor de AC Pro gaan.
Nu zie ik hier dat de Ubiquiti Switch veel genoemd wordt. Nu is mijn vraag, heb ik deze nodig voor mijn UAC Pro? Ik nu wel een switch ...maar niet van Ubiquiti.

En verder, ik heb nu nog een oude linksys E4200 waarvan ik de WIFI wil gaan uitzetten, gaat deze router goed samen met een UAC Pro? of is het een keer aan te raden om een USG aan te schaffen?
Als je de AC Pro gebruikt, kan je elke PoE switch gebruiken. Alleen de Lite en LR hebben de Unifi Switch nodig, omdat die met Passive PoE werken.

Je kan de Linksys E4200 wel als router gebruiken, de USG is altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De AC AP's worden neem ik aan toch ook geleverd met een POE adapter, net als de oude AP's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

DutchCrownNL schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 06:40:
[...]

Controller draait nu op 5.2.9
AP's draaien, net als bij 5.2.7, op 3.7.17.5220
Ik verwacht dat je er weinig van merkt qua performance op je AP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de access points: is het een groot nadeel dat de LITE en LR versie maar gebruikmaken van de 24V passieve PoE?

Ik heb hier een switch die geen PoE ondersteunt en zou dus moeten gebruikmaken van de meegeleverde PoE injector / adapter.

Maar ik lees o.a. op Wikipedia dat de maximale snelheid dan op 100 Mbit/s komt. Hoe zit het dan met de vermelde theoretische maximumsnelheden van de access points zelf (300 / 450 Mbps op 2,4 Ghz en 867 Mbps op 5 Ghz). Is die 100 dan het maximale wat via Wifi kan gehaald worden of werkt dat zo niet? Of hangt dit nog af van het type PoE injector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:17:
Vraagje over de access points: is het een groot nadeel dat de LITE en LR versie maar gebruikmaken van de 24V passieve PoE?

Ik heb hier een switch die geen PoE ondersteunt en zou dus moeten gebruikmaken van de meegeleverde PoE injector / adapter.

Maar ik lees o.a. op Wikipedia dat de maximale snelheid dan op 100 Mbit/s komt. Hoe zit het dan met de vermelde theoretische maximumsnelheden van de access points zelf (300 / 450 Mbps op 2,4 Ghz en 867 Mbps op 5 Ghz). Is die 100 dan het maximale wat via Wifi kan gehaald worden of werkt dat zo niet? Of hangt dit nog af van het type PoE injector?
Volgens mij krijg je door de injector ook gewoon gigabit? Tenminste, mijn geeft aan op Gigabit verbonden te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

DennusB schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:18:
[...]

Volgens mij krijg je door de injector ook gewoon gigabit? Tenminste, mijn geeft aan op Gigabit verbonden te zijn
Ik zie ook gigabit staan. Ik had hem laatst achter een 100mb switch gehangen tijdelijk en toen stond er dat het geen gigabit was. Kortom ik zie geen vertraging via de injector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA

TPA

ESET official partner

B2 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 19:11:
[...]

Ik heb mijn AC Pro ook zojuist terug gezet naar 3.7.5.4969. Probleem verdwenen... dr zit dus echt iets niet goed in 3.7.17.5220.
Oh, ik zie weinig issues met 3.7.17 en zeker niet meer dan in 3.7.5. In die laatste had ik veel
Meer issues met mijn Apple devices.
Het is nog niet optimaal. Ik heb 1 iPad die wel issues geeft maar dat was bij 3.7.5 ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexwel
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:17:

Met de meegeleverde PoE injector krijg je gewoon een Gigabit verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

TPA schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:33:
[...]

Oh, ik zie weinig issues met 3.7.17 en zeker niet meer dan in 3.7.5. In die laatste had ik veel
Meer issues met mijn Apple devices.
Het is nog niet optimaal. Ik heb 1 iPad die wel issues geeft maar dat was bij 3.7.5 ook zo.
Misschien heb je niet de hoeveelheid, of dezelfde Apple devices als ik heb. Ik heb er ook alleen op een specifieke Macbook Pro Retina last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
ik denk dat ik eruit ben, ik ga een UAP AC Pro bestellen.

Nu heb ik nog een paar vraagjes. Ik heb nu een linksys E4200. De combinatie tussen deze 2 zal werken (zoals ik eerder hierboven gehoord heb). Ook ben in in het bezit van een UAP AC LR die momenteel op zolder ligt.

Onderstaande wil ik een keer aanschaffen voor de langere termijn:

-USG
-Ubiquiti Switch

Of is dit overkill? (voor een normaal woonhuis)

Of is het raadzaam om nu al de USG aan te schaffen samen met de UAP AC Pro? (ik heb wel een paar switches maar die ondersteunen zo ver ik weet geen PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
martin484 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 21:52:
ik denk dat ik eruit ben, ik ga een UAP AC Pro bestellen.

Nu heb ik nog een paar vraagjes. Ik heb nu een linksys E4200. De combinatie tussen deze 2 zal werken (zoals ik eerder hierboven gehoord heb). Ook ben in in het bezit van een UAP AC LR die momenteel op zolder ligt.

Onderstaande wil ik een keer aanschaffen voor de langere termijn:

-USG
-Ubiquiti Switch

Of is dit overkill? (voor een normaal woonhuis)

Of is het raadzaam om nu al de USG aan te schaffen samen met de UAP AC Pro? (ik heb wel een paar switches maar die ondersteunen zo ver ik weet geen PoE.
USG is een router/firewall, geen switch en heeft geen PoE.
Unifi switch kan je altijd later bestellen, je krijgt sowieso een PoE injector mee bij het AP.

Wat je zelf wel of niet overkill vind is echt persoonlijk, als jij t leuk vind om te hebben : Lekker bestellen. En anders gewoon niet :P

Pagina: 1 ... 76 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.